iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
LOL, ben vanaf nu bezig erover na te denken.
Zaterdag is de week 13 Porsche Cup op Tsukuba, kan ik daar alvast de eerste meters maken. De nieuwe Charlotte ben ik ook niet geweest.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Woonde gij ok in ut zuiduh dannuh?derx666 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:21:
Ik hoop dat vandaag de build rap klaar is. Het lijkt erop dat ik vanavond wellicht wat tijd heb om te racen, mijn sportavond valt in duigen (toko gesloten) door dat stomme carneval gedoe hier in de regio.
Cube Nuroad Race (2022)
Voor mij wordt het een van de weinige keren in 8 jaar dat ik op release avond er niet bij ben.derx666 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:21:
Ik hoop dat vandaag de build rap klaar is. Het lijkt erop dat ik vanavond wellicht wat tijd heb om te racen, mijn sportavond valt in duigen (toko gesloten) door dat stomme carneval gedoe hier in de regio.
zoals elke hobby gaat dit ook weer volledig ontsporenFassive schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:33:
[...]
mhh als je 1080p schermen aanhoud misschien net. met VR iets makkelijker.
iets onder 2k voor de pc
500/600 voor rig en de rest voor VR
Ik zou voor simlab gaan als je daar het budget voor over hebt.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Welkim!Tijn96 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:41:
[...]
zoals elke hobby gaat dit ook weer volledig ontsporenmaar ik denk wel dat ik voor een simlab ga met zo'n triple stand etc. en dan tevens een pc die ook vr ready is zodat ik het altijd een keer kan proberen. Even wat geconfigureerd en dit wordt een dure maand. Ik dacht altijd dat december duur was...
Kijk ook ff naar mijn rig, dan kan je zien hoe het uit de hand kan lopen
Danku danku! Ik heb zojuist de sim lab TR1 besteld met stoel en aparte triple mount. Zojuist mijn ICT boer gemaild met de PC eisen en scherm eisen. Binnenkort dus up en running.JoepW schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:52:
[...]
Welkim!
Kijk ook ff naar mijn rig, dan kan je zien hoe het uit de hand kan lopen
Wat kost het om bij iracing alle auto's en circuits in een keer te kopen?
Ben tevens van plan om vooral Porsche te rijden zoals de 991.2 GT3 cup. Zijn daar aparte race series voor?
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Zou het toch afraden om alles in een keer te kopen! Dat is toch erg duur. Daarnaast:Tijn96 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:58:
[...]
Wat kost het om bij iracing alle auto's en circuits in een keer te kopen?
1. Kijk eerst eens met de basis content (plus eventueel een of twee auto's / tracks) of het wel bevalt. Dan kun je later altijd nog dingen bijkopen.
2. Mocht het niet bevallen dan zit je er aan vast. Je kunt het niet meer verkopen ofzo. PC/rig kun je altijd nog kwijt maar je account is weggegooid geld dan.
3. Je krijgt volgens mij niet meer korting om superveel in een keer te kopen. Volgens mij is het nog steeds iets korting met 3 stuks, iets meer korting met 6 stuks en dat is het. Tenzij je letterlijk ALLES koopt (inclusief oval etc), dan krijg je weer iets meer korting omdat je alle content hebt. Hierbij zit best veel onnodige content: auto's die (bijna) niet meer gebruikt worden, veel "dubbele" auto's die letterlijk identiek zijn op het uiterlijk na, vooral in NASCAR, etc. Dit kun je allemaal overslaan in principe.
Er is een aparte serie voor de Porsche Cup ja.Tijn96 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:58:
[...]
Ben tevens van plan om vooral Porsche te rijden zoals de 991.2 GT3 cup. Zijn daar aparte race series voor?
Oke top thanks! Wat kost het per stuk dan? of varieert dit?NickThissen schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:04:
[...]
Zou het toch afraden om alles in een keer te kopen! Dat is toch erg duur. Daarnaast:
1. Kijk eerst eens met de basis content (plus eventueel een of twee auto's / tracks) of het wel bevalt. Dan kun je later altijd nog dingen bijkopen.
2. Mocht het niet bevallen dan zit je er aan vast. Je kunt het niet meer verkopen ofzo. PC/rig kun je altijd nog kwijt maar je account is weggegooid geld dan.
3. Je krijgt volgens mij niet meer korting om superveel in een keer te kopen. Volgens mij is het nog steeds iets korting met 3 stuks, iets meer korting met 6 stuks en dat is het. Tenzij je letterlijk ALLES koopt (inclusief oval etc), dan krijg je weer iets meer korting omdat je alle content hebt. Hierbij zit best veel onnodige content: auto's die (bijna) niet meer gebruikt worden, veel "dubbele" auto's die letterlijk identiek zijn op het uiterlijk na, vooral in NASCAR, etc. Dit kun je allemaal overslaan in principe.
Staat in de Topic startTijn96 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:05:
[...]
Oke top thanks! Wat kost het per stuk dan? of varieert dit?
ik zou toch zweren dat ik dat hele boek al had doorgenomen
Bij de inleiding al...Tijn96 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:06:
[...]
ik zou toch zweren dat ik dat hele boek al had doorgenomennog een poging dan!
ik zie het nu idd..... excusi
Dat je al niet weet wat auto's en banen kosten verklaart ook direct dat je meteen alles maar wil kopenTijn96 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:05:
[...]
Oke top thanks! Wat kost het per stuk dan? of varieert dit?
Als ik een handjevol banen mis voor een seizoen Skip Barber serie ofzo, ben ik al 80 euro verder. Auto's zijn 12 dollar ex btw, circuits zijn 15 dollar ex btw.
Ja dit is idd een nieuwe scene voor mij zogezegdFastFred schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:12:
[...]
Dat je al niet weet wat auto's en banen kosten verklaart ook direct dat je meteen alles maar wil kopen![]()
Als ik een handjevol banen mis voor een seizoen Skip Barber serie ofzo, ben ik al 80 euro verder. Auto's zijn 12 dollar ex btw, circuits zijn 15 dollar ex btw.
ik ga zometeen maar eens een account aanmaken en mezelf rustig inlezen.
Ik heb volgens mij na een ruim jaar of zo alles gekocht.Tijn96 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:14:
[...]
Ja dit is idd een nieuwe scene voor mij zogezegd![]()
En van de oval zijde heb ik nog altijd spijt, maar tja nu ben ik een 100% lid.
Als ik het over mocht doen zou ik alleen de road zijde gekocht hebben.
Voor road heb ik alleen de Audi R18, FR 3.5 en de Subaru niet. Ik heb wel de Porsche voor LMP1 mocht ik ooit zin hebben om daarin te rijden. Kan de Audi ook nog altijd aanschaffen als dat nodig mocht zijn, maar denk het niet. De FR3.5 ga ik waarschijnlijk nooit rijden, en de Subaru ook niet.
Vind het wel prima zo. Ik kan rijden wat ik wil rijden, en de rest zie ik wel mocht ik het ooit nodig hebben.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik zou lekker beginnen met een 3 maand abbo en basic content. Lekker met de MX5 in de Rookie klasse leren rijden. En zie of het wat voor je is. Dat heb ik ook gedaan en zit nu volgens mij aan m'n 2e jaar abboTijn96 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:14:
[...]
Ja dit is idd een nieuwe scene voor mij zogezegd![]()
Ik rij alleen te weinig de laatste tijd.
Verleden week bij Biesheuvel stoelen gepast en het is de Sparco REV II geworden.
Nog naar een cockpit van Simlab gekeken maar de optie GT 1 of P 1 niet op voorraad.
Voorlopig heb ik een houten box onder de stoel gefabriekt en dat zit stukken beter en vaster dan de gammele bureau stoel van voorheen.
misschien dat het al eerder genoemd is hier op het forum of nog niet maar:
Catalunya scanned for iRacing
https://twitter.com/greghi11/status/1094326882852630533
Als catalunya komt zal dat nog wel even duren maar wel gaaf dat er weer een F1 / endurance circuit uit europa erbij komt.
[ Voor 18% gewijzigd door nickkoole op 05-03-2019 13:36 ]
Volgens mij zijn de prijzen in de TS zonder BTW.
Correct. Ik zal dat binnenkort eens bijwerken. Momenteel te druk met werk.pdukers schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:52:
Mbt de prijzen: houdt er rekening mee dat de prijzen op iRacing site exclusief BTW zijn. BTW komt er pas bij bij het daadwerkelijk afrekenen.
Volgens mij zijn de prijzen in de TS zonder BTW.
Ik stap straks in het vliegtuig en ben de rest van de week in het buitenland. Dus ik zal niks organiseren. (Alhoewel wel magisch mijn account gebruikt zal worden voor het hostenPatrickPost1972 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:12:
Membersite down dus het grote wachten is begonnen..... Nick / Joep wordt er vanavond nog iets gedaan met nieuwe content de M8?
Wel heb ik nog wat leesvoer op de site gezet net voor tijdens de downtime: https://www.got-racing.eu/?p=5100
Verder zal @nickkoole volgens mij van de week nog een poll plaatsen om te bepalen welke serie we zullen gaan volgen in Seizoen 2.
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 05-03-2019 14:22 ]
Oftewel, wees selectief en koop in discount tijdens acties.
@PatrickPost1972 tuurlijk wordt er wat gedaan met de nieuwe content wel is dit afhankelijk of dat de service van iRacing draait vanavond.PatrickPost1972 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:12:
Membersite down dus het grote wachten is begonnen..... Nick / Joep wordt er vanavond nog iets gedaan met nieuwe content de M8?
sowieso zal er morgen gehost worden, als er mensen nog bepaalde wensen of ideeën hebben waar ze willen rijden of onder welke conditie's zie ik graag een PM verschijnen dan kan ik kijken of we er iets leuks van kunnen maken.
4.5GB voor mij.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Een drie kwartier terug al binnen, via de link van Joep. Helaas de site nog niet online.Arfman schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:58:
De updates zijn al te downloaden op http://members.iracing.com/download/member/home.jsp
4.5GB voor mij.
Ik zit nog op het werk
Ach... ik op schiphol. Dat is nog minder;)
Vanavond wordt er met de nieuwe content (BMW M8) een sessie gehost.
ook zullen de andere GTE erbij zijn.
sessie start vanaf 20:00 uur met de BMW M8 en andere GTE autos op de Nürburgring BES/WEC layout op late afternoon.
Time of day 07:25 pm
sunset zal rond 09:12 pm zijn
[ Voor 31% gewijzigd door nickkoole op 05-03-2019 19:38 ]
De hele middag geen internet gehad ivm gezeik met modem. Nu weer online, maar geen idee of stabiel.
edit:
Downloaden gaat iig wel relatief snel met 15MB/s.
[ Voor 13% gewijzigd door derx666 op 05-03-2019 19:40 ]
Cube Nuroad Race (2022)
- Als de banden warm / op druk zijn is hij heerlijk en compleet anders dan de oude skip. Vooral hogere snelheid veel meer stuur en niet meer dat logge onderstuur. Laatste bocht Tsukuba erg goed te merken, gewoon gas geven en je voelt hem insturen ipv wegglijden. Ook langzame bochten stukje meer stuur. Het blijft natuurlijk een onderstuur bak maar stuk leuker.
- Voordat de banden warm zijn rijdt het daarentegen juist erg kut. Geen grip op de voorbanden, onderstuur als een gek, en iets te hard de bocht in is een gegarandeerde spin die ik nog niet heb kunnen vangen. Met banden op druk is het veel beter op te vangen.
- Het duurt naar mijn mening veel te lang voor de banden op druk zijn. Pas na 5-6 rondjes Tsukuba begint het ok te zijn, pas na 10 kon ik een echt snel rondje zetten (maar dat is ook een stukje gewenning natuurlijk). Dit zijn vrijwel normale straatbanden, volgens mij hebben die echt niet zolang nodig, en zou het ook niet zo compleet anders moeten zijn als ze koud zijn.
- Erg lage druk is kut. Je wint hier en daar wat in langzame bochten maar je komt de snelle bochten niet goed door, voelt meer als de oude skip. Erg hoge druk voelt stuk beter maar is volgens mij ook niet sneller. M'n beste rondes waren met "medium" druk, ongeveer rond de baseline. Ik denk dat je per baan goed moet kiezen of je voor de langzame of snelle bochten tijd wil winnen. Aan de ene kant erg leuk, aan de andere kant irritant want je moet dus erg veel testen (min 10 rondjes voordat de banden echt goed zijn?) om je setup te vinden!
YouTube: iRacing BMW M8 GTE Nordschleife Onboard 4K HDR Pure Sound
YouTube: iRacing BMW M8 GTE Nordschleife Replay 4K HDR Pure Sound
En HDR is opzich ook wel een leuke toevoeging ook op niet hdr schermen een duidelijk verschil.
iets meer contrast maarvoral de zon en reflecties daarvan zijn een stuk feller.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik weet zelf niet wat realistisch is kwa opwarmen van straatbanden. De eerste 2 rondes zijn bagger, daarna werd het snel beter op Laguna. Zowel met 138kpa als 124 kpa.
Maar overal vind ik hem erg leuk.
Cube Nuroad Race (2022)
Je kan meer leunen op de band maar als hij dan gaat glijden ben je hem ook wel kwijt.
Ik ben niet echt enthousiast op dit moment
Als ze eenmaal op temperatuur zijn (rondje of 2-3 in mijn geval op Summit Point) geven ze duidelijk meer grip en kun je veel later remmen. Ik heb, mede door mijn Skip noob zijn, 4 seconden afgereden in de sessie waarin ik ~45 minuten heb gereden. Ik begon op 1:24 en eindigde met een 1:20.
Ik was in een hosted sessie van een uur en sloot hem af als 4e van de ~40 man.
Maargoed, laatste keer Skip was erg lang geleden voor mij (ik reed met een Arjan de Vreede setup van 17S4
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Smalle platte straatbanden overheaten behoorlijk snel. Ik heb menig setje versleten op de Ring, Zandvoort en Lelystad en 10 rondjes op een bochtig circuit als Tsukuba is echt super onrealistisch. Ik moest op Zandvoort al na rondje inhouden om mijn P-Zeros niet helemaal kapot te rijden. Wat een gemiste kans weer.NickThissen schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:38:
Eerste indrukken na 40 rondjes met paar verschillende banden drukken:
- Het duurt naar mijn mening veel te lang voor de banden op druk zijn. Pas na 5-6 rondjes Tsukuba begint het ok te zijn, pas na 10 kon ik een echt snel rondje zetten (maar dat is ook een stukje gewenning natuurlijk). Dit zijn vrijwel normale straatbanden, volgens mij hebben die echt niet zolang nodig, en zou het ook niet zo compleet anders moeten zijn als ze koud zijn.
Ik kom van een G27 setje af, dus je kan wel bedenken wat een verschil dat is. De pedalen gaan tot 65kg maar dat is écht zwaar trappen. Ik heb ze op 40kg gecalibreerd en ga hier voorlopig mee rijden. Binnenkort zeker een keer op maandag mee rijden!
All-Round nerd | iRacing Profiel
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Er zal voor komend seizoen gereden gaan worden met de GTE's er zal vandaag nog een mail naar de leaque members gaan met een Poll link om te bepalen welke serie schedule we gaan rijden.Riqy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:20:
Is er al bekend wat er vanuit de GoT league gereden gaat worden met Season 2?
Ben momenteel actief in de IMSA, volgend seizoen promoveer ik naar de B klasse en kan ik ook de iLMS gaan rijden
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Op het iRacing forum is er een topic over. Zo ver ik kan zien, zijn de ervaringen positief.tim.w schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:23:
Wat zijn de bevindingen omtrent SPS?
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 06-03-2019 09:52 ]
Is er eigenlijk een minimum iRating nodig voor deze league?nickkoole schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:21:
[...]
Er zal voor komend seizoen gereden gaan worden met de GTE's er zal vandaag nog een mail naar de leaque members gaan met een Poll link om te bepalen welke serie schedule we gaan rijden.
Voor mensen buiten GoT wel, maar voor mensen van hier maken we uiteraard een uitzondering en mag iedereen meedoenRoelTM46 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:47:
[...]
Is er eigenlijk een minimum iRating nodig voor deze league?
Ik vind het erg goed rijden. De auto is meer levendig en voorspelbaar. Het geluid irriteerde ik me altijd al aan en dat is ook vele malen beter.
Kun je met de Skip week 13 races rijden? Heb ik namelijk nog niet gevonden.
@NickThissen Hoe kan ik mezelf aanmelden om mee te gaan doen?
My iRacing
Registreren op onze website (als GoT lid) en dan aanmelden bij de league, zoals hier beschreven:Riqy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:02:
@NickThissen Hoe kan ik mezelf aanmelden om mee te gaan doen?
iRacing 2016-2019
Misschien dat ik soms aansluit maar denk het niet, veel plezier iedereen!
Ja, de serie heet '24 heures du fun'.naish123 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:01:
Kun je met de Skip week 13 races rijden? Heb ik namelijk nog niet gevonden.
TR1 Sim lab chassis
Sim Lab bucket seat
Triple monitor mount
Een pc met het volgende:
i9 9900K
Nvidia RTX2080
3x 32" curved schermen
tevens heb ik alles van fanatec clubsport op dit moment.
Denk dat het wel goed moet komen! Bedankt voor de tips vwb systeemeisen! Over 2 weken hoop ik up & running te zijn
Dat zijn leuke specs! Beetje jaloers ben ik wel als is mijn PC exact hetzelfde. Happy racing!Tijn96 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:18:
De kogel is door de kerk hoor! Heb het volgende besteld:
TR1 Sim lab chassis
Sim Lab bucket seat
Triple monitor mount
Een pc met het volgende:
i9 9900K
Nvidia RTX2080
3x 32" curved schermen
tevens heb ik alles van fanatec clubsport op dit moment.
Denk dat het wel goed moet komen! Bedankt voor de tips vwb systeemeisen! Over 2 weken hoop ik up & running te zijn
Thanks! ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat bevallen! Kan vooralsnog niet wachtenZFLaSH schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:21:
[...]
Dat zijn leuke specs! Beetje jaloers ben ik wel als is mijn PC exact hetzelfde. Happy racing!
32" van samsung. Type weet ik niet. iig 144hz en 1< ms responsetijdSlaadjeBla schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:28:
Mooi spul. Welke monitoren heb je besteld?
2560x1440ZFLaSH schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:35:
3x32" curved is wel erg groot. Wat is de resolutie van die schermen?
Ja er komen er 2 in. Dus dat zou toch goed moeten komen lijkt me?ZFLaSH schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:48:
Oh ok. Dat gaat een 2080 wel redelijk trekken.
Ik weet niet of iRacing uberhaupt in SLI werkt. SLI is iets wat ik overigens niemand in deze tijd zou aanraden.Tijn96 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:50:
[...]
Ja er komen er 2 in. Dus dat zou toch goed moeten komen lijkt me?
Nog een specifieke reden daarvoor?ZFLaSH schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:52:
[...]
Ik weet niet of iRacing uberhaupt in SLI werkt. SLI is iets wat ik overigens niemand in deze tijd zou aanraden.
Section 7: SLI (Scan-Line Interleave)
Over the years, I have tinkered with 2 GPUs in SLI, enough to make some recommendations.
General Recommendations:
- Don't use SLI, because support and performance are both very spotty. SLI honestly isn't worth the cost and trouble!
- Instead, save your money for a singy beefy GPU, and get the biggest one you can afford!
staat in forum topic http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3192704.page
[ Voor 87% gewijzigd door PatrickPost1972 op 06-03-2019 14:17 ]
Ik wil wel zo'n 2080 van je overkopen
dus een rtx 2080 Ti is dan been betere optie?PatrickPost1972 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:12:
reteduur, en regelmatig overkill voor die paar extra fps. En ook niet onbelangrijk waar gaat de PC voornamelijk voor gebruikt worden Iracing zie hieronder uit een graphics topic.
Section 7: SLI (Scan-Line Interleave)
Over the years, I have tinkered with 2 GPUs in SLI, enough to make some recommendations.
General Recommendations:
- Don't use SLI, because support and performance are both very spotty. SLI honestly isn't worth the cost and trouble!
- Instead, save your money for a singy beefy GPU, and get the biggest one you can afford!
staat in forum topic http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3192704.page
Ja en goedkoper alhoewel goedkoop goeie genade wat een prijs voor dat bakbeestTijn96 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:34:
[...]
dus een rtx 2080 Ti is dan been betere optie?
[ Voor 26% gewijzigd door PatrickPost1972 op 06-03-2019 14:47 ]
1. ik had retorische vraag gewoon laten staanPatrickPost1972 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:43:
[...]
Ja en goedkoper alhoewel goedkoop goeie genade wat een prijs voor dat bakbeest![]()
![]()
![]()
![]()
2. Thanks. eerste keer dat ik zo'n ding ga (laten) bouwen dus veel nieuwe info
Overigens blijkt NVlink (de nieuwe 20*8 SLI vorm) beter te schalen dan de oude SLI. Dus misschien is er hoop.
Oftewel voor iRacing -> SLI niet doen. Pak die 2080ti als je het allerbeste wilt hebben, al denk ik niet dat het in iRacing veel meer dan 10fps scheelt tov een 2080.
Cube Nuroad Race (2022)
Nice.
Nu wordt het nog lastiger om de tijd de verdelen tussen racen en vliegen (afgezien van het normale leven buiten de pc ook nog)
Enigzins OT: Overigens wel grappig, met Prepar3D ben je al blij als je stabiel 30 fps hebt, met Iracing wil ik echt niet onder de 100 fps oid terecht komen (hoewel sinds ik Gsync monitoren heb mag het iets minder ook nog wel).
Een ander leuk verschil, ten gunste van Iracing, zijn de prijzen van addons. Een B737 kost al snel 80 euro, er is verder nog keus uit honderden andere apart aan te schaffen vliegtuigen, een vliegveld een paar tientjes, en dan heb je nog camera-addon programmas, aparte GPS modules, weer-addons, geluids-addons. En dan nog de hardware..... IVAO is dan wel weer gratis, dat wel.
[ Voor 34% gewijzigd door flopdoc op 06-03-2019 22:07 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Gek genoeg lijkt het bij mij allemaal wat minder te draaien. Heb de standaard stappen al doorlopen (graphic config opnieuw laten draaien, settings opnieuw invoeren etc.) maar toch krijg ik wat minder stabiele fps.Arfman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:27:
Jup, ook hier positief. Scheelt zeker bij drukke circuits zoals Nurburgring een flinke slok.
Mijn systeem is inmiddels drie jaar oud en merk dat de jaartjes langzaam beginnen te tellen. Ik denk dat ik de CPU toch maar eens ga overklokken van 4.0ghz naar 4.4ghz. Vervolgens kijken of ik ook nog iets uit de 1080 kan persen. Ik wil eigenlijk nog zeker een jaartje vooruit kunnen met hetzelfde systeem. Specs:
Intel Core i5-6600K Boxed
Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB
Gigabyte GA-Z170-D3H
NZXT S340 Zwart
Cooler Master Hyper 212 EVO
Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16
Corsair RM550x.
Samsung SM951 (NVMe) 256GB
Cube Nuroad Race (2022)

Alle eye candy aan?Arfman schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:03:
Ik hgeb nog een mindere PC dan @tim.w (6600K @ 4.5GHz, 1070GTX) en ik haal, zeker met SPS nu, eigenlijk overal wel 90FPS. Alleen Tsukuba nog niet geprobeerd (nog nooit geladen zelfs) maar Nurburgring en Imola zijn geen probleem meer.
Ik heb een (voor mij) goede mix gevonden tussen eyecandy en soepele graphics. Volgens mij haal ik hier op elk circuit wel 90FPS mee, behalve misschien op Le Mans met een vol veld bij de start maar dat heb ik nog nooit gedaan dus dat moet je zelf even testen
Ik heb mijn rendererDX11.ini even geshared: https://1drv.ms/u/s!AoLsw2AaANphgZgTP12wVYVvqZiehw
[ Voor 47% gewijzigd door Arfman op 07-03-2019 13:40 ]
Thanks, ik zal ze eens proberen mocht de OC niet het gewenste resultaat opleverenArfman schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:39:
Nee, dat trekt zelfs de NASA supercomputer niet
Ik heb een (voor mij) goede mix gevonden tussen eyecandy en soepele graphics. Volgens mij haal ik hier op elk circuit wel 90FPS mee, behalve misschien op Le Mans met een vol veld bij de start maar dat heb ik nog nooit gedaan dus dat moet je zelf even testen
Ik heb mijn rendererDX11.ini even geshared: https://1drv.ms/u/s!AoLsw2AaANphgZgTP12wVYVvqZiehw
Arfman schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:39:
Nee, dat trekt zelfs de NASA supercomputer niet
Ben vanavond even aan het overclocken geweest. De CPU ging zonder enige aanpassingen van 3,9ghz naar 4,4ghz. Misschien zit er nog meer in, maar geen zin in te veel gedoe.derx666 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:06:
Ik heb dezelfde videokaart op waterkoeling, en hier haal ik stabiel 2190Mhz. Nou schijn ik wel een vrij goeie te hebben, maar ergens tussen de 2000 en 2100 mhz moet je wel uit kunnen komen. Dat icm met die CPU overclock gaat zeker helpen.
Bij de videokaart ook voor een 'veilige' overclock gegaan. Ik heb de EVGA precision x1 tool gedownload en een OC scan laten uitvoeren. De waardes voor de core hieruit overgenomen (2050mhz), +500mhz op het geheugen en de power settings omhoog gegooid.
Dit alles zorgt er inderdaad voor dat Iracing weer mooi op 90fps lijkt te draaien. Dank voor de tips heren!
Totaal off-topic.. maar ik heb ook een 6600k met een z170 moederbord.. dus ik kan het overklokken. Alleen hoe doe ik dit? En war blijft veilig zonder dat ik met mvolt ga kloten..?? Hij draait nu standard op 4.0 ( standard oC mode in bios)tim.w schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:14:
[...]
Ben vanavond even aan het overclocken geweest. De CPU ging zonder enige aanpassingen van 3,9ghz naar 4,4ghz. Misschien zit er nog meer in, maar geen zin in te veel gedoe.
Bij de videokaart ook voor een 'veilige' overclock gegaan. Ik heb de EVGA precision x1 tool gedownload en een OC scan laten uitvoeren. De waardes voor de core hieruit overgenomen (2050mhz), +500mhz op het geheugen en de power settings omhoog gegooid.
Dit alles zorgt er inderdaad voor dat Iracing weer mooi op 90fps lijkt te draaien. Dank voor de tips heren!
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
This hotfix focuses on fixing issues introduced with the 2019 Season 2 release.
CHANGE LOGS:
iRacing BETA Interface
- Improved performance on the User-Created Races page, and modal menus.
- Fixed lag when clicking on navigation items in the Series modal menu.
- Fixed an issue where clicking "F" or "C" repeatedly in the Set Climate tab would increase or decrease the temperature exponentially.
- When creating a Hosted Session, the selected Damage setting now appears in the Summary Page.
- Test Drive now auto-saves when the settings are reset.
- Tooltips have been added to the Damage toggles to better explain the state.
- Fixed a display issue where the pre-selected time of day and starting time may not have matched when the Session was created.
- Resolved an issue where clicking a date/time picker and then not choosing a date could cause a reference error.
iRacing Membersite
- Fixed a Simulator launch error issue with the "Test Car on Track" button under the "Race Now" section for cars in Series with Fixed Setups.
Heat Racing
- Fixed an issue in Heat Racing events with Stacked Consolation Races.
- - The system was failing to properly advance drivers from the Final Consolation Race into the Feature Race, and failing to finalize the starting grid for the Feature Race.
Dirt Racing
- The default starting track usage value for Dirt Oval Sessions (Practice, Qualify, and Race) has been reduced.
Rendering
- Fixed an issue that was causing darkness when the Shader Detail Level was set to "3".
Admin Commands
- The help text for the "!trackstate" command has been shortened.
Peripherals
- The Fanatec SDK in use has been reverted from 3.4.1 to 3.3.
- - Users may need to reinstall drivers to get their wheel to link properly.
CARS:
Audi R8 GT3
- 2019 Season 2 GT3 BoP Adjustment: Weight has been reduced by 10 kg.
BMW M8 GTE
- Brake components have been adjusted to make it easier to lock the rear wheels, and push target brake pressure bias higher.
- Reduced the volume of the in-car gear shift sounds.
- Fixed some minor graphical issues with the car model.
- Baseline setup has been updated.
Chevrolet Corvette C6.R GT1
- Fixed an issue where this vehicle's speed was unintentionally reduced.
Dallara F3
- A starter has been added to this vehicle.
Dirt Legends Ford '34 Coupe
- Fixed the engine so it will not stall as easily so that the Anti-Stall Driving Aid will work correctly.
Dirt Midget
- Fixed the engine so it will not stall as easily so that the Anti-Stall Driving Aid will work correctly.
- Vehicle starter has been made more reliable.
Dirt Sprint Car
- (ALL) - Season setups have been updated.
Dirt Sprint Car Non-Winged
- (ALL) - Season setups have been updated.
Formula Renault 2.0
Formula Renault 3.5
Legends Ford '34 Coupe
- Season setups have been updated.
Legends Ford '34 Coupe - Rookie
NASCAR Camping World Chevrolet Silverado
NASCAR Camping World Toyota Tundra
- Fixed an issue where the incorrect vehicle manufacturer logo was stamped on the hood.
NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet Camaro ZL1 - 2018
- Fixed an issue where increasing ride height was reducing drag.
NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion
NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry
NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado - 2013
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
- Windshield NASCAR branding has been updated.
NASCAR XFINITY Ford Mustang
NASCAR XFINITY Toyota Camry
Nissan GTP ZXT
Porsche 911 RSR
- 2019 Season 2 GTE BoP Adjustment: Aerodynamic downforce has been reduced slightly, and aerodynamic drag has been increased slightly.
- Baseline setup has been updated.
Radical SR8
TRACKS:
Charlotte Motor Speedway
- (Legends RC Oval Long) - This track configuration has now been unlocked for all users!
Nürburgring
- Some additional progress on Night Mode lightmaps has been added.
Hoort eigenlijk niet in dit topic thuis, maar om snel de grootste winst te behalen is om de CPU multiplier op bijv. 44 te zetten en ook je geheugen een OC te geven op basis van XMP. Ik ken je MB niet, maar zet die maar eens op XMP OC profile 2 (of iets in die geest) en dan kijken of alles stabiel blijft.Nickrsd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:31:
[...]
Totaal off-topic.. maar ik heb ook een 6600k met een z170 moederbord.. dus ik kan het overklokken. Alleen hoe doe ik dit? En war blijft veilig zonder dat ik met mvolt ga kloten..?? Hij draait nu standard op 4.0 ( standard oC mode in bios)
Gewoon even dit filmpje kijken. De 6600K draait over het algemeen probleemloos 4,4ghz zonder verdere aanpassingen. Wil je niks gaan doen met voltages dan zou ik het daar bij laten.Nickrsd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:31:
[...]
Totaal off-topic.. maar ik heb ook een 6600k met een z170 moederbord.. dus ik kan het overklokken. Alleen hoe doe ik dit? En war blijft veilig zonder dat ik met mvolt ga kloten..?? Hij draait nu standard op 4.0 ( standard oC mode in bios)
Ik durf m'n drivers niet zo goed te updaten...Arfman schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:33:
SPS lijkt echt te helpen. En ja, ik race exclusief in VR
Morgen 10-uurs race. Maar wel op de Nürburgring, dus waarschijnlijk veel profijt (?)
Zelf ben ik er echt nog niet uit. De afgelopen weken Ferrari Gt3 Challenge gereden en dat is op zich goed bevallen, maar ik wil eigenlijk langere races. Ik ben momenteel C licentie uds ILMS / VRS series vallen af.
Dan blijven F3 en IMSA over. Open wheel vind ik altijd erg leuk om te rijden en daar is mijn snelheid Volgens mij beter, al is een foutje ook makkelijker gemaakt... IMSA is natuurlijk multiclass, ik wil dan denk ik in de GTE gaan rijden.
Lastige keuze, aangezien ik nog niet heel veel geïnvesteerd heb in tracks denk ik dat IMSA daarin de beste keuze is niet om het aantal tracks dat ik al heb maar door de tracks zelf; die worden bijna allemaal ook in veel andere series gebruikt.
Dus de vraag, voor welke serie zouden jullie gaan IMSA of F3 en waarom?
My iRacing
voor volgende seizoen hebben wij (GoT) aangekondigd om met de GTE het nieuwe seizoen in te gaan.
bij deze vragen wij jullie hulp in om een voorkeur uit te spreken over welke serie en dus ook de circuits we gaan rijden.
via deze link --> https://docs.google.com/f..._T8A/viewform?usp=sf_link kunnen jullie de voorkeur laten weten tot a.s. zondag, dan zullen wij de keuzes bekijken en het programma bekend maken.
zoals gewoonlijk blijven de tijden als voorgaande maandagavonden gepland.
dit betekent
Free practice 20:00 - 21:00
Qualify 21:00 - 21:15
Race: 21:15 - 22:00
houdt rekening dat de tijden ongeveer zijn en mogelijk iets later zullen eindigen door overgangen van sessie en gridtijden.
de overige informatie fuel etc. zal zondag bekend worden gemaakt.
Tijden komen voor mij goed uit, dit zou de eerste keer zijn dat ik meedoe aan de GoT league, maar als de circuits het zelfde zijn als de IMSA wilde ik die toch al kopennickkoole schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:51:
Beste League Members,
voor volgende seizoen hebben wij (GoT) aangekondigd om met de GTE het nieuwe seizoen in te gaan.
bij deze vragen wij jullie hulp in om een voorkeur uit te spreken over welke serie en dus ook de circuits we gaan rijden.
via deze link --> https://docs.google.com/f..._T8A/viewform?usp=sf_link kunnen jullie de voorkeur laten weten tot a.s. zondag, dan zullen wij de keuzes bekijken en het programma bekend maken.
dit betekent
houdt rekening dat de tijden ongeveer zijn en mogelijk iets later zullen eindigen door overgangen van sessie en gridtijden.
Zijn er verder nog eisen voor deelnamen (SR of IR?).
In kan geen IMSA of Le Mans series vinden in betreffend schema...nickkoole schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:51:
Beste League Members,
dit betekent

Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen