iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 165 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 16:40
Oh ja maintenance .... :X , waarom gaan officiële races dan eigenlijk nog gewoon van start?
En iemand enig idee wat er gebeurt met resultaten van die races?

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 00:18
Die worden niet meegenomen, server gaat gewoon offline tijdens onderhoud volgens mij.

Had wel iets gelezen over BoP van de GTE wagens: Porsche blijft zoals ie is, Ford GT (2017) krijgt 10kg penalty, Ferrari 488 krijgt 5 kg penalty.

Benieuwd hoe dit gaat uitpakken :+

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:54
Korte vraag; binnenkort wil ik vanwege het arriveren van een Simucube OSW systeem + een nieuw stuurtje vanaf 'scratch' beginnen met het configureren van mijn controller settings binnen Iracing.

Kan ik zonder risico de controller file in de Iracing folder verwijderen om dit te bereiken?

• Arfman
  • Laatst online: 11:54

Arfman

Drome!

tim.w schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:42:
Korte vraag; binnenkort wil ik vanwege het arriveren van een Simucube OSW systeem + een nieuw stuurtje vanaf 'scratch' beginnen met het configureren van mijn controller settings binnen Iracing.

Kan ik zonder risico de controller file in de Iracing folder verwijderen om dit te bereiken?
Ja. Je kunt hem backuppen maar als je toch een nieuw stuur krijgt dan heeft dat niet zo heel veel zin.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:40

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Topicstarter
tim.w schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:42:

Je kan joyCalib.yaml weggooien, maar controls.cfg zou je kunnen bewaren als je ook bv een buttonbox hebt en enkel de knoppen op het stuur wilt veranderen.
Als je overigens je settings per auto in hebt gesteld staan beide files in de iracing dir, maar ook in de setup dir van de auto’s.

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:36

Niellie41

[object Object]

Riqy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:40:
Die worden niet meegenomen, server gaat gewoon offline tijdens onderhoud volgens mij.

Had wel iets gelezen over BoP van de GTE wagens: Porsche blijft zoals ie is, Ford GT (2017) krijgt 10kg penalty, Ferrari 488 krijgt 5 kg penalty.

Benieuwd hoe dit gaat uitpakken :+
Spoiler alert: het zal allemaal mee vallen.

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-01 21:39
Ik ben benieuwd wat @derx666 nu vind van de F3 met gewijzigde remmen?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-01 11:00

derx666

mecker ende blaet

A1AD schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:00:
Ik ben benieuwd wat @derx666 nu vind van de F3 met gewijzigde remmen?
Geen idee... we zullen zien

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Max toch! Dat kan een ban opleveren.
[Video: Max Verstappen does not play well with others....]
Wel lekker veel reclame voor iRacing hierdoor :+

Update: wat de clip niet laat zien is dat de rijder in de blauwe auto Max steeds ‘opzocht’ en liep te blokken.

[ Voor 64% gewijzigd door JoepW op 12-01-2019 11:57 ]

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Hier nog wat beelden van Mad Max!
YouTube: Max Being Max?

Hij heeft geen report laten opmaken(die van de baan wordt gebeukt).
En het is tijdens een practise session.... maar toch....

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Alarisico schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:46:
Hier nog wat beelden van Mad Max!
YouTube: Max Being Max?

Hij heeft geen report laten opmaken(die van de baan wordt gebeukt).
En het is tijdens een practise session.... maar toch....
Wat ik begrijp is dat Max echt gestoord wordt van de mensen die hem expres blocken / in de weg rijden / opzoeken. En dat is idd ook wel heel vervelend....

• Alarisico
  • Niet online
Ja, dat kan ik ook wel begrijpen.
Hij zal ook niet echt wakker liggen van een ban(als ie dat al zou krijgen, denk het niet) want hij moet weer aan de slag met een echte F1 bolide.

Ik kijk nu al uit naar het nieuwe F1 seizoen. Hoe zal de Honda het gaan doen?
Nog een paar maandjes....

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Zometeen maar eens lekker deelnemen aan de Roar before the 24 in de KIA. Enige keer dat je nog eens fatsoenlijk kan racen met die wagen. :)

Vorig jaar een hele leuke race gehad met al dat verkeer, dus dat hoop ik dit jaar ook weer. Met een beetje geluk topsplit, maar denk dat het de 2de gaat worden aangezien hij ook uitgezonden gaat worden.

Edit: toch in de topsplit terecht gekomen. Ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door BobvK op 12-01-2019 14:06 ]

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
BobvK schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:34:
Zometeen maar eens lekker deelnemen aan de Roar before the 24 in de KIA. Enige keer dat je nog eens fatsoenlijk kan racen met die wagen. :)

Vorig jaar een hele leuke race gehad met al dat verkeer, dus dat hoop ik dit jaar ook weer. Met een beetje geluk topsplit, maar denk dat het de 2de gaat worden aangezien hij ook uitgezonden gaat worden.
Suc6!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Suc6... Ik had ook graag meegedaan, maar vandaag geen tijd helaasch

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

Topicstarter

Bob op de 15de plek.

Vet artikel over Max en iRacing en Atze wordt geciteerd.
https://nl.motorsport.com...ing-atze-kerkhof/4321681/

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 12-01-2019 16:19 ]

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Succes Bob

Cube Nuroad Race (2022)

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06-2025
Ik heb mijn allereerste Roar gewonnen in de Mazda. welliswaar in split 4, maar wel 3k SOF!

• BobvK
Fassive schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:47:
Ik heb mijn allereerste Roar gewonnen in de Mazda. welliswaar in split 4, maar wel 3k SOF!
Netjes!!

Mijn race ging ok. Strategie pakte helaas niet goed uit. Ik had mijn Q helaas verprutst waardoor ik helemaal achteraan moest starten. Dus maar besloten om vooral te fuel saven in het begin aangezien je daar flink tijd mee kan winnen omdat die KIA zo tergend langzaam bij tankt.

In principe moest je deze race 3 stops doen want 2 stops haal je eigenlijk net niet (dacht ik!!) dus besloten om de eerste 2 stops wat minder te pakken om hem dan bij de laatste stop helemaal vol te gooien. Hoopte dat er meer waren die het zo plande, maar helaas. Hierdoor dus het grote deel van de race alleen gereden, wat op daytona dus zwaar nadelig is. Uiteindelijk 9de geeindigd.

Ik heb in ieder geval nog wel een flink aantal rondes aan de leiding gereden voor wat het waard is :P

Uiteindelijk kon het dus ook met een 2 pitstop strategie zoals uiteindelijke winnaar Fabrice heeft bewezen, wat ik dus echt bizar vind. Op een normale stint haalde ik 21 rondes, en met fuelsaven kreeg ik er hooguit een rondje extra eruit geperst. Hij wist uiteindelijk 25 rondes te rijden iedere stint! Echt niet normaal!! 8)7

Ik ben normaal goed in fuelsaven, maar dit had ik echt nooit gehaald. Echt knap _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door BobvK op 12-01-2019 17:52 ]

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Ik heb Fabrice erg veel gebruik zien maken van draft en heel vroeg gas loslaten bij T1 en de busstop.

• BobvK
JoepW schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:59:
Ik heb Fabrice erg veel gebruik zien maken van draft en heel vroeg gas loslaten bij T1 en de busstop.
Ja dat deed ik ook de eerste stint. voor bocht 1 al van je gas af gaan bij de start/finish lijn enz. Maar dan nog haalde ik er maar een extra rondje eruit. Als ik echt flink mijn best had gedaan wellicht 2.
Maar hij haalt er dus 4 extra rondes uit, wat ik dus ontzettend knap vind.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Thanks jongens :) Ja ik zette me meestal gewoon ergens achteraan in het pak en lifte heel voreg zowel op de oval als in de infield. Zo happy om het eerste special event van het jaar te pakken, op naar meer! https://twitter.com/Corne...tatus/1084125942849646593

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
A1AD schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:47:
[...]

Ik heb ook net een 9700K geplaatst (samen met 1080ti) ter vervanging van de 6700k. Beestige CPU! Vandaag komt het koelblok binnen d:)b

[...]

Geen paniek, bij mij ook :+
Met bijna alles op max heb ik nu 75 - 80 fps op Tsubuka met i5 9600K@4.6 GHZ en MSI 1080 8 GB kaart. Een aantal andere banen gaan ruim over de 120 fps.

Nu nog beter leren rijden ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door flopdoc op 13-01-2019 00:48 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Fassive
https://i.imgur.com/AjWIaPv.png Vandaag zat het em in start positie 8 :)

Split 4 roar mazda win en split 1 ILMS 6H lmp1 win.

[ Voor 3% gewijzigd door Fassive op 13-01-2019 02:45 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Fassive schreef op zondag 13 januari 2019 @ 02:45:
https://i.imgur.com/AjWIaPv.png Vandaag zat het em in start positie 8 :)

Split 4 roar mazda win en split 1 ILMS 6H lmp1 win.
Nice Raf.

• deRidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09-2025
Is dit een bekend probleem bij iRacing, zover iemand weet?

Soms zie ik strepen in de lucht, en flitsen in de cockpit:

Dit is een video van de 2.4h Roar gister middag.
Gelukkig gebeurde dit maar voor 3 tot 5 rondes, en niet de hele 2.4 uur.
Maar ik zie het dus zowel tijdens het racen zelf, als in de replay.

Ik heb het wel eens vaker gezien.
Het lijkt alleen te gebeuren als de zon op een specifieke hoek staat, vlak voordat hij onder gaat.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34

Phydomir

Dennis

Lijkt erop alsof hij de reflecties in de ruit niet goed weergeeft. Weet alleen niet hoe dat op te lossen is. Zou dit op het iRacing forum posten. Daar weten ze vast wat er aan te doen is of dat het een known bug is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

deRidder schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:59:
Is dit een bekend probleem bij iRacing, zover iemand weet?

Soms zie ik strepen in de lucht, en flitsen in de cockpit:

[YouTube: iRacing visual artifacts]

Dit is een video van de 2.4h Roar gister middag.
Gelukkig gebeurde dit maar voor 3 tot 5 rondes, en niet de hele 2.4 uur.
Maar ik zie het dus zowel tijdens het racen zelf, als in de replay.

Ik heb het wel eens vaker gezien.
Het lijkt alleen te gebeuren als de zon op een specifieke hoek staat, vlak voordat hij onder gaat.
Ik had net dit zelfde probleem gisteren in de Roar.. Zal wel een bug zijn die ze gaan fixen.

• BobvK
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Ik had net dit zelfde probleem gisteren in de Roar.. Zal wel een bug zijn die ze gaan fixen.
Ik had gisteren ook hetzelfde. Was even bang dat mijn grafische kaart het begaf, maar na een paar rondes verdween het idd.

Mijn iRacing profiel

• deRidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09-2025
Nu ik het op 't forum heb gepost, blijken er inderdaad meer mensen te zijn die het ook hebben.

• Arfman

Arfman

Drome!

Onder het motto "geld moet rollen" heb ik besloten dat er een setje Heusinkveld Sprint pedalen moet komen. Ik kan die van Joep 's nachts komen "ophalen" maar ik prefereer toch de legale optie, namelijk kopen :+

Heeft iemand inside info over wanneer die dingen weer te koop zijn? Mijn rempedaal wordt met de dag minder dus ik hoop dat ze spoedig leverbaar zijn, maar dan wil ik natuurlijk niet achter het net vissen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:07:
Onder het motto "geld moet rollen" heb ik besloten dat er een setje Heusinkveld Sprint pedalen moet komen. Ik kan die van Joep 's nachts komen "ophalen" maar ik prefereer toch de legale optie, namelijk kopen :+

Heeft iemand inside info over wanneer die dingen weer te koop zijn? Mijn rempedaal wordt met de dag minder dus ik hoop dat ze spoedig leverbaar zijn, maar dan wil ik natuurlijk niet achter het net vissen.
Het enige wat ik weet is dat de dealers in de VS, Australie en her en der in Europa een flinke hoeveelheid backorders hebben en dat deze zsm zullen worden aangevuld. Ze werken zich een slag in de rondte om dit op te lossen en een hoeveelheid voor de eigen site beschikbaar te krijgen, maar wanneer is voor mij onbekend. Ik begreep uit eerdere FB berichten dat ze vooraf een heads-up bericht plaatsen op FB als ze weer voorraad on-line gaan zetten.

Dat ophalen ‘s nachts raad ik je af. Enorm gedoe en onze kat is erg gesteld op zijn privacy :+

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 13-01-2019 16:57 ]

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12-2025
Is er maandag een leuke setup uitgekomen voor F3 brands hatch? Ik wilde vanavond een race doen maar kan geen enkele redelijke setup vinden... Alles wat gedeeld is is amper mee te rijden, of veel downforce maar een stuiterbak waarmee elke curb dood is, of veel te weinig downforce? Snap er niks van...

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:11:
Ik begreep uit eerdere FB berichten dat ze vooraf een heads-up bericht plaatsen op FB als ze weer voorraad on-line gaan zetten.
Thanks, ik hou ze in de gaten dan.
Dat ophalen ‘s nachts raad ik je af. Enorm gedoe en onze kat is erg gesteld op zijn privacy :+
Mja ik had al zoiets verwacht, vorige keer was ook geen pretje in de cel enzo :+

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gisteren had ik een interessante discussie met betrekking tot het tellen van off tracks.
Stel, ik heb de volgende incs behaald:

off track (1x)
off track (1x)
car contact (4x)
car contact (1x -> 4x)
off track (0x -> 1x)
car contact (0x)

Hoe veel off-tracks heb ik nu, volgens jullie?

spoiler:
Ik tel er 3.

De andere partij vindt dat de 0x -> 1x niet mee telt als off-track, omdat het niet direct is behaald. :?

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 14-01-2019 06:39 ]

• NickThissen
Ligt eraan waar die 0x-1x vandaan komt zou ik zeggen. Als jij iemand een duwtje geeft waardoor de ander off track gaat maar jij niet, dan krijg je die 0x-1x zonder zelf naast de baan te gaan. Dat is opzich geen echte 1x zou je kunnen zeggen.

Maar als je die wel wil tellen dan zijn het er toch 4, want de 1x-4x is altijd een echte off track?

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 14-01-2019 07:56 ]

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ze zeiden dat zij iemand moesten ontwijken, dus zij gingen van de baan.
Maar laten we gewoon uit gaan van het no fault systeem. Dat is ook wat iRacing hanteert. Het maakt niet uit dan wel of niet van de baan gaat. Beiden krijgen de inc. Dit is ook wat wij gebruiken in ons systeem. Wij baseren ons puur op wat iRacing zegt en voegen daar geen extra condities bij.

Zoals je boven ziet, zegt iRacing dat het vierde incident een car contact is en geen off-track.
Aan het eind heb je dan ook 11 incs in totaal en geen 12, als je alles zou gaan tellen.

@NickThissen, wat geeft iRacing terug in de telemetrie? Puur het totale inc nummer* of ook het soort incident?

* bijv, in het geval van het voorbeeld in mijn vorige post, registreert iRacing 8 updates. Krijg je dan bij een 0x hetzelfde nummer terug?

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 14-01-2019 08:39 ]

• NickThissen
Het ligt eraan wat je probeert te tellen denk ik.

1. Wil je alle 1x tellen die iRacing registreert, dan zou ik inderdaad ook het no-fault systeem aanhouden en die 0x-1x als een 1x tellen.
2. Wil je echter de keren tellen dat iemand daadwerkelijk buiten de baan is geweest, dan zou ik die 0x-1x niet altijd tellen. Dan zou ik hem alleen tellen als de 1x van jezelf was, niet als de 1x van de andere auto was.

Bij 2 is dan nog het probleem dat het via telemetrie waarschijnlijk niet te bepalen is welke van de twee situaties de 0x-1x opleverde. Dus systeem 1 is veel makkelijker tellen.

Het is maar net wat je wil, ik kan me in beide vinden en zolang het duidelijk is hoe je telt lijken beide me een prima systeem.

Voor de 1x->4x zeg je dat dit een car contact is, maar daar ben ik het niet meteen mee eens. Het is namelijk een incident waarbij een auto daadwerkelijk off-track ging, en daarna een andere auto raakt. De 1x wordt dan "omgezet" in een 4x, dus tel je totaal 4 incs en niet 5, maar er ging daadwerkelijk een off-track aan vooraf. Dit zou je dus als een 1x kunnen tellen... ATVO Race Control doet dit ook zo! Dus als je dat niet wil moet ik dat even fixen...

De telemetrie geeft alleen het totaal aantal incs terug. Om de zoveel tijd komt er een nieuwe update waarin de incs van alle auto's staan. Ik vergelijk die update met de vorige totaal aantal incs en dan kan ik zien wat de delta is (hoeveel er bij gekomen zijn). Aan de hand van de delta probeer ik te achterhalen wat er gebeurt is. In het geval van een 1x->4x komt er eerst een update met een delta van 1, en vlak daarna nog een update met een delta van 3. Totaal 4, maar in twee updates.

Als de tijd tussen de nieuwe inc en de vorige inc meer dan 10 sec is dan ga ik er van uit dat het twee ongerelateerde incs zijn (10s is de tijd waarin je bijv niet twee keer een 1x kan pakken). In dat geval, tel ik als volgt als de delta is:
- delta 1: tel een 1x
- delta 2: tel een 2x
- delta 4: tel een 4x

Als de tijd minder dan 10 sec is dan zijn er twee dingen gebeurt die mogelijk gerelateerd zijn. Dan tel ik:
- delta 1: tel een 2x (geen 1x). Dit is een 1x->2x, want de vorige 1x had ik al geteld, en deze nieuwe maakt er een 2x van (want binnen 10 sec gebeurt, je kan niet twee losse 1x halen binnen die tijd).
- delta 2: tel een 4x (geen 2x). Dit is een 2x->4x, want de vorige 2x had ik al geteld, en deze nieuwe maakt er een 4x van (want binnen 10 sec gebeurt).
- delta 3: tel een 4x. Dit is een 1x->4x.

In de huidige ATVO Race Control zal een 0x->1x dan altijd als een 1x tellen voor beide auto's.
En een 1x->4x telt zowel als een 1x als een 4x. Totaal blijft nog steeds 4, maar ik laat in de breakdown wel zowel een 1x als een 4x zien.
Een 2x->4x telt ook als 2x EN 4x. Totaal 4, maar toch een extra 2x geteld.

Mijn iRacing profiel

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Eindelijk weer een beetje meters kunnen maken op Iracing laatste week!
Hoop er vanavond ook bij te zijn met de F3.

Merk alleen wel dat mijn stuur redelijk klaar is. Heb geen zin om volle bak geld erin te stoppen dus vroeg mij af of de Fanatec CSL elite iets is? Of zijn er andere suggesties?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

hahaha zo ff een lap tekst...u maakt er werk van! :)

My Hardrocking iRacing Profile

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:27:
Het ligt eraan wat je probeert te tellen denk ik.

1. Wil je alle 1x tellen die iRacing registreert, dan zou ik inderdaad ook het no-fault systeem aanhouden en die 0x-1x als een 1x tellen.
2. Wil je echter de keren tellen dat iemand daadwerkelijk buiten de baan is geweest, dan zou ik die 0x-1x niet altijd tellen. Dan zou ik hem alleen tellen als de 1x van jezelf was, niet als de 1x van de andere auto was.

Bij 2 is dan nog het probleem dat het via telemetrie waarschijnlijk niet te bepalen is welke van de twee situaties de 0x-1x opleverde. Dus systeem 1 is veel makkelijker tellen.

Het is maar net wat je wil, ik kan me in beide vinden en zolang het duidelijk is hoe je telt lijken beide me een prima systeem.

Voor de 1x->4x zeg je dat dit een car contact is, maar daar ben ik het niet meteen mee eens. Het is namelijk een incident waarbij een auto daadwerkelijk off-track ging, en daarna een andere auto raakt. De 1x wordt dan "omgezet" in een 4x, dus tel je totaal 4 incs en niet 5, maar er ging daadwerkelijk een off-track aan vooraf. Dit zou je dus als een 1x kunnen tellen... ATVO Race Control doet dit ook zo! Dus als je dat niet wil moet ik dat even fixen...

De telemetrie geeft alleen het totaal aantal incs terug. Om de zoveel tijd komt er een nieuwe update waarin de incs van alle auto's staan. Ik vergelijk die update met de vorige totaal aantal incs en dan kan ik zien wat de delta is (hoeveel er bij gekomen zijn). Aan de hand van de delta probeer ik te achterhalen wat er gebeurt is. In het geval van een 1x->4x komt er eerst een update met een delta van 1, en vlak daarna nog een update met een delta van 3. Totaal 4, maar in twee updates.

Als de tijd tussen de nieuwe inc en de vorige inc meer dan 10 sec is dan ga ik er van uit dat het twee ongerelateerde incs zijn (10s is de tijd waarin je bijv niet twee keer een 1x kan pakken). In dat geval, tel ik als volgt als de delta is:
- delta 1: tel een 1x
- delta 2: tel een 2x
- delta 4: tel een 4x

Als de tijd minder dan 10 sec is dan zijn er twee dingen gebeurt die mogelijk gerelateerd zijn. Dan tel ik:
- delta 1: tel een 2x (geen 1x). Dit is een 1x->2x, want de vorige 1x had ik al geteld, en deze nieuwe maakt er een 2x van (want binnen 10 sec gebeurt, je kan niet twee losse 1x halen binnen die tijd).
- delta 2: tel een 4x (geen 2x). Dit is een 2x->4x, want de vorige 2x had ik al geteld, en deze nieuwe maakt er een 4x van (want binnen 10 sec gebeurt).
- delta 3: tel een 4x. Dit is een 1x->4x.

In de huidige ATVO Race Control zal een 0x->1x dan altijd als een 1x tellen voor beide auto's.
En een 1x->4x telt zowel als een 1x als een 4x. Totaal blijft nog steeds 4, maar ik laat in de breakdown wel zowel een 1x als een 4x zien.
Een 2x->4x telt ook als 2x EN 4x. Totaal 4, maar toch een extra 2x geteld.
Zal de rest van de discussie maar even via DM voeren. :P

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Niellie41 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 06:35:
Gisteren had ik een interessante discussie met betrekking tot het tellen van off tracks.
Stel, ik heb de volgende incs behaald:

off track (1x)
off track (1x)
car contact (4x)
car contact (1x -> 4x)
off track (0x -> 1x)
car contact (0x)

Hoe veel off-tracks heb ik nu, volgens jullie?

spoiler:
Ik tel er 3.

De andere partij vindt dat de 0x -> 1x niet mee telt als off-track, omdat het niet direct is behaald. :?
Ik kwam ook tot 3 maar om een andere reden. Bij een 0x -> 1x hoef je zelf niet eens van de baan te zijn geweest. 1x -> 4x is er altijd een offtrack aan vooraf gegaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat is waar. Beide systemen hebben hun nadelen.
Omdat we alleen beschikking hebben tot het totaal aantal incs, is het niet te zeggen of iemand een 0x -> 1x krijgt of een 1x.

• NickThissen
Phydomir schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Ik kwam ook tot 3 maar om een andere reden. Bij een 0x -> 1x hoef je zelf niet eens van de baan te zijn geweest. 1x -> 4x is er altijd een offtrack aan vooraf gegaan.
Volgens mij kan een 1x->4x ook als de ander offtrack gaat en daarna jou raakt, toch? Of krijg jij dan alleen de 4x?

In het 1x->4x geval kun je echter wel onderscheiden want in geval 1 (jij zelf off-track) is de update +1, +3 en in geval 2 (de ander offtrack) is het voor jou in een keer +4.

Mijn iRacing profiel

• Phydomir

Phydomir

Dennis

NickThissen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Volgens mij kan een 1x->4x ook als de ander offtrack gaat en daarna jou raakt, toch? Of krijg jij dan alleen de 4x?
Dan heb je denk ik direct een 4x. Zou nog wel een 0x naar 1x naar 4x kunnen hebben zonder dat je verder een andere auto raakt. Doordat de ander van de baan schiet en zo iemand anders raakt.

Maar bij dit soort dingen moet je het jezelf gewoon makkelijk maken en de beperkingen van het systeem maar voor lief nemen. Als je een straf krijgt voor track limits dan komt dat niet door die ene keer dat het systeem net even van slag is.

• Alarisico
  • Niet online
Gisteren ook de Roar Daytona gereden. Ook ik had last van rare reflecties in de lucht. Start ging goed. Van plek 14 naar plaats 7. Paar acties kunnen ontwijken van iets te enthousiaste rijders maar eerste 15 rondes was top. Helaas op het rechte stuk voor de 'bustop' reed één van twee battlende dudes in ene zomaar naar rechts. Erg vreemde actie want ze reden precies naast elkaar op een recht stuk. Ruim voor de bustop ging hij/zij hard naar rechts en ramde tegen de ander. Helaas zat ik achter hun en al hield ik al wat afstand, ik kon ze helaas niet meer ontwijken. Toch maar wel de race uitgereden maar met drie rondes achterstand was het een saaie bedoeling vooral omdat veel mensen gelijk uit logde na een accident. Aan het einde van de race waren er nog 19 mensen over van de +/- 40 rijders. Toch jammer dat veel mensen gelijk stoppen na gecrashed te zijn. Goede oefening voor de Daytona 24h race op 19 januari. Al reed ik nu in de Mazda ipv Porsche, die overigens behoorlijk langzaam is vergeleken bij de Ferrari en zelfs GT3 auto's rijden bijna even rap. Gelukkig is de Bop verandert voor Ferrari en andere auto's maar t geld helaas nog niet voor de Daytona 24h race. Toch de Ferrari moeten kiezen... 8)7

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Je hebt nog een week om te oefenen in de Ferrari. Redelijk neutrale auto dus dat zou wel goed moeten komen.

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-01 18:33
Arfman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:07:

Op het benelux iracing forum staan ultimate's te koop:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3633105.page

Verleidelijk maar zal maar met mijn v2's verder doen tot ze stuk gaan -.- Weet eigenlijk ook niet of Heusinkvelds op een obutto rig werken? Mijn OSW paste er maar net op :p

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik had die Ultimate's ook gezien maar het voordeel van de Ult's t.o.v. de Sprint is de maximale remdruk en die ga ik toch nooit gebruiken..

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Scifo83 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Op het benelux iracing forum staan ultimate's te koop:

Verleidelijk maar zal maar met mijn v2's verder doen tot ze stuk gaan -.- Weet eigenlijk ook niet of Heusinkvelds op een obutto rig werken? Mijn OSW paste er maar net op :p
Obutto komt omhoog in het midden voor de stoel met ultimates.

• Scifo83
JoepW schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:47:
[...]

haha 8)7

nuja 1 van mijn team zegt dat clubsport of heusinkvelds totaal geen verschil maakt in snelheid. Tis maar een optie die ik open hou als fanatecs stuk gaan.. Kheb mijn fanatecs v2 nu toch al 6 jaar ongeveer. (soms eens wat WD40 spuiten and good to go)

[ Voor 13% gewijzigd door Scifo83 op 14-01-2019 16:59 ]

iRacing Profiel

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Scifo83 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:57:
[...]

haha 8)7

nuja 1 van mijn team zegt dat clubsport of heusinkvelds totaal geen verschil maakt in snelheid. Tis maar een optie die ik open hou als fanatecs stuk gaan.. Kheb mijn fanatecs v2 nu toch al 6 jaar ongeveer. (soms eens wat WD40 spuiten and good to go)
Qua snelheid zal het niet veel uit maken nee. Wat de HE's wel beter maakt imho is dat ze altijd hetzelfde aanvoelen. Dat wilde bij de Fanatec pedalen nog wel eens wat verschillen.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Scifo83 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:57:
[...]

haha 8)7

Het is maar wat je gewend bent. Maar ik ben veel beter in laat remmen en doceren met de Heusinkveld pedalen dan ik ooit geweest ben met de csp’s.

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Voor iemand die toch naar Heusinkveld pedalen wil gaan,
De pedalen staan ook op de bekende verkoopsite

Ze zijn niet van mij, ik zag de adv alleen in de BNL post

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001

Fuelke

Forza Ferrari

Ik ben SuperGT beginnen kijken in het "stille" autosport seizoen. Eerste race is op Okayama.
* Fuelke denkt lang geleden dat ik daar nog op gereden heb in iRacing.
* Fuelke checkt waar we straks rijden.

:D

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Fassive
Ik heb nog even de stream van Jimmy terug gekeken en het viel me op dat hij nog even een leuk bericht voor mij achter liet :)

YouTube: iRacing - 6 Hours Of Yeeting At Twin Ring Motegi | FT. Boiley

• do1631
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-08-2022
sorry voor wie ik net van de baan beukte op okayama, helaas doet mn team speak het niet anders had ik me verbaal gemeld. ik denk dat het dirk was. nogmaals excuus.

iRacing Profiel

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Close racing nét buiten de top 10, de openingsronden van Okayama waren top gisteravond (y)

Helaas was mijn concentratieboog tekort :O

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

• tim.w
Slechte qualy (p8) maar met een degelijke race toch nog p3 binnen kunnen slepen.

Leuke race gehad :)

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:29
Geen hele spannende wedstrijd voor mij gisteren.
Quali ging niet top, optimum meer dan 5 tiende sneller, enk niet dat ik Paul zijn tijd had kunnen halen maar P2 had moeten lukken. Vanaf P3 gestart, niks gewonnen niks verloren tijdens de start. Na 10 ronde spinde Nick en pakte ik P2. Ivm een nieuw stuur was ik vergeten wat knopjes te koppelen zodat ik geen pitsettings kon veranderen en dus met een volle tank de baan op moest. Maakte niet heel veel uit, Paul was toch sneller en ik was net iets sneller dan Dirk achter mij. P2 gefinished zonder incident points!.

iRacing Profiel

• NickThissen
tim.w schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:20:
Slechte qualy (p8) maar met een degelijke race toch nog p3 binnen kunnen slepen.

Leuke race gehad :)
Raakte ik je nou tegen het eind in T2 of niet? Volgens mij begonnen we beide te glijden, of ik begon te glijden omdat ik hard op de rem ging voor jou, maar ik twijfelde of ik je geraakt had. Volgens mij niet maar het voelde wel wat vreemd... Jammer want had nog een leuk gevecht kunnen zijn, had net wat meer onderstuur met m'n schade dus moest nog goed m'n best doen om in de draft te komen :p

Mijn iRacing profiel

• tim.w
NickThissen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:54:
[...]

Raakte ik je nou tegen het eind in T2 of niet? Volgens mij begonnen we beide te glijden, of ik begon te glijden omdat ik hard op de rem ging voor jou, maar ik twijfelde of ik je geraakt had. Volgens mij niet maar het voelde wel wat vreemd... Jammer want had nog een leuk gevecht kunnen zijn, had net wat meer onderstuur met m'n schade dus moest nog goed m'n best doen om in de draft te komen :p
Ik heb geen idee. Of het kwam door vuil op de banden dat ik oppikte in T1 of door licht contact. Ik heb de replay niet meer teruggezien :P Was een leuk duel!

[ Voor 3% gewijzigd door tim.w op 15-01-2019 11:18 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-01 22:08
Leuke race gehad in de Skip gister. Had los van wat oefenrondjes eigenlijk nog nooit op Mid-Ohio gereden, wat een leuke baan eigenlijk :)

Anyway, langzaamste tijd in kwali, 11e gestart van 16. En als 4e over de finish met 5 inc (1 kleine aanrijding, 1 offtrack)

• Scifo83
JoepW schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:47:
[...]

Joep, jij als Obutto kenner. Kan ik met een table monitor clamp een 4de screen zo achteraan monteren? Er zitten zo in het midden wel 2 ijzeren "baren" dicht opeen. spatie van 4cm :/

iRacing Profiel

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-01 19:43
Scifo83 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:02:
[...]

Joep, jij als Obutto kenner. Kan ik met een table monitor clamp een 4de screen zo achteraan monteren? Er zitten zo in het midden wel 2 ijzeren "baren" dicht opeen. spatie van 4cm :/
Ik heb het zo gedaan bij mijn obutto revolution stand.
Heb de bij de houder van de tableclamp wel 2 extra gaten moeten bij boren om de afstand iets groter te maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/82JxeaU.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tKdeCec.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door TkillaB op 15-01-2019 20:23 ]

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Scifo83 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:02:
[...]

Volgens mij kan het wel (zie post hierboven).
Enkel oppassen dat de 4 schermen niet voorover vallen.

• Scifo83
TkillaB schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Ik heb het zo gedaan bij mijn obutto revolution stand.
Heb de bij de houder van de tableclamp wel 2 extra gaten moeten bij boren om de afstand iets groter te maken.
Thanks! Serieuze houder ook wel :D Welk model is dat? Ik vind het niet direct.

[ Voor 6% gewijzigd door Scifo83 op 15-01-2019 20:52 ]

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
JRT heeft een versie vrijgegeven zonder die onnodige foto functionaliteit d:)b
https://joel-real-timing.....27.6.6_Setup_no_CUDA.zip

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-01 19:43
Scifo83 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:51:
[...]

Thanks! Serieuze houder ook wel :D Welk model is dat? Ik vind het niet direct.
het was den deze

https://www.coolblue.be/nl/product/333218/newstar-monitorbeugel-fpma-d600-zwart.html

nen dure maar een stevige.

iRacing Profiel

Verwijderd

Goedemiddag allen

Ik ben totaal onbekend met iracing speel alleen geregeld de F1 game op de playstation, alleen haal ik hier niet echt voldoening om verschillende redenen ( onrealistisch, veel tegenstanders doe expres crashes veroorzaken etc.. ) nu ben ik opzoek naar iets nieuws alleen kan niet echt veel vinden over iracing.

Graag zou ik de volgende dingen willen weten ( misschien vinden jullie dit wel domme vragen maar ik stel ze gewoon )

* Ik las dat iracing op de PC gespeeld wordt, is dit ook echt aan te raden of kan dit ook op de PS4 ( zelfde kwaliteit? )
* Wat zijn de kosten van iracing ongeveer
* Kan ik mijn PS4 controller ook gebruiken op de PC met iracing

Verder hoop ik dat jullie mij nog wat meer informatie over iracing kunnen geven

Groeten Albert

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:36:
Goedemiddag allen

Ik ben totaal onbekend met iracing speel alleen geregeld de F1 game op de playstation, alleen haal ik hier niet echt voldoening om verschillende redenen ( onrealistisch, veel tegenstanders doe expres crashes veroorzaken etc.. ) nu ben ik opzoek naar iets nieuws alleen kan niet echt veel vinden over iracing.

Graag zou ik de volgende dingen willen weten ( misschien vinden jullie dit wel domme vragen maar ik stel ze gewoon )

* Ik las dat iracing op de PC gespeeld wordt, is dit ook echt aan te raden of kan dit ook op de PS4 ( zelfde kwaliteit? )

Groeten Albert
Ik ga een van jouw vragen beantwoorden: iRacing is enkel op PC te draaien.
Voor alle algemene informatie verwijs ik je naar (toch wel zeer uitgebreide) Topic Start

Ik ben enigszins bevooroordeeld, maar bij iRacing ben je niet snel uitgeracet ;)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:36:
Goedemiddag allen

Groeten Albert
En als aanvulling op @JoepW: Het is niet aan te raden om met een controller te racen. Voor te testen zou dat wel kunnen, maar de controle met een controller is te beperkt om de auto's binnen iRacing te besturen. Je hebt echt stuur en pedalen nodig.

Cube Nuroad Race (2022)

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Rfactor2 iRacing is populair onder de Playstation F1 generatie ;)

Pierre Gasly @ Nordschleife d:)b
https://www.instagram.com...heet&igshid=1uqe28xaxl7mf

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice W op 16-01-2019 21:56 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

• tim.w
Noob vraagje: Wat is de correcte manier om in Iracing een kleine deadzone te creëren aan het begin en einde van de travel van het gas- en rempedaal?

Ik maak gebruik van Heusinkveld Pro pedalen :)

[ Voor 5% gewijzigd door tim.w op 16-01-2019 22:55 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
tim.w schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:54:
Noob vraagje: Wat is de correcte manier om in Iracing een kleine deadzone te creëren aan het begin en einde van de travel van het gas- en rempedaal?

Ik maak gebruik van Heusinkveld Pro pedalen :)
Ik doe dat meestal met de kalibratie van iRacing zelf.
  1. Pedaal een klein beetje indrukken (gewenste deadzone). Je kan altijd 'back' doen om dit pedal opnieuw te kalibreren.
  2. Start kalibratie van pedaal
  3. Druk pedaal in tot gewenste punt (gewenste deadzone)
  4. Laat het pedaal rustig terugkomen tot waar je de kalibratie startte (zelfde deadzone, af te lezen door het aangegeven percentage)
  5. Bevestig kalibratie van pedaal
  6. Nu begin je dus aan het volgende pedaal met nog druk op het vorige pedaal. Niet goed. Dus druk je op back (of is het reset / cancel ;) ) en begin je weer bij 1)
Je kan ook in het file joyCalib.yaml de waarden wijzigen, maar daar heb ik me nooit in verdiept.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 17-01-2019 06:51 ]

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-01 16:37
JoepW schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 06:50:
[...]
Ik doe dat meestal met de kalibratie van iRacing zelf.
  1. Pedaal een klein beetje indrukken (gewenste deadzone). Je kan altijd 'back' doen om dit pedal opnieuw te kalibreren.
  2. Start kalibratie van pedaal
  3. Druk pedaal in tot gewenste punt (gewenste deadzone)
  4. Laat het pedaal rustig terugkomen tot waar je de kalibratie startte (zelfde deadzone, af te lezen door het aangegeven percentage)
  5. Bevestig kalibratie van pedaal
  6. Nu begin je dus aan het volgende pedaal met nog druk op het vorige pedaal. Niet goed. Dus druk je op back (of is het reset / cancel ;) ) en begin je weer bij 1)
Je kan ook in het file joyCalib.yaml de waarden wijzigen, maar daar heb ik me nooit in verdiept.
Ik doe het altijd anders:
Start kalibreren, druk het pedaal in tot waar je het einde wilt, hou hem bij het terugkomen vast tot waar je de deadzone wilt en klik klaar.

Verwijderd

Team van 4 zoekt 5e driver voor de 24h of Daytona.
Wij zitten rond de 1500 IR en rijden tussen de 44-41ers.
We rijden in de porsche 911 rsr. We zoeken iemand met ervaring in de auto en track.

• tim.w
Dan deed ik het toch niet helemaal goed. Ik drukte het pedaal een klein beetje in, drukte op back, drukte het pedaal tot het gewenste punt en liet hem vervolgens weer helemaal los. Ik had hierdoor altijd last van lichte input van het gas- en rempedaal.

@JoepW: Hier een filmpje hoe je het via de joycalib.yaml file kan doen:

[ Voor 12% gewijzigd door tim.w op 17-01-2019 07:46 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
tim.w schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:46:
Dan deed ik het toch niet helemaal goed. Ik drukte het pedaal een klein beetje in, drukte op back, drukte het pedaal tot het gewenste punt en liet hem vervolgens weer helemaal los. Ik had hierdoor altijd last van lichte input van het gas- en rempedaal.

@JoepW: Hier een filmpje hoe je het via de joycalib.yaml file kan doen:

[YouTube: How to adjust pedal deadzone & max brake force in iRacing.]
Ik doe de start deadzone dus bij begin en eind.
Misschien overbodig maar zo heb ik ook een beter gevoel voor hoeveel kracht ik zet en hoeveel slag ik ‘opoffer’ met de deadzone.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik gebruik daarvoor gewoon de heusinkveld tool. Daarin kun je easy met sliders bepalen hoeveel deadzone je wil hebben en dan syncen naar iracing

Cube Nuroad Race (2022)

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 14:34
derx666 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:55:
Ik gebruik daarvoor gewoon de heusinkveld tool. Daarin kun je easy met sliders bepalen hoeveel deadzone je wil hebben en dan syncen naar iracing
Je bedoelt DiView?

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06-2025
werkt dat dacht dat iracing altijd met de raw waarden werkte ?

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• JoepW

JoepW

Topicstarter
derx666 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:55:
De oude tool (die niet meer beschikbaar is op de site van Heusinkveld) kon dat idd, de nieuwe tool (SmartControl) niet.
dabelg schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:19:
[...]
werkt dat dacht dat iracing altijd met de raw waarden werkte ?
DiView werkt niet met iRacing aangezien iRacing een eigen kalibratie bestand genereert en DiView het opslaat ergens in Windows (register?).

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Leuk artikel in de volkskrant en weer gratis reclame voor iRacing!
https://www.volkskrant.nl...p-een-simulator~ba0278b6/

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:25:
[...]

De oude tool (die niet meer beschikbaar is op de site van Heusinkveld) kon dat idd, de nieuwe tool (SmartControl) niet.
Inderdaad met de oude tool die Dirk volgens mij geschreven heeft. Die werkt echt perfect. Voor de liefhebbers kan ik die wel even ergens opduikelen als er interesse is :)

Cube Nuroad Race (2022)

• tim.w
derx666 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Inderdaad met de oude tool die Dirk volgens mij geschreven heeft. Die werkt echt perfect. Voor de liefhebbers kan ik die wel even ergens opduikelen als er interesse is :)
Graag :)

• knightvision

knightvision

Ik gebruikte ook Diview bij caiberen HV tezamen Bij Iracing heb ik bij sommige autos de joy files per auto aangepast als ik b.v meer deadzone wou hebben. (zachtjes tegen rem aanleunen zonder daadwerkelijk direct te remmen.) Wel vinkje aanzetten zodat de RAW waardes aangaan bij diview.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Patch notes voor de update van vandaag. Spoiler alert: niet echt iets bijzonders.
This release includes several fixes and updates for 2019 Season 1.

CHANGE LOGS:

Tires
- The tire heat response for oval tracks has been reverted to the 2018 Season 4 system.
- - This should help to make multi-lane racing more viable and competitive.

Pit Stops
- Fixed an issue where drivers could get stuck in the pits when having a damaged wing with the Dallara DW12 or the Indycar Dallara - 2011.
- Fixed an issue where the pit crew would continually turn the car off during lengthy repairs, even when the driver was trying to turn it back on.

Porsche 911 RSR
- Adjustments have been made to several vehicle paint schemes.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
derx666 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:27:
[...]
Deze dus dan: http://files.got-racing.eu/SetupHeusinkveld_v0.2g.zip

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:16
Inmiddels ben ik ook als rookie begonnen aan mijn iracing avontuur alleen is het mij niet geheel duidelijk welke races (unranked/ranked etc) SR points geven?

Ranked is duidelijk maar kan je onder unranked matches of niet official matches nu wel of geen SR points verdienen of verliezen?

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Raven__NL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:42:
Inmiddels ben ik ook als rookie begonnen aan mijn iracing avontuur alleen is het mij niet geheel duidelijk welke races (unranked/ranked etc) SR points geven?

Ranked is duidelijk maar kan je onder unranked matches of niet official matches nu wel of geen SR points verdienen of verliezen?
Enkel bij 'official' races kun je SR en IR verdienen/verliezen. Bij hosted races/leagues niet.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Raven__NL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:42:

Welkom in ieder geval!
En succes met de start van een verslaving..

Misschien wordt het binnenkort weer eens tijd voor een driving school met de skip of mx-5?

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 18-01-2019 20:09 ]

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:16
JoepW schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:07:
[...]

Welkom in ieder geval!
En succes met de start van een verslaving..

Misschien wordt het binnenkort weer eens tijd voor een driving school met de skip of mx-5?
thanks! :)

Verslaving is wel het juiste woord.
Ben een week bezig en wil alleen maar rijden! Op dit moment probeer ik mijn SR rating omhoog te krijgen (inmiddels D @ ~3.5 @ Oval) met als doel ervaring op te doen. Ik heb namelijk interesse om de C class Indycar te doen als 1e "aankoop/doelstelling". Uiteindelijk wil ik ook F3 & F1 gaan doen maar ook de GT cup lijkt me interessant. Dus genoeg opties beschikbaar.

Skippy heb ik ook wel interesse in want dat schijnt de beste leercurve te zijn voor normale circuits met het oog op openwheel racing? Maar heb zeker interesse!!

• ZFLaSH
Nadat ik gisteren weer een bak framedrops had tijdens de IMSA ben ik er klaar mee. Compleet nieuwe PC samengesteld en op de bestel knop geramd. Komende week komt het spulletje binnen waaronder een 9900K en een 2080ti. Kan ik hopelijk weer een paar jaar vooruit.

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-01 21:39
flopdoc schreef op zondag 13 januari 2019 @ 00:12:
[...]

Met bijna alles op max heb ik nu 75 - 80 fps op Tsubuka met i5 9600K@4.6 GHZ en MSI 1080 8 GB kaart. Een aantal andere banen gaan ruim over de 120 fps.

Nu nog beter leren rijden ;-)
Gisteren ook liggen testen met alles op max nu eindelijk een stabiele 90fps op Tsubuka. I7-9700k @ 5.1Ghz en een 1080ti :o

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• knightvision

knightvision

Raven__NL schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:05:
[...]

Skippy heb ik ook wel interesse in want dat schijnt de beste leercurve te zijn voor normale circuits met het oog op openwheel racing? Maar heb zeker interesse!!
Mijn ervaring is juist dat de skippy voelt als een uit te kluit gewassen kart met wielen van een oude opel.
Het glibberen en glijden is heerlijk in die auto. Maar opstap voor open wheelers zo ervaar ik het iniedergeval totaal niet.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

De Skip heeft in vergelijking met andere open wheelers 0 downforce. Die vleugels zijn echt voor de sier. Wat in de Skip wel zo is, is dat je de juiste rij techniek moet hebben om er snel mee te gaan. Doordat hij zo weinig power heeft moet je momentum houden. Als je de Skip goed onder controle hebt en er snel mee bent, dan zit het met de techniek wel goed en dat kun je toepassen op iedere andere auto.

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 19:59
Ook wij als NAB Racing doen mee aan de 24 uur van Daytona. Leuk gegeven: Marco (derx666) hebben we leren kennen op TGL, zo kan het dus lopen :)
Wordt de eerste official endurance event waarmee ook Frank (The_FrankO) meedoet!

We hebben er zin in, wie weet gooit Gerrit nog een live stream online, dan zullen we de link hier posten

iRacing Profiel

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Wij, Virtual Motorsport, gaan ook weer mee doen. Verwacht split 2 voor ons.

• ZFLaSH
Succes iedereen!
Pagina: 1 ... 165 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies