Nice analyse.. Je ziet toch wel dat er best wel wat marge wordt gehouden bij de anderen tov Nick.. Onderschat lijnen niet! Zeker het maximaliseren van je exit en entry niet.. het kost zoveel tijd als je daar 1 of 2 meter laat liggen!
Bijvoorbeeld het missen van de Apex met 1 meter is 60 centimeter meer afstand af te leggen.Scr33x0r schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:55:
....Onderschat lijnen niet! Zeker het maximaliseren van je exit en entry niet.. het kost zoveel tijd als je daar 1 of 2 meter laat liggen!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik vond het wel confronterend gisteren dat Joep riep dat ik meer de bocht van buiten moest aansnijden. Voor mijn gevoel zat ik al volledig aan de max namelijk
De update is vertraagd en daarom is iRacing nu nog down.
En weer up.
En weer up.
This release focuses on additional fixes and balance changes for the 2018 Season 3 Release.
CHANGE LOG:
Downloader
- A change has been made to the iRacing downloader that may lead to faster download speeds for files that are being delivered from a distant part of the Internet (say, greater than 150ms of ping).
Race Servers
- Optimized an operation that could cause high loads on a split's race server for large sessions where people connect late in the session (typically, endurance race events).
Dirt
- Adjusted calculations used for surface normal perturbations which should lessen the effect of built-up banking.
- Compaction of loose dirt and tire sinkage have been reduced for a tire that is slipping.
Rallycross
- Body, engine, and wheels are now slightly less susceptible to damage.
- Fixed an issue where Rallycross cars were unintentionally gaining too much grip when rolling on dirt that was thrown onto asphalt.
Traction Control
- Added mappable controls for a second traction control setting and also to set the active dash display page for the following cars:
- - Audi R18
- - Ferrari 488 GTE
- - Ford GT - 2017
- - Porsche 911 RSR
- - Porsche 919 Hybrid
Telemetry
- Two new telemetry channels "EnergyERSBatteryPct" and "EnergyBatteryToMGU_KLapPct" are now available.
CARS:
Ford Mustang FR500S
- Fixed an issue where the mirror housings could disappear when the car was damaged.
NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
- Season setups have been updated.
NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS
NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion
NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry
NASCAR Whelen Tour Modified
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
NASCAR XFINITY Ford Mustang
NASCAR XFINITY Toyota Camry
Subaru WRX STI
- Handbrake strength has been increased slightly.
TRACKS:
Phoenix International Raceway - 2008
- (Road) - Jersey barriers have been added at the inside of Turn 1 to prevent drivers from falling off the world.
- (Road) - Adjusted the color of gravel tire marks.
[ Voor 95% gewijzigd door JoepW op 28-06-2018 18:36 ]
Een hoop geleerd gister, nu flink oefenen om het goed toe te kunnen passen.
Nogmaals bedankt, mocht er weer een Racing school zijn, dan hou ik mij zeker aanbevolen!
Gr
Ernst
Nogmaals bedankt, mocht er weer een Racing school zijn, dan hou ik mij zeker aanbevolen!
Gr
Ernst
Ik heb zelf gemengde gevoelens. Het is goed om de streams van andere videos te splitsen. Het zal moeilijk worden om voor alle streams evenveel views te krijgen als nu, omdat het kanaal van 0 begint en een achterstand heeft tov het huidige iRacing kanaal.Today we are announcing the iRacing eSports Network.
Starting July 2nd, this will become the new home for our broadcasts that you currently find on our existing YouTube channel (YouTube: iRacing.com). No this channel will not go away. What we are going to do is have a channel for broadcasts and one for content. We feel this will allow us to make it easier for all of you to find our content without having to scroll past broadcast after broadcast. The new network will also allow us to push the envelope of innovation for sim racing, broadcasting, and eSports.
This will not change or affect iRacing Live. That will still progress on its current path showcasing official iRacing broadcasts as well as select broadcasts from community broadcasters. If you are a broadcaster and want to be added to iRacing Live, feel free to email me at drew.adamson@iracing.com. iRacing Live has grown into a very successful platform and will continue to build upon that momentum.
Right now we are going with a limited release of broadcasters and series to get the eSports Network up and running and to make sure the launch is successful. In the near future, more series and possibly more broadcasters will make their way onto the network.
Cheat Sheet for Broadcasting
• iRacingLive – website featuring both official broadcasts and community broadcasts
• YouTube: iRacing.com - official iRacing video content (trailers, teasers, interviews, etc.)
• YouTube: iRacing eSports Network - Official iRacing eSports Broadcast Channel (Link URL changing soon)
We are very excited about this new platform and hope you’ll enjoy it as well!
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 28-06-2018 23:09 ]
Mooie inhaalrace!Arfman schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:46:
Race gereden met de Radical (wat anders) op Road Atlanta. Als 2e gekwalificeerd (schrik niet, SOF 1180
) maar door een beuk van iemand in T1 (lap 1 uiteraard) teruggevallen naar de 9e plek. Toch nog de 2e plek kunnen veiligstellen na een flinke race met aardig wat inhaalacties en degene die me eraf beukte (op dat moment 2e) die spint (karma, muhahaha)
[video]
Ik ken toevallig een Jackson Allen, die ook wel van het rijden in auto's houdt. Maar voor zover ik weet heeft ie nog geen iRacing, al hadden we het er wel toevallig eergisteren over. Stel dat ie daarom sinds gisteren iRacing zou hebben, dan denk ik niet dat hij op de eerste dag al in de Radical zal racen.
Maar goed, wat ik eigenlijk wilde posten: hij had een filmpje op facebook gezet van wat rondtoeren op Summit Point Jefferson Extended (de Extended layout bestaat sinds 2014) in zijn 2013 BMW 135is. Deed me aan iRacing denken (of toch aan m'n eerste weken in iRacing, vooral in de Spec Racer Ford).
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
We hadden het woensdag tijdens de Racing School over trail braking en dat het veel gedaan wordt.
Dus ook tijdens het lap record op de Nurburgring met de 919 Evo.
Dus ook tijdens het lap record op de Nurburgring met de 919 Evo.
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 29-06-2018 14:28 ]
lekker snelheidje indeed, ik mis dit soort snelheden helaas wel ingame. Voelt allemaal soms best traag met topsnelheden.
Er zijn geen auto's in de sim die zo hard gaan
Hoi, ik heb na een hele lang rust periode met (sim)racen (jaar of 10 geleden deed ik nog GTR/rFactor 1 etc.) besloten om het weer eens op te pakken.
Heb een G29 met shifter aangeschaft en me ook op iRacing aangemeld.
Hopelijk is er iemand die me kan helpen met de nodige dingen (instellingen stuur, in ritme komen etc.).
Zag ook dat er hier lessen worden georganiseerd. Lijkt me erg leuk om ook aan deel te nemen.
Ik heb me daarom ook al aangemeld op de GoT website.
Ben erg benieuwd!
Hopelijk is er iemand die me kan helpen met de nodige dingen (instellingen stuur, in ritme komen etc.).
Zag ook dat er hier lessen worden georganiseerd. Lijkt me erg leuk om ook aan deel te nemen.
Ben erg benieuwd!
welkom!loxZz schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:18:
Hoi, ik heb na een hele lang rust periode met (sim)racen (jaar of 10 geleden deed ik nog GTR/rFactor 1 etc.) besloten om het weer eens op te pakken.
Ben erg benieuwd!
Vanavond weer een ronde in de MX5WT. Hoop op een wat groter startveld dan de laatste keren..
[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 30-06-2018 21:26 ]
Yak.JoepW schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:29:
[...]
welkom!
Vanavond weer een ronde in de MX5WT. Hoop op een wat groter startveld dan de laatste keren..
[video]
1) Wat een kl... track
2) JRT crashte vlak voor de start
3) OBS ook, en dan ook nog vlak voordat de lichten op groen gingen
4) En dus moest iRacing maar ff op windowed (deed ik niet zelf!)
5) snel ff alt-enter
6) valse start door totaal concentratie verlies
7) Dus maar gestopt.
Pffff, lag op P7, een goeie stop gemaakt maar natuurlijk speeding tijdens het weg rijden, 15s SandG
Sorry @iXiro We hadden mss beter nog 2 bochten gewacht met dat manoeuvre, dan ging je je wellicht niet verremd hebben
Sorry @iXiro We hadden mss beter nog 2 bochten gewacht met dat manoeuvre, dan ging je je wellicht niet verremd hebben
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
oh lag niet aan jou hoor, concentratie was zowiezo al ver te zoeken bij mij dus leek me verstandigst om maar zo snel mogelijk uit de weg te gaandiknmuis schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 22:25:
zet je fov maar heel hoog in en move de cam naar voren en klaar fisheye wideview gopro snelhedenknightvision schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:12:
lekker snelheidje indeed, ik mis dit soort snelheden helaas wel ingame. Voelt allemaal soms best traag met topsnelheden.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Pro adviesBruceLee schreef op zondag 1 juli 2018 @ 04:15:
[...]
zet je fov maar heel hoog in en move de cam naar voren en klaar fisheye wideview gopro snelheden
Die staat al op FOV 179 (racende met 3 schermen) en stoel staat in de positie zodat mijn echte stuur zelfde hoogte ingame is.....ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen.BruceLee schreef op zondag 1 juli 2018 @ 04:15:
[...]
zet je fov maar heel hoog in en move de cam naar voren en klaar fisheye wideview gopro snelheden
iRacing naar 1 scherm zetten en die FOV op 179 laten.knightvision schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:39:
[...]
Die staat al op FOV 179 (racende met 3 schermen) en stoel staat in de positie zodat mijn echte stuur zelfde hoogte ingame is.....ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen.
Hoi
Ik ben Marvin, 19 jaar en al een paar jaar actief op iRacing.
Ik race in verschillende AOR iRacing leagues en hopelijk kan ik ook hier aan race evenementen meedoen.
Mijn setup bestaat uit een RS1 rseat, Thrustmaster T500rs en T8HA shifter.
Bedankt,
Marvin
Ik race in verschillende AOR iRacing leagues en hopelijk kan ik ook hier aan race evenementen meedoen.
Bedankt,
Marvin
WelkomMarvin41 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:58:
Hoi
Bedankt,
Marvin

Vanavond is de race weer 45 minuten en rijden we op MoSport. Tot vanavond!
| GoT | GTE Tournament 18S3-W4 | 02-07-18 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
| Weather |
| Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
| Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
| Same settings as IMSA series |
Ben er vanavond weer bij.
Ventilator van de slaapkamer naar de pc kamer. Gisterochtend IMSA race gedaan, daarna kon ik weer de douche in.
Wordt toch wat zweten denk ik.
Mosport laatst een keertje gekocht. Maar nog nooit gereden, zal lastig worden.
Ventilator van de slaapkamer naar de pc kamer. Gisterochtend IMSA race gedaan, daarna kon ik weer de douche in.
Wordt toch wat zweten denk ik.
Mosport laatst een keertje gekocht. Maar nog nooit gereden, zal lastig worden.
Vanavond spullen uitzoeken, tenten compleet maken voor zomerkamp scouting, ben er helaas niet bij
Weet niet of ik vandaag ga redden. Hoop misschien nog net voor de start van de race aan te kunnen schuiven.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik ga proberen om er vanavond ook bij te zijn. Wel mooi moment om eens te kijken hoe het bevalt zo allemaal. :-)
Circuit net ook maar aangeschaft..
Circuit net ook maar aangeschaft..
Leuk om eens de practice te hebben gejoined.
[ Voor 91% gewijzigd door flopdoc op 03-07-2018 04:59 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik had een zeer goede qualy (P7), de eerste rondes had ik wat moeite om Joep en de koplopers te volgen, ik durfde niet teveel pushen want had eigenlijk niet een echt goed gevoel na de practice. Dan toch iets kunnen inlopen tot ik iets te enthousiast was in Moss corner. Drie plekjes kwijt maar dan leuke gevechten gehad met Martijn en Gerben oa. Raakte hen niet voorbij en ietsje vroeger gepit, dit leek de juiste keuze. Heel goede pit en ondertussen was Bob (denk ik) gespind waardoor ik op P6 lag. Voor laatste Moss corner de curb op in het uitkomen en was mn kever kwijt
Achteraf een tactische fout gemaakt om tegelijk met Bas de pits in te rijden. Ik was iets sneller dan hem, dus misschien had ik in de 1 a 2 rondes die ik nog kon rijden net een kleine voorsprong kunnen rijden.. mja da's achteraf.
Quali op P2, wat ik vrij verrassend vond. Nick was duidelijk veel te snel, maar de rest zat vrij dicht bij elkaar.
Bij de start kon ik Nick de 1e paar rondes nog enigszins volgen, maar een fout in Moss maakte daar een einde aan. Een aantal die me voorbij gegaan waren gingen ook de mist in, en zo haalde ik weer wat plekken terug. Arjan ging vrijwillig aan de kant omdat hij hoopte dat hij in mijn draft samen met mij richting Bas kon rijden. Helaas maakte hij zelf daarna ook nog wat foutjes waardoor hij wat tijd verloor. Ik vond ondertussen aansluiting met Bas, maar vond nergens een plek om er voorbij te kunnen.
Toen maakte ik dus de fout om samen met hem de pits in te duiken.
Na de pitstop was de wegligging iig vrij bagger. Flink overstuur in de esses (vooral de 1e rechter aan het einde van het rechte stuk) waardoor ik hem een paar keer bijna kwijt raakte. Ik merkte dat Bas ook problemen had, maar had eigenlijk nergens een goede run. Laatste ronde zat ik er dichtbij bij het uitkomen van Moss corner, maar daar gaf ik net teveel gas op de exit waardoor ik een dot overstuur kreeg en momentum verloor. De laatste 2 bochten werd het ook nog een beetje spannend, maar Bas hield het gat goed dicht, waardoor ik genoegen moest nemen met P3.
Was een leuke race, maar ik moet echt eens gaan testen waarom de auto zo bagger wordt na een pitstop.
Quali op P2, wat ik vrij verrassend vond. Nick was duidelijk veel te snel, maar de rest zat vrij dicht bij elkaar.
Bij de start kon ik Nick de 1e paar rondes nog enigszins volgen, maar een fout in Moss maakte daar een einde aan. Een aantal die me voorbij gegaan waren gingen ook de mist in, en zo haalde ik weer wat plekken terug. Arjan ging vrijwillig aan de kant omdat hij hoopte dat hij in mijn draft samen met mij richting Bas kon rijden. Helaas maakte hij zelf daarna ook nog wat foutjes waardoor hij wat tijd verloor. Ik vond ondertussen aansluiting met Bas, maar vond nergens een plek om er voorbij te kunnen.
Toen maakte ik dus de fout om samen met hem de pits in te duiken.
Na de pitstop was de wegligging iig vrij bagger. Flink overstuur in de esses (vooral de 1e rechter aan het einde van het rechte stuk) waardoor ik hem een paar keer bijna kwijt raakte. Ik merkte dat Bas ook problemen had, maar had eigenlijk nergens een goede run. Laatste ronde zat ik er dichtbij bij het uitkomen van Moss corner, maar daar gaf ik net teveel gas op de exit waardoor ik een dot overstuur kreeg en momentum verloor. De laatste 2 bochten werd het ook nog een beetje spannend, maar Bas hield het gat goed dicht, waardoor ik genoegen moest nemen met P3.
Was een leuke race, maar ik moet echt eens gaan testen waarom de auto zo bagger wordt na een pitstop.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik had een goede Kwali met P6 (10 liter erin helpt wel
).
De start was goed en clean en kon p2 t/m p5 goed volgen. Over Nick hebben we het niet.
Ik verloor steeds een paar tienden in Moss corner, maar die won ik terug in andere bochten. Ter vermaak zei mijn spotter daarom op een gegeven moment dat ik Arjan en de rest snel moest inhalen, omdat ze me ophielden. Hahaha.
Maar goed na een paar rondjes dacht ik T2 zonder te remmen te kunnen doen. NOT
(Zie 15:09 in de replay)
Gelukkig was het al mogelijk om te tanken en dat dan ook met een fast repair snel gedaan. Het was aan de krappe kant dacht ik dus even wat fuel gesaved en toen weer gewoon gaan rijden. Helaas weinig verkeer meer gezien (ik kwam terug op P19). Ik liep wel in op Ruud maar de race was niet lang genoeg om nog aan te kunnen sluiten. Toch nog geeindigd op een 11de plek.
De start was goed en clean en kon p2 t/m p5 goed volgen. Over Nick hebben we het niet.
Ik verloor steeds een paar tienden in Moss corner, maar die won ik terug in andere bochten. Ter vermaak zei mijn spotter daarom op een gegeven moment dat ik Arjan en de rest snel moest inhalen, omdat ze me ophielden. Hahaha.
Maar goed na een paar rondjes dacht ik T2 zonder te remmen te kunnen doen. NOT
Gelukkig was het al mogelijk om te tanken en dat dan ook met een fast repair snel gedaan. Het was aan de krappe kant dacht ik dus even wat fuel gesaved en toen weer gewoon gaan rijden. Helaas weinig verkeer meer gezien (ik kwam terug op P19). Ik liep wel in op Ruud maar de race was niet lang genoeg om nog aan te kunnen sluiten. Toch nog geeindigd op een 11de plek.
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 03-07-2018 14:42 ]
Welke setups voor de Porsche hebben jullie gebruikt voor Mospo ?
Kan ik wellicht een link krijgen van de gesharde setup(s) ?
Kan ik wellicht een link krijgen van de gesharde setup(s) ?
Ik denk net ik join eens een IMSA race, kijken hoe het gaat. Alleen jammer dat Nick precies hetzelfde dacht
Ach ja, dan maar 2de worden
Ach ja, dan maar 2de worden
Ja ging wel weer lekker
Alleen Bob kon beetje bij blijven, de rest bleef ver achter. Weet niet of de Porsche deze week gewoon OP is ofzo maar ik heb weinig moeite om snelle rondes neer te zetten. Helaas was het niet zo'n hoge SOF, misschien later in de week nog eens proberen als er meer mensen meedoen.
Tja kijk naar VRS.. als er .6 tussen zit is dat niet alleen de bestuurder in het geval van Mack vs Jeremy..NickThissen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:29:
Ja ging wel weer lekkerAlleen Bob kon beetje bij blijven, de rest bleef ver achter. Weet niet of de Porsche deze week gewoon OP is ofzo maar ik heb weinig moeite om snelle rondes neer te zetten. Helaas was het niet zo'n hoge SOF, misschien later in de week nog eens proberen als er meer mensen meedoen.
Mja er deden ook genoeg andere Porsches mee
En over het algemeen is de Porsche volgens mij nog steeds net wat langzamer dan de rest, mss dat Mosport net beter ligt.
Bedoelde wel 2de. Er rijden soms ook wel eens Daytona prototypes meeJoepW schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:28:
[...]
Nee hoor!
@BobvK bedoelde 2de Nederlander
En hij was 4de, btw
Oef.... ik had mijn ogen dicht toen ik keekBobvK schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:50:
[...]
Bedoelde wel 2de. Er rijden soms ook wel eens Daytona prototypes meein dit geval 2
[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 04-07-2018 11:38 ]
Wat is safe qua fuel voor de porsche deze week bij IMSA canadian motorsport ? (45mins)
Klopt het dat je begint met 26,50 liter max aan fuel ?
Klopt het dat je begint met 26,50 liter max aan fuel ?
Nee, 53L is max tank inhoud. Ik tank 22L en dan heb ik nog ~1-2 rondjes over.
Ok bedankt...ik d8 gelezen te hebben dat je 50% minder fuel cap had....wellicht bedoelde ze wat anders
Je kan ook gewoon een practice sessie joinen, zie je gelijk hoe vol je je tank kan gooien. Als je dan ook gelijk een paar rondjes rijdt kan je kijken wat je verbruik is en dan uitrekenen hoeveel je tijdens de race gaat nodig hebben

We overwegen om op woensdag 18 juli as. nog een School te organiseren.
Nu waarschijnlijk op Laguna met de MX-5 en gericht op lijnen rijden en close race. Dus een combinatie van onze 'rookie school' en 'close racing school'. Zeker een wat vol programma, maar afhankelijk van wie er mee doen kunnen we het programma 'tunen'. Woensdag is overigens de enige avond (in elke week) dat we voldoende instructeurs hebben en we kiezen voor de 18de om nog 1 keer een school te kunnen doen voor de vakantieslapte toeslaat
Als er hier voldoende interesse getoond wordt zal ik een pagina maken op de site tbv het inschrijven en ter bepaling van het programma.
Dus wie o wie hebben er interesse?
Wel interesse, maar ik zit dan met scouting in Polen
balen
[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 05-07-2018 22:56 ]
We beginnen om 8:00 uur.loxZz schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:35:
Ik heb zeker interesse. Ik ben alleen wel pas vanaf half 8/8uur beschikbaar.
Zeker interesse, maar dan ben ik al op vakantie
hier ook interesse, maar heb dan een verjaardag en denk niet dat ik optijd terug kan zijn.
mocht ik voor 8 uur teug komen zijn schuif ik aan maar verwacht het niet.
mocht ik voor 8 uur teug komen zijn schuif ik aan maar verwacht het niet.
Klinkt als.... gaat niet door...
Klinkt als na de zomervakantie inderdaad
Cube Nuroad Race (2022)
Je kan vanaf nu elke maand een gave replay inzenden om kans te maken op een plaats in de maandelijkse top 10 en de No. 1 ontvangt iRacing$ 25,-
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3610581.page
Dat was leuk, aan de leiding staan met nog enkele rondes, motor stuk aan de pit entry net aan de kegels en nog 50 seconden tow, echt dikke fun gehad.
Bedankt aan Frans en Robert W.
Het was idd een fun race hahum demolition derby.
In ronde 1 was ik al de klos en moest meteen naar de pits. Dus kreeg ik de rol om rijders / teams in de lead lap aan te vallen en mijn teamgenoten Marco en Bas te verdedigen.
Daarnaast heb ik ook beide shortcuts getest, maar dat leverde bij 1,5 minuut straf op. Dus ik was toen helemaal hulpje en niet meer in de race.
Met 1 ronde te gaan lukte het me niet om Marco te verdedigen die echt pittig gewrecked werd en dus zijn kans op de overwinning kwijtraakte.
Aangezien ik vorig keer gewonnen had moest ik toch nog iets moois doen. Dus snelste ronde van de race neergezet. Niet zo moeilijk als je niet gezien wordt als bedreiging en als een van de weinige niet constant geramd wordt
Leuke wetenswaardigheden:
- 6 rijders hebben geen rondetijd gezet door alle incidenten.
- Greg Cline had 180 incidents!
- Jeroen, Greg and Gene hebben maar 50% van de laps van de winnaar gereden. Puur omdat zij alleen maar aan het 'rammen' waren.
Resultaten: http://members.iracing.co...do?&subsessionid=23708789
In ronde 1 was ik al de klos en moest meteen naar de pits. Dus kreeg ik de rol om rijders / teams in de lead lap aan te vallen en mijn teamgenoten Marco en Bas te verdedigen.
Daarnaast heb ik ook beide shortcuts getest, maar dat leverde bij 1,5 minuut straf op. Dus ik was toen helemaal hulpje en niet meer in de race.
Met 1 ronde te gaan lukte het me niet om Marco te verdedigen die echt pittig gewrecked werd en dus zijn kans op de overwinning kwijtraakte.
Aangezien ik vorig keer gewonnen had moest ik toch nog iets moois doen. Dus snelste ronde van de race neergezet. Niet zo moeilijk als je niet gezien wordt als bedreiging en als een van de weinige niet constant geramd wordt
Leuke wetenswaardigheden:
- 6 rijders hebben geen rondetijd gezet door alle incidenten.
- Greg Cline had 180 incidents!
- Jeroen, Greg and Gene hebben maar 50% van de laps van de winnaar gereden. Puur omdat zij alleen maar aan het 'rammen' waren.
Resultaten: http://members.iracing.co...do?&subsessionid=23708789
Ik kan erbij zijn!JoepW schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:41:
[afbeelding]
We overwegen om op woensdag 18 juli as. nog een School te organiseren.
Nu waarschijnlijk op Laguna met de MX-5 en gericht op lijnen rijden en close race. Dus een combinatie van onze 'rookie school' en 'close racing school'. Zeker een wat vol programma, maar afhankelijk van wie er mee doen kunnen we het programma 'tunen'. Woensdag is overigens de enige avond (in elke week) dat we voldoende instructeurs hebben en we kiezen voor de 18de om nog 1 keer een school te kunnen doen voor de vakantieslapte toeslaat
Als er hier voldoende interesse getoond wordt zal ik een pagina maken op de site tbv het inschrijven en ter bepaling van het programma.
Dus wie o wie hebben er interesse?
Tot nu toe ben je dan de enige en als dat zo blijft tillen we het over de zomervakantie heen.
[ Voor 42% gewijzigd door JoepW op 09-07-2018 10:07 ]
Leuke race gisteren
En wat rijdt die porsche lekker zeg.. geen wonder dat nick zo snel was op mosport
Jaja
Het is dat ik m'n Q verpest had anders had ik gewoon weer pole gehad
Jammer van dat rare momentje in lap 1, hij was ineens weg en kon hem niet vangen. Wel nog leuke race gehad met Dirk later, helaas op dezelfde plek weer in de fout (deze keer wel zelf) en toen was het wel een beetje klaar
Jammer van dat rare momentje in lap 1, hij was ineens weg en kon hem niet vangen. Wel nog leuke race gehad met Dirk later, helaas op dezelfde plek weer in de fout (deze keer wel zelf) en toen was het wel een beetje klaar
Ik weet niet wat het is, maar laatste 2 weken gaat het gewoon niet lekker. In de race (zonder slipstream) bijna 3 tiende sneller dan mijn Q tijd...
Denk dat dit komt omdat ik hier niet zo veel ervaring heb (Mosport ook niet en Lime rock ook niet). Imola zal ik er denk ik wel weer goed bijzitten.
Denk dat dit komt omdat ik hier niet zo veel ervaring heb (Mosport ook niet en Lime rock ook niet). Imola zal ik er denk ik wel weer goed bijzitten.
iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)
Ik zat er vrij goed bij, kon alleen Arjan niet bijhouden. Later in de race toch best wel issues met mn achterbanden, wat resulteerde in een spin in turn 2 van lap 30 en de linker bergop in lap 31. Verloor hierdoor P2 en bijna P3. Ook net 7 inc hierdoor... nja. Opzich was de race niet geweldig, Arjan was te snel, Bob maakte vrij in het begin een fout waardoor ik alleen kwam te zitten. Enige gevecht wat ik had was in ronde 1.
Cube Nuroad Race (2022)
Nou ik zat er ook goed bij in de kwalificatie.... 5de plek op ,4 sec achter Arjan! tevree! 
In de race moest ik geloof al na 2 ronden lossen van de kopgroep. omdat ik net het gras in T2 raakte.
Daarna een leuke tijd met Gerben en Dirk gehad. Wel een paar keer me verremd.
En in T2 nog een zeer narrow escape toen ik een move op Dirk deed.
Uiteindelijk op P8 gefinisht.
Enerverend raceje.
In de race moest ik geloof al na 2 ronden lossen van de kopgroep. omdat ik net het gras in T2 raakte.
Daarna een leuke tijd met Gerben en Dirk gehad. Wel een paar keer me verremd.
En in T2 nog een zeer narrow escape toen ik een move op Dirk deed.
Uiteindelijk op P8 gefinisht.
Enerverend raceje.
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 10-07-2018 23:21 ]
Deze kan ik jullie niet onthouden!
Zal wel ivm de 24H van Spa zijn. BOPPERDEBOP.....iRacing.com will be coming down for deployment of the 2018 Season 3 Patch 3 Release tomorrow, July 12th, beginning at 9:00am EST.
This maintenance will affect all iRacing.com regions and members will be unable host or join sessions during the downtime. The Test Drive iRacing service will be online during this downtime.
iRacing.com Downtime Schedule:
CEST
Thu 2018-07-12 0900 Overlap Sessions Prevented*
Thu 2018-07-12 1500 Race Servers Unavailable
All times are subject to change.
Sessions in progress at the start of maintenance may be terminated. There will be no record of such events whether official or not.
*Hosted sessions are allowed to be created and run that do not overlap the "Race Servers Unavailable" time. For example, 6 hours before the maintenance period begins, you can create a hosted session that lasts up to 5 hours, but not one that lasts for 6 or more hours.
[ Voor 85% gewijzigd door JoepW op 11-07-2018 15:26 ]
De BOP voor de 24h van Spa is al bepaald.
Release notes voor de patch van vandaag:
Release notes voor de patch van vandaag:
This release focuses on additional fixes for the 2018 Season 3 Release.
CHANGE LOG:
Members Website
- Fixed an issue with the Official Race Guide where some Series' Race Session start times were being displayed as 1 hour later than they actually were.
Race Control
- Added a new Admin command, "!restart <single|double>" which allows Admins to change whether the upcoming restarts will be single or double file.
- - This can only be used if the event was configured for double file restarts in the first place.
- - You can change the restart type up before a caution changes to One To Go, but once a caution reaches One To Go, the restart type for that caution is locked.
- - Race Control will report to the Admin Channel what restart type the upcoming restart will be, when a Caution is thrown, so Admins can stay aware of how each restart will behave.
- - These commands are also available in the right-click pop-up menu.
Telemetry
- The telemetry variable, "EnergyBatteryToMGU_KLapPct" has been renamed, "EnergyMGU_KLapDeployPct" to better reflect the blue energy percent per lap bar on the Porsche 919.
EasyAntiCheat
- A new EAC library version has been imported that can more directly avoid issuing kicks when there is substantial packet loss.
CARS:
NASCAR Camping World Toyota Tundra
- The brand new Brett Moffitt paint scheme has been added to this vehicle!
NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS
- Adjusted opponent vehicles to fix a frame rate issue at the plate tracks.
NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion
NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry
TRACKS:
Sonoma Raceway
- The pace car driver at this track has received some additional training. He will no longer drive through the pit entry barrier.
- Patched a world geometry seam on the driver's right-side at Turn 2.
Eindelijk, die was vervelend![...]
- Fixed an issue with the Official Race Guide where some Series' Race Session start times were being displayed as 1 hour later than they actually were.
[...]
WIP shot van de nieuw Charlotte Roval lay-out.

Naar alle waarschijnlijkheid krijgen we ook een update voor de oval zelf:
Wat meer info over de nieuwe roval:
De lay-out:

https://twitter.com/KIannarelli27/status/1017567351506694144Yes the oval was rescanned. The entire track was rescanned including pit road and the “S” section.
De lay-out:
Even snel op de kalender gekeken, helaas ben ik dan op vakantie en zal tot volgend jaar met de NiS moeten wachten voordat ik er zal rijdenNiellie41 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:18:
WIP shot van de nieuw Charlotte Roval lay-out.
[afbeelding]
[...]
https://twitter.com/KIannarelli27/status/1017567351506694144
[video]
De lay-out:
[afbeelding]
Weet iemand nog een promo code? Mijn account is verlopen....
Niet voor verlengen helaas...martijn_8519 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:10:
Weet iemand nog een promo code? Mijn account is verlopen....
ahh crap... Denk dat ik die uit ga zitten. Er is niks leuks aan dat %&*&*%*#$%&*! circuit....
Cube Nuroad Race (2022)
Wuss..derx666 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:22:
ahh crap... Denk dat ik die uit ga zitten. Er is niks leuks aan dat %&*&*%*#$%&*! circuit....
De chicanederx666 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:22:
iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)
Goedemorgen mannen,
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier wat gepost heb.
Afgelopen periode veel F1 gespeeld en AC maar toch weer zin iRacing op te pakken.
Spreken jullie nog steeds dagelijks af op teamspeak zoals vanouds?
Ik krijg hopelijk een deze dagen mijn nieuwe Fanatec spullen binnen aangezien mijn oude Fanatec Porsche GT2 echt aan vervanging toe was.
Dus meteen maar leuk spul gekocht:
ClubSport Racing Wheel BMW
ClubSport Wheelbase V2.5
ClubSport Pedals V3
ClubSport Shifter SQ V 1.5
Hopelijk kan ik hiermee weer wat jaartjes door.
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier wat gepost heb.
Afgelopen periode veel F1 gespeeld en AC maar toch weer zin iRacing op te pakken.
Spreken jullie nog steeds dagelijks af op teamspeak zoals vanouds?
Ik krijg hopelijk een deze dagen mijn nieuwe Fanatec spullen binnen aangezien mijn oude Fanatec Porsche GT2 echt aan vervanging toe was.
Dus meteen maar leuk spul gekocht:
ClubSport Racing Wheel BMW
ClubSport Wheelbase V2.5
ClubSport Pedals V3
ClubSport Shifter SQ V 1.5
Hopelijk kan ik hiermee weer wat jaartjes door.
@derx666 & @Tjello we rijden LRP zonder de chicane
@Flamax Welcome back!
Zeker nu in de zomer is het wat rustiger.
Op maandagen doen we als van ouds een race, dat wel.
Maar elke dag op TeamSpeak momenteel, nee dat niet.
@Flamax Welcome back!
Zeker nu in de zomer is het wat rustiger.
Op maandagen doen we als van ouds een race, dat wel.
Maar elke dag op TeamSpeak momenteel, nee dat niet.
D class is de Skip altijd druk/leuk.
Radical is volgens mij C class fixed, ook best druk in de avonden.
Natuurlijk IMSA en de onvermijdelijke GT3 toestanden.
Radical is volgens mij C class fixed, ook best druk in de avonden.
Natuurlijk IMSA en de onvermijdelijke GT3 toestanden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Arfman schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:16:
D class is de Skip altijd druk/leuk. Heb ik de auto voor dus moet te doen zijn
Radical is volgens mij C class fixed, ook best druk in de avonden. Heb ik de auto voor dus moet te doen zijn
Natuurlijk IMSA en de onvermijdelijke GT3 toestanden. Geen idee waarom maar schijnbaar heb ik hier geen auto voor, werden hier voorheen andere auto's voor gebruikt want dacht hier met Porsche en Mclaren aan mee te hebben gedaan.
Sorry jongens, ik pas voor vanavond.
Ik rij nu weg in Rotterdam, dus ik ga het ook niet halen...
Cube Nuroad Race (2022)
Je hebt vast expres langzaam gedaanderx666 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:04:
Ik rij nu weg in Rotterdam, dus ik ga het ook niet halen...
Was om 20:45 thuis en toen moest ik nog eten... Laatste stukje van Joep z'n lifestream gezien. Je moet eens minder tussengas geven mid corner Joep
Cube Nuroad Race (2022)
Ik zal er eens op gaan letten. Is redelijk onbewustderx666 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:47:
Was om 20:45 thuis en toen moest ik nog eten... Laatste stukje van Joep z'n lifestream gezien. Je moet eens minder tussengas geven mid corner Joep
Jammer trouwens dat het zeer leuke en intense gevecht met Jan-Hein eindigde met een ghost contact na een (als zeg ik het zelf) mooie move.
Vanaf 11:52 te zien vanuit de cockpit.
En vanaf 46:27 te zien in chase view.
[ Voor 30% gewijzigd door JoepW op 17-07-2018 08:39 ]
Leuke race gister, voor mijn doen een goede kwalificatie, 2x turn 1 buiten de baan gegaan wat plaatsen gekost. Hierna redelijk vroeg de pits in gegaan. Aan het einde van de race nog geprobeerd de Joepster te pakken te krijgen maar helaas. Na de race wel even een douche gepakt want je kon me uitwringen.
Je ging zeker goed!PatrickPost1972 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:00:
Leuke race gister, voor mijn doen een goede kwalificatie, 2x turn 1 buiten de baan gegaan wat plaatsen gekost. Hierna redelijk vroeg de pits in gegaan. Aan het einde van de race nog geprobeerd de Joepster te pakken te krijgen maar helaas. Na de race wel even een douche gepakt want je kon me uitwringen.
Op dit moment zijn er geen plannen om Long Beach af te maken.
http://members.iracing.co.../25/3611206.page#11127679
http://members.iracing.co.../25/3611206.page#11127679
Was absoluut een mooie move JoepJoepW schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 06:36:
[...]
Jammer trouwens dat het zeer leuke en intense gevecht met Jan-Hein eindigde met een ghost contact na een (als zeg ik het zelf) mooie move.
Idd gaat die niet door...Miammi Vrice schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:34:
@JoepW
Ik neem aan dat de Racing School van morgen niet meer doorgaat?
Dat wordt na de vakantie.
Hey iedereen,
Waarschijnlijk een vraag die al vaker gesteld is maar kon hem zo niet terugvinden in de laatste pagina's. Ik heb sinds ongeveer 2 jaar een stuur en heb vooral Project Cars (1 & 2) en F1 2016-2017 gespeeld.
Nu zou ik graag een stapje maken naar een wat serieuze simulatie, alleen heb ik totaal geen kennis van auto's, daarmee doel ik vooral op het afstellen bijvoorbeeld. Is het mogelijk competitief te zijn in iRacing zonder echte kennis te hebben van het afstellen? Of is het beter om daar eerst even in te duiken?
Heb momenteel ook geen top hardware, een bureau, bureaustoel, een 27 inch scherm en de T150 moet ik het voorlopig mee doen.
Waarschijnlijk een vraag die al vaker gesteld is maar kon hem zo niet terugvinden in de laatste pagina's. Ik heb sinds ongeveer 2 jaar een stuur en heb vooral Project Cars (1 & 2) en F1 2016-2017 gespeeld.
Nu zou ik graag een stapje maken naar een wat serieuze simulatie, alleen heb ik totaal geen kennis van auto's, daarmee doel ik vooral op het afstellen bijvoorbeeld. Is het mogelijk competitief te zijn in iRacing zonder echte kennis te hebben van het afstellen? Of is het beter om daar eerst even in te duiken?
Heb momenteel ook geen top hardware, een bureau, bureaustoel, een 27 inch scherm en de T150 moet ik het voorlopig mee doen.
PSN/Steam: Xamsix
Uiteraard wel! De "basic" series zijn meestal fixed setup, dus geen wijzigingen mogelijk. Ga je hoger in de leagues dan is dit een must: http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/ (scant eigenlijk de server af naar setups van andere spelers)Xamsix schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:40:
Hey iedereen,
Aah dat is handig! Dus dan kun je in principe setups van anderen uitproberen totdat je eentje vind die bij je past? Dat is ongeveer ook wat ik bij F1 timetrails deed. Dan ga ik binnenkort toch eens een 3 maanden abbotje nemen. Kan me voorstellen dat het een aardige tijd gaat kosten om uberhaupt alles onder de knie te krijgenStancke schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:36:
[...]
Uiteraard wel! De "basic" series zijn meestal fixed setup, dus geen wijzigingen mogelijk. Ga je hoger in de leagues dan is dit een must: http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/ (scant eigenlijk de server af naar setups van andere spelers)
Ik heb deze week ook weer mijn subscription verlengd en ben ook nog redelijk noob, dus als je het leuk vind kunnen we samen proberen te improven en elkaar helpen waar nodig ?Xamsix schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:50:
[...]
Aah dat is handig! Dus dan kun je in principe setups van anderen uitproberen totdat je eentje vind die bij je past? Dat is ongeveer ook wat ik bij F1 timetrails deed. Dan ga ik binnenkort toch eens een 3 maanden abbotje nemen. Kan me voorstellen dat het een aardige tijd gaat kosten om uberhaupt alles onder de knie te krijgen
Sounds good. Weet nog niet precies wanneer ik hem koop, omdat ik komende week eerst even ga verhuizen haha. Ik stuur je een berichtje zodra ik hem heb aangeschaft!Flamax schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:35:
[...]
Ik heb deze week ook weer mijn subscription verlengd en ben ook nog redelijk noob, dus als je het leuk vind kunnen we samen proberen te improven en elkaar helpen waar nodig ?
Top laat tegen die tijd maar weten ben zelf momenteel C class, maar maakt me niet uit om bijv. mazda cup een paar keer samen te rijden.Xamsix schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:52:
[...]
Sounds good. Weet nog niet precies wanneer ik hem koop, omdat ik komende week eerst even ga verhuizen haha. Ik stuur je een berichtje zodra ik hem heb aangeschaft!
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen