iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
He, we mogen niet op jou zeiken omdat je je best doet.JoepW schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:49:
“Sawtooth curb sounds have been updated.”
Whow!
Dat issue heb ik al ingediend na de s1 update.
Doe dat dan ook niet bij de iRacing devs die er wat van proberen te maken
NFI
Eigenlijk snap ik het niet, dat is het punt.frankivo schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:41:
[...]
He, we mogen niet op jou zeiken omdat je je best doet.
NFI
13 weken tot een grote update en dan net missen. Dat gebeurt wel vaker en geeft mij een ‘bepaald’ gevoel bij versie en issue beheer.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Valt me gewoon op dat Joep klaagt over dingen die zijn opgelost, vooral omdat hij ze al een poos geleden heeft gemeld.
Dat ze beter moeten nadenken over communicatie en doorgang (van met name grote events) ben ik het volledig met jullie eens.
frankivo schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:41:
[...]
He, we mogen niet op jou gzeiken omdat je je best doet.
NFI
Jij refereert aan een voorval afgelopen weekend waar ik van besloten heb niet verder op in te gaan aangezien er onwaarheden werden verteld en ik niet ga quoten uit ruim een jaar oude coordinatie direct messages, waar jij toen ook bij zat. Dus laat het aub rusten anders plof ik alsnog uit elkaar.frankivo schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:00:
Ik zeg ook niet dat het allemaal perfect is
Valt me gewoon op dat Joep klaagt over dingen die zijn opgelost, vooral omdat hij ze al een poos geleden heeft gemeld.
Dat ze beter moeten nadenken over communicatie en doorgang (van met name grote events) ben ik het volledig met jullie eens.
Edit: Ow ja.... ik doe dit in de vrije tijd & iRacing doet dit professioneel / zakelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 15-03-2018 18:50 ]
Gisteravond heb ik mee gedaan met de NiS race op Autoclub. Mocht je in de gelegenheid zijn en je wilt leuk oval racen, dan kan ik je deze race zeker aanraden. Bij een lange run kan er op meerdere lijnen geracet worden. Mijn oval iRating heeft een behoorlijke klap gehad, veel pech gehad met ongelukken of games die afsloten en pech met ongelukken een geen caution. Hierdoor zat ik gister in split twee met startnummer 4. Ik was dus meteen bang om nog meer iRating te verliezen.
Totaal de snelheid niet en ergens rond p20 van start. In het begin van de race iedere 6 rondjes een caution tot we eindelijk wel een lange greenflag run kregen. En toen begreep ik waarom ik geen snelheid had, ik ging wel goed met mijn banden om. Hierdoor kon ik zo de top 10 inrijden. Met 20 rondjes te gaan herstarte ik op p4. Helaas begon het caution feest toen opnieuw. Toch op p9 gefinished, eindelijk die dalende lijn uit mijn iRating kunnen halen:

derx666 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:20:
[...]
Ik zou die For 130 ook op 100 zetten als je je motor heel wilt houden. Plus dat de forcecurve dan niet meer lineair is, of gaat clippen
SEN: 900
FF: 100
SHO: OFF
ABS: OFF
LIN: OFF
DEA: OFF
DRI: 000
FOR: 100
SPR: OFF
DPR: OFF
In app.ini (C:\Users\<username>\Documents\iRacing) gebruik ik deze settings:
[Force Feedback]
allowXBoxOneOnWindows10=1 ; Set to 1 to talk to xbox one game pads on windows 10, warning the driver is buggy
alwaysRestartFX=0 ; Always restart force when updating it, set to true if wheel goes limp after a while
centerSpringPct=-1 ; Percent (0-100) of static centering spring force to apply, -1 is off. Not reccomended for use.
damperMode=0 ; Set damper effect type 0 = Damper 1 = Inertia 2 = Friction
damperSaturation=10000 ; Set damper saturation from 0 to 10000
dampingSliderSetsFriction=1 ; True if damping slider adjust friction effect, false to adjust wheels built in damping effect
debounceSeq_Ms=90 ; Add delay in Milliseconds to sequential shifter to reduce double shifts
disableAutoCenter=1 ; Turn auto center off on all force feedback devices
displayLinearInNm=1 ; Display the force level in peak Nm when using the linear mode
enableFanatecWheelDisplay=0 ; Enable the use of Fanatec wheel displays
enableG27WheelDisplay=0 ; Enable use of shift indicators on the G27 and clones
enableHotPlug=1 ; Set to 0 to turn off usb hot plugging in case you have usb disconnect issues
enableWheelDisplayBlink=1 ; Enable the display lights to blink when at the rev limit
FFBAlwaysReset=1 ; Reset the force feedback every time you enter your car, may help with some wheels.
FFBUseSimpleMinForce=0 ; 0 - Use smoothed min force, 1 - use old sharp min force
forceNoiseSuppression=0 ; Remove noisy joystick axis, even if they are calibrated by hand
forceResetBeforeInit=1 ; Force a reset of the whole FFB system every time we create or destroy a FFB effect
initialMoveThreshold=30 ; Minimal amount of motion needed to detect initial movement of a joystick when calibrating
initOnlyNewDevices=1 ; Set to 0 to force all devices to reinitialize when a device change is detected
invertFFBForce=0 ; Reverse the force feedback effects, if your wheel is spinning the wrong way
reinitFanatecWheelDisplay=0 ; reinitialize the fanatec wheel display when reconnecting devices this may cause issues
seperateXBox360Triggers=1 ; Set to 1 to seperate the XBox 360 joystick triggers into there own axes
steerAverageSteeringTorque=0 ; True averages 360 Hz data down to 60 Hz, false uses last sample
steeringBumpStop_Deg=15.000000 ; degrees into bump stop before max force
steeringDampingFactor=0.050000 ; Damping factor adjust down if damping becomes unstable, defautlt to 0.05
steeringDampingMaxPercent=0.000000 ; Maximum amount of damping to apply, adjust this to set damping level, values between 0.05 and 0.2 are best, overriden by damping slider
steeringDampingParkedMaxPercent=0.200000 ; Maximum amount of damping to apply when parked, adjust this to reduce wheel oscilation when parked, values between 0.05 and 0.30 are best
steeringFFBSmooth=1.000000 ; Percent of current FFB force to use vs average force, 1.0 = no average 0.001 = max average
steeringForceParkedPct=0.500000 ; Reduce FFB force by percent when parked, to help reduce oscilations
Ingame:
- Lineair aan
- Force: tussen 25 en 35NM afhankelijk van de auto
- Minforce 0
Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0
Bron: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3598743.pagequote: Alex Gustafson in "2018 Season 2 Patch 1 Hotfix 1 March 16th 1300UTC"iRacing.com will be coming down for deployment of the 2018 Season 2 Patch 1 Hotfix 1 Release on Friday, March 16th, beginning at 9:00am EDT.
This maintenance will affect all iRacing.com regions and members will be unable host or join sessions during the downtime. The Test Drive iRacing service will be online during this downtime.
iRacing.com Downtime Schedule:
CET
Fri 2018-03-16 0800 Overlap Sessions Prevented*
Fri 2018-03-16 1400 Race Servers Unavailable
Ik gebruikte (G27,T300) en gebruik nog steeds (TSPC) iRacing's suggested FFB dat verschijnt in je black box. De "in-windows" eigenschappen moeten dan wel op standaard staan heb ik ondervonden. (voor thrustmaster sturen toch)replica17 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:02:
Ben nieuw in iRacing... welke FBB settings (wiel + ingame) gebruiken jullie?
Ik heb Fanatec CSW 2.5 + forza wheel
In 2010 begonnen met iRacing. Altijd met redelijk veel pauzes tussendoor gespeeld. iRacing is helaas niet iets wat je 1 dag in de week voor 30 min kunt doen.
Laatste tijd weer actief begonnen. Probeer dit seizoen in ieder geval elke week IMSA te doen en de NiS Oval op z`n tijd.
Ik probeer er binnenkort bij te zijn op een maandag
Groet,
Tom
Same. Ik werd gedurende de eerste ronde drie keer aangetikt. Het gekke is dat de auto daarna prima aanvoelt maar je mist gewoon overal een beetje snelheid. In practice kwam ik 1 seconde tekort op de snelste, tijdens de race was het 3 of 4 seconden.NickThissen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:43:
Eerste race in de LMP1 was een complete tijdverspillingTwee keer van achter geraakt in lap 1, daarna verloor ik 3s per lap. Kansloos dus en maar gestopt na 20 min ofzo, heb wel wat beters te doen. Hoop dat het niet weer zo'n auto is waar je iedereen aan de kant kan beuken en alleen de ander schade oploopt (kuch rallycross).
Heb jij trouwens al enig idee wanneer Setup Sync ook de Audi R18 en Porsche 919 ondersteund?
Bron: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3598788.pagequote: Alex Gustafson @ iRacing Forum 2018 Season 2 P1 Hotfix 1 Release NotesThis release focuses on fixing critical issues with our 2018 Season 2 Patch 1 deployment.
CHANGE LOG:
Audi R18
- Fixed an issue that was causing this vehicle to get stuck in a pit stall after removing a windshield tearoff.
Dallara IR18
- Season setups have been updated.
Dirt Midget
- Season setups have been updated.
Dirt Sprint Car
- (ALL) - Fixed an issue where some old setups would load with incorrect fuel.
Dirt Sprint Car - Non-Winged
- (ALL) - Fixed an issue where some old setups would load with incorrect fuel.
Porsche 919 Hybrid
- Fixed an issue that was causing this vehicle to get stuck in a pit stall after removing a windshield tearoff.
Ze staan er nu bij!tim.w schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:54:
[...]
Heb jij trouwens al enig idee wanneer Setup Sync ook de Audi R18 en Porsche 919 ondersteund?
Verwijderd
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Moment dat het gebeurde reed ik toevallig lang iemand die zijn races altijd streamed, dus was wel benieuwd hoe het er uit ziet voor de rest. Maar terwijl ik niemand meer om me heen zag, zag de rest in de server mij nog bijna een volle ronde langer, precies tot het moment ik van de server werd gekicked!
Hier de video. Het moment dat ik niemand mee zie is ronde 13 op de exit van bocht 2 (Een oval heeft 4 bochten
YouTube: iRacing NIS Fixed Autoclub... Top split. De estrenos varios
Helaas toch nietThe_FrankO schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:07:
...eindelijk die dalende lijn uit mijn iRating kunnen halen:
[afbeelding]
De race was de eerste 70 rondjes groen. Ik was de enige die het met 1 stop zou kunnen redden, het zag er naaruit dat een top 3 mogelijk zou zijn. Echter kwam dan toch die caution
Mja... tenminste dit keer geen caution en weer eens in de leadlap gefinished in de zaterdag ochtend split...

De tweede split komt nu wel heel erg dichtbij
Ow en blijkbaar heb ik iemands race bij lap 0 verpest met mijn “move”:
Edit:
De 17:00 race was een stuk beter. Laatste 50 rondjes groen en hierdoor naar p3 kunnen rijden. Toch tevreden naar Martinsville dus
[ Voor 6% gewijzigd door The_FrankO op 17-03-2018 19:37 ]
Netjes gedaan! Ik wou hem ook rijden maar had er geen rekening mee gehouden dat de race een uur eerder wasThe_FrankO schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:31:
[...]
De 17:00 race was een stuk beter. Laatste 50 rondjes groen en hierdoor naar p3 kunnen rijden. Toch tevreden naar Martinsville dus
Mooie save
Woeps. Van de week op het werk gehad dat ik een meeting had gemist omdat die Amerikanen het nu al een uur eerder doen...BobvK schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:57:
[...]
Netjes gedaan! Ik wou hem ook rijden maar had er geen rekening mee gehouden dat de race een uur eerder was
Ik heb deze race ook alleen kunnen doen doordat we de VLN race voortijdig hebben gestaakt. Na een disconnect en een wat ongelukkige situatie met een spinnende achterblijver had dat niet zoveel zin meer.
Dat het met opzet gedaan is wil ik niet zeggen. Maar hij had waarschijnlijk wel de risico’s voor zijn race meegenomen in de overweging. Ik hoor van mijn spotter “3-wide you are in the middle”, ik zie niemand met een single screen dus leek mij het beste om de baan vast te houden. Hierdoor ging ik dus niet naar boven wat je normaal wel doet. Op de voicechat begon hij meteen dat ik hem “Aric Almirola-ed”. Geen idee naar wel incident hij refereert.PatrickPost1972 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:40:
[...]
Mooie save![]()
maar heb wel het gevoel dat hij het expres deed.

misschien hierop?
[ Voor 22% gewijzigd door TkillaB op 18-03-2018 18:39 ]
Hier kan ik wel komen via Google https://support.thrustmaster.com/en/product/t300rs-en/ maar dan alsnog geen drivers dus.
EDIT: gevonden op SoftPedia
[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 18-03-2018 18:58 ]
eerste race was er nen gedubbelde die mij 15 rondes lang kwam storen in de strijd voor de vijfde plaats, om me dan in de laatste ronde van de weg te duwen. Al een geluk zonder veel schade en ben dus als zesde kunnen eindigen.
Tweede race mis ik de start en wordt nog voor bocht 1 mijn voorwiel scheefgezet door iemand die me inhaalde.
laatste race goede start, chaos in bocht 1 kunnen ontwijken en na een paar rondes tot op de derde plaats geraakt, met een andere gegadigde voor die plek vlak achter mij. Gaat lang goed, tot hij na een ronde of 10 wat te laat remt en mij mee het grint in neemt. Schade viel nog mee, met licht tijdsverlies tot de pits geraakt en uiteindelijk 6des geëindigd

Vanavond gaan we naar Brazilië naar het Autodrome Jose Carlos Pace oftewel Interlagos.
GoT | Monday Skippycup 18S2-W2 | 19-03-18 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Restricted fuel to force a pitstop. |
Alle serie details: https://www.got-racing.eu/?page_id=75
De huidige stand: https://www.got-racing.eu/?page_id=4104
Tot vanavond!
Protip: altijd een offline kopie van je benodigde drivers bewaren. Ik heb iets van 1GB aan drivers in mijn Install mapje staan, variërend van de laatste 3 videodrivers, alle moederborddrivers, software voor mijn stuur, etc. Thrustmaster heeft er al eerder dagen uitgelegen, gingen toen zelfs geruchten dat ze failliet zouden zijn.FastFred schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:58:
Wil ik net verder met het afronden van m'n race pc zodat ik vanavond wat rondjes kan rijden, ligt de site van Thrustmaster eruitEn zonder Thrustmaster drivers worden mijn pedalen niet fatsoenlijk herkend (rempedaal zelfde as als de flipper voor opschakelen). Argh...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dus ik heb 2 weken terug ofzo alles weg geflikkerd

Website van Thrustmaster doet 't inmiddels weer, in een nieuw jasje
[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 19-03-2018 12:18 ]
Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0
Ik heb zelf geen V3 pedalen, maar mijn advies: probeer uit, voel wat je prettig vindt en waar je consistent mee bent. Durf te veranderen. Zorg wel dat je in iRacing de Brake factor (of iets dergelijks) op 0 hebt staan. Anders is je loadcell rem helemaal niet meer lineair (in zoverre de Fanatecs dat al zijn, bij mijn oude V2 pedalen had ik daar wel wat twijfels bij nl.).
Cube Nuroad Race (2022)
Cube Nuroad Race (2022)
Eh, net te weinig brandstof. In de laatste ronde 2 plekken terug moeten geven. 6e geëindigd... Zometeen laatste pogingFastFred schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:26:
Ja hoor, official race in de Skip. Laatste kans om er op LRP wat van te maken. Start ik weer zo hoog...
EDIT: 2e race een ronde tijd gereden voor P1, maar helaas met 1 miniscuul incje. Waardoor ik 1 na laatste startte.
Het geheim is dus, achteraan starten, iedereen voorbij rijden die langzamer is dan jou en tegen de tijd dat je in de top 5 zit is het veld al wat uit elkaar getrokken en kun je rustig je rondjes rijden en mooi punten binnen harken
Race Results
Hoe ging het in de Skippycup?
[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 19-03-2018 22:11 ]
Lekker close racen.
Maar waar zijn de deelnemers 13 of 14 rijders of zo.
(community met 150 rijders en league met 250 leden)
Af en toe

btw @JoepW foutje in de puntentelling
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Inderdaad zit er iets fout, maar had geen zin om dat uit te zoeken. Zal ik morgen ff bestuderen
Hier mijn live stream.
Kon zijn dat je het niet gezien had vandaar de melding. Nog vlug enkele rondjes op Mosport gedaan, dat is nog niet zo simpel met de skip.JoepW schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:00:
[...]
Inderdaad zit er iets fout, maar had geen zin om dat uit te zoeken. Zal ik morgen ff bestuderen
Jij verdedigd zo goed, dat was me vorige race ook al opgevallenJoepW schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:46:
De Skippycup was echt weer leuk.
Lekker close racen.
Af en toe
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Lap 2 begon, Dirk haalde me in op S/F en ik hem meteen weer in turn 3. Doordat ik Dirk een beetje ophield kwam Nick naast Dirk te zitten, en zij bleven vechten tot het einde van de ronde (eigenlijk tot in bocht 1). Hierdoor had ik ineens een gat van dik 1s richting turn 3, en ik had al gezien dat ik sneller was in het midden gedeelte waar de draft een stuk minder is. Daar kon ik nog een paar tiende uitlopen, en langzaam maar zeker werd m'n voorsprong groter. Ik verloor wat tijd in mijn pitstop op Nick, maar mijn voorsprong was toen al dik 7s. Daarna relatief rustig naar de finish gereden.
Op de een of andere manier ligt Interlagos me wel. Ik vind het ook een leuke baan, dat in tegenstelling tot de baan waar we zaterdag met de MX5 op rijden (Summit blergh...)
Cube Nuroad Race (2022)
Sorry. Ik probeer er bij te zijn, maar ik heb er gewoon niet altijd tijd voor.JoepW schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:46:
De Skippycup was echt weer leuk.
Lekker close racen.
Af en toe
Heb al ondervonden dat de skip barber wat vergevingsgezinder is geworden in vergelijking met drie jaar geleden, of ik rijd er soepeler mee, dus mogelijks zal ik me voor volgende race al durven aan te melden
De skip is de gas los overstuur reactie al een paar jaar kwijt en daardoor een van de leukste autos van iRacing geworden met een enorme community.dengregg schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:09:
ben momenteel nog wat terug aan het oefenen maar eens ik volledig vertrouwen heb in mijn vermogen de wagen volledig te beheren en ik de tijd vind om het circuit uit te testen zal ik ook terug gaan meedoen (alhoewel ik in het verleden ook niet echt een vaste racer was hier).
Heb al ondervonden dat de skip barber wat vergevingsgezinder is geworden in vergelijking met drie jaar geleden, of ik rijd er soepeler mee, dus mogelijks zal ik me voor volgende race al durven aan te melden
Ik begin alvast met oefenen op de Twin Ring.
De Skip is niet zo heel lastig, en met wat kleine tips hier en daar kun je je al snel een hoop verbeteren. Dat gecombineerd met de flinke draft leidt er al gauw toe dat je in plaats van alleen, lekker met een groepje kunt meerijden, en vechten.
Cube Nuroad Race (2022)
Moet je maar wat van het gas af jijderx666 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:22:
Het is toch een stuk leuker als het veld dichter bij elkaar zit,
Dat was ook het moment dat ik het hybride systeem overschakelde naar automatisch om een handeling minder te hebben. Nadeel van automatisch was wel dat er slechts minder dan 10% capaciteit overblijft, het is noodzakelijk om de laatste sector nog zo'n 20% te hebben om mn na de laatste bocht nog even kort te kunnen boosten. In auto-stand wordt teveel gegeven op momenten dat ik het niet nodig heb zodat rondetijden wat achteruit gaan.
Echter was m'n voorsprong op de wagens achter me dermate dat iets verlies per ronde prima kon. Sowieso gingen mijn rondetijden wat achteruit want ik had te weinig geoefend om bandenslijtage en het effect daarvan op het rijgedrag in te calculeren en het rijden daarmee aan te passen. Ook had ik de pitstop niet geoefend en zie nu bovendien een reden om te kijken naar Kutu of JRT voor een fuel calculator want komende weken is er weinig tijd om te oefenen. Het is nu eenmaal zo dat als je voldoende tijd hebt om te oefenen je ook weet wat je bij moet tanken.
Afgelopen seizoen heb ik voornamelijk GT3 en af en toe GTE IMSA gereden. Helaas is er geen tijd om zowel GT3 als Le Mans serie te doen maar ik zag dat de Skippy in week 6 naar de Nordschleife gaat, dat mag ik beslist niet missen..!!
Deze was coolA1AD schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:16:
[...]
Jij verdedigd zo goed, dat was me vorige race ook al opgevallen
Als @Jan Hein me me had 'geboxd' was me dit niet gelukt.
Joep, waar haal je die HUD vandaan met snelheidsinformatie?JoepW schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:00:
[...]
Hier mijn live stream.
[video]
Ik zag recent een video van Empty Box langskomen waarin ook informatie over zijn positie en hybrid charge wordt weergegeven tijdens de replays. Ik zou graag willen weten hoe ik dat werkend krijg in Iracing.
Ja inderdaad. je was me echt net te snel af. Ik had sneller de binnenkant moeten verdedigenJoepW schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:34:
[...]
Deze was cool
[video]
Ik zag gisteren dat filmpje ook in het hotel. Dat was een super sterk veld!tim.w schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:39:
[...]
Joep, waar haal je die HUD vandaan met snelheidsinformatie?![]()
Ik zag recent een video van Empty Box langskomen waarin ook informatie over zijn positie en hybrid charge wordt weergegeven tijdens de replays. Ik zou graag willen weten hoe ik dat werkend krijg in Iracing.
[video]
Matt meldt in het begin dat de hybrid charge in de replay niet klopt. Dat hij op het lange rechte stuk tot 60% boostte (?) en het laatste beetje gebruikt bij het opkomen van het rechte stuk.
Hij had overigens ook een aftellende lapcounter (oranje) linksonderin? Kun je die tijdens het rijden ook krijgen?
Staat in de de Topic Start
Daar kan je werkelijk alles mee op je stream toveren.
En je kan de info ook op een 2de / 4de scherm of als overlay op VR of via een webserver op een ander apparaat tonen
Ik gebruik het dus als overlay en op een tablet als mega F3 en voor brandstof calculatie.
Je was lekker op dreef Joep! Met dat onderstuur was het wat lastig om er nog naast te komen daar en dan zit je sowieso snel ook weer aan de verkeerde kant voor de volgende bocht naar linksJoepW schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:34:
[...]
Deze was cool
Was echt weer super leuk rijden zo dicht op elkaar. Je moet heel precies en tactisch sturen en eigenlijk een beetje samenwerken om snel te zijn en de aansluiting niet te verliezen.
Video:
Download:
https://www.dropbox.com/s...ingHybridDash_v1.zip?dl=0
Geen installer, gewoon unzippen en de exe starten.
Een ding: net als bij JRT gaat de Deployment balk pas goed werken nadat je voor het eerst echt op 100% hebt gezeten. Pas nadat hij terug naar 0 springt (na je eerste rondje / outlap dus) gaat hij waardes geven, en die waardes kloppen alleen als je daarvoor al echt op 100% zat. Zo niet dan kan hij paar procent verschillen.
Hersteld.
https://www.got-racing.eu/?page_id=4104
[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 21-03-2018 06:15 ]
Als je je rondjes laat loggen door VRS kan je na een rondje of 5 oefenen al weten wat je verbruik is en heel makkelijk uitrekenen wat je nodig hebt voor een volledige race.mowa schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:28:
Ook had ik de pitstop niet geoefend en zie nu bovendien een reden om te kijken naar Kutu of JRT voor een fuel calculator want komende weken is er weinig tijd om te oefenen. Het is nu eenmaal zo dat als je voldoende tijd hebt om te oefenen je ook weet wat je bij moet tanken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Mistlampen op de SkipJoepW schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:33:
Weet je wat ik mis met dat dynamisch ingestelde weer: een keer een race in de mist

VRS, craigsetupshop.. allemaal pay to win services
Gelukkig hebben we nog Nick die ons iracing setup sync gratis ter beschikking stelt
Zoveel mensen ken ik niet die maandelijks 5 of 10 dollar aan VRS overmaken. Het is een leuk product, maar niet aan mij besteed. Ik denk dat ze meer gericht zijn op de beginnende iracers met cash to burn en die denken dat ze sneller gaan als ze een setup hebben van een top rijder. En dan zijn de setups die daar gedeeld worden vaak niet eens de setups waar ze zelf mee rijden in de diverse kampioenschappen (tenminste niet die waar setup daadwerkelijk een klein verschil maakt).
Cube Nuroad Race (2022)
Pay to win betwijfel ik. Vooral aan de road kant is een set-up toch nogal persoonlijk. Ik heb bij VRS ook altijd het idee dat het zeker niet de set-ups zijn waar ze zelf mee rijden.Scifo83 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:53:
VRS, craigsetupshop.. allemaal pay to win services
Als ik lees dat Craig zo'n 20 uur per week stopt in die set-ups dat het niet meer dan normaal is dat hij daar een vergoeding voor vraagt. De tijd dat alles maar gratis is op het internet is al lang en breed voorbij.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ach, je staat al als sponser op de got skins, wat wil je nog meerNickThissen schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:26:
Nou ja, de belangrijkste reden dat alles nog gratis is, is zodat ik me niet gedwongen voel om problemen meteen op te moeten lossen en niet voor 24/7 support hoef te zorgen. Als er nu iets mis is zoals bijv het gekloot met de host dan neem ik rustig mijn tijd en als iemand klaagt dat het te lang duurt kan ik ze er gewoon op wijzen dat ik er toch echt mijn eigen tijd en geld in stop en dat ze maar geduld moeten hebbenAls ik er geld voor ga vragen (vooral maandelijks/jaarlijks) dan kan ik dat niet maken.
Breakeven op de hosting kosten zou ik al helemaal prima vindenA1AD schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:27:
[...]
Ach, je staat al als sponser op de got skins, wat wil je nog meer
Goed id.NickThissen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:53:
[...]
Breakeven op de hosting kosten zou ik al helemaal prima vindenDat lukt met huidige donaties niet meer. In het begin kwam er wel eens een tientje binnen en daarvoor kon ik 3 maanden hosting betalen maar tegenwoordig is het opgedroogd
Misschien dat ik eens een progress bar met donation goal ofzo ga inbouwen haha.
Heb morgenavond tijd en ga ik ff kijken. In het begin had ik die telemetrie nog lopen maar op een gegeven moment na een verse installatie niet meer geïnstalleerd.Phydomir schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:56:
[...]
Als je je rondjes laat loggen door VRS kan je na een rondje of 5 oefenen al weten wat je verbruik is en heel makkelijk uitrekenen wat je nodig hebt voor een volledige race.
Zag ook dat Kutu een betaalde en gratis versie heeft, ga die gratis versie ff checken. Kan van alles op een 2e scherm meedraaien.
Bedankt, ziet er goed uit, morgen ff checken.NickThissen schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:22:
Hier mijn Hybrid Dash tooltje voor degene die interesse hebben. Geen configuratie nodig, gewoon starten, schalen zoals je wil en rijden.
Video:
[video]
Download:
https://www.dropbox.com/s...ingHybridDash_v1.zip?dl=0
Geen installer, gewoon unzippen en de exe starten.
Een ding: net als bij JRT gaat de Deployment balk pas goed werken nadat je voor het eerst echt op 100% hebt gezeten. Pas nadat hij terug naar 0 springt (na je eerste rondje / outlap dus) gaat hij waardes geven, en die waardes kloppen alleen als je daarvoor al echt op 100% zat. Zo niet dan kan hij paar procent verschillen.
Ik geloof ook niet dat er sprake is van pay to win. Bij VRS is er wel degelijk sprake van enige commercie (al is het slechts om hun naam te verspreiden) er is echter wel een groep enthousiastelingen met hun hobby bezig en om anderen ondersteuning te bieden.Phydomir schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:02:
[...]
Pay to win betwijfel ik. Vooral aan de road kant is een set-up toch nogal persoonlijk. Ik heb bij VRS ook altijd het idee dat het zeker niet de set-ups zijn waar ze zelf mee rijden.
Als ik lees dat Craig zo'n 20 uur per week stopt in die set-ups dat het niet meer dan normaal is dat hij daar een vergoeding voor vraagt. De tijd dat alles maar gratis is op het internet is al lang en breed voorbij.
In de tijd dat ze nog gratis waren heb ik weleens wat van hun GT3 setups meegenomen maar imo waren dat meer baseline setups. Op zich goede setups maar je moest er nog aan sleutelen om aan je wensen aan te passen.
Die van Craig sluiten zeer goed aan bij mijn rijstijl en heb er dan ook geen moment over getwijfeld om een abo te nemen.
Voor de Ford GTE en Audi R18 gebruik ik die van David John Gibbons. Dat zijn echter enigszins conservatieve setups die je al dan niet wat aan kunt passen.
Ik heb helaas niet de tijd om urenlang aan een setup te sleutelen. De schaarse tijd die ik heb steek ik dan ook in wat oefenen en een race.
Weet dat het zielig overkomt, maar is er toevallig een promo code voor het renewen van de sub?
een beetje korting doet de Nederlander altijd goed..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Use Promo Code PR-30Off32018Nickrsd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:24:
helaas is mn abbo verlopen, en heb eigenlijk weinig gespeeld laatste tijd.
Weet dat het zielig overkomt, maar is er toevallig een promo code voor het renewen van de sub?
een beetje korting doet de Nederlander altijd goed..
Save 30% When You Reactivate
meteen maar gedaan! thnxdriescuit schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 00:53:
[...]
Use Promo Code PR-30Off32018
Save 30% When You Reactivate
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Hopelijk is er dan minder crazyness.
Zat ik met je mee te kijken en helaas zat je links van een porsche, die jammer genoeg dat grote zwarte vlak aan de linkerkant heeft. Was erg lomp wat daar gebeurde.Phydomir schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:48:
6 races gedaan dit seizoen in de Lmp1 en eigenlijk maar een slechte race gehad waarbij ik er af ben gereden in een zelfde situatie als dat Nick beschrijft. Vind het een leuke serie.

Ik ben er nog niet overuit of ik Martinsville nou leuk of juist beangstigend vind. Het is in ieder geval wel altijd erg leuk op de voicechat met geïrriteerde mensen
Verwijderd
Mijn stream is de laatste link in mijn signature of te vinden op de live pagina op onze site.
En natuurlijk is er een live broadcast!
Volgende race moet ik helaas laten schieten in verband met een dubbele afspraak, volgende race wordt voor mij ook moeilijk omdat ik dan niet thuis ben waarschijnlijk dus Mid-Ohio zal mijn volgende afspraak zijn.
Net het incident terug bekeken en dat is inderdaad geen plaats om een move te doen,hij had al 2 laps terug ook iets dergelijks gedaan bij mij, idem op silverstoneArfman schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:00:
Mja, kut. Werd er in lap 12 afgetikt bij het ingaan van de laatste bocht, wat mijns inziens toch echt geen plek is om in te halen. Daarna schade en elke keer problemen bij het ingaan van turn 3 hierdoor. Lap 25 ergens ging het mis en hing ik in de bandenstapels. Reed op dat moment toch al zowat laatste dus doei.
Volgende race moet ik helaas laten schieten in verband met een dubbele afspraak, volgende race wordt voor mij ook moeilijk omdat ik dan niet thuis ben waarschijnlijk dus Mid-Ohio zal mijn volgende afspraak zijn.
Eerste race werd ik van achter aangetikt in de eerste ronde en daarna was ik snelheid kwijt. Ik maakte zelf nog een fout, dus dat was niet zo’n succes.
2e race in stuk hogere sof.. super quali ronde, vond ik zelf, maar toch maar 15e.
Eerste bocht direct een slowdown, dus ik kwam laatste te liggen. Uiteindelijk 7e gefinisht.
Ik vind het inschatten van andere coureurs nog erg moeilijk. Soms denk ik dat ze me de binnenkant gaan geven, maar dan pakken ze toch opeens de apex.
Sowieso vind ik het hybride verhaal erg lastig. Ik heb in gevecht gezeten met rijders die steeds heel langzaam waren, een fout maken en dat ik ze dan voorbij ga. Dan gebruiken ze vol boost om me weer in te halen om me daarna zonder boost te gaan blocken. Dat schat ik nog wel eens verkeers in, waardoor er wat close calls waren.
Maar goed, was enigzins te verwachten. Dus bij laatste ronde van m'n eerste tank houd ik mijn lijn, "de racelijn", wordt toch nog achteraan aangetikt door LMP1. Ragequit.
En ik vind dat heel spijtig want er zit zo veel potentieel in multiclass racen.
Wat ik net heb gemerkt als lmp1 rijder is dat de meeste langzamere klasse rijders dus juist wel van de race lijn af gaan. Als iemand dat dan een keer niet doet komt dat onverwachts. Ik weet dat de racelijn behouden de juiste manier is, maar roch wordt je verwachtinf op een gegeven moment wat anders.driescuit schreef op zondag 25 maart 2018 @ 00:15:
Daarnet in de ARX de 6hr "lemans endurance" op Nurburgring geprobeerd, wat een scheisse-show. LMP1 zit nog vol met arcade gamers die waarschijnlijk nog nooit de term "racecraft" hebben gebruikt.
Maar goed, was enigzins te verwachten. Dus bij laatste ronde van m'n eerste tank houd ik mijn lijn, "de racelijn", wordt toch nog achteraan aangetikt door LMP1. Ragequit.
En ik vind dat heel spijtig want er zit zo veel potentieel in multiclass racen.
Hopen dat race control er iets aan gaat doen.diknmuis schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:15:
[...]
Net het incident terug bekeken en dat is inderdaad geen plaats om een move te doen,hij had al 2 laps terug ook iets dergelijks gedaan bij mij, idem op silverstone

http://members.iracing.co...id=22635289&custid=274442
Cube Nuroad Race (2022)
Ik vind het een heerlijke track, mijn favoriete in de skip. Laatste keer een hard bevochten P6 in split 1.FastFred schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:58:
Een beetje eenzaam vooraan gereden na de rage quit van meneer Knight (die ging in ronde 2, bocht 2 het gras in), maar mijn eerste Skip overwinning is binnen![]()
![]()
http://members.iracing.co...id=22635289&custid=274442
De concurrentie is echt goed. 1m31.9 ofzo en Q7. Heel veel harder gaat het hier niet
[ Voor 8% gewijzigd door A1AD op 25-03-2018 14:36 ]
Als je weet hoe dit moet kun je deze regel toevoegen:
68.66.251.6 iracingsetupsync.nickthissen.nl
Daarna zou zowel de website als desktop client weer moeten werken (wel even de client restarten natuurlijk). Uploaden zou weer ingeschakeld moeten zijn, en de website (voornamelijk de setup list pagina's) zou een stuk sneller moeten zijn nu.
Ik krijg de Joe Real timing maar niet goed. Mijn avast blokt altijd die timing exe.
Zet ik de firewall even uit dan krijg ik beeld. Als ik bij de firewall bij de timing - application rule aanvink dat alle ports gebruikt kunnen worden dan pakt hij het nog steeds niet.
Bij elke andere wifi tool werkt alles gewoon in 1x. o.a dashmeter pro etc.
Heeft er iemand een gouden tip ?
Avast rommel er af, Bitdefender free erop?knightvision schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:10:
Heeft er iemand een gouden tip ?
[ Voor 19% gewijzigd door A1AD op 25-03-2018 16:17 ]
Het lukte me niet om net iracing op te starten. Cannot connect to server, ofzo..
PC opnieuw opstarten, loading error 40.. Loading error 40 opzoeken: Verwijder version_text bestandje..
Bestandje verwijderd, opnieuw downloaden.. Failed post-patch verification..
Nog een aantal keer proberen, geen geluk. Proberen Iracing service uit te schakelen, PC opnieuw opstarten.. Niets helpt.
Iracing oninstalleren en herinstalleren. Bestand wordt constant door anti-virus van de PC gegooid.
Antivirus uitschakelen, downloaden. Het bestand is beschadigd en en niet volledig.. Nog een keer downloaden, zelfde probleem.
Toch maar proberen te installeren: fatal error, bla bla bla, installatie stopt..
Geweldig dit. Hoe meer ik probeer, hoe verder ik van huis raak..
Dan maar mn raceje pluggen. Dat multiclass racen is nog flink wennen.. Toch wel hier en daar een foutje gemaakt of een gevaarlijke situatie gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 25-03-2018 16:37 ]
Jup, vind het ook een heerlijk vloeiende baan. Mijn doelstelling om C licentie te halen gaat ook we lukken gok ik zo. Zit na die 2 races van vanmorgen op D 3.40A1AD schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:35:
[...]
Ik vind het een heerlijke track, mijn favoriete in de skip. Laatste keer een hard bevochten P6 in split 1.
De concurrentie is echt goed. 1m31.9 ofzo en Q7. Heel veel harder gaat het hier niet
EDIT:
Ik snap nog niet helemaal hoe, maar er is wel contact geregistreerd, maar het was zo minimaal dat het geen incje opleverde en ik kwam zonder schade weg, die ander niet...

Ik zag hem bij het uitkomen van de bocht uitbreken, ik nam gas terug, ging hoog. Hij stuurde inmiddels net iets teveel tegen en kwam de baan weer op. Ik dacht 'we gaan mekaar raken, race klaar'. Ik passeerde en zag hem in mijn spiegel tegen de muur klappen. Dat ging net goed, ik kijk boven in m'n scherm en zie 3x onder elkaar 'car contact 0x'
En unclench
[ Voor 41% gewijzigd door FastFred op 25-03-2018 17:22 ]
Ik vind ze te bloated geworden.knightvision schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:20:
Avast rommel? ben al jaren tevreden gebruiker!ik wil dit graag behouden. Er moet gewoon een oplossing zijn qua instelling.
Hij mist de bocht volledig, schiet recht door en komt weer voor me op de baan.. Hij heeft een slowdown, maar hij blokkeert me volledig.. Ook is het een verrassend korte slowdown voor de shortcut die hij nam.
Is dit normaal rijgedrag? Want ik vond het best lomp. Ik had niet verwacht dat ie me zo hard zou blokken en ik had hem goed van achter aan kunnen tikken.
Sowieso is het raar dat hij een flinke shortcut pakt, maar dat hij er nagenoeg geen tijd mee verliest..
[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 25-03-2018 21:04 ]
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen