Nou Tijn, we zien je graag op de track of op TS! Ben wel benieuwd of nu alles ok werkt.
ik zit ook te twijfelen om vanavond mee te doen...ZFLaSH schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:21:
Nou Tijn, we zien je graag op de track of op TS! Ben wel benieuwd of nu alles ok werkt.
merk wel dat die rookie klasse opzich wel goed is even alleen baal wel dat als iemand anders een fout maakt mijn irating daar onder lijd. gister net voor de corkscrew er vol vanaf geramt dus auto gaar, strafpunten voor crashen etc etc. had gehoopt dat cleane races zwaarder beloond zouden worden.
heb tevens qua scherm het volgende: ik kan mijn rechterspiegel niet zien zonder dat het lijkt alsof ik op de achterbank zit. Wss zie ik iets over het hoofd

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Weet niet hoeveel inch je hebt maar als je de correcte fov gebruik kan je je rechter spiegel lang niet zien ik zat eerder met singel 24 inch op 55 volgens mijTijn96 schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:27:
[...]
ik zit ook te twijfelen om vanavond mee te doen...
merk wel dat die rookie klasse opzich wel goed is even alleen baal wel dat als iemand anders een fout maakt mijn irating daar onder lijd. gister net voor de corkscrew er vol vanaf geramt dus auto gaar, strafpunten voor crashen etc etc. had gehoopt dat cleane races zwaarder beloond zouden worden.
heb tevens qua scherm het volgende: ik kan mijn rechterspiegel niet zien zonder dat het lijkt alsof ik op de achterbank zit. Wss zie ik iets over het hoofd
[ Voor 3% gewijzigd door gerard27 op 08-04-2019 10:06 ]
Je moet echt de FoV calculator van iRacing aanhouden (een beetje smokkelen met een graad of 5 kan wel maar niet meer).Tijn96 schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:27:
[...]
ik zit ook te twijfelen om vanavond mee te doen...
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
straks weer verder pielen want hij ziet het nu volgens mij als 1 groot scherm en als ik dan de fov aanhou dan zie ik niks van het dashboard of iets anders.JoepW schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:29:
[...]
Je moet echt de FoV calculator van iRacing aanhouden (een beetje smokkelen met een graad of 5 kan wel maar niet meer).
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Dat kan kloppen. Ik zie op mijn schermen m'n dashbord ook nauwelijks. Ik heb 3x 22" en zit op 70cm afstand. Mijn FOV komt uit op zo'n 115-120. Vrij normaal.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb 3x1080p 24” vlak achter mijn stuur en zie ook amper het dashboard.Tijn96 schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:09:
[...]
straks weer verder pielen want hij ziet het nu volgens mij als 1 groot scherm en als ik dan de fov aanhou dan zie ik niks van het dashboard of iets anders.
Let op! Mail in iRacing werkt niet

Dear member of the League,
It is race Monday with the fifth race of the GoT GTE Tournament.
Tonight we visit the historic and oh so great circuit Spa-Francorchamps in the tournament.
Last week we visited the fast track Autodromo Nazionale Monza - Grand Prix where Arjan de Vreede took the victory with Ferrari. Dennis Gerressen crossed the line 2.5 seconds later and took the second place behind Arjan. Behind Dennis there was a tough fight for third place between Ton Jansen, Nick Thissen and Bas Slob. Ton finally crossed the line third, Nick Thissen came fourth and Bas fifth. after that Nick Koole came in sixth, Bjorn in seven, Alaric in eight, Martijn in nine and Jan Hein in tenth place.
Dennis Gerressen is still leading the championship and has a 24 point lead and has therefore strengthened his lead.
Ton has taken over the second place from Nick Thissen but the difference is 1 point between the two.
do you want to view the current rankings → https://www.got-racing.eu/?page_id=5096
As mentioned earlier, we drive on the beautiful circuit Spa-Francorchamps, but this will be a special race. all previous races were held mid or end of day.
The free practice will be held between 4:00 AM and 5:00 AM and the start of the race will be around 6:15 AM at dawn
Server is around 8:00 PM (7:00 PM GMT)
Free practice / warm-up: 20:00 - 21:00 (60 minutes)
Qualification: 21:00 - 21:15 (15 minutes) (Lone: 4 laps)
Race: 21:15 - 22:00 (45 minutes)
All details can be found here: JoepW in "iRacing - Wekelijks Toernooi"
Current rating: https://www.got-racing.eu/?page_id=5096
who shall we see on the circuit at dawn?
Regards,
Nick2
Wat zijn een beetje de tijden die jullie rijden? Op spa met de gt3’s
@Tijn96 we rijden het toernooi met de GTE's, helaas niet met de GT3's.
de tijden die gereden worden met de GT3's durf ik niet te zeggen
GTE’s dannickkoole schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:04:
@Tijn96 we rijden het toernooi met de GTE's, helaas niet met de GT3's.
Dat ontdekken we straks
@Tijn96 ik zal waarschijnlijk tussen de 2:12:800 en 2:13:600 rijden (hebt net al 10 rondjes geoefend
).
Dan blijf ik ff oefenen. Kom met de standaard setup nog nie verder als 2:18 zo met 2 rondjes oefenennickkoole schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:45:
@Tijn96 ik zal waarschijnlijk tussen de 2:12:800 en 2:13:600 rijden (hebt net al 10 rondjes geoefend![]()
).
Wel meteen een dure off-track / slowdown die je daar meteen meepakt bij de start.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Het was een leuke race die voor mij maar liefst 8 rondes duurde. Zoals rond 16 min in de video van Joep te zien is, wordt ik er uitgedrukt door Jake Robson. Rechtervoorkant helemaal ingedeukt en moest verplicht een pitstop doen om te repareren, het was helaas te vroeg om te tanken anders had ik de race misschien nog leuk uit kunnen rijden.
Heb later de replay zitten kijken. Blijkt dus dat Jake spinde in de eerste bocht omdat hij van versnelling 2>1 ging, maar tijdens dat hij een volledig rondje spinde bleef hij in de 2de versnelling gas geven inplaats van dat hij gewoon remde. Hij had nog geen seconde stil hoeven staan om mij niet te raken, had hem ook een hoop schade gescheeld.
Het maakt mij niet uit dat ik door een race incident de race niet kan uitrijden, maar dit valt daar gewoon niet onder (lijkt mij in ieder geval).
Heb later de replay zitten kijken. Blijkt dus dat Jake spinde in de eerste bocht omdat hij van versnelling 2>1 ging, maar tijdens dat hij een volledig rondje spinde bleef hij in de 2de versnelling gas geven inplaats van dat hij gewoon remde. Hij had nog geen seconde stil hoeven staan om mij niet te raken, had hem ook een hoop schade gescheeld.
Het maakt mij niet uit dat ik door een race incident de race niet kan uitrijden, maar dit valt daar gewoon niet onder (lijkt mij in ieder geval).
Op Spa Francorchamps ga ik altijd lekker
Deze keer middels een top quali lap gestart vanaf P12 in het middenveld (i.p.v. achteraan)
Ik had een super start waarbij ik in de eerste ronden meteen 2 auto's "te grazen had" waarna ik 8 ronden lang op P9 een goeie race pace had, ....helaas mis ik nog de ervaring/consistentie om dit vast te houden
2x in Pouhon eraf gevlogen
Blijven oefenen
Deze keer middels een top quali lap gestart vanaf P12 in het middenveld (i.p.v. achteraan)
Ik had een super start waarbij ik in de eerste ronden meteen 2 auto's "te grazen had" waarna ik 8 ronden lang op P9 een goeie race pace had, ....helaas mis ik nog de ervaring/consistentie om dit vast te houden

2x in Pouhon eraf gevlogen
Blijven oefenen

Volgens mij was dat een ghost contact.Bob-B schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:57:
Het was een leuke race die voor mij maar liefst 8 rondes duurde. Zoals rond 16 min in de video van Joep te zien is, wordt ik er uitgedrukt door Jake Robson. Rechtervoorkant helemaal ingedeukt en moest verplicht een pitstop doen om te repareren, het was helaas te vroeg om te tanken anders had ik de race misschien nog leuk uit kunnen rijden.
Na lange tijd weer eens meegereden. Ik was verbaasd dat ik zo goed voorin mee kon.
In quali tijdens mn laatste ronde een foutloze ronde neergezet, met alle sectors paars. Dit resulteerde in P3. Ton en Gerard waren wat te snel voor me, maar mijn start was best ok, en ik kon Ton inhalen op de Kemmel straight. Tijdje op P2 gereden, maar Ton was duidelijk sneller. Ik kon hem nog wel een paar keer verdedigen, maar een paar rondes voor de pitstop kwam hij goed door La source en Eau Rouge. Ik probeerde nog de binnenkant te verdedigen, maar hij kon me heel mooi buitenom voorbij. Aangezien hij best veel sneller was, was ik bang dat hij snel aan de horizon zou verdwijnen (net zoals Gerard gedaan had, die heb ik alleen even bij de start gezien).
Gelukkig kon ik door de draft aanhaken, en dat hield ik vol tot aan de pitstop. Helaas zag ik alleen mijn pit mannetje niet doordat Ton vlak voor me reed, en mistte ik dus mijn pitstall. Klein stukje acheruit, en hops. Verloor zo'n 4 seconden op Ton, maar die spinde meteen in Pouhon, waarbij ik hem maar net kon ontwijken. Dennis was ondertussen weer bijna aangehaakt na een (of 2) bijna spins in Pouhon, en dat wed nog spannend richting de finish.
In de laatste ronde maakte Dennis echter een remfout in La Source, waardoor ik uiteindelijk vrij onbedreigd naar op P2 kon finishen.
Naarmate ik maar heel weinig in de GTE gereden heb de laatste tijd viel me dat niks tegen. Gerard is veel te snel, en ook Ton en Dennis zijn sneller, maar omdat mijn foutjes net wat minder kostbaar waren kon ik toch P2 binnenslepen.
In quali tijdens mn laatste ronde een foutloze ronde neergezet, met alle sectors paars. Dit resulteerde in P3. Ton en Gerard waren wat te snel voor me, maar mijn start was best ok, en ik kon Ton inhalen op de Kemmel straight. Tijdje op P2 gereden, maar Ton was duidelijk sneller. Ik kon hem nog wel een paar keer verdedigen, maar een paar rondes voor de pitstop kwam hij goed door La source en Eau Rouge. Ik probeerde nog de binnenkant te verdedigen, maar hij kon me heel mooi buitenom voorbij. Aangezien hij best veel sneller was, was ik bang dat hij snel aan de horizon zou verdwijnen (net zoals Gerard gedaan had, die heb ik alleen even bij de start gezien).
Gelukkig kon ik door de draft aanhaken, en dat hield ik vol tot aan de pitstop. Helaas zag ik alleen mijn pit mannetje niet doordat Ton vlak voor me reed, en mistte ik dus mijn pitstall. Klein stukje acheruit, en hops. Verloor zo'n 4 seconden op Ton, maar die spinde meteen in Pouhon, waarbij ik hem maar net kon ontwijken. Dennis was ondertussen weer bijna aangehaakt na een (of 2) bijna spins in Pouhon, en dat wed nog spannend richting de finish.
In de laatste ronde maakte Dennis echter een remfout in La Source, waardoor ik uiteindelijk vrij onbedreigd naar op P2 kon finishen.
Naarmate ik maar heel weinig in de GTE gereden heb de laatste tijd viel me dat niks tegen. Gerard is veel te snel, en ook Ton en Dennis zijn sneller, maar omdat mijn foutjes net wat minder kostbaar waren kon ik toch P2 binnenslepen.
Cube Nuroad Race (2022)
Huh dat is helemaal niet op 16 min. Dat is een andere gebeurtenis. Dit is idd minder, ja.Bob-B schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 00:18:
[...]
[Afbeelding]
Lijkt mij geen ghost contact. Je ziet hem namelijk al voor een groot deel voor mijn neus zitten, daar past geen geest tussen denk ik
Het was gisteren zeker een vermakelijke race. Ik was erg content met mijn Quali rondje, had nog 0.3 meer in gezeten echter in de laatste ronde een offtrack. Maar het verschil met Gerard in de practice was al zo groot dat ik al erg content was met maar 0.44 achterstand.
Ik verkeek mij een beetje bij de start, ik dacht dat we pas op het rechte stuk op het gas zouden gaan (dacht dat men dat zei voor de start... ) maar Gerard gaf al gas vanuit de bocht en was ik dus veel te laat en kon Marco mij na Eau rouge voorbij. Nu dacht ik eens een keer niet te agressief te zijn en te gaan draften bij Marco om zo weer richting Gerard te kunnen kruipen. Helaas was de pace van Marco een stuk langzamer dan gedacht in het begin, met name in de bochten verloor Marco aardig wat, maar door goed bochten uit te komen kon ik hem maar niet pakken.
Wel 2 keer geprobeerd waarbij de 2e keer Dennis mij kon pakken en ik dus terguviel naar P4. Toen maar iets meer de aanval ingezet en zowel Dennis als Marco voorbij kunnen gaan in 2 rondes. Ook ik had verwacht wel bij Marco weg te kunnen rijden maar door zowel draft als diverse schoonheidsfoutjes van mij bleef hij binnen een seconde.
Uiteindelijk de pits in gedoken... zonder fuel... gelukkig is de pitstall downhill en redde ik het net. Inderdaad zonde van Marco dat hij zijn pitstal miste maar dat maakte ik goed voor hem, door in de ronde na de pits gelijk te spinnen... gelukkkig kon Marco mij echt op een haar na ontwijken.
Teruggevallen naar P6 maar gelukkig nog Martijn en Nick kunnen pakken en op P4 geindigd. alle gevechten waren erg leuk en close racing was top. Jammer van mijn dure fout maar het was verder een top race.
Ik verkeek mij een beetje bij de start, ik dacht dat we pas op het rechte stuk op het gas zouden gaan (dacht dat men dat zei voor de start... ) maar Gerard gaf al gas vanuit de bocht en was ik dus veel te laat en kon Marco mij na Eau rouge voorbij. Nu dacht ik eens een keer niet te agressief te zijn en te gaan draften bij Marco om zo weer richting Gerard te kunnen kruipen. Helaas was de pace van Marco een stuk langzamer dan gedacht in het begin, met name in de bochten verloor Marco aardig wat, maar door goed bochten uit te komen kon ik hem maar niet pakken.
Wel 2 keer geprobeerd waarbij de 2e keer Dennis mij kon pakken en ik dus terguviel naar P4. Toen maar iets meer de aanval ingezet en zowel Dennis als Marco voorbij kunnen gaan in 2 rondes. Ook ik had verwacht wel bij Marco weg te kunnen rijden maar door zowel draft als diverse schoonheidsfoutjes van mij bleef hij binnen een seconde.
Uiteindelijk de pits in gedoken... zonder fuel... gelukkig is de pitstall downhill en redde ik het net. Inderdaad zonde van Marco dat hij zijn pitstal miste maar dat maakte ik goed voor hem, door in de ronde na de pits gelijk te spinnen... gelukkkig kon Marco mij echt op een haar na ontwijken.
Teruggevallen naar P6 maar gelukkig nog Martijn en Nick kunnen pakken en op P4 geindigd. alle gevechten waren erg leuk en close racing was top. Jammer van mijn dure fout maar het was verder een top race.
Was leuke race afgelopen maandag. Ging behoorlijk aardig tot ik helaas over t broodje bij de busstop reed en spinde en helaas ging Wertz net de pit in geloof ik waardoor ik n klein tikje kreeg. Niets aan de hand d8 ik maar mn stuur stond toch verdacht scheef. Dus één lap doorgereden met schade waardoor ik veels teveel tijd verloor en na gepit te hebben was t n beetje voorbij voor mij. Vooral alleen gereden. Ook had ik aardig wat lock-ups omdat ik sinds zondag nieuwe rubbers van de brake performance kit(V3, ja Fanatec ja!) op de rem had gezet. Beetje wennen maar stukken beter. Veel plezier donderdag mannen!
Ik had gisteren echt een waanzinnige race in de IndyCar, zat in een hele lastige split met een paar razendsnelle jongens. Ik had wel behoorlijk geoefend van te voren dus de kwalificatie was goed: P4. Start was goed, maar in rondje 10 spinde ik en raakte ik héél lichtjes de muur. De IR18 lijkt wel een glasscanon want ik was daarna echt aanzienlijk langzamer, 0.5 seconde per rondje. Fast repair geprobeerd, maar bleef op een of andere manier langzamer. Maargoed, in de IndyCar is nog niets verloren omdat je met strategie, tire management en cautions wel nog terrein kunt winnen. Ik lag daarna op de laatste plek, en gewoon me niet gemengd in de strijd en bij iedere caution naar binnen komen voor nieuwe banden. Toen ik voor de 2de keer naar buiten kwam, moesten we nog 40 ronden en ik had voor 45 rondes aan fuel erbij getanked. Nog langzamer natuurlijk, maar ik dacht; wellicht komen er niet heel veel cautions meer. Dat bleek zo te zijn, cautions bleven heel lang uit, wonder boven wonder. Mijn fuel ging er echter veel rapper doorheen dat CrewChief berekende (geen idee waarom), waardoor ik tegen het einde van de race zonder fuel kwam te zien. De enige mogelijke redding: een safetycar vlak tegen het einde aan, zodat we under caution de race zouden finishen en ik fuel kon sparen. Alles liften, fuel proberen te besparen, maar ik zou het hoe dan ook niet redden, tenzij er nog een caution kwam. De caution kwam EXACT op het juist moment, ik kroop richting de finish en eindigde met 0,10 liter fuel in de tank, en P4.
Absoluut een gelukje, maar dat maakt racen op de ovals wel heel erg leuk. Niet alles is vólledig te berekenen. (:
Absoluut een gelukje, maar dat maakt racen op de ovals wel heel erg leuk. Niet alles is vólledig te berekenen. (:
Wat een drama die nieuwe tracks van iRacing. Net ff snel mijn nieuwe hardware getest (alles moet nog worden ingeregeld), maar op zandvoort met alles zo goed als op full 300+ FPS en op Tsukuba 90- FPS.
Sorry voor de spin guys en voor wie daardoor mij heeft geraakt.
Ik ga de boel verkopen denk ik, serieus btw. Veel te weinig tijd sinds die kleine er is... en ik merk gewoon dat ik het alleen leuk vind als ik competitief ben, maar dan moet ik er veel tijd insteken, en dat kan dus niet.
Ik ga de boel verkopen denk ik, serieus btw. Veel te weinig tijd sinds die kleine er is... en ik merk gewoon dat ik het alleen leuk vind als ik competitief ben, maar dan moet ik er veel tijd insteken, en dat kan dus niet.
Scr33x0r schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:05:

Gewoon aanhouden die spullen en leren van mij om lekker mee te rijden
Ik heb overigens een vraag, waar ik niet helemaal uitkom.
Ik rijd met VR nu Indycar in de IR18, en heb een witte 'windshield' voor m'n neus. Uiteraard heb ik voor VR al m'n settings verlaagd, maar ik zie op internet streams van mensen die gewoon een transparant windschild hebben. Ik heb vanalles geprobeerd in de settings, maar het lukt me niet om de setting te vinden waarmee je dit aan kunt zetten. Heeft iemand wellicht een idee?
Ik rijd met VR nu Indycar in de IR18, en heb een witte 'windshield' voor m'n neus. Uiteraard heb ik voor VR al m'n settings verlaagd, maar ik zie op internet streams van mensen die gewoon een transparant windschild hebben. Ik heb vanalles geprobeerd in de settings, maar het lukt me niet om de setting te vinden waarmee je dit aan kunt zetten. Heeft iemand wellicht een idee?
Valt dat niet onder de particles setting?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja, verschrikkelijk irritant. Ik moet altijd alles aanpassen op die nieuwe tracks. Maak me toch wel zorgen over nieuwe functies die er aankomen en ook nieuwe tracks. Gaat toch nergens over dat je op Tsukuba zoveel moet inleveren terwijl t een vrij kleine track is ook nog. Ik heb al zoveel omlaag moeten draaien.. Grumble!

JoepW schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:04:
Wat een drama die nieuwe tracks van iRacing. Net ff snel mijn nieuwe hardware getest (alles moet nog worden ingeregeld), maar op zandvoort met alles zo goed als op full 300+ FPS en op Tsukuba 90- FPS.
Ik heb hetzelfde meegemaakt alleen zo rond de 10 jaar geleden.Scr33x0r schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:05:
Ik reed toen ook iRacing, sterker nog, ik was een van de eerste en ik ben toen begonnen met een soort Nederlandtalig handleiding voor iRacing, toen allemaal nog via simracing.nl.
Toen kregen we een kleine en is het simracen totaal ingestort, ik had de energie en tijd niet om de kleine en simracing naast elkaar te hebben. Alles ging de deur uit, voor het simracen dan, kind maar gehouden.
Geloof me, je gaat wanneer de kleine rond de 1,5 jaar is weer meer tijd en ruimte krijgen, de intensiviteit van het vaderschap wordt vanaf dan minder (niet alleen mijn ervaring) dan en komt ook de behoefde en mogelijkheid om te racen komt weer langzaam terug.
Ik zou je hardware dus niet verkopen. Je iRacing abbonement even niet verlengen is weer iets anders maar ik zou, zeker als je mooi spul hebt staan, dit niet meteen verkopen.
Thanks voor het advies! Ja tis misschien zonde, maar gaat alleen weg voor de juiste prijs. Heb er teveel geld inzitten. Maar ik koop dan wel weer wat terug.. ik upgrade toch relatief vaak 
Voor de liefhebbers heb ik dus:
Simlab p1 custom met sparco sprint L
Losse monitor stand voor 4 monitoren
Simucube augury osw
Sparco p310 Sam Maxwell
Polakker F1 met Asscher flippers
Heusinkveld Ultimate 3 pedals
3 x benq 32” 144hz curved screens
1 x 24” 60hz van AOC
Buttonbox van Ignition Controls
Maar goed ga hem niet direct te koop zetten maar als iemand zich meldt zien we het wel hehe.
Simucube augury osw
Sparco p310 Sam Maxwell
1 x 24” 60hz van AOC
Maar goed ga hem niet direct te koop zetten maar als iemand zich meldt zien we het wel hehe.
Doe nou niet, als je in de ferrari had gereden was het een ander verhaal.Scr33x0r schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:30:
Thanks voor het advies! Ja tis misschien zonde, maar gaat alleen weg voor de juiste prijs. Heb er teveel geld inzitten. Maar ik koop dan wel weer wat terug.. ik upgrade toch relatief vaak
Simucube augury osw
Sparco p310 Sam Maxwell
1 x 24” 60hz van AOC
Ik wil je wel een hybride versie aanbieden. Jouw simcube, heusinkveld en sparco tegen mijn csw 2.5 wb, clubsport v3 inverted pedalen en mclaren gt3 stuur (+ bijbetaling uiteraard). Wanneer je spijt hebt heb je in ieder geval goede spullen staan en fanatec behoud zn waarde relatief erg goed. Stuur maar n pmScr33x0r schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:30:
Simucube augury osw
Sparco p310 Sam Maxwell
1 x 24” 60hz van AOC
Ik heb zelf 2 kleintjes en heb gewoon duidelijk gemaakt dat 1 avond in de week pappa tijd is (en vaker ook lekker in het weekend). Dan kan ik me lekker terugtrekken, vr brilletje op en gassen maar. Na verloop van tijd worden de kleintjes steeds zelfstandiger en gaan ze gewoon om 19:00 naar bed. Laat het spul gewoon staan en je zult over niet al te lange tijd zien dat je steeds meer tijd krijgt.Scr33x0r schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:05:
Ja, ik snap het wel hoor wat jullie zeggen, maar ik heb het niet alleen over op maandag avond competitief zijn. Ik zou eerst als 3e of 4e rijder mee doen aan pro-qualifiers voor GTE pro. Door wat verschuivingen, last minute, binnen het team ben ik toch maar op 1e rijder stoel gaan zitten en dan wil ik ook gewoon winnen. We hebben van te voren BOP getest, ferrari gekozen, setup ontwikkeld voor Road Atlanta (heeft me een goede 500 laps gekost + de tijd om het aan te passen en te researchen) en vervolgens werden we 4e in quali en 6e in de race. Prima resultaat. Helaas kan ik dit dus niet elke keer investeren, dat heb ik wel geprobeerd tijdens quali series, maar mijn vriendin kon me wel neerschieten. Kortom, zoveel tijd als ik er destijds in gestoken heb, dat gaat niet weer gebeuren op de korte termijn.
Ons zoontje slaapt nu eigenlijk ook gewoon om 19 uur al, om 23 uur nog een flesje en slaapt vervolgens door tot 7 's ochtends. Wat dat betreft mogen we niet klagen, maar ik merk gewoon dat ik alleen competitief kan doen als ik echt veel tijd investeer.
De skip was leuk, maar is/was verpest en dat kon ik relatief snel zonder setup werk op pakken, maar ik wil wel een keer weg uit die skips, maar dan komt er dus een hele hoop setup werk en daarmee testen kijken.
Voor sommige mensen hier die me wat beter kennen, weten ook, het is alles of niets. En dat is dus direct mijn dilemma met dit. Ik wil het of goed doen, of ik doe het niet.
Anyway, nog niks is verkocht, dus in die zin, we zien wel. Het hoef ook allemaal niet weg, maar wat ik zeg, als er een goed bod komt, dan kan ik het zo maar allemaal verkopen. Anyway, ben er ook gewoon even klaar mee en zo.. dus we zien wel :-)
Ons zoontje slaapt nu eigenlijk ook gewoon om 19 uur al, om 23 uur nog een flesje en slaapt vervolgens door tot 7 's ochtends. Wat dat betreft mogen we niet klagen, maar ik merk gewoon dat ik alleen competitief kan doen als ik echt veel tijd investeer.
De skip was leuk, maar is/was verpest en dat kon ik relatief snel zonder setup werk op pakken, maar ik wil wel een keer weg uit die skips, maar dan komt er dus een hele hoop setup werk en daarmee testen kijken.
Voor sommige mensen hier die me wat beter kennen, weten ook, het is alles of niets. En dat is dus direct mijn dilemma met dit. Ik wil het of goed doen, of ik doe het niet.
Anyway, nog niks is verkocht, dus in die zin, we zien wel. Het hoef ook allemaal niet weg, maar wat ik zeg, als er een goed bod komt, dan kan ik het zo maar allemaal verkopen. Anyway, ben er ook gewoon even klaar mee en zo.. dus we zien wel :-)
@Scr33x0r, ik rijd al jaren bijna niet meer en dat komt niet door de kleine. 
Op mijn profielpagina kan je goed zien wanneer ik met NEO ben begonnen.
Ik herken me in jou manier van denken. Zo ben ik namelijk ook.
In de avonden voel ik me wel een stuk vermoeider dan voordat de kleine was geboren. Dan heb ik ook geen zin meer om serieus te racen. Gewoon even een stap terug doen en je races/competities gaan uitkiezen. Misschien is het goed om even de WCS focus los te laten. Het scheelt heel wat frustratie.
Of het team moet wat meer gaan doen. Het is tenslotte een team race
Sinds afgelopen zomer had ik ook moeite om het ritme tussen familie, werk en hobby te vinden. Het komt wel.
Op mijn profielpagina kan je goed zien wanneer ik met NEO ben begonnen.
Ik herken me in jou manier van denken. Zo ben ik namelijk ook.
In de avonden voel ik me wel een stuk vermoeider dan voordat de kleine was geboren. Dan heb ik ook geen zin meer om serieus te racen. Gewoon even een stap terug doen en je races/competities gaan uitkiezen. Misschien is het goed om even de WCS focus los te laten. Het scheelt heel wat frustratie.
Of het team moet wat meer gaan doen. Het is tenslotte een team race
Sinds afgelopen zomer had ik ook moeite om het ritme tussen familie, werk en hobby te vinden. Het komt wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 11-04-2019 08:53 ]
I know. We hebben het er vorig jaar al over gehad.Scr33x0r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:17:
....
....
Ik was ook zo, maar ik heb een tijd geleden besloten mijn hobby niet op te geven vanwege mijn ‘willen winnen’ mentaliteit. Dus heb ik mijn mindset veranderd (moeilijk proces, maar wel rustgevend uiteindelijk). En zie ik heb nog steeds plezier, enkel niet meer met de ‘stress’ die ik vroeger had om te excelleren.
Dit heb ik ook dus, waar ik de eerste maanden nog tot een uur of 0-1 op bleef, ging tukken en om 7 uur wakker werd, trek ik dat nu echt niet meer. 22.30 gaat mijn lichtje gewoon uit..Niellie41 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:52:
En ja, het team zou wat moeten pakken, en doet het ook, maar ik vind het moeilijk om me dan niet te bemoeien en er 100% voor te gaan hehe.
Ergens wel blij dat we WCS niet gehaald hebben, enerzijds super frustrerend trouwens om WCS op 6 punten mis te lopen, we hebben er 140 laten liggen op Interlagos omdat mijn teammaat het nodig vond om een 2x en een 1x in de laatste 3 rondes te halen, terwijl als we een plekje hadden verloren het ook prima was geweest. Aan de andere kant, blij dat ik nu niet meer zoveel tijd erin hoef te steken.
@JoepW eens, ik zou dat moeten proberen, maar het doet stiekem dan wel pijn dat er voor best wel veel geld aan spullen staan die ik niet of nauwelijks gebruik.
Ach, we gaan het zien
Ach, en je kunt het stuur altijd nog doneren aan een goed doel: Help derx de lente door
Cube Nuroad Race (2022)
Ooit heb ik ook mijn sim hardware verkocht. Twee jaar later had ik daar onwijs spijt van. Vervolgens heb ik alles opnieuw aan moeten schaffen en geïnvesteerd in een OSW, Heusinkveld pedalen, Alu rig etc. Ik zal het nooit meer gaan verkopen ook al heb ik tegenwoordig minder tijd.
Vroeger kon ik ook een hoger niveau bereiken omdat ik veel meer tijd voorhanden had om continu te rijden. Nu lukt dat niet meer en rijd ik met een andere mindset; gewoon lekker rondjes rijden op de maandag avond in verschillende auto's. De ene keer gaat het heel behoorlijk de andere keer wat minder. Ik heb in ieder geval niet de illusie dat ik me kan meten met sommige GOT deelnemers hier die regelmatig racen en ook aan events zoals NEO en WCS mee doen. Zou ook niet goed zijn als ik me daar aan kan meten
De benadering die ik nu heb zorgt er voor dat ik plezier in het racen blijf houden.
Vroeger kon ik ook een hoger niveau bereiken omdat ik veel meer tijd voorhanden had om continu te rijden. Nu lukt dat niet meer en rijd ik met een andere mindset; gewoon lekker rondjes rijden op de maandag avond in verschillende auto's. De ene keer gaat het heel behoorlijk de andere keer wat minder. Ik heb in ieder geval niet de illusie dat ik me kan meten met sommige GOT deelnemers hier die regelmatig racen en ook aan events zoals NEO en WCS mee doen. Zou ook niet goed zijn als ik me daar aan kan meten
Ik ken het probleem van minder tijd/ vermoeidheid nadat ik kinderen gekregen heb. In de avond ben ik net als @Niellie41 ook gewoon moe van de dag en dat is niet omdat mijn kinderen niet goed slapen. Ik heb natuurlijk ook nog een eigen bedrijf met personeel te runnen. In de avond heb ik dan ook niet altijd zin meer om te racen, mede door het feit dat als ik moe ben, niet zo goed ben/kan concentreren, als ik zo willen. Afgelopen maandag ook meteen weer gezien, deed weer eens mee, maar concentratie was niet top en dan maak je af en toe een foutje. Dat ik een paar seconden of pace was, maakt mij niet zoveel uit, omdat ik maar meer moet rijden dan, maar die foutjes waren wel frustrerend, ook omdat ik als ik echt race ik die fouten niet maak.
Ook daar heb ik me bij neergelegdScr33x0r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:17:
[...]...
@JoepW eens, ik zou dat moeten proberen, maar het doet stiekem dan wel pijn dat er voor best wel veel geld aan spullen staan die ik niet of nauwelijks gebruik.
...
Dit dus!tim.w schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:56:
Ooit heb ik ook mijn sim hardware verkocht. Twee jaar later had ik daar onwijs spijt van. Vervolgens heb ik alles opnieuw aan moeten schaffen en geïnvesteerd in een OSW, Heusinkveld pedalen, Alu rig etc. Ik zal het nooit meer gaan verkopen ook al heb ik tegenwoordig minder tijd.
Vroeger kon ik ook een hoger niveau bereiken omdat ik veel meer tijd voorhanden had om continu te rijden. Nu lukt dat niet meer en rijd ik met een andere mindset; gewoon lekker rondjes rijden op de maandag avond in verschillende auto's. De ene keer gaat het heel behoorlijk de andere keer wat minder. Ik heb in ieder geval niet de illusie dat ik me kan mengen met sommige GOT deelnemers hier die regelmatig racen en ook aan events zoals NEO en WCS mee doen. Zou ook niet goed zijn als ik me daar aan kan metenDe benadering die ik nu heb zorgt er voor dat ik plezier in het racen blijf houden.
[ Voor 60% gewijzigd door JoepW op 11-04-2019 10:08 ]
Haha zo te zien zitten er veel mensen in het zelfde schuitje. Ik heb vroeger ook echt veel simracing gedaan, vanaf GP2, GP3, GP4, Toca, Simbin GTR etc etc. Toen een drukke baan en de kinderen kwamen was dat wel over. Ook ik heb toen alle simracing laten vallen.
Nu zijn mijn kinderen 3 - 6 - 9 jaar en ik merk juist dat ik wil racen om even een momentje voor mijzelf te hebben. Heel de dag een drukke baan, snel naar huis voor de kinderen, in het weekend sport vd kinderen andere afspraken etc. Maandag avond kijk ik dan ook echt naar uit en kan meestal nog 1 x per week een officiele race meepakken, mooi om dan de maandag als practice te hebben gehad.
Ik zou inderdaad ook veel liever nog competatiever zijn, special events, endurance etc op hoog niveau mee doen(liever in het echt racen),werken aan setups e.d., helaas zit dat er gewoon niet in en moet je een balans zien te vinden in tijd voor werk/voruw/kids/familie/vrienden.... en racen...
Ik ben mij er dus bewust van dat ik de top niet ga halen en ben dus content met de resultaten die ik nu weet te behalen in deze minimale tijd die ik per week er aan kan besteden. (redelijk competatief op de maandag, vorig seizoen P3 in division 1 in F3), meer zal het niet gaan worden maar daar moet je genoegen mee (kunnen) nemen.
Inderdaad niet stel op sprong alles verkopen, eerst rust voor je zelf (en vrouw/vriendin) creeren en dan komt het racen van zelf wel, al dan niet op top-niveau.
Nu zijn mijn kinderen 3 - 6 - 9 jaar en ik merk juist dat ik wil racen om even een momentje voor mijzelf te hebben. Heel de dag een drukke baan, snel naar huis voor de kinderen, in het weekend sport vd kinderen andere afspraken etc. Maandag avond kijk ik dan ook echt naar uit en kan meestal nog 1 x per week een officiele race meepakken, mooi om dan de maandag als practice te hebben gehad.
Ik zou inderdaad ook veel liever nog competatiever zijn, special events, endurance etc op hoog niveau mee doen(liever in het echt racen),werken aan setups e.d., helaas zit dat er gewoon niet in en moet je een balans zien te vinden in tijd voor werk/voruw/kids/familie/vrienden.... en racen...
Ik ben mij er dus bewust van dat ik de top niet ga halen en ben dus content met de resultaten die ik nu weet te behalen in deze minimale tijd die ik per week er aan kan besteden. (redelijk competatief op de maandag, vorig seizoen P3 in division 1 in F3), meer zal het niet gaan worden maar daar moet je genoegen mee (kunnen) nemen.
Inderdaad niet stel op sprong alles verkopen, eerst rust voor je zelf (en vrouw/vriendin) creeren en dan komt het racen van zelf wel, al dan niet op top-niveau.
Haha, herkenbaar allemaal. Mijn dochter is nu ruim 4 en ik kan nu best 1 of 2 avonden in de week lekker racen. Vaak komt het er niet van want dan ben ik gewoon te vermoeid en ik wil niet andermans race verpesten. Ik troost me maar met het feit dat ik sowieso spijt ga krijgen als ik nu alles verkoop dus weer voor meer geld moet investeren om terug te gaan en hopelijk komt iRacing snel met AI zodat het niet zo erg is als ik in T1 iedereen eraf kegel
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
JoepW schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:53:
[...]
I know. We hebben het er vorig jaar al over gehad.
Ik was ook zo, maar ik heb een tijd geleden besloten mijn hobby niet op te geven vanwege mijn ‘willen winnen’ mentaliteit. Dus heb ik mijn mindset veranderd (moeilijk proces, maar wel rustgevend uiteindelijk). En zie ik heb nog steeds plezier, enkel niet meer met de ‘stress’ die ik vroeger had om te excelleren.
Dit zoals hierboven. Ik rij echt zelden official races en doe soms met wat Leagues wat races rijden. Als er dan beneden aan de trap 1 "Paaaapaaaaaa" staat te roepen, is alt-f4 niet meteen zo pijnlijk. Ik heb een mentaliteit dat ik het niet kan leiden dat alles behalve 1e acceptabel is. Maar als je je leven lang al met 2-0 achter staat vanwege mijn handicap, dan berust je je daar ooit in (ik zal jullie melden wanneer dat punt er istim.w schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:56:
Vroeger kon ik ook een hoger niveau bereiken omdat ik veel meer tijd voorhanden had om continu te rijden. Nu lukt dat niet meer en rijd ik met een andere mindset; gewoon lekker rondjes rijden op de maandag avond in verschillende auto's. De ene keer gaat het heel behoorlijk de andere keer wat minder. Ik heb in ieder geval niet de illusie dat ik me kan mengen met sommige GOT deelnemers hier die regelmatig racen en ook aan events zoals NEO en WCS mee doen. Zou ook niet goed zijn als ik me daar aan kan metenDe benadering die ik nu heb zorgt er voor dat ik plezier in het racen blijf houden.
Zonder gein, Er is altijd iemand beter en ik heb me daar jaren geleden al bij neergelegd. Dat brengt veel rust en veel plezier met zich mee. Ram ik de skip nu in een muur of andere auto, dan is het de eerste 20 sec. een hoop gevloek en daarna is er een grijns van, op naar de volgende.
En dat met die vermoeidheid wat Arjan zegt kan ik me helemaal in herkennen. Dat heb ik ook. Zijn net vampieren die kids
Arjan dacht dat jij pro q gehaald had jullie stonde 6e ofzo in het begin zag ik
Ik heb het ook niet gehaald helaas hadden mijn team mates niet Zoveel motivatie als ik en we hadden net te weinig irating om topsplit te halen
Ik heb het ook niet gehaald helaas hadden mijn team mates niet Zoveel motivatie als ik en we hadden net te weinig irating om topsplit te halen
Grrrr. Hoe laat je crewchief automatisch starten ipv steeds op die stomme knop te moeten drukken..
Dit werkt niet: "C:\Program Files (x86)\Britton IT Ltd\CrewChiefV4\CrewChiefV4.exe" RUN_IMMEDIATE
Dit werkt niet: "C:\Program Files (x86)\Britton IT Ltd\CrewChiefV4\CrewChiefV4.exe" RUN_IMMEDIATE
[ Voor 34% gewijzigd door JoepW op 11-04-2019 14:35 ]
Doet dit iets?JoepW schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:35:
Grrrr. Hoe laat je crewchief automatisch starten ipv steeds op die stomme knop te moeten drukken..

Properties
en dan UI, Startup & Paths
Rechts onderin...
TS ligt plat. Tijdelijk hebben we ene Discord server hier: https://discord.gg/vx6AhG6
Link: https://members.iracing.c.../25/3646283.page#11514652Tony Gardner:
Barcelona is in full production and so is Silverstone. Yes Silverstone will definitely be first and busting to get in the June build. These F1 tracks are a lot of work! Guessing if we missed the actual early June build for Silverstone, we would release when it is ready and not wait until September.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb zojuist wat rondjes geoefend op Barber, en ik denk dat ik mijn nieuwe serie gevonden heb. Moet zeggen, deze auto rijdt fijner dan ik dacht dat hij zou rijden. Denk dat ik de race van morgen omLoekoe schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:28:
Ik ben sinds kort IndyCar aan het rijden, en val een beetje met de neus in de boter, want dit is wel erg leuk nieuws: er komt een soort NiS-variant op de IndyCar, waarin de globale kalender van de 'echte' IndyCar wordt gevolgd, zowel ovals als roadraces dus. Ik houd het zelf denk ik alleen even bij de ovals, waarop de auto goed te besturen lijkt, geen idee hoe dat op de weg is.
Zie hier voor meer informatie: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3645639.page
Zijn er mensen hier die bijvoorbeeld NASCAR NiS rijden en dit ook overwegen te gaan doen?
En mensen die zich gaan voorbereiden op de Indy 500?
22.00 uur meepak, en anders die van zaterdag 15.00 uur.
Eerder reed ik de NiS, maar sinds dat ze dit jaar de regels flink gewijzigd hebben (minder vermogen, meer downforce) vind ik er geen hol meer aan. Wat dat betreft komt deze serie op het perfecte moment
Mezelf de rookie klasse uit gereden! Dus moet nu verder gaan kijken maar weet nog niet wat interessant is en aangezien je voor ong elke klasse wel 1 of meerdere dingen moet aanschaffen. Iemand aanraders?
Rijd je road of oval?Tijn96 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:13:
Mezelf de rookie klasse uit gereden! Dus moet nu verder gaan kijken maar weet nog niet wat interessant is en aangezien je voor ong elke klasse wel 1 of meerdere dingen moet aanschaffen. Iemand aanraders?
Road: hangt heel erg af van wat je wil. Zit je te denken aan endurance-series in de toekomst, wil je open-wheel racen, of wil je met de GT-wagens gaan rijden?
Ik hoor vaak dat de Skip Barber hoe dan ook een goede keuze is. Zelf nooit mee gereden, maar daar kunnen anderen wel meer over vertellen hier.
Oval: Hangt ook af van wat je wil, wil je richting NASCAR, Late Model of IndyCar..
Er zijn zoveel opties!!
Met dat laatste zit ik ook idd: zoveel opties!Loekoe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:00:
[...]
Rijd je road of oval?
Road: hangt heel erg af van wat je wil. Zit je te denken aan endurance-series in de toekomst, wil je open-wheel racen, of wil je met de GT-wagens gaan rijden?
Ik hoor vaak dat de Skip Barber hoe dan ook een goede keuze is. Zelf nooit mee gereden, maar daar kunnen anderen wel meer over vertellen hier.
Oval: Hangt ook af van wat je wil, wil je richting NASCAR, Late Model of IndyCar..
Er zijn zoveel opties!!
Echter wil ik eigenlijk alleen road rijden en dan richting de GT's (in het kader van realisme
Mooi dat Silverstone eindelijk de update krijgt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dan weet ik welke baan eindelijk op de NES kalender komt.
Heel goed. Er zijn in iRacing geen 'foute' keuzes. Doe vooral waar je zin in hebt.Tijn96 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:09:
[...]
Met dat laatste zit ik ook idd: zoveel opties!
Echter wil ik eigenlijk alleen road rijden en dan richting de GT's (in het kader van realisme). Dus zat al te denken aan die ferrari challenge
Dit is wel een leuke site: https://www.iracingstats.com/
Daar kun je zien hoe populair iedere serie is, voordat je opeens in een serie stapt waar maar 1 race van per week is..
Gisteravond was weer fun met de GRC auto's.
Wel wat vermijdbare ongelukken in de beide heats en in H2 voor mij ook terminaal in T1L1 nadat ik Bjorn niet kon ontwijken die rond werd getikt.
Hieronder Heat 1 (zonder start, want ik was vergeten de stream op te starten) en de start van Heat 2 tot T1
Wel wat vermijdbare ongelukken in de beide heats en in H2 voor mij ook terminaal in T1L1 nadat ik Bjorn niet kon ontwijken die rond werd getikt.
Hieronder Heat 1 (zonder start, want ik was vergeten de stream op te starten) en de start van Heat 2 tot T1
Zeker! Mooi dat ik het fout ingeschat had, ik had namelijk verwacht dat ze kennis hadden van de resurface en gingen afwachten.Phydomir schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:18:
Mooi dat Silverstone eindelijk de update krijgt.
Hoog tijd!
Thanks! Denk dat ik dan idd voor de Ferrari challenge ga om mezelf zo op te werken naar C licentieLoekoe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:03:
[...]
Heel goed. Er zijn in iRacing geen 'foute' keuzes. Doe vooral waar je zin in hebt.
Dit is wel een leuke site: https://www.iracingstats.com/
Daar kun je zien hoe populair iedere serie is, voordat je opeens in een serie stapt waar maar 1 race van per week is..
Dat is deel van de 'iRacing curse' traditie. Elke keer als ze een baan uitbrengen, wordt die vlak erna geresurfaced.Schuey schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:22:
[...]
Zeker! Mooi dat ik het fout ingeschat had, ik had namelijk verwacht dat ze kennis hadden van de resurface en gingen afwachten.
Hoog tijd!
Ik heb zelf nog niet de keuze gemaakt voor GT of open wheel en heb nog een boel ervaring op te doen, dus ik ben bezig met de Skip Barber series. Ik heb er erg veel plezier mee, al ben ik nog niet erg snel. Het is voor mij een heel geschikte auto om beter te leren rijden, omdat foutjes niet te maskeren zijn.
Nadeel van deze series, maar dat zul je bij de Ferrari challenge waarschijnlijk ook hebben, is dat je er vrij veel content voor aan moet schaffen. Voor de Skip moet je 12 tracks + de wagen zelf aanschaffen. Dat is wel even slikken, maar zul je uiteindelijk toch doen.
Nadeel van deze series, maar dat zul je bij de Ferrari challenge waarschijnlijk ook hebben, is dat je er vrij veel content voor aan moet schaffen. Voor de Skip moet je 12 tracks + de wagen zelf aanschaffen. Dat is wel even slikken, maar zul je uiteindelijk toch doen.
Als je wilt kunnen we wel wat testen op vaste tijden en tips geven aan elkaar. De TS hebben we (als ie het doet).SlaadjeBla schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:43:
Ik heb zelf nog niet de keuze gemaakt voor GT of open wheel en heb nog een boel ervaring op te doen, dus ik ben bezig met de Skip Barber series. Ik heb er erg veel plezier mee, al ben ik nog niet erg snel. Het is voor mij een heel geschikte auto om beter te leren rijden, omdat foutjes niet te maskeren zijn.
Twee seizoenen geleden viel het wel mee qua aanschaf om een seizoen Skip te kunnen doen. Ook ik vind de Skip een leuke serie, men heeft redelijk respect voor elkaar. En niet te vergeten het gaat nog niet al te snel, mooie basis om op te bouwen vind ik
Hier heeft niet enkel iRacing last vanNiellie41 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:42:
[...]
Dat is deel van de 'iRacing curse' traditie. Elke keer als ze een baan uitbrengen, wordt die vlak erna geresurfaced.

edit:
Als je een baan niet scanned, heb je daar een bepaalde verwachting van. Je kunt er dan overal makkelijk een metertje naast zitten, een bocht die wat minder lekker loopt, camber die net te weinig (of teveel is), een bump die er niet hoort. Dat neem je dan allemaal voor lief want, uit de duim gezogen data. Hier kom je allemaal niet mee weg als je mensen laat betalen voor scanned content
Je zult Sepang net gescanned hebben en dan hebben ze voor een kwart van het circuit de camber omgedraait, dan ben je niet blij
En ja, het is wel eens letterlijk gebeurd dat iemand ging scannen en mensen van de track vroegen, hoezo scan je nu, over 2 weken worden delen geresurfaced

[ Voor 59% gewijzigd door Schuey op 12-04-2019 10:58 ]
dat eeuwige content aanschaffen is wel een dingetje idd. Beetje door de zure appel heen bijten heb ik er maar van gemaaktSlaadjeBla schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:43:
Ik spaar het meestal op tot 3 en dan heb ik nog een beetje het gevoel dat ik wat korting eruit heb gehaald.Tijn96 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:23:
[...]
dat eeuwige content aanschaffen is wel een dingetje idd. Beetje door de zure appel heen bijten heb ik er maar van gemaakt
Laatst idd ook 6 items gekocht en korting gekregen. Is het gelijk beter voor mezelf te verantwoordenZFLaSH schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:40:
[...]
Ik spaar het meestal op tot 3 en dan heb ik nog een beetje het gevoel dat ik wat korting eruit heb gehaald.
Ghehe, Thomas Arends hangt zijn virtuele helm ook aan de wilgen zie ik.. Bijna zelfde setup als ik
Ook?Scr33x0r schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:12:
Ghehe, Thomas Arends hangt zijn virtuele helm ook aan de wilgen zie ik.. Bijna zelfde setup als ik

Hehe, tja, ben er wel klaar mee ofzo.. Komt over paar jaar wel weer als die kleine oud genoeg is, dan misschien samen met hem racen :-)
Misschien dat ik inderdaad wel fanatec dingetje doe op een playseat ofzo, kan ook mooi op de ps4 en kan ik beetje GT doen hehe.. Ik weet het nog niet..
Ga je mond spoelen...Scr33x0r schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:53:
[...]
Hehe, tja, ben er wel klaar mee ofzo.. Komt over paar jaar wel weer als die kleine oud genoeg is, dan misschien samen met hem racen :-)
Misschien dat ik inderdaad wel fanatec dingetje doe op een playseat ofzo, kan ook mooi op de ps4 en kan ik beetje GT doen hehe.. Ik weet het nog niet..
Waarom kunnen we eigenlijk alleen duimpjes omhoog geven?
Gisteren heb ik in Windows 10 "Sonic for headphones" aangezet. Dit zorgt voor een virtueel surround geluid over je stereo koptelefoon. Toen ik dat aanzette viel ik bijna van mijn stoel. WOW! Het geeft een veel betere 3D illusie van het stereogeluid. Het motorgeluid is veel indringender en voelt dichterbij waardoor ik veel meer het gevoel kreeg in de auto te zitten. Ik kan iedereen aanraden even met deze instelling te spelen om te zien of het wat voor je doet als je ook een koptelefoon gebruikt.
Wat ik wel vreemd vind is dat je dit moet aanzetten in Windows en niet native door de simulator gedaan wordt. Ook in Assetto Corsa vond ik het verschil verbluffend. Waarschijnlijk verpest het muziek, maar dat heb ik toch niet aan bij het racen.

Gisteren heb ik in Windows 10 "Sonic for headphones" aangezet. Dit zorgt voor een virtueel surround geluid over je stereo koptelefoon. Toen ik dat aanzette viel ik bijna van mijn stoel. WOW! Het geeft een veel betere 3D illusie van het stereogeluid. Het motorgeluid is veel indringender en voelt dichterbij waardoor ik veel meer het gevoel kreeg in de auto te zitten. Ik kan iedereen aanraden even met deze instelling te spelen om te zien of het wat voor je doet als je ook een koptelefoon gebruikt.
Wat ik wel vreemd vind is dat je dit moet aanzetten in Windows en niet native door de simulator gedaan wordt. Ook in Assetto Corsa vond ik het verschil verbluffend. Waarschijnlijk verpest het muziek, maar dat heb ik toch niet aan bij het racen.
SlaadjeBla schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:42:
Waarom kunnen we eigenlijk alleen duimpjes omhoog geven?
Dirk Federmann (een Duitse mede-iRacer) heeft naast racen nog een bijzondere hobby... Track walks. Super cool om te bekijken.

https://irtrackwalk.com
Zijn laatste project maakte hij recent op het iRacing forum bekend.
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3646366.pagequote: Dirk Federmann
Put on your hiking shoes, 25km (15 miles) of historic asphalt are waiting for you.
https://irtrackwalk.com/nuerburgring-24h
It took me about 80h to make this trackwalk.
208 full 360° images, over 4000 raw 4k (3840x2160) images and a lot of work.
The good thing is that there is no longer track on iRacing, so the next ones will be quite easy to make :lol:
12 minuten per foto!

[ Voor 72% gewijzigd door JoepW op 12-04-2019 16:10 ]
Ik kom er wat laat mee maar toch...:
@Scr33x0r ik zat je verhaal te lezen en ik begrijp het ook helemaal, ik heb dan geen kinderen maar wel een druk leven aangaande werk etc en (Sim)racen past daar niet altijd lekker in. Dat is ook de reden dat ik gestopt ben met mij bezig houden in het echte racen. Ik ben het echter helemaal eens met andere: je hoeft niet perse altijd op 1 te eindigen, zeker als het je zoveel energie kost moet je je afvragen of de baten opwegen tegen de lasten (wat dus nu eigenlijk gebeurd).
Wat ik je alleen maar als tip mee kan geven: probeer een team te zoeken waar ze enthousiast zijn en graag willen rijden maar waarin de fun voor het eindresultaat staat. Dan ga je ook snel merken dat je daar super veel plezier aan kan beleven en ga je dat alleen maar meer waarderen. En tegelijkertijd (dat merk ik nu aan mijzelf) ga je dan ook zien dat je met bv 1,5 uur oefenen ook al vijfde wordt in een Le Mans race tenopzichte van 8 uur oefenen en dan 3e of 1e worden. Nou dan is mijn RoI een stuk hoger met die 1,5 uur
@Scr33x0r ik zat je verhaal te lezen en ik begrijp het ook helemaal, ik heb dan geen kinderen maar wel een druk leven aangaande werk etc en (Sim)racen past daar niet altijd lekker in. Dat is ook de reden dat ik gestopt ben met mij bezig houden in het echte racen. Ik ben het echter helemaal eens met andere: je hoeft niet perse altijd op 1 te eindigen, zeker als het je zoveel energie kost moet je je afvragen of de baten opwegen tegen de lasten (wat dus nu eigenlijk gebeurd).
Wat ik je alleen maar als tip mee kan geven: probeer een team te zoeken waar ze enthousiast zijn en graag willen rijden maar waarin de fun voor het eindresultaat staat. Dan ga je ook snel merken dat je daar super veel plezier aan kan beleven en ga je dat alleen maar meer waarderen. En tegelijkertijd (dat merk ik nu aan mijzelf) ga je dan ook zien dat je met bv 1,5 uur oefenen ook al vijfde wordt in een Le Mans race tenopzichte van 8 uur oefenen en dan 3e of 1e worden. Nou dan is mijn RoI een stuk hoger met die 1,5 uur
Vanavond om 22:30 Rudy van Buren in Ziggo F1 cafe!
quote: Nick NebenSo the AI thread went well, and figured maybe we could get an update on the new damage model. The last info we heard was they knew it would not be ready for the last build, so I assume it is further off than AI which wont make the June build.
Couple of questions and requests for iRacing Staff:
1. Will more DNFs occur since it appears more damage can happen to the car, like wheels falling off, or will it even out with the damage being less harsh when it should, and harsher when the wreck justifies it. (yeah odd questions but couldn't figure out how to word it)
2. The current flaws in the damage model seem to be that when parts should just be bent (like DLM rear fender) it spins the entire car rather than bending the part with little effect on the entire cars angle/speed/momentum. Is this fixed with the new damage model with "loose" body parts?
3. Last time we got an answer, debris on the track was going to stay "15 seconds" but obviously this was just a loose number, and more work would go into it all. Has any development happened on this end, will parts vanish after X seconds after leaving the car, or will it be based on X seconds after not moving (not getting hit, rolling down the track)
4. Damage from debris on the tire, and other attached body parts? I feel like this could actually make local yellows useful, as flying into a wreck to gain one spot may net you a trip to pit road for wing/tire damage from debris. Will this be a thing?
5. How will interactions with other surfaces work, such as Splitter in the grass, roll bars into dirt? Will it just act as a solid surface or will there be "digging in"?
6. Meatball Flags, will these still be a thing, do they recognize say 410 Winged Sprint that flipped and is missing its wing, or will we get odd looking after crash cars that wouldn't really be able to go on in the real world?
Some video requests:
Tire to tire contact, from the videos it seems that with the new contact area for cars this will be improved greatly.
Winged sprint flipping
Splitter in grass
Driving through debris
Contact with other objects/vehicles with an already damaged car
Bending vs breaking
Multiple car accidents (the big one at Dega)
Feel free to post your questions and video ideas of what you would like to see in the next update.
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3646449.pagequote: Tony GardnerIt is really coming along Nick. I expect we will make another video, including car to car damage within the next two weeks. That might answer some of your questions but maybe after that, we can answer more. It is looking awesome.
We also restructured our systems so that we can release the new damage model piece mail. One or multiple cars at a time. If multi-class racing and one car had the old damage model and one the new model, it would default all cars back to the old damage model. This will enable us to start releasing the new model much sooner since every car needs to be hand-tuned. Certainly, our goal which seems very realistic at this point is that we start releasing cars this year with the new damage model.
AI is progressing very nicely as well, but just like the damage model, still a list of to do's and improvements to make before we are ready to release it.
[ Voor 97% gewijzigd door JoepW op 12-04-2019 20:37 ]
Same.DarkPino schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:40:
Ik kom er wat laat mee maar toch...:
Tegenwoordig doe ik in iRacing gewoon waar ik zin in heb. Ik rij enkel met mijn favo GT wagens op mijn favo circuits. Gebeurt geregeld dat ik weekjes skip.
Met die setup shops, is het ook maar setupje laden en gaan. 15min practice is tegewoordig al voldoende. Welke track heeft na 10 jaar simracen nog geheimen? -.-
Sinds dit jaar ook es deelgenomen aan een league. Eigelijk best tof. Leuke bende, en gewoon chill racen.
En bij endurance events kieze we met het team bewust soms een split naar ons niveau, en amuseren we ons best
Ikke vroeg opstaan... voor de 3e vrije training en wat is het eerste dat ik hoor?
Jack... Fucking... Plooij, die commentaar geeft! Neeeeeeee!
De gehele 3e vrije training!
Wat een verschrikkelijke ochtend!
Dat is altijd zo of ergerAlarisico schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 06:45:
Ikke vroeg opstaan... voor de 3e vrije training en wat is het eerste dat ik hoor?
It’s live!
Wat een bende in de sprintrace.
Maar ook in de main heat een hoop ongelukken.
En toch een paar top F1 rijders in het midfield.
Maar ook in de main heat een hoop ongelukken.
En toch een paar top F1 rijders in het midfield.
[ Voor 81% gewijzigd door JoepW op 13-04-2019 16:54 ]
Mmmmm, blijkbaar is dat verandert dit seizoen inderdaad. Maar toch echt liever Rick Winkelman dan Plooij. Wat een flut commentaar. Ik keek al bijna geen vrije trainingen meer en dat is nu dus helemaal voorbij. Was vroeg wakker denk.. leuk ff 3e training kijken. Wat n niveau! Tragisch slecht.
De teamspeak server doet het weer.
@diknmuis maar 5 laps gereden?
[ Voor 34% gewijzigd door JoepW op 13-04-2019 22:36 ]
Ja, er staan blijkbaar muren in die droge lagune. Ik ging wat wijd op het zand, alles leek onder controle maar toch een tankslapperJoepW schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:30:
De teamspeak server doet het weer.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Jammer...diknmuis schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:04:
[...]
Ja, er staan blijkbaar muren in die droge lagune. Ik ging wat wijd op het zand, alles leek onder controle maar toch een tankslapperGAME SIM OVER

Aangezien @DirkT zijn server in Duitsland wil gaan opheffen waar wij sinds lange tijd onze TeamSpeak server draaien heb ik sinds vandaag een TeamSpeak server draaien op mijn eigen server.
De toegang tot deze server is gewoon hetzelfde als voorheen: ts.got-racing.eu met hetzelfde wachtwoord.
Als backup hebben we de TS-server nog beschikbaar in Duitsland en deze heeft nu adres ts2.got-racing.eu met wederom hetzelfde wachtwoord.
(Het wachtwoord is hier te vinden overigens)
Als aanstaande maandagavond blijkt dat mijn server niet goed functioneert (bv overbelast, het is maar een celeronnetje) dan stappen we denk ik over op Discord.
Functioneert het wel goed dan doeken we de Duitse TS server op en gaat de licentie over op mijn TS server.
[ Voor 60% gewijzigd door JoepW op 14-04-2019 14:29 ]
Hartelijk dank Joep voor het overnemen van de service! Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten, maar ik denk dat het makkelijk moet kunnen. De VM die TS deed bij mij was niet mega beefy ofzo...
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Wij als community moeten natuurlijk jou bedanken voor het langdurig hosten van de TS serverDirkT schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:49:
Hartelijk dank Joep voor het overnemen van de service! Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten, maar ik denk dat het makkelijk moet kunnen. De VM die TS deed bij mij was niet mega beefy ofzo...
Gisteravond EINDELIJK weer geredenFastFred schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:53:
Ben bijna 3 weken terug door m'n rug gegaan, ik kon de eerste paar dagen niet eens rechtop staan, laat staan in de Playseat zitten.
Inmiddels gaat het weer beter, ik ga het volgende week maar weer eens rustig proberen...
Wat oefenrondjes met de MX5 gereden op Laguna Seca dat was ik al vrij snel zat. Dan maar een 991 GT3 race meepakken, op welk circuit is dat: Barber Motorsports Park. Oei, daar heb ik nog nooit gereden

Had nog 10 minuten practice en heb de kwali ook gebruikt als practice en tijdens de race ruimte gegeven aan iedereen die maar enigszins sneller als mij was. Halverwege de race de auto in de muur geparkeerd en einde race
Maar het was wel weer ff lekker
Ik heb een sterke voorkeur voor TS ivm data collectie door Discord, dus ik hoop dat het werkt. Volgens mij heb je voor TS ook niet veel nodig en kun je het al op een Raspberry pi draaien.JoepW schreef op zondag 14 april 2019 @ 08:49:
[...]
Als aanstaande maandagavond blijkt dat mijn server niet goed functioneert (bv overbelast, het is maar een celeronnetje) dan stappen we denk ik over op Discord.
Ik onderschrijf jouw mening. Heb ook sterke voorkeur voor TS.SlaadjeBla schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:27:
[...]
Ik heb een sterke voorkeur voor TS ivm data collectie door Discord, dus ik hoop dat het werkt. Volgens mij heb je voor TS ook niet veel nodig en kun je het al op een Raspberry pi draaien.

Dear member of the League,
Attention: to start of this message our Teamspeak or TS3 server is up and running again after 2 days of down time.
It is Monday again and that means another round, another race in the GoT GTE tournament 19S2.
The sixth race is tonight and that means after this race we completed 50% already of the season.
For this race we travel from Belgium to Italy and going to race at beautiful Autodromo Enzo e Dino Ferrari.
Last week we visited circuit Spa-Francorchamps where Arjan de Vreede qualified as fifth on the grid but unfortunately did not completed any laps in the race after a incident in the first lap. Gerard Hendriksen was back after absent of 2 races and qualified on Pole position. He started from Pole and wins the race, during the race he never looked back. His race pace was to fast and could not be match by Marco Derix and Dennis Gerressen who finished in second and third place.
Ton Jansen started in second place but 8 laps before the checkered flag he made a mistake feld back to sixth place but could easily catch and overtake Martijn Hillegers and Nick koole and took fourth place.
The top-10 championship standing going into the sixth race is as follow:
Dennis Gerressen / 193 points
Ton Jansen / 168 points
Nick Thissen / 162 points
Nick Koole / 155 points
Bas Slob / 137 points
Martijn Hillegers / 136 points
Jan Hein Lever / 132 points
Patrick Post / 122 points
Alaric van den Bos / 115 points
Gerard Hendriksen / 114 points
View the full standings / rankings → https://www.got-racing.eu/?page_id=5096
As mentioned earlier, we race in beautiful Italy on Autodromo Enzo e Dino Ferrari or otherwise called Imola. The time of day of the free practice will be between 11:00 AM and 12:00 PM and the start of the race will be around 13:20 PM in the afternoon .
Server is up around 8:00 PM (7:00 PM GMT)
Free practice / warm-up: 20:00 - 21:00 (60 minutes)
Qualification: 21:00 - 21:15 (15 minutes) (Lone: 4 laps)
Race: 21:15 - 22:00 (45 minutes)
All details can be found here: JoepW in "iRacing - Wekelijks Toernooi"
Current rating: https://www.got-racing.eu/?page_id=5096
See you tonight!
Regards,
Nick2
GoT Coordination Group
Toch weer flink last van mijn knie. Dus helaas gestopt.
De TS server deed het prima, btw.
[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 15-04-2019 23:14 ]
Jaja...ben ik eens competitief, heeft die last van z'n knie (@JoepW 😉)
Een slowdown in de openingsronde is niet echt slim, maar de ronden daarna bumper aan bumper rijden met @PatrickPost1972 en @JoepW waren wel tof 👌🏻
Helaas kon ik de racepace van @PatrickPost1972 op het einde niet meer volgen.
Een slowdown in de openingsronde is niet echt slim, maar de ronden daarna bumper aan bumper rijden met @PatrickPost1972 en @JoepW waren wel tof 👌🏻
Helaas kon ik de racepace van @PatrickPost1972 op het einde niet meer volgen.
Rare racedag gisteren.
Begon uit de pits omdat ik weer iets moest doen voor de race. Daarna compleet vruchteloze race gereden.
Ik heb al zo'n slecht gevoel op Imola. Snap t niet. Het is niet dat ik t niet geprobeerd heb maar krijg daar nooit een goede ronde rond. Cota is ook zo'n track voor mij. Heb nog een beetje met Mark van Veldhoven lopen racen. Maar was niet m'n beste race. Wel fijn om er ff uit te zijn wat had een k*t dag gehad. M'n handen(waren m'n pezen helemaal niet) gaan niet beter worden dus moet ik op 'n bijzonder lage ffb setting blijven rijden. M'n grootste hobby, gitaar spelen, wordt ook moeilijker. Schijtziek van. Daarom altijd blij ben als ik jullie hoor zeuren over de afstelling van de auto en de gladde track en over lage frame rates en als ik (kei-Joep-hard) hoor lachen. Klote van je knie. Ouder worden, it's a bitch! Volgende week weer nieuwe kansen.
Begon uit de pits omdat ik weer iets moest doen voor de race. Daarna compleet vruchteloze race gereden.
Ik heb al zo'n slecht gevoel op Imola. Snap t niet. Het is niet dat ik t niet geprobeerd heb maar krijg daar nooit een goede ronde rond. Cota is ook zo'n track voor mij. Heb nog een beetje met Mark van Veldhoven lopen racen. Maar was niet m'n beste race. Wel fijn om er ff uit te zijn wat had een k*t dag gehad. M'n handen(waren m'n pezen helemaal niet) gaan niet beter worden dus moet ik op 'n bijzonder lage ffb setting blijven rijden. M'n grootste hobby, gitaar spelen, wordt ook moeilijker. Schijtziek van. Daarom altijd blij ben als ik jullie hoor zeuren over de afstelling van de auto en de gladde track en over lage frame rates en als ik (kei-Joep-hard) hoor lachen. Klote van je knie. Ouder worden, it's a bitch! Volgende week weer nieuwe kansen.
Handen probleem ken ik ook. Na een verhuizing 5 jaar geleden en veel tillen en vastgrijpen zaten mijn handen volledig vast. Kon ze niet meer bewegen. Later wel beter gegaan maar er is altijd een zeurderige pijn. Kunnen ze ook niets aan doen. Ook de fysio niet. Moet de forcefeedback ook flink omlaag schroeven want te hoge ffb voel ik meteen in mijn handen. Zuigt flink. Ouder worden is idd een bitch.Alarisico schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:13:
Rare racedag gisteren.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen