iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 177 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:56
We zijn wel een stel gehandicapte hier :) Jullie kunnen je altijd aanmelden bij onze SimAble League. :D :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 23:13

Fuelke

Forza Ferrari

Het ging voor mij wel redelijk in practice en qualify, in vergelijking met ons vorige bezoek aan Imola reed ik een seconde van mijn optimal tijd af, en ook de beste, cleane ronde was ruim anderhalve seconde sneller dan mijn vorige besttijd.

Ik merkte ook dat ik zowat de zelfde tijden kon draaien als Mark dus ik wist dat het dit keer misschien geen eenzame race zou zijn.

Bij de start kon ik al vrij snel langs Mark glippen maar ik voelde hem al snel opnieuw aan de achtervleugel snuffelen. Een klein foutje wat verder bracht hem langs me en ik keek aan tegen een achterstand van net geen drie seconden. Ik zag @Alarisico naderen dus dacht ik om hem snel voorbij te laten bij het uitkomen van Tosa in de hoop dat hij bij Mark ging aansluiten en ik dan ook terug kon komen op Mark.

Helaas volgde vlak erna een knullig moment toen hij zich een beetje verslikte in Acqua Minerali en ik te lang twijfelde om er weer langs te duiken. Ik besef pas achteraf dat je daar waarschijnlijk een slow down aan je broek hebt gekregen @Alarisico en dat ik beter meteen langs je was gereden, maar goed, achteraf is het analyseren makkelijk :P

Door dit moment zat ik op zeven seconden van Mark, en kort erna was ik te vroeg of te enthousiast bij het uitkomen van Tosa en schreef ik de neus af door de muur in te gaan. Terug naar de pits gereden, nieuwe auto gekregen en toch nog uitgereden.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Barber Remix van de Porsche eSports Supercup.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:15
Gave remix... (y)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond weer fun met de GRC op Tsukuba.
Ik zal denk ik niet streamen, want die instellingen zijn nog steeds niet ok.
Kom op mensen! Er zijn pas 6 man in de server.
Auto en baan zijn gratis!
Niet allemaal op het terras blijven hangen 8)

Ik voel een beëindiging van een serie aankomen. :S

[ Voor 44% gewijzigd door JoepW op 18-04-2019 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Tsja als 12 mensen op een poll volmondig ja stemmen en er vervolgens maar 2 komen dan houd het snel op... Jammer want het racen is wel leuk meestal.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik moet je zeggen dat ik begin te overwegen om een opvolger te zoeken als kartrekker.

Want echt wat we ook verzinnen (ook op maandag) het begint met een redelijk veld en na een paar weken zakt het aantal deelnemers.

Dus wie o wie voelt zich geroepen op de kar te trekken en te zorgen voor nieuw elan. En uh ik ben niet alleen en spreek nu voor mezelf. Nick Koole heeft zeker een aantal zaken al energiek opgepakt!0

Ik wil best blijven ondersteunen, maar de energie bij mij neemt flink af met zo weinig deelnemers en zo veel iracers in de benelux.

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 19-04-2019 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Ik behoor inderdaad tot één van die 12 mensen die op de poll ja heeft gestemd. Ik heb een keer mee gedaan, maar mij ligt het gewoon niet. Kan aan de combinatie liggen, of omdat ik misschien er wat te weinig mee heb gereden om er plezier uit te halen. Maar aangezien ik 2sec per rondje achter liep, had het voor mij eigenlijk al geen zin meer om de volgende races te doen. Normaal gesproken kan ik mij nog prima vermaken in het middenveld of achteraan, maar met het aantal deelnemers hield dat al snel op.

Misschien ben ik de enige, maar ik ben niet in het bezit van veel tracks, met name voor de GTE serie.
Waardoor ik vaak het week-end voor de maandag een track koop, die vaak maar 1 dag kan oefenen. En dan kan ik hopelijk de race van maandag rijden, wat wel eens niet wil lukken. Aangezien ik soms na het werk last heb van mijn spieren/gewrichten, met name mijn enkels.
En omdat ik jullie niet in de weg wil rijden, weiger ik soms om mee te doen.

Misschien een idee om volgend seizoen weer met de MX5 te gaan rijden? Denk dat daarbij het aantal deelnemers zal stijgen, mede omdat de meeste tracks gratis zijn.

Ik waardeer jullie inzet enorm _/-\o_ en hoop dat het aantal deelnemers weer gaat stijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10

Phydomir

Dennis

Ik weet niet meer wat ik gestemd heb maar gisteren gewoon geen zin om in de sim te kruipen.

Wellicht is het ook wel gewoon te veel. Ik denk dat verwachten dat mensen op maandag en donderdag, 12 weken lang, aanwezig zijn wat te veel van het goede is. Daarnaast is zo'n poll natuurlijk ook maar een indicatie. Iets kan heel mooi klinken maar als je na twee races er wel klaar mee bent dan houdt het gewoon op natuurlijk. Ten je zin in iets doen heeft ook weinig nut.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maar ook op maandag is het aantal deelnemers zeer beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik vind het heel jammer dat het net op de 2 dagen is dat ik papa avond heb. Anders deed ik zeer regelmatig mee. Iemand moet toch de gecrashte rijders inhalen.. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:38
Ik denk dat twee avonden teveel van het goede is. Op maandag krijg ik de indruk dat het ook een beetje van de track combo afhankelijk is. Tenminste bij mijzelf is het zo dat ik ook even kijk op welke track er gereden gaat worden. Bevalt deze dan ben ik er bij anders dan skip ik hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:59

Niellie41

[object Object]

Virgin Supercars gaat verder met hun esports serie en stappen over van Forza naar iRacing!
https://www.supercars.com...-next-level-2019-eseries/

Alex Horn zei dit:
Hi all, we are extremely excited about this new partnership, still working out final details and not ready to formally announce anything yet.

I can say you will all be happy
Stay tuned for more info.
https://members.iracing.c.../25/3646903.page#11522882

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
JoepW schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:22:
Maar ook op maandag is het aantal deelnemers zeer beperkt.
Als ik voor mezelf praat bij mij ligt het er net aan wat de track combo is of ik meedoe of niet

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik kon er deze week niet bij zijn, hopelijk aankomende maandag wel maar dit is nog niet zeker.

Het is natuurlijk niet leuk dat het aantal deelnemers daalt, dit ligt trouwens niet aan de puike organisatie. Is niet enkel hier bij GoT en simracing, maar een algemene trend. Mensen zijn er meestal de eerste malen bij en dan neemt het af. Niet leuk natuurlijk voor de mensen die veel tijd en moeite spenderen om iets op poten te zetten. Vele GoT racers hebben natuurlijk ook een gezin en andere verplichtingen.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
Voor mij is het gewoon telkens te vroeg, mijn kids gaan pas slapen rond 20u30. En dan alles voorbereiden voor de dag erna..

De vrouw heeft dan ook nog eens regelmatig de avond waardoor ik er alleen kom voor te staan.

[ Voor 28% gewijzigd door A1AD op 19-04-2019 09:22 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Jullie kampen elke keer met hetzelfde probleem zo te lezen. Ik doe ook vrijwel nooit mee...

Vaste tijden en dag werkt bij mij ook vaak niet. Het is net als op een sport gaan dat je geen keuze hebt qua wedstrijdtijden het voelt als een verplichting. (ook al is dat niet zo) Ik lees al een tijdje mee en vaak denk ik, is het niet beter iets te verzinnen dat je op de dag zelf vraagt of er animo voor een race is en de tijden? Nu is het vaak te ver vantevoren waardoor mensen of geen zin meer hebben of andere dingen hebben gepland. Los van dit, denk ik dat het ook te maken heeft dat er teveel concurrentie is betreft andere races / leagues of regular season bij iracing zelf. Het kan ook zijn dat de "broederschap" die de harde kern wellicht samen voelen, dat je dit niet zo maar krijgt bij nieuwe deelnemers waardoor het samenspel gevoel minder aanwezig is en daardoor mensen zich niet gebonden genoeg voelen om lekker mee te racen elke keer....

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MIjn fantastische pitstop gisteren tijdens de GRC 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Hmmm ik wil ook heel graag wel eens meedoen maar de kosten zijn voor mij op dit moment te hoog om nieuwe tracks en wagens te kopen. Het is lastig denk ik: er is hier een harde kern die in complexe auto's rijdt en al veel content heeft, maar voor nieuwe mensen is het daardoor wel lastig aansluiten denk ik. Dat geldt ook voor mij.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Je kunt het haast niet perfect doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

@JoepW
Jammer om te lezen dat je energie voor dit vrijwilligerswerk afneemt.
Ik waardeer jouw inzet voor deze community ontzettend en hoop dat je dit nog jaren blijft doen.

Onderstaande is absoluut geen kritiek, enkel mijn mening.
De reden dat ik niet alle wedstrijden op maandagavond meedoe komt door het feit dat de officiële iRacing series wordt gevolgd. Hierin zitten altijd een deel, voornamelijk Amerikaanse, circuits die mij totaal niet boeien (Miami Speedway, Mid-Ohio, Daytona en Belle Isle). Mijn focus ligt voornamelijk op Europese circuits zoals ik die afgelopen 25 jaar heb geraced in diverse games en sims.

Aangezien mijn simtijd beperkt is, wil ik deze wel met zoveel mogelijk plezier benutten. In mijn eentje oefenrondjes doen om een nieuw circuit te leren kennen hoort daar niet bij. Vandaar dat ik bovengenoemde circuits skip en daarvoor in de plaats soms bij een andere community meerijd op de maandagavond.

De drempel voor beginners herken ik wel. Voor mij was dat het kopen van de content, ontbreken van oefenmogelijkheden zoals AI of openbare practice servers en het niveau van de koprijders binnen GoT die me soms +3 seconde per ronden om de oren rijden. Ik neem dat hun trouwens absoluut niet kwalijk _/-\o_

Gelukkig ben ik redelijk door de zure appel heen en kan ik nu, op een goeie dag, redelijk meedoen in het middenveld. Tel daar het voordeel van de aanstaande Sprint Pedals bij op, en ik sta bijna vooraan 8)7

Ik hoop nog jaren met jullie mee te kunnen doen d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Maurice W op 19-04-2019 10:28 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Inderdaad erg jammer om te lezen!
Ik ben dit seizoen pas aangesloten, en vermaak me uitstekend in de races op maandag, ook al is dat achteraan :-)

Ik hoop ook nog jaren mee te kunnen doen!

Gister voor het eerst een openbare IMSA race geprobeerd..... meteen na de start een massa crash op het rechte stuk voor me.... ontwijken ging redelijk, alleen jammer dat ze daarna achterop knalden.

Heel frustrerend. Ook omdat je niet snel een nieuwe poging kunt doen. De volgende race was om 22:45, en dat vond ik te laat.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Hoe was dat in voorgaande jaren in de Lente en de Zomer? Gisteren was nl. ook nog eens prachtig weer (tenminste hier in het zuiden), dus dan kan ik me voorstellen dat mensen liever buiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Ik zou t ontzettend jammer vinden als t afloopt. Ik kan op donderdag niet vanwege m'n slechte handen. Maar maandag ben ik bijna altijd van de partij. Ik vond t eerste seizoen dat ik ooit mee deed ook lastig. Ik reed altijd achteraan en ik ben mij toen eerst me gaan concentreren op goed leren te rijden en ben toen terug gekomen en vind t nu erg tof en kijk altijd uit naar de maandag avond.
Ik vind als je je aanmeld, je zeker 80% van de wedstrijden moet meerijden. Als tijd te kostbaar is kan je je beter niet aanmelden want voor mij was bijvoorbeeld het vorige seizoen geweldig met de F3 maar er kwamen steeds minder mensen op dagen waardoor het toch behoorlijk verpest werd. Is toch een uitdaging om nieuwe tracks en auto's te leren rijden? Ik snap dat als je weinig tijd hebt en je liever andere races rijdt logisch en prima maar dan moet je gewoon de keuze maken om je niet aan te melden. Het zou fijn zijn als iedereen die zich aanmeld van te voren bedenkt of ie maandag altijd mee kan rijden(op uitzonderingen na dan natuurlijk, als je ziek bent of er komt iets echt belangrijks tussen). Maar ik vind het frustrerend dat de helft weg is aan t einde van t seizoen. Sorry, maar prachtig weer, jammer dan.... Je meld je aan en er zijn mensen die er hun best voor doen om dit te laten werken. Er komen nog genoeg mooie dagen aan. Ik snap wel dat niet iedereen alle tracks wil of kan kopen. Misschien wat meer free tracks in de mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 14:08

derx666

mecker ende blaet

We hebben er de afgelopen seizoenen bewust voor gekozen (in samenspraak met de meerderheid hier nav polls) om een bepaalde serie te volgen kwa tracks. Dit om juist meer animo te krijgen, omdat je de maandagrace als een soort training kunt zien, en dan de rest van de week in de officiele serie kunt mee racen.
Blijkbaar wordt het dus toch niet zo gewaardeerd, of mensen vullen maar wat in bij de polls.
Zelf ben ik er dit seizoen nauwelijks bij vanwege tijdsgebrek, maar ook dat heb ik aan het begin van het seizoen al aangegeven. Als ik tijd heb rij ik wel mee. Donderdags heb ik helaas nooit tijd, en kan dan ook niet meedoen. Had bij de poll dan ook aangegeven dat ik niet op donderdag kon. Jammer maar helaas.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
JoepW schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:09:
Ik moet je zeggen dat ik begin te overwegen om een opvolger te zoeken als kartrekker.

Want echt wat we ook verzinnen (ook op maandag) het begint met een redelijk veld en na een paar weken zakt het aantal deelnemers.

Dus wie o wie voelt zich geroepen op de kar te trekken en te zorgen voor nieuw elan. En uh ik ben niet alleen en spreek nu voor mezelf. Nick Koole heeft zeker een aantal zaken al energiek opgepakt!0

Ik wil best blijven ondersteunen, maar de energie bij mij neemt flink af met zo weinig deelnemers en zo veel iracers in de benelux.
Ik ben zelf minder van de 'fun' races dus ik begrijp het als mensen hier niet aan mee doen, wel jammer dat je er zelf mee overweegt te stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Allemaal prima persoonlijke redenen waarom het is zoals het is. Maar het neemt niet weg dat het animo minder is en juist het aantal rijders wereldwijd en bij ons in de Benelux groter is dan ooit.

Wij als GoT iRacing waren met veel zaken de eerste en misschien is dat wel nu het probleem. Daarnaast hebben we nooit commercie toegelaten of er een commercieel tintje aan gegeven (wat ik ook echt niet wil).

Wij waren de eerste voordat er rijderswissels mogelijk waren al met teamraces, bv. Na NEO waren wij er vroeg bij met een endurance serie en wat al niet meer.

Een kort overzicht van wat we allemaal gedaan hebben tot nu toe:

We begonnen met wat onderlinge trainingen in 2011/12 met name voor de Start Mazda serie.
Seizoen 2 2011 onze allereerste wekelijkse Star Mazda training
Seizoen 2 2012 ons eerste wekelijkse toernooi (elke week een andere auto)
Seizoen 3 2012 onze allereerste seizoensfinale
Daarna:
28x seizoenstournooien
28x w13 evenementen (Monday madness, maar ook kleine toernooitjes)
3x 5/6 races Gathering of Tweakers Endurance Series
28x new build fun / onzin etc.
Tig keer iRacing school
En nog wat losse series tussendoor georganiseerd.

Daarnaast hebben we een eigen site (met 211 geregistreerde rijders), eigen facebook pagina (met 584 volgers), twitter account (772 volgers) en 2 leagues (waarvan de 'standaard' league 297 rijders bevat).
Ik ben me ervan bewust dat op de site en in de league ook slapende rijders zitten, maar opschonen ben ik een tijdje geleden mee opgehouden.

Jullie kunnen je voorstellen dat de coordinatiegroep (en dus ook ik) dit niet zomaar weggooien of laten laten afglijden.
Maar er is echt dringend behoefte aan nieuwe energie in de groep en ik wil echt minder werk hebben aan alle bovenstaande zaken. Na meer dan 28 seizoenen is het enerzijds routine en anderzijds ook niet erg uitdagend meer allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Wat wellicht zou helpen is om het niet op maandag te doen maar op dinsdag. Ik weet niet of dat werkt maar zelf merk ik dat maandag toch een soort rust dag is voor mij. Vaak in het weekend veel gereden en dan op maandag geen zin om weer aan de gang te gaan. Dit is natuurlijk persoonlijk.

Wat ook nog een optie kan zijn is om het internationaler te maken. En dan mensen van buitenaf te laten inschrijven, dan krijg je in ieder geval grotere groepen.

Als laatste: wellicht fixed setups? Het zal absoluut niet helpen bij een groep mensen maar een andere groep zal het wel weer prettig vinden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Joep ik heb bewondering voor wat je doet en ik hoop dat er iemand is die het langzaamaan over wil nemen. Ik snap je gevoel wel. Ik hoop van harte dat diegene er ook komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:14:
Wat wellicht zou helpen is om het niet op maandag te doen maar op dinsdag. Ik weet niet of dat werkt maar zelf merk ik dat maandag toch een soort rust dag is voor mij. Vaak in het weekend veel gereden en dan op maandag geen zin om weer aan de gang te gaan. Dit is natuurlijk persoonlijk.

Wat ook nog een optie kan zijn is om het internationaler te maken. En dan mensen van buitenaf te laten inschrijven, dan krijg je in ieder geval grotere groepen.

Als laatste: wellicht fixed setups? Het zal absoluut niet helpen bij een groep mensen maar een andere groep zal het wel weer prettig vinden :)
Na 28 seizoenen heb ik het probleem echt dat al jouw suggesties al geprobeerd zijn en niet echt geholpen hebben.

We zijn ooit op dinsdag begonnen en op veler verzoek naar de maandag gegaan ;)

Internationaal: onze league heeft meer buitenlandse dan benelux leden. En we adverteren de wedstrijden en toernaments altijd op diverse plekken bij iracing onze social media en vaak ook op reddit. Dussuh.. :'(

En fixed: ow man wat kregen we toen een commentaar. O-)

Ik wil niet alles afschieten. Dat zit niet in mijn aard, ..... maarruh het hielp allemaal niet.

Ik baal ook dat ik op zo goed als alle voorstellen een weerwoord heb.

Misschien moet ik me erbij neerleggen dat we gewoon een community worden zonder lekker gevulde startgrids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

Arfman

Drome!

Wat bij mij meespeelt is dat ik gewoon bijna geen tijd meer heb. In het begin was ik bijna elke avond wel online, samen met een paar andere diehards. Ik kan echter van te voren eigenlijk niet zeggen of ik mee kan doen. Ik heb s'avonds niet altijd zin, tijd of energie om mee te doen. Ik wou dat iRacing wat meer zoals LFS was met pickupraces de hele avond door. Daarom ben ik ook aan het wachten op AI, dan kan ik, als ik tijd heb, meteen instappen in plaats van een uur te moeten wachten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
Ik heb nog nooit een simracing league gezien waarvan het rijdersaantal niet terug liep gedurende het seizoen. Ik heb zelf bij het toenmalig simracing.nl ook jaren races georganiseerd waarbij ik dit zag gebeuren en het ontneemt je je motivatie. Ik ben toen (10 jaar terug alweer) tot de conclusie gekomen dat het een hobby is waarbij mensen verschillende niveaus van toewijding aan laten zien en het niet op werk moet gaan lijken.
Ik ben toen over gegaan op een soort casual mode waarbij ik er minder tijd in stopte, niet meer 2 races per week deed maar 1 in de 2 weken en merkte dat dit een stap vooruit was. Feit is dat je iemand moet hebben die als een soort Job Cohen ( Joep voor iRacing) de boel bij elkaar houd anders heb je geen community maar het andere feit is dat de meeste simracers ook andere dingen moeten en willen doen, hoe houd je #1 gemotiveerd en #2 betrokken, dat is de vraag. Mijn oplossing was de frequentie naar beneden en zelf een meer casual houding. Werkte redelijk en ik (als organisator) had in ieder geval meer lol in het organiseren en racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
We worden ook allemaal ouder. Kinderen, slijtage, mankementjes aan ledematen etc. Dat telt misschien ook een beetje mee.

On a other note; Nieuws waar wij blij van gaan worden. Het begin is er en hopelijk zet het snel door. De XTAL hi-res VR headset die nu al super goed is aan te sturen, Hij kost je op dit moment nog een nier (5K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Just a thought:
Practice sessie hosten vlak voor een official race waarin we gezamelijk oefenen, setups uitwisselen etc. En dan na die sessie de official race joinen waarbij we wel met zijn allen op teamspeak blijven communiceren.
Klinkt in eerste instantie beetje vreemd en zitten ook nadelen aan (onbekende rijders, niet met zijn allen in zelfde split). Maar misschien is er een relatief rustige split te vinden waarbij dat wat minder erg is (en er wel 'opvulling' van rijders is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
iXiro schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:30:
Just a thought:
Practice sessie hosten vlak voor een official race waarin we gezamelijk oefenen, setups uitwisselen etc. En dan na die sessie de official race joinen waarbij we wel met zijn allen op teamspeak blijven communiceren.
Klinkt in eerste instantie beetje vreemd en zitten ook nadelen aan (onbekende rijders, niet met zijn allen in zelfde split). Maar misschien is er een relatief rustige split te vinden waarbij dat wat minder erg is (en er wel 'opvulling' van rijders is).
Grootste nadeel is dat je van elkaar iRating aan het afpakken bent dan. Zullen veel mensen weinig om geven maar veel ook wel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:53
Ook ik zou het heel erg jammer vinden als de motivatie een beetje weg zou ebben, de GoT races blijven voor mij een super combinatie van serieus maar ontspannen simracen zeker met de teamspeak erbij, het lukt mij tot nu toe eigenlijk nooit om uit de officiele races vergelijkbaar veel plezier te halen.

Voor mijn gevoel zijn de startgrids aan het begin van een seizoen eigenlijk best wel ok gevuld, maar haken een hoop mensen in de loop van het seizoen inderdaad af om allerlei verschillende redenen. De lente en de vakantietijd rond pasen helpen ook niet echt mee denk ik, ik kon er zelf in ieder geval om die reden afgelopen donderdag en ook de komende week niet bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jan Hein schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:46:... en ook de komende week niet bij zijn.
Ben je in de buurt dan? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
JoepW schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:56:
[...]

Ben je in de buurt dan? :*)
Vanaf morgen een paar dagen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paultjepower
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05 09:08
Hallo allemaal,

Ik was wat aan het rondsurfen,omdat ik zoekende ben naar wat grafische instellingen van iracing en toen kwam ik dit forum tegen (al veel vaker gezien daar niet van).
Ik was wat aan het teruglezen en las wat berichten over mensen die wilde stoppen met simracen.
Ik ben letterlijk gestopt ergens in 2015 denk ik,nadat ik in 2014 aan mijn rug geopereerd ben en in 2016 nogmaals.
Ik heb er toen lang over getwijfeld wat ik met mijn simrace spullen zou doen,ik had een Obutto Revolution,Thrustmaster T500,triple setup,Oculus Rift etc etc,maar heb toen uiteindelijk nadat het hier letterlijk alleen stof stond te happen allemaal in 1x kunnen verkopen,met pijn in mijn hart...maar ik was wel blij dat de nieuwe eigenaar er echt ontzettend blij mee was,die heeft me weken naderhand nog een bericht gestuurd hoe blij hij en zijn zoontje er wel niet mee waren,dat maakte het een stuk minder erg.

Nu is het altijd blijven kriebelen,en een paar maandjes geleden heb ik toen uit het niets eigenlijk een G29 stuur gekocht,die kon ik mooi op mijn bureau klemmen en kon ik wat racen in mijn bureaustoel...is natuurlijk niet wat ik had maar ik was weer dolgelukkig.
Nou zit ik al sinds 2014 in een groepsapp met Richard van Sim-Lab en een Duitse jongen,die ik ken van iracing,maar ben nooit die groep verlaten,dus vertelde over de aankoop van mijn G29 en dat ik weer wat deed racen.
Om een lang verhaal nog langer te maken,heb ik Richard laatst ontmoet (eindelijk) haha en die heeft me een rig kado gedaan....ja ik heb er weinig woorden voor wat dat voor mij betekend,maar daar ben ik hem ontzettend dankbaar voor.
Ik heb het racevirus weer helemaal te pakken,al laat mijn rug niet zoveel toe het is echt een uitlaatklep voor me.
Eigenlijk is heel het moraal van dit verhaal voor diegene die denken om alles te verkopen.....denk er goed over na,want je kunt er ontzettend spijt van krijgen denk ik,nou had ik dat niet in mijn geval,maar ik zou er een paar keer meer over nadenken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jan Hein schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:46:
[...]

Vanaf morgen een paar dagen :)
Ik ben deze week vrij. Dussuh je komt toch wel even langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
JoepW schreef op zondag 21 april 2019 @ 05:15:
[...]

Ik ben deze week vrij. Dussuh je komt toch wel even langs?
Goed plan, ik app nog even! Afgelopen maandag tijdens de race de kalibratie kwijt raken was een beetje de druppel en ik ben nu echt in de markt voor wat serieuzer speelgoed (na negen jaar heb ik niet zo'n zin om de g27 nog te gaan troubleshooten/fixen), dus daar wilde ik je sowieso nog over raden en misschien nog even wat passen en meten in de sim-lab unit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Circuit van Spa in de verbouwing. ( wordt het een nieuwe scan?) Tribune weg voor een WRX baantje.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/57486212_2260201794056511_6443840292905811968_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=71e54b2497acf9e234455cfb092c1aab&oe=5D3F9EDA

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/58057812_2260201447389879_2567075641849544704_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=5270e62c28ecf42b0612a75df9db04db&oe=5D3B8A15

https://www.facebook.com/...0457389978&type=3&sfns=mo

[ Voor 52% gewijzigd door FransJansen op 21-04-2019 11:24 ]

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooi resultaat van @thijmennabuurs
Gefeliciteerd!
Thijmen P3 in RL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Ok, kogel door de kerk :) doe niet alles weg, maar wel mijn simucube osw en stuurtjes (sparco sam Maxwell en polsimer f71) en mijn heusinkveld ultimates.

Ik zet ze straks ook op iracing en hier op de vraag & aanbod, maar mocht iemand van jullie interesse hebben, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

FransJansen schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:22:
Circuit van Spa in de verbouwing. ( wordt het een nieuwe scan?) Tribune weg voor een WRX baantje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.facebook.com/...0457389978&type=3&sfns=mo
Graag ook de brug op het rechte stuk van Kemmel weg, de kerbstones herschilderen in rood en geel en dat bord "Spa-Francorchamps 2010" weghalen uit de endurance pitlane (onder aan het podium).

Ik kan me er soms zo aan ergeren aan die details die simpel op te lossen zijn in iRacing. We reden met de league onlangs nog op Montréal, daar hing zo'n bord: "The all new Dodge" over een auto die nu al jaren op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

"La toute nouvelle Dodge Dart 2013" oid :+

Dacht meteen al bij het rijden van die baan voor het eerst "auw, dat gaat slecht oud worden".

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fuelke schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:17:
[...]

Graag ook de brug op het rechte stuk van Kemmel weg, de kerbstones herschilderen in rood en geel en dat bord "Spa-Francorchamps 2010" weghalen uit de endurance pitlane (onder aan het podium).

Ik kan me er soms zo aan ergeren aan die details die simpel op te lossen zijn in iRacing. We reden met de league onlangs nog op Montréal, daar hing zo'n bord: "The all new Dodge" over een auto die nu al jaren op de markt is.
Een scan is net als een foto, een moment opname. Vaak morgen ze van banen niet zomaar randzaken aanpassen van het contract.

De baan is op meerdere plekken aangepakt, wat wél invloed gaat hebben op hoe men er op rijdt. Blanchimont bijvoorbeeld, omdat er nu asfalt ligt ipv gras.

Ik denk wel dat het tijd is om de baan opnieuw te scannen. Zeker nu er een RX race is, lijkt het een mooie kans.

Al moet je als bedrijf kiezen wat prio heeft. Of meer Europese banen of huidige Europese banen bijwerken? Silverstone is echt een compleet ander circuit geworden, dus dat is eerder een nieuwe circuit maken dan bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultjepower
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05 09:08
Scr33x0r schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:53:
Ok, kogel door de kerk :) doe niet alles weg, maar wel mijn simucube osw en stuurtjes (sparco sam Maxwell en polsimer f71) en mijn heusinkveld ultimates.

Ik zet ze straks ook op iracing en hier op de vraag & aanbod, maar mocht iemand van jullie interesse hebben, let me know.
Mooi spul,ik vind de Heusinkvelds net ff te duur...ik ben op zoek naar een clubsport V3 pedalensetje,maar denk dat ik maar gewoon een keer een nieuwe bestel.
Succes met de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Scr33x0r schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:53:

Zou je van Foto's door kunnen sturen?

Edit: Post gevonden op het iracing forum

[ Voor 4% gewijzigd door Fassive op 22-04-2019 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Nou eigenlijk is alles al verkocht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond bezoeken we, ondanks het mooie weer en dat het 2de paasdag is, Rd America met de GTE’s. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben er bij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

JoepW schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:21:
Vanavond bezoeken we, ondanks het mooie weer en dat het 2de paasdag is, Rd America met de GTE’s. ;)
Sorry, ik mag niet meer auto rijden vanavond ☀️😎🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍗🍗🍗😬

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Helaas .. eerste rondjes leuk mee kunnen rijden met Alaric en Joep, na een foutje van Alaric proberen Joep bij te houden maar de banden waren veranderd in gum. Laatste bocht voor ingaan pits knal ik in de muur en eenmaal in de pits verstond Voice Attack me niet waardoor ik niet bij kon tanken :( Soms zit het mee, vaak zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:55:
Helaas .. eerste rondjes leuk mee kunnen rijden met Alaric en Joep, na een foutje van Alaric proberen Joep bij te houden maar de banden waren veranderd in gum. Laatste bocht voor ingaan pits knal ik in de muur en eenmaal in de pits verstond Voice Attack me niet waardoor ik niet bij kon tanken :( Soms zit het mee, vaak zit het tegen.
Idd jammer Arjan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Door 2 grote fouten reed ik al vrij snel achteraan... daarna ging het nog verder berg afwaarts... blegh. Volgende week maar weer een poging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Wat een eenzame race! In de eerste ronde ging Mark dwars bij het aanremmen van T5. Ik ging van het gas omdat ik niet goed wist waar hij heen ging dus ik was de aansluiting met de rest meteen kwijt. (Ook al zouden jullie toch makkelijk weggereden zijn, maar je snapt wat ik wil zeggen). En toen volgde bijna 40 minuten eenzaamheid, ook bij het spel van de pitstops heb ik geen enkele andere auto gezien. Pas in de voorlaatste ronde heb ik anderen gezien, toen jullie me op een ronden kwamen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Wel jammer. Na die fout liep ik weer even op je in, maar een paar ronden later maakte ik hem nog een keer. Gevolgd door een paar mooie koprollen...

Ik ga de F488 GTE ook eens proberen, de GT3 rijdt heerlijk. Die BMW ben ik zat haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:44
Voor mij een prima avond.

Snelste in Practice
Snelste in Quali
Snelste rondetijd in race
en P1 in de race.

Maarrrrr ik was toch echt niet sneller in de race dan Dennis, Nick en Gerard. Alleen in het begin was ik net iets sneller waardoor die drie heren in een gevecht raakte en ik een gat van +- 4.5 seconde kon trekken. Wel balen dat ik dan gewoon 2,2 seconde verlies tijdens de pitstop ondanks dat ik niks verkeerd deed volgens mij, maarja gelukkig had ik WEL genoeg fuel zodat ik niet hoefde te saven aan het einde.
Met name Dennis was aan het einde wel sneller dan ik, ik begin dan ook weer kleine onnodige foutjes te maken.. maar gelukkig raakte zijn fuel op en zo toch P1 kunnen pakken.

Ik vond overigens op deze track het effect van de schaduw op de baantemperatuur bizar, track temp schommelde van 24 graden aan de start (tijden van 1.59.5) tot 39 graden(tijden van 2.01.2) en daalde 1 of 2 keer naar 32 door wat schaduw (tijden weer naar 2.00.4).
Ik maakte daar in de quali ook wel gebruik van, eerste snelste ronde was al wel 0.4 seconde sneller maar ik ging aan het einde van de quali nog een keer naar buiten toen het 5 graden koeler was en pakte njog eens 0.3 seconde extra.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Het blijft lastig om met 2.0 Nm FFB te rijden en m'n Ts-pc racer staat al op 80%! Was na de eerste 5 rondjes ook een eenzame race na een domme spin. Kon later weer enigszins naar Joep toe rijden maar helaas moest hij afhaken vanwege z'n knie. Er waren helaas ook weinig mensen aanwezig. Ennuh, over dat temperatuur verschil. Ik heb dit al op veel andere tracks meegemaakt. Het verschil tussen schaduw en volle zon is wel realistisch alleen de snelheid waarmee het gebeurt niet! Ik hoop dat dit ooit veranderd want je wordt gewoon verrast door de enorme vermindering van grip. Komt ook nog bij dat je best aardig moet kunnen rijden op n track die 39 graden is. Ik keek laatst naar de echte 1000 miles of Sebring waar de track 50 graden Celsius was en daar hadden ze genoeg grip. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ach ja, ik heb de gelegenheid maar even gebruikt om m'n voice profile helemaal opnieuw in te leren en de meest gebruikte commando's voor DRE (fuel needed/auto fuel/set fuel to ...) apart te benoemen in de voice dictionary omdat mijn accent soms niet goed wordt opgepikt. Ik heb net even lopen testen en nu pikt hij 99% van de keren de commando's goed op, dus het was niet helemaal een verloren avond :)

Snelheidsverschil was wel enorm trouwens, de top 6 reed gewoon een dikke seconde per ronde sneller. Er waren ook maar weinig mensen dus dan valt dat extra op natuurlijk vergeleken met een vol veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Alarisico schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:39:
Komt ook nog bij dat je best aardig moet kunnen rijden op n track die 39 graden is. Ik keek laatst naar de echte 1000 miles of Sebring waar de track 50 graden Celsius was en daar hadden ze genoeg grip. :P
Hadden ze echt genoeg grip of passen de coureurs hun rijstijl aan, zodat het lijkt alsof ze genoeg grip hebben. ;) :P

Nu weten we dat het bandenmodel nu vrij gevoelig is wat betreft de (baan)temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alarisico schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:39:
Het blijft lastig om met 2.0 Nm FFB te rijden en m'n Ts-pc racer staat al op 80%! Was na de eerste 5 rondjes ook een eenzame race na een domme spin. Kon later weer enigszins naar Joep toe rijden maar helaas moest hij afhaken vanwege z'n knie. Er waren helaas ook weinig mensen aanwezig. Ennuh, over dat temperatuur verschil. Ik heb dit al op veel andere tracks meegemaakt. Het verschil tussen schaduw en volle zon is wel realistisch alleen de snelheid waarmee het gebeurt niet! Ik hoop dat dit ooit veranderd want je wordt gewoon verrast door de enorme vermindering van grip. Komt ook nog bij dat je best aardig moet kunnen rijden op n track die 39 graden is. Ik keek laatst naar de echte 1000 miles of Sebring waar de track 50 graden Celsius was en daar hadden ze genoeg grip. :P
Ik had eigelijk alleen in T1 last van de temperatuur (onderstuur). Maar ik moest vroeger en minder agressief gaan remmen om mijn knie te sparen en daardoor gingen mijn rondetijden flink onderuit.
Maar in de eerste ronden verloor ik meteen aansluiting met de top 4. En dus geen draft (die ik nodig had om ze bij te houden) en dus werd het een redelijk saaie race.

Ennuh pitstops blijven moeilijk hoor ;)

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 23-04-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ferrari GT3 raceje gedaan. In lap 1 rondgetikt door een kansloze actie in de corkscrew. Nieuwe auto gehaald, outlap t-boned door een ongeluk voor m'n neus.

Bring on the AI ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48
Mag ik dit heerlijk krom vinden? Al jaren snuiven iRacers over het geweldige online platform waar je altijd in races komt met gelijkwaardige tegenstanders, ruimte om te groeien altijd competitie!!

AI? Ah joh, dat is voor de gamers van deze wereld toch? Waar zou je dat ook willen met menselijke tegenstanders van over heel de benelux in dit geval. Dat het in je op komt!

En dan dit. Als fan van het concept wat iRacing opgezet heeft, snap ik hier oprecht helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Arfman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 00:06:
Ferrari GT3 raceje gedaan. In lap 1 rondgetikt door een kansloze actie in de corkscrew. Nieuwe auto gehaald, outlap t-boned door een ongeluk voor m'n neus.

Bring on the AI ...
Het gaat al fout voordat het ongeluk gebeurt... Ferrari Challenge(d) :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Voor mij hoeft het ook niet zo. Nog geen Ai gezien die niet voorspelbaar is en echt zo rijdt als menselijke rijders. Kan me wel voorstellen dat het voor andere een uitkomst biedt. Als je bijvoorbeeld weinig tijd hebt om te rijden. Had van mij dus ook best weg kunnen worden gelaten maar kan me er ook geen druk om maken dat ze het wel hebben ontwikkeld.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben er ook geen fan van. Ik ben bang dat mensen het gaan gebruiken om te oefenen, en dan online ineens iedereen van de baan rammen omdat dat bij de AI ook kan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:03:
Ik ben er ook geen fan van. Ik ben bang dat mensen het gaan gebruiken om te oefenen, en dan online ineens iedereen van de baan rammen omdat dat bij de AI ook kan.
Yeah..... Back to lekker tegenstanders rammen 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 14:08

derx666

mecker ende blaet

Het zou pas leuk worden als de AI protests gaat indienen als ze van de baan gerost worden :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Het enige waar AI goed voor is, is voor beginners de racecraft te leren kennen op het iRacing platform. Dit met de kanttekening dat de AI ook een beetje goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:39:
Het zou pas leuk worden als de AI protests gaat indienen als ze van de baan gerost worden :)
Of als ze jou nadat jij ze van de baan hebt gebeukt dit terug doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Iemand hier nog interesse in wheelside 70 of 50mm q1r? De rest van mijn hardware is dus al verkocht, maar voordat ik ze op het internationale stuk van iRacing gooi :)

Ik snap het willen racen met AI ook niet zo. Je hebt gewoon af en toe races ertussen met idioten, maar aan de andere kant, je kan 9 van de 10 keer die dingen best aan zien komen en van te voren oplossen toch? Althans, het is niet heel vaak dat ik in meuk terecht kom buiten mijn eigen schuld.

On another note, ik geef dus simracen niet helemaal op, maar met mindere equipment wordt ik misschien ook gewoon minder competitief hehe :-)

[ Voor 56% gewijzigd door Scr33x0r op 24-04-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Scr33x0r schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:35:
Iemand hier nog interesse in wheelside 70 of 50mm q1r? De rest van mijn hardware is dus al verkocht, maar voordat ik ze op het internationale stuk van iRacing gooi :)

Ik snap het willen racen met AI ook niet zo. Je hebt gewoon af en toe races ertussen met idioten, maar aan de andere kant, je kan 9 van de 10 keer die dingen best aan zien komen en van te voren oplossen toch? Althans, het is niet heel vaak dat ik in meuk terecht kom buiten mijn eigen schuld.

On another note, ik geef dus simracen niet helemaal op, maar met mindere equipment wordt ik misschien ook gewoon minder competitief hehe :-)
Wat heb je nu nog over dan :)? Ik herken het probleem overigens. Er is echter weinig aan te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Schuey schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:21:
[...]

Mag ik dit heerlijk krom vinden? Al jaren snuiven iRacers over het geweldige online platform waar je altijd in races komt met gelijkwaardige tegenstanders, ruimte om te groeien altijd competitie!!

AI? Ah joh, dat is voor de gamers van deze wereld toch? Waar zou je dat ook willen met menselijke tegenstanders van over heel de benelux in dit geval. Dat het in je op komt!

En dan dit. Als fan van het concept wat iRacing opgezet heeft, snap ik hier oprecht helemaal niks van.
Toen ik nog zeeën van tijd had was het ook heel anders. Dan ging ik 's avonds achter de PC zitten, of in het weekend overdag, en deed ik een paar races achter elkaar. Maakte verder niet uit, vriendin was druk met studie of hobbies dus prima. Altijd tijd om te oefenen, setups uit te proberen, enzovoort.

Nu heb ik een gezin. Ik kan met veel geluk en zonder "gedoe" misschien 2 avonden per week achter de PC kruipen. De rest van de tijd wordt opgeslokt door het gezinsleven. Op die 2 avonden ben ik afhankelijk van welke race er tussen ~20:00 en ~21:00 beginnen, want ik wil rond 22:00 in bed liggen want volgende ochtend kind wegbrengen + werken. Ik kan je vertellen dat er dan vrij weinig opties overblijven, dus als je dan eindelijk eens een official race kunt joinen en je wordt er 2 keer afgebeukt, dan heb je die avond dus weinig lol gehad.

Met AI kan ik zelf beslissen wanneer ik ga racen. Dat opent een wereld aan mogelijkheden. Vrouw en kind zaterdagmiddag een uurtje boodschappen doen? * Arfman kan een race doen. De vrouw ligt om 21:30 in bed omdat ze moe is? * Arfman pakt z'n stuurtje weer. Wordt ik er in lap 1 afgetikt door een AI rijder? Shift-Reset en knallen maar weer.

Natuurlijk zal het minder voldoening geven als wanneer je in een veld "echte' rijders rijdt, alleen gebeurt dat zo ontzettend weinig bij mij dat ik dat graag opgeef om gewoon te kunnen racen wanneer ik maar wil. En wie weet is voor mij de drempel dan ook lager om official races te joinen, want je kent de baan/auto combo al. Win/win.

Ik ga er dan voor het gemak vanuit dat de iRacing AI veruit superieur is aan alles wat er tot nu toe op de markt verkrijgbaar is. Gezien de hoeveelheid data van echte rijders die ze hebben vergaard en de ervaring die ze met AI al hebben (NASCAR Racing) moet dat wel aardig goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48
Ik snap je beweegredenen helemaal in de familie context, absoluut. Je zou je wel af kunnen vragen,
wat is het je nog waard om daar maandelijks geld voor neer te leggen ;)

Vanuit iRacing zelf snap ik de wens naar AI ook weer niet. Het waarom ontgaat me volledig.

Niet alles wat ze aanraken veranderd in goud en de beste AI haalt het niet bij een mens. Ben benieuwd, ik hou de berichten dan maar in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38
Straks is de AI zo natuurgetrouw door alle user data dat je in lap 1 rondgetikt wordt en in je outlap ge-T-boned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Schuey schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:40:
Ik snap je beweegredenen helemaal in de familie context, absoluut. Je zou je wel af kunnen vragen,
wat is het je nog waard om daar maandelijks geld voor neer te leggen ;)
Omdat dat maar een peuleschilletje is vergeleken bij de hardware die hier staat :D :X En omdat ik iRacing nog steeds gaaf vindt om te doen (ook al heb ik zojuist weer een Ferrari GT3 Challenge met -SR en -iR moeten bekopen vanwege .. juist, rondgetikt worden in de corkscrew). Een soort haat/liefde verhouding soms :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Hoe komen mensen er toch bij dat er "user data" gebruikt wordt om de AI beter te maken? Ten eerste lijkt het me sterk dat ze die user data uberhaupt opslaan, daarnaast is het me ook compleet onduidelijk hoe het in theorie gebruikt zou kunnen worden. Hoezo hoge verwachtingen!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ze hebben gezegd dat ze dat in eerste instantie niet gaan gebruiken/niet nodig hebben, maar dat ze natuurlijk wel op een goudmijn zitten als ze besluiten om dat ooit in te gaan zetten. Elke dag worden er duizenden laps gereden door echte mensen, ik kan me voorstellen dat dat soort data op vele manieren ingezet kan worden om de AI te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38
Ik heb die verwachting niet en ik denk dat die ook onrealistisch is. Een goede AI maken is buitengewoon moeilijk. Een goede, zelflerende AI gebaseerd op user data nog een paar stapjes daarboven. Het is zeker een goudmijn, maar ik denk niet dat iRacing het bedrijf is dat de middelen heeft om die aan te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Joep Gelissen schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:48:
[...]

Wat heb je nu nog over dan :)? Ik herken het probleem overigens. Er is echter weinig aan te doen.
Mijn rig en heb fanatec meuk gekocht :) kan ik ook af en toe ps4 races doen.. GTS ofzo.. en dus lekker met ai rijden :)

@Arfman misschien is time trials iets? Kan je toch je competitieve element in kwijt maar zonder idioten.. aan de andere kant, ik ben dus van mening dat je er op zou moeten kunnen anticiperen.. als je in corkscrew gewoon bij aanremmen andere lijn neemt of zorgt dat je goed je spiegels houdt.. je kan best wat ontwijken volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Arfman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:25:
[...]

Met AI kan ik zelf beslissen wanneer ik ga racen. Dat opent een wereld aan mogelijkheden. Vrouw en kind zaterdagmiddag een uurtje boodschappen doen? * Arfman kan een race doen. De vrouw ligt om 21:30 in bed omdat ze moe is? * Arfman pakt z'n stuurtje weer. Wordt ik er in lap 1 afgetikt door een AI rijder? Shift-Reset en knallen maar weer.
Helemaal dit dus. Ik zit met precies hetzelfde. Zo erg zelfs dat ik echt nauwelijks een race KAN doen omdat ik ieder moment weggeroepen kan worden als er 1 onderaan de trap PAAAAPAAAA aan het roepen is. Dan is AI een zegen.

Maar, nog steeds vind ik racen tegen anderen veruit superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond is het weer tijd voor de rally autos deze keer op Lime Rock Park.
Dus je kan met basic content meedoen!
Tot over 1,5 uur op de baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Scr33x0r schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:27:

@Arfman misschien is time trials iets? Kan je toch je competitieve element in kwijt maar zonder idioten..
Heb ik ook aan gedacht maar ik ben nooit een echte hotlapper/qualibeest geweest, daar moet ik het niet van hebben. Ik zal daar dan ook geen potten kunnen breken en vind dat ook niet echt leuk ...
aan de andere kant, ik ben dus van mening dat je er op zou moeten kunnen anticiperen.. als je in corkscrew gewoon bij aanremmen andere lijn neemt of zorgt dat je goed je spiegels houdt.. je kan best wat ontwijken volgens mij..
Ja, ik heb de replays teruggekeken en ik had misschien beter kunnen ontwijken. Aan de andere kant, als je bij elk speldenprikje aan de kant gaat kun je ook net zo goed meteen stoppen. Ik mis gewoon het close racing wat je b.v. wel hebt met jullie of zoals ik toen had in de Radical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Waarom rij je dan in de Ferrari fixed GT3 of uberhaupt een GT3 auto lol. Daar mag je ook niet veel hoger niveau verwachten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:13:
Waarom rij je dan in de Ferrari fixed GT3 of uberhaupt een GT3 auto lol. Daar mag je ook niet veel hoger niveau verwachten.
Nee, blijkbaar niet .. maarja, die races kosten al met al minder dan een half uur van m'n tijd (zie relaas hierboven) dus ik dacht lekker pickup racejes te gaan doen .. tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het was weer fun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zeker lachen! Kom as usual veel snelheid te kort en ik lijk ook meer brandstof te verbruiken, ik zal de auto wel overdriven maar desalniettemin veel lol gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Er is een reden dat ik ook aardig wat meuk heb verkocht :-) Ik zit met precies hetzelfde natuurlijk. Als er opeens iemand wakker wordt of whatever moet ik gewoon kappen en naar beneden, tenzij ik eerst afspraken maak met de wederhelft.. maar die wil haar slaap ook wel hehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dat is inderdaad mooi.

Die grote klappers interesseren me niet zo, dat komt in iRacing (net als IRL) niet zo vaak voor. Maar dat de kleine schades iets beter gemodelleerd worden zou wel fraai zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kon het niet laten om even de Skip uit te laten op Bathurst en vervolgens eens te testen hoe capture van 1080P met echt alle opties aan in iRacing er uit zou zien. Resultaat is wel mooi vind ik 8)
(Rondje kan veel beter, btw :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

JoepW schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:18:
Ik kon het niet laten om even de Skip uit te laten op Bathurst en vervolgens eens te testen hoe capture van 1080P met echt alle opties aan in iRacing er uit zou zien. Resultaat is wel mooi vind ik 8)
(Rondje kan veel beter, btw :X )
[YouTube: 2019-04-27 Skip Barber @ Bathurst]
Mooi, ik zie nog wel de Vanilla gele kleuren/waas, ik heb dat verholpen met een zeer lichte reshade/sweet fx toe te passen bij Iracing. Iracing is erg licht en vaal qua kleuren. Het maakt het een stuk mooier en zwart is dan ook echt zwart. Niks overdrijven off course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
knightvision schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:52:
[...]

Mooi, ik zie nog wel de Vanilla gele kleuren/waas, ik heb dat verholpen met een zeer lichte reshade/sweet fx toe te passen bij Iracing. Iracing is erg licht en vaal qua kleuren. Het maakt het een stuk mooier en zwart is dan ook echt zwart. Niks overdrijven off course.
Tja ik heb dit niet bewerkt. Gewoon gecaptured met OBS en geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Ik kan het je sterk aanraden! dan heb je het ingame bij races en bij je e.v.t opname/broadcasts ook. Het is 1 van de eerste dingen die ik heb gedaan bij Iracing. Ik stoorde me aan de vale kleuren, de sim ziet er nu mooier uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Heb deze guide gevolgd bij het instellen van de graphics.

Wordt flink gedraaid aan de saturatie. In het begin dacht ik 'geen gezicht', maar het is in de praktijk nu veel mooier (vind ik).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:26
Ik ben pas begonnen met iRacing, en ben nu lekker aan het crashen @Bathurst in mijn Skippy.. alleen kost het mij €13.13 voor een auto, en €16.50 voor een circuit. Doe ik iets verkeerds waardoor ik meer betaal dan dat iedereen zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sjoan schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:53:
Ik ben pas begonnen met iRacing, en ben nu lekker aan het crashen @Bathurst in mijn Skippy.. alleen kost het mij €13.13 voor een auto, en €16.50 voor een circuit. Doe ik iets verkeerds waardoor ik meer betaal dan dat iedereen zegt?
Als je refereert aan de 'kale' prijzen in de Topic Start dan klopt het aangezien ik daar nog de prijzen zonder BTW heb vermeld.
En verder kan je korting krijgen door meerdere zaken tegelijk te kopen en zo korting te krijgen.

Maar ik heb geen ervaring recentelijk met de prijzen en ik kan ze ook zo snel niet vinden.

Update:
Hier de prijzen die ik op de site van iRacing kan vinden:
https://www.iracing.com/what-comes-with-membership/
Deze zijn denk ik excl. BTW denk ik dan...

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 29-04-2019 16:50 ]

Pagina: 1 ... 177 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies