iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 168 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 15:04

Hoogie2004

Whohooooo

Fuelke schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:13:
Ik wil een zelflerende AI voor mijn spotter.

Eentje die niet zegt "We'll get them next time" omdat ik als 11de over de streep bol, maar eentje die mijn race kan beoordelen als goed gereden want:

In dezelfde ronde geëindigd als de winnaar. Ok, geholpen door de lengte van het circuit, en misschien ook door de twee pitstops van @Red Baron maar die had me misschien ook maar net op een ronde gezet dan.

Ik het gevoel had dat ik iemand kon volgen zonder dat die persoon echt snel wegreed. Dat ik me kon laten inhalen door Ton en @derx666 na hun pitstops zonder echt gas te lossen maar gewoon mijn lijn hield (Ze waren sowieso sneller, ik moest geen van beide ophouden). Ook @Hoogie2004 trouwens, jammer dat je nog een foutje maakte op het einde.

Ik kon het beperken tot 7 incidents.

Hoewel het even spannend werd toen ik bij het uitkomen van de laatste ronde rondging en met de zijkant de banden inging. Ik reed een rondje door ipv te pitten en reed mijn snelste ronde van de wedstrijd tot dan, dus de auto had het goed overleeft.
Je reed prima man, dat mag gezegd worden :)

Dat foutje van mij, tja, het was niet het enige foutje die avond :+ Ik was in de practice vast mijn donuts aan het oefenen zullen we maar zeggen...

My iRacing profile | Strava

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

JoepW schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:16:
[...]

Ik kan ook kleuren op verzoek maken hoor.
Als je mij een #kleurcode doorgeeft maak ik wel wat op basis van onze basis ontwerp.
De kleur van de bestaande roodkleurige skin verloopt van donker naar licht.
Indien mogelijk dan graag #ff2800 (Ferrari rood), match die met mijn Schumacher helm.

Alvast bedankt voor de moeite Joep d:)b

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06-2025
Fuelke schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:13:
Ik wil een zelflerende AI voor mijn spotter.

Eentje die niet zegt "We'll get them next time" omdat ik als 11de over de streep bol, maar eentje die mijn race kan beoordelen als goed gereden want:

In dezelfde ronde geëindigd als de winnaar. Ok, geholpen door de lengte van het circuit, en misschien ook door de twee pitstops van @Red Baron maar die had me misschien ook maar net op een ronde gezet dan.

Ik het gevoel had dat ik iemand kon volgen zonder dat die persoon echt snel wegreed. Dat ik me kon laten inhalen door Ton en @derx666 na hun pitstops zonder echt gas te lossen maar gewoon mijn lijn hield (Ze waren sowieso sneller, ik moest geen van beide ophouden). Ook @Hoogie2004 trouwens, jammer dat je nog een foutje maakte op het einde.

Ik kon het beperken tot 7 incidents.

Hoewel het even spannend werd toen ik bij het uitkomen van de laatste ronde rondging en met de zijkant de banden inging. Ik reed een rondje door ipv te pitten en reed mijn snelste ronde van de wedstrijd tot dan, dus de auto had het goed overleeft.
Ik heb wel eens gehad dat mijn spotter het volgende zei: 'pack up were leaving' terwijl ik vijfde gefinished was tegen gasten zoals Fabrice en Patrick :D

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-01 13:39
Nu ik de afgelopen weken behoorlijk wat geIraced heb - op de ovals, heb ik echt geleerd dat de belangrijkste doelstelling van iedere race moet zijn: geen schade oplopen. Nu ik niet meer focus op winnen en podia, rijd gemiddeld genomen aanzienlijk betere resultaten. Het was een beetje teveel do-or-die, alles of niets.
Ook van plan in de Skippy te gaan rijden, maar het is toch behoorlijk prijzig allemaal. |:(

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:09

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Topicstarter
Loekoe schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:10:
Nu ik de afgelopen weken behoorlijk wat geIraced heb - op de ovals, heb ik echt geleerd dat de belangrijkste doelstelling van iedere race moet zijn: geen schade oplopen. Nu ik niet meer focus op winnen en podia, rijd gemiddeld genomen aanzienlijk betere resultaten. Het was een beetje teveel do-or-die, alles of niets.
Ook van plan in de Skippy te gaan rijden, maar het is toch behoorlijk prijzig allemaal. |:(
Als je eenmaal door de initiele investering heen bent vallen de kosten wel mee.
Als geld een rol speelt gewoon niks kopen waar je niet een doel mee hebt en zorgwn dat je altijd maximale korting pakt door meerdere dingen tegelijk te kopen.

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 09:30

Phydomir

Dennis

Jup, iRacing is niet goedkoop. Maar hoe meer content je bezit, hoe goedkoper het wordt. ;)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01 15:36
To finish first, you first have to finish! :+

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:32
Ik doe zelden officiele races rijden, maar sinds mijn simrig boven staat en ik niet het risico loop dat er ineens een kabel ergens uitgetrokken wordt, heb ik een skippy race op imola gereden. SOF was vrij laag zo rond de 1700 maar wat werd er respectvol geraced! Fantastisch duel om P2-P5 gehad en naderhand met z'n drieeen nog de replay bekeken. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt zo. Als dit is de tendens is ga ik veel meer officiele races rijden.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Over het algemeen vind ik de officiële races prima te doen. Het zijn echter de races waar het een drama is die je onthoud. Geeft nogal snel een vertekend beeld.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-01 16:32
Klopt inderdaad. Gister zelf ook een hele leuke race gehad in de IMSA met de Porsche 911 RSR. 3e gestart en uiteindelijk 2e geworden. Aan kop werd echt snel gereden, na een paar ronden observeren toch nummer 2 in kunnen halen in een remzone. Werd ook met het lappen van de GT3 door de meeste mensen respectvol met elkaar omgegaan.

Maja het gaat ook wel eens minder (crashes met formation lap, turn 1 accidents, enz)...

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 15:34

derx666

mecker ende blaet

Bij de Skip series plannen ze de seizoenen zo dat je zo goedkoop mogelijk uit bent als nieuwe racer. Zie ook het topic op het iracing forum: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3333070.page
Topic is al wat ouder, maar hier wordt zo ver ik weet nog steeds rekening mee gehouden.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Maurice W schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:30:
[...]

De kleur van de bestaande roodkleurige skin verloopt van donker naar licht.
Indien mogelijk dan graag #ff2800 (Ferrari rood), match die met mijn Schumacher helm.

Alvast bedankt voor de moeite Joep d:)b
Je hebt een PB.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-01 13:27

Arfman

Drome!

Richard117 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:32:
I2e les van de week: wees voorzichtig met DRS! 2 races met de FR3.5 op Interlagos gedaan en 2x in de problemen gekomen door de DRS.
Jep, DRS blijft lastig. De tactiek om hem in te zetten in de wedstrijd is wel gaaf. Interlagos was makkelijk (rechte stuk, scheelde zo 2 tiende) maar bij Imola weet ik het zo net nog niet. Rechte stuk natuurlijk, maar er zitten een paar andere stukken waar hij ook winst oplevert (na de chicane tot aan de een na laatste bocht bijv.)

Wat ik doe is in practice sessies, liefst bijna lege servers, oefenen met DRS. Eerst een filmpje kijken hoe het circuit loopt en hoe je bepaalde bochten neemt (snelheid/versnelling/lijn) door middel van Pure Driving School, daarna stabiele rondjes rijden en daarna DRS openzetten op elk stuk waarvan je denkt dat het voordeel oplevert. Weet je ook gelijk hoe de auto reageert en op welk stuk het wel en niet kan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Als iemand nog een DD SimRaceBay set zoekt: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3637648.page

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 15:34

derx666

mecker ende blaet

Geld is op :(

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• ZFLaSH
2 jaar in opslag. Wat enorm zonde.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:33

BM

Admin Softe Goederen
Bij gebrek aan actief iracing profiel. Zou je me iets meer info via de DM kunnen/willen sturen? :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Ik heb voor de MX5WT (we starten zaterdagavond op Donington) de beschikking over een Carbon Fibre Lightweight MX-5 met een Aston Martin neus. Helaas zonder de bijbehorende V8 8)

Nou maar eens zien of zijn rijvaardigheid er nog een beetje is om mee te komen met het veld.

Afbeeldingslocatie: http://files.got-racing.eu/livery_joep/Light_Weight_MX5_AM_Front_640.png

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Release notes:
This release includes some fixes and updates for 2019 Season 1.

CHANGE LOGS:

Membersite

- The Membersite has been updated with the ability to select to use Dynamic Sky when creating a Hosted Session, and when using the TEST panel!

Connectivity

- Fixed a bug that could cause cars to temporarily disappear if the Race Server hit a particular error condition.

- Fixed a bug that could cause the set of cars that the Race server sends to a user to not necessarily be the cars that are closest.
- - This could occur in two different situations: while a spectator in a Session, or if there was a network hiccup that caused a user to briefly "wink-out" inside the Race Server (the kind of error that could lead to laps being marked "discontinuity").

Race Control

- Fixed an issue where if a gained time checkpoint gets triggered in an area at or inside a very sharp corner of track geometry, the car could appear to already be before the checkpoint and cause the rule to immediately think the car had already yielded enough time and cancel the gained time tracking before it even started.

Heat Racing

- Fixed a bug in the formation of the Feature Race starting grid that could improperly restrict the number of cars that make it into the Feature.

- Fixed an issue where the results of drivers who would not run in the Feature Race where included in the pre-Feature Warmup Session results.

Pit Stops

- Improvements have been made to the wing and clip replacement algorithms so that now the repair timer is aware of them. It will report their progress as part of the required repairs countdown timer. This should help clarify when a car is still actively receiving repairs.
- - This change effects the following vehicles:
- - - Chevrolet Corvette C7 Daytona Prototype = Nose replacement. Work only begins after the car comes off jacks.
- - - Indycar Dallara - 2011 = Front wing replacement. Work only begins after coming off jacks.
- - - Dallara DW12 = Front and rear wing replacements. Work only begins after coming off jacks.
- - - Dallara F3 = Front and rear wing replacements. Front wing work begins while on jacks, and rear wing work begins only after coming off jacks.
- - - Dallara IR18 = Front and rear wing replacements. Work only begins after coming off jacks.
- - - Formula Renault 2.0 = Front and rear wing replacements. Front wing work begins while on jacks, and rear wing work begins only after coming off jacks.
- - - Formula Renault 3.5 = Front and rear wing replacements. Front wing work begins while on jacks, and rear wing work begins only after coming off jacks.
- - - McLaren MP4-30 = Front wing replacement. Work only progresses while on jacks.
- - - Williams-Toyota FW31 = Front wing replacement. Work only progresses while on jacks.

Controls

- During controls calibration, the Num Pad Enter key is now accepted when prompted.

Customer Service

- Some functionality has been added to help customer service get the content version numbers for installed content to help diagnose loading errors.

CARS:

Cadillac CTS-V Racecar

- Fixed an issue where this vehicle's brake lights were not working during the day.

Dirt Late Model

- (ALL) - Clutch pedal functionality has been removed from these vehicles.
- - This was done to prevent a reported corner exit "clutch dump" exploit. Drivers should no longer be able to use the clutch pedal in these cars.

Dirt U.M.P. Modified

- Clutch pedal functionality has been removed from this vehicle.
- - This was done to prevent a reported corner exit "clutch dump" exploit. Drivers should no longer be able to use the clutch pedal in this car.

Formula Renault 3.5

- Durability strength of the rear plank collision spheres have been increased by 50%.

Porsche 911 RSR

- Fixed a minor aesthetic issue with the rear of the vehicle model.

TRACKS:

Daytona International Speedway

- The gained-time checkpoints at the hairpin turns have been updated to correctly penalize people using the inner road surface as a shortcut. This change adds about 1.5 seconds to the gained-time penalty.

Daytona International Speedway - 2007

- The gained-time checkpoints at the hairpin turns have been updated to correctly penalize people using the inner road surface as a shortcut. This change adds about 1.5 seconds to the gained-time penalty.

Misschien dat ik vanavond wat rondjes oefen op Donington met de MX-5.

Oef roestig.... flink off-pace.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Bathurst 12H - Nice Line-up!

Wat vet met al deze bekende rijders!

De race start op 9 februari om 14:30 en is live te volgen.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Das een beste rijders line up ja.

• ZFLaSH
Ik ben benieuwd hoe ze dat bij iracing gaan doen qua splits. Max had maar een lage irating van rond de 1500 toen ik hem laatst tegen kwam. Dacht dat ze het team gemiddelde pakte in de splits, dus of hij dan in Topslplit komt?

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-01 13:39
ZFLaSH schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:37:
Ik ben benieuwd hoe ze dat bij iracing gaan doen qua splits. Max had maar een lage irating van rond de 1500 toen ik hem laatst tegen kwam. Dacht dat ze het team gemiddelde pakte in de splits, dus of hij dan in Topslplit komt?
Ik mag hopen dat ze een uitzondering maken in deze, lijkt mij zéér rechtvaardig. :*)

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06-2025
ZFLaSH schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:37:
Je kan met één persoon ook de sign up doen. Hier kies je een persoon met een hoge Irating en de rest wacht met joinen tot de sessie gestart is. Zo kom je in de hoge splits met relatief lage irating's (zelfde met split sandbaggen alleen dan anders om)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dat is de manier waarop iedereen de race joined. Lando heeft al een iRating van 6500+ en Atze bijna 7000. Dus dat komt wel goed.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Phydomir schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:06:
Dat is de manier waarop iedereen de race joined. Lando heeft al een iRating van 6500+ en Atze bijna 7000. Dus dat komt wel goed.
Psies

• ZFLaSH
Ah, goed om te weten :)

https://www.formule1.nl/n...race-12-uur-van-bathurst/

Mainstream media pikt het nu ook op.

[ Voor 77% gewijzigd door ZFLaSH op 08-02-2019 13:15 ]

• Zonlichtstad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11-2025
Hallo allemaal,

Na een jaartje simracen in AC heb ik sinds een paar weken de overstap gemaakt naar iracing. Belangrijkste reden was:
  1. Op pickup servers werd ik steeds van de baan gereden
  2. Bij bijvoorbeeld SRS vond ik de keuze uit races veelal beperkt
Intussen ben ik in 4 races uit rookie ontstegen. Inmiddels class D dus met een irating van rond de 1300 (en stijgend).

De vraag is:hoe nu verder? Mijn ultieme doel is om in de Porsche Cup series te gaan racen, want ik houd van cup racing en vind de wendbaarheid etc. van de Porsche gaaf.

Kan ik nu het beste een tijdje in de MX-5 rond blijven rijden (Jefferson reverse!) of meteen de overstap naar bijvoorbeeld de RUF maken?

Alvast bedankt,

Gerbrand

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Zonlichtstad schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:01:
Hallo allemaal,

Na een jaartje simracen in AC heb ik sinds een paar weken de overstap gemaakt naar iracing. Belangrijkste reden was:
  1. Op pickup servers werd ik steeds van de baan gereden
  2. Bij bijvoorbeeld SRS vond ik de keuze uit races veelal beperkt
Intussen ben ik in 4 races uit rookie ontstegen. Inmiddels class D dus met een irating van rond de 1300 (en stijgend).

De vraag is:hoe nu verder? Mijn ultieme doel is om in de Porsche Cup series te gaan racen, want ik houd van cup racing en vind de wendbaarheid etc. van de Porsche gaaf.

Kan ik nu het beste een tijdje in de MX-5 rond blijven rijden (Jefferson reverse!) of meteen de overstap naar bijvoorbeeld de RUF maken?

Alvast bedankt,

Gerbrand
allereeerst welkom.

Doorrijden in de advanced mx5 cup kan en geeft je ook de mogelijkheid om mee te doen met de mx5 world tour.
Moet je wel snel inschrijven, morgen is de eerste race.
http://members.iracing.co...ist/3636006.page#11411026

Daarnaast kan je ook in de skip stappen. Drukke serie met leuke cleane races.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, race meegepakt in de F3, wat een leuke race was dat. Leuke gevechten, en uiteindelijk als 6e gefinished (met 25e qua iRating :+ ). 1 hachelijk momentje, waarbij ik net een aanrijding wist te voorkomen toen iemand voor ons groepje spinde, voor de rest paar lekkere inhaalmaneuvres :)

En zonder Incs :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-02-2019 21:17 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59

Fuelke

Forza Ferrari

Grappig, heb ik ook net gedaan. Mijn eerste officiële race sinds april 2016 :o

Ik was alleen vergeten dat we in de GoT races met beperkte brandstof rijden dus ik moest pitten of ik kwam er niet. Ben op P10 geëindigd, zonder stop was het P7 of P8 geweest (zat tot mijn pitstop dicht bij een andere auto). Startnummer was #21.

Ben ook zonder incidents gebleven.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Thanks for the paint job @JoepW

Ben benieuwd hoe sterk het veld morgen is...
...in practice (én optimale omstandigheden) zit ik 0,5 seconde achter mijn coach @diknmuis (y)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6KIhZWy.png

[ Voor 27% gewijzigd door Maurice W op 08-02-2019 22:01 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Maurice W schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:44:
Thanks for the paint job @JoepW

Ben benieuwd hoe sterk het veld morgen is...
...in practice (én optimale omstandigheden) zit ik 0,5 seconde achter mijn coach @diknmuis (y)
[Afbeelding]
Is er een beetje lekkere setup?

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

JoepW schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:31:
[...]

Geen idee wat lekker is 8)7
ik oefen tot op heden met de "GoT-_advanced_mx5"

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
JoepW schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:31:
[...]

Heb woensdag wat gereden met de setup die die jullie normaal gebruiken en voelde goed aan
EDIT; Maurice was sneller 8)

[ Voor 6% gewijzigd door diknmuis op 08-02-2019 22:45 ]

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• JoepW

JoepW

Topicstarter
diknmuis schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:44:
[...]

Heb woensdag wat gereden met de setup die die jullie normaal gebruiken en voelde goed aan
EDIT; Maurice was sneller 8)
Ik heb zo lang niet gereden dat ik ff niet weet welke het is. Zal morgen maar eens zoeken. Of heb je een link op SS?

• ZFLaSH
Na mijn goede ervaringen in de official skippy race, vanavond weer 2 races gereden.

Race 1 Qualificatie ging goed P4, lag 1 ronde voor het einde op P2 met 0.5 sec achter P1 en ineens......prttt.....pttttr....pruttel....pruttel... wtf.. Geen benzine meer....Motherf**&^$$^&*((#@#... Nog geeindigd als P10. Snel vergeten ondanks dat ik makkelijk P1 kon pakken in de laatste ronde.

Race 2. Qually op P3, goede start. P1 en 2 waren wat aan het knokken en ik voelde al aan dat het fout zou gaan en ja hoor. In de S op de berg duwde ze elkaar in de muur. P1 eruit en P2 had nauwelijks schade. De nieuwe P1 was niet echt snel, maar ik had geen zin in een jumpy race op de rechte stukken dus ging het risico nemen om achter hem te blijven in het laatste lange rechte stuk in de laatste ronde hem te pakken. Grote gok, maar het lukte en hij liet me leven. Jeej.. winst!!

Leuke kar joh, die skippy en ik merk nu ik even een beetje hogere irating heb, dat de races veel netter zijn geworden dan toen ik nog relatief laag zat. Dat zorgde ervoor dat ik helemaal geen zin meer had in official races.

• Zonlichtstad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11-2025
JoepW schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:06:
[...]
allereeerst welkom.

Doorrijden in de advanced mx5 cup kan en geeft je ook de mogelijkheid om mee te doen met de mx5 world tour.
Moet je wel snel inschrijven, morgen is de eerste race.
http://members.iracing.co...ist/3636006.page#11411026

Daarnaast kan je ook in de skip stappen. Drukke serie met leuke cleane races.
Dan houd ik het nog maar even op de mx5.

Gerbrand

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Ben zelf geen iRacer maar lurk hier al tijden en volg sinds een aantal maanden Matt Malone op twitch en Jimmy Broadbent op Youtube.
Zal zelf niet snel gaan iracen maar vind het wel gaaf om te zien. Vooral die lieden als zij die heel redelijk racen en ondertussen zitten babbelen alsof ze bij de kapper zitten.

Ze rijden vandaag beiden een 12 uurs bathurst race, Malone zelfs 'solo'.
Max Verstappen zou daarbij ook in een team met Lando Norris en Kerkhof (?) meedoen.

Zijn er nog GoTters die er ook aan meedoen en evt. in diezelfde split zitten (Malone en Broadbent zitten wel in dezelfde split, Team Redline zal wel split 1 zijn?).

Ben benieuwd of er nog broadcast streams zijn. Wil die eerste split eigenlijk (ook) wel zien, maar geen iracing dus spectaten wordt lastig zonder 'hulp'.

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12-2025
De stream was hierboven al gepost, begint zo:

Ik zag volgens mij Arjan in dezelfde split, voor de rest geen idee of er nog meer zijn.

Mijn iRacing profiel

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

NickThissen schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 14:35:
De stream was hierboven al gepost, begint zo:
[YouTube: iRacing Bathurst 12 Hours | Part 1 | Hours 1-6]

Ik zag volgens mij Arjan in dezelfde split, voor de rest geen idee of er nog meer zijn.
:D Bedankt!

Ook al een reden dat ik beter niet ga iRacen: kijk niet altijd even goed. :+

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:34
Lando Norris streamed nu ook op Twitch: https://www.twitch.tv/landonorris

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 09-02-2019 14:49 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Atze is gecrasht.
Ze noemen het op de stream van Lando "The 12 minutes of Bathurst" ;)

[ Voor 67% gewijzigd door JoepW op 09-02-2019 15:14 ]

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ja heel zuur.
Ondertussen is Malone van p32 naar p15 opgeklommen. Benieuwd of (en hoe) hij dat volhoudt in z'n eentje.
En al best wat crashes in de top split!

• JoepW

JoepW

Topicstarter
En rudy op P3

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:34
Team Redline 'rijdt' weer. Willen een nieuwe engine. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:37

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Een Renault..?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:24

Niellie41

[object Object]

Barcelona bevestigd voor iRacing!
http://members.iracing.co...ist/3638234.page#11428668

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Fantastisch nieuws.
Nu ook nog eindelijk eens een keer Silverstone van na 2010 uitbrengen, die al lang en breed op stapel ligt.
En laat ze nou toch eens Monaco gaan scannen.

iRacing Profiel

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
geen Monaco, laten ze dan Singapore scannen ook stratencircuit meer mogelijkheden tot inhalen en wat meer ruimte.

iRacing Profiel Game Pc

• DarkPino
  • Laatst online: 11-01 19:11
Of Sepang... :) geen stratencircuit maar imo wel een fantastisch mooi circuit.

Super dat Barcelona in iR komt!

iRacing Profiel

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
pfff, wacht steeds op het nieuwe Silverstone

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-01 16:29
Ben zeker blij met Barcelona. Vind dat een erg gaaf circuit.

Wat zouden jullie verder nog willen zien? Ik zou erg blij zijn met de Hongaroring, ik denk dat dit met b.v. de GT3 erg leuk zal zijn, niet "te" snelle wagens op dit kleine circuit. Anders de Red Bull Ring.

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-01 19:35
DVDL schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:33:
Ben zeker blij met Barcelona. Vind dat een erg gaaf circuit.

Wat zouden jullie verder nog willen zien? Ik zou erg blij zijn met de Hongaroring, ik denk dat dit met b.v. de GT3 erg leuk zal zijn, niet "te" snelle wagens op dit kleine circuit. Anders de Red Bull Ring.
Red Bull Ring lijkt me zeker een leuke toevoeging ook! Maar eigenlijk vind ik het nu toch eens hoog tijd worden dat ze Silverstone uit gaan brengen. Het is op zijn minst niet zo netjes te noemen dat je daar nu nog de volle mep voor betaalt en dan een bijna 10 jaar oude layout krijgt.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Voor zover ik weet zijn ze daar nu wel echt mee bezig.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Barcelona is heel goed voor de service. Het is een grade 1 circuit, waar veel series op testen en racen. Daarnaast het goed voor de Spaanse community om eindelijk een Spaans circuit te hebben.

Licenties voor circuits waar F1 rijdt, zijn niet goedkoop. Dat is ook een van de redenen waarom we veel "F1" circuit missen. Hopelijk bezoeken ze meer circuits in de omgeving tijdens hun trip.

• DarkPino
Ook een tof circuit om met nieuwe auto’s te testen. Voorheen deed ik dat op CotA maar Barcelona is wel wat dichterbij huis :p

iRacing Profiel

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51
pdukers schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:14:
pfff, wacht steeds op het nieuwe Silverstone
Dan kun je nog wel even wachten, wordt volgend of dit jaar ge-resurfaced ;)

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Schuey schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:15:
[...]

Dan kun je nog wel even wachten, wordt volgend of dit jaar ge-resurfaced ;)
Ze hebben de nieuwe layout al enkele jaren geleden gescanned. Maar andere tracks kregen prioriteit.

Mijn wishlist: Sepang en Navarra.

• jwhijm
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Hallo, Ik heb me net aangemeld en als ik het goed gelezen heb, moet ik minimaal een post hebben stuurt hier met signature.

Fijn, ik ben een beginner en leek me leuk om met wat Nederlanders (Got) te racen.. (alleen is zo alleen..:))

Zo als je kan zien ben ik nog maar een rookie en voornamelijk aan het oefenen.. Maar mocht er iemand zijn die me wat tips kan geven altijd fijn..:)

Helaas heb ik IRacing al gekocht dus die welkom fee kan ik niet meer weggeven.. Maar wie weet maken we dat wel ergens weer goed :)

Ps: mocht ik het verkeerd begrepen heb hoor ik het wel..

Edit: mn onderschrift werkt niet, zal op de pc is checken wat ik fout doe.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door jwhijm op 10-02-2019 22:25 ]

iRacing

Verwijderd

@diknmuis van half uurtje hotlappen leer je wel de auto en baan goed kennen.
Maar racen is idd anders ja maarre ben geen newby :o die zomaar in een race stapt en dan wel ziet wat er gebeurd 8)7 !
Kom liever goed voorbereid op de baan en dan een goede race te hebben dan zomaar instappen O-) .
Denk dat ik wel redelijk mee kan komen nu nav de rondetijden van afgelopen race ;)
Enne tussen verkeer rijden ken ik wel hoor als ze maar opzij gaan voor me 8)

Verwijderd

Moet ook nog ff goed de weg vinden hier op dit forum enzo hoor pfffff wat veel info....
Maar ben erbij morgen en ook op ts

• JoepW

JoepW

Topicstarter
jwhijm schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:22:
Hallo, Ik heb me net aangemeld en als ik het goed gelezen heb, moet ik minimaal een post hebben stuurt hier met signature.

Fijn, ik ben een beginner en leek me leuk om met wat Nederlanders (Got) te racen.. (alleen is zo alleen..:))

Zo als je kan zien ben ik nog maar een rookie en voornamelijk aan het oefenen.. Maar mocht er iemand zijn die me wat tips kan geven altijd fijn..:)

Helaas heb ik IRacing al gekocht dus die welkom fee kan ik niet meer weggeven.. Maar wie weet maken we dat wel ergens weer goed :)

Welkom!
Als je jouw signature afsluit met [/url] werkt het wel ;)

• PatrickPost1972
Gister sinds een eeuwigheid een officiele race gereden. Quali was niet bijster goed P11 iets met volle tank Quali doen :+ :+ :+ Na de start rustig de eerste bocht in gegaan hierdoor afgezakt naar P13. Door een hoop freebies weer terug opgeklommen naar plaats 7 hier uiteraard content mee want de top was gewoon veel sneller. En door defensief te rijden en mensen die sneller waren voor te laten gaan.

1 moment in de race de hartslag iets omhoog. Iemand achter me die sneller was en op rechte stuk na de carrousel hard de achterstand dicht reed, wilde insturen maar een soort spider sense of was het de GOT Racing School zei niet doen. Divebom surplus maar door wat later insturen bleven we leven. Kreeg later ook excuses voor zijn actie.

Maar wat je wel veel ziet is dat mensen niet willen toegeven, en koste wat het kost als eerste de bocht in willen gaan met het onvermijdelijke resultaat tot gevolg.

Door defensief te rijden kan je in deze serie leuke resultaten halen door fouten van anderen.

iRacing Profiel Game Pc

• DarkPino
jwhijm schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:22:

Welkom!
En wat voor tips ben je naar opzoek? :) Wat rijd je op dit moment?

iRacing Profiel

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Gestopt na een paar ronden uit iRacing frustratie.

Even naar beneden gelopen tussen qualify en start. Terug aan de PC met nog 1:12 grid. Op de grid zet ik altijd de motor uit. Normaal gezien zet ik 15 seconden voor de start de motor terug aan. Nog 49 seconden dus ik was nog heel even weg van de PC.

Plots hoor ik green green green :( Te laat dus (bij een hosted race telt hij niet af tot op het einde blijkbaar, maar als de grid vol is gaan we). Typisch, de motor startte wel maar geen reactie op de versnellingen.

Tow genomen, pitlimiter aan, zeker uit na de kegels. Hopla, toch nog een speeding penalty aan de broek.

Helemaal alleen voor drie kwartier en mijlen ver achter daar had ik geen zin in.

Sorry @PatrickPost1972, ik zag op de replay dat je niet meer rond mij kon bij de start omdat ik nergens heen ging.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-01 13:27

Arfman

Drome!

Ik snap niet waarom je de motor uitzet. Daarnaast is het niet alleen bij hosted zo, ook een officiële race begint meteen als iedereen gegrid heeft. Dat dat 99% van de tijd niet gebeurt omdat er altijd wel 1 dodo niet snapt hoe het werkt of er voor kiest om uit de pits te starten is een ander verhaal.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Daarom altijd op de grid, benzine checken, banden checken, daarna hem op F1 zetten. 3 seconden voor tijd springt de timer op 0 als iedereen op de grid is, dus dan kan je terug naar Relative scrollen en naar de lampjes kijken.

3e, met een beetje veel geluk. Dat had ik nou nooit verwacht :D.

iRacing Profiel

• jwhijm
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
DarkPino schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:41:
[...]

Welkom!
En wat voor tips ben je naar opzoek? :) Wat rijd je op dit moment?
Ik rij rondjes in de Mazda MX-5.
Vorige week veel op Lime Rock Park (Chicane) gereden en kom netjes rond.
Echter als ik sneller probeer te gaan heb ik al snel het gevoel dat ik controle verlies.. (wat ook zo is :) )

Ik probeer er achter te komen wat ik dan fout doe, maar dat vind ik nog verdraaid lastig..

Heb al veel filmpjes zitten kijken en hier wat proberen te toepassen. (sommige dingen lukken, maar ook lang niet alles).

Het kan heel erg goed dat ik me zelf niet de tijd geef om het te leren en te snel te veel van me zelf verwacht:) Zo als ik ook tegen mijn kinderen zeg, Oefenen Oefenen Oefenen.. :) (Die zijn ook niet altijd even relaxt als iets ze niet gelijk lukt, Van wie zouden ze dat hebben hahaha)

Wat me op is gevallen is dat ik na het gebruik van irFFB(incl vJoy) ik meer gevoel krijg/heb in het gedrag van het voertuig. Wat is jullie meening hier over? Is het slim om hier gebruik van te maken, of kan je beter met de standaard FFB bijven gebruiken?

Vanavond gaan we weer is een paar rondjes rijden, alleen op de een andere track Jefferson Reverse.

iRacing

• Riqy
  • Laatst online: 12-01 16:32
@jwhijm Met de Mazda helpt het om te proberen het remmen en sturen expliciet van elkaar te scheiden. Dat bedoel ik als in: Remmen voor je de bocht in gaat, niet remmen terwijl je al bezig bent met sturen. Dit zorgt er bij de MX5 namelijk voor dat je heel erg veel stabiliteit kwijtraakt.

Aantal vrienden van me hebben bovenstaand al geprobeerd, die zijn op sommige circuits een paar seconden sneller geworden

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:05
Nu ik de rem fatsoenlijk had gecalibreert zat het met snelheid weer goed. Tijdens de kwalificatie begon in de laatste bocht m'n tank leeg te raken. Ik was onderweg naar een hoge 51'er maar nu strandde ik sputterend op een 52'er. Toch nog P3 of P4 dus al met al niet slecht :P

Gedurende de start deed ik het rustig aan en liet ik Ton gaan. Bij het uitkomen van de bocht voor het rechte ging Ton echter wijd en kon ik ernaast komen. Aanremmen voor de laatste bocht nam ik een verdedigende lijn en hier kwam ik een hobbel tegen die zorgde dat de auto uitbrak. Toen eenmaal duidelijk was dat ik hem niet meer ging houden op de rem gaan staan en de auto gleed naar buiten. Ton reed helaas ook de buitenlijn en contact was onvermijdelijk. Korte race dus helaas.
Aangezien de auto midden op de racelijn tot stilstand kwam; excuses voor de mensen die hiervan hinder hebben ondervonden.

• Rsr2017
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo, nieuw hier, ondertussen alweer een jaartje lid van iracing.
Even een vraagje; maken jullie ook gebruik van macro's voor de acties in de pits, en weet iemand ook of je hierbij vast zit aan gallons ipv liters.

Iracing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Rsr2017 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:55:
Hallo, nieuw hier, ondertussen alweer een jaartje lid van iracing.
Even een vraagje; maken jullie ook gebruik van macro's voor de acties in de pits, en weet iemand ook of je hierbij vast zit aan gallons ipv liters.
Nee, je kan ook de eenheid opgeven bijv. 130l (voor liters) of 130g (voor gallons).

Meer info kan je hier vinden: http://www.edracing.com/edr/iRacing-Macros.php

• Rsr2017
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-02-2024
Niellie41 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:12:
[...]

Nee, je kan ook de eenheid opgeven bijv. 130l (voor liters) of 130g (voor gallons).

Meer info kan je hier vinden: http://www.edracing.com/edr/iRacing-Macros.php
Thx voor de link!

Iracing profiel

• DarkPino
jwhijm schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:37:
[...]

Ik rij rondjes in de Mazda MX-5.
Vorige week veel op Lime Rock Park (Chicane) gereden en kom netjes rond.
Echter als ik sneller probeer te gaan heb ik al snel het gevoel dat ik controle verlies.. (wat ook zo is :) )

Ik probeer er achter te komen wat ik dan fout doe, maar dat vind ik nog verdraaid lastig..

Heb al veel filmpjes zitten kijken en hier wat proberen te toepassen. (sommige dingen lukken, maar ook lang niet alles).

Het kan heel erg goed dat ik me zelf niet de tijd geef om het te leren en te snel te veel van me zelf verwacht:) Zo als ik ook tegen mijn kinderen zeg, Oefenen Oefenen Oefenen.. :) (Die zijn ook niet altijd even relaxt als iets ze niet gelijk lukt, Van wie zouden ze dat hebben hahaha)

Wat me op is gevallen is dat ik na het gebruik van irFFB(incl vJoy) ik meer gevoel krijg/heb in het gedrag van het voertuig. Wat is jullie meening hier over? Is het slim om hier gebruik van te maken, of kan je beter met de standaard FFB bijven gebruiken?

Vanavond gaan we weer is een paar rondjes rijden, alleen op de een andere track Jefferson Reverse.
Ik heb niet super veel ervaring met de MX5 (zou ik eigenlijk wat meer moeten doen) dus kan je daar zo heen tips over geven maar wil best eens met je oefenen/met je meekijken?

Over irFFB: ik heb het een hele tijd geleden geprobeerd en merkte te weinig verschil. Daarbij vind ik het vervelend dat je bij iedere auto moet zoeken naar de optimale settings. Dat is 1 van de dingen die ik zo prettig vind van iRacing tov bv rFactor. Alles werkt gewoon, je hoeft niet met gekke mods aan de gang etc. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk :)

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Update over het nieuwe damage model:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3638629.page

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Update over AI
quote: Tony Gardner
Ai will not be in this build but we realistically expect it will release this year. We want it to be robust and be proud of it when we release it. Just so much to refine when addressing all the things that happen on track, close racing, starts, pits, race control etc. All those details are what makes it good or not. We are making great progress. There are some very nice options on skill settings, building seasons etc.

Same thing with the damage model. It will not be in this build but we expect this year we will release it. Likely in the back half of the year. We expect it to be better than our current damage model in every way. We will make a separate update post about it today in the forums.
Source: http://members.iracing.co.../50/3637400.page#11432116

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Track Objects
Objects around the track needed to be updated for the new system. The art team has completed all the work required for the current tire stacks and cones.

In the future, we plan to add more track objects with full physics. To help with this, the Tweaker which is used for tuning the cars has been extended to support track objects.
Wie van ons is het? :P

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Volledig off topic..
Een aantal jaar geleden heb ik een stukje in deze auto mogen rijden (met angstzweet moet ik zeggen, stel dat er een deurhandeltje af zou breken ;) )
https://www.autoclassics....romeo-8c-2900-retromobile

• ZFLaSH
Na een ontzettend leuke week in de skippy op Mount Panorama, is het nu Barber Park. Complete desillusie want ik vind het een oer vervelend en saaie track.

• DarkPino
Ik heb net toevallig een race gedaan op Barber en ik snap wat je bedoelt! Andere kant: de Skip is sowieso wel erg tof :)
Vind het alleen jammer dat het zo’n draft auto is. De hele race lopen kloten met iemand die zwaar aan het blokken was en als je er dan voorbij was kwam hij er meteen op het rechte stuk weer naast... ah well :)

iRacing Profiel

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01 12:52
Na een paar jaar af en toe Asetto Corsa gespeeld te hebben hebik toch maar weer eens een maand abbo op iRacing genomen. Het blijft toch wel de meest gave simulatie.

En wat moeilijk is het, ben niet zomaar weer op snelheid. De skip barber is toch wel mijn favoriet, genieten. :)

Ik heb een ander spotterspack geinstalleerd en geselecteerd in de opties, maar ik blijf de standaard spotter horen. Iemand een idee hoe dit kan?

iRacing Profiel

• PatrickPost1972
@MartijnA3 http://www.dwarehouse.com/ hier staat wat je moet doen om het te laten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickPost1972 op 12-02-2019 21:58 ]

iRacing Profiel Game Pc

• MartijnA3
Staat goed.
Ook de andere iRacing spotters kan ik selecteren, maar ik blijf alleen de default spotter horen.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
ZFLaSH schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:47:
Na een ontzettend leuke week in de skippy op Mount Panorama, is het nu Barber Park. Complete desillusie want ik vind het een oer vervelend en saaie track.
Ik vind het juist een gave track. Best wel technisch met een paar spannende inhaalpunten.
Goede herinneringen aan...

• PatrickPost1972
MartijnA3 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:18:
Staat goed.
Ook de andere iRacing spotters kan ik selecteren, maar ik blijf alleen de default spotter horen.
Kan je ook de spotter selecteren het dropdown menu in sound settings van iracing, en in je app.ini staat het ook?

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickPost1972 op 12-02-2019 22:48 ]

iRacing Profiel Game Pc

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Jammer van die skill settings, gemiste kans. Nouja, leuk dat het er in zit, kan ik ook eens winnen :+.

Maar wat me bij veel games met AI opvalt (ok, ik heb al heel lang niet meer tegen AI gereden, maar AC en pCars waren een drama), is dat ze per baan een flink verschil in kwaliteit hebben (hadden?). Of per bocht zelfs. Zit je elke race de skill aan te passen enzo. En ik heb ook zo'n vermoeden dat dat (mede) komt omdat ze gewoon AI erbij stoppen omdat het een 'vereiste' is. Ze nemen dezelfde of een uitgeklede physics-engine voor de AI, 'verzinnen' daar wat AI-regels bij en laten een aantal mensen testen om de grootste bugs eruit te halen. Om het even heel simpel te zeggen.

Met iRacing, je kan niet spelen zonder internetverbinding en je bent afhankelijk van hun servers; in theorie (vooral in deze tijd :') ) zouden ze zoveel informatie kunnen hebben, met 2+ miljard gereden rondjes die ze gelogd zouden kunnen hebben.

En trek al die informatie uit de database. Filter de rondjes zonder incident punten eruit en baseer je ideale lijnen daarop, kijk wat een gemiddelde rondetijd is van de mensen met 500 irating en met 5000. Pak rondjes met incident punten en gebruik alles wat 'wij' bij elkaar gereden hebben, om de AI 'menselijker' te maken. Natuurlijk filter je de extremen eruit..

En maak daar een 'offline iRating' systeem van. Geen gekloot meer met 80% dit en 60% dat, maar AI die zich aanpast aan jouw skill. Het is toch offline, wil je graag winnen dan parkeer je een paar keer je auto in de muur. Doen sommigen online ook :').

Vast veel makkelijker gezegd dan gedaan (als het uberhaupt al kan) en ik heb er vast niet lang genoeg over nagedacht. Maar dan zou het me niet verbazen dat je een AI kan krijgen, die met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt.

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

MartijnA3 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:18:
Staat goed.
Heb je ook iRacing herstart na het wisselen?

• DarkPino
bluuuurgh schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:50:
[...]

Jammer van die skill settings, gemiste kans. Nouja, leuk dat het er in zit, kan ik ook eens winnen :+.

Maar wat me bij veel games met AI opvalt (ok, ik heb al heel lang niet meer tegen AI gereden, maar AC en pCars waren een drama), is dat ze per baan een flink verschil in kwaliteit hebben (hadden?). Of per bocht zelfs. Zit je elke race de skill aan te passen enzo. En ik heb ook zo'n vermoeden dat dat (mede) komt omdat ze gewoon AI erbij stoppen omdat het een 'vereiste' is. Ze nemen dezelfde of een uitgeklede physics-engine voor de AI, 'verzinnen' daar wat AI-regels bij en laten een aantal mensen testen om de grootste bugs eruit te halen. Om het even heel simpel te zeggen.

Met iRacing, je kan niet spelen zonder internetverbinding en je bent afhankelijk van hun servers; in theorie (vooral in deze tijd :') ) zouden ze zoveel informatie kunnen hebben, met 2+ miljard gereden rondjes die ze gelogd zouden kunnen hebben.

En trek al die informatie uit de database. Filter de rondjes zonder incident punten eruit en baseer je ideale lijnen daarop, kijk wat een gemiddelde rondetijd is van de mensen met 500 irating en met 5000. Pak rondjes met incident punten en gebruik alles wat 'wij' bij elkaar gereden hebben, om de AI 'menselijker' te maken. Natuurlijk filter je de extremen eruit..

En maak daar een 'offline iRating' systeem van. Geen gekloot meer met 80% dit en 60% dat, maar AI die zich aanpast aan jouw skill. Het is toch offline, wil je graag winnen dan parkeer je een paar keer je auto in de muur. Doen sommigen online ook :').

Vast veel makkelijker gezegd dan gedaan (als het uberhaupt al kan) en ik heb er vast niet lang genoeg over nagedacht. Maar dan zou het me niet verbazen dat je een AI kan krijgen, die met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt.
NR2003 had een dergelijk systeem wel dus het zou me niets verbazen als dat er wel in komt

iRacing Profiel

• ZFLaSH
JoepW schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:22:
[...]

Ik vind het juist een gave track. Best wel technisch met een paar spannende inhaalpunten.
Goede herinneringen aan...
De track raakt bij mij niet de goede snaar. De curbs zijn erg vervelend en de layout doet het gewoon niet bij mij. Maar goed dat ze per week wisselen, want veel vinden Mount Panorama juist verschrikkelijk :)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ZFLaSH schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:47:
Zal wel aan mij liggen dan, maar Barber heeft een heerlijke flow, zeker in een iets snellere wagen (Star Mazda of sneller). Maja, ik ben zo'n rare die bijv. ook Long Beach en Abu Dhabi kan waarderen :+

• ZFLaSH
Hoogie2004 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:11:
[...]

Zal wel aan mij liggen dan, maar Barber heeft een heerlijke flow, zeker in een iets snellere wagen (Star Mazda of sneller). Maja, ik ben zo'n rare die bijv. ook Long Beach en Abu Dhabi kan waarderen :+
Precies. Zo ken ik iemand die Brands Hatch ook fantastisch vind en ook die track kan mij niet bekoren. Niet iedereen vindt gelukkig hetzelfde leuk.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ZFLaSH schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:18:
[...]

Precies. Zo ken ik iemand die Brands Hatch ook fantastisch vind en ook die track kan mij niet bekoren. Niet iedereen vindt gelukkig hetzelfde leuk.
Over Brands Hatch zijn we het iig eens :+

• TonCoronel
  • Laatst online: 13-01 13:14
tim.w schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:33:
Bij het uitkomen van de bocht voor het rechte ging Ton echter wijd en kon ik ernaast komen. Aanremmen voor de laatste bocht nam ik een verdedigende lijn en hier kwam ik een hobbel tegen die zorgde dat de auto uitbrak. Toen eenmaal duidelijk was dat ik hem niet meer ging houden op de rem gaan staan en de auto gleed naar buiten. Ton reed helaas ook de buitenlijn en contact was onvermijdelijk. Korte race dus helaas.
Aangezien de auto midden op de racelijn tot stilstand kwam; excuses voor de mensen die hiervan hinder hebben ondervonden.
Vergis je mij wellicht met iemand anders? Misschien Paul? Ik kan mij niet herrineren dat wij elkaar geraakt hebben? Ik lag na de 1e ronde 2en en in de 2e ronde ging ik de bocht na de chicane over mijn dak nadat ik tegen de vangrail gleed.

Het was echt echt een drama race voor mij.
Over de kop dus in ronde 2, 2:20 tow, bij het wegrijden merkte ik een probleem met mijn stuur, ik dacht dat de auto ondanks een fastrepair toch kapot was omdat het stuur scheef stond. Daardoor merkte ik niet dat de pitlimiter er niet op stond en 15 sec penalty. Vervolgens in de outlap 3 x in de rondte omdat het stuur compleet scheef stond, ronde toch overleeft, terug de pits in voor de penalty en ik dacht opnieuw een fastrepair. Bij verlaten van de pit bleek mijn stuur nog steeds compleet scheef. Bleek dat de quickrelease van mijn formule stuur los was gekomen. Omdat ik dacht dat de quickrelease stuk was heb ik terwijl ik op de baan stond (stond veilig) mijn Porsche GT3 stuur er op gezet en ben maar doorgereden. Toch nog 2 x gespind geloof ik. Viel nog mee dat ik op 2 rondes achterstand ben geindigd :+
Just one of those days...

iRacing Profiel

• PatrickPost1972
TonCoronel schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:33:
[...]

Vergis je mij wellicht met iemand anders? Misschien Paul? Ik kan mij niet herrineren dat wij elkaar geraakt hebben? Ik lag na de 1e ronde 2en en in de 2e ronde ging ik de bocht na de chicane over mijn dak nadat ik tegen de vangrail gleed.

Over de kop dus in ronde 2, 2:20 tow, bij het wegrijden merkte ik een probleem met mijn stuur, ik dacht dat de auto ondanks een fastrepair toch kapot was omdat het stuur scheef stond. Daardoor merkte ik niet dat de pitlimiter er niet op stond en 15 sec penalty. Vervolgens in de outlap 3 x in de rondte omdat het stuur compleet scheef stond, ronde toch overleeft, terug de pits in voor de penalty en ik dacht opnieuw een fastrepair. Bij verlaten van de pit bleek mijn stuur nog steeds compleet scheef. Bleek dat de quickrelease van mijn formule stuur los was gekomen. Omdat ik dacht dat de quickrelease stuk was heb ik terwijl ik op de baan stond (stond veilig) mijn Porsche GT3 stuur er op gezet en ben maar doorgereden. Toch nog 2 x gespind geloof ik. Viel nog mee dat ik op 2 rondes achterstand ben geindigd :+
:o :o :o :o :o dacht dat ik een slechte race had, maar na het lezen van dit, heb ik een fantastische race gehad :+ :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12-2025
bluuuurgh schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:50:
[...]

Leuk bedacht natuurlijk, maar zo werkt het helaas niet.
Ten eerste hebben ze geen data van je racelijn of inputs of andere telemetrie, dat wordt allemaal lokaal gehouden. Als je ziet hoe weinig data iRacing verbruikt en hoe groot een replay file is snap je dat ze die data niet allemaal uploaden. Hoogstens kun je wellicht de rondetijden gebruiken maar wat heb je daar aan?
Ten tweede is 95% van de AI niet het skill niveau en hoe snel ze rond komen maar juist het omgaan met de andere auto's. Dat kun je niet even uit een database halen.

Ik denk dat AI best sterk zal worden maar ik denk ook dat het gewoon een typische AI is met de typische nadelen zoals in elk ander spel. Na genoeg rondjes heb je ze gewoon door en kun je ze voorspellen, dat is bijna niet te overkomen denk ik.

In theorie zou het leuk zijn om alle data van die 2 miljard rondjes te pakken en via iets als deep learning een echte AI ontwikkelen, ik denk dat het ook nog wel best ok zou werken als je dit laat doen door iemand die het echt goed kan, maar dat is niet een projectje van een paar jaartjes met zeer gelimiteerde funding :+

Mijn iRacing profiel

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:05
TonCoronel schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:33:
[...]

Nu begin ik te twijfelen... Het was een Red Bull livery in ieder geval :P

• PatrickPost1972
tim.w schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:43:
[...]

Nu begin ik te twijfelen... Het was een Red Bull livery in ieder geval :P
Rijd met een red bull livery maar ik stond achteraan tijdens de start.

iRacing Profiel Game Pc

• MartijnA3
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:47:
[...]

Kan je ook de spotter selecteren het dropdown menu in sound settings van iracing, en in je app.ini staat het ook?
Ja alles stond goed. Ook sim afgesloten en opnieuw gestart.

Maffe is dan nu de PC opnieuw gestart is het wel werkt. :?

iRacing Profiel

• MartijnA3
Nu weet ik weer wat me zo frustreerde aan iRacing. Doe ik met moeite een 1:38.6 in de Skip op Barber park en rijdt er iemand een 1:36.2. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er nog 2,5 seconde in zit. Hoe dan?

Ik kijk dan youtube video's van track guides en zie dat ik naar mijn idee alles goed doe. Maar ja, het zal toch ergens zitten.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 168 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies