iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 128 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:58

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:57
https://simracingobserver...op-50-teams-2017/#more-68

TFR op plaats 31. Iets om aan te werken. Dit kan beter :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 13:48
Ja, niet in de weg rijden van nummer 10 :P Wel leuk wat Jake doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nadat ik afgelopen woensdag geregeld 50 fps had met de porsche op charlotte mijn race pc schoongeveegd (W10 in de kliko) een W7 geinstalleerd met alleen iRacing en bijbehorende software.
Wat een feest nu. 200 FPS en meer stabiel...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

Arfman

Drome!

Gek. Ik denk dat een schone W10 installatie hetzelfde resultaat had opgeleverd. Maar als je alleen iRacing speelt kun je ook W7 draaien idd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:54:
Gek. Ik denk dat een schone W10 installatie hetzelfde resultaat had opgeleverd. Maar als je alleen iRacing speelt kun je ook W7 draaien idd.
Idd alleen iRacing en ik had allerlei gedoe met USB apparaten in W10.
Straks maar eens wat rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sim Racing Observer heeft een Top 100 rijders gemaakt en kwam tot een lijst met vele bekende (inter)nationale namen. Waaronder een 8 Benelux rijders die ik zo snel even kon vinden en zelf een paar GoT rijders!

73) Boris Spoelstra
69) Rens Broekman
38) Thomas Arends
28) Arjan De Vreede
27) Fabrice Cornelis
23) Coen Klopman
7) Mack Bakkum
5) Freek Schothorst

Allen gefeliciteerd!

Bron: https://simracingobserver...ngs-top-100-drivers-2017/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Gaaf om te lezen, er word ook geschreven over een race georganiseerd door GOT:

94) Mikko Nurmi – Black Star Racing
GoT Samba Challenge. That is practically all the explanation I need to give for why Mikko Nurmi is a great driver. Having made a mistake to place him on a recovery drive, Nurmi not only battled back to give Black Star the victory, but made a “Hamilton-esque” move to do so.

Er staat trouwens ook een stuk over de Pacific Majors League ziet er wel heel gaaf uit:

http://www.pacificmajors.com/schedule

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En dan de laatste post dit jaar van mij met een bericht van alle GoT iRacers aan alle GoT iRacers ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 31-12-2017 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Bij voldoende interesse zal ik vanavond (eventueel met wat hulp van bv @NickThissen ) een oefenavond organiseren als voorbereiding op de GoT Close iRacing School van 18-1 as.

Vanavond gaat dan 100% over clean en snel een rondje rijden!

De sessie zal om 20:00 uur starten in onze league en TeamSpeak is natuurlijk weer het medium tbv communicatie.
We rijden met de Global Mazda MX-5 op Summit point met default weer, afternoon, 40% trackstate en baseline setup.

Ook als je niet meedoet met de close racing school ben je van harte welkom.

Om mee te doen moet je lid zijn van onze league: http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164

De sessie / server kan hier vinden: http://members.iracing.co.../member/LeagueSessions.do

En installeer TeamSpeak en de gegevens van onze TeamSpeak server staan in de Topic Start: iRacing 2016-2017 Seizoen 1 t/m 4

[ Voor 220% gewijzigd door JoepW op 02-01-2018 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Enorme domme actie tijdens de rolling start op oval. Stuurde naar links en ramde iemand. Rookie fout 8)7 Idioot was uiteraard de reactie van de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Wij staan nog op plaats 38 terwijl we absoluut geen resultaat hebben gehaald het afgelopen jaar 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
JoepW schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:50:
Bij voldoende interesse zal ik vanavond (eventueel met wat hulp van bv @NickThissen ) een oefenavond organiseren als voorbereiding op de GoT Close iRacing School van 18-1 as.

De sessie zal om 20:00 uur starten in onze league en TeamSpeak is natuurlijk weer het medium tbv communicatie.
We rijden met de Global Mazda MX-5 op Summit point met default weer, afternoon, 40% trackstate en baseline setup.

Om mee te doen moet je lid zijn van onze league: http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164

De sessie / server kan hier vinden: http://members.iracing.co.../member/LeagueSessions.do

En installeer TeamSpeak en de gegevens van onze TeamSpeak server staan in de Topic Start: iRacing 2016-2017 Seizoen 1 t/m 4
Normaal ben ik er bij.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De server voor vanavond is ingepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:47

RKD

JoepW schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:50:

Extra hulp is welkom dus ik ben erbij, baseline setup vind ik zo los. Kom nu een beetje in de buurt van je demo tijden... Ben de laatste weken de skippie teveel gewend...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RKD schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Extra hulp is welkom dus ik ben erbij, baseline setup vind ik zo los. Kom nu een beetje in de buurt van je demo tijden... Ben de laatste weken de skippie teveel gewend...
De baseline setup is helemaal niet slecht.
Deze dwingt je tot netjes en rustig rijden en dat is met de mx5 sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

JoepW schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:07:
[...]

De baseline setup is helemaal niet slecht.
Deze dwingt je tot netjes en rustig rijden en dat is met de mx5 sneller ;)
Klopt is hij zeker ook niet, alleen je merkt het verschil tussen de auto’s zo goed, ik heb ook jouw setup voor de mx5 en die voelt voor mijn rijstijl al prettiger. Het is weer even omschakelen. Komt vanavond goed :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:15
Ik heb alvast wat geoefend voor vanavond :) Met dezelfde setup als die van de Canadian Team Challenge (de Joep Willemsen Heusinkveld nogwattes). Ligt als een blok op de weg :)

http://members.iracing.co...id=21786919&custid=274442

en direct daarna:

http://members.iracing.co...id=21787358&custid=274442.

I know, niet helemaal de baan die we vanavond rijden, maar toch :)

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 02-01-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:12:
Ik heb alvast wat geoefend voor vanavond :) Met dezelfde setup als die van de Canadian Team Challenge (de Joep Willemsen Heusinkveld nogwattes). Ligt als een blok op de weg :)

http://members.iracing.co...id=21786919&custid=274442

en direct daarna:

http://members.iracing.co...id=21787358&custid=274442.

I know, niet helemaal de baan die we vanavond rijden, maar toch :)
Maar we rijden met de baseline ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Damn, dat was niet alleen leerzaam, was ook nog eens mega leuk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

In 2016 bezocht ik het kantoor van iRacing. Daar kreeg ik de modelauto van Marcos Ambrose uit 2009 (#47).
Afgelopen jaar reed Ty Majeski een Xfinity Series race met een iRacing livery (#60). Toen ik hoorde dat ze daar ook een modelauto van gingen maken, leek het me leuk om deze ook te hebben.

Ik had hem rond Augustus pre-ordered. In December kreeg ik ineens bericht dat die onderweg was.
Door de feestdagen duurde het iets langer, maar eindelijk is hij hier. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9QZzgIS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Overigens, wat mij gisteravond opviel tijdens de lessen op Summit Point, met de baseline setup kan ik veel harder remmen en blijft de auto ook stabieler. Ik had 's middags 2 racen gereden met de MX5 op dezelfde baan en daar ging het remmen veel lastiger had ik het idee.

Met de baseline kon ik veel harder remmen voordat de ABS ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:56:
Overigens, wat mij gisteravond opviel tijdens de lessen op Summit Point, met de baseline setup kan ik veel harder remmen en blijft de auto ook stabieler. Ik had 's middags 2 racen gereden met de MX5 op dezelfde baan en daar ging het remmen veel lastiger had ik het idee.

Met de baseline kon ik veel harder remmen voordat de ABS ingrijpt.
dat zal waarschijnlijk aan de rake van de setup liggen. Rake = Verschil rijhoogte voor en achter. Vergelijk dat maar eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• do1631
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-08-2022
Hallo allemaal, gisteren ook meegedaan met de training, erg leerzaam en leuk. is er toevallig iemand die ook een oculus rift gebruikt en er gisteren wel in geslaagd is om de instructies van joep hoorbaar boven motor/rem/crash geluiden te krijgen? als ik stilstond kon ik conversaties prima volgen, maar al rijdend was het bijna niet te doen. ik houd me aanbevolen. en de allerbeste wensen natuurlijk allemaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
do1631 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:40:
Hallo allemaal, gisteren ook meegedaan met de training, erg leerzaam en leuk. is er toevallig iemand die ook een oculus rift gebruikt en er gisteren wel in geslaagd is om de instructies van joep hoorbaar boven motor/rem/crash geluiden te krijgen? als ik stilstond kon ik conversaties prima volgen, maar al rijdend was het bijna niet te doen. ik houd me aanbevolen. en de allerbeste wensen natuurlijk allemaal.
In de Windows mixer iRacing (behoorlijk) wat terugschroeven en het moet wel te doen zijn :)
Heb zelf een koptelefoon met aparte geluidskaart waardoor ik nog los het geluid van spraak en game kan afstellen.

Afbeeldingslocatie: https://d2llddowri9p3s.cloudfront.net/media/catalog/product/cache/18/image/940x587/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/x/px22_a_2_1.png

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Je kan in TeamSpeak het volume wat hoger zetten en in iRacing het motor geluid wat lager zetten.
Motor geluid is wel leuk, maar belangrijker is dat je het bandengeluid goed hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT-Monday-Supercup.png

De eerste wekelijkse race in 2018 is dicht bij huis op het Circuit van Zolder.

GoT | Monday Supercup 18S1-W403-01-18
Car(s)Track(s)
Porsche 911 GT3 Cup (991)
Fuel42 % (+/- 42 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Circuit Zolder - Grand Prix
Circuit Zolder - Grand Prix
Time of DayMorning
Pit stalls42 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up19:30 - 20:30 (60 min.)
Qualification20:30 - 20:45 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race20:45 - 21:30 (45 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Restricted fuel to force a pitstop.

Tot vanavond!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdjeT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-11-2023
Voor het eerst mijn rijstijl gisteravond laten beoordelen door o.a. Joep. Veel geleerd. En was ook nog erg leuk om te doen. De manier om een circuit te leren. Meekijken in video's is ook handig maar de details hoor je hier van je collega's.
Nogmaals dank dus en hou me aanbevolen voor andere sessies :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Interessante versnellings keuze weer Joep! Was gisteravond compleet verbaasd toen je zei dat je de 2e versnelling gebruikt op Summit Point. In de 3e versnelling kan ik meer gas geven zonder risico dat ik wielspin krijg. Daarbij, de beide bochten die jij tijdens de instructie in de 2e versnelling nam, bij beide bochten zit ik met de 2e versnelling al veel te hoog in de toeren.

Op Circuit Zolder ga ik bocht 1 in de 4e versnelling door, als je die wat later in stuurt lukt dat prima en hou je ook wat meer snelheid bij het uitkomen, is wel lastig om goed te krijgen, is mij nog geen 3 rondjes achter elkaar gelukt. De bocht voor de 1e chicane ga ik in de 3e doorheen, vanavond eens in de 4 proberen. De 1e chicane ga ik in de 3e versnelling door, als je wat later instuurt naar links kun je op de apex van de linkerknik al weer op het gas, dan kom je met meer snelheid weg daar. De chicane daarna doe ik wel in de 2e, die is veel krapper. Ik ga daar vrij snel door naar de 4e versnelling zodat ik volgas kan geven in die lange bocht naar rechts zonder wielspin. De knik naar rechts die daarna komt is een rot punt, ik verrem me daar altijd, 2e versnelling. De laatste chicane ook 2e versnelling.

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 03-01-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:08:
Interessante versnellings keuze weer Joep! Was gisteravond compleet verbaasd toen je zei dat je de 2e versnelling gebruikt op Summit Point. In de 3e versnelling kan ik meer gas geven zonder risico dat ik wielspin krijg. Daarbij, de beide bochten die jij tijdens de instructie in de 2e versnelling nam, bij beide bochten zit ik met de 2e versnelling al veel te hoog in de toeren.

Op Circuit Zolder ga ik bocht 1 in de 4e versnelling door, als je die wat later in stuurt lukt dat prima en hou je ook wat meer snelheid bij het uitkomen, is wel lastig om goed te krijgen, is mij nog geen 3 rondjes achter elkaar gelukt. De bocht voor de 1e chicane ga ik in de 3e doorheen, vanavond eens in de 4 proberen. De 1e chicane ga ik in de 3e versnelling door, als je wat later instuurt naar links kun je op de apex van de linkerknik al weer op het gas, dan kom je met meer snelheid weg daar. De chicane daarna doe ik wel in de 2e, die is veel krapper. Ik ga daar vrij snel door naar de 4e versnelling zodat ik volgas kan geven in die lange bocht naar rechts zonder wielspin. De knik naar rechts die daarna komt is een rot punt, ik verrem me daar altijd, 2e versnelling. De laatste chicane ook 2e versnelling.
Ik ga op summit in principe alleen in bocht 4 naar mijn 2. Bocht 1 enkel als ik iemand uitrem en de auto krap moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah, alleen met uitremmen dus. Bocht 4 doe ik ook in z'n 3. Met de linkerwielen op de curb en zodra je van de curb af komt kun je daar vol op het gas als je in de 3e versnelling zit. Daar won ik veel meer tijd mee dan in de 2e versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:28:
Ah, alleen met uitremmen dus. Bocht 4 doe ik ook in z'n 3. Met de linkerwielen op de curb en zodra je van de curb af komt kun je daar vol op het gas als je in de 3e versnelling zit. Daar won ik veel meer tijd mee dan in de 2e versnelling.
Tweede versnelling in bocht 4 is zelfbescherming. In de derde versnelling ga ik vaak te hard erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

Ik rij zelf ook met de Rift, en heb ook in Teamspeak het geluid goed hard moeten zetten. Dan is het prima te doen. En idd engine, wind geluid lekker zacht en banden lekker hard.

[ Voor 4% gewijzigd door RKD op 03-01-2018 14:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
JoepW schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Tweede versnelling in bocht 4 is zelfbescherming. In de derde versnelling ga ik vaak te hard erin ;)
Hahaha, herkenbaar, dat heb ik ook. Maar als je je beheersen kunt is de 3e versnelling daar wel sneller :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:35:
[...]

Hahaha, herkenbaar, dat heb ik ook. Maar als je je beheersen kunt is de 3e versnelling daar wel sneller :)
Eerlijk gezegd..... Eerst de snelste tijd zetten.... Dan ben ik overtuigd. ;)
En hier de beloofde replay van mijn 2 rondjes zonder draft. https://1drv.ms/u/s!AiKXtEBBvnzSh74hAs5c4fpPSA3K8g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Laat ik het zo zeggen, als ik daar in de 3e versnelling blijf dan zie ik altijd een verbetering, in de 2e versnelling zie ik het rood direct hoger oplopen.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 03-01-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Behalve de jumpstart, gevolgd door speeding in de pits voor de stop/go, gevolgd door 2 slow down penalty's, gevolgd door een speeding in de pits tijdens m'n pitstop, gevolgd door nog een slow down penalty ging het best aardig. Wie liep er nou te klagen over 3 x gespind te zijn? :9

Wel leuk gevecht met Ludwig gehad vlak voor m'n pitstop. Volgende keer als het mij wat meer mee zit kan dat nog leuk worden :)

Oja, wat is dit precies? Die beide lampjes brandden ineens constant een paar rondes voor de pitstop en aan het eind van de race, banden te warm ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QnMi1UNST7RiNdINvnXyr8CS/full.png

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 03-01-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 10:21
FastFred schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:06:
Behalve de jumpstart, gevolgd door speeding in de pits voor de stop/go, gevolgd door 2 slow down penalty's, gevolgd door een speeding in de pits tijdens m'n pitstop, gevolgd door nog een slow down penalty ging het best aardig. Wie liep er nou te klagen over 3 x gespind te zijn? :9

Wel leuk gevecht met Ludwig gehad vlak voor m'n pitstop. Volgende keer als het mij wat meer mee zit kan dat nog leuk worden :)

Oja, wat is dit precies? Die beide lampjes brandden ineens constant een paar rondes voor de pitstop en aan het eind van de race, banden te warm ofzo?

[afbeelding]
Ik liep te klagen dat ik 3x gespind was.. Bij de start was ik te gefocused op wat er achter me gebeurde en miste ik mn rempunt.. Gelukkig had ik niemand echt uitgeschakeld. Daarna 2x dat ik dichterbij Joep enzo kwam ging ik overdriven en spinde ik.

Die lampjes geven aan dat je fuel bijna op is.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 03-01-2018 22:45 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja dat hoorde ik, maar dat valt nog mee als je dat vergelijkt met mij, dat bedoelde ik :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet de Mazda vooraan 3-4 klikjes hoger dan de baseline. Meer stabiliteit tijdens het remmen en meer voorwaartse shift van het gewicht van de wagen op de voorbanden.
Zo denk ik toch tenminste... Daarnaast gebruik ik soms die 2de versnelling om net dat iets meer af te remmen op de moter en in te sturen.

Je mag me altijd zeggen als dit niet zo is! Leer nog graag wat bij! :D
Over bijleren gesproken: ik zou graag weten wat het verschil zou moeten zijn tussen form,med en soft bij de Mazda? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:55:
Ik zet de Mazda vooraan 3-4 klikjes hoger dan de baseline. Meer stabiliteit tijdens het remmen en meer voorwaartse shift van het gewicht van de wagen op de voorbanden.
Zo denk ik toch tenminste... Daarnaast gebruik ik soms die 2de versnelling om net dat iets meer af te remmen op de moter en in te sturen.

Je mag me altijd zeggen als dit niet zo is! Leer nog graag wat bij! :D
Over bijleren gesproken: ik zou graag weten wat het verschil zou moeten zijn tussen form,med en soft bij de Mazda? :)
Voorkant hoger geeft statisch minder wieldruk op de voorwielen en door minder hoogte verschil met de achterkant resulteert dat in minder gewichtsverplaatsing naar voren en dus ook minder stuur bocht in bij remmen / gaslos.
Voorkant omhoog geeft zeker een afname van onrust tijdens remmen omdat de achterwielen minder 'ontlast' worden tijdens het remmen.

En verschillen tussen form (je zal wel firm bedoelen), med en soft wil ik ff weten bij welke parameter dat is. Maakt de kans op verkeerde uitleg een stuk kleiner ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 04-01-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redenering was dus niet helemaal juist. Terug werk aan de setup dus. Het staat onder de front toe-in/toe-out bij de Mazda. De naam ontglipt me even maar zal het straks weten zeggen na het studeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:06:
Redenering was dus niet helemaal juist. Terug werk aan de setup dus. Het staat onder de front toe-in/toe-out bij de Mazda. De naam ontglipt me even maar zal het straks weten zeggen na het studeren. :)
Ow front ARB (anti roll bar):
Soft:
auto voelt lomer aan.
Meer gewichtsverplaatsing links/rechts met sturen.
Kan een voordeel geven bij insturen en midcorner qua stuur
Nadeel: auto is niet reactief in snelle chicanes.
Firm: alles hierboven andersom. :). Maar nou komt ie..... het kan zijn dat je met firm toch meer stuurgwvoel hebt dan met aoft omdat de wieldruk beter verdeeld wordt over beide wielen.
Medium: er tussen in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Chili Bowl Coming to iRacing.com

iRacing Celebrates Announcement with Primary Sponsorship of Kyle Larson and Christopher Bell
iRacing.com, the leading online racing game, announced today plans to add the world famous Tulsa Expo Raceway, home of the Lucas Oil Chili Bowl Nationals presented by General Tire, to its extensive inventory of dirt tracks available to iRacing members. iRacing is currently at the temporary racing facility in Tulsa, OK laser scanning and gathering reference photography so that the track can go into production immediately. It is anticipated the track will be available this summer.

In celebration of the announcement iRacing has partnered with Chili Bowl defending Lucas Oil Chili Bowl Nationals presented by General Tire champion and Oklahoma native Christopher Bell and NASCAR Monster Energy Cup Series regular Kyle Larson to be the primary sponsor on each of their cars for the 2018 Chili Bowl. The partnership will introduce iRacing.com to the legions of dirt midget fans who will be watching this year's event.

Full story: http://www.iracing.com/?p=240871
Afbeeldingslocatie: https://www.iracing.com/wp-content/uploads/2018/01/IMG_0266.jpg

De Chili Bowl is een van de grootste (dirt) oval races in de VS. Hier doen vaak NASCAR cup coureurs aan mee. Kyle Larson en Christopher Bell gaan dus ook met een iRacing livery rijden. Dit is vrij groot nieuws voor iRacing.

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 04-01-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Joep! Kan weer wat gaan testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• do1631
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-08-2022
Hoi, gisteren ook rondgereden op Zolder. Ik was die man waarbij het geluid te hard stond en die rondreed in een oude Opel Manta (als je naar de rondetijden keek zou je dat denken in ieder geval). hopelijk niemand tot last geweest. nu wil ik me iets beter voorbereiden op volgende week, ga dus oefenen. kan iemand ongeveer een range van rondetijden op daytona aangeven waarbij het zinvol is om mee te doen. hoef niet te winnen, maar twee keer door het hele veld gelapt worden is ook niet top omdat je de hele tijd in je spiegel zit te kijken om mensen voorbij te laten. alvast bedankt. groet Rob

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
do1631 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:41:
Hoi, gisteren ook rondgereden op Zolder. Ik was die man waarbij het geluid te hard stond en die rondreed in een oude Opel Manta (als je naar de rondetijden keek zou je dat denken in ieder geval). hopelijk niemand tot last geweest. nu wil ik me iets beter voorbereiden op volgende week, ga dus oefenen. kan iemand ongeveer een range van rondetijden op daytona aangeven waarbij het zinvol is om mee te doen. hoef niet te winnen, maar twee keer door het hele veld gelapt worden is ook niet top omdat je de hele tijd in je spiegel zit te kijken om mensen voorbij te laten. alvast bedankt. groet Rob
Even nog over Zolder....
Toen jij mij voorbij wilde laten voor de 2de chicane reed je aanzienlijk in de weg.
Moet je maar een keer terugkijken in mijn stream.
Hier kan je alle rondetijden vinden (als er ooit gereden is):
http://members.iracing.co...e/member/worldrecords.jsp
Die tijden zijn bij wisselende weersomstandigheden en eventueel met draft!
Ik reed geloif ik in het demo rondje 1:50,7.
Ook te vinden op ons youtube kanaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Mijn eerste pole position in iRacing, mijn eerste overwinning in iRacing en eindelijk verlost van Rookie Oval en die Street Stock hokken!! :D Next up: NASCAR *O*

Eerst wordt ik, nummer 8, aangetikt door een lapped car, geen idee of het mijn fout was of niet. Ik spin, maar ik stuur naar links, schakel een versnelling terug, geef gas en verlies door puur geluk maar 1 plek.

Dan kan ik achter de nummer 9 aan rijden die de hele race tot nu toe achter mij gereden heeft. Die wordt door een andere auto een ronde later aangetikt, waardoor ik comfortabel naar de finish kan kachelen, 25 rondes later :D

[ Voor 66% gewijzigd door FastFred op 04-01-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

FastFred schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:35:
Mijn eerste pole position in iRacing, mijn eerste overwinning in iRacing en eindelijk verlost van Rookie Oval en die Street Stock hokken!! :D Next up: NASCAR *O*

[video]

Eerst wordt ik, nummer 8, aangetikt door een lapped car, geen idee of het mijn fout was of niet. Ik spin, maar ik stuur naar links, schakel een versnelling terug, geef gas en verlies door puur geluk maar 1 plek.

Dan kan ik achter de nummer 9 aan rijden die de hele race tot nu toe achter mij gereden heeft. Die wordt door een andere auto een ronde later aangetikt, waardoor ik comfortabel naar de finish kan kachelen, 25 rondes later :D
Rij je nou met racing line? Het is beter op de lange termijn om die uit te zetten, anders ga je nooit je rempunten leren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@RKD Ja, die had ik nog aan staan tijdens de race inderdaad. Ik trok me er weinig van aan eerlijk gezegd, je kunt veel en veel later remmen dan de racelijn aangeeft. Alleen met het uitkomen van de bocht is het handig omdat die muur ineens heel snel dicht bij komt anders. Als je de lijn dan exact volgt dan kom je precies goed uit.

De tactiek hier is laat remmen, bijna tot aan de apex. Bij het inkomen van de bocht iets hoger blijven dan de racelijn aangeeft, dan naar binnen sturen, zo dicht mogelijk tegen de gele lijn aan en vroeg weer op het gas zodat je zoveel mogelijk snelheid meeneemt het rechte stuk op. En in de bocht vooral gas blijven geven, niet blijven rollen maar ook weer niet volgas en langzaam meer gas geven zodat je met het gas de auto de bocht uit stuurt.

Resultaten van de race hier: http://members.iracing.co...id=21810095&custid=274442

[ Voor 71% gewijzigd door FastFred op 05-01-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

FastFred schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:00:
@RKD Ja, die had ik nog aan staan tijdens de race inderdaad. Ik trok me er weinig van aan eerlijk gezegd, je kunt veel en veel later remmen dan de racelijn aangeeft. Alleen met het uitkomen van de bocht is het handig omdat die muur ineens heel snel dicht bij komt anders. Als je de lijn dan exact volgt dan kom je precies goed uit.
Om te leren kan je het doen, weet wel dat die lijn niet 100% de max laat zien wat je kan doen qua gas/rem gedrag. Zoals ik het heb begrepen is het een gemiddelde en is er dus meer uit te halen dan de lijn laat zien qua remmen/gas.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:38
Stiekem zojuist ook de Porsche gekocht. Als het mij voor maandag lukt om fatsoenlijk rond te komen op Daytona, dan rijd ik mee. Anders de week erop. De auto rijdt een stuk anders dan de vertrouwde Mazda, dus het zal flink oefenen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
De voorbije dagen hard aan het ploeteren in Blancpain Sprint Series om de minimum road iRating van 1700 te halen om ook deel te nemen aan de door GOT iracing georganiseerde races.

Een behoorlijke klus omdat in het begin ik de iRating totaal verpruts heb naar een dieptepunt van dik onder de 500. Inmiddels weer boven de 600 en bijkomstig is een promotie naar de A klasse maar dat zegt helemaal niks. Bij tijd een wijle stuur ik als een natte krant en de bochten techniek is soms huilie huilie. Oorzaak is waarschijnlijk dat ik te vroeg instuur en daarom van het circuit... met als gevolg weer incident op de teller.

Zelf een setup maken zit er nog niet in want daar snap ik echt de ballen niet van. Spons wat van het net.

De Ferrari 488 gt3 is een probleem. De achterkant breekt vaak uit. Een paar races gedaan in de Mclaren en die ook behoorlijk kritisch. Dan kom je uit bij de Mercedes amg maar daar .... iedereen in en dat vind ik eigenlijk helemaal niks, hoewel ik daar tot nu toe mijn beste resultaat mee heb gehaald. :+ In de Blancpain Sprint Series is minimaal 90% Mercedes amg.

Zit meestal rond de 229 sec op Spa maar door alle blauwe vlaggen die ik netjes voorbij wil laten gaan is het gemiddelde prut.

Tot mijn verbazing met de Audi r8 tot nu toe de snelste tijd op Spa 223.... en nog wat. In de laatste race ging het echter wat minder met deze auto. start 24 en finish 15 maar 4x buiten het circuit.

Tot zover mijn keek op de week ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:11
Ik heb definitief de overstap gemaakt van triple screens naar de Oculus Rift. Het bevalt tot nu toe prima. Met name de diepte die je kan waarnemen brengt een heel nieuwe dimensie aan simracen. Het leren rijden op spiegels vormt nog wel een uitdaging :)

[ Voor 6% gewijzigd door tim.w op 06-01-2018 14:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond doe ik eindelijk weer eens mee met de Heusinkveld MX-5 World Tour.
Deze keer op Oran Park. Leuk circuit, maar wel spannend om heel de finish te halen.
Vermoedelijk ga ik rustig aan doen om geen incidenten te veroorzaken en gewoon uit te kunnen rijden.

De race start om ca. 21:10!

Hier deel ik de race vanuit mijn cockpit: GoT Live Channel

Update

Professioneel verkloot... 4 banden bij de pitsstop (dacht dat de boel goed stond) 8)7
En in de boosheid te snel in de pits... 15S S&G....
Toch nog 14de....

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 07-01-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
TecTo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:40:
De voorbije dagen hard aan het ploeteren in Blancpain Sprint Series om de minimum road iRating van 1700 te halen om ook deel te nemen aan de door GOT iracing georganiseerde races.

Een behoorlijke klus omdat in het begin ik de iRating totaal verpruts heb naar een dieptepunt van dik onder de 500. Inmiddels weer boven de 600 en bijkomstig is een promotie naar de A klasse maar dat zegt helemaal niks. Bij tijd een wijle stuur ik als een natte krant en de bochten techniek is soms huilie huilie. Oorzaak is waarschijnlijk dat ik te vroeg instuur en daarom van het circuit... met als gevolg weer incident op de teller.

Zelf een setup maken zit er nog niet in want daar snap ik echt de ballen niet van. Spons wat van het net.

De Ferrari 488 gt3 is een probleem. De achterkant breekt vaak uit. Een paar races gedaan in de Mclaren en die ook behoorlijk kritisch. Dan kom je uit bij de Mercedes amg maar daar .... iedereen in en dat vind ik eigenlijk helemaal niks, hoewel ik daar tot nu toe mijn beste resultaat mee heb gehaald. :+ In de Blancpain Sprint Series is minimaal 90% Mercedes amg.

Zit meestal rond de 229 sec op Spa maar door alle blauwe vlaggen die ik netjes voorbij wil laten gaan is het gemiddelde prut.

Tot mijn verbazing met de Audi r8 tot nu toe de snelste tijd op Spa 223.... en nog wat. In de laatste race ging het echter wat minder met deze auto. start 24 en finish 15 maar 4x buiten het circuit.

Tot zover mijn keek op de week ;w
Die iR limiet is enkel voor niet GOT leden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joep,

Spijtig van die pitstop en de frustratie! Top 10 had zeker mogelijk geweest. En toch mooi optijd gestopt toen Tom en Gene hun incident hadden.

Ikzelf moest 15 ronden met mijn kin op mijn stuur rijden omdat mijn hoofdtelefoon platte batterij had. De kabel om die op te laden is redelijk tekort :F gelukkig kon ik mijn rondetijden consistent blijven houden en mooi 5de eindigen. Wel spijtig dat er zo weinig deelnemers waren. Vind mijn 8ste plaats in mid Ohio tussen de 15 pro rijders nog steeds mooier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:06:
.....Ikzelf moest 15 ronden met mijn kin op mijn stuur rijden omdat mijn hoofdtelefoon platte batterij had. De kabel om die op te laden is redelijk tekort :F gelukkig kon ik mijn rondetijden consistent blijven houden en mooi 5de eindigen. .....
Oef dat zuigt. Maar nette plek hoor!
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:06:
Spijtig van die pitstop en de frustratie! Top 10 had zeker mogelijk geweest. En toch mooi optijd gestopt toen Tom en Gene hun incident hadden.
Tja die stop is echt dom. Ik had de macro voor fuel en banden goed gezet, maar die van enkel banden niet en heb blijkbaar ook nog een keer de macro van de banden gestart en dus 4 ipv 2 banden.

Tja dat was ff hard remmen. In Lap 1 kon ik de klapper voor me niet echt ontwijken. Dat was een 0x die een 4x werd. Met dank aan die zakjapanner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Jammer Joep, had een stukje meegekeken en je leek goed op weg. Was helaas net te laat thuis anders was ik nog wel (zonder training :p) ingesprongen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De japanner is wel vaker te vinden in incidenten :p
Spijtig Nick! Had graag wat meer deelnemers gezien gisteren.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT-Monday-Supercup.png

Vanavond stuiteren op het oude Daytona!

GoT | Monday Supercup 18S1-W508-01-18
Car(s)Track(s)
Fuel42 % (+/- 42 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Daytona circa 2007 - Road
Daytona circa 2007 - Road
Time of DayAfternoon
Pit stalls43 / 60
Basic contentYes
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up19:30 - 20:30 (60 min.)
Qualification20:30 - 20:45 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race20:45 - 21:30 (45 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Restricted fuel to force a pitstop.

Ik ben vanavond verhinderd. Heel veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Ik kan jullie veiligheid nog niet garanderen en sla daarom ook over. Lime Rock ken ik wat beter, dus verwacht dat ik daar wel bij ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik zie helaas de quote tweet niet...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Dat stuiteren valt toch wel mee op Daytona? Is iedereen de SRF op Lime Rock van 2 seizoenen terug al weer vergeten ? :P

Het is wel een lastige baan met de Porsche hoor, heb al wat testrondjes gereden maar krijg er nog geen nette rondjes uit...
AequitasII schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:03:
Ik kan jullie veiligheid nog niet garanderen en sla daarom ook over. Lime Rock ken ik wat beter, dus verwacht dat ik daar wel bij ben :)
Gewoon mee doen met de practice sessie vanavond en zien hoe het gaat, doe ik ook. Heb je alsnog het idee dat het niks wordt en je alleen maar in de weg rijd dan heb je toch nog een uurtje lol gehad. Heb ik een paar weken geleden ook gedaan op Brands Hatch, te weinig vertrouwen in mezelf en in de auto.

Ik heb gisteren overigens gekocht
- alle resterende circuits voor de Monday Supercup
- Nordschleife, want _/-\o_ Ik ken de baan uit andere games al aardig goed, maar was toch verbaasd dat ik binnen notime zonder crashen rond kon komen
- Mijn eerste NASCAR auto, wat later de verkeerde bleek te zijn :X Ik had de NASCAR National Series willen rijden maar heb een auto gekocht voor de Late Model Tour :X Doet iRacing aan refunds?

[ Voor 73% gewijzigd door FastFred op 08-01-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandon Weber
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-11-2021

Brandon Weber

Impossible is nothing

FastFred schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:26:
Dat stuiteren valt toch wel mee op Daytona?
Het is meer glibberig vind ik, stuk minder grip bij uit de bochten komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

Arfman

Drome!

FastFred schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:26:

- Mijn eerste NASCAR auto, wat later de verkeerde bleek te zijn :X Ik had de NASCAR National Series willen rijden maar heb een auto gekocht voor de Late Model Tour :X Doet iRacing aan refunds?
Niet in gaan rijden en support mailen. Verhaal uitleggen, dan komt het waarschijnlijk wel goed.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heb er wel wat practice sessies mee gereden, maar vond het niks. Ik vind de Pickup Cup met 620pk echt fantastisch, gister ook weer 2 heerlijke races gereden daarmee. Dat wilde ik met NASCAR ook, maar dan moet ik dus de National Series hebben en niet Late Model Tour.

Zal er eens een mailtje aan wagen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Korte vraag:
Welke auto in Iracing komt het dichtste bij een GT4 auto?
Want dacht dat er nog geen GT4's in Iracing zitten of zit ik mis?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

thijmennabuurs schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:47:
Korte vraag:
Welke auto in Iracing komt het dichtste bij een GT4 auto?
Want dacht dat er nog geen GT4's in Iracing zitten of zit ik mis?
Er zitten inderdaad geen GT4 auto's in de sim.
Ik zou ook niet weten welke daar het dichtst bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Soms is iracing %#$#%^@$%^.

Probeerde een race te joinen wat niet lukte. Uiteindelijk withdraw button.

Tot mijn verbazing wel geregistreerd in deze race.

Als 28 gestart en als 28.... Weer een behoorlijk terugval. Dag doei zwaai, moeizaam vergaarde punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik heb iracing ook weer eens opgepakt, probeer om vanavond van de partij te zijn

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Kan @NickThissen of @JoepW Mij toelaten tot de league, of zijn beiden verhinderd vanavond?

[ Voor 4% gewijzigd door AequitasII op 08-01-2018 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Done

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 10:21
Ik had graag meegedaan, maar er is een noodgeval in de vorm van vrouwlief die een vlucht mist en er een hoop geregeld moet worden.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ik haal hem ook niet :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit artikel is vandaag verschenen: https://www.redbull.com/i...ng-red-bull-grc-interview
Geen idee of het al bekend was, maar er komt dus een Subaru naar iRacing voor de GRC en ze hebben de eerste European Rallycross baan gesigneerd welke in de lente gescand zal worden.
Absolutely, in fact I just signed our first European Rallycross track, although we won't be able to collect the data to build it until the spring. Subaru will be joining us this year in our virtual Red Bull Global Rallycross series and that car is already in production.
En na het dirt oval racing en GRC komt er nog iets aan wat mer dirt te maken heeft.
This led to dirt oval racing and GRC, and will lead to another exciting project this year with short-course off-road trucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Voor het eerst een race gehad waar ik niet compleet door eigen schuld de baan af gleed (een keer of drie...). Op naar de volgende :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
Dat was een leerzame race!
Checklist:

1. Eerste race met Tweakers
2. Eerste race in de Porsche
3. Eerste race op Daytona
4. Eerste race met pitstops
5. Eerste race langer dan 20 minuten

Resultaat:

1. 5 seconden sneller in kwalificatie dan in practice sessions dit weekend, dankzij een stukje meekijken bij Ton tijdens practice
2. Direct spinnen na het wegrijden bij de start :+
3. 4x in de pits geweest: regulier, schade, zwarte vlaggen
4. Zonder benzine rollend over de finish
5. Heel veel plezier :9

Veel geleerd! Hopelijk kan ik volgende keer iets meer competitief zijn en heb ik deze keer niet teveel mensen in de weg gezeten. Heb nog veel moeite met het remmen en optrekken met de auto. Zal volgende week ook kijken of ik een setup kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandon Weber

Brandon Weber

Impossible is nothing

Hoeveel off tracks kun je maximaal krijgen zonder straf te krijgen van bijv. stop en go?
Als ik kijk naar de tijden van anderen zie ik vaak offtracks zonder ook maar straf te krijgen, ik dacht maximaal 4 (ik keek bij info onder incidents en daar stond 4x)

En nog iets: had ook offline getraind en toen was de grip stuk lager, bij GOT race was ik 3 sec sneller dan in mijn practice.....staat de track op 100%? (want zo ja dan ga ik ook trainen met deze instelling) Of ligt het aan de temperatuur?

[ Voor 32% gewijzigd door Brandon Weber op 08-01-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Brandon Weber schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:20:
Hoeveel off tracks kun je maximaal krijgen zonder straf te krijgen van bijv. stop en go?
Als ik kijk naar de tijden van anderen zie ik vaak offtracks zonder ook maar straf te krijgen, ik dacht maximaal 4 (ik keek bij info onder incidents en daar stond 4x)

En nog iets: had ook offline getraind en toen was de grip stuk lager, bij GOT race was ik 3 sec sneller dan in mijn practice.....staat de track op 100%? (want zo ja dan ga ik ook trainen met deze instelling) Of ligt het aan de temperatuur?
Off-tracks in onze races hebben geen consequenties en geen maximum. Dat is overigens voor het eerst dit seizoen. Tot vorig seizoen gaven we bonus punten voor de top 3 minste incidenten.
De track state en temperatuur zijn random door iRacing gekozen. Daar zit het verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandon Weber

Brandon Weber

Impossible is nothing

yeah...weet ik dit nu pas....lol...scheelt een hoop als je onbeperkt offtracks mag rijden op deze baan bij een ommetje bij die oval...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Brandon Weber schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:20:

Er zijn geen straffen of bonuspunten voor incs meer dit seizoen omdat het teveel werk is dat handmatig in te voeren. Het is een ongeschreven "regel" dat men er geen misbruik van maakt en gewoon probeert redelijk binnen de lijntjes te blijven, maar toegegeven worden er inderdaad veel incjes gehaald (ook door mij hoor). Zolang we niet met opzet af zitten te snijden heeft het weinig invloed denk ik.

En zoals ik in de sessie ook al zei, de temperatuur was erg laag vandaag (24 graden track temp) waardoor de grip veel hoger is (het effect van temp is veel te sterk in het huidige bandenmodel maar dat is blijkbaar moeilijk op te lossen). Vooral op een baan als dit maakt dat veel uit want je komt bijv met veel meer snelheid de oval op en de chicane uit waardoor je het hele oval gedeelte enorm veel winst pakt.

Er is helaas geen manier om een stop&go te geven bij een X aantal offtracks. De enige optie is meteen een harde disqualificatie en dat willen we natuurlijk ook weer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 08-01-2018 22:38 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Vandaag niet mijn race dag 7(8)7 Morgen wellicht beter.

Join altijd via 'find official races'. Nu is er ook een optie 'hosted' en daar kan je ook joinen.
Tellen deze races ook mee voor je Irating en class en kan je deze races zo joinen of zijn er restricties?

Momenteel is er een stream race uk i monday night skippy's op spa bezig. Hoe kan je deelnemen aan dit soort races?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandon Weber

Brandon Weber

Impossible is nothing

thx Joep en Nick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nog veel werk in de Porsche... 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Nope, nope, nope. Geen vertrouwen in mezelf, de baan, de auto. Even met de setup van Ton gereden, maar snap niet hoe dat kan. Als ik naar de rem kijk sta ik al achterstevoren. Met ARB op 3 in plaats van 1 was het wat beter, maar niet genoeg om er een race mee te rijden. Ik heb nog even 10 rondjes Pickup Cup op Daytona gereden, 2e geworden :)

Volgende week weer een poging. Misschien dan met eindelijk een vaste setup en niet telkens de Playseat versjouwen en de halve kamer verbouwen :)

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 08-01-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:24
FastFred schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:57:
Nope, nope, nope. Geen vertrouwen in mezelf, de baan, de auto. Even met de setup van Ton gereden, maar snap niet hoe dat kan. Als ik naar de rem kijk sta ik al achterstevoren. Met ARB op 3 in plaats van 1 was het wat beter, maar niet genoeg om er een race mee te rijden.
Ik ben geen setup expert en wat voor mij werkt hoeft zeker niet voor anderen te werken. Met deze setup had ik in ieder geval vertrouwen en veel minder last van overstuur bij de exit van de langzame bochten. Ik rij met relatief veel brake balance aan de achterkant, hij staat op 44% voor volgens mij. Ik rij met Fanatec CSP v3 pedalen en kan daarmee redelijk 'met gevoel' remmen. Als je geen loadcell pedalen hebt is het remmen op limiet in de Porsche ivm ontbreken van ABS lastig, helemaal als de brake balance dan zo staat ingesteld.

Voor mij was de race niet helemaal een succes. ik dacht een top start te hebben, schoot niet naar links en daarna iets te enthousiast op het gas... even overcorrigeren en stond rechts in de vangrail vanaf P2 :+
Hele veld voorbij moeten laten om met 5 seconde achterstand op de laatste man aan de inhaalrace te beginnen. Helaas had ik schade aan de voorkant maar toch maar doorgereden. Door fouten van anderen naar voren kunnen rijden en hier en daar een auto ingehaald. Uiteindelijk zat ik op P3 met 9 seconde achterstand op Nick. Door een foutje in de chicane terug naar P4 met een spannende laatste ronde om P3 terug te claimen, helaas niet gelukt. Stiekem voor mij wel een leukere race dan die 4 voorgaande races :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
I know, iedereen voelt dat anders aan. Rempedaal met loadcell heb ik wel :) Ja, standing start op een oval is altijd lachen, gebeurde mij de eerste keer ook.

Ik vond jou setup die je had op Zandvoort echt heerlijk, maar dat zal per persoon verschillen, heb toen ook die van Joep geprobeerd, die was weer te zenuwachtig.

Persoonlijk hou ik niet van overstuur in iRacing, zeker met de Porsche met al dat gewicht achter de achteras, als die eenmaal begint te zwaaien ben ik 'm vaak direct kwijt. Dan heb ik liever wat onderstuur. Ik merkte bijvoorbeeld op Zolder dat een beetje extra wing achter best fijn reed, meer downforce achter, dat remde veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Staan deze setups in SetupSync van Nick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandon Weber

Brandon Weber

Impossible is nothing

TonCoronel schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:55:
[...]

en veel minder last van overstuur bij de exit van de langzame bochten.
Dit is precies waar ik last van heb....welke instelling doe je dan aanpassen? en welke waarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@Brandon Weber ik ben ook geen setup expert dus kan maar zo zijn dat ik het mis heb, maar als de achterkant van de Porsche gaat glijden tijdens het remmen vanaf hoge snelheid (zoals vorige week op Zolder bijvoorbeeld) dan zet ik wat extra wing bij. Overstuur bij het uitkomen van bochten en gas geven is vaak een kwestie van de antirollbar bij stellen, als die stijver is dan heb je meer overstuur maar ga je plat de bocht door. Zet je die wat soepeler heb je meer body roll maar minder overstuur.

Vanaf de basis setup zet ik de Porsche flink lager (volgens mij gisteravond zelfs te laag, in de replays zag ik vonken onder de auto :+ ), en afhankelijk van of ik meer overstuur of onderstuur wil speel ik met wing en antirollbar. Camber en Toe-In ben ik nog niet zo bekend mee.

Maaruhm, ik rij ook achteraan mee meestal, dus hoeveel waarde je daar aan moet hechten :+

Oja, NASCAR, iRacing heeft voor deze ene keer (waar heb ik dat meer gehoord), mijn verkeerde auto terug genomen en mij credits gegeven voor het kopen van de andere auto. Kunnen ze die in hun systemen niet gewoon wisselen ofzo? Ze kosten allebij even veel 8)7 Nu moet ik nog steeds $ 0.16 betalen :')

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 09-01-2018 09:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
AequitasII schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:27:
Staan deze setups in SetupSync van Nick?
Ik denk dat deze gedeeld worden tijdens de sessie via de share functie.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Gisteravond even een paar rondjes geoefend voor de racing school....
De controle van de auto is wel redelijk, nu de tijden nog een beetje omlaag.

Een 1.24.6 is mn PR nu, en rond de 1.25 rijdt ik redelijk consistent.

Ik moet ook nog even aan het nieuwe stuurtje wennen.
Iemand hier die zijn instellingen voor de CSL Elite wheel / iRacing wil delen?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Klein beetje naar beneden scrollen.....

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2023748.page

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Eerverleden week voor het eerst in de Porsche gezeten bij mijn neefje. Hij was ingeschreven voor een race maar werd weggeroepen. Heb een rondje of 8 gehad om aan de auto te wennen en daarna aan de race meegedaan. Was niet mijn account dus geen Q gedaan en me verder opstellen als een rookie. Watkins Glen is imo een van de makkelijkste tracks, vooral zonder de busstop dus durfde ik het wel aan. Achteraan gestart, gewoon meegaan met de flow, crashes ontwijken en vooral uit de problemen blijven. Resultaat 0x en P4. Die week bij hem nog 2 races gedaan met de zelfde rookie instelling en in die 3 races zo'n 130 ir en .3 SR gewonnen want reed 3x achter elkaar 0 incs.
Zelf ook de Porsche gekocht en nog net 1 race kunnen doen. Dat verliep helaas minder gunstig, kon 1 crash niet ontwijken maar verloor uiteindelijk een fractie SR. Opvallend was het agressieve verdedigen en druk zetten. 1 schroomde niet, nadat hij spinde vlak voor mij de baan op te komen en heen en weer te zwenken om te beletten dat ik er voorbij kon.

Mijn neef bij mij op Montegi in de GT3 resulteerde in -84 ir en -.1 sr. Was echter een crash die niet te ontwijken was.

Afgelopen zondag met de Skip Barber op Spa in split 1/7 werd ik helaas in Les Combes gepunt met ook weer -40 ir als gevolg.
Realiseerde me te laat dat GT3 afgelopen week ook op Spa was, nog voor 1 race kunnen registreren. Split 3/6 met dezelfde rookie instelling als met de Porsche want had niet 1 rondje geoefend. Was auto #24/24 dus achteraan gestart en eindigde P8. Weer mooi +46 ir.

Helaas verloor ik die weer keihard (-63) door zo stom te zijn om me te registreren voor een Skip Barber race waarbij ik me vlak voor de Q terugtrok want het was al vrij laat.

Ga deze week m'n blazoen weer wat oppoetsen in de GT3 op Daytona, imo ook zo'n makkelijke track. En daarnaast wat Porsche. VIR is niet zo'n makkelijke track maar wel 1 om te goed te leren racen met de Porsche.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diknmuis schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:57:
[...]
Ik denk dat deze gedeeld worden tijdens de sessie via de share functie.
Volgende keer ook maar eens checken. Toen ik uit de race lag op enkele ronde van het einde gekeken naar Nick zijn race. Hoe die wagen op de baan plakt en hoe stabiel Nick er mee rijdt :o _/-\o_ mooi om naar te kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:53:
[...]

Volgende keer ook maar eens checken. Toen ik uit de race lag op enkele ronde van het einde gekeken naar Nick zijn race. Hoe die wagen op de baan plakt en hoe stabiel Nick er mee rijdt :o _/-\o_ mooi om naar te kijken!
Teamspeak installeren en vragen ;)
Ook heel gezellig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
[...]

Dan heb je niet elk rondje gezien :+ De laatste rondjes had ik 9 sec voorsprong dus heb ik voorzichtig gedaan. Halverwege de race toen ik Casper aan het inhalen was toch wel een paar momentjes gehad dat ik er van stond te kijken dat ik nog de goeie kant op stond. Vooral in die bocht halverwege het infield (na de snelle linker) ging ik regelmatig volledig dwars...

Maar ik heb wel gemerkt dat rustig op de banden rijden goed helpt in deze auto. Vooral niet laat remmen, beter wat eerder remmen zodat je voorbanden niet overhitten en je wint alles terug in de bocht.

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 09-01-2018 17:06 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:42

derx666

mecker ende blaet

Snelheid zat er gisteren weer eens redelijk goed in. Q op P3 of P4, waar ik zeker niet ontevreden over was.
Race was eigenlijk in de chicane al afgelopen omdat ik wat eerder remde als waar Joost rekening mee hield, en ik hard links de muur in geduwd werd. Auto zat vast, dus tow van 1:40 en eenzaam achteraan. Voor de rest ging het eigenlijk wel lekker. Ik kon dezelfde tijden rijden als de kop van het veld zonder tow, maar de spanning was er wel een beetje vanaf. Hierdoor de concentratie ook een beetje, waardoor ik na een ronde of 10 in de chicane zelf de mist in ging, spinde en licht de muur raakte. Wel schade, maar de auto reed nog wel. Verloor wel best wat tijd op de oval door de aero damage, maar ik moest nog een aantal rondes wachten voordat ik een pitstop kon maken. Met nog 14 liter in de tank de pitstop gemaakt, en volgegooid (JRT gaf aan dat ik aan 28 liter genoeg had). Schade gerepareerd en weer de baan op. Ik kwam zo'n 10-12s voor Bas en Nick de baan weer op, en dat gat is eigenlijk continu gelijk gebleven tot aan de finish. Helaas geen gevechten gehad, maar ik begin de Porsche in ieder geval te begrijpen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
[...]

Nick is ook niet voor niks een tweakers alien! :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 128 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies