iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 174 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 14:41
Ik zie steeds meer Rigs met een ultrawide 49" monitor zoals:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0xFsShE.jpg

Wat zijn jullie meningen hierover en dan vooral voor iracing? Dit soort type monitoren beginnen steeds meer mainstream en hoger in resolutie te worden. Vooral t.o.v. een triple setup.

[ Voor 4% gewijzigd door ZFLaSH op 22-03-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12

derx666

mecker ende blaet

Je FOV is vooral nog steeds beperkt tov een triple screen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Klopt, maar toch zie je steeds meer simracers dit soort schermen gebruiken. Qua aansturen is het wel veel lichter dan triples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zeker. Maar ik heb nu een FOV van 120 met 3 22" 1680x1050 op iets minder dan 70cm afstand van mn ogen. Om dezelfde FOV van 120 te krijgen met een 49" 32:9 scherm moet ik deze op 34.5cm van m'n ogen hebben. Ik denk dat ik dan met mn stuur in het gedrang kom.
Met het scherm op een wat "gemakkelijkere" 50cm afstand zou je een scherm met een breedte van 1.8 meter nodig hebben om een FOV van 120 te krijgen.

Oftewel, nog niet echt een goeie vervanger voor 3 schermen imho. Beter kun je dan investeren in VR of 3 24" schermen met 144hz (vanaf zo'n 190,- per stuk).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Niellie41

[object Object]

Ik denk dat het een goede tussenstap is tov drie schermen of VR. Kijkend naar het screenshot hierboven, zie je genoeg. Naar de zijkant kijken is alleen nodig wanneer je naast iemand rijdt of bij heel scherpe bochten.

Voor drie schermen komt to meer bij kijken, dan alleen de schermen. Je hebt ook een monitor stand nodig en een heel goede PC, wil je nog steeds veel FPS hebben. Niet iedereen wil of kan dit allemaal aanschaffen.

Het ligt gewoon net aan de situatie wat het slimste is. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Twee knopjes voor look left/right is nog steeds de goedkoopste optie :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
@Niellie41 Ik ben even in de pricewatch gaan kijken en zag dat deze 49" Samsung rond de 900 euro kost. Erg prijzig dus voor dit scherm met een 1080P resolutie in de hoogte (dat vond ik nogal teleurstellend) en voor dat bedrag kun je dus een mooie GPU+RIFT kopen.

Die maf van een Tyson Meijer heeft ook zo'n scherm zag ik en dat triggerde me nog meer in het waarom. Voordeel van zo'n groot gecurved scherm is inderdaad het gebrek aan bezels en de eenvoudigheid qua setup. Ziet er wel sjiek uit zo'n scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

NickThissen schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:47:
Twee knopjes voor look left/right is nog steeds de goedkoopste optie :+
Lopen is ook goedkoper dan auto rijden 8)7. Geld moet rollen!

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

w4rguy schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Lopen is ook goedkoper dan auto rijden 8)7. Geld moet rollen!
En op de bank levert het ook niks meer op tegenwoordig

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

3x 1920x1080 144hz voor 570,- een monitor stand als je hem zelf maakt van Alu profielen zo'n 150,- (bij Simlabs 199,-). Kwa videokaart moet je wel iets beter hebben inderdaad. Een 1070(ti) of 1080 zou ik wel aanraden.

edit:
De "goedkoopste" Samsung 49" heeft wel maar een g2g van 5ms. Hierdoor krijg je zelfs op een 144hz scherm flinke last van ghosting. Je moet die van 940,- hebben, die een 1ms g2g heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door derx666 op 22-03-2019 12:14 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:11

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gaaf artikel op basis van interview met Max over Atze, iRacing en simracen.
https://nl.motorsport.com...-hartslag-omhoog/4356457/

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Leuke is dat met de nieuwe generatie coureurs, simracing gewoon veel meer tractie krijgt en gemeengoed wordt. Waar Raikonen nog nooit in een simulator heeft gezeten, zijn types zoals Max, Lando en George ermee opgegroeid. Geeft onze hobby alleen maar meer aandacht wat de ontwikkeling ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 07:18:
Leuke is dat met de nieuwe generatie coureurs, simracing gewoon veel meer tractie krijgt en gemeengoed wordt. Waar Raikonen nog nooit in een simulator heeft gezeten, zijn types zoals Max, Lando en George ermee opgegroeid. Geeft onze hobby alleen maar meer aandacht wat de ontwikkeling ten goede komt.
Alonso heeft aandelen gekocht in een een esport platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Alonso heeft aandelen gekocht in een een esport platform.
Klopt. Matt Malone is ambassadeur geworden van zijn racing team, maar ik denk dat hij wel een uitzondering is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wel een andere sim, maar aangezien het rFactor draadje niet leeft en dit de betere promotie is voor onze hobby hier een link naar de 12 uur van Sebring met o.a. Max Verstappen samen met Atze Kerkhof (Team Redline), Rudy van Buren samen met Kevin van Dooren (Team Redline) en András Király met Dennis Douna (SimRacing For Holland).

Stream: https://www.twitch.tv/rfactorlive

Live timing: http://simracing.club/d1-live-timing/

Update: Rudy van Buren / Kevin van Dooren retired. Driver swap error of zo. Wat een armoe. :?

Update 2: Max & Atze getroffen door een bug waardoor ze na de rijderswissel opeens met een andere setup reden. En minder snelheid daardoor :?

[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 24-03-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
@Niellie41 is 24h dit weekend of volgend weekend is er een stream?

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PatrickPost1972 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:10:
Tuurlijk altijd op iRacing esport.

En altijd op de site van NEO-Endurance:
https://live.neo-endurance.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Helaas geen MX5WT vanavond voor mij.
Veel in de tuin gedaan vandaag en mijn knie is weer :'( :( :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Niellie41

[object Object]

PatrickPost1972 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:10:
Dit weekend inderdaad.

Hier zijn de streams
📺 Hours 1-4: YouTube: NEO Endurance Series | 24 Hours of Le Mans | Hours 1-4
📺 Hours 4-8: YouTube: NEO Endurance Series | 24 Hours of Le Mans | Hours 4-8
📺 Hours 8-12: YouTube: NEO Endurance Series | 24 Hours of Le Mans | Hours 8-12
📺 Hours 12-16: YouTube: NEO Endurance Series | 24 Hours of Le Mans | Hours 12-16
📺 Hours 16-20: YouTube: NEO Endurance Series | 24 Hours of Le Mans | Hours 16-20
📺 Hours 20-24: YouTube: NEO Endurance Series | 24 Hours of Le Mans | Hours 20-24

(Hopelijk kunnen ze ooit die lange races met één stream doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:04
JoepW schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:02:
Wel een andere sim, maar aangezien het rFactor draadje niet leeft en dit de betere promotie is voor onze hobby hier een link naar de 12 uur van Sebring met o.a. Max Verstappen samen met Atze Kerkhof (Team Redline), Rudy van Buren samen met Kevin van Dooren (Team Redline) en András Király met Dennis Douna (SimRacing For Holland).

Stream: https://www.twitch.tv/rfactorlive

Live timing: http://simracing.club/d1-live-timing/

Update: Rudy van Buren / Kevin van Dooren retired. Driver swap error of zo. Wat een armoe. :?

Update 2: Max & Arze getroffen door een bug waardoor ze na de rijderswissel opeens met een andere setup reden. En minder snelheid daardoor :?
Best leuk om te kijken dit :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Virtual Motorsport (met oa. Bas en Dennis en Michael) liggen nog netjes 9de. Knap hoor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

JoepW schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:38:
[...]

Virtual Motorsport (met oa. Bas en Dennis en Michael) liggen nog netjes 9de. Knap hoor.
We hadden rond P6 gelegen als mijn PC niet gecrashed was in het begin van de race en Michael niet was vergeten te tanken 8)7

We liggen inmiddels al weer P8 en we moeten nog 1 plekje winnen om 8e in de standing te worden en dus te qualificieren voor volgende seizoen. Het blijft apart dat een race van 24 uur altijd nog spannend wordt tot het eind. We zitten nu namelijk 12,5 sec achter P7 en liggen 13 sec voor P9 met nog 2 uur te gaan.

edit: inmiddels toch P7 nu die voor ons staat inmiddels al een tijdje in de pits. Dus lijkt er op dat het toch nog goed komt voor de standings

[ Voor 10% gewijzigd door Linc op 24-03-2019 14:01 ]

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
@JoepW Klote dat je knie weer opspeelt.
Gisteren de Le mans Team gedaan. Ondanks compleet verkeerde diagnose van de dokter dat m'n pezen overbelast waren. Is veel meer aan de hand! ;)
Anyway, derde plek gereden voordat ik 10 minuten voor de race door n gelapte car van de baan werd gedrukt.
Plek 24 geeindigd. Zwaar de pee over in maar ja...
That's racing. Was ook beetje 'n fout van mijzelf door te denken dat de dude begrijpt dat hij z'n lijn moet aanhouden als hij gelapt wordt en niet in eens naar rechts gaan als ik achter em zit als ik em wil voorbij gaan. C'est la vie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Linc schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:56:
[...]

We hadden rond P6 gelegen als mijn PC niet gecrashed was in het begin van de race en Michael niet was vergeten te tanken 8)7

We liggen inmiddels al weer P8 en we moeten nog 1 plekje winnen om 8e in de standing te worden en dus te qualificieren voor volgende seizoen. Het blijft apart dat een race van 24 uur altijd nog spannend wordt tot het eind. We zitten nu namelijk 12,5 sec achter P7 en liggen 13 sec voor P9 met nog 2 uur te gaan.

edit: inmiddels toch P7 nu die voor ons staat inmiddels al een tijdje in de pits. Dus lijkt er op dat het toch nog goed komt voor de standings
Gefeliciteerd met jullie 7de plek en een ticket voor volgend seizoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Linc schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:56:
[...]

Top mannen. Ik heb het vanuit racecontrol goed kunnen volgen, en knap hoe jullie uiteindelijk toch nog p7 wisten te halen. Congrats aan het hele team!

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 07:08
Tijn96 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:14:
PC besteld! Het laatste puzzelstuk voor mijn sim is onderweg!
Heb het denk ik maar meteen goed gedaan.
i9 9900K
32gb 3000mhz
1,5tb SSD
RTX 2080Ti

Daar 3x 27" schermen besteld. Kan niet wachten om te beginnen. Van het weekend maar eens een iRacing account aanmaken :+

En me dan ook gelijk aanmelden bij het iracing Tweakers gedeelte

Me can't wait
Was het niet handig geweest om een paar maandjes te wachten voor de nieuwe ryzens? Als de geruchten waar zijn zijn ze ook per thread sneller dan de intels, inc de 9900k, èn een heel stuk goedkoper, èn ~33% efficienter qua stroom (en dus hitte, etc). Zelfs al was het niet waar gaan de intels in de zomer denk ik wel in prijs omlaag omdat ze tot einde 2020 geen 7nm concurrentie kunnen bieden.

Ik zit zelf te wachten tot ik naar een 3700x kan overstappen, dan kan mijn 2500k eindelijk men pensioen :)

Hij trekt wel nog steeds 1080p triples met 90-ish fps op medium settings.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ChromeBallz schreef op maandag 25 maart 2019 @ 02:17:
[...]

Was het niet handig geweest om een paar maandjes te wachten voor de nieuwe ryzens? Als de geruchten waar zijn zijn ze ook per thread sneller dan de intels, inc de 9900k, èn een heel stuk goedkoper, èn ~33% efficienter qua stroom (en dus hitte, etc). Zelfs al was het niet waar gaan de intels in de zomer denk ik wel in prijs omlaag omdat ze tot einde 2020 geen 7nm concurrentie kunnen bieden.

Ik zit zelf te wachten tot ik naar een 3700x kan overstappen, dan kan mijn 2500k eindelijk men pensioen :)

Daar help je hem echt mee. :? :X O-) 8)7
Nadat iemand trots verteld dat ie een vet nieuw systeem heeft gekocht: vertellen dat het of goedkoper of beter had gekund.
(Ennuh btw ik zou gewacht hebben op de nieuwste quantum computer. Die zijn zo snel... 8) )

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 25-03-2019 04:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ChromeBallz schreef op maandag 25 maart 2019 @ 02:17:
[...]

Wellicht had ik, kostentechnisch, beter kunnen wachten. Echter zal ik dan nooit een pc kopen want er is altijd wel weer iets wat binnenkort uitkomt wat weer beter is. Is het niet dit is het wel nieuwe videokaarten of wat dan ook. Ik verwacht dat ik hier toch wel even mee vooruit kan qua iRacing dus ik maak me niet super druk (vooralsnog) ;)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 07:08
JoepW schreef op maandag 25 maart 2019 @ 04:49:
[...]

Daar help je hem echt mee. :? :X O-) 8)7
Nadat iemand trots verteld dat ie een vet nieuw systeem heeft gekocht: vertellen dat het of goedkoper of beter had gekund.
(Ennuh btw ik zou gewacht hebben op de nieuwste quantum computer. Die zijn zo snel... 8) )
Mja, dat is ook wel waar... Ik kwam er alleen wat laat bij natuurlijk. Ik zeg het alleen omdat ik de 9900k ook heb overwogen ;)
Tijn96 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:14:
[...]

Wellicht had ik, kostentechnisch, beter kunnen wachten. Echter zal ik dan nooit een pc kopen want er is altijd wel weer iets wat binnenkort uitkomt wat weer beter is. Is het niet dit is het wel nieuwe videokaarten of wat dan ook. Ik verwacht dat ik hier toch wel even mee vooruit kan qua iRacing dus ik maak me niet super druk (vooralsnog) ;)
Meer dan goed genoeg natuurlijk :)

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ChromeBallz schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:31:
[...]

Mja, dat is ook wel waar... Ik kwam er alleen wat laat bij natuurlijk. Ik zeg het alleen omdat ik de 9900k ook heb overwogen ;)

[...]

Meer dan goed genoeg natuurlijk :)
Eerlijkheid gebied ook te zeggen dat ik de PC niet zelf bouw en info heb ingewonnen omdat mijn kennis niet ver genoeg reikt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 09:25
Tijn96 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:46:
[...]

Eerlijkheid gebied ook te zeggen dat ik de PC niet zelf bouw en info heb ingewonnen omdat mijn kennis niet ver genoeg reikt :+
Je hebt een beest van een machine gekocht waar je jaren plezier van zal beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

R3m3d7 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:48:
[...]

Je hebt een beest van een machine gekocht waar je jaren plezier van zal beleven.
Ben heel benieuwd! Ik verwacht hem deze week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Daarnaast moet ik nog maar zien waar AMD mee op de proppen komt. Vega zou ook een geweldige GPU zijn en die viel zwaar tegen. Het huidige ryzen platform is op basis van Singlecore ook niet heel bijzonder. 9900K (of de 9700K / 9600K) is een prima keuze (ik zelf heb die ook gekocht) en in deze branch is altijd het onderstaande waar:

Over een maand is er altijd iets nieuwers en goedkopers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 14:27
Mooie set Tijn...

Zo de kogel is door de kerk....

Al een hele tijd aan het ..... met usb poorten, muis in usb3 poort op het moederbord laat de pc heel raar reageren...

Pc hangt soms spontaan, veel sturen (slingeren) laat pc halve seconde bevriezen. Alles via een powered usb hub aansluiten, extra pci usb controller, nieuwe voeding, niks van dat alles helpt...

Heeft me inmiddels al aardig wat irating gekost omdat midden in een race de pc er weer eens mee stopte.

Besloten om de kast en een aantal onderdelen te houden:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 295,05€ 295,05
1Inateck 7-Port USB 3.0 PCI-E Card KTU3FR-5O2U€ 0,-€ 0,-
1Lancool Dragon Lord PC-K62€ 0,-€ 0,-
1Seasonic Focus Plus 850 Gold€ 119,90€ 119,90
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte VR Extended Front Panel€ 32,67€ 32,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 447,62

En te voorzien van nieuwe componenten daar waar nodig:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 276,50€ 276,50
1Gigabyte Z390 Aorus Pro€ 191,-€ 191,-
1Corsair Hydro H80i v2€ 84,-€ 84,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 104,70€ 104,70
1Samsung 970 Evo Plus 500GB€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 775,20

Samen met een Fanatec V2 wheelbase + clusbport pedals, Derek Speare Style A+B, Oculus en een hyperx cloud 2 set hoop ik weer wat meer aan het racen te kunnen...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Heb je ook al eens een andere muis geprobeerd? Dat probleem had ik namelijk... muis was stuk, liet de usb haperen (aan/uit/aan/uit) en daardoor raakte alles in de war, bijv kalibratie van pedalen steeds kwijt etc. Nieuwe muis gehaald en probleem was weg.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:30:
Heb je ook al eens een andere muis geprobeerd? Dat probleem had ik namelijk... muis was stuk, liet de usb haperen (aan/uit/aan/uit) en daardoor raakte alles in de war, bijv kalibratie van pedalen steeds kwijt etc. Nieuwe muis gehaald en probleem was weg.
Dat is wel een heel goedkope upgrade 8)
Btw: ben er vanavond bij. oOo

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 25-03-2019 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja niet echt een upgrade (tenzij je met de muis raced :+), maar als het aan de muis ligt heb je straks met je nieuwe pc gewoon hetzelfde probleem natuurlijk :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelTM46
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05 07:30
Heeft hier iemand ervaring met het gebruik van Teamspeak in VR? Is er een tool die laat zien wie er aan het praten is? In Teamspeak zelf kan het wel, maar die overlay is niet zichtbaar als je iRacing in VR opent.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 14:27
NickThissen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:30:
Uhmmm nee, ik heb alles vervangen cq los gehad, muv de muis... (Laat het de vrouw maar niet horen)

Zal deze muis (heb er 2 aan hangen) preventief vervangen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
RoelTM46 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:35:
Heeft hier iemand ervaring met het gebruik van Teamspeak in VR? Is er een tool die laat zien wie er aan het praten is? In Teamspeak zelf kan het wel, maar die overlay is niet zichtbaar als je iRacing in VR opent.
Zijn een aantal overlays voor, maar ik gebruik hier zelf de app OVRDrop voor. Die kan eigenlijk alles in VR plaatsen. Als ik bijv. Elite Dangerous speel en ik ben lange jumps aan het maken dan heb ik netflix windowed in VR. Voor iRacing kun je ook JRT e.d. in VR plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 17:06

Arfman

Drome!

OVRDrop is toch allang deprecated sinds de Oculus Home 2.0 update die alle windows ondersteunt? Zou overigens zelf TS niet in VR willen hebben, ten eerste is het maar de vraag of uberhaupt leesbaar is wie praat en ten tweede is het toch ook niet zo belangrijk?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Arfman schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:07:
OVRDrop is toch allang deprecated sinds de Oculus Home 2.0 update die alle windows ondersteunt? Zou overigens zelf TS niet in VR willen hebben, ten eerste is het maar de vraag of uberhaupt leesbaar is wie praat en ten tweede is het toch ook niet zo belangrijk?
Als je een oculus hebt zou je het met home kunnen doen, maar ik heb een Vive. Die ondersteund het niet en OVRDrop wordt nog steeds geupdate. Ik gebruik het dus ook alleen maar voor JRT in iRacing.

[ Voor 6% gewijzigd door ZFLaSH op 25-03-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
NickThissen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:33:
Nou ja niet echt een upgrade (tenzij je met de muis raced :+), maar als het aan de muis ligt heb je straks met je nieuwe pc gewoon hetzelfde probleem natuurlijk :)
Ja lap, het ligt weer aan mij :+

Nee eens een soortgelijk probleem gehad. Na lang zoeken kwam het door een usb razer toetsenbord waarvan de mediaknoppen nu en dan constant input gaven.

Ik ben er niet bij trouwens vanavond.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 13:32
Ik sla vanavond even over denk ik. Ben niet echt bekend op Homestead en heb ook niet zo’n zin.
Volgende week Monza ben ik voornemens er weer te zijn!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

Phydomir

Dennis

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
De league race was weer leuk vanavond! d:)b
De track is niet echt mijn ding... wat een ijsbaan! pas tegen het einde van de race wat meer grip... maar toen vielen de banden weer af.

De volgende 2 ga ik helaas missen ivm vakantie -O- . Jammer, Monza en Spa vind ik de 2 leukste van de league dit seizoen.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alarisico
  • Niet online
Dat was weer een leuk potje racen!

Ik ben onmiddellijk begonnen met verdedigen en geloof dat Koole Nick daarom snel de pits in dook om tijd te besparen. Tof om lekker te kunnen racen met mensen die niet gelijk het halve veld uitschakelen.
Beetje te veel m'n overdrive pedaaltje ingetrapt maar rij ook met erg lage FFB.
Vind het best een tof baantje. Erg lichtgevend wegdek maar in de race lag er gelukkig genoeg teer op
dat t niet meer zo'n pijn aan m'n ogen deed.

Laters!

Muzikant NK? Marshall Reclame??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik zat met een kleintje dat niet in slaap wilde komen. Helaas.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Na alweer bijna 2 maanden geen race meer te hebben gereden, gisteren een leuke race mee kunnen pakken. De BMW M8 voelt wel goed aan en lijkt voor men gevoel een beetje op de oude Ford GT qua handeling. De Porsche leek echter wel wat sneller te zijn. De kwali was redelijk met een p5. Het effect van koude banden en grip was behoorlijk. Tijdens de race door diverse remfoutjes op het gladde beton niet helemaal het beste resultaat kunnen verzilveren, maar dat gold ook voor anderen. Uiteindelijk p4 gefinished. Deze layout van Homestead vind ik overigens best aardig. Met het felle licht was het in het begin wat moeilijk rijden, maar dat verbeterde al snel tijdens de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Had gisteren een redelijk eenvoudige avond. Nick was denk ik net zo snel maar had wat meer problemen onder het remmen waardoor ik beetje bij beetje uit kon lopen en Ton had pech rond de start waardoor hij uit de pits moest beginnen. Nu twee overwinningen en een 2e plek. Hopen dat ik het dit seizoen eens vol kan houden. Ook wel benieuwd hoe die Porsche zich houdt op Monza. Als ik na de afgelopen NEO Le Mans 24u kijk moet dat denk ik wel goed komen, maar daar waren ze altijd toch wel wat trager dan bv de Ferrari.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik moest wel erg wennen aan het felle licht en gladde baan gisteravond.
Maar al met al een leuke race gehad.
Ik startte op een teleurstellende 14de plek 1 seconde achter de polesitter Dennis.
Na 1 ronde lag ik al 9de door wat ongelukken voor me en nog 2 ronden later lag op plek 7 en heb me naar de bumper van Jan-Hein gereden. We waren ongeveer even snel, maar echt er voorbijkomen lukte niet.
Jan-Hein ging 1 ronde eerder naar binnen dan ik en ik hoopte met een strak rondje en een perfecte pitstop voor hem uit te komen. Ik had de pit entry flink geoefend na afloop van de Q, maar helaas ging het toch niet zoals gepland en kreeg ik een penalty voor een unsafe pit-entry. ;(
Resultaat was dat ik in plaats van rond plek 9 bij Jan-Hein op plek 12 terug de baan op kwam.
Nou dus maar een soort herstart gedaan n weer een inhaal race gestart. Eerst Alaric (weer) ingehaald en had Roel in het vizier, maar toen deze zich enorm verremde in T1/2 en ik dat moest ontwijken verloor ik weer 2 plekken en waren mijn banden oververhit. Uiteindelijk als 12de over de finish gegaan.
Erg jammer van mijn pitstop en ontwijk actie later, maar wel een zeer vermakelijke race gehad met een paar leuke gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Eindelijk weer 's een race kunnen doen. GT3 op Bathurst. Imo een no-brainer combo. Zo'n 10 rondjes kunnen oefenen dus redelijk in m'n comfort zone gereden. Helaas contact gemaakt in T2 wat de ander zijn verdere race kostte. Voelde me er rot over maar bleek niet mijn schuld. Zaten daar naast elkaar maar de Spotter zei niets. Hij gaf ook aan dat de spotter niets zei op dat moment dus hij dacht dat hij in kon sturen. Ook omdat hij opzij keek maar volgens hem niets zag. Opzij kijkend zag ik hem ook niet. Nadeel van 1 scherm. Bizar ongeluk maar het gebeurd wel vaker dat de spotter te laat is of zelfs helemaal niets zegt. Desondanks lekker gereden, blij met top 10 maar jammer dat het bij slechts 1 race moest blijven.

Vorige week kwam er helaas niets van met IMSA op Sebring waar ik graag een race had gedaan. zo'n 20 rondjes gereden met de M8 maar zeer inconsistent want was moe en raakte geïrriteerd door een gast die telkens zo'n 2 a 3 rondjes reed om dan weer bij de pit uitgang achter me te verschijnen om me in te halen met z'n Q setup. Bloed irritant.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik vind bathurst echt een geweldige baan. Ik beleef daar in de Skippy en GTE enorm veel plezier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Niet online
Wie is die Al'e'ric?Nooit van gehoord. ;)
JoepW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:55:
Ik moest wel erg wennen aan het felle licht en gladde baan gisteravond.
Maar al met al een leuke race gehad.
Ik startte op een teleurstellende 14de plek 1 seconde achter de polesitter Dennis.
Na 1 ronde lag ik al 9de door wat ongelukken voor me en nog 2 ronden later lag op plek 7 en heb me naar de bumper van Jan-Hein gereden. We waren ongeveer even snel, maar echt er voorbijkomen lukte niet.
Jan-Hein ging 1 ronde eerder naar binnen dan ik en ik hoopte met een strak rondje en een perfecte pitstop voor hem uit te komen. Ik had de pit entry flink geoefend na afloop van de Q, maar helaas ging het toch niet zoals gepland en kreeg ik een penalty voor een unsafe pit-entry. ;(
Resultaat was dat ik in plaats van rond plek 9 bij Jan-Hein op plek 12 terug de baan op kwam.
Nou dus maar een soort herstart gedaan n weer een inhaal race gestart. Eerst Aleric (weer) ingehaald en had Roel in het vizier, maar toen deze zich enorm verremde in T1/2 en ik dat moest ontwijken verloor ik weer 2 plekken en waren mijn banden oververhit. Uiteindelijk als 12de over de finish gegaan.
Erg jammer van mijn pitstop en ontwijk actie later, maar wel een zeer vermakelijke race gehad met een paar leuke gevechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alarisico schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:01:
Wie is die Al'e'ric?Nooit van gehoord. ;)

[...]
Ik ook niet.. O-)
Leuke uitslag (kijk naar P1 & 2): http://members.iracing.co...do?&subsessionid=26457241
Tijdsverschil in de database:
code:
1
2
3
CUSTID  LAP TIME
292835  20  15565026
95833   20  15565027

Dit is te vertalen naar: 1/10000 van een seconde! Pfffff. Dat is een close finish. ;)
Bron: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3644965.page

[ Voor 50% gewijzigd door JoepW op 26-03-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
Ben bijna 3 weken terug door m'n rug gegaan, ik kon de eerste paar dagen niet eens rechtop staan, laat staan in de Playseat zitten.

Inmiddels gaat het weer beter, ik ga het volgende week maar weer eens rustig proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1195974

Heyhey!

Ik ben Arjan, 23 jaar uit Veenendaal, compleet nieuw eigenlijk in de iRacing scene, maar direct verslaafd.
Had mijn iRacing account al eventjes, maar sinds afgelopen week echt gefocust op het racen. Momenteel vooral aan het rijden in de Oval series, onderweg naar mijn C license.

Druk bezig met het leren van draften, pushen en dergelijke.
Als jullie ook Oval races organiseren kijk ik er naar uit, eens zien of ik dat beter kan leren.

Met vriendelijke groet,
Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik kan me ook wel vermaken op een oval, maar dan wel de superspeedways, zoals Daytona, gang is alles en remmen is angst. Gewoon de hele ronde plankgas kunnen geven, enkele centimeters van elkaars bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelTM46
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05 07:30
FastFred schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:15:
Ik kan me ook wel vermaken op een oval, maar dan wel de superspeedways, zoals Daytona, gang is alles en remmen is angst. Gewoon de hele ronde plankgas kunnen geven, enkele centimeters van elkaars bumper.
Dit, maar dan met open wheel i.p.v. bumpers. Een GoT Indy fixed seizoen zou ik ook erg kunnen waarderen. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh dat maakt me niet uit, ik kan me met alles vermaken. Indycar of Nascar, of die basic content pickup truck, allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1195974

FastFred schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:15:
Ooh absoluut!
Ben zelf ook niet van het shorttracken, dus inderdaad Daytona of Charlotte MSW oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tja Oval... niet mijn ding.
We hebben het wel eens in de benelux geprobeerd op te zette, maar het wilde niet van de grond komen. Dus ik ga er geen energie in steken. Wil iemand het proberen dan kan dat onder GoT iRacing naam en zal ik het zeker supporten en faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Onderstaande zojuist in een ander topic gezeg maar wellicht dat iemand hier me kan helpen?

Goedenavond. Ik heb zojuist een compleet nieuwe pc ontvangen met oa n rtx 2080. Nu wil ik 3 schermen hierop aansluiten via dp’s kabels. Op dit moment krijg ik maar 1 scherm werkend en als ik de nvidia update laat runnen blijven al mn schermen op zwart voor 5 a 10 min (daarna is mijn geduld op). Tevens lopen er rare strepen over mn schermen die steeds veranderen. Graag hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 30-05 17:06

Arfman

Drome!

Je hebt wel Nvidia surround aangezet?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Probeer eens te wisselen met de kabels/monitoren/ingangen.

Daarnaast: staan de monitoren die geen beeld geven wel op de juiste input source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

alexbl69 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:04:
Probeer eens te wisselen met de kabels/monitoren/ingangen.

Daarnaast: staan de monitoren die geen beeld geven wel op de juiste input source?
Hij pakt elke keer maar 1 scherm op de videokaart.
Arfman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:46:
Je hebt wel Nvidia surround aangezet?
Dat krijg ik al niet gevonden

Hij blijft tevens in het geforce experience ding zeggen dat er nieuwe drivers zijn. En ik kan in dat programma verder helemaal niks

[ Voor 12% gewijzigd door Tijn96 op 27-03-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Nvidia control panel, links in menu structuur 3d settings, configure surround.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
nVidia surround zou volgens mij niks uit mogen maken. Daarmee zorg je er enkel voor dat Windows je multiscreen-setup als 1 scherm ziet. Ook zonder Nvidia surround zouden alle 3 schermen moeten werken.

Sterker; je moet meerdere schermen actief hebben om het te kunnen gebruiken, vandaar dat je het ook niet ziet.

Je zegt dat hij elke keer maar 1 scherm pakt. Is dat telkens hetzelfde scherm of het scherm dat op 1 specifieke DP aansluiting op je kaart is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

alexbl69 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:21:

Je zegt dat hij elke keer maar 1 scherm pakt. Is dat telkens hetzelfde scherm of het scherm dat op 1 specifieke DP aansluiting op je kaart is aangesloten?
Nee is 1 specifieke DP aansluiting. Als ik hem tevens op het moederbord aansluit ben ik ook die zwaar irritante strepen kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Dus het ligt niet aan de schermen, maar aan de aansluiting.

Zie je bij 'Beeldscherm > Meerdere beeldschermen instellen' alle schermen wel? En zo ja, staan de vinkjes hier aan?

En als het antwoord daarop ook ja is: kun je met de muis het wel werkende scherm verlaten? Dus dat hij niet aan de rand blijft hangen maar echt van het scherm afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

alexbl69 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:27:
Dus het ligt niet aan de schermen, maar aan de aansluiting.

Zie je bij 'Beeldscherm > Meerdere beeldschermen instellen' alle schermen wel? En zo ja, staan de vinkjes hier aan?

En als het antwoord daarop ook ja is: kun je met de muis het wel werkende scherm verlaten? Dus dat hij niet aan de rand blijft hangen maar echt van het scherm afgaat?
Nope. Als hij opnieuw opstart gaan de andere 2 wel aan. Maar er komt geen beeld en windows herkent ze ook niet bij instellingen

EDIT: Als ik bij apparaten kijk dan zie ik bij de nvidia n uitroepteken staan en daarna staat er: dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd (code 43)

[ Voor 12% gewijzigd door Tijn96 op 27-03-2019 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Tijn96 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:29:
[...]
Nope. Als hij opnieuw opstart gaan de andere 2 wel aan. Maar er komt geen beeld en windows herkent ze ook niet bij instellingen
Hmmm, dan wordt het lastig :X .

Ziet hier zelf ook wel eens mee te klooien, maar blijf dan gewoon van alles proberen (andere kabels, source ingangen controleren, verschillende aansluitingen op de kaart proberen), en eigenlijk lukt het altijd wel na verloop van tijd. Maar weet nu 1, 2, 3 niet meer wat ik je nog kan adviseren.

Vroeger kwam het wel eens voor dat je geen 2 bepaalde poorten tegelijk kon gebruiken op enkele kaarten, maar dat kan met deze kaart en zeker met enkel DP poorten de oorzaak ook niet zijn.

Sorry, weet het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

alexbl69 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:35:
[...]

Hmmm, dan wordt het lastig :X .

Ziet hier zelf ook wel eens mee te klooien, maar blijf dan gewoon van alles proberen (andere kabels, source ingangen controleren, verschillende aansluitingen op de kaart proberen), en eigenlijk lukt het altijd wel na verloop van tijd. Maar weet nu 1, 2, 3 niet meer wat ik je nog kan adviseren.

Vroeger kwam het wel eens voor dat je geen 2 bepaalde poorten tegelijk kon gebruiken op enkele kaarten, maar dat kan met deze kaart en zeker met enkel DP poorten de oorzaak ook niet zijn.

Sorry, weet het ook niet meer.
Bedankt voor de moeite in ieder geval! Ik ga weer verder kloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Tijn96 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:29:
[...]

EDIT: Als ik bij apparaten kijk dan zie ik bij de nvidia n uitroepteken staan en daarna staat er: dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd (code 43)
Ik denk dat je even goed je Windows installatie moet nakijken en anders proberen de GPu in een andere pc proberen. Dit is waarschijnlijk je hoofdprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ZFLaSH schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 06:40:
[...]

Ik denk dat je even goed je Windows installatie moet nakijken en anders proberen de GPu in een andere pc proberen. Dit is waarschijnlijk je hoofdprobleem.
Waar zou ik naar moeten kijken vwb mijn Windows installatie? En heb tevens het bedrijf gemaild met het probleem. Zij hebben hem van te voren geïnstalleerd dus ze mogen het ook fixen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Tijn96 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:14:
[...]

Waar zou ik naar moeten kijken vwb mijn Windows installatie? En heb tevens het bedrijf gemaild met het probleem. Zij hebben hem van te voren geïnstalleerd dus ze mogen het ook fixen....
Was het een bestaande installatie of een nieuwe? Ik kan vanuit 2 regeltjes tekst bijna niet een oplossingsrichting aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ZFLaSH schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:26:
[...]

Was het een bestaande installatie of een nieuwe? Ik kan vanuit 2 regeltjes tekst bijna niet een oplossingsrichting aangeven.
De pc is gister gloednieuw binnengekomen met daarbij windows 10 home geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
OK, gewoon terug gaan naar je PC boer. Die kunnen je zerker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ga ik ook zeker doen! Vind het vrij onacceptabel dat wanneer je dit bedrag uitgeeft en het niet werkend wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Er is natuurlijk ook altijd een stukje wat de gebruiker zelf moet kunnen doen. Zijn gaan ook iRacing niet voor je installeren natuurlijk. Maar je mag er wel vanuit gaan dat in ieder geval Windows en alle drivers juist staan geïnstalleerd.

Als je in Windows zit, en je doet "windows toets" + P, heb je dan wel de mogelijkheid om scherm uitbreiden te kiezen? (komt een menu rechts in beeld als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Phydomir schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:40:
Er is natuurlijk ook altijd een stukje wat de gebruiker zelf moet kunnen doen. Zijn gaan ook iRacing niet voor je installeren natuurlijk. Maar je mag er wel vanuit gaan dat in ieder geval Windows en alle drivers juist staan geïnstalleerd.

Als je in Windows zit, en je doet "windows toets" + P, heb je dan wel de mogelijkheid om scherm uitbreiden te kiezen? (komt een menu rechts in beeld als het goed is).
dat eerste gedeelte lukt me ook prima. Maar ik verwacht gewoon een werkende PC wanneer ik deze bestel.

Windows+p haalt ook niks uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:35

BM

Moderator Spielerij
Het is opzich niet zo'n probleem dat er wat hardwarezaken in dit topic besproken, maar dit soort issues heeft natuurlijk niks meer met iRacing te maken, en past daardoor beter in Videokaarten & Beeldschermen

Vriendelijk verzoek om daar eventueel verder te gaan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

BM schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:14:
Het is opzich niet zo'n probleem dat er wat hardwarezaken in dit topic besproken, maar dit soort issues heeft natuurlijk niks meer met iRacing te maken, en past daardoor beter in Videokaarten & Beeldschermen

Vriendelijk verzoek om daar eventueel verder te gaan :)
Uiteraard! Zal het verder daar naar toe verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De GRC server is up!
Ik probeer straks op ons yt kanaal te broadcasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Een nadeel van de heats in een sessie: als je net te laat thuis bent kun je ook de tweede sessie niet meedoen :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Had onverwacht bezoek. Had wel mee willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanVan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:18
Erg leuk deze GRC races, alleen de beetle is blijkbaar in het nadeel door zijn kleine tank.
Ik moest 2 keer pitten, de rest niet, dat haalt de lol er wel een beetje af voor mij.
Fuel saven daar doe ik niet aan, het is geen f1 :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
SanVan schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:10:
Erg leuk deze GRC races, alleen de beetle is blijkbaar in het nadeel door zijn kleine tank.
Ik moest 2 keer pitten, de rest niet, dat haalt de lol er wel een beetje af voor mij.
De tanks van alle drie de wagens zijn gelijk anders. In de week 13 finale van een tijd terug wist bijna niemand de finish te halen zonder op het einde te stoppen voor benzine. Ik was een van de weinige die het wel haalde met flink wat fuelsaven, en ik reed in de Beetle.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SanVan schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:10:
Het maakt echt niet uit in welke auto je rijdt.
In R2 had ik de mazzel dat ik wat heb kunnen draften en vroeg gas los laten en daardoor geen 2de keer hoefde te tanken.
En als je gas geeft en remt met 2 voeten verbruik je meer dan als je alles met rechts doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanVan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:18
Het zit dus op de grens van wel/niet 2e pit-stop.
Als die race 2 minuten korter wordt, is het opgelost.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Jij ging de 2e race 2 ronden eerder naar binnen dan de rest wat ik sowieso al niet snapte. Dan is het niet zo gek dat je het einde van de race niet haalt. Ik had de laatste race zelfs nog voor een ronde brandstof over, dus jij doet echt iets fout met hoeveel brandstof je verbruikt.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 21:52
mooie winst in die F3 race zojuist @NickThissen _O-

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Puur skill :> Ik zat het rustig aan te kijken, wist ook nog precies wat foutjes te maken waardoor ik een groot genoeg gat had tot de carnage los zou barsten :+

Nee was wel jammer einde want was leuke race, ik kon het wel bijhouden maar teveel foutjes. Maar goed, I'll take it :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Zo, kwa intensiteit kon deze VRS Sprint Race van gisteren wel tellen. -.-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1197382

Mede simrace fanaten,

Sinds vorige week eindelijk mijn playseat aangeschaft en meteen iracing geïnstalleerd.
Ik draai iracing via mijn laptop (i7-8750H met GTX 1060), alleen mijn settings moeten geheel op uit/low staan. Als ik apex legends, of welk ander spel tot nu toe speel, kan dit gewoon op high/ ultra rond de 60 FPS draaien.

Voor iracing heb ik de automatische configurator aangezet die gaf aan dat ik alles in uit/low moet draaien dit doet mijn laptop dan ook met zo'n 70 FPS.

Draait iracing nu heel zwaar, of zit er toch iets mis in de settings?
kunnen jullie mij hiermee verder helpen?

overigens vind ik het leuk dat er blijkbaar een Nederlandse forum/community hiervan is. kom ik nu pas achter :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Iracing is vrij zwaar. Vooral met meerdere auto's op de baan is het vrij heftig, vooral op de CPU.
Soms zie je wel eens dat hij bij een laptop toch de onboard (Intel) VGA pakt maar dan zou je die 70fps niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1197382

Phydomir schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:27:
Iracing is vrij zwaar. Vooral met meerdere auto's op de baan is het vrij heftig, vooral op de CPU.
Soms zie je wel eens dat hij bij een laptop toch de onboard (Intel) VGA pakt maar dan zou je die 70fps niet halen.
hmm, wat dat wel apart is, is dat zodra ik alleen aan het testen ben, mijn FPS hetzelfde is als tijdens een race. Ik heb nu ook niet echt het idee dat mijn laptop maximaal aan het draaien is. Waar kan ik zien of ik op de onboard VGA draai? wil toch wel even wat dingetjes uitsluiten voordat ik zeker weet dat iracing gewoon echt een zwaar spel is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Check even of de fps limiter uit of te laag staat? Er is een setting die de fps kan limiteren afhankelijk van of je op batterij of stroom draait.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond ben ik weer bij!
Maar nu een keer in mijn nieuwste aanwinst (onzin, maar ik heb er nog nooit mee geracet)
Ferrari GTE Joep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 16:38
Ik kom ook buurten @JoepW!
Pagina: 1 ... 174 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies