iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 167 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

PatrickPost1972 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:06:
[...]

En je onboard lan voldoet die niet!!!!
Het lijkt erop van niet, als ik bij het netwerkcentrum kijk en vervolgens op de lan verbinding klik staat er 1000 Mbps, daaruit maak ik op dat hij niet sneller kan. Misschien dat dit wel aan te passen is maar ik kan er nergens een optie voor vinden.

Verwijderd

Wel hij is onboard en ik heb de pc al een tijdje verder werkt de pc perfect en is de hardware volgens mij prima alleen de videokaart wil ik gaan vervangen. Zie enkele posts terug waar ik mijn specs opschreef.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:48

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Het lijkt erop van niet, als ik bij het netwerkcentrum kijk en vervolgens op de lan verbinding klik staat er 1000 Mbps, daaruit maak ik op dat hij niet sneller kan. Misschien dat dit wel aan te passen is maar ik kan er nergens een optie voor vinden.
1000 wijst op een gigabit verbinding!
Dus of een verkeerde kabel of de instelling op de router/switch/modem (whatever) is niet ok...

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JoepW schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Dus of een verkeerde kabel of de instelling op de router/switch/modem (whatever) is niet ok...
Voor iRacing (en normaal internet' maakt het niet echt uit, toch?
Zat mensen die het doen met 25 mbit of minder..

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 14:34
[...]

Dit dus. Ik kon me al niet voorstellen dat een Ivy Bridge E Platform nog 100mbps nics aan boord had. Die hebben gewoon een gigabit verbinding. Kijk even of alle settings inderdaad goed staan en of je een kwalitatief goede kabel hebt (Category 5 of 5e en dus geen category 3 of zo).

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Voor iRacing (en normaal internet' maakt het niet echt uit, toch?
Zat mensen die het doen met 25 mbit of minder..
Dat is ook niet waar mijn post over gaat. Zoals ik al eerder postte kan je in iRacing zelfs via 4g een testsessie opstarten.
@Verwijderd stelde dat hij een gigabit nic heeft en in windows enkel 100 gerapporteerd krijgt. Dan is de beperkende factor niet de nic maar een kabel, router etc. of zoiets ;)

Verwijderd

[...]

sorry ik maakte een type fout er staat 100 en geen 1000. Ik snap dat dit verwarring geeft, sorry.
En inderdaad met een lagere snelheid kan je ook van iRacing gebruik maken mits deze stabiel is. Voor mij is het probleem opgelost en zoals ik eerder schreef ga ik mijn netwerkkaart upgraded om ook van hogere snelheden gebruik te kunnen maken.
Ik kan na het uitwisselen van het aansluitpunt voor de coax naar de modem van een goede stabiele verbinging gebruik maken en sindsdien werk iRacing perfect.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:07:
[...]

sorry ik maakte een type fout er staat 100 en geen 1000. Ik snap dat dit verwarring geeft, sorry.
En inderdaad met een lagere snelheid kan je ook van iRacing gebruik maken mits deze stabiel is. Voor mij is het probleem opgelost en zoals ik eerder schreef ga ik mijn netwerkkaart upgraded om ook van hogere snelheden gebruik te kunnen maken.
Ik kan na het uitwisselen van het aansluitpunt voor de coax naar de modem van een goede stabiele verbinging gebruik maken en sindsdien werk iRacing perfect.
Het punt dat men probeert over te krijgen is dat je netwerkkaart niet het probleem hoeft te zijn. Een kabel of router/switch poort die niet 1Gbps ondersteunt betekent dat windows 100Mbps zal rapporteren.

Ik zou eerst checken, bijv. op basis van de handleiding/google, of je huidige netwerkkaart 1Gbps ondersteunt. Als dat zo is ligt de oorzaak ergens anders en heeft een nieuwe netwerkkaart geen nut.

Verwijderd

ik gebruik de juist kabel dit is een Cat5e en gebruik geen ruiter of switch aangezien ik direct aan de modem van Ziggo zit welke wel 1Gbps ondersteunt.
Ik zal wel voor de zekerheid eens verder kijken in de specs van me moederboard of ik hier meer info kan vinden en misschien een instellingfout staat

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Probeer even een andere kabel. Soms zorgt een defecte kabel er voor dat je snelheid terug valt naar 100Mbit.

Ook kan je kijken of auto negotiation aan staat, dit kan bij de instellingen van je NIC (rechtermuis -> eigenschappen -> Instellingen -> Tabblad geavanceerd -> Speed & Duplex. Eventueel kan je ook proberen om hem daar op 1Gbps - Full Duplex te zetten.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Extera schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:53:
Probeer even een andere kabel. Soms zorgt een defecte kabel er voor dat je snelheid terug valt naar 100Mbit.

Ook kan je kijken of auto negotiation aan staat, dit kan bij de instellingen van je NIC (rechtermuis -> eigenschappen -> Instellingen -> Tabblad geavanceerd -> Speed & Duplex. Eventueel kan je ook proberen om hem daar op 1Gbps - Full Duplex te zetten.
Extera dit is de post van de dag!!!! Super, ik haal nu 360 Mbps,. Eerst heb ik dit instelling veranderd (welke ik overigens niet kon vinden in me bios) op de plaats waar jij aan gaf. Maar toen werd mijn netwerk niet gedetecteerd (alsof er geen kabel aangesloten was) toen dus even de kabel vervangen voor een andere die ik nog had liggen en vervolgens weer de instelling gezet naar 1Gbps met als gevolg een downloadsnelheid van 360 Mbps.

Heel erg bedankt

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Top! Als het goed is kan je hem nu weer terug zetten op auto negotiation. Met een goede kabel zou hij gewoon automatisch op 1Gb-Full Duplex moeten gaan.

Laten staan kan overigens geen kwaad, het is alleen niet 'best practice', omdat je zou kunnen vergeten het terug te zetten naar bijvoorbeeld 100 Mbit, mocht je ooit je PC aan een oude switch aansluiten met een 100Mbit poort. Doe je in de praktijk toch nooit :-P

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Extera schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:15:
Top! Als het goed is kan je hem nu weer terug zetten op auto negotiation. Met een goede kabel zou hij gewoon automatisch op 1Gb-Full Duplex moeten gaan.

Laten staan kan overigens geen kwaad, het is alleen niet 'best practice', omdat je zou kunnen vergeten het terug te zetten naar bijvoorbeeld 100 Mbit, mocht je ooit je PC aan een oude switch aansluiten met een 100Mbit poort. Doe je in de praktijk toch nooit :-P
Ik denk niet dat ik nu nog iets verander zeker niet iets met switches oid. Ik vind netwerken en internet erg leuk maar als het werkt ga ik niet meer zitten klooien. Ik wilde de juiste snelheid halen omdat ik er voor betaal. Hoewel de Ziggo monteur me vertelde dat deze snelheid voor mij niet echt van toepassing is (volgens hem). goed mijn vrouw is gek van Netlfix en me dochter van youtube dus ik dacht ik neem een goed abonement maar met 200Mbps zou het ook al goed geweest zijn.. En wat betreft iRacing met die 70 Mbps ging het ook al heel goed. Zoals JoepW al zei met een 4G verbinding kun je al goed op iRacing rijden. Maar tot voor gisteren haalde ik maar een louzy 5 Mbps en dat was vreemd. Het had te maken met verschillende dingen dus.

* Aansluiting van de coax naar het modem
* Mijn UTP kabel
* Mijn NIC instellingen

Al met al we kunnen gewoon weer lekker berichten sturen over het iRacen want de laatste 2 dagen dus alleen maar netwerk posts en volgens mij is deze thread juist voor iRacing. Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor de tips en hun geduld om mij te helpen. Ik ben erg blij nu :D

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06-2025
Hi jongens,

Ik zoek nog een team voor de Bathurst 12H. Graag race ik in een hoge split met kans op een goede finish.

cv:
5-5-2018: 24 Hours of Nurburgring
Car: Porsche Cup
Split: 1
Finish: Overall P10, Class P2

23-6-2018: CSS Watkins Glen 6H
Car: AMG GT3
Finish: Overall P29, Class P3

19-8-2018: iRacing Endurance le mans series 24H of Le Mans
Car: HPD ARX-01c
Split: 2
Finish: Overall P15, Class P3

21-1-2019: Roar Before the 24
Car: Mazda MX-5 Cup 2016
Split: 4 (3k SOF)
Finish: Overall P22, Class P1

21-1-2019: iRacing Endurance le mans series 6H of Motegi
Car: Audi R18
Finish Overall P1, Class P1

• ZFLaSH
Zo, de nieuwe PC is binnen en wat een verschil maakt een 9900K@5.2 t.o.v. een delidded 4670K@4.7 uit. Gewoon nergens meer een stottertje te bekennen. Wat een genot.

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
ZFLaSH schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:22:
Zo, de nieuwe PC is binnen en wat een verschil maakt een 9900K@5.2 t.o.v. een delidded 4670K@4.7 uit. Gewoon nergens meer een stottertje te bekennen. Wat een genot.
Mooi, de upgrade die je hebt gemaakt (cpu en gpu) staan ook op mijn verlanglijstje. Is die cpu wat koel te houden bij intens gebruik?

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• ZFLaSH
diknmuis schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Mooi, de upgrade die je hebt gemaakt (cpu en gpu) staan ook op mijn verlanglijstje. Is die cpu wat koel te houden bij intens gebruik?
Yes. Ik draai een vCore van 1.355 volt op 5.2. De cinebench score is 2152 punten met een maximum temp van 84 gr. De totale wattage is 190,3W op het gehele package. Erg tevreden.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-01 11:00

derx666

mecker ende blaet

Goeie chip die 5.2 op 1.355 kan draaien. Mijn 9700K wil niet hoger dan 5.1 all core, of ik moet boven de 1.4V gaan, en dat ga ik niet doen. Ook voor mijn 5.1 heb ik ong. 1.35v nodig.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• ZFLaSH
derx666 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:26:
Goeie chip die 5.2 op 1.355 kan draaien. Mijn 9700K wil niet hoger dan 5.1 all core, of ik moet boven de 1.4V gaan, en dat ga ik niet doen. Ook voor mijn 5.1 heb ik ong. 1.35v nodig.
Goede koeling in combinatie met een goede vlakke IHS is key hier. Maar wat een verschil in iRacing. Cpu frametimes zijn met 75% gedaald en dat vind ik echt waanzinnig.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Nieuwe video serie.

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-01 21:39
ZFLaSH schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:47:
[...]

Goede koeling in combinatie met een goede vlakke IHS is key hier. Maar wat een verschil in iRacing. Cpu frametimes zijn met 75% gedaald en dat vind ik echt waanzinnig.
Hier hetzelfde, CPU upgrade heeft echt veel uitgehaald.

Nu nog leren rijden met de F3 :+

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• deRidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09-2025
Eerste top 5 die ik ooit gehaald heb. :F
Mijn clip op 0:27:

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Vandaag mijn nieuwe scherm opgehangen, de MSI Optix AG32CQ. Mijn hemel wat een lap scherm is dat toch :o :o :o :o , maar wel een genot om naar te kijken.

iRacing Profiel Game Pc

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/MWT2019_Logo.png

Leuke MX-5 League om aan mee te doen: http://members.iracing.com/jforum/posts/watch/0/3636006.page

Er staan al aardig wat GoT'rs ingeschreven (y)

• ZFLaSH
Ik doe deze keer helaas niet mee. Vorig seizoen maar 1 race kunnen meedoen door allerlei afspraken die ik niet kon afzeggen. :( Ik verwacht de komende periode niet veel verbetering helaas.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Idem hier.
Ook het drukke schema van vorig seizoen stond me nogal tegen, mja, dat had ik natuurlijk ook van tevoren kunnen zien.

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Ik ga proberen een aantal wedstrijden mee te doen. Bij gemis van de ma-dag avonden ;)

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
JoepW schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:42:
Ik ga proberen een aantal wedstrijden mee te doen. Bij gemis van de ma-dag avonden ;)
+1

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Verwijderd

is er een manier om voordat je je inschrijft voor een race te zien wat de SOF is? Of bepaald iRacing waar jij komt

• Phydomir
  • Laatst online: 16-01 18:23

Phydomir

Dennis

Op het moment dat de inschrijving sluit berekend iRacing de splits. Dus je kan het niet van te voren zien.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
Snel vraagje, ik wil gebruik maken van de 50% korting die momenteel bij nieuwe members loopt, kan ik dan ook de GoT referral gebruiken? Ik moet dan namelijk een email adres invoeren.

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-01 18:35
Knul schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:26:
Snel vraagje, ik wil gebruik maken van de 50% korting die momenteel bij nieuwe members loopt, kan ik dan ook de GoT referral gebruiken? Ik moet dan namelijk een email adres invoeren.
Zie de eerste link van de inhoudsopgave in de topicstart.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
Gait schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:31:
[...]

Zie de eerste link van de inhoudsopgave in de topicstart.
Ah, blijkbaar worden er cookies geplaatst want nu werkt het wel. Noice.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56

Fuelke

Forza Ferrari

In practice kon ik lange tijd geen ronde aan elkaar knopen, ik denk dat ik lang bleef staan op een 1.29.0 als snelste rondetijd. Optimal was 3 seconden er onder. Ik reed een snellere ronde met een beschadigde voorvleugel 8)7
Laatste minuten van de practice deed ik een extra tikje voorvleugel er bij en het gevoel was meteen beter.

In de race schreef ik een eerste auto af door er af te gaan in de Island Bend en zijwaarts de banden in de gaan. Twee minuten voor tijd ging ik in de rails bij Druids en reed ik de complete voorkant er af en was het voorbij.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• JoepW

JoepW

Topicstarter

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:35

Niellie41

[object Object]

Ik heb deze nog niet gezien:

Kyle Larson (MENCS) en Christohper Bell (NXS), twee grote talenten, hebben het over de Chili Bowl en iRacing.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 29-01-2019 20:43 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Bron: http://members.iracing.co...ist/3636530.page#11416771

Wat antwoorden van iRacing over AI #soon
quote: Alexander Horn
1. The biggest question I have is, most AI or developed to run a line, with a secondary option, with Dirt/Paved Ovals the line changes through the race, will AI be able to adapt to this and move to find the speed, or will they be running through the slick while I move to the moisture? The same applies for Road when rain comes. Feels like without this, the entire concept of AI wont be that great if they cannot adapt to the changing conditions.

The plan is that the lines will vary with the conditions.

2. Max car counts, I know that there is a limit built in, but with the news that types of cars can be unlimited (until you burn your PC down) will max car counts be changed to allow large fields at the Ring, or massive heat events with Heat Racing?

I think the same limits will apply that currently apply (6 cars max) but not sure on how that factors in to max car counts. I don't think AI will support a crazy car count if the sim currently can't do so.

3. What is the difference in strain on my PC running a field of 40 AI compared to a field of 40 humans on a server. I assume everything will be done on my PCs end, so there probably would be a drop in fps?

It’s correct that everything is done on your PC. It’s hard to quantify what impact that will have – if you have some spare CPU there may not be any drop in fps, if not, then there may be some drop with large fields.

4. Pitting, the last thing i want to see if late models pitting every caution at a short track, what kind of intelligence is built in on pitting, short pitting, staying out after only a few laps, or with only a few laps left in the race. This is one place NASCAR Heat failed so badly.

There is intelligence in the pit strategy that takes into account how much time will be lost pitting, and weighing that against the benefits of improved lap times.

5. What type of adjustments to the AI will we be able to do, what ratings can we set for individual drivers?

5. Currently planned per driver ratings (subject to change):
a. Skill
b. Optimism
c. Aggressiveness
d. Smoothness
e. Age
f. Pit strategy risk taking
g. Pit crew skill

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 00:18
Wel goed dat ze het door ontwikkelen voordat het "live" gaat.

Is er eigenlijk bekend of de AI rijders ook in online races als aanvulling mee gaan rijden? Of is dit echt bedoeld als offline training ofzo?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12-2025
Is al bevestigd dat het alleen offline zal zijn, geen mix.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Riqy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:18:
Wel goed dat ze het door ontwikkelen voordat het "live" gaat.

Is er eigenlijk bekend of de AI rijders ook in online races als aanvulling mee gaan rijden? Of is dit echt bedoeld als offline training ofzo?
Sterker nog. Ze hadden eerst bedacht het eerst live te brengen voor enkele auto's en nu gaan ze toch echt meteen alle auto's AI geven.
Dus zal nog wel ff duren.

Verwijderd

Ik had op de expo al eens de AI geprobeerd en ik moet zeggen dat het echt een goede feature wordt! Is heel goed voor rijders die nog maar net begonnen zijn of nog niet echt racecraft hebben om hier toch op te trainen zonder dat ze anderen in “gevaar” brengen.

Verwijderd

@JoepW
Hi Joep,kan jij mij zeggen waar ik info vind voor open wheel klasse races hier van got?
Ben hele site aan t doorspitten maar kom niet waar ik wezen moet :-(
Greetzzz

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 16:24

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:01:
Ik had op de expo al eens de AI geprobeerd en ik moet zeggen dat het echt een goede feature wordt! Is heel goed voor rijders die nog maar net begonnen zijn of nog niet echt racecraft hebben om hier toch op te trainen zonder dat ze anderen in “gevaar” brengen.
Of voor mensen zoals ik die niet of nauwelijks tijd hebben om op vaste tijden te racen. Wilde laatst een FR3.5 race doen maar 21:00 kwam net niet uit, met AI had ik om 21:15 nog lekker een race kunnen doen. Denk wel dat het minder voldoening gaat geven als je het vergelijkt met echte tegenstanders maar het is beter dan niets.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:01:
@JoepW
Hi Joep,kan jij mij zeggen waar ik info vind voor open wheel klasse races hier van got?
Ben hele site aan t doorspitten maar kom niet waar ik wezen moet :-(
Greetzzz
Bij 'Activities - GoT - Open Wheel Tournament'.
Zo verborgen is dat toch niet ;)

https://www.got-racing.eu/?page_id=4498

Verwijderd

@JoepW said

Bij 'Activities - GoT - Open Wheel Tournament'.
Zo verborgen is dat toch niet ;)

pffff kwam niet naar boven met zoeken ,maar toppie bedankt!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mooi om te zien dat NASCAR nu serieus esports promoot: https://www.enascar.com.
Ze hebben een speciale esports site gelanceerd.

Alex Horn heeft net bevestigd dat er in maart een nieuwe GTE auto komt.
Aston Martin of BMW? Of toch de Corvette nu de C7R end of life is?

http://members.iracing.co...ist/3635431.page#11418079

[ Voor 70% gewijzigd door Niellie41 op 31-01-2019 22:12 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

https://old.reddit.com/r/...ch_karting_magazine_from/

Waarom komt de naam Wim Eyckmans me zo bekend voor :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Het is zo jammer hé, zit je in een race wordt je bij de start op een onbeschofte manier schade aangericht ok ik verlaat de race niet en ga verder. Kom je dezelfde persoon weer tegen en ben je veel sneller 2sec per ronde. Op het moment dat ik naast hem rijd schiet ie naar links en gooit me gewoon van de baan. In het echt had je dood geweest. Jammer dat zo iemand op iRacing komt. Ik wil gewoon leuk en eerlijk racen. Maar je hebt er altijd etters bij

• Arfman

Arfman

Drome!

Protest indienen.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:00:
Het is zo jammer hé, zit je in een race wordt je bij de start op een onbeschofte manier schade aangericht ok ik verlaat de race niet en ga verder. Kom je dezelfde persoon weer tegen en ben je veel sneller 2sec per ronde. Op het moment dat ik naast hem rijd schiet ie naar links en gooit me gewoon van de baan. In het echt had je dood geweest. Jammer dat zo iemand op iRacing komt. Ik wil gewoon leuk en eerlijk racen. Maar je hebt er altijd etters bij
Als het opzettelijk is idd protest indienen. (Heb je wel de replay nodig!).
En anders is het toch echt pure pech...

We zijn weer wat aan het organiseren als seizoen afsluiting.

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/teaser_tsf.png

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 01-02-2019 17:20 ]

Verwijderd

ja die replay heb ik niet. Hoe kun je dat opslsaan? Want dan ga ik ze altijd opslaan. Mijn iRating is laag geworden door dit soort dingen en hoe lager je iRating hoe meer van dit soort personen volgens mij

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:22:
ja die replay heb ik niet. Hoe kun je dat opslsaan? Want dan ga ik ze altijd opslaan. Mijn iRating is laag geworden door dit soort dingen en hoe lager je iRating hoe meer van dit soort personen volgens mij
Tip 1: leren ontwijken ;)
Tip 2:

Verwijderd

Bedankt Joep

betreft jouw tip 1, ik zal niet ontkenning dat ik nog veel te leren heb maar de acties die in mijn laatste race gebeurde viel gewoon weinig aan te ontwijken. Was gewoon opzettelijk crashen waarschijnlijk vanwege frustratie.

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10-2025
Laatste paar maanden weer actief in iracing. Daytona 24u meegedaan en eigenlijk de krenten uit de pap aan het zoeken, oftewel gewoon meedoen aan events die je leuk vindt.

Vanavond was er een event van apex racing tv, een preperation race op bathurst als voorprogramma op de 12h.

Een 90 min broadcast race met de tijd op 8x. Het was de bedoeling dat de race om 5.15h in de ochtend startte (dus in het donker) en dat het bij sunset eindigde.

Apex racing tv had een foutje gemaakt en de starttijd dus om 5.15pm bleek te zijn.
Met als gevolg dat we in het licht startten en het leeuwendeel van de race in pitch black hebben gereden haha.
Om goed te starten heb ik bathurst in het donker geoefend, wat achteraf geen slecht idee bleek te zijn.

Er deden zo'n 50 mensen mee.
Samen met een teamgenoot P4 en P9(ik) overall gepakt, wat een geweldige track, vooral in het donker als alles gewoon lukt. Hele leuke avond gehad.

YouTube: Apex Racing TV Special - Bathurst 90 Minutes

iRacing Profiel

• Phydomir
  • Laatst online: 16-01 18:23

Phydomir

Dennis

Gelukkig iemand met een leuke avond. Wij rijden met ons team al het hele seizoen mee in de GT Pro endurance kwalificatie en rijden meestal in split 2. Daar kunnen we redelijk goed voorin mee komen en wordt heel respectvol gereden maar halen we nooit genoeg punten om ons ook daadwerkelijk voor de pro series te kwalificeren. Gisteravond hadden we geluk en kwamen we in de top split. Zoals verwacht een stuk verder naar achteren maar wat een stelletje mafkezen rijden er daar in het achterveld zeg. Na 10 rondjes ofzo was ik dan eindelijk het fatale slachtoffer maar daarvoor geen rondje gehad dat ik niet twee (of meer) rijders tegen elkaar heb zien zitten. Iedereen blijkt te rijden alsof het een 15min sprint race is in plaats van een 3 uur endurance race. Wat een teleurstelling.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10-2025
Ja die frustraties kan ik me heel goed voorstellen. Door dat soort dingen en dergelijke 'druk' ben ik toen een tijdje met iracing gestopt. Dat hoeft voor mij allemaal niet meer zo.

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het lijkt er op dat er een nieuwe versie van Daytona komt, zonder de tribunes op de back stretch en ik vermoed inclusief Daytona Rising (de nieuwe tribunes).

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/d4htmrnvd9e21.png

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 03-02-2019 11:02 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Veeg je agenda van 10 maart in de middag vast schoon!

We gaan weer een seizoensfinale organiseren. *O* oOo d:)b

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/poster_GoT_Tsukuba_Skippy_Fun.png

De tijden staan in principe vast en we zijn voor 18:00 klaar met de races, maar ik heb nog geen bevestiging voor een broadcast mogelijkheid.

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:09:
Veeg je agenda van 10 maart in de middag vast schoon!

We gaan weer een seizoensfinale organiseren. *O* oOo d:)b

[Afbeelding]

De tijden staan in principe vast en we zijn voor 18:00 klaar met de races, maar ik heb nog geen bevestiging voor een broadcast mogelijkheid.
gaat dit live gestreamt worden?

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:35:
[...]

gaat dit live gestreamt worden?
Idd met commentaar.
Ik ben nog bezig met een broadcaster om dit geregeld te krijgen.
Als dat lukt wordt de race ook op het esport kanaal van iRacing uitgezonden.

Hieronder een voorbeeld van hoe zo'n broadcast (onze finale van enkele seizoen geleden) verloopt.

[ Voor 27% gewijzigd door JoepW op 03-02-2019 14:16 ]

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:56:
[...]

Idd met commentaar.

Hieronder een voorbeeld van hoe zo'n broadcast (onze finale van enkele seizoen geleden) verloopt.

[YouTube: iRacing : Gathering of Tweakers - GTE and GT3 Challenge – Season 3 2018 Finale]
lijktjj me heel leuk om mee te kijken. Maar is dit een soort endurance race want 90 min in een skippy op Tsukuba lijkt me een aantal keer pitten?

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:59:
[...]

lijktjj me heel leuk om mee te kijken. Maar is dit een soort endurance race want 90 min in een skippy op Tsukuba lijkt me een aantal keer pitten?
Kijken?
Meedoen!
En we hebben de brandstoftank beperkt zodat je 1x moet pitten.

• DarkPino
  • Laatst online: 11-01 19:11
Ik zag het op Facebook! Tof, ga zeker mijn best doen om erbij te zijn

iRacing Profiel

• diknmuis
JoepW schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:56:
[...]

Idd met commentaar.

[YouTube: iRacing : Gathering of Tweakers - GTE and GT3 Challenge – Season 3 2018 Finale]
video= my moment of fame 8)
@Verwijderd meedoen, seizoensfinales zijn altijd heel leuk en dit keer lijkt het wel de sublieme combo

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:59:
[...]

Nog niet ik heb niet voldoende ervaring om mee te doen aan dit soort races ik ben bang dat ik de lol alleen maar verstoor door domme acties. Ik wacht nog een jaartje met dit soort dingen. Ik baal al als er mensen gaan racen zonder dat ze maar 1 keer op het circuit gereden hebben. Zoals iedereen begin je met een irating van 1350 zik zit nu ergen in de 500 :(

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Niellie41 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:00:
Het lijkt er op dat er een nieuwe versie van Daytona komt, zonder de tribunes op de back stretch en ik vermoed inclusief Daytona Rising (de nieuwe tribunes).

[Afbeelding]
hihihihi if so....dat worden vele crowd poppetjes...die tribune is american huge :)

My Hardrocking iRacing Profile

• DarkPino
Ik wil best wat helpen @Verwijderd om je op die manier wat meer te vertrouwen te geven en je klaar te stomen voor de finale. We hebben nog tijd genoeg :)

iRacing Profiel

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-12-2025
Is er ook een iRacing discord kanaal met tweakers? Misschien dat er mensen zijn die mij (de echte beginner) op weg kunnen helpen?

• JoepW

JoepW

Topicstarter
toos87 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:57:
Is er ook een iRacing discord kanaal met tweakers? Misschien dat er mensen zijn die mij (de echte beginner) op weg kunnen helpen?
We gebruiken TeamSpeak. We hebben een eigen server.
Ik denk dat ik woensdag- of donderdagavond tijd heb voor wat uitleg.
Misschien dat ik dan ook als @Verwijderd en @DarkPino tijd hebben een server start om met de skip te testen op Tsukuba.

• DarkPino
Enig idee hoe laat dat wordt donderdag? Heb niet super veel tijd dan maar kan wel even langs hoppen. Zal wel tot ongeveer 21:00 worden voor mij. Weet niet hoe Raymond met zijn tijd zit die dag?

iRacing Profiel

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-12-2025
Aaah donderdag heb ik een race staan in assetto corsa. Maar ik kom weleens buurten in teamspeak.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
DarkPino schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:48:
Enig idee hoe laat dat wordt donderdag? Heb niet super veel tijd dan maar kan wel even langs hoppen. Zal wel tot ongeveer 21:00 worden voor mij. Weet niet hoe Raymond met zijn tijd zit die dag?
Niks geen concrete plannen. Ik laat het op een van beide dagen afhangen van @Verwijderd

• DarkPino
Kijk maar! Ik kan dinsdag ook wel een sessie hosten btw. Ben deze week best wel druk dus heb niet veel tijd helaas verder

iRacing Profiel

• ZFLaSH
Ah Leuk! Skippy op een best leuk baantje. Ik ben van de partij.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
DarkPino schreef op maandag 4 februari 2019 @ 06:00:
Kijk maar! Ik kan dinsdag ook wel een sessie hosten btw. Ben deze week best wel druk dus heb niet veel tijd helaas verder
Dinsdag ben ik laat thuis. Dus dan komt het op jou an ;)

• DarkPino
Als er animo is wil ik best een sessie hosten! En ook best wat uitleg/‘les’ geven als mensen dat leuk vinden maar wil wel graag weten van tevoren of er animo is.

Waar wordt er vanavond eigenlijk gereden met de F3?

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
DarkPino schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:14:
Als er animo is wil ik best een sessie hosten! En ook best wat uitleg/‘les’ geven als mensen dat leuk vinden maar wil wel graag weten van tevoren of er animo is.

Waar wordt er vanavond eigenlijk gereden met de F3?
of je kijkt hier :P
https://www.got-racing.eu/?post_type=tribe_events

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 04-02-2019 10:38 ]

• DarkPino
Ik ben lui :D

iRacing Profiel

Verwijderd

@JoepW
Hi Joep ik wilde vandaag met F3 meedoen maar ik heb te weinig kunnen testen met deze auto.
Ik zie het niet zitten om in de weg te rijden of iemand's race te verpesten!
Bij deze wil ik voor vanavond afzeggen,ik doe t even hier omdat ik nog niet goed weet waar ik dat anders moet doen?!
Volgende race wil ik wel van de partij zijn ;-)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

@Verwijderd Ik zou zeggen gewoon meerijden. Je kan nog een uurtje testen voor de race start en Road America is zo'n groot, land en wijd circuit dat je niet gauw in de weg zal rijden.

• PatrickPost1972
gewoon mee doen, uurtje oefenen en daarna knallen.

iRacing Profiel Game Pc

Verwijderd

@Fuelke @PatrickPost1972
Thnx maar was stress daggie vandaag ,laat thuis moet nog wat eten.
Word m gewoon niet vandaag,wil leuk racen niet stressen in de race zeker niet met nieuwe rijders en nieuwe auto die ik pas heb gekocht.
Moet denk ik ts ook nog instellen qua volume etc dus dank jullie wel maar echt volgende week is beter om te beginnen met jullie ;-)

Cu all at the track

• PatrickPost1972
@Verwijderd Doe alleen de practice mee!!! En teamspeak instellingen staan in de openingspost!!

[ Voor 39% gewijzigd door PatrickPost1972 op 04-02-2019 19:54 ]

iRacing Profiel Game Pc

• diknmuis
Inderdaad, evt enkel practice. De beste leerschool is rijden in verkeer, van hotlappen steek je niks op

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Was weer een toffe race. Lekker baantje! Ik had met de High Downforce set-up gereden. Ik kon wel aardig meekomen maar als ik uit de slipstream van Jan(in dit geval) kwam, was dat ook t enige wat gebeurde want vervolgens kwam ik em niet voorbij. :) Helaas under pressure toch nog van de baan afgegleden op het einde. Al met al een vermakelijke race.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/banner_GoT_Tsukuba_Skippy_Fun.png

Zojuist de bevestiging ontvangen van GSRC voor de broadcast van de finale. d:)b

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Niet zo geweldig hier. Gisteren voor de eerste keer met m'n nieuwe pc gereden. Dat was wel positief, maar merkte dat er nog een aantal instellingen niet goed staan (is navigeren door de f1-f7 schermen met de knoppen op het stuur had ik verkeerd staan.
Ra is ook niet echt een goede baan voor mij. Ik kan daar moeilijk een goede flow vinden, en de quali verprutate ik dan ook royaal ;)

In de race maakte ik meteen in de 1e ronde een fout bij het inhalen van Nick2 waardoor ik spinde en een pileup van een aantal auto's veroorzaakte. Sorry daarvoor.
Rest van de race was schade beperking, maar heb eigenlijk de hele tijd alleen gereden. Heb wel een nog een paar mensen ingehaald, maar daarbij was het verschil in laptijd te groot en sloeg ik meteen een flink gat na het inhalen. Tegen het einde vielen er nog wat mensen terug door crashes, maar die waren dan weer net een paar tienden per ronde te snel om ze bij te blijven... Nja volgende keer maar weer. Eerst dit weekend de 12h van Bathurst in de Mercedes.

Cube Nuroad Race (2022)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb eindelijk een bureau in mijn nieuwe huis, dus ik kon het niet laten om weer eens mee te doen :) (dat wilde ik al sinds ik zag dat de F3 gebruikt werd).

Ik heb me goed vermaakt gisteren, jammer van die eerste ronde pile-up maar dat gebeurt nu eenmaal soms. Desondanks nog een leuke race gereden. Hopelijk kan ik de komende tijd weer eens wat vaker meedoen.

My iRacing profile | Strava

• PatrickPost1972
Eindelijk een race waar ik tevreden over ben, op een aantal momenten na en een aantal freebies, in de Top 5 gefinished. Moet zeggen de combinatie baan + auto tot nu toe de leukste van het seizoen.

Reed met een aangepaste Oulton setup alleen de aero en gearing wat aangepast hoewel ik de hoogste versnelling 1 klikje minder had moeten zetten, vind deze setup wel prettig bocht uit om het maar zo te zeggen.

[ Voor 35% gewijzigd door PatrickPost1972 op 05-02-2019 09:20 ]

iRacing Profiel Game Pc

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

JoepW schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:55:
[Afbeelding]

Leuke MX-5 League om aan mee te doen: http://members.iracing.com/jforum/posts/watch/0/3636006.page

Er staan al aardig wat GoT'rs ingeschreven (y)
Ingeschreven (y)

Copyright infringement schijnt een "dingetje" te zijn.
Zijn er GoT skins beschikbaar waarmee ik kan/mag rijden?

PS. de F3 race van gisteravond maar snel vergeten :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Maurice W op 05-02-2019 11:26 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Maurice W schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:23:
[...]

Ingeschreven (y)

Copyright infringement schijnt een "dingetje" te zijn.
Zijn er GoT skins beschikbaar waarmee ik kan/mag rijden?

PS. de F3 race van gisteravond maar snel vergeten :-(
op de site staan skins voor de mx5

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

JoepW schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:27:
[...]
op de site staan skins voor de mx5
Blauw en rood had ik idd gezien. Die kan ik gewoon gebruiken?

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

• PatrickPost1972
Maurice W schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:28:
[...]

Ja dat mag.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickPost1972 op 05-02-2019 11:31 ]

iRacing Profiel Game Pc

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Maurice W schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:28:
[...]

Ik kan ook kleuren op verzoek maken hoor.
Als je mij een #kleurcode doorgeeft maak ik wel wat op basis van onze basis ontwerp.

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Zo weinig tijd en zo veel moeten missen zoals de afgelopen week alleen maar mooie combo's; GT3 op Nurb GP, ILMS op Road America, en Imsa op Motegi. :(
Maar Skippy op Bathurst mag ik beslist niet missen en stiekum denken aan GT3 op Road Atlanta / ILMS op Spa. ir/sr nodig weer opkrikken.

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben met de FR3.5 bezig. Geen gemakkelijke jongen om te temmen. Vooral overstuur bochten uit is nog een probleem, zeker in combinatie met de kauwgombanden van iRacing. Zondag lag ik 2e op Interlagos maar in T1 een zwieper 3 ronden voor het einde deden me terugvallen naar P4. Nog steeds niet slecht voor mij maar er had meer ingezeten.

Deze week op Imola, proberen om een paar races mee te pakken. Schouder is zo goed als hersteld dankzij veel fysio, dat heeft me ook een paar maanden gekost helaas.

Inside info van Heusinkveld trouwens, eind deze maand volop Sprint pedals verkrijgbaar, tot die tijd mondjesmaat soms in de webshop.

Tot zover ;)

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 19:13
Ik ben dit seizoen ook vooral bezig met de Porsche GTE in ILMS en IMSA en de FR3.5.
Lessen die ik afgelopen week geleerd heb? Ik had wel eens eerder op Motegi gereden, maar dat was met een V8 Supercar waardoor mijn aandacht meer bij de auto onder controle houden lag dan op het circuit. Met de Porsche dus voor het eerst eens serieus op Motegi gereden, en mijn conclusie is dat het eigenlijk best een leuk circuit is.

2e les van de week: wees voorzichtig met DRS! 2 races met de FR3.5 op Interlagos gedaan en 2x in de problemen gekomen door de DRS. Eerste race reed ik bij het ingaan van de laatste ronde in niemandsland, ik had nog een paar DRS mogelijkheden over dus ik dacht die op te maken in de laatste ronde en een aanval op mijn snelste ronde te doen. Dan moet je DRS na de Senna-S dus niet te vroeg open doen, want in die lange doordraaier heb je nog best wel wat downforce nodig. Enige schade was gelukkig alleen een x2 en wat tijdverlies, voor mijn positie maakte het niets meer uit.

2e race ging eigenlijk best lekker. Ik begin mij steeds meer thuis te voelen in de FR3.5 en kon (in mijn split) aardige tijden rijden. Mijn racepace was beter dan de kwalificatie dus ik kon goed naar voren komen. Ik ben aangekomen op p4. P2 en 3 zijn vlak voor mij in gevecht en een stuk langzamer dan ik. Bij het opkomen van het "rechte" stuk naar start/finish zit ik er dicht genoeg achter om een aanval te doen. Dus ik open bij het uitkomen van de laatste bocht DRS. Precies op dat moment heeft de auto voor mij een momentje waardoor hij met veel minder snelheid aan het rechte stuk gaat beginnen. Het gevolg is dat ik er veel te vroeg al naast kom, in die knikken richting start/finish een veel krappere lijn moet nemen vanwege die auto naast mij en ik daar dus geen downforce voor had. Hierdoor spin ik meer dan 360 graden, rol achteruit richting de pitingang en moest op een gat wachten voor ik weer de goede kant op kon draaien. Ipv een zekere p4 (en waarschijnlijke p2) heb ik nog flink gas moeten geven om in de buurt van de top 10 te komen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik wil een zelflerende AI voor mijn spotter.

Eentje die niet zegt "We'll get them next time" omdat ik als 11de over de streep bol, maar eentje die mijn race kan beoordelen als goed gereden want:

In dezelfde ronde geëindigd als de winnaar. Ok, geholpen door de lengte van het circuit, en misschien ook door de twee pitstops van @Red Baron maar die had me misschien ook maar net op een ronde gezet dan.

Ik het gevoel had dat ik iemand kon volgen zonder dat die persoon echt snel wegreed. Dat ik me kon laten inhalen door Ton en @derx666 na hun pitstops zonder echt gas te lossen maar gewoon mijn lijn hield (Ze waren sowieso sneller, ik moest geen van beide ophouden). Ook @Hoogie2004 trouwens, jammer dat je nog een foutje maakte op het einde.

Ik kon het beperken tot 7 incidents.

Hoewel het even spannend werd toen ik bij het uitkomen van de laatste ronde rondging en met de zijkant de banden inging. Ik reed een rondje door ipv te pitten en reed mijn snelste ronde van de wedstrijd tot dan, dus de auto had het goed overleeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 05-02-2019 20:14 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Fuelke schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:13:
Ik wil een zelflerende AI voor mijn spotter.

Eentje die niet zegt "We'll get them next time" omdat ik als 11de over de streep bol, maar eentje die mijn race kan beoordelen als goed gereden want:

In dezelfde ronde geëindigd als de winnaar. Ok, geholpen door de lengte van het circuit, en misschien ook door de twee pitstops van @Red Baron maar die had me misschien ook maar net op een ronde gezet dan.

Ik het gevoel had dat ik iemand kon volgen zonder dat die persoon echt snel wegreed. Dat ik me kon laten inhalen door Ton en @derx666 na hun pitstops zonder echt gas te lossen maar gewoon mijn lijn hield (Ze waren sowieso sneller, ik moest geen van beide ophouden). Ook @Hoogie2004 trouwens, jammer dat je nog een foutje maakte op het einde.

Ik kon het beperken tot 7 incidents.

Hoewel het even spannend werd toen ik bij het uitkomen van de laatste ronde rondging en met de zijkant de banden inging. Ik reed een rondje door ipv te pitten en reed mijn snelste ronde van de wedstrijd tot dan, dus de auto had het goed overleeft.
Chapeau (y)

Pagina: 1 ... 167 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies