iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 136 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:06

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A1AD schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:55:
[...]

Niet helemaal! Toen was dat een trackday... En ging jullie toernooi de dag erna door.

Ik vond dit wel een mooie kans om het toernooi gelijkt te trekken met de serie. Ga je zeker wat volk door bij krijgen. En dit spaart de mensen die niet veel kunnen rijden en toch graag de serie willen doen een hele avond practice tijd.
Deze 12 race avonden niet. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Wij hebben gisteren de win gepakt in de 12 uur van Sebring in Split 3 met de Merc GT3. Deze keer kan je niet zeggen dat we gecheat hebben :p

We zaten in een split waar echt het niveau van de eerste 10 gelijkaardig was. P13 gestart en na een uur zat top 10 nog binnen 20sec ofzo. Ook is de wedstrijd niet beslist geweest door disconnects lijkt me op het eerste zicht.

Laatste half uur zaten we nog met 3 te strijden voor de overwinning. We zaten met fuel strategy niet goed leek me, maar ik denk dat Wim iets uitgedokterd had zodat we na onze laatste pitstop toch goed zaten.

Heb dan toch maar de winning overtake gedaan in het laatste half uur :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:50
Ik heb de livestream op iRacing gezien van Sebring. Een R8 die een volle 20 seconden stil bleef staan midden in een bocht 8)7

En daardoor uiteraard een ongeluk veroorzaakte.

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 11-03-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
[...]

Niet helemaal! Toen was dat een trackday... En ging jullie toernooi de dag erna door.

Ik vond dit wel een mooie kans om het toernooi gelijkt te trekken met de serie. Ga je zeker wat volk door bij krijgen. En dit spaart de mensen die niet veel kunnen rijden en toch graag de serie willen doen een hele avond practice tijd.
Goed idee! Echter doet Joep er gemiddeld een jaar over om dit soort (goede) ideeën toe te passen (kuch*Heleseizoenzelfdeautogebruiken*kuch) dus ik vermoed dat dit volgend jaar rond deze tijd doorgevoerd wordt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:28:
[...]

Goed idee! Echter doet Joep er gemiddeld een jaar over om dit soort (goede) ideeën toe te passen (kuch*Heleseizoenzelfdeautogebruiken*kuch) dus ik vermoed dat dit volgend jaar rond deze tijd doorgevoerd wordt!
Mag ik even primair reageren.

Wil je het overnemen / in de coordinatiegroep komen?

Kots!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:48

derx666

mecker ende blaet

[...]

WTF gast ?

Als je het niet eens bent moet je zelf maar iets gaan organiseren. Oh nee, dat is teveel werk, dus we zeiken anderen die hier meerdere uren per week insteken maar even af...

Om Joep even te quoten: KOTS |:( :r

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

[...]

Wat is dit nou weer? Iets meer respect voor de mensen die dit in hun vrije tijd allemaal regelen lijkt me wel op zijn plaats.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Niks te zien

[ Voor 100% gewijzigd door DarkPino op 11-03-2018 23:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Jullie hebben gelijk, had daar niets over moeten zeggen. Mijn excuses

[ Voor 87% gewijzigd door DarkPino op 11-03-2018 23:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:26:
Jullie hebben gelijk, had daar niets over moeten zeggen. Mijn excuses
Dat doe je nog steeds of heb ik iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

make love...not war.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
@dark pino dat kan wel op een andere toon...

Het is voor mij niet de intentie om kritiek te gooien naar de organisatie, louter eigen idee/gevoel in de groep te gooien...

Zij moeten rekening houden met meer dan 1 persoon. En we mogen allen de tijd en de professionele aanpak van deze league best wat appreciëren.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29

Arfman

Drome!

Ik wilde net zeggen, ik heb in mijn ~25 jaar multiplayer game ervaring nog maar zeer, zeer weinig mensen meegemaakt die de boel altijd zo netjes regelden en er zo lang zo consistent zoveel uren in staken (en ik heb LAN parties georganiseerd van 2150 man, ik heb dus vergelijkingsmateriaal). Hulde @JoepW !

Daarnaast is het natuurlijk volstrekt logisch dat er midden in een seizoen niets wordt veranderd aan de setup van het toernooi dus je bent sowieso 12 weken verder voordat een suggestie verwerkt kan worden. Tevens zijn in het verleden suggesties verwerkt die met een overweldigende meerderheid in een poll zijn aangenomen (o.a. op dinsdag racen ipv. maandag) om er vervolgens achter te komen dat er juist minder mensen aanwezig zijn, dus ik snap ook prima dat er voorzichtig wordt omgesprongen met dat soort dingen.

tl;dr: chapeau voor de organisatie hier!

Anyway, wat gaan de meesten hier racen naast het maandagtoernooi? Ik zit zelf te denken aan een seizoen GRC, kijken of ik in Class C kan komen voor de lol. Roadkant zal de LMP1 wel erg populair zijn maar ik snap nog lang niet genoeg van die hokken om goed rond te komen, misschien de Ferrari GTE maar weer eens de sporen geven. Jullie?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 10:21
Ik heb gisteren op Spa mijn eerste onofficiele races met de LMP1 gereden..

Eerste race reed ik met automatic deployement en base setup.. Het ging best goed, maar ik merkte dat ik op de rechte stukken voorbij werd geblaasd. 17e begonnen en 9e gefinished..

Daarna op low downforce trim gezet en manual deployement. Manual deployement werkt best goed en ik kon op de rechte stukken veel mensen inhalen. Na 22e te zijn begonnen en 6e te liggen in de laatste ronde begon mn vriendin me te storen en crashte ik :(

Het verschil in snelheid door de bochten en op de rechte stukken komt soms echt onverwachts, het is goed opletten, want de verschillen kunnen plotseling echt heel groot zijn.

Maargoed. 1 ding dat me opvalt, wat denk ik echt wel een probleem is van deze auto/auto's.

Als je iemand van achter aan tikt merk je er niets van, maar degene voor jou verliest de auto volledig. Ik ben meerdere keren aangetikt en telkens komt degene die de fout maakt er goed vanaf, maar het slachtoffer is de race verneukt.. Zelf 1x iemand van achter aangetikt in pouhon die ver off-pace was. Ik merkte niet eens dat ik m aan raakte, maar hij spinde.

Deze video laat zien wat ik bedoel. De LMP1 kan gewoon auto's aan de kant beuken als een sneeuwschuiver en heeft er zelf geen last van. In multiclass races kan dit echt races verpesten voor de langzamere klasses.

[Video: https://clips.twitch.tv/DelightfulVastTurtleDancingBaby]

Ik ben bang dat dat slecht rijgedrag in de kaart speelt.. Dan kan echt een heel slecht teken zijn voor de auto en de endurance races waar deze in rijdt.

Edit:

Over de ophef hier..

Ik heb nog nooit zo'n fijne game community gezien als hier. Met zo veel hart en inzet voor de community en voor het spel. Er wordt veel georganiseerd, de races zijn netjes en er kan naderhand fatsoenlijk gepraat worden over evt incidenten. Mensen die out of line zijn worden er op aangesproken, maar dit is zelden nodig.

Bijna elk seizoen zijn er weer polls om te kijken wat meer mensen aanspreekt. Dag/tijd/auto(s). Elk seizoen wordt er gesleuteld aan het toernooi om zoveel mogelijk deelnemers tegemoet te komen. Dat het niet altijd is zoals ik het wil is daarbij een gegeven, maar er wordt met iedereen rekening gehouden en iedereen krijgt de kans om z'n voorkeuren aan te geven of z'n zegje te doen.

Ik wil dus ook Joep en de rest zeggen dat ik het heel erg waardeer. De inzet, de instelling, de omgang. Alles.

[ Voor 37% gewijzigd door aicaramba op 12-03-2018 09:30 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Arfman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:43:
Anyway, wat gaan de meesten hier racen naast het maandagtoernooi? Ik zit zelf te denken aan een seizoen GRC, kijken of ik in Class C kan komen voor de lol. Roadkant zal de LMP1 wel erg populair zijn maar ik snap nog lang niet genoeg van die hokken om goed rond te komen, misschien de Ferrari GTE maar weer eens de sporen geven. Jullie?
Ik wil ook mijn C licentie (road) halen, dus ik ga dit seizoen waarschijnlijk vooral Skip rijden :)

Overigens met iedereen hierboven eens. Ik heb nog nooit zo'n professioneel georganiseerde gaming sim community meegemaakt als hier. De special events, de inzet, de omgang, de gezelligheid op Teamspeak, alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Zelf wil ik dit seizoen wel weer wat meer tijd aan officiële races gaan besteden. Over twee weken is de laatste NES race van dit jaar en dan zit voor ons het league racen er voorlopig even op. Dit seizoen wil ik sowieso een LMP1 seizoen gaan vol maken. Daarnaast ben ik eind vorig seizoen wat meer met de Porsche (dankzij de seizoensfinale van GoT) gaan rijden en dat is toch ook wel een erg leuke auto. Ook de nieuwe Indycar heeft mijn interesse maar dan vooral aan de road kant en die rijden maar 6 races.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:51:
.....Ook de nieuwe Indycar heeft mijn interesse maar dan vooral aan de road kant en die rijden maar 6 races.
Ik heb ‘m even een paar ronden over barber (daar rijden ze dit jaar ook in rl) gejaagd.
Wat een gave auto.
Eerste indruk is dat ie weer meer stuur heeft en wat stabieler is dan de vorige 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Worden er official races gereden met de 991 GT3 Cup auto? Die ben ik nog niet tegen gekomen vorig seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
FastFred schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:36:
Worden er official races gereden met de 991 GT3 Cup auto? Die ben ik nog niet tegen gekomen vorig seizoen?
Ja, de porsch cup. Heeft z'n eigen serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Ik ben van plan om een LMP1 te gaan rijden. Ben er alleen nog niet uit welke :+ En als ik echt niet meekom (veel oefening nodig ben ik bang, geen tijd voor) stap ik misschien nog wel eens terug in de HPD.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:18:
mooie ritten, helaas niet de officiele en daar doe ik denk ik liever aan mee
Week 5 mag je zeker niet missen dan. ;)
Ik had al beslist om een seizoen skippy proberen te rijden vooraleer de kalender hier werd aangekondigd. Ik begrijp dat niet iedereen evenveel tijd heeft, het is dan ook te zien wat je begrijpt onder practice. Heb zelf geen ervaring in de skip en zie 45min RACE dan ook als meer practice dan 300 hotlaps maken op een track. Moest iedere league de officiële kalender volgen zou er ook niet veel aan zijn. Maar ik begrijp jouw redenering. :(:)

Ik vind de overstap naar het cup format trouwens zeer goed, geeft ook net dat tikkeltje meer kampioenschap gevoel en is net iets handiger voor mensen die niet alle content hebben.

Toch zijn er blijkbaar nog enkelingen die niet beseffen hoeveel werk, tijd en volharding het vergt om iets te organiseren en dit tevens keer op keer met succes te doen. Het is en blijft moeilijk om voor iedereen goed te doen, een klein beetje respect hebben voor mensen die zich inzetten mag toch wel...

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 14:41
Ik snap echt vrij weinig van het Hybride systeem :').

(Porsche) Als ik 'm de HYS Deploy Mode op automatic heb staan in de setup, dan loopt de rechterbalk na het uitrijden van de pits in één ronde + 2/3 bochten leeg (Silverstone). Kom je bij een (scherpe) bocht dan wordt er weer wat gegenereerd maar dat wordt direct weer uitgegeven. Oftewel hoger dan 3/4/5 streepjes kom ik niet.

Dat betekent dus dat als je niks doet, je zelf ook niet kan boosten; alle energie wordt in je outlap uitgegeven en de rest van de stint/race wordt er weer wat opgeladen maar dat wordt uitgegeven als je naar je gaspedaal kijkt.

Dus ik heb de HYS NO Boost knop ingesteld dat ie alleen maar harvest en niks "uitgeeft", zodat je het manueel kan doen. Die reset na een paar bochten en dan gaat ie toch weer automatisch boost erbij geven. Dus dan moet je steeds op je stuur kijken om te zorgen dat je niet toch op 0% eindigt.

Switch ik in de setup naar HYS Deploy Mode op 'manual', dan lijkt het precies hetzelfde te werken. Als je de pits uitrijdt loopt de rechterbalk al direct naar beneden.

En zo heb ik het idee dat ik meerdere seconden verlies op een rondje. Doe ik wat fout? :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
bluuuurgh schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:00:

(Porsche) Als ik 'm de HYS Deploy Mode op automatic heb staan in de setup, dan loopt de rechterbalk na het uitrijden van de pits in één ronde + 2/3 bochten leeg (Silverstone). Kom je bij een (scherpe) bocht dan wordt er weer wat gegenereerd maar dat wordt direct weer uitgegeven. Oftewel hoger dan 3/4/5 streepjes kom ik niet.

Dat betekent dus dat als je niks doet, je zelf ook niet kan boosten; alle energie wordt in je outlap uitgegeven en de rest van de stint/race wordt er weer wat opgeladen maar dat wordt uitgegeven als je naar je gaspedaal kijkt.

Dus ik heb de HYS NO Boost knop ingesteld dat ie alleen maar harvest en niks "uitgeeft", zodat je het manueel kan doen. Die reset na een paar bochten en dan gaat ie toch weer automatisch boost erbij geven. Dus dan moet je steeds op je stuur kijken om te zorgen dat je niet toch op 0% eindigt.

Switch ik in de setup naar HYS Deploy Mode op 'manual', dan lijkt het precies hetzelfde te werken. Als je de pits uitrijdt loopt de rechterbalk al direct naar beneden.

En zo heb ik het idee dat ik meerdere seconden verlies op een rondje. Doe ik wat fout? :+
Dat had ik ook, idd.. Hij geeft automatisch wat deployement, maar na verloop van tijd laadt ie toch op als je niet extra bij geeft.. Bij manual kon ik vooral net een beetje extra doen op de straights om sneller op topsnelheid te komen.

Is silverstone trouwens de track van vandaag voor week 13?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik zit op m'n werk dus heb deze zelf nog niet kunnen zien, wellicht hebben jullie hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:06:
[...]

..Is silverstone trouwens de track van vandaag voor week 13?
Yes it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
bluuuurgh schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:00:

De HYS NO Boost toggle schakelt de boost vanzelf weer in zodra je batterij op 100% opgeladen is. Of dat een bug is of by design weet ik niet, maar dan snap je in ieder geval waar het vandaan komt.

HYS deployment bij het pit uitrijden is inderdaad vreemd in een practice sessie. Het probleem is dat het systeem kijkt naar je "expected end of straight" snelheid. Bij het pit uitrijden rij je enorm veel langzamer dan wat het systeem verwacht en gooit hij dus alle boost erin om dat te corrigeren. Dat zou eigenlijk slimmer moeten... Vooral in een niet-race sessie is het onzin om uberhaupt boost te gebruiken bij het pit uitrijden, het is toch maar een outlap die nergens voor telt, beter de batterij sparen. In een race wil je natuurlijk wel wat gebruiken om op gang te komen, maar hij zou voor de pit exit lap toch een andere strategie moeten gebruiken omdat je nooit je verwachtte snelheid gaat halen.

Verder heb ik zelf niet zoveel problemen om de batterij opgeladen te houden, in ieder geval op Le Mans en COTA niet (Silverstone niet geprobeerd misschien is het daar lastiger). Ik gebruik meestal Auto of Manual 7-8 en dat werkt prima, zelfs nog wat ruimte om af en toe klein beetje zelf te boosten (maar niet te veel).

Een tip: kijk even of je gaspedaal niet toevallig 'spiked' (af en toe aanschiet) bij het remmen, in dat geval werkt de regenerate namelijk niet en krijg je dus veel minder battery charge!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:58

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik sla de LMP1 over. Ben totaal niet geïnteresseerd in al die shit met hybride systemen. Heb de andere hybride auto's in Iracing ook alleen maar op een sporadische GoT avond gereden en totaal ook geen plezier mee.
Geef mij maar de V8 dan, brute power en geen gezeik met knopjes en settings. haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Datzelfde heb ik ook, heb de lmp1's dan ook niet aangeschaft. Heb al te veel auto's aangeschaft die ik nauwelijks rij. Wel ga ik komend seizoen proberen wat races in de Le Mans Series te pakken, maar dan wel in de GTE's. Iets meer mijn ding ;)

Overigens moet ik zeggen dat iracing een fantastische job heeft geleverd wat betreft het inrubberen van de baan en hoe het veranderd tijdens de race in oval racing. Maakt het racen nu zoveel meer dynamisch! Vorige week op Las Vegas bijvoorbeeld 2 races gedaan. In de eerste race waar we weinig cautions hadden had ik een goed tempo door in bocht 3 en 4 een lage lijn te rijden. Maar als ik in de 2de race (waar we vrij veel cautions hadden) dezelfde lijn aanhield als in de 1ste race werd ik gewoon voorbijgeblazen door mensen die een hoge lijn pakte.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
BobvK schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:42:
Datzelfde heb ik ook, heb de lmp1's dan ook niet aangeschaft. Heb al te veel auto's aangeschaft die ik nauwelijks rij. Wel ga ik komend seizoen proberen wat races in de Le Mans Series te pakken, maar dan wel in de GTE's. Iets meer mijn ding ;)

Overigens moet ik zeggen dat iracing een fantastische job heeft geleverd wat betreft het inrubberen van de baan en hoe het veranderd tijdens de race in oval racing. Maakt het racen nu zoveel meer dynamisch! Vorige week op Las Vegas bijvoorbeeld 2 races gedaan. In de eerste race waar we weinig cautions hadden had ik een goed tempo door in bocht 3 en 4 een lage lijn te rijden. Maar als ik in de 2de race (waar we vrij veel cautions hadden) dezelfde lijn aanhield als in de 1ste race werd ik gewoon voorbijgeblazen door mensen die een hoge lijn pakte.
Is dit substantieel veranderd in de nieuwe build? Ik lees dat zo 1-2-3 niet terug in de notes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik vond de LMP1 wel een machtig gevoel geven om voorbij anderen te blazen die niet bewust met de electromotor bezig waren.. Maarja, Dat zal snel veranderen wanneer mensen er serieus in gaan rijden..

Daarbij blijf ik het sneeuwschuiver gevaar echt een risico vinden.

Schaamteloze copy paste:

Als je iemand van achter aan tikt merk je er niets van, maar degene voor jou verliest de auto volledig. Ik ben meerdere keren aangetikt en telkens komt degene die de fout maakt er goed vanaf, maar het slachtoffer is de race verneukt.. Zelf 1x iemand van achter aangetikt in pouhon die ver off-pace was. Ik merkte niet eens dat ik m aan raakte, maar hij spinde.

Deze video laat zien wat ik bedoel. De LMP1 kan gewoon auto's aan de kant beuken als een sneeuwschuiver en heeft er zelf geen last van. In multiclass races kan dit echt races verpesten voor de langzamere klasses.

[Video: https://clips.twitch.tv/DelightfulVastTurtleDancingBaby]

Ik ben bang dat dat slecht rijgedrag in de kaart speelt.. Dan kan echt een heel slecht teken zijn voor de auto en de endurance races waar deze in rijdt.

[ Voor 60% gewijzigd door aicaramba op 12-03-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:18
BobvK schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:42:
Ik zelf heb de laatste seizoenen alleen maar Porsche GT3 Cup gereden of niks, zat nu zelf ook te twijfelen om aan de Le Mans Series mee te doen maar dan met de Ferrari GTE.

Om die reden van de week eens een hosted practice session gejoined, de eerste week van het seizoen staat COTA op de lijst. Man man man man man dat wordt een crashfest. Het snelheidsverschil tussen de GTE en de LMP1 is in de bochten echt enorm. Iedere boeren*** in een LMP1 denkt vanwege het snelheids verschil dat ze automatisch voorrang hebben en recht op de racelijn, zelfs midcorner willen ze door je heen.

COTA heeft natuurlijk behoorlijk veel snelle bochten en ik heb in een practice session van 30 minuten met moeite 1 a 2 ronden kunnen voltooien (met de nodige uitwijkacties) zonder midcorner van de baan gereden te worden. Zal wel een kweste van gewennig zijn van de rijders in de LMP1 auto's maar ik sla dit seizoen in de Le Mans series dus nog maar even over.

Ik ga dit seizoen dus maar oefenen in de IMSA waarbij het verschil tussen GTE en GT3 wellicht weer eigenlijk te klein is voor echte klasses, maar goed dat gaan we wel meemaken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat lezen in te halen. Pagina of 3/4 8)7

1. Inderdaad enorm veel respect voor al degene die hier vele uren werk insteken om dit mogelijk te maken. Heb lang (naïef) niet geweten dat er zo een leuke race community bestonden.

2. 2De geëindigd in split 6 in de GTE op sebring dit weekend 8) niet de hoogste split maar toch heel leuk!

3. ik zal dit seizoen niet deelnemen aan de skippy races. Heb de wagen niet en ben er eigenlijk niet echt in geïnteresseerd :P Ik zal vooral te vinden zijn in BSS,BES,IMSA en Le mans series :)

4. ik rij met de r18. Zet hem op manuel meestal tussen 3 en 6. Zodat ik ongeveer 80% heb gebruikt. En ik gebruik de boost enkel voor in te halen :) kan ik focussen op het racen zelf ipv steeds met de knoppen bezig te zijn.

Nu zal ik bijna alle onderwerpen wel hebben gehad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Joep Gelissen schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:46:
[...]

Is dit substantieel veranderd in de nieuwe build? Ik lees dat zo 1-2-3 niet terug in de notes.
Nee, dat is het seizoen daarvoor al veranderd, maar heb in de tussentijd geen NASCAR races gedaan. Vandaar dat ik het nu opmerk ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:54:.....
3. ik zal dit seizoen niet deelnemen aan de skippy races. Heb de wagen niet en ben er eigenlijk niet echt in geïnteresseerd :P
.....
jammer Gianni, het is echt een hele leuke auto om close mee te racen en een avondje lekker zonder zorgen te racen.
De skip is een van de leukste autos van iRacing ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT-Monday-Skippycup.png
Vanavond starten we met het nieuwe seizoen.
Hier alle details: https://www.got-racing.eu/?page_id=75

Handig weetje. De kalender van de site kan je downloaden en importeren in je eigen agenda.
Hier de link met een filter op ons maandag toernooi.

De race vanavond:

GoT | Monday Skippycup 18S2-W112-03-18
Car(s)Track(s)
Skip Barber Formula 2000
Skip Barber Formula 2000
Fuel60 % (+/- 11,8 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Summit Point Raceway - Summit Point Raceway
Summit Point Raceway - Summit Point Raceway
Time of DayMorning
Pit stalls39 / 58
Basic contentYes
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 22:00 (45 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Restricted fuel to force a pitstop.

[ Voor 83% gewijzigd door JoepW op 12-03-2018 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:54:
3. ik zal dit seizoen niet deelnemen aan de skippy races. Heb de wagen niet
Dan moet je die kopen, echt, het is een mega leuk ding
en ben er eigenlijk niet echt in geïnteresseerd :P
Dat komt omdat je 'm niet hebt. Kopen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:59
Ik ben er bij vanavond!

Voor dit seizoen heb ik de tracks gekocht zodat ik in ieder geval de eerste 5 weken de Mazda Mx5 Advanced Cup kan rijden.
Daarnaast heb ik de Mercedes Gt3 gekocht en zal proberen ook wat (ghost)races te rijden in Blancpain/imsa.
En dan natuurlijk zoveel mogelijk Skippy op de maandagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
Ben nieuw in iRacing... welke FBB settings (wiel + ingame) gebruiken jullie?

Ik heb Fanatec CSW 2.5 + forza wheel

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
replica17 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:02:

Merendeel van de community is nu aan het racen. Na 22:00 uur zal iemand dat wel kunnen posten....
Ennuh welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwa ingame is elke auto anders, dus voor elke auto andere setting, bv 8.5 voor skip, 12.5 voor de FR2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Sorry. Ik moest weg vanwege wat gedoe hier.. Vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Sorry Jan Hein Lever en Robbert de Rooy.... 8)7 8)7 8)7

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Pff wat zijn jullie snel.. gelukkig eind vd race in het kielzog van Joep er toch nog een 1.20 hoog uit weten te persen. De rest vooral eenzaam rondjes gereden, wachtend totdat ik gelapt werd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-10 18:56

SEN: 900
FF: 100
SHO: 100
ABS: OFF
LIN: OFF
DEA: OFF
DRI: 003 (Dit zou ik zelf wel op 0 zetten)
FOR: 130
SPR: OFF
DPR: OFF

[ Voor 4% gewijzigd door TkillaB op 12-03-2018 22:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
AequitasII schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:08:
Pff wat zijn jullie snel.. gelukkig eind vd race in het kielzog van Joep er toch nog een 1.20 hoog uit weten te persen. De rest vooral eenzaam rondjes gereden, wachtend totdat ik gelapt werd ;)
Oefenen!
Misschien een keer GoT (close racing) school doen met de skip?
Wat een leuke race. Jammer van 2x 4x :)
1 keer omdat ik van 3 naar 1 schakelde :( en 1 keer zag ik een ‘divebomb’ in T4 echt niet aankomen. Toch nog 6de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Ja heel leuke race en vooral netjes close racing. Als 10de gestart en wederom iets te voorzichtig en meteen enkele plaatsen kwijt. Als vijfde over de meet en 0 inc. Had dit niet verwacht vooral doordat ik tijdens de practice toch enkele malen serieus die zandbak had opgezocht. Had nog nooit geracet op die baan maar hij is best leuk, al zie ik het niet echt goed komen met de heusinkveld mx5 cup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De uitslag is bijgewerkt in de league.
Ik ga om het nog makkelijker te maken voor mij de standings bijhouden in Google docs en op de site publiceren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:28:
[...]
en 1 keer zag ik een ‘divebomb’ in T4 echt niet aankomen.
O-) Gelukkig had je geen schade, ik kom daar wel meer links ernaast, maar het was echt net iets te krap.

ik ben vlot over de 15x gegaan volgens mij, dat is niet van mijn gewoonte 8)7, ik steek de schuld dan maar op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A1AD schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:02:
[...]

O-) Gelukkig had je geen schade, ik kom daar wel meer links ernaast, maar het was echt net iets te krap.

ik ben vlot over de 15x gegaan volgens mij, dat is niet van mijn gewoonte 8)7, ik steek de schuld dan maar op de baan.
Idd kon het niet en gelukkig kon ik door. Super netjes dat je me weer voor liet gaan d:)b
Helaas wel Bjorn het leven niet meer zuur kunnen maken ;)
En je had 18 inc’s!

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 12-03-2018 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Jezus :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
JoepW schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:07:
[...]

Idd kon het niet en gelukkig kon ik door. Super netjes dat je me weer voor liet gaan d:)b
Helaas wel Bjorn het leven niet meer zuur kunnen maken ;)
En je had 18 inc’s!
Heb enkele rondjes bijna meer naar mijn relative zitten kijken ipv naar de baan, je was aan het inlopen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Leuke race. Samen met Dirk weggelopen van de rest van het veld.
Probeerde een undercut met de pitstops, maar een slechte outlap zorgde ervoor dat Dirk vlak voor m'n neus weer de baan op kwam na zijn pitstop. Daarna samen het gat naar Bas wat groter gereden, en zo'n 4 a 5 rondes voor het einde echt begonnen met vechten. Ik merkte dat Dirk wat beter uit de laatste bocht kwam, dus ik moest er voor zorgen dat ik de voorlaatste ronde achter hem zat. Dat lukte.
De laatste ronde begon, Dirk verdedigde de binnenkant, en bij de remzone voor T1 zat ik er bijna helemaal voor. Dirk kon al de hele race net wat later dan mij remmen, maar aangezien ik hem afgeknepen had aan de binnenkant had ik een kans om in de buitenbocht mee te rijden. Helaas ging ik te vroeg en te hard op het gas waardoor ik net met 2 wielen in het zand kwam, en Dirk me toch voor kon blijven. De rest van het rondje kwam ik helaas niet dichtbij genoeg om nog een poging te wagen.
Was wel weer erg leuk om met de Skip te racen. Kijk al uit naar de volgende week...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
JoepW schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:28:
[...]
Oefenen!
Misschien een keer GoT (close racing) school doen met de skip?
Graag! En deze keer op een dag wanneer het geen windkracht 12 buiten is ;) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:37
PatrickPost1972 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:03:
Sorry Jan Hein Lever en Robbert de Rooy.... 8)7 8)7 8)7
Wat heb je me misdaan dan? ;)

Vind het super leuk racen met de skippies; dicht op elkaar en veel draften/inhalen! En dat ding is behoorlijk uitdagend om echt hard mee te gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

derx666 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 02:09:
Leuke race. Samen met Dirk weggelopen van de rest van het veld.
Probeerde een undercut met de pitstops, maar een slechte outlap zorgde ervoor dat Dirk vlak voor m'n neus weer de baan op kwam na zijn pitstop. Daarna samen het gat naar Bas wat groter gereden, en zo'n 4 a 5 rondes voor het einde echt begonnen met vechten. Ik merkte dat Dirk wat beter uit de laatste bocht kwam, dus ik moest er voor zorgen dat ik de voorlaatste ronde achter hem zat. Dat lukte.
De laatste ronde begon, Dirk verdedigde de binnenkant, en bij de remzone voor T1 zat ik er bijna helemaal voor. Dirk kon al de hele race net wat later dan mij remmen, maar aangezien ik hem afgeknepen had aan de binnenkant had ik een kans om in de buitenbocht mee te rijden. Helaas ging ik te vroeg en te hard op het gas waardoor ik net met 2 wielen in het zand kwam, en Dirk me toch voor kon blijven. De rest van het rondje kwam ik helaas niet dichtbij genoeg om nog een poging te wagen.
Was wel weer erg leuk om met de Skip te racen. Kijk al uit naar de volgende week...
Was zeer vermakelijk, we hadden beide een vrij goede start waardoor het gat al snel groter werd. Door samen te werken hebben we het gat tot volgens mij ruim 10seconden weten te krijgen. Daarna nog even zorgen dat ik alsnog P1 bleef :) en dat lukte warempel een keer...

Zin in de volgende race!

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Jan Hein schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:34:
[...]

Vind het super leuk racen met de skippies; dicht op elkaar en veel draften/inhalen! En dat ding is behoorlijk uitdagend om echt hard mee te gaan!
Kusje op je versnellingsbak, was verbaasd dat je achterspoiler nog keurig eruit zag gelukkig. Ja was zeker vermakelijk de skip altijd een leuke auto geweest en iedereen zat redelijk dicht bij elkaar met de tijden. Weer even wennen dat draften en dat is waarschijnlijk mijn fout geweest hogere snelheid achter iemand iets eerder remmen is dan wel gewenst :+ :+ :+ . Sorry nogmaals.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb 's ff gekeken zojuist op welke banen er dit seizoen gereden wordt met de Skip in de official races. Niet heel veel overlap helaas (Canadian Tire Motorsports Park en Laguna Seca). Daarbij hoef ik voor de official races maar 2 banen te kopen en voor de Skippycub met jullie 'moet' ik er 9 kopen.

Daarbij is mijn race pc ook onderweg, die heeft ook geld gekost. Ik ben er dit seizoen dus iets minder vaak bij op maandag :'(

Oja, gisteravond. Te weinig ervaring nog met de Skip, te weinig tijd om te oefenen gehad, had buikpijn en ben 2x gespind en toen lag ik laatste, dus maar gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Je moet er inderdaad rekening mee houden dat de draft best sterk is in de Skip, en dat je zo maar 10kmh harder rijdt dan normaal. Wat ik probeer te doen in de draft als ik er niet voorbij kom is zo'n 50m voor je normale rempunt liften. Als ik achter iemand zit die ik niet ken of waarvan ik niet weet waar diegene remt, ga ik meestal van de lijn af rijden, en rem ik dan zo'n 10m eerder dan normaal. Mocht hij toch veel eerder remmen dan dat ik verwacht dan is er geen probleem, want dan haal ik in. Remt hij wel op een normaal rempunt dan is er ook niks aan het handje, want dan sluit je gewoon netjes aan. Na 2 rondjes weet je wel waar iemand remt, en dan kun je je daar op aanpassen (of een inhaalpoging wagen).

Verder is het in de Skip belangrijk dat je de auto laat rollen. Niet doodremmen op de apex, want dat kost veel tijd (heeft geen vermogen om snel te accelereren). Zorgen dat je vroeg klaar bent met sturen zodat het liefst voor de apex al weer op het gas kunt. Ook is het in de Skip niet altijd sneller/beter om wijd uit te komen (bv turn 1 op Summit). Als je de bocht krap houdt en niet naar buiten laat uitwaaien, kun je soms wel tot 0.2s winnen omdat je minder afstand aflegt.
De Skip is ook heel gevoelig voor abrupte bewegingen (snelle stuurbewegingen, snel/hard op je gas of rem). Beste is om zo vloeiend mogelijk te rijden, de balans in de auto blijft hierdoor beter wat zich uiteindelijk vertaalt in betere tractie.

Voor mij is het ook weer wennen na dik 6 maanden de Skip niet aangeraakt te hebben, en ik doe het zeker nog niet zoals het hoort op dit moment :) Ik denk dat de top Skip rijders (Arjan, Philippe, enz) gisteren minimaal nog 0.5s sneller kunnen dan wat Dirk en ik reden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Jan Hein schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:34:
[...]

Jammer dat je de aansluiting met mij verloor, we waren redelijk aan elkaar gewaagd en hadden al enkel leuke momentjes gehad. Wat vond je trouwens van mijn drift in de laatste bocht? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 14:41
NickThissen schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:51:
[...]

De HYS NO Boost toggle schakelt de boost vanzelf weer in zodra je batterij op 100% opgeladen is. Of dat een bug is of by design weet ik niet, maar dan snap je in ieder geval waar het vandaan komt.

HYS deployment bij het pit uitrijden is inderdaad vreemd in een practice sessie. Het probleem is dat het systeem kijkt naar je "expected end of straight" snelheid. Bij het pit uitrijden rij je enorm veel langzamer dan wat het systeem verwacht en gooit hij dus alle boost erin om dat te corrigeren. Dat zou eigenlijk slimmer moeten... Vooral in een niet-race sessie is het onzin om uberhaupt boost te gebruiken bij het pit uitrijden, het is toch maar een outlap die nergens voor telt, beter de batterij sparen. In een race wil je natuurlijk wel wat gebruiken om op gang te komen, maar hij zou voor de pit exit lap toch een andere strategie moeten gebruiken omdat je nooit je verwachtte snelheid gaat halen.

Verder heb ik zelf niet zoveel problemen om de batterij opgeladen te houden, in ieder geval op Le Mans en COTA niet (Silverstone niet geprobeerd misschien is het daar lastiger). Ik gebruik meestal Auto of Manual 7-8 en dat werkt prima, zelfs nog wat ruimte om af en toe klein beetje zelf te boosten (maar niet te veel).

Een tip: kijk even of je gaspedaal niet toevallig 'spiked' (af en toe aanschiet) bij het remmen, in dat geval werkt de regenerate namelijk niet en krijg je dus veel minder battery charge!
Thanks (ook voor het filmpje Fred ;)), dit maakt het een heel stuk duidelijker!

Ik dacht bijvoorbeeld dat liften ook al zou opladen, maar dan langzamer. (je lamp gaat ook niet uit als je stopt met trappen op je fiets :') ) maar dat is dus helemaal niet zo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nope, juist zo min mogelijk coasten want beide auto's genereren niks tijdens coasten. Alleen de Porsche heeft ook een MGU-H waarmee hij uit warmte energie kan genereren op het rechte stuk, maar ook dat werkt alleen tijdens gas geven.

Overigens in het echt moeten ze wel veel coasten omdat ze een limiet aan fuel per lap hebben, dat hebben wij helaas niet dus gewoon doorstampen, zo kort mogelijke transitie tussen gas en rem en zo vroeg mogelijk vol gas (half gas is enorm verspillend want je gebruikt hybrid niet optimaal).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

LMP1's worden het niet voor mij. Op COTA (toegegeven, niet het makkelijkste circuit) kan ik a) de apexes niet zien dus bijna elke ronde een zwarte vlag en b) kan ik geen goede mediaan vinden tussen recharge en boost, d.w.z. ik eindig de lap met nog boost over of ik ben halverwege het tweede rechte stuk alles kwijt omdat hij, ondanks dat HYS op Manual staat, toch zelf bij gaat boosten.

Misschien toch maar lekker een seizoen de Skip rijden.. lekker veel races beschikbaar, geen gezeik met setups en gewoon knallen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Arfman schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:07:
ondanks dat HYS op Manual staat, toch zelf bij gaat boosten.
Nog maar even quoten omdat ik het toch wel regelmatig voorbij komt.

Manual wil niet zeggen dat hij helemaal niet boost. Daarvoor is een andere knop die er voor zorgt dat je niet boost ,tot de batterij helemaal vol zit. Handig in de warmup lap of in je outlap.

Manual geeft je de optie om 12 presets te selecteren. Waarbij 1 het meest agressief is en 12 het minst. Als je op automatisch constant te kort komt kun je op manual met de settings spelen om zo een mooie balans te krijgen tussen de automatische boost uit de bochten en hoeveel je overhoud om zelf nog extra mee te kunnen boosten.
Normaal wordt de deployment per circuit geprogrammeerd om deze maximaal te benutten. Dit heeft iRacing niet en ik denk dat manual 1-12 de manier is om je toch iets meer vrijheid te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Phydomir schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Normaal wordt de deployment per circuit geprogrammeerd om deze maximaal te benutten. Dit heeft iRacing niet en ik denk dat manual 1-12 de manier is om je toch iets meer vrijheid te geven.
Jawel hoor! Als ik het goed begrijp... Elk circuit heeft op elke straight een bepaalde target speed ("ref lines") die hij wil halen aan het eind van de straight. Het algoritme probeert te voorspellen wat je snelheid gaat zijn op het eind en bepaald hoeveel hybrid er bij moet springen.

Stel dat er een straight is waar de target 250 km/h is. Op Manual 1-12 geef je zelf aan hoeveel procent hij moet afwijken van die target (de "trim"). Ik weet de precieze waarden even niet maar volgens mij was het van +6% trim (Manual 1) tot -12% trim (Manual 12). Als de trim dus bijv -10% ingesteld is, dan verander je de target naar 250-10% = 225 km/h. Op het begin van de straight gaat hij voorspellen wat je snelheid is op het eind van de straight. Zodra hij voorspelt dat die op 225 km/h zit (250 - 10%) stopt de hybrid.

Daarnaast zit er volgens mij ook nog een systeem omheen dat de trim % een beetje kan aanpassen afhankelijk van hoeveel batterij je over hebt en vast ook nog andere dingen. De trim% kun je volgens mij ook in telemetry terugzien en is elke lap anders.

De ref lines liggen op elk circuit anders. Het werkt lang niet optimaal zeker, bijv Le Mans is hij veel te agressief en Spa veel te conservatief, maar er zit duidelijk verschil per track.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT-Monday-Skippycup.png

De standings van de GoT Monday Skippycup worden vanaf nu gepubliceerd op onze site.

Het is met Google Docs een stuk makkelijker dan met de League functionaliteit en de resultaten zijn hierdoor ook vrij snel na de race beschikbaar.

Hier dus de resultaten: https://www.got-racing.eu/?page_id=4104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zou die For 130 ook op 100 zetten als je je motor heel wilt houden. Plus dat de forcecurve dan niet meer lineair is, of gaat clippen

SEN: 900
FF: 100
SHO: OFF
ABS: OFF
LIN: OFF
DEA: OFF
DRI: 000
FOR: 100
SPR: OFF
DPR: OFF

In app.ini (C:\Users\<username>\Documents\iRacing) gebruik ik deze settings:

[Force Feedback]
allowXBoxOneOnWindows10=1 ; Set to 1 to talk to xbox one game pads on windows 10, warning the driver is buggy
alwaysRestartFX=0 ; Always restart force when updating it, set to true if wheel goes limp after a while
centerSpringPct=-1 ; Percent (0-100) of static centering spring force to apply, -1 is off. Not reccomended for use.
damperMode=0 ; Set damper effect type 0 = Damper 1 = Inertia 2 = Friction
damperSaturation=10000 ; Set damper saturation from 0 to 10000
dampingSliderSetsFriction=1 ; True if damping slider adjust friction effect, false to adjust wheels built in damping effect
debounceSeq_Ms=90 ; Add delay in Milliseconds to sequential shifter to reduce double shifts
disableAutoCenter=1 ; Turn auto center off on all force feedback devices
displayLinearInNm=1 ; Display the force level in peak Nm when using the linear mode
enableFanatecWheelDisplay=0 ; Enable the use of Fanatec wheel displays
enableG27WheelDisplay=0 ; Enable use of shift indicators on the G27 and clones
enableHotPlug=1 ; Set to 0 to turn off usb hot plugging in case you have usb disconnect issues
enableWheelDisplayBlink=1 ; Enable the display lights to blink when at the rev limit
FFBAlwaysReset=1 ; Reset the force feedback every time you enter your car, may help with some wheels.
FFBUseSimpleMinForce=0 ; 0 - Use smoothed min force, 1 - use old sharp min force
forceNoiseSuppression=0 ; Remove noisy joystick axis, even if they are calibrated by hand
forceResetBeforeInit=1 ; Force a reset of the whole FFB system every time we create or destroy a FFB effect
initialMoveThreshold=30 ; Minimal amount of motion needed to detect initial movement of a joystick when calibrating
initOnlyNewDevices=1 ; Set to 0 to force all devices to reinitialize when a device change is detected
invertFFBForce=0 ; Reverse the force feedback effects, if your wheel is spinning the wrong way
reinitFanatecWheelDisplay=0 ; reinitialize the fanatec wheel display when reconnecting devices this may cause issues
seperateXBox360Triggers=1 ; Set to 1 to seperate the XBox 360 joystick triggers into there own axes
steerAverageSteeringTorque=0 ; True averages 360 Hz data down to 60 Hz, false uses last sample
steeringBumpStop_Deg=15.000000 ; degrees into bump stop before max force
steeringDampingFactor=0.050000 ; Damping factor adjust down if damping becomes unstable, defautlt to 0.05
steeringDampingMaxPercent=0.000000 ; Maximum amount of damping to apply, adjust this to set damping level, values between 0.05 and 0.2 are best, overriden by damping slider
steeringDampingParkedMaxPercent=0.200000 ; Maximum amount of damping to apply when parked, adjust this to reduce wheel oscilation when parked, values between 0.05 and 0.30 are best
steeringFFBSmooth=1.000000 ; Percent of current FFB force to use vs average force, 1.0 = no average 0.001 = max average
steeringForceParkedPct=0.500000 ; Reduce FFB force by percent when parked, to help reduce oscilations

Ingame:
- Lineair aan
- Force: tussen 25 en 35NM afhankelijk van de auto
- Minforce 0

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

NickThissen schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:10:
Jawel hoor! Als ik het goed begrijp... Elk circuit heeft op elke straight een bepaalde target speed ("ref lines") die hij wil halen aan het eind van de straight. Het algoritme probeert te voorspellen wat je snelheid gaat zijn op het eind en bepaald hoeveel hybrid er bij moet springen.
Oh. Weer wat geleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Afschaffen die accu's en onzin gewoon deze dingen weer uit het stof halen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn belevenissen van gisteren. Helaas zonder overlay....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JoepW schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:45:
Mijn belevenissen van gisteren. Helaas zonder overlay....
[video]
Werkt overlay niet meer wel jammer.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:46:
[...]

Werkt overlay niet meer wel jammer.
Vergeten aan te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Laatst online: 12:28
na een lange afwezigheid in het simracen er weer eens aan begonnen en me terug een iracing-abo aangekocht. Heb de indruk dat de pauze mij goed heeft gedaan aangezien het lijkt dat ik minder tijdsverlies heb ten opzichte van de echt goeden dan vroeger

[ Voor 3% gewijzigd door dengregg op 13-03-2018 21:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dengregg schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:15:
na een lange afwezigheid in het simracen er weer eens aan begonnen en me terug een iracing-abo aangekocht. Heb de indruk dat de pauze mij goed heeft gedaan aangezien het lijkt dat ik minder tijdsverlies heb ten opzichte van de echt goeden dan vroeger
Welkom terug....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Voor de LMP1 rijders (vooral Audi) wellicht handig tooltje wat ik even snel in elkaar geknutseld heb:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fxbwJKJ.gif

Kun je op een tweede (of vierde) monitor gooien en je HYS in de gaten houden (sorry, niks voor Rift of 3 schermen helaas). Hij laat Deployment en Charge zien, plus de settings en wanneer de auto boost gebruikt. Lekker groot en flashy zodat je het uit je ooghoek kan zien.

Moet nog paar kleine dingetjes afmaken (werkt alleen voor Porsche nu nog) maar ik kan hem donderdag wel even online gooien. Zelf al aan het gebruiken in de training en werkt wel handig :)

JRT heeft de info inmiddels ook trouwens geloof ik, maar vond dit iets makkelijker te lezen (en hoef de rest van die info allemaal niet te hebben).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Vanavond eerste official race in de Skip gereden dit seizoen. Met een waardeloze qualificatie toch nog op pole gestart. Ging 3 rondjes goed, dan rem ik bij de 1e bocht net iets te laat en eindig in het gras. Ik kom in het middenveld weer terug de baan op. Helaas tussen de José's, Hernandez'en, Jesus'en, en zelfs een Maldonado dus dat werd niks meer, lag er binnen de kortste keren weer naast.

iRating en licentie voortgang heeft een deuk opgelopen, volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

NickThissen schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:00:
Voor de LMP1 rijders (vooral Audi) wellicht handig tooltje wat ik even snel in elkaar geknutseld heb:

[afbeelding]

Kun je op een tweede (of vierde) monitor gooien en je HYS in de gaten houden (sorry, niks voor Rift of 3 schermen helaas). Hij laat Deployment en Charge zien, plus de settings en wanneer de auto boost gebruikt. Lekker groot en flashy zodat je het uit je ooghoek kan zien.

Moet nog paar kleine dingetjes afmaken (werkt alleen voor Porsche nu nog) maar ik kan hem donderdag wel even online gooien. Zelf al aan het gebruiken in de training en werkt wel handig :)

JRT heeft de info inmiddels ook trouwens geloof ik, maar vond dit iets makkelijker te lezen (en hoef de rest van die info allemaal niet te hebben).
Ziet er goed uit ! zou top zijn als je met dit tooltje ook kan schalen qua size en een optie heeft met "always on top". :)

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

[afbeelding]

Top Nick!
JRT heeft idd ook de info.
En het daahboard van JRT kan je geheel naar smaak inrichten (dus alle shit verwijderen).
En je kan zelfs een apart dashboard maken voor hybrid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Weet ik wel hoor ;) Tooltje was al een tijd klaar alleen nog wat aan de UI verbeterd, zag vandaag pas dat JRT het ook al had sinds gisteren ofzo.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Leuk gemaakt Nick!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18

[afbeelding]

je kan met de rift en de beta dash deze tool in window in je cockpit zetten alvast bedankt nick _/-\o_

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
dabelg schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:46:
[...]

je kan met de rift en de beta dash deze tool in window in je cockpit zetten alvast bedankt nick _/-\o_
Weet je het zeker? Kun je zomaar elke windows applicatie erin gooien? Ik heb namelijk helemaal niks ingebouwd daarvoor.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
NickThissen schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:47:
[...]

Weet je het zeker? Kun je zomaar elke windows applicatie erin gooien? Ik heb namelijk helemaal niks ingebouwd daarvoor.
yep

werkt

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:47:
[...]

Jep, dat werkt prima. Heb jouw tooltje nog niet getest maar ik heb al eens zitten websurfen in de auto :P (testsessie uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Serieeeeuuussss _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit is een inhaalactie waar ik wel van kan genieten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JoepW schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:36:
Dit is een inhaalactie waar ik wel van kan genieten ;)
[video]
Zeker mooie actie, inhaalactie en blokken in 1 beeld gevangen!!!!

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Een mooie dubbele draft. Netjes Joep...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:43:
Anyway, wat gaan de meesten hier racen naast het maandagtoernooi? Ik zit zelf te denken aan een seizoen GRC, kijken of ik in Class C kan komen voor de lol.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sBPEGav.png

}:|

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:23

Niellie41

[object Object]

We have identified the issue that caused the sim to crash for many of you. We looked at dozens of race logs – thank you for sharing them, this is always very helpful – and determined the crash was caused by the sim running out of sound resources. When a driver leaves the car, they are put into replay mode, which can lead to a spike in the number of emitters needed to reproduce the sounds of the cars in the session. This affected the endurance race in particular because of the large fields and driver swaps inherent in team racing.

It’s crazy how much trouble a tiny bug can cause – this one slipped through. We know that many of you put a lot of time and effort into these events and we apologize that we had this issue that ruined many races. We should have caught the problem in testing but we didn’t. Again, we apologize for the negative experience and will continue to strive to be better.

The fix will be included in the next members patch, expected to be released Thursday, March 15.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3598542.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driescuit
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-10 22:36
Hoi allemaal. 'k heb serieus wat leeswerk lijkt het. Geen tijd whatsoever dus 't zal tijdens pauzes op't werk moeten.

Ik had wel een vraagje; Is er misschien een 'legende' voor de nickname - iracing namen?
Noob EDIT: gevonden op GOT site. Is er zo ook eentje met de namen op ipv ID's?

Vriendelijke groeten,
Dries

[ Voor 13% gewijzigd door driescuit op 14-03-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
driescuit schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:41:
Hoi allemaal. 'k heb serieus wat leeswerk lijkt het. Geen tijd whatsoever dus 't zal tijdens pauzes op't werk moeten.

Ik had wel een vraagje; Is er misschien een 'legende' voor de nickname - iracing namen?
Noob EDIT: gevonden op GOT site. Is er zo ook eentje met de namen op ipv ID's?

Vriendelijke groeten,
Dries
Ja die is er Dries als je je registreert.
Dan kan je in het ledengedeelte ook de iRacing namen zien.

Edit: je bent geregistreerd...
Je kan op de header klikken om de tabel te sorteren. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 14-03-2018 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-10 16:49
Blijft toch altijd een beetje mosterd na de maaltijd dit soort mededelingen. Ook geen woord over een re-schedule, maar ja, de toegezegde Le Mans race is er ook nooit meer van gekomen.

Daarnaast was dit issue al de donderdag voor de race bekend, en door de devs bevestigd dat er een fix kwam. Beetje jammer dat dit dan de reactie is bijna een week later... Alsof ze een week bezig zijn geweest met onderzoek??

iRacing blijft een geweldig spel maar dit soort dingen geeft bij mij toch altijd een nare bijsmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat de bug bekend is, wil niet zeggen dat die ook al is opgelost! Ze hebben donderdag de bug report bevestigd. Daarnaast moet je ook nog kijken hoe groot het issue is, want er zijn maar een paar bug reports in vergelijking met alle gebruikers.

Moet je dan elke keer aan de noodrem trekken als een heel kleine groep een issue heeft? Als ze elke bug report zouden hotfixen, zou iRacing bijna elke dag offline zijn.

Dit soort events worden de issues uitvergroot omdat er zo veel mensen verbonden zijn. Al zou iRacing hun groep beta testers zouden vergroten met factor 3, dan heb je nooit dezelfde situatie als bij World Tour Events. De kans dat je dit soort issues vind, is nog steeds stukken lager.

Daarnaast hebben ze een paar dagen aan de bug gewerkt. Dat vandaag de patch wordt gereleased, betekent niet dat ze tot vandaag eraan hebben gewerkt. ;)

Mag ik vragen wat voor werk je doet, @JazzGreenway ? Voor iemand die programmeert, lijkt het alsof je de processen van web/software development niet kent.

Ik vind het ook jammer dat deze events constant worden geplaagd door issues. Het zijn wel steeds andere issues, wat veel mensen ook niet lijken (of willen?) te begrijpen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik weet toevallig dat de bug vrijwel meteen gefixed was na de Sebring race. Misschien is er voor het weekend ook al een report geweest, maar zoals Niel al zegt je kan niet op elke report alle events gaan afzeggen want dan kun je nooit meer iets organiseren. Juist met zo'n grote events kom je er pas achter dat een bug misschien toch niet een random voorval is maar voor veel mensen een probleem oplevert en dan is het natuurlijk te laat.

Jammer dat ze zo laat reageren inderdaad, ik vind dat ze dat ook sneller moeten doen. Om een of andere reden willen of doen ze dat niet. Het is niet alsof ze het negeren of een week nodig hebben om er achter te komen dat er iets mis is ofzo, maar ze maken het gewoon niet publiek waar ze aan werken en ik snap niet helemaal waarom.

Daarnaast moeten ze gewoon geen grote events plannen zo vlak na een nieuwe build. Dat is gewoon vragen om problemen. Dit soort software is gewoon niet bugvrij te krijgen ook niet met duizend testers, dus ga er vanuit dat er soms dingen misgaan en probeer dat op te vangen door niet kritische races te organiseren in zo'n periode waarin je niet weet of alles soepel werkt. Volgens mij hebben ze dit ook een lange tijd gedaan maar tegenwoordig lijken ze er geen rekening meer mee te houden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
NickThissen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:47:
Daarnaast moeten ze gewoon geen grote events plannen zo vlak na een nieuwe build. Dat is gewoon vragen om problemen. Dit soort software is gewoon niet bugvrij te krijgen ook niet met duizend testers, dus ga er vanuit dat er soms dingen misgaan en probeer dat op te vangen door niet kritische races te organiseren in zo'n periode waarin je niet weet of alles soepel werkt. Volgens mij hebben ze dit ook een lange tijd gedaan maar tegenwoordig lijken ze er geen rekening meer mee te houden.
Dit inderdaad! Ik vind het wel een erg nette reactie overigens waarin de ze schuld naar zichzelf toetrekken en duidelijk aangeven waar het probleem ligt. Dit zie je ook niet bij iedere software developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er zijn een paar zaken die mij opvallen en af en toe ergeren:
  • Fragmentarisch / versnipperd communiceren. (Diverse social media accounts / allerlei forum threads)
  • Grote officiele events worden vaak door software of infrastructurele problemen geplaagd
  • Support reageert af en toe alsof een probleem niet bestaat / ik het probleem niet goed beschrijf
  • En natuurlijk mijn grote frustratie de vreselijke hosting interface, die met de nieuwe UI nog veel verschrikkelijker wordt. En opmerkingen / vragen hierover verdwijnen in een groot zwart gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Datzelfde sentiment lees je ook terug op het forum, Joep. Als je niet alle devs op het forum volgt en hun Twitter volgt mis je van alles. Communicatie is echt niet goed geregeld, alhoewel ik het al wel minder slecht vind dan ~3 jaar geleden.

Wat dan weer niet handig was dat een dev een paar dagen geleden vroeg wie er nog meer naar de (echte) Sebring 12H gingen, die thread was binnen de kortste keren verwijderd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-10 16:49
Niellie41 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:54:
Dat de bug bekend is, wil niet zeggen dat die ook al is opgelost! Ze hebben donderdag de bug report bevestigd. Daarnaast moet je ook nog kijken hoe groot het issue is, want er zijn maar een paar bug reports in vergelijking met alle gebruikers.
Zie hier de oplossing en patch bevestiging van de donderdag VOOR de race:
http://members.iracing.co.../25/3595697.page#10954353

Daarnaast lijkt me wel dat je met dit soort dingen aan de noodrem moet trekken ja. Het is nou niet zo dat ze nog nooit problemen hebben gehad met dit soort evenementen, bij mij zouden er allerlei soorten alarmbellen gaan rinkelen bij dit soort threads.

Natuurlijk snap ik dat dit soort dingen lastig zijn, maar gezien de historie vind ik het geen excuus, hier hadden ze gewoon veel preventiever op moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:53:
Wat dan weer niet handig was dat een dev een paar dagen geleden vroeg wie er nog meer naar de (echte) Sebring 12H gingen, die thread was binnen de kortste keren verwijderd :+
Dat was geen dev. ;) Dat is hun content creator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja .. als je slim bent en je wilt perse meedoen aan zo'n evenement, prima, maar ga er geen tijd insteken want je hebt een zeer grote kans dat dat evenement verprutst wordt door 1 of andere reden waar je zelf niet veel aan kunt doen.
Niellie41 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Dat was geen dev. ;) Dat is hun content creator.
Maakt op zich niet zoveel uit, hij heeft een rode naam met "iRacing Staff" eronder ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Arfman op 15-03-2018 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Alle developers zijn medewerkers, maar niet alle medewerkers zijn developers. ;)
Op basis van mensen in loondienst.

Edit: de release notes van de patch.
This release focuses on fixing issues with our 2018 Season 2 deployment.

CHANGE LOG:

iRacing BETA Interface

- Test Drive:
- - The Test Drive redirect functionality has been updated to include the type of racing.

- Hosted Sessions:
- - When creating a Hosted Session, the Maximum Number of Drivers now includes Shared Grid Stalls as a limit when a Race event is included in the Hosted Session duration.
- - After typing in a password for a password-protected Hosted Session, the Enter key will now submit the password for joining.
- - Attempting to join a password-protected Hosted Session with an incorrect password will now display an error banner.

- iRacing BETA Interface Memory:
- - The last used password when creating a password-protected Hosted Session will now display in the interface.
- - The last used Car, Track, and Weather, along with all of their parameters, will now automatically populate when creating a new Hosted Session.

- Updates and Fixes:
- - Session data is now fetched more frequently.
- - Fixed an issue where Nürburgring Combined was not selectable as a track.
- - Fixed an issue where countdown timers would sometimes flash random numbers after a data update.
- - Fixed an issue with registration that could cause a user to appear not to register for an event.
- - Various minor visual fixes.

Series Racing

- Fixed an issue that was causing the "Number of Races" in a given race week within a given Series to not include your most recent races in the count if those races did not modify your Championship Points average for the week.

Team Racing

- Fixed an issue that was causing the incorrect team member to be shown driving the team's car.

Simulation

- Fixed a crashing issue many users reported during the 12 Hours of Sebring event this past weekend.

- Fixed a crashing issue that could occur when transitioning between race session types.

- Fixed an issue that was causing frame rate stuttering when cars with hybrid engines joined sessions.

Dirt

- The Dirt Oval track grip adjustments for the 2018 Season 2 release have been reverted back to the 2017 Season 4 grip levels.

- The starting track usage state for Heat Racing events has been reduced.

Rallycross

- Corrected an issue where local clients were not sending the proper dirt height changes to the server, resulting in the dirt areas remaining static throughout the session.

Hybrid Power Units

- Updated the battery system to optimize how LMP1 cars utilize the available deployment so that all of the energy is used before the end of the lap. This corresponds to the real world racing rules.

- The automatic adjustment algorithm has been adjusted to allow it to take larger swings, even if it means the %EOS adjustment increment is greater than 1.0.

- The mappable keyboard controls for hybrid deployment modes now support the McLaren MP4-30's three deployment modes.

Garage

- Fixed an issue where dropdown menus were displaying "??" in the garage during Fixed Setup Races.

Shared Pit Stalls

- Fixed an issue where opponent drivers sharing your pit stall would sometimes appear to stand up in the vehicle.

Rendering

- The Flag-Man will now only disappear when using Low Graphics settings for all tracks.

- Fixed an issue where the Dynamic Track system was rendering incorrectly on non-Dirt Oval walls, causing visual abnormalities.

- Fixed an issue where the Sim could crash caused by dirt debris particle effects.

Audio

- Sawtooth curb sounds have been updated.

Crowds

- Adjusted the crowd's facing behavior to better suit the active camera location.

Video Capture

- We have temporarily switched the iRacing Video Capture system to "OFF" for all users. There is currently a conflict between the Video Capture API and the Oculus Rift, making the SIM nearly unusable for Oculus Rift users.
- - If desired, you can manually re-enable the iRacing Video Capture system if you do not have an Oculus Rift, or are not experiencing any problems.

Database

- We've performed some database maintenance and upgrades, and Race Results should now appear slightly quicker than before.

CARS:

Audi R18

- Reduced the increment for target battery state of charge when manually trimming MGU-K deployment.

- The F4 Black Box now shows both fuel numbers in liters.

- Fixed an issue where windscreen tear-offs were not functioning properly during live pit stops.

- Fixed an issue where the suspension cameras were on opposite sides.

- Fixed the Rear Diff. tooltip in the Garage so that it now references the correct number of gear ratios (6 instead of 7).

- Corrected the tooltip on the trim setting for manual MGU-K deployment.

- Fixed an issue with the garage tooltip for the rear anti-roll bar settings.

Dallara IR18

- The drafting scheme for this vehicle has been updated to provide more strength, more downforce loss, and less overall length.

- The front wing flap adjustment range now corresponds to front endplate angle and wicker limits. The range of pit stop adjustments for the front flap is also limited in the same manner.

- Tire grip has been reduced, most notably at large speedways, with an altered starting cure state to induce fall-off.

- Opponent cars will have single front and rear wing flaps at 1 mile ovals and Iowa.

- Weight jacker (WJ) information has been replaced with Push-to-Pass information on the digital display while on a road course.

- The MPG label on the digital display will now show LPL (Liters of fuel used Per Lap) when metric units is selected via the Options menu.

- The proper wheels should now appear on this vehicle in interface images.

- Fixed an issue where the damage a driver was seeing on an opponent car did not exactly match the damage the driver of that car actually had.

- Season setups have been updated.

Dirt Late Model

- (ALL) - Nose collision elements have been updated to prevent competitors from "snow-plowing" each other.

Dirt Midget

- This vehicle now has three fuel options:
- - Qualifying = 2 gallons
- - Official Racing = 12 gallons
- - Long Hosted Races = 22 gallons

- Fuel options now use even increments.

- Season setup for The Dirt Track at Charlotte has been updated.

Dirt Sprint Car

- (ALL) - These vehicles now have two fuel options:
- - Qualifying = 3 gallons
- - Racing = 30 gallons

- (ALL) - Maximum brake torque has been reduced slightly.

- (ALL) - All corners now allow between 3-6 compression and 3-9 rebound shock valve adjustments.

- (ALL) - Fuel tank center-of-gravity has been adjusted slightly.

- (ALL) - Season setups have been updated.

Dirt Sprint Car - Non-Winged

- (ALL) - These vehicles now have two fuel options:
- - Qualifying = 3 gallons
- - Racing = 30 gallons

- (ALL) - Maximum brake torque has been reduced slightly.

- (ALL) - All corners now allow between 3-6 compression and 3-9 rebound shock valve adjustments.

- (ALL) - Fuel tank center-of-gravity has been adjusted slightly.

- (ALL) - Season setups have been updated.

Dirt Street Stock

- Fixed an issue where this car's engine was silent when viewed by external cameras.

Formula Mazda

- Added some missing driver animation.

Kia Optima

McLaren MP4-30

- The tire wear rate has been increased and cure-based degradation has been added.
- - Please be aware that because of the increased tire wear, if you try to run very long stints, you run the risk of experiencing tire failures. By this point, tire performance should have dropped off enough that this approach would put you at a strategic disadvantage, but you should nevertheless pre-plan your strategies appropriately.

- The adjustment increments have been reduced when manually trimming MGU-K deployment.

- Updated the tooltip for the trim increment when manually deploying the MGU-K.

NASCAR Camping World Chevrolet Silverado

NASCAR Camping World Toyota Tundra

NASCAR Sprint Cup Chevrolet Impala COT circa 2013

Porsche 919 Hybrid

- Reduced the increment for target battery state of charge when manually trimming MGU-K deployment.

- The F4 Black Box now shows both fuel numbers in liters.

- Fixed an issue where windscreen tear-offs were not functioning properly during live pit stops.

- Fixed an issue where the suspension cameras were on opposite sides.

- Fixed an issue with the garage tooltip for the rear anti-roll bar settings.

- The MGU-K regen gain setting tooltip now correctly ranges from 1 to 10.

- Corrected the tooltip on the trim setting for manual MGU-K deployment.

TRACKS:

The Dirt Track at Charlotte

- Night mode has been enabled for this track.

- Adjusted the text appearance on the tower.

- Fixed the light-bulbs in the letter "I" for this track logo on the main grandstands.

Homestead Miami Speedway

- Adjusted a scenic camera to fix a crowd issue.

Pocono Raceway

- The new pit crew has been hired to work at this track!

- Various environment artwork has been updated.

- Eliminated an issue with visual popping of the flag-man booth.

- Track grip has been increased by 1%.

Pocono Raceway - 2011

- (North) - Fixed an issue where drivers were erroneously receiving black flags when on pit road.

- (North) - A scenic camera set has been added.

Sonoma Raceway

- (Rallycross) - Tire bundles have been added to prevent cutting the course along the dirt section of this track configuration.

[ Voor 98% gewijzigd door Niellie41 op 15-03-2018 13:56 ]

Pagina: 1 ... 136 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies