iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 161 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Gave build!

Maar ook ik met VR raak enorm veel frames kwijt. Hoop echt dat ze er iets aan doen want ik moest wel heel wat terugschroeven op de Sunrise on the beach serie. Overdag is er niets aan de hand maar zodra het wat donkerder wordt, kablem! FPS drop -20 -30.
Persoonlijk vind ik de FR3.5 het gaafst. Snelle bak die goed te handelen valt.
F3 is ook erg cool.
Als mensen nog tips hebben over wat handig is om terug te schroeven... graag want ik kan het niet vinden.

I5 3.5 1080GTX 16GB RAM.

[ Voor 3% gewijzigd door Alarisico op 05-12-2018 09:51 ]

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06-2025
FPS is sinds de nieuwe build inderdaad niet helemaal wat het was. Ik zit fors (30/40) fps onder wat ik normaal had met 3x 1440p op medium tot high setting met een 1080ti en een 8700k

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:35

Niellie41

[object Object]

Wat ik wel geinig vind, is de "auto-start" aid die je nu uit kan zetten. Dan moet je zelf de auto starten in de pits. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik super irritant ga vinden. :p

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 00:18
Gisteravond nog even getest met een 2 uur sessie op le mans gestart op sunset (21.30). Ziet er echt geweldig uit! Wat is le mans op sommige punten moeilijk in te schatten in het donker, na even wennen toch nog wat leuke tijden kunnen rijden met de kever GTE

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:28
Niellie41 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:34:
Wat ik wel geinig vind, is de "auto-start" aid die je nu uit kan zetten. Dan moet je zelf de auto starten in de pits. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik super irritant ga vinden. :p
Dit zijn inderdaad van die kleine toevoegingen die het realisme verhogen. Leuk! :)

Wat ik nooit heb begrepen is dat er geen mogelijkheid is om een button te configureren waarmee je de versnellingsbak in neutral zet. Of zie ik deze over het hoofd? :/

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:56
De afgelopen dagen heb ik mezelf een beetje bekend gemaakt met m'n setup en de Mazda MX5 Cup.

Ik heb zowel met een Rift als een 43" monitor op een meter gereden, beide hebben hun voor en nadelen. Op het moment ben ik vooral sloom, gezien de openbare practice sessions op Lime Rock Park zo'n 2 seconde als ik met zekerheid >5 rondes aaneen kan rijden met vergelijkbare tijden en zo'n anderhalve seconde als ik 1 van de drie rondes succesvol afleg :P

Zijn er racers die regelmatig wisselen tussen bv hun VR bril en een 1 of 3 monitor setup? Komt het tot een punt dat buiten het visule aspect je het racen min of meer hetzelfde ervaart qua het afleggen van snelle rondes?

iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:48

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Topicstarter
Knie is niet operabel (patellofemoraal pijnsyndroom). Het is gewoon geduld hebben. Moet vanzelf over gaan binnen 3 maanden tot 1 jaar :-(

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 05-12-2018 18:33 ]

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-01 11:00

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:30:
Knie is niet operabel (patellofemoraal pijnsyndroom). Het is gewoon geduld hebben. Moet vanzelf over gaan binnen 3 maanden tot 1 jaar :-(
Wow... Dat is zwaar k#t Joep. Die 3 maanden, is dat vanaf nu of sinds de simexpo?

Btw, is het links of rechts? Bij links zou je nog kunnen overwegen om te kijken of je met rechts kunt remmen.

[ Voor 14% gewijzigd door derx666 op 05-12-2018 19:01 ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:59:
[...]

Wow... Dat is zwaar k#t Joep. Die 3 maanden, is dat vanaf nu of sinds de simexpo?

Btw, is het links of rechts? Bij links zou je nog kunnen overwegen om te kijken of je met rechts kunt remmen.
De tijd is een gok. Dus wanneer de teller gestart is maakt niet zo veel uit.
En het grootste probleem is plotselinge beweging, statische houding en draaieb van de knie.
Dus rig bouwen, nieuwe pedals erin en voorzichtig beginnen met rijden ;)

• nickkoole
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Beste Leden,

Vanavond zullen er 2 sessies gehosted worden in onder de leaque sessions.
dit is met de wagens van de nieuwe build
- Dallara F3
- Formula 3.5

Er zal gereden worden op het circuit van zandvoort.

De Dallara F3 sessie gaat om 20:00 uur live, echter is de Formula 3.5 sessie al online gegaan.
beide sessies duren 180 minuten.

vanavond zal ik vanaf ongeveer 20:00 op teamspeak zijn.

hopelijk zien we jullie in Teamspeak en op de baan.

iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:07:
[...]

De tijd is een gok. Dus wanneer de teller gestart is maakt niet zo veel uit.
En het grootste probleem is plotselinge beweging, statische houding en draaieb van de knie.
Dus rig bouwen, nieuwe pedals erin en voorzichtig beginnen met rijden ;)
Je zou ook nog kunnen proberen om het gas en rempedaal iets verder uit elkaar te zetten. Hierdoor zou je misschien je knieën iets rechter kunnen houden. Heb ik ook gedaan, en voor mij is het heerlijk comfy.

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:00:
[...]

Je zou ook nog kunnen proberen om het gas en rempedaal iets verder uit elkaar te zetten. Hierdoor zou je misschien je knieën iets rechter kunnen houden. Heb ik ook gedaan, en voor mij is het heerlijk comfy.
Ik had het midden van rem en gas al recht voor me. Misschien een idee om ze ook wat verder uit elkaar te zetten. Maar ja... eerst pedalen ontvangen ;)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zeg maar tegen Niels dattie opschiet 😋

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:45:
Zeg maar tegen Niels dattie opschiet 😋
Ze zijn enorm aan het stressen daar om de deadline te halen. Dus ik val ze niet lastig.
Zaterdag ga ik een begin maken met de P1 opbouwen en daarna pas weer het weekend daarna echt tijd.

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
Alarisico schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:49:
...
Als mensen nog tips hebben over wat handig is om terug te schroeven... graag want ik kan het niet vinden.

I5 3.5 1080GTX 16GB RAM.
Overclocken als je CPU en moederbord dat toelaten :) daar kan je zeker in VR heel veel mee winnen is mijn ervaring. Verder hebben dynamische schaduwen op de auto's altijd veruit de grootste impact op de framerate bij mij, maar ik neem aan dat je die al gevonden had.

Ik merk zelf gelukkig nog niet zoveel van verminderde performance zojuist op Zandvoort (was een leuke sessie :)) en eerder op Monza in de F3. Echt heel gaaf met het veranderende licht en de wolken die (wel wat schokkerig) overtrekken. De F3 in Automobilista was lang mijn favoriete virtuele auto, maar sinds de komst van VR heb ik daar amper in gereden, gelukkig valt de iRacing F3 bepaald niet tegen!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

tim.w schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:13:
[...]

Dit zijn inderdaad van die kleine toevoegingen die het realisme verhogen. Leuk! :)
Het wordt nog beter!
We actually put in a whole bunch of starter sounds for this build, but pulled them at the last minute. They just were not quite ready for you yet. Anyway It was disappointing, but I hope to have them to you for next season. Sound really does add to the immersion here.
http://members.iracing.co...ist/3625720.page#11332493

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-01 08:59
JoepW schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:51:
[...]

Ze zijn enorm aan het stressen daar om de deadline te halen. Dus ik val ze niet lastig.
Zaterdag ga ik een begin maken met de P1 opbouwen en daarna pas weer het weekend daarna echt tijd.
Succes :D tis wel een klusje hoor :)

Ik krijg morgen als het goed is mijn BenQ monitoren binnen :)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Scr33x0r schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:48:
....
Ik krijg morgen als het goed is mijn BenQ monitoren binnen :)
Nice!

2019 Season 1 - Hotfix 1 - Dec. 6th - 15:00 CET
The primary purpose for this deployment is to address an issue with our accelerated simulated time feature, which can cause race servers to crash. As a temporary solution to this issue, please do not allow your simulated time for each session type (ie: Practice, Qualify, Race) to exceed a value of 25 hours. For example, you may purchase and create a 5 hour Hosted Session that features 8x Accelerated Time, and the Hosted Session can feature a 1 hour Practice (this would be 8 simulated hours), a 1 hour Qualify (this would be 8 simulated hours), and a 3 hour Race (this would be 24 simulated hours). Each of these sessions is no longer than 25 simulated hours, which is safe for the race servers right now.

• Scr33x0r
Hou je trouwens een build log bij Joep? :D

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Scr33x0r schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:28:
Hou je trouwens een build log bij Joep? :D
Ik maak wat foto’s en misschien dat ik een timelaps maak.

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 06-12-2018 14:50 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 16:24

Arfman

Drome!

Releasenotes voor de patch van vandaag:
This release focuses on fixing issues introduced with the 2019 Season 1 release, and fixes a crashing issue with the accelerated simulated time feature.

CHANGE LOG:

UPDATES:

iRacing Membersite

- Fixed an issue where the website would sometimes not display correctly after registering for a Hosted Session.

iRacing BETA Interface

- Fixed a performance issue with Official and User-Created Races Page.

- Removed the First Name greeting from the Home Page.

- Fixed an issue where the Car Class selection was not working correctly when creating a Hosted Session.

Day/Night & Time of Day

- Ambient light at night has been reduced.
- - This should especially improve the realism while using a VR device.

- Fixed an issue where a raceserver could crash if the elapsed simulated event time exceeded 36 hours.

- Fixed an issue where yellowish lighting spots could appear on tracks at night while headlights were disabled.

- Fixed an issue with many objects not lighting correctly during night mode.

Pit Stops

- NASCAR pit-sign-guy has returned from a short sabbatical.

- Fixed an issue where some cars were able to leave the pits with invisible tires.

Time Attack

- Fixed an issue that was preventing the ref-lap car from being visible in Time Attack sessions.

Controls

- Fixed an issue that may have caused control mapping issues.

CARS:

Dallara F3

- This vehicle now utilizes a single tire-change checkbox for all four tires.

- Fixed an issue where the first gear information was not exporting to telemetry correctly.

Formula Renault 2.0

Formula Renault 3.5

- Rev limiter model and audio has been improved.

- Fixed some typos in the garage info.

Radical SR8

- Season setups have been updated.

NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala

NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet Camaro ZL1 - 2018

TRACKS:

Charlotte Motor Speedway

- Standing start grid positions have been adjusted to fix an issue where the drivers placed on the oval section would get a slow down penalty. These grid positions have been moved to use the chicane.

- Fixed an issue where some curbs could appear transparent at certain angles.

Richmond Raceway

- Adjusted the reflectivity of some painted lines.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Dit is nog eens nieuws:
quote: Dave Kaemmer
There should have been a release note about the temperature response change. I changed the V6 tire so it is about half as responsive to temperature as it was before this build. We knew that the tire temp response was about twice what it should be, I just didn't know why. I think I know why now, so for V7 that should be fixed correctly. The V6 change is a bit of a hack, but it works more closely to reality and so the track temperature changes from sun/clouds/day/night have about the right effect on grip.

The track temperature changes are affected mostly by the sun, or lack of sun. If the sun is high in the sky, there can be over a thousand watts per square meter of heat flowing into the track from the sun's radiation, less the lower the sun gets. The primary way the track cools is by conducting that energy into the ground, which is generally cooler than the surface. These changes can happen rapidly--that's why if a cloud comes over during a qualifying run it can make a difference, even for just one lap.
Bron: http://members.iracing.co.../50/3625480.page#11334965

• DarkPino
  • Laatst online: 11-01 19:11
Moest ook wel anders zou het bijna niet te doen zijn denk ik. Het verschil was altijd wel heel groot...

Andere noot: voor NAB Racing zijn we eigenlijk opzoek naar iemand die het leuk vind om paints te maken. Uiteraard is dit tegen betaling :) zijn hier mensen die dat doen en daar voor te porren zouden zijn?

iRacing Profiel

• nickkoole
dus als ik het goed begrijp hebben ze met de V7 banden de op en afbouw van temperatuur in de banden gehalveerd maar de V6 kwam dichter bij de realiteit?
of is de V7 er nog niet en hebben ze de V6 gehouden en aangepast?

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
nickkoole schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:14:
[...]

dus als ik het goed begrijp hebben ze met de V7 banden de op en afbouw van temperatuur in de banden gehalveerd maar de V6 kwam dichter bij de realiteit?
of is de V7 er nog niet en hebben ze de V6 gehouden en aangepast?
David heeft volledig tegen zijn natuur in een tweak ( hij hoort erbij _O- ) in NTMv6 gedaan om dat oververhittingsprobleem te ‘verhelpen / verminderen’.
En v7 is nog niet klaar, maar aangezien hij nu denkt te weten waar het door veroorzaakt wordt zal v7 het zonder de tweak niet meer hebben.

Zo lees ik het.

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 07-12-2018 08:31 ]

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02-2025
25% korting op een 3 maanden membership met code PR-CB25126, alleen voor expired accounts.

Ik heb de sim verkocht dus ga er geen gebruik meer van maken.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04-2025
Is inmiddels bekend welke auto/serie gaat worden gebruikt voor het Monday Tournament?

iRacing Profiel

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 19:13
Ik heb met de F3 (dus zonder verlichting) een paar rondjes over nachtelijk Zandvoort gereden.
Maar het viel mij op dat het niet aardedonker was, ik kon qua zicht eigenlijk gewoon goed rond komen.

Ligt dat aan mijn instellingen of ervaren jullie dat ook zo?

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• nickkoole
Het seizoen S4 - 2018 van de GoT GTE Tournament was erg spannend in het begin, waarbij er veel aan stuivertje wisselen werd gedaan in de top 5, maar uiteindelijk pakte Arjan de Vreede aan het einde de overwinning. Tijdens het seizoen hebben we ook het niveau en de snelheid van veel rijders omhoog zien gaan en dit maakt de competitie op de maandag alleen maar spannender.

Na enkele seizoenen met de GTE’s gereden te hebben is er voor het nieuwe seizoen een andere klasse/auto gekozen. Voor volgend seizoen hebben we gekozen voor de nieuwe Dallara F3, tijdens de release van de build en de afgelopen test week is er veel gereden en is de auto positief ontvangen. Met deze nieuwe klasse/auto hopen we natuurlijk weer op een vol en sterk deelnemersveld.

Het Programma!

Voor het programma hebben we gekozen om de officiële tracks van de iRacing serie te volgen van S1 2019. Er is voor dit seizoen 1 van de nieuwe banen gekozen en wel de Roval op Charlotte naast deze baan zijn de andere banen ook erg indrukwekkend, met circuits als Suzuka GP, Brands Hatch, Oulten Park, Detroit en Laguna seca. Wij hopen er met dit verleidelijke programma er weer spektakel en mooie gevechten op de baan te zien zal zijn!

Hieronder het programma:
* wijzigingen kalender onder voorbehoud
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W110-12-18
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Circuit Gilles-Villeneuve - Grand Prix
Circuit Gilles-Villeneuve - Grand Prix
Time of DayMorning
Pit stalls44 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W217-12-18
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Donington Park Racing Circuit - Grand Prix
Donington Park Racing Circuit - Grand Prix
Time of DayLate Afternoon
Pit stalls43 / 51
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W327-12-18
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Suzuka International Racing Course - Grand Prix
Suzuka International Racing Course - Grand Prix
Time of DayMorning
Pit stalls60 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W402-01-19
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Charlotte Motor Speedway - Roval
Charlotte Motor Speedway - Roval
Time of DayAfternoon
Pit stalls43 / 60
Basic contentYes
Program (CET)
Heat 1
Race21:15 - 22:15 (60 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W507-01-19
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Brands Hatch Circuit - Grand Prix
Brands Hatch Circuit - Grand Prix
Pit stalls41 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W614-01-19
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Okayama International Circuit - Full Course
Okayama International Circuit - Full Course
Time of DayAfternoon
Pit stalls40 / 60
Basic contentYes
Program (CET)
Heat 1
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather

iRacing Profiel

• nickkoole
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W721-01-19
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Autodrome Jose Carlos Pace (Interlagos) - Grand Prix
Autodrome Jose Carlos Pace (Interlagos) - Grand Prix
Pit stalls50 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W828-01-19
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Oulton Park Circuit - Intl w/out Brittens
Oulton Park Circuit - Intl w/out Brittens
Pit stalls27 / 40
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Race21:15 - 22:15 (60 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W904-02-19
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Road America - Full Course
Road America - Full Course
Time of DayAfternoon
Pit stalls60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W1011-02-19
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Sebring International Raceway - International
Sebring International Raceway - International
Time of DayMorning
Pit stalls43 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W1118-02-19
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Detroit Grand Prix at Belle Isle
Detroit Grand Prix at Belle Isle
Time of DayAfternoon
Pit stalls42 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Open Wheel Tournament 19S1-W1225-02-19
Car(s)Track(s)
Dallara F3
Dallara F3
Fuel45 % (+/- 20,5 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Weathertech Raceway at Laguna Seca - Full Course
Weathertech Raceway at Laguna Seca - Full Course
Time of DayMorning
Pit stalls46 / 60
Basic contentYes
Program (CET)
Heat 1
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather

iRacing Profiel

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 18:23

Phydomir

Dennis

Richard117 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:24:
Ik heb met de F3 (dus zonder verlichting) een paar rondjes over nachtelijk Zandvoort gereden.
Maar het viel mij op dat het niet aardedonker was, ik kon qua zicht eigenlijk gewoon goed rond komen.

Was dit voor of na de laatste patch? Daarin zou de boel wat donkerder zijn gemaakt.

F3 op maandag is leuk. Ga proberen er weer zo veel mogelijk bij te zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 19:13
Phydomir schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:48:
[...]

Was dit voor of na de laatste patch? Daarin zou de boel wat donkerder zijn gemaakt.

F3 op maandag is leuk. Ga proberen er weer zo veel mogelijk bij te zijn.
Woensdag, dus ik denk voor de patch.
Dan zal het dus inderdaad niet aan mij gelegen hebben en ga ik het nog eens proberen om te zien of het nu wel donkerder is.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• nickkoole
LET OP!

Door een oplettende member klopte het schema wat ik eerder geplaatst had, zojuist heb ik de post bijgewerkt en de kalender die er nu staat klopt en zal waarschijnlijk vandaag (lees 7-12-2018) bekend worden gemaakt.

Bedankt Joep Gelissen voor de melding.

iRacing Profiel

• DarkPino
Richard117 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:57:
[...]

Woensdag, dus ik denk voor de patch.
Dan zal het dus inderdaad niet aan mij gelegen hebben en ga ik het nog eens proberen om te zien of het nu wel donkerder is.
Wat mij ook opviel is dat bewolking echt een verschil maakt. Heb op de ring gereden en toen vond ik de nacht ook mee vallen. Reed een dag later met (blijkbaar) dichte bewolking en toen zag ik niets.

Tof dat de F3 gebruikt gaat worden!! ga ook proberen van de partij te zijn!

iRacing Profiel

• Fassive

Was dit voor of na de hotfix patch? Ze hebben namenlijk abient light aangepast. Donker is nu echt donker.

• Arfman

Arfman

Drome!

iRacing is een TCR auto aan het bouwen (Touringcar):
We decided to go with a TCR car given our options. We are working with a team, data is currently being gathered and working on licensing as well.
http://members.iracing.co.../25/3625910.page#11336913

Wikipedia: TCR Touring Car

Weet niet of nog een serie erbij goed is, maar we zullen zien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• nickkoole
Arfman schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:41:
iRacing is een TCR auto aan het bouwen (Touringcar):

[...]

http://members.iracing.co.../25/3625910.page#11336913

Wikipedia: TCR Touring Car

Weet niet of nog een serie erbij goed is, maar we zullen zien.
Zelf vind ik dit wel een mooie aanwinst voor iRacing mocht er een TCR komen, een goede tourwagenklasse ontbreekt nog, als ze nou meteen de Audi, Seat, Honda en Volkswagen pakken ben ik blij.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Sim-Lab P1 - Let’s begin!

Het bouwen kan beginnen.
Zal wel ff duren voor het operationeel is.
Ik zal zien dat ik een build blog maak of zo...

• Fassive
nickkoole schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:48:
[...]

Zelf vind ik dit wel een mooie aanwinst voor iRacing mocht er een TCR komen, een goede tourwagenklasse ontbreekt nog, als ze nou meteen de Audi, Seat, Honda en Volkswagen pakken ben ik blij.
Ik mis in dat rijtje Alfa Romeo.... Maar dat zal nooit gebeuren :'(

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Fassive schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:35:
[...]

Ik mis in dat rijtje Alfa Romeo.... Maar dat zal nooit gebeuren :'(
Oeh.. die oude btcc 155 en liefst dan ook meteen de Volvo 850😍

Cube Nuroad Race (2022)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik denk ook dat een TCR auto een goede toevoeging is.

We hebben nog geen echte toerwagens in iRacing en deze categorie is een goede aanvulling. Dit is niet helemaal te vergelijken met de zoveelste single seater in iRacing.

TCR auto’s werken ook heel goed in endurance racen. Er zijn best wat (endurance) series die gebruik maken van deze klasse, naast de klassieke toerwagen format.

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 14:34
derx666 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:19:
[...]

Oeh.. die oude btcc 155 en liefst dan ook meteen de Volvo 850😍
De oude DTM auto's uit de 90-er jaren. Dat zou voor mij een instant buy zijn..

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
Leuk F3 komend seizoen! +1 voor meer door-banging met toerwagens in iRacing! :)

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-01 17:51
nickkoole schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:48:
[...]

Ik duim voor de Leon en de Peug 308!

• Arfman

Arfman

Drome!

Succes Joep!

Ik heb ook iets gesleuteld aan m'n rig :P

Ik heb eindelijk de DSD buttonbox weer gemonteerd, met dank aan @Niellie41 voor de tip voor het bevestigingsmateriaal :) Zodra ik een lange USB kabel heb gehaald en deze netjes heb weggewerkt zal ik een foto'tje posten in het juiste topic.

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Goed nieuws inderdaad, wou al een tijdje is van (fwd) cupcar/touring car-ish in iracing.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• Alarisico
  • Niet online

Ik had hetzelfde. Al is het donker je blijft altijd wel wat zien. Ik weet niet of dit voor andere tracks ook geldt.

• Alarisico
  • Niet online
Inmiddels heb ik hier en daar wat tips gevonden en het was enkel de 'Night Shadow Maps' uitzetten en 'poef' alles loopt weer als normaal. Erg blij!
Jan Hein schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:51:
[...]

Overclocken als je CPU en moederbord dat toelaten :) daar kan je zeker in VR heel veel mee winnen is mijn ervaring. Verder hebben dynamische schaduwen op de auto's altijd veruit de grootste impact op de framerate bij mij, maar ik neem aan dat je die al gevonden had.

Ik merk zelf gelukkig nog niet zoveel van verminderde performance zojuist op Zandvoort (was een leuke sessie :)) en eerder op Monza in de F3. Echt heel gaaf met het veranderende licht en de wolken die (wel wat schokkerig) overtrekken. De F3 in Automobilista was lang mijn favoriete virtuele auto, maar sinds de komst van VR heb ik daar amper in gereden, gelukkig valt de iRacing F3 bepaald niet tegen!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12-2025
Merkte net dat ik ineens heel veel snelheid verloor toen ik ingehaald werd in de F3. Iemand anders dit ook gemerkt al?

Misschien raak ik de grond in het midden van de baan, maar heb het hierna nog 4-5 rondes geprobeerd zonder iemand anders in de buurt en hoewel ik ook wat snelheid verloor was het lang niet zoveel als met de andere auto die me inhaalt.

Toeval dat ik net op de verkeerde plek op de baan rij?

Mijn iRacing profiel

• Alarisico
  • Niet online
Apart maar je ziet inderdaad de snelheid teruglopen. Geen side-draft dus! :) Maar even kijken of het ook op andere tracks gebeurt als je ingehaald word op n straight.

• Alarisico
  • Niet online
BTW: Enorm zin in het nieuwe seizoen met de F3. Samen met de dag/nacht transities, kan niet beter!
Wel klote van je knie Joep! Hoop op een snel herstel, 3 maanden tot een jaar is wel heavy hoor.
Sterkte ermee!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-01 20:34
Is tsubuka bij jullie ook zo heftig voor de fps? Normaal overal rond de 84 daar hou ik nog maar 54 over.

iRacing Profiel

• Phydomir

Phydomir

Dennis

NickThissen schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:59:
Merkte net dat ik ineens heel veel snelheid verloor toen ik ingehaald werd in de F3. Iemand anders dit ook gemerkt al?

[YouTube: iRacing F3 drag]

Misschien raak ik de grond in het midden van de baan, maar heb het hierna nog 4-5 rondes geprobeerd zonder iemand anders in de buurt en hoewel ik ook wat snelheid verloor was het lang niet zoveel als met de andere auto die me inhaalt.

Eerste wat ik dacht was de vloer raakt de grond. Maar als het in andere rondjes niet zo is dan weet ik het niet zeker.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-11-2025
MartijnV03 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:35:
Is tsubuka bij jullie ook zo heftig voor de fps? Normaal overal rond de 84 daar hou ik nog maar 54 over.
Ik merkte ook een groot verschil, dacht juist dat het aan mij lag. Zat soms zelfs op 40fps. Verder is het wel een gaaf circuit vind ik, vooral leuk nu met de mx5.

iRacing Profiel

• NickThissen
@DirkT Kan het dat er iets mis is met Fanaleds in de nieuwe FR3.5? De lampjes op m'n stuur knipperen continu tijdens het rijden, lijkt wel kerstmis :) Geen last van in andere auto's (ook F3 niet).

Mijn iRacing profiel

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

NickThissen schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:08:
@DirkT Kan het dat er iets mis is met Fanaleds in de nieuwe FR3.5? De lampjes op m'n stuur knipperen continu tijdens het rijden, lijkt wel kerstmis :) Geen last van in andere auto's (ook F3 niet).
Alles kan, maar dat klinkt dan meer als een waarde die iRacing niet correct doorstuurt. De lampjes laat ik namelijk knipperen op basis van waarden gesteld door iRacing, deze heb ik niet zelf bedacht.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Fassive
https://i.imgur.com/nMSqpBu.png Max Verstappen voor het eerst gespot in een online Iracing sessie met de F3

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05-2025
NickThissen schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:59:

[YouTube: iRacing F3 drag]

Dit is wat ze noemen een airpush. Belangrijk is om te weten hoe hard de bolide gaat zonder een push te krijgen. Rij je in je uppie ook 254km/u .... dan is er wel sprake van een bug.

Een welbekend fenomeen in de Nascar en Indycar.

[ Voor 4% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 10-12-2018 14:49 ]

• NickThissen
Hmm, ik betwijfel het. Airpush is juist onderstuur door gebrek aan downforce tijdens draften, dat heeft niks met snelheid te maken. Ik snap dat ik in theorie ietsje sneller zou moeten rijden als er iemand vlak achter me rijdt maar dat effect is heel klein en niet 10 km/h. En in het filmpje aan het eind zie je dat ik als ik alleen rij veel minder afrem.

Ik denk dat het gewoon kwam door de grond raken en dat ik in de tweede clip net niet op dezelfde plek zat. Merkte met dezelfde setup op Laguna Seca ook dat ik steeds op de curb vast bleef haken dus die setup is gewoon erg laag.

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 10-12-2018 15:21 ]

Mijn iRacing profiel

• MartijnV03
Fassive schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:08:
https://i.imgur.com/nMSqpBu.png Max Verstappen voor het eerst gespot in een online Iracing sessie met de F3
Vrijdagavond een Fr3.5 race gehad met enne Charles Leclerc. Hij werd er geloof ik meteen afgereden.

iRacing Profiel

• Fassive
MartijnV03 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:31:
[...]

Vrijdagavond een Fr3.5 race gehad met enne Charles Leclerc. Hij werd er geloof ik meteen afgereden.
Het week 13 effect

• JoepG24
Ik kan er vanavond helaas niet bij zijn. Wellicht tot volgende week.

iRacing Profiel

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:50

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

MartijnV03 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:31:
[...]

Door diezelfde max verstappen?? 😜

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• ZFLaSH
Jammer dat ik vandaag weer niet mee kan doen. Maandag komt zo slecht uit omdat ik dan de kindjes alleen heb. :(

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Zo, mijn eerste race met de F3 was al over voor de start. Had onlangs een defecte linker shifter. Deze vervangen en nu net op het einde van de qualy doet hij het weer niet meer. Nog gestart vanuit de pits om even te proberen en zo niemand te hinderen maar helaas ... :(

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nou, dat was lekker dramatisch slecht :)

Cube Nuroad Race (2022)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07

Fuelke

Forza Ferrari

Flinke opkomst vanavond!

Eigen race niet uitgereden helaas. In de hairpin spinde ik bij het uitkomen waarna ik vastzat in de banden aan de binnenkant. Tow genomen, toen die klaar was stapte ik vol op het gas >> meteen de pitmuur in. Ik reed achteruit mijn box in. Maar eenmaal daar begonnen ze niet te werken, erger nog, ik kon ook niet meer wegrijden.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• DarkPino
Ik had echt een goede kwalificatie maar helaas kwam ik bij de start al in aanraking met Paul (sorry, mijn schuld). Gelukkig konden we beide onze weg vervolgen. Later spinde ik synchroon samen met Marco en toen was mijn race wel ten einde. Wel mooie opkomst! Nu al zin in volgende week :)

iRacing Profiel

• Th4M45ta
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-01 15:15
Wow hoe kan ik hier aan mee doen?
Ik heb nog nooit IRacing gespeeld en ik heb een paar filmpjes al bekeken aan wat er handig is om op het begin te doen maar die maken op een of andere manier no sense.
Hebben jullie goede tips voor me of zeggen jullie gewoon van wordt lid en ervaar het?

• JoepW

JoepW

Topicstarter

• Scr33x0r
oops.. mijn brake pressure factor whatever stond nog op 1.8.. ik vond al dat het remmen zo raar was.. nahjah yolo :D

• MartijnV03
Zo'n F3 is wel wat netter rijden dan een GTE. Dat lukt de meeste bochten ook wel. Maar dan nog allemaal in een ronde en 45 min. Dan wordt het wat lastiger.

Wel een mooie wedstrijd gehad. 1x rond gegaan. Einde van de race in een treintje terecht gekomen. Een ronde van te voren dacht ik nog "dit moet ik niet verkloten". Ronde later T1 toch de fout in. Raakte Dirk, sorry hiervoor. Niet geanticipeerd op jouw snelheid nadat jij 2 wijd de bocht in ging.

Kijk uit naar volgend week.

iRacing Profiel

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-01 22:42

Isniedood

nee, echt niet!

Poeh, ik moet eens gaan bedenken wat ik ga rijden. Afgelopen seizoen beetje alles door elkaar gedaan. Begonnen met IMSA, raceje Skip tussendoor en voor de rest FR2.0. Eigenlijk was ik mijn SR aan het opkrikken om met de GT sprint series mee te kunnen doen.

Ik vind series met zo veel mogelijk splits het leukste. Toch begint de F3 en FR3.5 ook wel aantrekkelijk te worden. Veel deelnemers dit seizoen en de tracklist heb ik ook voor een groot deel compleet. Al lijkt het erop dat de F3 het meest populair gaat worden. Keuzes, Keuzes..

[ Voor 5% gewijzigd door Isniedood op 11-12-2018 09:27 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Th4M45ta schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 02:31:
Wow hoe kan ik hier aan mee doen?
......
Hebben jullie goede tips voor me of zeggen jullie gewoon van wordt lid en ervaar het?
Gewoon het laatste. 8)

• NickThissen
Was een lekker groot veld :) Helaas niet echt heel veel kunnen vechten, mensen achter me vielen al snel weg en Dennis was net te snel. Merkte dat ik in slaap begon te vallen (jetlag :z ) en mezelf even wakker geschud en toen begon ik langzaam weer in te lopen met veel moeite, en toen kwam de pitstop en verkeek ik me op de entry waardoor ik weer eens een 15s speeding penalty pakte :+

Overigens is er een bug met de aero dus waarschijnlijk moeten er voor volgende week compleet nieuwe setups gevonden worden helaas.

Mijn iRacing profiel

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ging wel lekker gisteren. Had eigenlijk verwacht dat Nick en Paul in de race het me nog lastig konden gaan maken maar Paul viel snel weg en ik had al snel een klein gaatje naar Nick en na zijn stop maar veilig de race uit gereden.

Wat voor soort bug zit er in?

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:10
Verrassend een 3e plek gepakt! Voor mij de eerste ervaring met een open wheeler, maar volgens mij was ik daar niet de enige in. P7 quali en P3 race(ondanks een spin). Ik denk omdat ik de 'veilige' setup had gepakt en een hoop mensen voor mij door foutjes er af gingen. Dennis was wel bizar snel met dat bakkie.

Daarna nog even de practice met Max Verstappen ingedoken op Brands Hatch. Die Max gaat best hard moet ik zeggen maar hij maakte wel heel veel fouten, 2 x recht voor mijn neus er af gespind (nee nee ik heb hem niet geraakt), daar is dan natuurlijk ook wel een practice session voor.

iRacing Profiel

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

TonCoronel schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:33:
Verrassend een 3e plek gepakt! Voor mij de eerste ervaring met een open wheeler, maar volgens mij was ik daar niet de enige in. P7 quali en P3 race(ondanks een spin). Ik denk omdat ik de 'veilige' setup had gepakt en een hoop mensen voor mij door foutjes er af gingen. Dennis was wel bizar snel met dat bakkie.

Daarna nog even de practice met Max Verstappen ingedoken op Brands Hatch. Die Max gaat best hard moet ik zeggen maar hij maakte wel heel veel fouten, 2 x recht voor mijn neus er af gespind (nee nee ik heb hem niet geraakt), daar is dan natuurlijk ook wel een practice session voor.
Je was hem gewoon zo hard aan het pushen dat je hem in de fout dwong natuurlijk. Jij snelheidsduivel! :+

Ik kon er helaas niet bij zijn gisteren met de F3, maar ga komend seizoen zeker mijn races mee pakken! Als het verbouwen van mijn appartement ook op wil schieten :X

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Graaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03-2024

Graaf

blup

Dat ging niet helemaal volgens plan gisteren. Kwalificatie ging wel ok, voor mijn gevoel netjes als 19e op de grid. De start van de race veel te gespannen in die auto, koude bandjes, hopen dat ik er niemand af rijd of iemand mij eraf rijd... en dan chicane bocht 3 & 4 .. verkeerde lijn ivm auto rechts, en hop de muur in aan de linker kant. Kromme voorkant zonder voorvleugel terug naar de pits voor een fast repair. Snel weer weg..... zucht.. chicane bocht 3 & 4 .. koude bandjes.. hop de muur in. Hetzelfde geintje nog een keer, na de 2e fast repair nog een paar rondjes wel lekker mee kunnen rijden in een groepje tussen P10/15 maar helaas na 5 race rondjes rempunt gemist bij ingaan chicane bocht 12 & 13 wall of champions .. rechtdoor gegaan, gelift maar toch een stukje kerb meegepakt waardoor ik plots uitbrak naar links en zo de banden ik klapte. einde race. Volgende keer meer geluk ...hoop ik.

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Klopt het dat de Formule Renault 2.0 niet in de tijdlijn aanwezig is?
Ik zag alleen de F3 en F3.5 en uiteraard alle andere classes.

Ik gebruik de oude UI.

My Hardrocking iRacing Profile

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik gebruik altijd het drop-down menu onder "race now" en daar staat hij nog gewoon tussen.

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

knightvision schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:54:
Klopt het dat de Formule Renault 2.0 niet in de tijdlijn aanwezig is?
Ik zag alleen de F3 en F3.5 en uiteraard alle andere classes.

Ik gebruik de oude UI.
Valt tegenwoordig onder de D licentie

• knightvision

knightvision

De D groep was unselected in mijn tijdlijn, apart. Blijkbaar perongeluk gedaan een keer.

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

NickThissen schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:08:
Hmm, ik denk dat ik wel een idee heb :)
ShiftIndicatorPct ...............DEPRECATED use DriverCarSLBlinkRPM instead
Ik gebruik deze:

code:
1
DriverCarSLShiftRPM

[ Voor 5% gewijzigd door DirkT op 12-12-2018 09:47 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Patch notes voor vandaag:
CHANGE LOG:

UPDATES:

Rendering
Fixed an issue where a noticeable stutter could appear when getting in/out of a vehicle, especially at a large track.

Dynamic Sky
Slightly boosted the minimum lightness of the sky and clouds.

The sky is no longer forced the redraw when switching cameras while using Low Sky Detail. This should help to alleviate a large stutter. Also, the threshold for the distance between the switching cameras where a redraw is required has been increased when using High Sky Detail, to help avoid it triggering unnecessarily.

Time Trial
Fixed an issue that was causing all Time Trial Sessions to have moving sun and clouds.

Paint Kit
A new sponsor, Fury, has been added to the paint kit!

Controls
Knob calibration has been improved to make position detection more reliable.

Fixed a corruption issue in the "controls.cfg" file that could cause some controls to fail to map to the correct control type.

Fixed a calibration issue with Fanatec wheel rotary knobs being off by a value of one.

Fixed an issue where Auto-Ignition would be turned on if Auto-Start was enabled and a user selected to turn off Manual Ignition.

Telemetry
"Date:" will now be output next to "TimeOfDay:" in the session string.

Fixed an issue where the weekend start time was not being output correctly to telemetry via the "WeekendInfo:WeekendOptions:TimeOfDay:" session string entry.

Older "TrackTemp" telemetry reading has been deprecated in favor of "TrackTempCrew".

For now, "TrackTemp" is set to, "TrackTempCrew" for backwards compatibility.

CARS:

Dallara F3
Corrected a significant problem in the aero calculations, particularly as you adjust aero packages and wing settings in the Garage. Adjustments will now be directionally correct (reducing wing angles will reduce both downforce and drag), and should be more in-line with real-world performance.

Updated the damage model to prevent the aero balance from moving too far when damaged.

Removed the option of fitting front torsion bars with 0 diameter.

Currently, there is a known issue where the tire warmers are not working for this vehicle during Race Sessions. We are still investigating, and do not currently have a timeline for a fix.

Please note that the car was only intended to have tire warmers during Race Sessions, so it does not have tire warmers at all.

Dallara IR18
The tread pattern on the tires used by this vehicle should now appear more worn.

Ferrari 488 GT3
Rev limiter and pit limiter audio has been improved.

Ferrari 488 GTE
Rev limiter and pit limiter audio has been improved.

Formula Renault 3.5
Car collision durability has been increased, and the collision spheres for the sidepods have been raised slightly.

Aero limits, heights, and DRS status have been added for telemetry.

Wing position and DRS status will now correctly be displayed on opponent vehicles.

Global Mazda MX-5 Cup
Fixed an issue where this vehicle would take tires and fuel every time it was reset.

HPD ARX-01c
Fixed an issue where some digits were not displaying correctly on the digital display.

Mazda MX-5 Cup - 2015
Fixed an issue where this vehicle would take tires and fuel every time it was reset.

Mazda MX-5 Roadster - 2015

McLaren MP4-12C GT3
Fixed an issue where some digits were not displaying correctly on the digital display.

Porsche 911 RSR
Fixed an issue where the color of the LEDs above opponent cars' doors at night displayed incorrectly.

Ruf RT 12R
Season setups have been updated.

TRACKS:

Charlotte Motor Speedway
Grounded a floating safety vehicle located on the T4 oval access road.

Unburied campers located on the hill outside of oval T2.

Fixed an issue with a fence drawing through the wall on the inside of T6.

Circuit des 24 Heures du Mans
Adjusted the lighting at night.

Okayama International Circuit
Smoothed a bump located in the runoff area of T5, and a blue merge cone has been added at pit exit.

Sonoma Raceway
Fixed an issue with the gain-time checkpoint at T4.

New race lines have bee applied to this track's configs.

(Rallycross) - Fixed a visual surface bug just past the start area.

Tsukuba Circuit
(2000 Series) - Pit stall #20 is no longer located on a staircase.

• knightvision

knightvision

DirkT schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:41:
[...]

Hmm, ik denk dat ik wel een idee heb :)

[...]

Ik gebruik deze:

code:
1
DriverCarSLShiftRPM
Moet er iets gedaan worden om dit te voorkomen? Zoja waar precies ;)

• nickkoole
Zojuist heb ik via youtube vernomen dat een grote Community guy binnen iRacing is overleden!

David Cater een setup goeroe binnen de community van iRacing heeft veel rijders geholpen met het maken van hun setups of de techniek van de setups uit te leggen via Seminars in Texas samen met Ray Alfalla en heeft zich ook bewezen als een echte strijder op de baan.

hierbij de link naar forum post: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3626657.page

Daarnaast heeft iRacing een heel mooi gebaar gemaakt voor iemand die al zolang bij iRacing was en zoveel heeft gedaan voor de community.

onder het filmpje kwam ik de volgende reactie tegen van SimRig PC27b en die zegt:
''Most people consider this a game, but in reality it's an online community where personal friendships develope and we actually get to know one another in a way that no "game" could ever offer.''

Er zal speciaal voor David nog een race worden gehouden.
Zijn vrienden en teamgenoten hebben een herdenkingsrace voor hem georganiseerd, die zal plaatsvinden op woensdag 19 december om 21:00 uur EST. Details over de race zijn hier te vinden: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3627020.page

R.I.P David Cater ( 1962 - 2018 )

David save drive on the windy roads to heaven

iRacing Profiel

• Riqy
Zijn er hier meer mensen die na de patch van gister nog steeds last hebben van zwarte of untextured baan en niet werkende verlichting (heb dit zelf vooral op le mans). Zodra ik de dx11... config verwijder en het spel de graphics opnieuw laat configureren is het probleem weer weg, echter moet ik dit nu (nog steeds) iedere dag doen voordat ik ga beginnen...

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-01 16:26
@Riqy waar ik wel last van had was op het moment dat ik 'in de auto stap' het beeld zwart wordt, heel iRacing blijft hangen, de textures een voor een ingeladen wordt en het geluid stottert. Maar als ik de changelog hierboven doorlees dan is dat gefixed.

• Riqy
@FastFred Dat was inderdaad een losstaand probleem, ook bij verlaten van de auto was er een zware hickup met zwart beeld, dit probleem is inderdaad niet meer aanwezig.

• JoepG24
nickkoole schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:34:
Zojuist heb ik via youtube vernomen dat een grote Community guy binnen iRacing is overleden!

David Cater een setup goeroe binnen de community van iRacing heeft veel rijders geholpen met het maken van hun setups of de techniek van de setups uit te leggen via Seminars in Texas samen met Ray Alfalla en heeft zich ook bewezen als een echte strijder op de baan.

hierbij de link naar forum post: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3626657.page

Daarnaast heeft iRacing een heel mooi gebaar gemaakt voor iemand die al zolang bij iRacing was en zoveel heeft gedaan voor de community.
[YouTube: In Memory of Member David Cater]

onder het filmpje kwam ik de volgende reactie tegen van SimRig PC27b en die zegt:
''Most people consider this a game, but in reality it's an online community where personal friendships develope and we actually get to know one another in a way that no "game" could ever offer.''

Er zal speciaal voor David nog een race worden gehouden.
Zijn vrienden en teamgenoten hebben een herdenkingsrace voor hem georganiseerd, die zal plaatsvinden op woensdag 19 december om 21:00 uur EST. Details over de race zijn hier te vinden: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3627020.page

R.I.P David Cater ( 1962 - 2018 )

David save drive on the windy roads to heaven
David Cater was een bijzondere man. Ik heb zijn video's vaak bekeken. Hij kon prachtig vertellen over het gedrag van een Cup-auto. Ook was hij altijd bereid om mensen te helpen met het bouwen van setups. Ik kan me nog goed herinneren dat hij vele van ons tijdens de Piston-cup van setups voorzag en nooit te beroerd was om via een PM tips te geven. Een groot verlies voor de iRacing community.

iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb weinig met hem te maken gehad omdat ik helemaal geen ovals rij, maar de naam David Cater is mij wel heel bekend natuurlijk. Voor de iRacing Nascar community is dit een groot verlies. Mooi dat iRacing ook een dergelijke video maakt.

Cube Nuroad Race (2022)

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

knightvision schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:16:
[...]

Moet er iets gedaan worden om dit te voorkomen? Zoja waar precies ;)
Dit wordt een nieuwe release, zit al in beta dus zal denk ik niet lang duren.

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Gisteren met GT3 bakken op Tsukuba gereden. Ik speel in VR en heb een 1080 GTX, maar de frame rate was om te janken en ik heb alles aardig laag staan. Vieze tegenvaller. Sowieso vond ik het niet zo'n geweldig circuit door het gebrek aan inhaalplekken. Daarom ben ik van plan de volgende keer vooral plekken te gaan winnen door een korte pitstop te doen mede mogelijk gemaakt door fuel saving. Men beweert dat je zonder bij te tanken dit circuit kan uitrijden (wel pitsen want dat is verplicht).

Ik vond in mijn zoektocht naar de beste fuel saving strategie dit interessante filmpje dat ik wilde delen.

YouTube: iRacing Fuel Saving: Examples from the best on how it isn't done

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
DirkT schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:35:
[...]

Dit wordt een nieuwe release, zit al in beta dus zal denk ik niet lang duren.
Komt er in de nieuwe versie ook een iracing.xml met alle auto's die er nu zijn?

iRacing Profiel Game Pc

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

PatrickPost1972 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:32:
[...]

Komt er in de nieuwe versie ook een iracing.xml met alle auto's die er nu zijn?
Deze kun je terugvinden op het Fanaleds forum, we gaan er vanuit dat de "community" hier zijn werk kan doen omdat het voor mij niet bij te houden is om alle sims alle auto's goed in te richten.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Isniedood schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:28:
Men beweert dat je zonder bij te tanken dit circuit kan uitrijden (wel pitsen want dat is verplicht).
Iemand moet mij maar verbeteren als ik ongelijk heb maar volgens mij heeft iRacing geen functie die pitstops verplicht. Als jij hem uit weet te rijden zonder tanken (pitten) dan moet je daar lekker voor gaan.

• ZFLaSH
Isniedood schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:28:
Gisteren met GT3 bakken op Tsukuba gereden. Ik speel in VR en heb een 1080 GTX, maar de frame rate was om te janken en ik heb alles aardig laag staan. Vieze tegenvaller. Sowieso vond ik het niet zo'n geweldig circuit door het gebrek aan inhaalplekken.[/URL]
Hier ook, alleen lag dat niet aan mijn GTX1080. maar aan mijn CPU. Frametimes schoten richting de 30ms.

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

ZFLaSH schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:37:
[...]

Hier ook, alleen lag dat niet aan mijn GTX1080. maar aan mijn CPU. Frametimes schoten richting de 30ms.
Heb je er wat aan weten te doen? Ik heb echt dips naar 40 frames.. Draai het met een Ryzen.
Phydomir schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:37:
[...]

Iemand moet mij maar verbeteren als ik ongelijk heb maar volgens mij heeft iRacing geen functie die pitstops verplicht. Als jij hem uit weet te rijden zonder tanken (pitten) dan moet je daar lekker voor gaan.
Zal er nog eens naar kijken

• ZFLaSH
Isniedood schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:54:
[...]

Heb je er wat aan weten te doen? Ik heb echt dips naar 40 frames.. Draai het met een Ryzen.
Nee, helaas niet. Ik heb speciaal voor Vr een zwaar gestripte Windows10 gebouwd waar zelfs geen window manager in draait. Zelfs dan krijg ik in Tsukuba dips. Je bent overigens niet de enige. Ik hoor iedereen klagen over framedips.
Pagina: 1 ... 161 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies