iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 180 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Bedankt allen! Super tof om te lezen en was inderdaad een toffe race :)

Overigens @JoepW snap wat je bedoelt hoor maar heb geen moment het idee gehad dat ik niet 'in control' was zeg maar en het was ook wel een voordeel dat we op een gegeven moment in een positie waren dat het heel gek moest lopen wilden we niet kampioen worden. Dat gaf mij wel wat ruimte :)

Laatste actie was jammer maar wou het graag proberen (om Benjamin in te halen en virtueel P1 te eindigen)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Beste mannen,

Is er binnenkort weer een keer iRacing school ?
Ik ga na een tijdje weg te zijn geweest weer de boel oppakken en zou het tof vinden mijn skills bij te schaven in de racing school.
Ik weet dat ik hier destijds veel aan gehad heb en zou dit graag opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 09:35
Flamax schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:27:
Beste mannen,

Is er binnenkort weer een keer iRacing school ?
Ik ga na een tijdje weg te zijn geweest weer de boel oppakken en zou het tof vinden mijn skills bij te schaven in de racing school.
Ik weet dat ik hier destijds veel aan gehad heb en zou dit graag opnieuw doen.
Dat zou leuk zijn een iRacing school. Ik dacht van het weekend dat ik een aardige tijd had gereden met de Skip, 1:29.8. In de quali een 2e tijd van 1:30.4 maar vervolgens in de race reed iedereen 1:28, helemaal zoek gereden dus haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

gister dacht ik uit mn D licentie te gaan komen dmv de ferrari challenge maar helaas pindakaas. eerste race ging nog wel. mooi gevecht maar door een do or die actie in de laatste ronde 4inc's erbij en 5de gewroden. race daarna slechts 4 keer van achter aangereden en ben ik nog gereport omdat ik te snel de baan op zou zijn gekomen voor de gast die mij aanreed. dat sloeg toch wel alles. Die ferrari challenge is echt verschrikkelijk. Op monza kwam ik er nog wel mee weg omdat ik dan onbedreigd vooraan reed maar dat circuit gilles villeneuve ligt me totaal niet. Dat wordt dus nog wachten op het volgende circuit....

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Tijn96 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:29:
gister dacht ik uit mn D licentie te gaan komen dmv de ferrari challenge maar helaas pindakaas. eerste race ging nog wel. mooi gevecht maar door een do or die actie in de laatste ronde 4inc's erbij en 5de gewroden. race daarna slechts 4 keer van achter aangereden en ben ik nog gereport omdat ik te snel de baan op zou zijn gekomen voor de gast die mij aanreed. dat sloeg toch wel alles. Die ferrari challenge is echt verschrikkelijk. Op monza kwam ik er nog wel mee weg omdat ik dan onbedreigd vooraan reed maar dat circuit gilles villeneuve ligt me totaal niet. Dat wordt dus nog wachten op het volgende circuit....
Gelukkig komt die morgen al :D

Vanavond met GoT cruisen op Daytona en in de loop van deze week wat IMSA races pakken om mijn iRating omhoog te krikken naar de 2000 zodat ik de SCO GT series mee kan rijden over 2 weken.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

w4rguy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:44:
[...]

Gelukkig komt die morgen al :D
Gelukkig wel! Vanavond miss maar alvast een paar rondjes rollen over Sebring alvast

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 16:15

Arfman

Drome!

Gisteravond geprobeerd mijn F3 carriere wat op te poetsen. Als P8 gekwalificeerd op Road Atlanta omdat ik wat aan de voorzichtige kant was. Helaas in de eerste ronde een spinnende auto niet kunnen ontwijken in de kink dus met minder topsnelheid en minder downforce in snelle rechterbochten toch maar doorgereden als laatste.

Op een gegeven moment kon ik redelijk om de beperkingen heenrijden en mensen inhalen, ofwel door foutjes of door beter door bochten te komen. Op het achterste rechte stuk was ik een redelijke sitting duck maar zolang ik 0.8 seconde voorsprong had was ik veilig, dus ik concentreerde me op een goede exit. Teruggeklommen naar de 8e positie maar helaas haalde P9 me in in de chicane, waarna we beide te weinig ruimte lieten en elkaar rondtikten. Dus ondanks het feit dat ik zelf verder bijna foutloos reed toch 8 incs en weer iets minder SR. Hopelijk vanavond een nieuwe poging.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 14:49

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ligt het aan mij of zijn er in de avond weinig / geen races voor de MX5 cup (op Lime Rock)? Als ik rond 22:00 online kom kan ik alleen practice joinen in NL, de races zijn allemaal in USA met ping 100+

Zo kom ik nooit van m'n rookie-titel af :9

Rij nu redelijk constant hoge 1:00's / lage 1:01's op Lime met de MX5.. ben dus wel benieuwd hoe dat gaat in een race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Het ligt aan u, een vriend vanmij is net gestart met de rookie en heeft de hele week, including dit weekend hele avonden geraced limerock / mazda cup. Altijd druk geweest met 100 aanmeldingen peer keer.
Gewoon naar de tijdlijn gaan en practice joinen en of direct registreren voor een race. Je hoeft helemaal niet te kijken naar locaties vd races.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:49
Dan heeft die vriend waarschijnlijk op een server in de VS geracet, toch? Ik zie 's avonds ook alleen maar servers in de VS en mijn ping tijden zijn dan navenant (+/- 130). Dat is doorgaans geen probleem, alleen de kans op glitches door de netcode wordt wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:59
Dynazap schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:50:
Rij nu redelijk constant hoge 1:00's / lage 1:01's op Lime met de MX5.. ben dus wel benieuwd hoe dat gaat in een race :)
Dan ga je, zodra je in het juiste groepje zit, ineens nog een stuk sneller :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:44
alexbl69 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:34:
[...]

Dan ga je, zodra je in het juiste groepje zit, ineens nog een stuk sneller :).
Dat is inderdaad het leuke. Belangrijk is dat je de baan en de auto kent. Ik ga niet te lang door met het perfecte rondje maar join zodra ik de baan redelijk ken een race.

Achter iemand aanrijden die veel sneller is brengt mij meer ervaring :*)

Ben zelf nog een het stoeien met de Porsche GT cup. Paar rondjes SPA gereden maar zat nog 8 seconden achter nr1 van die oefen sessie. Nog genoeg werk aan de winkel dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:46

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Straks maar eens de Porsche uitlaten op Daytona Road.
Ik zal ook de GoT racing stream starten tijdens de race.
Alhier te vinden: YouTube: GoT Racing

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Helaas moet ik mij afmelden voor vanavond. Gisteren tijdens een potje voetbal helaas ongelukkig gevallen na een schouderduwtje van broerlief en daarbij en hersenschudding opgelopen. Gehoopt dat het wel mee zou vallen maar de hoofdpijn en pijn in nek valt toch wel tegen.
Erg jammer na P1 overgenomen te hebben in de tussenstand maarja het gaat echt even niet.
Veel plezier vanavond

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TonCoronel schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:00:
Helaas moet ik mij afmelden voor vanavond. Gisteren tijdens een potje voetbal helaas ongelukkig gevallen na een schouderduwtje van broerlief en daarbij en hersenschudding opgelopen. Gehoopt dat het wel mee zou vallen maar de hoofdpijn en pijn in nek valt toch wel tegen.
Erg jammer na P1 overgenomen te hebben in de tussenstand maarja het gaat echt even niet.
Veel plezier vanavond
Sterkte Ton. En echt ff rust houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:07

Niellie41

[object Object]

Wat nieuwe updates mbt de nieuwe content!
UPDATE UPDATE UPDATE

Now that I have your attention, we’ve got some awesome stuff coming out in June as well as some great content updates that Tony eluded to last week. I’m here to give some more specifics (pricing?)

Lucas Oil Off Road Pro Trucks: New Content - Members are getting two trucks for the price of one: $11.95. For those of you wondering, YES, they are completely different trucks with completely different attitudes. 700 horses under your foot on dirt is a giggling good time. Watch for a teaser coming later this week.

Wild West Motorsports Park and Wild Horse Pass Motorsports Park: New Content - Both of these tracks will be for sale at $11.95 each.

Silverstone Circuit: This will be a new track at $14.95. However, whoever purchased the existing Silverstone in the last 24 months (as of the build date) will receive a credit of $14.95. The existing Silverstone will be made a free track and granted to everyone.

ALL NEW NASCAR Monster Energy Cup Ford Mustang: This all new car will go for $11.95. However, whoever purchased the NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion in the last 24 months (as of the build date) will receive a credit of $11.95. Additionally, the Ford Fusion and Chevrolet SS do not go away and will be available to be raced with last year’s package in hosted sessions.

Also notable, we haven’t charged for Fusion Cup Car update since 2013. Last time we did a major update in 2016, those that owned the Chevy got the update for free as well. Following that trend, the NASCAR Cup Ford Fusion will now be a free car and available to everyone on the service.

NASCAR Camping World Chevrolet Silverado: This new truck simply replaces the existing Silverado. The existing truck goes away and whoever owned the old truck will own the new truck.

NASCAR Whelen Tour Car and Modified SK : The cars will simply replace the old tour cars. The old cars will go away. Whoever owned the old cars will own the new cars.

Dallara IR-18- The Advanced Frontal Protection (AFP) device will just miss this week’s iRacing Indy 500 but will be available in the new build.

As usual, the build will have a comprehensive update posted in conjunction with the release but we wanted to go ahead and give some specifics ahead of time.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3648980.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Veel plezier vanavond heren. Ik zit nog in Barcelona :-)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

$%#@$%#@$%#@!

Soms he ... echt, soms ... :(

1e race. Ferrari GT3 op Montreal. Kwali ging netjes, SOF 2500 dus ik was auto #20 ofzo maar ik had op P15 gestart. Hele race foutloos tot er 1 of andere klapjosti spint en zomaar de baan opdraait en daarmee 3 man van de baan veegt, inclusief mij. Die gast krijgt een protest aan z'n broek.

2e race. F3 op Road Atlanta. Q op P4, lig na 3 rondjes P3. Veilige marge. Helaas een kerb geraakt in de kink en rond gegaan, terug naar P5. Geen schade. Teruggevochten naar P4, spint P3 vlak voor me in de kink, ik wordt weer meegenomen. Hoppa, 7 incs voordat ik tot stilstand kwam op de kop in het gras. Ik ben er echt even helemaal klaar mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 16:44
Is dit het nou? Ja dit is het. Weer een zinloze build :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, die gast krijgt dus geen protest want als ik de replay knip krijg ik "could not save replay". Bedankt voor de geweldige foutmelding iRacing! d:)b

Ik zet de PC uit en die blijft ook even uit. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Na mijn (niet verwachte) overwinning in de AC GoT kampioenschap, nog even een IMSA race meegepakt.
Ik heb daar tot nu toe echt de leukste en cleanste races gehad, multiclass voegt ook echt wat leuks toe IMO.
En gelijk mijn B (3.45) license gehaald :D.
Op weg naar A ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:56
Kijken wie dit in Vr raced en niet kotsmisselijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leuk voor een keer, maar ik zou willen dat ze het bandenmodel eens een keer goed maakte.
Maar wie weet komt er een mega update in de volgende build... dream on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Ik heb mijn Rallycross licentie al naar C gebracht. Bring it on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En van de winter moet er een rescan van zandvoort gebeuren ;)
Ik zal Tony ff tippen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickkoole
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Arfman schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:00:
Nou, die gast krijgt dus geen protest want als ik de replay knip krijg ik "could not save replay". Bedankt voor de geweldige foutmelding iRacing! d:)b

Ik zet de PC uit en die blijft ook even uit. Bah.
Kom weer eens is langs op de maandag avond, is toch gezelliger dan die officiële series.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickkoole
JoepW schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:01:
[...]

Leuk voor een keer, maar ik zou willen dat ze het bandenmodel eens een keer goed maakte.
Misschien

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cQJoRGn.png

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

nickkoole schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:00:
[...]

Kom weer eens is langs op de maandag avond, is toch gezelliger dan die officiële series.
Dat is waar :) Maar ik wilde graag mijn A licentie behouden (snap ook niet meer zo goed waarom). Bovendien kan ik 9 van de 10 keer niet op maandagavond. Achteraf ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickkoole
Arfman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Dat is waar :) Maar ik wilde graag mijn A licentie behouden (snap ook niet meer zo goed waarom). Bovendien kan ik 9 van de 10 keer niet op maandagavond. Achteraf ... ;)
Je A licentie verloopt niet als je alleen maar hosted sessie of leaque sessions rijd.
Om hem te behouden is het gemakkelijker om hosted en leaque sessions te rijden dan elke keer officiele series te rijden :*)

dat is wel jammer dat je niet altijd kan, als je wel kan zien we je graag 8) !!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
JoepW schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:01:
[...]

maar denk je nu joep dat degene die aan wagens werken bij iracing het bandenmodel doen :+

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Wat Joep denk ik wil zeggen, stop met het toevoegen van nieuwe content en ga het bestaande is perfectioneren. Ze voegen nu zoveel toe, dat ze moeten steeds meer onderhouden en bijhouden. En het begint nu echt arcade vormen aan te nemen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
En daar heeft Joep groot gelijk in... De iRacing-staff lijkt me niet de allergrootste in softwareland, maar de basis wordt steeds breder getrokken wat onvermijdelijk ten koste gaat van de diepgang.

Persoonlijk kan me dat hele dirt-gebeuren gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dabelg schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:53:
[...]

maar denk je nu joep dat degene die aan wagens werken bij iracing het bandenmodel doen :+
Jij weet heel goed dat ik dat weet.
Het gaat mij om het algemene beleid zoals hierboven goed wordt verwoord.
Maak dingen eerst eens af en hou op met verbreden van het aanbod, maar steeds net niet goed en het oude blijft oud...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13

Fuelke

Forza Ferrari

26 rondjes gereden gisteren in de race, 25 keer zonder problemen door die moeilijke eerste bocht gekomen, de ene keer dat het niet goed ging en ik hem dwars zette stond Dennis op het punt om me op een ronde te zetten, en zo kwamen we even neus aan neus te staan 8)7

Verder valt er over de race niet zoveel te zeggen. Ik kreeg de eerste 4-5 ronden wel steeds een gele vlag te zien in voor de bocht waar je de speedway voor het eerst terug opdraait. Het was ook in die bocht dat ik eens langzaam spinde, voor de rest was het een race met weinig foutjes, buiten wat extra gras meenemen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fuelke schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:48:
26 rondjes gereden gisteren in de race, 25 keer zonder problemen door die moeilijke eerste bocht gekomen, de ene keer dat het niet goed ging en ik hem dwars zette stond Dennis op het punt om me op een ronde te zetten, en zo kwamen we even neus aan neus te staan 8)7

Verder valt er over de race niet zoveel te zeggen. Ik kreeg de eerste 4-5 ronden wel steeds een gele vlag te zien in voor de bocht waar je de speedway voor het eerst terug opdraait. Het was ook in die bocht dat ik eens langzaam spinde, voor de rest was het een race met weinig foutjes, buiten wat extra gras meenemen.
Die gele vlag is een bug.
Als rijders voor je tot vlak voor de pionnen de bocht ‘afsnijden’ komt die gele vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 14:08

derx666

mecker ende blaet

Fuelke schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:48:

Was wel mooi, had nog hoop dat het spannend werd toen ik ineens zag dat ik hard inliep op Dennis, maar hij was helaas al weer snel onderweg.
Race was de eerste paar rondes wel leuk, daarna beetje onstabiel met aanremmen van de chicane en besloten rechtdoor te gaan. Hierdoor verloor ik de aansluiting naar Dennis, en was de rest van de race redelijk eenzaam. Dennis was te snel, en ik was net iets sneller dan Martijn en Tim. Had nog een beetje hoop dat ik door m'n fuelsaven nog wat terug kon komen, maar Dennis had net zoveel gesaved, en we gingen samen als laatste de pits in.

Door z'n aanvaring met Davy hoopte ik nog op een kansje, maar de achterstand was te groot, en hij was al weer rap onderweg. Ach een P2 is ook niet gek :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:31:
Persoonlijk kan me dat hele dirt-gebeuren gestolen worden.
Als het op een of andere manier zou bijdragen aan de ontwikkeling van regen/nat wegdek zou ik het nog wel nuttig vinden, maar ik betwijfel of dat zo is. Verder vind ik dat hele dirt eigenlijk maar ...eh... bagger 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

iXiro schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:30:
[...]
Als het op een of andere manier zou bijdragen aan de ontwikkeling van regen/nat wegdek zou ik het nog wel nuttig vinden, maar ik betwijfel of dat zo is. Verder vind ik dat hele dirt eigenlijk maar ...eh... bagger 8)7
Ze hebben wel aangegeven dat ze van dirt veel leren voor de ontwikkeling van regen en hoe de banden zich gedragen op een vochtige ondergrond. Dirt is namelijk (je kan het vast raden): nat/vochtig. ;)
Devs hebben zelfs een paar keer aangegeven dat ze dingen van dirt hebben kunnen gebruiken, om aspecten van asfalt racen te verbeteren.

Hier is een video hoe men de baan prepareert:

Met dirt oval spreken ze een heel grote doelgroep aan in de VS. Daar is dirt racing ontzettend groot. Veel racers beginnen daar op dirt.

RX is op zijn gat gevallen door het wegvallen van hun partner Red Bull Global Rallycross. Daarnaast is RX best wel een nich binnen een nich. Ik volg het zelf ook niet, dus ik weet niet hoe populair deze tak van sport is. Ik weet alleen dat Spa tribunes heeft gesloopt voor het WRX evenement op Spa (11-12 mei jl.). :( Door het missen van een partner, verwacht ik hier niet al te veel grote dingen meer.

Aan het eind van de dag is het aan iRacing om te bepalen wat de hoogste prioriteit heeft. Omdat ik hier geen directe invloed op kan hebben (ook niet als kleine groep), maak ik mij hier ook niet druk over. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 14-05-2019 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nouja, ook toen het nog Red Bull GRC was kakte de deelname al keihard in na het eerste seizoen. Ik heb nog D of C gehaald geloof ik maar er gaat nooit meer een race official als ik kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:39:
[...]

Jij weet heel goed dat ik dat weet.
Het gaat mij om het algemene beleid zoals hierboven goed wordt verwoord.
Maak dingen eerst eens af en hou op met verbreden van het aanbod, maar steeds net niet goed en het oude blijft oud...
Het aloude verhaal bij software development. Nieuwe content verkoopt en houdt je produkt relevant. Dit zie je bijna bij alle studios terug komen. Alleen gamebreaking spul wordt gefixed. Ben het helemaal met je eens, maar zo werkt het helaas vaak niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
ZFLaSH schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:09:
[...]
Het aloude verhaal bij software development. Nieuwe content verkoopt en houdt je produkt relevant. Dit zie je bijna bij alle studios terug komen. Alleen gamebreaking spul wordt gefixed. Ben het helemaal met je eens, maar zo werkt het helaas vaak niet.
Klopt, maar bij iRacing betalen we niet alleen voor de aankoop, maar tevens abonnementskosten. En gezien de hoogte daarvan zijn dat niet enkel kosten voor de hosting, daar mag je ook een zeker 'onderhoud' voor verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
alexbl69 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:31:
[...]

Klopt, maar bij iRacing betalen we niet alleen voor de aankoop, maar tevens abonnementskosten. En gezien de hoogte daarvan zijn dat niet enkel kosten voor de hosting, daar mag je ook een zeker 'onderhoud' voor verwachten.
Heb je helemaal gelijk in en ik vind precies hetzelfde. Of iRacing het ook zo ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De kosten gaan in meer op dan alleen hosting en 'onderhoud'. In de groeicyclus van een bedrijf is er ook een periode waar men investeert in de groei. Daar hebben we als consument nu geen profijt van, maar later.
Being marginally profitable for each of the last 7 years has allowed us to grow and plan for a very long-term future. We are moving offices shortly in order to create more space for developers. Growth means more engineers, more ability to move everything forward but the main goal here remains to nurture an environment and simulation that is the best available and getting better every quarter.
en
But Lincoln, you and many others are so committed to this project, you pay a monthly subscription to keep the lights on, you buy content that enables us to expand content - 72 series!! - pro trucks coming - dirt is amazing - we think about motorcycles - AI is on the way - more sanctioned prize money and series. This all happens because iRacers are serious about their sport.
- John Henry

Daarnaast heb je waarschijnlijk ook nog merken of race organisaties (bijv. NASCAR) die grote invloed hebben op de prioriteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:53:
....
Met dirt oval spreken ze een heel grote doelgroep aan in de VS. Daar is dirt racing ontzettend groot. Veel racers beginnen daar op dirt.
....
Circuit racen is heel groot in Europa (huh buiten de US om het nog breder te trekken)
Als ze wat meer aandacht daaraan zouden geven zou het de userbase zeker vergroten... buiten de US.
Zoals Marcel van rFactor ooit zei: Ik ben blij met de focus van iRacing, dat geeft mij veel kansen ;(

En Niel / Wim: met beleid bedoel ik btw dat een bedrijf kan kiezen welk type mensen ze in dienst nemen en daarmee de focus van de ontwikkeling sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:31:
[...]

Hosting kost vrijwel niks, met het abonnement betaal je toch gewoon voor development van de hele sim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 22:12

Phydomir

Dennis

Ach, ik ben nu bijna 10 jaar lid en ieder build is er wel weer een deel van de user base pissed over de build. Dan de road mensen, dan de oval mensen en de volgende build de dirt mensen.
Het is een relatief klein team en ze gaan nooit iedereen tevreden stellen en nog steeds is het, voor mij, het beste wat er te krijgen is en waar ik het meeste plezier uit haal.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:38:
Ach, ik ben nu bijna 10 jaar lid en ieder build is er wel weer een deel van de user base pissed over de build. Dan de road mensen, dan de oval mensen en de volgende build de dirt mensen.
Het is een relatief klein team en ze gaan nooit iedereen tevreden stellen en nog steeds is het, voor mij, het beste wat er te krijgen is en waar ik het meeste plezier uit haal.
Dat ontken ik ook zeker niet, want anders zou ik echt overstappen op een andere sim. ;)
Het enige dat mij echt ergert is het feit dat er zeer wetenschappelijk wordt gepubliceerd over het bandenmodel en dat elke iteratie (als die er al is...) nooit ‘raak’ is. Hoe moeilijk is het om budget binnen het kleine team dat ze zijn vrij te maken en in samenwerking met bv een universiteit resources naast/onder Dave Kaemmer te zetten om daar eens serieuze stappen te maken met name in de simulatie van oververhitting en laterale grip.
Mijn indruk is dat het vanaf het prille begin het ‘koninkrijk’ van Dave is en dat hij weinig mensen toelaat in dit domein. Lijkt mij een taak van bv Tony om hier verandering in te brengen. Maar ja oververhitting en laterale grip spelen een hele andere (veel belangrijkere) rol bij road dan oval. Bij oval is het met name een gelijdelijke opwarming en verlies van grip en bij road racing is het met remmen en scherpe bochten allemaal veel reactiever en dat wordt met name slecht gesimuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:35:
[...]

Hosting kost vrijwel niks, met het abonnement betaal je toch gewoon voor development van de hele sim?
Vergeet de licentie kosten niet, ik kan je zeggen dat loopt harder op dan je denkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FabiandJ schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:34:
[...]

Vergeet de licentie kosten niet, ik kan je zeggen dat loopt harder op dan je denkt ;)
Hoeveel % zou naar licenties gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Olaf van der Spek schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:27:
[...]

Hoeveel % zou naar licenties gaan?
Dat zal per licentie verschillen. Steve Myers heeft me wel eens verteld dat dit getal richting de vijf nullen kan gaan. Zeker circuits waar F1 komt, kunnen zich permiteren om veel geld te vragen.

Disclaimer: als ik me dit goed herinner. Het is ook alweer een tijdje geleden dat hij me dit vertelde op de Simracing Expo. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 15-05-2019 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:42:
[...]

Dat zal per licentie verschillen. Steve Myers heeft me wel eens verteld dat dit getal richting de vijf nullen kan gaan. Zeker circuits waar F1 komt, kunnen zich permiteren om veel geld te vragen.

Disclaimer: als ik me dit goed herinner. Het is ook alweer een tijdje geleden dat hij me dit vertelde op de Simracing Expo. :)
Gefeliciteerd ;)
Ik vraag me dan toch echt af hoe dit tot een verdienmodel kan leiden en hoe bv rFactor het dan doet met dit soort kosten en hun prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Gefeliciteerd ;)
Ik vraag me dan toch echt af hoe dit tot een verdienmodel kan leiden en hoe bv rFactor het dan doet met dit soort kosten en hun prijzen.
Draait rFactor niet voor het gros op zelfgemaakte content van users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:19:
[...]

Draait rFactor niet voor het gros op zelfgemaakte content van users?
Zandvoort bv is offi van hun.
Maar idd wordt er veel gemaakt door de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Niellie41 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:42:
[...]

En jij hebt nog over de licentie kosten van de auto's en circuits, je vergeet het platform van de hard en software om iRacing te hosten. Bij IBM bijvoorbeeld betaal je per core/thread een x bedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 16-05-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:40:
[...]

En jij hebt nog over de licentie kosten van de auto's en circuits, je vergeet het platform van de hard en software om iRacing te hosten. Bij IBM bijvoorbeeld betaal je per core/thread een x bedrag.
Wat heeft IBM hiermee te maken? Natuurlijk betaal je voor hosting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De hosting zit voor zover ik weet bij Amazon, maar welk OS weet ik niet.
Maar de boel zal best een lieve duit kosten en ook nog op 3 plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:48:
[...]

Wat heeft IBM hiermee te maken? Natuurlijk betaal je voor hosting..
Lezen! er staat bijvoorbeeld in de zin ;)

Verder zei je eerde nog dat hosting vrijwel niks kost:
Olaf van der Spek schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:35:
[...]

iRacing draaide eerst op Websphere van IBM, ik werk hier professioneel mee en die licentie kosten zijn echt niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:27:
[...]

Zandvoort bv is offi van hun.
Maar idd wordt er veel gemaakt door de community.
De basis van Zandvoort in rF2 is een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:56:
[...]

Lezen! er staat bijvoorbeeld in de zin ;)

Verder zei je eerde nog dat hosting vrijwel niks kost:

[...]

iRacing draaide eerst op Websphere van IBM, ik werk hier professioneel mee en die licentie kosten zijn echt niet grappig.
Ik ga / ging er vanuit dat het draait op een open-source stack (Linux). Waar hadden ze Websphere voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Ik ga / ging er vanuit dat het draait op een open-source stack (Linux). Waar hadden ze Websphere voor nodig?
iRacing was/is een java baised platform als ik mij niet vergis en Websphere is dan een ideaal platform om dit te hosting op grote schaal, met één druk op de knop vergroot je een cluster. En als je wilt kan Websphere het zelfs helemaal voor je regelen. Voorwaarde is wel dat je java code goed is, we hebben hier op het werk applicatie draaien op Websphere daar kijk je nooit naar om, maar ook die vragen zoveel of werken zo slecht dat je er elke week mee bezig bent.

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 16-05-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dan zal het iets meer kosten maar vergeleken met development en andere zaken is het toch nog steeds vrijwel niks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Licentie en personeelskosten zullen waarschijnlijk het grootste stuk zijn. Maar de schaal waarop iRacing nu draait kan ik me niet voorstellen dat hosting "vrijwel niets" is.

[ Voor 63% gewijzigd door Phydomir op 16-05-2019 12:52 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

FabiandJ schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:40:
[...]

Ik had het ook alleen over de kosten van licenties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgens mij zijn ze een aantal jaar geleden van WebSphere afgestapt, maar zeker weten doe ik dat niet. Ik weet wel dat er de laatste tijd vrijwel geen issues meer zijn met de website als er een nieuwe build is. Vroeger :+ was de deployment op een dinsdag oid en dan was je blij als je donderdag een race kon houden. De laatste keren (voor zover ik me kan herinneren) was het allemaal dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:28:
Volgens mij zijn ze een aantal jaar geleden van WebSphere afgestapt, maar zeker weten doe ik dat niet. Ik weet wel dat er de laatste tijd vrijwel geen issues meer zijn met de website als er een nieuwe build is. Vroeger :+ was de deployment op een dinsdag oid en dan was je blij als je donderdag een race kon houden. De laatste keren (voor zover ik me kan herinneren) was het allemaal dikke prima.
Als ik kijk naar de functie eisen dan heb je gelijk:
https://www.iracing.com/job-opportunities/
Maar het forum draait volgens mij nog wel op websphere in tegenstelling tot de raceservers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Alles waar ook maar een beetje IBM op staat is gigantisch duur qua licenties. Ik werk vrij veel met IBM produkten en ook wij zijn alles naar open source / Azure / AWS aan het brengen. Dus ik snap iracing echt helemaal als ze daar vanaf zijn gestapt. Ook moeten jullie voor de gein eens kijken naar de meetresulaten van Fortnite dat volledig op AWS draait. Ik denk dat jullie dan verschieten van de hoeveelheid, snelheid van AWS en de relatieven kosten.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Nevik88
  • Laatst online: 23-09 09:35
Gisteren me eerste iRacing overwinning binnen :). Weliswaar in de Mazda MX-5 Cup maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ZFLaSH schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:14:
Ook moeten jullie voor de gein eens kijken naar de meetresulaten van Fortnite dat volledig op AWS draait. Ik denk dat jullie dan verschieten van de hoeveelheid, snelheid van AWS en de relatieven kosten.
Waar zijn deze te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
@NickThissen Is er een probleem met setupsync?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Nevik88 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:16:
Gisteren me eerste iRacing overwinning binnen :). Weliswaar in de Mazda MX-5 Cup maar toch.
Gefeliciteerd. Maakt niet uit in welke klasse is gewoon een goede prestatie.

Zelf nu een tijdje bezig met de Dallara F3.

Zucht, soms ronduit frusterend. Probeer de iRating omhoog te krikken maar constant schommelen tussen 925 en 1050. Kwam van 400 en een beetje. Nu staat de teller op 1095 maar dat kan zo weer veranderen.

Ging het op Spa nog redelijk. Road Atlanta was net Russisch roulette. Begrijp er echt geen bal van. Stormen als gekken drie dik de Esses op en altijd in eerste ronde een puinhoop. Met wat geluk kom je er door of word je geramd. Doe je niet mee aan de Q en start je vanaf achteren dan is het uitkijken voor kamikaze piloten die zonder te kijken weer de baan op rauzen. Moeilijk als je een middenmoter ben.

Nu Silverstone maar door de ruimte denken velen dat ze in iedere bocht uit kunnen remmen of remmen te laat, zwenken als een dronken zeeman, of slippen. Voor je het weet heb 4 inc aan je broek. Wiel bumpen is soms meer regel dan uitzondering. Althans in de categorie middenmoot waar in me in bevind.

De snelle racers zitten allemaal vanaf 1.29/30 en deze jongen heel tevreden met 132 hoog maar de page is gemiddeld minder.

Laatste race 9e vanaf 14 met 28 deelnemers. Wel weer met 9 inc. Tikje hier tikje daar en een paar keer vanaf de baan gegaan omdat er weer een doldwaas gebeuren voor me of achter me .......

Je zou toch denken dat de minderen goden meer behoudend de race ingaan en onderling er iets leuks van proberen te maken. Echter zodra het licht op groen springt werkt het bij sommige als een rode lap _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A1AD schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:03:
@NickThissen Is er een probleem met setupsync?
Idd problemen. Nick is momenteel overigens niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
JoepW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Idd problemen. Nick is momenteel overigens niet beschikbaar.
Ik heb maar weer eens een update gedaan. Geen idee of het helpt, kijken of hij nu wel langer dan 2 uur in de lucht blijft.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
.

[ Voor 99% gewijzigd door TecTo op 21-05-2019 06:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Was helaas enigzins een saaie race voor mij.

De quali ging goed en pakte pole met een mooie marge.

De start was prima, trok gelijk een gaatje op Nick en hield deze vast totdat Nick in de fout ging. Dennis was al eerder in de fout gegaan en afgehaakt, daarmee denk ik dat ik 'het kampioenschap' heb binnengehaald. Ondanks dat ik volgende week er niet bij kan zijn (vakantie). Aangezien ik vandaag Pole, P1, fastest lap en 0 incidents heb gehaald en al een voorsprong van 7 punten had en nu dus 60 punten voorsprong heb. Of krijg ik strafpunten als ik er voor een 3e keer niet bij ben?

Niet hoe je een kampioenschap wilt binnen halen, aan de andere kant ben ik dit jaar seizoen wel stabieler dan voorgaande, niet zo snel als anderen zoals Dennis maar wel vrij weinig fouten in de race en dus redelijk constant.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13

Fuelke

Forza Ferrari

Mijn voornaamste probleem in de race was dat ik het warm kreeg.

Eerst nog figuurlijk, doordat @Extera voor me spinde in de openingsronde en ik er net langs kon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PZZyt3RpogBkJFGOwC8yEB5t/full.jpg

Daarna kreeg ik het letterlijk te warm. Rits openzetten en mouwen opstropen bracht niet het gewenste dus moest ik mijn trui al rijdende proberen uitdoen. Gelukkig heeft Montreal lange rechte stukken, maar het is niet makkelijk om aan 200 km/h tussen twee gearshifts in je arm uit een mouw te halen :P

Hierdoor maakte ik ook wat kleine foutjes en stond ik eens met de neus tegen de banden aan in de Wall of Champions, maar met enkel wat oppervlakkige schade viel het nog mee.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Montreal vind ik een leuke track. Jammer dat ik niet kon gisteravond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Fuelke schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:30:
Mijn voornaamste probleem in de race was dat ik het warm kreeg.

Eerst nog figuurlijk, doordat @Extera voor me spinde in de openingsronde en ik er net langs kon.

[Afbeelding]

Daarna kreeg ik het letterlijk te warm. Rits openzetten en mouwen opstropen bracht niet het gewenste dus moest ik mijn trui al rijdende proberen uitdoen. Gelukkig heeft Montreal lange rechte stukken, maar het is niet makkelijk om aan 200 km/h tussen twee gearshifts in je arm uit een mouw te halen :P

Hierdoor maakte ik ook wat kleine foutjes en stond ik eens met de neus tegen de banden aan in de Wall of Champions, maar met enkel wat oppervlakkige schade viel het nog mee.
Ging gelukkig net goed! Ik had echt 0 grip de eerste ronden...

Sowieso was het niet mijn dag. Erg moe en moeite met concentratie... Uiteindelijk zonder schade en met 6 offtracks de race uitgereden, maar ik was zwaar ontevreden.

Ik had het ook best warm. Ik zit in korte broek en een dun sport shirtje in de sim... Met een ventilator aan, dat helpt goed.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

TonCoronel schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:20:
Niet hoe je een kampioenschap wilt binnen halen, aan de andere kant ben ik dit jaar seizoen wel stabieler dan voorgaande, niet zo snel als anderen zoals Dennis maar wel vrij weinig fouten in de race en dus redelijk constant.
Volgens mij ben je in de meeste races gewoon sneller dan mij geweest hoor. Dik verdient kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ik heb goedkoop een 2de hands Oculus Rift op de kop kunnen tikken.
Aangezien ik nog nooit een VR headset op heb gehad is dit puur voor de fun én om te kijken of ik voor een next-gen VR headset moet gaan sparen.

Kunnen jullie mij een beetje opgang helpen met de juiste settings voor iRacing?

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Maurice W schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:47:
Aangezien ik nog nooit een VR headset op heb gehad is dit puur voor de fun én om te kijken of ik voor een next-gen VR headset moet gaan sparen.

Dit vond ik destijds 2 handige links:

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3489433.page

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.page

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nickkoole
Aankondiging

Nog maar 13 dagen en dan is week 13 aangebroken van het seizoen 19S2 in iRacing.
Dit betekent een nieuwe build, nieuwe content en fun series in iRacing.
Vanuit Gathering of Tweakers iRacing verzorgen wij natuurlijk weer de Monday Madness, diverse races en hosted sessies met de nieuwe content.

Maandagavond 3 juni is de avond van de Madness
Dinsdag 4 juni en Woensdag 5 juni zal er vanuit GoT enkele sessies worden gehost met de nieuwe content.

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/Monday-MADness.gif

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/newbuildfun.png

Voor dit seizoen willen wij aan jullie vragen om met ideeën, suggesties en combinaties te bedenken.
Bijvoorbeeld Figure 8 baan met de Nascar silverado truck 2013 voor de Monday Madness
of
De nieuwe trucks op Zandvoort.

Inzenden van suggesties of ideeën kan simpel door mij een PM te sturen.
Begin volgende week willen we de Monday Madness races bekent maken.

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/got_header_new_design_site2.png

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BMW 120 at Le Mans

Win a Le Mans 24 Hours VIP Experience
in the iRacing BMW 120 at Le Mans!

".......The top split winners will receive 2 x BMW M Motorsport VIP tickets for the Le Mans 24 Hours......"

Alle details: https://www.iracing.com/bmw120/

Wei doen er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

JoepW schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:04:
[Afbeelding: BMW 120 at Le Mans]

Win a Le Mans 24 Hours VIP Experience
in the iRacing BMW 120 at Le Mans!

".......The top split winners will receive 2 x BMW M Motorsport VIP tickets for the Le Mans 24 Hours......"

Alle details: https://www.iracing.com/bmw120/

Wei doen er mee?
Tijdens de F1 van Monaco? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickkoole
w4rguy schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Tijdens de F1 van Monaco? 8)7
De F1 in Monaco zal wel weer een optocht/parade worden, denk dat ik hem wel terug ga kijken dan.

misschien dat ik wel een poging waag maar dan moet ik eerst in de top split belanden met me 2500 irating 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

nickkoole schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:14:
[...]

De F1 in Monaco zal wel weer een optocht/parade worden, denk dat ik hem wel terug ga kijken dan.

misschien dat ik wel een poging waag maar dan moet ik eerst in de top split belanden met me 2500 irating 8)7
AFAIK selecteren ze ook de winnaar van een random split. Zolang je dus maar wint maak je kans.
Additionally, one random split winning team will each receive a ClubSport BMW GT2 Steering Wheel as well as $50 in iRacing credit.
never mind |:(

[ Voor 16% gewijzigd door w4rguy op 21-05-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zijn er eigenlijk al plannen voor een kart meeting? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FabiandJ schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:16:
Zijn er eigenlijk al plannen voor een kart meeting? :)
Plannen niet...
Wel de intentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Alles zo laag mogelijk zetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Vooral schaduwen zijn fps vreters. Maar het hangt helemaal af van wat je systeem is. Genoeg info te vinden in de IR Forum. Als je echt andere vragen heb, ik gebruik een Oculus nu een jaartje denk ik zo. Veel plezier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Our lord and savior has spoken. :+
quote: Dave Kaemmer
First the good news:
We discovered that the aerodynamics forces on the Skippy car (as it is now on the members site) are NFG (engineering term), and have fixed that for the June build. That makes a huge change to the balance of the car, which we think you will like. The understeer is largely gone, the car behaves much more as it should. The V7 tires have also been updated and improved, the tread rubber behavior is quite a bit better. However...

The bad news:
The way in which the grip comes in due to conditioning and temperature isn't quite right yet. The reason has to do with how the rubber molecules interact with the carbon black in the compound. Part of that problem is solved, but there is still some work to be done. So the car may have too little grip the first lap, and then too much after many laps, but it's enough better that we want to release what we've got.

The bad news isn't too terribly bad--the RT2000 will handle significantly better in the June build. We were hoping to get a few other cars on the new tires by June, but I still have to work through the remaining rubber/carbon black issues. Rather than release new tires that will change fairly soon on these other cars (and have you changing setups), we want to have some more testing time for them. The Skip Barber car is less sensitive to the remaining issues because it's on street tires.
https://members.iracing.c...sts/quote/0/11562059.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Waar ik dus al bang voor was... Weer niet goed. :X :N
quote: Dave Kaemmer
Keegan, we will probably wait until the next build to do more cars. It's better that we have more in-house testing before release, and there will be code changes as well.

Ben, the issue with countersteering is much improved. It had to do with the time it takes for the interface temperature of the rubber to climb. That is an important transient effect, but complicated because there are a lot of temperatures to keep track of. If you get in a long slide, and don't have enough steering lock to get your front wheels to a small slip angle under the limit, countersteering _would_ tend to speed your spin a bit, because as you ease off on the slip angle you are cooling the surface a bit and you can wind up with more front grip than rear. The aero issue made that worse as well, with the excessive understeer. You'll find yourself using less steering angle in general in the new build, which makes catching slides easier as well.
Bron: https://members.iracing.c...ist/3649652.page#11562105

[ Voor 59% gewijzigd door JoepW op 22-05-2019 06:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 14:08

derx666

mecker ende blaet

*O* *O* *O*

Na de nieuwe build weer skippy racen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:28:
*O* *O* *O*

Na de nieuwe build weer skippy racen :)
Dat sowieso. Dat is de enige auto waar ik mee kan racen zonder dat mijn knie een probleem vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Dit verklaart een hoop...

Ben na maanden afwezigheid een paar weken geleden weer begonnen (met de Skip) en vond hem al zo vaag/veranderd.

Met name de eerste ronden was er 0,0 grip wat ook resulteerde in flink wat crashes.

Had dit 'nieuws' volledig gemist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 14:49

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Yey, denk 400 rondes (flink wat practice runs en 5 races) op Limerock verder met de MX5 en mag in de D group rijden :-). Gelijk maar de Ferrari 458 gekocht.. wat een verschil met de MX5, haha. Hoop dat ik dit weekend een gaatje kan vinden om een aantal races te doen in de 458.

Wat ik wel apart vind van iRacing is als iemand in mijn kont klapt dat ik ook strafpunten krijg.. en dat terwijl ik gewoon op het juiste punt (lichtelijk)rem.. (1e bocht na start/finish op limerock)

Verder bevallen de eerste 2 weken in iRacing goed! Zit al te kijken hoe ik m'n race-setup kan uitbreiden met o.a. 3 schermen :9~ :9~ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dynazap schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:02:
.....
Wat ik wel apart vind van iRacing is als iemand in mijn kont klapt dat ik ook strafpunten krijg.. en dat terwijl ik gewoon op het juiste punt (lichtelijk)rem.. (1e bocht na start/finish op limerock)
....
Dit is een veel gehoord commentaar, maar er zijn valide redenen waarom het zo is.
Ten eerste kan de software niet automatisch bepalen wie ‘schuldig’ is in de meeste (eigenlijk alle) gevallen. Betreft het overigens een bewuste actie dan kan je een protest indienen voorzien van de replay.
Ten tweede dwingt het jou (in dit voorbeeld de voorste auto) om in je spiegels te kijken en te proberen om een dergelijke actie aan te zien komen en op te participeren.
Hetzelfde geldt bv als je een crash ontwijkt en je door het gras gaat en een off-track krijgt.
Kortom: wen er maar aan en focus je niet te veel op je SR, maar op plezier en anticiperen. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Een zelfde straf kreeg ik zelf vorige week ook tijdens een GT3 (VRS Sprint) race op Monza.

De 2 auto's voor me gingen eraf doordat ze elkaar raakten, dus ik ben doorgereden. Echter gebeurde dat voor de finish line, waardoor ik een stop en go heb gekregen. Kost je 25 seconden en resulteerde in laatste plek na de pitstop (24e). Me er maar overheen gezet en uiteindelijk toch nog 11e gefinished :+

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Pagina: 1 ... 180 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies