iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Zoals ik gister ook al zei, ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat de langzamere classes in NES ook gewoon heel veel goeie rijders hebben. In de GES ligt het niveau algemeen ietsje lager (met uitzonderingen in elke class) maar wel iets meer bij elkaar. Ik heb het gevoel dat in de NES de HPD backmarkers gewoon een stuk ervaring / skill missen en dat dat in de GT1 / GT2 een stuk minder is. Dan krijg je mensen in de GT1 die elke millimeter baan benutten, en onervaren mensen in de HPD die daar niet mee om kunnen gaan.

In de GES was het heel duidelijk dat de langzamere classes echt hun best moesten doen om ruimte te maken. Aan de ene kant wil je dat eigenlijk ook niet, hun race is natuurlijk niet minder, maar daardoor krijg je minder ongelukken. In de NES doet men dat niet. Als ze ingehaald worden buitenkant T3 bijvoorbeeld blijven ze gewoon op het gas staan. Nou ja, vaak is dat hun goed recht, maar ze zijn wel uit de race, wat heb je dan? Kun je natuurlijk de HPD de schuld geven (en afhankelijk van de situatie is dat vast wel zo) maar je ligt toch echt zelf in de muur.

Multiclass rijden is gewoon echt moeilijk en hoe hoger het niveau, hoe meer ongelukken omdat niemand een millimeter meer wil geven dan nodig.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Dit weekend mijn 3-screen setup afgemaakt en ben er heel blij met de hele setup :) Wel blijven de Thrustmaster T3PA pedalen een bron van lichte ergernis qua rem-gevoel (of het gebrek eraan...).

Vanavond wil ik mee doen met het Monday tournament maar ik moet de RUF dan kopen, stond sowieso al langer op mijn verlanglijstje dus dat is prima. Wil echter meteen wat andere content kopen voor de discount. Welke auto's en tracks raden jullie aan?

Ik heb al het volgende van non-basic content gekocht:
- BMW Z4 GT3
- Skip Barber
- Silverstone
- Spa
- Zandvoort
- Monza

Wat betreft tracks wil ik uiteindelijk graag Interlagos, Brands Hatch, Circuit Gilles Villeneuve, Suzuka en Zolder hebben (persoonlijke favorieten) en wat betreft auto's heb ik een voorkeur voor McLaren MP4-30, Star Mazda, FR2.0 en Audi R8 LMS. Ik hoop dat jullie tips hebben over welke circuits en auto's veel gebruikt worden die niet in mijn lijst staan.

Ik wil nu 6 stuks content kopen en dan bij de nieuwe build weer 6 waarvan de FR2.0 en Audi R8 LMS. Daarna hoop ik wel even klaar te zijn met aankopen :) De Star Mazda lijkt mij een goede aankoop, maar wordt deze niet als het ware vervangen door de FR2.0?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Star mazda zou ik niet doen op het moment, die gaat zeker competitie krijgen van FR2.0. Ik zou afwachten welke serie populair is na een seizoen ofzo.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:19
Over de FR2.0, die komt waarschijnlijk als klasse naast de Star Mazda. De Star Mazda blijft dus bestaan. Ik rijd zelf alleen maar open wheel, dus op het gebied van GT-cars kan ik je niet echt advies geven.

Als je het trouwens leuk vindt om samen te oefenen, setups uit te wisselen in deze klasse, voeg me dan even toe op iRacing. Ik zoek nog steeds iemand waarmee ik een beetje kan sparren :)

[ Voor 31% gewijzigd door Joost1991 op 22-02-2016 11:54 ]

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik zou ook nog niet weten wat er het populairst wordt, tussen de skip barber, formula renault en star mazda. Ik denk wel dat skip barber sowieso populair zal zijn, die serie eigenlijk altijd wel minstens 3 splits. Dat zal echt niet helemaal wegzakken na de komst van formula renault.
-PassY- schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:39:
ik heb dit gister ook ergens op het iracing forum geplaats, meer omdat de participation deze week extreem laag was in de IMSA. 1 van de redenen was de GES/NES gaven sommige aan.

Mijn conclusie was eigenlijk dat men beter aan een multi class serie kan mee doen ipv alleen maar alleen oefenen om op snelheid te komen/goede setup te vinden.

Je ziet gewoon dat mensen 0,0 of weinig ervaring hebben. Dus lekker meedoen aan de IMSA/geen weken skippen wegens de NES/GES. Beetje multi class ervaring kan geen kwaad (GES interlagos was een uitzondering, wel gezellig zitten babbelen :P )
Ik zit er aan te denken om met IMSA mee te gaan doen. Ik heb sommige weken al wat geoefend, maar ik vind mezelf steeds nog niet zeker genoeg met de auto om daadwerkelijk een race mee te gaan doen. Volgend seizoen misschien, maar misschien stuit ik weer op het zelfde probleem, als ik IMSA niet mijn 'main serie' maak ipv de skip barber. Maar ik wil ook niet stoppen met skip barber.

Maar het lijkt me wel een leuke klasse om kennis te maken met multiclass racen. Ik snap ook niet dat de participation niet zo heel hoog is.

[ Voor 69% gewijzigd door aicaramba op 22-02-2016 11:54 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
SanderF1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:41:
Dit weekend mijn 3-screen setup afgemaakt en ben er heel blij met de hele setup :) Wel blijven de Thrustmaster T3PA pedalen een bron van lichte ergernis qua rem-gevoel (of het gebrek eraan...).

Vanavond wil ik mee doen met het Monday tournament maar ik moet de RUF dan kopen, stond sowieso al langer op mijn verlanglijstje dus dat is prima. Wil echter meteen wat andere content kopen voor de discount. Welke auto's en tracks raden jullie aan?

Ik heb al het volgende van non-basic content gekocht:
- BMW Z4 GT3
- Skip Barber
- Silverstone
- Spa
- Zandvoort
- Monza

Wat betreft tracks wil ik uiteindelijk graag Interlagos, Brands Hatch, Circuit Gilles Villeneuve, Suzuka en Zolder hebben (persoonlijke favorieten) en wat betreft auto's heb ik een voorkeur voor McLaren MP4-30, Star Mazda, FR2.0 en Audi R8 LMS. Ik hoop dat jullie tips hebben over welke circuits en auto's veel gebruikt worden die niet in mijn lijst staan.

Ik wil nu 6 stuks content kopen en dan bij de nieuwe build weer 6 waarvan de FR2.0 en Audi R8 LMS. Daarna hoop ik wel even klaar te zijn met aankopen :) De Star Mazda lijkt mij een goede aankoop, maar wordt deze niet als het ware vervangen door de FR2.0?
Lijkt erop dat je wat random aan het kopen bent.
Volgens mij kun je het beste een auto kiezen en bijbehorende tracks kopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Na een paar weken niet gereden te hebben vanwege drukte op werk en verplaatsen van sim-pc heb ik dit weekend de C-license gehaald en wil op einde seizoen promoveren naar B. Ik wil daarin focussen op GT3 en open-wheel. Bij GT3 wil ik met de BMW of Audi rijden in de Blancpain series en wat races in de RUF. Open-wheel is echter dus nog beetje onduidelijk - ik zie eigenlijk alleen Star Mazda en verwacht daar dus de FR2.0 bij.

Qua auto's kom ik er dus wel redelijk uit denk ik, denk dat ik de McLaren voor nu even parkeer omdat ik er toch nog niet mee mag racen. Alleen...welke tracks worden veel gebruikt in de hierboven genoemde klasses? Zijn vast een hoop voor mij onbekende circuits die vaak in de roulatie zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
NickThissen schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:41:
Zoals ik gister ook al zei, ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat de langzamere classes in NES ook gewoon heel veel goeie rijders hebben. In de GES ligt het niveau algemeen ietsje lager (met uitzonderingen in elke class) maar wel iets meer bij elkaar. Ik heb het gevoel dat in de NES de HPD backmarkers gewoon een stuk ervaring / skill missen en dat dat in de GT1 / GT2 een stuk minder is. Dan krijg je mensen in de GT1 die elke millimeter baan benutten, en onervaren mensen in de HPD die daar niet mee om kunnen gaan.

In de GES was het heel duidelijk dat de langzamere classes echt hun best moesten doen om ruimte te maken. Aan de ene kant wil je dat eigenlijk ook niet, hun race is natuurlijk niet minder, maar daardoor krijg je minder ongelukken. In de NES doet men dat niet. Als ze ingehaald worden buitenkant T3 bijvoorbeeld blijven ze gewoon op het gas staan. Nou ja, vaak is dat hun goed recht, maar ze zijn wel uit de race, wat heb je dan? Kun je natuurlijk de HPD de schuld geven (en afhankelijk van de situatie is dat vast wel zo) maar je ligt toch echt zelf in de muur.

Multiclass rijden is gewoon echt moeilijk en hoe hoger het niveau, hoe meer ongelukken omdat niemand een millimeter meer wil geven dan nodig.
De snellere class is en blijft wel verantwoordelijk voor het veilig inhalen van een langzamere class, volgens mij heeft in de GES geen één Corvette bedacht om een BMW buitenom in bocht 3 in te halen. Volgens mij heeft iedereen in de GES meer geduld dan in de NES. En mogelijk rijden er een paar jongens in de NES rond die denken dat alles en iedereen voor ze moet wijken omdat ze of Pro/WC zijn of omdat ze in een topteam rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

+1

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
aicaramba schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:48:

[...]

Ik zit er aan te denken om met IMSA mee te gaan doen. Ik heb sommige weken al wat geoefend, maar ik vind mezelf steeds nog niet zeker genoeg met de auto om daadwerkelijk een race mee te gaan doen. Volgend seizoen misschien, maar misschien stuit ik weer op het zelfde probleem, als ik IMSA niet mijn 'main serie' maak ipv de skip barber. Maar ik wil ook niet stoppen met skip barber.

Maar het lijkt me wel een leuke klasse om kennis te maken met multiclass racen. Ik snap ook niet dat de participation niet zo heel hoog is.
Gewoon mee doen, anders wen je er nooit aan :) En anders in het begin gewoon de practices mee pakken.

Niet van het gas gaan als er een HPD/CDP naast je zit in T3 op interlagos. Als er een crash/contact is, dan vind ik het niet standaard de fout van de HPD/CDP. Je ziet toch in je spiegels dat hij er naast komt, en dan gewoon vol gas blijven geven :F

en als je er later naast dreigt te komen als HPD/CDP, dan kan je ook binnendoor later in de bocht. Maar om als langzamere klasse te denken "vol gas, en de rest zoekt het maar uit" vind ik een verkeerde instelling.

En ja, ik rij ook soms zo wel eens in de practice om de limiet te zoeken van wat wel kan en handig is. Maar tijdens de race ga ik geen risico nemen hierin :) Zonde om me zelf zo uit de race te rijden :)

en wat verlies je door daar even te liften? niet veel :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:00

Niellie41

[object Object]

De Corvette DP heeft dan ook niet zo veel downforce als de HPD. Je kan zeker buitenom inhalen in T3, alleen je moet dan op tijd er naast zitten.

Verder ben ik het met Passy eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 22-02-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:36
FabiandJ schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:13:
[...]

Ik rij dan wel in de GES, maar ik zit wel GT3 klasse ik heb dus rekening te houden met een snelle en een langzamere klasse dus ik geef even mijn inkijk.

Actie 1: Divebomb je komt echt van veel te ver als ik die Aston Martin was geweest had ik een stuk defensiever geweest en je een signaal te geven je wacht maar!

Actie 2: Unsafe rejoin back on track van de Aston, hier kon je niks aan doen.

Actie 3: Je had kunnen weten dat de Corvette naar buiten kwam hij staat vol op het gas en heeft minder downforce dan jou. Tevens bij jij de snellere klasse en jij bent dus verantwoordelijk dat je veilig langs de langzamere klasses komt.
Bij actie 1 was ik helemaal niet van plan in te halen, anders was ik wel eerder naar links gegaan om m'n intenties te laten zien.
Ik denk dat ik niet helemaal goed zat op te letten of dat die GT1 eerder remde dan normaal, maar in ieder geval verraste de situatie me heel erg bij het aanremmen. Om hem dan niet in zijn achterkant te parkeren wijk ik dan maar uit naar de binnenkant, maar het lijkt me duidelijk dat blokkerend en half zijwaarts glijdend inhalen niet echt mijn voorkeur heeft.

Wat betreft dat buitenom inhalen in T3 verschillen we dan denk ik van mening, iets wat Pascal ook wel aardig verwoord hierboven.
Verantwoordelijk zijn voor het veilig inhalen van een auto is volgens mij iets anders dan ervoor zorgen dat de langzamere klasse de hele tijd zijn ideale lijn kan blijven rijden.
Zeker in T3 is het niet zo dat zo'n move heel onverwacht komt, aangezien je seconden lang de inhaal manoeuvre buitenom ziet gebeuren en je spotter outside kunt horen roepen.
Ik snap dan ook niet wat het probleem is met even net het gas pedaal 95% indrukken in plaats van 100% zodat je wat ruimte overlaat in het geval de snellere klasse er nog niet helemaal langs is bij het uitkomen.
Zoveel tijd zal je er niet mee verliezen lijkt me en het lijkt mee en kleine prijs die je moet betalen om het risico flink te verlagen.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:21:
.....Zeker in T3 is het niet zo dat zo'n move heel onverwacht komt, aangezien je seconden lang de inhaal manoeuvre buitenom ziet gebeuren en je spotter outside kunt horen roepen.
Ik snap dan ook niet wat het probleem is met even net het gas pedaal 95% indrukken in plaats van 100% zodat je wat ruimte overlaat in het geval de snellere klasse er nog niet helemaal langs is bij het uitkomen.
Zoveel tijd zal je er niet mee verliezen lijkt me en het lijkt mee en kleine prijs die je moet betalen om het risico flink te verlagen.
Helemaal mee eens.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
+1 :)

Ik vind dat er te vaak geroepen wordt dat de HPD maar moet wachten, want we moeten maar verwachten dat we tijd verliezen. Ja, tuurlijk, maar hoeft de rest geen tijd te verliezen dan? Ik vind dat alle classes evenredig tijd moeten verliezen. Soms moet de HPD wachten, maar soms mag de langzamere class ook wel eens liften om niet helemaal uit te wijden naar de exit. Het veel gehoorde "maar de GT auto kan geen krappe lijn houden" vind ik dan ook echt onzin, natuurlijk kan het wel, je verliest alleen tijd. Jammer dan, als er een auto naast je zit verlies je tijd, net zoals wij seconden verliezen als we vast zitten achter iemand.

Uiteraard wat Pascal ten slotte zegt is ook heel erg waar: als je zo laat er naast komt dat de GT al zowat op de exit zit, dan ben je gewoon te laat en dan was het uberhaupt sneller geweest om binnendoor te gaan. Maar als je er al mid apex naast zit dan zie ik het probleem niet. Goed het is niet de meest ideale situatie, binnendoor is veiliger, maar soms komt het gewoon zo uit en is buitenom een stuk sneller.

Dit is natuurlijk heel simpel gezegd en lekker vanuit mijn perspectief in de snellere class :p Ik weet dat de langzamere class ook veel tijd verliest en vooral vaak gevechten opgebroken worden, maar ik denk dat het in de HPD veel meer is.

Eigenlijk zou je eens naar de gemiddelde rondetijd moeten kijken van elke class en hoeveel dat afwijkt van een hotlap zonder traffic.

[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 22-02-2016 13:31 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik vond het zelfs op sommige punten fijner om buitenom ingehaald te worden. Zeker In T6 en T11. T3 maakte me niet zoveel uit, als de HPD achter me maar op tijd aangaf wat z'n intenties waren. Je had er ook die eerst naar buiten zwiepen, wij laten het gas iets los, en zij duiken dan terug naar binnen om de binnenbocht te pakken. Dit waren vooral de mindere goden die dit vaker deden. Ook het twijfelen met inhalen is heel irritant. Bij Coanda, Radicals, Chimera en GoT wist ik gewoon wat ze gingen doen, omdat ze dat dmv hun lijn duidelijk maakten, maar de mindere goden duiken naar de binnenkant, en gaan dan vlak voor de apex vol in de ankers en willen je toch nog de racelijn geven. Resultaat is dat je dan allebei veel tijd verliest. Als ik een HPD of GT1 zag aankomen, dan probeerde ik nog iets eerder te remmen, en dan meteen achter hun aansluiten richting de apex, maar sommigen waren zo langzaam dat je elke keer 2 wijd door een bocht moet.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:30:
Je had er ook die eerst naar buiten zwiepen, wij laten het gas iets los, en zij duiken dan terug naar binnen om de binnenbocht te pakken.
Dit snap ik opzich wel, want zo kunnen ze meer snelheid mee pakken. Als je langs de curb blijft hangen tot er eindelijk ruimte is dan moet je de hele bocht 20% gas rijden en dan vanuit bijna stilstand weer op gaan trekken. Die HPD trekt niet eens zo hard op :p Het is veel sneller om een veel wijdere entry te pakken en dan een soort late apex. Maar ik kan me goed voorstellen dat het verwarrend is in die bocht.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Gemengde gevoelens over de NEO race (Falcon GP GT1), en eigelijk over mijn teamgenoten lol

Qualy van mijn teamgenoot op P11 was natuurlijk al niet te geweldig. Mocht ik weer leuk de start doen -.- Ging al grandioos fout bij de start, deed het voorzichtig aan maar T3 zat ik al 2-wide. Besloot de buitenste gewoon ff de race lijn te pakken. Tuurlijk crash maar gelukkig geen damage. (dank u voor geen penalty)

Daarna 2 clean overtakes die me veel moeite gekost hebben, wil het gat slaan maar zag in T1 een HPD veel te snel naderen en heb geld voor mijn eieren gekozen. Rem gelost en off track chicane gecut, natuurlijk weer 2 plaatsen verloren. Kon ik weer opnieuw beginnen -.-

Door de slechte kwalificatie heb ik in mijn 2u stint altijd achter de feiten gelopen maar wel het gat gedicht naar P4 ( na uitvallen Vergil en Vortex)

Dan mijn teamgenoten. Persoonlijk vond ik ze te agressief. GT2's uitremmen met veel risico (scherpe rechtse). Dan de penalty met Radicals. Ik zei nog gewoon voor P4 te gaan maar nee agressief defensief rijden en dan de touché met Radicals. Ik zag de bui al hangen, en terechte penalty hoewel mijn teamgenoten er niet mee eens waren -.-

Dan ja 10sec stop&go. Net op P4 nog op de baan maar toch nog het duel met P5 en P6 rechtstreeks verloren. Zucht -.-

In het vervolg doen zij maar de race start, zal ik op het einde van de race wel rustig hot lappen :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Denk dat de auto's van GES en NES ook behoorlijk verschillen.
Volgens mij had ik amper last van de Corvette, zoals ik eerder aangaf soms nam ik zelf een iets verdedigende lijn om aan te geven dat ze daar hem er maar even niet tussen zetten.

Verder nam ik regelmatig een wijdere/kortere lijn zodat ze snel langs konden.
Het zelfde deed ik op mijn beurt ook bij de Ruf's, je schat even snel in zijn ze in gevecht of niet.
Ja, dan probeer je het zo makkelijk mogelijk te doen.
Nee en ik wel, dan geef je ruim van te voren aan dat je voor de Apex wil gaan en wacht even de remactie van de RUF af.

Dit kon ik erg goed afkijken bij Frank, waar deze ging inhalen en waar niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
SanderF1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:33:
Qua auto's kom ik er dus wel redelijk uit denk ik, denk dat ik de McLaren voor nu even parkeer omdat ik er toch nog niet mee mag racen. Alleen...welke tracks worden veel gebruikt in de hierboven genoemde klasses? Zijn vast een hoop voor mij onbekende circuits die vaak in de roulatie zitten?
Iemand tips qua tracks? O-)

Ik zie Road Atlanta soms voorbij komen, en ook COTA. Worden die veel gebruikt? En de Ring? Wil even weten welke 5 andere items ik vanavond naast de RUF moet kopen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sanderrr op 22-02-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik zou gewoon kijken naar welke serie(s) je wilt gaan rijden. Dan kijken welke tracks daar het komende seizoen worden gereden, eventueel kijken naar overlap als je meer series wil rijden. Daarna zou je nog kunnen kiezen voor de bekende tracks of voor veel gereden tracks in z'n algemeen.

Maar de eerste keuzecriteria bij mij is of de tracks worden gereden in de serie die ik wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Maar ik kan nu toch nog niet zien welke tracks volgend seizoen komen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Binnenkort wel. Er worden al wel voorstel schema's opgestuurd deze week. Die zijn meestal redelijk nauwkeurig. Ik wacht meestal tot week 13 met het kopen van content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Regel voor de komende GES/NES :p

- a minimum of 8 official races in a multi-class series on the iRacing service is mandatory. Only the last 2 seasons count

Gewoon even wachten tot w13 :) kan je nog rente trekken ook op je rekening :p

/edit: en ik vrees dat ik er vanavond niet bij kan zijn. Grote problemen op het werk met NLB cluster en Hyper-V. Dus ik zal ongetwijfeld gebeld worden vanwege de standby dienst die ik heb en SCOM die niet doorheeft dat we al sinds zaterdag bezig zijn :)

[ Voor 34% gewijzigd door -PassY- op 22-02-2016 14:58 ]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Haha, rente, wat is dat?

Wil eig vanavond samen met de RUF wat populaire tracks kopen die sowieso wel langs gaan komen i.v.m. de korting. Als ik naar deze seizoenen kijk en naar de klasses waar ik interesse in heb, dan lijken de volgende circuits vaker terug te komen:
- Interlagos
- Suzuka
- COTA
- Nurburgring GP
- Circuit Gilles Villeneuve

Deze samen met de RUF maakt 6 en dus 20% korting :) Toevallig ook nog een paar van mijn favo circuits, dus denk dat ik deze ga doen! Zijn dit wat jullie betreft ook de "usual suspects" qua tracks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
SanderF1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:33:
Maar ik kan nu toch nog niet zien welke tracks volgend seizoen komen, of wel?
Weet je al welke serie je wilt gaan rijden? Waar rijdt je nu?

Ik weet dat veel Skip gasten volgend seizoen overstappen naar de FR2.0.. Ik weet nog niet wat ik er van moet denken, ligt een beetje aan de hoeveelheid setup werk.. Als me dat teveel wordt blijf ik misschien achter in de skip en ga eens kijken of ik mijn pro license kan gaan halen ofzo..

Gisteren 2k gedaan op een oval, meestal niet mijn sterkste kant, maar trok gisteren aan het langste eind en gewonnen. Ik sta nu eerste in het 2k kampioenschap en met een leuke prijs (cursus op laguna of road atlanta met de skip) moet ik eens even kijken of ik dat kan volhouden in de laatste twee weken. Mikko staat 4 punten achter, maar heeft een week met 15 punten die nu meetelt.. ik moet de laatste races winnen en hopen dat hij niet ver komt..

In het officiele kampioenschap sta ik nog 21 punten achter op Simon Povey, dat moet ook nog wel te doen zijn, maar ook dat is lastig.. Focus ligt iig op de 2k..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scr33x0r schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:59:.....Mikko staat 4 punten achter, maar heeft een week met 15 punten die nu meetelt.. ik moet de laatste races winnen en hopen dat hij niet ver komt..

In het officiele kampioenschap sta ik nog 21 punten achter op Simon Povey, dat moet ook nog wel te doen zijn, maar ook dat is lastig.. Focus ligt iig op de 2k..
Spannend ;)
SanderF1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:59:
Haha, rente, wat is dat?

Wil eig vanavond samen met de RUF wat populaire tracks kopen die sowieso wel langs gaan komen i.v.m. de korting. Als ik naar deze seizoenen kijk en naar de klasses waar ik interesse in heb, dan lijken de volgende circuits vaker terug te komen:
- Interlagos
- Suzuka
- COTA
- Nurburgring GP

Deze samen met de RUF maakt 6 en dus 20% korting :) Toevallig ook nog een paar van mijn favo circuits, dus denk dat ik deze ga doen! Zijn dit wat jullie betreft ook de "usual suspects" qua tracks?
Zoals al eerder gezegd... het legt er sterk aan wat je wilt gaan rijden.

Vanuit GoT gaan we komend seizoen op de maandagen weer met wisselende banen en auto's rijden en voor de seizoensfinale op 13 maart heb je de Nordschleife en de GP strecke nodig ;)

[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 22-02-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Scr33x0r schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:59:
[...]

Weet je al welke serie je wilt gaan rijden? Waar rijdt je nu?

Ik weet dat veel Skip gasten volgend seizoen overstappen naar de FR2.0.. Ik weet nog niet wat ik er van moet denken, ligt een beetje aan de hoeveelheid setup werk.. Als me dat teveel wordt blijf ik misschien achter in de skip en ga eens kijken of ik mijn pro license kan gaan halen ofzo..

Gisteren 2k gedaan op een oval, meestal niet mijn sterkste kant, maar trok gisteren aan het langste eind en gewonnen. Ik sta nu eerste in het 2k kampioenschap en met een leuke prijs (cursus op laguna of road atlanta met de skip) moet ik eens even kijken of ik dat kan volhouden in de laatste twee weken. Mikko staat 4 punten achter, maar heeft een week met 15 punten die nu meetelt.. ik moet de laatste races winnen en hopen dat hij niet ver komt..

Ik had de race een beetje gezien. Enorm spannende finish, zeg! Zou leuk zijn als je wint en de cursus krijgt!

Ik hoop dat de skip barber nog wel flink bevolkt blijft. Maar ik zie phillipe en simon povey toch wel regelmatig in het formula 2.0 forum posten en het een en ander regelen qua schema en race tijden/duraties..

Ik heb laatst 2x tegen simon povey gereden (1x race en 1x practice), maar ik kan hem echt niet bijhouden, joh. 2 sec trager met kwalificatie op zolder (de race stopte mijn koppeling met werken, dus maar gestopt) en op oulton park kwam ik ook niet binnen 1 sec van zijn beste tijd.

[ Voor 17% gewijzigd door aicaramba op 22-02-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
JoepW schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:12:
[...]

Vanuit GoT gaan we komend seizoen op de maandagen weer met wisselende banen en auto's rijden en voor de seizoensfinale op 13 maart heb je de Nordschleife en de GP strecke nodig ;)
En een Mazda O-) Welke is nog een raadsel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

star mazda ??

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Ik denk dat een groot gedeelte van de "ellende" met multi-class racen in de NES vooral komt door het hoge nivo van de meeste. Daar komt een soort rijgedrag bij kijken waar men scheit heeft aan wat er met de ingehaalde wagen gebeurt, als "ik" er maar zo snel mogelijk voorbij ben.

Ik baalde zelf vooral dat ik het tempo uit de practise op een of andere manier niet mee kon nemen de race in. Ik zat kwa pace gelijk aan de 4 concurrenten om ons heen, maar miste gedurende de race in ene ruim een halve seconde. In mijn eerste stint vooral door ergernis van het brute inhaalwerk (we zijn in totaal 4x op de achterbumper geraakt en 4x op een auto gereden die door te fanatiek inhalen dwars voor onze neus spinde) en in de andere stints merkte ik dat zodra ik in een ritme kwam, ik al minder hard begon te remmen. Duidelijk een soort van muscle memory overstap nodig van de CSP's naar HE's.

Kwa positie zat er door de schades niet meer in, was alleen allemaal gewoon onnodig. De GT1's die na het inhalen hem direct ervoor gooiden en vol de rem intrapte waren ook bijzonder irritant.. Gelukkig hebben we op monza heel weinig van dat soort rem zones... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy Visser schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:04:
Ik denk dat een groot gedeelte van de "ellende" met multi-class racen in de NES vooral komt door het hoge nivo van de meeste. Daar komt een soort rijgedrag bij kijken waar men scheit heeft aan wat er met de ingehaalde wagen gebeurt, als "ik" er maar zo snel mogelijk voorbij ben.
Dat is enkel hoog niveau racen als het geen multiclass is. In multiclass is het roulette en is veilig en vlot door traffic komen veel belangrijker dan rauwe pace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Welke configuratie rijden we vanavond? Op gotracing.eu zie ik de short versie, maar bij league sessions zie ik daar niets van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:15

Salandur

Software Engineer

Volgens mij de gewone versie: Summit Point Raceway (Summit Point Raceway).

Ik doe overigens niet mee, want ik heb een skype date met mijn vriendin.

[ Voor 34% gewijzigd door Salandur op 22-02-2016 19:36 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:17:
Welke configuratie rijden we vanavond? Op gotracing.eu zie ik de short versie, maar bij league sessions zie ik daar niets van terug.
Ik zie nergens iets over short.... We rijden de gewone versie en die heet: "Summit Point Raceway - Summit Point Raceway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/16-1-MT-11.png

Zou iemand mij vanavond willen vertellen wat voor kleur m'n auto heeft? Hij zou als het goed is rood, blauw en wit moeten zijn (http://www.tradingpaints....m/view/43967/Tibetan-flag). Maar vorige keer zag ik een video van Bas Slob en toen was hij groen met paars (iracing kleuren)

[ Voor 68% gewijzigd door aicaramba op 22-02-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Die heb ik niet meer geupdate...... Dit is de juiste weg. (volgend seizoen publiceer ik de plaatjes niet meer ;)):
http://www.got-racing.eu/...onday-tournament-16s1-w11
en dan:
iRacing: Monday Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 16-09 22:06

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hier is mijn lap van vanmiddag toen ik met nog wat gotters @ nurburgring gp reed

YouTube: iRacing 16S1 BMW Z4 GT3 Nurburgring GP 1:54.939 Onboard

setup zit in de video description

[ Voor 6% gewijzigd door BruceLee op 23-02-2016 02:46 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
SanderF1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:59:
Haha, rente, wat is dat?

- Interlagos
- Suzuka
- COTA
- Nurburgring GP

De RUF is een hele tricky auto, zoals je hebt gemerkt.

Maar ik vond dat je het zeker niet verkeerd deed, voor je eerste meters in die auto. Je kon redelijke wat laps rijden zonder spins enzo. Dat lukte mij het eerste uur echt niet in die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ook nog wat laps gereden met de mp4-12c

dit word de dominate auto op de nurburgring gp track

nog een met nieuwe setup

[ Voor 43% gewijzigd door BruceLee op 24-02-2016 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb me zeer goed vermaakt gisteravond.
Op de wat compactere circuits is het toch altijd leuker op maandag vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik ook. Helaas een foutje in de eerste race, maar de tweede race heb ik steeds redelijk aan kunnen haken.

Helaas verloor ik de draft van joep op een gegeven moment, maar mijn achterstand werd niet heel groot, doordat joep en dennis.. eeehm.. minder optimaal reden.

Ik ben iig blij dat ik nu 2 weken geen grote incidenten heb veroorzaakt en de hele race heb gereden zonder schade ofzo. Dit wil ik zo volhouden. Resultaat komt later wel (of niet, kan ook).

[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 23-02-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Heb me zeker weer vermaakt, begrijp alleen nog steeds niet wat ik toch consequent fout blijf doen in die auto, heb er gewoon 0 vertrouwen in, dus pushen lukt me niet. Nu heb ik ook niet de illusie dat ik met deze auto verder nog competatief ga rijden, dus ik hou het wel gewoon bij de andere auto's waarbij het me wel lukt :)

Heb wel weer wat rare acties gezien in de race. Veel unsafe rejoins, springen voor gaten die er niet zijn, side-to-side action en dan de ander totaal geen ruimte meer geven.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik heb dat gevoel ook.. Ik heb het idee dat ik elke ronde wel 2-3 seconde laat liggen, maarja. Zó groot zijn de verschillen tot dennis nou ook weer niet. Dus misschien dat mijn verwachting verkeerd ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:54:
hier is mijn lap van vanmiddag toen ik met nog wat gotters @ nurburgring gp reed
[video]

YouTube: iRacing 16S1 BMW Z4 GT3 Nurburgring GP 1:54.939 Onboard

setup zit in de video description
Nice _/-\o_ Was leerzaam gisteren, nu veel rondjes rijden om t zo te beheersen :)

En met de McLaren 0.8 sec sneller, sick :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Hoe kun je eigenlijk de resultaten van gisteren terug vinden op iracing.com? Als ik bij series results kijk staan league sessions er nooit bij. Ik kan ze terug vinden via de replay, maar als ik geen replay heb kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

aicaramba schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:26:
Hoe kun je eigenlijk de resultaten van gisteren terug vinden op iracing.com? Als ik bij series results kijk staan league sessions er nooit bij. Ik kan ze terug vinden via de replay, maar als ik geen replay heb kan dat niet.
Onder hosted en dan hosted results kan je ze terug vinden.

Was weer leuk gisteren. Eerste race was een beetje saai voor mij omdat ik vrij snel de aansluiting verloor in het begin door wat domme foutjes, maar toch 4e kunnen finishen. Tweede race was een stuk uitdagender en uiteindelijk van P13 naar P1 kunnen opklimmen! Was tot de finish hard werken.

Video van de 2e race:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
aicaramba schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:32:
[...]

De RUF is een hele tricky auto, zoals je hebt gemerkt.

Maar ik vond dat je het zeker niet verkeerd deed, voor je eerste meters in die auto. Je kon redelijke wat laps rijden zonder spins enzo. Dat lukte mij het eerste uur echt niet in die auto.
Thanks! Lastige auto idd, 5 minuten voordat we begonnen gekocht en dan ook nog eens op een circuit waar ik pas sinds kort kennis mee gemaakt had...ideaal ;)

De practise ging niet verkeerd, optimal laptime zat op 11.6 maar het lukte me niet om alle sectoren aan elkaar te knopen. Tijdens de Q en race was ik helaas aan het overdriven, had iets meer naar mn eigen signature moeten kijken ;) Na R1 werd gezegd dat er een nieuwe server opgestart werd dus ben ik uit de sessie gegaan, dat had ik dus niet moeten doen, want daardoor kon ik er ook niet meer in: Geen pole ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Er wordt inderdaad een nieuwe server gestart, dus je moet er gewoon uit. Daarna natuurlijk wel de nieuwe server joinen en niet weer dezelfde.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Vreemd... Volgende keer nog eens goed naar kijken dan, server stond bij mij op "Joined" alleen kon nergens een knop vinden om er ook daadwerkelijk in te komen.

Handig filmpje hierboven trouwens, zie al een paar dingen die ik anders kan doen. Vandaag nog even met filmpje en telemetrie aan de slag, eens kijken hoe ver ik dan kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:38:
[...]

Nice _/-\o_ Was leerzaam gisteren, nu veel rondjes rijden om t zo te beheersen :)

En met de McLaren 0.8 sec sneller, sick :+
je kan het alleen niet 1op1 vergelijken want die hosted sessie waar ik met die mclaren reed, was een paar graden koeler en dus iets sneller, maar de mclaren lijkt zoiezo wel de dominate auto hier.
hij is ook wel iets makkelijker te rijden dan de bmw misschien afhankelijk van je rijstijl maar hij heeft een stuk meer tractie en grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
SanderF1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:55:
Vreemd... Volgende keer nog eens goed naar kijken dan, server stond bij mij op "Joined" alleen kon nergens een knop vinden om er ook daadwerkelijk in te komen.
Klinkt alsof je nog ingeschreven stond voor de oude sessie. Dan kun je handmatig op Forfeit klikken om te stoppen, daarna kun je weer een nieuwe kiezen. Dat moet eigenlijk automatisch gaan als de sessie afgelopen is maar soms duurt het even.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Linc schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:33:
[...]

Onder hosted en dan hosted results kan je ze terug vinden.

Was weer leuk gisteren. Eerste race was een beetje saai voor mij omdat ik vrij snel de aansluiting verloor in het begin door wat domme foutjes, maar toch 4e kunnen finishen. Tweede race was een stuk uitdagender en uiteindelijk van P13 naar P1 kunnen opklimmen! Was tot de finish hard werken.

Video van de 2e race:
[video]
Ohja. Behoorlijk logisch dat ze daar wel eens konden staan. Bedankt!

En inderdaad! Wat geven mijn velgen licht, zeg!

@hierboven: Op 'withdraw' klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ging gister best lekker qua positie. Nog nooit met de cspec op summit gereden en kon ook niet lekker een lijn/ritme vinden

Wel als 4de gekwalificeerd. Marco had ik gelijk al bij de start te pakken, en Nick spinde niet veel later. Maar ik een (weer) een domme fout uitkomen laatste bocht.

Maar, had de race toch niet kunnen uitrijden wegens telefoon. Start van de 3de race had ik net gemist, dus toen maar Elite:dangerous gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:08:
[...]

je kan het alleen niet 1op1 vergelijken want die hosted sessie waar ik met die mclaren reed, was een paar graden koeler en dus iets sneller, maar de mclaren lijkt zoiezo wel de dominate auto hier.
hij is ook wel iets makkelijker te rijden dan de bmw misschien afhankelijk van je rijstijl maar hij heeft een stuk meer tractie en grip.
Dan ga ik volgende keer die setup eens downloaden, kijken of ik die wagen op de weg houd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:26:
Hier kan je alle League sessies terugvinden: http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164

En dan de keuze maken voor race seasons:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2016/league-seasons.png
(en ook bij hosted sessions ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
:)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cb6iqR3W0AEmZp1.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 22:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

op een of andere manier trekt me de merc niet, helemaal niet zelfs.. in andere games neem ik ook nooit de merc.. haha weet niet wat het is.

daarin tegen vind ik de audi een toffe auto, wie weet ga ik die wel nemen als ik de gt3 klasse ga rijden.
ben nu nog ff met de ruf cup bezig, althans.. moet iracing weer is oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Dat heb ik ook. Ik vind Mercedes maar saai, of zo. Niet dat ik de auto's lelijk vind, maar het doet me niets. Mij spreekt de audi ook meer aan. Al weet ik niet of ik er een ga kopen. Meer gefocussed op tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:10:
Dat heb ik ook. Ik vind Mercedes maar saai, of zo. Niet dat ik de auto's lelijk vind, maar het doet me niets. Mij spreekt de audi ook meer aan. Al weet ik niet of ik er een ga kopen. Meer gefocussed op tracks.
Als ik Audi / VAG hoor denk ik altijd meteen..... Multitronic -> op leeg gelopen of 1ste serie DSG -> ook op leeggelopen.
Als ik Mercedes hoor denk ik wel snel, maar geen wegligging....

Dit alles uit eigen ervaring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Eigen ervaring doe ik niet aan. Ik heb een honda civic 5-deurs 1.4 uit 1999. Heel mooi 'bejaarde-grijs'. Ohja, mn moeder had een peugeot 106 rallye. Erg leuk wagentje. Maar echt race/auto ervaring, nee.

Oh. Ik snap niet echt wat je bedoelt met wat je over de audi zegt. Op leeggelopen.

[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 23-02-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Eindelijk een win, na zeven starts in Street Stock (en 75 in MX5 :+)

Kleine drift halverwege de race O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik had ook als eerste wagen een Peugeot 106 rallye 1.3.. Met een open uitlaat eronder die klapte niet normaal haha het was een race ervaring niet normaal.. Naar 20 minuten rijden had ik altijd koppijn vant lawaai.. Haha te erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Even een vraagje voor de Fanatec boys hier, valt er nog veel te helpen aan een verkeerde firmware update van de (V3) pedalen?
Teamgenoot van me heeft vandaag z'n nieuwe pedalen binnen gekregen en even later half slapend die firmware zitten updaten (met een verkeerde firmware o.i.d.) om vervolgens de pedalen niet meer herkend te krijgen.

Hij gaat morgen er wel achteraan bellen zegt ie, maar als we hem al vast wat in de goede richting kunnen sturen is dat wel handig. De timing was al niet ideaal dat z'n V2's de geest gaven vorige week, maar met nog een paar dagen tot de eerste WCS race helpt dit al helemaal niet mee natuurlijk |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Nickrsd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:07:
Ik had ook als eerste wagen een Peugeot 106 rallye 1.3.. Met een open uitlaat eronder die klapte niet normaal haha het was een race ervaring niet normaal.. Naar 20 minuten rijden had ik altijd koppijn vant lawaai.. Haha te erg.
Wij zijn ooit met 3 man en bepakking in die 106 met 150-180 kmh over de autobahn naar italie gereden.. Zo hoog in de toeren werd het wel een redelijk rustig gezoem. Maar idd een heel leuk wagentje met een hoog snelheidsgevoel, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Geen idee Paul, ik kan me niet herinneren dat ik überhaupt firmware gebruik voor m'n pedalen (CSR elite).

Zijn er plannen om mee te doen met de Sebring 12h race op 12 maart? Lijkt me wel leuk, maar ik wil eigenlijk wel in de DP meedoen en niet in de gt3 :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

aicaramba schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:59:
Eigen ervaring doe ik niet aan. Ik heb een honda civic 5-deurs 1.4 uit 1999. Heel mooi 'bejaarde-grijs'. Ohja, mn moeder had een peugeot 106 rallye. Erg leuk wagentje. Maar echt race/auto ervaring, nee.

Oh. Ik snap niet echt wat je bedoelt met wat je over de audi zegt. Op leeggelopen.
Als stelregel kun je aanhouden dat je op VAG auto's leegloopt, financieel gezien. Zelf enkele duizenden euro's in een Seat moeten steken om hem rijdend te houden, ook al was hij nog maar 5 jaar oud :X

/offtopic

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
NickThissen schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:25:
Geen idee Paul, ik kan me niet herinneren dat ik überhaupt firmware gebruik voor m'n pedalen (CSR elite).

Zijn er plannen om mee te doen met de Sebring 12h race op 12 maart? Lijkt me wel leuk, maar ik wil eigenlijk wel in de DP meedoen en niet in de gt3 :p
Lijkt mij wel leuk. DP heeft ook mijn voorkeur. IMSA rijdt de week daarvoor op sebring, dus das ook meteen een goede voorbereiding :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
BobvK schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:31:
[...]

Lijkt mij wel leuk. DP heeft ook mijn voorkeur. IMSA rijdt de week daarvoor op sebring, dus das ook meteen een goede voorbereiding :)
Had mij ook leuk geleken, maar valt qua voorbereiding net wat ongelukkig m.b.t. de NES race op Monza. Mede om die reden doet Racing Lions niet mee.

[ Voor 58% gewijzigd door JoepG24 op 24-02-2016 10:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
@Paul:

Zelf een keer gehad, maar dan met het stuur. Ik hoop/denk dat dit ook moet werken voor de pendalen.

Maar pendalen op het stuur aansluiten, stuur in update mode starten en de updates uitvoeren.

Sebring 12h. Sebring is leuk, geen idee welke auto's er rijden, maar ik kan sowieso niet omdat andere graag mijn verjaardag vieren :( Zelf vind ik het niet nodig :) Anders had ik het zeker overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat wordt lastig met z'n DFGT stuurtje :+
Naja hopelijk kan Fanatec hem nog tijdig uit de brand helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Afbeeldingslocatie: http://ringlaps.nickthissen.nl/Images/logo_white_rect.png

Sinds gisteravond staat de publieke beta-versie van RingLaps online:
http://ringlaps.nickthissen.nl/

Als er iemand zin heeft de komende tijd om wat rondjes over de Nordschleife te rijden dan zou het mooi zijn als je RingLaps kan gebruiken. Het is redelijk getest (en er zijn momenteel geen bekende bugs) maar met een klein groepje mensen dus op deze manier heb ik toch een wat grotere groep om wat laatste test data binnen te krijgen :)

RingLaps
RingLaps is een timer applicatie die je op de achtergrond draait terwijl je hotlaps op de Nordschleife Touristenfahrten layout rijdt. Hij upload automatisch je rondetijden naar de website waar je ze kan vergelijken met anderen. Er is ook de mogelijkheid om prive leagues te maken.

GoT Hotlap Tournament S2
Er zijn voorzichtige plannen om volgend seizoen een hotlap competitie te houden binnen GoT via RingLaps. Elke week rijden we met een andere auto, en je hebt dus de hele week om je beste tijd neer te zetten. Standings worden automatisch bijgehouden.
Misschien dat we ook op de dinsdag avond (bijvoorbeeld) een practice server kunnen hosten om gezellig samen wat te oefenen met de nieuwe auto voor die week.
Dit draait natuurlijk gewoon naast het nieuwe seizoen van het Monday Tournament.

Als je hier interesse in hebt dan horen we het graag, dan kunnen we namelijk het schema gaan maken en kieze welke auto's we gaan rijden. Als het aan mij ligt zitten er ook wat uitdagende combo's in zoals de Ruf RWD 8)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt echt heel erg leuk :) Gaat echt specifiek om Touristenfahrten dus? Dat vind ik leuker dan Industriefahrten haha (Y)

Vanwege mijn ploegendiensten (vaak avond/nachtdiensten) is het voor mij onmogelijk om mee te doen met de Monday Tournament, dus is dit wel een leuke kans om competitief bezig te blijven met de GoTters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur

Salandur

Software Engineer

Klinkt erg interessant. En een leuke manier om een ander soortige competitie te houden.

Hoe gaan je trouwens om met Weer & Track state? Als het als oefen sessie geldt kan iedereen verschillende instellingen nemen. Of is dat een extra ding om rekening mee te houden? Net als afstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Season 1 is coming to an end, and that can mean only one thing: the Gathering of Tweakers Season 1 Finale!

Gathering of Tweakers: Green Hell Team Challenge

Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/16S1_finale_GHTC.png

General information

The Gathering of Tweakers: Green Hell Team Challenge event is soon. This season, the Ford Mustang and Mazda MX-5 (new model) cars will fight to the finish for a 2 hours race. We compete in teams: every driver is part of a two man TEAM, and each team must consist of one Ford Mustang, and one Mazda MX-5.

The two cars will be in their own class and will also be gridded by class, but the only thing that matters at the end is your total team score: the sum of the points of all two teammates. There is no individual winner, only the team with the most amount of total points wins!

Broadcast

The race will be broadcasted by Racespot TV

https://www.facebook.com/RaceSpotTV
https://twitter.com/RaceSpotTV
YouTube: RaceSpotTV

Event details

Date: Sunday March13th 2016
Track: Nurbürgring Combined: Gesamtstrecke VLN
Cars: Ford Mustang, Mazda MX-5 New model (each in their own class).
Max. grid spots: 54
Max. # teams: 27

Race:

Length: 120m race,
Setups: Open, but setups will be shared in the practice sessions.
Grid: Rolling start, gridded by class based on Q times Fast repairs: 0 Fuel limits: none
Weather: Dynamic weather

Time details

Times in GMT / UTC:

Sunday, March 13th
Practice: 17:00 - 18:00 (1 hour)
Qualify: 18:00 - 19:00 (1 hour, unlimited laps)
Race: 19:00 - 21:00 (120 minute race)

View times in my local timezone

Extra practice:

Saturday, March 12th: 18:00 - 22:00 (4 hours)

View times in my local timezone

Team racing

The Team Racing aspect is unique to our Team Challenge events. Every driver is part of a two-man team, consisting of exactly one Ford Mustang, and one Mazda MX-5. Points are awarded to each driver separately based on their class finishing positions. The final team score is simply the sum of each driver's points. The overall winner of the race is therefore meaningless, only the final position of your team is what counts!

Team mates

You can choose your own team mate if you wish. If you do not have a team mate you can just sign up on your own, and you will be grouped with other drivers semi-randomly by us (we will try to balance the teams a little bit in this case). If you create a team make sure that the drivers you add to your team agree with that decision, do not add drivers to your team without their knowledge!

In case too many people sign up with the same car we will not be able to make the teams. Therefore, your car choice (in case you sign up on your own) will only be a primary car choice, and you may be assigned the other car when the teams are made so that we can make the teams. First come, first serve will apply in this case.

Points are awarded for class finishing positions of each driver separately. Final team position is decided by the sum of points of all 2 drivers. In case of a draw between teams, the team with the least amount of combined incidents wins. If there is still a draw in that case, the fastest laptime will decide the winner.

Points awarded simply start at 40 points for the class winner, and decrease by 1 point for every lower position then 5th: 40, 35, 30, 28, 27, 26, 25 ...

During the race a live team timing will be available.

Live marshals

None

Live information

Duing the event, live details like timings, broadcast and more can be found here: http://www.got-racing.eu/live/

Restrictions

Unfortunately, we feel mandated to impose a small minimum license restriction before you are eligible to race.

Minimum road license: C class
Minimum road iRating: 1500

Gathering of Tweakers community members who do not meet these restrictions may be allowed to race at the discretion of the organization.

Podium after the Chequered Flag

The organization will calculate the final scoring as fast as possible after the race and provide the results to Racespot TV. Just before price giving at the broadcast channel Racespot TV will show the final results. The winning team is invited to join the Racespot TV teamspeak server for a short interview. Details on how to join their server will be in the PM with the password of the race.

Registration

To register, please respond in the following format below

Team name:
Driver name 1 (as in iRacing):
Customer ID 1:
Country:
Current iRating:
Current Safety Rating:
Car:

Driver name 2 (as in iRacing):
Cstomer ID 2:
Country:
Current iRating:
Current Safety Rating:
Car:

If you want to sign up alone and be grouped with a random person, just signup without a 2nd driver. Please enter the car you want to drive yourself.

Chats:

During the race you can use the Gathering of Tweakers Teamspeak server.
Details will be provided in the drivers briefing

During the race, it’s not allowed to use the iRacing text and voice chat.

We hope to see a full grid!

Gathering of Tweakers: Serious racing, with a smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
wees er snel bij voor het straks op het iracing forum staat en de inschrijvingen heel erg hard gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
-PassY- schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:52:
toen maar Elite:dangerous gestart.
ben ik ook terug mee begonnen :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Mag ik vragen waarom de afsluiter niet met nieuwe content is? Merkte vorig seizoen dat ik veel moeite had met oefenen voor de finale aangezien ik de nieuwe content veel interessanter vond?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De nieuwe MX-5 zit er in.

En we pakken meestal geen nieuwe content omdat de race vlak na de nieuwe build is. Als er weer problemen zijn zoals vorige keer kan uberhaupt niemand oefenen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur

Salandur

Software Engineer

Ik wel er aan mee doen, maar wie wil met mij teamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:42:
[afbeelding]

Sinds gisteravond staat de publieke beta-versie van RingLaps online:
http://ringlaps.nickthissen.nl/

Als er iemand zin heeft de komende tijd om wat rondjes over de Nordschleife te rijden dan zou het mooi zijn als je RingLaps kan gebruiken. Het is redelijk getest (en er zijn momenteel geen bekende bugs) maar met een klein groepje mensen dus op deze manier heb ik toch een wat grotere groep om wat laatste test data binnen te krijgen :)

RingLaps
RingLaps is een timer applicatie die je op de achtergrond draait terwijl je hotlaps op de Nordschleife Touristenfahrten layout rijdt. Hij upload automatisch je rondetijden naar de website waar je ze kan vergelijken met anderen. Er is ook de mogelijkheid om prive leagues te maken.

GoT Hotlap Tournament S2
Er zijn voorzichtige plannen om volgend seizoen een hotlap competitie te houden binnen GoT via RingLaps. Elke week rijden we met een andere auto, en je hebt dus de hele week om je beste tijd neer te zetten. Standings worden automatisch bijgehouden.
Misschien dat we ook op de dinsdag avond (bijvoorbeeld) een practice server kunnen hosten om gezellig samen wat te oefenen met de nieuwe auto voor die week.
Dit draait natuurlijk gewoon naast het nieuwe seizoen van het Monday Tournament.

Als je hier interesse in hebt dan horen we het graag, dan kunnen we namelijk het schema gaan maken en kieze welke auto's we gaan rijden. Als het aan mij ligt zitten er ook wat uitdagende combo's in zoals de Ruf RWD 8)
Geinstalleeerd, account aangemaakt maar de app zegt Login failed.

EDIT: hij lijkt ook te crashen als ik de Ring laad, moet hem daarna handmatig starten maar dat gaat dus mis.

[ Voor 3% gewijzigd door Arfman op 24-02-2016 15:07 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Ik snap nog niet helemaal welke track layout er nou gereden wordt.
Vind die naam nog niet terug bij Grand-Prix-Strecke of Nordschleife.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 12:35
Team name: Team DFTBA
Driver name 1 (as in iRacing): Roy Visser
Customer ID 1: 48643
Country: NL
Current iRating: 3698
Current Safety Rating: 3.46
Car: Mazda MX-5

Driver name 2 (as in iRacing): Marcel Bosman
Cstomer ID 2: 35150
Current iRating: 1971
Current Safety Rating: 3.36
Car: Ford Mustang

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
frankivo schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:21:
Track: Nurbürgring Combined: Gesamtstrecke VLN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
frankivo schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:21:
Staat er toch :)
Maar hier de link en een plaatje:
http://members.iracing.co.../TrackDetail.do?trkid=262
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2016/nurburg_vln.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Team name: Team GoT #1
Driver name 1 (as in iRacing): Joep Willemsen
Customer ID 1: 65950
Current iRating: 2299
Current Safety Rating: A 3.64
Car: Mazda MX-5 New

Driver name 2 (as in iRacing): Marco Derix
Cstomer ID 2: 77818
Current iRating: 3987
Current Safety Rating: A 4.02
Car: Ford Mustang FR500S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

is er een nieuwe mx5 joh? sinds wanneer..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Nickrsd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:13:
is er een nieuwe mx5 joh? sinds wanneer..?
sinds over 2,5 week ;)

Soon dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Haha wat gaaf. Wordt het basic content?? Vast niet. Jammer moeten we weer zorgvuldig gaan kiezen wat we allemaal willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het circus begint weer komend weekend, dus het wordt tijd dat ik eens begin te oefenen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nickrsd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:42:
Haha wat gaaf. Wordt het basic content?? Vast niet. Jammer moeten we weer zorgvuldig gaan kiezen wat we allemaal willen
De nieuwe MX5 vervangt gewoon de oude en wordt inderdaad basis content. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Niellie41 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:02:
[...]

De nieuwe MX5 vervangt gewoon de oude en wordt inderdaad basis content. :)
Dat was met de F1 bak niet zo toch? Heb hem ooit gekocht maar er eigenlijk nog geen race mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Iemand die met mij een team wilt vormen? Ik zou liefst de Mustang rijden...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Mooi filmpje Paul

Ben eigenlijk benieuwd hoeveel erin is gaan zitten met oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Olaf van der Spek schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:13:
[...]

Dat was met de F1 bak niet zo toch? Heb hem ooit gekocht maar er eigenlijk nog geen race mee gereden.
Als je een auto koopt in real life, krijg je toch ook geen gratis nieuwe auto zodra ze een nieuwe versie van die auto maken :?

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:33

Fuelke

Forza Ferrari

-PassY- schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:30:
Season 1 is coming to an end, and that can mean only one thing: the Gathering of Tweakers Season 1 Finale!
Remco ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Linc schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:28:
[...]

Als je een auto koopt in real life, krijg je toch ook geen gratis nieuwe auto zodra ze een nieuwe versie van die auto maken :?
iRacing is niet real-life, aan vage vergelijkingen hebben we niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Simpel: De MX-5 is basic content en blijft dat. Dus de nieuwe krijg je gratis en d oude hou je. Bij betaalde content die vervangen wordt moet je gewoon betalen...

Pagina: 1 ... 15 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies