iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Weer een snelle race Nick? Zie in de stream weinig rondes achter je naam.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ja meteen klaar in de esses. Iemand reed twee bochten naast me, ik geef hem alle ruimte, omdat hij de binnenbocht heeft komt hij wat sneller bij de volgende bocht aan en hij snijdt meteen naar de apex toe. Dat kon ik natuurlijk niet zien met een scherm dus ik tik hem op z'n achterwiel. Als je dat moment alleen pakt zal het wel mijn schuld zijn ofzo want hij zat net voor me bij instuur punt, maar goed, geef gvd gewoon wat ruimte in ronde 1 ipv als een hotlap naar de apex sturen midden in het veld van auto's. Ik snap dat nooit...

Daarna kwam er nog iemand van het gras terug de baan op en tikt mijn achterwiel krom en dat was het wel weer. Straks nog maar eens proberen...

Edit
laat maar, nog erger dan race 1... Enorme stotter bij ingaan van Spoon en dat was dat, spin, kon niet draaien door verkeer, eindelijk gedraaid om meteen weer te spinnen met 40 km/h in 2e versnelling... Ik geef het op deze week, misschien is de setup gewoon kut want er is niet mee te rijden na 5 rondjes.

[ Voor 18% gewijzigd door NickThissen op 14-02-2016 15:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Gisteren met practice weer problemen met de koppeling. Ik heb hem nu maar op een knop op het stuur ingesteld. Zal even wennen worden, maarja. Ik gebruik hem toch alleen bij starten enzo

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ow man, ik had het kunnen weten.

36 auto's op Lime rock. Maar dat was niet eens het probleem. Nee, de persoon voor me verliest de achterkant in T1, geen ruimte meer, race over.

Was A3.60. Ben benieuwd wat het gaat worden :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik doe altijd left foot braking, rijd voornamelijk in de Skippy. Nu heb ik eens right foot braking geprobeerd... dat gaat momenteel hopeloos, maar zo kom ik er wel achter dat ik volgens mij vaak, ik denk veel te vaak, tegelijkertijd met rechts nog gas geeft terwijl ik met links nog wat aan het remmen ben.

Het is wel apart, in mijn gewone real life VW Up! rem ik natuurlijk met rechts. Ik heb daarin eens met links geprobeerd- rem ik veeeel te hard!

[ Voor 19% gewijzigd door flopdoc op 14-02-2016 21:49 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Vrijdagavond GT3 race gedaan op Zolder. Eerste race sinds maanden denk ik. Kleun hem met nog 10 minuten te gaan in de chicane de muur in, sta nu op A2.10 ofzo. Vind het ook prima om naar B te gaan, die SR kan ik wat makkelijker vasthouden en ik ga toch nooit F1 rijden dus die A licentie zal me jeuken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

flopdoc schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:44:
Ik doe altijd left foot braking, rijd voornamelijk in de Skippy. Nu heb ik eens right foot braking geprobeerd... dat gaat momenteel hopeloos, maar zo kom ik er wel achter dat ik volgens mij vaak, ik denk veel te vaak, tegelijkertijd met rechts nog gas geeft terwijl ik met links nog wat aan het remmen ben.

Het is wel apart, in mijn gewone real life VW Up! rem ik natuurlijk met rechts. Ik heb daarin eens met links geprobeerd- rem ik veeeel te hard!
Dit doe ik bijna altijd. Kan ik de auto zoveel makkelijker stabiel mee de bocht in krijgen.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ja, heel normale manier van rijden bij de skippy. T1 bij zolder is echt zo'n bocht waar dat veel kan doen voor stabiliteit van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
flopdoc schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:44:
Heb dat ook wel eens geprobeerd :) . Rem in de sim ook altijd met links, en IRL uiteraard met rechts. Als je IRL met links gaat remmen is doseren bijna niet mogelijk. Uiteraard, want daar zijn we niet op getraind.

Grootste verschil is natuurlijk dat je in de sim bijna altijd de volle remkracht benut, terwijl dat IRL gewoonlijk nooit gebeurt.

Een ander experiment dat ik wel eens heb geprobeerd is schakelen met de flippers achter het stuur, of met het pookje op- en terugschakelen (heb een automaat). Bijzonder oncomfortabel IRL. Maar ook hier komt dat door het grote verschil: in de sim geef je vol gas en schakel je op maximaal toerental, terwijl je IRL toch iets rustiger aandoet. En dan voelt dat zelf schakelen heel onnatuurlijk.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond met de Ruf op Daytona racen...
Dreften :+

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31ckOoF4GGL.jpg

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
  • Laatst online: 03-09 12:11
Bij de League Sessions in iRacing zie ik dat het 2 rondes van 20 en 30 minuten worden. Misschien haal ik de eerste ronde net niet, maar ik ben er sowieso voor de 2e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zo lang is Daytona toch niet? Ik doe een ronde hopelijk onder de 2 min :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Zelfs de nordschleife zou geen 20 min moeten duren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
1:46-47?

1:44-45 met nieuw asfalt en grippy weer is mogelijk. En volgens mij is het nacht, dus grippy weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
oooh :o ik dacht we het over lopend hadden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
rol je dan niet gewoon de banking af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
deRidder schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:12:
oooh :o ik dacht we het over lopend hadden! ;)
Waarschijnlijk binnen 1 ronde lopend terug naar de pit, ja :P Ik had al even geoefend, maar pff, wat heb ik een moeite met T1 in die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
T1 is heel moeilijk. Je moet echt proberen in een zo recht mogelijke lijn te rijden als je remt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Tja, ik had het idee dat je al moest remmen voordat/tijdens je linksaf de oval af gaat, omdat je het anders niet op tijd haalt, maar misschien dat dat een kwestie van oefenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Geen idee hoe de boorden staan in de 2007 versie en of je van de oval af stuitert.

Maar als je van de oval komt, en dan bij het zwarte blok/boord voor het gras eindigt begint met remmen (in een kaars rechte lijn!!!!!!) dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-PassY- schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:48:
1:46-47?

1:44-45 met nieuw asfalt en grippy weer is mogelijk. En volgens mij is het nacht, dus grippy weer :)
Nacht met Daytona 2007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Geen idee, dit is met nieuw asfalt :)

maar als het vanavond 1:46-47 word, dan ben ik dik tevreden, of ik heet in ene Dennis ofzo :p Dus ik denk dat ik dik tevreden ga zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 4 weken ga ik waarschijnlijk een bezoekje brengen aan Daytona International Speedway tijdens mijn vakantie in Florida :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Nou. Ik ga vanavond niet mee racen.

Net nog een tijdje geoefend en het is me nog niet gelukt om 2 rondes achter elkaar te rijden zonder te spinnen. Mijn beste tijd tot nu toe: 1:52.9.

De bocht de oval op spin ik heel veel, terwijl ik voor mijn gevoel heel voorzichtig ben met het gas.. Blijkbaar niet voorzichtig genoeg. Sowieso heb ik op het hele midden deel het idee dat ik het gas niet kan aanraken of ik spin al.

[ Voor 39% gewijzigd door aicaramba op 15-02-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Doe op z'n minst de practice mee, misschien leer je nog wat om toch mee te doen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Dat ben ik ook van plan. Ik zeg ook specifiek dat ik niet mee race :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
aicaramba schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:33:
Nou. Ik ga vanavond niet mee racen.
Kom gewoon langs :)
Net nog een tijdje geoefend en het is me nog niet gelukt om 2 rondes achter elkaar te rijden zonder te spinnen. Mijn beste tijd tot nu toe: 1:52.9.
Vanavond komen oefenen! :) Vaak valt het kwartje door even achter iemand aan te rijden/mee te kijken. En als je door hebt hoe je bepaalde stukken moet aanpakken, dan gaan de tijden ook wel omlaag.
De bocht de oval op spin ik heel veel, terwijl ik voor mijn gevoel heel voorzichtig ben met het gas.. Blijkbaar niet voorzichtig genoeg. Sowieso heb ik op het hele midden deel het idee dat ik het gas niet kan aanraken of ik spin al.
Dat is inderdaad een lastige bocht. En veel langzamer dan je denkt. Al is mijn ervaring alleen met nieuw asfalt, maar dat is dacht ik alleen de oval. Het infield zou het zelfde moeten zijn.

Maar als niks lukt, lekker wijd de bocht uitkomen, heel voorzichtig gas geven, naar zijn 3 short shiften en veel snelheid de oval mee opnemen. Iedere keer een beetje glijden met krap houden verlies je dan weer omdat je geen snelheid meeneemt de oval op. Die verspil je namelijk met corrigeren.

Ben zelf wel benieuwd hoe erg het stuiteren word :D Met de SRF was het soms al best tricky :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Het stuiteren valt voor mij wel mee..

Overigens vind ik het op gaan van de oval fijner als ik die bocht wat krap pak en de auto wat sneller recht heb. Dan spin ik veel minder snel en ik kan veel sneller gas geven, dus voor mij nog sneller ook. Net tot 1:51.8 gekomen. En ik spinde minder vaak.

Maar mijn vertrouwen in die auto is echt 0.

Zou iemand misschien een paar rondjes mee kunnen kijken en me wat tips geven? (Nee, niet wattips).
Dan bedoel ik niet tips als in 'die bocht wat later insturen', maar algemene zaken. throttle control, constante fouten in racelijn (ja ik weet dat ik de track-out niet hit, maar dat durf ik niet met die auto).

[ Voor 47% gewijzigd door aicaramba op 15-02-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het wordt steeds leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Lol... gewoon protesten dat is 100% een ban.

Volgende keer gewoon met ons meedoen ipv GT3 :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik denk niet dat dat intentional was. Hij verremde zichzelf gewoon. /sarcasm

Navenant dat ik geen zelfvertrouwen had voor de race net, vond ik het zeker niet verkeerd gaan.

Behalve dat ik erg voorzichtig reed, vooral in het begin te voorzichtig. Ik liet me nogal makkelijk inhalen omdat ik niet wilde crashen. En zo kom ik achter mensen te zitten die achteraf een stuk langzamer bleken te zijn dan ik. Uiteindelijk werd ik wel beloond, want iedereen die me inhaalde maakte fouten, waardoor ik voor ze allemaal eindigde ;) Alleen jammer dat je daardoor wel direct aansluiting met de snelle jongens verliest.

[ Voor 82% gewijzigd door aicaramba op 15-02-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
WTF is dat tegenwoordig hoe ze racen in GT3 wow, je kusje was misschien niet netjes maar ok kan er mee door maar daarna is gewoon te debiel voor woorden.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nog mazzel dat er geen andere auto's worden geraakt.
NickThissen schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:45:
Lol... gewoon protesten dat is 100% een ban.

Volgende keer gewoon met ons meedoen ipv GT3 :)
Goed plan. :p Maar ik rij ook voor de participation credits. Soms zijn het hele vette races maar op sommige banen gaat het ook keer op keer fout.

[ Voor 77% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-02-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maar wel protesten, want dit is echt een ban!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Site is weer bagger (net als gisteren). Wou nog snel even een race pakken en 5 minuten van te voren mijn PC aangezet. Maar niet gelukt om te joinen....
@ Olaf: Zeker protest filen. Dit behoeft geen uitleg. Weg met zulke geflipte gasten!

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dear I’m writing to inform you that the protest you recently submitted has been received and registered within our system.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Gaan er eigenlijk nog mensen de Daytona 500 rijden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 20:32

Phydomir

Dennis

Wanneer is die precies? Heb al een paar keer mee gedaan en hem zelfs een keer gewonnen maar volgens mij komt het dit jaar voor mij niet echt uit ivm verhuizing.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
Daytona 500 is dit weekend. Ik wilde rijden op zaterdag middag, maar die avond is ook de GES. Dus ik denk niet dat ik de 500 ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Gisteren was het wel een fijne combinatie, hoewel die auto me nooit zal liggen.

Eerste race domme fout gemaakt in de chicane, tijdens mijn slipper een tikje gekregen van Pascal met als gevolg een meatball. Tow genomen, Joep die op me wachtte, en dan nog een paar rondjes rondgereden voordat Joep hetzelfde voorhad. Toen was het gewoon niet in de weg rijden van de leiders.

2de race weer op P5 gestart, paar mensen voor me die in de fout gingen zodat Joep en ik aan de leiding lagen. Paar rondjes later de leiding genomen doordat Joep een slowdown kreeg in de chicane en daarna aan de leiding gebleven tot aan de finish. Achter mij botsten ze elkaar er wel uit :-)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ja, ging niet helemaal lekker gister.

1ste race spin ik totaal onverwacht in het tussenstuk T1 -> T2. Gelukkig zit er een stukje asfalt ergens waar ik de auto in de juiste richtign kon krijgen en voorzichtig weer de baan op. Gek genoeg maar 1 plek verloren en maar 1s slowdown.

Helaas kon ik Joris niet meer ontwijken. Je spinde heel langzaam, trapte nog wel op de rem, maar het leek wel slowmotion :)

2de race ging wel, al zat ik weer een tijdje vast achter Martijn. Alweer :)
uiteindelijke 3wide met Rudy en Bas richting T1. Contact tegen de zijkant was niet eens zo hard, maar mijn rechter achterwiel stond wel helemaal krom. Ben er toen maar mee gestopt.

Deze week Motegi, heb daar wel zin in. Super leuke baan. En ik kan wel even een opkikker gebruiken na de laatste paar weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
-PassY- schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:46:

1ste race spin ik totaal onverwacht in het tussenstuk T1 -> T2. Gelukkig zit er een stukje asfalt ergens waar ik de auto in de juiste richtign kon krijgen en voorzichtig weer de baan op. Gek genoeg maar 1 plek verloren en maar 1s slowdown.

Helaas kon ik Joris niet meer ontwijken. Je spinde heel langzaam, trapte nog wel op de rem, maar het leek wel slowmotion :)

uiteindelijke 3wide met Rudy en Bas richting T1. Contact tegen de zijkant was niet eens zo hard, maar mijn rechter achterwiel stond wel helemaal krom. Ben er toen maar mee gestopt.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" :P

Het viel me al op dat ik op een gegeven moment, richting het einde maar een seconde of 8 achter je zat, terwijl ik veel was opgehouden en de nodige foutjes had gemaakt, niet spins, maar een beetje verremmen, of te hoge versnelling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Mario Andretti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik ben niet zo thuis in de race wereld :P Klinkt misschien heel raar als ik het zeg in dit topic, maar ik heb niets met autosport. Al heb ik de F1 wel een beetje gevolgd afgelopen seizoen.

[ Voor 20% gewijzigd door aicaramba op 16-02-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
DarkPino schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:17:
Gaan er eigenlijk nog mensen de Daytona 500 rijden?
Ik ga zaterdagmorgen rijden. Enige tijd dat ik kan. Vorig seizoen helemaal gedaan, denk dat ik dat dit seizoen weer doe. Zeker nu dat er een extra tijdstip op woensdag is toegevoegd :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor

Deze week Motegi, heb daar wel zin in. Super leuke baan. En ik kan wel even een opkikker gebruiken na de laatste paar weken :)
Haha ja, zo voelde het ook aan. Ik merkte dat de achterkant wat gleed, maar dacht dat het nog te corrigeren was. Niet dus 8)7 Ik was al blij dat ik genoeg kon afremmen om de muur niet te raken, maar daardoor kon jij me niet meer ontwijken. Eigenlijk dus een domme beslissing/reflex.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:07

derx666

mecker ende blaet

Gisteren was eigenlijk best wel leuk. Paar leuke gevechten gehad, lekker close racen. Paar stomme fouten gemaakt, een spin in de 2e race die me een podium kostte, en te weinig fuel voor de 2e stint (stom stom stom). Al met al wel leuk :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ThiJor schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:14:
[...]

Haha ja, zo voelde het ook aan. Ik merkte dat de achterkant wat gleed, maar dacht dat het nog te corrigeren was. Niet dus 8)7 Ik was al blij dat ik genoeg kon afremmen om de muur niet te raken, maar daardoor kon jij me niet meer ontwijken. Eigenlijk dus een domme beslissing/reflex.
Ik denk dat je er vrij weinig aan kon doen. Als de auto eenmaal zo begint te glijden turn-in, dan gaat ie ook echt op een gegeven moment. Of je krijgt een gigantische tank slapper. 1 van de 2 :)

En de bocht hielp ook niet mee, als het alleen maar links af was, dan was er denk ik helemaal niks aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
De eerste race van gisteren van mijn auto uit.

Erg rommelig en angstig begin :) En het einde was wat saai.
Ik had met de auto echt niet het vertrouwen om dicht achter mensen te gaan rijden en heel erg hard te vechten om positie. Ook door wat voorvalletjes in vorige races wilde ik absoluut niet crashen.. En dat was gelukt.

YouTube: iRacing Ruf C-spec at daytona ca 2007

[ Voor 31% gewijzigd door aicaramba op 16-02-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ja dat was jammer. Ik had nog even de replay gekeken, maar zag er heel gek uit. Jou auto stapte opeens een halve meter opzij zag eruit als lag. Daardoor tikte je Rudy aan en die tikte daardoor mij weer aan. Ik moet wel zeggen dat het een erg gedurfde actie was van Rudy.
Haha blijft mooi om te zien hoe iedereen dwars gaat bij de start, maar jij deed het wel het best denk ik :+

Eerste race had ik een heel goede start en was ik al snel 2 man voorbij. Daarna goed mijn best moeten doen in de draft te blijven bij de rest voor me. Uiteindelijk gelukt om weer in gevecht te raken de laatste paar ronden. Was elke keer spannend T1. Vooral omdat Nick elke keer lekker laat dacht de remmen en toch nog de bocht wist te halen zonder te crashen :P

Tweede race begon minder goed. 1e ronde te voorzichtig gedaan en gelijk een paar plekken kwijt geraakt. Toen de 2e ronde T1 half gespind en de bocht daarna had ik geen grip meer dus ging ik weer wijd. Daarna mezelf weer langzaam opgewerkt naar P5. Waren leuke races.

Video van race 1:

Begin is leuk om te zien daarna rij ik even in mijn eentje net buiten bereik van het groepje voor me en vanaf 11:30 zit ik weer in de buurt van Nick en Marco.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Linc schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:03:
[...]

Ja dat was jammer. Ik had nog even de replay gekeken, maar zag er heel gek uit. Jou auto stapte opeens een halve meter opzij zag eruit als lag. Daardoor tikte je Rudy aan en die tikte daardoor mij weer aan. Ik moet wel zeggen dat het een erg gedurfde actie was van Rudy.

[...]
Lag denk ik niet, maar als je helemaal tegen de lijn rijd, dan stuiter je gewoon omhoog. Probeerde niet helemaal tegen de lijn te zitten, maar denk ik toch te laag. Was denk ik niet gebeurd in de nieuwere versie omdat je dan met 1 kant bijna onder de lijn kan zitten.

Ik zie het gewoon als een race incident, al had deze wel wat makkelijker voorkomen kunnen worden als 1 van ons 3-en had gelift. Maar als ik ons 3-en een beetje kan inschatten gaat geen dat doen :+

/edit:
Rondje Motegi met een baan temparatuur van 51C, Lucht van 21C en iets van 88% lucht vochtigheid

Ben er best tevreden en blij mee :) als had ik de eerste bocht iets krapper kunnen houden. Maar Motegi bewijst maar weer eens dat het een super leuke baan is :D

[ Voor 16% gewijzigd door -PassY- op 17-02-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Linc schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:03:

[...]

Haha blijft mooi om te zien hoe iedereen dwars gaat bij de start, maar jij deed het wel het best denk ik :+
Ja, ik was lekker naar rechts aan het sturen zoals ik in de SRF deed.. Blijkbaar is dat toch wat teveel.

Trouwens, ik zie in jou video dat mijn livery niet te zien is. Is er iets mis aan mijn kant of heb jij geen tradingpaints?

Edit: Aan de overige liveries te zien lijkt het aan mij te liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 17-02-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

aicaramba schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:09:
[...]

Ja, ik was lekker naar rechts aan het sturen zoals ik in de SRF deed.. Blijkbaar is dat toch wat teveel.

Trouwens, ik zie in jou video dat mijn livery niet te zien is. Is er iets mis aan mijn kant of heb jij geen tradingpaints?

Edit: Aan de overige liveries te zien lijkt het aan mij te liggen.
Ik heb trading paints eigenlijk altijd draaien, maar ik moet zelf ook al mijn paints nog opnieuw uploaden sinds ze die allemaal kwijt zijn geraakt bij tradingpaints, nog geen zin in gehad :P

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Helaas helaas helaas. We (ik met name) redden het niet om komende dinsdag een telemetry school te geven. :(
Werk gaat voor.....

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 17-02-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Mooi! Want die wil ik heel graag doen en ik kon niet ;)

3 schermen zijn eindelijk binnen (kak DPD...) en vrijdag wordt bedraad internet aangelegd boven, dus dan kan ik weer :)

[ Voor 52% gewijzigd door Sanderrr op 17-02-2016 18:14 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Was de downtime gepland, nee toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doet het hier gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff.. laatste half uur minimaal naar maintenance zitten kijken en net als ik het post doet hij het weer :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
NickThissen schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:55:
Pff.. laatste half uur minimaal naar maintenance zitten kijken en net als ik het post doet hij het weer :p
Moet je vaker doen als er een downtime is _/-\o_

Mijn iRacing profiel

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
aicaramba schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:35:
Ik ben niet zo thuis in de race wereld :P Klinkt misschien heel raar als ik het zeg in dit topic, maar ik heb niets met autosport. Al heb ik de F1 wel een beetje gevolgd afgelopen seizoen.
Ik heb hetzelfde. Ik vind het het leukst om zelf te (I)racen. Met motorrijden heb ik t zelfde ook: ik toer graag op mijn Varadero, maar ik volg helemaal niets van motorracen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Ik kan me daar ook wel in vinden. Zelf sta ik ook niet graag aan de zijlijn.

Toch kan ik wel genieten van topsport op het hoogste niveau op tv.

Eigenaardig is bv wel dat ik liever naar Formule 1 kijk, dan dat ik met een F1 wagen online rij. Trouwens nog nooit een F1 race in iracing gereden lol.

iRacing Profiel

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:41

Niellie41

[object Object]

Vanmiddag ben ik in een fixed truck race gestapt, om weer aan het plate racen te wennen.
Ik had uiteindelijk de 3e tijd gezet, maar ik had helaas net de start gemist. :(

Met ongeveer 20 seconden achterstand reed ik in mijn eentje. Na een paar seconden kwam de eerste caution en ik had weer aansluiting! De fixed race is toch 25 ronden, dus ik ging niet pitten om wat track position te winnen. Bij de restart lag ik 6e of 7e. Na een paar ronden begonnen ze te crashen vlak voor mijn neus. Ik wist iedereen net te ontwijken en kreeg P1 in mijn schoot geworpen. :P

Na de restart begonnen ze weer fel te vechten. Met een paar ronden voor het eind, ging het weer vlak voor me heel fout. Weer kon ik iedereen ontwijken en won zo de race, onder caution. >:)
Eens kijken of ik binnenkort een filmpje kan maken, want het was best grappig. Ik heb zelf niemand echt ingehaald door te racen.

Resultaten

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 18-02-2016 17:21 ]

Verwijderd

Je hebt gewoon gewonnen door crashes te ontwijken :P Maar dat is sowieso ongeveer t belangrijkste in oval racing toch :D Nice!

• -PassY-
To finish first, You first have to (be) finish ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Deze ochtend/middag ga ik de Daytona 500 rijden, samen met een paar anderen. Ik ben niet van plan om de komende races te gaan streamen, puur omdat niemand kijkt en er zijn genoeg andere streams. Wat ik wel wil gaan doen, is highlight videos maken van mijn (grotere) races. Dit is namelijk leuker (en korter) voor de kijker in plaats van een 500 mijl race zo op YouTube te dumpen. Daarnaast kan ik zelf veel meer creatieve dingen doen met de video.

Ik mis tegenwoordig wel de creatieve videos van bijv. Stabiz.
Eens kijken hoe lang ik dit ga vol houden. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 20-02-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Suc6 Niel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes Niel, ben benieuwd naar je video. Inderdaad interessanter dan 500 mijl in een cockpit meekijken ;) .
Ik zie het gewoon als een race incident, al had deze wel wat makkelijker voorkomen kunnen worden als 1 van ons 3-en had gelift. Maar als ik ons 3-en een beetje kan inschatten gaat geen dat doen :+
Inderdaad raceinc. Ik reed een stuk sneller dan Pascal, en die liet bij de pass poging weten dat hij tot 't gaatje wilde gaan voor positiebehoud in plaats van meedraften naar de mannen daarvoor. Door de verloren tijd in de busstop kon Bas hem er tussen zetten en ons beiden aanvallen. Ik had twee keuzes met de run op 't rechte stuk.
- wachten en nog veel meer tijd verliezen en misschien in dezelfde situatie terecht komen bij een pass verzoek.
- ook direct tot het gaatje gaan en gewoon de marginale ruimte pakken die er was.

Ik koos het tweede, want dat was ook de keuze van de ander hoewel dat enorme risico's meebrengt. Had ook niets te verliezen.

Bij het aanremmen had het interessant kunnen worden, maar helaas haalde we dat niet. :)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
SanderF1 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:13:
Mooi! Want die wil ik heel graag doen en ik kon niet ;)

3 schermen zijn eindelijk binnen (kak DPD...) en vrijdag wordt bedraad internet aangelegd boven, dus dan kan ik weer :)
Mag ik vragen welke schermen je hebt aangeschaft

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
BenQ GW2760HS

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Redelijke qualy voor de NES... De tijd was goed, beste wat ik gereden had nog, maar alweer P7. Misschien is de rest gewoon sneller geworden en wij niet ofzo, maar P7 was vorig seizoen en begin van dit seizoen best wel slecht en nu halen we echt niet meer hoger. Tijden zitten ook wel dicht bij elkaar.

Helpt ook niet dat in de laatste ronde nog iemand even op de apex gaat parkeren waardoor ik 0.2 verlies en dat rondje ook kan weg gooien :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis zit flink zaken te doen tijdens z'n stint zonder dat 't tijd kost! Indrukwekkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
JoepW schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:35:
Maar wel protesten, want dit is echt een ban!
Once again we'd like to thank you for taking the time submit your protest. This email is to inform you that the protest has reviewed and the member under protest notified of the outcome.
Maar ik zie hem nog gewoon racen.

http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=167063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Misschien net als in voetbal een gele kaart gekregen en bij nog zo een overtreding 2e gele kaart en een schorsing.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Of de beslissing is nog niet gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ook hier een verslag van mijn/onze race tijdens de GES op Interlagos.

Ik kon P1 kwalificeren waarbij P2 en P3 binnen een paar duizendsten achter mij stonden.

Bij de start van de race kon ik een gaatje slaan op P2 en de rest doordat ik reageerde op de gas > remactie van het CoRe Simracing team. Ik kon langzaam wat wegrijden, maar vanwege verkeer P2 nooit uit mijn draft kunnen rijden.
Aan het einde van mijn eerste stint werd ik in turn 3 opgehouden door de GTC CoRe en kon het GT3 CoRe team mij inhalen. Daarna ben ik de pits ingegaan, maar ik schoot te ver door bij mijn pitplek en vervolgens spin ik uitkomen de pitstraat. Vanaf dat moment zat ik niet lekker in mijn ritme en het duurde even voordat ik dit weer had. Ik kon vervolgens een tijdje het gat van 8sec naar 6sec dichtrijden, maar daarna had ik het verkeer alleen maar tegen zitten en verloor ik meer en meer tijd. Ik zat al met een P2 finish in mijn hoofd tot ik +- 5min voor het einde van mijn stint de black flag melding voor het GT3 CoRe team zag waardoor we P1 in de schoot geworpen kregen. Martijn naam het stuur over en heeft vervolgens de auto naar de finish reden met een mooie stint.

We hebben nu 23 punten voorsprong op Racing Lions en 50 punten op CoRe Simracing in de stand, wij mogen nu elke race 2e worden uitgaande dat Racing Lions wint en het kampioenschap is binnen.

Op naar Monza met de nieuwe build!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/t31.0-8/s2048x2048/12747276_1697521150496749_1074761314934712184_o.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 21-02-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
heerlijk.

Motegi in de week van de GES/NES en de 500M links af.

2 official races deze week :( net maar 1 tank leeg gereden in een unofficial in de hoop dat het iets SR opleverd.

Nu maar even snel boodschappen doen en GoT 1 & 2 naar voren supporteren *O* :)F :)B *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Dat is het kampioenschap gereden dan in de GT2 klasse in NEO. SimRC zijn oververdiende winnaars, alleen 2 keer heel veel pech hebben kan hen nog afstoppen.

Voor ons, we waren gewoon niet op snelheid. Om één of andere reden verliezen we in een maand tijd 1s in snelheid op SimRC en zien we andere auto's ons ook voorbij snellen. Heel mooie race van Racing Lions bijvoorbeeld, dikke proficiat! We hadden daarenboven ook nog wat hardware problemen waardoor we een rondje verloren na een disconnect van Jon.

Ik zelf heb niet kunnen rijden door werkverplichtingen, hoewel dat achteraf niet nodig bleek. Achja, nu gewoon nog 2 keer plezier hebben op Monza en Nürburgring en dan zal de voorbereiding voor de Pro series wel al bezig zijn voor mijn 2 teammaats.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23
Nog een paar momentjes uit onze race van vandaag.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik heb gisteren mijn eigen 'close racing school' gehad in de skip barber. En ik ben niet bepaald geslaagd. Hoewel mijn resultaat niet verkeerd is, heb ik te vaak persoonlijke fouten gemaakt wanneer er druk op me werd uitgeoefend. Gelukkig heb ik niemand geraakt ofzo, maar te vaak buiten de baan onder druk.

De adrenaline gierde door mn lijf tijdens deze race, zeg. Zo veel heel dicht op elkaar. Je kon je ook niet permitteren om wat grotere afstand te bewaren, want dan werd je zelf ingehaald.

[ Voor 38% gewijzigd door aicaramba op 22-02-2016 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie race van jullie inderdaad!

En ons team gaat goed op weg naar het kampioenschap in de GT3 klasse! Top3 kunnen we nu bijna niet meer mislopen, tenzij het echt goed fout gaat.
1 208 NAB Racing 173
2 241 Racing Lions 150
3 211 CoRe SimRacing GT3 120

Racing Lions gaan ook als bazen, goed bezig! Wat een hectische slotminuten zeg, wel netjes dat je de positie terugkreeg. Spannende laatste 2 races! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zaterdag had ik besloten om zelf niet te gaan rijden door een gebrek aan voorbereiding. Achteraf gezien inderdaad de goede beslissing.
Tim en Joep hebben de Racing Lions Ford naar een eerste NEO podium gereden!

Verder was het voor RC een hectische race. Veel rare acties gezien. Aantal HPD's rijden gewoon recht op de achterbumper van anderen. WTF? Aantal GT1's rijden ook naar buiten bij T3 terwijl er al een HPD duidelijk naast zat. Een aantal reden met oogkleppen op en dan zijn ze boos op ons omdat zij domme dingen uithalen.

Gelukkig was het redelijk rustig de laatste twee uur en waren er een paar ontzettend mooie gevechten in GT1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Onze HPD heeft zo ook (minstens) 1 incident gehad, voor zover ik het gezien heb. Ik snap niet wat die gasten dan bezielt, want ze waren bezig aan een mooie race totdat ze zo'n stommiteiten uithalen.

Onze GT1, tja... We hadden hem beter niet ingeschreven denk ik. Na talloze nieuwe rijderregistraties en wissels gaan we nu weer met een tekort zitten voor de laatste 2 races.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Onze race was 3.5 uur prima. We hadden gekozen voor maximaal te fuelsaven, waardoor we misschien wat langzamer waren, maar wel maar 5 stops hoefden te doen. Aangezien we de afstand tussen ons en KRT en Asbury vrij constant wisten te houden tot dat punt (en zij zeker een extra pitstop moeste maken), waren we op koers voor een top 5. Helaas liep het anders.

Na 3.5 uur spinde een HPD in turn 1 vlak voor Robbert. Hij wist nog net op tijd te stoppen, maar de GT1 en HPD achter hem hadden blijkbaar weer niks gezien, of dachten dat ze er wel doorheen konden, want die vlamden er vol achter in. Robbert reed daarna rustig terug naar de pits (zoveel mogelijk van de racelijn af), maar in het infield werd het ineens druk. Een HPD kwam achter ons te zitten, en die wilde kijken of hij niet onder ons door kon. Dat lukte helaas voor hem niet, maar hij duwde ons wel in het pad van andere auto'sdie eraan kwamen... ZUCHT!!! In alle hektiek daarna reed Robbert ook nog eens z'n pitbox voorbij, en moest hij nog een extra lap. In die lap werd FCY gegooid, en kon Robbert rustig naar zijn pitbox rijden. We bleken maar 2 min. optional repairs te hebben, en Robbert vroeg of ik verder wilde rijden. Ik stapte in de auto, en toen waren de repairs ineens weg... AAARGGGH... Nog een ronde gedaan (nogsteeds onder FCY), en weer de pits in. Toen nog 1:40 min gewacht ofzo, terwijl ondertussen de race alweer groen was gegaan. De auto voelde opzich daarna redelijk, en ik kon wat goede rondetijden neerzetten. Helaas ging ik een paar rondes later de mist in in T2, en spinde ik de muur in aan de binnenkant. Of het nou kwam door de schade of door mijn eigen stommiteit weet ik helaas niet, maar ik was in de practice daar nog niet gespind... Nja... Nu hadden we 8 minuten repairs met nog eens 2 minuten optional. Race was dus helemaal voorbij. We hadden nog voor Torrent kunnen finishen als ik in de laatste stint niet mijn concentratie was kwijtgeraakt en op het rechte stuk de muur had geschampt.

Snel vergeten die race.....

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Red Baron schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:52:
Nog een paar momentjes uit onze race van vandaag.
[video]
Ik rij dan wel in de GES, maar ik zit wel GT3 klasse ik heb dus rekening te houden met een snelle en een langzamere klasse dus ik geef even mijn inkijk.

Actie 1: Divebomb je komt echt van veel te ver als ik die Aston Martin was geweest had ik een stuk defensiever geweest en je een signaal te geven je wacht maar!

Actie 2: Unsafe rejoin back on track van de Aston, hier kon je niks aan doen.

Actie 3: Je had kunnen weten dat de Corvette naar buiten kwam hij staat vol op het gas en heeft minder downforce dan jou. Tevens bij jij de snellere klasse en jij bent dus verantwoordelijk dat je veilig langs de langzamere klasses komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:00

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja voor het GoT GT2 team ging het eigenlijk best goed totdat we 3 1/2 uur erop hadden zitten.

Dirk was begonnen en had ook de kwalificatie gereden. Aan de tijden te zien wisten we al dat we iets moesten verzinnen om hogerop te komen in de standings. Onze snelheid was iig niet snel genoeg voor de top. Daardoor was het plan te fuel saven om zo maar 5 pitstops te doen ipv 6. Dit lukte best goed. Dirk had de eerste 2 stinds netjes binnen het schema afgewerkt. En gaf daarna de auto over aan mij.
Mijn voorbereiding deze week was niet optimaal vanwege andere verplichtingen maar gelukkig had ik Zaterdag en Zondag nog aardig wat tijd om wat stinds te oefenen. En op Zondag ging het ook best lekker met het rijden. Setup voelde goed aan en het lukte ook binnen het strakke fuel save schema te blijven zonder veel tijd verlies. Mijn eerste stind dan ook netjes binnen het schema afgewerkt en nog goede tijden kunnen zetten ook. We lagen op p6 en p4 en p5 waren gezien hun pittijden nog binnen bereik. Echter in mijn 2de stind sloeg het noodlot toe. In turn 1 spint een HPD voor mijn neus. Ik zie het aan komen en trap dan ook meteen op de rem. Ik sta dan ook net op tijd stil echter achter mij rijdt een GT1 die minder snel reageerd. En die knallt achter op en duwt mij weer tegen de HPD aan. Meteen wiel damage jammer genoeg. Dus maar rustig aan naar de pit zoveel mogelijk van de racelijn af aangezien de auto niet 100% was. Echter toen er een groepje auto's voorbij wouden moest er een HPD mij aan tikken en zo in het pad van een GT1 torpederen. Chaos alom en nog meer schade. En dan rij ik in de pit mijn pitbox voorbij omdat er 2 GT1 in stonden en het mannetje beetje verstopt stond. Stom maar dat koste dus nog een rondje mank rijden.
Daarna maar de auto aan Marco door gegeven omdat ik nog niet gegeten had en nog een stind betekende dat ik pas rond 9 uur kon eten. Daar ging het jammer genoeg ook niet geweldig mee omdat de motivatie natuurlijk ook wat minder was na deze acties. Waardoor we uiteindelijk laatste zijn geeindigd.

Maar snel op naar Monza want daar kan het alleen maar beter gaan. Kan er zelf niet bij zijn maar heb de volste vertrouwen in mijn team genoten.

edit:

Hmm zie dat Marco ook net een race report heeft gepost. Nou ja dubbel op vanuit twee perspectieven dan maar. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:07
Racing Lions had deze race eindelijk wat meer geluk aan zijn zijde. Joep had een goede kwalificatie gereden waardoor we een prima uitgangspositie hadden voor de race.

Joep nam de eerste twee stints voor zijn rekening en kon met een goede pace zijn positie handhaven. Enigzins gespannen nam ik de wagen over, aangezien mijn pace gedurende de hele week niet geweldig was. Om onverklaarbare reden bleek de pace er tijdens de race wel redelijk in te zitten en kon ik constante tijden rijden.
De laatste twee stints zou Joep afwerken maar vanwege netwerk issues heb ik de laatste stint gereden. Blij dat ik de auto veilig naar huis heb kunnen rijden. Met P3 hebben we onze doelstelling om het podium te halen bereikt.

Mooi om te zien dat we ondanks flink fuel saven een goed tempo konden neerzetten. Ook vond ik het verkeer erg meevallen deze race. Vooral een kwestie van goed in de spiegels kijken en geven en nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door tim.w op 22-02-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekend in welke layout de laatste GES race wordt gereden? Nurburg GP - ik ga uit van de BES/WEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:48:
Is het al bekend in welke layout de laatste GES race wordt gereden? Nurburg GP - ik ga uit van de BES/WEC?
Dat staat toch gewoon in de reglementen: Blz 11 - Sectie 9.01. (Er staat provisional achter omdat we nog niet zeker wisten aan het begin van de serie of de Nürburgring beschikbaar zou zijn)

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 22-02-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Eerst maar eens kijken of de Nürburgring ook echt bruikbaar is na de DX11 build update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Niellie41 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:18:
Eerst maar eens kijken of de Nürburgring ook echt bruikbaar is na de DX11 build update.
Als dat niet zo is, dan zou ik het ook gewoon aan de grote boom hangen en er goed aandacht aan besteden. Beetje extra druk naar iRacing om het te fixen kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:41
Wil toch nog even mijn GES/NES beleving van me afschrijven. (Had Frank beloofd dit niet direct te doen)
Voorop gesteld, ik zie achteraf zelf wel enkele punten die over/op de rand waren, deze neem ik zeker mee in de volgende races.

GES:
Op Interlagos kon ik eindelijk hele stints oefenen, waar ik voorheen altijd moeite had om alleen een volle stint te doen.
Ik was al vroeg begonnen met oefenen (Direct na Spa eigenlijk), we hadden heel snel al een mooie setup en een redelijk goed tempo.
Toen de race begon en Frank veelal met P4-5 in zijn nek zat, werd ik wel wat zenuwachtig moet ik eerlijk bekennen.
Na de eerste pitstop, ben ik even offline gaan testen om hopelijk een ritme te krijgen.
Dit pakte verkeerd uit en reed enkel maar 1.34.5 of hoger.(zelfde instellingen als de race, waar Frank 1.30-1.31 laag reed.)

Toen ik de auto overnam, heb ik me geprobeerd zoveel mogelijk af te sluiten van het gat naar achteren en enkel maar op Rode en blauwe blokjes te letten.
De tijden gingen mooi omlaag, nadat ik een kort gevecht met Black Adder had verloren.

Toen kwamen de laatste 10-15 minuten...
Volgens mij heb ik nog niet vaak zo lang iemand achter me geprobeerd te houden als deze 10 minuten, de focus lag volledig op de exits van bochten om telkens een gaatje te hebben voor aanremmen volgende bocht).

Af en toe even een Corvette laten merken dat ik liever niet had dat ze er daar voorbij kwamen (Binnenkant de laatste bocht het rechtenstuk op) en dit werd gelukkig ook goed begrepen.

Ik reed verder volgens mij op 120% van mijn kunnen en zag daarom soms enkele gaatjes niet die werden dicht geremd of nam lijnen die ik wel in Practice reed maar niet in de Race.
Dit zorgde soms voor benarde situaties, waar ik verder niet over verder zal gaan. (heb ze bekeken en ga dit zeker meenemen in vervolg races)

Toen kwam het moment dat ik dacht, alles is voorbij... :D
Ik ging klein beetje offtrack en hield de wijde lijn. (want er was daar wel gewoon ruimte maar ik mocht gewoon de apex niet meer op (Vond ik zelf en er zat een Corvette ook nog eens))
Het ging allemaal heel snel, ik zag later pas wat er echt gebeurde.

Toen 2 bochten later werd ik weer voorbij gelaten en kon ik P3 toch nog binnen hengelen.
Gelukkig warden mijn foutjes/incidenten niet te hard gestraft en kregen we geen tijdstraf of dergelijke.
*het CleanX is helaas nu wel down de drain.. :X *

NES:
Ik was enkel crew met Arno en Frank, dus zal het kort houden.
Joep en Tim hadden echt een geweldige constante pace en konden nog verbasend veel langer door rijden dan de meeste andere.

P3 was het maximaal haalbare, het was nog even schrikken toen Joep begon te blinken.
Heb overleg gehad met Niel en het team en we konden/mochten het rekken tot we de laatste keer moesten stoppen en toen kon Tim het afmaken. (wij hebben maar 5 pitstops gemaakt, waar de meeste denk ik 6.)

Al met al een geweldig weekend voor Racing Lions, maar persoonlijk toch een wat vervelende nasmaak. (toen ik mijn acties terug keek :| )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Niellie41 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:18:
Je mag altijd Road Atlanta als vervanger zetten :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
ThiJor schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:12:
[...]

Je mag altijd Road Atlanta als vervanger zetten :)
No thanks, doe eerder maar Daytona voor de GES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Talladega lijkt me toch de meest veilige optie. Waarbij elke klasse een eigen baan krijgt toegewezen. Inhalen mag alleen via de buitenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:24:
Talladega lijkt me toch de meest veilige optie. Waarbij elke klasse een eigen baan krijgt toegewezen. Inhalen mag alleen via de buitenkant.
Ik dacht meer aan 3 circuits voor de race en elke klasse dus op een eigen circuit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:41
Dan wijkt GES wel af toch, daar gaat het wel goed meestal. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hehehehehe :)

Het blijft vreemd dat er zo'n verschil zit tussen het rijgedrag in de GES en de NES. Wij zijn in racecontrol tijdens de GES bijna in slaap gevallen omdat er gewoon niks te doen was. Totaal 7 incidenten voor 3 uur, waarvan 1 S&H120 voor een nieuwe (te laat aangemelde) rijder, 2 warning, 1 NFA, 1 drivetrough en een S&H60 voor 2 massive divebombs met contact achter elkaar, en nog iets kleins, maar dat ben ik aleer vergeten.

Als ik dan de protest sheet van de NES zie schrik ik me kapot. Ik denk dat er gewoon een paar teams zijn die eigenlijk niet in de competitie thuis horen, en boven hun kunnen proberen te rijden, wat op regelmatige basis mis gaat. Het streng straffen lijkt ook totaal geen invloed te hebben, mensen rijden met oogkleppen op.
Deze keer heb ik zelf (terecht) ook een warning gekregen voor een unsafe rejoin. Ik dacht zelf dat ik de auto na mijn spin in het gras had geparkeerd om het verkeer voorbij te laten, maar ik bleek dus nog op de baan te staan. STOM, maar terechte warning daarvoor...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik heb dit gister ook ergens op het iracing forum geplaats, meer omdat de participation deze week extreem laag was in de IMSA. 1 van de redenen was de GES/NES gaven sommige aan.

Mijn conclusie was eigenlijk dat men beter aan een multi class serie kan mee doen ipv alleen maar alleen oefenen om op snelheid te komen/goede setup te vinden.

Je ziet gewoon dat mensen 0,0 of weinig ervaring hebben. Dus lekker meedoen aan de IMSA/geen weken skippen wegens de NES/GES. Beetje multi class ervaring kan geen kwaad (GES interlagos was een uitzondering, wel gezellig zitten babbelen :P )

Pagina: 1 ... 14 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies