Ik ben met 3 races in Week 13 uit de GRC gekomen. We kregen zo'n .25 per race er bij.
Car contact is wat meer lean in incident punten. Dat scheelt een hoop.
SEN 900TheodoorW schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:29:
[...]
Graag, ik las dat de CSL Elite tussen de CSW v1 en V2 zou zitten. Ik probeer nu die van John Ulmer zoals je veel op iRacing ziet.
In week 13 was het om het halfuur niet? Dat zou prima kunnen met zo'n korte races. Nu is het elk uur...NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:50:
Ik ben met 3 races in Week 13 uit de GRC gekomen. We kregen zo'n .25 per race er bij.
Ow stuur. Solly.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
week 13 was ook om het uur.NickThissen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:57:
[...]
In week 13 was het om het halfuur niet? Dat zou prima kunnen met zo'n korte races. Nu is het elk uur...
Met 3x 0.25 ben je er toch niet? Je moet sowieso 4 races doen dacht ik, of is dat niet meer met rookie?
Uit de rookie komen is met 3.00 ... Dus die stap is iets kleiner dan van D naar CNickThissen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:57:
[...]
In week 13 was het om het halfuur niet? Dat zou prima kunnen met zo'n korte races. Nu is het elk uur...
Met 3x 0.25 ben je er toch niet? Je moet sowieso 4 races doen dacht ik, of is dat niet meer met rookie?
[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 16-12-2017 15:02 ]
Ja, datzelfde heb ik dus ook gehad. Kreeg ook deze melding aan het begin van het seizoen dat ik nu B-class ben in dirt oval terwijl mijn license gewoon op C-class is blijven staan. Foutje van iracing.Richard117 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:27:
Zie ik iets over het hoofd of is het weer eens een bijzonder geval?
Ik start net voor het eerst in het nieuwe seizoen iRacing op en wordt gefeliciteerd met mijn Dirt Oval B License. Maar als ik in mijn profile kijk ben ik C license, wat mij gezien de hoeveelheid dirt oval races die ik gereden heb trouwens ook veel logischer lijkt.
[afbeelding]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 48% gewijzigd door AequitasII op 17-12-2017 00:19 ]
[ Voor 32% gewijzigd door NickThissen op 17-12-2017 12:35 ]
Je hoeft slecht naar SR 3.0?NickThissen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:46:
Eindelijk de eerste RX race achter de rug, meteen gewonnenWel 3 keer aangetikt maar gelukkig allemaal 0x (wel erg zuinig hoor, de laatste kreeg ik behoorlijk schade van).
Wel stom dat het maar 1 race is in rookie, en om het uur... Met 10 rondjes van 6 bochten ofzo per uur ben ik nog wel paar weken bezig om uit rookie te komen
Wow dat is echt goedkoop. Als je twijfelt over een DD stuur, kopen! Voor dat geld raak je hem altijd weer kwijt.JoepW schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:45:
Voor een iRacer die op zoek is naar een DD een goede kans denk ik: http://members.iracing.co...ist/3585357.page#10830179
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
GoT | Monday Supercup 18S1-W2 | 18-12-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Restricted fuel to force a pitstop. |
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat verschil in schaal ben ik vaker tegen gekomen, ja.. In de template overal een even brede gele streep over het midden van de auto.. Is die streep op de vleugel veel smaller dan over de auto zelf.Phydomir schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:10:
Dat zou best wel kunnen hoor. Zijn wel meer templates waar dingen op gespiegeld zijn, of op de kop in template staan. Zijn zelfs auto's waarbij de schaal niet één op één is. Probeer dan maar eens een mooie doorlopende lijn te zetten.
[ Voor 27% gewijzigd door aicaramba op 18-12-2017 12:31 ]
Grappige wagen is het ! welkom btw ! oh..p.s roken is slecht voor jeCigarguy schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:52:
Hallo allen,
Zal mij even voorstellen; Ik ben Bas, woon in Haarlem. Vroeger o.a. wel Rfactor 1 gespeeld maar alweer een hele poos geen race sims gespeeld. Sinds kort verhuisd,nog even verder de woning opknappen en dan kan er eindelijk een sim rig opgebouwd worden.
Hoop met jullie mee te kunnen gaan doen in de GoT league.
Net wat proefrondjes gereden in de Porsche cup GT3 wagen. Die is wel wat moeilijker op de weg te houden dan die instap Mazda.
![]()
Vriendelijke groet,
Bas
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Is er iets mis met je trading paints? want mijn livery zou echt anders moeten zijn.
Tijdens het trainen vanmiddag dacht ik al halleloeja. Dat is geen makkelijke baan zoTonCoronel schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:51:
Zo was weer een toppertje, het resultaat dan. Op dit mini circuit 28 deelnemers is best spannend. En als je de Porsche niet echt machtig bent is dit ook wel gelijk één van de lastigste circuits om op te rijden.
Ik kwam goed weg bij de start en kon doordat nummer 2 en 3 aan het vechten waren (en 1 vd spinde) al snel een gat trekken van 6 seconde. Deze voorsprong eigenlijk heel de race kunnen vasthouden. Op het laatst was het even spannend met de backmarkers, een groepje die aan het vechten was(inclusief Joep) was niet van plan mij voorbij te laten, omdat de nummer 2 snel dichtbij kwam begon ik hem wel even te knijpen.
Achteraf kreeg ik te horen dat de heren via JRT netjes in de gaten aan het houden waren of nummer 2 niet te snel dichtbij kwam en waren ze zich er dus bewust van, dat was verder dan ook geen probleem en heb bewust ook niet gepushed om risico's te vermijden.
Geen idee. Er crashte wat software tijdens de race... Misschien dat daardoor mis is gegaan met TP...aicaramba schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:00:
[...]
Is er iets mis met je trading paints? want mijn livery zou echt anders moeten zijn.
Fouten maken doet iedereen. Ik vond dat je iig goed aan de kant ging voor frontrunners.Cigarguy schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:08:
[...]
Tijdens het trainen vanmiddag dacht ik al halleloeja. Dat is geen makkelijke baan zo![]()
Was degene van de finishers die als laatste over de streep kwam.
2x wel een een grove blunder gemaakt wat net goed ging met het laten passeren van snellere personen (zie: vanaf 37 minuten in JoepW zijn filmpje, en dan 2 auto's erachter (Martijn). Sorry. Deed ik echt niet handig
[ Voor 25% gewijzigd door TkillaB op 19-12-2017 00:23 ]
Woensdagavond is mijn sportavond, ik zal er dan niet bij zijn.JoepW schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:11:
Ik zal er nog wel een mail aan alle league leden aan wijden, maar de komende 2 weken is de GoT Monday Supercup met de Porsche eigenlijk de GoT Wednesday Supercup. Dus de races zijn dan op Woensdag! Dit ivm met Kerst en Nieuwjaar.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
[ Voor 6% gewijzigd door Gizmo_o op 19-12-2017 16:28 ]
Altijd je race afrijden, doe je dit niet...dan krijg je er veel strafpunten voor. Maak je de race wel af dan zul je zien dat je minder punten bent verloren. Dit is omdat je bij elke inc vrije bocht weer SR krijgt. Voor de rest als iemand je in de bocht in de nek loopt te hijgen, geef hem dan op tijd gewoon de ruimte of laat hem netjes aan je voorbij gaan. Vaak maken ze toch een fout door te hard te rijden omdat ze op de limiet rijden. Pak je alsnog je plekje vaak weer terug. Je hebt ook geen ongelukken gemaakt of een crash gehad.Gizmo_o schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:26:
Ik doe op dit moment voornamelijk MX5 Races, waarbij ik me vaak in de top 5 kwalificeer, iets waar ik op dit moment redelijk tevreden mee ben.
nou beginnen mijn problemen zich bij de daadwerkelijke race. ik word constant van de baan gereden. neem mijn race van gisteren ik start 3de , rij 3 rondjes achter 1 en 2 en daarna denkt nr 4 lollig te zijn.
(edit) vaak bij het ingaan van een bocht, ga ik mischien niet snel genoeg ? (/edit)
het resulteert bijna altijd in het zelfde, hun rijden vrolijk verder en ik sta omgekeerd in de grindbak.![]()
meestal verlaat ik direct de race, maar nu vraag ik me af, is het niet verstandig/beter om gewoon door te rijden?
Ook voor SR kun je beter doorrijden.. Zoals hij zegt wordt hij altijd aangetikt door anderen.. Als hij daarna vanaf achteren gaat rijden kan hij vrij en zelf zijn rondjes rijden en dus in verhouding veel minder inc's pakken. Als je steeds in de eerste lap een 4x te pakken hebt en dan stopt dan heb je nog niet genoeg bochten gemaakt om die 4x op te vangen.NickThissen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:38:
Voor SR hoef je de race niet uit te rijden, dat is een (hardnekkige) mythe. De bochten die je nu niet rijdt, rij je de volgende race wel. De "probleem bochten" (reeks van weinig bochten met veel incs) droppen er na een tijd vanzelf uit. Je SR fluctueert dus wat meer (als je de race verlaat zul je flink zakken in SR, maar na een tijdje spring je diezelfde hoeveelheid weer omhoog wanneer je die race dropt), maar gemiddeld is er geen effect.
Sterker nog, als je schade hebt kun je (voor SR) beter stoppen want dan haal je alleen maar meer incjes. Beter de volgende race met een nieuwe auto rijden, meer kans op inc-vrije bochten.
MAAR: voor iRating kun je beter wel doorrijden. Tenzij je echt 3 min in de pits staat en hopeloos 4 rondjes achter ligt, meestal zullen er nog wel mensen uitvallen of rijden er nog mensen paar rondjes achter (die je dan nog gaan inhalen als jij stopt). Dus om je iRating hoger te houden kun je beter doorrijden.
Je kan natuurlijk ook gewoon uit de pit starten ofzo als je perse geen contact wil hebben. Beetje onzinnig om die contact te pakken en daarna pas achteraan te gaan rijdenaicaramba schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:42:
[...]
Ook voor SR kun je beter doorrijden.. Zoals hij zegt wordt hij altijd aangetikt door anderen.. Als hij daarna vanaf achteren gaat rijden kan hij vrij en zelf zijn rondjes rijden en dus in verhouding veel minder inc's pakken. Als je steeds in de eerste lap een 4x te pakken hebt en dan stopt dan heb je nog niet genoeg bochten gemaakt om die 4x op te vangen.
Allemaal waar, maar dat maakt het race uitrijden voor SR nog niet onwaarNickThissen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:44:
[...]
Je kan natuurlijk ook gewoon uit de pit starten ofzo als je perse geen contact wil hebben. Beetje onzinnig om die contact te pakken en daarna pas achteraan te gaan rijden
Sowieso als je letterlijk elke race een 4x pakt in de eerste ronde dan doe je waarschijnlijk ook zelf iets niet goed en dan moet je uitzoeken hoe je dat kan vermijden om hoger in SR te stijgen.
ik denk dat het probleem ook deels te zoeken is bij mijzelfd, in de eerste bocht van summit point bijvoorbeeld,NickThissen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:44:
Sowieso als je letterlijk elke race een 4x pakt in de eerste ronde dan doe je waarschijnlijk ook zelf iets niet goed en dan moet je uitzoeken hoe je dat kan vermijden om hoger in SR te stijgen.
@TonCoronel Ik dacht dat ik genoeg ruimte liet in T2, maar zag in de replay dat ik gewoon weer te snel naar binnen kwam. Sorry hiervoor.TonCoronel schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:51:
Ik kwam goed weg bij de start en kon doordat nummer 2 en 3 aan het vechten waren (en 1 vd spinde) al snel een gat trekken van 6 seconde. Deze voorsprong eigenlijk heel de race kunnen vasthouden. Op het laatst was het even spannend met de backmarkers, een groepje die aan het vechten was(inclusief Joep) was niet van plan mij voorbij te laten, omdat de nummer 2 snel dichtbij kwam begon ik hem wel even te knijpen.
Bij de start kan je daar natuurlijk veel later gaan remmen, omdat je minder vaart hebt.Gizmo_o schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:52:
[...]
ik denk dat het probleem ook deels te zoeken is bij mijzelfd, in de eerste bocht van summit point bijvoorbeeld,
iedereen komt volgas aan remt op het laatste moment en gaat gecontroleerd de bocht door.
ik benader die bocht op een hele andere manier, ik vind dat die bocht lekkerder om iets eerder te remmen en de bocht met het gaspedaal te contoleren en vaak krijg ik ze daar dan ook vol achterop.![]()
ik zal er eens op letten.
uit de reacties begrijp ik dus dat in de meeste gevallen gecontrolleerd uitrijden het beste is.
Ik heb de replay ook nog zitten kijken maar ik was net zo fout hoor. Ik remde te laat en onderstuurde te ver naar buiten toen jij net weer naar binnen stuurde. Gelukkig beide zonder problemen verder!MartijnV03 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:30:
[...]
@TonCoronel Ik dacht dat ik genoeg ruimte liet in T2, maar zag in de replay dat ik gewoon weer te snel naar binnen kwam. Sorry hiervoor.
Verder een leuke race kunnen rijden, zonder al te veel foutjes.
[ Voor 10% gewijzigd door TecTo op 19-12-2017 22:01 ]
eSport?A1AD schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:45:
[...]
Woensdagavond is mijn sportavond, ik zal er dan niet bij zijn.
Het is toch echt ook bij jezelf te rade gaan hoe je beter kan anticiperen op komende ongelukken / divebombs.TecTo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:57:
Word toch een soort van gefrustreerd van Iracing. Dagen trainen voor de Mazda cup en doe je na te nodige training arbeid mee aan een race. Start de eerste paar races als laatste want er vliegen er altijd in het begin een aantal van de .......
Doe je een keer mee aan een kwalificatie en word je 17 van de 28 en dan begint het feest
Bij de eerste corner een dikke beuk van achteren, daarna een ram van opzij omdat er iemand met een noodvaart uit de bocht vliegt. Welke lijn je ook rijd het maakt geen reet uit. Deze figuren rammen zich een weg naar voren en vergallen elk plezier.
Jammer want net weer een behoorlijke duit uitgegeven aan circuits. Weer een dikke 40 punten gezakt in Irating -wat al belabberd is- en 28 punten kwijt in de b class.
@Joep, begrijp je commentaar maar weet echt niet hoe ik dit moet voorkomen. Ga echt niet als een gek in de ankers hangen, wijk niet van m'n lijn. Probleem is dat ik altijd in de achterhoede zit en daar gebeurt er van alles. Zolang ze voor me in de fout gaan blijf ik uit de brokken en weet er omheen te sturen.JoepW schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:30:
[...]
Het is toch echt ook bij jezelf te rade gaan hoe je beter kan anticiperen op komende ongelukken / divebombs.
Ik zal nu @NickThissen weer in het land is eens kijken wanneer we weer eens een close racing school kunnen organiseren.
Weet niet hoe je een replay opneemt. Krijg alleen een stukje te zien van de laatste meters.Arfman schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:11:
Kun je eens wat replays posten van races waarbij je eruit werd geknikkerd? Misschien kunnen we je van advies voorzien, want we zijn allemaal door deze fase gegaan.
[ Voor 6% gewijzigd door TecTo op 20-12-2017 20:20 ]
[ Voor 46% gewijzigd door JoepW op 21-12-2017 08:45 ]
Gebruik je die settings ook om je replays af te spelen en op te nemen met OBS? En wat voor grafische kaart heb je?JoepW schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:22:
In je settings spooling aanzetten. Dan kan je de hele race opslaan.
[afbeelding]
Bij mij is het inmiddels zo standaard dat het gevraagd wordt dat het me toch al een paar keer gebeurd is tijdens een rage-quit om niet te saven. Maar het helpt welArfman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:21:
Wat Joep zegt ^^
Ik heb bovendien "Ask to save replay on Quit" aanstaan. Als je dan wilt ragequitten na een race krijg je in ieder geval nog een popupje en denk je "oh ja".....
Vraag je dat aan mij?PatrickPost1972 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:29:
[...]
Gebruik je die settings ook om je replays af te spelen en op te nemen met OBS? En wat voor grafische kaart heb je?
Waarom heb je de armen uitstaan? dat is in VR juist zo gaaf om aan te hebben.Arfman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:21:
Gisteren nog met de Beetle over de 'schleife gejakkerd. Zeker geen cleane lap (zelfs een reset nodig gehad) maar toch leuk om te zien in VR denk ik:
[video]
Ik vergeet het steeds aan te zettenLinc schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:34:
[...]
Waarom heb je de armen uitstaan? dat is in VR juist zo gaaf om aan te hebben.
Nee nog niet voor alle auto's maar wel bij veel en zeker alle nieuwe.Arfman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:20:
[...]
Ik vergeet het steeds aan te zettenDaarnaast is het nog steeds niet voor elke auto gefixt dat die armen helemaal rond kunnen gaan (toch?) en als armen niet verder gaan dan 90 graden fucked dat echt met mijn brein
Ik rij tegenwoordig eigenlijk de Beetle en heel soms de Ferrari 488 GTE. Toch maar eens aanzetten dan, wel hinderlijk dat dit allemaal zo lang moet duren bij iRacing. Zo'n grafische update had nooit jaren mogen duren imo.Linc schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:45:
[...]
Nee nog niet voor alle auto's maar wel bij veel en zeker alle nieuwe.
Toelichting op het programma |
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 14-06-2018 14:30 ]
Nu wel..A1AD schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:22:
Done (zie me wel niet tussen de huidige inschrijven staan?)
Tellers toegevoegd aan de inschrijvingen.A1AD schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:22:
Done (zie me wel niet tussen de huidige inschrijven staan?)
[ Voor 3% gewijzigd door Alarisico op 24-12-2017 12:49 ]
Nee vertel......Alarisico schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:46:
Groet, Alaric de "Idioot"(voor wie het zich nog kan herinneren).
De baan en auto voorafgaand aan de School goed onder controle hebben is wel een voorwaarde. Want anders hebben de oefeningen geen zin.Extera schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:28:
Heel cool!![]()
Ik heb me aangemeld.
Ik moet wel waarschuwen, ik ben een echte rookie![]()
Laatste tijd alleen met PC2 bezig geweest, ik ga van te voren maar wat avondjes oefenen om me thuis te voelen in iracing, de mx5, en de track
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 26-12-2017 11:11 ]
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 27-12-2017 07:11 ]
GoT | Monday Supercup 18S1-W3 | 27-12-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Restricted fuel to force a pitstop. |
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
SameDutchDevil79 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:11:
Ik ben sporten dus zal hem moeten overslaan vanavond.
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Grotman op 28-12-2017 20:01 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq