iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 150 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:35
Yeah, klinkt goed!

Gameplay zit uiteraard al even goed in iRacing maar de look-n-feel mag wel eens een update krijgen: sounds, gfx, special gfx en daar zijn ze mee bezig.

Het is weer de tijd om iRacing even langs te kant te laten liggen en na lancering van de nieuwe build, terug op te starten.

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 14:34
NickThissen schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:20:
Wie gaat er naar de SimRacing Expo dit jaar? Ik ben wel van plan te gaan. Waarschijnlijk de zaterdag maar heb nog niet echt het programma bekeken.
Ben vorig jaar ook geweest en heb me wel vermaakt, maar als je ver moet rijden zou ik er nog even over nadenken, want het na een paar uur heb je het wel gezien. Wachttijden waren bij de motionrigs ook behoorlijk. Ik was er vorig jaar toevallig op uitnodiging van een team.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:10

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Topicstarter
Ik moet er ver voor rijden, maar het is altijd goed voor de contacten om de leiding van iRacing weer eens een handje te geven.
Daarnaast is er ook een rc evenement waar ik ook veel mensen ken.

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12-2025
Racespot krijgt ook een plekje in de iRacing stand. Ik ben betrokken bij de overlay software die ze gebruiken om hun broadcasts te doen dus we zijn aan het proberen om te kijken of wij ook een plekje kunnen krijgen (waarschijnlijk ergens een logotje haha).

Mijn iRacing profiel

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Ik zie een nieuwe optie bij de graphics menu "distortion particles" ik merk alleen geen verschil?
Wat moet dit doen ?

Volgensmij is dit in de grafische wereld namelijk dat particles b.v ontstaan (wegvliegende gras stukken in iracing b.v) en dan ook nog eens in brand kunnen vliegen.....

[ Voor 42% gewijzigd door knightvision op 11-08-2018 12:25 ]

My Hardrocking iRacing Profile

• NickThissen
Volgens mij iets met water effecten zoals de fontein op Detroit.

Mijn iRacing profiel

• knightvision

knightvision

Bij release detroit track zag ik die optie niet staan zo ver ik weet.
Toen zag ik de fontein al water spuwen iniedergeval.....ach ja ik ga het nog wel ff goed bekijken. ;)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:36
Schiet mij maar lek, het ging niet eens om het eerste incident waar hij me afsneed, dat zou je nog kunnen beschouwen als 'positie verdedigen'. Maar op start/finish beweert hij dat ik richting hem stuurde :?

Ja, ik heb driving line aanstaan, dat vind ik fijn. Nee, ik heb een GTX950 kaart die Nvidia Shadowplay zou moeten kunnen voor opnames, maar dat werkt niet :/

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 12-08-2018 00:54 ]

• knightvision

knightvision

hihihihihhi je bent de eerste die ik met een lijn zie spelen in iracing ;) Voor de rest zie ik je de lijn nou niet echt gebruiken :)

• ZFLaSH
Niks mis mee om die lijn te gebruiken als je niet bekend bent met het circuit. Meende wel dat aan die aid een penalty hing toch?

Anyways, gisteren mijn eerste race weer eens gereden sinds meer dan een jaar. Om er weer ff in te komen gewoon de Mazdarati op Lime Rock:

mx5

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wie gaat er naar de SimRacing Expo dit jaar? Ik ben wel van plan te gaan. Waarschijnlijk de zaterdag maar heb nog niet echt het programma bekeken.
Ik ga heen dat weekend met m'n zoontje, maar weet nog niet welke dag. Hetzelfde weekend rijdt Blancpain ook op de Nurburgring en wil dat gaan combineren.

Entree blanpain is €25,- en voor kids €12.50.

iRacing Profiel

• FastFred
knightvision schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 04:19:
hihihihihhi je bent de eerste die ik met een lijn zie spelen in iracing ;) Voor de rest zie ik je de lijn nou niet echt gebruiken :)
Ik gebruik die lijn vooral voor de rempunten eigenlijk.

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
FastFred schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:50:
[...]

Ik gebruik die lijn vooral voor de rempunten eigenlijk.
Je moet het zelf weten, maar ik zou je toch echt adviseren om dit heel snel af te leren. Je beperkt jezelf behoorlijk in de ontwikkeling met de racelijn aan.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00

derx666

mecker ende blaet

Ik zit er ook over te denken om de zaterdag te gaan, de zondag was de 2x dat ik geweest ben redelijk meh (behalve in de vip lounge toen iRacing sponsor van de race was).
Plus als ik ook de zondag wil gaan moet ik toch een slaapplaats gaan regelen, wat toch ook al weer een 50-60 euro extra wordt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
derx666 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:31:
[...]

Ik zit er ook over te denken om de zaterdag te gaan, de zondag was de 2x dat ik geweest ben redelijk meh (behalve in de vip lounge toen iRacing sponsor van de race was).
Plus als ik ook de zondag wil gaan moet ik toch een slaapplaats gaan regelen, wat toch ook al weer een 50-60 euro extra wordt.
Tja. mijn punt is dat het voor mij echt te ver is om en heen en weer te rijden en een dag daar te zijn. Het is toch echt 3 uur rijden bij mij vandaan.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Voor mij is het ong. 1.5uur, maar dat is me net teveel om op en neer te rijden voor ook nog op zondag te komen.

Cube Nuroad Race (2022)

• FastFred
ZFLaSH schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:53:
Anyways, gisteren mijn eerste race weer eens gereden sinds meer dan een jaar. Om er weer ff in te komen gewoon de Mazdarati op Lime Rock:
Sinds wanneer zit de Mazdarati in iRacing? :9

Nurburgring is voor mij 2 uur, 40 minuten rijden. En dat doe ik eigenlijk geregeld, gewoon een dagje langs de baan staan kijken of een wandeling langs de baan maken, heerlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 12-08-2018 20:35 ]

• ZFLaSH
FastFred schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:34:
[...]

Sinds wanneer zit de Mazdarati in iRacing? :9

Nurburgring is voor mij 2 uur, 40 minuten rijden. En dat doe ik eigenlijk geregeld, gewoon een dagje langs de baan staan kijken of een wandeling langs de baan maken, heerlijk.
Ooh dat is al ff hoor ;)

Ik vind het overigens erg slim dat ze de Expo tijdens het Blancpain weekend doen. Je kan daar een hele mooie dag / weekend van maken. Blancpain is heel toegankelijk voor fans en toegangsprijzen zijn heel erg schappelijk en het is nog een hele leuke serie ook. Als je in de gelegenheid bent, zou ik zeker aanraden om er te gaan kijken.

• FastFred
Dan bedoel jij met Mazdarati iets anders dan ik.

Afbeeldingslocatie: https://www.engineswapdepot.com/wp-content/uploads/2016/06/Roadkill-Mazdarati-1974-Mazda-truck-with-an-Oldsmobile-455-ci-V8-05.jpg

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XuHIemMF4kY&t=246s]

• ZFLaSH
FastFred schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:25:
[...]

Dan bedoel jij met Mazdarati iets anders dan ik.

[afbeelding]
Hahaha, wtf is dat voor een ding :) Ik bedoelde inderdaad iets anders ja.

• FastFred
Dat is ten eerste de beste serie op Youtube ooit. De auto is een Mazda REPU, maar dan met een brandstof tank op de plek waar ooit een rotary motor zat en een 454ci Oldsmobile V8 in de laadbak.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 13-08-2018 09:52 ]

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
zal wel aan mij liggen, maar ik snap de fanatec logica niet helemaal:
Ik heb CSPv2 pedals met defecte hall op de clutch. Geen garantie meer dus ik wil een hall sensor pakketje kopen. Op de AU/JP site van fanatec kan je die gewoon bestellen, maar in de EU/US webshop blijkbaar niet. Bij navraag geven ze aan dat dit een oud product is en er daarom nog maar weinig onderdelen voor zijn.

Voorstel van fanatec: stuur de pedalen maar op dan doen wij er een nieuwe hall sensor op, kosten: 2x verzenden + reparatie kosten + onderdeel kosten...

Waarom dan niet gewoon een hall sensor opsturen waar ik voor betaal :?

Kortom, ik ga wel wat anders kopen:
zijn er tegenwoordig nog loadcell pedalen sets die niet van fanatec zijn ?
(en ook niet in de heusinkveld prijs range zitten :P )

• ZFLaSH
Heren, veel plezier vanavond. Ik heb de content niet, dus ik moet deze overslaan. Enjoy.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@iXiro Niet echt. Als het "goedkoop" moet zit je aan Fanatec vast. ProtoSimTech in America heeft ook de PT-2 pedalen voor 399 dollar, maar daar komt nog verzendkosten + import + btw + PostNL kosten bij, dan zit je ook over de 500,- euro.

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
iXiro schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:02:
zal wel aan mij liggen, maar ik snap de fanatec logica niet helemaal:
Ik heb CSPv2 pedals met defecte hall op de clutch. Geen garantie meer dus ik wil een hall sensor pakketje kopen. Op de AU/JP site van fanatec kan je die gewoon bestellen, maar in de EU/US webshop blijkbaar niet. Bij navraag geven ze aan dat dit een oud product is en er daarom nog maar weinig onderdelen voor zijn.

Voorstel van fanatec: stuur de pedalen maar op dan doen wij er een nieuwe hall sensor op, kosten: 2x verzenden + reparatie kosten + onderdeel kosten...

Waarom dan niet gewoon een hall sensor opsturen waar ik voor betaal :?

Kortom, ik ga wel wat anders kopen:
zijn er tegenwoordig nog loadcell pedalen sets die niet van fanatec zijn ?
(en ook niet in de heusinkveld prijs range zitten :P )
Op ebay een loadcell kopen en doorsparen voor Heusinkveld pedalen ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/season_finale_noname.png

We hebben weer een seizoensfinale in de planning.
Blokkeer de avond van zaterdag 8 september in je agenda!
Hier de details: https://www.got-racing.eu/?p=4519
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT-GTE-Tournament.png

Komend seizoen rijden we ook weer met de GTE's op maandagavond.
Welke serie we gaan volgen weten we nog niet, maar hangt sterk af van welke circuits in welke serie gebruikt gaan worden.
De puntentelling gaat wel op zijn kop, maar daar zal ik jullie op een later tijdstip over inlichten.

[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 14-08-2018 11:14 ]

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55

Niellie41

[object Object]

Kleine opmerking met betrekking tot de seizoensfinale: de Porsche 911 GT Cup is niet GT3 spec.
Gaan jullie de GT3 auto's balanceren, met gewicht?

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 14-08-2018 11:41 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

Phydomir

Dennis

GT3 – Class

Ferrari 488 GT3
Ford GT GT3
Porsche 911 GT3 Cup (991)
Lijkt me dat je dit wel weet maar die Porsche is geen GT3 en heeft weinig met de andere GT3's te maken, Effectief heb je dan drie klasse.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Ow shit moet ik dan de RUF pakken? :N my bad..... (en de rest van de coordinatiegroep).
Ik wilde juist 2x3 dezelfde merken...

Andere suggesties?

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 14-08-2018 11:48 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat zou dan de RUF worden, maar ik weet niet of die nog is gebalanceerd tov de huidige GT3 auto's.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Niellie41 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:53:
Dat zou dan de RUF worden, maar ik weet niet of die nog is gebalanceerd tov de huidige GT3 auto's.
Volgens mij niet..... Dan maar een ander duits merk denk ik.... Merc it is!

• FastFred
Staat in de agenda :)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
@iRacingForum:
iRacing.com will be performing some maintenance tomorrow, August 15th, beginning at 9:00am EST.

This maintenance will affect the iRacing.com Membersite and the iRacing BETA Interface, and has the potential to affect all iRacing Race Server environments. Members will be unable host or join sessions during the downtime, and any sessions in progress have the potential to be terminated. This maintenance is in preparation for our upcoming iRacing data center and US Race Server relocation.

We anticipate this downtime to be no longer than 2 hours.

The Test Drive iRacing service will be online during this downtime.

iRacing.com Downtime Schedule:

CEST
Wed 2018-08-15 0900 Overlap Sessions Prevented*
Wed 2018-08-15 1500 iRacing Membersite and BETA Interface Unavailable

All times are subject to change.

Sessions in progress at the start of maintenance have the potential to be terminated. There will be no record of such events whether official or not.

*Hosted sessions are allowed to be created and run that do not overlap the "Race Servers Unavailable" time. For example, 6 hours before the maintenance period begins, you can create a hosted session that lasts up to 5 hours, but not one that lasts for 6 or more hours.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dus een iData center? :+

• FastFred
Ik neem dat tijdens de daadwerkelijke verhuizing de boel er nog langer uit ligt.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Denk het niet. Ik vermoed dat ze nu gewoon een 4e (?) data locatie toevoegen aan de website en de beta-ui, en tzt nieuwe raceservers op de nieuwe locatie starten ipv de oude. Zou vrij seamless moeten gaan.

Cube Nuroad Race (2022)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:04

Arfman

Drome!

Lig ik 1e in een Radical race op Monza, hang ik hem weer in de muur |:(

Soms is het allemaal zo frustrerend .. wil gewoon 1 avondje ontspanning maar dit soort dingen zorgen er voor dat ik straks nog meer frusti het bed in kruip ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat een verschil tussen de verschillende official series :/ Afgelopen weekend twee heerlijke races gehad op Zandvoort met de Formule Renault 2.0. Vandaag dacht ik de race met de Ford GTE op Le Mans te gaan deelnemen. Na zo’n anderhalfuur oefenen en snelheid zoeken zag het er niet onaardig uit met een 3de plek in de practice.

Ik join de race van 21:00, zet de kwalificatie ronde neer. Kansloos laatste tijd met 3 seconde langzamer dan de eerste tijd...
Dan de race, nog voor de Ford chicane staat er al een HPD in de muur. In de Ford chicane zelf spint en rijdt iedereen tegen elkaar, eentje komt met een tankslapper tegen mijn auto aan en ik heb nog voor de eerste ronde gaat beginnen al veel schade.
Totaal geen snelheid meer op het rechte stuk, bij aanremmen van de tweede chicane komt een Porsche van 1 seconde binnen remmen. Ik had geen zin om voor dit soort acties uit te wijken als mijn race toch al klaar is dus stuur naast hem de bocht in. Natuurlijk houdt hij de bocht niet dus wederom een aanrijding.

Laat maar :) ik zoek wel een andere serie op.

@Arfman , dat is zuur! :(

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:43:
Lig ik 1e in een Radical race op Monza, hang ik hem weer in de muur |:(

Soms is het allemaal zo frustrerend .. wil gewoon 1 avondje ontspanning maar dit soort dingen zorgen er voor dat ik straks nog meer frusti het bed in kruip ..
Het is maar een spel. :+

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Toch een kleine correctie... De boodschap blijft hetzelfde... O-)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Teaser van AI in iRacing.
https://www.instagram.com/p/BmhDmecBckN/
Nou moeten we ook al op instagram gaan letten, nog een medium erbij :r

• ZFLaSH
Ach, lijkt me leuk om vlug een no-nonsense potje in te racen. De appealing van iRacing is toch echt het online aspect.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/vragenuur.png

Ik overweeg om vanaf komend seizoen (als mijn agenda het toelaat) op elke donderdagavond een vragenuurtje te starten over iRacing en alles er om heen. Dus bv. Settings in iRacing, Macro’s, app.ini, JRT, iSpeed, Motec, OSW, Broadcasten (OBS), maar ook een ad-hoc racing school indien gewenst, etc. etc.
Ik heb ook de mogelijkheid om met teamviewer mijn scherm te delen om de uitleg te versimpelen indien nodig.

Als er interesse is zet ik het door. Komt er niemand opdagen blaas ik het na een paar keer af.

Wat vinden jullie hiervan?

• Arfman

Arfman

Drome!

Tof idee, denk alleen dat de meesten in dit topic al genoeg kennis hebben van de meeste zaken. Maar niet geschoten is altijd mis en ik kan alleen maar chapeau zeggen omdat je altijd bezig blijft met/voor deze community d:)b

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• ZFLaSH
Leuk idee! Misschien ook tips voor de nieuwelingen zoals bijv. aansnijden apexen, carsetups, remmen met en zonder loadcel, tradingpaints, setupsync en misschien voiceattack met DRE. Misschien dat je het ook in het benelux iRacing forum kan zetten voor meer opkomst?

• JoepW

JoepW

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:30:Misschien dat je het ook in het benelux iRacing forum kan zetten voor meer opkomst?
Dat ben ik ook van plan.
En ik weet natuurlijk niet alles, DRE BV heb ik niet in gebruik..

• ZFLaSH
JoepW schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:18:
[...]
Dat ben ik ook van plan.
En ik weet natuurlijk niet alles, DRE BV heb ik niet in gebruik..
DRE gebruik ik echt naar volle tevredenheid. Een enorme plus als je in VR aan het racen bent. Ik kom graag meekijken naar alle leuke dingetjes die je kan doen met iracing.

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Net de 24 uur van LeMans gefinished helaas net niet de top split gehaald. Als enige Audi gestart in de LMP1 klasse. Gestart van P13 en uiteindelijk gewonnen met 1 minuut 30 voorsprong!

We zouden rond P5 gezeten hebben in de top split als ik vergelijk hoeveel rondes die gereden hebben.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nice ! Gefeliciteerd mannen

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Linc schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:49:
Net de 24 uur van LeMans gefinished helaas net niet de top split gehaald. Als enige Audi gestart in de LMP1 klasse. Gestart van P13 en uiteindelijk gewonnen met 1 minuut 30 voorsprong!

We zouden rond P5 gezeten hebben in de top split als ik vergelijk hoeveel rondes die gereden hebben.
Gefeliciteerd!

• Arfman

Arfman

Drome!

Linc schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:49:

Goed gedaan! Heb zelf een uurtje of wat Jimmy Broadbent's stream op de achtergrond gehad. Die was geloof ik in split 3 terechtgekomen en P16 gekwalificeerd met de Audi. Uiteindelijk als 2e gefinished na een urenlang close gevecht, op het eind keken er meer dan 6000 mensen naar en stond hij op de voorpagina van YouTube (trending). Absurd, na de finish vlogen de donaties binnen, een zelfs van 300 euro of pond 8)7

Diep respect voor iedereen die mee heeft gedaan en/of heeft uitgereden.

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Gratz Bas

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• Linc

Linc

mzzl

Thanks! Michael, Dennis en Roy hebben ook een beetje geholpen hoor :+

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06-2025
Ik meld me o/ (Dankjewel JoepW)

Ik zie dat Bas en zijn team in de zelfde split als ons zaten. Lekker geraced heren. Wij zijn op P3 in de HPD gekomen.

• diknmuis
Linc schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:15:
[...]

Thanks! Michael, Dennis en Roy hebben ook een beetje geholpen hoor :+
Aah toch? :+ Nee wist niet met wie je samen gereden had, dus gratz ook aan Michael, Dennis en Roy

Normaal ben ik morgenavond terug van de partij

[ Voor 7% gewijzigd door diknmuis op 19-08-2018 19:20 ]

• ZFLaSH
Arfman schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:24:
[...]

Goed gedaan! Heb zelf een uurtje of wat Jimmy Broadbent's stream op de achtergrond gehad. Die was geloof ik in split 3 terechtgekomen en P16 gekwalificeerd met de Audi. Uiteindelijk als 2e gefinished na een urenlang close gevecht, op het eind keken er meer dan 6000 mensen naar en stond hij op de voorpagina van YouTube (trending). Absurd, na de finish vlogen de donaties binnen, een zelfs van 300 euro of pond 8)7

Dat heb ik ook gezien. Was 500 AUD (280 pond oid). Misschien dat ik te oud ben, maar ik snap van heel die donatie cultuur geen bal. Vond het wonderbaarlijk om te zien dat hij over de 6000 viewers had en de FIA WEC 6h silverstone (die had ik ernaast aan staan), maar 4K. En dat met grootheden zoals Button, Alonso, Thiim, Racing voor Nederland etc.

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-01 15:31
ZFLaSH schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:57:
[...]
Vond het wonderbaarlijk om te zien dat hij over de 6000 viewers had en de FIA WEC 6h silverstone (die had ik ernaast aan staan), maar 4K.
Stukje vindbaarheid en bereikbaarheid ook denk ik, veel van de "jeugd" hangt nu vast aan populaire streamers. Alles hangt nu aan elkaar van sponsored deals, schreeuwende muziek/banners wanneer iemand volgt of doneert, gekke rituelen wanneer iemand een subscriber wordt, geforceerd streamen met gekke hoedjes/hoofdbanden.

Ik ben nog net geen 30 maar ik voel me wel een oude lul ;)
Daarintegen brengen deze mensen toch wel een verse lading geïnteresseerden in de simracing community.

• Arfman

Arfman

Drome!

Alexji schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:51:
[...]

Stukje vindbaarheid en bereikbaarheid ook denk ik, veel van de "jeugd" hangt nu vast aan populaire streamers. Alles hangt nu aan elkaar van sponsored deals, schreeuwende muziek/banners wanneer iemand volgt of doneert, gekke rituelen wanneer iemand een subscriber wordt, geforceerd streamen met gekke hoedjes/hoofdbanden.

Ik ben nog net geen 30 maar ik voel me wel een oude lul ;)
Daarintegen brengen deze mensen toch wel een verse lading geïnteresseerden in de simracing community.
Ik ben 41 en ik snap wat je bedoelt maar Jimmy is, behalve wat sporadisch gebruik van memes, gewoon erg entertainend om naar te kijken (imo).

Nare smaak van de laatste Radical race weggespoeld met ... een overwinning *O*

Gekwalificeerd als 8e maar het is Monza zonder 1e chicane dus 1 groot draftfest. 2e ronde gingen mensen 4 wijd de 1e chicane (dus eigenlijk de 2e) in en toen sloeg ik toe. Lag 3e en toen gedraft naar 1e. Tiental keren stuivertje gewisseld totdat we met z'n tweeën wegreden van de groep. Ik reed op kop tot de laatste ronde toen de onvermijdelijke aanval volgde. Met veel risico de positie teruggepakt voor de 1e Lesmo en niet meer afgestaan, uiteindelijk met -00.039 verschil gewonnen :P

98 iR erbij, mocht ook wel, was zowat afgezakt naar de default 1550 8)7 Nu 1754, hopelijk kan ik dat weer uitbouwen naar rond de 2k. Genoeg om niet bij de echte "idioten" in te komen, daar gaat het mij om.
http://members.iracing.co...nid=24185957&custid=44916

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Mijn race zojuist ging best lekker tot lap 12 toen ik spinde in T2. De Porsche bleef een beetje hangen achter een curb en weg was ik... Errug jammer.

De stand van de serie is ook bijgewerkt en het is her en der nog best spannend!
https://www.got-racing.eu/?page_id=4298

• ZFLaSH
Arfman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:58:
[...]

Ik ben 41 en ik snap wat je bedoelt maar Jimmy is, behalve wat sporadisch gebruik van memes, gewoon erg entertainend om naar te kijken (imo).
Klopt. Daarom kijk ik hem ook soms wel eens als ik hem voorbij zie flitsen op YouTube.
98 iR erbij, mocht ook wel, was zowat afgezakt naar de default 1550 8)7 Nu 1754, hopelijk kan ik dat weer uitbouwen naar rond de 2k. Genoeg om niet bij de echte "idioten" in te komen, daar gaat het mij om.
http://members.iracing.co...nid=24185957&custid=44916
Hehe. Sinds ik terug ben van mijn "sabbatical" en ik mijn nieuwe simrig heb gebouwd, heb ik tijd gehad om wat te trainen en 2 races te rijden. 1e was winst in de Mazda en de 2e in de Skippy waarbij ik eerste lag en de laatste ronde met opzet van achteren aangetikt werd door een 3 naamig persoon die ervan doorging met de winst. Resultaat was toch nog 2e, maar met tegen de 200 iRating erbij in 2 races mag ik niet klagen (al zat ik wel te vloeken).

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JoepW schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:40:

De stand van de serie is ook bijgewerkt en het is her en der nog best spannend!
https://www.got-racing.eu/?page_id=4298
We gingen toch al mid season terug naar 4 drop weeks? O-) O-)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Phydomir schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:16:
[...]

Nee toch niet... we gaan komend seizoen zelfs naar een heel nieuw punten systeem. Zonder drop weeks;)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik had vanmorgen een klein fangirl momentje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XPd2W5G.jpg

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Phydomir schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:16:
[...]

Om maar alvast een idee te geven van de nieuwe regels hier de huidige opzet.
Er zijn nog wat zaken in overweging om toe te voegen en de bonus voor clean driving moet nog 'getuned' worden.
https://www.got-racing.eu/?page_id=4498

• diknmuis
JoepW schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:43:
[...]

Om maar alvast een idee te geven van de nieuwe regels hier de huidige opzet.
Er zijn nog wat zaken in overweging om toe te voegen en de bonus voor clean driving moet nog 'getuned' worden.
https://www.got-racing.eu/?page_id=4498
Mooi, geen extra punten voor Belgen ofzo? :+

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:24:
Ik had vanmorgen een klein fangirl momentje.

[afbeelding]
Haha gaaf!

Ik heb een keer een setup geshared met Antonio Felix Da Costa, wie wil me aanraken? :+

• FastFred
Arfman schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:24:
[...]

Ik heb Jimmy's stream ook vrij geregeld gekeken, is erg leuk om te volgen op die manier. Is er ergens na te zien wat hij in die 24 uur binnen geharkt heeft aan donaties? Volgens mij kun je daar aardig van rondkomen, heeft iemand zijn room tour video gezien echter? Hij slaapt en race in een tuinhuisje bij z'n moeder in de achtertuin :X

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 21-08-2018 11:05 ]

• JoepW

JoepW

Topicstarter
diknmuis schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:55:
[...]
Mooi, geen extra punten voor Belgen ofzo? :+
Dat brengt me wel op een idee.
Misschien 1 punt extra voor elke rijder die geregistreerd community lid is en minimaal een kort verslag plaatst van de vorige race hier op GoT. :F

• FastFred
Als ik met jullie rij zullen die offtracks me echt aan m'n reet roesten, als ik dusdanig moet gaan rijden dat ik zo min mogelijk x'jes krijg wordt ik 3 keer op een rondje gezet. En echt mee doen voor het kampioenschap doe ik toch niet, dus dan maar het gas er op en 27x'jes (de laatste race dat ik meereed geloof ik)

• ZFLaSH
Meer oefenen Fred :)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
FastFred schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:11:
Als ik met jullie rij zullen die offtracks me echt aan m'n reet roesten, als ik dusdanig moet gaan rijden dat ik zo min mogelijk x'jes krijg wordt ik 3 keer op een rondje gezet. En echt mee doen voor het kampioenschap doe ik toch niet, dus dan maar het gas er op en 27x'jes (de laatste race dat ik meereed geloof ik)
We gaan bewust af van de ‘straf’ per inc en naar km/inc om ten eerste het minder inzichtelijk te maken tijdens de race. En dus minder ‘bezig zijn’ met inc’s maar met racen.
En daarnaast verlagen we de invloed van inc’s op de punten voor de stand.
En idd oefenen. d:)b

• FastFred
Daar moet ik dan wel tijd voor hebben, ik merk dat het uurtje oefenen voor de race op maandag me net te weinig is. Ik merk namelijk dat als ik vooraf al een uurtje zelf gereden heb ik een stuk beter mee kan komen, maar dan moet ik daar wel tijd/zin voor hebben.

In die paar IMSA races die ik dit seizoen gereden heb had ik de grootste moeite om onder de 17incs te blijven, door eigen toe doen, maar ook vaak zat door gepruts van anderen.

• Arfman

Arfman

Drome!

FastFred schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:05:
[...]

Ik heb Jimmy's stream ook vrij geregeld gekeken, is erg leuk om te volgen op die manier. Is er ergens na te zien wat hij in die 24 uur binnen geharkt heeft aan donaties? Volgens mij kun je daar aardig van rondkomen, heeft iemand zijn room tour video gezien echter? Hij slaapt en race in een tuinhuisje bij z'n moeder in de achtertuin :X
Ja deze stream heeft hij denk ik wel een paar duizend euro binnengeharkt. Maar hij moet er ook helemaal van rondkomen he, hij heeft geen andere baan, dit is het. Daarnaast is de reden dat hij in dat tuinhuisje woont (aka. "the fucking shed") ook niet zo plezierig (mentale problemen een tijd terug). Ik ben niet jaloers in ieder geval, behalve misschien op zijn rig ;)

• FastFred
Ja, maar wat voor kosten heeft die jongen nou? Kostgeld, internet, vreten, games, hardware. Daar moet toch een leuk bedrag van over blijven lijkt me.

Er zijn weekenden bij dat ik niet zulk soort bedragen binnen hark zeg maar

[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 21-08-2018 12:06 ]

• ZFLaSH
Meende dat hij toch ging trouwen en dat dat helemaal fout is gelopen? Jaloers ben ik al sowieso niet. Er is niet eens plaats voor een stoel in dat Tuinhuisje en reken maar dat het koud wordt in de winter.

Mbt. tijd om te oefenen snap ik je helemaal. Met een gezin, werk en andere hobbies zie ik dit ook gewoon als pure fun. Ik heb wel de nare eigenschap om altijd te willen winnen, maar op 1 of andere manier heb ik dat met iRacing een heel stuk minder.

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

JoepW schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:25:
[...]

Je post sinds iets meer dan twee jaar geregeld hier jouw belevenissen in iRacing en bent ook al 16 jaar GoT'r. Ik zou het wel leuk vinden (en waarschijnlijk andere iRacers ook) om je ook in iRacing te kunnen vinden.
Zou je misschien een link naar jouw iRacing profiel in jouw handtekening op GoT willen opnemen?
Was ik niet van plan maar zal er vanavond ff naar kijken, heb m'n iRacing wachtwoord niet paraat. Heb de sig
ergens in 2007/8 aangemaakt en nooit meer naar omgekeken, blijkens een link die niet meer werkt.

Gisteravond gewonnen in de LMP1 op Le Mans 2e split. Daarvoor 4 races gereden met sterk wisselend resultaat door o.a. een keer in de Dunlop chicane tegen een gast op gereden die daar aanvankelijk in de grindbak stond maar het nodig vond de baan op te rijden wanneer het hem uitkwam. Een keer terwijl ik P3 in handen had te vroeg gepit waardoor ik 5L (een hele ronde) te weinig brandstof had. En een keer had ik P2 na Q maar toen de pace car de pit in reed hield ik in omdat de leider achter me reed maar voor de start lijn kreeg ik en nog een gast een Stop & Go straf.
Bij die winst zat de wind behoorlijk mee. Was een late race en was moe, had geen tempo meer, slechte Q met veel fouten en kwam moeilijk op gang. Weet werkelijk niet wat er allemaal gebeurde, veel ging er aan me voorbij maar lag op een gegeven moment P2 met een 6 seconden achter de leider. Dat gat kon ik dichtrijden en ging achter hem de pit in. Hij kreeg daarbij een snelheid straf aan de broek wat mij vrij doorgang gaf.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
mowa schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:07:
[...].....Gisteravond gewonnen in de LMP1 op Le Mans 2e split. ......
Gefeliciteerd! :)F
mowa schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:07:
[...]Was ik niet van plan maar zal er vanavond ff naar kijken, heb m'n iRacing wachtwoord niet paraat. Heb de sig ergens in 2007/8 aangemaakt en nooit meer naar omgekeken, blijkens een link die niet meer werkt.......
Hier dan als service de juiste link om het je makkelijker te maken:

iRacing Profiel 8)

Ik heb ook weer wat extra zaken toegevoegd aan de puntentelling van volgend seizoen:
  • Pole position: 2 point
  • Leading the race for at least 3 laps: 2 point
  • Highest amount of gained positions during the race (minimum 3!) from start to finish: 3 point
  • Fastest race lap: 4 point
  • Finishing in the lead lap: 1 point
Verder heb ik wat lopen tweaken met de tabellen en percentages.
Alle regels: https://www.got-racing.eu/?page_id=4498
Seizoen 3 uitslagen verwerkt met nieuwe regels: https://www.got-racing.eu/?page_id=4503

[ Voor 29% gewijzigd door JoepW op 21-08-2018 19:51 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het schema voor seizoen 4 is door iRacing gepubliceerd:
Attached is the preliminary 2018 Season 4 schedule as decided on by the community.

New Series! Ferrari GT3 Challenge - 15 Minute Fixed Setup Races
iRacing Grand Prix Series will be fixed setup for 2018 Season 4

The MENCS Chevrolet Camaro ZL1 will replace the Chevrolet SS in all existing series.
Kokomo is a new track and Centripical Circuit is a placeholder on the schedule until the track is released.
Atlanta has two new RX configs. Altanta Legends Oval and Atlanta Road Course are placeholders until the tracks are released.
http://members.iracing.co...ist/3614565.page#11170997

Ik snap de keuze voor de extra road serie niet zo goed. Er zijn al veel te veel road series. Had dan de RUF GT3 auto serie gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 21-08-2018 21:40 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Er moet echt met der stofkam door de road series inderdaad :X RUF GT3, nu Ferrari GT3, hop weg ermee. Volgens mij kunnen ze dat iRX ook wel weer opdoeken, zie letterlijk nooit meer een race official gaan.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Voor onze maandag-races is de keuze:

of

IMSA
  1. Watkins Glen International - Boot (Late Afternoon)
  2. Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari - Grand Prix (Afternoon)
  3. Suzuka International Racing Course - Grand Prix (Afternoon)
  4. Road Atlanta - Full Course (Afternoon)
  5. Detroit Grand Prix at Belle Isle - Belle Isle (Late Afternoon)
  6. Circuit Gilles Villeneuve (Afternoon)
  7. Circuit de Spa-Francorchamps - Grand Prix Pits (Afternoon)
  8. Autódromo José Carlos Pace - Grand Prix (Afternoon)
  9. Sonoma Raceway - Long (Morning)
  10. Sebring International Raceway - International (Afternoon)
  11. Daytona International Speedway - Road Course (Afternoon)
  12. Autodromo Nazionale Monza - Grand Prix (Morning)
of

Le Mans
  1. Autódromo José Carlos Pace - Grand Prix (Afternoon)
  2. Road America - Full Course (Late Afternoon)
  3. Circuit de Spa-Francorchamps - Grand Prix Pits (Afternoon)
  4. Daytona International Speedway - Road Course (Afternoon)
  5. Road Atlanta - Full Course (Morning)
  6. Sebring International Raceway - International (Afternoon)
  7. Circuit des 24 Heures du Mans - 24 Heures du Mans (Afternoon)
  8. Autodromo Nazionale Monza - Grand Prix (Afternoon)
  9. Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari - Grand Prix (Morning)
  10. Circuit of the Americas - Grand Prix (Afternoon)
  11. Watkins Glen International - Boot (Late Afternoon)
  12. Nürburgring Grand-Prix-Strecke - Grand Prix (Afternoon)
We zouden ook om de week kunnen wisselen van serie, maar dat lijkt me nou weer niet aan de doestelling te voldoen van voorbereiding op een serie.
Eerlijk gezegd spreken de banen van de IMSA serie mij persoonlijk het meeste aan.

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Dank je.
Hier dan als service de juiste link om het je makkelijker te maken:

iRacing Profiel 8)
Big Brother's watching ;) maar dank voor de service. Staat er nu.

Wat betreft circuits in Seizoen 4 zie ik mij het hele seizoen GT3 rijden, behalve Donington en Mosport.
Daarnaast LMP1 op Road America, Spa, Sebring, Le Mans en COTA. En in de Skippy neem ik beslist de Nordschleife en Bathurst mee.

[ Voor 21% gewijzigd door mowa op 21-08-2018 23:12 ]

iRacing Profiel

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
JoepW schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:48:
Voor onze maandag-races is de keuze:

of

Verhaal.

We zouden ook om de week kunnen wisselen van serie, maar dat lijkt me nou weer niet aan de doestelling te voldoen van voorbereiding op een serie.
Eerlijk gezegd spreken de banen van de IMSA serie mij persoonlijk het meeste aan.
Denk dat je het bij 1 serie moet houden aangezien er misschien mensen zijn die daardoor de banen gaan aanschaffen.

iRacing Profiel Game Pc

• FastFred
Als we de Le Mans serie gaan volgen hoef ik minder banen aan te schaffen volgens mij :P

Nope, laat maar, voor beide zou ik 5 banen bij moeten kopen

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 22-08-2018 11:15 ]

• Linc

Linc

mzzl

Ik zou liever de Le Mans serie volgen.

• NickThissen
Qua tracks maakt het me niet uit, maar Le Mans races zijn 60 min en Imsa maar 45. Ik denk dat 60 echt te lang is voor ons niet? Als we Le Mans gaan volgen maar de races 45 maken is het ook beetje raar en moet je alsnog elke week bijv je fuel (en setup?) aanpassen als je in een officiele race wil springen.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:46:
Qua tracks maakt het me niet uit, maar Le Mans races zijn 60 min en Imsa maar 45. Ik denk dat 60 echt te lang is voor ons niet? Als we Le Mans gaan volgen maar de races 45 maken is het ook beetje raar en moet je alsnog elke week bijv je fuel (en setup?) aanpassen als je in een officiele race wil springen.
Ik hou het gezien de lengte van de races en de fuel instellingen ook liever bij de IMSA serie.

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik vind beide best, want als het Le Mans wordt dan zal waarschijnlijk de practice en de quali aanpast worden om alles binnen de 2 uur te krijgen.

iRacing Profiel Game Pc

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik vind het IMSA schema persoonlijk leuker.

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:00
Wat mij betreft allebei prima, maar IMSA heeft qua banen die we in het huidige seizoen niet rijden er eentje meer :)

• JoepW

JoepW

Topicstarter
Sonoma _/-\o_

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik hoop komende periode ook wat meer te kunnen racen en iig af en toe te joinen (op de banen die ik nu heb).
Stem trouwens voor IMSA, 60 minuten lang de auto heel houden wordt een hele uitdaging

iRacing Profiel

Verwijderd

Ook voor ons was het weekend zeker en vast geslaagd :) Na een hele week hard werken hebben we LMP1 en GTE in topsplit gewonnen! Emoties waren wel heftig na de race.. Zeker en vast voor Jonas die elk special event van dit jaar al heeft weten te winnen, en Benecke die elke 24h race dit jaar al heeft gewonnen! Hier kan je de race vanuit mijn pov terugbekijken :) https://www.twitch.tv/videos/298898375

• ZFLaSH
Imsa, want dan kan ik ook meedoen met de Merc :)

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:04
NickThissen schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:46:
Als we Le Mans gaan volgen maar de races 45 maken is het ook beetje raar en moet je alsnog elke week bijv je fuel (en setup?) aanpassen als je in een officiele race wil springen.
Ik dacht na de race op maandag, mooi ik heb een aardige setup(met dank aan Arjen), race ging redelijk, weet je wat ik stap in een IMSA race. Kom ik gewoon een ronde fuel te kort... zelfde setup, JRT het rekenwerk laten doen voor de fuel net als op maandag en gaan. Alleen deze keer val ik dus stil in de laatste ronde vanaf een hard bevochten P4 zonder fuel.

Ik JRT aangepast dat hij 1.3 laps aan extra fuel moet mee berekenen, 2e race gedaan. Weer op P4 maar nu 3 ronden voor het einde door dat ik voor bijna 1 ronde te weinig fuel had, door extreme fuelsaving en 2 plekken opofferen alsnog de finish gehaald.

Na de race dus even in de chat klagen over de JRT app, blijkt Joel zelf ook in die race te zitten (hij kreeg mij P4 dus ook in zijn schoot geworpen). Hij was wel heel behulpzaam en gevraagd wat logging te verzamelen, ben benieuwd of er iets uit komt.

iRacing Profiel

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ZFLaSH schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:42:
Imsa, want dan kan ik ook meedoen met de Merc :)
Op maandag rijden we alleen met de GTE auto's.

• ZFLaSH
Phydomir schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:01:
[...]

Op maandag rijden we alleen met de GTE auto's.
Weet ik, daar kan ik dus ook niet aan meedoen.

• JoepW

JoepW

Topicstarter
ZFLaSH schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:08:
[...]

Weet ik, daar kan ik dus ook niet aan meedoen.
Een van de GTE’s kopen! Echt leuke uitdagende auto’s!

• ZFLaSH
JoepW schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Een van de GTE’s kopen! Echt leuke uitdagende auto’s!
Welke auto adviseren jullie?

• JoepW

JoepW

Topicstarter
ZFLaSH schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:15:
[...]

Welke auto adviseren jullie?
Ik heb het seizoen met de Porsche gereden. Beviel me goed. Maar volgens mij is de Ferrari iets toegankelijker.

• FastFred
De Ferrari rijd heel makkelijk vind ik, maar klinkt voor geen meter. Als er een 911 RSR volgas naast me rijd dan wil ik eigenlijk in die Porsche zitten

• JoepW

JoepW

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:50:
De Ferrari rijd heel makkelijk vind ik, maar klinkt voor geen meter. Als er een 911 RSR volgas naast me rijd dan wil ik eigenlijk in die Porsche zitten
Maar ja, in de bandenstapel hangend genietend van het het geluid van de motor is ook niet echt leuk ;)

Pagina: 1 ... 150 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies