Pfffff, moeilijk aan te geven.
Maar wat ik wel weet is dat de Ferrari beter over curbs te sturen is.
Misschien dat @Linc er iets over kan zeggen. Hij heeft alle drie de GTE's gereden afgelopen seizoen.
[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 24-08-2018 10:26 ]
Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant
Persoonlijk vindt ik de RSR een stuk eenvoudiger dan de GT3, met name door zaken als Traction Control is het een stuk eenoudiger om hem te bestuderen op het randje. Met de setups die op de maandag gedeeld worden is de auto echt heel snel maar wel heel listig bij off-throttle en inderdaad op de curbs maar volgens mij is dit met aanpassen van de setup wel op te lossen (maar wellicht ben je dan minder snel).
Ik kan wel eenvoudiger constante rondetijden rijden met de RSR dan de GT3, ik denk dat dit voor de meeste personen wel geldt. Als je ziet hoeveel bijvoorbeeld tijdens officiele wedstrijden de qualificatie en race rondetijden dicht bij elkaar zitten (top 10 binnen 4-5 tienden) is dit verschil bij de
GT3 vaak een stuk groter naar mijn idee, maar ik heb de GT3 al een tijd niet meer gereden.
Ford is het minst fijn naar mijn mening. Ferrari is het makkelijkste. Met de Porsche ben ik vaak wel sneller, maar eerder kans dat hij soms gekke momentjes heeft.
Volgend seizoen ga ik het hele seizoen met de Porsche rijden.
Spannende tijd!Scr33x0r schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:34:
Ik hoop dat ik er maandag nog ben hehe.. Zondag verwachten we de kleine, dus als dat rond die tijd komt wordt het lastig heheDan ga je er toch met het kampioenschap vandoor Bas
(Voor @Linc
Mooie promo!
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 24-08-2018 23:03 ]
Over de GTE's. Ik heb dit seizoen met de Ford (1 race), Ferrari en Porsche gereden. Ford is lastig, misschien setup related, maar ik kwam er niet mee uit de voeten. Toen de Ferrari, makkelijk te rijden, maar de laatste .5s is tricky. Porsche is wat mij betreft makkelijker op de limiet door de TC die veel beter werkt als bij de Ferrari. Je kunt hem gewoon een bocht ingooien, en de TC regelt de rest, waarbij je in het stuur voelt dat de kon wil gaan, maar hij is redelijk goed onder controle te houden. Curbs vindt ie iets minder dan de Ferrari, maar als je dat weet rij er omheen, en is het goed te doen.
Als je er maar 1 kan aanschaffen zou ik persoonlijk de Porsche aanraden.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Aan het eind ook een paar mooie voorbeelden van dynamische luchten en dag/nacht transitie.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

De registratie voor de Season finale is geopend.
Registreer je hier voor dit gave evenement: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3614874.page
HosternokkeJoepW schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:33:
[afbeelding]
Registreer je hier voor dit gave evenement: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3614874.page
Buurtfeest die dag/avond, anders had ik zeker meegedaan!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als 2e gekwalificeerd (bottom split van de 2), mede doordat ik in de 2e ronde een foutje maakte en een incje opliep, anders was het pole geweest.
Start was redelijk maar ik wist door de voorgaande practicesessie en de kwalificatie dat ik zeker een halve seconde per lap op de nummer 1 had. Ik probeerde er dus snel voorbij te komen, wat uiteindelijk lukte in bocht 5.
Wegrijden bleek in de volgende ronde lastig door de draft maar ik kon vrij gemakkelijk voorblijven. Helaas elimineerde de #2 en #3 zich in turn 1 van lap 3 waardoor ik ineens een gat van 4 seconden had. Dat in 5 ronden uitgebouwd naar 10 seconden en toen ben ik het iets rustiger aan gaan doen (maar niet teveel want dan verlies je je concentratie) om uiteindelijk met 16 seconden voorsprong te winnen.
Beetje saaie race maar winnen voelt altijd goed en ook weer 78 iR erbij, zit nu op 1832. Hopelijk snel door naar de 2K+ iR (of nog iets hoger), want met deze rondetijden had ik rond P8 rondgereden in de top split, en dat waren in dit geval mensen met een iR van +/- 3K. Maar ach, uiteindelijk gaat het om het racen en iR is ook maar een nummertje, maar ik stel mezelf graag een doel om te motiveren.
Voor de race de rig ook nog iets anders ingesteld, zit nu iets dichter op het stuur en een stuk dichter op de pedalen. Voelt voor nu beter aan maar ik weet het pas echt zeker als ik wat langer geraced heb. Voordeel van hoe ik nu zit is wel dat ik ook dichter bij de shifter en handbrake zit, altijd goed voor wat verloren uurtjes Dirt Rally of RBR
Waar blijven de aanmeldingen?JoepW schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:33:
[afbeelding]
Moeilijk en uitdagend.ZFLaSH schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:07:
Net even voor het eerst wat testrondjes gedaan in de AMG op COTA en ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie van deze baan vinden?
Wel mijn afkorting voor die baan is KUTA, dat zegt waarschijnlijk genoegZFLaSH schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:07:
Net even voor het eerst wat testrondjes gedaan in de AMG op COTA en ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie van deze baan vinden?
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Oh, gelukkig. Ik ben niet de enige. Enorm veel moeite om met de AMG incidentloos een ronde te rijden, want je hoeft maar een fractie op het rood te rijden en je hebt al een offtrack. Hopelijk wil iemand een setup aan mij doorgeven want ik heb op dit moment een slechte rotatie in de haakse bochten.diknmuis schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:57:
[...]
Wel mijn afkorting voor die baan is KUTA, dat zegt waarschijnlijk genoeg. Ligt me totaal niet en ben er altijd traag op. Maar als je IRL racet kun je natuurlijk ook niet altijd op je favoriete baan rijden ...
Uitdagend is het zeker. 😶
Probeer deze 3 maar eens. Zijn wat ouder maar zeker de eerste is een goeie. Dat was wel zonder de 5 kg extra gewicht en een paar seizoenen geleden.ZFLaSH schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:49:
[...]
Oh, gelukkig. Ik ben niet de enige. Enorm veel moeite om met de AMG incidentloos een ronde te rijden, want je hoeft maar een fractie op het rood te rijden en je hebt al een offtrack. Hopelijk wil iemand een setup aan mij doorgeven want ik heb op dit moment een slechte rotatie in de haakse bochten.
Uitdagend is het zeker. 😶
http://files.got-racing.eu/cota_merc.zip
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 26-08-2018 16:33 ]
Super, dankjewel Joep! Waarom krijgt de Mercedes er overigens 5 kg bij eigenlijk? Ding is al zo traag als wat. 😂JoepW schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:31:
[...]
Probeer deze 3 maar eens. Zijn wat ouder maar zeker de eerste is een goeie. Dat was wel zonder de 5 kg extra gewicht en een paar seizoenen geleden.
http://files.got-racing.eu/cota_merc.zip
In de offi series van iRacing heeft hij dat ook om gelijkwaardig met de andere GT3's te zijn.ZFLaSH schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:59:
[...]
Super, dankjewel Joep! Waarom krijgt de Mercedes er overigens 5 kg bij eigenlijk? Ding is al zo traag als wat. 😂
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cttCUwn1j5M]
https://twitter.com/greghi11/status/1033737415012360192
Had graag meegedaan maar vier samen met mijn zoontje (wordt 6) onze verjaardagen en dat gaat uiteraard voor
Precies, het is geen dagtaak héArfman schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:52:
Beetje saaie race maar winnen voelt altijd goed en ook weer 78 iR erbij, zit nu op 1832. Hopelijk snel door naar de 2K+ iR (of nog iets hoger), want met deze rondetijden had ik rond P8 rondgereden in de top split, en dat waren in dit geval mensen met een iR van +/- 3K. Maar ach, uiteindelijk gaat het om het racen en iR is ook maar een nummertje, maar ik stel mezelf graag een doel om te motiveren.
Ik heb dit weekend wat IMSA GT3 races gedaan, met P4 als beste resultaat.
Bizar incident in één van de races gisteren. Zoals meestal wacht de GT3 klasse een paar tellen voordat ze beginnen te rollen als de GTE klasse vertrekt. Ik denk dat we zo'n 10s extra stil stonden.
Echter ging de GT3 klasse ruim voor de groene vlag volgas, waardoor de GT3 klasse de GTE klasse bijhaalde bij de start/finish lijn, maar 70 km/u sneller gingen als de GTE. Uiteraard ging de kop van het GT3 veld gewoon door....dat was een complete bende de eerste bocht
Ik denk dat er zo'n 8-10 auto's (waarvan de meeste GTE vermoed ik) van de baan vlogen/schade opliepen.
En zo heeft die baan wel meer van die plekken waar de lijn die je pakt heel belangrijk is.
[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 27-08-2018 12:37 ]
Beetje het probleem van deze baan. Bij het gros van de bochten in de eerste helft van het circuit moet je direct rekening houden met de bocht er na. Lastig om daar een goede gemene deler in te vinden. Op dit moment vind ik het nog geen leuke baan, omdat ik er nog niet goed rond kan komen.FastFred schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:32:
COTA is inderdaad wel een uitdaging ja, lastige baan om goed te krijgen. Ik zie in official races bijvoorbeeld veel mensen helemaal naar rechts gaan na bocht 2, ter voorbereiding van de slalom. Ik blijf juist links zodat ik er in een rechtere lijn doorheen kan en minder hoef te sturen.
En zo heeft die baan wel meer van die plekken waar de lijn die je pakt heel belangrijk is.
Buurtfeest die middag/avond
Dat dus, kon het niet goed verwoorden. Dat wat jij noemt is vooral het geval met de aanloop naar bocht 11, als je daar bocht 8 en 9 verkeerd neemt. Je moet daar een best rare lijn nemen om zoveel mogelijk snelheid te pakken naar 11 toe.ZFLaSH schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
Beetje het probleem van deze baan. Bij het gros van de bochten in de eerste helft van het circuit moet je direct rekening houden met de bocht er na. Lastig om daar een goede gemene deler in te vinden. Op dit moment vind ik het nog geen leuke baan, omdat ik er nog niet goed rond kan komen.
13 en 14 kun je ook best hard doorheen, maar dan moet je net de juiste lijn te pakken hebben.
Laatst in de official races met de Porsche Cup (991 GT3) heb ik COTA West gereden, dan ga je bij bocht 6 linksaf, dat is ook een leuk stukkie waar ik heel veel tijd won op de concurrentie won door net een wat andere lijn te rijden.
[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 27-08-2018 13:14 ]
Heb eindelijk mijn sim weer up & running
Roep dat nu niet te hard. Mijn 2e was binnen 1,5 uur geborenScr33x0r schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:33:
Nou, nog geen signalen dat ik er vanavond niet bij kan zijnSorry Bas..
Ik lees net dat we nog steeds op plan A staan Bas. Gaat goed komen vanavondScr33x0r schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:33:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Eens moet de eerste keer zijnCigarguy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:33:
[...]
Heb eindelijk mijn sim weer up & runningDoe graag mee maar ik heb nog nooit met een race van 90 minuten mee gedaan, of in een multiclass race gereden. Eerst maar is kijken hoe het vanavond gaat op Laguna.
Geen en niet is een dubbele ontkenning?Scr33x0r schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:33:
Dat klinkt hoopvolFastFred schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:39:
[...]
Eens moet de eerste keer zijnMijn eerste race langer dan 30 minuten en mijn eerste multiclass race was de seizoensfinale van een tijdje terug, 90 minuten Gilles Villeneuve met MX5 en Radical SR8.
Plaats je voor alle zekerheid toch je rig in de kraamkliniekScr33x0r schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:33:

Dit kunnen alle actieve leden vandaag verwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 27-08-2018 18:53 ]
iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)
Hij doet het weer... restart van de software deed de truuk
[ Voor 50% gewijzigd door DirkT op 27-08-2018 20:04 ]
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)
Maar is kijken of ik hier op internet iets over kan vinden, dit had ik tot nu toe nog nooit gehad
Hier de complete uitslag: https://www.got-racing.eu/?page_id=4298

Het toernooi van Season 4 (GTE's IMSA volgend) is inmiddels ook gepubliceerd.
Geheel nieuwe puntentelling
De essentie van de verandering in de puntentelling is dat top 5 wat meer punten krijgt en dat allerlei zaken (als je tenminste 80% van de ronden gereden hebt van de leider) beloond worden. Zoals snelste race ronde, pole, meeste positie winst, finishen in de lead lap, punten voor het aantal cleane kilometers (geen straf meer voor INC's!), de race leiden voor 3 of meer laps. Daarnaast zijn er geen drop weeks meer, maar je kan voor maximaal 2 races een compensatie krijgen in punten. En als je alle 12 races meedoet kan je compensatie krijgen voor je slechtste resultaat.
Lees alle details hier: https://www.got-racing.eu/?page_id=4498
Welke banen worden gebruikt?
Als je wil weten welke banen je eventueel moet bijkopen hieronder een overzicht van de gebruikte banen:
- Autodrome Jose Carlos Pace - Grand Prix (week 8 )
- Autodrome Nazionale Monza - Grand Prix (week 12)
- Autodromo Enzo e Dino Ferrari (Imola) - Grand Prix (week 2)
- Circuit de Spa-Francorchamps - GP Pits (week 7)
- Circuit Gilles-Villeneuve - Grand Prix (week 6)
- Daytona International Speedway - Road (week 11)
- Detroit Grand Prix at Belle Isle - GP (week 5)
- Road Atlanta - Full Course (week 4)
- Sebring International Raceway - International (week 10)
- Sonoma Raceway - Long (week 9)
- Suzuka International Racing Course - Grand Prix (week 3)
- Watkins Glen International - Boot (week 1)
De races staan ook in de agenda op de site: https://www.got-racing.eu/?post_type=tribe_events
Races in je eigen agenda
Als je alleen de 12 races wilt downloaden en inlezen in je agenda dan kan dat met deze selectie: https://www.got-racing.eu...%7C+GTE+Tournament+18S4-W
Helemaal onderaan de agenda kan je dan met de knop "+ EXPORT EVENTS" het file downloaden.
Alle details van de races
Alhier op het forum is een apart draadje waarin de races staan: Overzicht van de races.
Vanuit de agenda op de site (maar ook vanuit de agenda die je kan downloaden) wordt er direct gelinkt naar de juiste race in dat aparte draadje.
Uitslagen en standen
Zo snel mogelijk na de races zal ik de uitslag en stand bijwerken. Die is altijd te vinden op de site in het submenu van het toernooi: https://www.got-racing.eu/?page_id=4503
Op 10 september is de eerste race.

Maar eerst inschrijven voor de finale: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3614874.page
Het animo voor de finales neemt af en misschien moeten we er maar eens mee ophouden.
Het kan eventueel ook aan mijn pedalen liggen aangezien ik alle instellingen kwijt ben. Maar als ik het me goed kan herinneren dient de instellingen voor loadcel op 0.0 te staan.
Steam - PTR83
Correct.CoronelHimself schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:11:..... Maar als ik het me goed kan herinneren dient de instellingen voor loadcel op 0.0 te staan.
CoronelHimself schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:11:
.......Ik zie in de setup als enigste instelling low huppeldepup brakepads staan. Waar kan ik de remdruk aanpassen? Ondanks dat ik zacht rem sta ik toch regelmatig achterste voren in variante Villeneuve en Acque Minerale. En ook bij de andere remzones blokkeren de remmen constant.....

Hoe lager hoe meer de achterremmen meedoen en hoe sneller je achterstevoren staat.
Dus in jouw geval zou ik de bias hoger zetten.
Ik had precies hetzelfde probleem. Ook na aanpassen van de Brake pressure bias van de foto van Joep had ik dit probleem nog.CoronelHimself schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:11:
Ik had voor seizoen 3 de Porsche GTE gekocht, maar om diverse redenen heb ik niet kunnen racen. Nu wil ik op zich wel mee doen aan de finale, maar ik zat pas de wagen te testen op Imola. Maar ligt het aan mij/ mijn instellingen of is het lastig om de remmen niet te blokkeren. Ik zie in de setup als enigste instelling low huppeldepup brakepads staan. Waar kan ik de remdruk aanpassen? Ondanks dat ik zacht rem sta ik toch regelmatig achterste voren in variante Villeneuve en Acque Minerale. En ook bij de andere remzones blokkeren de remmen constant. Iemand tips? En ja ik weet dat er geen ABS op zit.
Het kan eventueel ook aan mijn pedalen liggen aangezien ik alle instellingen kwijt ben. Maar als ik het me goed kan herinneren dient de instellingen voor loadcel op 0.0 te staan.
Het hielp bij mij om om de pedalen de benodigde remkracht te verhogen, zodat je met dezelfde kracht minder hard remt.
En wat bedoel je precies met "de benodigde remkracht te verhogen"? Ik rij met de T500RS met de Ricmotech loadcell mod. Bij plusminus 50% remmen (volgens de iRacing graphic) slaan de remmen al vast. Dit komt voor mijn gevoel overeen met nauwelijks de pedalen raken. Dus van "muscle memory" is dan ook nog geen sprake. Dat maakt het ook zo lastig de load cell is 10-bit, maar ik kan effectief maar de helft gebruiken. Daarom wilde ik ook de brake pressure veranderen, maar dat is dus helaas niet mogelijk op deze bak. Alleen de bias, wat overigens @JoepW wel werkte tegen het spinnen.Miammi Vrice schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:45:
[...]
Ik had precies hetzelfde probleem. Ook na aanpassen van de Brake pressure bias van de foto van Joep had ik dit probleem nog.
Het hielp bij mij om om de pedalen de benodigde remkracht te verhogen, zodat je met dezelfde kracht minder hard remt.
Maar slaan bij jullie de remmen ook vast bij 50%, of zit er toch nog ergens een fout bij mij? En nog even voor de duidelijkheid bij AC heb ik dit probleem niet.
Steam - PTR83
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik kom op interlagos tot ongeveer 70% bij T1 (kijk maar op het youtube kanaal van GoT) maar meestal kom ik niet verder dan 60%.CoronelHimself schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:20:
[...]
En wat bedoel je precies met "de benodigde remkracht te verhogen"? Ik rij met de T500RS met de Ricmotech loadcell mod. Bij plusminus 50% remmen (volgens de iRacing graphic) slaan de remmen al vast. Dit komt voor mijn gevoel overeen met nauwelijks de pedalen raken. Dus van "muscle memory" is dan ook nog geen sprake. Dat maakt het ook zo lastig de load cell is 10-bit, maar ik kan effectief maar de helft gebruiken. Daarom wilde ik ook de brake pressure veranderen, maar dat is dus helaas niet mogelijk op deze bak. Alleen de bias, wat overigens @JoepW wel werkte tegen het spinnen.
Maar slaan bij jullie de remmen ook vast bij 50%, of zit er toch nog ergens een fout bij mij? En nog even voor de duidelijkheid bij AC heb ik dit probleem niet.
Maar ik trap bij 100% 55 kg. Dus meestal trap ik iets meer dan 30 kg.
De vraag is of dat kan met jouw pedalen.
Meer dan 10 bit heeft volgens Niels Heusinkveld geen toegevoegde waarde.
Update:
Hier de uitleg van Niels
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 29-08-2018 09:26 ]
Ik snap eigenlijk niet goed waarom, vind die seizoensfinales altijd super leuk. Behalve de vorige, met de rallycross auto's op circuits waar ze niet horen. Daar heb ik dus niks meeJoepW schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:44:
Het animo voor de finales neemt af en misschien moeten we er maar eens mee ophouden.![]()
Ik snap het ook niet...FastFred schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:53:
[...]
Ik snap eigenlijk niet goed waarom, vind die seizoensfinales altijd super leuk. Behalve de vorige, met de rallycross auto's op circuits waar ze niet horen. Daar heb ik dus niks mee
Enige verklaring kan zijn dat de iRacing community internationaal inmiddels zo veel races organiseert dat er minder animo is voor onze races.
Wij waren als GoT in 2011 een van de eerste die dit soort races organiseerde.

https://twitter.com/iRacing/status/1034532922236329985
[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 29-08-2018 09:17 ]
Denk dat CotA ook niet mee helpt dit keer.JoepW schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:57:
[...]
Ik snap het ook niet...
Enige verklaring kan zijn dat de iRacing community internationaal inmiddels zo veel races organiseert dat er minder animo is voor onze races.
Wij waren als GoT in 2011 een van de eerste die dit soort races organiseerde.
Kijk maar wat je kan bereiken.
Artikel over Freek Schothorst: https://nl.motorsport.com...debuut-hongarije/3167305/
Zijn iRacing profiel: http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=221512
Ik heb in mijn Live for Speed tijd tegen Valtteri Bottas gereden, wie wil me aanraken?
Origineel was het idee 2x ferrari, 2x Ford, 2x Porsche. Helaas bleek de Porsche GT3 niet in balans met de andere GT3's en dus is die verwisseld voor de Mercedes.DarkPino schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:58:
Even een brutale vraag: waarom de keuze voor de Ford GT3 i.p.v. de Audi?
Nee dat is/was het niet. Dan spreek ik voor mezelf en niet voor de rest, btw. En gezien de wens om te maximaliseren qua deelnemers welke auto moet er dan in de plaatst komen. BMW of Audi?DarkPino schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:38:
Ah oké, naja wellicht is dit bekend bij jullie maar zover ik weet is de Ford GT3 helemaal niet in balans met de andere GT3’s. VRS heeft volgens mij zelfs besloten om er geen setups/data voor te maken. Wellicht is het een idee om om die reden de Ford eruit te halen?

Brandwerende kleding?
Overbodig?
Dit is wel heel stijlvol

| GoT | Monday Madness 18S3-H1 | 03-09-18 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||
| Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
| Weather |
| Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
| Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
| Morning |
| GoT | Monday Madness 18S3-H2 | 03-09-18 |
|
| ||||||||||||||||||||
| Weather |
| Afternoon |
| GoT | Monday Madness 18S3-H3 | 03-09-18 |
|
| ||||||||||||||||||||
| Weather |
| Late Afternoon |
[ Voor 100% gewijzigd door JoepW op 03-09-2018 10:24 ]
ZFLaSH schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:22:
Ziet er leuk uit. Ik heb de content helaas niet, dus ik sla over.
Wel even van te voren op TS komen, want ik moet mensen met de hand toevoegen als die later willen 'instappen'.NickThissen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:35:
Je hebt alleen Zandvoort en Monza nodig, de rest is gratis. Race 2 kun je dus sowieso meedoen!
En Monza heb je nodig voor het GTE / IMSA kampioenschap en Zandvoort is een must voor Benelux rijders
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 30-08-2018 21:40 ]
Dat wordt weer lachen!JoepW schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:17:
Maandag as. is het tijd voor....
Zekers en zweten!
Ik was gisteravond ff met Nick samen aan het testen (of het allemaal wel leuk is) en had mijn black box op wijzigen FFB staan terwijl ik met de DW12 op Monza over het rechte eind denderde en door het gestuiter ging de setting (verstellen van settings doe ik op het stuur) van hanteerbaar naar maximale FFB. Ik had echt even een betonnen stuur.... Kon voor T1 het net weer op een redelijk acceptabel nivo krijgen. En de tweede chicane (die bestaat dus niet...) is echt bloedlink!
En weer wat leuke replays.
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 30-08-2018 21:55 ]
Ah ok! Ik herkende de naam van het circuit niet als zijnde free content. Ik kom sowieso op TS om ff te babbelen.NickThissen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:35:
Je hebt alleen Zandvoort en Monza nodig, de rest is gratis. Race 2 kun je dus sowieso meedoen!
In de tabellen die ik altijd publiceer staat het veld 'Basic content' en daar kan je zien of het gratis is of niet.ZFLaSH schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 05:52:
[...]
Ah ok! Ik herkende de naam van het circuit niet als zijnde free content. Ik kom sowieso op TS om ff te babbelen.
Eh...JoepW schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 06:33:
[...]
In het de tabellen die ik altijd publiceer staat het veld 'Basic content' en daar kan je zien of het gratis is of niet.

Even wat voorproefjes....
En hoe fout kan het gaan met de DW12.... nou zo:
Week 13 – the week between our 12-week seasons (September 4-10). We run modified racing series in order for us to catch our breath and transistion to a new season, to accommodate our scheduled down time for the season build and any additional patches that may need to be pushed out before Season 4 begins. Regular racing resume on September 11.
Several new Week 13 Series are being introduced in addition to several familiar series.
Unofficial Series (no license requirements and no SR or iRating impacts)
· MP4-30 Fixed Setup Series
· Ferrari 488 GT3 Fixed Setup Series
· Midgets at Kokomo – New Track and Heat Racing
· Carb Cup
· Dallara Dash
· Pickup Cup
· Symkana
· Sling Mud for Fun – Late Models
· Sling Mud for Fun – Sprint Cars
· Industriefahrten Fun
Official Series (license restrictions and SR and iRating in effect)
· NASCAR iRacing Series – Open Setup
· NASCAR iRacing Series – Fixed Setup
· NASCAR iRacing Class B
· NASCAR iRacing Class C (Trucks)
· Global Mazda MX-5 Cup Series
· Street Stocks – asphalt
· Street Stocks – dirt
· iRacing Rallycross (iRX)
· NASCAR Cup Cars at Michigan – Featuring the new Camaro ZL1
In de release volgende week
[ Voor 56% gewijzigd door JoepW op 01-09-2018 06:23 ]

We hebben de Ford GT GT3 vervangen door de Audi R8 LMS (wel met 30 kg extra gewicht) om de GT3 inschrijvingen te stimuleren en de race aantrekkelijker te maken.
We missen overigens nog best veel GoT community rijders en dus.... SCHRIJF JE IN!
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3614874.page
Resultaat na 3 races sinds mijn sabbatical (met kids kom je nauwelijks aan wedstrijden toe; Wen er maar vast aan Arjan
Wie durft het aan om de Radical op Bathurst te racen? Ik ga waarschijnlijk vanavond om 21:00 een poging wagen
DurfalArfman schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:38:
Huh? Ik ben er al 4 jaar aan gewend, ik begin juist weer meer tijd te krijgen
Wie durft het aan om de Radical op Bathurst te racen? Ik ga waarschijnlijk vanavond om 21:00 een poging wagen
Hahaha, ik bedoelde de andere Arjan 😂Arfman schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:38:
Dat had ik dus beter niet kunnen doenArfman schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:38:
Op pole gekwalificeerd, 1 seconde sneller dan #2. In de eerste ronde raak ik bovenop de heuvel een kerb. 100 keer gedaan in practice maar nu spinde ik erdoor. OK, niks aan de hand, lekker terugvechten. Ronde 4 had ik net een mooie move gemaakt voor de 3e plek en nummer 2 zat 4 seconden voor me. Opkomen start/finish sta ik ineens weer achterstevoren
2 dingen die iRacing echt wat mij betreft nog eerder moet fixen dan dag/nacht en al die andere ongein: de extreme gevoeligheid voor baantemperatuur en het schademodel. Het blijven natuurlijk mijn eigen fouten maar ik heb het gevoel dat het allemaal anders was gelopen als 2 graden asfalttemperatuur niet zo'n ontzettend verschil maakten in de Radical.
Nouja, misschien morgen nog maar eens een poging wagen.
Dat schade model moeten ze inderdaad snel aanpassen. Tijdens de practice had ik ineens een 4x door contact met een auto die me helemaal niet raakte. Op de replay zag ik dat hij echt een stuk van me af zat.Arfman schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:35:
[...]
2 dingen die iRacing echt wat mij betreft nog eerder moet fixen dan dag/nacht en al die andere ongein: de extreme gevoeligheid voor baantemperatuur en het schademodel. Het blijven natuurlijk mijn eigen fouten maar ik heb het gevoel dat het allemaal anders was gelopen als 2 graden asfalttemperatuur niet zo'n ontzettend verschil maakten in de Radical.
Nouja, misschien morgen nog maar eens een poging wagen.
Bathurst vind ik een ontzettend leuk circuit, maar ooooooo zo onvergefeljik.
@JoepW Voor de vakantie(periode) stond er een GOT racing school gepland die niet doorging. Is er al een plan voor een nieuwe?
Dat is niet het schademodel, maar netcode.ZFLaSH schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:02:
Dat schade model moeten ze inderdaad snel aanpassen. Tijdens de practice had ik ineens een 4x door contact met een auto die me helemaal niet raakte. Op de replay zag ik dat hij echt een stuk van me af zat.
Wat is Netcode?Niellie41 schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:25:
Dat is nog niet bekend, want ze moeten/willen alle auto's tegelijk aanpassen.
[...]
Dat is niet het schademodel, maar netcode.
Nvm: https://www.pcgamer.com/netcode-explained/
Vreemde benaming voor zaken zoals desync.
[ Voor 15% gewijzigd door ZFLaSH op 02-09-2018 10:34 ]
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen