Toffe race gehad met een net resultaat als Henin gedachte houdt dat ik tot vanavond volgens mij maar 1 keer eerder in de Porsche geraced had. Vantevoren ook niet ge-oefend en ben zelf in de practice een setup gaan maken. Uiteindelijk in de Q een rondje gedaan met volle tank zodat ik ook wat te vechten had. Van P12 gestart en heel lang op P6 gereden tot ik in de laatste ronde, laatste bocht (geen grap) de mist in ging en Nick en Bas mij voorbij kwamen. Goed gedaan mannen! Einde was dus wat zuur maar verder echt een toffe race gehad! Volgende week Watkins Glenn vind ik echt verschrikkelijk maar misschien ben ik er toch wel bij
Ik vond t best leuk vanavond. Pace is niets vergeleken met de voorhoede, maar ach. Helaas tijdens practice al wat problemen met mijn systeem... Dacht ik verholpen te hebben, maar uiteindelijk met nog 10min op de klok weer issues.
Ineens viel om de 10sec FFB weg, audio stotterde (usb wireless headset) en iRacing deed even 1 fps ofzo. Race dus afgelopen...
Ik vermoed een usb probleem. Nu uitzoeken welk device / kabel. Hopelijk voor volgende week gevonden en gefixt...
Ineens viel om de 10sec FFB weg, audio stotterde (usb wireless headset) en iRacing deed even 1 fps ofzo. Race dus afgelopen...
Ik vermoed een usb probleem. Nu uitzoeken welk device / kabel. Hopelijk voor volgende week gevonden en gefixt...
Leuke race gehad met een warme momentje in T1. @DarkPino jouw lichten werken trouwens, hoef je niet steeds mee te knipperen
We hadden het er nog over na de race, je kunt zien op het laatste stukje van mijn filmpje dat iemand wellicht plaats maakt voor iemand maar dan vol op mijn lijn terug komt. Gelukkig zag ik het aankomen en bleef van het gas. We weten dat dit gedaan wordt met goeie bedoelingen maar het is meestal niet de beste oplossing.
We hadden het er nog over na de race, je kunt zien op het laatste stukje van mijn filmpje dat iemand wellicht plaats maakt voor iemand maar dan vol op mijn lijn terug komt. Gelukkig zag ik het aankomen en bleef van het gas. We weten dat dit gedaan wordt met goeie bedoelingen maar het is meestal niet de beste oplossing.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Kon helaas gisteren niet. Wel jammer dat Week 13 is afgelopen want ik vind het wel eens leuk om onbezorgd wat te gassen
.
Gisteren ook lekker geraced.
Gestart op P4, na een paar rondes ging Gerard de mist in in bocht 3 volgens mij, en omdat Ton daarvoor moest uitwijken en dus snelheid verloor kon ik ze allebei pakken. Dennis op P1 was ong. 0.3-0.5 per ronde sneller waardoor die langzaam uit het zicht verdween.
Ton en ik hadden ong gelijke pace, waarbij hij denk ik iets sneller was, maar hij vond geen plekje om er voorbij te komen. Ik vermoed dat hij daardoor een paar rondes eerder dan dat de tank leeg was zn pitstop maakte om een undercut te doen. Ik dook meteen de volgende ronde de pits in en kwam gelukkig zo'n 1.5s voor hem weer de baan op. Helaas maakte ik toen bij het opkomen van de backstraight een fout, ging wijd, hobbeltje net naast de baan in het gras, en rechtsaf de muur in. Niet heel veel schade, maar merkte wel dat ik m'n front splitter geraakt had, omdat ik een stuk meer onderstuur had daarna. Nog geprobeerd om weer bij Ton te komen, maar aangezien het verschil met een goeie auto al klein was, lukte dat met schade dus helemaal niet. Jammer, het had een P2 kunnen zijn, maar werd P5. Evengoed wel lekker geraced.
Gestart op P4, na een paar rondes ging Gerard de mist in in bocht 3 volgens mij, en omdat Ton daarvoor moest uitwijken en dus snelheid verloor kon ik ze allebei pakken. Dennis op P1 was ong. 0.3-0.5 per ronde sneller waardoor die langzaam uit het zicht verdween.
Ton en ik hadden ong gelijke pace, waarbij hij denk ik iets sneller was, maar hij vond geen plekje om er voorbij te komen. Ik vermoed dat hij daardoor een paar rondes eerder dan dat de tank leeg was zn pitstop maakte om een undercut te doen. Ik dook meteen de volgende ronde de pits in en kwam gelukkig zo'n 1.5s voor hem weer de baan op. Helaas maakte ik toen bij het opkomen van de backstraight een fout, ging wijd, hobbeltje net naast de baan in het gras, en rechtsaf de muur in. Niet heel veel schade, maar merkte wel dat ik m'n front splitter geraakt had, omdat ik een stuk meer onderstuur had daarna. Nog geprobeerd om weer bij Ton te komen, maar aangezien het verschil met een goeie auto al klein was, lukte dat met schade dus helemaal niet. Jammer, het had een P2 kunnen zijn, maar werd P5. Evengoed wel lekker geraced.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
In geen tijden zo'n race als gisteren meegemaakt. Al komt dat denk ik doordat ik vooral teamraces heb gereden
.
Ik verwachtte slecht te kwalificeren dus gebruikte de qualy om extra oefenrondjes te rijden. Voor het eerst in een GT auto met de Heusinkveld Sprints, dus wennen aan het rempedaal. De qualy was ik (met een volle tank) ineens een halve seconde sneller dan tijdens de practice
.
De race naast Joep gestart en lekker side-by-side gereden. Ik heb daarop wel moeten toegeven en sloot er achter aan. Joep maakte later een foutje waardoor ik hem kon inhalen en achter Patrick Post kwam. Ik had (naar mijn gevoel) snellere pace dan Patrick dus kwam langzaam dichterbij, maar Joep was sneller dan ik ben en zat mij al snel op de hielen. Helaas door wat foutjes van mijzelf kwam Joep sneller dichterbij en er langs. Patrick maakte echter ook een fout waardoor ik weer binnen 2 seconde kwam.
Aan het einde reed iemand heel langzaam (in de apex) waar ik hem niet meer kon ontwijken en er bovenop reed. Dat kostte 5 seconden waardoor ik niet meer met Patrick kon vechten. In de laatste ronde nog de achterkant in sunset bend geparkeerd, maar op een P13 neer kunnen zetten. Geen topresultaat, maar een geweldige race!
Ik verwachtte slecht te kwalificeren dus gebruikte de qualy om extra oefenrondjes te rijden. Voor het eerst in een GT auto met de Heusinkveld Sprints, dus wennen aan het rempedaal. De qualy was ik (met een volle tank) ineens een halve seconde sneller dan tijdens de practice
De race naast Joep gestart en lekker side-by-side gereden. Ik heb daarop wel moeten toegeven en sloot er achter aan. Joep maakte later een foutje waardoor ik hem kon inhalen en achter Patrick Post kwam. Ik had (naar mijn gevoel) snellere pace dan Patrick dus kwam langzaam dichterbij, maar Joep was sneller dan ik ben en zat mij al snel op de hielen. Helaas door wat foutjes van mijzelf kwam Joep sneller dichterbij en er langs. Patrick maakte echter ook een fout waardoor ik weer binnen 2 seconde kwam.
Aan het einde reed iemand heel langzaam (in de apex) waar ik hem niet meer kon ontwijken en er bovenop reed. Dat kostte 5 seconden waardoor ik niet meer met Patrick kon vechten. In de laatste ronde nog de achterkant in sunset bend geparkeerd, maar op een P13 neer kunnen zetten. Geen topresultaat, maar een geweldige race!
All-Round nerd | iRacing Profiel
Nou vind ik het al helemaal jammer dat ik niet mee kon doen.
Mijn excuses! Zal er aan denken volgende keerdiknmuis schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:40:
Leuke race gehad met een warme momentje in T1. @DarkPino jouw lichten werken trouwens, hoef je niet steeds mee te knipperen![]()
[YouTube: iRacing - GoT GTE Sebring - Hot Moment]
Ik heb sinds de update naar 2019S2 het issue dat mijn ffb af en toe vanuit niet vol naar links uitslaat. Enige way dan nog helpt is iRacing verlaten en opnieuw starten.
Icm met een Fanatec V2, komt dit iemand bekend voor?
Icm met een Fanatec V2, komt dit iemand bekend voor?
John Henry over waarom de Skip zo tam is:
http://members.iracing.co...775/3641992.page#11475827
En meer over NTM7, de Skip Barber en een mogelijke vervanger hiervan (F4)."As he [Dave K] and I talked, it became clear to me that this isn't the final iteration of the NTM7 Skippy but the first and there was a reduction in engine power as you've seen while there was no reduction in grip. It should have been the other way around. There was excessive grip in previous versions because the tire models were not as realistic as NTM7 and NTM7 doesn't require as much grip. Expect to see power restored and less grip as NTM7 gets tweaked thanks to your testing. "
http://members.iracing.co...775/3641992.page#11475827
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 12-03-2019 22:21 ]
En over banden nog wat
Bron: http://members.iracing.co...ist/3643245.page#11475950quote: Tony GardnerI'll try to answer, although not the expert. As Tyler said above in a copied post, we know it is a request and we are in favor of building a tire limiting/versioning system and have discussed it many times and even have a very specific feature description and game plan. We certainly understand why people want it and totally agree. We do hope to start working on it soon,![]()
Why have we not done it yet? Well, just like everything, we are busy with other projects, we need to match engineering skill sets with tasks and this also is not a trivial task. We have to think of every case, every car and track combination, every distance and have a reasonable tire limit. We have to present it properly to the user including new users so they understand what happens and how the tire changes work. We need to present how many tires they have, how many they have used, black box, etc. Tracking left sides, right sides, etc.
We also want to at the same time consider different tire versions which is also a request. We are going to need to do that for rain tires anyway. If it starts raining, you will need to put on rain tires. We also have considered implementing the ability to have tire rules as well but also do not want to complicate things. We would rather keep it usable for all but a lot to think about and do. Not to overstate it but this will end up being a project involving our tire expert, all the race engineers, the web team, UI Engineer, Sim architecture engineer, database work and our race control engineer. The point is, it is not just limiting the tires to say 6 tires with all the car/track/distance and other variables that exist and all the forms of racing. It is a system and functionality that needs to implemented. If it were just limiting to six tires across the board or something basic like that and just telling everyone that, agree, it would be pretty easy but that will not do.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Awwww, ik vind de Skip juist 1 van de leukste auto's in iRacing! De participation rate is behoorlijk hoog of bedoelt hij de IRL Skip, want die is al jaren dood? Waarom niet dat geinig autootje behouden en de F4 ernaast zetten? Een F4 zal in opbouw een heel andere auto zijn.The problem with that though is it's not so much in use any longer and its replacement should probably be a Formula 4. iRacing has been working on licensing the car but it's not ready yet. That's one issue and it is an issue.
Ow, dat is wel een verschil ja. De Skip was al geen powerhouse en deze opmerking verklaart wel waarom hij (bij mij MarcoAs he and I talked, it became clear to me that this isn't the final iteration of the NTM7 Skippy but the first and there was a reduction in engine power as you've seen while there was no reduction in grip. It should have been the other way around.
Ik heb nu mijn 1e seizoen erop zitten waar ik voornamelijk een beetje geproefd heb en inmiddels mijn A-license op Ovals gehaald en C-license op Road.
Ik wil me nu toch storten op een road adventure en vraag me af wat de volgende series het beste is (learningcurve & kosten). Uiteindelijk heb ik interesse om GT cup / Endurance rijden of openwheel.
Welke series adviseren jullie voor een redelijke newbie?
* Skip
* Ferarri GT3 Challenge
* Formule Renault
Andere suggesties ook welkom
Ik wil me nu toch storten op een road adventure en vraag me af wat de volgende series het beste is (learningcurve & kosten). Uiteindelijk heb ik interesse om GT cup / Endurance rijden of openwheel.
Welke series adviseren jullie voor een redelijke newbie?
* Skip
* Ferarri GT3 Challenge
* Formule Renault
Andere suggesties ook welkom
@Raven__NL Als je uiteindelijk graag verder wilt met de GT/Endurance, zou ik de Ferrari GT3 Challenge aanraden. Auto is redelijk goed te besturen, nog geen setup gedoe (fixed setup, wel redelijk stabiel)
@ de rest: Ik heb met de Porsche GTE het gevoel dat de auto heel weinig grip houdt als de baan een stuk warmer wordt (boven de 35 graden). Zelfs als ik de bandendruk een stuk hoger zet overdrive ik de banden nogal snel, vorig seizoen eigenlijk geen last van gehad. Meer mensen met deze ervaring (en hebben mensen een oplossing?)
@ de rest: Ik heb met de Porsche GTE het gevoel dat de auto heel weinig grip houdt als de baan een stuk warmer wordt (boven de 35 graden). Zelfs als ik de bandendruk een stuk hoger zet overdrive ik de banden nogal snel, vorig seizoen eigenlijk geen last van gehad. Meer mensen met deze ervaring (en hebben mensen een oplossing?)
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hij heeft het over de auto in het echt.ZFLaSH schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 06:57:
[...]
Awwww, ik vind de Skip juist 1 van de leukste auto's in iRacing! De participation rate is behoorlijk hoog of bedoelt hij de IRL Skip, want die is al jaren dood? Waarom niet dat geinig autootje behouden en de F4 ernaast zetten? Een F4 zal in opbouw een heel andere auto zijn.
De auto behouden gaat niet. Er zijn al heel veel series en nóg een serie erbij, zorgt voor te veel verdeling van de userbase.
Goed punt. Ga het wel jammer vinden maar zo te zien duurt het nog wel even eer de F4 er gaat komen.Niellie41 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:02:
[...]
Hij heeft het over de auto in het echt.
De auto behouden gaat niet. Er zijn al heel veel series en nóg een serie erbij, zorgt voor te veel verdeling van de userbase.
Ik ben net naar de Porsche RSR overgestapt en ik heb zelf gemerkt dat ik op IMSA Sebring deze week (en de GoT league) vanaf midden-race in de problemen kom met banden (ook al is de track temp veel lager omwille van een avondrace). Wel ben ik nog maar ongeveer 6 maanden iRacer, met maar een paar IMSA GT3 races en dus nu de Porsche RSR ver. Het zal dus waarschijnlijk aan mezelf liggen dat ik overdrive. Ik probeer te beginnen aan setups te begrijpen zodat ik zelf kan aanpassen maar da's een heel hobbyproject op zichzelf[b]Riqy in "iRacing 2016-2019"

@Arfman Bedankt voor het delen van je Render file. Ik heb gisteren voor het eerst even met de M8 gereden(wel op mega lage FFB,
) maar t ging redelijk(overbelaste pezen). Ik heb duidelijke verbetering gemerkt met de SPS.
Erg blij mee! Vooral op Tsukuba heb ik geen dips meer. Vanavond even jouw Render file proberen. Ben wel benieuwd wat voor setting jij hebt. Ik heb n 7700 en 1080. M'n cpu i5(3,5) is altijd het probleem geweest maar nu dat enigszins verlicht wordt door sps ben ik wel benieuwd naar jouw settings vooral omdat jij de PitObjectDetail op high hebt staan. Daat verlies ik normaal gesproken enorm veel als ik er langs rijd.
Ik laat nog even weten hoe jouw settings mij bevallen. Groet, en tot snel, hoop ik. Baal al genoeg dat ik de seizoensafsluiter en de laatste F3 op Laguna Seca heb gemist.
Erg blij mee! Vooral op Tsukuba heb ik geen dips meer. Vanavond even jouw Render file proberen. Ben wel benieuwd wat voor setting jij hebt. Ik heb n 7700 en 1080. M'n cpu i5(3,5) is altijd het probleem geweest maar nu dat enigszins verlicht wordt door sps ben ik wel benieuwd naar jouw settings vooral omdat jij de PitObjectDetail op high hebt staan. Daat verlies ik normaal gesproken enorm veel als ik er langs rijd.
Ik laat nog even weten hoe jouw settings mij bevallen. Groet, en tot snel, hoop ik. Baal al genoeg dat ik de seizoensafsluiter en de laatste F3 op Laguna Seca heb gemist.
Laat maar weten @Alarisico ! Ik heb zelf dus een 6600K maar wel op 4.5GHz, denk dat dat het meeste verschil maakt. GTX1080 of 1070 zal voor iRacing niet zo boeiend zijn vermoed ik.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Na mijn diashow op Tsukuba heb ik eens wat ingrepen gedaan om iRacing beter te laten lopen.
Ten eerste heb ik mijn CPU maar eens wat verder overclocked. Die draait nu 4.6 GHz. En ook toch ook maar de 1080 wat extra speed gegeven, maar dat laatste helpt zeker amper.
Ten tweede (op aanraden van Marco en Jan-Hein) wat settings veranderd.
En ten derde SMP geactiveerd. Maar dat had bij mij wat voeten in de aarde, want dus moesten mijn schermen van 66 graden naar 45 graden en mijn FoV van 179 naar 160.
Hier mijn settings (SMP staat hier uit, maar de setting zijn identiek aan mijn settings met SMP):

MAAR...
SMP en 160 graden FoV heeft een raar probleem:
Eerst een screenshot van mijn schermen zonder SMP en het tweede screenshot is met SMP

Op de uiteinden van mijn zijschermen mis ik dus delen van het interieur en plaatswerk (in alle auto's) echt bizar. Overigens niet te corrigeren met de camera tool (die helemasl standaard staat btw). Ik heb dus support maar eens aangeschreven....
Maar waar het allemaal om begonnen is ja ik heb een toename van FPS'n. De replay van Tsukuba van de finale zit nu ruim boven de 120 fps.
Ten eerste heb ik mijn CPU maar eens wat verder overclocked. Die draait nu 4.6 GHz. En ook toch ook maar de 1080 wat extra speed gegeven, maar dat laatste helpt zeker amper.
Ten tweede (op aanraden van Marco en Jan-Hein) wat settings veranderd.
En ten derde SMP geactiveerd. Maar dat had bij mij wat voeten in de aarde, want dus moesten mijn schermen van 66 graden naar 45 graden en mijn FoV van 179 naar 160.
Hier mijn settings (SMP staat hier uit, maar de setting zijn identiek aan mijn settings met SMP):

MAAR...
SMP en 160 graden FoV heeft een raar probleem:
Eerst een screenshot van mijn schermen zonder SMP en het tweede screenshot is met SMP

Op de uiteinden van mijn zijschermen mis ik dus delen van het interieur en plaatswerk (in alle auto's) echt bizar. Overigens niet te corrigeren met de camera tool (die helemasl standaard staat btw). Ik heb dus support maar eens aangeschreven....
Maar waar het allemaal om begonnen is ja ik heb een toename van FPS'n. De replay van Tsukuba van de finale zit nu ruim boven de 120 fps.
Mooi dat het nu in ieder geval beter loopt Joep! Sterkte met die polsen Alaric, hopelijk snel weer achter elkaar aan jagen op de maandagavond hehe
Wat is dat voor iets superraars? Je mist gewoon je netten en alles terwijl de view wel hetzelfde is.
Met SPS in VR merk ik nu ook dat de blackboxes, lucht en rook niet goed in 3D worden weer gegeven. Tijdens een race merk je het nauwelijks, maar als iemand spint of zijn motor opblaast dan zie je de rook op een compleet andere plek dan het hoort te zijn. De performance winst is dermate groot, dat ik SPS aan laat staan en dit voor lief neem. Bij Tsukuba had ik totaal geen fps dip tijdens onze race.
Met SPS in VR merk ik nu ook dat de blackboxes, lucht en rook niet goed in 3D worden weer gegeven. Tijdens een race merk je het nauwelijks, maar als iemand spint of zijn motor opblaast dan zie je de rook op een compleet andere plek dan het hoort te zijn. De performance winst is dermate groot, dat ik SPS aan laat staan en dit voor lief neem. Bij Tsukuba had ik totaal geen fps dip tijdens onze race.
Is er al bij meer mensen opgevallen dat de mirror setting (die van de incar mirror) flink verslechterd zijn? Ik heb geen settings aangepast, maar zie alles op meer afstand als een paar meter helemaal geblokt op die mirror...
De Porsche LMP1 zie je de koplampen bijvoorbeeld als vierkante blokken en de BMW M8 kijk je op afstand dwars door de grill heen...
De Porsche LMP1 zie je de koplampen bijvoorbeeld als vierkante blokken en de BMW M8 kijk je op afstand dwars door de grill heen...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
voor diegene die er op zitten te wachten:
sim lab verwacht weer zwarte P1's eind volgende week.
sim lab verwacht weer zwarte P1's eind volgende week.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Ik had zo'n TR1 besteld maar had het idee dat ik wellicht beter voor de P1 kon gaan dus heb ze maar even gemaild.TecTo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:10:
Heb me voor de grijze en zwarte uitvoering op de wachtlijst gezet.
Laat naar alle waarschijnlijkheid de order omzetten naar een P1. Wachten duurt lang...
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Wat zijn de public sessies een drama voor wat betreft driving standards zeg! Gister 2 races gereden in IMSA. De 2e was wel 'ok' wat betreft standards. Maar in de eerste race had ik een gast die continu op de lijn terug kwam nadat hij een andere lijn had gekozen voor een bocht, waardoor ik er telkens niet langszij kon komen. Zowel bij uitkomen als tijdens het remmen. Tot ik op een moment net naast zijn bumper kwam en hij weer van lijn wisselde. I think you can imagine what happened.
Ik herken dit inderdaad, gaat bij de iLMS net zo. Van de week in een race al 8 inc points nog voor de start, veld was op elkaar geklapt in de formation lap. Daarna allemaal mensen die inderdaad niet van hun lijnen wilden wijken en dachten in de eerste ronde de race te moeten winnen, met als gevolg een DQ voor mij
My iRacing
Maar weer even advocaat van de duivel spelen: it takes two to tango.
Blokken is natuurlijk not done maar een verdedigde lijn rijden waarna je weer terug gaat richting race lijn als er niemand naast je zit is wat mij betreft niets mis mee.
Blokken is natuurlijk not done maar een verdedigde lijn rijden waarna je weer terug gaat richting race lijn als er niemand naast je zit is wat mij betreft niets mis mee.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
En als je de buitenlijn pakt tijdens het remmen, en degene achter je duikt naar de binnenlijn, waardoor je snel naar binnen snijdt (de apex te vroeg raakt) en degene achter je VOL op de rem moet om niet achterin (ofja, op je rechter achterwil) te klappen?Phydomir schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:17:
Maar weer even advocaat van de duivel spelen: it takes two to tango.
Dat is een niet zo nette move die je helaas wel vaker ziet in iRacing. Mensen die hem in een "gat" laten rollen om zo de boel te forceren. Zag je dit aankomen of hem je in de replay terug moeten kijken wat er gebeurde. En raakte hij je uiteindelijk hierbij?w4rguy schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:06:
[...]
En als je de buitenlijn pakt tijdens het remmen, en degene achter je duikt naar de binnenlijn, waardoor je snel naar binnen snijdt (de apex te vroeg raakt) en degene achter je VOL op de rem moet om niet achterin (ofja, op je rechter achterwil) te klappen?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik zag hem eerder al sterk heen-en-weer bewegen dus zag het wel aankomen. Trapte in de rem om contact te voorkomen. Maar heel eerlijk, toen ik een ronde later met mijn neus al ter hoogte van zijn bumper zat en hij weer naar buiten kwam heb ik de auto laten staan. Er was voldoende ruimte voor hem om de volgende bocht te halen maar hij wilde de volgende bocht weer open trekken..Phydomir schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:22:
[...]
Dat is een niet zo nette move die je helaas wel vaker ziet in iRacing. Mensen die hem in een "gat" laten rollen om zo de boel te forceren. Zag je dit aankomen of hem je in de replay terug moeten kijken wat er gebeurde. En raakte hij je uiteindelijk hierbij?
Toevallig zat ik gister in dezelfde sessie, wat een zure race voor jou! Het begon eigenlijk al met die zwarte Ford GT aan het begin. Hij nam de aanvallende lijn achter de Porsche (terwijl er al 3 autos in de buurt zaten en verder niet veel ruimte) en verremde zich flink waardoor hij de Porsche een aardige beuk gaf, die jou verder weer de baan af tikte.w4rguy schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:46:
Wat zijn de public sessies een drama voor wat betreft driving standards zeg! Gister 2 races gereden in IMSA. De 2e was wel 'ok' wat betreft standards. Maar in de eerste race had ik een gast die continu op de lijn terug kwam nadat hij een andere lijn had gekozen voor een bocht, waardoor ik er telkens niet langszij kon komen. Zowel bij uitkomen als tijdens het remmen. Tot ik op een moment net naast zijn bumper kwam en hij weer van lijn wisselde. I think you can imagine what happened.
Diezelfde gast had een paar rondes eerder bij mij al een dive bomb willen doen, maar tikte gewoon vol mijn achterwiel aan waardoor ik spinde.
Snap soms niet waarom mensen zo agressief rijden aan het begin, en dan vooral geen excuses aanbieden of iets dergelijks.
Had later nog stukje van de replay gekeken, die gast bij jou was inderdaad wel overdreven aan het verdedigen, had naar mijn idee niet gehoeven.
Joep heb jij tijdens het troubleshooten naar het % belasting van zowel CPU als GPU gekeken? Ik zelf zit een beetje met het zelfde probleem. Ik weet dat mijn CPU in feite de bottleneck is echter zit mijn CPU niet aan de 100% belasting, ook niet core 0.JoepW schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:46:
Na mijn diashow op Tsukuba heb ik eens wat ingrepen gedaan om iRacing beter te laten lopen.
Ik heb een I5-6500 -> nu op 4.2ghz en een 1080TI. Op Sebring tijdens het rijden zie ik de diverse CPU cores ergens tussen de 65-85% belasting komen en mijn GPU vaak maar tussen de 45-60%. Toch maar rond de 55-90FPS als er auto's op het circuit zijn, maakt eigenlijk vrij weinig uit wat voor graphics settings ik toepas, frames gaan niet omhoog (logisch gezien de belasting op de GPU).
Als ik op het zelfde circuit een practice session start zonder andere deelnemers dan zit mijn FPS tussen de 180-220! met exact de zelfde grpahic settings en draait de GPU op 98-100% en zit mijn CPU zo rond de 60-65%.
Met de single practische session toon ik in princiepe aan dat mijn CPU de bottleneck is, echter waarom draait dan core 0 of alle cores niet tegen de 100% aan? Voelt alsof er ergens anders een bottleneck zit met veel auto's anders had die CPU toch tegen de 100% aan moeten zitten?
Ik ervaar hetzelfde btw.TonCoronel schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:02:
[...]
Joep heb jij tijdens het troubleshooten naar het % belasting van zowel CPU als GPU gekeken? Ik zelf zit een beetje met het zelfde probleem. Ik weet dat mijn CPU in feite de bottleneck is echter zit mijn CPU niet aan de 100% belasting, ook niet core 0.
Ik heb een I5-6500 -> nu op 4.2ghz en een 1080TI. Op Sebring tijdens het rijden zie ik de diverse CPU cores ergens tussen de 65-85% belasting komen en mijn GPU vaak maar tussen de 45-60%. Toch maar rond de 55-90FPS als er auto's op het circuit zijn, maakt eigenlijk vrij weinig uit wat voor graphics settings ik toepas, frames gaan niet omhoog (logisch gezien de belasting op de GPU).
Als ik op het zelfde circuit een practice session start zonder andere deelnemers dan zit mijn FPS tussen de 180-220! met exact de zelfde grpahic settings en draait de GPU op 98-100% en zit mijn CPU zo rond de 60-65%.
Met de single practische session toon ik in princiepe aan dat mijn CPU de bottleneck is, echter waarom draait dan core 0 of alle cores niet tegen de 100% aan? Voelt alsof er ergens anders een bottleneck zit met veel auto's anders had die CPU toch tegen de 100% aan moeten zitten?
Enkel zie ik mijn GPU hogere verwerkingstijden tonen dan mijn CPU.
Ik heb bij mij het idee dat de GPU (of bus) de bottleneck is.
En idd hebben meerdere auto's op de baan zeker een negatieve impact op de FPS waarden. Ook al zet ik e boel op 10 of 20 auto's en zelfs wanneer ze niet in beeld zijn.
Mijn guess van bottleneck begint zich richting de bus naar de GPU te ontwikkelen, maar ja hoe kom ik daar nou achter.
Ik heb het idee dat de update negatieve effecten heeft gehad op m'n FPS. Ik weet dat ik niet de meest deftige GPU heb (RX 580 icm R1700 beide stock speed) voorheen had ik met veel auto's op de grid 45fps, wat al snel opliep naar 60-85 FPS. Maar sinds kort is het dramatisch te noemen. Met de start tik ik de 28 FPS aan, wat uiteindelijk maar tot de 45 FPS oploopt.
Voorheen kon ik er prima mee leven, maar heb geen idee waar dit opeens aan kan liggen.
Klopt het dat de nieuwe auto's die toegevoegd worden (zoals de M8 GTE) over de nieuwe crash data beschikken? Kan dit er misschien voor zorgen dat het allemaal wat meer van de gpu/cpu vraagt?
Voorheen kon ik er prima mee leven, maar heb geen idee waar dit opeens aan kan liggen.
Klopt het dat de nieuwe auto's die toegevoegd worden (zoals de M8 GTE) over de nieuwe crash data beschikken? Kan dit er misschien voor zorgen dat het allemaal wat meer van de gpu/cpu vraagt?
Tja, hebt opzich gelijk dat je hem laat staan en dat hij niet de lijn kan pakken als jij daar al rijdt. Maar wat koop je daarvoor als je daarna de sessie uit moet omdat je auto in de kreukels ligt?w4rguy schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:35:
[...]
Ik zag hem eerder al sterk heen-en-weer bewegen dus zag het wel aankomen. Trapte in de rem om contact te voorkomen. Maar heel eerlijk, toen ik een ronde later met mijn neus al ter hoogte van zijn bumper zat en hij weer naar buiten kwam heb ik de auto laten staan. Er was voldoende ruimte voor hem om de volgende bocht te halen maar hij wilde de volgende bocht weer open trekken..
Ik heb je nog een tijdje achter me gehad inderdaad, zag je knipperenBob-B schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:53:
[...]
Toevallig zat ik gister in dezelfde sessie, wat een zure race voor jou! Het begon eigenlijk al met die zwarte Ford GT aan het begin. Hij nam de aanvallende lijn achter de Porsche (terwijl er al 3 autos in de buurt zaten en verder niet veel ruimte) en verremde zich flink waardoor hij de Porsche een aardige beuk gaf, die jou verder weer de baan af tikte.
Diezelfde gast had een paar rondes eerder bij mij al een dive bomb willen doen, maar tikte gewoon vol mijn achterwiel aan waardoor ik spinde.
Snap soms niet waarom mensen zo agressief rijden aan het begin, en dan vooral geen excuses aanbieden of iets dergelijks.
Had later nog stukje van de replay gekeken, die gast bij jou was inderdaad wel overdreven aan het verdedigen, had naar mijn idee niet gehoeven.
Die keer dat ik knipperde was meer om te laten weten dat ik geen aanval zal doen, aangezien ik weet dat jou pace toch hoger is dan die van mij.w4rguy schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:29:
[...]
Ik heb je nog een tijdje achter me gehad inderdaad, zag je knipperen. Probeerde me alleen vooral te focussen op die 2 auto's om me heen
Mijn framerate was ook dramatisch afgelopen maandag.
Nu weet ik dat ik niet de beste CPU heb voor gaming / iRacing (AMD 1920x) icm een 1080ti.
Maar 45fps @ 1080p triple screen is wel heel triest
Ik ga van de week eens pielen met settings
@JoepW , waarom vermoed je een probleem in je bus?
In het BIOS kan je denk ik checken of je slot op 16x staat, maar in andere games weet ik dat een 8x slot tov 16x hooguit een paar procenten scheelt
Nu weet ik dat ik niet de beste CPU heb voor gaming / iRacing (AMD 1920x) icm een 1080ti.
Maar 45fps @ 1080p triple screen is wel heel triest
Ik ga van de week eens pielen met settings
@JoepW , waarom vermoed je een probleem in je bus?
In het BIOS kan je denk ik checken of je slot op 16x staat, maar in andere games weet ik dat een 8x slot tov 16x hooguit een paar procenten scheelt
Als ik iemand zie knipperen denk ik altijd dat het een snellere rijder is met frustratie. Heb maandag ook wat andere rijders laten passeren met een snellere pace, ging wel om een positie, maar mijn pace was toch langzamerBob-B schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:34:
[...]
Die keer dat ik knipperde was meer om te laten weten dat ik geen aanval zal doen, aangezien ik weet dat jou pace toch hoger is dan die van mij.Wilde zo dichter aansluiten om uiteindelijk die andere in te halen, maar dat pakte wat anders uit helaas.
[ Voor 68% gewijzigd door Extera op 15-03-2019 12:46 ]
Die nieuwe damage info zou het voor een deel kunnen zijn idd...Bob-B schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:25:
Ik heb het idee dat de update negatieve effecten heeft gehad op m'n FPS. Ik weet dat ik niet de meest deftige GPU heb (RX 580 icm R1700 beide stock speed) voorheen had ik met veel auto's op de grid 45fps, wat al snel opliep naar 60-85 FPS. Maar sinds kort is het dramatisch te noemen. Met de start tik ik de 28 FPS aan, wat uiteindelijk maar tot de 45 FPS oploopt.
Erg zuur voor jullie. Ik heb sinds de update de meest stabiele framerate ooit (VR). Frametimes zijn gehalveerd naar de 6-8ms op CPU gebied en de core draait nu op 40% MaxThread. SPS helpt enorm waardoor de load echt drastisch dropt. SMP lijkt niet bij jullie niet te helpen?
SMP helpt zeker weten alleen zit je dan aan de 45% graden vast en heb ik inderdaad het zelfde issue als Joep dat uiterst links en rechts het interieur (een deel daarvaan iig( van de auto niet wordt getoond. Dus SMP is weldegelijk een oplossing maar met name als de GPU een bottleneck zou zijn volgens mij. De bottleneck in mijn geval lijkt CPU te zijn al wil ik dan die CPU gewoon op 100% zien draaien.
Op dat moment was het dat ik een iets snellere exit had, van de aanvallende lijn terug ging naar de ideale lijn. Dat in combinatie met knipperen en afzwakken leek het mij een prima manier om te laten weten dat ik niks anders zou doen dan volgen.Extera schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:43:
Als ik iemand zie knipperen denk ik altijd dat het een snellere rijder is met frustratie. Heb maandag ook wat andere rijders laten passeren met een snellere pace, ging wel om een positie, maar mijn pace was toch langzamer
Maar als het inderdaad over het algemeen niet zo met knipperen werkt, laat t me vooral weten. Dan weet ik dat voor de volgende keer namelijk.
ik wil van het weekend nog wat gaan experimenteren. Ik hou jullie op de hoogte.TonCoronel schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:52:
SMP helpt zeker weten alleen zit je dan aan de 45% graden vast en heb ik inderdaad het zelfde issue als Joep dat uiterst links en rechts het interieur (een deel daarvaan iig( van de auto niet wordt getoond. Dus SMP is weldegelijk een oplossing maar met name als de GPU een bottleneck zou zijn volgens mij. De bottleneck in mijn geval lijkt CPU te zijn al wil ik dan die CPU gewoon op 100% zien draaien.
Ps. Wat zou het fijn zijn als er een benchmark tool was voor iracing.
Heerlijke seizoen start tot nu toe!
Tweede in het IMSA GT3 championship en veertiende in ILMS LMP1
Beide div1
Tweede in het IMSA GT3 championship en veertiende in ILMS LMP1
Bron: http://members.iracing.co.../75/3643245.page#11480947quote: John HenryTony's on it! This is going to be addressed. The biggest advantage of iRacing's increasing growth - I believe we have 10,000 more subscribers than we had just 4 months ago - is the ability to hire additional engineers to attack some of the back burner items like this. And I imagine it will lead to more than just limiting the number of tires as Tony indicated.
Thanks for your support. Your subscription is an investment in iRacing's future. You make all of this possible. You could say that everything in iRacing is a WIP because we try every quarter (really every day) to add more value - an increasingly better service and simulation. And we appreciate your patience in seeing exactly what you want take shape. We know it's frustrating sometimes to wait for fixes and additions. But the good news is we are hiring!
Voor wie niet weten wie John Henry is: Wikipedia: John W. Henry
Dankzij John hebben we iRacing:)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Tja, fantastisch 10K aan nieuwe subscribers, maar om ze te houden zullen ze toch wat stapjes moeten zetten. Ik zie bijv. continue promo-codes voorbij komen voor nieuwe leden, maar de "trouwe" klanten krijgen maar erg weinig extraatjes. Al met al positief dat ze nieuwe mensen aannemen om wat oude issues te fixen.
Ik heb ook een r1700 draaien op het moment maar ik krijg met een vol imsa veld toch tegen de 90-100 fps. Wel een paar settings omlaag geschroefd.Bob-B schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:25:
Ik heb hem wel overclocked naar 4 ghz. Als je hem niet overclocked mis je toch wel wat extra performance. Op stock cooler air moet 3.8 makkelijk mogelijk zijn. Zou je hoger willen dan moet je naar een betere koeler. Heb zelf een aio coolermaster 110i. O
Is een beetje gratis extra performance
Voor de rest: na weer lang lurken in dit topic en een druk laatste drie kwart jaar ga ik proberen er weer regelmatig bij te zijn op maandag. Ik heb begrepen dat de achterhoede versterkt is en dat ik misschien niet helemaal alleen achteraan rijd.
Groeten Jacob
Aangezien mijn teammate @Anoniem: 727680 het nog niet lijkt gedaan te hebben, dan ik maar.
Op 30 maart komt er een 24H van Spa. Wij zijn nog op zoek naar 1 rijder, 2 zou eventueel ook wel passen. We rijden nu met 3 man, waarvan 1 amerikaan die tevens streamt. Moet je dus wel in willen zitten.
Het wordt georganiseerd door Laps @ Racing. Dus geen IR/SR toestanden. We rijden met de M8GTE.
Intresse? PM mij eventjes.
Op 30 maart komt er een 24H van Spa. Wij zijn nog op zoek naar 1 rijder, 2 zou eventueel ook wel passen. We rijden nu met 3 man, waarvan 1 amerikaan die tevens streamt. Moet je dus wel in willen zitten.
Het wordt georganiseerd door Laps @ Racing. Dus geen IR/SR toestanden. We rijden met de M8GTE.
Lees toch dit in de rules:DVDL schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:26:
Aangezien mijn teammate @Anoniem: 727680 het nog niet lijkt gedaan te hebben, dan ik maar.
Requirements to participate : All team members must be:
LMP1 - B Class & greater than 1800 irating
LMGTE Pro - C class & greater than 2400 irating
LMGTE AM - C class & greater than 1000 irating
My iRacing
Lekker Skip race gedaan net op Summit Point. Erg cleane race (ondanks de vele 3-namers) met veel close racing. Q ging slecht dus als 11e gestart oid maar als 5e geëindigd. Moest in de laatste ronde de plek afstaan nadat ik misschakelde, jammer. Wel weer SR verloren, ik zal nooit een cleane rijder worden
Wel weer bijna 2K iRating.
Vanmiddag was de kwalificatie voor Racespot 24 uur van Le Mans, de seizoensfinale voor NES die volgend weekend wordt gereden. Het was zeer spannend en is ongelooflijk om de kleine verschillen te zien op zo'n grote baan.
https://www.neo-endurance...ce-in-le-mans-qualifying/
https://www.neo-endurance...ce-in-le-mans-qualifying/
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 17-03-2019 22:00 ]
Helaas durf ik niet te zeggen of ik morgen mee kan doen. Ik lig momenteel namelijk met ijs m'n enkel te koelen, welke ik vandaag tijdens werk flink heb verzwikt. Het scheelt dat het m'n rechtervoet is en dus minder kracht hoef te zetten op de pedalen (en gas is toch alles?
)
Kan zijn dat ik morgen alsnog mee doe, maar misschien dat ik halverwege de race moet stoppen. Eventjes afwachten wat m'n enkel ervan denkt morgen.
Kan zijn dat ik morgen alsnog mee doe, maar misschien dat ik halverwege de race moet stoppen. Eventjes afwachten wat m'n enkel ervan denkt morgen.
Sterkte!Bob-B schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:21:
Helaas durf ik niet te zeggen of ik morgen mee kan doen. Ik lig momenteel namelijk met ijs m'n enkel te koelen, welke ik vandaag tijdens werk flink heb verzwikt. Het scheelt dat het m'n rechtervoet is en dus minder kracht hoef te zetten op de pedalen (en gas is toch alles?)
Gisteren toch nog maar het een en ander getest en alles lijkt er op dat de CPU voor mij toch echt een probleem is. Daarom besloten maar een nieuw systeem neer te gaan zetten en alleen de 1080ti over te zetten. De rest verkoop ik gewoon in 1 compleet systeem.
Daarom onderstaand lijstje samengesteld. Het enige waar ik mee zit is de CPU. Het lijkt mij dat de 9600k de beste keuze lijkt voor iRacing. Ten opzichte van de 9700k een hogere basisclock(3,7ghz ipv 3,6) en zelfde basisclock als de 9900k. Geen hyperthreading maar volgens mij is het advies deze uit te schakelen voor iRacing. Uiteraard 'maar' 6 cores ipv 8 bij de 9700k/9900k maar daar maakt iRacing volgens mij al helemaal geen gebruik van. Dus zou er echt een hele goede reden zijn om niet voor de 9600k te gaan?
De extra GT710 is overigens om 2 extra schermen (1 voor Z1, 1 voor JRT/teamspeak) aan te sluiten.
Daarom onderstaand lijstje samengesteld. Het enige waar ik mee zit is de CPU. Het lijkt mij dat de 9600k de beste keuze lijkt voor iRacing. Ten opzichte van de 9700k een hogere basisclock(3,7ghz ipv 3,6) en zelfde basisclock als de 9900k. Geen hyperthreading maar volgens mij is het advies deze uit te schakelen voor iRacing. Uiteraard 'maar' 6 cores ipv 8 bij de 9700k/9900k maar daar maakt iRacing volgens mij al helemaal geen gebruik van. Dus zou er echt een hele goede reden zijn om niet voor de 9600k te gaan?
De extra GT710 is overigens om 2 extra schermen (1 voor Z1, 1 voor JRT/teamspeak) aan te sluiten.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-9600K Boxed | € 278,- | € 278,- |
1 | MSI Z390-A PRO | € 124,90 | € 124,90 |
1 | MSI GeForce GT 710 1GD3H LP | € 34,90 | € 34,90 |
1 | NZXT H500 Zwart/Rood | € 72,90 | € 72,90 |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 119,- | € 119,- |
1 | Corsair CX650M | € 78,89 | € 78,89 |
1 | Samsung 970 Evo Plus 250GB | € 81,- | € 81,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 839,58 |
Je redenatie is correct. Voor iRacing moet je voor maximale kloksnelheid per core gaan en dan is een hoger geklokte quad- of hexacore beter dan een lager geklokte octacore. Hyperthreading is nuttiger bij een dual- dan bij een quad of hexacore en dan met name in applicaties die veel multithreading doen of bij een diverse belasting van het systeem. Dus als je hem aanschaft om alleen iRacing te draaien, kun je prima zonder.TonCoronel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:38:
Dus zou er echt een hele goede reden zijn om niet voor de 9600k te gaan?
[ Voor 25% gewijzigd door SlaadjeBla op 18-03-2019 09:00 ]
Toevallig van het weekend ook een upgrade gedaan, werd toch gek van m'n problemen die denk ik te maken hadden met (combinatie van) moederbord, geheugen en hdd/ssd.
Ik ben voor de 9700K gegaan want gebruik de pc ook voor veel andere dingen die daar wel baat bij zouden moeten hebben. Verder een ander moederbord op aanraden van Marco: pricewatch: Gigabyte Z390 Aorus Pro
Voor de rest vergelijkbaar, ik heb nog een 1080 (niet Ti helaas) die nog prima moet voldoen, ga de volgende generatie maar weer eens overwegen of die wel beter lijkt te zijn.
Inmiddels draait alles, iRacing doet het ook prima, heb nu alles op max gezet (1 scherm he
) en ziet er toch wel een stuk beter uit
Nog steeds net onder de 144fps op sommige plekken met veel auto's, vanavond maar eens langzaam wat onnodige dingen uitzetten, target is strak 200 
Helaas wel de upgrade moeten maken naar Windows 10, heb het lang uitgehouden maar kon er nu niet omheen haha. Opzich bevalt het prima maar nu zit ik weer met popups (van zowel windows als andere applicaties) die zich naar de voorgrond forceren en iRacing uit windowed mode knallen
Vanavond eens uitzoeken hoe ik dat oplos. Ik wil niet de popups helemaal uitzetten, heb juist dingen als tweakers en mail notificaties aangezet omdat ik dat wel handig vind, maar waarom komen die ook tijdens fullscreen games naar boven
Ik ben voor de 9700K gegaan want gebruik de pc ook voor veel andere dingen die daar wel baat bij zouden moeten hebben. Verder een ander moederbord op aanraden van Marco: pricewatch: Gigabyte Z390 Aorus Pro
Voor de rest vergelijkbaar, ik heb nog een 1080 (niet Ti helaas) die nog prima moet voldoen, ga de volgende generatie maar weer eens overwegen of die wel beter lijkt te zijn.
Inmiddels draait alles, iRacing doet het ook prima, heb nu alles op max gezet (1 scherm he
Helaas wel de upgrade moeten maken naar Windows 10, heb het lang uitgehouden maar kon er nu niet omheen haha. Opzich bevalt het prima maar nu zit ik weer met popups (van zowel windows als andere applicaties) die zich naar de voorgrond forceren en iRacing uit windowed mode knallen

Ik heb zelf nooit problemen ondervonden met windows 10 (ik werk er al bijna 2 jaar mee) Veel problemen die mensen er mee hebben vallen op te lossen (automatisch updaten etc)
Dat is apart. Heb ik nog nooit last van gehad. Met de Rift speel je iRacing eigenlijk altijd windowed heb en ook nog nooit gehad dat iRacing focus verliest.NickThissen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:14:
heb juist dingen als tweakers en mail notificaties aangezet omdat ik dat wel handig vind, maar waarom komen die ook tijdens fullscreen games naar boven
Enig idee wat de reden is voor dit duurdere moederbord?NickThissen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:14:
Verder een ander moederbord op aanraden van Marco: pricewatch: Gigabyte Z390 Aorus Pro
Ik heb het moederbord uit de best buy guide van Tweakers voor een high end game systeem. Afgezien van de 1080ti en GT710 wordt er niks extra's aangesloten op het systeem. Ben benieuwd wat ik zeg maar 'extra' krijg voor die 80 euro meer.
Indien je G-sync/freesync gebruikt zou je target net onder de verversingsfrequentie moeten zitten van je monitor. Voor mijn 120Hz monitor heb ik iRacing ingesteld op max 117 fps, wat ik op de meeste circuits 100% van de tijd haal. De gedachte erachter is dat G-sync het best in staat is te synchroniseren met de monitor als hij niet op zijn grens werkt. Aangezien mijn monitor toch niet sneller kan verversen dan met 120Hz, heeft het geen enkele zin om meer frames te genereren*.NickThissen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:14:
Nog steeds net onder de 144fps op sommige plekken met veel auto's, vanavond maar eens langzaam wat onnodige dingen uitzetten, target is strak 200
*tenzij de tickrate van de simulatie op een of andere manier is gekoppeld aan de verversingssnelheid, maar dat kan ik me bij iRacing niet voorstellen.
Het lijkt van spel af te hangen wat er gebeurt. Sommige krijg ik de popups over het spel heen (alsof het soort van windowed mode is), maar op dat moment heb ik vreselijke input lag enzo. Sommige spellen minimalizeren compleet. iRacing nog niet gehad, toevallig geen popups gehad tijdens de ene race die ik gedaan heb.Phydomir schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:45:
[...]
Dat is apart. Heb ik nog nooit last van gehad. Met de Rift speel je iRacing eigenlijk altijd windowed heb en ook nog nooit gehad dat iRacing focus verliest.
Volgens Marco heeft deze betere vrm (voltage regulator), ik heb er verder weinig verstand vanTonCoronel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:51:
[...]
Enig idee wat de reden is voor dit duurdere moederbord?
Voor mij ook handig dat deze iets meer usb ports heeft, gebruik er inmiddels genoeg om een usb hub nodig te hebben en die kan ik nu weg doen (werkt toch nooit zo goed heb ik het idee).
Heb geen gsync/freesync dus niet aan de orde. Ik wil juist zo veel mogelijk FPS, zelfs als het veel meer dan de refreshrate is. Je krijgt nog steeds een nieuwer frame te zien als je fps hoger is dus input lag is minder, en dat is goed te merken. Boven de 200 merk ik geen verschil meer dus daar wil ik graag zitten. In de praktijk is 140-150 ook prima hoor maar soms merk je dan toch net wat stutters voornamelijk in iRacing.SlaadjeBla schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:55:
[...]
Indien je G-sync/freesync gebruikt zou je target net onder de verversingsfrequentie moeten zitten van je monitor. Voor mijn 120Hz monitor heb ik iRacing ingesteld op max 117 fps, wat ik op de meeste circuits 100% van de tijd haal. De gedachte erachter is dat G-sync het best in staat is te synchroniseren met de monitor als hij niet op zijn grens werkt. Aangezien mijn monitor toch niet sneller kan verversen dan met 120Hz, heeft het geen enkele zin om meer frames te genereren*.
*tenzij de tickrate van de simulatie op een of andere manier is gekoppeld aan de verversingssnelheid, maar dat kan ik me bij iRacing niet voorstellen.
Hallo luitjes, Ik heb weer wat races gedaan en t gaat goed met m'n niet meer overbelasten pezen! 
Ik ben er dus vanavond weer bij. Blij dat ik weer mee kan doen. Heb helaas de 1e race moeten missen.
Ik vind eigenlijk dat we extra punten moeten geven aan medische gevallen!
Ik ben er dus vanavond weer bij. Blij dat ik weer mee kan doen. Heb helaas de 1e race moeten missen.
Ik vind eigenlijk dat we extra punten moeten geven aan medische gevallen!

Aangezien je een 9600K neemt ga ik ervan uit dat je gaat overclocken. Dit is in geval van iRacing toch al verstandig want meer clock is meer fpsTonCoronel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:51:
[...]
Enig idee wat de reden is voor dit duurdere moederbord?
Ik heb het moederbord uit de best buy guide van Tweakers voor een high end game systeem. Afgezien van de 1080ti en GT710 wordt er niks extra's aangesloten op het systeem. Ben benieuwd wat ik zeg maar 'extra' krijg voor die 80 euro meer.
Voor een 9600K zou die MSI wellicht net voldoende kunnen zijn voor te overclocken, maar voor een 9700k/9800k heb je een betere/sterkere VRM nodig. Ik heb tijdens het overclocken en testen op mijn CPU al vermogens pieken van boven de 200W op de CPU gehad, met een zwakkere VRM krijg je dan geheid problemen. Ook kwa overclocken kun je verwachten dat je lagere clocks haalt.
Cube Nuroad Race (2022)
Die is voor mij nieuw vwb gsync. Net onder de 144 dan voor mijn schermen? Ow.SlaadjeBla schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:55:
[...]
Indien je G-sync/freesync gebruikt zou je target net onder de verversingsfrequentie moeten zitten van je monitor. Voor mijn 120Hz monitor heb ik iRacing ingesteld op max 117 fps, wat ik op de meeste circuits 100% van de tijd haal. De gedachte erachter is dat G-sync het best in staat is te synchroniseren met de monitor als hij niet op zijn grens werkt. Aangezien mijn monitor toch niet sneller kan verversen dan met 120Hz, heeft het geen enkele zin om meer frames te genereren*.
Weet niet meer exact waar ik dat vandaan heb. Via Google vind ik veel discussie over dit onderwerp. Hoe je dit goed zou moeten testen weet ik niet, dus wellicht is het voodoo.
Als je nog een link vind graag ff posten.SlaadjeBla schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:05:
Weet niet meer exact waar ik dat vandaan heb. Via Google vind ik veel discussie over dit onderwerp. Hoe je dit goed zou moeten testen weet ik niet, dus wellicht is het voodoo.
Masr voodoo is een andere generatie: reviews: Techjuwelen - 3dfx Voodoo 2 - De kaart die de 3d-wereld op z'n kop z...
Goed ik heb de startpost al een beetje door zitten spitten. Het lijkt me er tof om deze game te spelen, alleen wordt mijn Thrustmaster TMX ondersteund zonder enige problemen? Verder ga ik de game spelen op onderstaand systeem:
3770K
16GB DDR3 2400Mhz
GTX 970
Ik neem aan dat de game hier zonder problemen op draait? (Lijkt me wel als ik de minimale specs lees op de website van iracing)
3770K
16GB DDR3 2400Mhz
GTX 970
Ik neem aan dat de game hier zonder problemen op draait? (Lijkt me wel als ik de minimale specs lees op de website van iracing)
GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel
GoT Rallycross (GRC)
Zoals al aangegeven via de poll gaan we dit seizoen iets nieuws proberen, namelijk een wekelijkse serie met de Rallycross auto's op road circuits!
We hebben de resultaten van de poll bij elkaar gepakt en besloten dat we elke donderdag avond gaan rijden, ongeveer dezelfde tijden als maandag (20:00 - 22:00). We starten komende donderdag al! (21 maart).
De races worden gehost in de GoT Tournaments league, dus als je daar al lid van bent kun je gewoon aanschuiven.
Alle details op het members forum hier!
Als je op een monitor speelt moet het wel lukken denk ik. Je zal wel een paar settings omlaag moeten schroeven.Partypooper schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:06:
Goed ik heb de startpost al een beetje door zitten spitten. Het lijkt me er tof om deze game te spelen, alleen wordt mijn Thrustmaster TMX ondersteund zonder enige problemen? Verder ga ik de game spelen op onderstaand systeem:
3770K
16GB DDR3 2400Mhz
GTX 970
Ik bedoelde in dit geval dat de race niet meetelt voor je SR/IR
Goed gespot!
Helaas red ik het niet om er bij te zijn vanavond 
Mooi balen.
Veel plezier allemaal!
Mooi balen.
Veel plezier allemaal!
Komende tijd staat weer in het teken van nachtwerk om s lands glasvezelnetwerk up and running te houden. Uitgerekend staan de meeste werkzaamheden gepland op maandag-en donderdagnacht.
Voorlopig geen got Racing voor mij
Voorlopig geen got Racing voor mij
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Ik heb het teruggevonden: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3192704.pageJoepW schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:16:
[...]
Als je nog een link vind graag ff posten.
Masr voodoo is een andere generatie: reviews: Techjuwelen - 3dfx Voodoo 2 - De kaart die de 3d-wereld op z'n kop z...
No Limit causes the simulation to render frames as rapidly as possible. If you have very high frame rates, you may be able to increase quality. Setting a limit to reduce your frame rate (recommended) may reduce power usage and the temperature inside your computer.
I recommend: If using G-SYNC, then limit to 2 FPS below your refresh rate. If using Adaptive VSync, then use No Limit here. Since I am using G-SYNC on a 144 Hz display, I limit it to 142 here. The reason for doing this is to force the display to stay in a "below max refresh rate" scenario, which keeps frame pacing even during high frame rates, instead of allowing variable frame pacing when the rate is above the maximum refresh rate.
Eindelijk had ik een keer een maandag vrij, kindjes lekker op bed. Kopje koffie klaar, dekentje van de Rig af... ik start op... hmm,. mijn buik doet raar... Oh oh.....Rennuh!!.. Ok,.dat doet wordt een avondje op de WC vertoeven.. Godver.
Edit: Vandaag Hotfix. Hopelijk is het de SPS fix voor VR.
Edit: Vandaag Hotfix. Hopelijk is het de SPS fix voor VR.
[ Voor 11% gewijzigd door ZFLaSH op 19-03-2019 08:02 ]
Zijn dit de VW Beetles die bij de iRacing sub inzitten?NickThissen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:12:
Zoals al aangegeven via de poll gaan we dit seizoen iets nieuws proberen, namelijk een wekelijkse serie met de Rallycross auto's op road circuits!
Edit: beter gelezen ondertussen:
Cars: Ford Fiesta RS WRC, Subaru WRX STI, VW Beetle (FREE)
[ Voor 15% gewijzigd door RoelTM46 op 19-03-2019 09:04 ]
Ja, de VW is inbegrepen
De andere niet, maar je hoeft ze alleen maar te downloaden (niet te kopen).
Release notes voor de patch van vandaag:
This patch contains some additional fixes for 2019 Season 2.
CHANGE LOGS:
iRacing BETA Interface - (01.00.19-beta)
- Create a Race:
- - The Create a Race options have been reorganized slightly, so users can make all adjustments without needing to flip between multiple pages.
- - The Create a Race modal window will no longer close if a click is made off of the modal window.
- Paint Kit:
- - Fixed an error that could appear when launching the Paint Kit for some cars.
iRacing Membersite
- Fixed online-indicator image source reference for Leagues.
- Updated the "Support" link on Quickstart to go to support.iracing.com, instead of our old form.
- Aggregate Points have been added to results CSV exports.
- Fixed an issue with opening the iRacing BETA Interface via the Membersite banner when on a League page of the membersite.
Hosted Sessions
- Hosted Sessions (created via Membersite or iRacing BETA Interface) may now be created with up to seven (7) different car types!
Paint Kit
- A new Graphics Option, "Hide Car Numbers" has been added.
- - When checked, this option will attempt to load custom paint schemes on all the cars with the "car_num_xxx.tga" file-name. This is a custom paint scheme that has a car number included within the texture image.
- - - If this option finds this paint scheme, the Simulator will turn off the iRacing-provided car number stamping for that car. This allows for custom car numbers in any session, but only if the user opts to see the custom car numbers, and if the other players' custom paint schemes actually include car numbers.
- - - - iRacing will fall back to showing the iRacing-provided car numbers if the "car_num_xxx.tga" file is not found, even if this option is enabled.
- Custom paints now turn off the internal decal layer, without needing to insert the paint into the decal slot.
- - You can continue to use both a base paint and a decal layer as a way to customize car paints for a special event. The benefit of this is that all custom paints will have no contingency decals applied to them.
- - You will need to stamp the contingency decals provided in our paint template onto your own base paint if you want your car to look like it did previously.
- Driver names will now always be displayed in all events except for offline Test Sessions.
- - Now, a custom paint scheme with a number baked in (ie: in the texture file itself), will not show the sponsor decals, license stripe, or car number, but will stamp the driver and team names (unless in an offline Test Session).
Pit Stop Animation - Indycars
- Fixed an issue where a tire was floating at the start of the animations.
- Fixed an animation glitch with the jack-man.
High Dynamic Range (HDR) Rendering
- Fixed an issue where the virtual mirror was not rendering the correct view while using HDR.
Virtual Reality
- Fixed an issue where VR was not displaying both views.
Telemetry
- A new telemetry variable, "SessionTimeOfDay" has been added.
- - This value tracks the solar session time, in seconds, since midnight.
- A new session string variable, "EarthRotationSpeedupFactor:" has been added that indicates if the movement of the sun is accelerated.
- A new telemetry variable, "PlayerCarPitSvStatus" has been added.
- - This variable outputs a irsdk_PitSvStatus enum that indicates how well you are parked in your pitstall and tracks the basic pit stop state.
- A new telemetry variable, "LoadNumTextures" has been added.
- - This variable returns True if the Simulator is currently setup to try and load the "car_num_xxx.tga" car paint file, and False if the Simulator will only look for the "car_xxx.tga" file.
BMW M8 GTE
- 2019 Season 2 GTE BoP Adjustment: Engine torque has been reduced slightly across the rev range.
Dallara IR18
- Front wicker switching has been configured and arranged with and without mainplane extension at ovals.
- - The garage interface has also been updated to repopulate dropdown lists whenever the minimum or maximum allowable values change.
Ferrari 488 GTE
- 2019 Season 2 GTE BoP Adjustments: Vehicle weight has been reduced by 5 kg.
Ford GT - 2017
- 2019 Season 2 GTE BoP Adjustments: Vehicle weight has been increased by 5 kg.
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
- Front suspension hard stop has been modified to allow more LF travel.
- Aero sensitivities have been adjusted.
NASCAR XFINITY Ford Mustang
NASCAR XFINITY Toyota Camry
Porsche 911 RSR
- 2019 Season 2 GTE BoP Adjustments: Aero downforce has been increased slightly.
TRACKS:
Charlotte Motor Speedway
- The track configuration, Charlotte Motor Speedway - Legends RC Oval Long, has been unlocked for all users.
Watkins Glen International
- Fixed a bump in the track map on the front stretch that could cause the Simulator to crash when it was driven over.
Bron: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3644289.pageThis patch contains some additional fixes for 2019 Season 2.
CHANGE LOGS:
iRacing BETA Interface - (01.00.19-beta)
- Create a Race:
- - The Create a Race options have been reorganized slightly, so users can make all adjustments without needing to flip between multiple pages.
- - The Create a Race modal window will no longer close if a click is made off of the modal window.
- Paint Kit:
- - Fixed an error that could appear when launching the Paint Kit for some cars.
iRacing Membersite
- Fixed online-indicator image source reference for Leagues.
- Updated the "Support" link on Quickstart to go to support.iracing.com, instead of our old form.
- Aggregate Points have been added to results CSV exports.
- Fixed an issue with opening the iRacing BETA Interface via the Membersite banner when on a League page of the membersite.
Hosted Sessions
- Hosted Sessions (created via Membersite or iRacing BETA Interface) may now be created with up to seven (7) different car types!
Paint Kit
- A new Graphics Option, "Hide Car Numbers" has been added.
- - When checked, this option will attempt to load custom paint schemes on all the cars with the "car_num_xxx.tga" file-name. This is a custom paint scheme that has a car number included within the texture image.
- - - If this option finds this paint scheme, the Simulator will turn off the iRacing-provided car number stamping for that car. This allows for custom car numbers in any session, but only if the user opts to see the custom car numbers, and if the other players' custom paint schemes actually include car numbers.
- - - - iRacing will fall back to showing the iRacing-provided car numbers if the "car_num_xxx.tga" file is not found, even if this option is enabled.
- Custom paints now turn off the internal decal layer, without needing to insert the paint into the decal slot.
- - You can continue to use both a base paint and a decal layer as a way to customize car paints for a special event. The benefit of this is that all custom paints will have no contingency decals applied to them.
- - You will need to stamp the contingency decals provided in our paint template onto your own base paint if you want your car to look like it did previously.
- Driver names will now always be displayed in all events except for offline Test Sessions.
- - Now, a custom paint scheme with a number baked in (ie: in the texture file itself), will not show the sponsor decals, license stripe, or car number, but will stamp the driver and team names (unless in an offline Test Session).
Pit Stop Animation - Indycars
- Fixed an issue where a tire was floating at the start of the animations.
- Fixed an animation glitch with the jack-man.
High Dynamic Range (HDR) Rendering
- Fixed an issue where the virtual mirror was not rendering the correct view while using HDR.
Virtual Reality
- Fixed an issue where VR was not displaying both views.
Telemetry
- A new telemetry variable, "SessionTimeOfDay" has been added.
- - This value tracks the solar session time, in seconds, since midnight.
- A new session string variable, "EarthRotationSpeedupFactor:" has been added that indicates if the movement of the sun is accelerated.
- A new telemetry variable, "PlayerCarPitSvStatus" has been added.
- - This variable outputs a irsdk_PitSvStatus enum that indicates how well you are parked in your pitstall and tracks the basic pit stop state.
- A new telemetry variable, "LoadNumTextures" has been added.
- - This variable returns True if the Simulator is currently setup to try and load the "car_num_xxx.tga" car paint file, and False if the Simulator will only look for the "car_xxx.tga" file.
BMW M8 GTE
- 2019 Season 2 GTE BoP Adjustment: Engine torque has been reduced slightly across the rev range.
Dallara IR18
- Front wicker switching has been configured and arranged with and without mainplane extension at ovals.
- - The garage interface has also been updated to repopulate dropdown lists whenever the minimum or maximum allowable values change.
Ferrari 488 GTE
- 2019 Season 2 GTE BoP Adjustments: Vehicle weight has been reduced by 5 kg.
Ford GT - 2017
- 2019 Season 2 GTE BoP Adjustments: Vehicle weight has been increased by 5 kg.
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
NASCAR XFINITY Ford Mustang
NASCAR XFINITY Toyota Camry
Porsche 911 RSR
- 2019 Season 2 GTE BoP Adjustments: Aero downforce has been increased slightly.
TRACKS:
Charlotte Motor Speedway
- The track configuration, Charlotte Motor Speedway - Legends RC Oval Long, has been unlocked for all users.
Watkins Glen International
- Fixed a bump in the track map on the front stretch that could cause the Simulator to crash when it was driven over.
Hihi
De timing van de nieuwe skin structuur komt een beetje ongelukkig uit voor mij, met de NEO race komende weekend.
Vraag me af of door die nieuwe BoP de porsche GTE weer normaal aanvoelt, ik heb het idee dat de achterkant flink tricky was geworden door de eerste BoP namelijk...
My iRacing
Lees ik het nou goed dat iedere auto standaard "kaal" wordt tenzij je in je eigen paint de decals er in mee opslaat?Niellie41 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:41:
De timing van de nieuwe skin structuur komt een beetje ongelukkig uit voor mij, met de NEO race komende weekend.
Volgens mij wel
Cube Nuroad Race (2022)
Ja, het decal bestand gaat verwijderen en wordt nu deel van de skin zelf. De verandering op zichzelf is heel mooi, alleen de timing is verschrikkelijk.
Drew Adamson heeft mij gezegd dat ik de lagen aan de tga's kan toevoegen, dus ik zou het werk zelf moeten kunnen doen.
Hij had blijkbaar gisteren gestreamed om wat meer uitleg te geven over de veranderingen.
[Video: Team Feed iRacing]
Drew Adamson heeft mij gezegd dat ik de lagen aan de tga's kan toevoegen, dus ik zou het werk zelf moeten kunnen doen.
Hij had blijkbaar gisteren gestreamed om wat meer uitleg te geven over de veranderingen.
[Video: Team Feed iRacing]
[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 19-03-2019 15:49 ]
Gisteravond eens geoefent met de VW Beetle op Brands Hatch. Dat was wel even totaal iets anders, onderstuur kom je met deze auto niet te kort.
Ben erg benieuwd wat dat gaat worden donderdag.
Hahahaha, das andere koekRoelTM46 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:56:
Gisteravond eens geoefent met de VW Beetle op Brands Hatch. Dat was wel even totaal iets anders, onderstuur kom je met deze auto niet te kort.Ben erg benieuwd wat dat gaat worden donderdag.
Vandaag ook in de kever op Brands Hatch en vloog alle kanten op met het Ferrari stuurtje op de PC racer.
Morgen een ander stuurtje monteren maar zal niet heel veel uitmaken met mijn skills.
Wat wel duidelijk wordt in dit soort races is dat de mannen zich gaan onderscheiden -zonder gemopper en excuus- van de .......
Mooi initiatief en ben er zeker bij. Wel mijn naam aan passen naar Jan uit de bocht.
In het verleden ervaring met de luchtgekoelde kever, bril achterruit en dubbel clutch. Zo ook met de karmann ghia gereden (gekocht voor 300 gulden ) in mijn studenten tijd. Toen roestbakken en nu betaal je de hoofdprijs als je er 1 kan bemachtigen.
Daarnaast zowat alle uitvoeringen van de VW busjes gereden -die nu voor een klein fortuin worden aanschaft door nostalgie figuren-.
Wij vonden het in die tijd maar benen weg auto's bij een ongelukje.
Alleen de kever is toch gratis?NickThissen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:05:
Ja, de VW is inbegrepenDe andere niet, maar je hoeft ze alleen maar te downloaden (niet te kopen).
Wat bedoel je met de andere alleen te downloaden (niet kopen).
Als je gaat racen met meerdere auto's dan moet je alle auto's downloaden anders gaat het niet lukken. Maar je hoeft ze niet allemaal te kopen. Je moet enkel die kopen waarmee je zelf gaat rijden.TecTo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:38:
[...]
Alleen de kever is toch gratis?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
We gaan nu meteen een test server opstarten voor de GRC van morgen. Als iemand even tijd heeft om langs te komen dan graag! Dan kunnen we even testen of alles met de heats goed werkt. Hij staat in de league sessions!
Om mee te doen moet je wel de andere auto's gedownload hebben. Als je morgen de sessie wil joinen zal er iets van een rood vierkantje staan met een pijl erin, als je daar op klikt ga je naar de download pagina om de juiste auto's te kunnen downloaden.TecTo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:38:
[...]
Alleen de kever is toch gratis?

De serie heeft nu ook een eigen plaatsje op de site, is opgenomen in de kalender op de site en alle races staan ook in een apart draadje. En natuurlijk worden de standen ook weer netjes weergegeven op de site.
Serie beschrijving
Serie stand
Kalender op de site
Details per race
Tot vanavond bij tijdens de eerste race!
GoT RallyCross19S2-R1 | 21-03-19 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Gebeurt de communicatie eigenlijk vooral via iRacing of teamspeak? Of is het ook mogelijk om beide tegelijk te gebruiken?
De got groep zal op ts zijn.
Eventuele internationale rijders enkel in iracing.
Tegelijk gebruiken is not done aangezien dat echos geeft bij de ts gebruikers.
Eventuele internationale rijders enkel in iracing.
Tegelijk gebruiken is not done aangezien dat echos geeft bij de ts gebruikers.
[ Voor 33% gewijzigd door JoepW op 21-03-2019 16:37 ]
Dat was dikke fun!
Setup waar ik mee reed (zelfgebrouwen) was volgens mij redelijk waardeloos, gelukkig ben ik zo slecht dat een setup bij mij niet het verschil maakt
Komend weekend is de finale van de NEO Endurance Series. Voor de derde keer in NEO geschiedenis, houden we de Racespot 24 uur van Le Mans.
Onze redacteur heeft weer een geweldige preview geschreven, dat zeker de moeite waard is om te lezen:
neo-endurance.com/race-preview-racespot-24-hours-of-le-mans
Daarnaast heb ik net de spotters guide bijgewerkt, waarbij je heel handig kan zien wie welke livery heeft. Je kan een kopie downloaden van onze website: neo-endurance.com/spotterguide
Onze redacteur heeft weer een geweldige preview geschreven, dat zeker de moeite waard is om te lezen:
neo-endurance.com/race-preview-racespot-24-hours-of-le-mans
Daarnaast heb ik net de spotters guide bijgewerkt, waarbij je heel handig kan zien wie welke livery heeft. Je kan een kopie downloaden van onze website: neo-endurance.com/spotterguide
Dat was inderdaad dikke fun, we hebben enkel nog de oude group B bakken tekort

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
PC besteld! Het laatste puzzelstuk voor mijn sim is onderweg!
Heb het denk ik maar meteen goed gedaan.
i9 9900K
32gb 3000mhz
1,5tb SSD
RTX 2080Ti
Daar 3x 27" schermen besteld. Kan niet wachten om te beginnen. Van het weekend maar eens een iRacing account aanmaken
En me dan ook gelijk aanmelden bij het iracing Tweakers gedeelte
Me can't wait
Heb het denk ik maar meteen goed gedaan.
i9 9900K
32gb 3000mhz
1,5tb SSD
RTX 2080Ti
Daar 3x 27" schermen besteld. Kan niet wachten om te beginnen. Van het weekend maar eens een iRacing account aanmaken
En me dan ook gelijk aanmelden bij het iracing Tweakers gedeelte
Me can't wait
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen