Persoonlijk vind ik de F3.5 leuker dan de F3. Dat gezegd hebbende hoop ik dit seizoen nog een paar avonden mee te kunnen doen.
Nog niet gemonteerd. Ik w8 nog op 5 mm spullen van Sim-Lab.
Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant
Herinnering: vanmiddag is iRacing down voor de nieuwe patch.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3627314.page
Ben benieuwd wat voor fixes/verbeteringen we gaan zien. Hopelijk hebben de GTE auto's nu wel de 'juiste' pit stop procedure.
Ben benieuwd wat voor fixes/verbeteringen we gaan zien. Hopelijk hebben de GTE auto's nu wel de 'juiste' pit stop procedure.
Zal je zien dat mijn pedalen gemonteerd zijn en dat dan iRacing down is.Niellie41 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:58:
Herinnering: vanmiddag is iRacing down voor de nieuwe patch.
Test Drive zal online zijn. 
It's something.
It's something.
[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 19-12-2018 11:05 ]
Hmm zal test-drive dan wel static weather hebben? Handig voor testen hehe
Als er een school georganiseerd wordt zal ik zeker meedoen als ik tijd heb.
Ik begrijp de auto gewoon niet, en misschien met wat tips hier en daar dat het beter gaat, en ik wel plezier in de auto kan hebben. Zou het jammer vinden om niet mee te doen met het maandag toernooi, maar zo als het nu is zit ik me gewoon 2 uur te ergeren op die kar, en daar heb ik geen zin in
Ik begrijp de auto gewoon niet, en misschien met wat tips hier en daar dat het beter gaat, en ik wel plezier in de auto kan hebben. Zou het jammer vinden om niet mee te doen met het maandag toernooi, maar zo als het nu is zit ik me gewoon 2 uur te ergeren op die kar, en daar heb ik geen zin in
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Patch notes:
This release includes The Chili Bowl dirt oval track, and the fully animated IndyCar pit crews for all Dallara models! We've also included some fixes to keep your racing at top-notch to help you bring in the new year. Happy Holidays!
CHANGE LOG:
UPDATES:
iRacing BETA Interface
- Fixed a background issue that was causing some users to experience a slow response when taking some interface actions.
Rendering
- A curative elixir has been given to all crew members who were suffering from a metallic skin condition. Hopefully, there are no lasting side effects.
- Fixed an issue where headlight flare effects were not rendering correctly during the day.
- Fixed an issue where the sky was not appearing behind the rest of the scene, and at a distance in 3D, when using nVidia3D.
Dynamic Sky
- Fixed an issue where track-side objects could turn black at twilight when vehicle headlights were disabled.
- Some diffuse light is now added to the reflections of objects at night. This will correct an issue, as seen on the cones at Lime Rock Park, where reflective areas could appear black at night.
- Fixed an issue where static shadows on the track surface were not turning on or off when getting in or out of a car with different Replay vs Graphics settings.
- Fixed an issue with cloud lighting where it would incorrectly dim and then get brighter again at sunset and sunrise.
Time of Day
- The "Clock:" label has been changed to "Sim Time:" on the Replay screen.
- The short day-of-week name has been added to the displayed value, and changed the color of the value from red to black so that it does not stand out as much as the Session Time.
Pit Stops
- Fully animated IndyCar pit crews have been hired to work on all Dallara models!
- - Dallara DW12
- - Dallara F3
- - Dallara IR18
- - Indycar Dallara - 2011
- - - Be sure to take a pit stop with one of these cars to see the team in action!
- A rule change for GTE pit stops has been implemented.
- - Cars must now re-fuel first and may only change tires once re-fueling is complete. This addresses both Members' requests and the anticipated change in real-life WEC rules for the 2019/20 season.
Telemetry
- The variable name "dc" has been changed to "dp" based on if a driver control is tied to the F7 black box or not.
- Fixed an issue where the "TimeOfDay:" and "Date:" strings were not being pulled correctly.
CARS:
Dallara IR18
- Fixed an issue where some wheels on opponent cars were not spinning correctly or were floating above the ground.
NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet Camaro ZL1 - 2018
- Additional details have been added to more distant LODs of this vehicle to reduce popping seen when the model and textures down-sample.
TRACKS:
Charlotte Motor Speedway
- The flagger is now properly situated in his box.
- Removed some of the extra blue cones that block off the old Roval configuration road.
- Fixed a bump located at the exit of the infield road course near the light pole, and stitched up a terrain seam under the pit-out wall.
The Chili Bowl
- NEW TRACK!
- - The Lucas Oil Chili Bowl Nationals, a brand new indoor dirt oval track, is now available for purchase in the iRacing Store!
- - Located at the Tulsa Expo Center in Oklahoma, racers from around the country across multiple disciplines come together to bear witness to what has been dubbed the 'Super Bowl of Midget Racing'. The Chili Bowl Midget Nationals is a prestigious dirt racing event that has seen the likes of Tony Stewart, Kasey Kahne, Christopher Bell, Kyle Larson, Rico Abreu, and the Swindell family fill the grids. The inaugural Chili Bowl was organized by Lanny Edwards and partner Emmett Hahn. It was named after a local company who sponsored the first event. The race has been hosted at the Tulsa Expo Center since it was founded in 1987. The inaugural 1987 event consisted of 52 midgets competing in the 2-day event. The event now consists of four days of qualifiers for the Saturday night A-main event. The Chili Bowl's key ingredient is the clay which once covered the adjacent fairgrounds. Without sun or wind to harm it, the indoor garden (roughly a quarter-mile circle) is heavily saturated so that the boldest dirt track artists of our time can truly shine. It accommodates over two hundred race rigs, bleachers for thousands of people, and an ever-growing trade show. To stroll the aisles of Tulsa's QuikTrip Center, the home of The Golden Driller, is to rub shoulders with champions from across America.
- Grab yourself a helping of the fabled indoor dirt oval from the iRacing Store!
Circuit des 24 Heures du Mans
- Additional lightmaps have been added for greater detail at night.
Williams Grove Speedway
- Fixed a terrain seam located on an access road on T2 outside access road.
Zo te lezen wel een pitcrew voor de F3 maar de braking is dus nog niet opgelost/verbeterd... jammer.
Idd jammer, want ik ervaar het nu ook (My rig is ALIVETonCoronel schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:33:
Zo te lezen wel een pitcrew voor de F3 maar de braking is dus nog niet opgelost/verbeterd... jammer.
En zie hier wat ik zag. Max Verstappen in een officiele race met een lage iRating en wonder boven wonder ....... hij wint
En zet zowat het hele veld op een ronde....
En iRacing is weer up.
Vanavond ga ik wat testen...
Ik ga ff met de F3 rijden om te wennen.
Nog andere geinteresseerden?
[ Voor 69% gewijzigd door JoepW op 19-12-2018 18:40 ]
Test server is ook nog up. Helaas zit daar geen F3 in.
Wel de GTE bakken van Porsche en Ferrari gereden. Vond de Ferrari voelen als een grote zware bak en de Porsche als een scheurbakje. Remmen met de porsche ging ook lekkerder. Denk dat dat mijn volgende auto wordt.
Wel de GTE bakken van Porsche en Ferrari gereden. Vond de Ferrari voelen als een grote zware bak en de Porsche als een scheurbakje. Remmen met de porsche ging ook lekkerder. Denk dat dat mijn volgende auto wordt.
Hoe laat?JoepW schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:49:
En iRacing is weer up.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nog geen vast plan. Maar ik denk tegen een uur of 1/2 9.
Maar ik heb maar een half uurtje.
[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 19-12-2018 20:01 ]
Dat red ik helaas niet.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
En nu visite, vroeg naar bed, vroeg op en morgen weer drukke werkdag. Vanaf vrijdag weer tijd om verder te testen.
Maar de boel staat inmiddels aardig naar wens, maar nog niet goed genoeg.
Ik reed wel meteen een redelijke tijd voor mijn doen. Lekkere auto die F3, maar wat een draak onder het remmen.
Maar de boel staat inmiddels aardig naar wens, maar nog niet goed genoeg.
Ik reed wel meteen een redelijke tijd voor mijn doen. Lekkere auto die F3, maar wat een draak onder het remmen.
Sinds de F3 uitgekomen is ben ik ook weer aan het racen op iRacing.
En vandaag heb ik ook nieuwe pedalen binnengekregen, ben van G27 pedalen met GTEYE remveer naar de CSL Elite met Load cell gegaan.
Is wel even wennen hoor want ik heb die G27 pedalen bijna 8 jaar gebruikt en had nog nooit met een load cell geraced. Moet mijn hersenen even herprogrammeren zeg maar. Vandaag met de CSL LC wel al 2 tienden sneller gegaan dan gister met de G27 pedalen en merk dat ik al een stuk meer vertrouwen in de remmen begin te krijgen na een avondje testen.
De F3 is trouwens echt een fijne wagen vind ik maar Donington is wel een lastig circuit. Gister avond zat ik nog even in een practice sessie met Max en Lando. Hun reden toen beide 1:19.0 op Donington.
1:19.9 met de nieuwe pedalen.
En vandaag heb ik ook nieuwe pedalen binnengekregen, ben van G27 pedalen met GTEYE remveer naar de CSL Elite met Load cell gegaan.
Is wel even wennen hoor want ik heb die G27 pedalen bijna 8 jaar gebruikt en had nog nooit met een load cell geraced. Moet mijn hersenen even herprogrammeren zeg maar. Vandaag met de CSL LC wel al 2 tienden sneller gegaan dan gister met de G27 pedalen en merk dat ik al een stuk meer vertrouwen in de remmen begin te krijgen na een avondje testen.
De F3 is trouwens echt een fijne wagen vind ik maar Donington is wel een lastig circuit. Gister avond zat ik nog even in een practice sessie met Max en Lando. Hun reden toen beide 1:19.0 op Donington.
[ Voor 6% gewijzigd door GaHard op 20-12-2018 00:56 ]
Ik wil die sprints wel eens proberen haha.. hoe is de eerste indruk?
Mooi lineair (rem en gas) en ook het aller eerste stukje van de rem is smooth.Scr33x0r schreef op donderdag 20 december 2018 @ 01:02:
Ik wil die sprints wel eens proberen haha.. hoe is de eerste indruk?
Rij ff langs zou ik zeggen
Ben wel benieuwd hoe je de pedalen hebt ingesteld. Welke weerstandjes en welke max pressure? Ik zit op 18 kg met 60% ongeveer. Binnen een seconden van max lijkt me niet verkeerd.GaHard schreef op donderdag 20 december 2018 @ 00:54:
Sinds de F3 uitgekomen is ben ik ook weer aan het racen op iRacing.
[YouTube: iRacing F3 Lap at Donington Park GP]
Ik heb gisteren ook wat zitten testen met de F3 en ik snap wel een beetje wat Marco bedoelt. Dat remmen is een ding wat ze moeten aanpakken, want het voelt echt apart aan. Als je eerst een andere auto gereden hebt en dan deze, dan heb ik echt even 3 rondjes nodig om er flink aan te wennen.
Ik merk daar niets van en rij 1m20.4 misschien ben ik gewoon te traag, geen idee wat voor tijden jullie rijdenZFLaSH schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:11:
Ik heb gisteren ook wat zitten testen met de F3 en ik snap wel een beetje wat Marco bedoelt. Dat remmen is een ding wat ze moeten aanpakken, want het voelt echt apart aan. Als je eerst een andere auto gereden hebt en dan deze, dan heb ik echt even 3 rondjes nodig om er flink aan te wennen.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Ik reed wel met low fuel geen idee hoeveel brandstof hun hadden. Vanochtend nog heel even een half uurtje gezeten en een 1:19.5 gereden.Isniedood schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:39:
[...]
Ben wel benieuwd hoe je de pedalen hebt ingesteld. Welke weerstandjes en welke max pressure? Ik zit op 18 kg met 60% ongeveer. Binnen een seconden van max lijkt me niet verkeerd.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 60% ? Ik heb in de driver de druk op 70kg ingesteld en heb 2×95 2×85 en 2×65 aan weerstandjes erop zitten, heb dat zachte tussenstukje verwijderd. Voelt opzich goed aan zo maar misschien dat ik er nog wat mee ga spelen.
Dat kan prima hoor. Ik rij vrij weinig open-seaters maar wilde de F3 eens proberen. Als ik dan vanuit een GTE in een F3 gaat zitten, moet ik toch wel even omschakelen.A1AD schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:15:
[...]
Ik merk daar niets van en rij 1m20.4 misschien ben ik gewoon te traag, geen idee wat voor tijden jullie rijden
Sinds tijden iracing weer aan gezwengeld.
Maar merk dat ik het grafische gedeelte lastig kan instellen. Ik kom maar niet boven de 50FPS (met de meeste settings rond de 37-40) uit dus het lijkt alsof alles vertraagd is, nu ben ik wat gaan spelen maar kom dus niet over de 50 heen.
Is er een soort van Graphics wizard die ik kan runnen?
Maar merk dat ik het grafische gedeelte lastig kan instellen. Ik kom maar niet boven de 50FPS (met de meeste settings rond de 37-40) uit dus het lijkt alsof alles vertraagd is, nu ben ik wat gaan spelen maar kom dus niet over de 50 heen.
Is er een soort van Graphics wizard die ik kan runnen?
[ Voor 6% gewijzigd door nils7 op 20-12-2018 10:56 ]
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Je kunt bij graphics volgens mij bovenin kiezen voor bepaalde presets of custom. Bij custom kun je alles zelf instellen, de overige zijn meer voor uit te proberen wat een beetje voor je werkt.
Verder heb je op de iRacing membersite meteen onder de "Test / Race now" knoppen een link naar settings. Hier kun je "Run Graphics" opnieuw starten. Die zou een klein beetje in de richting moeten zitten.
Verder heb je op de iRacing membersite meteen onder de "Test / Race now" knoppen een link naar settings. Hier kun je "Run Graphics" opnieuw starten. Die zou een klein beetje in de richting moeten zitten.
Cube Nuroad Race (2022)
Die weerstandjes zijn net zo zwaar als de zwakste die je erop zet. 2×95 2×85 en 2×65 is dus even zwaar als 6x65. Volgens mij wordt het in het boekje ook afgeraden om te combineren. Ik dacht dat ze dan sneller stuk gingen.GaHard schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:32:
[...]
Ik reed wel met low fuel geen idee hoeveel brandstof hun hadden. Vanochtend nog heel even een half uurtje gezeten en een 1:19.5 gereden.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 60% ? Ik heb in de driver de druk op 70kg ingesteld en heb 2×95 2×85 en 2×65 aan weerstandjes erop zitten, heb dat zachte tussenstukje verwijderd. Voelt opzich goed aan zo maar misschien dat ik er nog wat mee ga spelen.
De brake pressure die je uitoefent loopt van 0 tot 100%. Ik heb ooit gelezen dat Load cells het niet lang volhouden als je ze telkens tot 100% intrapt. Zelf heb ik hem ingesteld dat hij 60% als max brake pressure moet zien. Overigens weet ik niet of dat nog steeds zo is wat betreft de kwetsbaarheid van een loadcell.
edit: pressure sensitivity noemen ze dat. Die staat bij mij op 60%
Toevallig ben ik er vandaag achter gekomen dat je als ghost mee kan racen bij alle tiers die op dat moment live zijn. Gewoon om je pace te vergelijken met anderen. Dat is wel een interessante feature die ze goed verstopt hebben zeg
[ Voor 12% gewijzigd door Isniedood op 20-12-2018 12:11 ]
Die laatste zocht ikderx666 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:17:
Je kunt bij graphics volgens mij bovenin kiezen voor bepaalde presets of custom. Bij custom kun je alles zelf instellen, de overige zijn meer voor uit te proberen wat een beetje voor je werkt.
Wist dat die er ooit zat bij installatie maar sinds de updates is mn game laptop niet meer zo smooth
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ah duidelijk, pressure sensitivity had ik op 70 staan.Isniedood schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:08:
[...]
Die weerstandjes zijn net zo zwaar als de zwakste die je erop zet. 2×95 2×85 en 2×65 is dus even zwaar als 6x65. Volgens mij wordt het in het boekje ook afgeraden om te combineren. Ik dacht dat ze dan sneller stuk gingen.
De brake pressure die je uitoefent loopt van 0 tot 100%. Ik heb ooit gelezen dat Load cells het niet lang volhouden als je ze telkens tot 100% intrapt. Zelf heb ik hem ingesteld dat hij 60% als max brake pressure moet zien. Overigens weet ik niet of dat nog steeds zo is wat betreft de kwetsbaarheid van een loadcell.
edit: pressure sensitivity noemen ze dat. Die staat bij mij op 60%
Toevallig ben ik er vandaag achter gekomen dat je als ghost mee kan racen bij alle tiers die op dat moment live zijn. Gewoon om je pace te vergelijken met anderen. Dat is wel een interessante feature die ze goed verstopt hebben zeg
En dat je die weerstanden niet moet mixen staat inderdaad in het boekje. Maar ik neem dat niet zo nauw en doe gewoon wat ik zelf het beste vind aanvoelen. Lees op internet ook veel verhalen van mensen die ze ook mixen om het gewenste resultaat te behalen. Ik geloof dat Inside Sim Racing het in hun video review ook doet en dit zegt hun geschreven review erover.
"Thankfully, it is. Arriving with four different sets of elastomer springs with hardness ratings of 45 (9.75 kg of pressure), 65 (18.66 kg), 85 (40 kg), 95 (90 kg), you can customize the brake feel from the equivalent to stepping on a sponge, to you better have your big boy boots on, to everything in-between.
And that in-between is where it gets cool, because you can mix and match the elastomer springs to your heart’s desire. You can even remove the polyurethane (PU) foam that Fanatec has in the 3rd position, and replace it with another elastomer spring for a more immediate feedback at tip-in."
Ik vond dat schuimrubber stuk ertussen niet echt een succes eerlijk gezegd. Totdat dat stuk helemaal ingedrukt is ben je een stuk minder precies bezig voor mijn gevoel. Ik heb nu een behoorlijk hard pedaal met minimale travel maar heb wel van de lichtste druk tot vol op de rem staan volledige controle en een constant gevoel.
Ik ben niet zo bang dat het sneller stuk gaat ofzo. Die Load Cell moet gewoon 90kg kunnen hebben maar daar kom ik nauwelijks aan met pressure sensitivity oo 70% en de F3 die al lang daarvoor de wielen blokkeerd.
Zal nog wel even proberen of het klopt dat je geen verschil voelt tussen een mix met de zachtste en enkel de zachtste. Kan me dat ook maar moeilijk voorstellen maar zo staat het wel geschreven inderdaad.
Het schijnt dat je naast maximale force ook minimale force in kan stellen. Daarmee zou je input van de compressie van het schuimrubber kunnen voorkomen en pas input registreren nadat dat gedeelte volledig ingedrukt is. Dat is opzich ook nog wel een optie om even te testen.
[ Voor 4% gewijzigd door GaHard op 20-12-2018 15:34 ]
Ik weet niet wat voor een game laptop je hebt, maar iRacing heeft tegenwoordig best wel serieuze hardware nodig om enigszins lekker te draaien. Kun je eens specs van je laptop posten?nils7 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:52:
[...]
Die laatste zocht ik
Wist dat die er ooit zat bij installatie maar sinds de updates is mn game laptop niet meer zo smooth
Cube Nuroad Race (2022)
pricewatch: HP Omen 15-ax281ndderx666 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:22:
[...]
Ik weet niet wat voor een game laptop je hebt, maar iRacing heeft tegenwoordig best wel serieuze hardware nodig om enigszins lekker te draaien. Kun je eens specs van je laptop posten?
Je bedoelt eigenlijk de banden, met de remmen kan je waarschijnlijk nog steeds van 0%-100% (brakelock)TonCoronel schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:33:
Je voelt niet wanneer de remvibratie overgaat in banden vibratie, aangezien een remblokje of remschijf aanpassen met zo`n groot verschil in gevoel nagenoeg onmogelijk is en werkelijk elke auto ongeveer dezelfde rem architectuur heeft, moeten ze de banden wel aangepast hebben.
Remmen doe je nl met de grip van je banden, als je remmen sneller blokkeren betekent dat je minder grip had, no grip = no brakes.
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 20-12-2018 16:29 ]
How do you save a random generator ?
Heb je het geheugen uitgebreid naar 16Gig ?
Vaak komen dat soort laptops nl. met maar 1 stick 8Gb ram, waardoor je single channel ipv dual channel draait. Scheelt al weer een stuk. Ook heb je vaak met de mobiele cpu's dat ze maar een beperkte tijd op max turbo (in jouw geval 3.5ghz) draaien. Na een halve minuut of zo beginnen ze terug te klokken
Je kunt dan evt wel met Intel XTU of Throttlestop proberen of je dat kunt uitschakelen/de interval kunt vergroten, zodat je over langere tijd de performance hoog houdt.
Dit werkt niet altijd. Mijn Dell laptop weigert het pertinent, maar dat is dan ook geen gaming model.
Cube Nuroad Race (2022)
Met Max in een practice sessie op Donington, hier zijn snelste ronde:
https://streamable.com/u71bu
Leuk om te zien. Zie hem vaak online in de winterbreak. Dacht dat ie wel wat anders zou gaan doen i.p.v. racegames.
Nee dat heb ik niet, maar als dat interessant is en verbeterd wil ik het wel overwegen.derx666 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:24:
[...]
Heb je het geheugen uitgebreid naar 16Gig ?
Vaak komen dat soort laptops nl. met maar 1 stick 8Gb ram, waardoor je single channel ipv dual channel draait. Scheelt al weer een stuk. Ook heb je vaak met de mobiele cpu's dat ze maar een beperkte tijd op max turbo (in jouw geval 3.5ghz) draaien. Na een halve minuut of zo beginnen ze terug te klokken
Je kunt dan evt wel met Intel XTU of Throttlestop proberen of je dat kunt uitschakelen/de interval kunt vergroten, zodat je over langere tijd de performance hoog houdt.
Dit werkt niet altijd. Mijn Dell laptop weigert het pertinent, maar dat is dan ook geen gaming model.
Assetto en Project Cars 2 doet het wel oke. Maar iRacing is inmiddels een ander koekie geworden.
Iracing is ook zwaar voor de CPU. En wat Derx666 ook al zegt is dat je CPU waarschijnlijk terug klokt. Als ik de laptop namelijk bekijk vind ik hem erg dun voor een gaming laptop. Zelf heb ik ook een MSI gaming laptop maar is is aanzienlijk dikker. Omdat hij wat dunner is zal de koeling ook wat minder zijn en hierdoor kan hij niet heel lang op top speed draaien. Als je dan Iracing aanzet zal je cpu op 3.5ghz gaan lopen tot hij een bepaalde temperatuur gehaald heeft en dan klokt hij hem net zo lang terug tot hij een vaste max temp aanhoud. En als je pech hebt kan dat wel ver onder de baseklok liggen van je CPU.nils7 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:51:
[...]
Nee dat heb ik niet, maar als dat interessant is en verbeterd wil ik het wel overwegen.
Assetto en Project Cars 2 doet het wel oke. Maar iRacing is inmiddels een ander koekie geworden.
Met MSI afterburner kun je heel goed in de gaten houden wat je cpu en GPU aan het doen is. Laat die maar is mee draaien.
Single vs Dual channel is ~8-10% aan performance met gelijke freq. en CL.
[ Voor 19% gewijzigd door ZFLaSH op 21-12-2018 09:29 ]
Als je al performance gelimiteerd bent is 8-10% best een lekkere winst.
Plus 16Gb is wat mij betreft wel de sweetspot kwa memory tegenwoordig. 8Gb is toch net te krap. iRacing schiet bij mij regelmatig de 5Gb voorbij (en misschien wel meer), en dan nog Chrome, JRT, TS, Spotter software enz.... Dan zit je toch al snel in de regionen dat Windows flink begint te swappen, en dat is nou juist iets wat je ten alle tijden wilt voorkomen
Plus 16Gb is wat mij betreft wel de sweetspot kwa memory tegenwoordig. 8Gb is toch net te krap. iRacing schiet bij mij regelmatig de 5Gb voorbij (en misschien wel meer), en dan nog Chrome, JRT, TS, Spotter software enz.... Dan zit je toch al snel in de regionen dat Windows flink begint te swappen, en dat is nou juist iets wat je ten alle tijden wilt voorkomen
Cube Nuroad Race (2022)
Klopt. 16Gb is wel het minimum. Als je bottlenecks wil identificeren, dan installeer je een tooltje dat GPU en CPU frametimes laat zien. Hierdoor zie je precies waar je tegenaan loopt.
Ik ben zo brutaal geweest om de opname te downloaden en her en der te publicerenA1AD schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:38:
Met Max in een practice sessie op Donington, hier zijn snelste ronde:
Bij mij draait het stabiel rond de 84 fps met 8gb ram maar heb dan niks op de achtergrond draaien. Wat zijn een beetje de must have software applicaties die wat toevoegen ? dan ga ik daar ook eens naar kijken.
Gister de eerste race gereden op Donington. Als 6de gekwalificeerd. Van de lijn al een plek verloren, moet mijn starts echt even oefenen
,en in bocht 1 nog een plek verloren aan de buitenkant. Die twee die mij voorbij gingen reden elkaar daarna bijna van de baan af en daar kon ik mooi van profiteren. 1 koploper spinde zijn auto. Daarna weinig actie meer. Ik reed op P5 de gehele race zo'n 1 tot 2 seconden van P4 af maar kon nooit echt dichtbij genoeg komen om druk te zetten of een actie te wagen. Uiteindelijk als 5de gefinisht.
Racepace zat vrij constant tussen de 1:20.2 en 1:20.6. Had wel teveel benzine meegenomen want wist niet zeker hoeveel ik nodig had. Zag dat de top lage 19 reed in de race. Had misschien iets harder kunnen pushen maar Donington is ook wel een baan waar je hem makkelijk kan verliezen als je de limiet opzoekt dus niet te veel risico genomen. 1 keer een offtrack gehad verder een clean race.
Gister de eerste race gereden op Donington. Als 6de gekwalificeerd. Van de lijn al een plek verloren, moet mijn starts echt even oefenen
Racepace zat vrij constant tussen de 1:20.2 en 1:20.6. Had wel teveel benzine meegenomen want wist niet zeker hoeveel ik nodig had. Zag dat de top lage 19 reed in de race. Had misschien iets harder kunnen pushen maar Donington is ook wel een baan waar je hem makkelijk kan verliezen als je de limiet opzoekt dus niet te veel risico genomen. 1 keer een offtrack gehad verder een clean race.
Zo ! Dat is nog eens een setup man wauwJoepW schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:45:
Ik ben er weer.![]()
[Afbeelding]
Voor alle foto's en ook groot formaat moet je even in mijn rig post verder kijken.
Ik heb het op facebook gezien, het is wel Donington en niet Donnington.JoepW schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:43:
[...]
Ik ben zo brutaal geweest om de opname te downloaden en her en der te publiceren
Lekkerrrrrrr Joep! Maar ben je niet bang dat de FFB je PC kast en OSW kast om laat donderen?JoepW schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:45:
Ik ben er weer.![]()
[Afbeelding]
Voor alle foto's en ook groot formaat moet je even in mijn rig post verder kijken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als er beweging in zou zitten wel, maar het is echt solide!Arfman schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:29:
[...]
Lekkerrrrrrr Joep! Maar ben je niet bang dat de FFB je PC kast en OSW kast om laat donderen?
@Phydomir hoe ging jullie race?
Ik heb me wel vermaakt, wist door imsa al dat mijn setups en laps redelijk goed waren. Op mijn tweede account mistte ik steeds top split terwijl ik wel constant top 3 tijden in quali kon matchen.
Uiteindelijk 4e gekwalificeerd tussen best wel wat kanonnen in een auto die de mindere is op road Atlanta tussen al het ford geweld. Uiteindelijk 6e geworden en dus een eerste solide resultaat in the bag.
Top 26 overall kwalificeert voor pro series. Geen drop weeks in de 6 races.
Ik heb me wel vermaakt, wist door imsa al dat mijn setups en laps redelijk goed waren. Op mijn tweede account mistte ik steeds top split terwijl ik wel constant top 3 tijden in quali kon matchen.
Uiteindelijk 4e gekwalificeerd tussen best wel wat kanonnen in een auto die de mindere is op road Atlanta tussen al het ford geweld. Uiteindelijk 6e geworden en dus een eerste solide resultaat in the bag.
Ging wel goed. Top split niet gehaald. Storm zijn kwalificatie ging niet echt super en als 31e gestart. Uit de problemen gebleven en uiteindelijk naar P14 gereden. Ik kom niet echt aan de top tijden maar Storm reed zijn 2e stint dezelfde tijden als de winaars van onze split. Moet nog wel een iets beter resultaat in zitten als we wat verder naar vore kwalificeren.Scr33x0r schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:15:
@Phydomir hoe ging jullie race?
Volgens mij staan we nu ergens in de mid 30 qua positie. Zal pittig worden.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Grmbl .. wil om 23:00 een race starten met de FR3.5, begint om 22:59 mijn dochter te schreeuwen in bed, nachtmerrie ofzo. Iets wat normaal echt nooit voorkomt maar de ene avond dat papa z'n nachtrust opoffert om een raceje te kunnen doen natuurlijk wel. -79 iRating, duurt weer 3-4 races voordat ik dat erbij heb gereden 
Wordt echt tijd dat AI er komt, kan niet wachten ..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik denk niet dat dat al voor je kind kan zorgen, hoorArfman schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 23:55:
[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 23-12-2018 11:46 ]
"Als je niet meteen weer gaat slapen, vervang ik je door een AI!"Wild Chocolate schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:08:
[...]
Ik denk niet dat dat al voor je kind kan zorgen, hoor
[ Voor 5% gewijzigd door SlaadjeBla op 23-12-2018 11:54 ]
Zo had ik het nog niet bekeken 
Hopelijk vanavond herkansing. Best lastig, de FR3.5 op de Nurburgring, kom redelijk wat pace te kort maar goed.
Hopelijk vanavond herkansing. Best lastig, de FR3.5 op de Nurburgring, kom redelijk wat pace te kort maar goed.
Ze vermijden de naam iRacing, maar wel een goed artikel verder 
https://nl.motorsport.com...ss-serieus-nemen/4315497/
Het is geen spel het is een SIM (of zelfs Sport?)
Aangezien we morgen GEEN tournament race rijden, maar donderdag 27 december wel overweeg ik voor de liefhebbers morgen een F3 server op te zetten op Suzuka om wat te oefenen.
Dat kan in de middag of avond of zelfs beide.
Laat maar weten of je interesse hebt.
https://nl.motorsport.com...ss-serieus-nemen/4315497/
Het is geen spel het is een SIM (of zelfs Sport?)
Aangezien we morgen GEEN tournament race rijden, maar donderdag 27 december wel overweeg ik voor de liefhebbers morgen een F3 server op te zetten op Suzuka om wat te oefenen.
Dat kan in de middag of avond of zelfs beide.
Laat maar weten of je interesse hebt.
[ Voor 53% gewijzigd door JoepW op 23-12-2018 16:49 ]
Donderdag ben ik er niet bij, is mijn fitness avond.
Cube Nuroad Race (2022)
Vanmiddag 2 races gedaan op Donington in de F3. Eerste race een wat matige kwali gehad en vanaf P10 naar P6 gereden. 2de race vanaf P3 gestart en P3 gefinisht, mooi op het podium en 162 punten gepakt. Sta momenteel op P22 in het overall klassement met 326 punten.
Dit laatste heeft uiteindelijk gewerkt.derx666 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:17:
Mijn laptop heeft blijkbaar twee grafische kaarten en pas in deze wizard kon ik instellen welke hij moest pakken.
Blijkbaar pakte hij eerst de interne Intel HD grafische oplossing.
De GTX1050 doet nu beter zijn werk. met bijna alles op high en 1 resolutie onder 4K
Zal ik vanavond om 8 uur een 2 uur durende practice server starten op Suzuka met de F3?
Gisteren samen met Robert Witte, Robbert Bodde, DVDL, Jack(VS) de 24h Christmas Lemans(laps@racing) afgesloten op een 11e plek in de GTE(RSR) klasse. Ik was helaas behoorlijk ziek en heb uiteindelijk alleen maar de laatste stint gereden. Maar was wel een hele ervaring om dit voor het eerst mee te maken.Erg genoten! En ze(we) hebben het niet slecht gedaan. Dit ga ik vaker doen, lol!
Ik welke kleur auto reden jullie? Ik ben vast een paar keer langs gereden (P6 in LMP1) Ik zat met een paar gasten die het ook voor de eerste keer deden om te coachen. Leuk ervaring om 2x 24 van le mans te doen in een jaar.Alarisico schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:45:
Gisteren samen met Robert Witte, Robbert Bodde, DVDL, Jack(VS) de 24h Christmas Lemans(laps@racing) afgesloten op een 11e plek in de GTE(RSR) klasse. Ik was helaas behoorlijk ziek en heb uiteindelijk alleen maar de laatste stint gereden. Maar was wel een hele ervaring om dit voor het eerst mee te maken.Erg genoten! En ze(we) hebben het niet slecht gedaan. Dit ga ik vaker doen, lol!
Wij hebben met ons team (UGX-Wierenga Racing) ook meegedaan met de race. Helaas om 10 uur de auto aan de kant moeten zetten ivm teveel schade (in de nacht paar keer in de muur gereden door onze rookie).
Was voor mij de eerste "echte" endurance ervaring, wel erg leuk om te doen en zeker voor herhaling vatbaar!
Was voor mij de eerste "echte" endurance ervaring, wel erg leuk om te doen en zeker voor herhaling vatbaar!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Vanavond heb ik een vrije training ingepland in de league. Ik wil zien dat we ook wat oefenen op met name remmen met deze auto.
De race verrijden we donderdag as.
| Practice: GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W3 | 24-12-18 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||
| Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
| Weather |
| Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
| Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Wij reden in de groene Porsche, team On the Limit. Nr 13! Un/lucky for some!Fassive schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:13:
[...]
Ik welke kleur auto reden jullie? Ik ben vast een paar keer langs gereden (P6 in LMP1) Ik zat met een paar gasten die het ook voor de eerste keer deden om te coachen. Leuk ervaring om 2x 24 van le mans te doen in een jaar.
Zonde! Wij hadden nog wel een fast repair over! Jammer dat je die niet kunt weggeven! 
Riqy schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:15:
Wij hebben met ons team (UGX-Wierenga Racing) ook meegedaan met de race. Helaas om 10 uur de auto aan de kant moeten zetten ivm teveel schade (in de nacht paar keer in de muur gereden door onze rookie).
Gisteravond lekker met 7 man geoefend op Suzuka met de F3.
Nick was de snelste en 1,3 seconde sneller dan ik. Bas was tweede zo ongeveer tussen mij en Nick in.
Ik vind de F3 best lekker rijden. Enkel oppassen dat je niet vol over de curbs gaat en dat je niet te hard remt.
De grip is goed enkel heb ik het gevoel dat de remdruk curve gewoon niet klopt. Zoals Nick zei lijkt het er op dat 100% remmen in de sim 160% remdruk levert. Hij remt echt prima enkel is het nodig om vooral niet vol op de rem te stampen.
Donderdag ben ik er eindelijk weer eens bij!
Resultaten
Nick was de snelste en 1,3 seconde sneller dan ik. Bas was tweede zo ongeveer tussen mij en Nick in.
Ik vind de F3 best lekker rijden. Enkel oppassen dat je niet vol over de curbs gaat en dat je niet te hard remt.
De grip is goed enkel heb ik het gevoel dat de remdruk curve gewoon niet klopt. Zoals Nick zei lijkt het er op dat 100% remmen in de sim 160% remdruk levert. Hij remt echt prima enkel is het nodig om vooral niet vol op de rem te stampen.
Donderdag ben ik er eindelijk weer eens bij!
Resultaten
Net nog wat aanpassingen gemaakt aan de setup:
http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/Setups/Details/35740
Downforce is nog ongeveer gelijk aan wat jullie op Donington reden. Ik kreeg het niet voor elkaar de downforce te verlagen zonder teveel tijd te verliezen. Heb nog een setup waar ik ongeveer even snel mee was met minder downforce maar die was stuk lastiger. Wel zag ik andere mensen in de sessie iets sneller topspeed hebben (250 ipv 248) dus misschien dat het in de race teveel downforce is... Geen idee.
Ook iets met de dampers zitten spelen, heb het idee dat hij nu ietsje beter over de curbs kan, maar nog steeds niet goed. Wat ik ook deed, als je degner 1 of chicane curbs teveel pakt stuitert hij weg, kreeg het niet opgelost.
Downforce is nog ongeveer gelijk aan wat jullie op Donington reden. Ik kreeg het niet voor elkaar de downforce te verlagen zonder teveel tijd te verliezen. Heb nog een setup waar ik ongeveer even snel mee was met minder downforce maar die was stuk lastiger. Wel zag ik andere mensen in de sessie iets sneller topspeed hebben (250 ipv 248) dus misschien dat het in de race teveel downforce is... Geen idee.
Ook iets met de dampers zitten spelen, heb het idee dat hij nu ietsje beter over de curbs kan, maar nog steeds niet goed. Wat ik ook deed, als je degner 1 of chicane curbs teveel pakt stuitert hij weg, kreeg het niet opgelost.
Deze week geen interessante combo's. Tis kiezen uiteindelijk tussen Monza met GT3 en Suzuka met F3.
2 crashfestijnen festivals ^^
Ik zou F3 een kans willen geven, maar tis nutteloos uiteindelijk want " no love for open wheelers"
2 crashfestijnen festivals ^^
Ik zou F3 een kans willen geven, maar tis nutteloos uiteindelijk want " no love for open wheelers"
[ Voor 28% gewijzigd door Scifo83 op 25-12-2018 12:43 ]
Net een race gereden met die setup van hierboven. Beviel prima, meteen gewonnen
Beetje uitkijken met trailbraking in degner 2 maar voor de rest geen problemen. Downforce is wel OK. Met twee mensen beetje gevochten, eentje had iets meer downforce dan mij en was ook sneller (maar spinde aan het eind, daarna kwam hij er in de draft niet voorbij), de ander had minder downforce en daar trok ik in de esses meteen een gat waardoor zijn draft weg was.
Hoi Nick, ik kan deze niet vinden op Setup Sync, kan dat kloppen?NickThissen schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:10:
Net nog wat aanpassingen gemaakt aan de setup:
Je moet lid zijn van het team, heb je net toegevoegd, werkt het nu wel?Maurice W schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:39:
[...]
Hoi Nick, ik kan deze niet vinden op Setup Sync, kan dat kloppen?
Vandaag weer een poging gedaan om een goede framerate te krijgen met de Lenovo VR headset. Bedankt voor de suggesties.
Ik heb geprobeerd met de Porsche GT3 op Leguna Seca in late afternoon.
Ik heb iRacing middels affinity op alleen de fysieke cores willen draaien, echter kreeg ik een access denied. Daarna maar in de BIOS de hyperthreading uit gezet. In eerste instantie leek dit beter te werken, echter schoot de fps daarna toch weer terug naar 45.
CPU is duidelijk de bottleneck als ik de R meter mag geloven. Ik vind het momenteel niet het geld waard om weer zo’n €600 uit te geven voor iets snellere hardware. In februari eens kijken of ik het acceptabel aan de praat kan krijgen voor de Daytona 500.
Ik heb geprobeerd met de Porsche GT3 op Leguna Seca in late afternoon.
Op mijn normale scherm was het inderdaad niet full screen. Maximaliseren heeft onvoldoende geholpen, en ik krijg het scherm ook niet in full screen. Dus alleen in Windowed mode.deRidder schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:48:
...
Wat ik wel eens heb zien helpen voor VR games in het algemeen is het window full screen maken.
Ook al zie jij iRacing op je headset, je ziet het ook in windowed mode op je desktop. Als je dat window full screen maakt helpt soms.
En zojuist heb ik op iRacing forum gezocht wat de R en G precies betekenen.
Lijkt er op dat R je CPU is terwijl G je GPU is. Als ik het goed heb begrepen.
Als de CPU je bottleneck is, heb ik wel eens gezien dat het helpt om de game op je fysieke cores te laten draaien. De i7 6700 heeft 4 cores en 8 threads. Dus dan kan je proberen iRacing alleen affinity te geven voor cores 0, 2, 4 en 6.
Ik heb iRacing middels affinity op alleen de fysieke cores willen draaien, echter kreeg ik een access denied. Daarna maar in de BIOS de hyperthreading uit gezet. In eerste instantie leek dit beter te werken, echter schoot de fps daarna toch weer terug naar 45.
Opnieuw gedraaid, daarna scaling (super sampling?) weer terug gebracht naar 100%tim.w schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:38:
[...]
De graphic config opnieuw laten draaien kan ook helpen
Ik denk dat de overhead van Windows Mixes Reality, SteamVR en iRacing hier de vertraging veroorzaakt. Heb je bij de Rift of Vive deze software niet nodig?derx666 schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:14:
Een normale 6700 is ook niet overclockbaar, wat ook weer een berg scheelt. Een 7700k haalt normaalgesproken wel 4.7Ghz op alle cores. Dat maakt wel uit. Plus dat ik denk dat de goedkopere headsets (Niet Rift of Vive) meer CPU power verbruiken, maar I could be wrong on that one.
Ik doe een test sessie, er is dus maar 1 auto te renderen. Te veel autos gaat in dit scenario niet op.Alarisico schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:01:
Volgens mij heb je veel te veel auto's op zichbaar staan. 63 auto's. De R staat voor Rendering. Met een veld van 30 -40 autos heb ik gelijk een probleem. Bij mij staat ie op 20 en heb hogere settings als jij terwijl ik een i5 7700 3.5 heb met een 1080 en 16bgram. Het is maar een idee...
CPU is duidelijk de bottleneck als ik de R meter mag geloven. Ik vind het momenteel niet het geld waard om weer zo’n €600 uit te geven voor iets snellere hardware. In februari eens kijken of ik het acceptabel aan de praat kan krijgen voor de Daytona 500.
Hey Nick, ik kan niet bij de setup kan dat kloppen?NickThissen schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:02:
Net een race gereden met die setup van hierboven. Beviel prima, meteen gewonnenBeetje uitkijken met trailbraking in degner 2 maar voor de rest geen problemen. Downforce is wel OK. Met twee mensen beetje gevochten, eentje had iets meer downforce dan mij en was ook sneller (maar spinde aan het eind, daarna kwam hij er in de draft niet voorbij), de ander had minder downforce en daar trok ik in de esses meteen een gat waardoor zijn draft weg was.
@NickThissen ik ook niet lijkt.
Ik kan vanavond wel wat voor rijden / tips geven voor degene die het nodig hebben.
Mijn pace zit rond de 1.52 met een lage 1.51 als optimal. Tips voor het aanremmen van First Corner en Spoon Curve zijn welkomNickThissen schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:05:
Ik kan vanavond wel wat voor rijden / tips geven voor degene die het nodig hebben.
Ben trouwens iets sneller met de Donington setup dan met jouw Suzuka setup.... Maar dat zit misschien meer tussen mijn oren.
Tot zo.
Nou dat ging best redelijk voor een eerste race sinds laaannng.
10de gekwalificeerd en als 9de geeindigd.
Helaas wel helemaal van achteraan terug moeten komen aangezien ik andere Joep niet meer kon ontwijken toen Martijn hem in ronde 3 in bocht 2 in de rondte tikte.
Al met al met 2 pitstops en een hold voor 15 sec. redelijk tevreden met het resultaat.
10de gekwalificeerd en als 9de geeindigd.
Helaas wel helemaal van achteraan terug moeten komen aangezien ik andere Joep niet meer kon ontwijken toen Martijn hem in ronde 3 in bocht 2 in de rondte tikte.
Al met al met 2 pitstops en een hold voor 15 sec. redelijk tevreden met het resultaat.
Mijn kwalificatie was een drama. Kreeg geen fatsoenlijk rondje aan elkaar geknoopt. De race ging echter wel goed. Weinig fouten gemaakt en prima snelheid kunnen houden. Wel viel 15 minuten voor het einde me headset uit...en moest ik dus zonder geluid de race uitrijden. Hierdoor wel wat tijd verloren en ook nog 1 positie verloren.
Gelukkig dit keer niet door me broer op een ronde gezet
Dus dat is voor mij al een win
.
Volgende week ben ik er niet bij i.v.m. een verjaardag.
Gelukkig dit keer niet door me broer op een ronde gezet
Volgende week ben ik er niet bij i.v.m. een verjaardag.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Was een goede race. Ik zat nog tijdje achter Ton Jansen maar ik ging voor het tunneltje te wijd en kon de strijd niet meer voorzetten omdat ik te veel tijd had verloren. Maar lag toch nog steeds 4e. Helaas drukte ik de verkeerde knop in tijdens m'n pitstop en hierdoor een stop and go kreeg. Ik lag op de vierde plaatst en was erg benieuwd of ik m'n voorganger had gepasseerd aangezien hij 2 rondes eerder pitten maar helaas, na m'n fout lag ik 7e of 8e. Ik vind het een heerlijke wagen. Juist omdat ie zo gevoelig is op de curbs waar een echte F3 bolide ook last van heeft maakt het voor mij een uitdaging. Nou is elke auto een uitdaging voor mij maar ik voel me best thuis in deze downforce bak! Jammer dat er zoveel geklaagd wordt over de wagen.
Op naar de volgende race.
Afgelopen race viel het geklaag nog wel mee. Het is een verraderlijk pittige auto om echt snel mee te gaan. Denk dat een uur dan soms te weinig is om hem echt lekker onder controle te houden.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Poeh het was een drama race zeg.... Al niet echt top gekwalificeerd met een 1.50.5 terwijl optimum 1.49.5 was...
In de eerste ronde helaas aero damage opgelopen wat toch bijna 2 seconde per ronde koste, kwam niet onder de 1.52.5, door alle ellende om mij heen toch op P4 beland, na mijn pitstop maakte ik een fout en was de hele auto krom, toch nog de pits bereikt voor een 2e fast repair maar lag toen al 15e. Snel vergeten maar.
Daarna toch nog een practice session ingedoken, daar uiteindelijk met race fuel een 1.49.8 kunnen rijden maar met diverse setups zo vaak gespind... Donnington ging toch echt een heel stuk makkelijker.
Des te frustrerender was het toen Atze even online kwam en gewoon een 1.47.7 rijdt!!!! 2.1 seconde sneller! Het is echt bizar om te zien hoe hij rijdt, zo laat remmen, nergens onder of overstuur en zo vloeiend die baan over.
In de eerste ronde helaas aero damage opgelopen wat toch bijna 2 seconde per ronde koste, kwam niet onder de 1.52.5, door alle ellende om mij heen toch op P4 beland, na mijn pitstop maakte ik een fout en was de hele auto krom, toch nog de pits bereikt voor een 2e fast repair maar lag toen al 15e. Snel vergeten maar.
Daarna toch nog een practice session ingedoken, daar uiteindelijk met race fuel een 1.49.8 kunnen rijden maar met diverse setups zo vaak gespind... Donnington ging toch echt een heel stuk makkelijker.
Des te frustrerender was het toen Atze even online kwam en gewoon een 1.47.7 rijdt!!!! 2.1 seconde sneller! Het is echt bizar om te zien hoe hij rijdt, zo laat remmen, nergens onder of overstuur en zo vloeiend die baan over.

Op zondag 30 december 2018 zijn we van plan om een GoT iRacing school te organiseren met een tijdsduur van 2 uur.
De school is er op gericht om je rondetijd te verbeteren. Dus het gaat om lijnen rijden, remmen, accelereren, etc.
We zullen het circuit gebruiken dat de week erna gebruikt gaat worden in de officiële iRacing serie en ons toernooi: Charlotte Roval.
Het tijdstip staat nog niet vast en daarom een poll.
Je kan kiezen tussen 14:00 tot 16:00 of 20:00 tot 22:00 uur op de zondag. Het tijdstip met de meeste stemmen en voldoende rijders wordt vervolgens gekozen.
De sessie zal in onze League gehost worden.
Vul SVP de poll in als je interesse hebt om mee te doen als deelnemer of als instructeur: https://goo.gl/forms/Ipan60ICOt6Meja13

Aantal inschrijvingen tot nu toe: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PwixG0NEj_c1ZYyBV0UD8dy8g6CDdNA8kCpBr40nnqU/edit?usp=sharing
Ingevuld....even een bergje seconden vinden....de snelheid is een beetje weggezakt afgelopen jaar ;-)
Overigens, de FPS op mijn oude PC'tje zijn navenant meegezakt het afgelopen jaar; wat is een slimme aankoop, moederbord, processor en 16GB, maar wat is qua processor nu een beetje de norm....en dan bij voorkeur een beetje laag in de 200 Euro-range
groet,
Eric
Overigens, de FPS op mijn oude PC'tje zijn navenant meegezakt het afgelopen jaar; wat is een slimme aankoop, moederbord, processor en 16GB, maar wat is qua processor nu een beetje de norm....en dan bij voorkeur een beetje laag in de 200 Euro-range
groet,
Eric
[ Voor 10% gewijzigd door Ericjooo op 28-12-2018 20:31 ]
Ik ga alvast wat oefenen, ben op TS, mochten er meer mensen interesse hebben kom maar langs dan kunnen we mss server hosten.
We hebben een P server opgestart op Charlotte
Met dat budget zou ik een quad core i3 8350k met een asrock z370 extreme 4 mobo pakken. Daarbij een gskill of Corsair ddr4 3200 cl16 kithe van 16gb. Hiermee kun je weer even vooruit.Ericjooo schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:07:
Ingevuld....even een bergje seconden vinden....de snelheid is een beetje weggezakt afgelopen jaar ;-)
Overigens, de FPS op mijn oude PC'tje zijn navenant meegezakt het afgelopen jaar; wat is een slimme aankoop, moederbord, processor en 16GB, maar wat is qua processor nu een beetje de norm....en dan bij voorkeur een beetje laag in de 200 Euro-range![]()
groet,
Eric
Die i3 kun je vrij gemakkelijk naar 5ghz klokken op dat mobo. iRacing houdt nog steeds van hoge clocks, en met een beperkt budget zit je dan aan een quad core. Voor ongeveer 90 euro meer zou ik de 9600k pakken. Dan heb je 2 cores meer en ben je iets meer toekomst gericht, aangezien iRacing nu al 3 cores gebruikt, en het alleen maar meer wordt.
Cube Nuroad Race (2022)
Als je zondag van plan bent mee te doen met School is het een ‘must’ om het circuit wel te kennen. Is wel een pak moeilijker dan de oude versie!
En vergeet TeamSpeak niet!
En vergeet TeamSpeak niet!
Hier alvast een video van m'n snelste rondje voor het idee:
Helaas is de replay niet opgeslagen en zie ik dat net pas na het afsluiten
(ook in de video te zien lol)
Helaas is de replay niet opgeslagen en zie ik dat net pas na het afsluiten
De Rift heeft ook zijn eigen programma dat altijd op de achtgrond draaid.The_FrankO schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:42:
[...]
Ik denk dat de overhead van Windows Mixes Reality, SteamVR en iRacing hier de vertraging veroorzaakt. Heb je bij de Rift of Vive deze software niet nodig?
[...]
Maar dan heb je SteamVR vervolgens niet nodig, omdat iRacing de Rift direct ondersteund.
Dat is dus een i5 9600k? Die was ik idd al tegengekomen en de G.Skill DDR4 Aegis 16GB 3000MHz zou dus ook wel redelijk moeten zijn?.....tnx voor de infoderx666 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:13:
[...]
Voor ongeveer 90 euro meer zou ik de 9600k pakken. Dan heb je 2 cores meer en ben je iets meer toekomst gericht, aangezien iRacing nu al 3 cores gebruikt, en het alleen maar meer wordt.
[ Voor 8% gewijzigd door Ericjooo op 29-12-2018 10:51 ]
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen