iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik heb nog wat extra info (programma & video met de oefeningen) toegevoegd aan de pagina.JoepW schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 06:01:
WOENSDAG 27 JUNI 2018
[afbeelding]
We gebruiken de GTE’s en oefenen op Summit Point – Main Circuit – School. We hebben voor Summit Point gekozen omdat alle type bochten erin zitten die we nodig hebben tbv de oefeningen en School omdat er dan meer pionnen staan ter orientatie. We gaan ons met name concentreren op een aantal ‘advanced’ zaken. Het is dan ook aan te raden om stabiel rondje te kunnen rijden voordat je meedoet aan deze school. Het hoeft absoluut geen super snel rondje te zijn maar je moet goed rond kunnen komen zonder ongelukken.........
Lees meer (verplichte kost) en schrijf je hier in.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Je verjaardag op een andere dag vieren?flopdoc schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:03:
De a.s. Racing School leek me erg leuk, maar dat is net mijn verjaardag... ik denk niet dat mijn vriendin mee wil kijken (...), dus ik ga toch iets anders doen.
De school een week verschuiven (geen sport die maand)
[ Voor 5% gewijzigd door A1AD op 21-06-2018 12:26 ]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
En dan zijn weer anderen verhinderdA1AD schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:26:
[...]
De school een week verschuiven (geen sport die maand)![]()

Ik heb zojuist een mooie foto verzameling gepubliceerd van de GoT Rally Cross Finale. Echt coole foto's!
https://www.got-racing.eu/?p=4424
[ Voor 35% gewijzigd door JoepW op 21-06-2018 17:33 ]
Ben sindkort met iRacing begonnen en heb me de laatse tijd voornamelijk bezig gehouden met oval races.
Zit daarmee nu op license class C en dus ben ik aan road begonnen om die op zijn minst naar C te krijgen.
Werdt vandaag door JoepW op deze thread gewezen en de league dus heb me meteen maar eens aangemeld
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
volgens mij gaat de eer naar @ArfmanGalan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:51:
Nog plaats hier voor nieuwe speed junkies?
Ben sindkort met iRacing begonnen en heb me de laatse tijd voornamelijk bezig gehouden met oval races.
Zit daarmee nu op license class C en dus ben ik aan road begonnen om die op zijn minst naar C te krijgen.
Werdt vandaag door JoepW op deze thread gewezen en de league dus heb me meteen maar eens aangemeld
Maar welkom!
Edit:
@Galan : stuur ff een mail naar iracing support om je voorletters te vervangen door je voornaam.
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 21-06-2018 21:03 ]
IRacings physics en bandenmodel op hun best
Woensdagavond heb ik al een raceje mee gepakt, dat viel niet mee...
oval is wat ik tot nu toe het meeste heb gedaan en bevalt me best goed.The_FrankO schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:27:
Mocht je van contactsport en een uitdaging houden, overweeg dan deze week de NASCAR iRacing Series Fixed op Sonoma.
IRacings physics en bandenmodel op hun best![]()
Het is zeker een uitdaging in die races alleen al over de lijn te komen.
Ow wist niet dat ze dat zomaar deden, zal er dit weekend eens achteraan gaan.JoepW schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:01:
[...]
volgens mij gaat de eer naar @Arfman
Maar welkom!
Edit:
@Galan : stuur ff een mail naar iracing support om je voorletters te vervangen door je voornaam.
Normaal is dit een race die ik niet wil missen, maar na het testen van deze fixed setup laat ik hem aan me voorbij gaan. Sodejeu, ik kon nog niet eens een rondje afmaken zonder te spinnen!The_FrankO schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:27:
Mocht je van contactsport en een uitdaging houden, overweeg dan deze week de NASCAR iRacing Series Fixed op Sonoma.
IRacings physics en bandenmodel op hun best![]()
@diknmuis: Aan het eind ben je veel in beeld hangend op de bumper van Jamie.

De registratie van de Demolition Derby is geopend en echt de moeite waard om aan mee te doen!
Hier alle info: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3609063.page
Er zijn maar 2 plaatsen op de baan waar ik volgas kan geven, welliswaar voor nog geen 1 secondeBobvK schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:41:
[...]
Normaal is dit een race die ik niet wil missen, maar na het testen van deze fixed setup laat ik hem aan me voorbij gaan. Sodejeu, ik kon nog niet eens een rondje afmaken zonder te spinnen!wat een verschrikkelijke setup.
Het lijkt wel of de setup van vorig jaar erop zit. Maargoed het is voor iedereen hetzelfde.
Zojuist tweede gefinished in de zaterdag ochtend split.
Wij reden gisteren met het bespreken van de school rond de 1:06.5 met default weer. We zeiden al dat we het tof zouden vinden als we iedereen onder de 1:08 zouden kunnen krijgen.RKD schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:39:
Nog een vraagje voor de GoT Racing School woensdag, ik ben druk aan het oefenen, is er een bepaalde lap time waar je een beetje in de buurt moet zitten om goed en veilig mee te doen?
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Dank je. Ga ik nog even verder oefenen, heb al 1:07:309 aangetikt. Nu zorgen dat het constant is.derx666 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:28:
[...]
Wij reden gisteren met het bespreken van de school rond de 1:06.5 met default weer. We zeiden al dat we het tof zouden vinden als we iedereen onder de 1:08 zouden kunnen krijgen.
Iemand toevallig een goede setup voor de Ferarri?
Marco rijdt de Ferarri en hij had wel iets ja. Ik heb een setup voor een Porsche op SetupSync gezet.RKD schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:56:
[...]
Dank je. Ga ik nog even verder oefenen, heb al 1:07:309 aangetikt. Nu zorgen dat het constant is.
Iemand toevallig een goede setup voor de Ferarri?
We hebben 1 rijder met de Ford ik zal nog even kijken om daar ook een setup voor te vinden.
https://photos.app.goo.gl/gAYVpZNsvTzUQMkT8
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik zal zien dat ik er een paar op de website zetDirkT schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:27:
Met grote dank aan Marco voor het meehelpen met foto's maken tijdens de GoT iRacing kart meeting heb ik vandaag eindelijk de tijd gevonden om de foto's online te gooien en te delen. Bij deze een link naar het album.
@Femme Hier wat foto's van het karten.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Waar blijven de GoT Demolition teams?JoepW schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:17:
[afbeelding]
De registratie van de Demolition Derby is geopend en echt de moeite waard om aan mee te doen!
Hier alle info: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3609063.page
vooral voor wat extra gegevens en fuel gegevens.
nu alleen met VR is dat niet echt te doen, je rift even optillen in een race om naar je scherm te kijken is niet aan te raden.
ik maak wel gebruik van crew chief maar kan daar volgens mij niet echt uithalen hoeveel fuel ik moet tanken om de race uit te rijden bv.
is het mogelijk om iets van een overlay te krijgen in VR?
heb wel OVRdrop gevonden maar dat lijkt niet goed te werken met Iracing.
en heb nog wat gevonden met Voice Attack icm. The Digital Race Engineer maar wil graag eerst weten hoe het werkt voordat ik daar geld aan uit ga geven.
het liefst heb ik gewoon een overlay die ik naast mijn blackbox info kan zetten in VR.
Je kan de nieuwe Oculus Core Beta downloaden via de Rift applicatie ... zo kan je gehele monitoren of alleen specifieke apps zo in je Rift overlay zetten. Werkt perfect. Ik doe het met JRT.sk1nny666 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:42:
voor ik over ging naar de rift maakte ik gebruik van simhub op een 2e monitor.
vooral voor wat extra gegevens en fuel gegevens.
nu alleen met VR is dat niet echt te doen, je rift even optillen in een race om naar je scherm te kijken is niet aan te raden.
ik maak wel gebruik van crew chief maar kan daar volgens mij niet echt uithalen hoeveel fuel ik moet tanken om de race uit te rijden bv.
is het mogelijk om iets van een overlay te krijgen in VR?
heb wel OVRdrop gevonden maar dat lijkt niet goed te werken met Iracing.
en heb nog wat gevonden met Voice Attack icm. The Digital Race Engineer maar wil graag eerst weten hoe het werkt voordat ik daar geld aan uit ga geven.
het liefst heb ik gewoon een overlay die ik naast mijn blackbox info kan zetten in VR.
Nu de vriendin nog even paaien dat ze mij twee avonden moet missen deze week
dat heb je waarschijnlijk verkeerd gezien JoepJoepW schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:25:
Jamie Wilson heeft tijdens maken van de foto's ook nog een video vanuit zijn auto gemaakt van de GoT Rally Cross.
[video]
@diknmuis: Aan het eind ben je veel in beeld hangend op de bumper van Jamie.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
die gebruik ik al wel, ik wist alleen niet dat je er ook overlay's mee kon inzetten binnen andere apps.NinjaTrek2891 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:40:
[...]
Je kan de nieuwe Oculus Core Beta downloaden via de Rift applicatie ... zo kan je gehele monitoren of alleen specifieke apps zo in je Rift overlay zetten. Werkt perfect. Ik doe het met JRT.
ga ik vanavond even naar kijken.
was nog niet echt aan het praten tegen crew chief, ga dat ook even testen.martijn_8519 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:12:
Je kan met crew chief gewoon vragen: how much fuel do i need? En dan krijg je netjes antwoord hoor.
bedankt voor de antwoorden, hoop er vanavond bij te zijn.
heb alleen nog helemaal niks kunnen oefenen, dus even kijken of ik hem op de baan kan houden.
mocht dat niet lukken ga ik de tijd gebruiken om te oefenen voor de school van woensdag.
Watkins is niet zo'n hele moeilijke baan, dus dat moet wel goed gaan komen denk ik.sk1nny666 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:27:
heb alleen nog helemaal niks kunnen oefenen, dus even kijken of ik hem op de baan kan houden.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Die zien er nog niet gek uit. Toch wel leuk om weer eens te fotograferenDirkT schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:27:
Met grote dank aan Marco voor het meehelpen met foto's maken tijdens de GoT iRacing kart meeting heb ik vandaag eindelijk de tijd gevonden om de foto's online te gooien en te delen. Bij deze een link naar het album.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik zag toch jouw naam op de auto staan?diknmuis schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:11:
[...]
dat heb je waarschijnlijk verkeerd gezien Joep
Laatste stuk was eerst Hefford en dan Bob op het allerlaatst

| GoT | GTE Tournament 18S3-W3 | 25-06-18 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
| Weather |
| Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
| Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
| Same settings as IMSA series |
Ik hoop weer zo'n mooi vol veld te zien!
Mijn stream vanavond
ik voel me heel dom.NinjaTrek2891 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:40:
[...]
Je kan de nieuwe Oculus Core Beta downloaden via de Rift applicatie ... zo kan je gehele monitoren of alleen specifieke apps zo in je Rift overlay zetten. Werkt perfect. Ik doe het met JRT.
ik heb de core beta, en kan ik het home scherm ook van alles zien.
en vensters als los object krijgen.
maar als ik dan terug ga naar Iracing dan verdwijnt die.
hoe kan ik een venster krijgen binnen Iracing?
--edit--
ik voel me nu zeker dom.
er zit een kleine pin onder aan het window, die even aantikken en dan blijft die staan.
[ Voor 10% gewijzigd door sk1nny666 op 25-06-2018 17:06 ]
Geen idroelg90 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:50:
Wat zou de reden zijn van IMSA om af te wijken van een 45min race?
krijg het volgende:
Failed to connect to server
[ Voor 47% gewijzigd door sk1nny666 op 25-06-2018 19:42 ]
Ik 'zie' het.sk1nny666 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:41:
is de TS server uit de lucht?
krijg het volgende:
Failed to connect to server
We gaan er naar kijken anders wordt het een backup server...
Net even wat geoefend op Summit Point, ik kom rond in 1:07.6 ofzo. Niet denderend, maar er is geen setup op Setup Sync voor de Ferrari op die baan, dus ik heb de setup van Spa maar gepakt, is niet ideaal
Een avondje les in setups bouwen zou leuk zijn
[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 25-06-2018 19:51 ]
Ik heb gewoon op Summit met mijn Spa setup gereden. (Porsche)FastFred schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:50:
Ik kom er ook niet in.
Net even wat geoefend op Summit Point, ik kom rond in 1:07.6 ofzo. Niet denderend, maar er is geen setup op Setup Sync voor de Ferrari op die baan, dus ik heb de setup van Spa maar gepakt, is niet ideaal
[ Voor 91% gewijzigd door JoepW op 25-06-2018 19:53 ]
Livestream vanuit mijn auto van de race straks:
Cube Nuroad Race (2022)
Rick, ik rij ook in de Ferrari, en pak deze setup http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/Setups/Details/30834 met iets meer fuel erin (liter of 30) en links 1 tikje minder druk in de banden en uiteraard TC op 6 om hem uit te zetten.Zit nu op 1:06:64. Smooth is keyFastFred schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:50:
Ik kom er ook niet in.
bij de start iemand er vol achter in.
en een paar ronden later zelf gespind en word geramd.
ik stond erg ongelukkig maar kon ook echt geen kant op.
beetje jammer dat je dan naar je kop krijgt dat je voorrang moet geven.
als ik een grosjan had gedaan prima. maar ik stond stil.
maar goed ga wel even oefenen voor de school van woensdag.
Bij bocht 1 krijg ik eerst twee crashende auto's voor mijn neus die ik niet meer kan ontwijken en vervolgens wordt ik op het lange rechte stuk, tijdens het inhalen, zijwaarts de geleiderail ingedrukt.
Gelukkig hebben we de foto's nog...
Sorry, dat was ik. Als jij die paarse auto bent dan remde ik veel en veel te laat. Excuses.sk1nny666 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:18:
voor mij een zeer slechte race.
Ik moet duidelijk nog erg wennen aan het racen met de Porsche. Totaal geen constante rondjes en ook nog een paar keer flink gespind in de chicane
Voor de mensen die op een (kleine) singel monitor spelen: Hoe ziet jullie FOV eruit? Heb hier enorm mee lopen kloten voorafgaand.
Toevallig in de replay gezien, maar je stond niet stil hoor... Je begon om te draaien / dwars over de baan over te steken en daardoor kon Bjorn geen kant meer op. Die kwam aan de binnenkant voorbij en kan dan natuurlijk niet ineens uitwijken.sk1nny666 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:18:
Is lastig hoor, gebeurt iedereen wel eens, maar het beste is gewoon echt volledig stil te gaan staan totdat je zeker weet dat er niemand meer aan komt (F3 kijken).
We hebben ooit overwogen om dat te organiseren, met ook uitleg van telemetrie. Maar dat kostte toch te veel voorbereidingstijd. Dus helaas komt dat er niet van denk ik.FastFred schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:50:
......Een avondje les in setups bouwen zou leuk zijn
Dat was inderdaad iemand die niet rekening hield met het bekende harmonica effect. Je moet echt eerder remmen als je met een hele trein auto's op een bocht afgaat.sk1nny666 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:18:
.....bij de start iemand er vol achter in......
Dat incident heb ik toch even bekeken en je ging namelijk precies rijden toen Bjorn instuurde. Je stond dus niet stil zoals jij zegt. En idd stond je op een k-plek, maar stilstaan is beter dan rijden als je dwars staat. Ik snap de 'drang' om weg te komen, maar alles gaat zo snel voor diegene die er aan komt dat er dan niks meer aan te corrigeren valt en dus een ongeluk meestal onvermijdelijk is. Dus stilstaan is toch echt het devies.sk1nny666 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:18:
.....en een paar ronden later zelf gespind en word geramd.
Als je bij mijn ongeluk kijkt (laatste stukje van de stream hierboven) maak ik eigenlijk dezelfde fout. Patrick kan mij niet meer ontwijken tijdens mijn spin en ik 'bedenk' in een split second dat ik nu van de ideale lijn afgetikt wordt. Dus ik laat mijn auto rollen naar rechts en veroorzaak denk ik nog meer narigheid omdat 2-3 rijders (waaronder ook weer Bjorn) zich klem rijden tegen mij aan. Kortom ik had ook vol op de rem moeten gaan staan. Waarschijnlijk was het dan ook fout gegaan, maar dan had ik in ieder geval de juiste dingen gedaan.
Sorry daarvoor Bjorn, Robert en nog iemand (weet ff niet meer wie).
Verder denk ik dat het goed is dat we tijdens de 'School' ook nog even aandacht geven aan hoe je het beste een snellere rijder kan langslaten. Tijdens de tijd dat ik met de race meekeek zag ik een paar maal zeer behulpzame manoeuvres, die niet goed uitpakte en close calls waren of gaven.
Ja sorry dat ik wat kort was tegen jou. Had in diezelfde ronde in T1 al moeten remmen en uitwijken omdat iemand te breed ging en dan redelijk gewaagd terug de baan opkwam, dan was ik betrokken in dat incident met Joep en dan enkele honderden meters verder zag ik jouw net vertrekken en vol op mijn lijn komen, ik kon jou niet meer ontwijken. Was wat gefrustreerdsk1nny666 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:18:
voor mij een zeer slechte race.
Ja Joep ik zag je wat rond vliegen en remde gewoon genoeg af om te wachten op een gaatje, wilde ook niet bruut naar links gaan omdat ik dan ook nog iemand kon meenemen, ik ging waarschijnlijk dezelfde reactie gehad hebben in jouw geval.
Geeft niet. Ik snap het wel.diknmuis schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:34:
[...]
Ja sorry dat ik wat kort was tegen jou. Had in diezelfde ronde in T1 al moeten remmen en uitwijken omdat iemand te breed ging en dan redelijk gewaagd terug de baan opkwam, dan was ik betrokken in dat incident met Joep en dan enkele honderden meters verder zag ik jouw net vertrekken en vol op mijn lijn komen, ik kon jou niet meer ontwijken. Was wat gefrustreerd![]()
Ja Joep ik zag je wat rond vliegen en remde gewoon genoeg af om te wachten op een gaatje, wilde ook niet bruut naar links gaan omdat ik dan ook nog iemand kon meenemen, ik ging waarschijnlijk dezelfde reactie gehad hebben in jouw geval.
Ik was jullie net voorbij en ga de bocht er op scheef.
Dus ik dacht dat ik wel de tijd had om hem recht te zetten en weg te wezen. Maar ik zag te laat op mij F3 dat je er aan aan kwam. En voor me gevoel stond ik daar al even maar er hebben hier mensen het terug gekeken en zijn duidelijk dat ik daar fout zat. Dus daarvoor mijn excuses.
Mijn races gaan niet zo lekker de laatste tijd. Voor me gevoel te vaak iemand achterop waar je niks aan kan doen. En dan ga je gewoon gefrustreerd rijden en fouten maken. Van het weekeind op spa zelfs een keer iemand er achter in terwijl we nog achter de pace car zaten.
Vervolgens kom ik erachter dat ik nog op mn Q setup zit met te weinig brandstof. Er was nog 30 sec resterend, dus ik weer snel uit het grid en juiste setup eronder geknald.
Ik heb altijd gedacht dat zolang de gridtijd nog niet verstreken is je nog gewoon terug kan om daarna weer te gridden. Dat was dus niet het geval en kreeg ik een tow en kon pas starten vanuit de pit toen ik al op een ronde stond.
Verder qua race dus gruwelijk saai in mn eentje, links en rechts nog wat mensen in de berm tegengekomen maar verder was er niet veel te beleven. Nou ja, leermomentje en volgende keer beter.
[ Voor 6% gewijzigd door roelg90 op 26-06-2018 08:34 ]
HieroFastFred schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:36:
@flopdoc die vraag stelde ik hier vorige week geloof ik ook. Heet Crewchief en moet je apart installeren
Ik baal nog steeds van de race van gisteren. Is al de 2de GTE race die in ronde 2 eindigt voor mij.
kan gebeuren.AequitasII schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:13:
[...]
Sorry, dat was ik. Als jij die paarse auto bent dan remde ik veel en veel te laat. Excuses.
Ik moet duidelijk nog erg wennen aan het racen met de Porsche. Totaal geen constante rondjes en ook nog een paar keer flink gespind in de chicane![]()
Voor de mensen die op een (kleine) singel monitor spelen: Hoe ziet jullie FOV eruit? Heb hier enorm mee lopen kloten voorafgaand.
maar helemaal als je ergens achterin start moet je erg uitkijken voor bocht 1.
door het harmonica effect staat iedereen echt veel eerder stil als dat je verwacht.
vaak is het met scherpe eerste bochten file rijden.
ik probeer meestal optijd stil te staan en kijken of iemand gaatjes laat vallen waar ik hem tussen kan prikken.
en voor de FOV.
zet je scherm zo dicht bij mogelijk, en onder de instellingen in Iracing kan je de breedte en afstand tot je scherm instellen, en dan berekent hij de FOV voor jou. dit lijkt in het begin onmogelijk om mee te rijden.
je kan hem een paar tikjes hoger zetten maar niet te veel.
hierna kan je nog wel je stoel naar achter zetten om iets meer te zien, dit kan je doen in een replay.
naar cockpit camera te gaan en dan CTRL+F12 en daar kan je je stoel/camera naar achter zetten.
in het begin kan het heel erg wennen zijn om met de juiste FOV te rijden.
maar ga daar veel mee oefenen en als je er aan gewent bent word het ook makkelijker om constitente rondjes te rijden.
Ik denk dat Jacob je niet gezien had. Wel jammer idd.Maurice W schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:43:
Wat een ellende, mijn race was in de 1ste ronde al voorbij![]()
Bij bocht 1 krijg ik eerst twee crashende auto's voor mijn neus die ik niet meer kan ontwijken en vervolgens wordt ik op het lange rechte stuk, tijdens het inhalen, zijwaarts de geleiderail ingedrukt.![]()
Gelukkig hebben we de foto's nog...
Tijdens de practice zat ik er goed vooraan bij, en moest alleen Bas voor me laten die echt een waanzinnige pace had op WG. Stond er versteld van dat ik zelfs iets sneller was dan Dennis, die ik normaal gesproken niet bij kan houden in de GTE.
De quali ging dan alweer een heel stuk minder. Niet gezien dat we maar 10min hadden ipv de 15 normaal, en een slow outlap gedaan. 1e ronde meteen in de chicane een offtrack, dus toen maar rustig doorgereden, en ronde 2e een banker lap gedaan. Het idee was om daarna snel te pitten, nog een keer een slow outlap, en dan een laatste aanzet voor een snelle tijd. Nja, in mijn snelle ronde kreeg ik dus de finish vlag al, en dus maar 1 getimede ronde uiteindelijk... nja, was evengoed p5 volgens mij.
Start rustig aan gedaan, en achter Tom aangesloten. We konden met 5 man langzaam een beetje wegrijden van de achtervolgers, en na een paar rondes kreeg ik een goede run op Tom en kon ik hem aan de binnenkant bij de chicane voorbij. Daarna achter Dennis aan, het leek wel alsof hij rustig aan deed (dacht dat hij aan het fuelsaven was), dus een paar rondes later op dezelfde manier ook Dennis voorbij gestoken. Helaas waren Nick en Bas toen net een stukje los, en moest ik in de achtervolging. 1x kwam ik tot ong. 1s achter Nick toen we een achterblijver tegenkwamen waar ik een beetje voor moest uitwijken in de 180 graden bocht de boot uit. Hierdoor zat ik er weer bijna 2s achter, en kon ik weer opnieuw beginnen. Helaas te veel van mijn banden gevergd in mijn pogingen om weer bij Nick en Bas te komen, waardoor ik na mijn pitstop veel last van onderstuur begon te krijgen. Dennis kon hierdoor weer aansluiten, wat een stevig gevecht opleverde
Ondertussen waren Nick en Bas aan de horizon verdwenen, maar een P3 ben ik zeer tevreden mee.
Cube Nuroad Race (2022)
Popcorn: http://members.iracing.co...ist/3609367.page#11104503
[ Voor 26% gewijzigd door JoepW op 26-06-2018 17:21 ]
Ah, dank je!FastFred schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:36:
@flopdoc die vraag stelde ik hier vorige week geloof ik ook. Heet Crewchief en moet je apart installeren
Ik kon helaas voor jou niet vol op de rem omdat iemand achter mij zat, liet gas los en koos helaas de verkeerde kant. Sorry maar ik maakte een keus en deze was misschien niet de beste voor ons beide. En voor de andere slachtoffersJoepW schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:18:
Als je bij mijn ongeluk kijkt (laatste stukje van de stream hierboven) maak ik eigenlijk dezelfde fout. Patrick kan mij niet meer ontwijken tijdens mijn spin en ik 'bedenk' in een split second dat ik nu van de ideale lijn afgetikt wordt. Sorry daarvoor Bjorn, Robert en nog iemand (weet ff niet meer wie).
.
Volgens mij was ik een bewegend target, dus npPatrickPost1972 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:21:
[...]
Ik kon helaas voor jou niet vol op de rem omdat iemand achter mij zat, liet gas los en koos helaas de verkeerde kant. Sorry maar ik maakte een keus en deze was misschien niet de beste voor ons beide. En voor de andere slachtoffers![]()
Verder kon ik niet echt een vuist maken op deze baan, redelijke "eenzame" race gereden op P10. Is nog P11 geworden doordat ik na mijn stop een serieuze glijder maakte na wat gestuiter over de curbs, Bob zag het gebeuren. Die pakte ook mijn P10 haha, gelukkig hield ik hem uit de muur en kon ik door.
Op naar de volgende baan!
Nogmaals, NP. Kan gebeuren.GK86 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:06:
Was er gister ook weer bij. Helaas heb ik Joep rond getikt in 1 van de eerste rondes. Mijn fout, nogmaals mijn excuses....
ja sorry,had je inderdaad niet gezien, was bezig de auto onder controle te houden en uit te accelereren. Dacht dat ik clear wasJoepW schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:50:
[...]
Ik denk dat Jacob je niet gezien had. Wel jammer idd.
Joep,JoepW schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 06:01:
WOENSDAG 27 JUNI 2018
[afbeelding]
We gebruiken de GTE’s en oefenen op Summit Point – Main Circuit – School. We hebben voor Summit Point gekozen omdat alle type bochten erin zitten die we nodig hebben tbv de oefeningen en School omdat er dan meer pionnen staan ter orientatie. We gaan ons met name concentreren op een aantal ‘advanced’ zaken. Het is dan ook aan te raden om stabiel rondje te kunnen rijden voordat je meedoet aan deze school. Het hoeft absoluut geen super snel rondje te zijn maar je moet goed rond kunnen komen zonder ongelukken.........
Lees meer (verplichte kost) en schrijf je hier in.
Hoe kan ik TS testen? Heb het wel gedownload, maar weet nog niet of het werkt.
Of is morgen tijdens de warm up daar nog tijd genoeg voor?
Gr
Ernst
@JoepW ik had me ingeschreven, maar ik was een afspraak vergeten, weet niet of ik het redden ga. Als ik het red zie je me rond kwart voor 8 wel verschijnen.
Ik dacht slim te zijn door 2 keer mijn naam in te vullen, ik dacht als ik dezelfde naam opgeef dan past ie de bestaande entry wel aan, maar hij maakt een nieuwe, vandaar dat ik er dubbel in sta
Ik verwacht zelf rond 18:30 of 19:00 er te zijn, dan zijn er misschien ook al andere om je TS te testen.Miammi Vrice schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:09:
[...]
Joep,
Gr
Ernst
Top!RKD schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:26:
[...]
Ik verwacht zelf rond 18:30 of 19:00 er te zijn, dan zijn er misschien ook al andere om je TS te testen.
Ik ben er ook op tijd, test ik het dan even.
Bedankt.
Gr
Ernst
Kleine tip, regel alvast een push to talk knop, met voice activation gaat hij ook vaak aan als je schakelt bijv, dat is niet zo lekker voor de rest.Miammi Vrice schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:28:
[...]
Top!
Ik ben er ook op tijd, test ik het dan even.
Bedankt.
Gr
Ernst
In de eerste topic post staan de gegevens die je moet invullen dan zou het goed moeten gaan.Miammi Vrice schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:09:
[...]
Joep,
Gr
Ernst
Zie https://gathering.tweaker...3/0#communityfaciliteiten stukje naar beneden scrollen.
Push to talk button instellen en gaan met die banaan.
[ Voor 13% gewijzigd door PatrickPost1972 op 27-06-2018 09:57 ]
Of als je hoest of niest, stervens irritant.RKD schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:30:
[...]
Kleine tip, regel alvast een push to talk knop, met voice activation gaat hij ook vaak aan als je schakelt bijv, dat is niet zo lekker voor de rest.
Ik heb het push to mute knopje nog niet voor elkaar. Ik heb push-to-talk op m'n stuur prima werkend gekregen. Maar maak ik in TS een hotkey aan om audio van TS te muten dan blijft ie vrolijk doorspelen. Heb alle mogelijkheden al geprobeerd, ook gewoon even een knop aan gekoppeld op m'n toetsenbord, maar nop.
Ik wil graag de optie hebben om het hele kanaal te muten als ik kwali rij of als ik me wil kunnen concentreren tijdens de race, zonder dat ik moet Alt+tabben uit iRacing en dan weer terug.
vind het wel heel jammer, de rest veel leer plezier vanavond.
Jammer!sk1nny666 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:00:
damn mijn vriendin herinnerd mij er net aan dat we vanavond al een afspraak hebben staan. en deze waren we vergeten in de agenda te zetten. dus ik ben bang dat ik er vanavond niet bij kan zijn.
vind het wel heel jammer, de rest veel leer plezier vanavond.
Voor de advanced school is een klein clubje niet erg. Is goed voor de persoonlijke aandacht!FastFred schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:18:
Jammer, klein clubje vanavond...
[...]
Jammer!
[...]
ja vind het ook erg jammer, maar kan er jammer genoeg niet onderuit.
mocht er in de toekomst nog weer een school voor rookies komen ben ik zeker van de partij
Idemsk1nny666 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:28:
[quote]JoepW schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:26:
[...]
Jammer!
[...]
ja vind het ook erg jammer, maar kan er jammer genoeg niet onderuit.
mocht er in de toekomst nog weer een school voor rookies komen ben ik zeker van de partij
Gefeliciteerd!
Ik heb zojuist een korte mail met een PDF aan de deelnemers van de school gestuurd. Ik heb er geen direct mailing van gemaakt, maar via BCC verstuurd. Het kan dus zijn dat de mail in je spambox is beland.
[ Voor 42% gewijzigd door JoepW op 27-06-2018 13:59 ]
Dank je!!JoepW schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:54:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik heb zojuist een korte mail met een PDF aan de deelnemers van de school gestuurd. Ik heb er geen direct mailing van gemaakt, maar via BCC verstuurd. Het kan dus zijn dat de mail in je spambox is beland.
Iemand tips voor (Nederlandse) events etc?
Zou het leuk vinden om het 1 en ander te leren :)!
Verwijderd
Deze leagueNiekvl schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:33:
Ik wil IRacing ook weer is goed oppakken.
Lees de openingspost door, meld je aan voor de league. Installeer TS en kom op maandag avond kijken of je het wat vind.Niekvl schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:33:
Ik wil IRacing ook weer is goed oppakken.
iRacing.com will be coming down for deployment of the 2018 Season 3 Patch 2 Release tomorrow, June 28th, beginning at 9:00am EST.
This maintenance will affect all iRacing.com regions and members will be unable host or join sessions during the downtime. The Test Drive iRacing service will be online during this downtime.
iRacing.com Downtime Schedule:
CEST
Thu 2018-06-28 0900 Overlap Sessions Prevented*
Thu 2018-06-28 1500 Race Servers Unavailable
All times are subject to change.
Sessions in progress at the start of maintenance may be terminated. There will be no record of such events whether official or not.
*Hosted sessions are allowed to be created and run that do not overlap the "Race Servers Unavailable" time. For example, 6 hours before the maintenance period begins, you can create a hosted session that lasts up to 5 hours, but not one that lasts for 6 or more hours.
Inderdaad, dank voor jullie tijd (en tips)diknmuis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:58:
@JoepW @NickThissen @Scr33x0r @derx666 Bedankt voor jullie tijd, de andere mensen ook trouwens, gezellige leuke groep
Hopelijk wordt er dit jaar ook nog een nieuwe close racing school gegeven. Dan ga ik er zeker weer bij proberen te zijn
Gisteravond was er en een goede sfeer en volgens mij wel leerzaam. De leergierigheid loonde. Bij iedereen was verbetering zichtbaar en meetbaar.Ter lering en vermaak hieronder een video van Nick vergeleken met 3 deelnemers.
Het eerste deel laat alle laps op werkelijke snelheid zien en in het tweede deel heb ik alle laps even lang gemaakt (op basis van de lap van Nick) zodat je de lijnen kan vergelijken.
Onder de video de replay van mijn lap. Als je die gebruikt kan je goed zien waar ik rem en gas geef en hoeveel ik stuur.
Replay van mijn snelste rondje.
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 28-06-2018 12:09 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen