iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik wil wel een team met je vormen Joris. Pak ik de mx5 wel.ThiJor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:26:
Iemand die met mij een team wilt vormen? Ik zou liefst de Mustang rijden...
Top! Ik heb ons hier ingeschreven. Als er fouten instaan, laat het me maar weten. Alleen nog een teamnaam...BobvK schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:00:
[...]
Ik wil wel een team met je vormen Joris. Pak ik de mx5 wel.
Krijg je er een extra gratis super toffe team skin bij
Ik ben trouwens meer voorstander van een skin zoals je pas voor de SRF en de F1 had gemaakt. Ook makkelijker om verschillende kleurtjes te maken voor verschillende GoT teams.
Dat is die op de F1 zit en op de SRF.
Ik wil best even kijken of ik die op de Mustang kan drukken voor de race, moet wel lukken.
Zal ik ook nog proberen één voor de nieuwe MX5 te maken.
En dan nog één voor de Audi, en de Merc, en de FR2.0, en... (ziet agenda weer vollopen
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
en draait al stiekem met dx12?Arfman schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:49:
Plot twist: Nick is freelance developer bij iRacing
/edit: denk aan de comments te begrijpen dat het Nick zijn app is
[ Voor 17% gewijzigd door -PassY- op 24-02-2016 22:50 ]
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Maar het is beter als het in iRacing inbegrepen is, al weet ik vrij zeker dat ze het toch verneuken met weer en track state etc. Maar we zullen zien.
Heb het niet helemaal gevolgd trouwens maar is dat iets wat binnenkort komt of was het gewoon een idee nog?
Rijdt Mack Bakkum niet mee?Red Baron schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:46:
Het circus begint weer komend weekend, dus het wordt tijd dat ik eens begin te oefenen
Ik vraag me eigelijk af hoe je gekozen wordt tot het World Championship? Moet je een seizoen in de Grand Prix Series winnen?
Vroeger: top 10 in official Grand Prix series voor Pro license, en dan top 25 in de Pro series voor Pro/WC license.Scifo83 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:22:
[...]
Rijdt Mack Bakkum niet mee?
Ik vraag me eigelijk af hoe je gekozen wordt tot het World Championship? Moet je een seizoen in de Grand Prix Series winnen?
Nu: top 10 in speciale aparte serie (start rond oktober) voor Pro/WC license, top 20 voor Pro license.
Nee, hij had de license wel gehaald, maar was eigenlijk toch te druk dit jaar om veel races te kunnen doen en had daarom weinig trek om maar een paar races mee te rijden en heeft dus de black stripe terug gegeven.
Hij heeft hem overigens nog wel voor de BES
Leuk! Ik heb een lichte voorkeur voor de MX5.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
edit:
In de nieuwe build kan je dus ook een dagdeel kiezen. Eens afwachten of dit ook voor alle banen mogelijk is. Zien we misschien eindelijk nacht races in Texas, Darlington etc.
[ Voor 31% gewijzigd door Niellie41 op 25-02-2016 10:59 ]
Ik van de week met Gordon Ramsay! Zal inderdaad wel niet... ;-)aicaramba schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:51:
Ik reed gisteren in een practice met een Sergio Perez.. Zal wel niet... ...
Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw hier en ook nieuw in iRacing. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het hier werkt, maar ik heb me overal aangemeld, of in elk geval een poging gewaagd. Ik weet niet of dat helemaal goed gegaan is.
Even kort over mezelf: Ik ben Merijn, 35 jaar oud en woonachtig in het zuiden van Brabant. Niet veel ervaring met gamen, buiten wat Gran Turismo gerommel en in een ver, ver verleden ook GTR, GTR2, GT Legends en wat Grand Prix Legends. Dat is echt jaren geleden, maar ik heb besloten het weer op te pakken. Nieuwe PC gekocht, iRacing aangeschaft en gaan practicen. Erg leuk, soms frustrerend, maar ook licht verslavend!
Mijn doel hier is om me te voegen bij een leuke, gezellige, maar ook serieuze community en ik geloof dat ik daarvoor hier wel aan het juiste adres ben. Zoals gezegd heb ik weinig ervaring met iRacing, maar vind het wel echt heel vet. Ik ben een echte rookie en moet nog veel leren. Ik was van plan deel te nemen aan de iRacing School, maar volgens mij is die al voorbij. Ik vroeg me af of er binnenkort nog zoiets van start gaat. Kan iemand me dat vertellen?
Misschien is de belangrijkste vraag nog wel of ik hier voor bovenstaande op de juiste plek ben. En zo niet, waar kan ik dan beter terecht?
Alvast bedankt en tot een volgende keer!
Welkom Merijn!DeSelder schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:19:
Even kort over mezelf: Ik ben Merijn, 35 jaar oud en woonachtig in het zuiden van Brabant.
Absoluut! Gezelligste community van heel Tweakers.netMijn doel hier is om me te voegen bij een leuke, gezellige, maar ook serieuze community en ik geloof dat ik daarvoor hier wel aan het juiste adres ben.
Helaas zijn er wat Racing Schools komen te vervallen maar er kan op verzoek altijd wat gehost worden. Als dat een paar dagen van te voren aangekondigd wordt heb je waarschijnlijk genoeg mensen om wat oefenraces te doen. Wat wil je precies leren/weten?Zoals gezegd heb ik weinig ervaring met iRacing, maar vind het wel echt heel vet. Ik ben een echte rookie en moet nog veel leren. Ik was van plan deel te nemen aan de iRacing School, maar volgens mij is die al voorbij. Ik vroeg me af of er binnenkort nog zoiets van start gaat. Kan iemand me dat vertellen?
Een betere plek kan bijna nietMisschien is de belangrijkste vraag nog wel of ik hier voor bovenstaande op de juiste plek ben. En zo niet, waar kan ik dan beter terecht?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ah jammer, ik had hem wel eens aan het werk willen zienRed Baron schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:58:
[...]
Nee, hij had de license wel gehaald, maar was eigenlijk toch te druk dit jaar om veel races te kunnen doen en had daarom weinig trek om maar een paar races mee te rijden en heeft dus de black stripe terug gegeven.
Hij heeft hem overigens nog wel voor de BES
Dat is een mooie opzet naar de day-night cycle. Ben inderdaad benieuwd of dat werkt voor alle banen.Niellie41 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:44:
Hier is een interessante video van ISR van de nieuwe Mercedes. Ze hebben het ook over het effect van DX11 en het knipperen van de lichten.
[video]
edit:
In de nieuwe build kan je dus ook een dagdeel kiezen. Eens afwachten of dit ook voor alle banen mogelijk is. Zien we misschien eindelijk nacht races in Texas, Darlington etc.
En nu moet ik nog een vrij knopje op mn stuur zien te vinden voor de headlights.
[ Voor 89% gewijzigd door DutchDevil79 op 25-02-2016 15:55 ]
Peugeot 504, Lambo, Lotus 25
updateje van mijn kant (vanwege het heel lang niet opdagen) :
Werkdruk is nog steeds bagger en als 'k 's avonds thuis kom heb ik meestal het merendeel al gemist.
Ook m'n simrig ligt voorlopig uit elkaar. simpitspoes is enkele weken terug ziek geworden terwijl ze op haar favoriete slaapplaats lag ... m'n racestoel, nog maar eens (al de derde keer ondertussen)... Dus de hele zooi maar uit elkaar om alles netjes te poetsen.
Kon heel de boel al wel monteren maar ga het gelijk goed aanpakken en mijn extra monitorsteunen en stoelmount maar op de schop gegooid. Voor de stoelmount ben ik nog wat aan het nameten en twijfelen omdat er toch nog plaats moet bijkomen voor een joystick en throttle control ergens (flightsimvirus begint terug te kriebelen na een dikke 25 jaar...)
Maar deze week gaat er nog een bestelling geplaatst worden naar motedis en dan kan ik volgende week weer wat knutselen en kan ik eindelijk iRacing installeren op m'n nieuwe pc.
Dan buttonbox en alle configs en settings overzetten.
Het wordt wel tijd want heb nog geen enkele lap op de groene hel gereden...

[ Voor 0% gewijzigd door Fragbeestje op 25-02-2016 16:02 . Reden: typo ]
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Helaas ja, je zult het dus moeten doen met de onboards van z'n races vorig jaar.Scifo83 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:49:
[...]
Ah jammer, ik had hem wel eens aan het werk willen zien
Ook wel een leuke opwarmer richting zaterdag, er is erg veel van onze aangeleverde footage in verwerkt
Alleen wel jammer dat ondanks ons uitdrukkelijk verzoek om alsjeblieft de meegeleverde nieuwe skins te gebruiken hij toch TradingPaints gebruikt lijkt te hebben.
En daar stonden nog de interim 2015 skins op, omdat onze eigen video nog niet klaar en gereleased was.
Nee joh, maar ik ben hem ook al tegen gekomenaicaramba schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:51:
Ik reed gisteren in een practice met een Sergio Perez.. Zal wel niet... ...
Hier ben je aan het juiste adresDeSelder schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:19:
[...]
Misschien is de belangrijkste vraag nog wel of ik hier voor bovenstaande op de juiste plek ben. En zo niet, waar kan ik dan beter terecht?
Alvast bedankt en tot een volgende keer!
Ik doe zelf nog niet veel mee op maandag maar wel zoveel mogelijk de school. Ik fixeer me op 1 wagen momenteel en mijn (zeldzame) race tijd kruipt daar dan in.
Je hebt de pech dat er net wel enkele lessen gehouden zijn, telkens heel leuk! Ik kijk ook uit naar de volgende
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Komt goed uit, want ik had een lichte voorkeur om niet met de MX-5 te rijdenZeeZeiler schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:35:
[...]
Leuk! Ik heb een lichte voorkeur voor de MX5.
Ben er vandaag trouwens eentje tegengekomen, een nieuwe MX-5.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Hehe, dat was ik dan niet, ik heb een oude...Fuelke schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:48:
[...]
Komt goed uit, want ik had een lichte voorkeur om niet met de MX-5 te rijden
Ben er vandaag trouwens eentje tegengekomen, een nieuwe MX-5.
En het heeft ook nog een leuke video opgeleverd, maar die komt morgen pas. Mijn upload is niet zo snel

Wel in 360p of zo, want dat is de resolutie van Motors TV.NickThissen schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:31:
iWCGPS wordt op MotorsTV uitgezonden zie ik, nice! http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3462780.page
Verder wel een goede boost. Ben wel benieuwd hoe veel impact Motors TV zal hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 25-02-2016 23:51 ]
Jij rijdt die oranje bak toch? Die Mölmann (dat was hem toch?) tikte mij ook al aan. Beetje blind. Dan ook nog eens door die Franse knakker aangetikt en dat was het dan wel zo'n beetje.
Mooi circuit Spa, maar die draft is wel heel verschrikkelijk. Veel meer dan op andere tracks. Je komt bijna niet weg.
Yep en nee, dit was James.Froggy schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:50:
Jij rijdt die oranje bak toch? Die Mölmann (dat was hem toch?) tikte mij ook al aan. Beetje blind.
Lukas kwam ik de race erna wel weer tegen en toen reed ie (voor mij) netjes.
Draft heeft inderdaad erg veel invloed, soms een voordeel, soms een nadeel.
[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-02-2016 00:27 ]
Aha, OK. Mooi finish in! Op het goede moment op de juiste plaats!Olaf van der Spek schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 00:09:
[...]
Yep en nee, dit was James.
Lukas kwam ik de race erna wel weer tegen en toen reed ie (voor mij) netjes.
Draft heeft inderdaad erg veel invloed, soms een voordeel, soms een nadeel.
Zie mezelf ook nog in de achtergrond met een kromme auto.
Gisteren even RingLaps getest en een 6:18 neergezet met de Radical SR8 op de Nordschleife. Wie volgt? Er zit nog veel in het vat qua verbetering
even een snelle introductie, de naam is Adriaan, 36 jaar, woonachtig in zuid-west Drenthe.
Ik volg dit topic al een tijdje en overweeg ook om met iRacing te beginnen.
De grootte van de community en het realisme spreken mij erg aan.
Afgelopen weekend een G29 aangeschaft en deze week een simpel houten rig in elkaar geknutseld.
Dit gisteren eens getest op de PS3 met GT5, alle hulpmiddelen uitgeschakeld en gaan.... althans
Dat valt nog niet mee, vooral het "gevoel" krijgen in de pedalen (voornamelijk remmen).
In hoeverre is GT5 uiteraard te vergelijken met iRacing?
1 ding weet ik wel... dat wordt heel veel oefenen
Het liefst zou ik iRacing eerst een keer in het echt bewonderen voordat ik er geld aan uitgeef, maar geen idee of er mensen in de regio wonen die mij dit zouden willen tonen.
Wat je zegt over het gevoel in de pedalen ken ik wel. Het is niet druk gestuurd, maar afstand gestuurd. Dat is nogal een verschil met echte pedalen.
Over gran turismo kan ik niet veel zeggen. Ik heb gran turismo 1 en 3 gespeeld met controller en beiden waren zonder hulpmiddelen makkelijker dan lastige autos in iracing. Maar ik weet niet hoeveel realistischer de controls zijn geworden met de komst van stuurknuppeltjes.
Over het proberen. Ik weet niet of er mensen in de buurt bij je wonen, maar je kan voor 9 dollar 3 maanden iracing proberen. Dan heb je helaas wel maar de beschikking over een paar autos en tracks. Als je meer wagens wil proberen zal je toch bij iemand op bezoek moeten.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Gisteravond was trouwens wel mijn allereerste ervaring met stuur en pedalen, dus het is sowieso echt nieuw voor mij.
"In de buurt" is hier in ons kleine NL uiteraard een relatief begrip, zou er best een ritje voor over hebben.
De maandelijkse kosten van iRacing zijn het probleem ook niet en tijdens mijn "practise" periode zal ik waarschijnlijk toch geen nieuwe content aanschaffen.
* Edit: forum alleen toegankelijk voor members
[ Voor 5% gewijzigd door A3aaN79 op 26-02-2016 09:49 ]
[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 26-02-2016 10:01 ]
Vanmiddag eerst maar eens een kleine verbouwing doorvoeren zodat mijn pc bij de opstelling kan staan
blijven de 2 auto's voor mij stil staan als het licht op groend sprint.. dan ben je alweer te laat met remmen,
dus wijk ik uit naar links, bam wheel damage.. 8.45 min pits..
dag dag
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Verwijderd
Allereerst welkom!A3aaN79 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:12:
Een straal van 100km kan nog steeds uit met de huidige diesel prijs.
Vanmiddag eerst maar eens een kleine verbouwing doorvoeren zodat mijn pc bij de opstelling kan staan
Ik zou je serieus aanraden om zelf voor €5 ofzo een paar maandjes met de basiscontent te proberen of het bevalt. Moet zeggen dat je met het basiscontent wel meteen een brede range aan auto's krijgt hoor. Elke soort discipline is wel vertegenwoordigd, van Mazda MX-5 tot openwheeler tot downforce
Als je bij iemand langsgaat is het even snel een impressie maar het gevoel krijg je toch door meerdere keren achter het stuur te kruipen!
Zelf nu ook het probleem van 1 pc. Als ik achter mijn desktop wil zitten voor standaard internet/games moet ik mijn pc helemaal verbouwen, want mijn raceseat staat net een metertje te ver
Na gister 10-11 uur gewerkt te hebben, even stoom afblazen in de CSpec op Interlagos
Was letterlijk, laptop aan de kant, stuur erbij en knallen maar
Dank je!Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:18:
Allereerst welkom!
Ik zou je serieus aanraden om zelf voor €5 ofzo een paar maandjes met de basiscontent te proberen of het bevalt. Moet zeggen dat je met het basiscontent wel meteen een brede range aan auto's krijgt hoor. Elke soort discipline is wel vertegenwoordigd, van Mazda MX-5 tot openwheeler tot downforce
Als je bij iemand langsgaat is het even snel een impressie maar het gevoel krijg je toch door meerdere keren achter het stuur te kruipen!
Zelf nu ook het probleem van 1 pc. Als ik achter mijn desktop wil zitten voor standaard internet/games moet ik mijn pc helemaal verbouwen, want mijn raceseat staat net een metertje te verSchiet niet op en nodigt ook niet echt uit om vaak te rijden... Snel maar een 2e pc aanschaffen
De basiscontent ziet er inderdaad heel netjes uit en $15 voor 3 maand stelt ook erg weinig voor.
Uiteraard ben ik het met je eens dat je het gevoel pas krijgt en opbouwd wanneer je zelf achter het stuur kruipt.
Heb voor mijn basis desktop gebruik nog wel ergens een laptop liggen, dus kan mijn huidige pc wel "opofferen" voor het racen.
iRacing is niet heel erg veeleisend op hardware gebied, maar kan iemand een globale indicatie geven wat ik met het volgende kan verwachten:
i7 4770k, 16GB DDR3-1600, 2GB 760GTX
Denk dat ik mezelf vanmiddag toch maar gelijk trakteer op 3 maand... (zal de referal van JoepW gebruiken)
Des ondanks moet de huidige build prima werken op die hardware.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Goed punt inderdaad, viel me ook al op dat ze in de nacht naar 140 dropte op 1 scherm. Wel leek het vrij constant te zijn, iets wat ik op SPA normaal niet echt meemaak. Maarja, ze hebben ook geen connects en disconnects tussendoor om last van te hebben...NickThissen schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:54:
In die video van ISR hebben ze strak 180 FPS op Spa volgens mij met de meeste dingen op high als ik ze mag geloven, maar dat was met 1 scherm... Dat haal ik nu ook gemakkelijk dus ik vraag me af hoeveel Dx11 gaat helpen initiaal. Ben erg benieuwd...
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Voorlopig speel ik ook op één scherm, nu nog kiezen welke... 1080p op 42" of 1440p op 27"...
Ik heb daar een heel kort clipje van gezien, maar dat zag er inderdaad behoorlijk lomp en dom uit van hemThiJor schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 01:26:
Ik ben er vandaag dan weer uitgereden door een Radical, ik zal wel niet radical genoeg geweest zijn zeker? :-)

Ik zie dat het ook het einde van je race betekende, dat maakt het helemaal zuur
Ik ben ook nieuw hier, dus kan je niet echt helpen.A3aaN79 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:57:
Hallo mensen,
even een snelle introductie, de naam is Adriaan, 36 jaar, woonachtig in zuid-west Drenthe.
Ik volg dit topic al een tijdje en overweeg ook om met iRacing te beginnen.
De grootte van de community en het realisme spreken mij erg aan.
Afgelopen weekend een G29 aangeschaft en deze week een simpel houten rig in elkaar geknutseld.
Dit gisteren eens getest op de PS3 met GT5, alle hulpmiddelen uitgeschakeld en gaan.... althans.
Dat valt nog niet mee, vooral het "gevoel" krijgen in de pedalen (voornamelijk remmen).
In hoeverre is GT5 uiteraard te vergelijken met iRacing?
1 ding weet ik wel... dat wordt heel veel oefenen.
Het liefst zou ik iRacing eerst een keer in het echt bewonderen voordat ik er geld aan uitgeef, maar geen idee of er mensen in de regio wonen die mij dit zouden willen tonen.
Ik heb zelf wel ervaring met de G27 i.c.m. Gran Turismo 5 en 6. Het is natuurlijk wel een beetje te vergelijken, maar de physics van iRacing benaderen de werkelijkheid vele malen beter dat in GT5/6. Daarmee is iRacing ook moeilijker en kun je (in mijn beleving) niet effe een uurtje gaan lopen gummen. Dat eindigt dan veelal in de muur en/of grindbak.
Persoonlijk vind ik dat een groot voordeel, want het trekt daarom ook veel serieuzere mensen aan en daarmee zijn de practice sessies en races veel aangenamer dan bij GT. Dat was voor mij 1 grote bron van frustratie.
Ik zou het lekker 3 maanden proberen met de MX-5 op de standaard circuits. Daarmee krijg je een goed gevoel bij wat iRacing en je G29 kan en doet. Misschien leuk om samen een beetje te oefenen, want ik ben ook een rookie.
het zakte nog wel wat verder hoor dan 140DirkT schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:03:
[...]
Goed punt inderdaad, viel me ook al op dat ze in de nacht naar 140 dropte op 1 scherm. Wel leek het vrij constant te zijn, iets wat ik op SPA normaal niet echt meemaak. Maarja, ze hebben ook geen connects en disconnects tussendoor om last van te hebben...
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik heb het nog even nagezocht wat betreft de G29, de website van logitech geeft inderdaad aan dat het rempedaal niet-lineair is.DeSelder schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:34:
[...]
Ik ben ook nieuw hier, dus kan je niet echt helpen.Ik heb een G27 en daarvan is het rempedaal niet drukafhankelijk, maar afstandsafhankelijk. Volgens mij is het bij de G29 wel degelijk 'druk-gestuurd'.
Ik heb zelf wel ervaring met de G27 i.c.m. Gran Turismo 5 en 6. Het is natuurlijk wel een beetje te vergelijken, maar de physics van iRacing benaderen de werkelijkheid vele malen beter dat in GT5/6. Daarmee is iRacing ook moeilijker en kun je (in mijn beleving) niet effe een uurtje gaan lopen gummen. Dat eindigt dan veelal in de muur en/of grindbak.
Persoonlijk vind ik dat een groot voordeel, want het trekt daarom ook veel serieuzere mensen aan en daarmee zijn de practice sessies en races veel aangenamer dan bij GT. Dat was voor mij 1 grote bron van frustratie.
Ik zou het lekker 3 maanden proberen met de MX-5 op de standaard circuits. Daarmee krijg je een goed gevoel bij wat iRacing en je G29 kan en doet. Misschien leuk om samen een beetje te oefenen, want ik ben ook een rookie.
Toch zal het ongetwijfeld vele malen anders zijn dan de duurdere pedalen sets die ik voorbij zie komen.
Even een uurtje gummen was ook niet mijn intentie, vandaar dat ik alles in GT5 gelijk uitgegooid heb.
Online heb ik nooit gereden bij GT juist al om me dat soort frustraties te besparen
Keer samen oefenen lijkt me leuk, zodra ik de basis een beetje onder de knie heb.
Is teamspeak een vereiste? Heb het er na mijn EVE avontuur afgegooid eigenlijk.
Maar een beetje kleppen is altijd wel gezellig natuurlijk.
* Edit: als ik op de referentie link klik in de topicstart zie ik een abonnementsprijs van $30 voor 3 maand, terwijl een nieuwe sign-up me een prijs van $15 laat zien...
[ Voor 4% gewijzigd door A3aaN79 op 26-02-2016 14:01 ]
Je kan ook via de normale signup je aanmelden en dan bij referral adres yuppersATinvisio.nl opgeven.A3aaN79 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:53:
[...]....* Edit: als ik op de referentie link klik in de topicstart zie ik een abonnementsprijs van $30 voor 3 maand, terwijl een nieuwe sign-up me een prijs van $15 laat zien...
Zal ongetwijfeld niet meer geldig zijn.
/totaal iets anders: IK KAN GEEN PVS SERVER/IMAGE MEER ZIEN. Vanavond weer maar eens stoom afblazen, beviel me gister wel namelijk
Bedankt en gedaanJoepW schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:11:
[...]
Je kan ook via de normale signup je aanmelden en dan bij referral adres yuppersATinvisio.nl opgeven.
Ja, kan gebeuren. Na de race was ik er even lastig van, maar dat gaat snel over.Red Baron schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:22:
[...]
Ik heb daar een heel kort clipje van gezien, maar dat zag er inderdaad behoorlijk lomp en dom uit van hem![]()
Ik zie dat het ook het einde van je race betekende, dat maakt het helemaal zuur
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3463391.pageAttached is the 2016 Season 2 schedule. Some highlights.
the 2016 Mazda MX-5 Cup car will replace the current MX-5 in all official series. This includes the Mazda Cup, Advanced Mazda Cup, and the Production Car Challenge.
The Formula Renault 2.0 car will be released and will have an official season at Class C.
The Industriefahrten Fun series will move to using the Riley DP, Ruf RWD, and Ford GT3.
The Blancpain Sprint and Endurance series will use the McLaren, BMW, Ruf, Audi, and Mercedes.
The Super Late Model Series will now move to odd hours opposite of the Late Model schedule.
Enjoy,
Steve
Super! Dat wordt de auto voor men B lic. te halen.TuxieDeni schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:25:
renault 2.0 it is next season!
jij ook bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 26-02-2016 22:18 ]
Heb geoefend op Summit Point en Okayama.
De juiste brake points vinden is nog wel een uitdaging soms
Even vast een vraag voor later: hoe krijg je nou je safety rating en irating omhoog?
Zie keuzes uit: practise, time trial, qualify en race.
En is het mogelijk met andere GoT mensen te rijden?
Als je lekker constant je rondes kan rijden, dan zou ik pas gaan denken aan racen en SR. IR telt wel mee in de rookie classes, maar zie je niet. Is ook niet echt belangrijk, als je veilig aan de finish komt dan komt die IR van zelf wel
Daarom is het belangrijk om je goed voor te bereiden op je eerste races. Zorg dat je de baan goed kent en goed rondjes kan rijden zonder grote fouten te maken. Oefen eerst in je eigen servers, ga daarna in de practice van de mx5 cup. Probeer wat achter en naast anderen te rijden, om een idee te krijgen hoe dat in z'n werk gaat.
Bij het racen zelf: Hou rekening met beginnelingen als tegenstanders. Ga er niet vanuit dat ze je perfect ruimte geven, of dat ze op tijd remmen bij de start. Vooral bij de mx5 cup is het vaak zo dat als je de race uitrijdt zonder grote problemen, je redelijk vooraan eindigt.
[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 26-02-2016 23:08 ]
Er gaan verschillende filmjes de ronde over "how to survive rookies".
Zet voortaan wel de ghost uit, die irriteert mij haha
Het kan wel een handige tool zijn om een baan beter te leren kennen. Kijken waar je sneller bent als je bochten iets anders neemt.
Dit is heel persoonlijk, ik rij bijvoorbeeld met de tijdbalk aan en ik vind het dus heel prettigaicaramba schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:33:
Ghost heb ik ook nooit aan. Ook raad ik aan dat wanneer je wat snelheid hebt, je die tijdbalk uit zet. Toen ik nog maar net deed racen jaagde die balk me nogal op en dat zorgde voor veel fouten.
Het kan wel een handige tool zijn om een baan beter te leren kennen. Kijken waar je sneller bent als je bochten iets anders neemt.

Voor de fans van de Nordschleife
Samen met de communities van een 10-tal verschillende series heb ik geprobeerd om volgend seizoen de Nordschleife zo in te plannen dat je er (bijna) elke week in een andere serie kan rijden. Het plan is om daar een soort mini-serie van te maken, door de punten van elke week samen te voegen.
Meer details & schedule:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3463996.page
Ik ga mijn best doen om er zelf ook aan mee te doen, lijkt me leuk om elke week een andere serie te doen, weer eens een heel nieuwe uitdaging ipv elke week dezelfde auto
De ghost daarentegen zorgde wel voor een opgejaagd gevoel.
Lime Rock Park, dit is aan lastige, bocht één verrem ik mij te vaak en ga offtrack.
Bocht naar rechts de heuvel op is ook een tricky one, niet zozeer de bocht maar wel het heuveltje.
Als je verkeerd uitkomt heeft de achterkant de nijging uit te breken... heeft me ook al aantal maal de neus gekost
Ik ga nu ff naar de start kijken, lekker op de grote TV in de woonkamer.

Loopt nog steeds op: 968 nu aan het kijkenNiellie41 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:57:
900 viewers op het moment! Dat was vorig jaar wel even anders. Racespot doet het heel goed!
Edit2: over 1000!
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 27-02-2016 15:08 ]

En de livetiming is ook K.T.
Bij mij een lege pagina
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Idd wat een n00bs. Wel apart dat ze na dat alles Greger Huttu (deels verantwoordelijk voor de chaos in T1) ook nog de driver of the race noemen. Terwijl mijn teammaat Joni Tormala P3 start, zijn twee rivalen na enkele ronden inhaalt en vervolgens met een gap van 16 seconden de race wint.ThiJor schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:29:
Je ziet echt alles wat ook in een Rookie MX5 race voorkomt: L1T1 helden, divebombs, volgas als je iets verderop rook van een gespinde auto ziet...

Helemaal mee eens ja... Huttu heeft na het ongeluk een goeie race gereden dat mag duidelijk zijn, maar het ongeluk was echt zijn schuld en heel veel mensen zijn er door benadeeld. Beetje raar om hem dan de hemel in te prijzen.glnk schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:35:
[...]
Idd wat een n00bs. Wel apart dat ze na dat alles Greger Huttu (deels verantwoordelijk voor de chaos in T1) ook nog de driver of the race noemen. Terwijl mijn teammaat Joni Tormala P3 start, zijn twee rivalen na enkele ronden inhaalt en vervolgens met een gap van 16 seconden de race wint.
Hij had geluk dat zijn auto nog picobello was na de crash in T1. Dat zou je niet verwachten als je dit ziet:NickThissen schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:11:
[...]
Helemaal mee eens ja... Huttu heeft na het ongeluk een goeie race gereden dat mag duidelijk zijn, maar het ongeluk was echt zijn schuld en heel veel mensen zijn er door benadeeld. Beetje raar om hem dan de hemel in te prijzen.

Dan maar een inhaal race gedaan als oefening maar goed dit weer zal ik voorlopig niet meer zien en de auto was zo anders dat ik betwijfel of ik er iets aan had.
Hoop dat ze volgend seizoen eindelijk weer eens een tire model update hebben want deze temperatuur afhankelijkheid is wel oud aan het worden... Een seconde of 6 verschil tussen warm en koud weer, dat lijkt me niet helemaal realistisch

Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen