Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant
Je zou ook nog 2 weken kunnen wachten op de CES, daar wordt als het goed is een 16core Ryzen aangekondigd op 5.1 GHz boost.Ericjooo schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:42:
[...]
Dat is dus een i5 9600k? Die was ik idd al tegengekomen en de G.Skill DDR4 Aegis 16GB 3000MHz zou dus ook wel redelijk moeten zijn?.....tnx voor de info
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

De setup die we (verplicht) gaan gebruiken tijdens de GoT iRacing school morgen: http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/Setups/Download/35979
Ik denk dat ik weet waarom ik die auto ruk vind. Als je maar even 1 fractie wielspin hebt, dan heeft ie daarna 2-3 bochten gewoon geen grip whatsoever. Ik hoop dat ik er na morgen anders over denk, maar wat mij betreft is dit gewoon een k*t kar.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Te laat....dit is het gewordenArfman schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:13:
[...]
Je zou ook nog 2 weken kunnen wachten op de CES, daar wordt als het goed is een 16core Ryzen aangekondigd op 5.1 GHz boost.
Intel Core i5 9600K
Asrock Z370 Extreme4
G.Skill DDR4 Aegis 16GB 3000MHz
Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Maandag maar even knutselen, wie weet vind ik dan de laatste drie seconden naar Nick
Maar met de F3 en FR3.5 was het toch wel weer aantrekkelijk om weer wat meer tijd aan open wheelers te besteden. Moeilijke start mee gehad, maar dat lag in het geval de FR3.5 toch ook aan de circuitkeuze. Zolder Alternate is nog nooit mijn vriend geweest. Inmiddels met beide auto's aardig mijn draai gevonden, ik kan al veel beter rond komen maar de resultaten zijn er nog niet naar. Kom ik niet in de ellende van een ander terecht, dan verpruts ik het zelf wel doordat ik dan denk dat er nog wel een tandje bij kan...
Hoe fijn is het dan om daarnaast ook nog met de GTE's te blijven rijden en een race zo te kunnen finishen (ik rij met de Porsche). Qua iRating en SR is het de laatste tijd allemaal niet best, maar qua lol in het racen gelukkig wel

De GoT iRacing school zal definitief op Zondag 30 december om 20:00 plaatsvinden en is te vinden in onze League.
Denk er aan om vooraf wat te oefenen met de juiste setup
En zorg voor een goede werking van TeamSpeak het liefst met push to talk en niet voice activiation. De gegevens van onze teamspeak server staan op onze site.
De echte instructeur is Nick Thissen en ik zal zeker bijstaan en tips geven, maar heb niet de snelheid en handigheid die Nick wel heeft met de F3.
Hier de groep die zich tot nu toe heeft aangemeld: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PwixG0NEj_c1ZYyBV0UD8dy8g6CDdNA8kCpBr40nnqU/edit?usp=sharing
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 30-12-2018 07:54 ]
Hierbij mijn eerste video capture van afgelopen GoT race op Suzuka.
Mijn openingslap was te voorzichtig, daarna had ik een redelijke pace gevonden.
Close racing met helaas een race accident in de 9de ronde....shit happends.
Zit nog wat te draaien aan de knoppen, maar vrees dat er niet meer power in mijn PC zit
Dan zou ik de kwaliteit wat lager zetten en/of de zijschermen uit doen.Maurice W schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:54:
Klopt, ik ben ook nog niet tevreden met het resultaat.
Zit nog wat te draaien aan de knoppen, maar vrees dat er niet meer power in mijn PC zit
[ Voor 65% gewijzigd door JoepW op 30-12-2018 16:11 ]
Wel jammer want ik doe graag deze lessen met jullie.
Na wat initiële moeite om de auto de juiste kant op te laten rijden een setup gekregen die hem wat stabieler maakte. Na de demo van Nick qua lijnen meteen 0.5 seconde van mijn (trage) tijd af om uiteindelijk te eindigen op een 1.06.3. Voor mij zeer acceptabel, zeker als je weet dat ik begon met een 1.08.5.
Heren, nogmaals bedankt, het was gezellig en tot volgend jaar!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Cube Nuroad Race (2022)
Wel toffe avond gehad met Big C's Mazda MX-5 Challenge League op Summit Point.
Maaruh, aparte mensen, sommige van die amerikanen. Ik zat op Discord met n groep. Bizar! Schreeuwen en spreuken zoals:"Are you pumped?... Yeah man, i'm fucking stocked!". Dus, ff de mic uit gezet.
Ik moest maar hopen op n plekje aangezien er iets van 600 aanmeldingen waren en maar 40 pitboxen. Dus vaak refreshen en hopen dat er een groen stuurtje te zien kwam. Gelukkig lukte het.
De Irating liep uiteen van een dude genaamd Robert R Hartley met een IR van 9600 en mensen zoals ik die nog ergens op de 2000 grens lopen te klooien. Onverwacht een hele toffe race gehad. Als 24e gekwalificeerd en nadat de ene, na de andere auto, links en rechts van de baan afschoten stuk naar voren kunnen opwerken. Alleen maar battles gehad. Lekker hoor! Was ook lekker druk op de baan! Uiteindelijk 12e geworden nadat ik helaas mn pitbox iets overschoot. Voor mijn doen prima uitslag.
Ja, toen ik het zag had ik ook zoiets van laat maar. iRating zegt trouwens niet zo heel veel. Ik ken iemand die alleen maar leagues rijdt en die een iRating van 1400 of zo heeft. Rijdt vervolgens wel rondjes om de meeste heen. Ikzelf rij ook maar heel weinig officiele wedstrijden en doe alleen wat racen in een paar leagues (als het lukt met de kleintjes).Alarisico schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:16:
Jammer dat ik gisteren net weg moest toen Nick z'n rondjes ging doen. Ik vind de School avonden altijd erg leerzaam maar helaas. Heeft iemand een replay bewaart toevallig?
Wel toffe avond gehad met Big C's Mazda MX-5 Challenge League op Summit Point.
Maaruh, aparte mensen, sommige van die amerikanen. Ik zat op Discord met n groep. Bizar! Schreeuwen en spreuken zoals:"Are you pumped?... Yeah man, i'm fucking stocked!". Dus, ff de mic uit gezet.
Ik moest maar hopen op n plekje aangezien er iets van 600 aanmeldingen waren en maar 40 pitboxen. Dus vaak refreshen en hopen dat er een groen stuurtje te zien kwam. Gelukkig lukte het.
De Irating liep uiteen van een dude genaamd Robert R Hartley met een IR van 9600 en mensen zoals ik die nog ergens op de 2000 grens lopen te klooien. Onverwacht een hele toffe race gehad. Als 24e gekwalificeerd en nadat de ene, na de andere auto, links en rechts van de baan afschoten stuk naar voren kunnen opwerken. Alleen maar battles gehad. Lekker hoor! Was ook lekker druk op de baan! Uiteindelijk 12e geworden nadat ik helaas mn pitbox iets overschoot. Voor mijn doen prima uitslag.
ZFLaSH schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:32:
[...]
Ja, toen ik het zag had ik ook zoiets van laat maar. iRating zegt trouwens niet zo heel veel. Ik ken iemand die alleen maar leagues rijdt en die een iRating van 1400 of zo heeft. Rijdt vervolgens wel rondjes om de meeste heen. Ikzelf rij ook maar heel weinig officiele wedstrijden en doe alleen wat racen in een paar leagues (als het lukt met de kleintjes).
Klinkt tof! Ik moet eigenlijk ook eens meer in de MX5 gaan rijden. Maar ben al blij dat ik nu eindelijk eens een heel seizoen (lijk) te rijden in de Skip
Wie weet volgend seizoen of eens in de MX5 world cup
[ Voor 6% gewijzigd door flopdoc op 02-01-2019 12:00 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
In iRacing de FPS meter aanzetten (met CPU en videokaart balkjes), en kijken wat de oorzaak is van de lage fps, ergo, welk balkje het langste wordt. Als het in nummers wordt weergegeven dan geeft Renderer (R), Graphics (G) (beide vga kaart), of CPU (C) een getal wat tussen de 10 en 16 zit. 1000 delen door dat getal geeft aan welke FPS je zou kunnen halen. In jouw geval dipt ie naar ong. 70 fps, dus je zou ergens een keer iets rond de 14 moeten zien. Dat geeft aan waar je gelimiteerd wordt.flopdoc schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:59:
Met mijn i5 4670K@4.2 GHz en 1080 kaart, triple monitor full HD, haal ik op Belle Island 70 fps. Enig idee of upgraden naar een 9600K een wezenlijke verbetering in fps geeft, beperkt mijn CPU de GPU?
In principe zou ik zeggen dat een 4670k op 4.2 snel genoeg zou moeten zijn. Ook een 1080 is rap genoeg om iig boven de 100fps te halen.
Wat natuurlijk wel nog zou kunnen is dat of je CPU of GPU (te) warm worden, en dus lager clocken dan wat je denkt. Een programma als HWINFO64 is perfect om dit alles uit te lezen.
Cube Nuroad Race (2022)
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ook zijn alle tips welkom.
Ik heb een budget van 1400 euro.
Ik zoek iets waar het liefst een stuur(met veel knoppen, VR) bij zit, of die ik er bij kan kopen zodat ik gelijk
aan de slag kan.
Ik ben nogal a-technisch, vandaar. Op het internet kom ik genoeg wheel-bases tegen maar zonder stuur.
Ideeen?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gewoon bij Tomo van Simracing bay kopen, met fanatec conversie die je bij SRM kan kopen en dan kan je elk fanatec stuur erop. Dat is de goedkoopste optie qua sturen.Alarisico schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:16:
Ik ga een DDW kopen dus als iemand er nog één kwijt wil?
Ook zijn alle tips welkom.
Ik heb een budget van 1400 euro.
Ik zoek iets waar het liefst een stuur(met veel knoppen, VR) bij zit, of die ik er bij kan kopen zodat ik gelijk
aan de slag kan.
Ik ben nogal a-technisch, vandaar. Op het internet kom ik genoeg wheel-bases tegen maar zonder stuur.
Ideeen?
Ik heb evt nog een unit van Tomo staan, daar zit alleen de IONI kaart niet meer in:
https://granitedevices.co...-servo-stepper-drive.html
Dan hoef je alleen nog een motor aan te schaffen of iets, maar dat kan vast ook wel bij Tomo.. Maar goed, ik zou gewoon tomo checken.
Nee, dit vond ik niet zo heel leuk..
De start was dramatisch. Ik kon andere Joep net niet ontwijken, helaas. Dus meteen teruggestrompeld en een repair gedaan.
En daarna met nog wat kleine spins zonde schade terug gekomen tot plek 5.
Jammer van die extra stop anders was ik wel beter geeindigd.
Maar de combo is wel moeilijk, zeg.
De standen zijn overigens bijgewerkt.
Wij zijn met 3 (1 belg, en 2 nederlanders), en zoeken nog volk. iRating speelt geen rol, gewoon voor het plezier en finishen natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Scifo83 op 02-01-2019 22:35 ]
Nee heeft nog best meegevallen, slechts 4 maal gespind zonder schade en telkens de chicane overleefd. Had het niet verwacht. Is niet de ideale combo...
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Ik koos er voor om, zonder er mee gereden te hebben, over te switchen naar de setup die Nick last minute had aangepast, voor mij bleek dit geen juiste gok. Ik kon niet goed met deze setup overweg en spinde vanaf P1 na 2 ronden, door een domme actie (achteruit rijden, dacht dat het kon) een quick repair, paar ronde later iemand niet kunnen ontwijken die spinde bij het opgaan van de oval, nogmaals quick repair om 2 ronde later te spinnen in de snelle chicane op de oval en toen was het klaar.
Toch nog maar zelf een officiele race ingedoken met de eerdere setup die Nick had gedeeld voor de driving school. Een P2 in Quali en een eerste race overwinning in maanden in de top split! met 27 seconde voorsprong op de nummer 2 en kan werkelijk zeggen dat ik het rustig aan gedaan heb in de race.
Toch ben ik blij met de tijd moeite en energie die je er in hebt gestopt hoor Nick, het is dus geen commentaar op jou setup, ik kon er simpelweg niet mee uit de voeten.
De skip heeft geen lichten, dus dat is denk ik een foutje van iRacing.flopdoc schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:40:
Even een heeeeele domme vraag: ik stond vanmiddag met de Skip op Interlagos, en het was hartstikke donker? Er reed ook niemand.... Gaan er lichten aan, moet ik op een of andere manier koplampen aan doen?![]()
Zoals ik al vermoedde. LATE afternoon en dan wordt het dus donker
[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 02-01-2019 23:27 ]
Ja was jammer... Ik snap nog steeds niet hoe je zo veel verschil kan merken in de setupsTonCoronel schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:10:
Tjonge jonge wat een drama race zeg.
Ga vanavond misschien ook een race wagen, gewoon met deze setup denk ik
Gisteren helemaal de race vergeten!!
Dat krijg je er nou van als je DDW wilt kopen!!!
Godsamme, daar baal ik wel van. Ging net zo lekker in de stand en Roval is toch wel een vet circuit
ben ik achter gekomen.
Sorry heren.... en dames?
Bedankt voor de reacties op mn DDW vraag, BM en Scr33x0r. Ik begin het een beetje door te krijgen. Lol.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dankzij de mail wist ik dat het gisteravond was.
Had iemand trouwens ook bij bocht 5 en 6 framedrops?
Aha dan ben ik niet zelf gek.JoepW schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:25:
[...]
De skip heeft geen lichten, dus dat is denk ik een foutje van iRacing.
Zoals ik al vermoedde. LATE afternoon en dan wordt het dus donker: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3631203.page
- Hoe zie ik daarmee wat de limiterende factor is? Kijken waar het hoogste getal achter staat? Bij mij staat bij R en G ongeveer 12 en bij C 4.derx666 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:12:
[...]
In iRacing de FPS meter aanzetten (met CPU en videokaart balkjes), en kijken wat de oorzaak is van de lage fps, ergo, welk balkje het langste wordt. Als het in nummers wordt weergegeven dan geeft Renderer (R), Graphics (G) (beide vga kaart), of CPU (C) een getal wat tussen de 10 en 16 zit. 1000 delen door dat getal geeft aan welke FPS je zou kunnen halen. In jouw geval dipt ie naar ong. 70 fps, dus je zou ergens een keer iets rond de 14 moeten zien. Dat geeft aan waar je gelimiteerd wordt.
In principe zou ik zeggen dat een 4670k op 4.2 snel genoeg zou moeten zijn. Ook een 1080 is rap genoeg om iig boven de 100fps te halen.
Wat natuurlijk wel nog zou kunnen is dat of je CPU of GPU (te) warm worden, en dus lager clocken dan wat je denkt. Een programma als HWINFO64 is perfect om dit alles uit te lezen.
- Mijn CPU en GPU worden ongeveer 80 graden , lijkt me niet te warm?
Ik heb gisteren geen mail gehad hoor.
Ik weet denk ik al waarom. Mijn account is gisteren verlopen en die mailtjes gaan via het league systeem. Ik gok dat die geen mails sturen naar verlopen accounts. Had hem nog niet verlengt omdat ik wist dat ik gisteravond sowieso geen iRacing ging doen.
[ Voor 39% gewijzigd door Phydomir op 03-01-2019 10:36 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Scr33x0r schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:22:
[...]
Gewoon bij Tomo van Simracing bay kopen, met fanatec conversie die je bij SRM kan kopen en dan kan je elk fanatec stuur erop. Dat is de goedkoopste optie qua sturen.
Ik heb evt nog een unit van Tomo staan, daar zit alleen de IONI kaart niet meer in:
https://granitedevices.co...-servo-stepper-drive.html
Dan hoef je alleen nog een motor aan te schaffen of iets, maar dat kan vast ook wel bij Tomo.. Maar goed, ik zou gewoon tomo checken.
R & G zijn beide de GPU, oftewel je GPU is de limiterende factor in deze. Wellicht dat je teveel opties aan hebt staan? Zou je eens een screenshot/foto van je graphics opties kunnen maken?flopdoc schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:06:
[...]
- Hoe zie ik daarmee wat de limiterende factor is? Kijken waar het hoogste getal achter staat? Bij mij staat bij R en G ongeveer 12 en bij C 4.
- Mijn CPU en GPU worden ongeveer 80 graden , lijkt me niet te warm?
Cube Nuroad Race (2022)
https://www.simracingbay.comAlarisico schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:45:
Ik kan Tomo nergens vinden. Kan je een linkje erbij zetten?
[...]
Cube Nuroad Race (2022)
Idd gaan de mailtjes via de League..Phydomir schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:32:
[...]
Ik heb gisteren geen mail gehad hoor.
Ik weet denk ik al waarom. Mijn account is gisteren verlopen en die mailtjes gaan via het league systeem. Ik gok dat die geen mails sturen naar verlopen accounts. Had hem nog niet verlengt omdat ik wist dat ik gisteravond sowieso geen iRacing ging doen.
Ik had vrijwel alle opties aanstaan, dat kan op andere banen meestal prima, de 1080 kan toch wel veel aan, zelfs met triple screens. . Kennelijk is Belle Island een fps killer. Als ik de shader naar medium zet verbetert het al. Dank voor de info, ik tweak wel met de grafische settings, had alleen gehoopt dat alle opties met een 1080 wel aan kunnen, of dat een snellere CPU het nog zou kunnen verbeteren (scheelt wel weer geld dat dat nu niet het geval blijkt!).derx666 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:46:
[...]
R & G zijn beide de GPU, oftewel je GPU is de limiterende factor in deze. Wellicht dat je teveel opties aan hebt staan? Zou je eens een screenshot/foto van je graphics opties kunnen maken?
Ik heb met 3 screens absoluut niet alle details aan staan. Ik richt me op 144+ FPS en met de spullen (pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 5, pricewatch: Intel Core i7-6700K Tray & pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB) die ik heb moet er dan echt wat uit.flopdoc schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:39:
[...]
Ik had vrijwel alle opties aanstaan, dat kan op andere banen meestal prima, de 1080 kan toch wel veel aan, zelfs met triple screens. . Kennelijk is Belle Island een fps killer. Als ik de shader naar medium zet verbetert het al. Dank voor de info, ik tweak wel met de grafische settings, had alleen gehoopt dat alle opties met een 1080 wel aan kunnen, of dat een snellere CPU het nog zou kunnen verbeteren (scheelt wel weer geld dat dat nu niet het geval blijkt!).
Moet Interlagos nog aanschaffen voor deze week. Skip in het donker op de Nordschleife was nog best goed te doen
[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 03-01-2019 12:29 ]
Aha, dan ben ik weer "gerustgesteld", ik ga ook maar voor 144+. Dan maar wat minder eyecandy.
[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 03-01-2019 13:19 ]
Een 950 is dan ook niet echt een top kaart, maar eerder medium tot low-end. Een 1060 6gb/970 scheelt dan al een hele boel. Ook die 950 overclocken, je laat toch geen gratis performance liggen ? Mijn 970 is een 2e hands kaart, die ik zo'n 2 jaar geleden gekocht heb. Sinds die tijd draait ie bij mij al op 1530mhz. Standaard is 1100mhz met 1329mhz boostclock. Geen enkel centje pijn. MSI afterburner installeren en gaan met die banaan. Er zijn online genoeg howto's te vinden om die kaart te overclocken.FastFred schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:29:
i5 4670, 16GB geheugen, GTX950 en 1 24" 1080p scherm, niks overclocked. Haalde vorige week 70-90fps op Belle Isle met de Skip. Op de meeste circuits zit ik rond de 120fps.
Moet Interlagos nog aanschaffen voor deze week. Skip in het donker op de Nordschleife was nog best goed te doen
Cube Nuroad Race (2022)
Meh, ik vind de performance zoals die nu is eigenlijk wel prima. Ik zie dat GTX1060 kaarten 2e hands best interessant aan het worden zijn, misschien mijn daily upgraden en 1 GTX970 in de racepc zetten.
[ Voor 102% gewijzigd door FastFred op 03-01-2019 13:27 ]
Cube Nuroad Race (2022)
ik had eerst ook 2 pc's staan, maar dat is best een dure grap als je ze allebei up to date wilt houden.
nu heb ik gewoon 1 knappe pc staan die zowel 2x desktop aanstuurt als een triple setup voor het racen.
Ziet er cool uitderx666 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:35:
Wat moet je met 2 970's in je daily?
@Scifo83 zoekt nog iemand denk ikbluuuurgh schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:07:
Zat een beetje rond te kijken met de 24h van Daytona, maar eigenlijk begint het toch wel te kriebelen. Iemand nog een extra rijder nodig (liefst niet de DP)?
Een GTX1060, een GTX1070, een GTX1080 ? Wat is wijsheid?
En dan heb ik het natuurlijk ook over prijs/kwaliteit
[ Voor 8% gewijzigd door Ericjooo op 06-01-2019 18:43 ]
Elke kaart die je kiest zal je huidige HD6950 kaart slopen. Je kunt dus elke kaart kiezenEricjooo schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:04:
Goed, de PC is nu geupgraded naar een i5 9600k en 16GB, maar wil nog een beetje sneller op drie schermen (nu 50-60fps). Ik denk zelf dat mijn HD6950 Flex 2GB de bottleneck is voor meer fps; Wat is nu slim om voorlopig weer een beetje mee te komen: minimaal 6 GB
Een GTX1060, een GTX1070, een GTX1080 ? Wat is wijsheid?
En dan heb ik het natuurlijk ook over prijs/kwaliteit
Vega 56 serie amd om en nabij 3 a 400,-
RTX 2070 serie b.v gigabyte +/- 500,-
Of nog iets goedkoper de 2060 serie.....
De pascal 1080 serie is niet meer in productie of te krijgen nieuw.....
<EDIT>
Zei diegene die zojuist geboden heeft op een 1080
[ Voor 37% gewijzigd door derx666 op 07-01-2019 01:49 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Ben nu aan het trainen voor Martinsville, volgende week. Ben benieuwd of er in dit topic meer mensen op oval rijden, ik vermoed eigenlijk van niet, maar zo ja: ik ben best bereid daar voor GoT initiatieven voor te ondernemen.
Doel is uiteindelijk Indycar en/of Nascar C Fixed.
De F3 nu ook gaan rijden wordt erg veel, ik hoop volgend seizoen aan te sluiten bij de races hier.
[ Voor 6% gewijzigd door Loekoe op 07-01-2019 11:20 ]
Zoja is het merkbaar (meer crashes ) door meer rookies in het veld?
Zijn er niet heel veel maar wel een aantal. Ik rijd zo nu en dan de NiS. Deze loopt nu niet maar die volgt het echte NASCAR seizoen per week en zal dus over een week of 4/5 weer beginnen. Kan je al vanaf je D licentie aan mee doen en zijn races van 50% van de echte race. Zo komt er ook veel tactiek bij kijken. Daarnaast zijn nog enkele volledige afstand races zoals de Daytona 500.Loekoe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:12:
Ben benieuwd of er in dit topic meer mensen op oval rijden, ik vermoed eigenlijk van niet, maar zo ja: ik ben best bereid daar voor GoT initiatieven voor te ondernemen.
Die laatste moet ik helaas missen omdat ik dan bij de echte race zit.
/verkapte kijk mij eens even naar een race heel ver weg gaan post
Setup van setupsync geplukt, half uurtje oefenrondjes gereden, daarna maar 's aan een race begonnen. Kwali was méh, 1e ronde had sneller gekund en 2e ronde helaas 1 inc. Ik start als 9e, bij de start direct al 2 plekjes goed gemaakt. En daarna bleven er ronde na ronde maar mensen af vliegen en ik kon er iedere keer prachtig tussendoor slalommen
Met nog 2 ronden te gaan, alsof het magic is, verdwijnt hij ineens uit het niets, geen disconnect of wat, gewoon ineens van de baan verdwenen, stroomuitval bij hem ofzo, geen idee. Toen moest ik nog aardig doortrappen om P2 en 3 voor te blijven, maar dat is gelukt, race gewonnen
Ik ben benieuwd wat jou eerste indruk zal zijn van Daytona Rising. Ook benieuwd naar de toegankelijkheid tijdens een NASCAR event. Bij de Rolex 24 wat het heel open en kon zo tussen de garages en de trailers lopen.Phydomir schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:08:
[...]
/verkapte kijk mij eens even naar een race heel ver weg gaan post![]()
Paul en Ton waren in de practise verreweg de snelste. In de race tot kort na de 1e stop een leuk gevecht gehad om de 1ste plek met Paul en Ton.
Was zeker leuk Joep, door een verkeerde setup (Charlotte) was mijn quali aardig slecht, ik geloof een seconde trager dan in practice met een P5 tot gevolg.Joep Gelissen schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:28:
Het was een vermakelijke race vanavond. De F3 op Brands Hatch is een mooie combo.
Paul en Ton waren in de practise verreweg de snelste. In de race tot kort na de 1e stop een leuk gevecht gehad om de 1ste plek met Paul en Ton.
Maar gelukkig in de race redelijk competatief met de juiste setup. Door her en der foutjes van Paul was het vooraan inderdaad erg spannend tot net na de pitstop Paul spinde en het de hele kopgroep (1 t/m 4?) in de vangrail lag. Ik reed zo dicht achter Paul toen het mis ging bij hem dat uitwijken onmogelijk was helaas.
Ik kon nog wel doorrijden en dacht initieel geen tot weinig schade te hebben, helaas met de aero damage toch bijna 3 seconde trager en toch nogmaals een pitstop gemaakt, hierdoor kwam ik achter Dirk op P2 terug de baan op. Ik was wel wat sneller dan Dirk en met een paar rondes te gaan zat ik heel dicht op zijn staart, klaar om toe te slaan toen ik een brakecheck kreeh
Ik vondt het wel een vermakelijke race en persoonlijk blijf ik het een hele leuke wagen vinden.
In de race kon ik een tijdje Dennis redelijk bijhouden. Toen hij uitviel spinde ik in de ronde daarna en verloor weer 4 plekken. Martijn ging er niet veel later vanaf, en ik kon Sven en Bjorn weer inhalen. Dirk lag toen al een aantal seconden op me voor, en we reden nagenoeg dezelfde tijden op dat moment.
Toen ging de kop van het veld de pits in, en kwamen precies bij mij weer de baan op. Ik zat vlak achter Ton en Paul toen Paul overstuur kreeg in een van de snelle rechter knikken, waardoor Tom hem niet meer kon ontwijken. Achteraf gezien had ik Tom misschien wel kunnen ontwijken, maar ik nam in een split-second de verkeerde beslissing. Het scheelde dat ik toch nog moest pitten, dus rustig naar de pits gereden, nieuwe auto en weer door.
Daarna begon de concentratie een beetje af te nemen met 2 of 3 spins tot gevolg. Uiteindelijk nog als 5e gefinished.
Helaas kan ik niet wennen aan de auto. Ik vind hem vaag sturen, en heb totaal geen enkel gevoel van grip of balans. Elke bocht is een schietgebedje of ik er heel uitkom. Als ik niks anders te doen heb op maandag dan zal ik misschien nog wel een keer meerijden, maar vaak zal dat niet zijn.
Cube Nuroad Race (2022)
Meerderheid hier op GoT zijn road racers, ik doe graag beide. Ik kan je de NASCAR iRacing Series (NiS) echt aanraden, ik doe altijd de race van zaterdagochtend. Ik ben dan ook vaak op teamspeak te vinden.Loekoe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:12:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar omdat ik eerdere een (onsuccesvolle) poging heb gedaan om te starten met iRacing was ik een beetje huiverig om me opnieuw te melden. Afijn, nu een stuk serieuzer begonnen met het bouwen van een nieuwe PC, VR en Fanatec-setje. Rijd nu met Crew Chief en dat is echt óntzettend leuk. Helemaal top, eerste week gereden in de MX5-cup uiteraard, niet onaardig. Maar toen ontdekte ik de streetstock oval, en dat liep al snel als een tierelier. Enorm leuk ook, veel leuker dan ik had verwacht. Kleine foutjes worden hard afgestraft, en de spanning is daardoor enorm. De verschillen zijn ook klein. Dus komende weken ga ik verder in de Ovals met de National Series (K&N), gisteren op de Charlotte Roval gereden en dat was echt een ramp. Eén keer te hard over de curbs en je blaast de engine op. Begrijp de auto er nog niet goed genoeg voor denk ik, en dan helpt de eerste week meteen op de Roval niet. Topsplit met bizar snelle jongens en meisjes. Uiteindelijk nog midfield geeïndigd door (extreem) langzaam te rijden maar de auto heel te houden.
Ben nu aan het trainen voor Martinsville, volgende week. Ben benieuwd of er in dit topic meer mensen op oval rijden, ik vermoed eigenlijk van niet, maar zo ja: ik ben best bereid daar voor GoT initiatieven voor te ondernemen.
Doel is uiteindelijk Indycar en/of Nascar C Fixed.
De F3 nu ook gaan rijden wordt erg veel, ik hoop volgend seizoen aan te sluiten bij de races hier.
Deze community kan wel wat oval rijders gebruiken
Afgelopen weekend een race gedaan op Spa. Dat ging niet goed maar dat was vooral mijzelf aan te rekenen. Ik heb wel wat momentjes gehad waarvan ik dacht, is dat niu nodig?, maar die hadden een hogere license dan D. Dus nee op basis van deze ervaring kan ik niet zeggen dat het erger is geworden.knightvision schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:03:
Zijn er mensen die gewoon door zijn blijven racen in de Formule 2.0 nu in een lagere classe D ?
Zoja is het merkbaar (meer crashes ) door meer rookies in het veld?
@Phydomir, gaaf dat je naar de Daytona 500 gaat! Afgelopen zomer was ik bij de Las Vegas race, wat enorm gaaf!
Ik rij ook af en toe Nascar! Heel weinig maar dat heeft niks met Nascar te maken.
Jaloers dat sommige een echte race in amerika bezocht hebben. Staat nog op mijn bucketlist zo,n trip.
Echter ben ik ook een zwaar NHL en soms NFL freak dus dat gaat nog erg prijzig worden hihihih
GraagScifo83 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:15:
GT3 in de Merc. Ben nu aangesloten bij een team dat 2de team wil laten deelnemen maar nog onduidelijk met hoeveel rijders we zijn. Kzal eventjes navragen als je nog zoekt..
Leuk om te zien dat er meer mensen wel oval rijden toch.The_FrankO schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:48:
[...]
Meerderheid hier op GoT zijn road racers, ik doe graag beide. Ik kan je de NASCAR iRacing Series (NiS) echt aanraden, ik doe altijd de race van zaterdagochtend. Ik ben dan ook vaak op teamspeak te vinden.
[...]
Afgelopen weekend een race gedaan op Spa. Dat ging niet goed maar dat was vooral mijzelf aan te rekenen. Ik heb wel wat momentjes gehad waarvan ik dacht, is dat niu nodig?, maar die hadden een hogere license dan D. Dus nee op basis van deze ervaring kan ik niet zeggen dat het erger is geworden.
@Phydomir, gaaf dat je naar de Daytona 500 gaat! Afgelopen zomer was ik bij de Las Vegas race, wat enorm gaaf!
Ik ga zeker kijken naar die NiS, leuk ook dat de races wat langer zijn. Lijkt me enorm pittig.
Ik had vandaag een dramatisch race op Martinsville met de K&N. Had een redelijke qali P9, maar een slechte start. Gelijk 2 plekken verloren. In lap 10 verremde ik me me, nog 2 plekken. Toen van achteren weggetikt.
Het is een hele kleine baan, en daar dan met 20 auto's over heen toeven is gedoemd tot crashes. In de street stock is het redelijk ontwijken, maar deze auto gaat een stuk harder. Gaat veel oefenen worden komende weken om er weer een beetje in te komen. Met een superspeedway zal dat ook gemakkelijker gaan.
Ook zat ik in een race met rijders met SOF van 5000, en andere hele hoge aantallen. Daar raakte ik een beetje in de stres van. Heeft iemand tips daarvoor?
[ Voor 5% gewijzigd door Loekoe op 08-01-2019 22:37 ]
Dit is ongelooflijk, echt heel vet. Ik heb begrepen dat dit voor de patch was. Is de auto daardoor ineens langzamer geworden?JoepW schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:44:
Voor de mensen die geen FB hebben hier een sterk rondje van Max Verstappen @ Charlotte (C) Team Redline
[YouTube: Max Verstappen F3 World Record at Charlotte Motor Speedway Roval]
Nee hoor dit was gewoon recent.Loekoe schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:36:
[...]
Dit is ongelooflijk, echt heel vet. Ik heb begrepen dat dit voor de patch was. Is de auto daardoor ineens langzamer geworden?
Ok kzal vragen om u een teaminvite te sturen
Afgelopen maandag een redelijk GoT toernooi gereden. Practice was erg goed, qualy slecht en de race was redelijk. In de openingsronden maakte ik zelf een stuurfout en spinde. Dankzij meerdere uitvallers toch nog P9 gefinisht. Ook ik kreeg de 15s bonus voor het foutief insturen naar de pits, maar dat had uiteindelijk geen invloed op de uitslag.
De absolute highlight van de race was voor mij de 10+ laps chase tussen Eric Nannings en mij....Echt top!
We waren even snel (of langzaam)...tis maar nét hoe je het bekijkt
Ik zit zelf ook regelmatig op de ovals, Indycar fixed om precies te zijn. Open wheel ligt mij wat meer dan stock cars.The_FrankO schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:48:
[...]
Meerderheid hier op GoT zijn road racers, ik doe graag beide. Ik kan je de NASCAR iRacing Series (NiS) echt aanraden, ik doe altijd de race van zaterdagochtend. Ik ben dan ook vaak op teamspeak te vinden.
Het leuke aan ovals vind ik dat vrijwel elke race spannend is. Op road races heb je (afhangkelijk van de klasse) al snel seconden tussen de auto's zitten, zeker als je wat achterin het veld rijdt. Met de ovals gaat het meestal wel aardig gelijk op, zeker met de cautions tijdens de races.
Road Racing vergt meer skills. Oval Racing komt meer "luck" bij kijken. 90% van de oval race is wat aanmodderen en de laatste laps zorgen dat je in een goede positie zit.
Prove me wrong
Het zijn imo 2 verschillende disciplines en er komt dus andere vaardigheden/technieken/tactieken bij kijken. Ben zelf niet zo'n oval fan, slechts enkele races gedaan maar kan wel begrijpen dat mensen dit leuk en intens vinden.Scifo83 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:42:
Maar laten we nu eerlijk zijn.
Road Racing vergt meer skills. Oval Racing komt meer "luck" bij kijken. 90% van de oval race is wat aanmodderen en de laatste laps zorgen dat je in een goede positie zit.
Prove me wrong
Is een beetje hetzelfde als rally en rallycross vergelijken, ze hebben soortgelijke eigenschappen maar zijn toch totaal verschillend.
Deze discussie is al vaak gevoerd denk ik.Scifo83 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:42:
[...]
Prove me wrong
In ieder geval: uiteindelijk concurreer je gewoon tegen andere coureurs. Over een oval sturen is opzich makkelijker, maar het is voor iedereen makkelijker. Dus komt het meer op details aan, en goed inzicht in hoe je dicht op elkaar moet racen. Het is nog knap lastig om die paar tienden te vinden, die het verschil maken tussen pole en P9.
EDIT: En het is nog niet zo gemakkelijk om in die laatste ronde 'ineens' in een goede positie te zitten. Dat moet in een road race ook toch? Waar je op road nog kleine foutjes goed kunt maken, zijn die in oval cruciaal. Het vereist dus, zeker op hoger niveau, veel skills om 50 ronden lang géén foutjes te maken. En dat terwijl je banden eraan gaan, de baan verandert, en je dicht op elkaar racet.
[ Voor 15% gewijzigd door Loekoe op 09-01-2019 14:38 ]
Dan heb jij nog nooit op een baan als Darlington geredenScifo83 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:42:
Prove me wrong
Ik rijd zelf ook vaak ovals, en dan vooral de NiS. Leuke is vooral ook dat er meer strategie bij komt kijken dan bij road aangezien bandeslijtage veel rapper gaat. Na 10 rondes ben je soms al meer dan een seconde langzamer. Je kunt er dan voor kiezen om meteen voluit te gaan rijden, maar dan is het risico dat als een run wat langer duurt je op een gegeven moment weer ingehaald wordt door mensen die wat rustiger aan zijn begonnen.
Het zijn andere skills en, naar mijn mening, ook niet zo één op één met elkaar te vergelijken.
Iets met appels en peren.
Er komt bij oval racing toch meer tactiek bij kijken dan veel mensen denken.
Dit mis ik ook wel bij road racing in iRacing. Behalve een beetje brandstof in sommige klassen is het meestal een sprint van start tot finish. Bij de oval kant van iRacing heb je te maken met cautions en bandenslijtage (je moet erg secuur zijn met je stuurinput / bochtensnelheid wil je de banden een beetje in leven houden), die je keuzes voor pitstopmoment(en) beinvloeden en je raceuitslag bepalen.BobvK schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:52:
[...]
Leuke is vooral ook dat er meer strategie bij komt kijken dan bij road aangezien bandeslijtage veel rapper gaat.
[...]
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de road races ook meer dan genoeg bieden om erg leuk en verslavend te zijn!
[ Voor 7% gewijzigd door RoelTM46 op 09-01-2019 15:27 ]
WTF, het lijkt wel of de baan veel breder is bij hemJoepW schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:44:
Voor de mensen die geen FB hebben hier een sterk rondje van Max Verstappen @ Charlotte (C) Team Redline
[YouTube: Max Verstappen F3 World Record at Charlotte Motor Speedway Roval]
Nieuwe videokaart er net in gezet en nu lekker 100-140 fps op drie schermen......met alles op high!! We kunnen er weer even tegen!!!
Welke kaart is het geworden?Ericjooo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:33:
[...]
Nieuwe videokaart er net in gezet en nu lekker 100-140 fps op drie schermen......met alles op high!! We kunnen er weer even tegen!!!
Mooi klein kaartje voor 359 euro
Aha ok. Ik heb een 1080, en heb gisteren een i5 9600K met Z390 mobo en 16 GB DDR4 besteld, komt morgen binnen (ja ik heb me niet kunnen inhouden ondanks mijn eerdere opmerking hierboven ergens). Gezien jouw ervaring moet ik met hogere settings ook een aardige fps op 3 monitoren kunnen bereiken, ik ben benieuwd.Ericjooo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:04:
MSI 8GB D5 GTX 1070 AERO ITX 8G OC
Mooi klein kaartje voor 359 euro
EDIT: Ik ben benieuwd naar fps op Tsukuba (ik heb daar even test gereden), die zijn echt behoorlijk laag bij mij.
[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 10-01-2019 08:48 ]
Gisteren al een oude replay van de 4h van de Nurburgring uit de GES archieven gedownload en gedraaid. Met alles open kwam ik op een enkel fullhd ergens tussen de 170 en 300+ fps uit, met 63 auto's aan. Niet gek
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb ook net een 9700K geplaatst (samen met 1080ti) ter vervanging van de 6700k. Beestige CPU! Vandaag komt het koelblok binnenderx666 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:11:
Ik heb gisteren een 2e handse 1080 met EK waterblock opgehaald. Staat nu samen met de 9700k op de testbank overuren te draaien
Gisteren al een oude replay van de 4h van de Nurburgring uit de GES archieven gedownload en gedraaid. Met alles open kwam ik op een enkel fullhd ergens tussen de 170 en 300+ fps uit, met 63 auto's aan. Niet gek
ps @JoepW : we zijn onderussen 2019
Geen paniek, bij mij ookflopdoc schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:10:
[...]
EDIT: Ik ben benieuwd naar fps op Tsukuba (ik heb daar even test gereden), die zijn echt behoorlijk laag bij mij.
[ Voor 20% gewijzigd door A1AD op 10-01-2019 10:59 ]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Aha, dan is er misschien vanuit Iracing nog iets aan Tsukuba te optimaliseren. Een 9700K leek mij ook fijn maar budgettair toch wat te lastig...A1AD schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:47:
[...]
Ik heb ook net een 9700K geplaatst (samen met 1080ti) ter vervanging van de 6700k. Beestige CPU! Vandaag komt het koelblok binnen
ps @JoepW : we zijn onderussen 2019
[...]
Geen paniek, bij mij ook
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen