Op de broadcast van iRacing zelf is er niks van te zien, maar de chat daar is redelijk eenzijdig
[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 19-01-2019 15:21 ]
Bron: http://members.iracing.co.../25/3634519.page#11401283quote: Tony GardnerDam, will look into immediately
Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant
Domdomdom dit!TkillaB schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:36:
mijn quality is ondertusen op 99. het lijkt opgelost
http://members.iracing.co...150/3634519.page#11401507quote: Randy CassidyIronically, our firewall's "Denial of Service" policies kicked in due to the unusually high amount of traffic, causing a denial of service! Sorry for the troubles, and it taking so long to nail down the cause.
http://members.iracing.co...200/3634519.page#11401572quote: Alexander HornWe are going to launch a new race at 16:00 GMT, that's 11 AM EST. We are NOT stopping the races currently in progress.
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 19-01-2019 16:16 ]
iRacing weer problemen maar voor het eerst dat het naar mijn mening zo proffesioneel opgepakt wordt. Start over 10 mensen een nieuwe sessie voor de mensen die geraakt zijn door alle problemen. Huidige sessies blijven doorlopen. Goede zaak vind ik!!
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zeker dom, maar ook best begrijpelijk. Dit soort dingen zijn moeilijk voor een klein team. Een foutje kom je alleen tegen bij een hoge load en dat is in productie bij grote events. Dus altijd als het het minst uitkomt.JoepW schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:02:
[...]
Domdomdom dit!
[...]
http://members.iracing.co...150/3634519.page#11401507
[ Voor 8% gewijzigd door SlaadjeBla op 19-01-2019 17:19 ]
https://www.twitch.tv/nabracing.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Verwijderd
Het gevecht is nu ook in beeld op Racespot.
edit
2e plek na pitstop!
[ Voor 37% gewijzigd door josh-hill op 20-01-2019 01:28 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Verwijderd
Ik wilde me eerst eens even voorstellen. Ik ben Raymond uit Rotterdam 37 jaar oud. Ik ben redelijk nieuw in het simracen heb enkele maanden F1 2018 gespeeld maar wilde het allemaal wat realistischer dus dacht ik ga aan iRacing beginnen. Inmiddels ben ik volledig hooked aan het simracen.
Ik rij op het moment een Skippy om eerst eens goed racetechniek op te bouwen. De Skippy schijnt daar goed voor te zijn. Ik heb als doel om later aan de F3.5 of F2 me te gaan doen. Ik hoop hier deel te kunnen nemen aan een leuke community simracers waar ik veel kan leren en misschien zelfs in de toekomst ook nog andere wat zou kunnen leren.
Groetjes
Raymond
Welkom!Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:30:
Hallo Allen,
Ik wilde me eerst eens even voorstellen. Ik ben Raymond uit Rotterdam 37 jaar oud. Ik ben redelijk nieuw in het simracen heb enkele maanden F1 2018 gespeeld maar wilde het allemaal wat realistischer dus dacht ik ga aan iRacing beginnen. Inmiddels ben ik volledig hooked aan het simracen.
Ik rij op het moment een Skippy om eerst eens goed racetechniek op te bouwen. De Skippy schijnt daar goed voor te zijn. Ik heb als doel om later aan de F3.5 of F2 me te gaan doen. Ik hoop hier deel te kunnen nemen aan een leuke community simracers waar ik veel kan leren en misschien zelfs in de toekomst ook nog andere wat zou kunnen leren.
Groetjes
Raymond
En Skip is een goede keuze.
Btw, heeft iRacing geen F2, maar wel een F3 klasse
Verwijderd
Ai ik denk dat ik iets door elkaar, maar goed dit is dus het bewijs dat ik nog nieuw ben en veel heb te leren. Waar ik het over had was de Formula Renault 2.0Welkom!
En Skip is een goede keuze.
Btw, heeft iRacing geen F2, maar wel een F3 klasse
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2019 10:47 ]

En ik ga nooit meer een D24 doen met netto 2 man
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=25790623
Uiteindelijk wel 'maar' 9e geworden in onze klasse (Audi/GT3), 2 incidenten gehad die totaal zo'n 30/35 minuten repair tijd nodig hadden. Maar de nummer 8 zat in dezelfde ronde, terwijl ze gisteravond nog 8 ronden voorsprong hadden
Toen ik vannacht uitstapte lagen jullie een ronde achter afhankelijk van de pitstops geloof ik. Marcel stapte daarna in maar is tijdens het rijden ziek geworden. Na zijn twee stint heeft hij bij zijn stop er een minuut langer over gedaan omdat hij over de wc hingRed Baron schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:32:
Geen idee hoe, maar na eerst meer dan een ronde achter gelegen hebben we toch nog @Phydomir en consorten verslagen in split 2.
En ik ga nooit meer een D24 doen met netto 2 man
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=25790623
Door die dingetjes zijn we zeker een minuut of 3 verloren. Zonder die dingen hadden we zeker meer in de buurt gezeten.
Verder was het wel een leuke race. Vond ook dat er (in ieder geval in onze split) heel netjes gereden werd. Eigenlijk nauwelijks gekke dingen mee gemaakt. Doordat Marcel ziek werd ook meer dan de helft van de race in de auto gezeten. Beetje gaar nu.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Valt me trouwens op dat de regio/club oost europa de europese vlag gebruikt vind ik een beetje vreemd wat wij beneluxers vallen ook onder europa.
Als laatste vraag. hebben wij als GoT of Benelux ook een skin voor de Skippy. Hoe en waar zou ik deze kunnen gebruiken lijkt me wel leuk om te doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2019 17:52 ]
Die punten worden gebruikt om de clubs te ranken. Er wordt/werd ook altijd een soort World Cup toernooi gedaan maar ik weet eigenlijk niet of ze daar tegenwoordig nog iets mee doen.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:49:
een simpele noob vraag, wat houden de club points in? Ik/wij vallen onder de club Benelux en ik zien in mijn stats dat ik wel 4 club points heb verdiend met een race. Maar hoe werkt dit precies en wat zijn de benefits voor onze club hiermee?
Valt me trouwens op dat de regio/club oost europa de europese vlag gebruikt vind ik een beetje vreemd wat wij beneluxers vallen ook onder europa.
Verwijderd
Dat is in het begin denk ik ook wel zo. Daar moet je even doorheen weten te bijten. Daarnaast kan je er juist ook een hoop van leren. Goede tip is om altijd je crashes terug te kijken om te zien wat jij anders had kunnen doen. Zo bouw je een soort van gevaren radar op waar je later voordeel van kunt hebben.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:54:
Phydomir ok helder wel ik was al blij dat ik zelf in de punten viel. Aangezien ik nieuw ben waren de eerste races vol met crashes en een hoop niet eens direct mijn schuld. Nu ik heel erg gedaald ben met me iRating kwam ik in een race terecht waar ik ook mensen kon inhalen. Maar de crashes worden erger en dommer. Het lijkt alsof mensen iRacing downloaden en meteen gaan races zonder ook maar een beetje te oefenen.
Ja hoor... Beetje rondsnuffelen op de site helptVerwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:49:......Als laatste vraag. hebben wij als GoT of Benelux ook een skin voor de Skippy. Hoe en waar zou ik deze kunnen gebruiken lijkt me wel leuk om te doen.
https://www.got-racing.eu/?page_id=252
Verwijderd
Hoe doe ik dat? Dit is zeker wel een goed tip maar dan moet ik denk ik mijn race opnemen ofzo?Dat is in het begin denk ik ook wel zo. Daar moet je even doorheen weten te bijten. Daarnaast kan je er juist ook een hoop van leren. Goede tip is om altijd je crashes terug te kijken om te zien wat jij anders had kunnen doen. Zo bouw je een soort van gevaren radar op waar je later voordeel van kunt hebben.
Verwijderd
bedankt ik ga dat de volgende keer doen als ik een race rij. Hoofdzakelijk concentreer ik me nu op Test Drives en Time Trials. De laatste is een goede oefening om consistent te rijden aangezien je SR van belang is ik vind dit erg helpen om consequent goede ronde tijden te rijden.Phydomir schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:42:
Als je klaar bent kun je de replay in game terug kijken. Onder in de balk kun je de replay bedienen.
AH, een ti, nog beter!A1AD schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:58:
[...]
Gisteren ook liggen testen met alles op max nu eindelijk een stabiele 90fps op Tsubuka. I7-9700k @ 5.1Ghz en een 1080ti
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ha, leuk, ik probeer een beetje hetzelfde te doen! Ik leer langzaam op de ovals, verval soms in dezelfde fouten en SR is niet héél makkelijk te verdienen (zeker niet op Charlotte). Uiteindelijk hoop ik met een paar weken wel in C te gaan rijden en Indycar te doen.Raven__NL schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:05:
[...]
thanks!
Verslaving is wel het juiste woord.
Ben een week bezig en wil alleen maar rijden! Op dit moment probeer ik mijn SR rating omhoog te krijgen (inmiddels D @ ~3.5 @ Oval) met als doel ervaring op te doen. Ik heb namelijk interesse om de C class Indycar te doen als 1e "aankoop/doelstelling". Uiteindelijk wil ik ook F3 & F1 gaan doen maar ook de GT cup lijkt me interessant. Dus genoeg opties beschikbaar.
Skippy heb ik ook wel interesse in want dat schijnt de beste leercurve te zijn voor normale circuits met het oog op openwheel racing? Maar heb zeker interesse!!
Hoe heet je op Iracing? Kunnen we misschien een beetje sparren. RoadToIndy.
Om die reden vragen we ook aan de iRacers hier om te registreren op de site en in je handtekening op GoT een link naar je iRacing profiel te plaatsenLoekoe schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:44:
[...]
Hoe heet je op Iracing? Kunnen we misschien een beetje sparren. RoadToIndy.
Het is vooral de overclock (en de upgrade 6700K > 9700K) dat voor de extra prestaties gezorgd heeft. De Ti had ik al.
[ Voor 9% gewijzigd door A1AD op 21-01-2019 11:31 ]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Oke, een goeie! Ik zal beiden doen!JoepW schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:14:
[...]
Om die reden vragen we ook aan de iRacers hier om te registreren op de site en in je handtekening op GoT een link naar je iRacing profiel te plaatsen
eerst mij even voorstellen: Ik ben Niels, een 28 jarige petrolhead uit Belgisch Limburg. Altijd al fan geweest van racing games (vooral F1 serie).
Mijn setup: Logitech G29, 1x 27" @ 144hz. Binnenkort stap ik over op een Oculus.
Na een hele resem van racing games te hebben gespeeld altijd op mijn honger blijven zitten qua online beleving. Zo kwam ik uiteindelijk terecht bij iRacing.
De momenteel lopende membership promotie van 50% haalde me over de streep.
Zoals de meesten onder ons begonnen in de Mazda en ondertussen rijd ik de Formula Renault 2.0 series. De voorbije week zomaar mijn 1ste 2 wins behaald in deze serie en gepromoveerd naar een C license.
Naar de toekomst kijk ik vooral uit naar F3 en eventueel GT3/GTE.
Vanaf vandaag maar eens starten met oefenen op Interlagos, de track voor deze week in FR2.0.
Allerhande tips om bvb de kosten te drukken zijn welkom. See you on track.
Ik heb één tip: wen er maar vast aan dat het steeds duurder wordtfrietzak90 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:51:
Allerhande tips om bvb de kosten te drukken zijn welkom. See you on track.
Je kunt in ieder geval meedoen met officiele iRacing series, dat levert maximaal 10 dollar per kwartaal op. Verder zou ik meedoen met de regelmatige 25% korting en Black Friday aanbieding om lidmaatschap voor 2 jaar te kopen. Het eerste begin is duurder met aanschaffen tracks en cars, maar die kosten ebben weg.
Dat het alleen maar duurder wordt ben ik me zeker van bewustGogol schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:09:
[...]
Ik heb één tip: wen er maar vast aan dat het steeds duurder wordt
Heb ik m'n setup in de Skippy niet goed voor elkaar trouwens of is er echt zo weinig grip op Tsukuba? Ik kom maar niet soepel rond, heb het idee dat het een stuk sneller kan, maar het lukt niet...
Meer mensen dezelfde ervaring met de FR3.5?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Skippy en setup? Maakt toch allemaal niets uit met dat hok?FastFred schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:51:
Als je eenmaal de populaire banen maar hebt, dan vallen de kosten best meeMoet je natuurlijk niet ieder seizoen een compleet andere serie gaan rijden
![]()
Heb ik m'n setup in de Skippy niet goed voor elkaar trouwens of is er echt zo weinig grip op Tsukuba? Ik kom maar niet soepel rond, heb het idee dat het een stuk sneller kan, maar het lukt niet...
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Verwijderd
Gevonden Joep, nu het nog werken zien te krijgenJoepW schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:26:
[...]
Ja hoor... Beetje rondsnuffelen op de site helpt
https://www.got-racing.eu/?page_id=252
Ik had hetzelfde probleem, maar toen ik de setup van Leybaert heb ingesteld ging het opeens een stuk makkelijker! Maakt toch wel wat uit wat mij betreft.A1AD schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:00:
[...]
Skippy en setup? Maakt toch allemaal niets uit met dat hok?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Aha ok. Ik heb ook wel een overclock ingesteld met MSI Afterburner, vooral geheugen een stukje sneller. De GPU staat vrijwel steeds op 100%, hoewel de temp niet echt boven de 60 graden komt.A1AD schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:29:
[...]
Het is vooral de overclock (en de upgrade 6700K > 9700K) dat voor de extra prestaties gezorgd heeft. De Ti had ik al.
Ach het is allemaal gedocumenteerd in de TSVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:16:
[...]
Gevonden Joep, nu het nog werken zien te krijgen
Linkje?flopdoc schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:35:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, maar toen ik de setup van Leybaert heb ingesteld ging het opeens een stuk makkelijker! Maakt toch wel wat uit wat mij betreft.
En ja, setup maakt wel degelijk wat uit, had vorige week op Mid Ohio een heel lekkere setup, stuurde lekker de bochten in, voorspelbaar en makkelijk op te vangen overstuur. Maar nu alleen maar onderstuur, auto wil niks.
[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 21-01-2019 14:24 ]
Verwijderd
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3633673.page hier zou je hem moeten kunnen vindenFastFred schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:19:
[...]
Linkje?Heb alleen vanavond nog
En ja, setup maakt wel degelijk wat uit, had vorige week op Mid Ohio een heel lekkere setup, stuurde lekker de bochten in, voorspelbaar en makkelijk op te vangen overstuur. Maar nu alleen maar onderstuur, auto wil niks.
Direct een wereld van verschil, gisteravond 1:04.3. Nu 1:03.1Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:50:
[...]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3633673.page hier zou je hem moeten kunnen vinden
Over een paar minuten mijn eerste race met de Skip op Tsukuba. Hoop dat dat een beetje goed gaat, had in trainingen een fps van tussen 40 en 50...
[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 21-01-2019 19:08 ]
Leybaert post elke week een track guide en setup voor de Skip.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:50:
[...]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3633673.page hier zou je hem moeten kunnen vinden
Helaas spinde iemand voor me in lap 5 en kwam dwars op de weg te staan waar ik vol op in reed.
Ik moest gelijk pitten. Helaas net te weinig laps gereden om genoeg bij te kunnen tanken.
Ik reed in m'n uppie voor nog 15 laps ofzo.
Dat werd nogal saai. Na nog n crash ben ik maar gestopt.
Normaal rij ik wel door maar had er ff geen zin meer in.
Hoop dat jullie een goede race hebben gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door Alarisico op 21-01-2019 22:20 ]
Nou, die setup veranderd echt nietflopdoc schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:19:
[...]
Leybaert post elke week een track guide en setup voor de Skip.
De setup voor de Skip is volgens mij al 5+ jaar eigenlijk hetzelfde.
Rondom max lage (of 1 klikje boven max laag) bandenspanning
SPO 5
ARB 7 of 8
rembalans afhankelijk wat je fijn vindt. De een rijdt met 51, de ander met 54. Kijk of je met remmen achter blokkeert, zo niet, 1 klikje verder naar achteren, totdat je hem tijdens het remmen kwijtraakt. Dan 1 klikje terug
En verder trackguides kijken. Liever te vroeg dan te laat remmen. Auto door de bocht laten rollen, en niet dood remmen op de apex. Aangezien dat ding geen vermogen heeft moet je proberen om een zo hoog mogelijke apex snelheid te hebben, en het liefst dan net voor of uiterlijk op de apex volgas hebben.
Verder veeeeel oefenen, en vooral plezier hebben. Ik vind de Skip nog steeds de leukste auto in iRacing, en ik zit hier al 8 jaar...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik nog maar een jaar of 7...derx666 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:37:
[...]
Nou, die setup veranderd echt niet
SPO 5
ARB 7 of 8
rembalans afhankelijk wat je fijn vindt. De een rijdt met 51, de ander met 54. Kijk of je met remmen achter blokkeert, zo niet, 1 klikje verder naar achteren, totdat je hem tijdens het remmen kwijtraakt. Dan 1 klikje terug
En verder trackguides kijken. Liever te vroeg dan te laat remmen. Auto door de bocht laten rollen, en niet dood remmen op de apex. Aangezien dat ding geen vermogen heeft moet je proberen om een zo hoog mogelijke apex snelheid te hebben, en het liefst dan net voor of uiterlijk op de apex volgas hebben.
Verder veeeeel oefenen, en vooral plezier hebben. Ik vind de Skip nog steeds de leukste auto in iRacing, en ik zit hier al 8 jaar...
Ik probeer van alles maar kom ook altijd terug bij de Skippy. Niet voor niets dat ik mijn engelse whippet ook Skip genoemd heb!
Ik had waarschijnlijk nog een verkeerde andere setup in gebruik.
Ik kijk altijd met plezier de guides van Ricci, en natuurlijk van Leijbaert. Tijd en vooral zelfvertrouwen heb ik om te racen niet zo vaak... real life interfereert nogal eens met consequent oefenen, en ik blijf gewoon een middenmoter.
Qua hardware: heb net nog eens met de F3 getest op Spa, echt wel lekker om met alles op max 130 fps op 3 monitoren te hebben. Tsukuba lukt ook met 130 fps maar dan wel schaduw op minimaal- eigenlijk merk je dat niet eens als je geconcentreerd aan het rijden bent.
Heb ook net TeamSpeak geherinstalleerd, dus wellicht binnenkort weer eens een GoT evenement meedoen, ik heb in ieder geval geen bereikbaarheidsdienst op maandag.
Geen idee of ik volgende week meedoe, aangezien ik m'n nieuwe hardware eindelijk in ga bouwen. Omdat ik ook meteen m'n waterloop moet aanpassen en eigenlijk wat weinig tijd heb...
Cube Nuroad Race (2022)
De btw wordt niet berekend als je credits toevoegt op je account, maar als je daadwerkelijk content aanschaft.frietzak90 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:15:
[...]
Dat het alleen maar duurder wordt ben ik me zeker van bewust. Maar zo kwam ik er overlaatst achter dat de BTW vervalt wanneer je betaalt via paymentwall. Dat scheelt wel wat op het einde van de rit.
Cube Nuroad Race (2022)
In de practice ben ik redelijk snel, uiteindelijk P2 na lange tijd P1 gestaan te hebben maar net als voorgaande wekende in de quali dan toch weer P5 of P4. Geen idee wat jullie doen om hem in de Quali sneller te krijgen. Ik gooi er wat fuel uit en zorg dat de rijhoogte redelijk overeenkomt met een volle tank en thats it.
Race was met name in het begin leuk met Dennis en Paul, stuivertje wisselen af en toe naast elkaar en hier en daar elkaar de ruimte gunnen. Uiteindelijk Dennis de gelegenheid gegeven het gat met Niek te dichten echter ging Dennis in de fout en moest ik het zelf oplossen. Ik had een goede pitstop en in plaats van bijna 4 seconde achterstand nog maar 1.2. Toch was Niek wel sneller net als Paul achter mij. Door foutjes van Paul(ik remde te vroeg?
Verwijderd
Direct een wereld van verschil, gisteravond 1:04.3. Nu 1:03.1
Over een paar minuten mijn eerste race met de Skip op Tsukuba. Hoop dat dat een beetje goed gaat, had in trainingen een fps van tussen 40 en 50...
[/quote]
Dat is een mooie tijd denk ik zo. Ik ben niet onder de 1:03.6 gekomen maar was zelf ook niet ontevreden ik begin de week met een 1:06.5. Ik heb tevens de setup van VRS gebruikt en ook de video daar goed bestudeerd.
Hoe ging je race?
Verwijderd
Het viel mij ook op dat de setup identiek is aan de week daarvoor. Ik begrijp nu dus dat hij al jaren hetzelfde is. Ik vind de setups van VRS wel helpen zij maken ook goede track guides maar is alleen niet gratis.derx666 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:37:
[...]
Nou, die setup veranderd echt niet
SPO 5
ARB 7 of 8
Ik schoot mezelf al meteen in de voet door te laat terug achter het stuur te kruipen na de qualify, toen ik de pits uitreed was iedereen al minstens 30 seconden verderop. Zo werd het al héél vroeg eenzaam rond rijden i.p.v. iedereen langzaam te zien verdwijnen.
Mijn doel leek nog aardig te gaan lukken, maar in de laatste ronden gooide ik echt nog veel tijd te grabbel met domme fouten. Ik zag @PatrickPost1972 in de laatste ronden nog een kloof van 30 seconden op me dichtrijden daardoor. Hij kwam ook even aan de versnellingsbak snuffelen maar het snellere verkeer bracht redding en ik zag dat hij ook nog in de fout ging.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ging al in de eerste bocht in fout, hup linksaf de muur inFuelke schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:12:
Vorige week werd ik pas in de laatste ronde door @Red Baron op twee ronden gezet, dus mijn doel voor gisteren was om maar op één dikke ronde achterstand gereden worden.
Ik schoot mezelf al meteen in de voet door te laat terug achter het stuur te kruipen na de qualify, toen ik de pits uitreed was iedereen al minstens 30 seconden verderop. Zo werd het al héél vroeg eenzaam rond rijden i.p.v. iedereen langzaam te zien verdwijnen.
Mijn doel leek nog aardig te gaan lukken, maar in de laatste ronden gooide ik echt nog veel tijd te grabbel met domme fouten. Ik zag @PatrickPost1972 in de laatste ronden nog een kloof van 30 seconden op me dichtrijden daardoor. Hij kwam ook even aan de versnellingsbak snuffelen maar het snellere verkeer bracht redding en ik zag dat hij ook nog in de fout ging.
Moet zeggen dat de update voor de remmen het rijden wel iets leuker maakt.
Voor de Skip heb je echt VRS niet nodigVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:10:
[...]
Het viel mij ook op dat de setup identiek is aan de week daarvoor. Ik begrijp nu dus dat hij al jaren hetzelfde is. Ik vind de setups van VRS wel helpen zij maken ook goede track guides maar is alleen niet gratis.
Zoals Marco zegt, setup is al jaren hetzelfde.
Verwijderd
ok dus dan denk ik dat ik me maar weer ga afmelden. Maar ik was niet van plan om laren in de skip te blijven rijden. Ik was van plan om een seizoen of 2 a 3 met de skip te rijden en dan naar de Formula Renault 2.0 te gaan. Misschien is het dan alsnog onzin om VRS te hebben hoor, dat weet ik niet. Ik vond de track guide bij VRS wel handig maar misschien is het gewoon weggegooid geld?JoepW schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:27:
[...]
Voor de Skip heb je echt VRS niet nodig
@Verwijderd voor hotlaps kan je ook naar deze meneer kijken rijd mee in de top van de skippy @Scr33x0r aka Arjan de Vreede.JoepW schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:27:
[...]
Voor de Skip heb je echt VRS niet nodig
https://www.youtube.com/c...4Hsl9SiHm4a-XUg/playlists
Waar was je gister @JoepW ?
Je quote is stukVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:06:
[quote
Direct een wereld van verschil, gisteravond 1:04.3. Nu 1:03.1Hoewel ff wat filmpjes kijken van anderen heeft ook geholpen
[/quote]
Dat is een mooie tijd denk ik zo. Ik ben niet onder de 1:03.6 gekomen maar was zelf ook niet ontevreden ik begin de week met een 1:06.5. Ik heb tevens de setup van VRS gebruikt en ook de video daar goed bestudeerd.
Hoe ging je race?
Heb 2 races gereden want de eerste werd me professioneel door de neus geboord door mensen die niet naast zich kijken als ze aan het stuur draaien. 14e gestart, halverwege werd voor mij de gehaktbal gezwaaid na de zoveelste aanrijding met een pannekoek dus naar binnen voor een fast repair en uiteindelijk zag ik als 15e het zwart wit geblokt met 13 incs.
2e race was de kwalificatie een beetje méh, 14 gestart en door een spin in bocht 1 ("3 wide" wilde geen risico nemen en nam de bocht te wijd) na een paar rondes kwam ik uiteindelijk als 11e over de streep met 6 incs.
Snelste raceronde was uiteindelijk een 1:02.902
Werken.... Ik ben eigenlijk elke maandagavond zo laat thuis (of in het buitenland) de komende (weken, maanden) jaren dat het maandagtoernooi er niet meer in zit voor mij
Dus ik moet even wat anders zoeken. Was sowieso van plan om wat MX5 WT races mee te pakken.
Ik heb vorige week m'n control file van Iracing weggegooid zodat ik de boel opnieuw moest kalibreren. Ik heb mijn rem gekalibreerd met de standaard brakes force factor (1.80 of iets dergelijks)
Ik heb nog steeds last van sticky brakes op mijn Fanatec CSL Elite pedalen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
YouTube: iRacing Skip Barber Track Guide - Sonoma Raceway Long
(Geen super strak rondje, maar ook niet slecht na weken weer niet rijden)
Replay file: http://files.got-racing.eu/replay/19S1_Skip_Sonoma.zip
[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 22-01-2019 15:33 ]
Verwijderd
Morgen komt er een monteur langs en ik hoop dat hiermee het probleem verholpen wordt. Of ligt dit her opstarten/Refreshen aan iets anders?
ik denk niet dat het aan mijn hardware ligt, ik heb:
Win7 64bit
i7-4930K @3.90 GHz
32GB Ram
NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
Het enige wat misschien verbeterd zou kunnen worden is die videokaart maar de rest is volgens mij voldoende.
Ik gebruik ook een Logitech G29, dit is volgens mij een prima stuur voor een beginner.
iig is het een goed moment om eens door de gehele TS te gaan, maar toch zou ik graag eventje willen scheuren over Sonoma
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2019 15:57 ]
Die internet verbinding is wel super traag idd, maar zelfs via 4G kan je een testsessie opzetten, dus er is waarschijnlijk meer aan de hand. En de hardware moet gewoon voldoende zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:48:
ik heb vandaag nog niet kunnen rijden iedere keer als ik iracing opstart begint hij opnieuw op te starten of ik heb een zwart scherm. Ik heb het idee dat dit aan mijn slechte internet verbinding ligt, na een speed test gedaan te hebben op de ziggo site kwam ik op een 2.6 kbps ja terwijl mijn contract zegt dat ik 400 kbps zou moeten halen met een LAN verbinding (welke ik gebruik).
Morgen komt er een monteur langs en ik hoop dat hiermee het probleem verholpen wordt. Of ligt dit her opstarten/Refreshen aan iets anders?
ik denk niet dat het aan mijn hardware ligt, ik heb:
Win7 64bit
i7-4930K @3.90 GHz
32GB Ram
NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
Het enige wat misschien verbeterd zou kunnen worden is die videokaart maar de rest is volgens mij voldoende.
Ik gebruik ook een Logitech G29, dit is volgens mij een prima stuur voor een beginner.
iig is het een goed moment om eens door de gehele TS te gaan, maar toch zou ik graag eventje willen scheuren over Sonoma
Geen id. Heb je al gekeken of er innde iracing documents directory een crash log staat?Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:18:
Joep ik heb al twee keer iRacing geinstalleerd. Wat zou ik dan kunnen doen?
Verwijderd
Wel ik heb net even in mijn documenten gekeken bij iRacing maar hier kan ik niets vinden over een crash log, ook niet als ik in program files kijk. Ik heb net ook maar een berichtje op het iRacing forum geplaatst...wie weet krijg ik daar wat hulp en tips.JoepW schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:02:
[...]
Geen id. Heb je al gekeken of er innde iracing documents directory een crash log staat?
bedankt
Je netwerksnelheid is van het niveau van een eeuw geleden ongeveer. Je zou een andere pc aan je netwerk kunnen hangen of met je mobiel testen. Maar goed, Ziggo monteur onderweg. Ik hoop dat dat helpt.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:18:
Joep ik heb al twee keer iRacing geinstalleerd. Wat zou ik dan kunnen doen?
Hoe gaat het met andere applicaties of games?
Verwijderd
Ik speel geen andere games maar ik merk wel dat youtube videos slecht laden en dat ik met regelmaat meldingen krijg dat de netwerkverbinding weg is gevallen en dan na een minuut of zo komt hij weer terug. Jij denkt dus dat dit probleem best aan mijn netwerk zou kunnen liggen? Ik heb al met andere appartaten ook de speedtest uitgevoerd en deze geven allen een lage snelheid aan.flopdoc schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:05:
[...]
Je netwerksnelheid is van het niveau van een eeuw geleden ongeveer. Je zou een andere pc aan je netwerk kunnen hangen of met je mobiel testen. Maar goed, Ziggo monteur onderweg. Ik hoop dat dat helpt.
Hoe gaat het met andere applicaties of games?
@JoepW Je gaf aan dat je zelfs met een 4G verbinding gebruik kunt maken van iRacing maar dit heeft een gemiddelde snelheid van 20Mbps volgens Google, ik zit gemiddeld 10x lager.
Ik hoop dat de monteur vanmiddag mij uit de brand kan helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 23-01-2019 11:31 ]
[ Voor 12% gewijzigd door ZFLaSH op 23-01-2019 11:35 ]
Verwijderd
De laatste test die ik 3 min geleden deed was:ZFLaSH schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:32:
400kbps? Dan zit jij meer dan 4km van je access point af of heb je wel een hele brakke setup. Wat is je ping dan? Die kan nooit hoog zijn op deze manier. Hopelijk kan de monteur snel iets vinden.
Ping: 10ms
Download 4.6 Mbps
Upload: 38.9 Mbps
Die ping moet dit een hoog of laag getal zijn? Volgens mij een laag getal maar ik weet niet wat "normaal"is voor het gebruik van iRacing.
Oef dat zijn wel waarden uit de steentijd.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:45:
[...]
De laatste test die ik 3 min geleden deed was:
Download 4.6 Mbps
Die ping moet dit een hoog of laag getal zijn? Volgens mij een laag getal maar ik weet niet wat "normaal"is voor het gebruik van iRacing.
Ik zit hier met glasvezel me te "behelpen" met:
Ping: 4ms
Download 508 Mbps
Upload: 597 Mbps
Er lijkt idd iets mis.
Verwijderd
Nou voordat ik dan verder kijk en me frustreer op iRacing gooi ik eerst maar alle hoop op de monteur die vandaag langs zou moeten komen. iig bedankt voor jullie inputJoepW schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:51:
[...]
Oef dat zijn wel waarden uit de steentijd.
Ik zit hier met glasvezel me te "behelpen" met:
Ping: 4ms
Download 508 Mbps
Upload: 597 Mbps
Er lijkt idd iets mis.
Dat is dan wel weer een heel stuk hoger dan 400 kbps, met een merkwaardig verschil tussen upload en download. Ik zou eigenlijk niet weten of Iracing nu echt vastloopt op een trage internetverbinding?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:45:
[...]
De laatste test die ik 3 min geleden deed was:
Download 4.6 Mbps
Is een testsessie trouwens niet offline (ik zit niet achter mijn iracing pc)? Dan zou het niet uit moeten maken.
iRacing zoekt altijd verbinding met hun server tbv de validatie van je account.flopdoc schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:03:
[...]
Dat is dan wel weer een heel stuk hoger dan 400 kbps, met een merkwaardig verschil tussen upload en download. Ik zou eigenlijk niet weten of Iracing nu echt vastloopt op een trage internetverbinding?
Is een testsessie trouwens niet offline (ik zit niet achter mijn iracing pc)? Dan zou het niet uit moeten maken.
Maar crashen op een slechte verbinding tbv een testsessie is wel raar...
Verwijderd
hmm test sessie starten ook niet opflopdoc schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:03:
[...]
Dat is dan wel weer een heel stuk hoger dan 400 kbps, met een merkwaardig verschil tussen upload en download. Ik zou eigenlijk niet weten of Iracing nu echt vastloopt op een trage internetverbinding?
Ik heb al een aantal keren een nieuwe installatie uitgevoerd maar tevergeefs.
Sommige halen nog wel eens de linespeed en download speed doorelkaar. Net als MBps en Mbps. Maar het is inderdaad erg laag, al is 10ms ping niet slecht.flopdoc schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:03:
[...]
Vraag me toch af of het dat is. Qua bandbreedte heeft iracing niet bijzonder veel nodig.
wat je even kan doen is een benchmark draaien om te kijken of je pc zelf wel goed werkt.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:07:
[...]
hmm test sessie starten ook niet op. iRacing refreshed iedere keer, als ik eindelijk op de groene knop "drive"kan klikken duurt het een eeuw voordat het load scherm op komt (als hij al op komt) en als deze verschijnt blijft hij maar loaden. Heel vreemd allemaal.
Ik heb al een aantal keren een nieuwe installatie uitgevoerd maar tevergeefs.
https://benchmark.unigine.com/superposition die bijvoorbeeld.
en ik vraag me ook af hoe stabiel je verbinding is.
die 10ms ping is wel leuk, maar dat is op een unloaded lijn.
hoe is die op een loaded lijn?
op fast.com laat die bijde zien.
Verwijderd
Het lijkt erop dat mijn probleem toch is opgelost en lag aan de internet verbinding. De monteur heeft het aansluitpunt van de coax naar modem verwisseld. Met zijn computer kwam hij op een 380 Mbps, mijn pc hangt nog op een 80 Mbps maar na naar de specs van de netwerkkaart gekeken te hebben gaat deze maar tot 100 Mbps, maw ik ga een andere netwerkkaart aanschaffen om van een hogere snelheid ook daadwerkelijk gebruik te kunnen maken. Iig start iRacing nu op zonder enige problemen en kan ik weer lekker scheuren over de circuits.
Bedankt voor alles tips en support!
Verwijderd
Hahahahha Joep, ja ik was toen al 24 uur wakker dus had het wat zwaarJoepW schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:37:
Als dit maar goed afloopt!![]()
[Afbeelding: Wat zie ik nu....]
[Afbeelding: In slaap gevallen!]
Goed om te horen, maar een MB wat nog een 100mbps NIC heeft is wel bijzonder (of is het een losse NIC?)Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:54:
Iedereen,
Het lijkt erop dat mijn probleem toch is opgelost en lag aan de internet verbinding. De monteur heeft het aansluitpunt van de coax naar modem verwisseld. Met zijn computer kwam hij op een 380 Mbps, mijn pc hangt nog op een 80 Mbps maar na naar de specs van de netwerkkaart gekeken te hebben gaat deze maar tot 100 Mbps, maw ik ga een andere netwerkkaart aanschaffen om van een hogere snelheid ook daadwerkelijk gebruik te kunnen maken. Iig start iRacing nu op zonder enige problemen en kan ik weer lekker scheuren over de circuits.
En je onboard lan voldoet die niet!!!!Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:54:
Iedereen,
Verwijderd
NIC wat is dat?ZFLaSH schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 06:44:
[...]
Goed om te horen, maar een MB wat nog een 100mbps NIC heeft is wel bijzonder (of is het een losse NIC?)
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen