iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 175 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickkoole
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Let op! mail via iRacing werkt niet, dus bij deze de mail voor week 4 GoT GGT Tournament

Dear League member,

NO JOKE!! Its already the fourth race of twelve races in our GoT GTE Tournament and tonight we visit Autodromo Nazionale Monza - Grand Prix.

Last week we visit the track Miami Homestead but not everyone was pleased with the selection of the track by the organisation, but nevertheless we had a nice grid and there were some close battles on track.
Dennis Gerressen took pole position and started the race and dominated the race and took first place with a gap of 13.449 seconds to Nick Thissen who claimed the second place.
Bob van katwijk took third place.

Going in to the fourth race of the season 19S2, Dennis Gerressen leading the championship with 126 points en 21 points ahead of Nick Thissen who claims second spot with 105 points in standing. The third place is hold bij Ton Jansen with 102 points and is not far away from Nick Thissen.

Only 10 points separate the fourth and eighth place. On fourth place is Tim Wijen with 88 points, Fifth place is for Nick Koole with 85 points and sixt place is for Bas Slob also with 85 points. zeventh place is for Bob van katwijk with 83 points and eight is for Martijn Hillegers with 78 Points.

wanna see the current standings → https://www.got-racing.eu/?page_id=5096

So the question for tonight, who has the fastest car and will step on the highest position of the podium and who will lead the championship after this race.

Server is up around 20:00 CET (19:00 GMT)

Free practice / Warm-up: 20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification: 21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race: 21:15 - 22:00 (45 min.)

All details can be found here: JoepW in "iRacing - Wekelijks Toernooi"

Current standings: https://www.got-racing.eu/?page_id=5096

Hope to see you on track tonight!

Regards,
Nick2

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

Fuelke

Forza Ferrari

@JoepW je wil gewoon scoren bij het Italiaanse thuispubliek met je Ferrari :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 14:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:05
Lijkt erop dat we niet meer GSRC kunnen gebruiken voor onze broadcasts, ze gaan in het duits over :-(

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3645501.page

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
@JoepW Ik had t al gelezen ja. Ziet er goed uit voor ons simrace liefhebbers! Nu nog wat beter leren rijden! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
NickThissen schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:34:
Lijkt erop dat we niet meer GSRC kunnen gebruiken voor onze broadcasts, ze gaan in het duits over :-(

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3645501.page

8) :+

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:00

Niellie41

[object Object]

Vergeet iRacing. Nu is er eRacing:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
leuke race @nickkoole
jammer van mijn foutje, kon nog best spannend worden naar het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 04:56
Jammer dat ik niet mee kon doen. Helaas wederom een ziek kleintje en dan wordt het het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-10 11:38
Is me nooit eerder gebeurd maar gisteren toch behoorlijk geblunderd. Ik remde bij een inhaalpoging te laat voor de eerste chicane en zeilde vol bij een andere deelnemer naar binnen. Nogmaals excuses :F

Ik had overigens ontzettend last van blokkerende voorwielen bij de Porsche. Ik hoorde dat Nick met 54% brake bias reed en ik zat zelf op 52,5. Iets te hard remmen en de voorwielen sloegen direct vast. Het leek ook moeilijker te doseren dan normaal. Mogelijk gevolg van de aero settings die op Monza gebruikt worden?

[ Voor 3% gewijzigd door tim.w op 02-04-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
tim.w schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:26:
... Ik had overigens ontzettend last van blokkerende voorwielen bij de Porsche. ...
Ik had hetzelfde met de Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:01

Phydomir

Dennis

Ze zijn allemaal wel redelijk gevoelig met remmen. Porsche misschien iets meer dan de Ferrari, BMW geen ervaring mee. Ik reed met 54.2 en dat ging best goed maar je moet de rem wel heel goed doseren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-10 11:38
JoepW schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:12:
[...]

Ik had hetzelfde met de Ferrari.
Ik vond dat de Ferrari op Watkins Glen in het algemeen heel weinig gevoel gaf. Kon er niet aan wennen :P

Volgende keer de Ford eens proberen al hoor ik daar ook wisselende verhalen over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:21:
Mede simrace fanaten,

Sinds vorige week eindelijk mijn playseat aangeschaft en meteen iracing geïnstalleerd.
Ik draai iracing via mijn laptop (i7-8750H met GTX 1060), alleen mijn settings moeten geheel op uit/low staan. Als ik apex legends, of welk ander spel tot nu toe speel, kan dit gewoon op high/ ultra rond de 60 FPS draaien.

Voor iracing heb ik de automatische configurator aangezet die gaf aan dat ik alles in uit/low moet draaien dit doet mijn laptop dan ook met zo'n 70 FPS.

Draait iracing nu heel zwaar, of zit er toch iets mis in de settings?
kunnen jullie mij hiermee verder helpen?

overigens vind ik het leuk dat er blijkbaar een Nederlandse forum/community hiervan is. kom ik nu pas achter :*)
Heb je cubemaps/reflections ingeschakeld? Kun je anders een screenshotje maken van de settings?

Weet je ook wel héééél zeker dat iRacing de GTX gebruikt en niet de Intel HD 630 die in de CPU zit? Misschien moet je dat even instellen in het nvidia control panel.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
tim.w schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:15:
[...]

Ik vond dat de Ferrari op Watkins Glen in het algemeen heel weinig gevoel gaf. Kon er niet aan wennen :P

Volgende keer de Ford eens proberen al hoor ik daar ook wisselende verhalen over.
Ik ga snel weer terug naar de Porsche. Daar kan ik mee lezen en schrijven.... (in het middenveld ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gezien alle commotie over de verkrijgbaarheid van Heusinkveld pedalen het volgende: Donderdag as start ik een inventarisatie (lees collectieve bestellijst) voor sprint pedals voor got members (niet alleen iracing). Ik zal vanavond posten hoe laat ik deze plaats op do-dag aangezien de eerste 10 korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
Nog een informatief stukje van John Henry:
John Henry schreef op dinsdag 2 april 2019:
[...]
While most think of the birth of iRacing as the summer of 2008 at the launch, the company actually started with a lunch that Dave Kaemmer, Steve Myers and I had 16 years ago in Boston. By the end of that of lunch we had decided to work together to create all of this. Dave’s primary interest that day was in creating a new generation of physics. He had been a pioneer in racing simulation and had sold Papyrus to Sierra who sold it to Vivendi. He was essentially retired - racing Skip Barber 2000s.

Dave, Steve, Randy, Grant, Greg, Shawn - with Papyrus closing its doors bought into my primary interest -- creating a racing service and community. I had been racing online with about 60 friends around the United States 4 nights a week! We called it RSR – which still exists as a racing league here although I haven’t participated in many years. It stemmed from going to see Papyrus Simulations in 2002 – saw and drove a “triple-screen” rig and started making calls, “Let’s form an online racing league.” All this eventually led to a partnership with Jack Roush. But my primary interest was in creating a global RSR.

RSR convinced me that providing a “safe harbor” for car and racing enthusiasts was what was missing in racing simulations. Nim and Shannon had been instrumental in creating that and they soon joined iRacing. 15 years ago online racing, as some of you who were there know, was filled with people getting upset continually over behavior – on track and otherwise. It was a mess. Private leagues were necessary. We thought we could bring organization and the best engineers together. Dave and I had numerous conversations about creating what he saw more correctly as a racing club with a licensing system, a ratings system sort of like a chess rating and an environment that would lead to good experiences for enthusiasts. Of course I wanted a sanctioning body - this was going to be a sport. We all bought into a big vision of the long-term future.

But it was the core group of Papyrus artists and coders - a very strong group that remains virtually intact today who added many talented people to the core and turned ideas into a reality. Ideas are a dime a dozen, but creating the entirety of what iRacing is now and will become remains the result of a group of passionate racing enthusiasts.

I remember trying to make a deal with Vivendi execs to purchase the Papyrus code one day in New York City. The head guy leaned back in his chair and said, "These guys will never create anything saleable because they are such purists."

We set about to form iRacing in 2003 with the goal of creating a service and the next generation of physics but a critical element was sanctioning. We created FIRST to sanction official racing. Then we made the decision to create all of our own content to effectively control cheating and quality and this created an such an uproar that at that time some called us Nazis. It was hard in those days to ask the community to “trust us," but in order to create a financially sustainable business that would carry us forward with the capabilities needed to continually improve all aspects of this endeavor, we couldn't make it work any other way.

And it has worked. We became financially sustainable in 2012. While we have not recouped the initial investments, that was not the goal. The goal was to be sustainable and enduring as the finest community of racers in the world. And we are with the most talented racers in the world participating globally. Steve likes to remind that iRacing literally was the first esport.

Being marginally profitable for each of the last 7 years has allowed us to grow and plan for a very long-term future. We are moving offices shortly in order to create more space for developers. Growth means more engineers, more ability to move everything forward but the main goal here remains to nurture an environment and simulation that is the best available and getting better every quarter.

You may have seen the Porsche Facebook post today. More exciting things to come!

https://newsroom.porsche....ke-cup-iracing-17348.html

But Lincoln, you and many others are so committed to this project, you pay a monthly subscription to keep the lights on, you buy content that enables us to expand content - 72 series!! - pro trucks coming - dirt is amazing - we think about motorcycles - AI is on the way - more sanctioned prize money and series. This all happens because iRacers are serious about their sport.

I had a famous TV personality come to my home and see a triple screen setup and laugh - "You must be kidding - racing computer cars!?"

If you speak to anyone in motorsports today about iRacing, there is a solid understanding of what we are all about.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3645588.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Ik reed in de fez met 49.4 :D BB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik plaats de Heusinkveld collectieve koop inschrijving donderdag as. om ca. 12:00 hier en in het pedals etc. draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Mijn drie schermen stonden op een wat gammele bureau standaard en wiebelde alle kanten op. Om van deze ergernis af te komen, de LG 34 inch 144 Hz ultra wide weer in gebruik genomen.

Nu in een volle race 200 fps met alles op high. Was aangenaam verrast door de kwaleit. Alles veel duidelijker maar mis wel de linker en rechter spiegel.

Zijn er iracers die ook met 1 scherm rijden, zo ja gebruik je dan de fov die wordt berekend door Iracing of pas je die aan zodat de linker buitenspiegel zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TecTo schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:02:
Mijn drie schermen stonden op een wat gammele bureau standaard en wiebelde alle kanten op. Om van deze ergernis af te komen, de LG 34 inch 144 Hz ultra wide weer in gebruik genomen.

Nu in een volle race 200 fps met alles op high. Was aangenaam verrast door de kwaleit. Alles veel duidelijker maar mis wel de linker en rechter spiegel.

Zijn er iracers die ook met 1 scherm rijden, zo ja gebruik je dan de fov die wordt berekend door Iracing of pas je die aan zodat de linker buitenspiegel zichtbaar is?
Een beetje smokkelen tov de berekende FoV in iRacing is niet erg, maar toch niet te veel.
Dus bv als iRacing 55 berekent kan je best 60 doen, maar niet veel meer zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Ik ben sinds kort IndyCar aan het rijden, en val een beetje met de neus in de boter, want dit is wel erg leuk nieuws: er komt een soort NiS-variant op de IndyCar, waarin de globale kalender van de 'echte' IndyCar wordt gevolgd, zowel ovals als roadraces dus. Ik houd het zelf denk ik alleen even bij de ovals, waarop de auto goed te besturen lijkt, geen idee hoe dat op de weg is.
Zie hier voor meer informatie: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3645639.page

Zijn er mensen hier die bijvoorbeeld NASCAR NiS rijden en dit ook overwegen te gaan doen?
En mensen die zich gaan voorbereiden op de Indy 500? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Loekoe op 03-04-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zag het ook, lijkt me ook wel leuk maar dan juist voor de road kant ;) De ovals vond ik met Indycar ook wel leuk altijd maar is me te vaak voorgekomen dat ik een uur rondjes aan het rijden ben om dan in de laatste ronde gewoon eraf geduwd te worden :/

Maar ik ga eens kijken of ik ook mee kan doen af en toe.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Andere prioriteiten in iRacing maar de Indy 500 probeer ik wel altijd mee te pakken. Voorbereidingen daarvoor beginnen meestal een paar dagen van te voren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 14:08

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:47:
Ik plaats de Heusinkveld collectieve koop inschrijving donderdag as. om ca. 12:00 hier en in het pedals etc. draadje.
darn... maakt het langzaam wel heel interessant... Ik zit nu echt te twijfelen of ik moet upgraden.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

ChromeBallz schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:26:
[...]

Heb je cubemaps/reflections ingeschakeld? Kun je anders een screenshotje maken van de settings?

Weet je ook wel héééél zeker dat iRacing de GTX gebruikt en niet de Intel HD 630 die in de CPU zit? Misschien moet je dat even instellen in het nvidia control panel.
Yes gelukt! inderdaad vond iracing mijn GTX niet en draaide dus op de HD630. Aangepast in het control panel en nu lekker racen op high met 150FPS. Thanks voor de tip!

nog even paar licenties halen en dan hoop ik binnenkort met jullie mee te kunnen doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik kan overigens de Heusinkveld Sprint pedalen écht aanraden. Ik rijd er nu een tijdje mee (kom van een G27 af) en heb behoorlijk wat progressie gemaakt sindsdien. Ik ben constanter geworden in mijn rempunten en ben daadwerkelijk in staat om side-by-side een bocht in te remmen (of zelfs iemand er uit te remmen).

Ter vergelijk, op Daytona met de 488 GTE was continu huilen omdat de wielen blokkeerden. En je hebt 0 feedback als je het pedaal iets lift. Met als resultaat dat je enorm veel tijd verliest onder remmen.

Met de HE Sprints afgelopen maandag op Monza merk ik dat de wielen iets blokkeren, ik lift de druk op het pedaal en krijg de grip weer terug. Echt zóveel beter dan wat ik had :9~

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
w4rguy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:39:
[...]

Ik kan overigens de Heusinkveld Sprint pedalen écht aanraden. Ik rijd er nu een tijdje mee (kom van een G27 af) en heb behoorlijk wat progressie gemaakt sindsdien. Ik ben constanter geworden in mijn rempunten en ben daadwerkelijk in staat om side-by-side een bocht in te remmen (of zelfs iemand er uit te remmen).

Ter vergelijk, op Daytona met de 488 GTE was continu huilen omdat de wielen blokkeerden. En je hebt 0 feedback als je het pedaal iets lift. Met als resultaat dat je enorm veel tijd verliest onder remmen.

Met de HE Sprints afgelopen maandag op Monza merk ik dat de wielen iets blokkeren, ik lift de druk op het pedaal en krijg de grip weer terug. Echt zóveel beter dan wat ik had :9~
Heb wat oudere fanatec csr loadcell pedalen die er niet veel beter op worden. Zou het gevoel heel veel anders zijn met de heusinkvelds? Of is het vooral de build quality en instelbaarheid?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

dozo71 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:25:
[...]

Heb wat oudere fanatec csr loadcell pedalen die er niet veel beter op worden. Zou het gevoel heel veel anders zijn met de heusinkvelds? Of is het vooral de build quality en instelbaarheid?
@derx666 @DarkPino hebben volgensmij op zowel Fanatecs als mijn Sprint pedalen gereden. Die kunnen hier wel goed antwoord op geven. Wat ik begreep is dat de sprints aanvoelen als 'echte Heusinkveld' pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben ook van Fanatec CSR Elite naar Sprints gegaan. Enorm verschil en ik kan nu inderdaad veel beter remmen, vooral veel beter te voelen wanneer je op de limiet zit, en veel beter rond die limiet te moduleren (klein beetje blokkeren - meteen terug en weer maximaal remmen, en klein beetje harder doorremmen is ook mogelijk zonder meteen alles te blokkeren). Ik kan het alleen maar aanraden :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:28

Tijn96

In speed we trust

Ben nu wel benieuwd tussen de sprints en de fanatec clubsport elite pedals. Qua prijs ontlopen ze mekaar niet veel

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
dozo71 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:25:
[...]

Ik heb CSP v1’s (Twee sets) en moet zeggen: weinig tot geen problemen. Heb ze wel behoorlijk getweaked dus ze zijn verre van standaard.

Ik twijfel over de HE sprints, als ik het doe is het voor de fun. Ik heb niet het idee dat het wat toevoegd tov mijn CSP v1’s (Welke dus niet origineel meer zijn)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik heb dan wel niet de sprints maar de pro's en na 4 jaar remmen ze nog steeds zo als op dag één. Beste simgear aankoop ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Eens. Ik heb nu sinds en half jaar de pro's en het voelt echt fantastisch. Ik had de T3pa-pro en kon zelden de juiste remdruk vinden. Met deze pedalen had ik dat zo onder de knie. Naast vr, de beste aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Mijn pedalen reis was:
Default Logi G25 pedalen -> Mod G25 pedalen met rubbers en spacers en strakkere veer (brake factor 2.nogwat in iRacing) -> Fanatec CSPv2 meteen aagepast van default: remstang 1 positie hoger dan default voor zwaardere rem, geen vloeistof in demper dus alleen veer (betere return van rempedaal ), alle rumble motors weg (vond het afleiden), brake factor 0 in iRacing -> HE Pro, eerst compleet default gelaten (op instellen van de voor mij prettige pedaalhoek na) en een max rempedaal kracht van ong 25-30kg. Na een half jaar ofzo het preload/deadzone gedeelte van de rem weg gehaald, en de throw van het gas pedaal iets korter gezet. Rem staat nu op max force gecalibreerd met tool van HE (by Dirk Teurlings), dus ong. 55KG. Nu rem je niet 100% in elke auto, dus effectief zal ik ergens een max remkracht van ong 45-50kg drukken. brake factor 0.

De stap van de G25 naar de Fanatec was al huge, en het heeft me ongeveer een week gekost om er aan te wennen, maar daarna was het een stuk fijner of course. Het grote nadeel van de Fanatec pedalen was echter de crappy hal sensor icm een auto calibration in de controller. Soms geven die hal sensors een spike in het signaal, waardoor de autocalibration denkt van hee een nieuwe maximale waarde, waardoor je dus geen 100% meer haalt op je gas pedaal (omdat je je clutch veel minder gebruikt is de kans dat het daar gebeurt veel kleiner). De rem heeft me nooit veel problemen gegeven, behalve 1x een load sensor defect (maar daar had ik al een reserve van liggen gekocht via ebay). Daarna de rem maar gevoeliger ingesteld zodat ik niet meer zo hard moest trappen om 100% te halen, en dus de sensor minder zwaar belast werd. Niet ideaal, mja... Kwa consistentie 100x beter dan de G25, maar lang niet zo goed als de HE pedalen.
De HE Pro pedalen:
- Gas pedaal: butter smooth, voor mij eigenlijk nog de grootste verrassing. Veel betere throttle control dan ik had met de Fanatec. 100% lineair, waar ik bij de Fanatecs daar twijfels bij had. Volgens mij was dat ook mijn eerste opmerking over de HE Pro pedalen toen ik er de 1e keer mee reed bij Joep: Wat een heerlijk gaspedaal.
- Rem pedaal: Niet eens vergelijkbaar met de Fanatec imho. In het begin dus wat lagere max kracht gecalibreerd, gaanderweg deze hoger gezet, en nu op de max 55Kg. Zoals gezegd heb ik nu de default mechanische deadzone verwijderd (kleine zachte veer, vervangen door spacer), ik vind dat prettiger dat hij meteen begint te remmen ipv het proberen nadoen van een soort deadzone die je ook op een rempedaal in je echte auto hebt. De een vindt het wel prettig, ik vind zonder fijner. Als rubbers heb ik nog steeds alle witte (zachte) rubbers erop zitten. Dit geeft de meeste (al is het nog vrij beperkt) travel, maar voor mijn gevoel ook de beste controleerbaarheid va de rem, dit is natuurlijk voor iedereen anders.
De rem is zoveel meer controleerbaar dan wat ik ooit gevoeld heb met mijn Fanatec pedalen. Veel betere consistentie (al kun je slecht rij gedrag natuurlijk niet verhelpen met betere pedalen, zo remde vorige DGFX-CS race op Silverstone international met de Porsche 911 GT3 cup DarkPino met z'n CSPv1 pedalen beter dan ik met de HE :) ), en ook beter en makkelijker te doseren. Smooth, zo zwaar/licht als je prettig vindt (al heb je als je ze heel licht zet natuurlijk minder travel), heerlijk lineair.
Clutch: tsja, werkt prima, gebruik heb niet veel, alleen met staande starts. Zit wel een clutch gevoel in, wat ook nog mechanisch af te stellen is. Natuurlijk niet mogelijk om dat makkelijk 1 op 1 te syncen met het bite point in iRacing, maar mijn starts zijn vrij ok. Beter dan Fanatec: denk het wel, maar niet wereldschokkend.

Algemeen HE Pro pedalen:
Geen gimmicks (rumble motors en dat soort meuk) maar robuuste, sterke pedalen die gebouwd zijn om lang mee te gaan. Enige onderhoud is af en toe even schoonmaken (hoeft niet, maar kan geen kwaad), en af en toe smeren (aanbevolen door HE: PTFE Dry-lube), makkelijke software om te caliberen en bv deadzones in te stellen (kun je bv je voet een beetje op de rem laten rusten zonder dat je remt). Bijkomend voordeel: Heusinkveld geeft een geweldige garantie: is er iets stuk -> geen gedoe, en het wordt vervangen. (tenzij het denk ik duidelijk is dat je het met opzet stuk gemaakt hebt ofzo kan ik me voorstellen). Er staat geen garantie termijn op hun website. Wettelijk is natuurlijk minimaal 2 jaar, maar ook op het iRacing forum zijn zat voorbeelden te vinden dat er een geen gedoe policy is mbt garantie, ook als de pedalen ouder dan 2 jaar zijn, of zelfs 2e hands.

Voor mij iis het echt een no brainer, en zijn dit pedalen die je nooit meer hoeft te vervangen. Ik zit er nu over na te denken om toch over te stappen op de Sprint, omdat deze toch net weer wat verfijnder zijn dan de Pro. Zal ik het merken, waarschijnlijk, wordt ik er sneller van: denk het niet... mja...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Wie is hier schuld? :p Camera op mij (rechts).

Ik gaf hem minder ruimte dan gepland omdat ik iets veel van de curb stuiterde, maar volgens mij heeft hij ruimte genoeg (normale lijn is helemaal over de groene curb, en door het contact schiet ik nog wat meer naar buiten). Met cockpit camera in zijn auto kan ik mezelf zien in de bocht (en dat met een scherm) dus denk dat hij het wel had kunnen voorkomen, lijkt alsof hij gewoon doorstuurt wetende dat er geen ruimte is. Maar goed, toegegeven ging het niet zoals gepland.

Paar bochten later in Ascari tikt hij tegen m'n achterwiel waardoor ik de grip verlies en spin :( Was een ghost contact dus ga er maar vanuit dat het geen opzet was...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zie geen probleem, maar die Ascari move klinkt als een wraakactie.
Je zit er helemaal naast in de bocht, je laat genoeg ruimte om voor hem zonder inc de bocht te nemen, de contact heeft voor beiden geen consequenties (jullie crashen allebei niet).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
NickThissen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:22:
[YouTube: F3]

Ik gaf hem minder ruimte dan gepland omdat ik iets veel van de curb stuiterde, maar volgens mij heeft hij ruimte genoeg (normale lijn is helemaal over de groene curb, en door het contact schiet ik nog wat meer naar buiten). Met cockpit camera in zijn auto kan ik mezelf zien in de bocht (en dat met een scherm) dus denk dat hij het wel had kunnen voorkomen, lijkt alsof hij gewoon doorstuurt wetende dat er geen ruimte is. Maar goed, toegegeven ging het niet zoals gepland.

Paar bochten later in Ascari tikt hij tegen m'n achterwiel waardoor ik de grip verlies en spin :( Was een ghost contact dus ga er maar vanuit dat het geen opzet was...
Ik heb er 10 keer naar gekeken maar er niet er niet helemaal uit. Jij waaiert ook wel een beetje naar buiten.. Ik weet het niet. Niet echt iets heel ergs fzo, race-incident?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Eens. Race incident..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Oh. Count me in! Ik ben wel pas later op de dag in staat om te reageren... Het is hier in Curaçao 6 uur vroeger :o

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Awww.. Mijn vriendin doet me wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Even over wat niet meer gezegd mag worden....
Het kan zijn dat ik ietsjes moet uitstellen tot maximaal 18:00 uur vandaag of alles onderbreng op de site van GoT iRacing en het max. is 10 stuks.

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 04-04-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
NickThissen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:49:
Ik zag het ook, lijkt me ook wel leuk maar dan juist voor de road kant ;) De ovals vond ik met Indycar ook wel leuk altijd maar is me te vaak voorgekomen dat ik een uur rondjes aan het rijden ben om dan in de laatste ronde gewoon eraf geduwd te worden :/

Maar ik ga eens kijken of ik ook mee kan doen af en toe.
Ja, dit is een goed punt. Het intrinsieke probleem met oval racing in iRacing is denk ik dat men weinig bereid is om niet al te veel risico's te nemen en genoegen te nemen met een iets mindere plek, maar wel gewoon de finish te halen. Het is ook mij vaak gebeurd dat allerlei coureurs in de laatste rondes veel te veel risico beginnen te nemen. En omdat de verschillen zo klein zijn, zijn de consequenties van dergelijke risico's heel groot: een klein foutje kan een heel veld naar de gallemiezen helpen. Men zou wat relaxer moeten leren worden. Wat dat betreft is het jammer dat het klassementsaspect niet heel belangrijk wordt gevonden in iRacing: in RL is het ook belangrijk om gewoon hoog te eindigen zodat je punten pakt. Hier kijkt men toch een beetje per race.
Wat dat betreft lijkt het me wel erg leuk om eens in een league te rijden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

NickThissen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:22:
[YouTube: F3]

Ik ben geen Marshall, maar neig naar een race incident (zonder andere reacties gelezen te hebben).

Zoals ik het zie kan de auto aan de binnenkant van de bocht iets meer naar binnen knijpen. Maar die kiest er voor om iets verder naar buiten te gaan. De auto die aan de buitenkant kan tegelijkertijd de auto wat laten lopen (wat ook sneller is), maar doet dat niet. Waarom hij dat niet doet valt niet te verklaren. Misschien is hij bang dat je hem van de baan drukt en niet terug er op laat? Dat is echter speculeren.

Wat mij betreft dus écht een gevecht voor positie en niet één duidelijk benadeelde partij.

Wel zuur dat je er later af wordt getikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja ik vond het ook duidelijk een race incident. De ander leek echter overtuigd dat ik hem van de baan geduwd zou hebben. Hij vond ook dat ik zelf de controle verloor in Ascari paar bochten later, had blijkbaar helemaal niet gezien dat ik een tik kreeg op m'n achterwiel. Het was ghost contact dus hij kon daar ook niet zoveel aan doen denk ik, maar toch... Met low downforce setup in Ascari zit je al snel op de limiet en een klein tikje = klein beetje glijden, en daarna heb je voor de linker terug het rechte stuk op gewoon totaal geen grip en ging de auto gewoon glijden en vloog ik de muur in...

Maar was vooral geinteresseerd om te horen of ik genoeg ruimte gaf. Denk dat het net niet kon, als ik de ander was geweest had ik me in ieder geval ook kwaad gemaakt om zo'n move :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

NickThissen schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:55:
Ja ik vond het ook duidelijk een race incident. De ander leek echter overtuigd dat ik hem van de baan geduwd zou hebben. Hij vond ook dat ik zelf de controle verloor in Ascari paar bochten later, had blijkbaar helemaal niet gezien dat ik een tik kreeg op m'n achterwiel. Het was ghost contact dus hij kon daar ook niet zoveel aan doen denk ik, maar toch... Met low downforce setup in Ascari zit je al snel op de limiet en een klein tikje = klein beetje glijden, en daarna heb je voor de linker terug het rechte stuk op gewoon totaal geen grip en ging de auto gewoon glijden en vloog ik de muur in...

Maar was vooral geinteresseerd om te horen of ik genoeg ruimte gaf. Denk dat het net niet kon, als ik de ander was geweest had ik me in ieder geval ook kwaad gemaakt om zo'n move :p
Het kan altijd erger. Eergisteren werd ik op het knikje richting Ascari er af getikt met 220 km/h in een 911 RSR. Mijn achterwiel was ter hoogte van zijn voorwiel en hij besloot naar links te sturen (waar ik dus zat) en duwde mij rond. Gelukkig bood hij later wel zijn excuses aan. Balen was vooral dat we (tot dat moment) voor P2 streden en nu beiden niks hadden. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alle voorbereidingen zijn klaar. ;)
Vanavond weer een GRC avondje!
En vanaf 18:00 uur..... lees mijn handtekening op het forum hier..... 8) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Iemand interesse in een setje HE Pro pedalen ? :P
Aangeschaft juli 2015, in gebruik sinds 2016 (had nog geen rig die sterk genoeg was om ze te monteren).
Set is zonder baseplate, wel met de extra curved pedalfaces (de originele rechte pedalen heb ik ook nog, en die krijg je er natuurlijk gewoon bij.)
Prijs: 500,-

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:01:
Iemand interesse in een setje HE Pro pedalen ? :P
Aangeschaft juli 2015, in gebruik sinds 2016 (had nog geen rig die sterk genoeg was om ze te monteren).
Set is zonder baseplate, wel met de extra curved pedalfaces (de originele rechte pedalen heb ik ook nog, en die krijg je er natuurlijk gewoon bij.)
Prijs: 500,-
Zullen we het hier on-topic houden. :9 :P
Ik weet dat ik de oorzaak ben met mijn gedoe waar ik niet over mag praten, maar moddies kijken mee. :X
Dus posts te koop graag in v&a' en over pedalen en zo in het 'stuurtjes en pedalen' draadje.

Release Notes
This patch contains some additional fixes for 2019 Season 2.

CHANGE LOGS:

iRacing BETA Interface - 01.00.27-beta

- Session Registration is now disabled if the Session is full.

- New filters have been added to the Car List.

- License Requirement Filtering now utilizes License Group instead of License Levels.

- For Tag filters, License Levels have been rearranged in descending order.

- Noon is now the default simulated starting time when creating any Hosted Session.

- Navigating to the Error page without having an actual error now redirects the user to the home page.

- The turquoise banner alerting the user that the Series they are browsing in Unranked has been removed.

- The tinted overlay on the images for the Home Page News Slider has been reduced.

- Fixed an issue where the Results for an event would automatically switch which session type results it was displaying.

- Fixed an issue where trying to load a Replay at the Nürburgring Combined track would ask you to buy something you already own.

- Fixed an issue with Grid View where items would change location after becoming a favorite (starred).

- Fixed an issue with Grid View where some sorting options were not working.

Membersite

- Prior to this release, the login pages, shopping cart, billing, and purchasing pages and "My Account" portion of the membersite were delivered via HTTPS. With this release, all remaining portions of the membersite are also delivered via HTTPS.
- - With the exception of the forums, all pages of the membersite should be marked as secure at all times. This displays as a green lock in Firefox, a grey lock in Chrome, and a clear lock in Edge. If you encounter any pages which are not secure or which display Mixed Content warnings, please contact support@iracing.com and these will be corrected.
- - The forums will also be delivered via HTTPS, but will display Mixed Content warnings when members include image links from insecure sites. These do NOT need to be reported as it is the expected behavior and functions in the same manner as other forums and news aggregations sites. All data between the browser and iRacing's web infrastructure remains encrypted.

Internet Explorer

- With this release, Internet Explorer will no longer properly display various portions of the membersite. As discussed in the 2019 Season 2 Release Notes, support for all versions of Internet Explorer was dropped on March 5, 2019. Members currently using Internet Explorer should begin using Google Chrome, Mozilla Firefox or Microsoft Edge to access the membersite.
- - Google Chrome - https://www.google.com/chrome/
- - Mozilla Firefox - https://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/

iRacing Test Drive Service

- The iRacing Test Drive service has been updated with the latest and greatest content!

Simultaneous Multi-Projection (SMP) Rendering

- Fixed an issue that was causing missing or flashing triangles near the edges of the screen when using SMP "perspective surround w-warping multi-projection" with a GTX2000 series GPU.

Single Pass Stereo (SPS) Rendering

- Fixed SPS to work correctly with non-parallel eye projections on GTX2000 series GPUs.
- - GTX1000 series GPUs are unable to do this with SPS enabled.

Pit Stop Animation - Indycars

- Transitions between animations have been smoothed to reduce animation flicker.

Virtual Reality

- Fixed an issue with the visor tear-offs not appearing in right-eye when Single-Pass Stereo (SPS) Rendering was enabled.

CARS:

Dirt Late Model

- (ALL) - Passenger-side WOO decal has been moved up to where it was located last season.

TRACKS:

Bristol Motor Speedway

- Opponent cars at this track should now be less inclined to run up into the outside wall.

Charlotte Motor Speedway

- Fixed a track surface bump in the backstretch apron near the chicane.

Eldora Speedway

- Gravity now affects the animated pit crew waiting for your vehicle normally here.
Ik wil medeleven van jullie voor Nick1, Nick 2 en mijzelf voor het hosten van sessies.
Daarom maar eens een video.

[ Voor 77% gewijzigd door JoepW op 04-04-2019 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
De rallycross server is er! ;) We missen nog flink wat regulars!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ik begin me langzaam maar zeker een noob te vinden maarruh...

Mijn pc is weer terug en hij werkt nu perfect dus dat is goed nieuws! Nu wilde ik een rondje gaan testen met mn nieuwe setup echter ik krijg t niet werkend. Het beeld komt alleen op mn “dominante” scherm. Beetje gegoogled etc maar ik kom nog niet echt verder. Wat is de rookie fout die ik maak?
-surround view binnen nvidia aanstaan
-in iracing 3 schermen aangeklikt, 5760x1080

Maar het doet maar weinig

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Tijn96 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:32:

Mijn pc is weer terug en hij werkt nu perfect dus dat is goed nieuws! Nu wilde ik een rondje gaan testen met mn nieuwe setup echter ik krijg t niet werkend. Het beeld komt alleen op mn “dominante” scherm. Beetje gegoogled etc maar ik kom nog niet echt verder. Wat is de rookie fout die ik maak?

Heb je de game al opnieuw opgestart? Zo ja check nog ff een keer of nvidia surround wel echt aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
Tijn96 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:32:

Kijk eens op internet of de nieuwe driver wel goeie support heeft voor surround gaat vaak fout bij nvidia anders ff een oude driver instaleren ben zelf ook al eens uren bezig geweest en toen bleek dat de nieuwe driver niet goed was

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Fassive schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:56:
[...]

Heb je de game al opnieuw opgestart? Zo ja check nog ff een keer of nvidia surround wel echt aan staat.
Ik weet niet waarom, maar na 5x opnieuw starten is het gelukt. Nu nog de juiste instellingen bepalen vwb fov etc maar dat is een andere taak. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De opkomst gisteren bij de GoT Rally Cross was (te) laag met 12 deelnemers. Jammer. Ik hoop dat er volgende week wat meer mensen zijn.
De race was wel fun. Ik had de server op Late Afternoon gezet maar dat was toch wel een probleem aan het eind van de race. Het werd opeens pikdonker! En dat met autos zonder verlichting op Okayama waar ook al geen verlichting is.
Zie hier mijn 2 heats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Ja, de Japanse nachten zijn erg donker. zag plots echt totaal niks meer. 8)
Sorry @Phydomir voor dat tikje aan het begin van heat 2, ik gleed net iets verder door dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

diknmuis schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:25:
Ja, de Japanse nachten zijn erg donker. zag plots echt totaal niks meer. 8)
Sorry @Phydomir voor dat tikje aan het begin van heat 2, ik gleed net iets verder door dan verwacht.
Oh, geen probleem. Maakte de klassieke fout door op het gas te gaan toen de rode lichten aangingen. Had een valse start en 15s SnH. In een race van 24 minuten niet de moeite waard om nog te proberen er iets van te te maken dus maar gelijk geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Er is weer een patch geweest met wat interresante aanpassingen:

- Fixed an issue that was causing missing or flashing triangles near the edges of the screen when using SMP "perspective surround w-warping multi-projection" with a GTX2000 series GPU.

Voor de VR mensen onder ons:

- Fixed SPS to work correctly with non-parallel eye projections on GTX2000 series GPUs.

Virtual Reality

- Fixed an issue with the visor tear-offs not appearing in right-eye when Single-Pass Stereo (SPS) Rendering was enabled.

Ik heb nog niet kunnen testen hoe het met SPS nu zit i.v.m de blackboxes en de wolken. Dat ga ik vanavond doen.

Link: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3645780.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:56:
Er is weer een patch geweest met wat interresante aanpassingen:

Voor de VR mensen onder ons:

Virtual Reality

Ik heb nog niet kunnen testen hoe het met SPS nu zit i.v.m de blackboxes en de wolken. Dat ga ik vanavond doen.

Link: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3645780.page
Ahum: "Oud nieuws" ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ow.. zag zo vlug je post niet :) , Nou ja, schrale troost. De patch haalt voor VR geen moer uit wat ik nu zo vlug zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
Ik merk echt dat de laatste patches in iRacing gemiddeld genomen de prestaties in VR echt (flink) zijn achteruit gegaan. Kan ook aan nieuwe nvidea drivers liggen, maar je word er wel een beetje treurig van. Ze hebben ook blijkbaar enorm veel moeite om het op te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Dat is vreemd, want dat is niet mijn ervaring. Ik heb sinds de laatste patches nog nooit zo'n lage load op mijn systeem gehad. Het nare alleen was, dat SPS in sommige situaties mijn beeld zo deed vervormen dat mijn maag er van ging draaien. Het lijkt erop dat dat nog niet is opgelost helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Moet ik nou een 2080 kopen om weer ca. 180 FoV te krijgen 8)7
quote: Shawn Nash
We are adding true 3-screen multi-projection for GTX2000's at the moment, to be released next season. With this, you can have three screens without the current SMP defects and limits (you can go all way up to 175 deg FOV and have side screens at the full tilt angles etc )

So the 2080's really have a much more advanced version of SMP/SPS all around than the 1080's.
Bron: https://members.iracing.c...ist/3645814.page#11507034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Het lijkt erop Joep... Nja, en alleen maar werken en geen geld uitgeven is ook niet goed, dan moet Dorien het allemaal opmaken :)
Een 1080 raak je 2e hand nog wel kwijt voor zo'n 350-375 ofzo.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

Arfman

Drome!

Precies, geld moet rollen 8)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
ZFLaSH schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:27:
Dat is vreemd, want dat is niet mijn ervaring. Ik heb sinds de laatste patches nog nooit zo'n lage load op mijn systeem gehad. Het nare alleen was, dat SPS in sommige situaties mijn beeld zo deed vervormen dat mijn maag er van ging draaien. Het lijkt erop dat dat nog niet is opgelost helaas.
Ik neem aan dat jij een GTX2000-kaart hebt dan? Want ik heb een 1070 en daar schijnt SPS nog niet mee te werken. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:42:
Het lijkt erop Joep... Nja, en alleen maar werken en geen geld uitgeven is ook niet goed, dan moet Dorien het allemaal opmaken :)
Een 1080 raak je 2e hand nog wel kwijt voor zo'n 350-375 ofzo.
Nee er komt dan een 970 vrij. De 1080 gaat dan naar mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Loekoe schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:01:
[...]

Ik neem aan dat jij een GTX2000-kaart hebt dan? Want ik heb een 1070 en daar schijnt SPS nog niet mee te werken. :'(
Staat ook duidelijk in de release notes:

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
derx666 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:08:
[...]

Staat ook duidelijk in de release notes:

[...]
SPS werkt wel met een 10xx, maar alleen met parallel projections:

The GTX1000's definitely do support SPS, but only with parallel projections, which was really all that the HMDs were doing back then. And honestly, the vast majority still are, and will continue to do so - use parallel projections.

For SPS to work with non-parallel projections you need an updated GPU. GTX1000's only multi-project the "x" value of the vertex, whereas the GTX2000s multi-project the entire vertex. With non-parallel projections you need the entire vertex.

Op dit moment lijkt de patch voor mensen met een Odyssey(+) goed geholpen te hebben. De wolken / enginesmoke en blackboxen blijken lastiger te fixen te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door ZFLaSH op 05-04-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ahhh... my bad :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

SPS werkt prima op mijn 1080. Je moet wel even zorgen dat je de laatste Nvidia drivers hebt. Ik heb sinds de laatste (grote) build nog niet zo soepel rond gereden in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
Phydomir schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:25:
SPS werkt prima op mijn 1080. Je moet wel even zorgen dat je de laatste Nvidia drivers hebt. Ik heb sinds de laatste (grote) build nog niet zo soepel rond gereden in VR.
Volgens mij is het dus niet perse dat het niet werkt, maar dat het de functionaliteit op dit moment verslechtert ipv verbetert. Ik had dit ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar, dus ik kan de bron niet geven.
EDIT: Afijn, volgens mij zit ik er ook gewoon naast.. Ik weet het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Loekoe op 05-04-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

tsja... Duidelijk verhaal

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:04:
[...]

Nee er komt dan een 970 vrij. De 1080 gaat dan naar mijn desktop.
De vraag is en blijft of ik qua fps’n wat win met een 2080 of dat mijn cpu dan toch opeens de bottleneck blijkt.
En ook mijn cpu upgraden wordt wel errug duur...

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 05-04-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:12:
[...]

De vraag is en blijft of ik qua fps’n wat win met een 2080 of dat mijn cpu dan toch opeens de bottleneck blijkt.
Tsja, de vraag is in hoeverre je afzonderlijke cores op dit moment belast worden door iRacing. Ik kwam volgens mij pasgeleden ergens software tegen die cores exclusief kon reserveren voor programma's. Dat zou misschien nog kunnen helpen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:46:
[...]
Tsja, de vraag is in hoeverre je afzonderlijke cores op dit moment belast worden door iRacing. Ik kwam volgens mij pasgeleden ergens software tegen die cores exclusief kon reserveren voor programma's. Dat zou misschien nog kunnen helpen.
http://www.waarkanikdatdownloaden.aub? :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Heb me net rot gezocht maar kan het niet meer vinden. Als ik het tegenkom bij jij de 1e die het hoort.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:25:
[...]

Heb me net rot gezocht maar kan het niet meer vinden. Als ik het tegenkom bij jij de 1e die het hoort.
Dit soms?
https://bitsum.com/#1476109066202-af9810f7-491b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
Op de site waar je ook ram kunt downloaden 8)

Ik denk dat een nieuwere gpu aan dezelfde cpu hangen weinig tot niets uithaalt. Een nieuwere cpu met hogere/snellere single core performance zal waarschijnlijk meer baat hebben bij iracing.

Iracing heeft bij mij zowel mn cpu als gpu nog nooit volledig benut, komt door cpu bottleneck denk ik, zeker als je hoge fps wil draaien. Plaatsen waar ik drops heb of slechte performance (bvb donker-daytona) zit mn cpu en gpu gebruik op 30-40%. (i7 4790k-gtx1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@diknmuis Die 30-40% CPU gebruik is het totale CPU gebruik. Kijk maar eens naar de afzonderlijke cores, daar zul je zien dat er 1 core is die waarschijnlijk rond de 100% zit, en de 2e boven de 80%. Andere iRacing threads worden over de rest van de CPU cores verdeeld, maar die hebben veel minder nodig (denk aan sound en popcornfx enzo).

Die 100% is je bottleneck, en ja dat doet ie ook op een 9700K op 5.1GHz.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:40
diknmuis schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:55:
[...]

Op de site waar je ook ram kunt downloaden 8)

Ik denk dat een nieuwere gpu aan dezelfde cpu hangen weinig tot niets uithaalt. Een nieuwere cpu met hogere/snellere single core performance zal waarschijnlijk meer baat hebben bij iracing.

Iracing heeft bij mij zowel mn cpu als gpu nog nooit volledig benut, komt door cpu bottleneck denk ik, zeker als je hoge fps wil draaien. Plaatsen waar ik drops heb of slechte performance (bvb donker-daytona) zit mn cpu en gpu gebruik op 30-40%. (i7 4790k-gtx1080)
Is dat nog steeds zo :/...?

Ben er vorig jaar met m'n eigen systeem eens ingedoken en trok toen ook al dezelfde conclusie.

Heb 144Hz schermen en wilde dus graag die verversingssnelheid, ook bij multiplayer. Het 'spelen' met de grafische instellingen had weliswaar invloed op het aantal fps, maar NIET op de usage van de CPU en GPU. Die zat inderdaad constant rond de 30-40%.

Concludeerde dat het dus zinloos was om te upgraden voor meer eye-candy. Het lijkt dat de enige manier om een hoge fps in multiplayer iRacing te krijgen is om de settings omlaag te draaien.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
alexbl69 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:41:
[...]

Is dat nog steeds zo :/...?

Ben er vorig jaar met m'n eigen systeem eens ingedoken en trok toen ook al dezelfde conclusie.

Heb 144Hz schermen en wilde dus graag die verversingssnelheid, ook bij multiplayer. Het 'spelen' met de grafische instellingen had weliswaar invloed op het aantal fps, maar NIET op de usage van de CPU en GPU. Die zat inderdaad constant rond de 30-40%.

Concludeerde dat het dus zinloos was om te upgraden voor meer eye-candy. Het lijkt dat de enige manier om een hoge fps in multiplayer iRacing te krijgen is om de settings omlaag te draaien.
Het vreemde is dat het echt omlaagdraaien ook niet helpt.
Maar of een 2080 helpt zou ik zo graag willen weten voordat ik € 800 over de balk gooi....

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 05-04-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
derx666 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:37:
@diknmuis Die 30-40% CPU gebruik is het totale CPU gebruik. Kijk maar eens naar de afzonderlijke cores, daar zul je zien dat er 1 core is die waarschijnlijk rond de 100% zit, en de 2e boven de 80%. Andere iRacing threads worden over de rest van de CPU cores verdeeld, maar die hebben veel minder nodig (denk aan sound en popcornfx enzo).

Die 100% is je bottleneck, en ja dat doet ie ook op een 9700K op 5.1GHz.
Ik gebruik een overlay waarop ik iedere core/thread het X % gebruik zie, geen enkele zit op 100% en alles wordt eigenlijk 'redelijk' verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
diknmuis schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:08:
[...]

Ik gebruik een overlay waarop ik iedere core/thread het X % gebruik zie, geen enkele zit op 100% en alles wordt eigenlijk 'redelijk' verspreid.
Dat zie ik idd ook.
Alles redelijk verdeeld over alle coree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Beetje off-topic, is er toevallig nog iemand die iets van Android development kent? Ik wil m'n iR Forum app updaten maar zit (zoals elke keer!!) te kloten met nieuwe versies van Gradle en support packages en al die zooi.... Waarom kan ik niet gewoon de code updaten en een nieuwe build doen, nee ik moet weer alle zooi updaten en alles is niet meer compatible en en en... Word er gek van :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:12:
[...]

Een 2080 gaat je alleen helpen met zaken zoals SMP en wat meer detail. iRacing is nog steeds king in het verstoken van CPU cycles. Ik zou ook eerst eens kijken naar de frametiming van de CPU en de GPU. Als deze te hoog is wordt het volgende frame te laat gerenderd en gaat de FPS omlaag geschaald worden. Bij mijn 4670K zat ik op Tsukuba op een gegeven moment op 22ms CPU frametime bij de start- finish wat tot gevolg had, dat ik een flinke FPS drop had op dat moment. Dit geldt overigens ook voor GPU, alleen binnen iRacing in mindere mate. Als de CPU te laat data aanbied voor de GPU, gaat die automatisch minder load krijgen.

Frametimes zijn tegenwoordig erg belangrijk op hoge FPS-rates en daarom zie je ze tegenwoordig ook in elke test naar voren komen. Enige wat hier overigens tegen helpt zijn instructions per clockcycle en frequency die daarop draait. Exclusiviteit op een core is natuurlijk een pre en daar kan Project Lasso inderdaad prima bij helpen.

Meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:54:
[...]

Een 2080 gaat je alleen helpen met zaken zoals SMP en wat meer detail. iRacing is nog steeds king in het verstoken van CPU cycles. Ik zou ook eerst eens kijken naar de frametiming van de CPU en de GPU. Als deze te hoog is wordt het volgende frame te laat gerenderd en gaat de FPS omlaag geschaald worden. Bij mijn 4670K zat ik op Tsukuba op een gegeven moment op 22ms CPU frametime bij de start- finish wat tot gevolg had, dat ik een flinke FPS drop had op dat moment. Dit geldt overigens ook voor GPU, alleen binnen iRacing in mindere mate. Als de CPU te laat data aanbied voor de GPU, gaat die automatisch minder load krijgen.

Frametimes zijn tegenwoordig erg belangrijk op hoge FPS-rates en daarom zie je ze tegenwoordig ook in elke test naar voren komen. Enige wat hier overigens tegen helpt zijn instructions per clockcycle en frequency die daarop draait. Exclusiviteit op een core is natuurlijk een pre en daar kan Project Lasso inderdaad prima bij helpen.

Meten is weten.
Als de boel dipt bij mij (oa bij de finale op tsukuba) dan kijk ik naar de getallen van mij fps meter in iracing en dan zie ik de gpu bv op 8 staan, rendering ietsjes lager en de cpu op 2 à 3.
Dat wijst toch op de gpu als bottleneck. Enige wat het ook zou kunnen zijn is het mb als de chipset het niet aan zou kunnen. Of zit ik helemaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:07:
[...]

Als de boel dipt bij mij (oa bij de finale op tsukuba) dan kijk ik naar de getallen van mij fps meter in iracing en dan zie ik de gpu bv op 8 staan, rendering ietsjes lager en de cpu op 2 à 3.
Dat wijst toch op de gpu als bottleneck. Enige wat het ook zou kunnen zijn is het mb als de chipset het niet aan zou kunnen. Of zit ik helemaal mis.
Ik zou het gewoon eens meten buiten iRacing om. Dan krijg je denk ik een beter inzicht in je bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:10:
[...]

Ik zou het gewoon eens meten buiten iRacing om. Dan krijg je denk ik een beter inzicht in je bottleneck.
Maar wel met iracing in gebruik neem ik aan.
Dan zie ik in loads het zelfde beeld.
GPU 100% en CPU 40-50% (op alle cores)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:13:
[...]

Maar wel met iracing in gebruik neem ik aan.
Dan zie ik in loads het zelfde beeld.
GPU 100% en CPU 40-50% (op alle cores)
Bijzonder. Als ik in de buurt zou wonen had je wel even mijn 2080 kunnen lenen om wat te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zal van het weekend nog eens goed testen.
Maar @derx666 was al eens wezen tweaken bij mij thuis en kon ook niks vreemds vinden anders dan bovenstaande constatering.
Misschien dat ik eerst eeb upgrade naar een 2080 doe en dan later nog eens mb, mem en cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Je hebt je 1080 wel lekker overgeclocked? Die GPU's staan bekend om hun flinke rekbaarheid (tenminste mijn 1080).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:18:
Je hebt je 1080 wel lekker overgeclocked? Die GPU's staan bekend om hun flinke rekbaarheid (tenminste mijn 1080).
Done👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Mooi,.Mijn 1080 kon ik +240 op de core en +800 op mem geven en dat gaf een mooie procentuele winst op. Je kan anders altijd een 2080 bestellen en mocht het toch tegenvallen kostenloos terugsturen. Lang leve de wet koop op afstand :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Joep,
Ik ben zelf van een i7 2700k (oc’d naar 4.6 GHz) naar een i7 9700k gegaan en echt een wereld van verschil. Waar ik bv op een donker Daytona nog framedrops had opkomend oval heb ik dat nu nagenoeg niet. En zelfs als mijn FPS iets zakt dan merk ik daar geen verschil in op mijn beeld (en dat had ik absoluut wel).

Mijn 9700k is nog niet eens overgeklokt en dat is het enige wat veranderd is (ja en mobo en RAM natuurlijk). Videokaart is nog steeds een 1070 en die doet prima zijn werk.

Ik denk dat je 4670k wat moe aan het worden is. Op Tsukuba heb ik ook FPS drops net zoals ieder ander maar ook daarin weer weinig last van tearing of lag of iets dergelijks.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:08:
Joep,
Ik ben zelf van een i7 2700k (oc’d naar 4.6 GHz) naar een i7 9700k gegaan en echt een wereld van verschil. Waar ik bv op een donker Daytona nog framedrops had opkomend oval heb ik dat nu nagenoeg niet. En zelfs als mijn FPS iets zakt dan merk ik daar geen verschil in op mijn beeld (en dat had ik absoluut wel).

Mijn 9700k is nog niet eens overgeklokt en dat is het enige wat veranderd is (ja en mobo en RAM natuurlijk). Videokaart is nog steeds een 1070 en die doet prima zijn werk.

Ik denk dat je 4670k wat moe aan het worden is. Op Tsukuba heb ik ook FPS drops net zoals ieder ander maar ook daarin weer weinig last van tearing of lag of iets dergelijks.
Da's de duurdere van de 2 mogelijke updates :F
MG, Mem, CPU en koeler komt zo maar rond de € 1000,-
Nog maar eens een paar nachies over slapen ;)
Update: Ow... huidige PC is alweer 3 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 07-04-2019 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Zo! Alles opgebouwd en alles werkt (gister 3 uur bezig geweest met het hele simlab frame...) net eerste 2 races mx5 gereden. Wel lache! 1ste keer laatste want kon een startcrash niet ontwijken en 2de keer eerste geworden. Moet nog wel het eea finetunen maar het begin is er!

Ik denk overigens dat ik me nog niet waag aan spa morgen met jullie. Dat bespaar ik mijzelf denk ik (en jullie).

Wat is de snelste manier om van je rookie status af te komen btw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:35
Tijn96 schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:54:
(gister 3 uur bezig geweest met het hele simlab frame...)
Slechts 3 uur? Ik denk dat ik daar een veelvoud van in heb zitten. Niet dat de assemblage zo ingewikkeld is, maar werkelijk ALLES is af te stellen op je eigen voorkeur. Maar mooi dat je alles voor elkaar hebt en mooi eerste resultaat.

Ik heb gisteren een leuke Skip race gehad die in een grote teleurstelling eindigde. Toch wel plezier gehad. Ik was van setup gewisseld voor de race, bleek die niet genoeg brandstof te hebben om de race mee uit te rijden. De start was fantastisch na een slechte kwalificatie en ik lag op een moeizaam veroverde P5, maar uiteindelijk naar iets van P12 gezakt na de pitstop.
JoepW schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:34:
[...]
Update: Ow... huidige PC is alweer 3 jaar.
Afgeschreven dus! :)
DarkPino schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:08:
Joep,
Ik ben zelf van een i7 2700k (oc’d naar 4.6 GHz) naar een i7 9700k gegaan en echt een wereld van verschil.
Ik rij met een OC'd 2600k @4.3GHz en een 1070ti en ik had altijd het vermoeden dat de 2600k nog wel meekon, maar jouw reactie brengt mij aan het twijfelen. Wordt wel een dure en ik haal eigenlijk altijd wel 100+ fps....

[ Voor 28% gewijzigd door SlaadjeBla op 07-04-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

SlaadjeBla schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:59:
[...]

Slechts 3 uur? Ik denk dat ik daar een veelvoud van in heb zitten. Niet dat de assemblage zo ingewikkeld is, maar werkelijk ALLES is af te stellen op je eigen voorkeur. Maar mooi dat je alles voor elkaar hebt en mooi eerste resultaat.
eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ik vrijwel meteen perfect zat 8)

Pagina: 1 ... 175 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies