Voor de Windows 10 iRacers onder ons een kleine waarschuwing. De nieuwe feature pack wordt je strot in gedouwd dus je hebt kans dat je computer opeens bevriest of dat er dingen opeens niet meer werken.
Als de feature pack is geinstalleerd heb je kans dat je de Windows service Superfetch weer moet uitzetten om microstotters te voorkomen. Verder heb ik nog geen problemen ondervonden.
Ik begin een beetje iRacing moe te worden. Ik heb het idee dat dit meer mensen hebben ook gezien de terugloop van het aantal posts en het hoeveelheid deelnemers tijdens de maandag avond competitie.
Tijdens de races zijn er altijd een paar die bijna 2seconde per ronde sneller zijn dan ik. Dat terwijl ik bij de officiële practice sessies vaak verder vooraan sta. Meer oefenen helpt mij onvoldoende, na 15 minuten oefenen ben ik het alweer zat en begin ik geïrriteerd rond te rijden. Ik merk vrijwel geen progressie meer bij mij.
Neem bijvoorbeeld de eerste race van de Sports Car Open kampioenschap op de Nurburgring GP track. Daar is een duidelijke tweedeling te zien, een set wat 2seconde per ronde los is van een andere set teams.
Zojuist ook een mooie race met de NASCAR iRacing Series op Kansas. Op Kansas begin je vanuit de pitlane. Vaak zie je dan een aantal rijders die in de pitlane blijven om dan achteraan de race te kunnen starten. Ook dit keer, echter waren het er zoveel dat er een soort van gevecht ontstond wie het laatste de pitlane uit zou rijden. Met als resultaat dat de laatste 3 rijders zo laat de pitlane uitreden dat iRacing besloot dat ze daarmee als 1, 2 en 3 van de race lagen
Later in de race was een startcrash vlak na de restart, daardoor kwam de pacecar glitch weer naar boven wat wil zeggen dat de pacecar de baan niet op komt. Het resultaat is dat het 100 ronde onder geel blijft en het daarna een loterij is met welke eind positie je hebt. Ik lag op de 9de plek voor de glitch, en na alle diskwalificaties waren verwerkt stond ik 14de in de eindlijst

De persoon die de race overwinning heeft gekregen heeft de hele race halfgas gereden en geen pitstop hoeven te maken...
Met al deze glitches en grote verschillen heb ik het gevoel dat er iets is wat ik niet weet en dat het speelveld ongelijk is
Afgelopen week dan toch nog een positief puntje. Derde geworden in het Formule Renault kampioenschap van Digital Racing waar ik toch erg tevreden over ben.