BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik ga dit vanavond proberen:ZFLaSH schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:03:
[...]
Nee, helaas niet. Ik heb speciaal voor Vr een zwaar gestripte Windows10 gebouwd waar zelfs geen window manager in draait. Zelfs dan krijg ik in Tsukuba dips. Je bent overigens niet de enige. Ik hoor iedereen klagen over framedips.
Verdert ga ik de instellingen van de VR-bible overnemen: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.pageA little tip (thanks to Jon Okken for noticing) to help with the problems many are having at Belle Isle/Nurb etc.
Increase the car detail in iRacing graphics options to 'Medium' and change the LODpct setting in the dx11renderer.ini file to 70 (I use 63), which will free up quite a lot of resources that seem to be the cause of the horrific frame dips at Belle Isle when set to 25
Extra aanvulling: Process Lasso zorgt voor de automatische powerplans, CPU priority etc.
[ Voor 6% gewijzigd door ZFLaSH op 13-12-2018 15:15 ]
Los? Is dat positief of negatief?DarkPino schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:37:
Net voor het eerst de F3 geprobeerd na de patch. Weet nog niet ofzo de auto zo echt tof vind... Atze ging ook helemaal los op het forum
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Heb je een link naar de post?DarkPino schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:37:
Net voor het eerst de F3 geprobeerd na de patch. Weet nog niet ofzo de auto zo echt tof vind... Atze ging ook helemaal los op het forum
Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant
Well let me put it this way. I've been working as an engineer with the F3 Hankook tyres this year, I'm training F2, F3, GP3, Formula Open, Super Formula and F4 drivers in the pro simulator. A proper simulation is ACTUALLY fun to drive and also very natural for real drivers. As we've seen with Max the last weeks, he was mega quick out of the box in the F3. But after the update we need to do hundreds of laps to gain that finetuned feeling which we previously gathered in 5 laps.
The previous F3 version with the right setup was fun to drive, because it felt natural. Yes it was a bit too quick, but there was a feeling with that car which iRacing was always missing so desperately compared to sims like rFactor, Automobilista and nowadays rFactor 2. So even if it's not perfectly accurate in corner speeds, it was still a lot more realistic to drive than it is now. After yesterday they've made it a typical iRacing car where the car is hypersensitive to tyre temps, while the Hankook is a tyre where you can push the sh*t out of for 8 laps in a row and slide around without losing grip. Now we need to drive rounded unrealistic GT style brake curves again, because else the car can't handle the weight transfer and locks up.
So if we talk about realism, is it more important to have a shitty fake drivability with correct laptimes or a bit too quick car with a realistic (and thus fun) drivability.
Matig zeg ik u!
Dan kloppen de tijden en de physics.
How do you save a random generator ?
De auto is zeker moeilijker geworden maar voor mij niet minder leuk. Vandaag geen Max Verstappen gezien, ik zat wel in een practice session met Lando Norris net. Die deed een 1.29.025, mijn beste een 1.29.546 dus dat vindt ik nog prima
hmmm, als je geen DWM gebruikt, wat doe je dan als window manager ?ZFLaSH schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:48:
Vrij simpel eigenlijk. Ik heb alle services en processen die ik niet nodig heb gedisabled of uninstalled. Dus ook geen dwm, explorer, virusscan, indexing of noem maar op. Resultaat is, dat mijn W10 maar 1,7GB aan geheugen gebruikt (excl. Steam / SteamVr) en nauwelijks background processes heeft. Check voor de gein eens de Scheduled tasks die "spontaan" draaien bij een standaard install. Ik moet eigenlijk wel, want mijn 4670K loopt echt op zijn tanden bij VR. Ik gebruik hiervoor gewoon een dual-boot setup en daardoor zie ik een behoorlijk verschil als ik dit in mijn "reguliere" W10 draai of in mijn gestripte. Dit verschil zit hem vnl. in de dips en stabiele frametimes. Kan ook iets hogere settings draaien.
Extra aanvulling: Process Lasso zorgt voor de automatische powerplans, CPU priority etc.
Ik moet op m'n nieuwe build wel nog mijn Scheduled tasks nalopen, maar de rest (op dwm en explorer na) staat inderdaad al uit. Had ook een mooi script gevonden voor relatief automatisch een berg services uit te knallen. Kwa memory zit ik nu op 1.8Gig na boot. Valt me nog reuze mee
Cube Nuroad Race (2022)
quote: Lando NorrisI have a contrasted view, I drove before and after update, before I thought yes the braking was good, but that was about it, the rest was really not anything special, I found that after the update the braking for sure has become much worse, touch and locks up, but in terms of driving I thought It was better, much easier to control in mid/high speed corners etc. So I much prefer the car after the update... BUT... the braking is one of the biggest things, that not only needs to be improved on this car but all cars on iracing.Sorry to all who hated after update lol
quote: Lando NorrisIracing don't just try to make a car fun... They try and make it as close to real as possible, and the latest patch imo has improved this in some areas... so doesn't matter if it feels slightly worse, that's how it should be if you want to drive an F3 how an F3 car should feel like. Yes I know some things like brakes are no way near real... but the handling has been improved, end of...
quote: Lando NorrisAs I said, some things to improve still, Braking, the hopping etc im not saying its exactly how it should be, just better overall and more how it should be...
Ik heb zelf ook nooit last van de banden. Hoor wel vaker mensen klagen over geen grip als ze een keer wat verremt hebben of een moment overstuur hebben gehad maar heb mezelf daar nooit in herkend. Heb wel het idee dat in de F3 je pas na een rondje of twee echt de grip heb die je verwacht maar dat lijkt me alleen maar realistisch.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nietderx666 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 01:07:
[...]
hmmm, als je geen DWM gebruikt, wat doe je dan als window manager ?
Ik moet op m'n nieuwe build wel nog mijn Scheduled tasks nalopen, maar de rest (op dwm en explorer na) staat inderdaad al uit. Had ook een mooi script gevonden voor relatief automatisch een berg services uit te knallen. Kwa memory zit ik nu op 1.8Gig na boot. Valt me nog reuze mee
Ik was eergisteren in een practice server met Graham Carrol en Max, Graham is al een tijdje vriendjes met Max en ik ken Graham nog van mijn skippie tijd. Zij reden met full fuel 1.26.1 en 1.26.4 (max de .1) eerst volgende was een 1.26.8 met quali fuel en ik zelf had een 1.26.9 met q fuel.
Ik heb replay van rondje van max, maar wat is hij precies zeg. Niet normaal. Ik zal binnenkort hem eens recorden anders..
Auto voelt voornamelijk anders aan onder het remmen maar dat is tot nu toe in iedere sim zo geweest in vergelijking tot de echte auto. Ik denk ook dat de F3 niet echt een auto is voor Canada maar dat is sws een eigen mening haha!
Qua remmen is naar mijn mening de Porsche GT3 de enige auto die goed in de buurt zit als er een goeie set pedalen bij zitten. Hoe VRS de remdruk beschrijft in de filmpjes is bijna hetzelfde als in de echte auto.
Probeer Iracing weer op te pakken in deze wintermaanden en hoop het eindelijk weer wat vaker te doen.
Nieuw stuur is wel nodig maar we gaan nog even door met het huidige spul.
Canada is een baan met best een aparte layout. Ik denk dat een meer allround baan beter kan weergeven hoe de auto echt is. Volgende weer Donnington en dat heeft al iets meer van alles wat.thijmennabuurs schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:17:
Ik denk ook dat de F3 niet echt een auto is voor Canada maar dat is sws een eigen mening haha!
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Het lastige aan Canada met deze auto vind ik de curbstones, daar ram je echt overheen als je ze te ver raakt. Geen idee of je met de porsche er weel vol overheen kan, te lang niet voor gereden.Phydomir schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:37:
[...]
Canada is een baan met best een aparte layout. Ik denk dat een meer allround baan beter kan weergeven hoe de auto echt is. Volgende weer Donnington en dat heeft al iets meer van alles wat.
Tja, ik hoop dat we als GoT iRacing nog wat meer aanloop krijgen hierdoor.Luckeh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:55:
Verhip, het Tweakers magazine belande vandaag in de bus. Een warempel een grote special over @JoepW. Gaaf artikel Joep!
Tweakers overviel me een beetje op TGL ermee. 2de keer in de spotlights
Wil je hem ook delen?Phydomir schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 06:17:
Gisteren even de forums door gespit voor een setup en er een gevonden en daarmee voelde de auto exact zoals maandag. Zelfs nog wat makkelijker met op het gas gaan. Lockups met remmen heb ik geen last van. Hij is alleen trager.
Dat wil ik graag eens zien!Scr33x0r schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:56:
Ik zal binnenkort hem eens recorden anders..
Verwijderd
Wat me opvalt is dat hij het veel beter doet dan mijn oude xbox 360 controller.
Ik speel iracing dus met controller omdat ik bewindvoering heb over mijn geld
en geen geld heb voor een racestuur dit jaar.
Er is een hoop verbeterd aan deze xbox one controller met iracing vergeleken met mijn oude controller.
Met iracing is de auto veel beter op de baan te houden en ook met andere games werkt hij beter.
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 15-12-2018 10:45 ]
Kun je me de link naar de forumpost sturen voor de setup?Phydomir schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 06:17:
Gisteren even de forums door gespit voor een setup en er een gevonden en daarmee voelde de auto exact zoals maandag. Zelfs nog wat makkelijker met op het gas gaan. Lockups met remmen heb ik geen last van. Hij is alleen trager.
Ik heb zelf ook nooit last van de banden. Hoor wel vaker mensen klagen over geen grip als ze een keer wat verremt hebben of een moment overstuur hebben gehad maar heb mezelf daar nooit in herkend. Heb wel het idee dat in de F3 je pas na een rondje of twee echt de grip heb die je verwacht maar dat lijkt me alleen maar realistisch.
Geweldig nieuws voor iRacing, maar tegelijk denk ik ook: NOG een WCS serie?
At the “Porsche iRacing World Championship Series”, 40 participants from different nations will race in the 911 GT3 Cup. They are competing for total prize money of US$100,000. The competition runs over ten racing weekends and takes place exclusively online. Qualification starts in January 2019, with the championship running over several months throughout the year.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3627440.page
[ Voor 46% gewijzigd door Red Baron op 15-12-2018 19:45 ]
nickkoole schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 18:05:
[...]
Kun je me de link naar de forumpost sturen voor de setup?
http://members.iracing.co...125/3625644.page#11346641
Nou spreekt me die nieuwe auto sowieso al minder aan, maar een Pro Series met maar 20 plekjes zal wel helemaal gekkenwerk worden.
Zit ik net langdurig in een testsessie om de boel goed af te stellen word ‘t donker in de sim..... da’s ff wennen
Zo las ik het ook. Zijn er nog Tweakers die de snelheid hebben om een beetje kans te maken ? Mooie hoeveelheid prijzengeld en goede reclame voor iracingDarkPino schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:32:
Het zijn toch 40 plekken? Volgens mij staat er dat de 20 die al gekwalificeerd zijn een uitnodiging krijgen en dat de overige 20 plekken met een kwalificatie worden gevuld. Dit kunnen er meer worden als de 20 uitgenodigden niet allemaal willen mee doen, althans zo lees ik het?
Ik denk dat Paul bedoelt dat je dus moet vechten om 20 plekken om mee te mogen doen en dat dat chaos gaat worden.DarkPino schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:32:
Het zijn toch 40 plekken? Volgens mij staat er dat de 20 die al gekwalificeerd zijn een uitnodiging krijgen en dat de overige 20 plekken met een kwalificatie worden gevuld. Dit kunnen er meer worden als de 20 uitgenodigden niet allemaal willen mee doen, althans zo lees ik het?
Ik vind het wel een positieve stap vooral zoveel meer prijzengeld en een echte sponsor, maar wel jammer dat ze de F1 kant dan meteen laten vallen. Was wel leuk geweest om een duidelijke scheiding te hebben tussen F1 en GT top klasses en dat mensen moeten kiezen welke ze willen doen. Zo ook meer ruimte voor meer mensen om mee te doen. Maar snap ook wel dat dat lastig is en lijkt me ook wel waarschijnlijk dat Porsche het een exclusieve serie wil maken en ze dus geen keus hebben.
Wel denk ik dat de races misschien iets leuker gaan worden voor spectators, iets meer actie dan F1 in die cup auto lijkt me
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 16-12-2018 07:21 ]
Ik weet niet zo of het echt een exclusiviteit dingetje is. Zelf denk ik dat het meer een focus dingetje is, omdat ze nu zo'n grote partner hebben. Daarnaast kan je ook niet te veel tegelijk doen. Ik heb liever dat ze een paar dingen goed doen, dan heel veel series proberen te runnen die maar zo-zo zijn.
Zoals Randy ook in zijn post schreef, Indycar zou een heel goede partner zijn voor openwheelers. F1 heeft natuurlijk zijn eigen esports serie. Die gaan nooit hun eigen F1 game passeren.
Overigens eens met het IndyCar verhaal, zou tof zijn als dat de OW series wordt
[ Voor 15% gewijzigd door DarkPino op 16-12-2018 09:19 ]
Voorheen was 200fps toch haalbaar met behoorlijk wat eye candy als ik alleen was op de baan. Echter, nu met alle eye candy uit kom ik niet verder dan 45fps. De R bar is dan ook continue rood, de G bar komt tot de helft.

Met een Intel Core i7 6700 4.00 GHz, Quad Core en Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming.
Ik wil niet weten hoe erg het dan zal zijn in een race waarbij verschillende autos deelnemen en een groot startveld.
Mijn computer is niet super veel sneller dan die jij beschrijft, dus ik had niet verwacht dat je zoveel problemen zou hebben.
De verschillen zijn alleen dat ik een Oculus Rift heb. Ik weet niet of die Lenovo misschien een hogere resolutie gebruikt?
Verder heb ik Anisotropic Filtering op 2x staan, en cockpit mirrors op 0 (ik gebruik virtual mirror).
Voor de rest heb ik vrijwel alles hoger staan dan in je screen shot.
Voor Anisotropic Filtering weet ik niet hoe zwaar 't is, maar die cockpit mirrors kunnen denk ik best een impact hebben. Dat zou mijn suggestie zijn om lager te zetten. Anders weet ik het ook niet zo helaas.
EDIT:
Wat ik wel eens heb zien helpen voor VR games in het algemeen is het window full screen maken.
Ook al zie jij iRacing op je headset, je ziet het ook in windowed mode op je desktop. Als je dat window full screen maakt helpt soms.
En zojuist heb ik op iRacing forum gezocht wat de R en G precies betekenen.
Lijkt er op dat R je CPU is terwijl G je GPU is. Als ik het goed heb begrepen.
Als de CPU je bottleneck is, heb ik wel eens gezien dat het helpt om de game op je fysieke cores te laten draaien. De i7 6700 heeft 4 cores en 8 threads. Dus dan kan je proberen iRacing alleen affinity te geven voor cores 0, 2, 4 en 6.
[ Voor 30% gewijzigd door deRidder op 16-12-2018 18:00 ]
De graphic config opnieuw laten draaien kan ook helpenThe_FrankO schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:41:
Dit weekend bezig geweest met een Lenovo VR Headset (WMR). Het is toch echt een hele andere beleving dan een enkel scherm waar ik normaal mee rij. Maar die frame rate hit is toch wel enorm te noemen.
Voorheen was 200fps toch haalbaar met behoorlijk wat eye candy als ik alleen was op de baan. Echter, nu met alle eye candy uit kom ik niet verder dan 45fps. De R bar is dan ook continue rood, de G bar komt tot de helft.
[Afbeelding]
Met een Intel Core i7 6700 4.00 GHz, Quad Core en Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming.
Ik wil niet weten hoe erg het dan zal zijn in een race waarbij verschillende autos deelnemen en een groot startveld.
Cube Nuroad Race (2022)
[ Voor 4% gewijzigd door Alarisico op 16-12-2018 23:02 ]
Dat is het waarschijnlijk. Ik heb een 7700k op 5ghz en een gtx1080 maar zodra ik boven de 30 auto's zichtbaar ga dan zie ik ook mijn framerate inzakken.Alarisico schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:01:
Volgens mij heb je veel te veel auto's op zichbaar staan. 63 auto's. De R staat voor Rendering. Met een veld van 30 -40 autos heb ik gelijk een probleem. Bij mij staat ie op 20 en heb hogere settings als jij terwijl ik een i5 7700 3.5 heb met een 1080 en 16bgram. Het is maar een idee...
Er is een VR user die gebenchmarked heeft wat voor instelling nu echt voor lagere FPS-en zorgt, zeer de moeite waard, ook voor niet-VR users. Ik heb aan de hand van deze benchmarks de boel hoger ingesteld zonder noemenswaardige FPS drops: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3626733.page
https://docs.google.com/s...GQEd_PWw/edit?usp=sharing
EDIT: de thread die @Alarisico linked is ondertussen achterhaald.
[ Voor 5% gewijzigd door Arfman op 17-12-2018 13:12 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Maar mijn punt is dat @The_FrankO met zijn systeem veel betere prestaties moet kunnen zien, ergens zit dus iets mis.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De nieuwe sprint pedalen worden met 5 mm (ipv 6 mm bij de Pro’s) vastgezet. En laat 5 mm bevestigingsmateriaal nou niet met de Sim-Lab P1 geleverd worden.
Morgen krijg ik de juiste materialen binnen.
Wel naar gekeken, maar het is 'net niet' sterk genoeg
Maar als iemand nog betere ideeën heeft hoor ik het graag
[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 17-12-2018 15:37 ]
Even naar de bouwmarkt om een paar M5 boutjes te scoren toch?JoepW schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:18:
Dat wordt vanavond voor mij NIET rijden.![]()
De nieuwe sprint pedalen worden met 5 mm (ipv 6 mm bij de Pro’s) vastgezet. En laat 5 mm bevestigingsmateriaal nou niet met de Sim-Lab P1 geleverd worden.
Morgen krijg ik de juiste materialen binnen.
Het is net hoever je wilt gaan. Je kunt met een 6mm boor de 5mm gaten opboren zodat je 6mm bouten passen.JoepW schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:36:
[...]
Wel naar gekeken, maar het is 'net niet' sterk genoeg
Maar als iemand nog betere ideeën heeft hoor ik het graag
Detail is dat de M5 lock nuts om in het P1 chassis te plaatsten niet bij de bouwmarkt liggen.TonCoronel schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:17:
[...]
Even naar de bouwmarkt om een paar M5 boutjes te scoren toch?
Nou zo ver dus niet.SkullboyNL schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:20:
[...]
Het is net hoever je wilt gaan. Je kunt met een 6mm boor de 5mm gaten opboren zodat je 6mm bouten passen.
Pedalen op een houten plankje schroeven en deze met lijmklemmen op de rig vastklemmen
Of
Wat touw ontrafelen en deze rondom de M5 bout in het M6 gat schroeven...
Dank je voor de tips. Die houten plank bedacht is ook, maar ik heb bedacht dat het maar een extra dagje moet w88.Maurice W schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:09:
@JoepW Als opboren / lassen geen opties zijn, misschien een beetje MacGyverzoals:
Pedalen op een houten plankje schroeven en deze met lijmklemmen op de rig vastklemmen
Of
Wat touw ontrafelen en deze rondom de M5 bout in het M6 gat schroeven...
Nou, de meeste Tweakers zijn hier redelijk fanatiek
@JoepW ik zou in het schuurtje dat houten plankje maar alvast zoeken. Ik ben er vanavond bij, dus je hoeft niet bang te zijn om met je nieuwe pedalen achteraan te moeten hobbelen
NASCAR kon natuurlijk niet achter blijven. Dat is al jaren hun grootste partner en $100k is voor NASCAR natuurlijk kleingeld.NASCAR and iRacing will celebrate the 10th season of the eNASCAR PEAK Antifreeze Series in 2019. The series, NASCAR’s only officially sanctioned esports series, is increasing its prize pool to $100,000, the highest in series history.
“We are absolutely thrilled to be able to increase the prize pool to $100,000,” said Anthony Gardner, President, iRacing.com. “Working closely with NASCAR, as well as a great partner like PEAK Antifreeze, we have been able to elevate the series to a whole new level.”
The eNASCAR PEAK Antifreeze iRacing Series is the longest running official esports racing series. The updated prize pool represents more than a 500% increase from the previous year, making it one of the richest payouts in esports racing competition.
The 2019 season kicks off on February 12 at Daytona International Speedway and runs through October with the series champion receiving his or her championship trophy and check on stage during pre-race ceremonies at the NASCAR Monster Energy Cup Series finale at Homestead-Miami Speedway in November.
Simracen wordt serious business.DarkPino schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:01:
Het gaat wel echt ineens om bizarre bedragen zeg...
Zeg scheer jij je eens even snel weg uit dit topic
Gisteren een fr3.5 race gereden op zolder. Het circuit dan, ik zit zelf ook op zolder maar dat bedoelde ik niet. Haha.
Aaanyway
Ik kan beter stoppen met het zoeken naar sponsors voor echt race, en vol focussen om simrace hahah. Want in simrace verdien je veel meer poen dan in real life 😅Niellie41 schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:46:
De NASCAR PEAK Antifreeze Series krijgt ook een bump in het prijzengeld.
[...]
NASCAR kon natuurlijk niet achter blijven. Dat is al jaren hun grootste partner en $100k is voor NASCAR natuurlijk kleingeld.
Op het forum is er ook een setup pagina bij het FR3.5 topic. Daar staat wel wat bruikbaars tussen.Arfman schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:27:
[...]
Aaanyway, ging best redelijk. Ik moet nog veel meer oefenen (want 15 minuten is echt niet genoeg) maar wel veel lol gehad. Uiteindelijk als 8e geëindigd en een beetje ir erbij door gewoon op de baan te blijven terwijl anderen eraf knalden. Voor herhaling vatbaar die auto. Iemand daar nog goede setups voor?
Als 13e gekwalificeerd en dan met 30 seconden op de klok de grid op gaan. Besluit de internet verbinding even een paar middelvingers op te steken. Alles weg, disconnected. Met een ronde achterstand vanuit de pits gestart.
Uiteindelijk als 18e over de streep.
Jammer de bammer...
Redelijk tevreden met mijn 16de startplek, wil ik voor de start nog ff een mooie screenshot maken, druk ik blind op de verkeerde knop op mijn keyboard en zet mijn PC in slaapstand
Met nog 10 seconde te gaan komt mijn PC weer tot leven en kan ik gelukkig nét op tijd starten, kom ik bij de eerste bocht erachter dat mijn dashboard niks meer doet.
Met één hand sturend heb ik geprobeerd e.e.a. opnieuw op te starten......maar dat gaat niet
Voor dat ik alles weer in orde had, reed ik achteraan en had ik de helft van het gras gemaaid.
Desondanks toch nog 13de geworden.
Nu heb ik speciaal om mijn buttonbox een knop voor screenshots, maar deze had ik nog niet gemapd aangezien mijn laatste ervaring met keymapping software niet al te best was (weet ff de naam niet meer).
Vraag: iemand een goede suggestie voor keymapping software?
Daarnaast vind ik het met deze auto echt moeilijk om 45 minuten foutloos te rijden en dat kleine foutjes lastig/niet te corrigeren zijn (voor mijn gevoel dan:P ) en daardoor dus achterste voren sta ipv maar paar tiende verliezen.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
In de training 0.1 seconde voor op nummer 2 met een 1.19.9 dat beloofde wat voor de Quali. Een mooie 1.19.4 in de quali, waar ik die vandaan haalde weet ik niet maar was wel lekker, ruim 0.7 seconde voorspong pole gepakt. Dat was wel even een verrassing.
Redelijke start; alhoewel in de 1ste bocht het behoorlijk glibberen en glijen was, gelukkig had Dennis het zelfde probleem en verloor daardoor P2. Daarna eigenlijk een eenzame race gereden, wel even een spannend momentje hier en daar met achterliggers inhalen, sommige zijn heel erg netjes, andere willen zo graag opzij dat ze er af vliegen en weer andere doen alsof ze met je aan het racen zijn, al met al dus ene verrassing hoe en waar je kan inhalen. P1 zonder de snelste ronde helaas, dat had het compleet gemaakt.
Jammer dat er diverse mensen zijn die zich behoorlijk negatief uitlaten over de auto en aangeven niet meer mee te willen doen, een groot startveld is toch wel erg leuk en het is toch 'for fun'. Makkelijk praten voor mij aangezien het wel goed gaat maar in andere auto's kan ik weer moeilijker meekomen maar blijf ik het ook leuk vinden om in deze samenstelling een avondje te rijden.
Geen idee, ik zou je alleen aanraden om dingen zoals slaapstand e.d. niet te gebruiken, dat levert eigenlijk alleen maar problemen op. En als je dat toch perse wilt het niet op het keyboard te mappenMaurice W schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:54:
Vraag: iemand een goede suggestie voor keymapping software?
Slaapstand gebruik ik niet voor mijn PC.Arfman schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:38:
[...]
Geen idee, ik zou je alleen aanraden om dingen zoals slaapstand e.d. niet te gebruiken, dat levert eigenlijk alleen maar problemen op. En als je dat toch perse wilt het niet op het keyboard te mappen
Schijnbaar is de toets naast F12 van mijn Logitech k480 default ingesteld voor slaapstand.
Je kunt dit aanpassen bij Powermanagement zoals Marco gisteren al aangaf.Maurice W schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:01:
[...]
Slaapstand gebruik ik niet voor mijn PC.
Schijnbaar is de toets naast F12 van mijn Logitech k480 default ingesteld voor slaapstand.
Ga naar Energie beheer. Klik op "geavanceerde energie-instellingen wijzigen". scrol dan door naar "Aan/uit-knoppen en desksel" en dan "Actie voor slaapstandknop" Deze kun je dan op Geen actie ondernemen zetten.
Eenzame klasse hoe jij rijdt overigens Tom, zelfs zonder mijn spin was ik waarschijnlijk wel 9 seconde achter je ge eindigd
Same here, al zouden we de MX5 rijden dan zou ik nog meedoen, maar maandag lukt gewoon niet. Overigens vind ik de FR3.5 wel leuker rijden dan de F3.ZFLaSH schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:45:
Zou graag mee willen doen, maar maandag komt me erg slecht uit.
Leuk filmpje trouwens weer van Jimmy, dikke lol in z'n duel met Max.
Precies dat! Daarnaast moet ik nogal regelmatig maar boven het eerste uur, dus een race rijden is bijna niet te doen.A1AD schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:28:
Same here, maandag is ok, maar de timing is niet goed. Ik lig meestal nog verhaaltjes te lezen rond die tijd ...
Ik vind het hardstikke gezellig, en rij sinds 2011 mee, maar met de F3 kan ik helemaal niks. Ik heb er geen gevoel mee, de auto doet niet wat ik wil. Ja, ik kan wel 3s per ronde langzamer gaan rijden, maar daar beleef ik ook geen plezier aan, en dat is nou juist waarom ik op maandag mee rij. Voor m'n plezier. En met de F3 is dat bij mij ver te zoeken. Ik denk dus ook dat ik de komende weken wat anders ga doen op maandag avond.
Cube Nuroad Race (2022)
Vraag me af of het geen idee is om er dan een soort multiclass van te maken als veel mensen de F3 niet leuk vinden om dan bv ook de Skip erbij te zetten. Alleen rijdt die dan niet op hetzelfde circuit als de official series... of je moet dat weer gaan afwisselen. Wordt een lastig verhaal zo
Vervelend om te lezen. Ik denk dat het ook niet mijn keuze is, maar ik ga het toch proberen volgende week. Dan maar achteraan rijden als het niet luktderx666 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:17:
....
Ik denk dus ook dat ik de komende weken wat anders ga doen op maandag avond.
Maar goed smaken kunnen duidelijk verschillen, ik vind de F3 echt geweldig op het wel wat frustrerende remmen met mijn G27 pedaaltjes na.
Ja zeg, het is net zo gezellig achteraan alleenJoepW schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:48:
[...]
Vervelend om te lezen. Ik denk dat het ook niet mijn keuze is, maar ik ga het toch proberen volgende week. Dan maar achteraan rijden als het niet lukt
Ik moet wel zeggen dat ik me in de F3 minder eenzaam voel, ik zie veel volk passeren
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Daarnaast zit ik met de Dallara F3, qua rondetijd, aanzienlijker dichter bij de GoT toprijders dan afgelopen 2 seizoen met de GTE's.
Is het een idee om binnenkort een school ofzo te doen met de F3 met focus op de auto (niet close racing maar laptimes)? Ik ben wel bereid dat te doen maar wanneer ik weer tijd heb (ergens tussen kerst en Nieuwjaar?)
Goed idee, ik help wel.NickThissen schreef op woensdag 19 december 2018 @ 04:19:
Jammer dat de F3 niet lijkt te bevallen door sommige, ik vond hem wel erg leuk. Ik snap dat in de nieuwe patch de remmen erg gevoelig zijn, is dat het probleem? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit nog een bug was (had aangepast moeten worden met de nieuwe downforce maar is niet gedaan) maar kan dat nu niet meer vinden.
Is het een idee om binnenkort een school ofzo te doen met de F3 met focus op de auto (niet close racing maar laptimes)? Ik ben wel bereid dat te doen maar wanneer ik weer tijd heb (ergens tussen kerst en Nieuwjaar?)
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 19-12-2018 06:40 ]
Helaas kan ik op maandag nooit aansluiten doordat ik dan beachvolleybal, ja ook in de winter
[ Voor 18% gewijzigd door Isniedood op 19-12-2018 10:55 ]
Tof dat Chili Bowl naar iR komt. Dat is echt wel een ding in de US
@JoepW hoe bevallen de sprints?
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen