iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 127 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Ik ben met 3 races in Week 13 uit de GRC gekomen. We kregen zo'n .25 per race er bij.

Car contact is wat meer lean in incident punten. Dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-10 19:16
TheodoorW schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:29:
[...]

Graag, ik las dat de CSL Elite tussen de CSW v1 en V2 zou zitten. Ik probeer nu die van John Ulmer zoals je veel op iRacing ziet.
SEN 900
FF 100
SHO 100
ABS 0
LIN off
Dea off
DRI off
FOR 100
spr off
dpr off

die gebruik ik al ff

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:50:
Ik ben met 3 races in Week 13 uit de GRC gekomen. We kregen zo'n .25 per race er bij.

Car contact is wat meer lean in incident punten. Dat scheelt een hoop.
In week 13 was het om het halfuur niet? Dat zou prima kunnen met zo'n korte races. Nu is het elk uur...
Met 3x 0.25 ben je er toch niet? Je moet sowieso 4 races doen dacht ik, of is dat niet meer met rookie?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:19

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow stuur. Solly.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-10 13:39
NickThissen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:57:
[...]

In week 13 was het om het halfuur niet? Dat zou prima kunnen met zo'n korte races. Nu is het elk uur...
Met 3x 0.25 ben je er toch niet? Je moet sowieso 4 races doen dacht ik, of is dat niet meer met rookie?
week 13 was ook om het uur.

Maar begrijp ik goed dat rookie nu zonder heat racing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
NickThissen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:57:
[...]

Uit de rookie komen is met 3.00 ... Dus die stap is iets kleiner dan van D naar C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik was er ook na 3 of 4 Heat races eruit. En dan had ik iedere race wel een paar incs ook nog.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit hoort niet, maar ze zijn bij iRacing de testserver vergeten uit te zetten.
Misschien een kans vandaag voor mensen om wat zaken uit te proberen: https://testdrive.iracing.com :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-10 11:06
Zie ik iets over het hoofd of is het weer eens een bijzonder geval?
Ik start net voor het eerst in het nieuwe seizoen iRacing op en wordt gefeliciteerd met mijn Dirt Oval B License. Maar als ik in mijn profile kijk ben ik C license, wat mij gezien de hoeveelheid dirt oval races die ik gereden heb trouwens ook veel logischer lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.volgaspics.nl/wp-content/uploads/2017/12/dirtb.jpg

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ook raar hier, krijg net na m'n 3e RX race de melding dat ik naar D class ga, maar in profiel ben ik nog steeds rookie, en ik kan ook niet de D class serie joinen. Misschien heeft het even nodig met updaten (SR is ook nog steeds 2.85 ipv > 3) maar vroeger was dit gewoon meteen dacht ik?

En dan precies 1 minuut nadat de D class race start update hij ineens wel.... Net te laat dus :O

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 16-12-2017 15:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Richard117 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:27:
Zie ik iets over het hoofd of is het weer eens een bijzonder geval?
Ik start net voor het eerst in het nieuwe seizoen iRacing op en wordt gefeliciteerd met mijn Dirt Oval B License. Maar als ik in mijn profile kijk ben ik C license, wat mij gezien de hoeveelheid dirt oval races die ik gereden heb trouwens ook veel logischer lijkt.

[afbeelding]
Ja, datzelfde heb ik dus ook gehad. Kreeg ook deze melding aan het begin van het seizoen dat ik nu B-class ben in dirt oval terwijl mijn license gewoon op C-class is blijven staan. Foutje van iracing.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

Arfman

Drome!

GRC race gedaan op Daytona Long. Q stevig verprutst, dacht dat het de Short versie zou zijn maar door mijn promotie was het dus de D class race en dus Long. Eerste race de bocht na s/f een tik gekregen, in het rond maar door fouten van anderen toch nog 4e dus door naar de final.

In de final hetzelfde verhaal, zelfde bocht, ander persoon, tik, in het rond en achteraan beginnen. Nog 7e kunnen worden maar wel compleet waardeloos zo. Begint er na de finish nog een Texaan te mopperen over een miniem tikje dat ik uitdeelde omdat hij tot 3 keer toe de deur dichtsmeet, toen was ik er helemaal klaar mee :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen

De MX-5 league was een erg harde maar leuke race :). Hele tweede helft gevochten met 3 andere. Aantal "0x" (eigenlijk 4x maar het ging prima) contacts kon ik niet meer bijhouden maar alles ging netjes had ik het idee, gewoon geen ruimte voor 4 man in een bocht (maar toch proberen). Helaas in T1 laatste rondje remt P3 voor me net wat meer dan normaal (denk ik, geen idee wat er gebeurde) en tik ik hem flink van achter aan waardoor ik zelf het groepje kwijt raak. Hopelijk geen penalty want verloor er zelf 2 (mogelijk 3) posities mee nog.

Wel belachelijke backmarkers die nog niet gepit hebben, 4s per rondje langzamer zijn en dan toch actief gaan vechten, verdedigen, etc. Zeker 6s mee verloren en daardoor zat ik uiteindelijk midden in het groepje ipv vooraan op P3 :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:53
Ik was de race al aan het kijken ja. Je bent weer lekker vaak in beeld!

Jammer van het laatste rondje idd. Je zat er goed bij. En wat er na je pits gebeurde sloeg nergens op. Daar had de nummer 3 geluk mee.

[ Voor 48% gewijzigd door AequitasII op 17-12-2017 00:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/wish-2018-640.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik blijf lekker in de Rookie serie rijden in rallycross, de D series is echt een grap. Mensen denken dat je gewoon iedereen zo hard mogelijk mag rammen omdat het toch maar 0x is... Triest. Hoop dat ze de incidents gewoon net zoals op road doen, waarom niet? Er is toch alleen maar een D serie, geen reden om flink bestraft te worden als je iemand over z'n dak rolt.

[ Voor 32% gewijzigd door NickThissen op 17-12-2017 12:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
NickThissen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:46:
Eindelijk de eerste RX race achter de rug, meteen gewonnen :) Wel 3 keer aangetikt maar gelukkig allemaal 0x (wel erg zuinig hoor, de laatste kreeg ik behoorlijk schade van).

Wel stom dat het maar 1 race is in rookie, en om het uur... Met 10 rondjes van 6 bochten ofzo per uur ben ik nog wel paar weken bezig om uit rookie te komen 8)7
Je hoeft slecht naar SR 3.0?
Zit al bijna op D4 :o

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Voor een iRacer die op zoek is naar een DD een goede kans denk ik: http://members.iracing.co...ist/3585357.page#10830179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:45:
Voor een iRacer die op zoek is naar een DD een goede kans denk ik: http://members.iracing.co...ist/3585357.page#10830179
Wow dat is echt goedkoop. Als je twijfelt over een DD stuur, kopen! Voor dat geld raak je hem altijd weer kwijt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TkillaB
Joep bracht me in de sfeer.

Dus ook van TFR aan iedereen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/273090637019086848/392023833047203840/NY.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT-Monday-Supercup.png
GoT | Monday Supercup 18S1-W218-12-17
Car(s)Track(s)
Porsche 911 GT3 Cup (991)
Fuel42 % (+/- 42 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Brands Hatch Circuit - Indy
Brands Hatch Circuit - Indy
Time of DayAfternoon
Pit stalls41 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up19:30 - 20:30 (60 min.)
Qualification20:30 - 20:45 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race20:45 - 21:30 (45 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Restricted fuel to force a pitstop.

Nu echt op maandag.
Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-10 18:28
Poeh spannend vanavond op dit inimini circuit... denk dat er heel wat auto's achterstevoren de pitstraat inrijden :)
Backmarkers zullen ook wel een rol gaan spelen aangezien er ook niet heel veel plekken zijn waar ze even makkelijk er iemand langs kunnen laten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 10:21
Ik was begonnen met een custom paint voor de beetle, maar toen ik hem inlaadde in iracing viel me op dat zijkanten tegenovergesteld geplaatst lijken in de template.. Klopt dat?

Ik had mijn standaard tibetaanse vlag op beide zijden gezet, van dak tot zijkant. Maar op de zijkanten lijkt de vlag te zijn gespiegeld over de verticale as. Dus het is net alsof de linker zijkant van de auto aan de rechter kant van het dak staat in de template en visa versa. Dat maakt het een erg vervelende template om mee te werken.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:17

Phydomir

Dennis

Dat zou best wel kunnen hoor. Zijn wel meer templates waar dingen op gespiegeld zijn, of op de kop in template staan. Zijn zelfs auto's waarbij de schaal niet één op één is. Probeer dan maar eens een mooie doorlopende lijn te zetten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Phydomir schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:10:
Dat zou best wel kunnen hoor. Zijn wel meer templates waar dingen op gespiegeld zijn, of op de kop in template staan. Zijn zelfs auto's waarbij de schaal niet één op één is. Probeer dan maar eens een mooie doorlopende lijn te zetten.
Dat verschil in schaal ben ik vaker tegen gekomen, ja.. In de template overal een even brede gele streep over het midden van de auto.. Is die streep op de vleugel veel smaller dan over de auto zelf.

Maar bij het plaatsen van een afbeelding is dat gespiegeldheid erg lastig.. Ik moet nu bij elk vlak apart een vlag invoegen, spiegelen en dan dmv verplaatsen zorgen dat de gespiegelde zijkant goed uitkomt met de bovenkant.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3c/Flag_of_Tibet.svg/225px-Flag_of_Tibet.svg.png

https://www.tradingpaints...m/view/43967/Tibetan-flag

Bij de template van de beetle zijn de kleuren rood en blauw gespiegeld tussen het dak en de zijkant.. Ook is het midden van de vlag niet goed uitgelijnd op de zijkant tov het dak.

[ Voor 27% gewijzigd door aicaramba op 18-12-2017 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:52
Hallo allen,

Zal mij even voorstellen; Ik ben Bas, woon in Haarlem. Vroeger o.a. wel Rfactor 1 gespeeld maar alweer een hele poos geen race sims gespeeld. Sinds kort verhuisd,nog even verder de woning opknappen en dan kan er eindelijk een sim rig opgebouwd worden >:) .

Hoop met jullie mee te kunnen gaan doen in de GoT league.

Net wat proefrondjes gereden in de Porsche cup GT3 wagen. Die is wel wat moeilijker op de weg te houden dan die instap Mazda :+ . 8)7

Vriendelijke groet,

Bas

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Cigarguy schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:52:
Hallo allen,

Zal mij even voorstellen; Ik ben Bas, woon in Haarlem. Vroeger o.a. wel Rfactor 1 gespeeld maar alweer een hele poos geen race sims gespeeld. Sinds kort verhuisd,nog even verder de woning opknappen en dan kan er eindelijk een sim rig opgebouwd worden >:) .

Hoop met jullie mee te kunnen gaan doen in de GoT league.

Net wat proefrondjes gereden in de Porsche cup GT3 wagen. Die is wel wat moeilijker op de weg te houden dan die instap Mazda :+ . 8)7

Vriendelijke groet,

Bas
Grappige wagen is het ! welkom btw ! oh..p.s roken is slecht voor je ;) :P >:) :P

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:47

derx666

mecker ende blaet

Zo, ik ben ook weer eens net thuis, dus alweer de league gemist. Volgens mij nu al 3 weken helemaal niks gereden. Ik heb zelfs dirt nog niet geprobeerd :)
Hopelijk binnenkort weer eens wat meer tijd....

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn race

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 18-12-2017 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
Zo was weer een toppertje, het resultaat dan. Op dit mini circuit 28 deelnemers is best spannend. En als je de Porsche niet echt machtig bent is dit ook wel gelijk één van de lastigste circuits om op te rijden.

Ik kwam goed weg bij de start en kon doordat nummer 2 en 3 aan het vechten waren (en 1 vd spinde) al snel een gat trekken van 6 seconde. Deze voorsprong eigenlijk heel de race kunnen vasthouden. Op het laatst was het even spannend met de backmarkers, een groepje die aan het vechten was(inclusief Joep) was niet van plan mij voorbij te laten, omdat de nummer 2 snel dichtbij kwam begon ik hem wel even te knijpen.

Achteraf kreeg ik te horen dat de heren via JRT netjes in de gaten aan het houden waren of nummer 2 niet te snel dichtbij kwam en waren ze zich er dus bewust van, dat was verder dan ook geen probleem en heb bewust ook niet gepushed om risico's te vermijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Eindelijk het juiste forum gevonden! Eerst kort voorstellen:
Gianni Quintelier, 22jaar en Student Podologie(Podotherapeut) in Gent. Maar werk ook af en toe enkele weken. Zal je wel zien aan mijn activiteit op IRacing :D. Ik zit op IRacing sinds eind Juni dit jaar. (Best sim ever) Hiervoor vooral GT5,GT6 en Project cars gespeeld met controller. Stuur en pedalen pas aangekocht voor IRacing.

Na 2 seizoen overwegend Mazda mx-5 te racen en Heusinkveld MWT wil ik dit seizoen wat meer Porsche racen omdat dit volgens mij een logische volgende stap is. Daarom net mijn eerste race in de GOT Supercup gereden. Geweldige race! Hard en clean. Heel blij met mijn 4de plek. Hopelijk volgen er nog meer zoals dit!

See you on track!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Is er iets mis met je trading paints? want mijn livery zou echt anders moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cigarguy
TonCoronel schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:51:
Zo was weer een toppertje, het resultaat dan. Op dit mini circuit 28 deelnemers is best spannend. En als je de Porsche niet echt machtig bent is dit ook wel gelijk één van de lastigste circuits om op te rijden.

Ik kwam goed weg bij de start en kon doordat nummer 2 en 3 aan het vechten waren (en 1 vd spinde) al snel een gat trekken van 6 seconde. Deze voorsprong eigenlijk heel de race kunnen vasthouden. Op het laatst was het even spannend met de backmarkers, een groepje die aan het vechten was(inclusief Joep) was niet van plan mij voorbij te laten, omdat de nummer 2 snel dichtbij kwam begon ik hem wel even te knijpen.

Achteraf kreeg ik te horen dat de heren via JRT netjes in de gaten aan het houden waren of nummer 2 niet te snel dichtbij kwam en waren ze zich er dus bewust van, dat was verder dan ook geen probleem en heb bewust ook niet gepushed om risico's te vermijden.
Tijdens het trainen vanmiddag dacht ik al halleloeja. Dat is geen makkelijke baan zo :o

Was degene van de finishers die als laatste over de streep kwam.

2x wel een een grove blunder gemaakt wat net goed ging met het laten passeren van snellere personen (zie: vanaf 37 minuten in JoepW zijn filmpje, en dan 2 auto's erachter (Martijn). Sorry. Deed ik echt niet handig :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:00:
[...]

Is er iets mis met je trading paints? want mijn livery zou echt anders moeten zijn.
Geen idee. Er crashte wat software tijdens de race... Misschien dat daardoor mis is gegaan met TP...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
Cigarguy schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:08:
[...]

Tijdens het trainen vanmiddag dacht ik al halleloeja. Dat is geen makkelijke baan zo :o

Was degene van de finishers die als laatste over de streep kwam.

2x wel een een grove blunder gemaakt wat net goed ging met het laten passeren van snellere personen (zie: vanaf 37 minuten in JoepW zijn filmpje, en dan 2 auto's erachter (Martijn). Sorry. Deed ik echt niet handig :o
Fouten maken doet iedereen. Ik vond dat je iig goed aan de kant ging voor frontrunners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkillaB
Wegens de laatste fun-monday met TFR heb ik deze race gemist.
Hopelijk pak ik het bij de volgende terug op.

btw
probeer eens de Rallycross cars op Jefferson Reverse, is zalig :)

[ Voor 25% gewijzigd door TkillaB op 19-12-2017 00:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Zo de rig staat weer in elkaar, alles is geupdate..... gister even snel Rallycros gedaan, maar dat is gaaf. Dus vanaf volgende week alhoewel iets met kerst huis vol met opvreters dus zal over 2 weken zijn dat ik mee ga stoeien in de Porsche

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zal er nog wel een mail aan alle league leden aan wijden, maar de komende 2 weken is de GoT Monday Supercup met de Porsche eigenlijk de GoT Wednesday Supercup. Dus de races zijn dan op Woensdag! Dit ivm met Kerst en Nieuwjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Dan ben ik de komende race aanwezig!!!!!

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Oeh, woensdag, ik ga proberen er bij te zijn dan. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
JoepW schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:11:
Ik zal er nog wel een mail aan alle league leden aan wijden, maar de komende 2 weken is de GoT Monday Supercup met de Porsche eigenlijk de GoT Wednesday Supercup. Dus de races zijn dan op Woensdag! Dit ivm met Kerst en Nieuwjaar.
Woensdagavond is mijn sportavond, ik zal er dan niet bij zijn.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 13:48
Ow ik was dus niet de enige haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo_o
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik doe op dit moment voornamelijk MX5 Races, waarbij ik me vaak in de top 5 kwalificeer, iets waar ik op dit moment redelijk tevreden mee ben.

nou beginnen mijn problemen zich bij de daadwerkelijke race. ik word constant van de baan gereden. neem mijn race van gisteren ik start 3de , rij 3 rondjes achter 1 en 2 en daarna denkt nr 4 lollig te zijn.
(edit) vaak bij het ingaan van een bocht, ga ik mischien niet snel genoeg ? (/edit)

het resulteert bijna altijd in het zelfde, hun rijden vrolijk verder en ik sta omgekeerd in de grindbak. 8)7

meestal verlaat ik direct de race, maar nu vraag ik me af, is het niet verstandig/beter om gewoon door te rijden?

[ Voor 6% gewijzigd door Gizmo_o op 19-12-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Gizmo_o schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:26:
Ik doe op dit moment voornamelijk MX5 Races, waarbij ik me vaak in de top 5 kwalificeer, iets waar ik op dit moment redelijk tevreden mee ben.

nou beginnen mijn problemen zich bij de daadwerkelijke race. ik word constant van de baan gereden. neem mijn race van gisteren ik start 3de , rij 3 rondjes achter 1 en 2 en daarna denkt nr 4 lollig te zijn.
(edit) vaak bij het ingaan van een bocht, ga ik mischien niet snel genoeg ? (/edit)

het resulteert bijna altijd in het zelfde, hun rijden vrolijk verder en ik sta omgekeerd in de grindbak. 8)7

meestal verlaat ik direct de race, maar nu vraag ik me af, is het niet verstandig/beter om gewoon door te rijden?
Altijd je race afrijden, doe je dit niet...dan krijg je er veel strafpunten voor. Maak je de race wel af dan zul je zien dat je minder punten bent verloren. Dit is omdat je bij elke inc vrije bocht weer SR krijgt. Voor de rest als iemand je in de bocht in de nek loopt te hijgen, geef hem dan op tijd gewoon de ruimte of laat hem netjes aan je voorbij gaan. Vaak maken ze toch een fout door te hard te rijden omdat ze op de limiet rijden. Pak je alsnog je plekje vaak weer terug. Je hebt ook geen ongelukken gemaakt of een crash gehad.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Voor SR hoef je de race niet uit te rijden, dat is een (hardnekkige) mythe. De bochten die je nu niet rijdt, rij je de volgende race wel. De "probleem bochten" (reeks van weinig bochten met veel incs) droppen er na een tijd vanzelf uit. Je SR fluctueert dus wat meer (als je de race verlaat zul je flink zakken in SR, maar na een tijdje spring je diezelfde hoeveelheid weer omhoog wanneer je die race dropt), maar gemiddeld is er geen effect.

Sterker nog, als je schade hebt kun je (voor SR) beter stoppen want dan haal je alleen maar meer incjes. Beter de volgende race met een nieuwe auto rijden, meer kans op inc-vrije bochten.

MAAR: voor iRating kun je beter wel doorrijden. Tenzij je echt 3 min in de pits staat en hopeloos 4 rondjes achter ligt, meestal zullen er nog wel mensen uitvallen of rijden er nog mensen paar rondjes achter (die je dan nog gaan inhalen als jij stopt). Dus om je iRating hoger te houden kun je beter doorrijden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
NickThissen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:38:
Voor SR hoef je de race niet uit te rijden, dat is een (hardnekkige) mythe. De bochten die je nu niet rijdt, rij je de volgende race wel. De "probleem bochten" (reeks van weinig bochten met veel incs) droppen er na een tijd vanzelf uit. Je SR fluctueert dus wat meer (als je de race verlaat zul je flink zakken in SR, maar na een tijdje spring je diezelfde hoeveelheid weer omhoog wanneer je die race dropt), maar gemiddeld is er geen effect.

Sterker nog, als je schade hebt kun je (voor SR) beter stoppen want dan haal je alleen maar meer incjes. Beter de volgende race met een nieuwe auto rijden, meer kans op inc-vrije bochten.

MAAR: voor iRating kun je beter wel doorrijden. Tenzij je echt 3 min in de pits staat en hopeloos 4 rondjes achter ligt, meestal zullen er nog wel mensen uitvallen of rijden er nog mensen paar rondjes achter (die je dan nog gaan inhalen als jij stopt). Dus om je iRating hoger te houden kun je beter doorrijden.
Ook voor SR kun je beter doorrijden.. Zoals hij zegt wordt hij altijd aangetikt door anderen.. Als hij daarna vanaf achteren gaat rijden kan hij vrij en zelf zijn rondjes rijden en dus in verhouding veel minder inc's pakken. Als je steeds in de eerste lap een 4x te pakken hebt en dan stopt dan heb je nog niet genoeg bochten gemaakt om die 4x op te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
aicaramba schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:42:
[...]

Ook voor SR kun je beter doorrijden.. Zoals hij zegt wordt hij altijd aangetikt door anderen.. Als hij daarna vanaf achteren gaat rijden kan hij vrij en zelf zijn rondjes rijden en dus in verhouding veel minder inc's pakken. Als je steeds in de eerste lap een 4x te pakken hebt en dan stopt dan heb je nog niet genoeg bochten gemaakt om die 4x op te vangen.
Je kan natuurlijk ook gewoon uit de pit starten ofzo als je perse geen contact wil hebben. Beetje onzinnig om die contact te pakken en daarna pas achteraan te gaan rijden :p

Sowieso als je letterlijk elke race een 4x pakt in de eerste ronde dan doe je waarschijnlijk ook zelf iets niet goed en dan moet je uitzoeken hoe je dat kan vermijden om hoger in SR te stijgen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
NickThissen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:44:
[...]

Je kan natuurlijk ook gewoon uit de pit starten ofzo als je perse geen contact wil hebben. Beetje onzinnig om die contact te pakken en daarna pas achteraan te gaan rijden :p

Sowieso als je letterlijk elke race een 4x pakt in de eerste ronde dan doe je waarschijnlijk ook zelf iets niet goed en dan moet je uitzoeken hoe je dat kan vermijden om hoger in SR te stijgen.
Allemaal waar, maar dat maakt het race uitrijden voor SR nog niet onwaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo_o
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09-2024
NickThissen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:44:
ik denk dat het probleem ook deels te zoeken is bij mijzelfd, in de eerste bocht van summit point bijvoorbeeld,
iedereen komt volgas aan remt op het laatste moment en gaat gecontroleerd de bocht door.
ik benader die bocht op een hele andere manier, ik vind dat die bocht lekkerder om iets eerder te remmen en de bocht met het gaspedaal te contoleren en vaak krijg ik ze daar dan ook vol achterop. ;w

ik zal er eens op letten.

uit de reacties begrijp ik dus dat in de meeste gevallen gecontrolleerd uitrijden het beste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-10 20:15
TonCoronel schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:51:
@TonCoronel Ik dacht dat ik genoeg ruimte liet in T2, maar zag in de replay dat ik gewoon weer te snel naar binnen kwam. Sorry hiervoor.

Verder een leuke race kunnen rijden, zonder al te veel foutjes.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
Gizmo_o schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:52:
[...]

ik denk dat het probleem ook deels te zoeken is bij mijzelfd, in de eerste bocht van summit point bijvoorbeeld,
iedereen komt volgas aan remt op het laatste moment en gaat gecontroleerd de bocht door.
ik benader die bocht op een hele andere manier, ik vind dat die bocht lekkerder om iets eerder te remmen en de bocht met het gaspedaal te contoleren en vaak krijg ik ze daar dan ook vol achterop. ;w

ik zal er eens op letten.

uit de reacties begrijp ik dus dat in de meeste gevallen gecontrolleerd uitrijden het beste is.
Bij de start kan je daar natuurlijk veel later gaan remmen, omdat je minder vaart hebt.
In volgende rondes eventueel andere lijn kiezen als je ziet dat iemand achter je zit of diegene gewoon rustig laten passeren. Ik ben zelf in die bocht ook wel eens per ongeluk tegen iemand aangereden omdat ik te laat remde/te dicht erachter zat. Daarvoor rijden we in de rookie klasse toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
MartijnV03 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:30:
[...]

@TonCoronel Ik dacht dat ik genoeg ruimte liet in T2, maar zag in de replay dat ik gewoon weer te snel naar binnen kwam. Sorry hiervoor.

Verder een leuke race kunnen rijden, zonder al te veel foutjes.
Ik heb de replay ook nog zitten kijken maar ik was net zo fout hoor. Ik remde te laat en onderstuurde te ver naar buiten toen jij net weer naar binnen stuurde. Gelukkig beide zonder problemen verder!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Word toch een soort van gefrustreerd van Iracing. Dagen trainen voor de Mazda cup en doe je na te nodige training arbeid mee aan een race. Start de eerste paar races als laatste want er vliegen er altijd in het begin een aantal van de .......

Doe je een keer mee aan een kwalificatie en word je 17 van de 28 en dan begint het feest
Bij de eerste corner een dikke beuk van achteren, daarna een ram van opzij omdat er iemand met een noodvaart uit de bocht vliegt. Welke lijn je ook rijd het maakt geen reet uit. Deze figuren rammen zich een weg naar voren en vergallen elk plezier.

Jammer want net weer een behoorlijke duit uitgegeven aan circuits. Weer een dikke 40 punten gezakt in Irating -wat al belabberd is- en 28 punten kwijt in de b class.

[ Voor 10% gewijzigd door TecTo op 19-12-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-10 18:22
A1AD schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:45:
[...]

Woensdagavond is mijn sportavond, ik zal er dan niet bij zijn.
eSport? O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TecTo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:57:
Word toch een soort van gefrustreerd van Iracing. Dagen trainen voor de Mazda cup en doe je na te nodige training arbeid mee aan een race. Start de eerste paar races als laatste want er vliegen er altijd in het begin een aantal van de .......

Doe je een keer mee aan een kwalificatie en word je 17 van de 28 en dan begint het feest
Bij de eerste corner een dikke beuk van achteren, daarna een ram van opzij omdat er iemand met een noodvaart uit de bocht vliegt. Welke lijn je ook rijd het maakt geen reet uit. Deze figuren rammen zich een weg naar voren en vergallen elk plezier.

Jammer want net weer een behoorlijke duit uitgegeven aan circuits. Weer een dikke 40 punten gezakt in Irating -wat al belabberd is- en 28 punten kwijt in de b class.
Het is toch echt ook bij jezelf te rade gaan hoe je beter kan anticiperen op komende ongelukken / divebombs.
Ik zal nu @NickThissen weer in het land is eens kijken wanneer we weer eens een close racing school kunnen organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
JoepW schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:30:
[...]
Het is toch echt ook bij jezelf te rade gaan hoe je beter kan anticiperen op komende ongelukken / divebombs.
Ik zal nu @NickThissen weer in het land is eens kijken wanneer we weer eens een close racing school kunnen organiseren.
@Joep, begrijp je commentaar maar weet echt niet hoe ik dit moet voorkomen. Ga echt niet als een gek in de ankers hangen, wijk niet van m'n lijn. Probleem is dat ik altijd in de achterhoede zit en daar gebeurt er van alles. Zolang ze voor me in de fout gaan blijf ik uit de brokken en weet er omheen te sturen.

Vervelende is dat je bij uitwijken vaak weer punten kwijt raak omdat je iets buiten de baan komt. Voor de jongens met een Irating van plus plus is dat minder erg maar in mijn vorige race periode ben ik in de skip gezakt tot rond de 450. Na een aantal races net onder de 600 maar de laatste race's weer een flinke duw terug.

Het verschil in de Global Mazda MX-5 Cup op Interlagos in rondetijd is meestal een vijftal sec. met de snelle jongens. Mijn rondetijd is gemiddeld rond de twee minuten nu op Interlagos en dan wordt ik net niet gelapt. Beste tijd 1.59 meer zit er niet in momenteel.

De eerste races niet mee gedaan aan de kwalificatie en dan schuif ik meestal een vijftal plaatsen op binnen 1 a 2 laps, want dan staan er al een paar brokkenmakers in de pit of zijn al gestopt. Daarna draai ik rustig mijn rondjes en sprokkel zo mijn puntjes bij elkaar maar echt bevredigend is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kun je eens wat replays posten van races waarbij je eruit werd geknikkerd? Misschien kunnen we je van advies voorzien, want we zijn allemaal door deze fase gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Arfman schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:11:
Kun je eens wat replays posten van races waarbij je eruit werd geknikkerd? Misschien kunnen we je van advies voorzien, want we zijn allemaal door deze fase gegaan.
Weet niet hoe je een replay opneemt. Krijg alleen een stukje te zien van de laatste meters.

Net weer een brave race gereden vanuit de achterhoede. Gestart op plek 26 en gefinisht als 20ste foutloos.

Direct in de eerste ronde kegelde er al vier van de baan en daarna.... Is bijna standaard dat er direct een paar zwaar in de problemen komen en de pit in moeten.

Dit was ook de eerste keer dat ik op een ronde werd gezet. Snelle jongens die in de 1.52 reden. Gewoon met de baseline setup gereden.

[ Voor 6% gewijzigd door TecTo op 20-12-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
In je settings spooling aanzetten. Dan kan je de hele race opslaan.
Spooling tbv lange replays

[ Voor 46% gewijzigd door JoepW op 21-12-2017 08:45 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat Joep zegt ^^

Ik heb bovendien "Ask to save replay on Quit" aanstaan. Als je dan wilt ragequitten na een race krijg je in ieder geval nog een popupje en denk je "oh ja" :+

Gisteren nog met de Beetle over de 'schleife gejakkerd. Zeker geen cleane lap (zelfs een reset nodig gehad :D) maar toch leuk om te zien in VR denk ik:

• PatrickPost1972
JoepW schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:22:
In je settings spooling aanzetten. Dan kan je de hele race opslaan.
[afbeelding]
Gebruik je die settings ook om je replays af te spelen en op te nemen met OBS? En wat voor grafische kaart heb je?

iRacing Profiel Game Pc

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:21:
Wat Joep zegt ^^

Ik heb bovendien "Ask to save replay on Quit" aanstaan. Als je dan wilt ragequitten na een race krijg je in ieder geval nog een popupje en denk je "oh ja" :+.....
Bij mij is het inmiddels zo standaard dat het gevraagd wordt dat het me toch al een paar keer gebeurd is tijdens een rage-quit om niet te saven. Maar het helpt wel ;)
PatrickPost1972 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:29:
[...]

Gebruik je die settings ook om je replays af te spelen en op te nemen met OBS? En wat voor grafische kaart heb je?
Vraag je dat aan mij?
Hier alle spec's van mijn PC: KLIK
Die setting heeft alleen nut als je de hele replay tijdens het rijden op je harde schijf wil laten bufferen / spoolen. OBS heeft er niks mee te maken en voor afspelen is het niet belangrijk.

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Arfman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:21:
Gisteren nog met de Beetle over de 'schleife gejakkerd. Zeker geen cleane lap (zelfs een reset nodig gehad :D) maar toch leuk om te zien in VR denk ik:
[video]
Waarom heb je de armen uitstaan? dat is in VR juist zo gaaf om aan te hebben.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Linc schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:34:
[...]

Waarom heb je de armen uitstaan? dat is in VR juist zo gaaf om aan te hebben.
Ik vergeet het steeds aan te zetten 8)7 Daarnaast is het nog steeds niet voor elke auto gefixt dat die armen helemaal rond kunnen gaan (toch?) en als armen niet verder gaan dan 90 graden fucked dat echt met mijn brein :P

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Arfman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:20:
[...]

Ik vergeet het steeds aan te zetten 8)7 Daarnaast is het nog steeds niet voor elke auto gefixt dat die armen helemaal rond kunnen gaan (toch?) en als armen niet verder gaan dan 90 graden fucked dat echt met mijn brein :P
Nee nog niet voor alle auto's maar wel bij veel en zeker alle nieuwe.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Linc schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:45:
[...]

Nee nog niet voor alle auto's maar wel bij veel en zeker alle nieuwe.
Ik rij tegenwoordig eigenlijk de Beetle en heel soms de Ferrari 488 GTE. Toch maar eens aanzetten dan, wel hinderlijk dat dit allemaal zo lang moet duren bij iRacing. Zo'n grafische update had nooit jaren mogen duren imo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/closeracingschool.png

Indien er voldoende belangstelling is willen we begin januari als GoT weer een Close Racing School organiseren.

Voor de school gebruiken we de Global Mazda MX-5 Cup op Summit Point Raceway (long) met default weer, afternoon en 40% track state.

Gebruik van TeamSpeak om te communiceren met elkaar en met ons is verplicht!
We gebruiken iRacing text en voice chat NIET.

De school zal om 20:00 beginnen op een nog te bepalen dag!

Op zondag 24 december sluiten we de peiling!

Vul de peiling hier in. We sluiten de peiling op zondag 24 december!

Huidige inschrijvingen: https://docs.google.com/s...f9bGRwq8/edit?usp=sharing

Toelichting op het programma

Instructeurs:
  • Joep Willemsen (JoepW)
  • Nick Thissen (NickThissen)
Om ca. 20:00 uur zal de server opstarten. De server is te vinden bij League sessies.
Graag op tijd joinen, zodat we weten wie er zijn en groepen kunnen samenstellen.

Tijdschema (alle tijden zijn ongeveer!):
20:00-20:10 (00:10): Warm up
20:10-20:30 (00:20): 1) Vlak achter iemand rijden
20:30-20:50 (00:20): 2) Naast elkaar rijden
20:50-21:10 (00:20): 3) Uitremmen
21:10-21:30 (00:20): 4) Dive bomb ontwijken
21:30-22:00 (00:30): 5) Restarts

Opzet
Vanaf ca. 20:10 zullen de instructeurs per programmaonderdeel een rondje voorrijden (behalve bij 5) en jullie kijken mee als spectator.
Na het voorrijden gaat iedereen naar het subkanaal in TS dat overeenkomt met jouw groepsnummer. Dan ga je samen met jouw groepslid beginnen aan de oefening. Na verloop van tijd zullen de instructeurs je weer terugroepen naar het centrale kanaal.

Als er een ongeluk gebeurt en je loopt schade op dan gaan beide rijders direct terug naar de pits met een fast tow & repair en begin opnieuw. Doe dit snel, want de tijd per oefening is beperkt.

Als 2 groepen erg dicht bij elkaar ‘dreigen’ te komen tijdens een oefening neem dan even wat afstand om echt met 2 man te kunnen oefenen.

Probeer bij oefening 1 & 3 t/m 5 te doen alsof je echt aan het racen bent dus je neemt de risico’s die daarbij horen en je rijdt op race snelheid.

Als je wilt dat een instructeur bij jullie komen gebruik dan even de voicechat van iRacing om ze te te roepen.

Opzet per oefening
1) Vlak achter iemand rijden ca. 20 minuten
Verzamel bij de pits en rijdt een aantal ronden vlak achter elkaar en raak elkaar niet. Ontdek hoe lang de neus van de auto is en ontdek hoe je er voor zorgt dat je elkaar niet raakt. Draai de rollen om de paar rondjes om. Als de voorste rijder sneller is laat deze af en toe zijn gas los om weer dicht op elkaar te kunnen rijden.

2) Naast elkaar rijden ca. 20 minuten
Verzamel weer bij de pits, spreek af wie er rechts gaat rijden en ga op een rustige manier en steeds een beetje sneller naast elkaar het hele circuit rond. Indien er een rijder achterop raakt even op elkaar wachten svp. Zorg voor een veilige afstand, maar probeer toch zo dicht mogelijk bij elkaar te rijden. Draai na een paar rondjes de plekken om.

3) Uitremmen ca. 20 minuten
Weer starten vanuit de pits. Spreek af wie gaat uitremmen en wie er zich laat inhalen bij de eerste bocht en draai dit spelletje steeds om. Om de andere rijder de kans te geven je uit te remmen dien je je gas iets iets te lossen, maar niet te veel als je op de bocht afrijdt.
Probeer als uitremmer te leren om mooi en gelijkmatig te remmen en de binnenbocht te houden. En probeer als rijder die uitgeremd wordt netjes aan te sluiten zonder de ander te raken. Stuur dus niet te vroeg en ook niet te laat in. Draai dit spelletje steeds om.

4) Dive bomb ontwijken ca. 20 minuten
Het wordt saai, maar we starten weer uit de pits. Spreek af wie er begint om een dive bomb te doen. Ga niet als een malloot rechtdoor rijden, maar probeer te simuleren dat je echt te laat er naast gaat en je wat verremd. Ook hier is het weer nodig om als rijder die ingehaald wordt de kans om ingehaald te kunnen worden te maken. Dit net zoals bij oefening 3.

5) Restarts
Dit is een nieuw onderdeel en zal zich moeten bewijzen. We resetten allemaal naar de pits. We maken meteen na het uitrijden van de pits (zonder outlap en net voorbij de pituitgang op het rechte end) een startopstelling met ongeveer gelijke afstanden. Iedereen gaat stilstaan een van de instructeurs geeft een seintje via iRacing tekst chat als de start er aan komt en vervolgens een “GREEN GREEN GREEN” in text chat na een korte tijd. Dan start iedereen alsof het een echte race is. Zodra we enkele bochten gereden hebben (De instructeurs geven dat aan) stoppen we, resetten de auto naar de pits en beginnen opnieuw.

Vul de peiling hier in. We sluiten de peiling op zondag 24 december!

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 14-06-2018 14:30 ]

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:39

RKD

Gaaf! Gelijk een reden om mijn inschrijving weer even op orde te maken.

iRacing Profiel

• Cigarguy
@JoepW Zou héél graag meedoen, maar zit vanaf +/- 3 januari een paar weken in het buitenland voor werk. :/

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
Ik doe mee als ik de dagen kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
Done (zie me wel niet tussen de huidige inschrijven staan?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A1AD schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:22:
Nu wel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveRS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
(jarig!)
Lijkt me wel leuk, alleen momenteel moeilijk te zeggen of ik kan, laatste maand ontzettend druk 7/7 werken, dus ook niet meer achter het stuur gekropen.
Daarom ook de poll niet ingevuld

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben klaar met rallycross, kansloos gedoe. 3 keer met opzet eraf geramd in dezelfde race door 3 verschillende mensen. Waar slaat dit op? Echt nog nooit meegemaakt zoiets.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A1AD schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:22:
Tellers toegevoegd aan de inschrijvingen.
Wo 17 jan & Do 18 jan. lijken favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Hoi, super dit!! Ik ben erbij maar alleen woensdag kan ik niet dus als t even mogelijk is...Donderdag?
Ik heb dan League met A.C maar als t echt niet anders kan kom ik toch op woensdag.
Ik kan hier veel van leren, vandaar!!
Blij dat jullie dit gaan doen. Ik heb mij vandaag ingeschreven. Ben nog wel op tijd toch?
Groet, Alaric de "Idioot"(voor wie het zich nog kan herinneren).

[ Voor 3% gewijzigd door Alarisico op 24-12-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Alarisico schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:46:
Groet, Alaric de "Idioot"(voor wie het zich nog kan herinneren).
Nee vertel...... :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Heel cool! _/-\o_

Ik heb me aangemeld.
Ik moet wel waarschuwen, ik ben een echte rookie :+

Laatste tijd alleen met PC2 bezig geweest, ik ga van te voren maar wat avondjes oefenen om me thuis te voelen in iracing, de mx5, en de track :P

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Extera schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:28:
Heel cool! _/-\o_

Ik heb me aangemeld.
Ik moet wel waarschuwen, ik ben een echte rookie :+

Laatste tijd alleen met PC2 bezig geweest, ik ga van te voren maar wat avondjes oefenen om me thuis te voelen in iracing, de mx5, en de track :P
De baan en auto voorafgaand aan de School goed onder controle hebben is wel een voorwaarde. Want anders hebben de oefeningen geen zin. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
komt goed!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:52

Niellie41

[object Object]

Ook namens NEO Endurance wens ik alle GoT iRacers een vrolijk Kerstfeest!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/306802754154790922/394522411971903492/2017-holidays.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
net op tijd om me in te schrijven voor de school :) irating had ik niet ingevuld. ir 576 B klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb geen invulveld voor irating gezien, maar ik heb me ook ingeschreven, is nooit verkeerd.

Ik heb m'n playseat vanmiddag voor de tv gezet en iRacing op mijn laptop gezet, good fun! Ik denk nog 1 race en dan ben ik eindelijk uit rookie oval en kan ik van die waardeloze street stock auto's af... Had net mijn eerste leuke race in die hokken, er werd algeheel netjes gereden, 2e gekwalificeerd, prachtig top 3 groepje, continue van positie wisselen met elkaar, heerlijk.

De auto voor me wordt uitgeschakeld door een lapped car die midden op de baan stil staat en ik lig nu 2e. 4 rondjes later gebeurd mij hetzelfde, auto stond stil tegen de muur en toen ik er laag langs kwam bij het uitkomen van de bocht reed ie recht in mijn pad... uiteindelijk 7e geëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/closeracingschool.png

De definitieve datum voor de GoT Close Racing School is vastgesteld op donderdag 18 januari 2018.

Zet het in je agenda! We rekenen op de komst van de ingeschreven deelnemers!

Het programma is hier te vinden: KLIK

@FransJansen, @Christiaan84, @PresidentSkroob, @ZFLaSH, @yakkes: Helaas hadden jullie 18 januari niet gekozen en dus staan jullie nu niet op de deelnemerslijst. Indien je toch wel kan zal je je opnieuw moeten inschrijven voor de 18de.

We beperken het aantal deelnemers tot maximaal 20 overigens omdat het anders voor Nick en mij niet te doen is om voldoende aandacht aan iedereen te geven.

Er zijn nog een 5 plekken vrij op de 18de en daarom hebben we de inschrijving geopend met een aangepast formulier: Reserveer een van de 5 plekken hier...

Hier de huidige deelnemerslijst: KLIK

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 26-12-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 04:56
Helaas Joep. Donderdags kan ik eigenlijk zelden ivm IRL. Jullie veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Helaas, Joep op de 18 mag ik weer een avond/nacht klusje doen :?

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
De voorbije dagen gereden in de Ferrari 488 gte, Mercedes amg gt3, Mclaren mp4-12c en als laatste de ford gt 2017. Dat is andere koek dan de Mazda B) :Y

Een race gereden in de Blancpain Sprint Series met de Mclaren en dat ging redelijk voor mijn doen. Paar keer net buiten de baan omdat de bochten techniek duidelijk te wensen overlaat. Met de standaard setup gereden omdat er weinig beschikbaar is.

Wat overmoedig gisteren laat -nadat de visite .....- ingeschreven voor de IMSA Sportscar Championshi op Silverstone. Ietwat te hoog gegrepen en in combinatie met al het kerst lekkers een verkeerde zet. Na een drietal keer buiten de baan en door mijn eigen domheid een tik van achteren de race in de pit uitgezeten.

Voor de setups gebruik ik altijd de database van Nick en meestal na wat zoekwerk een redelijk setup. Echter voor de Mclaren krijg ik bijna altijd een fail en tot nu toe niet echt een goede setup gevonden. Onduidelijk waarom de setup voor de mclaren het niet doen.

Moet wederom de keuken in want koken is een andere hobby en dat gaat me beter af dan.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Voor de deelnemers van de GoT Close Racing School hier alvast een demolap. Zorg er aub voor dat je het circuit kent en de auto onder controle hebt. Anders hebben de oefeningen geen zin.

En hier alvast een voorproefje van de oefeningen. Dit is overigens een 'oude' video met de vorige generatie MX-5.

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 27-12-2017 07:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yakkes
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik maak me wel vrij dan, wil er toch graag bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT-Monday-Supercup.png

Vanavond een zeer bekend circuit met een moeilijke T1.

GoT | Monday Supercup 18S1-W327-12-17
Car(s)Track(s)
Fuel42 % (+/- 42 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Charlotte Motor Speedway - Road Course
Charlotte Motor Speedway - Road Course
Time of DayLate Afternoon
Pit stalls43 / 60
Basic contentYes
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up19:30 - 20:30 (60 min.)
Qualification20:30 - 20:45 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race20:45 - 21:30 (45 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Restricted fuel to force a pitstop.

Tot vanavond allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:47

derx666

mecker ende blaet

Hopelijk red ik het vanavond wel een keer. Het is al veel te lang geleden.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 08:43

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik ben sporten dus zal hem moeten overslaan vanavond.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Helaas, op het laatste moment is de opbouw voor het oliebollen bakken naar vanavond verplaatst. Gelukkig was de baan basic content en heb ik er niet voor betaald, toch jammer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
Helaas een wat lagere opkomst deze keer, een man of 14?.

Voor het eerst wel pole gepakt en kon bij de start gelijk een gaatje trekken. Al snel bleek dat Cederic toch wel een goede pace had en mij kon bijhouden, totdat hij de fout in ging. Ik kon daarna redelijk eenvoudig weglopen van de rest.
Na een voorsprong van 9 seconde opgebouwd te hebben ging ook ik in de fout en was ik even het 'field' gedeelte van het 'in-field' stuk aan het verkennen. Gelukkig kwam ik met een ruime seconde nog voor op Nick de baan weer op en daar was de race wel gestreden. Doordat anderen her en der de muur kusjes aan het geven waren of iets te handtastelijk werden in onderlinge duels kon ik daardoor eenvoudig mijn voorsprong vergroten en was het een kwestie van uit de problemen blijven en finishen.

Hopelijk volgende week weer wat meer opkomst en een spannende race!.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
DutchDevil79 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:11:
Ik ben sporten dus zal hem moeten overslaan vanavond.
Same

• Arfman

Arfman

Drome!

In slaap gevallen op de bank en de boel dus gemist :(

Verwijderd

Spijtig genoeg kon ik er niet bij zijn gisteren.
Ben namelijk op skivakantie in Oostenrijk. 😄

Volgende race op zolder normaal gezien wel terug aan de start. Daarna wordt het weer afwachten. Januari=examenperiode.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kan de discussie over pedalen (en stuurtjes) naar het daarvoor bestemde topic svp?

Edit Grotman: Ik heb ze verplaatst

[ Voor 21% gewijzigd door Grotman op 28-12-2017 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb zojuist de eerste rondjes gereden op Zolder (in de woonkamer :+ ). Ik heb er ooit eens een half uurtje langs de baan gestaan, maar ik ken de layout totaal niet, dus een beetje voorbereiding leek me niet verkeerd.
Pagina: 1 ... 127 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies