iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 129 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-10 13:57
En wie doet wat voor daytona 24h?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
TkillaB schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:51:
En wie doet wat voor daytona 24h?
Eerst de Roar before the 24 maar eens doen dit weekend ;)
Sowieso doe ik 'm een keer in de KIA, en als ik zin heb nog een keertje in de MX5 of mustang. Is ook een van de weinige keren dat je een leuke race kunt hebben in de KIA :P

De 24h sla ik over denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Best wel groot nieuws: iRacing gaat binnenkort AI toevoegen:
quote: Tony Gardner
First of all, Happy New Year to all of our members. We also want to sincerely thank you for your membership.

We know that some members are always curious what is next in regard to development. We do try and share what we can when appropriate. Various factors may dictate when we start discussing development on xyz feature, upgrade or xyz content.

We also might not exactly work on what you want as fast as you want, but keep in mind we are developing for many types of racing. The totality of all the “niches” makes iRacing a much better and sustainable sim for everyone. We also believe action speaks louder than words and we are proud of what we accomplished in 2017.

It would be too long for a forum post to cover everything we are working on nor can I talk about everything for various reasons. However, I can confirm a few of the larger projects in the works that we have already discussed publically and spill the beans on a new project.

New graphical and physical damage model. Making great progress on this massive project and we are really excited about it. There are so many different parts to it but getting to the polish on many parts of it. We expect to move it into the testing environment in the coming months and shooting for a 2018 release but as usual no promises.

Dynamic time of day/moving clouds/day to night. Working night and day on day to night and the goal is to release this year.
New Tire Model Version. Already testing locally and we are excited about it, Dave Kaemmer to write about in the coming weeks. Again, should release this year.

New Interface and User experience inside and out of the sim. The new app is now in beta, and members have access to it. The first giant step is to get the new design and application up and working with our new technology to include all the functionality and more of our existing website. We are almost there in that regard. We still have many plans once that happens so it will be a continued evolution over a long period of time. For example, we have much more we want to do when it comes to user-experience, this new system and app will allow us to do that. For example, we want to create an onboarding process for new members including getting them on track with some basic instruction, guided tours, more on-line help, better organization and much more.

Ok, this will be a “shocker” to some. We are working on AI/Artificial cars and in fact very far down the road with the project. In fact, we should release it this year as well. Hardcore folks take a deep breath. We are not straying even the slightest from our philosophy of trying to create the most accurate and detailed simulation we can along with the best head to head racing competition. This has been an isolated project being done by a small team and has not impacted any other development.

However, having this feature will allow for many opportunities for members and for us to continue to grow. It will allow members to practice in a simulated setting before getting on track with real cars which is a good thing, especially for people new to sim racing. It will also allow for a more relaxed and fun format which will be a welcome addition from time to time for even hard-core members. Now you don’t need to go to another racing game for AI. Ha Ha. It will bring in many new members who will use it as a stepping stone to head to head racing. It allows us to have a much more competitive demo option for potential new customers in various settings like trade shows or even on-line trials. At the end of the day, it is a huge feature and request in regard to the overall market. It will be a free addition to members and yet another option for you under your membership. If AI not for you, great, but you will still benefit. The work has helped improve our multiplayer net code and player car code which will be out on members about the time we launch AI. We also feel it will help novice drivers and again boost the overall service.

Right now our plan is roll out options of one-off AI races along with a season-long “career” in which you can build your own schedule/series. We have other plans as well down the road to increase the fun factor in regard AI. We likely will roll out AI for a large chunk of the racing including oval and road. Some cars and types of racing might be held back initially because of all the different variables we need to work out. For example joker laps and going over the jumps for GRC. There are many other things like that which we are working on now. The web development side of this is also significant and still much work to do there before we can roll it out. There will be a "difficulty" choice or “slider” option. More information as we get closer will be available.

Alright, well, this is getting long but much more in the works in terms of features and improvements.

As far as content, working on multiple new tracks including road, oval, dirt and GRC and a complete redo of an oval track. Hopefully we will plug away on more tracks. Literally dozens of cars in the works in some form of production or licensing. Including many new road cars and updates to existing road and oval cars. We already shared working on LMP1 cars, you should have those as soon as the next season build. These cars are a lot of work to build! More to come on content and everything else as we move forward. I hope you liked the Chili Bowl Video.

We are expecting another good year, and we hope you agree when the year is over.

Thanks again!
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3588218.page

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant zoals hij zegt zal het vast meer mensen binnen halen (en ook langer laten blijven). Aan de andere kant ben ik bang dat het ook mensen uit de online series weg zal drijven. Welke van de twee sterker is lijkt me niet te voorspellen dus we zullen het wel zien...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-10 11:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:29:
Best wel groot nieuws: iRacing gaat binnenkort AI toevoegen:

[...]

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3588218.page

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant zoals hij zegt zal het vast meer mensen binnen halen (en ook langer laten blijven). Aan de andere kant ben ik bang dat het ook mensen uit de online series weg zal drijven. Welke van de twee sterker is lijkt me niet te voorspellen dus we zullen het wel zien...
Idd dezelfde zorg, alhier.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Misschien rijdt de AI wel beter dan sommige echte mensen nu op de baan! :O

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TuxieDeni schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:10:
Misschien rijdt de AI wel beter dan sommige echte mensen nu op de baan! :O
_/-\o_
Maar AI is zooooo voorspelbaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-10 11:38
JoepW schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:13:
[...]
_/-\o_
Maar AI is zooooo voorspelbaar :X
Dat ligt eraan, iRacing heeft het voordeel (hoop ik) van een enorme dataset aan gereden rondes, op niveau's van 0 tot 9000+ iRating waarmee ze eventueel zo'n AI kunnen trainen.

Misschien wordt het een simpelere implementatie, maar meestal pakt iRacing het gelijk goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06

Niellie41

[object Object]

We gaan het zien. AI heeft zijn voor- en nadelen. Het is wel een mooie mogelijkheid voor nieuwe mensen te wennen aan iRacing/simracing.

Ik ben zelf ook ooit begonnen met AI en door de jaren heen overgestapt naar multiplayer. Men moet ergens beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alexji schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:20:
[...]

Dat ligt eraan, iRacing heeft het voordeel (hoop ik) van een enorme dataset aan gereden rondes, op niveau's van 0 tot 9000+ iRating waarmee ze eventueel zo'n AI kunnen trainen.

Misschien wordt het een simpelere implementatie, maar meestal pakt iRacing het gelijk goed aan.
Dat zou wel weer cool zijn als ze die data zouden gebruiken. Alhoewel ik me nu afvraag of ze die ook echt aan de serverside hebben opgeslagen in al die jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

Phydomir

Dennis

Wordt er niet echt warm of koud van. Weer een feature die ik zelf niet zal gebruiken maar waarvan ik wel kan begrijpen dat mensen er blij van worden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:57

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

wat misschien leuk is aan de AI, dat de servers "voller" raken.. ik neem aan dat ze met het online gedeelte mee gaan rijden? of is het puur naast de online servers.. dat je een track kiest met zoveel AI erbij. Dan zou ik het minder vinden..

mij lijkt het een " lokker" om een baan half vol te stoppen, en hoe meer mensen er joinen.. steeds een AI eraf te halen :) ik join veel liever een half/volle server dan een lege.. met traffic is het veel leuker! dat is mij opinie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Nickrsd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:29:
wat misschien leuk is aan de AI, dat de servers "voller" raken.. ik neem aan dat ze met het online gedeelte mee gaan rijden? of is het puur naast de online servers.. dat je een track kiest met zoveel AI erbij. Dan zou ik het minder vinden..

mij lijkt het een " lokker" om een baan half vol te stoppen, en hoe meer mensen er joinen.. steeds een AI eraf te halen :) ik join veel liever een half/volle server dan een lege.. met traffic is het veel leuker! dat is mij opinie..
Inderdaad als lokker zou perfect zijn, nu kijken mensen en zien ergens geen mensen en maken dan de keuze niet te rijden in die classe. goud papi! goud !!! :)

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10 00:23

Arfman

Drome!

Ik ben er eerlijk gezegd wel blij mee. Ik heb niet meer de tijd om goed te oefenen, waardoor je "bang" wordt om online te gaan racen want je wilt 1) niet de race van anderen verpesten en 2) alhoewel minder belangrijk, je SR/iR niet om zeep helpen. Ik heb sinds december 2 of 3 races gereden in de GRC, verder helemaal niks. Dit kan voor mij het kantelpunt zijn om toch maar lid te blijven als mijn abonnement afloopt versus het abbo te laten verlopen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickThissen
Nickrsd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:29:

Hier zou ik juist fel op tegen zijn. Laat AI lekker voor mensen die tegen AI willen rijden, en laat de rest met rust. Ik heb geen behoefte om door een AI van de baan geramd te worden, vooral als er ook echte mensen meerijden. Nog erger - ik heb al helemaal geen behoefte om rijgedrag tegen te komen dat je typisch in een offline race ziet tegen AI (oftewel iedereen aan de kant rammen want er zijn geen consequenties). Als je AI en online gaat mengen is het einde zoek.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
NickThissen schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:42:
[...]

Hier zou ik juist fel op tegen zijn. Laat AI lekker voor mensen die tegen AI willen rijden, en laat de rest met rust. Ik heb geen behoefte om door een AI van de baan geramd te worden, vooral als er ook echte mensen meerijden. Nog erger - ik heb al helemaal geen behoefte om rijgedrag tegen te komen dat je typisch in een offline race ziet tegen AI (oftewel iedereen aan de kant rammen want er zijn geen consequenties). Als je AI en online gaat mengen is het einde zoek.
Volkomen mee eens, waarom zou je honderden euro's spenderen aan content en abbo's voor iets wat je hebt in race games/sims van 20-30€. Ai kan een heel goeie toevoeging zijn voor offline races of om je eigen races te simuleren die nu niet meer populair zijn. Kan ook een goeie toevoeging zijn voor mensen die bvb trainen voor een 24h race of dergelijke.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:12
Mag inderdaad hopen dat die AI alleen ingezet wordt in practice sessies, mijn ervaring met andere games is dat AI nooit vergelijkbaar is met echte personen...
Vind het concept dat iRacing heeft nu goed, moeten ze niks aan aanpassen (don't fix it if it ain't broken)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Goed nieuws dat iRacing AI gaat toevoegen! Ik heb ook niet de tijd om te races te rijden en als ik een race rij en heb geoefend wordt je soms van de baan gereden. Rij nu veel Automobilista omdat de physics, ffb en AI echt goed zijn.
Ik vind dit een goede ontwikkeling en zal voor mij een reden zijn mijn abbo te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:06
Ik zie liever dat ze hun tijd in iets anders dan ai steken. Het usp van iRacing is al 10 jaar dat je alleen tegen echte online tegenstanders rijdt. Maar goed, ze hebben er ondertussen al veel tijd in zitten dus dan is het ook zonde om er niks mee te doen. Maar racen tegen ai hoeft van mij niet, dus hou het dan maar in practice.

Dat de LMP1's in de volgende build komen ben ik dan weer wel erg blij mee *O*

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:16
LMP1's!!! En nog 'meer dan 10' andere auto's in ontwikkeling/license.
Ik zet nog steeds m'n geld op de Porsche GTE; die zit ook al in flink wat andere games die rond dezelfde tijd de Porsche licentie kregen.

En AI heb ik geen problemen mee. Ik kan niet ontkennen dat die zeldzame minuten die ik soms heb om even te racen nu naast iRacing offline/hosted ook heel soms aan Assetto Corsa opgaan met wat AI (om vervolgens gruwelijk te irriteren aan alles in AC). Kan ik dat straks ook fijn in iR doen. :)
En het zal denk ik flinke stappen zetten voor netcode/prediction model; gaat de competitie ook niet meer driftend de pits in op Zolder :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Deze zijn voor mij de 2 belangrijkste.
Dynamic time of day/moving clouds/day to night. Working night and day on day to night and the goal is to release this year.
Eindelijk niet meer een 24 uurs race bij gelijkblijvend licht.
New Tire Model Version. Already testing locally and we are excited about it, Dave Kaemmer to write about in the coming weeks. Again, should release this year.
En dan hoop ik echt dat ie niet alle energie in de simulatie van flat spots heeft gestopt, maar ook in het voorkomen van ijsrijden na hard remmen of driften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:57

Nickrsd

mijn bericht over AI, dat de toevoeging een goede lokker is voor halfvolle servers.. doelende alleen op de online Practise.. ze moeten idd wegblijven uit de officiele races.. zodat je SR/IR niet aangesproken kan worden.

maar voor in online practise servers, prima.. om zo een beetje traffic op de baan te simuleren.. :D ben er blij mee! ik ben typisch iemand die alleen halfvolle/volle servers join.. alleen op de baan is geen hol aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

AI lijkt mij een zinvolle toevoeging.
It will allow members to practice in a simulated setting before getting on track with real cars which is a good thing, especially for people new to sim racing.
Sterker nog; laat mensen eerst bewijzen save te kunnen rijden door een soort licentie halen voordat ze deelnemen aan "echte" races.
Right now our plan is roll out options of one-off AI races along with a season-long “career” in which you can build your own schedule/series.
In een career mode zie ik ook mogelijkheden voor een penalty systeem. Stel er is een protest ingediend en gehonoreerd doordat je opzettelijk punt,t-boned of wat dan ook, dat je een stuk career moet rijden in een bepaalde klasse.

Met AI heb je dus meerdere mogelijkheden tot je beschikking. Voor de lol, oefening, penalty.

Mijn stokpaardje blijft echter het toevoegen van een stratencircuit zoals Monaco.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Is er eigenlijk een knop in iracing of iets aanwezig zodat je kan zien waar je schade hebt tijdens het rijden ? Net als bij andere racesims dat je gekleurde banden ziet of iets anders.....

Net een race gehad en een kleine aanraking gehad door iemand die voormij clashed met iemand die naast hem aan het rijden was.....ik zag geen schade maar merkte wel een mindering van k/m p uur. Iets minder grip ook. Zo niet, waarom implementeren ze zoiets niet bij de F knoppen ?

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07

derx666

mecker ende blaet

Je kunt het aan de buitenkant zien.

Als je een ongeluk met je auto hebt gehad, dan krijg je toch ook niet op je display te zien dat je een deuk in je rechter spatbord hebt... Je zult moeten uitstappen en kijken. Zo werkt het bij iRacing ook.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb80
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
De AI zou ook goed zijn voor de multiplayer en netcode. Hopelijk kan de AI "bunny" hoppende wagens voorkomen bij langere disconnects en intervallen tussen de client en de server opvangen. Iets wat ook aardig zou zijn is als de AI de auto rustig doorrijd richting de pits na een disconnect, mogelijk in ghost mode, en je de geledenheid geeft om te reconnecten naar de sessie.
Als iemand tijdens een race een disconnect heeft en zijn wagen is plots verdwenen zit ik ze onbewust toch ergens te zoeken. Als AI dat zou kunnen ondervangen zou deze feature juist kunnen bijdragen aan het online gedeelte van iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
bb80 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:55:
De AI zou ook goed zijn voor de multiplayer en netcode. Hopelijk kan de AI "bunny" hoppende wagens voorkomen bij langere disconnects en intervallen tussen de client en de server opvangen. Iets wat ook aardig zou zijn is als de AI de auto rustig doorrijd richting de pits na een disconnect, mogelijk in ghost mode, en je de geledenheid geeft om te reconnecten naar de sessie.
Als iemand tijdens een race een disconnect heeft en zijn wagen is plots verdwenen zit ik ze onbewust toch ergens te zoeken. Als AI dat zou kunnen ondervangen zou deze feature juist kunnen bijdragen aan het online gedeelte van iRacing.
Beter dat zo iemand gewoon even verdwijnt dan dat een AI het overneemt en dan de auto ineens verspringt wanneer de connectie weer terug is. Hoe los je dat mooi op, vooral als er een groot verschil zit tussen waar de AI is en de echte auto? Iemand die weg is kun je nog minimaal rekening mee houden, iemand die ineens een AI is en dan ineens verspringt zonder waarschuwing niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Na 5 jaar stopt Racing Lions er mee. Onze laatste race is 28 januari op Interlagos in de SCO league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 00:30:
Na 5 jaar stopt Racing Lions er mee. Onze laatste race is 28 januari op Interlagos in de SCO league.
Het einde van een tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik verwacht eigenlijk niet dat AI gaat deelnemen in online races; maar enkel offline beschikbaar is. AIs je AI laat deelnemen aan online races moet hij natuurlijk gelijk gedrag vertonen voor alle deelnemers.

Dit betekent m.i. dat je AI centraal moet gaan; en dat lijkt me nogal een load op de servers. Tenzij ze bij iRacing een soort van dispersed load op de servers doen; waar je bijvoorbeeld 1 AI laat simuleren per deelnemer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:16:
Ik verwacht eigenlijk niet dat AI gaat deelnemen in online races; maar enkel offline beschikbaar is. AIs je AI laat deelnemen aan online races moet hij natuurlijk gelijk gedrag vertonen voor alle deelnemers.

Dit betekent m.i. dat je AI centraal moet gaan; en dat lijkt me nogal een load op de servers. Tenzij ze bij iRacing een soort van dispersed load op de servers doen; waar je bijvoorbeeld 1 AI laat simuleren per deelnemer.
Ik ga er van uit dat het enkel ‘off-line’ beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb80
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verschil in denken als consument vs deze job op het bordje krijgen. 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
bb80 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:17:
[...]

Verschil in denken als consument vs deze job op het bordje krijgen. 8) .
huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkillaB
Jammer om te horen, steeds leuke races tegen jullie gehad!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Arfman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:02:
Ik ben er eerlijk gezegd wel blij mee. Ik heb niet meer de tijd om goed te oefenen, waardoor je "bang" wordt om online te gaan racen want je wilt 1) niet de race van anderen verpesten en 2) alhoewel minder belangrijk, je SR/iR niet om zeep helpen. Ik heb sinds december 2 of 3 races gereden in de GRC, verder helemaal niks. Dit kan voor mij het kantelpunt zijn om toch maar lid te blijven als mijn abonnement afloopt versus het abbo te laten verlopen.
Ik heb hetzelfde, maar ben net begonnen toch maar te gaan racen (anders: what is the point...). Maar of AI daar nu bij helpt. Ik weet het ook niet. Afwachten maar.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Zonde om te lezen Niel! Goede herinneringen aan de leeuwtjes }:O

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wij als GoT doen al jaren zaken voor broadcasts met GSRC en daardoor hebben we de afgelopen jaren vaak contact gehad met Richard Losper (de oprichter van GSRC).

Zojuist zie ik (via Facebook) dit trieste bericht van hem:
quote: Richard Losper via Facebook
My friends:
I have made lots of wonderful friends in the last few years from my involvement in online gaming. Also, from platforms like FaceBook, I have reconnected with many friends from the past and it has been great to catch up with you again.
So it is with some sadness that I am taking an opportunity to say an early goodbye to you all while I still can and through a medium that can reach most of you at the same time.
I suffer from a particularly nasty and unfortunately terminal disease that is catching up to me with increasing rapidity. The bottom line is that my body is fine but my lungs are shot. It is just a matter of time. There is only one remedy and that is a lung transplant. However, I am at the age where I would be low on the list for a transplant and I feel uncomfortable about it anyway because for me to continue living someone else has to give up a lung or die and I do not like that at all.
I am not being morbid about this. I have had a good life, been lucky enough by an accident of birth to not really have wanted for anything to sustain life and been reasonably prosperous throughout it.
I have regrets of course, I am sure we all do. I take pleasure in remembering many great times but I have also had many times where I have not done the right thing and for that I apologise unequivocally to those who I have harmed or may have harmed.
I am close to the "three score and ten" years which are supposedly allotted to humans, although that number has increased with every new generation and the ever increasing advance of technology.
I am an atheist so I will not wax religious and talk about passing on to a better life because I think that is just rubbish. So do not waste your time praying for me because, despite what religious people would say, nothing else in this world fails like prayer.
I also think it is not a bad time to go, to give back my atoms and energy to the universe, because I firmly believe that humans do not have many more generations left, having now damaged the planet to a point where it seems human extinction is almost inevitable. Even if the world leaders come to their senses, there are many scientists that claim it is way too late. There's a quote that says "if we lose the Arctic we lose the planet". Well the Arctic is disappearing at an unstoppable rate. Enough said.
So what's left for me? Well, having been a software developer for most of my working life, I am finishing a few fun projects that I am working on, experimenting with artificial intelligence (AI). I am also going to be very annoying to you guys in my vitriolic condemnation of Donald Trump. This man is pure evil in my opinion and well worth a Marvel Comics characterisation of the personification of evil opposed by a super hero. How you folks in America got it so wrong is beyond me.
Anyway that is it for me for now.
Bron: https://www.facebook.com/...er/posts/1815565301811491

Ik begrijp nu ook waarom hij zich enige tijd geleden heeft teruggetrokken uit GSRC .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Hij maakt alsnog behoorlijk pittige statements in zijn afscheid.
Niet iedereen heeft de kans en het geluk om heel oud te worden. Wel mooi om te zien dat hij er nuchter onder blijft.

Ben zelf al jarenlang een simracer. Laatste tijd via Tweakers ook met Project Cars 2 een leuke tijd.
Sinds 2018 eindelijk dan iRacing opgepakt. Verreweg de beste online ervaring tot nu toe! Een week na aanschaf ben ik C3.75, hopelijk later vandaag license B, waarna ik iets zal doen met GT3.

Wil eigenlijk hoe dan ook de Audi R8 LMS koopen. Hoor er wisselende geluiden over. Hij schijnt één of twee BoP patches gehad te hebben. Wat zijn de ervaringen hier? Dankzij de mid-engine opzet is het denk ik een auto met iets pittigere rijbeleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Playa del C. schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:02:
.....
Ben zelf al jarenlang een simracer. Laatste tijd via Tweakers ook met Project Cars 2 een leuke tijd.
Sinds 2018 eindelijk dan iRacing opgepakt. Verreweg de beste online ervaring tot nu toe! Een week na aanschaf ben ik C3.75, hopelijk later vandaag license B, waarna ik iets zal doen met GT3.

Wil eigenlijk hoe dan ook de Audi R8 LMS koopen. Hoor er wisselende geluiden over. Hij schijnt één of twee BoP patches gehad te hebben. Wat zijn de ervaringen hier? Dankzij de mid-engine opzet is het denk ik een auto met iets pittigere rijbeleving.
Welkom!

De Audi is idd een handjevol. Ik heb er al enige tijd niet in gereden, maar die keren dat ik of mede-gotters er in reden waren ze er snel mee, maar wel vaak de klos met vrij snel uitbreken. En ik geloof dat ie erg vervelend reageert op curbs.

Hoe wordt je vindbaar voor mede-gotters in iRacing

Tip voor jou en de vele andere nieuwe rijders is om in de GoT handtekening een link te plaatsen naar jouw iracing profiel. Hoe? ....... Dat vind je natuurlijk in de TS! KLIKKERDEKLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
JoepW schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:29:
[...]
De Audi is idd een handjevol. Ik heb er al enige tijd niet in gereden, maar die keren dat ik of mede-gotters er in reden waren ze er snel mee, maar wel vaak de klos met vrij snel uitbreken. En ik geloof dat ie erg vervelend reageert op curbs.
Dit lees ik op internet ook hier en daar. Alsnog misschien deels op te lossen door een goede shocks-setup. In ieder geval bedankt, signature aangepast en misschien tot in een race later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:12
Ook ik heb sinds een week mijn iRacing account weer nieuw leven in geblazen.
In 2012 al eens geprobeerd, echter zonder degelijke setup, toen was ik er snel klaar mee. Vervolgens in 2016 mijn account weer eens geactiveerd, maar ook toen niet verder gekomen dan de practise. Mijn gevoel was dat ik de ervaring nog niet echt had om verder te komen en serieus te rijden.
Nu ben ik ook ongeveer een week bezig, en heb ondertussen mijn C license al behaald. Mijn doel is om in de sportscars verder te gaan, ik ben dan ook erg geïnteresseerd in GT3 en GTE en mogelijk later ook LMP/DPT.

Zodra ik wat meer ervaring heb met de game, wil ik ook graag meedoen met de GoT races. Ik had in de TS al een heel verhaal gevonden over het aanmelden hiervan.

Mijn ultieme doel in iRacing is het rijden van een (of meerdere) 24 uurs races, dus wellicht dat jullie mij daar ook nog gaan terugzien.

Zijn er mensen die tips hebben met betrekking tot de aanschaf van auto's voor de GT3 en GTE? Welke auto's raden jullie aan hiervoor? Ik heb gezien dat momenteel in de IMSA ook een aantal GT3 auto's meerijden, waarmee je vervolgens ook weer de Blancpain (endurance) kunt meerijden, is het slim om een van deze auto's aan te schaffen?

Genoeg vragen nu, tijd om te racen :)F

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik ga over een uurtje de Roar Before the 24 rijden in de MX5, nog andere mensen die mee doen? Ik ben op TS te vinden straks.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hmmm... Ik heb eigenlijk wel zin om wat te racen. Denk dat ik zo eens wat ga trainen en ook ga meedoen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 14:41
Ik heb 'm gisteren gereden, 29e gestart, 2e gefinished met de MX5. (48/14 overall). Wel de 2 na laagste split :+

Denk dat ik 'm zo nogmaals maar ga rijden, toch niet zoveel te doen vandaag.

Trouwens, als er iemand nog een plekje overheeft in een team voor de 24h, dan stel ik me ook beschikbaar. Vind de endurance races toch wat toffer dan die korte racejes normaal (heb 2 jaar geleden ook de 24h gedaan). Ben niet de snelste, maar ik kan 'm wel op de baan houden :).

[ Voor 42% gewijzigd door bluuuurgh op 14-01-2018 14:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik heb 'm gistermiddag ook gedaan in de KIA. Als 12de gestart in top split, en uiteindelijk er nog een mooie 4de plaats uit weten te slepen dankzij een goede pitstop strategie. :)

Eerste stint was het eigenlijk een lange trein van KIA's, dus maar besloten om te gaan fuelsaven de eerste stint, om met een kortere eerste stop verder voorin proberen te zitten. Dat werkte perfect, want nadat iedereen zijn stop had gemaakt lag ik 2de met leider David Baker recht voor me. Hij was sowieso sneller dan mij, maar ik kon nu wel mooi aanhaken in zijn slipstream. Na de volgende stop waar ik hem volledig vol moest gooien lag ik tot mijn verbazing nog steeds 2de, en na de laatste stop was het de derde plek, maar ik had plek 4 en 5 wel in mijn nek hijgen. Uiteindelijk kwam het neer op een fotofinish waarbij ik dus 4de werd. *O*

Ook nog even een video geupload van de eerste ronden met verkeer terwijl ik dus in fuelsave modus zat ;)

Trouwens petje af voor Gianni die in de MX5 3de werd!

Resultaten van de race:
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=21902123

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Al weer klaar na 8 rondjes. iemand had mijn achterwiel krom gereden in turn 2. Daarna nog een keer de muur geraakt door slechte wegligging en weg top snelheid.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 14:41
Iemand die me eraf roste op het rechte stuk van de oval! :')!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

1x rondgetikt na turn 1 door een Kia in het begin, en een keer gespind in de busstop, verder een redelijk cleane race gehad. Uiteindelijk op P6 in de topsplit geeindigd. Had P5 kunnen zijn, maar werd dwars gezeten door een Kia in de laatste ronde in de busstop. Ik had een hogere topsnelheid dan degene voor me, en als ik er in de busstop gewoon achter had kunnen blijven hangen was ik er nog wel voorbij gekomen in de sprint naar de finish... Ah welll... :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje Bob! Heb je wel gevolgd in race. Elke keer ik gelapped werd. :*) Mooi gedaan! Proficiat! Dezelfde avond de eerste race van de dgfx clubsport gereden in de Mazda. 5de gestart in de eerste ronde gezakt naar 7 8)7
Toch het gevoel dat ik sneller was op lange duur dus handig gebruik gemaakt van de snellere Porsche's om de andere te passeren. 3de na mijn eerste stint en 2de na mijn 2de stint :*) alleen spijtig dat mijn teammaat daarna wat minder ervaring heeft met multiclass racing( heb ik eigenlijk ook pas sinds gisteren) waardoor we zakken naar p12. :F vond het toch zeer leuk! Kijk al uit naar de volgende races

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdjeT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-11-2023
Vandaag ROAR gereden in MX-5.
Had nog niet eerder op dit circuit gereden.
Maar vind endurance wel leuk.
11 incident punten en toch redelijk wat verkeer gehad.
24 van 50 in de een na laatste split(8e) :-)

Ja ben wel in voor een beginners team.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Zotte NEO race weer |:(

Ik ga eerst wat afkoelen en morgen pas mijn samenvatting neerpennen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ThiJor schreef op zondag 14 januari 2018 @ 23:34:
Zotte NEO race weer |:(

Ik ga eerst wat afkoelen en morgen pas mijn samenvatting neerpennen...
Onze race was wel ok.

Hadden niet door dat qualy op zaterdag was, dus die hadden we gemist. Na wat issues met joinen op de server konden we onze eerste rondjes dan ook draaien. Met een 5-tal rondjes waren we tevreden.

Vanuit de pits gestart, door wat gerommel voor ons al snel een 10-tal plekjes gewonnen. Prima stint van Dennis bracht ons op P14. Mijn stint ging ook soepel en kon gemakkelijk m’n plek behouden terwijl m’n ritme beter werd en m’n rondjes iets sneller. Kort na het ingaan van het laatste uur prikte een LMP na het insturen Schumacher-S de wagen ertussen met een crash als gevolg. Wagen reed wat vreemd, maar was niet heel veel langzamer. Het vreemde gedrag werd na de splash wat erger en maakte de wagen erg nerveus onder het remmen bij bochten naar links. Daar ging ik tegen het einde nog een keer de ronte in en nog een aantal keer bijna.

Uiteindelijk in no-mans land op P14 gefinished. Prima resultaat in dit veld gezien practice en startpositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT-Monday-Supercup.png
GoT | Monday Supercup 18S1-W615-01-18
Car(s)Track(s)
Porsche 911 GT3 Cup (991)
Porsche 911 GT3 Cup (991)
Fuel100 % (+/- 100 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Lime Rock Park - Full Course (Heat 1)
Lime Rock Park - Full Course
Time of DayLate Afternoon
Pit stalls44 / 60
Basic contentYes
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up19:30 - 20:30 (60 min.)
Qualification20:30 - 20:45 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race20:45 - 21:05 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:15 - 21:25 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:25 - 21:55 (30 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderTop 10 Inverted (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic

Vanavond twee heats met de Top 10 reversed in de tweede heat op basis van de eerste heat! Dus deze keer geen stop ;)

Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 12:15
De base setup van de 911 is lang niet slecht op Lime Rock ben ik al achter. Kan vast sneller, maar hij is lekker stabiel en voorspelbaar. Alleen behoorlijk wat onderstuur in bocht 5, iemand tips om onderstuur eruit te krijgen zonder direct overstuur te krijgen? Aan de voorzijde wat lager zetten denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:26:
[...]

Onze race was wel ok.

Hadden niet door dat qualy op zaterdag was, dus die hadden we gemist. Na wat issues met joinen op de server konden we onze eerste rondjes dan ook draaien. Met een 5-tal rondjes waren we tevreden.

Vanuit de pits gestart, door wat gerommel voor ons al snel een 10-tal plekjes gewonnen. Prima stint van Dennis bracht ons op P14. Mijn stint ging ook soepel en kon gemakkelijk m’n plek behouden terwijl m’n ritme beter werd en m’n rondjes iets sneller. Kort na het ingaan van het laatste uur prikte een LMP na het insturen Schumacher-S de wagen ertussen met een crash als gevolg. Wagen reed wat vreemd, maar was niet heel veel langzamer. Het vreemde gedrag werd na de splash wat erger en maakte de wagen erg nerveus onder het remmen bij bochten naar links. Daar ging ik tegen het einde nog een keer de ronte in en nog een aantal keer bijna.

Uiteindelijk in no-mans land op P14 gefinished. Prima resultaat in dit veld gezien practice en startpositie.
Ik startte de race heel rustig. Even moeten stilstaan in lap 1 om die pile up te vermijden, maar dat viel nog mee. Halverwege de eerste stint, in T1, werden we op onze linksachter geraakt door iemand die off track was en gewoon vol op het gas bleef. Terug naar de pits moeten kruipen, 2 minuten repairs en vanaf dan 3 tienden tot een halve seconde trager dan normaal. We zaten dus opnieuw 2 rondjes achter de rest aan te hossen, in de hoop om nog een punt te kunnen pakken. Na een kort gevecht met Anders Dahl van Mivano (veel te snel) zijn we dan op P21 geëindigd, juist buiten de punten.

Heel de race naar de verdoemenis door 1 idioot dus en dat is niet de eerste keer dit seizoen. We zijn er vanaf het begin bij in de NES en we hebben de series zien evolueren van een toffe combinatie van snelle jongens en enthousiastelingen naar een groep heel snelle jongens die geen idee hebben hoe om te gaan met andere auto's rond hun.

Het plezier is er wat uit voor mij, dus dit zal voor mij al zeker het laatste NES seizoen zijn, ik vermoed ook voor Fenix in het algemeen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThiJor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:39:
[...]

Ik startte de race heel rustig. Even moeten stilstaan in lap 1 om die pile up te vermijden, maar dat viel nog mee. Halverwege de eerste stint, in T1, werden we op onze linksachter geraakt door iemand die off track was en gewoon vol op het gas bleef. Terug naar de pits moeten kruipen, 2 minuten repairs en vanaf dan 3 tienden tot een halve seconde trager dan normaal. We zaten dus opnieuw 2 rondjes achter de rest aan te hossen, in de hoop om nog een punt te kunnen pakken. Na een kort gevecht met Anders Dahl van Mivano (veel te snel) zijn we dan op P21 geëindigd, juist buiten de punten.

Heel de race naar de verdoemenis door 1 idioot dus en dat is niet de eerste keer dit seizoen. We zijn er vanaf het begin bij in de NES en we hebben de series zien evolueren van een toffe combinatie van snelle jongens en enthousiastelingen naar een groep heel snelle jongens die geen idee hebben hoe om te gaan met andere auto's rond hun.

Het plezier is er wat uit voor mij, dus dit zal voor mij al zeker het laatste NES seizoen zijn, ik vermoed ook voor Fenix in het algemeen.
Zeer spijtig om te lezen, maar begrijpelijk als er op dat nivo zo wordt gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ThiJor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:39:
[...]

Dit herken ik ook. Er zijn nu te veel mensen die, in mijn ogen, te egoïstisch rijden en denken dat ze altijd op het scherpst van de snede moeten rijden. Het is ook natuurlijk nooit hun schuld als er iets gebeurd.

Het is voor mij ook zeer frustrerend, want dat dringt ook totaal niet tot hun door. Je krijgt dan reacties als:
"the top people are having to constantly cover themselves due to people that aren't as good"
Uhh.. is dat niet van toepassing in ALLE races in de wereld? 8)7

Misschien is de verdeling van 1/3 tot 2/3 niet goed. Op Le Mans is de verhouding P:GT ook eerder 50:50. Of het veld weer kleiner maken.

Misschien moet NES helemaal invitational only worden, net zoals Le Mans. :P
Ik weet het ook even niet, maar ik ga wel serieus een verandering van inschrijvingen overwegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 15-01-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

FastFred schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:55:
De base setup van de 911 is lang niet slecht op Lime Rock ben ik al achter. Kan vast sneller, maar hij is lekker stabiel en voorspelbaar. Alleen behoorlijk wat onderstuur in bocht 5, iemand tips om onderstuur eruit te krijgen zonder direct overstuur te krijgen? Aan de voorzijde wat lager zetten denk ik?
Minder bandendruk voor, auto laten zakken voor, meer ARB achter is wat ik afgelopen weekend deed in de 911 op VR. En een click minder achtervleugel (van 4 naar 3). Overigens rijd ik (bijna) achteraan nog in het veld. Moet nog wat meer ervaring opdoen voordat ik in het middenveld durf te rijden. Ik kwam niet verder dan een 1.49.8xx als snelste ronde.

Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat de ideale temperatuur van de banden zijn in de Porsche.

[ Voor 13% gewijzigd door Luckeh op 15-01-2018 14:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Niellie41 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Dit herken ik ook. Er zijn nu te veel mensen die, in mijn ogen, te egoïstisch rijden en denken dat ze altijd op het scherpst van de snede moeten rijden. Het is ook natuurlijk nooit hun schuld als er iets gebeurd.

Het is voor mij ook zeer frustrerend, want dat dringt ook totaal niet tot hun door. Je krijgt dan reacties als:
[...]

Uhh.. is dat niet van toepassing in ALLE races in de wereld? 8)7

Misschien is de verdeling van 1/3 tot 2/3 niet goed. Op Le Mans is de verhouding P:GT ook eerder 50:50. Of het veld weer kleiner maken.

Misschien moet NES helemaal invitational only worden, net zoals Le Mans. :P
Ik weet het ook even niet, maar ik ga wel serieus een verandering van inschrijvingen overwegen.
Die quote daar zag ik gisteren ook voorbij komen in Discord, heb er maar niet op gereageerd. We hebben gezien hoe die "top people" het halve veld meenemen in lap 1...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:55:
Je moet deze maar eens proberen...
http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/Setups/Details/27289
(De rembalans zal voor veel mensen wat te veel naar achteren staan denk ik ;) )
Ik zal de 2 heats weer streamen op ons GoT kanaal: YouTube: GoT iRacing - Joep Willemsen

[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 15-01-2018 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@JoepW Oei, sorry man! Nu ik je stream terug kijk was dat in race 1 inderdaad wel aardig close. Ik hield er rekening mee dat jullie daar rechts op de baan zitten, ik dacht dat het wel zou gaan, ik stuurde volledig naar links bij het op de baan komen en dacht dat er ruimte genoeg was voor jullie, maar dat was vanuit jou oogpunt toch best krap.

Verder wel aardige races gehad, rondetijden waren lang niet slecht vond ik zelf. Bocht 1 was m'n grote zwakte, ik remde daar veel vroeger dan anderen omdat ik anders gewoon constant aan de buitenkant het gras in ging. Ik heb het idee dat ik het rempedaal ineens veel harder in moet trappen om dezelfde remkracht te krijgen en doseren is erg lastig. Volgende keer eens met schoenen aan proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 10:21
JoepW schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Je moet deze maar eens proberen...
http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/Setups/Details/27289
(De rembalans zal voor veel mensen wat te veel naar achteren staan denk ik ;) )
Ik zal de 2 heats weer streamen op ons GoT kanaal: YouTube: GoT iRacing - Joep Willemsen
In de eerste heat mijn beste resultaat bij Tweakers tot nu toe gehaald.. Wel wat geluk met de track, bij zowat elke andere track was ik wss door Nick en Bas (en misschien nog meer) ingehaald, maar ik ben er blij mee.

[ Voor 21% gewijzigd door aicaramba op 16-01-2018 07:57 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
Het is echt net te vroeg voor mij :-(, het zal eerder uitzonderlijk zijn dat ik kan meedoen.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Was er een reden dat we dit keer 2 heats reden in plaats van 1x 45 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:20:
Was er een reden dat we dit keer 2 heats reden in plaats van 1x 45 minuten?
Oude gewoonte.... gewoon voor de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanmiddag gaat iRacing down voor een patch. Die begint om 15:00 uur onze tijd.
iRacing.com will be coming down for deployment of the 2018 Season 1 Patch 1 Release on Tuesday, January 16th, beginning at 9:00am EST.

This maintenance will affect all iRacing.com regions and members will be unable host or join sessions during the downtime. The Test Drive iRacing service will be online during this downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zat Joep nou gisteravond te foeteren op Windows updates, na de race gaf mijn laptop aan dat er updates waren. En die start nu niet meer op....

Windows 10 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:40:
Zat Joep nou gisteravond te foeteren op Windows updates, na de race gaf mijn laptop aan dat er updates waren. En die start nu niet meer op....

Windows 10 :')
Ik heb W10 verwijderd en weer W7 Prof draaien. Stuk stabieler. Maar W7 installeren was wel weer een beproeving. Eerst al USB 3.0 was een uitdaging en daarna uren lang updaten naar de laatste versie.
Maar suc6 ermee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste race 3de gestart, 3de gefinisht. Niet slecht. Maar had wat meer consistenty in mijn rit willen hebben.
2de rit iets meer rotatie in de wagen gestoken om wat minder onderstuur te hebben en vooral de linker voorband wat te sparen. Met als gevolg dat de wagen wat moeilijker werd. Maar wel sneller en mits een goede rijder ook consistenter :)
Was toch goed bezig. Na de enorme rookie mistake in de start 8)7 terug naar het groepje voor plek 2 waar ik net het incident in de eerste bocht niet kon ontwijken. Daarna nog eens gespint op 2 ronde van het einde. 8ste nadat ik 8ste starten. En niemand in de problemen gebracht denk ik 8) dus zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
JoepW schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:01:
[...]

Ik heb W10 verwijderd en weer W7 Prof draaien. Stuk stabieler. Maar W7 installeren was wel weer een beproeving. Eerst al USB 3.0 was een uitdaging en daarna uren lang updaten naar de laatste versie.
Maar suc6 ermee ;)
offtopic:
Mijn laptop heeft nooit W7 opgestaan, is geleverd met W8 of 8.1 geloof ik. Kan er helemaal niks meer mee, veilige modus start nog wel, maar daar kan ik niks in, explorer.exe slaat direct vast. Systeemherstel, Opstartherstel, Installatieherstel vanaf dvd, helemaal niks wil die meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:13:
Eerste race 3de gestart, 3de gefinisht. Niet slecht. Maar had wat meer consistenty in mijn rit willen hebben.
2de rit iets meer rotatie in de wagen gestoken om wat minder onderstuur te hebben en vooral de linker voorband wat te sparen. Met als gevolg dat de wagen wat moeilijker werd. Maar wel sneller en mits een goede rijder ook consistenter :)
Was toch goed bezig. Na de enorme rookie mistake in de start 8)7 terug naar het groepje voor plek 2 waar ik net het incident in de eerste bocht niet kon ontwijken. Daarna nog eens gespint op 2 ronde van het einde. 8ste nadat ik 8ste starten. En niemand in de problemen gebracht denk ik 8) dus zeker niet slecht.
Netjes hoor. Maar je was weer niet op TeamSpeak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:36:
[...]

Netjes hoor. Maar je was weer niet op TeamSpeak ;)
Jawel toch? Ik kon jullie horen... Maar jullie mij niet blijkbaar :S moet teamspeak en ook discord nog wat gewoon worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:56:
[...]

Jawel toch? Ik kon jullie horen... Maar jullie mij niet blijkbaar :S moet teamspeak en ook discord nog wat gewoon worden :P
Ik heb ook vaak dat als ik teamspeak opstart dat ik weer even mijn push to talk button nog even opnieuw moet instellen.. Volgens de settings is hij wel goed, maar toch werkt het niet. Even opnieuw instellen verhelpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
aicaramba schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:04:
[...]

Ik heb ook vaak dat als ik teamspeak opstart dat ik weer even mijn push to talk button nog even opnieuw moet instellen.. Volgens de settings is hij wel goed, maar toch werkt het niet. Even opnieuw instellen verhelpt het.
En in jou geval een nieuwe headset "instellen" ;) (of is ie ondertussen al vernieuwd?)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
A1AD schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:48:
[...]

En in jou geval een nieuwe headset "instellen" ;) (of is ie ondertussen al vernieuwd?)
Ik gebruik nu een losse microfoon.. Alleen als ik met speakers aan speel hoor je wel bijgeluiden..

Ik heb ook een nieuwe headset, maar ik vind het fijner om met speakers te spelen wanneer ik alleen thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:04:
[...]

Volgende keer wat spelen met de instellingen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 17-10 20:08
De release notes voor vandaag
quote: 2018 Season 1 Patch 1 -Release Notes- 2018.01.15.01
This update contains a variety of fixes and adjustments for the 2018 Season 1 iRacing Season.

CHANGE LOG:
Website
- The Order History page of your Account now displays a note that all dates use GMT.
- - Additionally, when viewing a specific order, the date and time should now be labeled with "GMT" for clarity.

Simulator
- Fixed a bug that could cause the Simulator to crash when transitioning from one session to another while remaining in-Sim (for example, by transitioning from an Open Practice server to the Race server for which you registered).

Rendering
- Fixed an issue with the rendering of wheels and tires at night tracks with Shader Detail settings set to LOW or MEDIUM.

Physics
- Track objects should now only have their "home position" set when the very first session of an event launches. Then, whenever any subsequent session within the event begins, track objects should be reset to their original home position; not wherever they ended up at the end of the session. This should avoid the issue where tire stacks or other objects were starting subsequent sessions in strange places like on the track surface.

Rallycross
- Lap time computations are now more aware of dirt being on the track, and how dirt affects speed and lap times.
- - Gained time penalty behavior and other race control systems should now be much more accurate.
- The car-to-car contact incident point threshold for Rallycross events has been reduced to a level that is more sensitive than Dirt Ovals.

Series
- A new race points payout system has been implemented for the iRacing Grand Prix World Championship Series and the Blancpain Endurance Series World Championship for the 2018 season.

Pit Lane
- Fixed an issue where cars were getting jacked up while on pit lane.

Pit Stop
- You can now ask for fuel at any point during an animated pit stop.

Weather
- Fixed a bug that was causing the race servers to record out-of-range temperatures.

Radio
- Fixed the default channel in the "StartDriving.txt" file so that the radio script does not switch you to "@drivers" when you start driving if it is a driver-change session.

Black Boxes
- Fixed an issue in the F2 Black Box where a car's number and time displays were using incorrect colors, which could make some of them difficult to read.

Cameras
- Fixed an issue where a track could load the wrong custom camera set when switching cars or tracks when using the iRacing BETA Interface.

Vive
- Updated the SteamVR SDK from 1.0.6 to 1.0.11.
– A possible fix is in place for when the HTC Vive head tracking fails for some customers with recent nVidia drivers.
– A new prediction mode setting in the “OpenVR” section of “rendererDX11.ini.” file has been added. By default, “PredictionMode” will be set to 1, which predicts the head pose when the rendered frame will be displayed using timers, the same as with previous versions. But, set this to 0 to disable the prediction completely (NOT RECOMMENDED), or set this to 2 to always predict the frame to be displayed at a constant time in the future (This time is equivalent to just over 1 frame when the Sim is running at 90 fps), to eliminate the timing code (better than disabling completely).

iRacing Beta Interface
- The iRacing Beta Interface taskbar icon has been replaced with the original iRacing icon.

CARS:
Dirt Late Model
- (Limited) - This car has been re-bodied to include a spoiler. The aerodynamics map has been updated to match.
- (Limited) - Season setups have been updated.

Dirt Midget
- Static front-to-rear weight distribution has been adjusted to best match that of typical real-world National Series sanctioned events.
- Fixed a bug causing occasional graphical steering oddities at full steering lock.
- Season setups have been updated.

Dirt Sprint Car
- (ALL) - Fixed a bug where axles were failing due to light contact.
- (ALL) - Fixed a bug that was causing occasional graphical steering oddities at full steering lock.

Dirt Sprint Car Non-Winged
- (ALL) - Fixed a bug where axles were failing due to light contact.
- (ALL) - Fixed a bug that was causing occasional graphical steering oddities at full steering lock.
- (360) - Season setups have been updated.

Dirt Street Stock
- Numerous physics updates have been made to provide a more realistic driving experience for our Rookie-class dirt stock car, including:
-- A new aerodynamics map
-- Engine updates to reduce power and rev limit
-- The tire compound has been updated
-- Garage ride height ranges have been adjusted to prevent rear tires from clipping through bodywork

Ford Fiesta GRC
- Improved lower Level-of-Detail models to alleviate excess popping when viewed from a distance.

TRACKS:
Iowa Speedway
- (Rallycross) - Fixed some bumpiness at the Start/Finish line.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:18:
De release notes voor vandaag

[...]
Black Boxes
- Fixed an issue in the F2 Black Box where a car's number and time displays were using incorrect colors, which could make some of them difficult to read.

Dat werd een keer tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
JoepW schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:36:
[...]

Black Boxes

Dat werd een keer tijd ;)
Idd, was wel handiger geweest als dat voor de Roar was gefixt :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TkillaB
Radio
- Fixed the default channel in the "StartDriving.txt" file so that the radio script does not switch you to "@drivers" when you start driving if it is a driver-change session.

Dat is ook handig.
Zou hell zijn geweest tijdens D24

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
frankivo schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:28:
[...]

Idd, was wel handiger geweest als dat voor de Roar was gefixt :P
Tja... en ik heb op zondag na de seasonfinale al gemeld aan support!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik kwam vandaag dit tegen op Discord met betrekking tot Bad_Module_Info crashes.
For anyone that has recently suffered from the "Bad_Module_Info" crash error in iRacing or other games. It appears to be related to the latest Win10 Fall update. Many users have experienced the error in a few games. Seems one fix that has worked for many is:
1. Go to the game installation folder
2. Right-click the main game executable file and go to properties
3. Under "compatibility" tab tick the "Disable full-screen optimisations" option

Hope this helps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Aaaargh net ook de bad_module_info crash gehad tijdens IMSA race.

Heb ook de settings eens aangepast Niel, hopelijk helpt het. Altijd miserie als er grote events aankomen -.-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als het goed is heeft iedereen die zich heeft ingeschreven voor de GoT Close Racing School zojuist een mail ontvangen met alle details.
Laat me svp weten als je niks hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Balen!

Sinds verleden week last van een oude blessure en een week niet kunnen racen.
Vandaag voorzichtig geprobeerd maar moest stoppen, ondanks pijnstillers. Momenteel weinig uitzicht op verbetering.

Helaas morgen niet bij de Racing School. Wens iedere deelnemer veel succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@TecTo Ja zeg, dat kan natuurlijk niet he! :( Nu hebben we een oneven aantal deelnemers, kunnen we geen groepjes van 2 maken! :( :P

Joep, Nick, potdomme wat een mooie uitleg in die PDF, lijkt wel professioneel d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 17-01-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TecTo schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:45:
Balen!

Sinds verleden week last van een oude blessure en een week niet kunnen racen.
Vandaag voorzichtig geprobeerd maar moest stoppen, ondanks pijnstillers. Momenteel weinig uitzicht op verbetering.

Helaas morgen niet bij de Racing School. Wens iedere deelnemer veel succes.
Als het echt niet gaat dan is het zo helaas.
Als je zin hebt kan je wel meekijken en luisteren.
Steek je vast wat van op ;)

In ieder geval beterschap gewenst!

Als iemand nog mee wil doen morgen om er weer een even aantal van te maken hoor ik dat graag!

Vanmiddag om 15:00 is er iRacing down voor "2018 S1 Patch 1 Hotfix 1".

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 18-01-2018 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Scifo83 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:40:
Aaaargh net ook de bad_module_info crash gehad tijdens IMSA race.

Heb ook de settings eens aangepast Niel, hopelijk helpt het. Altijd miserie als er grote events aankomen -.-
Toevallig, dit had ik ook in de IMSA race gisteren. Heb verder veel races gedaan na de Fall Update en nooit een crash. Nu tijdens een race van 75 min ergens halverwege de race wel. Op de iracing site stond een tijdje dat ik nog in de sessie zat, maar twee minuten later weer vanuit pits verder gereden. Ben slechts van plek 4 naar 5 gegaan daardoor. Ik vermoed dat er dus meer mensen zijn gecrasht. Las daar ook nog wat opmerkingen over na de race in de chat.
Wel echt jammer, vooral als het wel gevolgen heeft voor de ratings. Gelukkig liep het bij mij dus op zich nog acceptabel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:49
Ik hoop dat ik op tijd ben voor vanavond. Treinverkeer schijnt pas vanaf 17:00 weer op te starten. Vervolgens duurt de reis nog zon anderhalf uur en moet ik nog eten.

Ik houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, voorlopig ligt de game er weer eens uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Ga het vanavond toch proberen. Extra diclofenac in genomen en kijken of de schouder en pols mee blijven doen. FFB minimaal instellen help waarschijnlijk ook mee.

Tot straks.

[ Voor 6% gewijzigd door TecTo op 18-01-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:30:
Nou, voorlopig ligt de game er weer eens uit...
Kijk eens onder aan deze post
AequitasII schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:54:
Ik hoop dat ik op tijd ben voor vanavond. Treinverkeer schijnt pas vanaf 17:00 weer op te starten. Vervolgens duurt de reis nog zon anderhalf uur en moet ik nog eten.

Ik houd jullie op de hoogte :)
Dat wordt spannend, want er rijdt nog niks.
Ik heb mijn vrouw net van Ede opgehaald, die was gestrand met de trein.

[ Voor 44% gewijzigd door JoepW op 18-01-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik moet helaas afzeggen.... en daar baal ik enorm van :-(
Ik weet hoeveel tijd en moeite erin is gestopt, en op het laatste moment afzeggen is niet mijn stijl...

Helaas moet ik vanavond -last minute- aan het werk om een storing bij een klant op te lossen....

sorry heren! :-(

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
JoepW schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:14:
[...]

Kijk eens onder aan deze post

[...]

Dat wordt spannend, want er rijdt nog niks.
Ik heb mijn vrouw net van Ede opgehaald, die was gestrand met de trein.
Inderdaad, er rijdt nog niets. Vrees dat ik het ook niet ga redden. Vind het ook enorm jammer gezien de tijd die jullie er in steken en hetgeen wat ik had kunnen leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Indien we niet gelijk uitkomen wegens de omstandigheden dan offer ik mijn plek op en fungeer ik als reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niet nodig hoor, gewoon afwisselen kan prima.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb nog 2 afzeggingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Ik ben nog niet thuis. Al vanaf 15:30 onderweg :( :(. Veel plezier vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Joep en Nick en iedereen die meegedaan heeft bedankt!

Vind dit soort sessies onwijs leuk, gewoon met de MX5 aankloten, van elkaar leren, gein hebben, ff gauw een race aan 't eind.

Ga nu m'n bed in, de komende 4 dagen zit ik in Eindhoven om een migratie af te ronden. Morgen om 7 uur in de auto voor een rit van 2 uur, dagje voorbereiding, laatste puntjes op de i... Zaterdag om 6 uur in de auto voor daadwerkelijke migratie en maandag om half 6 in de auto, om vanaf half 8 gebruikersondersteuning te doen met uitloop naar dinsdag.

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 18-01-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Of het zinvol is weet ik niet, wel mooi :? _O-

Bron: http://www.partsnotinclud...iracing-plugin-prismatik/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 17-10 20:08
Cool, ik sta al een maand of 2 op het punt ook de meuk voor zo'n DIY ambilight opstelling te bestellen.
Dan wel meer gewoon voor wat verlichting bij m'n pc, maar met zo'n plugin wordt het nog net iets leuker natuurlijk.

Trouwens @JoepW, is er ook nog een gerelateerd topic op het iRacing forum toevallig?
Heb even zitten zoeken, maar kon er daar verder niets over vinden, dus vroeg me af hoe je het uberhaupt gevonden had :)

[ Voor 32% gewijzigd door Red Baron op 19-01-2018 02:39 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Pagina: 1 ... 129 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies