iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 184 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Alexji schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Ja, ik vind het ook vreselijke dingen. iRacing's standpunt is de werkelijkheid zover mogelijk benaderen, en dat snap ik op zich wel. Straks met het nieuwe damage model ben je blij dat ie er op zit ;)

Mijn oplossing is om zo hoog mogelijk in de cockpit te gaan zitten, maar dan voelt het soms net alsof je op zo'n ding rijdt:

[Afbeelding]
Gewoon net als bij de P1's 'assume window-licker position' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Goed, ik ging gister even skip proberen, ik denk dat ik toch maar weer op zoek ga naar heusinkveld's haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MC_Sparkles schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:36:
Hallo IRacers,

Inmiddels ook het IRacing virus te pakken en ben nu al paar weken lekker met de Mazda MX-5 aan het racen. Speciaal een account aangemaakt voor dit topic. Normaal ben ik meer een lurker. Ik heb al zin in het nieuwe seizoen, zodat ik een heel rookie-seizoen kan draaien.

Naast het rookie-seizoen wil ik ook deelnemen aan practice sessies met de Ferrari GT3 en de Skip Barber. Niet de races, alleen de practice sessies met andere rijders, zodat ik daaraan kan wennen en wat afwisseling wel fijn is zo af en toe.

Doordat ik korting krijg bij aanschaf van 3 items ben ik nog opzoek naar een leuke track. Het liefst 1 waar ik bijv. met de test-service auto's kan testen en een beetje gevoel kan krijgen of ik die auto wil kopen. Wat zijn goede circuits hiervoor?

Groet, Melvin
Welkom!
De kans is groot (nog niet 100%) dat we op maandag de skip serie gaan volgen. Allemaal gangbare tracks. Kies daar wat van ;)
Scr33x0r schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:10:
Goed, ik ging gister even skip proberen, ik denk dat ik toch maar weer op zoek ga naar heusinkveld's haha :)
Hoe voorspelbaar :+
Ik was zelfs sneller in dezelfde sessie *O*
Maar serieus. Hoe vind je skip geworden?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

MC_Sparkles schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:36:
Doordat ik korting krijg bij aanschaf van 3 items ben ik nog opzoek naar een leuke track. Het liefst 1 waar ik bijv. met de test-service auto's kan testen en een beetje gevoel kan krijgen of ik die auto wil kopen. Wat zijn goede circuits hiervoor?

Groet, Melvin
Er zijn aardig wat tracks onderdeel van de base content. Dus wellicht een idee om een track te kiezen die je gewoon zelf leuk vind.

Hieronder vind je het schedule voor de komende 12 weken; als je al een auto hebt die je voorkeur heeft kan je dit schedule gebruiken om eventuele missende circuits te kopen.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3650284.page

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
JoepW schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:28:

Hoe voorspelbaar :+
Ik was zelfs sneller in dezelfde sessie *O*
Maar serieus. Hoe vind je skip geworden?
Lastig in te schatten, elke keer als ik remde dan blokkeerden mijn wielen.. Ik heb mijn CSPv3's op het zwaarst + brake performance kit en nog trap ik hem easy tot de bodem.. dan mag er 90kg loadcel in zitten, zodra ik 30kg trap, trap ik hem tot de bodem.. Leuk voor GTS enzo hoor, maar in iracing niet te doen..

Qua bevindingen over skip, enorm veel stuur opeens, veel minder stuuruitslag nodig voor dezelfde bocht. Verder dus weinig idee, want heb maar 30min gestuurd en toen was ik er klaar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow 30 min. Ik maar 11 rondjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-10 14:14
Luckeh schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:33:
Er zijn aardig wat tracks onderdeel van de base content. Dus wellicht een idee om een track te kiezen die je gewoon zelf leuk vind.

Hieronder vind je het schedule voor de komende 12 weken; als je al een auto hebt die je voorkeur heeft kan je dit schedule gebruiken om eventuele missende circuits te kopen.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3650284.page
Bedankt voor de link. Zal daar eens kijken. Ik heb geprobeerd op Lime Rock Park te oefenen met bijv. de 488 GT3, maar het circuit voelt wat krapjes aan voor de Ferrari.
JoepW schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:28:
Welkom!
De kans is groot (nog niet 100%) dat we op maandag de skip serie gaan volgen. Allemaal gangbare tracks. Kies daar wat van ;)
Bedankt. Ik zal het schema eens bekijken van de Skip aankomend seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 20:11
Wellicht niet direct iRacing gerelateerd maar stiekem toch ook weer wel denk ik....

Afgelopen 2 dagen op Zandvoort via RSZ mijn racelicentie behaald. Voor mij de allereerste keer 'in het echie' dat ik op een circuit heb gereden met een 'race auto'. Ik had een 206 GTI gehuurd omdat ik al in mijn achterhoofd had dat als ik zou willen gaan racen ik in een dergelijke betaalbare DNRT cup zou gaan willen rijden. De 206 GTI die ik huurde was een semi-cup auto (eigenlijk alles als cup behalve het onderstel, die was nog standaard). Tijdens de eerste oefeningen merkte je al goed dat de achterkant nogal losjes was, als je dan van de Slotenmaker naar het Scheivlak over het heuveltje gaat dan zijn dat best spannende momentjes:). 'Helaas' kreeg de 206 een olie lekkage begin dag 2 en kreeg ik daarom de spare car van de verhuurder mee, een volwaardige 206 Cup auto, dat was wel een groot verschil zeg, veel meer vertrouwen om hard te gaan met die auto.
Ik had 2 instructeurs die me echt echt hebben laten zweten, de eerste keer dat je met 150-170 bij het scheivlak aankomt en een instructeur in je oren schreeuwt dat je de auto toch echt even naast die BMW's moet zetten om in te halen omdat ze zo traag rijden is.... spannend.... maar wel gaaf als het lukt.

Het examen ging naar mijn gevoel wel lekker(5 rondes op race snelheid), met het Peugeotje BMW's inhalen op plekken als de Hugenholtsch, Scheivlak en net na de Marlborobocht was echt gaaf.
Na het examen gingen we nog proefstarts doen, eerst in kleine groepjes, later met de hele club (45 deelnemers) en races over meerdere rondes. Bijna alle sprintjes gewonnen en de races slechts 1 BMW voor mij moeten laten.

Uiteindelijk kwam er dan nog een prijsuitreiking waarbij Frank Kerseboom (eigenaar RSZ) nummers 5-2 aankondigde en uiteindelijk een heel verhaal hield over die nummer 1 en wat die man allemaal wel niet met dat Peugeotje kon doen en hoe verschrikkelijk hard die de Marlborobocht wel niet nam, verschrikkelijk laat remde voor de Tarzan en ook nog eens bijna alle BMW's te kijken gaf en dat de instructeurs inclusief hij zelf dat niet beter had kunnen doen. Daarnaast waren alle examinatoren/instructeurs het unaniem eens dat er maar 1 winnaar was en dat was ik!! Grote beker mee naar huis ook, kinderen en vrouw helemaal trots:)

Dat was wel even een kippenvel momentje. Sta je daar als 35 jarige iets te zware papa van 3 kids met je Peugeotje tussen de jonge gasten van 15-20, ofwel gasten met hun eigen geprepareerde race auto's uit rijke families met tientale trackday ervaringen en krijg je dat commentaar!

Ik kan niet anders concluderen dat iRacing hier toch echt wel aan heeft bijgedragen. Consistent zijn, 'relaxed' achter het stuur zitten, lijnen rijden etc is toch wel iets wat je leert in de simulator. Dat gevoel in je kont wat die wagen doet is iets wat ik natuurlijk wel mis (wellicht een motion sim toch maar dan..) maar verder heb je er wel echt wat aan.

Wat we er in de toekomst mee gaan doen weet ik nog niet maar het smaakt wel naar meer...Voorlopig maar weer even gaan oefenen in de simulator:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TonCoronel schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:50:
Wellicht niet direct iRacing gerelateerd maar stiekem toch ook weer wel denk ik....

Afgelopen 2 dagen op Zandvoort via RSZ mijn racelicentie behaald. Voor mij de allereerste keer 'in het echie' dat ik op een circuit heb gereden met een 'race auto'. Ik had een 206 GTI gehuurd omdat ik al in mijn achterhoofd had dat als ik zou willen gaan racen ik in een dergelijke betaalbare DNRT cup zou gaan willen rijden. De 206 GTI die ik huurde was een semi-cup auto (eigenlijk alles als cup behalve het onderstel, die was nog standaard). Tijdens de eerste oefeningen merkte je al goed dat de achterkant nogal losjes was, als je dan van de Slotenmaker naar het Scheivlak over het heuveltje gaat dan zijn dat best spannende momentjes:). 'Helaas' kreeg de 206 een olie lekkage begin dag 2 en kreeg ik daarom de spare car van de verhuurder mee, een volwaardige 206 Cup auto, dat was wel een groot verschil zeg, veel meer vertrouwen om hard te gaan met die auto.
Ik had 2 instructeurs die me echt echt hebben laten zweten, de eerste keer dat je met 150-170 bij het scheivlak aankomt en een instructeur in je oren schreeuwt dat je de auto toch echt even naast die BMW's moet zetten om in te halen omdat ze zo traag rijden is.... spannend.... maar wel gaaf als het lukt.

Het examen ging naar mijn gevoel wel lekker(5 rondes op race snelheid), met het Peugeotje BMW's inhalen op plekken als de Hugenholtsch, Scheivlak en net na de Marlborobocht was echt gaaf.
Na het examen gingen we nog proefstarts doen, eerst in kleine groepjes, later met de hele club (45 deelnemers) en races over meerdere rondes. Bijna alle sprintjes gewonnen en de races slechts 1 BMW voor mij moeten laten.

Uiteindelijk kwam er dan nog een prijsuitreiking waarbij Frank Kerseboom (eigenaar RSZ) nummers 5-2 aankondigde en uiteindelijk een heel verhaal hield over die nummer 1 en wat die man allemaal wel niet met dat Peugeotje kon doen en hoe verschrikkelijk hard die de Marlborobocht wel niet nam, verschrikkelijk laat remde voor de Tarzan en ook nog eens bijna alle BMW's te kijken gaf en dat de instructeurs inclusief hij zelf dat niet beter had kunnen doen. Daarnaast waren alle examinatoren/instructeurs het unaniem eens dat er maar 1 winnaar was en dat was ik!! Grote beker mee naar huis ook, kinderen en vrouw helemaal trots:)

Dat was wel even een kippenvel momentje. Sta je daar als 35 jarige iets te zware papa van 3 kids met je Peugeotje tussen de jonge gasten van 15-20, ofwel gasten met hun eigen geprepareerde race auto's uit rijke families met tientale trackday ervaringen en krijg je dat commentaar!

Ik kan niet anders concluderen dat iRacing hier toch echt wel aan heeft bijgedragen. Consistent zijn, 'relaxed' achter het stuur zitten, lijnen rijden etc is toch wel iets wat je leert in de simulator. Dat gevoel in je kont wat die wagen doet is iets wat ik natuurlijk wel mis (wellicht een motion sim toch maar dan..) maar verder heb je er wel echt wat aan.

Wat we er in de toekomst mee gaan doen weet ik nog niet maar het smaakt wel naar meer...Voorlopig maar weer even gaan oefenen in de simulator:)

[Afbeelding]
Nice! En gefeliciteerd.
De foto doet het niet (photobucket wordt niet ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Thanks. Foto dan maar weg gehaald, bij mij deed ie het wel maar zal wel weer een nieuwe limitatie van photobucket zijn, moet daar nog eens een keertje vanaf stappen...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Gaaf! proficiat :)

Ik neem aan dat je iRacing en onze GoT school nog even wat gratis reclame hebt gegeven of heb je net gedaan alsof het gewoon rauw talent was?: ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56

Mooi verhaal _/-\o_

Offtopic: iRacing heeft nu 50% korting op abonnementen, is dit voordeligste moment om in te stappen bij iRacing? Of kan ik beter nog even wat verder oefenen in AC/PJ2 en wachten op black friday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:03:
Gaaf! proficiat :)

Ik neem aan dat je iRacing en onze GoT school nog even wat gratis reclame hebt gegeven of heb je net gedaan alsof het gewoon rauw talent was?: ;)
@TonCoronel idd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaaki3j
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 18:38
JoepW schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:15:
Ik wil morgenavond wel wat uitleg geven over hoe ik rij als je dan kan?
Ik zou daar graag bij willen aansluiten als het uitkomt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Mooi verhaal en deels herkenbaar. In de cursus scoorde ik weliswaar niet zo hoog maar tijdens de wedstrijden die ik de jaren erna reed was een van mijn sterke punten mijn beheersing van de ideale lijn. Die skill had ik in de 15 jaar daarvoor al ruimschoots aangeleerd in de sim :P

Toen ik in iracing veel met de MX5 ging rijden heeft me dat veel geholpen bij het echte racen, omdat die auto best veel leek op mijn echte racer. Andersom werkte het ook; dingen die ik in het echt uitprobeerde werkte in de sim ook :)

Uiteindelijk zijn het voor mij toch altijd 2 verschillende werelden gebleven maar hier en daar zit er zeker wel overlap ook die je van de ene kant naar de andere kunt brengen.

Wat iracing iig fantastisch voor elkaar heeft is de immersie qua circuits; echt elke mm van Zandvoort en Zolder zijn zoals in het echt 8)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
sjaaki3j schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:06:
[...]

Ik denk dat ik om ca 20 uur op teamspeak te vinden ben. Zal me nestelen in het school channel.
Ik host wel wat in de league als er interesse is. Ik kies dan voor Okayama long etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Helemaal Super! Dat zijn de leuke verhalen.
JoepW schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:32:
[...]

Ik denk dat ik om ca 20 uur op teamspeak te vinden ben. Zal me nestelen in het school channel.
Ik host wel wat in de league als er interesse is. Ik kies dan voor Okayama long etc.
Ik sluit zo rond die tijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Uiteraars GoT en iRacing aangeprezen! Niet zozeer de GoT school want daar heb ik nooit aan meegedaan maar elke maandag avond beschouw ik al als leerschool.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
@TonCoronel Wat ga je nu verder doen met je licentie?

[ Voor 14% gewijzigd door ZFLaSH op 07-06-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Vooral veel dromen en me afvragen waarom ik het nooit eerder heb gedaan, misschien had het nog wat kunnen worden dan. :)

Wellicht eens een paar keer een race meerijden in de 206 gti cup op basis van 'arrive and drive' en dan zien we wel weer verder. Maarja de eerst volgende race op 30 Juni zit ik in Oostenrijk bij de F1, de opvolgende race kan ik ook al niet... en zo zie je hoe het gaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik ken dat. Jarenlang is er tegen me gezegd dat ik niet kon kickboksen of boksen vanwege mijn handicap. 4 jaar geleden toch begonnen, op een te hoge leeftijd en heb toch ik menig sparpotje in de ring succesvol afgesloten. Ik vertel nu ook tegen iedere tiener, als je iets wil doen (zoals dit), probeer het gewoon als je een kans ziet. Niets is zo frustrerend als jaren later erachter komen dat je er een talent voor hebt, maar je de boot gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:21:
[...]

Dat is een leuk idee. Even kijken hoe laat ik thuis ben. Laat ik je weten!
sjaaki3j schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:06:
[...]

Ik ben op TeamSpeak en kan een sessie hosten als mensen met de nieuwe Skip willen rijden en ik kan wat instructie geven indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik kom zo gezellig meedoen voor een uurtje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Gaaf Ton! Lijkt mij ook ooit nog wel wat! Laurens de wit toevallig 1 van de instructeurs? :)

En ben wel benieuwd wat zon grapje nou totaal kost.. als je evt via Pm dat wilt sturen ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Scr33x0r schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:10:

En ben wel benieuwd wat zon grapje nou totaal kost.. als je evt via Pm dat wilt sturen ook goed :)
Haha, ik ben ook wel benieuwd ja.

Volgende GoT uitje? ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Scr33x0r schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:10:
Gaaf Ton! Lijkt mij ook ooit nog wel wat! Laurens de wit toevallig 1 van de instructeurs? :)

Nee deze keer was er volgens mij geen Laurens de Wit aanwezig.

Het koste mij 2098 euro inclusief btw, dit is inclusief de huur van de peugeot 206 gti en knaf theorie en praktijk examen. De huur van de auto is 900 euro dus de cursus zelf met de examens is 1200. Je kunt natuurlijk ook met je eigen auto mee doen als dit enigzins circuit waardig is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:20

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaaki3j
Heren bedankt!
Veel geleerd en nog zeker veel te leren.
Zal heel wat uren moeten maken om alles toe te passen.

Daarnaast moet ik denk ook kijken naar de gear die ik heb.
Op dit moment rij ik met een g25 aan mij bureau met de bijbehorende pedals tegen de muur.
Wat ik me afvraag is wat zou een quick win zijn voor mij qua gear?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:32

derx666

mecker ende blaet

JAAAAAAA..... Wat issie leuk !!!!

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:18
sjaaki3j schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:05:
Daarnaast moet ik denk ook kijken naar de gear die ik heb.
Op dit moment rij ik met een g25 aan mij bureau met de bijbehorende pedals tegen de muur.
Wat ik me afvraag is wat zou een quick win zijn voor mij qua gear?
Er zijn hier veel enthusiastelingen die graag geld in deze hobby stoppen (waaronder ik). Maar er zijn genoeg mensen aan de top die ook met een G25 rijden hoor.

Mijn suggestie zou zijn om te zorgen dat je eerst met deze hardware zo consistent mogelijk wordt (dus 20 ronden lang om en nabij dezelfde rondetijd). Dan kan je ook verschil merken mocht je toch willen investeren in iets nieuws.

Dat gezegd hebbende zijn mijn Heusinkveld Pro's de beste simracing-aankoop die ik ooit heb gedaan. Ik ben van een Driving Force GT -> Thrustmaster T300 -> HE Pro's -> Simucube OSW gegaan. Ik kon gewoon absoluut niet overweg met de pedalen die op basis van afstand i.p.v. kracht gaan.

Heb brake-mods/rubber stops geprobeerd maar het klikte bij mij pas toen ik kon remmen op spiergeheugen. Maar voor load-cell pedalen is bijna wel een rig vereist aangezien je makkelijk 60kg remdruk moet kunnen leveren. Een vaste setup (load cell of niet) voegt sowieso wat toe, elke keer wanneer je gaat zitten staat alles precies zoals de vorige keer wat de consistentie enorm ten goede komt

[ Voor 6% gewijzigd door Alexji op 07-06-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:54
Was een leuke sessie zojuist, dank Joep!

En @sjaaki3j wat Alexji zegt: gewoon lekker (veel) rijden met die G25, heb het ook lang gedaan met de G27 aan het bureau en pedalen tegen de muur. Toen ik naar VR overstapte vond ik een playseat challenge om het logitech spul op te schroeven wel een leuke verbetering (als je rijdt op een monitor misschien minder handig omdat je deze dan lastig dicht op je krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Zo, leuk vanavond. Skippy is best leuk, later kwam ik nog in de lage 43s dus de snelheid komt er wel. Ik ga denk ik ook maar 12 weken meedoen met de competitie. De baan voor week één kennen we sinds vandaag een beetje.

Trouwens..Is er trouwens een manier om te zien wie er spreekt op Teamspeak zoals je dat ingame ziet? Moet je daar die Overwolf overlay voor installeren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Zeker leuk. Snap alleen niet hoe Tim het doet. Even met hem mee zitten kijken, maar hij lijkt nauwelijks te sturen en als ik het zo zie drift hij continue door de bochten. Dat truukje heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:08:
Zeker leuk. Snap alleen niet hoe Tim het doet. Even met hem mee zitten kijken, maar hij lijkt nauwelijks te sturen en als ik het zo zie drift hij continue door de bochten. Dat truukje heb ik nog niet kunnen vinden.
Remmen, gas geven en klein beetje sturen richting de Apex.
Mij lukt het af en toe en dat is idd sneller.
Moet je wel met een redelijk lage brake bias rijden (52 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Remmen, gas geven en klein beetje sturen richting de Apex.
Mij lukt het af en toe en dat is idd sneller.
Moet je wel met een redelijk lage brake bias rijden (52 ;))
Geven jullie ook gas tijdens het remmen? Dus eigenlijk de skip laten uitbreken en dan met gas geven hem de bocht in duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:25:
[...]

Geven jullie ook gas tijdens het remmen? Dus eigenlijk de skip laten uitbreken en dan met gas geven hem de bocht in duwen?
Als je naar mijn inputs kijkt in het filmpje paar posts terug kan je dat goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Wow, die three-wide finish op de Indy 500 op nummer 1.. Echt super vet!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaaki3j
@Jan Hein & @Alexji, bedankt!
Ik zal eens kijken naar de playseat challenge, inklapbaar is +1 voor vrouwlief :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scr33x0r
Vond de skippy wel weer leuk! Dussuh, wie heeft osw te koop? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik kan beter vragen wie er een geldboom voor me heeft 🤣

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Scr33x0r schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:53:
Vond de skippy wel weer leuk! Dussuh, wie heeft osw te koop? :p
Eikel, je had het niet moeten verkopen!!!!!!

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Joh, dat hebben we toen al tegen hem gezegd..

@JoepW Check! Heb het truukje door. Scheelt 3 á 4 tiendes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT-Monday-Skippycup.png

Jawel het is zo ver.
Het programma van de Maandagen is vastgesteld.

Aangezien de Skip zo leuk is geworden gaan we 12 weken met de Skip racen en we volgen het officiële schema van iRacing. Dus het is meteen een mooie oefen avond voor de officiële serie!
We wijken wel wat af. We doen 60 minuten vrije trainging. Lone qualifier / 4 laps en dan 2 heats. De eerste duurt 15 minuten en de 2de 25 minuten.
Hieronder alle belangrijke links:
Alle gegeven betreffende de serie: https://www.got-racing.eu/?page_id=5258
De serie standen en uitslagen: https://www.got-racing.eu/?page_id=5262
De kalender van onze serie (ook te downloaden -> gmail enzo): https://www.got-racing.eu/?post_type=tribe_events
Alle race avonden op een rijtje met alle details per heat: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
PatrickPost1972 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:13:
[...]

Eikel, je had het niet moeten verkopen!!!!!!
I know :D haha

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik denk, laat ik eens een Skipy race doen. Gasten met dikke iRating deden mee, maar met de tips van Joep, Alex en Tim hoopte ik op een race waar ik toch een klein beetje mee kon doen...

https://members.iracing.c...id=27364055&custid=358081

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Ik ben 3e geworden in t eind klassement! Zegt wel wat over 't aantal rijders per wedstrijd. :)
Ik hoop dat er veel mensen zin hebben in de Skip want ik, 3e... Dat kan eigenlijk niet he!
Tot vanavond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:27
Als alles thuis goed gaat ben ik erbij vanavond om te kunnen strijden voor de laatste plaats :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Ik ga ook proberen dit seizoen mee te rijden, vanavond valt helaas al af. Is Silverstone het nieuwe circuit btw?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Joepie, op tijd terug van m'n stedentripje. Kan ik vanavond meteen weer meedoen :-D

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:00:
Ik ga ook proberen dit seizoen mee te rijden, vanavond valt helaas al af. Is Silverstone het nieuwe circuit btw?
Jazeker... Anders zou er Silverstone - 2011 staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Had het andersom verwacht; dat er dan 2019 stond ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Sinds een maand vandaag weer iRacing op gestart, daarvoor lag ik 2 weken ziek in bed. Vandaag nog even de Skip gekocht, dus zal lekker het achterveld opvullen. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Skip nooit echt leuk gevonden dus mij zal je de komende tijd niet zien op de maandagen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:19
Idem, ik skip dit seizoen ook even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:40:
Skip nooit echt leuk gevonden dus mij zal je de komende tijd niet zien op de maandagen.
tim.w schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:46:
Idem, ik skip dit seizoen ook even :)
Jammer, is juist leuk close racen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 00:05

Fuelke

Forza Ferrari

Ik ga het vanavond ook eerst proberen, maar toen ik het las dat we de Skippy gingen rijden was ik van dezelfde mening als @Phydomir en @tim.w.

Ik heb hem altijd traag gevonden (Ja, dat ben ik zelf ook, maar het gaat om het gevoel) en als ik sommige tracks bekijk dan denk ik de Skip Barber die daar tot zijn recht moet komen … (Road Atlanta, Road America, Sebring, Imola, Watkins Glen) gewoon te groot voor dat soort auto. iRacing slaat daar de bal toch wat mis vind ik.

Maar goed, allemaal persoonlijke meningen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noisekiller
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07-2024
Goedeavond, zou ook graag mee willen rijden vanaaf. Heb me ingeschreven voor de league...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fuelke schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:00:
Ik ga het vanavond ook eerst proberen, maar toen ik het las dat we de Skippy gingen rijden was ik van dezelfde mening als @Phydomir en @tim.w.

Ik heb hem altijd traag gevonden (Ja, dat ben ik zelf ook, maar het gaat om het gevoel) en als ik sommige tracks bekijk dan denk ik de Skip Barber die daar tot zijn recht moet komen … (Road Atlanta, Road America, Sebring, Imola, Watkins Glen) gewoon te groot voor dat soort auto. iRacing slaat daar de bal toch wat mis vind ik.

Dat zijn draft circuits en dus basis voor leuke inhaal acties.
Noisekiller schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:03:
Goedeavond, zou ook graag mee willen rijden vanaaf. Heb me ingeschreven voor de league...
Done

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 10-06-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:54
De skip barber is inderdaad juist onwijs leuk op dat soort circuits vanwege het draften :) Ik heb helaas een beetje een terugval van een griepje en kan weer niet meedoen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jan Hein schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:30:
De skip barber is inderdaad juist onwijs leuk op dat soort circuits vanwege het draften :) Ik heb helaas een beetje een terugval van een griepje en kan weer niet meedoen :(
Jammer. Beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Jammer zit op dit moment in de auto naar huis, ga het niet redden. Maar de baan van vanavond is niet mijn favo track. Tot volgende week!!!!

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kom er zo an ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:27
Leuke races! Excuus voor turn 2 incident in race 2. Ik ging iets te vroeg op het gas en verloor wat mijn achterkant, waardoor degene achter mij erop knalde.

Lekker in de middenmoot met mijn tijden. Toch beter dan verwacht. Geleerd van meekijken bij een aantal van jullie en in de practice mijn tijd met een seconde weten te verbeteren t.o.v de solo practice deze middag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
P4 gekwalificeerd en in heat 1 & 2 beide vroeg in de race een spin.
Iets te enthusiast allemaal, moet duidelijk weer wennen aan mensen om mij heen, laatste race was 6 maanden geleden :D

Volgende week weer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zag vooral koude bandjes waar te weinig rekening mee werd gehouden ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het was fun, maar wel iets te veel drama bij beide starts.
Zoals Nick schrijft zag ik dat er iets te weinig rekening gehouden werd met koude banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Erg leuke races. Excuses aan Bas en Ton in heat 1. Bas zijn rempunt totaal verkeerd ingeschat en dat leidde tot een botsing. Heat 2 had ik de laatste ronden wat moeite met sturen en maakte ik een klein foutje. Van p3 naar p7 helaas. Ben blij dat ik een beetje mee kan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scr33x0r
Fuelke schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:00:

Op imola na misschien juist de leukste tracks voor de skip die er zijn!

Ik vond het weer lachen gister jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Helaas een klein drama voor mij gisteren....

Wel in de eerste race een paar leuke rondes met Joep waarbij we gedurende bijna 1 gehele ronde naast elkaar reden. Vervolgens flinke schade opgelopen door een incident die voor mij gebeurde en dus als P18 geindigd.

Race 2 als P18 gestart en in de eerste bocht gebeurde er iets vreemds. Ik zat aan de binnenkant en de auto voor mij sneed naar binnen toe, ik had kunnen remmen maar deed dat niet(stom stom) maar vervolgens leek het alsof onze auto's in elkaar gehaakt zaten. Ondanks dat ik vol mijn rem had ingedrukt reden we naar voren en zo tegen de vangrail aan waarna we pas weer uit elkaar haakten... als laatste met flinke voorschade dus de race verder gereden en nog P9 geworden.

Helaas weinig lol aan beleefd dus. Het is voor mij de eerste keer met deze skippy maar moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe nog niet echt een voldoening haal uit deze auto zoals ik dat in the Porsche GT3/GTE of F3 haal, hopen dat dat de komende week(en) wel gebeurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nickkoole
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
AequitasII schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:13:
Leuke races! Excuus voor turn 2 incident in race 2. Ik ging iets te vroeg op het gas en verloor wat mijn achterkant, waardoor degene achter mij erop knalde.

Lekker in de middenmoot met mijn tijden. Toch beter dan verwacht. Geleerd van meekijken bij een aantal van jullie en in de practice mijn tijd met een seconde weten te verbeteren t.o.v de solo practice deze middag. :)
Top toch, nu op naar de voorhoede en niet bang zijn om tips te vragen

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Arfman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:43:
Je kunt ook officiele races rijden, ik sta nu bijvoorbeeld op SR A1.45 dus ik degradeer aan het einde van de week. Ik ga nog proberen om 1 of 2 Ferrari GT3 races te doen zonder kwalificatie en rustig achter iedereen aanrijden. De dood of de gladiolen :+
Helaas. Nog een ultieme poging gedaan om mijn A license te redden met een foutloze (en incloze) GT3 race maar niet genoeg SR erbij om boven de 2.0 uit te komen.

Ik ben vanaf dus dus weer een Class B pauper, mag ik hier nu nog wel posten? :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fe3wQE4.png

Pff, toch nog even blijven oefenen :D

Ga mij dit seizoen vol gooien op de skippy en ook eens wat meer mijn telemetry vergelijken via VRS.
4k iRating moet haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Met jouw snelheid zeker !

En Johnny is wel f*cking snel btw :) Dat is top 5 in iRacing.
Dit is trouwens ook met default weer (als ik het goed heb), wij hadden gisteren natuurlijk geen default weer.

Ik hoop dat ik vanavond of morgenavond tijd heb om wat TT te rijden. Ben benieuwd tot hoever ik kom.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scr33x0r
derx666 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:32:
Met jouw snelheid zeker !

En Johnny is wel f*cking snel btw :) Dat is top 5 in iRacing.
Dit is trouwens ook met default weer (als ik het goed heb), wij hadden gisteren natuurlijk geen default weer.

Ik hoop dat ik vanavond of morgenavond tijd heb om wat TT te rijden. Ben benieuwd tot hoever ik kom.
Johnny is noob man :D

On another note, met beetje mazzel morgen OSW halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Alexji schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:31:
[Afbeelding]

Pff, toch nog even blijven oefenen :D

Ga mij dit seizoen vol gooien op de skippy en ook eens wat meer mijn telemetry vergelijken via VRS.
4k iRating moet haalbaar zijn.
Zou blij zijn als ik de 2K blijf behouden..
Arfman schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:03:
[...]

Helaas. Nog een ultieme poging gedaan om mijn A license te redden met een foutloze (en incloze) GT3 race maar niet genoeg SR erbij om boven de 2.0 uit te komen.

Joh, ik ben gewoon 4.99 Class C. Ik rij geen GTE wedstrijden...

[ Voor 35% gewijzigd door ZFLaSH op 11-06-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Gewoon oefenen. Skip moet je doorhebben, maar als je eenmaal door hebt is het mooie auto om goed in te leren racen. Racing is close, auto is fragiel, dus je moet echt wel awareness hebben van je omgeving enzo. @derx666 ga jij ook weer 2k rijden dan? Vanaf volgende week zondag begint het weer :)

Johnnies lap was een seconde sneller dan die van Philippe, dus Philippe heeft ook nog wat te oefenen lijkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Scr33x0r schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:03:
Gewoon oefenen. Skip moet je doorhebben, maar als je eenmaal door hebt is het mooie auto om goed in te leren racen. Racing is close, auto is fragiel, dus je moet echt wel awareness hebben van je omgeving enzo. @derx666 ga jij ook weer 2k rijden dan? Vanaf volgende week zondag begint het weer :)

Johnnies lap was een seconde sneller dan die van Philippe, dus Philippe heeft ook nog wat te oefenen lijkt het :)
Ooh, kon jullie gisteren goed bij houden :) Gelukkig duren wedstrijdjes in de skip niet zo lang als gisteren. Zweette me kapot..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scr33x0r
ZFLaSH schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Ooh, kon jullie gisteren goed bij houden :) Gelukkig duren wedstrijdjes in de skip niet zo lang als gisteren. Zweette me kapot..
2k is meestal 45min. De echte race door de weeks zal rond de 25-30min zijn.

Trouwens, morgen als het goed is de HE Sprints binnen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Scr33x0r op 11-06-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Scr33x0r schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:06:
[...]

Haha, bedoelde 2K iRating :) Ik weet niet wat de 2K voor race is, maar klinkt wel leuk denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
ZFLaSH schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Haha, bedoelde 2K iRating :) Ik weet niet wat de 2K voor race is, maar klinkt wel leuk denk ik :).
Daar moet jij zo op zitten. Niveau waar je gister mee reed zit je echt zo op de 3,5-4k als je wat vaker races doet.. en goed voor de conditie :)

2k:
YouTube: [iRacingLive] Skip Barber 2k World Cup // 13 // Watkins Glen

[ Voor 15% gewijzigd door Scr33x0r op 11-06-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

Nu gepromoveerd naar de C licentie. vanavond maar eens een langzaam begin maken aan de Porsche cup. Zin in!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 19:27
Tijn96 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:47:
Nu gepromoveerd naar de C licentie. vanavond maar eens een langzaam begin maken aan de Porsche cup. Zin in!
Ik ga je dezelfde tip geven die ik hier ook gekregen heb.
Rustig en op tijd remmen, waarom merk je snel genoeg :X

Erg leuke uitdagende wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

Frontysco schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:56:
[...]

Ik ga je dezelfde tip geven die ik hier ook gekregen heb.
Rustig en op tijd remmen, waarom merk je snel genoeg :X

Erg leuke uitdagende wagen.
ja heb nu t eea al getest zo en hij is lastiger dan in t echt 8)7

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Scr33x0r schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:06:
[...]

_O-

We hadden je nog zo gewaarschuwd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Scr33x0r schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:13:
[...]

Daar moet jij zo op zitten. Niveau waar je gister mee reed zit je echt zo op de 3,5-4k als je wat vaker races doet.. en goed voor de conditie :)

2k:
YouTube: [iRacingLive] Skip Barber 2k World Cup // 13 // Watkins Glen
Ah, dat is wel een leuke cup ja. Conditie is het probleem niet, maar de grip in mijn hand wordt na zo'n 40 minuten wat minder. Ik ben me aan het aanleren om het stuur regelmatig even los te laten, alleen is dat iets wat er nog even moet inslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Phydomir schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:02:
[...]

_O-

We hadden je nog zo gewaarschuwd.
Hahaha inderdaad :P

Ben benieuwd wat hem dit allemaal gekost heeft >:) @Scr33x0r ? :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Heel eerlijk? Tot dusver minder dan dat het me heeft opgeleverd :P

Heb alles voor vraagprijs kunnen verkopen, en ik koop nu maar 1 stuur terug ipv 2 die ik heb verkocht. Met het verlies op fanatec en ps4 meegerekend hou ik nog steeds 200 euro over ofzo :)

[ Voor 59% gewijzigd door Scr33x0r op 11-06-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:03:
[...]

Ik doe gezellig met je mee. Ik had wat van de 13e week Ferrari ad-hoc races gedaan. Helemaal niet stil gestaan bij de SR! Dat was achteraf gezien niet zo handig; want ook ik ging naar B. Vooral de Nurburgring met z'n soms vage offtrack limits was daar debet aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZFLaSH schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:24:
[...]

Ah, dat is wel een leuke cup ja. Conditie is het probleem niet, maar de grip in mijn hand wordt na zo'n 40 minuten wat minder. Ik ben me aan het aanleren om het stuur regelmatig even los te laten, alleen is dat iets wat er nog even moet inslijten.
Gebruik je een handschoen? Voor korte races rijd ik zonder; maar zoals gisteren in dat warme hok doe ik ze toch aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:20

Niellie41

[object Object]

Gezocht: een team waar ik af en toe wat endurance races mee kan doen. :)
Of moet dit in het V&A? ;) :P

Ik kan niet elk (special) event mee doen en ik kan ook niet altijd even actief zijn.
Mijn iRating staat al jaren ~2500, omdat ik vrijwel geen officiële races meer doe. Ik ben niet super snel, maar wel constant.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 11-06-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@Scr33x0r denk het niet. Ga binnenkort op vakantie, en dan mis ik al weer 2 races waarschijnlijk. Plus dat ik ook nog andere verplichtingen heb. Misschien dat ik wel wat officieel ga rijden, maar dat zie ik nog wel.

Gisteren was weer ouderwets leuk keten. Ik kwam vrij snel in mn ritme tijdens de practice, en kon redelijk stabiel hoge 1:42 rondes draaien.
In de quali ging ik in de laatste (snelste) ronde de mist in, maar P2 was ook prima.
Na de start kon ik vrij snel Arjan voorbij, echter de ronde daarna maakte ik een klein foutje, en kon hij me eenvoudig weer terugpakken. Door het vechten met Nick liep hij daarna een beetje uit tot net geen 1.5 seconde. Helaas crashte Nick z'n iRacing waardoor ineens de druk van achteren wegviel. Toen achter Arjan aan, maar helaas was de race een paar rondes te kort om echt een aanval te plaatsen. Maargoed, P2 en snelste ronde was best ok.

In race 2 had ik een vrij goede start, en kon ik in bocht 1 en 2 al meteen een paar man inhalen. Ook spinden er in de eerste ronde een aantal mensen, zodoende lag ik na 1 ronde al op P3 vanaf P9. In de opvolgende rondes kon ik 2x aan het einde van de backstraight de aanval plaatsen, en zodoende lag ik al vrij vroeg op P1. Arjan, Alex, Michiel en Nick2 lagen toen al een paar secondes achter, en omdat ze onderling aan het vechten waren kon ik vrij eenvoudig uitlopen. Op een gegeven moment nog een paar rondes aangezet om de snelste ronde te zetten, wat uiteindelijk ook lukte. Daarna rustig de race uitgereden.

Had niet verwacht dat ik Arjan partij kon bieden en daar was ik wel blij mee. Ben het nog niet helemaal verleerd :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menno0
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05-2023
AequitasII schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:13:

Dat was ik :P Ondanks de schade toch nog de race kunnen uitrijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
derx666 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:59:
Had niet verwacht dat ik Arjan partij kon bieden en daar was ik wel blij mee.
Ja maar die heeft zijn OSW en HE sprints nog niet, marco dat wordt zijn antwoord denk ik _O- _O- _O- _O-

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

PatrickPost1972 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Ja maar die heeft zijn OSW en HE sprints nog niet, marco dat wordt zijn antwoord denk ik _O- _O- _O- _O-
Lol, ik heb ook geen OSW :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:34:
[...]

Ik doe gezellig met je mee. Ik had wat van de 13e week Ferrari ad-hoc races gedaan. Helemaal niet stil gestaan bij de SR! Dat was achteraf gezien niet zo handig; want ook ik ging naar B. Vooral de Nurburgring met z'n soms vage offtrack limits was daar debet aan.
Haha, ik ben ooit van A naar C gegaan in 1 race :D Mazda op Okayama, dacht dat het niet officieel was, 60 incs ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Luckeh schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:38:
[...]

Gebruik je een handschoen? Voor korte races rijd ik zonder; maar zoals gisteren in dat warme hok doe ik ze toch aan.
Nee, nog niet. heb er een paar geprobeerd maar nog niet echt prettige gevonden, dus als iemand tips heeft (geen handschoenen van +50 euro aub).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:59:
@Scr33x0r denk het niet. Ga binnenkort op vakantie, en dan mis ik al weer 2 races waarschijnlijk. Plus dat ik ook nog andere verplichtingen heb. Misschien dat ik wel wat officieel ga rijden, maar dat zie ik nog wel.

Gisteren was weer ouderwets leuk keten. Ik kwam vrij snel in mn ritme tijdens de practice, en kon redelijk stabiel hoge 1:42 rondes draaien.
In de quali ging ik in de laatste (snelste) ronde de mist in, maar P2 was ook prima.
Na de start kon ik vrij snel Arjan voorbij, echter de ronde daarna maakte ik een klein foutje, en kon hij me eenvoudig weer terugpakken. Door het vechten met Nick liep hij daarna een beetje uit tot net geen 1.5 seconde. Helaas crashte Nick z'n iRacing waardoor ineens de druk van achteren wegviel. Toen achter Arjan aan, maar helaas was de race een paar rondes te kort om echt een aanval te plaatsen. Maargoed, P2 en snelste ronde was best ok.

In race 2 had ik een vrij goede start, en kon ik in bocht 1 en 2 al meteen een paar man inhalen. Ook spinden er in de eerste ronde een aantal mensen, zodoende lag ik na 1 ronde al op P3 vanaf P9. In de opvolgende rondes kon ik 2x aan het einde van de backstraight de aanval plaatsen, en zodoende lag ik al vrij vroeg op P1. Arjan, Alex, Michiel en Nick2 lagen toen al een paar secondes achter, en omdat ze onderling aan het vechten waren kon ik vrij eenvoudig uitlopen. Op een gegeven moment nog een paar rondes aangezet om de snelste ronde te zetten, wat uiteindelijk ook lukte. Daarna rustig de race uitgereden.

Had niet verwacht dat ik Arjan partij kon bieden en daar was ik wel blij mee. Ben het nog niet helemaal verleerd :)
Jammer van mijn game crash idd. Ik kon jullie echt heel gemakkelijk bijhouden. Het zal vast door de draft komen maar ik hoefde totaal geen moeite te doen, terwijl in P/Q ik wel echt m'n best moest doen om een beetje goed rondje neer te zetten (klein foutje kost al gauw veel tijd nu).

Ik kan me niet herinneren dat ik je aangevallen heb, zat vooral af te wachten of je Arjan kon bijhouden of dat ik het zelf wilde gaan proberen, maar kreeg dus de kans niet meer haha. Scheelt wel flink punten in het kampioenschap zeg :X Hopelijk snel een patch...

Tweede race was wel leuk, vanuit helemaal achteraan naar P3 gereden met een leuke 3-wide situatie met Joep en Nick wat allemaal netjes ging :) Helaas een keer verrast door iets eerder remmen voor me en zelfs met 100% trappen kreeg ik hem niet op tijd stil, nogmaals sorry... volgens mij konden we allebei redelijk door gelukkig.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:20:
[...]

Nee, nog niet. heb er een paar geprobeerd maar nog niet echt prettige gevonden, dus als iemand tips heeft (geen handschoenen van +50 euro aub).
Ik zou beginnen met je aanleren om niet in het stuur te knijpen en zo veel mogelijk je arm niet aanspannen indien niet nodig.
Dat geeft al een stuk ‘verlichting’.

En een dure aanvulling is wel een direct drive nemen en deze op zeer lage output zetten. Dan krijg je veel meer details door in je hand zonder dat je veel kracht moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZFLaSH schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:20:
[...]
Ik heb de F33L gloves. Je mag ze wel even proberen (dm me). Op het alcantra van mijn Fanatec stuurtje hebben ze ontzettend veel grip.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 184 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies