iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 172 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
De link lijkt een W13 schedule te zijn ja. Hier de goeie: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3641854.page

IMSA: Sebring, Watkins Glen, Homestead Miami, Monza, Spa, Imola, Road America, Mid Ohio, Road Atlanta, Daytona, Montreal, Detroit.

Le Mans: Road America, Monza, Silverstone, Suzuka, Watkins Glen, Sebring, Mosport, Spa, Nurburgring, Indianapolis, Bathurst, Le Mans

[ Voor 55% gewijzigd door NickThissen op 08-03-2019 15:01 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-06 10:27
Na een aantal maanden in de AMG GT3 te hebben gereden bij zowel IMSA als VRS ben ik eigenlijk van plan om dit seizoen toch een keer met jullie mee te gaan doen. Alleen zit ik met een klein dingetje; is het gebruik van Teamspeak verplicht? Zelf ben ik hier niet zo dol op, aangezien ik gemerkt heb dat ik eigenlijk totaal niet kan multitasken tijdens het racen :X Dan zal het vaak zo zijn dat ik of jullie niet hoor/begrijp, of dat ik met praten totaal niet uit mijn woorden kom. Daarbij heb ik ook een gedeeltelijk afgesloten koptelefoon, op de een of andere manier kan ik niet goed uit mijn woorden komen als ik mijzelf niet hoor praten 8)7
Misschien is dit meer een dingetje wat ik gewoon moet leren, maar zo lang het niet verplicht is, kan ik er altijd nog over na denken om het te gaan gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:40
Voor mij was de keus duidelijk. Zag Bathurst een heb blind op de le mans serie geklikt. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜๐Ÿ˜‰

[ Voor 9% gewijzigd door ZFLaSH op 08-03-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 11:18

Fuelke

Forza Ferrari

@Bob-B er wordt bijna niet gepraat bij ons eigenlijk. Zeker tijdens de race en qualify zwijgt iedereen. Ik weet niet meer of dat policy was of een stilzwijgende afspraak tussen ons allen :D

La Ferrari piรน bella รจ quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Bob-B schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:35:
Na een aantal maanden in de AMG GT3 te hebben gereden bij zowel IMSA als VRS ben ik eigenlijk van plan om dit seizoen toch een keer met jullie mee te gaan doen. Alleen zit ik met een klein dingetje; is het gebruik van Teamspeak verplicht? Zelf ben ik hier niet zo dol op, aangezien ik gemerkt heb dat ik eigenlijk totaal niet kan multitasken tijdens het racen :X Dan zal het vaak zo zijn dat ik of jullie niet hoor/begrijp, of dat ik met praten totaal niet uit mijn woorden kom. Daarbij heb ik ook een gedeeltelijk afgesloten koptelefoon, op de een of andere manier kan ik niet goed uit mijn woorden komen als ik mijzelf niet hoor praten 8)7
Misschien is dit meer een dingetje wat ik gewoon moet leren, maar zo lang het niet verplicht is, kan ik er altijd nog over na denken om het te gaan gebruiken.
Het zou wel prettig zijn, mocht je iemand van de baan rijden kan hij teminste tegen je tekeer gaan :+ :+ :+
Tsja ik kan ook niet de hele tijd tetteren in die microfoon, zoals ik bij sommige filmpjes zie op youtube. En als je geen zin hebt om te luisteren mute je gewoon de hele bende simpel toch 8) 8) 8)

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fuelke schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:03:
@Bob-B er wordt bijna niet gepraat bij ons eigenlijk. Zeker tijdens de race en qualify zwijgt iedereen. Ik weet niet meer of dat policy was of een stilzwijgende afspraak tussen ons allen :D
In de server niet nee maar de meeste zijn wel op teamspeak hoor ;)

Maar het is niet verplicht natuurlijk (behalve als we trainingen geven), doe lekker wat je zelf wil :)

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 08-03-2019 16:14 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
garriej schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:17:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd op welke series jullie willen gaan focussen dit jaar.

Zelf ben ik er echt nog niet uit.

Dus de vraag, voor welke serie zouden jullie gaan IMSA of F3 en waarom?
Daar stoei ik zelf ook mee. Van alles en nog wat gekocht. Bijna alle GT, GTE, prototype enz., zo ook de laatste BMW. Eerlijk gezegd nergens echt goed in.

De gaafste car vind ik de McLaren MP4-12C maar vind het tevens 1 van de lastigste om op de weg te houden.

Voornemen is om het komend seizoen met 1 hooguit 4 type's te gaan rijden. ;) :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik ga dit seizoen skip en de rsr doen. Incidenteel de Mazda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:47
NickThissen schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:58:
De link lijkt een W13 schedule te zijn ja. Hier de goeie: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3641854.page

IMSA: Sebring, Watkins Glen, Homestead Miami, Monza, Spa, Imola, Road America, Mid Ohio, Road Atlanta, Daytona, Montreal, Detroit.

Le Mans: Road America, Monza, Silverstone, Suzuka, Watkins Glen, Sebring, Mosport, Spa, Nurburgring, Indianapolis, Bathurst, Le Mans
Persoonlijk kies ik dan voor de IMSA, ik heb het een aantal keer geprobeerd in de GTE met de Le Mans series maar elke keer van de baan gereden door 'inhalende' HPD, 919 etc..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat was ook mijn motivatie ja haha

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48

Arfman

Drome!

@tim.w @Alarisico Zojuist met 37 Skippy's op Tsukuba gereden en zelfs bij de start 90 FPS vastgehouden d:)b

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik heb me opnieuw ingeschreven op de league / got-racing site.
De komende maanden kan ik de maandagavonden in ieder geval vrij houden....

Lijkt me leuk om mee te doen!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
De patch van gisteren heeft VR op mijn systeem lichtjes verkloot. Met SPS aan heb ik nu een verschil tussen de 2 ogen en zonder SPS heb ik een soort crosseyed effect. Dit is mooi balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

Phydomir

Dennis

ZFLaSH schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:17:
De patch van gisteren heeft VR op mijn systeem lichtjes verkloot. Met SPS aan heb ik nu een verschil tussen de 2 ogen en zonder SPS heb ik een soort crosseyed effect. Dit is mooi balen.
Heb je toevallig een Odyssey+?

Op het iRacing forum zijn namelijk meerdere mensen die hetzelfde probleem omschrijven: http://members.iracing.co...sts/list/400/3640724.page

Ik heb zelf een Rift en dat werkt zonder problemen, ook na de laatste patch.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Phydomir schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:44:
[...]

Heb je toevallig een Odyssey+?

Op het iRacing forum zijn namelijk meerdere mensen die hetzelfde probleem omschrijven: http://members.iracing.co...sts/list/400/3640724.page

Ik heb zelf een Rift en dat werkt zonder problemen, ook na de laatste patch.
Nee, een Vive. Ik heb een eerdere driver nu van Nvidia en het lijkt nu opgelost. Even niets veranderen voor morgen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:40

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:02:
[Afbeelding]

Vanavond (rond 8 uur denk ik) openen we de inschrijving voor de Seizoen finale die uitgezonden zal worden door GSRC en ook te zien zal zijn op iRacing Live.

In onze agenda op de site vind je alvast alle details. KLIKKERDEKLIK
https://www.got-racing.eu...ts=got-tsukuba-skippy-fun

Als de inschijving start plaats ik hier een link en zal ik iedereen mailen.
Laatste reminder!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00

derx666

mecker ende blaet

Ik ben nog steeds redelijk ziek, al ga ik vanmiddag wel de dgfx 10h meerijden. Daarna even kijken hoe het gaat. Als het goed gaat kan ik me morgen dan nog inschrijven?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:25:
[...]

Ik ben nog steeds redelijk ziek, al ga ik vanmiddag wel de dgfx 10h meerijden. Daarna even kijken hoe het gaat. Als het goed gaat kan ik me morgen dan nog inschrijven?
Jij altijd ;)
Weet je wat, ik stuur je wel een invite.
Update: done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Net ff voor het eerst met skip ntm7 op tsukuba gereden met mijn โ€˜oudeโ€™ setup.
Duurt ff voordat de banden grip hebben, maar dan is ie lekker te rijden. d:)b
En qua fps kom ik niet boven de 125 uit met inkakkers tot 90.
Cpu doet bijna niks en 1080 is niet overbelast. Blijft een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
JoepW schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:02:
Net ff voor het eerst met skip ntm7 op tsukuba gereden met mijn โ€˜oudeโ€™ setup.
Duurt ff voordat de banden grip hebben, maar dan is ie lekker te rijden. d:)b
En qua fps kom ik niet boven de 125 uit met inkakkers tot 90.
Cpu doet bijna niks en 1080 is niet overbelast. Blijft een drama...
Ook mijn eerste rondjes gedaan, duurt inderdaad (iets te?) lang voordat ze op temperatuur zijn maar dan voelt het heel lekker. De roadtexture die je na anderhalve tot 2 ronde niet meer voelt lijkt ook verbeterd. Voorzichtig positief.

Wou dat die al op de mx5 lagen, vanavond is het na enkele bochten al om zeep :'(

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TecTo
Gisteren een Stream deck gekocht om wat extra mogelijkheden toe te voegen. De mogelijkheden zijn verrassend en je kunt eindeloos folders aanmaken met daarin weer nieuwe actions.

Naast een blackbox kan je ook per auto de meest belangrijke knopjes instellen. Onderstaand een opzetje maar moet alles nog toewijzen.

Bij niet racen mee naar beneden en aansluiten op de iMac want alles wordt lokaal opgeslagen.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/streamdeck%20start.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/streamdeck%20tune.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/streamdeck%20blackbox.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickThissen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KKRCZ16.jpg

VUL DE ENQUETE IN!

We overwegen om voor komend seizoen een nieuwe GoT serie toe te voegen: GoT Rallycross (GRC). Het idee in deze serie is om met de Rallycross auto's te racen op normale road circuits (speciaal uitgekozen circuits die goed bij de auto's passen). Ervaring leert dat deze auto's erg leuk zijn om te racen ook op normale circuits!

De races zullen normale races zijn. We zullen dus geen Rallycross heat systeem hanteren (maar mogelijk wel kortere races met bijvoorbeeld 2 korte heats) en er zijn ook geen joker laps. We gebruiken gewoon alleen de Rallycross auto's.

Als we besluiten deze serie te starten dan zal dit een extra serie zijn naast onze wekelijkse races in het Monday Tournament zijn. Het Monday Tournament zal dus niet veranderen.

Met deze poll willen we graag peilen of er interesse is voor deze serie, hoe vaak en op welke dagen we dit gaan organiseren. Aan de hand van de reacties zullen we besluiten of het door gaat of niet!

De gedachte achter de vragen is als volgt:
- Hoe vaak gaan we rijden? Elke week zal misschien te veel zijn, omdat het voor deelnemers misschien teveel tijd kost en het misschien gaat vervelen als we dit te vaak doen.
- Op welke dagen? Het liefst kiezen we tussen woensdag - zaterdag zodat het niet te dicht op de maandag races ligt.

Graag horen we jullie reacties, dus vul aub de enquete in, ook als je niet mee wil doen!

VUL DE ENQUETE IN!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
TecTo schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:10:
Gisteren een Stream deck gekocht om wat extra mogelijkheden toe te voegen. De mogelijkheden zijn verrassend en je kunt eindeloos folders aanmaken met daarin weer nieuwe actions.

Naast een blackbox kan je ook per auto de meest belangrijke knopjes instellen. Onderstaand een opzetje maar moet alles nog toewijzen.

Bij niet racen mee naar beneden en aansluiten op de iMac want alles wordt lokaal opgeslagen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit heb ik recent ook gedaan.

Heb je deze tool al gevonden: https://www.racedepartment.com/downloads/simdeck.23296/
Dan kan je van elke actie mappen naar een joystick button, dan hoef je niet alles met toetsenboord commandos te doen. En je kan dan nog steeds toetsenboord commandos doen middels een AHK script.

Ik heb er zelf nog wel een behuizing voor gemaakt, waarmee ik heb op een 40x40 profiel kan monteren:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RWRNzTgv/66592027-6-D98-4-B7-E-9674-90128-A97984-E.jpg

Geinspireerd door die Cosworth membrane switchpanels :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
@johnyverhoeff. Thx voor de link dat biedt weer extra mogelijkheden. Zie de mooie creaties van je maar ben meer van dik hout zaag men planken, Houtbewerken is de hobby, die steeds meer op de achtergrond raakt.

Zojuist JRT Install gedaan en eindelijk zonder borders. Voorheen opgegeven omdat ik het niet voor elkaar kreeg om het borderless te doen. In de app.ini wat aanpassingen en :)

Dashboard en de kilometer teller leuk maar ben aan het stoeien met de timer.

Standaard krijg je een bak info maar is bijna niet te lezen zo klein. Zoek naar info die net meer uitgebreid is dan de standaard info in Iracing,

Hoe krijg ik de info die je altijd in de filmpjes ziet, waar je kunt zien welke plaats iedereen ...., inclusief de kleurtjes en vooral leesbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Net even eindelijk ntmv7 geprobeerd en dat wordt morgen wat de eerste 3 a 4 rondes.. In de fun races ben ik er al 3x af geketst in de openingsronde door mensen die met onderstuur hem er zo bij mij in parkeerde. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 13:32
Ja dat wordt wel een uitdaging ja... ben ook niet zoโ€™n fan van NTMv7. Was van plan om weer Skip te rijden dit seizoen nadat dit mij afgelopen seizoen zo goed bevallen was maar twijfel nu toch wel

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Om ca. 12 uur sluiten we de inschrijving van de finale.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3640618.page

En @PatrickPost1972 en @Linc accepteer de invite zsm om te voorkomen dat je niet mee kan doen als je dat doet na de starts van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Heb er zin in! Wat voor setups rijden de mensen? Uit mijn hoofd hang ik op dit moment op 121kPa bandenspanning, +5 SPO en 8 ARB. Bandenspanning lijkt wel wat weersafhankelijk te zijn

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:55:
Heb er zin in! Wat voor setups rijden de mensen? Uit mijn hoofd hang ik op dit moment op 121kPa bandenspanning, +5 SPO en 8 ARB. Bandenspanning lijkt wel wat weersafhankelijk te zijn
Ik reed gisteren die paar oefenrondjes gewoon met de setup van de school. Die bandenspanning is erg laag (117 of zo?), maar ik had er met NTM7 geen last van... SPO zelfde en ARB 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Op Tsukuba viel het mij ook mee. Op lime rock zat ik op 144kPa wilde ik temperatuur krijgen in de banden met 28gr. track temp. Eerste 5 ronden was een glij festijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Lage druk voelt veel slechter, ik vond het veel beter rijden met baseline druk (145/160 ofzoiets). Maar volgens vrijwel iedereen op het forum is lage druk toch veel sneller. Dat heb ik zelf nog niet gemerkt want ik kreeg de banden niet warm voordat ik crash met lage druk... Straks nog maar eens proberen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Ga het volgen. Iedereen succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Klopt. Er was 1 die de ronde tijden had gepost met de verschillende tyre pressures. Daaruit bleek de lagere druk sneller was en dat op de hoge druk de rechtelijn snelheid ook zelfs lager was. Dat vond ik wel vreemd om te lezen. Ik ben er zelf ook niet uit op Tsukuba qua druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We hebben 31 rijders. 8)
Minder dan gehoopt, maar voldoende voor fun.

[ Voor 48% gewijzigd door JoepW op 10-03-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Het nieuwe bandenmodel klopt volgens mij echt voor geen hout. Zoals jij schrijft ZFlash (weet je echte naam niet haha) had ik inderdaad ook bij een lage temperatuur problemen met de banden op temperatuur te krijgen terwijl dat natuurlijk heel raar is want met een lage bandenspanning zouden je banden meer moeten opwarmen. Ook als ik dit later dan terug kijk in de telemetry dan zie ik dat de temperaturen vrijwel exact gelijk zijn ongeacht of ik met 97 kPa ben begonnen of 154 kPa. Druk loopt ook lineair gelijk op tussen de verschillende drukken en misschien het gekste van alles: de druk (en mindere mate temperatuur) blijft oplopen. Heb gisteren 15 rondjes gedaan en iedere ronde is de bandenspanning hoger.

/rantover

Bij mij voelt ook lage druk slechter aan. Alleen toen de baan heel warm was (51 graden) kreeg ik dat beter werkend

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Er zijn wel een aantal dingen die inderdaad echt niet kloppen, maar tegelijk zijn er ook een paar fundamentele problemen opgelost, dus ik vind het nog steeds een stap in de goeie richting. Het is duidelijk nog niet af, anders had het wel op meer auto's gezeten. Achteraf gezien jammer om het op zo'n populaire auto te zetten, misschien beter om het op een auto te doen die niet meer gebruikt wordt. Maar aan de andere kant krijg je dan ook lang niet zoveel feedback natuurlijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Mee eens, wat ik wel kwalijk vind is dat er inmiddels ik denk wel meer dan 30 paginaโ€™s vol geschreven zijn over de NTM maar geen reactie van iR

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:44:
Mee eens, wat ik wel kwalijk vind is dat er inmiddels ik denk wel meer dan 30 paginaโ€™s vol geschreven zijn over de NTM maar geen reactie van iR
Dat is omdat er maar 1 persoon van de iRacing staf het bandenmodel snapt en als die iets post (als ie al wat post) is het voor mij al snel 'chinees' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
JoepW schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:36:
[...]

Dat is omdat er maar 1 persoon van de iRacing staf het bandenmodel 'snapt' en als die iets post (als ie al wat post) is het voor mij al snel 'chinees' :?
Heb je fout even hersteld ;)
Maar zonder dollen: ik denk dat het hele ingewikkelde materie is dat het makkelijk is om erover te zeuren tov er wat aan te doen. Maar een bericht dat dit bv een beta is of dat dit normaal is of whatever was wel aardig geweest.

Hoe staat de stemming voor de GTE voor volgend seizoen ervoor? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

nu de gehele setup bijna bij mekaar is heb ik een playseat over van een paar maanden oud. Wellicht iemand die er nog een zoekt? stuur maar een PM. als dit niet mag hoor ik het ook graag

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:41:
[...]
Hoe staat de stemming voor de GTE voor volgend seizoen ervoor? :)
Ik geloof imsa schedule..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Mooi, ga ik vast oefenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baralan
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-03 20:50
Hoe join ik de nieuwe sessie?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zelfde manier als de eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baralan
Ik zie enkel de view button, niet race

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Via league sessions?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baralan
Sorry, vorige keer anders gedaan (eerste league race voor mij)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ooooooh, mijn schouder. Dit ga ik wel even voelen. Moest vanuit de pits starten door een domme fuel fout. Toch nog netjes naar p6 en eigenlijk maar 2 echte gevechten gehad. Als de bandjes warm zijn is het een auto die op de weg plakt. Ntmv7 is best saai na de eerste 4 ronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Met 110kpa banden rondom vond ik het plakken wel meevallen. Vooral in de laatste bocht was het enorm onderstuur. Plus dat ik een paar keer out of the blue gespind ben zonder dat een aanwijsbare reden heb. Had niet het gevoel dat ik wat anders deed dan de rondes ervoor, en ineens op corner entry de achterkant weg.

Nee, de skip is alles behalve een fijne auto op dit moment. Ik hoop echt dat ze het gaan fixen, anders zal dit waarschijnlijk de laatste keer zijn geweest dat ik in de Skip heb gereden. brrr.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkPino
Ik heb opzich wel een leuke finale gehad. Verklote mijn Q ronde waardoor ik achteraan moest starten, dat was jammer maar gaf wel een leuke inhaalrace. In de main race spinde ik in volgens mij mijn tweede ronde. Mocht weer van achteraan beginnen maar uiteindelijk door (ik denk) een sterke strategie en wat mazzel naar P3 gereden :)
Ga proberen morgen aan te sluiten bij de GTE race. Hoop stiekem nog op de LMS schedule maar anders doe ik denk ook wel mee

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nickkoole
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Seizoen 2 - 2019 Monday Tournament is bekend

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT-GTE-Tournament.png

In seizoen 2 van 2019 gaan we 12 races verrijden met de GTE's op de tracks van de IMSA iRacing officiรซle serie.
Je kan dus dit toernooi gebruiken om te trainen voor de officiรซle serie!

Alle pagina's, standings, rules etc. worden in de komende dagen op de website bijgewerkt.

Programma:
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W111-03-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Sebring International Raceway - International
Sebring International Raceway - International
Time of DaySunset
Pit stalls43 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W218-03-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Watkins Glen International - Boot
Watkins Glen International - Boot
Time of DayAfternoon
Pit stalls42 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W325-03-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Homestead Miami Speedway - Road Course B
Homestead Miami Speedway - Road Course B
Time of DayLate Afternoon
Pit stalls43 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W401-04-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Autodrome Nazionale Monza - Grand Prix
Autodrome Nazionale Monza - Grand Prix
Time of DayAfternoon
Pit stalls46 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W508-04-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Circuit de Spa-Francorchamps - Endurance
Circuit de Spa-Francorchamps - Endurance
Time of DaySunrise
Pit stalls60 / 62
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W615-04-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Autodromo Enzo e Dino Ferrari (Imola) - Grand Prix
Autodromo Enzo e Dino Ferrari (Imola) - Grand Prix
Time of DayAfternoon
Pit stalls37 / 62
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickkoole
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W722-04-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Road America - Full Course
Road America - Full Course
Time of DayAfternoon
Pit stalls60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W829-04-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Mid-Ohio Sports Car Course - Full
Mid-Ohio Sports Car Course - Full
Time of DayAfternoon
Pit stalls46 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W906-05-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Road Atlanta - Full Course
Road Atlanta - Full Course
Pit stalls43 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W1013-05-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Daytona International Speedway - Road
Daytona International Speedway - Road
Time of DayMorning
Pit stalls43 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W1120-05-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Circuit Gilles-Villeneuve - Grand Prix
Circuit Gilles-Villeneuve - Grand Prix
Time of DayMorning
Pit stalls44 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S2-W1227-05-19
Car(s)Track(s)
BMW M8 GTE
BMW M8 GTE
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel55 % (+/- 49,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel55 % (+/- 53,9 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Porsche 911 RSR
Porsche 911 RSR
Fuel55 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Detroit Grand Prix at Belle Isle
Detroit Grand Prix at Belle Isle
Pit stalls42 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Zijn er Tweakers die ervaring hebben met de nieuwe BMW M8 GTE?

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Wat wil je weten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ik heb ervaring met de Porsche en vraag me af hoe de wegligging van de BMW zich verhoudt.
Is die gemakkelijker te besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Haha o ik heb vrijwel geen ervaring met de Porsche. Overigens vond ik de BMW gisteren prima te rijden. Ik zat in een server op Road America en zat een seconde bij de snelste auto's vandaan. Geen idee of die Q runs deden of niet, ik reed met volle brandstof en was bezig een setup te maken.

Ik vond hem prima rijden, maar wat ik zeg: geen ervaring met de Porsche (ik neem aan de RSR he?)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09-2023
BMW lijkt erg makkelijk te rijden alleen voor mij persoonlijk krijg ik er geen snelheid in ben met de Porsche 6 tiende sneller

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Dat zag ik ook wel een beetje terug in de sessie waar ik in zat ja

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Vanavond voor het eerst op Sebring geoefend met de BMW M8 (ook voor het eerst).
Leuke auto, ik vind m vrij makkelijk rijden.

Eerst m'n nieuwe buttonbox (diy) even ingesteld zodat ik tires / fuel kon aanpassen... en een paar pitstops geoefend.
Ook teamspeak even getest en ingesteld (push to talk / got server).

Met de default setup uiteindelijk een 2.01.2 gereden.... maar rond de 2.02 redelijk consistent.
Ik ben benieuwd morgen :-)

Gewoon zonder kleerscheuren finishen zou al leuk zijn haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:47
Helaas kon ik niet bij het tweakers event zijn vanwege het tijdstip. Wel was er een 'Charity race event' die live werd gebroadcast met de Formule 3 auto. 60 man op de baan, dat was best spannend. Op zich geen slechte kwalificatie gehad alhoewel ik geen lekkere ronde neer kon zetten (open quali) en vanaf P6 moest starten.

Tijdens de start P5 gepakt en in 2 rondes naar P3 gereden. Nadat P2 spinde was P2 voor mij ook het max haalbare ivm de snelheid van de nummer 1. Nummer 3 was erg snel en werd geholpen door backmarkers die ik tot 4 x toe echt moest ontwijken. Was heel erg spannend en leuk en toch P2 vast kunnen houden.

Vond persoonlijk de inhaal actie in lap 2 wel een mooie voor de 3e plek (Vanaf minuut 28), ook in de eerste lap op minuut 25 voor P4 was wel lekker.

Op het einde nog een interview moeten geven :) 2e live streaming event ooit, moet ik ineens gaan ouwehoeren (Op 1:18.00)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Is het mogelijk om later in te stromen in het toernooi? Deze week verwacht ik dat alles binnenkomt etc en dan rustig bouwen maar zou dan uiteindelijk graag meedoen om te kunnen oefenen.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Laatst online: 15-04 15:00
Tijn96 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:07:
Is het mogelijk om later in te stromen in het toernooi? Deze week verwacht ik dat alles binnenkomt etc en dan rustig bouwen maar zou dan uiteindelijk graag meedoen om te kunnen oefenen.
Deze vraag heb ik inderdaad ook. Heb van de nieuwe IMSA (nog) niet alle circuits en momenteel even niet de middelen ze aan te schaffen...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Uiteraard geen probleem!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Top dan ga ik me, zodra alles binnen is, aanmelden op de site etc en dan tzt aanhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

Phydomir

Dennis

Het is geen verplichting om mee te doen. Je kan gewoon de races mee pakken die je kan en wil rijden. Als je echt voor het kampioenschap wilt gaan dan is het natuurlijk wel aan te raden om zo veel mogelijk mee te doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
ZFLaSH schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:15:
Ooooooh, mijn schouder. Dit ga ik wel even voelen. Moest vanuit de pits starten door een domme fuel fout. Toch nog netjes naar p6 en eigenlijk maar 2 echte gevechten gehad. Als de bandjes warm zijn is het een auto die op de weg plakt. Ntmv7 is best saai na de eerste 4 ronden.
Ik heb hetzelfde met de Skip. Net na de nieuwe build dacht ik nog dat er meer leven in de Skip was gekomen. Maar als je wat langer rijdt dan plakt de Skip als een Formule 1 auto aan de weg.
Dat is niet echt realistisch voor een auto met gegroefde banden. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
Gisteren kon ik opeens geen server meer joinen, waarbij ik de melding 'Could not connect to server' te zien kreeg. Op vage wijze heb ik er vandaag geen last meer van. Wie had hier gisteren nog meer last van? En belangrijker, hoe kan ik ervoor zorgen dat het niet meer gebeurd, beetje vervelend namelijk als er een race op de planning staat en je totaal niks kan doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Beta-UI of de via de website?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
Via de website. Kon verder ook gewoon wel de test sessie gebruiken, maar niet een online sessie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Vaag... Bugje in de website misschien? Misschien een melding maken op het iRacing forum.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Toch maar de knoop doorgehakt en besloten om voor de IMSA te gaan dit seizoen, BMW M8, Sebring, homestead en monza gekocht. Heel het seizoen meeoden komt uit op 2/3 items per maand kopen. Dat is nog goed te doen.

Moet ik me nog ergens inschrijven om mee te doen aan de GoT league? of is het TS joinen en de sessie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
garriej schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:29:
Toch maar de knoop doorgehakt en besloten om voor de IMSA te gaan dit seizoen, BMW M8, Sebring, homestead en monza gekocht. Heel het seizoen meeoden komt uit op 2/3 items per maand kopen. Dat is nog goed te doen.

Moet ik me nog ergens inschrijven om mee te doen aan de GoT league? of is het TS joinen en de sessie?
Je zal toegang moeten vragen tot onze league waarin de race worden georganiseerd.
Voor zover ik kan zien ben je nog geen lid hiervan: http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
https://www.youtube.com/watch?v=9ZE1p0FVmq0

Hotlap en Setup voor de Beamer M8 GTE.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38
Bob-B schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:14:
Gisteren kon ik opeens geen server meer joinen, waarbij ik de melding 'Could not connect to server' te zien kreeg. Op vage wijze heb ik er vandaag geen last meer van. Wie had hier gisteren nog meer last van? En belangrijker, hoe kan ik ervoor zorgen dat het niet meer gebeurd, beetje vervelend namelijk als er een race op de planning staat en je totaal niks kan doen.
Yep, had ik gisteravond ook. Uur of 10.

Een Google search en een blik op het forum maakte me niks wijzer waardoor ik dacht dat het aan mijn eigen verbinding lag. Blijkbaar niet dus.

If buying doesnโ€™t mean ownership Then pirating isnโ€™t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
derx666 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:10:
Met 110kpa banden rondom vond ik het plakken wel meevallen. Vooral in de laatste bocht was het enorm onderstuur. Plus dat ik een paar keer out of the blue gespind ben zonder dat een aanwijsbare reden heb. Had niet het gevoel dat ik wat anders deed dan de rondes ervoor, en ineens op corner entry de achterkant weg.

Nee, de skip is alles behalve een fijne auto op dit moment. Ik hoop echt dat ze het gaan fixen, anders zal dit waarschijnlijk de laatste keer zijn geweest dat ik in de Skip heb gereden. brrr.
Ik vind dat echt super raar en ik hoorde je idd op TS hierover praten. Na een rondje of 5 plakte mijn skip echt op de weg en mijn rondetijden waren absoluut niet langzaam. Ik heb meen ik zelfs in de gehele (Final) race 0 incidenten gehad en dat is in 88 rondjes toch best ok. Ik reed met SPO 5, ARB 7 en 117,117,124,124 al maakt dat volgens mij allemaal vrij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Toffe races gisteren, redelijk veel alleen gereden maar de battles die ik gehad heb waren intens en leuk. Ik lijk de enige te zijn die enigszins positief is over het nieuwe tiremodel. Het is zeer zeker niet perfect maar ik denk wel een stap in de goeie richting. Wat mij vooral opvalt is dat ik na 90 minuten nog steeds het gevoel/detail van de banden heb in mijn stuur terwijl dit gevoel met het huidige model tijdens de outlap na enkele bochten verdwijnt.

We zouden het nieuwe model, zoals het nu is, eens moeten kunnen testen op enkele andere wagens, bvb mx5 en een GT auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
diknmuis schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:26:
Toffe races gisteren, redelijk veel alleen gereden maar de battles die ik gehad heb waren intens en leuk. Ik lijk de enige te zijn die enigszins positief is over het nieuwe tiremodel. Het is zeer zeker niet perfect maar ik denk wel een stap in de goeie richting. Wat mij vooral opvalt is dat ik na 90 minuten nog steeds het gevoel/detail van de banden heb in mijn stuur terwijl dit gevoel met het huidige model tijdens de outlap na enkele bochten verdwijnt.

We zouden het nieuwe model, zoals het nu is, eens moeten kunnen testen op enkele andere wagens, bvb mx5 en een GT auto.
De sprint race was inderdaad tof. Leuk bumperkleven ;)
2de race was ik door 2 incidenten voor me al snel de aansluiting kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
Opzich wel een prima setup, maar de achterkant breekt vaak uit bij mij en ik blijf nog te veel blokkeren met m'n remmen. Reed zojuist een 1.57.9 met die setup.
Overigens ook pas Sebring en de BMW sinds gister in bezit. Heb dus nog wat oefening nodig voor vanavond :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:23
Wie rijdt hier met een T300 van Thrustmaster? Kan iemand mij doorgeven op welke settings je speelt qua FFB? Ik ben nog steeds aan het puzzelen. Na een aantal rondjes verdwijnt echt het detail. In mijn config settings van TM zelf staat "ie op 100%, maar in de sim zelf ook al bijna op 80%. Ik heb het idee dat er nog steeds te weinig kracht uit komt. Zo voel ik ook weinig van de kerbs. Misschien ben ik wel gewoon toe aan meer Newtonmeters :) Toch vind ik b.v. Assetto fijner rijden, lijkt me niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

DVDL schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:31:
Wie rijdt hier met een T300 van Thrustmaster? Kan iemand mij doorgeven op welke settings je speelt qua FFB? Ik ben nog steeds aan het puzzelen. Na een aantal rondjes verdwijnt echt het detail. In mijn config settings van TM zelf staat "ie op 100%, maar in de sim zelf ook al bijna op 80%. Ik heb het idee dat er nog steeds te weinig kracht uit komt. Zo voel ik ook weinig van de kerbs. Misschien ben ik wel gewoon toe aan meer Newtonmeters :) Toch vind ik b.v. Assetto fijner rijden, lijkt me niet de bedoeling :)
Ik heb ook een T300, ik zal je vanavond mijn settings doorgeven.
Maar je hebt gelijk, onder/overstuur voel ik in Assetto Corsa ook veel beter dan in iRacing met de T300. Denk dat het een tekortkoming van de T300 is.

Doorsparen voor een DD wheel, al zal mijn eerstvolgende upgrade een setje Heusinkveld pedalen zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice W op 11-03-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
DVDL schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:31:
Ik heb het stuur in TM config op 75% staan (default). In iRacing heb ik hem zelfs op 21,2 staan. Weliswaar aan de lichte kant, maar zo voel ik wel meer wat de auto doet. Overigens krijg ik redelijk snel last van m'n gewrichten als ik de FFB te hoog zet.
Heb je trouwens ook de cooling fan continue aan staan? Dmv button 8 en de 'mode' button kan je hem aan zetten, dit zorgt ervoor dat je stuur minder snel warm wordt en ook niet in kracht afneemt. Normaal doet het stuur het automatisch, maar veel eerder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
FFB op 100% en de optie "let the application decide" of iets in de geest aanzetten. Dat zou genoeg moeten zijn. Ik heb altijd met veel plezier de T300 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Let ook even op het vinkje "Linear FFB mode"

Ik heb gemerkt met mijn fanatec CSL dat de FFB bijna weg is als dat vinkje aanstaat.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Riqy schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:06:
Let ook even op het vinkje "Linear FFB mode"

Ik heb gemerkt met mijn fanatec CSL dat de FFB bijna weg is als dat vinkje aanstaat.
Dat is binnen iRacing. Die 100% waar ik het over heb is binnen de TM driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Bob-B schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:52:
[...]

Ik heb het stuur in TM config op 75% staan (default). In iRacing heb ik hem zelfs op 21,2 staan. Weliswaar aan de lichte kant, maar zo voel ik wel meer wat de auto doet. Overigens krijg ik redelijk snel last van m'n gewrichten als ik de FFB te hoog zet.
Heb je trouwens ook de cooling fan continue aan staan? Dmv button 8 en de 'mode' button kan je hem aan zetten, dit zorgt ervoor dat je stuur minder snel warm wordt en ook niet in kracht afneemt. Normaal doet het stuur het automatisch, maar veel eerder.
https://boxthislap.org/ffb-setting-suggestions/
Erg veel informatie qua ForceFeedback en veel uitleg.
Niet voor DD en Leo Bodnar achtige stuurwielen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
@DVDL @Maurice W @Bob-B

Dit zijn de settings die ik gebruikte toen ik nog met mijn TX reed welke dezelfde base is als de T300

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0VOy1Sv.png

In iracing enkele outlaps rijden zonder veel curb te nemen, dan via blackbox, in-car adjustement denk ik, bij FFB op auto drukken. Dan staat het normaal op de hoogst mogelijk zonder clipping te veroorzaken. Als je de ffb te hoog zet zal het zwaarder aanvoelen maar krijg je clipping waardoor er veel detail wegvalt.

@JoepW Zijn er beperkte plaatsen voor vanavond? Aangezien die BMW's waarschijnlijk 2 pitboxen in beslag nemen :+
Nee twijfel nog om hem aan te schaffen aangezien ik ook graag rij met de platte kever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:41

Niellie41

[object Object]

David Tucker (dev en vooral bezig met de FFB) heeft een keer gezegd dat je de FFB in de TM driver het beste op 75% kan laten. Eigenlijk is 75% het maximale daarboven is eigenlijke een soort "overdrive" en daardoor heb je ook al wat clipping.

Even die post opzoeken.

Edit:
ร‰รฉn vermelding gevonden. Ik dacht ooit een duidelijkere uitleg te hebben gelezen, maar dit is ook goed genoeg.
For most wheels I recommend just taking the defaults in the driver, with the Thrustmaster wheels it is especially important not to set the force slider to 100% since that will cause distortion on the FFB signal. It is usually best to bump the wheel up to its maximum rotation and re-calibrate it in the sim. Thrustmaster defaults to 900 degrees and that is good enough, but some wheels go higher if you want to use the full range.
http://members.iracing.co...775/3260458.page#10775615

[ Voor 55% gewijzigd door Niellie41 op 11-03-2019 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
Bob-B schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Opzich wel een prima setup, maar de achterkant breekt vaak uit bij mij en ik blijf nog te veel blokkeren met m'n remmen. Reed zojuist een 1.57.9 met die setup.
Overigens ook pas Sebring en de BMW sinds gister in bezit. Heb dus nog wat oefening nodig voor vanavond :)
Ergens hoop ik dat jij die 4sec die ik te kort komt uit de setup gehaald heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ZFLaSH schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:18:
[...]

Ik vind dat echt super raar en ik hoorde je idd op TS hierover praten. Na een rondje of 5 plakte mijn skip echt op de weg en mijn rondetijden waren absoluut niet langzaam. Ik heb meen ik zelfs in de gehele (Final) race 0 incidenten gehad en dat is in 88 rondjes toch best ok. Ik reed met SPO 5, ARB 7 en 117,117,124,124 al maakt dat volgens mij allemaal vrij weinig uit.
Ik denk dat de 110kpa echt gewoon te laag was.
Ik reed met 110kpa rondom, spo 4 (omdat ie met spo5 te laag komt en de weg raakt), arb 7 of 8 en rembalans op 53 of 54.

Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik vrij goed met de (oude) Skip overweg kan, maar hier was weinig plezier aan te beleven. Het vreemde gedrag dat het absoluut onmogelijk is om een overstuur moment op te vangen, en dat tegensturen het alleen maar erger maakt, neemt bij mij al het plezier in de auto weg. Zolang dat niet gefixt is rij ik geen meter meer in de Skip.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
derx666 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:50:
[...]

Ik denk dat de 110kpa echt gewoon te laag was.
Ik reed met 110kpa rondom, spo 4 (omdat ie met spo5 te laag komt en de weg raakt), arb 7 of 8 en rembalans op 53 of 54.

Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik vrij goed met de (oude) Skip overweg kan, maar hier was weinig plezier aan te beleven. Het vreemde gedrag dat het absoluut onmogelijk is om een overstuur moment op te vangen, en dat tegensturen het alleen maar erger maakt, neemt bij mij al het plezier in de auto weg. Zolang dat niet gefixt is rij ik geen meter meer in de Skip.
Begrijpelijk, al is 110 inderdaad wel heel erg laag. Ik vond het vooral saai, want ik kon de skip echt prima houden en de race was voor mij eigenlijk een 80 ronde lange hotlap.
Niellie41 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:17:
David Tucker (dev en vooral bezig met de FFB) heeft een keer gezegd dat je de FFB in de TM driver het beste op 75% kan laten. Eigenlijk is 75% het maximale daarboven is eigenlijke een soort "overdrive" en daardoor heb je ook al wat clipping.

Even die post opzoeken.

Edit:
ร‰รฉn vermelding gevonden:

[...]

http://members.iracing.co...775/3260458.page#10775615
Kijk,, dat wist ik niet. Ga ik vanavond eens proberen want ik heb zelf een T500. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
Extera schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:35:
[...]

Ergens hoop ik dat jij die 4sec die ik te kort komt uit de setup gehaald heb :'(
Geen idee, weet ook niet of het aan track temp ligt of iets dergelijks. Ben gewoon een server gejoined en zo ook andere gevolgd, wat mij altijd helpt om het circuit beter te leren kennen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Heb zelf wel gemerkt dat vanaf 2019 S1 de baantemperatuur heel erg veel doet voor snelheid (en snelle ronden)...

My iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:41

Niellie41

[object Object]

Lucas Oil Off-Road Racing Series Forms Alliance with iRacing
iRacing and the Lucas Oil Off-Road Series today announced a partnership to bring multiple off-road eSports series to the online racing service. The new series will feature both Pro-4 and Pro-2 trucks on iconic tracks including Wild West Motorsports Park and Wild Horse Pass Motorsports Park with additional tracks to be added in the near future.

The partnership aligns the premier off-road racing series with the premier online racing simulation and will deliver racing experience never before available in the online arena.

โ€œI had the opportunity to drive a Pro-2 truck several years ago and was immediately hooked โ€“ I knew we had to add this to iRacing,โ€ said Steve Myers, executive vice-president and executive producer, iRacing. โ€œThis is the right time for us to add off-road racing as we have spent years perfecting our dirt model which is featured in both oval and rallycross racing. Our dirt surfaces are dynamic, and change based on how the cars are interacting with them, which is a big part of a Lucas Oil Off-Road race. Plus, this form of racing is just plain exciting โ€“ our members are going to love it.โ€

iRacing is planning to release the new vehicles and tracks in its next quarterly update, scheduled for early June. Additional tracks will be added in the coming months and years.

โ€œWe are thrilled to have this partnership with the clear leader in eSports racing, iRacing,โ€ said Lucas Oils Director of Racing Operations, Ritchie Lewis. โ€œWhen we look for partnerships, we value authenticity and a passion for motorsports โ€“ iRacing checks both of those boxes. This is an exciting opportunity to expose more race fans to Lucas Oil Off-Road racing and let them experience it first-hand.โ€
Afbeeldingslocatie: https://s100.iracing.com/wp-content/uploads/2019/03/iracing_lucas_9-1024x551.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s100.iracing.com/wp-content/uploads/2019/03/iracing_lucas_10-1024x551.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door Niellie41 op 11-03-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Ga het vanavond weer een keer proberen op Sebring. MIs de blauwe vlaggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
@NickThissen zijn er problemen met setupsync? En komt de nieuwe BMW er nog in?

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PatrickPost1972 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:03:
@NickThissen zijn er problemen met setupsync? En komt de nieuwe BMW er nog in?
Idd problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

@DVDL

In TM heb ik:
- Algemeen 75%
- Constant 100%
- Terugverend 100%
- Vering 0%
- Demping 0%
- zelfcentrerend door de game

In iRacing heb ik:
- Strenght 30.0
- Wheel force 1.0 Nm
- Damping 0%
- Min force 0.0%
- Use Linear mode: off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:23
diknmuis schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:12:
@DVDL @Maurice W @Bob-B

In iracing enkele outlaps rijden zonder veel curb te nemen, dan via blackbox, in-car adjustement denk ik, bij FFB op auto drukken. Dan staat het normaal op de hoogst mogelijk zonder clipping te veroorzaken. Als je de ffb te hoog zet zal het zwaarder aanvoelen maar krijg je clipping waardoor er veel detail wegvalt.
Thanks voor de info. Hoe zet ik hem precies op auto? Die setting heb ik dus niet, kan enkel een getal invoeren. Of ik mis wat.

De rest ook trouwens bedankt, ik ga vanavond eventjes puzzelen.

-edit
De auto button gevonden, stond er gewoon naast. 8)7 gooit mijn FFB (75% setting in de driver) omlaag van 40 naar 22.7... Denk toch echt tijd voor een sterker wiel. :|

[ Voor 11% gewijzigd door DVDL op 11-03-2019 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
NickThissen schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:57:
[Afbeelding]

VUL DE ENQUETE IN!

We overwegen om voor komend seizoen een nieuwe GoT serie toe te voegen: GoT Rallycross (GRC). Het idee in deze serie is om met de Rallycross auto's te racen op normale road circuits (speciaal uitgekozen circuits die goed bij de auto's passen). Ervaring leert dat deze auto's erg leuk zijn om te racen ook op normale circuits!

De races zullen normale races zijn. We zullen dus geen Rallycross heat systeem hanteren (maar mogelijk wel kortere races met bijvoorbeeld 2 korte heats) en er zijn ook geen joker laps. We gebruiken gewoon alleen de Rallycross auto's.

Als we besluiten deze serie te starten dan zal dit een extra serie zijn naast onze wekelijkse races in het Monday Tournament zijn. Het Monday Tournament zal dus niet veranderen.

Met deze poll willen we graag peilen of er interesse is voor deze serie, hoe vaak en op welke dagen we dit gaan organiseren. Aan de hand van de reacties zullen we besluiten of het door gaat of niet!

De gedachte achter de vragen is als volgt:
- Hoe vaak gaan we rijden? Elke week zal misschien te veel zijn, omdat het voor deelnemers misschien teveel tijd kost en het misschien gaat vervelen als we dit te vaak doen.
- Op welke dagen? Het liefst kiezen we tussen woensdag - zaterdag zodat het niet te dicht op de maandag races ligt.

Graag horen we jullie reacties, dus vul aub de enquete in, ook als je niet mee wil doen!

VUL DE ENQUETE IN!
Reminder! :)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 172 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies