iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Naast de bekende Skip Barber 2K World Cup organiseert Philippe nu ook een zelfde cup voor de Formula Renault 2.0:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3464434.page

In het kort:
- 16 races over een jaar verspreid (meestal 2 weken er tussen, soms meer)
- Zondag avond om 22:00 (beetje laat)
- Races van 45-60 min (soms twee heats, een endurance)
- Zelfde tracks als officiele serie die week
- $25 inschrijfgeld

Het lijkt me best leuk om mee te doen, hebben er nog meer mensen interesse? :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

Kan ik nu moeiijk zeggen, weet niet hoe de FR2.0 me ligt. Ik zit er eerder aan te denken voor weer eens 1 of 2 Skip seizoenen te draaien.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:24:
Kan ik nu moeiijk zeggen, weet niet hoe de FR2.0 me ligt. Ik zit er eerder aan te denken voor weer eens 1 of 2 Skip seizoenen te draaien.
Ik zit op dezelfde lijn.
Enkel moet het ook nog passen in de tijd met werk en privé verplichtingen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Hopelijk kan ik komend seizoen een serie + tijdstip vinden die me past .. eerst maar eens kijken hoe dat allemaal gaat. Zondagavond 22:00 wordt hem sowieso niet, dan ligt deze jongen op bed. Kinderen zijn vermoeiend :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Blergh, maak ik zelf een fout in de F1 SOF race, front wing krom en top speed schade. Daarmee alsnog P6 gehaald met autonr 16. Wil niet weten wat ik had kunnen scoren zonder schade, zelfs met schade kon ik op het begin Bart de Laat nog bijhouden :p Denk P4-5 makkelijk mogelijk was geweest.

Wel leuke race om met top speed schade te rijden op Monza, volledig ERS sparen in het middenstuk en dan volledig opmaken op de rechte stukken. Steeds achter iemand blijven hangen die me toch weer voorbij kwam op het rechte stuk, totdat er iemand dicht achter mij zat. Toen heb ik een keer flink doorgezet en hem ingehaald, waarna hun met elkaar moesten vechten en ik weg kon rijden. Had niet gedacht dat het zou lukken maar was best geniaal vond ik zelf :p

Zelfde verhaaltje van P8 naar P6 gegaan door achter iemand mee te liften en dan een keer volledig rondje ERS aan en erlangs.

Toch wel erg leuk dat ERS :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
NickThissen schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:09:
Blergh, maak ik zelf een fout in de F1 SOF race, front wing krom en top speed schade. Daarmee alsnog P6 gehaald met autonr 16. Wil niet weten wat ik had kunnen scoren zonder schade, zelfs met schade kon ik op het begin Bart de Laat nog bijhouden :p Denk P4-5 makkelijk mogelijk was geweest.

Wel leuke race om met top speed schade te rijden op Monza, volledig ERS sparen in het middenstuk en dan volledig opmaken op de rechte stukken. Steeds achter iemand blijven hangen die me toch weer voorbij kwam op het rechte stuk, totdat er iemand dicht achter mij zat. Toen heb ik een keer flink doorgezet en hem ingehaald, waarna hun met elkaar moesten vechten en ik weg kon rijden. Had niet gedacht dat het zou lukken maar was best geniaal vond ik zelf :p

Zelfde verhaaltje van P8 naar P6 gegaan door achter iemand mee te liften en dan een keer volledig rondje ERS aan en erlangs.

Toch wel erg leuk dat ERS :)
Jammer dat je de 2e chicane op een rare manier je auto verloor. Te veel snelheid of te vroeg op het gas voor de rest puike race en leuke gevechten om naar te kijken.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik ga de renault kopen en zorgen dat ik de juiste tracks heb voor zowel formula renault en skip barber en dan kijk ik wel wat me het beste ligt. Best veel community figures van de skip barber willen renault gaan rijden.

Overigens las ik op het skip barber forum dat er een aantal tegen rubens barichello hadden gereden. Het waren vooral de goede skippy rijders en rubens reed vooraan mee. Zou het de echte rubens barichello zijn?
De manier waarop er over werd gepraat deed me vermoeden dat het wel was.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja dat is de echte, z'n zoontje doet ook iracing volgens mij. Hij heeft al heel lang een account maar volgens mij nu voor het eerst (met z'n zoontje) official races?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:46
aicaramba schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:18:
Ik ga de renault kopen en zorgen dat ik de juiste tracks heb voor zowel formula renault en skip barber en dan kijk ik wel wat me het beste ligt. Best veel community figures van de skip barber willen renault gaan rijden.
Ik denk ook zoiets te doen. Het plan is om de focus te houden op skip en de FR20 te starten / uit proberen. Maar als de FR mij goed ligt en de participatie is top dan switch ik misschien wel.Het wordt een beetje aftasten in het begin.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/monday_tournament.png
De auto en circuit keuzes zijn gemaakt voor het komende seizoen van ons Monday Tournament.
Voor diegene die nog wat content willen kopen na de build een uitgelezen kans om maximale korting te 'scoren' ;)

Auto's
  • Aston Martin DBR9 GT1 / Chevrolet Corvette C6R
  • Audi R8 GT3 / BMW Z4 GT3 / Ford GT GT3 / McLaren MP4-12C GT3 / Mercedes AMG GT3
  • Ford Falcon FG V8 / Holden VF V8
  • Cadillac CTS-VR Racecar
  • Formula Renault 2.0 (2 races)
  • Lotus 49
  • Mazda MX-5 Cup New (2 races)
  • McLaren MP4-30
  • Radical SR8
  • Skip Barber Formula 2000
Circuits
  • Autodrome Nazionale Monza - GP without first chicane
  • Brands Hatch Circuit - Grand Prix
  • Canadian Tire Motorsport Park (Mosport)
  • Circuit Gilles-Villeneuve - Grand Prix
  • Circuit Zolder - Grand Prix
  • Daytona circa 2007 - Bike
  • Donington Park Racing Circuit - National
  • Homestead Miami Speedway - Road Course A
  • Mid-Ohio Sports Car Course - Full
  • Phoenix International Raceway - 2008 - Road
  • Road Atlanta - Full Course
  • Sebring International Raceway - International

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
JoepW schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:32:
[afbeelding]
De auto en circuit keuzes zijn gemaakt voor het komende seizoen van ons Monday Tournament.
Voor diegene die nog wat content willen kopen na de build een uitgelezen kans om maximale korting te 'scoren' ;)

Auto's
  • Aston Martin DBR9 GT1 / Chevrolet Corvette C6R
  • Audi R8 GT3 / BMW Z4 GT3 / Ford GT GT3 / McLaren MP4-12C GT3 / Mercedes AMG GT3
  • Ford Falcon FG V8 / Holden VF V8
  • Cadillac CTS-VR Racecar
  • Formula Renault 2.0 (2 races)
  • Lotus 49
  • Mazda MX-5 Cup New (2 races)
  • McLaren MP4-30
  • Radical SR8
  • Skip Barber Formula 2000
Circuits
  • Autodrome Nazionale Monza - GP without first chicane
  • Brands Hatch Circuit - Grand Prix
  • Canadian Tire Motorsport Park (Mosport)
  • Circuit Gilles-Villeneuve - Grand Prix
  • Circuit Zolder - Grand Prix
  • Daytona circa 2007 - Bike
  • Donington Park Racing Circuit - National
  • Homestead Miami Speedway - Road Course A
  • Mid-Ohio Sports Car Course - Full
  • Phoenix International Raceway - 2008 - Road
  • Road Atlanta - Full Course
  • Sebring International Raceway - International
En is er ook al bekend welke tracks met welke autos worden gereden? Het zou zonde zijn om een auto te kopen om er later achter te komen dat ik de track van die week niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Natuurlijk is dat bekend....
  • Autodrome Nazionale Monza - GP without first chicane: Lotus 49
  • Brands Hatch Circuit - Grand Prix: Audi R8 GT3 / BMW Z4 GT3 / Ford GT GT3 / Mercedes AMG GT3 / McLaren MP4-12C GT3
  • Canadian Tire Motorsport Park (Mosport): Aston Martin DBR9 GT1 / Chevrolet Corvette C6R
  • Circuit Gilles-Villeneuve - Grand Prix: McLaren MP4-30
  • Circuit Zolder - Grand Prix: Mazda MX-5 Cup New
  • Daytona circa 2007 - Bike: Cadillac CTS-VR Racecar
  • Donington Park Racing Circuit - National: Formula Renault 2.0
  • Homestead Miami Speedway - Road Course A: Skip Barber Formula 2000
  • Mid-Ohio Sports Car Course - Full: Radical SR8
  • Phoenix International Raceway - 2008 - Road: Mazda MX-5 Cup New
  • Road Atlanta - Full Course: Formula Renault 2.0
  • Sebring International Raceway - International: Ford Falcon FG V8 / Holden VF V8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Mosport met de GT1's :-)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
In plaats van P2 (wat vrijwel zeker was, misschien P1. Reed er tot de pitstop 1-2s lekker achteraan na de eerste 4 rondes op kop gereden te hebben).

verlies ik bijna de achterkant bij het inrijden van de pits. Speeding penalty 1

Rij ik de pit straat uit, heb ik in alle verwarring per ongeluk de pit limiter eraf gehaald, penalty 2 :X

Ik ga nu even alleen in een hoekje zitten mopperen :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Tot nu toe is alles leuk op Mosport

*; Mosport *;

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Voor beginners (zoals ik) is het maandag toernooi te gevarieerd qua auto's. Ik begrijp de opzet wel en jullie zullen wel met elke auto snel/consistent genoeg zijn maar voor mij te moeilijk om mee te doen. Ik fixeer me op 1 max 2 auto's tegelijk. Elke zeldzame vrije tijd spendeer ik dan ook in die 2 wagens.

Jammer dat er geen toernooi is parallel naast dat van maandag met 1 wagen (per seizoen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Tja dat was de opzet vorig seizoen maar dat bleek ook niet echt te helpen qua aantal mensen die mee doen. We kunnen helaas niet iedereen blij maken en dit seizoen deden er ook genoeg mensen niet mee juist door de auto keuze denk ik. Twee toernooien naast elkaar is echt te weinig animo voor denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A1AD schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:16:
Voor beginners (zoals ik) is het maandag toernooi te gevarieerd qua auto's. Ik begrijp de opzet wel en jullie zullen wel met elke auto snel/consistent genoeg zijn maar voor mij te moeilijk om mee te doen. Ik fixeer me op 1 max 2 auto's tegelijk. Elke zeldzame vrije tijd spendeer ik dan ook in die 2 wagens.

Jammer dat er geen toernooi is parallel naast dat van maandag met 1 wagen (per seizoen).
Gewoon meedoen met de races waarvan je wel de spullen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Hmm. Ik ben het wel een beetje met a1ad eens. Niet per se de autos en banen hebben, maar ik heb echt meer dan dat ene uurtje practice nodig met een auto. Mijn eerste 2 races met zowel de srf als de c-spec waren rampzalig, vorig seizoen.

Maar ik snap het van jullie wel, hoor. Dus ik vraag niet echt om verandering ofzo.

Over het hebben van de autos of niet. Misschien is het handig om 1 van de gt3 wagens te wisselen voor de ruf, omdat meer mensen die hebben door vorig seizoen en om de gratis V8 toe te voegen?

Al moet ik ook zeggen dat ik dan nog niet echt verwacht mee te doen, vanwege gebrek aan practice.

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 28-02-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
Zo te zien kan ik ook nergens aan meedoen, maar goed heb ook nog niks natuurlijk haha.

Worden er nog wel eens "fun"sessies georganiseerd voor forum leden?

Vandaag mijn eerste officiële practise en time trial gereden in de mazda cup.
Krijg gelijk een heel ander gevoel als je niet alleen op een circuit rond rijdt.

Misschien vanavond maar eens de eerste race rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Caddy op daytona is 100% gratis content, maar zeker geen gemakkelijke combo

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:57:
[...]

Gewoon meedoen met de races waarvan je wel de spullen hebt.
Dat is een manier om het te bekijken Joep, maar ik doe graag enkel mee als ik de auto goed onder controle heb, daar heb je (ik) meer voor nodig dan enkel de spullen ;)

Ik vraag zeker niet om verandering, ik vraag me af of er daardoor niet meer mensen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MX5 op Phoenix is ook default content.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Iets anders. Ik zie in het season 2 schema staan dat de blancpain series worden gereden met de mclaren, ruf, ford en z4. Daar komen nog de merc en audi bij. Dat zijn 6 autos. Ik dacht dat er max 5 verschillende in een race kunnen.

Maar ik dacht dat de ruf en ford obsolete werden als gt3 autos. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A1AD schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:57:
[...]

Dat is een manier om het te bekijken Joep, maar ik doe graag enkel mee als ik de auto goed onder controle heb, daar heb je (ik) meer voor nodig dan enkel de spullen ;) .....
We kunnen de practice langer maken voorafgaand aan de races EN je kan zelf als voorbereiding op de dagen ervoor oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Die dagen er voor ben ik vaak nog bezig met oefenen en racen van de skip (of f renault). In het weekend heb ik sowieso zelden tijd en door de weeks moet ik echt oefenen voor mn main series.

En ik wil wat meer gaan sporten :)

[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 28-02-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
^ wat hij zegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:13:
Die dagen er voor ben ik vaak nog bezig met oefenen en racen van de skip (of f renault). In het weekend heb ik sowieso zelden tijd en door de weeks moet ik echt oefenen voor mn main series.

En ik wil wat meer gaan sporten :)
Nou dan gaat het toch over ;)

We hebben 2 autos op een beperkt aantal tracks geprobeerd voor meer deelnemers, maar dat hielp niet echt en ook daarover waren klachten.
We gaan dus weer terug naar onze oude opzet. Zo veel mogelijk afwisseling en wel een paar keer basic content.
En het is geen probleem als je een auto niet perfect beheerst. Lukt mij ook geregeld niet. En je moet je zeker niet meten aan de snelle gasten die bij ons meerijden. Er is altijd genoeg competitie op de baan.
Eigenlijk is er maar 1 voorwaarde om mee te doen. Je moet de content hebben .... hehe .... nee serieus als je maar geen mensen van de baan rijdt door gebrek aan auto beheersing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:41

Niellie41

[object Object]

aicaramba schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:07:
Iets anders. Ik zie in het season 2 schema staan dat de blancpain series worden gereden met de mclaren, ruf, ford en z4. Daar komen nog de merc en audi bij. Dat zijn 6 autos. Ik dacht dat er max 5 verschillende in een race kunnen.

Maar ik dacht dat de ruf en ford obsolete werden als gt3 autos. Klopt dit?
Dit soort van klopt inderdaad.
Hier heeft Steve aangegeven dat de BES en BSS de McLaren, BMW, Ruf, Audi en Mercedes gaan gebruiken. De Ford gaat er uit en volgens mij is het idee dat wanneer er nog een GT3 auto komt, de RUF ook weg gaat.

*Droomt er van dat de RUF door de Porsche wordt vervangen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
De eerste race ondertussen gereden en dat is wel even een andere ervaring zeg :o

Kwalificatie ging echter buitengewoon goed, had me als 2e geplaatst, was wel verbaasd haha.

Toen de race: nog 0% ervaring met starten, dus dat was volkomen nieuw...
Toch netjes als 2e weggekomen en ook eerste bocht door.

Kennelijk stuur ik nog wel wat wijd in, werd dus paar keer aan de binnenkant voorbij gestoken.
Uiteindelijk in de laatste bocht voor het rechte stuk gespind om een of andere reden (verwacht spanning), neus in de muur en moest dus gesleept worden :'( .
Toch maar besloten keurig te wachten, wou de race wel afmaken al was het maar puur voor de ervaring en belevenis.

Al met al nog zevende geworden, safety rating in de plus geeindigd en aan mijn tijden te zien had normaal een top 5 zeker mogelijk geweest.

Weer een hele ervaring rijker en dat is best gaaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooi A3aaN79.
Goed begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Dank je Joep

Valt me trouwens op dat mensen later remmen dan ik en dan toch de bocht halen.
Trap toch stevig door totdat ik de abs voel en lift dan iets.
Soms ga ik dan toch nog wel wijd.

Heeft dit echt met insturen te maken?
Of een instelling in iRacing, zag namelijk iets van braking force ofzo, staat standaard op 1.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Braking force op1.8 is ok voor pedalen zonder load cell. Met load cell moet dit naar 0.
En remmen is een kunst die enkel te leren is door veel oefenen.
Ik zal zien dat we begin seizoen 2 weer snel een gewone instructie avond organiseren voor rijvaardigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Dat zou leuk zijn inderdaad :)
Tot die tijd nog maar veel oefenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Hou er ook rekening mee dat wanneer je iemand spectate, ze altijd later lijken te remmen dan ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
:( :( nu had mijn terugschakel flipper kuren.

Lag mooi 3e in de race pal achter nummer 2, wil terug schakelen naar 3 voor de bocht, bedenkt de flipper dat hij ook wel 2 versnellingen terug kan.... zucht, vol in de muur na de opvolgende spin.

Nu ben ik wel even zuur om het maar zo te zeggen.

Iemand dit soort kuren ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39
Zat bij Rubens Barrichello in een sessie. Helaas heeft hij alleen in de practice gereden, niet in de race. Zijn zoon Eduardo wel, maar die had geen al te gelukkige race. Betrokken bij 3 ongelukken en 13 inc's :X .

@A3aaN79
Mooi dat je je ervaringen zo opschrijft, doet me denken aan m'n eigen begintijd. Beetje onzeker, bang dat je het voor de anderen verkloot, en dan plotseling het fijne gevoel als blijkt dat je gewoon mee kunt komen.

Wat betreft het remmen, probeer 'gewoon' eens wat later te remmen. Vaak blijk je de bocht dan nog wel degelijk te kunnen halen. Je leert wat dat betreft enorm veel door in gevecht te zijn, daardoor vliegen je tijden in het begin omlaag. Je merkt dan dat je veel later kunt remmen en veel agressiever kunt rijden dan wanneer je enkel solo rijdt.

Weet je zeker dat dat dubbele terugschakelen niet door de spanning van het moment kwam?

[ Voor 60% gewijzigd door alexbl69 op 28-02-2016 23:18 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

A3aaN79 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:28:

Lag mooi 3e in de race pal achter nummer 2, wil terug schakelen naar 3 voor de bocht, bedenkt de flipper dat hij ook wel 2 versnellingen terug kan.... zucht, vol in de muur na de opvolgende spin.

Nu ben ik wel even zuur om het maar zo te zeggen.

Hardware issues hebben we allemaal meegemaakt :) Heel vervelend en ik trek dat dermate slecht dat ik serieus geld heb uitgegeven om dat zoveel mogelijk te voorkomen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
A3aaN79 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:28:
Ja, als ik te brut schakel dan heb ik een soort van contact “bounce”, maar daar heb ik geen problemen mee als ik rustig schakel. Dit op een G25 trouwens, welk stuur heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond onze laatste race van het S1 Monday Tournament.

In het Ruf deel van het tournament is Dennis niet meer te verslaan, maar plek 2 & 3 zijn nog fel bevochten: http://tournaments.iracin...namentResults.aspx?tid=38

Het overal tournament (SRF & Ruf) stevent Bas op een overwinning af en lijkt het podium redelijk zeker:
http://tournaments.iracin...namentResults.aspx?tid=36

GoT | Monday Tournament 16S1-W1229-02-16
Car(s)Track(s)
Ruf RT 12R C-spec
Ruf RT 12R C-spec
Fuel100 % (+/- 90 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Nürburgring Grand Prix - BES/WEC
Day or NightDay
Pit stalls38 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:10 - 21:55 (45 min.)
StartStanding
MC Grid-
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic

Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

aicaramba schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:18:

Overigens las ik op het skip barber forum dat er een aantal tegen rubens barichello hadden gereden. Het waren vooral de goede skippy rijders en rubens reed vooraan mee. Zou het de echte rubens barichello zijn?
De manier waarop er over werd gepraat deed me vermoeden dat het wel was.
Ik heb ook een keer tegen hem gereden op Zolder in de skip. Maar vond hem eigenlijk niet snel genoeg om te geloven dat het de echte zou zijn. Hij kon mee komen in de subtop.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
alexbl69 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:11:

@A3aaN79
Mooi dat je je ervaringen zo opschrijft, doet me denken aan m'n eigen begintijd. Beetje onzeker, bang dat je het voor de anderen verkloot, en dan plotseling het fijne gevoel als blijkt dat je gewoon mee kunt komen.

Wat betreft het remmen, probeer 'gewoon' eens wat later te remmen. Vaak blijk je de bocht dan nog wel degelijk te kunnen halen. Je leert wat dat betreft enorm veel door in gevecht te zijn, daardoor vliegen je tijden in het begin omlaag. Je merkt dan dat je veel later kunt remmen en veel agressiever kunt rijden dan wanneer je enkel solo rijdt.

Weet je zeker dat dat dubbele terugschakelen niet door de spanning van het moment kwam?
Het is ook zo een andere ervaring dan alle andere racegames die ik heb gespeeld.
Dat later remmen probeer ik zoveel mogelijk te testen in de solo sessies en dat gaat dus ook geregeld mis.
Heb nu wel een redelijk idee waar de max ligt bij de basis circuits.

De spanning was er al redelijk af, die was meer aanwezig toen ik 2e lag en zag dat #3 goed mee kon komen.
Door een foutje verloor ik de positie maar kon goed herstellen en meekomen met mijn voorganger.
Nummer 1 lag ondertussen ruim voor (kwalificeerde ook 2,5s sneller) en de #4 lag al ruim 7s achter.
Had de intentie om uit te rijden en mijn eerste top 5 finish te halen.
Arfman schreef op maandag 29 februari 2016 @ 03:43:
[...]

Hardware issues hebben we allemaal meegemaakt :) Heel vervelend en ik trek dat dermate slecht dat ik serieus geld heb uitgegeven om dat zoveel mogelijk te voorkomen.
Hier passeerden ook wel even de nodige krachttermen de revue :+
Als ik serieus door blijf gaan met iRacing, komt er ook echt wel een upgrade in hardware.
A1AD schreef op maandag 29 februari 2016 @ 07:58:
[...]

Ja, als ik te brut schakel dan heb ik een soort van contact “bounce”, maar daar heb ik geen problemen mee als ik rustig schakel. Dit op een G25 trouwens, welk stuur heb jij?
Ik heb nu de G29, prima stuur verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:17
Hoi hierbij wil ik mijzelf even introduceren, ik ben Ton, 32 jaar woonachtig in Leidschendam.

Ik ben redelijk simverslaafd geweest (af en aan) sinds GP2 van Geoff Crammond, GP3, GP4, diverse SimBin titels en een aantal F1 200* titels. De laatste jaren een stuk minder actief vanwege het veel te druk hebben met werk, vrouw, kinderen, huis etc etc. De laatste tijd ben ik weer wat gaan racing met de komst van AC en Project Cars en daarom ook een Playseat Evolution met T300RS gekocht en van 1 scherm uitgebreid naar 3 schermen. Nog even de Rift DK2 geprobeerd maar nog niet goed genoeg voor continue gebruik. Met name veel project cars gespeeld maar tegen de AI raak je snel uitgekeken, online vindt ik het niet zo leuk aangezien er veel destruction derby wordt nagespeeld…

Daarom maar op zoek gegaan naar iets serieuzer en zo bij iRacing uitgekomen. Dus 3 weken geleden mijn eerste rondjes in de MX5 gereden en sindsdien eigenlijk best wel verslaafd geraakt. Zowel de realisme als de online close racing staan me tot nu toe erg aan. Gelijk maar een Fanatec CSS Sequential en Fanatec Clubsport v3 pedalen aangeschaft voor wat meer realisme en gevoel.

Toch ook wel gemerkt dat de playseat wat te wensen over laat (zeker met 3 pedalen icm de stang voor het stuur) en daarom vorige week bij Motedis een rig besteld en bij Sim-Lab de houder voor 3 schermen. Ik hoop dat het in de loop van de week binnenkomt, maar geen idee van de levertijden.

Ik ben erg benieuwd naar de ‘driving school’ sessies zodat ik verder kan verbeteren, met name ook het creëren van setups zal echt interessant worden denk ik. Vroeger met GP3 heel veel lopen stoeien met telemetry en setups maar tegenwoordig door weinig tijd wil je eigenlijk gewoon inspringen en rijden, nu ik wat meer tijd probeer te maken hiervoor wil ik het weer gaan oppakken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
A1AD schreef op maandag 29 februari 2016 @ 07:58:
[...]

Er is een 'debounceSeq_Ms' setting in de app.ini file (onder 'Force Feedback' categorie). Als je die wat langer maakt (bijv 250 ipv 80) heb je geen double shifts meer, maar kun je natuurlijk niet meer supersnel schakelen. Dat was vroeger in de oude F1 auto nog wel eens nodig maar nu kan ik geen auto bedenken waarmee je sneller dan 1s zou moeten schakelen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
NickThissen schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:50:
[...]

Er is een 'debounceSeq_Ms' setting in de app.ini file (onder 'Force Feedback' categorie). Als je die wat langer maakt (bijv 250 ipv 80) heb je geen double shifts meer, maar kun je natuurlijk niet meer supersnel schakelen. Dat was vroeger in de oude F1 auto nog wel eens nodig maar nu kan ik geen auto bedenken waarmee je sneller dan 1s zou moeten schakelen.
Bedankt voor deze tip, ik zal er eens naar gaan kijken vanavond en zien wat voor verschil het maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zit er zelf ook aan te denken om die waarde wat hoger te gooien. Ik heb nog wel eens het probleem dat hij niet terugschakelt, en dan ineens 2x terugschakelt. 200-250ms zou in principe niet merkbaar moeten zijn met normaal gebruik (tenzij F1)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
derx666 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:30:
...Ik heb nog wel eens het probleem dat hij niet terugschakelt, en dan ineens 2x terugschakelt...
Precies dat ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
A1AD schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:16:

ook voor de ervaren rijdes is het lastig om ergens in te stappen en snel te zijn hoor :)

Skip/Cspec en sommige momentum-auto's ben ik wel redelijk snel in. Zet me in iets anders en het hangt er maar net vanaf hoe het die dag gaat :)

Zet me in een downforce auto, en ik rij achteraan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Het gaat mij niet per se om snel zijn of niet, maar meer over 3x per race spinnen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat komt vanzelf wel, als het goed is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
aicaramba schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:28:
Het gaat mij niet per se om snel zijn of niet, maar meer over 3x per race spinnen of niet.
niet dat ik dat soort dagen op 100% rij :) Vaak 80-90% om gewoon aan de finish te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Inderdaad, als je het helemaal niet probeert zal het ook niet snel beter worden.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
-PassY- schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:48:
[...]

niet dat ik dat soort dagen op 100% rij :) Vaak 80-90% om gewoon aan de finish te komen.
Dat doe ik uiteraard ook. Maar het is nogal lastig om 80-90% te rijden wanneer je niet weet waar de 100% is.. Zelfs als je dat wil en je kent de auto niet goed, zal je nog soms over die 100% gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vind het juist een kunst om vrij snel op 80-90% te kunnen rijden.
En voor endurance racen zelfs een voorwaarde (oké 95% dan ;) ).
De gein van maandags is dat het zo heerlijk afwisselend is en 'nergens' over gaat: enkel fun en respectvol racen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:08

Salandur

Software Engineer

JoepW schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:19:
Vanavond onze laatste race van het S1 Monday Tournament.

In het Ruf deel van het tournament is Dennis niet meer te verslaan, maar plek 2 & 3 zijn nog fel bevochten: http://tournaments.iracin...namentResults.aspx?tid=38

Het overal tournament (SRF & Ruf) stevent Bas op een overwinning af en lijkt het podium redelijk zeker:
http://tournaments.iracin...namentResults.aspx?tid=36

Car(s)Track(s)
[afbeelding]
Ruf RT 12R C-spec
Fuel100 % (+/- 90 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
[afbeelding]
Day or NightDay
Pit stalls38 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up18:20 - 19:20 (60 min.)
Qualification19:20 - 19:30 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race19:30 - 20:15 (45 min.)
StartStanding
MC Grid-
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather

Tot vanavond!
Jemineetje, wat starten we vroeg vanavond... Ik hoop dat ik het red...

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Goed dat je het zegt....
Van die tijden klopt geen reet!
We beginnen gewoon om 20:00 uur.
Ik zal eens zien hoe mijn 'systeem' dit zo heeft kunnen verklooien ;)
Dat waren de tijden van de laatste race van vorig seizoen

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 29-02-2016 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo moet het zijn!

Car(s)Track(s)
Ruf RT 12R C-spec
Ruf RT 12R C-spec
Fuel100 % (+/- 90 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Day or NightDay
Pit stalls38 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:10 - 21:55 (45 min.)
StartStanding
MC Grid-
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
45m? ik dacht dat we 60m gingen knallen omdat het de laatste week is :)

Scheelt weer brandstof sparen :p 60m kan krap zijn met 90l :)
aicaramba schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Dat doe ik uiteraard ook. Maar het is nogal lastig om 80-90% te rijden wanneer je niet weet waar de 100% is.. Zelfs als je dat wil en je kent de auto niet goed, zal je nog soms over die 100% gaan.
Dat komt vanzelf wel :)

En mij is het ook zo vaak overkomen dat ik in het heetst van de strijd vergeet waar (mijn) de limiet ligt en zo toch van de baan glibber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:43
Het niveau is zeker hoog, maar heb toch hele leuke races gehad met mensen van mijn niveau hierin.
Ik merk echter aan mezelf dat ik heel lastig kan schakelen tussen verschillende auto's, daarom had ik een bewuste keuze gemaakt om zoveel mogelijk in de BMW (GES auto) te rijden.
Heb het wel gebeurd, maar als ik dan uit de SRF of RUF stapte was ik meteen ritme in de BMW kwijt.

Ik had in het begin ook altijd wat hierboven wordt beschreven, maar daar groeide ik geleidelijk aan uit en toen kon ik toch regelmatig meevechten om top 10-15.

Vaak had ik ook niet direct de zin om 1 combinatie te gaan oefenen voor maandag en dan was de tijd in practice net te kort. (kreeg net een klein beetje gevoel)
Maar dat ligt gewoon aan mij niet aan de opzet, dus doe gewoon mee en niet te snel opgeven. (het komt meestal vanzelf wel, door inspanning/oefenen)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het programma van volgende week maandag is ook klaar!

Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/Monday-MADness.gif

GoT | Monday Madness 16S1-H107-03-16
Car(s)Track(s)
Street Stock
Street Stock
Fuel100 % (+/- 83,2 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentYes
Oulton Park Circuit - International
Oulton Park Circuit - International
Day or NightDay
Pit stalls27 / 40
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up19:00 - 20:30 (90 min.)
Qualification20:30 - 20:35 (5 min.) (Lone: 1 Laps)
Race20:35 - 20:55 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast RepairsUnlimited
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Monday Madness 16S1-H207-03-16
Car(s)Track(s)
Legends Ford 34 Coupe
Legends Ford 34 Coupe
Fuel100 % (+/- 0 )
Extra weight0 Kg
Basic contentYes
Brands Hatch Circuit - Indy
Brands Hatch Circuit - Indy
Day or NightDay
Pit stalls41 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up21:00 - 21:15 (15 min.)
QualificationUitslag vorige race / aparte qualificatie
Race21:15 - 21:30 (15 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast RepairsUnlimited
Disqual. Inc's-
Weather
GoT | Monday Madness 16S1-H307-03-16
Car(s)Track(s)
Dallara Indycar
Dallara Indycar
Fuel100 % (+/- 83,2 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentYes
Lime Rock Park - Full Course
Lime Rock Park - Full Course
Day or NightDay
Pit stalls44 / 60
Basic contentYes
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up21:35 - 21:55 (20 min.)
QualificationUitslag vorige race / aparte qualificatie
Race21:55 - 22:15 (20 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast RepairsUnlimited
Disqual. Inc's-
Weather
Fisnish around 22:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:08

Salandur

Software Engineer

Ten opzichte van de rest, kent de SS een opvallend lange trainingstijd!

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Volgende week kan ik in ieder geval aan de laatste serie meedoen :P

Edit: moet dan natuurlijk nog wel ff geaccepteerd worden op de GoT iRacing website O-)
Alle 6 stappen doorlopen, wacht nog op antwoord zodat ik me daar kan/mag registreren.

[ Voor 57% gewijzigd door A3aaN79 op 29-02-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A3aaN79 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:50:
Volgende week kan ik in ieder geval aan de laatste serie meedoen :P

Edit: moet dan natuurlijk nog wel ff geaccepteerd worden op de GoT iRacing website O-)
Alle 6 stappen doorlopen, wacht nog op antwoord zodat ik me daar kan/mag registreren.
Je kan er in hoor.... Dat gaat vanzelf ;)
Salandur schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:35:
Ten opzichte van de rest, kent de SS een opvallend lange trainingstijd!
Ach we hadden servertijd over dus een extra lange P bij de eerste heat.
De rest is bewust kort gehouden om het ten eerste niet te laat te laten worden en ten tweede moet het een beetje mad blijven toch?

[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 29-02-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
JoepW schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:20:
Je kan er in hoor.... Dat gaat vanzelf ;)
Oh, dacht ergens gelezen te hebben dat er een bug in systeem zat dat je altijd een E-mail kreeg.
Bij deze geregistreerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:58
Leuk dat het monday tournament voor variatie kiest. Voor mij een reden om af en toe weer wat races mee te pakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
hmm de finale race valt samen met de 12h van sebring... eens kijken welke we gaan doen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
TuxieDeni schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:25:
hmm de finale race valt samen met de 12h van sebring... eens kijken welke we gaan doen.
Als het goed is niet?

Sebring is zaterdag van 14:00 tot 02:00 en de finale race is zondag van 18:00 tot 22:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
The Sebring 12 Hour Team Endurance race is March 12 and 13. Now with four time slots to choose from:

Saturday 2:00 GMT (Friday 9 PM est)
Saturday 13:00 GMT (Saturday 8 AM est)
Saturday 17:00 GMT (Saturday noon est)
Sunday 14:00 GMT (Sunday 9 AM est)

Featuring the Corvette DP and the following GT 3 class cars (Ford, BMW, Ruf and McLaren) this 12 hour classic will test your focus and skill as you race at historic Sebring International Raceway.

als ik het goed lees ligt het aan het tijdslot wat je kiest dus..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja om een of andere idiote reden denken ze dat er 4 races nodig zijn. Slaat totaal nergens op.

Zover ik lees is iedereen van plan de originele tijd te doen; dat is zaterdag 13:00 GMT (14:00 voor ons). Dus geen overlap als je die pakt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Komend seizoen is er blijkbaar een MX5 cup, alleen voor Europeanen.
Many of you have seen the pdf of the new Season 2 schedule and see a new series: European MAZDA MX5 Cup.

Questions are being raised so I am here to briefly address.

This series is being offered by Mazda-Europe. It is celebrating the launch of the new MX5. This 12 week series will be a part of a larger prize / opportunity and promotion that Mazda-Europe is conducting to their specific regions. This series will only be seen by those in European countries approved by Mazda Europe. Members not registered from a European country (approved by Mazda-Europe) will not see this series and therefore will not be eligible to compete in said series.

Mazda Europe is meeting with their agency tomorrow and will be officially announcing Series either later this week or early Next week.

Stay Tuned!
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3464885.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Die ga ik in de gaten houden, enige auto waar ik tot nu toe in gereden heb :)

Edit: is de iRacing website bij iedereen zo traag? |:(

[ Voor 27% gewijzigd door A3aaN79 op 29-02-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Na een ontzettende baal dag op het werk waar het allemaal niet even lekker ging, zet ik de dag door in de avond :(

Ik neem even een break voor vandaag denk ik, en morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
A3aaN79 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:08:
Edit: is de iRacing website bij iedereen zo traag? |:(
Welkom, nu is hij zelfs snel :+ :+

[ Voor 5% gewijzigd door A1AD op 29-02-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
NickThissen schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:58:
Ja om een of andere idiote reden denken ze dat er 4 races nodig zijn. Slaat totaal nergens op.

Zover ik lees is iedereen van plan de originele tijd te doen; dat is zaterdag 13:00 GMT (14:00 voor ons). Dus geen overlap als je die pakt.
daar hadden wij het ookal over en met 2 nieuwe gt3's autos die komen die ze dan niet gaan gebruiken.... :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dit screenshot moest nog toch? :p

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14309718/srh.png

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

A1AD schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:54:
[...]
Welkom, nu is hij zelfs snel :+ :+
Site is weer volledig ruk nu... Zit al 10 minuten na een wit scherm te koekeloeren. :O

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Froggy schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:47:
[...]
Site is weer volledig ruk nu... Zit al 10 minuten na een wit scherm te koekeloeren. :O
Mja, vreemd. Geen last van gehad vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Heb ondanks de vreselijk trage site toch mijn D-license gehaald *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Nice. En volgend seizoen naar de skip barber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
NickThissen schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:58:

Ik denk dat ze de load op de site wat willen verspreiden. Gaat niet helpen als iedereen afspreekt toch de originele timeslot te kiezen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
aicaramba schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:55:
Nice. En volgend seizoen naar de skip barber?
Geen idee of ik die ga kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
ThiJor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:36:
[...]

Ik denk dat ze de load op de site wat willen verspreiden. Gaat niet helpen als iedereen afspreekt toch de originele timeslot te kiezen...
90% leest het forum toch niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:21
Oeh eindelijk een Audi in Iracing zie ik net op mijn mail. Een goede reden om m'n rig eens af te maken en deze achterlijk lange pauze eens te beëindigen.

Wat begon met m'n rig verbouwen is uitgelopen in een half jaar geen simrace meer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
A3aaN79 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:42:
[...]

Heb je al enig idee wat je wil gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
A3aaN79 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:42:
[...]
Ik kan je de Skip zeker aanraden. Dikke fun en al heel veel geleerd. Hij mist wat snelheid power maar daardoor ga je echt goed nadenken hoe je je bochten aansnijdt.

Deze week op Mount Panorama. Ik ben is benieuwd. Buiten gisteren een test sessie heb ik er nog nooit gereden, lijkt mij heel tricky om er te racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
A1AD schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:45:
[...]

Ik kan je de Skip zeker aanraden. Dikke fun en al heel veel geleerd. Hij mist wat snelheid maar daardoor ga je echt goed nadenken hoe je je bochten aansnijdt.

Deze week op Mount Panorama. Ik ben is benieuwd. Buiten gisteren een test sessie heb ik er nog nooit gereden, lijkt mij heel tricky om er te racen.
Ik kan de skip ook erg aanraden.. Leuk racen.

Die baan is echt billen knijpen. De berg af is zo tricky en een klein foutje kan fataal zijn. Ik heb er een keer geracet, toen maakte ik een fout bij de dipper.. Vaak is het wel een beetje rondjes rijden ipv racen. De pace bij de berg verscheelt veel bij verschillende rijders, dus grote kans dat je bij de straights geen slipstream meer hebt. Als je pace wel beter is dan de voorganger is het nog steeds link om iemand dicht te volgen, omdat de rempunten van verschillende rijders behoorlijk kunnen verschillen.

Ten minste, dat is mijn ervaring. Misschien dat mensen op hoger niveau dichter bij elkaar zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door aicaramba op 01-03-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dit kan TFR ook. :+
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/NEO/NES/S2%20Interlagos/61-drift.jpg

off-topic: Ken Block ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 01-03-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
In dit geval was het geen drift maar gewoon een tik van Dennis :+

Eigenlijk was ik dat screenshot aan het maken om die 'verborgen' high-res screenshot functie te proberen, maar het wilde nog niet echt lukken. Ctrl+Shift+Print screen is de shortcut, dan moet je tga file kiezen en dan gaat hij een soort van tiling gebruiken om een hoog resolutie plaatje te maken. Maar de verhouding was compleet verkeerd (bijna vierkant) en het zag er nog steeds best lelijk uit met kartel randjes etc. Ergens in de app.ini kun je volgens mij de settings aanpassen, iets met xWidth en xHeight en aantal tiles, maar dat moet je dus doen voordat je iRacing opstart en had geen zin om weer opnieuw de replay te laden nadat ik dat aangepast had.

Iemand er ervaring mee?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga mijn race pc opnieuw vers installeren met een NVIDIA 970 enkel en alleen voor iRacing. Dit als stap voor DX11 ;)
Wat raden jullie aan w7 of w10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
JoepW schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:56:
Ik ga mijn race pc opnieuw vers installeren met een NVIDIA 970 enkel en alleen voor iRacing. Dit als stap voor DX11 ;)
Ik zou het bij W7 houden totdat bevestigd is dat DX11+W10+iR goed werkt. Ben zelf een paar weken overgestapt van W7 naar W10 met een 970 en ik had het beter niet gedaan. W10 op zich is super, maar die DX9 bug is echt wel storend.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:04

Phydomir

Dennis

DX9 bug met W10?

Ik draai nu al een hele tijd Win8.1 en sinds 4 maanden Win10 en dit loopt samen met iRacing prima.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
W10 no doubt

Zelf 0,0000000000 problemen ermee. Maar ik heb dan weer een AMD chipje op mijn videokaart zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Same here, werkt prima :)

Kwam gisteren trouwens niet in de server, bleef telkens vastlopen op het "Loading" scherm en na erg lang wachten een 'Error 3" gekregen. Na vaak opnieuw opstarten uiteindelijk toch gelukt erin te komen en 2 rondjes gereden. Daarna moest ik opnieuw starten ivm ivm aanpassingen aan grafische instellingen, en toen kwam ik er niet meer terug in.

Erg vreemd probleem, laden van test-sessie op ieder ander circuit ging prima maar telkens op de Ring ging het mis, ook bij een test-sessie. Op advies van een van jullie de Ring opnieuw geinstalleerd maar ook dat hielp niet. Vanavond maar eens verder kijken. Baalde wel behoorlijk want ondanks nog steeds weinig ervaring met de Ruf ken ik het circuit wel goed uit andere games en zou denk ik binnen een paar ronden op een redelijke snelheid kunnen komen. Helaas is het bij een out-lap en 1 getimede ronde gebleven :(

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Ik had het hierover: http://answers.microsoft....-a8b3-de753182175e?auth=1

Ervaringen zijn blijkbaar nogal verdeeld...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb problemen met W10 en iRacing :'( Heeft perfect gewerkt, ik heb alleen nu last van een bug dat als ik Surround enable iRacing letterlijk 15 minuten moet laden voor een track om dan met 20FPS te draaien. Reboot ik naar Windows 8.1, start dezelfde iRacing installatie op (zelfde map, zelfde .ini's) laad elke track binnen 2 minuten en heb ik weer de gebruikelijke FPS waardes. Erg raar, zal na een herinstall wel weg zijn maar ik wacht de DX11 build even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:43
Ik werk al ruim een half jaar op W10 en behalve wat driver issues (Thrustmaster T500) heb ik geen issues gehad.
Alles werkt nu zeker al een maand of 4-5 zonder problemen, buiten de gewonen DX9 IRacing issues. (stutters ertc, de laatste maand)

Ik hoef in iedergeval niet meer terug naar W7/W8.1, is even wennen W10 maar werkt wel prettig verder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Wat denken jullie eigenlijk van de GT3 auto's? Heb nu de BMW (lastige auto vind ik) en wil er graag een bij kopen, als ik de specs vanuit de email van iRacing zie dan neig ik naar de Audi, maar de McLaren schijnt ook goed te zijn?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 10:36
Draai sinds de afgelopen build op W10 en dat loopt verder prima.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
SanderF1 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:18:
Wat denken jullie eigenlijk van de GT3 auto's? Heb nu de BMW (lastige auto vind ik) en wil er graag een bij kopen, als ik de specs vanuit de email van iRacing zie dan neig ik naar de Audi, maar de McLaren schijnt ook goed te zijn?
Ik neig zelf naar de audi, maar ik wacht even de reacties van de autos af voor ik er een koop. Die ruf track die je hebt is trouwens ook een gt3 auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:04

Phydomir

Dennis

SanderF1 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:18:
BMW vind ik persoonlijk de meest neutrale (en dus makkelijke) GT3 die er nu is. McLaren vinden veel mensen lastig maar ik vind het een heerlijke auto.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1 ... 17 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies