iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 181 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Bovendien is het een kwestie van "geven en nemen". Op een gegeven moment ga je ook fouten maken, dat gebeurd bijna automatisch ook al is het niet je intentie. Als je een gaatje ziet om iemand in te halen dan ben je soms zo gretig dat je dat moment pakt. En juist tijdens de momenten van aanvallen en verdedigen gebeuren er ongelukken. De ene keer ben jij het meest verantwoordelijk, dan weer een ander. Soms gebeuren ongelukken gewoon; race-incidenten, netcode.

Afgelopen maandag maar liefst 3 races gereden in de RUF (fixed) @ Nordschleife. Zo'n 2 jaar geleden die RUF gekocht maar nooit een meter mee gereden. Echter is alles op 4 wielen op de Nordschleife imo een no-brainer maar de RUF was zelfs een feest om in te rijden, al zou ik 'm niet boven de Fezza GT3 cup adviseren. De 1e race was ik te gretig omdat er een reuze-moment was om iemand in te halen maar rekende er niet/te weinig op dat hij z'n wagen er (te) laat voor zette waardoor contact onvermijdelijk was en we beiden in de vangrail belandden. D-klasse dus je hebt een gratis pitstop maar reed ergens kennelijk te snel dus ook nog een penalty.

2e race werd ik na een inhaalactie gepunt. Dat had wat weg van een wraakactie. Later kreeg hij van iemand een brake-check en liet blijken dat geen geslaagde actie te vinden. Karma.
Een 3e race moest er gereden worden in de hoop de ietwat bittere smaak van de 1e 2 weg te spoelen en gelukkig verliep die probleemloos. Aanrader als deze combo volgend seizoen terugkomt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hoe is de algehele ledentrend verloop met iRacing? Ik heb mijn membership eind vorig jaar laten verlopen omdat ik geen tijd meer had; maar dat is nu veranderd.

Ik kreeg van iRacing een kortings mail met 25% korting om m'n account te reactiveren en ik zit te twijfelen tussen 3 maanden en 2 jaar. Ik zocht even wat stats; maar kan van andere sims wel e.e.a. vinden; maar van iRacing geen trend. Een aantal iRacing stat sites zijn down
Als ik voor 2 jaar investeer wil ik eigenlijk wel een beetje zekerheid hebben dat er voldoende mensen met mee doen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42

Niellie41

[object Object]

Hier zijn een aantal grafieken van iemand wat statistieken bijhouden:
Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/spreadsheet/oimg?key=0AnHHon_fociGdEk4dW1LVjRmV0M2b3h6QzZrZE1qenc&oid=11&zx=dnkesfu29o5a

Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/spreadsheet/oimg?key=0AnHHon_fociGdEk4dW1LVjRmV0M2b3h6QzZrZE1qenc&oid=12&zx=48h0pmo18llu

Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/spreadsheet/oimg?key=0AnHHon_fociGdEk4dW1LVjRmV0M2b3h6QzZrZE1qenc&oid=2&zx=cxn3otrrjgmz

Zoals je kan zien stijgt het aantal nieuwe accounts gestaag.

Hier is ook een site waarbij je de participatie per serie kan zien:
https://www.iracingstats.com

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2019 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:47

Raimond613

Simracer

Totaal members zegt niet zo veel, veel belangrijker is het aantal actieve deelnemers in een serie en op een tijdstip waarin jij geinteresseerd bent.
Als je bijv. per se de V8 Supercars wilt rijden zul je toch echt je wekker moeten zetten ;)

en dat is verdomde jammer vind ik want ik heb vroeger met veel plezier in de 1e generatie V8's gereden bij iracing

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Thnx beide. Dat ziet er wel positief uit, dat helpt om een besluit te maken. Ik denk er nog even over na.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Luckeh schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:38:
Ik kreeg van iRacing een kortings mail met 25% korting om m'n account te reactiveren en ik zit te twijfelen tussen 3 maanden en 2 jaar.
Zijn er ook niet regelmatig acties met 50% korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Niet regelmatig. Black Friday is je vriend als je het zolang uit kunt stellen en zelfs dan weet ik niet of je zo veel korting krijgt.

[ Voor 26% gewijzigd door SlaadjeBla op 22-05-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickkoole
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Luckeh schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:10:
Thnx beide. Dat ziet er wel positief uit, dat helpt om een besluit te maken. Ik denk er nog even over na.
Tijdens de iRacing seizoenen die 12 weken duren organiseert GoT een kampioenschap over 12 races.
deze worden elke maandag avond gehouden.
Free practice (60 min) start om 20:00 uur
Qualify (15min) van 21:00 tot 21:15
Race (45 min) van 21:15 tot 22:00
meestal met overgang van sessies zijn we rond 22:15 klaar met racen.

op de donderdag hosten we een sessie met de Rallycross autos.

Meldt je aan voor de Leaque in iRacing en kan je alle sessies zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ja; ik weet 't. Ik kan wellicht over 2 weken een keer aansluiten; maar ik heb normaliter op maandag volleybaltraining.
SlaadjeBla schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:32:
Niet regelmatig. Black Friday is je vriend als je het zolang uit kunt stellen en zelfs dan weet ik niet of je zo veel korting krijgt.
Black Friday is 29 november. 6 maanden en een week van nu. 2x 3 maanden afsluiten en hopen op een goede black friday deal dan maar?

[ Voor 42% gewijzigd door Luckeh op 22-05-2019 17:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:14:
[...]

Ja; ik weet 't. Ik kan wellicht over 2 weken een keer aansluiten; maar ik heb normaliter op maandag volleybaltraining.
Ja met zo'n instelling wordt het natuurlijk nooit wat met jou :+

Hoop je snel terug te zien ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Iemand die van plan is om de BMW 120 zondag te doen, maar nog geen teamgenoot heeft ?
Ik zou graag eens mee willen doen met zo een special event van iRacing, maar zelf heb ik ook nog geen teamgenoot ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Eerste preview van de 2019 MENCS Ford Mustang.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/470309486108868608/581127910484738067/D7QdLaxWkAMqHjn.png

https://twitter.com/woodb...tatus/1131561492627767296

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ziet er een stuk beter uit als een Mustang in de V8 Supercars (nog niet in iRacing overigens).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 14:56
Twijfel voor terug met Iracing te beginnen, vraag me enkel af dat mijn pedalen wel goed genoeg zijn of ik niet beter zou wachten. Zou voorlopig toch gewoon practice doen met de Mazda.
Heb eens lange tijd terug die 3 maand gekocht maar amper mee gespeeld. Nooit content gekocht, twijfel dan gewoon voor ineens een jaar te nemen op een nieuw account.

Zijn de stock pedalen van de Logitech Drive Force GT met een spons voor wat weerstand op de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsr2017
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-02-2024
KBE91 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:13:
Twijfel voor terug met Iracing te beginnen, vraag me enkel af dat mijn pedalen wel goed genoeg zijn of ik niet beter zou wachten. Zou voorlopig toch gewoon practice doen met de Mazda.
Heb eens lange tijd terug die 3 maand gekocht maar amper mee gespeeld. Nooit content gekocht, twijfel dan gewoon voor ineens een jaar te nemen op een nieuw account.

Zijn de stock pedalen van de Logitech Drive Force GT met een spons voor wat weerstand op de rem.
Ik heb de eerste maand ook met de driving force pedalen inclusief spons gereden, maar had moeite om consistent te zijn.
Daarna de upgrade naar de t3pa pro pedalen gemaakt, maar ik gebruik nog steeds het driving force gt stuurwiel.
Ik zou je zeker aanraden om een upgrade te overwegen voor je pedalen

Iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59

Kijk inderdaad eerst of je het leuk vindt en of je dit echt als hobby wil vervolgen. Het is vaak zonde als je na 3 manden het spul aan de kant gooit en je kapitaal aan het vernietigen bent. Als je nooit content hebt gekocht, registreer een nieuw account met zo'n 3 maanden voor een tientje of zo abbo. Heb je langer de tijd om te proberen voor relatief weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Rsr2017 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Ik heb de eerste maand ook met de driving force pedalen inclusief spons gereden, maar had moeite om consistent te zijn.
Daarna de upgrade naar de t3pa pro pedalen gemaakt, maar ik gebruik nog steeds het driving force gt stuurwiel.
Ik zou je zeker aanraden om een upgrade te overwegen voor je pedalen
Ik heb hier nog G27 pedalen liggen, maar ben aan het wachten op men Arduino en DB9 connector voor ze aan te sluiten. Dan ga ik wel wachten voor Iracing te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46

Tip uit ervaring: haal een squash bal bij decathlon (hardst mogelijke bal), en stop die achter je rempedaal. Werkt veel beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Heb een coupon gevonden voor 5 dollar voor 3 maanden.
Gisteren alles ingesteld en meteen maar eens een paar laps rond de Laguna gereden.
1:43 tijd, geen weet dat dit goed is. Dan maar eens kijken voor een race te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
De Porsche GT cup is toch lastiger dan gedacht!
Ik wist dat het niet gemakkelijk zou worden maar ik durf nog geen race aan.

Circa 20 ronden SPA gereden, nagenoeg geen ronde foutloos.
Inmiddels 2 uur gereden op Villeneuve gereden met 1:40 als snelste tijd.
Nog dik 4 seconden onder nr1 van die practice lobby.

Valt me ook op dat er weinig mensen online zijn! De drukste lobby had 6 drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Frontysco schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:52:
Ik wist dat het niet gemakkelijk zou worden maar ik durf nog geen race aan.

Circa 20 ronden SPA gereden, nagenoeg geen ronde foutloos.
Inmiddels 2 uur gereden op Villeneuve gereden met 1:40 als snelste tijd.
Nog dik 4 seconden onder nr1 van die practice lobby.

Valt me ook op dat er weinig mensen online zijn! De drukste lobby had 6 drivers..
Haha ja ik rij ook regelmatig de porsche cup, maar ik ben ook niet zo'n fan van montreal.
komende week nog iets van le mans proberen mee te pikken, dus volgend seizoen weer in de porsche cup.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Frontysco schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:52:

Ik neem aan dat je de Porsche iracing cup bedoelt? die heeft over het algemeen genoeg race-rijders hoor. Wat je veelal ziet in iracing is dat mensen trainen in prive test-session (of helemaal niet trainen :F ) en je ziet ze dan dus pas online vlak voor een official race tijd.

Leuke auto om te rijden maar idd ook erg tricky, vooral bij het remmen. Ik zet standaard de brake balance een stukje meer naar voren.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
De iRacing cup ja. Remmen zijn tricky, te hard en hij gaat scheef. Wel leuke uitdaging.

Ik denk wel echt te merken dat de T150 standaard pedals hier tekort schieten gezien ik op de interface moet kijken hoe hard ik rem.

Vind het wel jammer dat (wat ook de reden hiervan is) dat het een hoop geld kost, en er niet zo heul heul heul veul spelers online zijn. Doorgaans is het genoeg, zeker in de MX-5 cup. Ga je meer betalen dan word het aanbod van spelers schaars.

Moet ook even wennen aan de wedstrijd tijden, de Mx-5 was ieder heel uur een race, de Porsche heeft dat niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Nee, in de hogere klassen zijn de races om de 2 uur.
Zoals ik eerder aangaf zijn sommige series bijna niet bevolkt. Ik adviseer je dan ook altijd even goed naar de populariteit te kijken voordat je overgaat tot aanschaf van auto + circuits voor een serie.
Er is helaas wat scheefgroei tussen het aantal auto's c.q. series en de deelnemers-interesse.

Overigens is er in alle licentieniveaus minimaal 1 serie waar wel altijd genoeg rijders zijn voor official races.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Frontysco schreef op zondag 26 mei 2019 @ 08:09:
.....
en er niet zo heul heul heul veul spelers online zijn. Doorgaans is het genoeg, zeker in de MX-5 cup. Ga je meer betalen dan word het aanbod van spelers schaars......
Ik zou zeggen kijk hier eens goed en zie dat het allemaal wel meevalt op enkele series na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
JoepW schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Ik zou zeggen kijk hier eens goed en zie dat het allemaal wel meevalt op enkele series na.
Had ik ook gedaan, de Porsche cup zag er prima uit :)

Als je de MX-5 Cup gewend bent is een andere cup toch wel ff anders qua aantal spelers.
Logisch natuurlijk omdat nagenoeg iedereen in de MX-5 begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:49

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Hmm, m'n iRacing knalt telkens terug naar m'n desktop bij het laden van Imola (Autodromo Internazionale) heb 'm nog geen één keer kunnen rijden sinds aanschaf.

Iracing al reinstalled.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 00:05

Fuelke

Forza Ferrari

iRacing\tracks\Imola map al eens volledig weggegooid?

[ Voor 16% gewijzigd door Fuelke op 26-05-2019 18:57 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dynazap schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:35:
Hmm, m'n iRacing knalt telkens terug naar m'n desktop bij het laden van Imola (Autodromo Internazionale) heb 'm nog geen één keer kunnen rijden sinds aanschaf.

Iracing al reinstalled.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Vreemd dat een reinstall niet helpt.
Staat er een log file in de iracing docs na de crash?
Zo ja, die ff opsturen aan support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaaki3j
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 18:38
Goedenavond,
Sinds deze week ben ik begonnen met iRacing en het bevalt me enorm goed.
Eerst begonnen met Oval om vooral de instellingen te bekijken van mijn stuur en de game.

Daarna overgestapt naar Road, inmiddels ook een D license te pakken.
Na opzoek te gaan naar een communitie kwam ik erachter dat er hier ook een is.
Zelf ben ik nogal een rookie als het gaat om sim racen.

Nu ik een D license heb vraag ik me dus ook af, wat nu? Welke classes zijn leuk om te rijden bij iRacing en wat wil ik uiteindelijk rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:58
sjaaki3j schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:35:
Goedenavond,
Sinds deze week ben ik begonnen met iRacing en het bevalt me enorm goed.
Eerst begonnen met Oval om vooral de instellingen te bekijken van mijn stuur en de game.

Daarna overgestapt naar Road, inmiddels ook een D license te pakken.
Na opzoek te gaan naar een communitie kwam ik erachter dat er hier ook een is.
Zelf ben ik nogal een rookie als het gaat om sim racen.

Nu ik een D license heb vraag ik me dus ook af, wat nu? Welke classes zijn leuk om te rijden bij iRacing en wat wil ik uiteindelijk rijden.
Vond (en vind) de Skip altijd nog een van de leukste series. Lage drempel en veel deelnemers waardoor het deelnemersveld qua sterkte vaak relatief gelijk is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaaki3j
alexbl69 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:47:
[...]

Vond (en vind) de Skip altijd nog een van de leukste series. Lage drempel en veel deelnemers waardoor het deelnemersveld qua sterkte vaak relatief gelijk is.
Dat lees ik inderdaad ook, tegelijkertijd vind ik de Ferrari 488 GT3 ook erg interessant.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
sjaaki3j schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Dat lees ik inderdaad ook, tegelijkertijd vind ik de Ferrari 488 GT3 ook erg interessant.
Van horen zeggen (kijk maar een pagina terug) is de collegialiteit in die serie af en toe ver te zoeken.

Maar zoals gezegd, van horen zeggen. Heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaaki3j
alexbl69 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:55:
[...]

Van horen zeggen (kijk maar een pagina terug) is de collegialiteit in die serie af en toe ver te zoeken.

Maar zoals gezegd, van horen zeggen. Heb er zelf geen ervaring mee.
Na een beetje rondneuzen ben ik uitgekomen op allebei met zandvoort en de BMW M8 GTE, om toch nog even de 15% korting mee te pakken.

Ik eerst maar eens aan de slag met de skip, zullen wel minimaal 100 testlaps worden denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
sjaaki3j schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:20:
[...]

Na een beetje rondneuzen ben ik uitgekomen op allebei met zandvoort en de BMW M8 GTE, om toch nog even de 15% korting mee te pakken.

Ik eerst maar eens aan de slag met de skip, zullen wel minimaal 100 testlaps worden denk ik.
Skip is een goede keuze!
Ennuh welkom.
De skip zal bij de komende build overigens flink veranderen. Met name de aero zal veranderen waardoor er minder onderstuur zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaaki3j
JoepW schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:27:
[...]

Skip is een goede keuze!
Ennuh welkom.
De skip zal bij de komende build overigens flink veranderen. Met name de aero zal veranderen waardoor er minder onderstuur zal zijn.
Thanks Joep, net me eerste paar laps gehad.
Voelt gelijk goed, moet nog wel even wennen aan de track, moet even op zoek naar de driving line/breakpoints etc.(het liefst een olap en blap file) en ook naar de mogelijke setups.
Mochten jullie een goede kennen, graag!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:49

Dynazap

Go Hard Or Go Home

JoepW schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:23:
[...]

Vreemd dat een reinstall niet helpt.
Staat er een log file in de iracing docs na de crash?
Zo ja, die ff opsturen aan support.
Dank allen voor de reacties. Na veel zoeken via Reddit erachter gekomen dat de laatste AMD driver problemen heeft met Imola. Terug naar 19.1.1 en probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
@JoepW Ik heb mij aangemeld op de GOT site, m'n handtekening aangepast een aangemeld op de iRacing leaque.

Wat mis ik nog om vnv een kijkje te kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Frontysco schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:44:
@JoepW Ik heb mij aangemeld op de GOT site, m'n handtekening aangepast een aangemeld op de iRacing leaque.

Wat mis ik nog om vnv een kijkje te kunnen nemen?
Dat ik je aanvraag voor de league goedkeur. Je hebt mazzel dat ik ff check net, want ik ben op zakenreis.
Maar het is done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Je bent te goed voor deze wereld! :)

Thnx Joep, waar gaat de reis naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Frontysco schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:42:
Je bent te goed voor deze wereld! :)

Thnx Joep, waar gaat de reis naar toe?
Ow niks bjjzonders.... het westen van nederland. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
Het zou zomaar kunnen gebeuren dat ik jullie vanavond ook weer even kom vervelen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:42:
Het zou zomaar kunnen gebeuren dat ik jullie vanavond ook weer even kom vervelen :)
Mooi man!
Welcome back.
Helaas ben ik er dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Dat was een uithoudingsrace en ben blij dat het er op zit. De resultaten tonen dan wel dat ik geen enkel incident point heb gekregen, maar als ik goed geteld heb, dan heb ik wel 10 keer de muur geschraapt en zagen beide zijkanten van de auto er vooraan al lang niet meer uit zoals ze uit de fabriek waren gekomen. Het was nooit hard genoeg om een 2x op te lopen.

Ik was verder ook gewoon traag, de kloof was nog groter hier dan op andere circuits van vergelijkbare lengte. Het brandstofverbruik lag een pak lager, had de indruk dat ik niet de enige was die minder brandstof verbruikte, ik hoorde een aantal late stops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT-GTE-Tournament.png
De einduitslag: https://www.got-racing.eu/?page_id=5096
of
https://docs.google.com/s...twklA/edit#gid=1741286267

De opkomst was wel heeeeeel laag gisteravond zag ik. Ton gefeliciteerd met de winst overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Gefeliciteerd Ton!

Ik parkeerde hem in ronde 3 hard in de muur... toen was ik kwaad, en pleite.
Niet mijn baan dat Belle Island...

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Paar weken terug speelde ik nog met het idee om een ander circuit voor te stellen dan Detroit :P

Wie van jullie rijdt trouwens de week nadien de officiële serie om onze maandag circuits?
Whoohoo, ik ben de enige die alle races heeft gereden dit seizoen.

[ Voor 85% gewijzigd door Fuelke op 28-05-2019 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dat was een interessante baan voor mijn 'rentree'. Nog nooit gereden, 19:50 zowel de baan als de auto nog gekocht :+
Maar moet zeggen, leuke baan, maar zeker niet makkelijk. Had eigenlijk pas aan het einde van de race het idee dat ik een beetje 'snapte' hoe ik beetje normaal rond moest komen.

Ohja, banden nemen was misschien niet zo'n goed idee :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Gisteren getracht de eerste keer te joinen in de GOT leaque.
Een poliklinische ingreep aan de oren die ochtend en de aanschaf van track + auto weerhielden mij toch mee te doen :)

Dan maar mijn eerste echte race in de porsche cup te doen. Erg gaaf, de auto blijft tricky maar begin hem steeds beter te rijden.

Helaas door mijn eigen fout niet uit kunnen rijden, iets te enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Met een beetje geluk kan ik vanaf half juni weer op maandag lekker mee racen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik heb ook de Porsche GT3 gekocht..... had gehoopt dat hij een beetje als de RSR zou rijden, maar bij lange na niet...

De F488 GT3 series vind ik deze week ook geen leuke baan.... Toen leek het me wel een goed idee om dan de F3 @ Laguna Seca te proberen.... Dat is weer even hele andere koek, moet flink oefenen wil ik daar nog een succesvolle (schadevrije) race mee zien te rijden...

Wel jammer dat je een auto niet een uur mag proberen ofzo, afgezien van onderhoud momenten.

Ik ben benieuwd naar week13.... ik heb er nog niet echt over na kunnen denken. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Extera op 28-05-2019 23:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gruwel84
Extera schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:22:
Ik heb ook de Porsche GT3 gekocht..... had gehoopt dat hij een beetje als de RSR zou rijden, maar bij lange na niet...
Los van de naam is het ook geen GT3 spec auto. In grote lijnen is het gewoon een straatporsche waar ze alle luxe uit hebben gehaald, race banden eronder, wat stugger en dat is het.
Hij is moeilijker te besturen, maar als je hem doorkrijgt de meest gave auto van heel iracing, het geeft veel voldoening om die auto in bedwang te leren houden.
Je zult ook merken dat je veel beter wordt in andere auto's als je goed met de porsche cup overweg kan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Extera schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:22:

De F488 GT3 series vind ik deze week ook geen leuke baan.... Toen leek het me wel een goed idee om dan de F3 @ Laguna Seca te proberen.... Dat is weer even hele andere koek, moet flink oefenen wil ik daar nog een succesvolle (schadevrije) race mee zien te rijden...

Wel jammer dat je een auto niet een uur mag proberen ofzo, afgezien van onderhoud momenten.

Ik ben benieuwd naar week13.... ik heb er nog niet echt over na kunnen denken. :X
Met de Porsche gt3 nog geen fatsoenlijke ronde of tijd kunnen rijden. Net of je op ijs rijdt.

De laatste tijd alleen de Dallara F3 gereden maar Laguna Seca laat ik voorbij gaan. Veel te korte ronde en staat garant voor chaos. Even een watch ronde gejoind en in iedere bocht gebeurde er wel iets.

Nu aan het trainen voor de sprint series. Imola is best een technisch circuit en gemiddeld 5 sec te kort om echt mee te doen. :-( Over te top maar niet te spreken, dan moet er nog een schepje bovenop.

Zou mooi zijn als je een auto een uurtje uit kan proberen. Nu een aantal gekocht die me totaal niet liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door TecTo op 29-05-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

The Mustang has a startup. In fact the starters for all the cars are now done for this build
- Aussie Greg Hill

Alle auto's hebben nu hun eigen start geluid. :9~
It took forever Gary. Gone are the days of a single startup sound file. Physics want's everything in bits so it can be played both in part and as whole sequences. Lots of fun counting crank pulses per sec to get the correct rpm so it fires up and can stall.
- Aussie Greg Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:59
TecTo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:55:
[...]

Met de Porsche gt3 nog geen fatsoenlijke ronde of tijd kunnen rijden. Net of je op ijs rijdt.

De laatste tijd alleen de Dallara F3 gereden maar Laguna Seca laat ik voorbij gaan. Veel te korte ronde en staat garant voor chaos. Even een watch ronde gejoind en in iedere bocht gebeurde er wel iets.

Nu aan het trainen voor de sprint series. Imola is best een technisch circuit en gemiddeld 5 sec te kort om echt mee te doen. :-( Over te top maar niet te spreken, dan moet er nog een schepje bovenop.

Zou mooi zijn als je een auto een uurtje uit kan proberen. Nu een aantal gekocht die me totaal niet liggen.
Rij je met de standaard setup?
Want daarmee kom ik ook geen ronde door zonder brokken.
Even bandjes laten leeglopen, rembalans aanpassen en de vleugel instellen voor het circuit en het gaat 100x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Denniz0229 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:35:
[...]

Even bandjes laten leeglopen, rembalans aanpassen en de vleugel instellen voor het circuit en het gaat 100x beter.
Een aantal setup geprobeerd uit de de database van Nick maar blijf modderen. Heb niet zoveel inzicht om een goede setup te maken.

Ga het eens proberen volgens je aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Denniz0229 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:35:
[...]

Is er een algemeen advies voor de Porsche mbt tot deze instellingen?
Ik ben een van die rijders die hier geen gevoel en interesse voor heeft nml :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickkoole
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Frontysco schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:30:
[...]

Denk dat de heren van NAB racing hier wel enig advies in kunnen geven

@derx666 kun je over de porsche wat info delen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
[...]
Dat lijkt me ook een leuke serie!
Helaas voor B license, ik zit nog op C....
Even kijken of die deze week nog voldoende omhoog kan brengen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Extera schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:08:
[...]

Dat lijkt me ook een leuke serie!
Helaas voor B license, ik zit nog op C....
Even kijken of die deze week nog voldoende omhoog kan brengen :X
Je weet dat als je een C-licentie hebt met minimaal 4.0 safety rating je al mee mag doen aan B-licentie races?
Op die manier kun je dus ook gedurende een seizoen voldoen aan de vereisten voor deelname aan een hogere serie, en hoef je niet per se te wachten tot het einde van een seizoen en een upgrade van je licentie c.q. voldoen aan de minimale aantal deelnames in een bepaalde licentie-categorie.

[ Voor 27% gewijzigd door Raimond613 op 29-05-2019 13:19 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Nope, dat is nieuw voor mij! Even doortrappen dus....
Jammer van die F3 race welke complete chaos was..... koste me 0.44 SR :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-12-2022
Mij ook geregistreerd op gotracing, hoop binnenkort eens wat rondjes mee te kunnen rijden en er wat van bij tel eren, nog maar enkele maanden aan het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:59
Frontysco schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:30:
[...]

TecTo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:25:
[...]

Een aantal setup geprobeerd uit de de database van Nick maar blijf modderen. Heb niet zoveel inzicht om een goede setup te maken.

Ga het eens proberen volgens je aanwijzingen.
ik ben er zelf ook geen meester in hoor, maar soms is er op setupsync niets knaps te vinden en dan moet je wel zelf sleutelen.
gelukkig heb je het in de porsche wel vrij snel door in vergelijking met de setups voor de GTE bijvoorbeeld.

wat ik doe; bepalen hoeveel brandstof je nodig hebt voor de race, is uit me hoofd iets van 40 liter voor een porsche race. tel er daar en paar bij op en vul dat in.
dan zet ik de bandjes 2 tikjes zachter, de vering zo laag als dat mag om door de keuring te komen.
vervolgens vleugel instellen aan de hand van het circuit, dus monza geen vleugel etc...
daarna is het tijd om te testen, ga een rondje of wat rijden zodat je weet hoe het rijd. daarna kan je dan de bandjes nog een tikje leger maken, gaat het slechter doe je het weer terug, gaat het beter probeer je het met nog minder lucht.
het is gewoon proberen tot je iets hebt wat je zelf lekker vind.
(let wel op dat je je banden niet te leeg maakt, want dan zijn ze eind vd race niks meer waard :+ )

nogmaals de disclaimer dat ik geen pro ben en er vast mensen met veel meer verstand zijn O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:08

derx666

mecker ende blaet

nickkoole schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Denk dat de heren van NAB racing hier wel enig advies in kunnen geven

@derx666 kun je over de porsche wat info delen?
Niet echt. Ik gebruik meestal setups van pure en die mogen niet gedeeld worden helaas. Vrs setups vind ik persoonlijk een heel stuk minder, en de setups die je op forum en setupsync vindt zijn vaak niet te rijden.

Setups zijn ook best wel verschillend per track (vooral de rake).
Beetje standaard is lage arb voor, vrij hoge arb achter. Maximale camber voor, achter rond de 3.8 ofzo. Rijhoogte voor over het algemeen zo laag mogelijk, achter is afhankelijk van de track en rijstijl. Teveel onderstuur -> achter hoger, teveel overstuur achter lager.
Rembalans is heel persoonlijk. Begin rond de 54 en pas aan naar gelang je voor of achter blokkeert bij remmen.

Dat is het wel zo'n beetje.
Kwa rijstijl is het vroeg beginnen met remmen, en tegen het einde de bocht zachtjes inremmen tot je merkt dat hij instuurt. Dan laten coaten en vroeg weer op het gas.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Hmmppfffff...

Jammer dat de hogere cups geen fixed hebben om dit geneuzel te voorkomen. Ik houd daar echt niet van en wil puur racen en niet bezighouden met bandendruk enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

Frontysco schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:53:
Hmmppfffff...

Jammer dat de hogere cups geen fixed hebben om dit geneuzel te voorkomen. Ik houd daar echt niet van en wil puur racen en niet bezighouden met bandendruk enzo.
Puur racen is ook daar rekeningen mee houden ;)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Frontysco schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:53:
Hmmppfffff...

Als je niet teveel wilt nadenken moet je hoofdzakelijk in de Skip gaan rijden. Doe ik ook, om precies die reden. Heb geen zin en bovenal geen tijd om me al teveel met setups bezig te houden.

Maar iRacing is een simulatie, geen spel. Dus als je in de hogere klassen wilt racen zul je de setup van de wagen aan jouw stijl aan moeten passen om in de top mee te kunnen draaien.

Je kunt natuurlijk altijd met een 'generic' setup gaan racen, ook in die klassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TecTo
Denk dat mijn probleem niet zozeer bij de ideale setup ligt. Zeker als ik onderstaande tekst lees. Ben gewoon te langzaam welke setup ik ook probeer :S

Are you able to consistently hit lap times within 0.2s of your fastest lap?
If not, then your biggest gains might not come from setups. In road racing, if you’re 3 seconds off the pace on a road track, probably only 0.3s is down to the setup. In oval racing, it’s much easier to learn the tracks, so car setup is a quite significant factor in open setup series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

TecTo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:48:
Denk dat mijn probleem niet zozeer bij de ideale setup ligt. Zeker als ik onderstaande tekst lees. Ben gewoon te langzaam welke setup ik ook probeer :S

Are you able to consistently hit lap times within 0.2s of your fastest lap?
If not, then your biggest gains might not come from setups. In road racing, if you’re 3 seconds off the pace on a road track, probably only 0.3s is down to the setup. In oval racing, it’s much easier to learn the tracks, so car setup is a quite significant factor in open setup series.
Die 0.3 is wel wat erg krap ingeschat; mijn ervaring is dat een goede setup vs een basis setup wel tot een volle seconde verschil kan maken. Let wel: een goede setup is een setup die a) snelheid heeft en b) past bij jouw rijstijl. Wat voor de een werkt, hoeft dat dus niet per se voor de ander ook te doen.

Echter, het is zeker zo dat je eigen rijkwaliteit altijd de bepalende factor blijft. Werk eerst daar aan, want dat helpt je ook om met snelle setups je auto uberhaupt onder controle te houden en op de lange duur om de setups ook verder aan je eigen stijl te kunnen aanpassen.

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het S3 schedule van iRacing is gepubliceerd:
https://members.iracing.c...wnloadAttach/2535950.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Helaas geen RUF/Nordschleife maar wel Lotus 79 die toch maar staat te roesten. Vorige week Montreal/IMSA gemist, in S3 Montreal zowel in GT3 als IMSA. De laatste 6 IMSA weken hoop ik sowieso te kunnen doen en GT3 op Spa en Bathurt
[...]

Wat is gemiddeld..!!?? Binnen jouw split of wat er tijdens openbare trainingen gereden wordt?
Wat er tijdens openbare trainingen wordt gereden moet je volledig negeren. Daar wordt over het algemeen met Q setups gereden, slechts een enkeling rijdt met een race-setup. Niettemin verbluffend en knap. Wat je wel kan doen is zo'n rondje goed bestuderen om er wat van op te steken (racelijn,rem-,instuur punten, welke versnelling in welke bocht) en vervolgens heel veel rondjes rijden.

Welke auto's heb je gekocht? Over het algemeen is de Mercedes een allemansvriend. Kies hoe dan ook 1 auto en rij daar een heel seizoen mee.

Soms wanhoop ik ook over mijn snelheid maar ben altijd een goede plek in het middenveld verzekerd. En het geeft altijd een hoop plezier en voldoening om de finish met weinig incs te halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
mowa schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:35:
Helaas geen RUF/Nordschleife maar wel Lotus 79 die toch maar staat te roesten. Vorige week Montreal/IMSA gemist, in S3 Montreal zowel in GT3 als IMSA. De laatste 6 IMSA weken hoop ik sowieso te kunnen doen en GT3 op Spa en Bathurt

[...]

Wat is gemiddeld..!!?? Binnen jouw split of wat er tijdens openbare trainingen gereden wordt?
Wat er tijdens openbare trainingen wordt gereden moet je volledig negeren. Daar wordt over het algemeen met Q setups gereden, slechts een enkeling rijdt met een race-setup. Niettemin verbluffend en knap. Wat je wel kan doen is zo'n rondje goed bestuderen om er wat van op te steken (racelijn,rem-,instuur punten, welke versnelling in welke bocht) en vervolgens heel veel rondjes rijden.

Welke auto's heb je gekocht? Over het algemeen is de Mercedes een allemansvriend. Kies hoe dan ook 1 auto en rij daar een heel seizoen mee.

Soms wanhoop ik ook over mijn snelheid maar ben altijd een goede plek in het middenveld verzekerd. En het geeft altijd een hoop plezier en voldoening om de finish met weinig incs te halen.
Tja wat is gemiddeld? Zojuist nog een watch join in de sprint serie en met de Mclaren mp4-12c gt3 gereden. Een viertal rijders met de Mclaren en de snelste in de 1.38 hoog en de langzaamste een pace van 1.41 en een beetje.

Kom ik aanzakken met 1.48. Soms iets sneller maar gemiddeld rond deze tijd. Frustrerend.

Kijk inderdaad veel hoe de coureurs dat doen en let ook op hun versnellingen enz..

Drie Porsches, 2 Ferrari's, Fort gt 2017, skip, mercedes amg, 2x bmw, Ruf, Audi LMS, dallara f3, een lotus 79 die ook staat te roesten en nog een paar andere die ik ben vergeten. Wellicht ligt daar het probleem 8)7 8)7 }:O

Zo weinig mogelijk inc is ook mijn streven maar om nu altijd in het luchtledige te rijden is ook niet spannend. Doordat er veel disconnecten en uitvallen behaal ik weleens een goede plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:08

derx666

mecker ende blaet

Probeer gewoon eens een paar seizoenen 1 auto te rijden, en je daar op te concentreren. Als na de s3 update de skip gefixt is zou ik die aanraden. Geen setup gedoe, puur rijden.
Er worden ook voor elke raceweek trackguides enz. gedeeld. Met gedegen oefenen is het zeker mogelijk om binnen 1s van de top te komen binnen 1 a 2 seizoenen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Sinds enige tijd ben ik voor een league actief als live steward tijdens races.
Vorig seizoen deelgenomen, maar ik rij toch liever official series zodat ik kan racen als het mij uitkomt.
Toen ik aangaf niet meer deel te nemen, werd ik gevraagd of ik toch betrokken wilde blijven en zo is dat balletje een beetje gaan rollen.

we zijn met meerdere mensen die dit doen en we lopen tegen een probleem aan.
Vaak zijn er incidenten in de race die we helemaal niet meekrjigen.
Als je overschakelt naar een bepaalde rijder dat er gewoon bepaalde data mist.
Je kunt bijvoorbeeld als admin de camera instellen als 'focus on crashes'.
Het is de bedoeling dat de camera dan overschakelt naar de plaats van het incident.
Dit gebeurt ook gewoon, alleen gebeurt het toch vaak dat het incident zelf dan niet gerenderd wordt.
Je spoelt terug maar de data/incident is er gewoonweg niet

Wat ik zo kan vinden door wat te googlen heeft het met 'draw distance' te maken, maar ik vind nergens waar ik dit evt kan aanpassen?

Max cars staan gewoon op 63 auto's (maximaal mogelijk) dus daar ligt het niet aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 16:44
Erg mooie competitie. In welke andere sim vind je dat nou zo op dat niveau. McLaren Shadow mist de boot door te kiezen voor Real Racing 3, Forza en rFactor 2 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
derx666 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 02:03:
Probeer gewoon eens een paar seizoenen 1 auto te rijden, en je daar op te concentreren. Als na de s3 update de skip gefixt is zou ik die aanraden. Geen setup gedoe, puur rijden.
Er worden ook voor elke raceweek trackguides enz. gedeeld. Met gedegen oefenen is het zeker mogelijk om binnen 1s van de top te komen binnen 1 a 2 seizoenen.
Dit probleem herken ik heel goed.
Als beginner ben ik nog erg zoekende, en wissel elke week, of soms op 1 avond van serie / auto / track.

Ik ben voornemens volgend seizoen de sprint serie te gaan rijden, en daar bij te blijven.... Kijken of dat lukt.

Als de got league die gaat volgen zou het helemaal mooi zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
glnk schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:02:
Erg mooie competitie. In welke andere sim vind je dat nou zo op dat niveau. McLaren Shadow mist de boot door te kiezen voor Real Racing 3, Forza en rFactor 2 :F
Idd bizarre keuze van McLaren Shadow.
Enige van de drie die ik snap is rF2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
TecTo schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:39:
[...]

Tja wat is gemiddeld? Zojuist nog een watch join in de sprint serie en met de Mclaren mp4-12c gt3 gereden. Een viertal rijders met de Mclaren en de snelste in de 1.38 hoog en de langzaamste een pace van 1.41 en een beetje.

Kom ik aanzakken met 1.48. Soms iets sneller maar gemiddeld rond deze tijd. Frustrerend.

Kijk inderdaad veel hoe de coureurs dat doen en let ook op hun versnellingen enz..

Drie Porsches, 2 Ferrari's, Fort gt 2017, skip, mercedes amg, 2x bmw, Ruf, Audi LMS, dallara f3, een lotus 79 die ook staat te roesten en nog een paar andere die ik ben vergeten. Wellicht ligt daar het probleem 8)7 8)7 }:O

Zo weinig mogelijk inc is ook mijn streven maar om nu altijd in het luchtledige te rijden is ook niet spannend. Doordat er veel disconnecten en uitvallen behaal ik weleens een goede plaats.
Misschien is het slim om vrs of motec te gaan gebruiken de grootste fout die ik bij veel mensen zie is teveel sturen en te laat remmen waardoor ze elke bocht met onderstuur rijden

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
derx666 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 02:03:
Probeer gewoon eens een paar seizoenen 1 auto te rijden, en je daar op te concentreren.
Ga het proberen me te concentreren op 1 hooguit 2 auto's. :X Nu volop aan het oefenen met de Mclaren, omdat ik dat echt een pracht auto vind.

Een tijdje in de Skip gereden maar vond dat daar veel incidenten gebeurde.
gerard27 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:52:

Misschien is het slim om vrs of motec te gaan gebruiken de grootste fout die ik bij veel mensen zie is teveel sturen en te laat remmen waardoor ze elke bocht met onderstuur rijden
Ga me er eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
Als je een motec file nodig heb van mij in de merc op Imola moet je het maar zeggen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
gerard27 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:15:
Als je een motec file nodig heb van mij in de merc op Imola moet je het maar zeggen
Bedankt voor het aanbod. Kan je met zo'n motek file een setup maken of is het alleen controle van brake, trotle, banden temp ect.?

Ben me net aan het inlezen op Youtube.

[ Voor 6% gewijzigd door TecTo op 30-05-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
TecTo schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:59:
[...]

Bedankt voor het aanbod. Kan je met zo'n motek file een setup maken of is het alleen controle van brake, trotle, banden temp ect.?
Controle, maar kan wel nieuwe inzichten geven voor setupaanpassingen.

Overigens; de link naar je iracing profile in je signature klopt niet :)

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TecTo schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:59:
[...]

Ben me net aan het inlezen op Youtube.
In de TS staat een workbook met alle software.
Ik denk wel dat er nieuwere workbooks zijn, maar deze geeft veel info.
Klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
d:)b *O*
quote: Nicholas Bailey
I think the plan is for full Release Notes to be posted tomorrow pending final review from various staff. But here is an excerpt regarding the SMP piece for RTX2000 series cards.

- RTX2000 series graphics cards now use true Multi-View-Projection (MVP) rather than w-warping (which is used on GTX1000s), when three screen Simultaneous Multi-Projection (SMP) is activated. The MVP mode properly supports Y-offsets in the projections and also supports wider field of views (FOV) and side screen tilt angles than W-Warping.
- - The options screen now allows:
- - - Night Shadows may be enabled.
- - - Depth of Field may be enabled.
- - - Full side screen tilt angles larger than 45 degrees may be used (this angle is limited with W-Warping).
- - - Field-of-View (FOV) values larger than 145 degrees may be used (this angle is limited with W-Warping.
Bron: https://members.iracing.c.../50/3627441.page#11573236

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
BM schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:30:
[...]
Overigens; de link naar je iracing profile in je signature klopt niet :)
Vreemd want als ik erop klik kom je bij mijn profile.

Andere daar ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

TecTo schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:32:
[...]

Vreemd want als ik erop klik kom je bij mijn profile.

Andere daar ook last van?
Je linkt naar de algemene account info van de ingelogde gebruiker; oftewel, als ik er op klik kom ik op de info van mijn account.

code:
1
http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=XXXXX

en dan bij de XX'jes je eigen accountnummer invullen

[ Voor 30% gewijzigd door Raimond613 op 30-05-2019 20:07 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Raimond613 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:05:
code:
1
http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=XXXXX

en dan bij de XX'jes je eigen accountnummer invullen
Done :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Gruwel84 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 05:39:
Sinds enige tijd ben ik voor een league actief als live steward tijdens races.
Vorig seizoen deelgenomen, maar ik rij toch liever official series zodat ik kan racen als het mij uitkomt.
Toen ik aangaf niet meer deel te nemen, werd ik gevraagd of ik toch betrokken wilde blijven en zo is dat balletje een beetje gaan rollen.

we zijn met meerdere mensen die dit doen en we lopen tegen een probleem aan.
Vaak zijn er incidenten in de race die we helemaal niet meekrjigen.
Als je overschakelt naar een bepaalde rijder dat er gewoon bepaalde data mist.
Je kunt bijvoorbeeld als admin de camera instellen als 'focus on crashes'.
Het is de bedoeling dat de camera dan overschakelt naar de plaats van het incident.
Dit gebeurt ook gewoon, alleen gebeurt het toch vaak dat het incident zelf dan niet gerenderd wordt.
Je spoelt terug maar de data/incident is er gewoonweg niet

Wat ik zo kan vinden door wat te googlen heeft het met 'draw distance' te maken, maar ik vind nergens waar ik dit evt kan aanpassen?

Max cars staan gewoon op 63 auto's (maximaal mogelijk) dus daar ligt het niet aan.
Om alle auto's te kunnen zien moet je naast de grafische optie ook je ingestelde internet snelheid omhoog schroeven. Dat kan je vinden op deze pagina. Scroll naar onderen (Preferences) en zet je Connection Type op zijn hoogst (1Mbit or faster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
JazzGreenway schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:17:
[...]

Om alle auto's te kunnen zien moet je naast de grafische optie ook je ingestelde internet snelheid omhoog schroeven. Dat kan je vinden op deze pagina. Scroll naar onderen (Preferences) en zet je Connection Type op zijn hoogst (1Mbit or faster).
*Facepalm* hartelijk dank voor je hulp. Dit stond bij mij indd niet goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Max en Atze samen met nog wat andere rijders starten in de 24h van Le Mans
https://nl.motorsport.com...mans-meteen-snel/4414569/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nog niet op yt wel op fb het nieuwe silverstone:
https://www.facebook.com/...s=1458990764&v=e&sfns=xmo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt leuk morgen met Max! Wij staan voorlopig P3 in Qualy voor Topsplit dus in ieder geval al voor hem haha :) Ik start de race morgen, voor de geïnteresseerden ik stream onze race zoals altijd: https://www.twitch.tv/fabricecornelis

https://twitter.com/Fabrice_Cor/status/1134526199626121222

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2019 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:40:
Wordt leuk morgen met Max! Wij staan voorlopig P2 in Qualy voor Topsplit dus in ieder geval al voor hem haha :) Ik start de race morgen, voor de geïnteresseerden ik stream onze race zoals altijd: https://www.twitch.tv/fabricecornelis

Succes! Sorry, ik ben lui. Hoe laat is de start? Lijkt mij wel leuk om te volgen.
14:00 zie ik op de main page.

Zelf deze week een comeback aan t maken na een half jaar niet gespeeld te hebben. Verhuizing na andere stad, zwangere vrouw en vervolgens een kleine zijn niet bevorderlijk voor de vrije tijd :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wordt leuk morgen met Max! Wij staan voorlopig P3 in Qualy voor Topsplit dus in ieder geval al voor hem haha :) Ik start de race morgen, voor de geïnteresseerden ik stream onze race zoals altijd: https://www.twitch.tv/fabricecornelis

Succes Fabrice!

Silverstone nu ook op YT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Als dat maar beter gaat als zojuist dan }:O
Waar kan ik de quali tijden zien trouwens? Ik zit op de iRacing site te zoeken, maar kan 't niet vinden ;s

edit:
Klik daar vond ik in elk geval de Top-25 (Fabrice nu 15e LMP1?).

[ Voor 12% gewijzigd door Luckeh op 31-05-2019 22:30 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 181 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies