En vervolgens krijg ik een pijnscheut in de race bij het aanremmen en duik het gras in en zie Davy over het hoofd bij weer de baan ophobbelen, nogmaals sorry daarvoor.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Ik liep uiteraard een deuk op in de motorkap maar kon nog rijdend naar de pits. Vandaag een pak meer auto's gezien / tegengekomen op de piste dan vorige week, het was minder eenzaam. Ik had wel de indruk dat jullie vroeg gingen pitten in de race?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Kon er geen screenshot van maken maar kwam toevallig dit tegen, was vergelijkbaar maar veel erger

Dat is vreemd. Driver / warmte?NickThissen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:07:
Halverwege de race werd ineens alles fel blauw / paars... Zo erg af en toe dat ik vrij weinig meer kon zien door de bloom.
Kon er geen screenshot van maken maar kwam toevallig dit tegen, was vergelijkbaar maar veel erger
[Afbeelding]
NickThissen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:07:
Halverwege de race werd ineens alles fel blauw / paars... Zo erg af en toe dat ik vrij weinig meer kon zien door de bloom.
[Afbeelding]
Alles leek normaal qua warmte enzo dus denk het niet. Zie het ook hier en daar meer mensen tegenkomen, lijkt iets met bloom te maken te hebben en mss (denk ik zelf) met de traction control en lockup lampjes, die zijn namelijk dezelfde kleur...
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
In Amerika vermelden ze alle prijzen excl. btw, omdat het op die manier duidelijker is wat je daadwerkelijk betaald aan de kassa of zoiets, kromme regel.Sjoan schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:53:
Ik ben pas begonnen met iRacing, en ben nu lekker aan het crashen @Bathurst in mijn Skippy.. alleen kost het mij €13.13 voor een auto, en €16.50 voor een circuit. Doe ik iets verkeerds waardoor ik meer betaal dan dat iedereen zegt?
Maar ja, dat dus
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb je HDR aan staan ?NickThissen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:07:
[Afbeelding]
Ik had HDR aangezet, en kreeg toen ook iets dergelijks te zien. Bij mij was het alleen de track die vreemde kleuren had ipv de auto's. Nu HDR weer uitstaan, en nergens meer last van.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Weten jullie of Iracing ook wel eens acties houd om het betaalbaar te houden?
Ik rijd momenteel in de MX-5 Cup als D class met SR 3.83.
Voorzichtig ben ik aan het kijken naar een volgende stap in D of misschien zelfs C maar weet nog niet wat (advies is welkom, geen open wheel, zuiver road).
Iedere stap kost circa 100-150 euro wil je een seizoen mee kunnen rijden (ivm ontbreken van tracks).
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Tijdens black friday zijn er soms aanbiedingen van twee jaar renewal voor 75%. Heb ook wel eens credits gekocht 100 credits voor 75 dollar. Maar de acties hebben meestal betrekking op renewal van je abbo. Niet zozeer op de aanschaf van tracks en auto's.Frontysco schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:24:
Sim vrienden!
Weten jullie of Iracing ook wel eens acties houd om het betaalbaar te houden?
Ik rijd momenteel in de MX-5 Cup als D class met SR 3.83.
Voorzichtig ben ik aan het kijken naar een volgende stap in D of misschien zelfs C maar weet nog niet wat (advies is welkom, geen open wheel, zuiver road).
Iedere stap kost circa 100-150 euro wil je een seizoen mee kunnen rijden (ivm ontbreken van tracks).
100-150 voor een seizoen mee rijden lijkt me een beetje veel in d class maar het kost idd wel wat. Om de kosten lager te houden ben je vooral aangewezen op de participation credits.
Dacht dat bijv in een mazda en skippy seizoen de tracks voor een grootgedeelte uit free tracks bestonden.
Mx-5 cup bestaat inderdaad alleen uit free tracks. Maar als je verder wilt stromen naar D cup mis je nogal wat tracks. Wil ik alleen tracks kopen die in het seizoen mee draaien van bijv de RUF GT3 dan kost me dat circa 150 euro. Simpel omdat ik de tracks niet heb.dozo71 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:00:
[...]
Tijdens black friday zijn er soms aanbiedingen van twee jaar renewal voor 75%. Heb ook wel eens credits gekocht 100 credits voor 75 dollar. Maar de acties hebben meestal betrekking op renewal van je abbo. Niet zozeer op de aanschaf van tracks en auto's.
100-150 voor een seizoen mee rijden lijkt me een beetje veel in d class maar het kost idd wel wat. Om de kosten lager te houden ben je vooral aangewezen op de participation credits.
Dacht dat bijv in een mazda en skippy seizoen de tracks voor een grootgedeelte uit free tracks bestonden.
Wat zouden jullie doen, RUF cup of wachten tot ik de Porsche cup kan rijden? Gaat mij niet om het merk maar houd voornamelijk van straat autos, geen open wheel en zo.
1) meer deelname dan de RUF cup (zie https://www.iracingstats.com/)
2) de RUF GT3 is een "oude" auto die iRacing gebouwd heeft voordat ze een Porsche licentie hadden, ik zie zo aankomen dat die auto veel minder wordt geüpdatet en misschien t.z.t. wel van het toneel verdwijnt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dit😁Arfman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:49:
Ik zou denk ik de Porsche cup doen (991), om 2 redenen.
1) meer deelname dan de RUF cup (zie https://www.iracingstats.com/)
2) de RUF GT3 is een "oude" auto die iRacing gebouwd heeft voordat ze een Porsche licentie hadden, ik zie zo aankomen dat die auto veel minder wordt geüpdatet en misschien t.z.t. wel van het toneel verdwijnt.
Wat rijden jullie zelf eigenlijk?
Dat kan ik je afraden. Heb afgelopen week 3 races gedaan en 3 x eraf getikt door iemand die gewoon dacht dat ik niet bestond. Zelfs in mijn ultraconservatieve 3e race (waarin ik echt niet het gevecht aanging om nog iets iR en SR te redden) werd ik kansloos rondgetikt. Baggerserie.Frontysco schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:39:
Als ik die stats bekijk kan ik nog beter de Ferrari cup gaan rijden.
Ik ga denk ik de F3 maar weer oppakken. Downforce auto's liggen me beter dan GT's en hopelijk is die serie iets cleaner.Wat rijden jullie zelf eigenlijk?
De Q was echt een prestatie op zich want met 9x onbetwist een record en nog niet eens een vol rondje gereden. De race was daarentegen fantastisch met mooie gevechten. De Skip is imo leuker en uitdagender dan tevoren.
Jammer dat er maar tijd was voor slechts 1 race en geen tijd voor GT3/Road America wat ook 1 van mijn favo tracks is.
Deze week overigens een waar race feest want de ideale combo; GT3 op Nurb Gesamtstrecke 24h..!! Imo een nobrainer en een must.
Jammer dat de Ferarri cup zoveel kansloze acties heeft als ik jou moet geloven. Zou je in iRacing toch niet zo verwachten.
Wellicht toch maar de Porsche cup bekijken!
Arfman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:25:
[...]
Dat kan ik je afraden. Heb afgelopen week 3 races gedaan en 3 x eraf getikt door iemand die gewoon dacht dat ik niet bestond. Zelfs in mijn ultraconservatieve 3e race (waarin ik echt niet het gevecht aanging om nog iets iR en SR te redden) werd ik kansloos rondgetikt. Baggerserie.
[...]
Ik ga denk ik de F3 maar weer oppakken. Downforce auto's liggen me beter dan GT's en hopelijk is die serie iets cleaner.
Ik denk dat iedereen zulke ervaringen in vrijwel elke serie heeft gehad..Arfman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:25:
[...]
Dat kan ik je afraden. Heb afgelopen week 3 races gedaan en 3 x eraf getikt door iemand die gewoon dacht dat ik niet bestond. Zelfs in mijn ultraconservatieve 3e race (waarin ik echt niet het gevecht aanging om nog iets iR en SR te redden) werd ik kansloos rondgetikt. Baggerserie.
Ik heb hele gave, cleane races gehad in de F488 GT3 fixed races, voor mij is het mijn favo serie op t moment.
Zelfde hier. Rij nu voornamelijk deze klasse maar vind het super wisselvallig. De ene keer heerlijke races en de andere keer liggen we in bocht 1 op 1 grote hoop dus kan niet wachten tot ik lekker Porsche GT3 Cup kan gaan rijden.Extera schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:25:
[...]
Ik denk dat iedereen zulke ervaringen in vrijwel elke serie heeft gehad..
Ik heb hele gave, cleane races gehad in de F488 GT3 fixed races, voor mij is het mijn favo serie op t moment.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Ik heb nu een D license 3.57.
Wat betekent het als er geen getal achter je license komt bij de race summary, dus geen plus of min in je SR.
Zie: https://members.iracing.c...id=26951050&custid=362402
Dus het is mogelijk, maar onwaarschijnlijk (denk ik)
Idd onwaarschijnlijk.johnnyverhoeff schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:39:
Het is al de laatste 2 of 3 races gebeurt.
Ik zou support ff mailen.
Ik ben benieuwd, heb het wel eens vaker gezien (bij andere coureurs in dezelfde race als ik)johnnyverhoeff schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:39:
Het is al de laatste 2 of 3 races gebeurt.
This patch contains some additional fixes for 2019 Season 2.
CHANGE LOGS:
iRacing BETA Interface - (01.00.29-beta)
- The maximum limit of Incidents has been increased to 260 for User-Created Sessions.
- In all cases, the Register button now features a split dropdown menu, and includes Watch and Spot.
- - This fixes an issue that was preventing the Watch option from appearing unless the session had at least one entrant looking for a Spotter.
- When running a Test Drive Session from a Multiclass Series, the car selector should now correctly appear before you start the Test Drive Session.
- - After you have made a selection, this choice is saved, should you exit and return.
- Cars that are a part of two different classes are not added to a User-Created Session twice when the second class is added if the car was already added with the first class.
- All Dirt Oval and Dirt Road tracks now feature "Dirt Oval" or "Dirt Road" informational bubbles.
- Track list filters for "Dirt Oval" and "Dirt Road" have been added.
- All tracks' Number of Configs informational bubble should now be correct.
- When selecting a track while using Grid View, the track names are no longer appended with a track configuration name when the "Show All Configs" option is toggled off.
- Fixed an issue where a user's name was not updated correctly in the iRacing BETA Interface after a name change.
- The "Welcome" message has returned to the Home section of the iRacing BETA Interface. Welcome back!
- The gradient overlay covering the bottom portion of the featured News article has returned to help increase the legibility of the text.
- Track logos are now always centered in the Track box.
- Fixed an issue with some track info not displaying correctly; particularly trademark symbols.
- Fixed an issue where the Chili Bowl was missing a track image.
Official Series
- Fixed an issue where some users were getting stuck registering for the first event of a new race-week, and missing the event.
- - Open Practices for a given Race Week are now started prior to general registration being allowed for the first sessions of that week. Now, when you register for the first Race of the new week during a race-week transition, there are Open Practice servers available into which you can be placed while waiting for your race to start at its scheduled time.
Rendering
- Fixed an issue where strange green glowing patterns could appear instead of bright reflections in environment maps.
Virtual Reality
- A new option, "AlignmentFix" has been added to the "[OpenVR]" section of the "RendererDX11.ini" file.
- - This option enables various workarounds for vertically misaligned per-eye images in VR (with SPS enabled for GTX1000s). In particular the fix is intended for OpenVR HMDs that make display alignment corrections via modifying the right eye's frustum's top/bottom to be different than the left eyes to shift the image in one eye to align better with the other eye. This sort of oblique projection/Y-offset correction provided by OpenVR is incompatible with SPS on 1080's when different per eye, and causes visual alignment mismatches with the parts of the scene that render using SPS. This workaround provides several modes of operation, because different headsets and GPUs seem to be having different issues; we suspect some have bad calibration/fixes set by the factory causing issues with SPS off).
- - - Mode 0 = Off.
- - - Mode 1 = Overwrite the right eye's frustum's top/bottom with the left eye's frustum, removing the correction (only enabled when SPS is enabled on a GTX1000 series).
- - - Mode 2 = As Mode 1, but operates even when SPS is disabled and also does it for all GPUs (removes all corrections).
- - - Mode 3 = As Mode 1, but also adjusts the right eye's viewport to re-apply the original correction factors that were in the projection, in a way that is compatible with SPS (makes corrections work as intended on a GTX1000 w/SPS).
- A new option, "MirrorViewVerticalShiftPct" has been added to both the "[Oculus Rift]" and the "[OpenVR]" sections of the "RendererDX11.ini" file.
- - This option shifts the VR mirror image up and down, allowing the image to pan vertically when parts of the image are clipped off the edges of the window.
[ Voor 98% gewijzigd door Niellie41 op 02-05-2019 15:19 ]
- Fixed an issue where strange green glowing patterns could appear instead of bright reflections in environment maps.
Nou ja heb geen groen gezien, wel blauw en paars, maar neem aan dat dit mijn bug was.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Heb vanochtend al een email gestuurd, zal wel laten weten als ik tegenbericht krijg.
Setupsync ligt eruit en op het iracing forum lijkt het wel of er niets meer word gedeeld.
Gaat in dit geval om Ferrari GTE voor Spa
Ik houd van t racen maar niet van de setup e.d.
De ferrari challenge is een crash fest in lagere splits daarbij Monza helpt ook niet egt meeTijn96 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:49:
Die ferrari challenge is een drama zeg. Paar keer zelf te snel opgegeven en wordt nu bij mindere goden ingeschaald (nog minder dan ik) en nu al 3 races achter mekaar vol van achter geraakt bij de eerste chicane
Er zijn problemen met de hosting bij de hoster van @NickThissen.Remco Tr schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:36:
Ben er ff uitgeweest. Zijn er ergens nog setups te vinden?
Setupsync ligt eruit en op het iracing forum lijkt het wel of er niets meer word gedeeld.
En verder heeft helaas de commercie toegeslagen door bv vrs en de pure school met abo’s op setups voor series met een verbod op delen als het een setup van hun betreft. Erg jammer.
Wat ik ook aandoe in iracing ik merk geen slowdown.
Dat vind ik een behoorlijk kwade zaak. Het is nu niet dat deze services goedkoop zijn. Ik zie dit soort services ook liever verwdijnen dan erbij komen.JoepW schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:07:
[...]
Er zijn problemen met de hosting bij de hoster van @NickThissen.
En verder heeft helaas de commercie toegeslagen door bv vrs en de pure school met abo’s op setups voor series met een verbod op delen als het een setup van hun betreft. Erg jammer.
Ow dat is mooi! Dus je kan alle bochten afsnijden?knightvision schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 01:13:
Van 4770K 4.1 ghz max --> 9700K 5.0 ghz wat een eye catcher, iracing loopt als boter. Amen!
Wat ik ook aandoe in iracing ik merk geen slowdown.
Compleet eens, en het werpt voor mij nog eens een extra barrière op om te gaan racen. Vandaar ook mijn experiment met de fixed gt3 serie laatst.ZFLaSH schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:01:
[...]
Dat vind ik een behoorlijk kwade zaak. Het is nu niet dat deze services goedkoop zijn. Ik zie dit soort services ook liever verwdijnen dan erbij komen.
De beste setups voormij waren die altijd nog van Apex UK, maar ook die hadden vorig jaar ineens alle setups van de forums verwijderd.
Setupsync doet het momenteel. Wel traag, maar toch.Remco Tr schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:36:
Ben er ff uitgeweest. Zijn er ergens nog setups te vinden?
Nu drie races verder met de Dallara. Een tiend en negende plek.
De middelste race was een grote puinhoop. Sommige stormde 3/4 rijen dik Eau Rouge op om vervolgens bij Raidillon massaal dwars over de baan de staan. Tussen de wrakken laverend kostte het 4 inc. punten. Bij bocht 7 8 Les Combes rausde iemand zonder de kijken terug het parcours op en ramde me vol en hopla de muur in. Ben je minder dan een halve minuut bezig. Disconnect want was er even klaar mee.
Ook een tweetal GT3 fixed gereden de voorbije dagen maar dat is ook een soort loterij op Monza.
De Lotus 79 gekocht en kijken of het er daar wat beschaafder aan toe gaat

Zojuist een wat mindere race gehad en heb ik terwijl ik gelapt was iemand helaas aangetikt.
Direct veel frustratie (wat ik begrijp) en een andere Hollander bemoeide zich er ook nog mee (inclusief benaming voor mannelijk lid).
Safety rating is as we speak 4.41, foutje kunnen gemaakt worden. Ik ga ook niet los als iemand een fout maakt

Haalt de lol voor vandaag wel even weg, wat een zeurdozen!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3648269.pagequote: Daniel Rosh3Beste iedereen,
Ik ben: Daniël Rosh, 23 jaar. Ik ben een ervaren Go Kart Racer en Sim Racer met de Formula 1 games van Codemaster en geplaatste F1 Esports speler. Door beperkingen was deelname aan F1 Esports niet mogeljk en begin ik een nieuw avontuur. De weg naar de iRacing NASCAR World Championship.
Dit gehele avontuur zal anders gaan dan de meeste. Vanaf de eerste dag zal alles vastgelegd worden doormiddag van Live Streams en Vlogs door een professionele Twitch / YouTube Streamer. Op dit moment ben ik bezig met het samenstellen van het team en ben ik op zoek naar een Spotter en een Crewchief.
Beide posities zijn betaald en worden op maandelijkse basiis uitgekeerd, daarnaast zal er een percentage van alle inkomsten uit prijzen geld en sponsoring op jaarlijke basis worden uitgekeerd.
Omdat dit een nieuw avontuur is en in het teken staat om vanaf niets naar de top te gaan is er geen ervaring vereist voor beide posities.
Stuur voor meer informatie een prive bericht.
Contact informatie zal alleen verstrekt worden via prive berichten en niet hier open op het Forum.
Met vriendelijke groet,
Daniēl Rosh.
Ik weet trouwens niet wat er met de site aan de hand is, als het goed is moet alles weer normaal draaien al een week ofzo. Maar het lijkt super traag. Heb net wat dingen veranderd weer, kijken of dat helpt.
Ik krijg de tool niet meer geinstalleerd. Zal zodadelijk de foutmelding posten. Wat bedoel je in een team en publiek? In jouw tool? Ik mag toch mijn setups posten?NickThissen schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:06:
Als je ze in een private team zet niet, al is het niet helemaal netjes natuurlijk. Publiek worden ze verwijderd.
Ik weet trouwens niet wat er met de site aan de hand is, als het goed is moet alles weer normaal draaien al een week ofzo. Maar het lijkt super traag. Heb net wat dingen veranderd weer, kijken of dat helpt.
Die gasten steken hun tijd erin dus vind het vrij normaal dat ze er geld voor vragen. Voor mij is het een meerwaarde, ik heb geen zin om tijd te steken in setup afstellingen.
Gewoon dowloaden en racen maar
Kijk even hier voor je probleem: http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/Home/ContactZFLaSH schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:15:
[...]
Ik krijg de tool niet meer geinstalleerd. Zal zodadelijk de foutmelding posten. Wat bedoel je in een team en publiek? In jouw tool? Ik mag toch mijn setups posten?
Je kan setups publiek of in een team plaatsen. Setups in een team zijn alleen zichtbaar voor andere mensen in dat team. Publieke setups van VRS en Pure worden meestal snel verwijderd.
Ja, ik vind dat wel een probleem. Zeker omdat delen van setups een probleem aan het worden is nu en veel mensen geen idee hebben hoe of wat. Hoe vaak ik niet in een testsessie smeekbedes krijg van mensen of iemand een werkende setup heeft waar ze lichtelijk mee uit de voeten kunnen. Niet iedereen heeft de mogelijkheid / kennis / funding om setups te maken of te kopen. Het is een community game die onderhand er op uit is om mensen uit te melken. Ik deel mijn setups altijd met mensen die erom vragen en ook ik steek er tijd in.Scifo83 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:18:
Ik snap de heisa niet. Niemand zegt toch da je moet betalen voor die setup shops?
Die gasten steken hun tijd erin dus vind het vrij normaal dat ze er geld voor vragen. Voor mij is het een meerwaarde, ik heb geen zin om tijd te steken in setup afstellingen.
Gewoon dowloaden en racen maar
Dit hele commerciele gebeuren begint me de keel uit te hangen.
@NickThissen Probleem gevonden. Was de Codepage. Thanks.
Met name dit. Doorgeschoten commercie kan een leuke community de das omdoen. Een community draait in de basis altijd om delen. Waarom zou je je anders aansluiten? Je hoopt er iets te treffen wat met jou gedeeld kan worden; een leuke groep mensen, kennis, software en dus ook set-ups. En wat is nog een community waarin niet gedeeld mag worden?ZFLaSH schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:26:
[...]
Ik weet niet in welke series ge rijdt. Maar in GT3 of GTE zie ik echt niemand vragen achter setups.ZFLaSH schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:26:
[...]
Ja, ik vind dat wel een probleem. Zeker omdat delen van setups een probleem aan het worden is nu en veel mensen geen idee hebben hoe of wat. Hoe vaak ik niet in een testsessie smeekbedes krijg van mensen of iemand een werkende setup heeft waar ze lichtelijk mee uit de voeten kunnen. Niet iedereen heeft de mogelijkheid / kennis / funding om setups te maken of te kopen. Het is een community game die onderhand er op uit is om mensen uit te melken. Ik deel mijn setups altijd met mensen die erom vragen en ook ik steek er tijd in.
Volgens mij is iedereen daar ook zo goed als omringd. De tip is dan ook zo snel mogelijk een team/groep te joinen die dezelfde wagen als jij rijdt. Er zal altijd wel iemand in die groep zitten die ofwel de kennis heeft of het geld

[ Voor 4% gewijzigd door ZFLaSH op 05-05-2019 13:49 ]
Toen wast al frustrerend om aan goede setups te geraken. Vooral teams shareden nooit en dan bleef je over met middelmatig gesharede setups. Daar werd een mens ook niet beter van
En om eerlijk te zijn. Setupsync ook gebruikt gehad maar sorry iedereen kan daar setups posten en ik heb daar met gedrochten van setups gereden. Niet normaal!
[ Voor 25% gewijzigd door Scifo83 op 05-05-2019 13:57 ]
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je ze moet gebruiken. Ik heb setups van VRS gekregen die ook niet best waren, dus dat is ook geen garantie. Mijn punt is, dat we nu zijn aangekomen op een punt dat we bijna overal voor moeten gaan betalen. Gelukkig bestaat er zoiets als Setupsync en het forum waar we nog iets van uitwisseling kunnen doen. Mijn gedachten zijn precies hetzelfde als @SlaadjeBla . Ik ben iemand die zich veel in de Open source wereld vertoeft, dus bij mij schoppen dit soort diensten al snel tegen mijn verkeerde been.Scifo83 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:55:
Ik vond het persoonlijk vroeger niet beter toen de commercie niet bestond
Toen wast al frustrerend om aan goede setups te geraken. Vooral teams shareden nooit en dan bleef je over met middelmatig gesharede setups. Daar werd een mens ook niet beter van
En om eerlijk te zijn. Setupsync ook gebruikt gehad maar sorry iedereen kan daar setups posten en ik heb daar met gedrochten van setups gereden. Niet normaal!no offense..
Net weer een race met de Dallara f3 met een Setupsync, zonder aanpassingen. Als 20 gestart, dwars door de chaos en finish plek 8
[ Voor 15% gewijzigd door TecTo op 05-05-2019 15:58 ]
De gedachte achter setupsync is precies dat en sat is ook hoe ik hoop dat deze community zich blijft ontwikkelen. Op de ‘open source’ en ‘elkaar helpen’ manier.ZFLaSH schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:51:
[...]
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je ze moet gebruiken. Ik heb setups van VRS gekregen die ook niet best waren, dus dat is ook geen garantie. Mijn punt is, dat we nu zijn aangekomen op een punt dat we bijna overal voor moeten gaan betalen. Gelukkig bestaat er zoiets als Setupsync en het forum waar we nog iets van uitwisseling kunnen doen. Mijn gedachten zijn precies hetzelfde als @SlaadjeBla . Ik ben iemand die zich veel in de Open source wereld vertoeft, dus bij mij schoppen dit soort diensten al snel tegen mijn verkeerde been.
Aan de ene kant juich ik toe dat esport / simracen steeds professioneler en wijder verspreid wordt, maar aan de andere kant rukt de commercie flink op en denken steeds meer mensen er geld mee te kunnen verdienen.
Daarnaast versnipperd de simwereld ook flink wat te zien is in iracing aan het te grote aantal series en leagues wat weer leidt tot kleinere startvelden tenzij er wat te verdienen valt.
Ik ben heel benieuwd hoe zich dit allemaal gaat ontwikkelen.
Ja of dat je als team geld bij elkaar gooit en zo met het team een account pakt. Met een paar man is het dan nog maar een paar euro per maand.Scifo83 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:44:
[...]
Ik weet niet in welke series ge rijdt. Maar in GT3 of GTE zie ik echt niemand vragen achter setups.
Volgens mij is iedereen daar ook zo goed als omringd. De tip is dan ook zo snel mogelijk een team/groep te joinen die dezelfde wagen als jij rijdt. Er zal altijd wel iemand in die groep zitten die ofwel de kennis heeft of het geld
Ik heb precies hetzelfde. Ik zou uiteindelijk waarschijnlijk wel een goede (of goed genoeg) setup kunnen maken, maar de tijd die het kost steek ik liever in het gewoon oefenen.
Dat betaald zich uiteindelijk ook uit, want we zijn net op P4 geeindigd in split 4 van de 24h van de Nurburgring. Pfff was wel heftig om het met z'n 3-en te doen. Ben ook behoorlijk gesloopt nu, maar wel een heerlijk voldaan gevoel.

Zeker omdat we na lap 1 op P37 reden na een kusje met de muur (en schade). We verloren vanaf dat moment al bijna 10kmh op de straight. En toch uiteindelijk op P4 eindigen voelt als een kleine overwinning. Op onze facebook pagina meer foto's en morgen denk ik ook een "kort" verslag van de race. Nu eerst slapen

Cube Nuroad Race (2022)
Het idee achter Setup Sync was eigenlijk om de tegenhanger van Trading Paints te worden maar dan voor setups, met als grootste features dat setups automatisch gedownload worden. Daarnaast via de setup shops in het forum worden de setups ook automatisch geupload, en bied ik zoveel mogelijk hulp om setups na een practice/race snel te kunnen uploaden. Het grootste probleem is dat je vanuit iRacing garage niks kan zien behalve de naam van de setup. Ik ben al 6 jaar aan het wachten op een update van de setup garage zodat de setups metadata kunnen laten zien in de lijst. Een hele lijst met beloften (ik zou deze metadata zelf in de setups kunnen schrijven en kunnen laten zien in een aparte kolom) maar is er nooit van gekomen. Het idee was dat je op die manier setups ratings kunt geven en bijvoorbeeld kan zien hoe goed een setup is, hoe vaak hij gebruikt is, etc, rechtstreeks in de garage. Maar na 6 jaar heb ik geen hoop meer dat dit ooit nog gaat gebeuren dus die hele feature heb ik opgegeven.JoepW schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:03:
[...]
De gedachte achter setupsync is precies dat en sat is ook hoe ik hoop dat deze community zich blijft ontwikkelen. Op de ‘open source’ en ‘elkaar helpen’ manier.
Aan de ene kant juich ik toe dat esport / simracen steeds professioneler en wijder verspreid wordt, maar aan de andere kant rukt de commercie flink op en denken steeds meer mensen er geld mee te kunnen verdienen.
Daarnaast versnipperd de simwereld ook flink wat te zien is in iracing aan het te grote aantal series en leagues wat weer leidt tot kleinere startvelden tenzij er wat te verdienen valt.
Ik ben heel benieuwd hoe zich dit allemaal gaat ontwikkelen.
Dit zou de setup builder ook meer voldoening geven met het feit dat hij een goede setup heeft gemaakt. Damn ik zou er dan zelfs willen aan beginnen haha
Dit moet eigenlijk allemaal in de sim geintegreerd zijn. Ook dit staat al een aantal jaar op de planning maar het komt er gewoon niet van, ze hebben me zelfs aangeboden om het in te komen bouwen haha. Dus als ik ooit zonder baan kom te zitten heb ik altijd nog wat achter de hand
De knoop doorgehakt. van de Mx-5 naar de Porsche cup gegaan.
2 tracks gekocht (deze en volgende week). Vandaag staat Suzuka op het menu. De eerste 10 rondes niet zonder incidenten door gekomen.
Hierna begon ik de wagen beter leren te kennen. Voorlopig houd ik het nog even bij de practice
Ik had afgelopen week veel getest voor de pedaalafstelling met de F3 op Spa. Ik zag dat er over 5 minuten een race begon dus gejoined. Eerste lap, Eau Rouge in, voor me gebeurt een raceincident, ik wordt op m'n voorwiel getikt, hop too much damage, we're done. Soms vraag ik me af waar ik het allemaal voor doe ...
Normaal zou ik zeggen: pak de Skip, maar die auto is stuk, dus dat ga ik nu niet aanraden. GT3 of GTE is altijd wel een race te vinden, en denk ik beter om mee te rijden na de Mazda dan de Porsche Cup.
tip: als je denkt data je moet beginnen met remmen, dan ben je al te laat
Cube Nuroad Race (2022)
Je rijdt ook met een auto die vrij breekbaar is. Als je wat "veiliger" wilt rijden kun je beter een GT auto pakken, daarmee ben je iig niet meteen klaar als je geraakt wordt.Arfman schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:50:
Ik had afgelopen week veel getest voor de pedaalafstelling met de F3 op Spa. Ik zag dat er over 5 minuten een race begon dus gejoined. Eerste lap, Eau Rouge in, voor me gebeurt een raceincident, ik wordt op m'n voorwiel getikt, hop too much damage, we're done. Soms vraag ik me af waar ik het allemaal voor doe ...
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb ze uit de verpakking gehaald.... op de P1 geplaatst... en perfectArfman schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:50:
Meh. Al dagen bezig om de Sprint pedals goed afgesteld te krijgen maar lukt nog niet echt.
Ik zou nog wat kunnen doen aan de afstelling qua rubber / curve / brack force. Maar afgezien daarvan: perfect.
Oh: Ik heb wel de plaatjes omgedraaid om de pedalen wat korter te maken
Ja, ik ga zometeen de Ferrari GT3 doen op Monza. #project0iratingderx666 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:55:
[...]
Je rijdt ook met een auto die vrij breekbaar is. Als je wat "veiliger" wilt rijden kun je beter een GT auto pakken, daarmee ben je iig niet meteen klaar als je geraakt wordt.
Nee dat is zeker waar. Dat remmen heb ik ook gemerkt, te hard remmen is not done.derx666 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:52:
De Porsche Cup is ook geen katje om zonder handschoenen vast te pakkenIk zou iemand die net van de Mazda's komt eigenlijk ook niet aanraden om deze auto te pakken.
Normaal zou ik zeggen: pak de Skip, maar die auto is stuk, dus dat ga ik nu niet aanraden. GT3 of GTE is altijd wel een race te vinden, en denk ik beter om mee te rijden na de Mazda dan de Porsche Cup.
tip: als je denkt data je moet beginnen met remmen, dan ben je al te laatBegin eerder met remmen. Rem rustig en vermijd abrupte input. Smooth does it.
Ik kon in de D class niet vinden wat mij leuk leek. De ruf, maar daar kreeg ik het advies over dat niet te doen doen, maar direct de Porsche cup in C.
Ach ja, geeft weer wat uitdaging
Extera schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:41:
Dit weekend 9 Ferrari GT3 races gereden... 2 daarvan was echt huilen (van de baan gereden) de rest was leuk.... en 2 races gehad met heel veel clean close action!

Wel raar, ik heb voor mijn gevoel niks anders gedaan dan andere races. Niet voorzichtiger, niet agressiever, en toch een compleet andere race gehad dan de 4 hiervoor. Strange.
[ Voor 13% gewijzigd door Arfman op 05-05-2019 21:07 ]
Pfff, ik heb ze zo uit de doos gepakt en op mijn rig geschroefd. En niks meer aan veranderd.Arfman schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:50:
Meh. Al dagen bezig om de Sprint pedals goed afgesteld te krijgen maar lukt nog niet echt. .......
Wat een monster

Afgelopen week veel met de instellingen gestoeid qua force feedback, maar ik heb nagenoeg nul feedback als ik een curbstone raak(subtiel of minder subtiel), ook niet als er wel een audio cue is. In mijn zoektocht heb ik een aantal mensen gevonden die hetzelfde hebben, maar ook dat je curbs niet zou voelen wat mij raar lijkt.
Hoor jij in iracing nou wel of niet effecten te voelen bij het raken van curbs?
Ik geloof dat ik nu voor 95% tevreden ben. De hoek van de baseplate van de rig weer veranderd van 15 naar 10 graden, pedalen zo ver mogelijk op de HE baseplate naar achteren verplaatst en dit voelt voor nu goed. De rem is wel echt magisch, wat een detail kun je daar mee aangeven. Wel flink wennen nog, ik rijd al ~8 jaar met Fanatec loadcell pedalen, dit is wel even iets anders.JoepW schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:14:
[...]
Pfff, ik heb ze zo uit de doos gepakt en op mijn rig geschroefd. En niks meer aan veranderd.
F3 race gedaan op Spa. Begin was echt geweldig, er werd clean gereden en ik had een aantal mooie moves. Opgeklommen naar P5 toen ik ~5 ronden voor het eind achter iemand kwam te zitten die met veel minder downforce reed. In de bochten reed ik er bijna dwars doorheen en op het rechte stuk had hij zeker 8 kmn meer snelheiud, onmogelijk om in te halen dus. Degene achter me, die ik een paar ronden daarvoor met veel moeite en risico had ingehaald kwam rap dichterbij. Ik raakte wat opgefokt en begon foutjes te maken. Tikje tegen P4 aan, 4x. Geen gevolgen, toen nog een tikje met 4x waarbij P4 van de baan spinde. P6 zat echter 0.5 seconde achter me en ik wilde (dom) koste wat kost die positie houden. Gevolg: La Source verdedig ik hard, blokkeer iets de achterwielen, ga iets te vroeg op het gas en tik hem Grosjean-style aan. Weer 4x en samen met de 3 offtracks zat ik dus op 15 incs. Veel schade ook, stuur stond scheef en hoger dan de 5e versnelling kwam ik niet. Het was nog 2 ronden dus de race wel uitgereden en zelfs nog iR gewonnen maar mijn SR is nu A 1.3

Positieve wat ik er uit haal is dat het deze keer echt aan mij lag (heb nog even met die gasten zitten chatten na afloop en excuses aangeboden) dus met wat meer oefening/ritme moet het weer helemaal goedkomen. En anders race ik volgend seizoen weer in de B class
Ik heb een Accuforce en voel op platte curbs eigenlijk niets. Wat ik voel is als de ophanging echt wat te verduren heeft. Bijvoorbeeld de chicanes op Monza bocht 3 op Road Atlanta.Razkin schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:40:
Hoor jij in iracing nou wel of niet effecten te voelen bij het raken van curbs?
Grappig detail. Van de 37 GT3 en ong. 15 MX5 zijn er iets van 14 GT3 en 3!! Mx5jes gefinished
Cube Nuroad Race (2022)
David Tucker (iRacing staff) heeft meerdere keren uitgebreid uitgelegd op het iRacing forum dat als de wielvlucht en/of de richting van de banden niet veranderen door curbs / wegdek / oneffenheden deze niet tot ffb effecten leiden. Dit omdat in rl dit ook geen effect heeft op het gevoel in het stuur. Wel geeft het resonanties / trillingen in het chassis in rl die je voelt, maar die horen volgens hem niet in het ffb signaal.Razkin schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:40:.....Hoor jij in iracing nou wel of niet effecten te voelen bij het raken van curbs?
Mijn buttkicker onder mijn stoel geeft overigens wel deze trillingen door, aangezien ik simcommander zodanig heb ingesteld dat kleine oneffenheden in het wegdek worden doorgegeven.
[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 05-05-2019 23:51 ]
YouTube: Heusinkveld Sim Rig GT POV Video FR 3.5 @ Imola
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Dat zeg ik toch ook. Alleen Curbs die enkel ribbeltjes bevatten en niet hoger liggen hoor je enkel en voel je niet.
Netjes Tijn, gisteren mijn C licentie gehaald, dus ik ga van de week ook eens de Porsche 911 GT3 Cup uitproberenTijn96 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:23:
Begin nu weer een beetje lol te krijgen in de ferrari challenge. Afgelopen 3 races gewonnen dus mn irating gaat ook weer de goede kant. Bijna C-licentie en dan lekker porsche cup gaan rijden
Overigens laatste paar races prima kunnen vermaken met de F488 Challenge, vooral als je wat in de hogere splits terecht komt.
Nice! Wellicht kunnen we tzt samen wat rijden? Ben nu druk aan het testen met de cup op zolder (ook omdat ik er over 2 weken mee rij in de belcar voor/in t echie)johnnyverhoeff schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:26:
[...]
Netjes Tijn, gisteren mijn C licentie gehaald, dus ik ga van de week ook eens de Porsche 911 GT3 Cup uitproberen![]()
Overigens laatste paar races prima kunnen vermaken met de F488 Challenge, vooral als je wat in de hogere splits terecht komt.
Vet hoor !Tijn96 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:28:
[...]
Nice! Wellicht kunnen we tzt samen wat rijden? Ben nu druk aan het testen met de cup op zolder (ook omdat ik er over 2 weken mee rij in de belcar voor/in t echie)
Ik weet niet of jou kan bijhouden in iRacing
In iRacing moet ik 'm kopen, dus nog geen meter mee gereden.
met de ferrari op monza ben ik niet zo enorm snel anders. Rij nu lage 48'ers op monza. De cup gaat me beter af vooralsnog ookal is die lastiger rijden.johnnyverhoeff schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:32:
[...]
Vet hoor !
Ik weet niet of jou kan bijhouden in iRacingIn Assetto Corsa rijdt ie iig wel heerlijk en kan ik me er aardig mee vermaken.
In iRacing moet ik 'm kopen, dus nog geen meter mee gereden.
Ben voorlopig nog wel druk met dat iracing gebeuren
Willen nu met het raceteam ook een iracing team opzetten en dus snelle gasten uit iracing daar voor strikken. Plannen plannen plannen
EDIT: is er trouwens iemand van plan om naar het DTM weekend te komen op Zolder over 2 weken?
[ Voor 6% gewijzigd door Tijn96 op 06-05-2019 10:58 ]
Ik ben van plan om inderdaad een kijkje te nemenTijn96 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:38:
[...]
met de ferrari op monza ben ik niet zo enorm snel anders. Rij nu lage 48'ers op monza. De cup gaat me beter af vooralsnog ookal is die lastiger rijden.
Ben voorlopig nog wel druk met dat iracing gebeuren![]()
Willen nu met het raceteam ook een iracing team opzetten en dus snelle gasten uit iracing daar voor strikken. Plannen plannen plannen
EDIT: is er trouwens iemand van plan om naar het DTM weekend te komen op Zolder over 2 weken?
Kom dan vooral even langs op het paddock! Staan er met PG motorsport met een 2019 Cayman GT4 en een 2018 GT3 Cup MK2. En we hebben koffie
Your session is scheduled to launch at:
Local time: 2019-05-06 @ 9:47 pm
GMT: Mon, 06 May 2019 19:47:00 GMT
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen