iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 120 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:35:
blablablablabla

Als Paul volgend jaar nou eens vooraan in de DWC gaat rijden, dan komen er ook hier weer fans bij ;) .
Probleem gevonden, Paul volgend jaar gas erop! O-)

Ik hou me over het hoe en wat aan de zijkant aangezien ik zelf ook veel minder aanwezig ben dan vroeger, helaas is voor mij de reden gewoon ploegen diensten en zit ik de ene week op me werk.

We hebben vroeger wel eens 1 auto gehad en dat was mijn kennismaking met iracing en GOT en dat was in de toen spiksplinternieuwefonkelglimmendegeweldigvlammende Mclaren GT3 en kocht zonder nadenken als rookie die auto om te gaan rijden. Tuurlijk ik reed achteraan maar ik durf echt wel te beweren door actief mee te rijden op de maandag toernooien met de snellere mannen dat ik daardoor veel sneller ben geworden en als leek was de vraag aan een snellere iracer ook heel makkelijk van joh wat doe ik toch fout in die bocht en je krijgt een tip, tenzij Paul reageert die zeikt je af.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Mocht iemand zin hebben Joep en ik zijn even aan het oefenen voor de MX5 op Philip Island. Wachtwoord 'gotprac'.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 18:15
Ik zit te kijken naar een upgrade van mijn G27 set (pedalen en stuur, H shifter gebruik ik niet) naar onderstaand Fanatec setje. Hebben jullie hier op- en of aanmerkingen ov............

Verplaatst op tip van Joep naar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52873905

[ Voor 47% gewijzigd door gerwim op 12-10-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
gerwim schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:54:
Ik zit te kijken naar een upgrade van mijn G27 set (pedalen en stuur, H shifter gebruik ik niet) naar onderstaand Fanatec setje. Hebben jullie hier op- en of aanmerkingen over? Van wat ik lees hier en daar is Fanatec beter dan Thrustmaster echter spant Heusinkveld dan weer de kroon (maar ja.. €€€€).

Mijn vraag is eigenlijk: kan ik voor dit geld beter krijgen of is dit het meeste bang voor de buck?

[afbeelding]
Zit je niet in een verkeerd draadje?
Lijkt mij meer iets voor Simracing Q&A topic of Het grote 'show je race-rig' topic

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 18:15
JoepW schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Zit je niet in een verkeerd draadje?
Lijkt mij meer iets voor Simracing Q&A topic of Het grote 'show je race-rig' topic
Thanks, bij deze verplaatst! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:26

Niellie41

[object Object]

Info met betrekking tot de dirt licenses
Good day,

In a prior forum post, I announced that we are making good progress on a highly requested item, new license types for dirt oval and dirt road. I am pleased to announce the work is nearly complete and in testing. Our plan is to release these new license types in the next season update for dirt oval and right out of the gate for rallycross in regard to the dirt road license. Keep in mind, with any development, there is always a chance new bugs are found by testers, that could delay our plans.

Here is our plan:

Dirt Oval:

If we had rolled out the new license type with dirt racing, we would have started everyone at the same rookie license class and with our starting standard rookie iRating. However, that is not the case so we are taking the following approach in which every member will fall into one of three categories A, B, or C:

A) We are going to grant the exact same dirt oval license class and safety rating at the time of the build as your pavement oval license class provided that you have raced in 25 official oval dirt races. Therefore if your pavement oval license class is B and you raced 25 official dirt oval races, you will receive a B dirt oval license and the equivalent safety rating. Go out on track and get your 25 official dirt oval races in before the season end/next build!!!

B) If you have raced in some official oval dirt races, but fewer than 25, your new dirt oval license will be scaled between the starting Rookie license and your current oval pavement license, according to the percentage of the 25 required races that you have run. This is done by computing your new oval dirt CPI as being scaled between the new-member CPI and your current oval pavement CPI, and then matching that CPI to a license and safety rating. For example, if you have an oval Class B 3.x license, but have only run in 2 oval dirt official races, you are likely to end up with an oval dirt license close to Rookie, whereas if you have run in 23 oval dirt official races, you are likely to end up with an oval dirt license close to your oval pavement Class B license.

C) If you have not raced in any oval dirt races you will be placed with a rookie license.

Everyone, regardless of any prior dirt racing, will start with our standard rookie iRating (skill rating). We are well aware that match-making, splits, etc. will take a bit of time to start working as intended. Although, it should be fun with everyone getting a fresh start.

Dirt Road:

We will roll the dirt license type out with Rally Cross from the start. Everyone will start at the same rookie license class and with the same rookie iRating.

We will likely have a rookie series and a D series to start. The rookie and D series will probably just be a little different. The rookie series will use all free content as per normal and the D series will use a combination of free and paid content again per usual. The two series will probably also have other minor differences besides content whether fixed or open, race distance perhaps, environment or race structure. Keep in mind, as I mentioned earlier we also are hoping to roll out heat racing in the next build which provides additional options for dirt oval and dirt road.
http://members.iracing.co...ist/3575845.page#10740885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Tony Gardner @ the iRacing Forum
We just wanted to update you about a change in regard to the Pro Series, World Championships, and eSports in general.

Shannon Whitmore has been the main point person at least from a competition perspective for the Pro Series and World Championship Series for the last eight years. Shannon has done a tremendous job managing the competition for six different series that is now just about a year-round task.

However, what most people don’t know is Shannon has not worked for iRacing for over three years, and he has been doing all this as a volunteer essentially. Our primary owner, John Henry, asked Shannon to come work directly for him full-time to help with his other ventures back in 2014. Shannon relinquished all his day to day responsibilities at iRacing except his duties as the Competition Director for the Pro and WC level series. Shannon agreed to keep that responsibility since most of that work involved nights and weekends.

Shannon between his full-time job and family responsibilities no longer has the time needed to dedicate, and we want full-time coverage. Shannon will still be involved behind the scenes as a sounding board and available as a resource in a pinch.

Our plan is to increase our bench strength and support for these series and special events. Tyler Hudson as a full-time employee is going to take on the day to day role managing and communicating on the competition side with the drivers. Tyler will also be working as the community and customer experience manager for iRacing in general as we back fill his customer support role. We also just hired another person who has professional eSports experience who will also be involved working with Tyler. He has a marketing background, ran professional eSports leagues and is also an avid race and gaming fan. We also have another position open in marketing/customer experience area to add further to our bench strength and to support our customers in eSports and generally speaking. The timing is perfect to make this change as the World Championship season has just ended and we are gearing up to start the Pro Series season. Otto Szebeni and Kevin Bobbitt will also continue in their leadership roles and with their day to day activities supporting the World Championship Series and eSports. You should start to see Tyler being more active on the forums almost immediately. Tyler helped Shannon officiate all three World Championship series and was present as an official for every single race in 2017.

We are adding more depth in engineering, art, and technology as well but I wanted to mention this change since it is customer facing so you will notice it in the coming weeks and provide a little background.

We want to thank all of the members who make the racing so fun and competitive whether a private league, fun series, an official series or World Championship. We look forward to bringing you more sim racing opportunities in the future.
Bron: http://members.iracing.co...ist/3575900.page#10741855

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• her0live
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-10-2023
Voor een projectje ben ik op zoek naar mensen die het leuk vinden om (in het engels) over de top races op iRacing te schrijven. Stuur me even een Privé-berichtje als dit je wat lijkt of je iemand kent die wellicht geïnteresseerd is.

Tom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die reverse grid races zijn zo’n slechte oefening nog niet 😂. Gelukkig duurt de race 6uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 01:30:
Die reverse grid races zijn zo’n slechte oefening nog niet 😂. Gelukkig duurt de race 6uur.
What's gebeurd? Zat met Dennis mee te kijken en had ook niet het idee dat hij veel harder kon. Outlap niet langzaam genoeg gedaan? Was wel een dingetje voor de GTE's geloof ik.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:54:
[...]

What's gebeurd? Zat met Dennis mee te kijken en had ook niet het idee dat hij veel harder kon. Outlap niet langzaam genoeg gedaan? Was wel een dingetje voor de GTE's geloof ik.
Niets bijzonders eigenlijk. We hebben heel weinig geoefend, forum setupje en geen verbeter tijd in(kunnen)steken, ook niet gekeken naar slow outlaps of andere shenanigans.

In de race denken we wel wat naar voren te kunnen komen. Kunnen inhalen wordt voor ons de uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Niets bijzonders eigenlijk. We hebben heel weinig geoefend, forum setupje en geen verbeter tijd in(kunnen)steken, ook niet gekeken naar slow outlaps of andere shenanigans.

In de race denken we wel wat naar voren te kunnen komen. Kunnen inhalen wordt voor ons de uitdaging.
Suc6 heren. Hoe laat is de start?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mooi moment om deze te posten :P

Afbeeldingslocatie: https://www.neo-endurance.com/op-images/nes4/nes4-raceday-race1.jpg

Live stream
Live timing
Spotter guide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:25
Whoop whoop, mn vuurdoop vandaag in de NEO :) Simone heeft hem lekker op P3 gezet, dus goede uitgangspositie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mooi begin van het NEO season voor ons :) Ik starte p5 in de prototype field en had al redelijk snel naar p3 kunnen opklimmen en daar eigenlijk gebleven tot het einde :) Ook onze GTE heeft het mooi gedaan met een win in het GTE veld :) topdagje! Op naar Road America!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Rampzalige race van ons gisteren. Geen snelheid, slechte strategie, fouten... Wel een hele tijd fijn bij Dennis en Rudy kunnen blijven en wat vechten, maar dat was ook het enige wat deze race interessant maakte voor ons. Uiteindelijk 1 schamel puntje gepakt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ThiJor schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:09:
Rampzalige race van ons gisteren. Geen snelheid, slechte strategie, fouten... Wel een hele tijd fijn bij Dennis en Rudy kunnen blijven en wat vechten, maar dat was ook het enige wat deze race interessant maakte voor ons. Uiteindelijk 1 schamel puntje gepakt.
Met de snelheid was niks mis toch? Vrijwel iedereen buiten de top10 reed ongeveer gelijke tijden, soms iets harder, soms iets zachter. Dat maakte het dat we heel lang achteraan in het veld zaten door de slechte kwalificatie. Kwa resultaat gewoon veel plekken gewonnen ;) .

In het begin hadden we wat pech en werd Dennis eraf gedrukt door een HPD. Aansluiting verloren en reden we op een seconde of 10 achter een enorme trein GTE's.

We wisselde elke stint banden en zagen dat dat vooraan niet werd gedaan, waardoor ze na een uur al aanklopte om te lappen. Hoewel het voelde dat we ook konden dubbel stinten koos Dennis dat niet te doen omdat de winst minimaal zou zijn en de setup met de forse camber dat misschien ook niet zou trekken.

Mijn tijd achter het stuur was erg vermakelijk, eerste stint nog wat foutjes, met name de laatste 2 stints gingen lekker. Laatste stop geen banden gewisseld wat een goede keuze was. Daarna was het een beetje dweilen, maar verloor niet heel veel tijd. Vlak voor het einde gedoe met mensen op ronde achterstand die op verse banden gingen unlappen en vervolgens vrijwel parkerde in de bocht en ernaast bleven rijden. Dat kostte 3 seconden en de kans om nog iemand met verse banden achter ons te hoeden. 3 rondjes voor het eind midden in T1 kleunde een HPD nog achterin, spinde niet, maar had een klein beetje schade.

Komende weken gaan we wat tijd in de setup stoppen, daar moet zeker wat uit te halen zijn aangezien we daar nu praktisch niets aan gedaan hebben. Met wat extra pace in de auto denken we wat verder voorin het veld terecht moeten kunnen komen.

Strategie is ook wel interessant. Dubbel stinten kan weleens een must gaan worden. We hebben ons vermaakt en zijn tevreden met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

Met de snelheid was niks mis toch? Vrijwel iedereen buiten de top10 reed ongeveer gelijke tijden, soms iets harder, soms iets zachter. Dat maakte het dat we heel lang achteraan in het veld zaten door de slechte kwalificatie. Kwa resultaat gewoon veel plekken gewonnen ;) .

In het begin hadden we wat pech en werd Dennis eraf gedrukt door een HPD. Aansluiting verloren en reden we op een seconde of 10 achter een enorme trein GTE's.

We wisselde elke stint banden en zagen dat dat vooraan niet werd gedaan, waardoor ze na een uur al aanklopte om te lappen. Hoewel het voelde dat we ook konden dubbel stinten koos Dennis dat niet te doen omdat de winst minimaal zou zijn en de setup met de forse camber dat misschien ook niet zou trekken.

Mijn tijd achter het stuur was erg vermakelijk, eerste stint nog wat foutjes, met name de laatste 2 stints gingen lekker. Laatste stop geen banden gewisseld wat een goede keuze was. Daarna was het een beetje dweilen, maar verloor niet heel veel tijd. Vlak voor het einde gedoe met mensen op ronde achterstand die op verse banden gingen unlappen en vervolgens vrijwel parkerde in de bocht en ernaast bleven rijden. Dat kostte 3 seconden en de kans om nog iemand met verse banden achter ons te hoeden. 3 rondjes voor het eind midden in T1 kleunde een HPD nog achterin, spinde niet, maar had een klein beetje schade.

Komende weken gaan we wat tijd in de setup stoppen, daar moet zeker wat uit te halen zijn aangezien we daar nu praktisch niets aan gedaan hebben. Met wat extra pace in de auto denken we wat verder voorin het veld terecht moeten kunnen komen.

Strategie is ook wel interessant. Dubbel stinten kan weleens een must gaan worden. We hebben ons vermaakt en zijn tevreden met het resultaat.
Ja ik had het eerder over kwaliesnelheid, hoewel onze racepace in het begin ook niet om over naar huis te schrijven was.

Wij zijn 1 keer rondgetikt door een andere GTE in het begin van de race, contact gehad met een HPD in de hairpin en bij de laatste pitstop raakte Jon bij het binnenrijden de eerste kegel wat een 15s S&H opleverde. Bovendien had Lars last van een pitlimiter met een eigen willetje die af en toe automatisch aanging, wat dan weer een paar pirouettes tot gevolg had.

Zonder die laatste 2 zaken hadden we nog 2 of 3 plaatsjes hoger kunnen eindigen, maar dat was het dan ook wel.

Dubbele stints op onze banden hebben we even overwogen, maar toch maar achterwege gelaten voor deze race. Dat is wel iets waar we op kunnen werken voor Road America.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Een tijd terug had Iracing een soort promo video over 2 LMP 1(?) auto's geplaatst. Is hier nog wat over bekend of deze in ontwikkeling zijn ofzo? Wat LMP auto's zou wel leuk zijn voor endurance racing enzo.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zoals te zien in die video zijn zowel de Audi als de Porsche in ontwikkeling inderdaad. Verder volgens mij nog geen informatie wanneer of screenshots etc.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
GoT | Grand Tour 17S4-W616-10-17
Car(s)Track(s)
McLaren MP4-30
McLaren MP4-30
Fuel100 % (+/- 100 Kg)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Circuit of The Americas - Grand Prix
Circuit of The Americas - Grand Prix
Day or NightDay
Pit stalls60 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:10 - 21:55 (45 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsOff (local yellows only)
Restart-
Fast Repairs2
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Day time: See session in league

Hopelijk is het druk genoeg vanavond om een leuke race te hebben in de F1 auto ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

Ik kan helaas niet, daarnaast twijfel ik ernstig of ik überhaupt 1 ronde in die auto overleef :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:32:
Ik kan helaas niet, daarnaast twijfel ik ernstig of ik überhaupt 1 ronde in die auto overleef :P
Dat heb ik ook, maar proberen ga ik het.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zo moeilijk rijden is het helemaal niet hoor... Beetje snelheid eruit halen is het lastige maar ik denk dat de V8 vorige keer moeilijker op de baan te houden was.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:01
Kijk hier echt zo ontzettend naar uit, ik hoop dat het aanslaat!

Met nieuwe licenses ben ik erg benieuwd hoe het zal gaan qua SR. Rallycross is nou eenmaal niet echt een contactvrije vorm van racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bij dirt oval hebben ze momenteel ook al andere grenzen voor SR op contact enzo dus ik ga er vanuit dat dit voor rallycross ook milder zal zijn. En als iedereen na 1 seizoen nog in de rookie zit en niemand er uit kan komen (ik denk dat je in rookie begint? weet niet eigenlijk) dan zullen ze het vast aanpassen om een goeie balans te vinden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ga dat zeker proberen, lijkt me wel leuk. Hopelijk komt er ooit nog echte rally in iRacing en/of een dirt Nordschleife :P

offtopic:
PCars 2 even geprobeerd trouwens, was wel benieuwd naar de physics en een natte/met sneeuw bedekte Nordschleife maar de physics zijn vrij beroerd. Het lijkt me niet normaal dat ik een Radical SR8 RXC in de regen op de Nordschleife zonder problemen op max attack mode over de baan kan jagen zonder noemenswaardige problemen. Jammer, had gehoopt PC2 te kunnen gebruiken voor wat offline funraces omdat ik eigenlijk te weinig vrije tijd heb om serieus met iRacing te kunnen racen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leuke video over 'de ideale bocht'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En een aantal screenshots gepost op het iRacing forum.
http://members.iracing.co...ist/3576177.page#10745491

[ Voor 72% gewijzigd door Niellie41 op 16-10-2017 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
als je in een RC sessie in totaal op 0x uitkomt, dan zou je eigenlijk een straf moeten krijgen :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:53

derx666

mecker ende blaet

Ik ga het niet redden vanavond. Ben pas net thuis, en ben doodmoe. Volgende week hopelijk weer.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
my thoughts exactly Dennis!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 14:56
Ziet er leuk uitgewerkt uit, wss zal ik het wel links laten liggen.

Ik blijft stiekem hopen op verdere uitwerking van de Blancpain Series, GT3 Lamborghini Huracan,GT3 BMW M6 etc. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik las op het forum dat de VW Beetle gratis zou worden (weet niet waar dat vandaan komt, heb dat nog niet door staff gepost gezien). Een track is sowieso al gratis (Daytona), dus als de auto ook gratis is kun je helemaal gratis meedoen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:50
Dat klopt, de VW wordt gratis net als een paar van de tracks. Dit als onderdeel van de rallycross rookie serie die uit 100% gratis content zal bestaan.

Zou je ook met de Rallycross auto's op normale circuits kunnen rijden? Lijkt me best leuk om zo'n VW over de Nordschleife te knallen (kuch week 13 kuch).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Yep, dat kan :) Of het leuk is weet ik niet, de auto's zijn wel echt gemaakt voor dirt en ze geven volgens mij flink performance op asfalt op zodat ze op dirt te rijden zijn, maar ik denk dat het prima kan voor een week 13. Wel past er maar 25 kg fuel in en ik weet niet of ze kunnen tanken?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Tony Gardner
We believe room for other open wheelers/updates and looking into it. Working on a new avenue to try and get what we need to build the FR 3.5. Hopefully, it works out. Looking into other possibilities like a Formula 3 car and some other things as well.
Bron: http://members.iracing.co.../75/3576032.page#10747144

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Weet niet wat ik er van moet denken. Zoals iemand op het forum ook al terecht opmerkte, je kunt wel series blijven toevoegen maar zolang de userbase niet significant meegroeit krijg je alleen maar minder splits of zelfs helemaal geen officiële races. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe een F3 auto zich verhoudt tot de Pro Mazda of FR2.0 maar ik kan me niet voorstellen dat er voor alle 3 series genoeg mensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zag laatst ook al een post van volgens mij Tony die 'zich afvroeg' of er niet te veel series waren.
Ik denk dat ze er verstandig aan doen om het aantal series te beperken op korte termijn en een of andere roulatie bedenken over de seizoenen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:08

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik zou bepaalde serie's graag samen zien.. zodat ook het aantal userbase voor die serie omhoog gaat..
Sommige auto's gaan echt prima samen! en altijd leuk meerdere disciplines op de baan.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Het blijft gewoon een moeilijk probleem.

Ten eerste is het voornaamste verdienmodel natuurlijk auto's en in mindere mate tracks verkopen. Je kan dus niet zeggen "ok er zijn genoeg series dus we stoppen met nieuwe auto's". Nieuwe auto's zijn echt nodig anders kunnen ze kappen.

Te veel series is inderdaad niet goed. Maar wat doe je dan? Je kunt wel series verwijderen die mensen niet vaak rijden, maar schiet dat echt op? Mensen die nu in de L49 rijden met maar 1 race per week gaan dan echt niet ineens andere series rijden. Als ze daar zin in hadden zouden ze dat nu ook al doen, die ene race in de L49 zal ze niet tegenhouden. En ook al zouden die paar mensen die in de L49 rijden (15 misschien??) naar een andere serie gaan, dat schiet natuurlijk nog steeds niet echt op.

Daarnaast is de kans veel groter dat mensen gewoon kappen als ze hun serie niet meer kunnen rijden, ipv overstappen op een serie die ze niet leuk vinden.

Participatie blijft toch altijd een kip/ei verhaal, zoals ook bij ons :+ Als een serie constant 100 mensen heeft dan trekt dat ook veel meer interesse. Zo nu en dan komt er ineens een leuke serie die ineens heel populair is, bijvoorbeeld Proto GT die een seizoen met 4 auto's ging rijden en ineens twee splits van 60 man elk had de eerste week bijna elke 2 uur. Na paar weken is de interesse ook weer weg en de serie is nu weer dood zowat.

Zomaar auto's bij elkaar proppen werkt ook niet. Niet iedereen houdt van multiclass, en meestal trekt de snelste class toch binnen een half seizoen 99% van de rijders en kunnen de andere classes het uitzoeken, met alle gevolgen (minder rijders in de langzamere class -> agressiever rijden in de snellere class).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 04:56
Sinds 2 weken ben ik (voor de 2e keer) vader geworden van een prachtige dochter. Hopelijk droogt het kraambezoek de komende week op, zodat ik weer lekker op maandag mee kan doen.

Zie jullie hopelijk snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:55:
Sinds 2 weken ben ik (voor de 2e keer) vader geworden van een prachtige dochter. Hopelijk droogt het kraambezoek de komende week op, zodat ik weer lekker op maandag mee kan doen.

Zie jullie hopelijk snel!
Gefeliciteerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Voor de GT3 liefhebbers start er binnenkort een Benelux serie georganiseerd door DRNL.

Hier wat info over de serie.

ZAC 12

Programma
Ronde 1: Autodrome Jose Carlos Pace - Grand Prix | (75 min) | 05-11-2017
Ronde 2: 2,4u van Spa-Francorchamps (by Night) (Endurance Pits) | (144 min) | 19-11-2017
Ronde 3: Circuit Zolder - Grand Prix | (75 min) | 03-12-2017
Ronde 4: Brands Hatch - Grand Prix | (75 min) | 17-12-2017
Ronde 5: 2,4u van Autodromo Nazionale Monza - Grand Prix | (144 min) | 07-01-2018
Ronde 6: Snetterton - 300 (long version) | (75 min) | 21-01-2018
Ronde 7: Twin Ring Motegi - Grand Prix | (75 min) | 04-02-2018
Ronde 8: 2,4u van Le Mans | (144 min) | 18-02-2018

Het wagenpark
  • Audi R8 LMS
  • BMW Z4 GT3
  • Ferrari 488 GT3
  • McLaren MP4-12C GT3
  • Mercedes AMG GT3
Tijdschema
Tijdschema Sprint races
18:05 - 19:55 Vrije training (110 min)
19:55 - 20:15 Kwalificatie (20 min)
20:15 - 21:30 Race (75 min race) (rollende start)

Tijdschema Endurance races
18:00 - 19:10 Vrije training (70 min)
19:10 - 19:35 Kwalificatie (25 min)
19:35 - 21:59 Race (144 min race) (rollende start)

Hier alle overige info en de mogelijkheid om in te schrijven: http://forum.digitalracin...Alle-info-Algemene-Thread

Zelf heb ik al ingeschreven met de Mercedes..... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Misschien wel leuk om weer eens mee te doen, ik ga eens nadenken ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ik heb me gisteren ingeschreven met de Audi :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-10 19:16
Ik heb me er ook voor ingeschreven.
Geen NEO en geen GES voor mij dit seizoen dus ik heb tijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
Hmm ziet er leuk uit de ZAC. Weet alleen niet of ik die 2.4u races in me uppie wil doen..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TuxieDeni schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:23:
Hmm ziet er leuk uit de ZAC. Weet alleen niet of ik die 2.4u races in me uppie wil doen..
Ik ook niet... maar als ik het niet volhou haak ik af in die races..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:00
of gewoon een pitstop van een kwartier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Leuke competitie inderdaad, maar de endurance races komen mij qua tijd echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Grrrrrrrrrrr, spel draaide daarnet perfect. Ik wil nu de race joinen en krijg nu steeds "error loading 77"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Jaime E Baker
iRacing.com has just completed deploying a new version of the iRacing.com UI preview.

What's new?
- The navigation is now located along the left-hand side
- The car painter is now located in Garage -> [car] -> Car Painter

What's Changed?
- Some members were having trouble getting Time Attack to launch - this is resolved
- Time Attack results should now load properly
- The first iteration of team management is available (WIP)
- The replays page should stop asking you to buy content you own
- The alert bar now displays at the top of the page and won't cover or prevent interaction with other UI elements
- Time Attack's UI was breaking under certain data circumstances with starring competitions. This is fixed
- Hosted race bug fixes
- Series race sessions should be visible now to some members
Bron: http://members.iracing.co...ist/3576393.page#10749410

En nu maar duimen dat ze al die k.... sliders vervangen door het ingeven van waarden bij het opzetten van een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:06
Sinds kort krijg ik deze van Fanaleds wanneer ik iRacing opstart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yvbhNjy6N1lEh1V1JJDlwhfQ/full.png

Krijg em niet weg.
De aanwijzing in de applicatie volgen helpt niet. iRacing heeft niet eens een plugin nodig afaik.
Fanaleds verwijderen incl de config en opnieuw installeren helpt niet.

Wanneer ik eerst iRacing opstart en daarna Fanaleds dan werkt het zonder problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door glnk op 19-10-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
glnk schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:20:

[afbeelding]

Krijg em niet weg.
De aanwijzing in de applicatie volgen helpt niet. iRacing heeft niet eens een plugin nodig afaik.
vreemd. Vandaag nog gereden en geen enkel probleem. Anders Dirk even rechtstreeks benaderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
glnk schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:20:

[afbeelding]

Krijg em niet weg.

Wanneer ik eerst iRacing opstart en daarna Fanaleds dan werkt het zonder problemen.
Deze krijg ik ook af en toe idd. Niet elke keer vreemd genoeg. Had Dirk al een PM gestuurd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Hoe kan dit nu... Terug connection lost met iRacing terwijl de rest van m'n "internetproducten" perfect werken, dus inclusief mijn PC....

Kan ik ergens een logfile terugvinden? Dit nu al de tweede keer in 3 weken tijd.... Echt kl*te want was bezig aan een ijzersterke race met nog 1 lap te gaan, typisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcite
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 13:09
Stancke schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:55:
Hoe kan dit nu... Terug connection lost met iRacing terwijl de rest van m'n "internetproducten" perfect werken, dus inclusief mijn PC....

Kan ik ergens een logfile terugvinden? Dit nu al de tweede keer in 3 weken tijd.... Echt kl*te want was bezig aan een ijzersterke race met nog 1 lap te gaan, typisch...
Ring in de mazda? en check even event viewer misschien geeft die wat info.

Dominic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Xcite schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:21:
[...]

Ring in de mazda? en check even event viewer misschien geeft die wat info.
Ja, Ring met de Mazda... Event viewer van iRacing of PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcite
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 13:09
Op de pc, control panel -> administrative tools

was een goede race :)

Dominic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MX-5 Philip Island

Vanavond ben ik weer van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor de Windows 10 iRacers onder ons een kleine waarschuwing. De nieuwe feature pack wordt je strot in gedouwd dus je hebt kans dat je computer opeens bevriest of dat er dingen opeens niet meer werken.

Als de feature pack is geinstalleerd heb je kans dat je de Windows service Superfetch weer moet uitzetten om microstotters te voorkomen. Verder heb ik nog geen problemen ondervonden.

Ik begin een beetje iRacing moe te worden. Ik heb het idee dat dit meer mensen hebben ook gezien de terugloop van het aantal posts en het hoeveelheid deelnemers tijdens de maandag avond competitie.

Tijdens de races zijn er altijd een paar die bijna 2seconde per ronde sneller zijn dan ik. Dat terwijl ik bij de officiële practice sessies vaak verder vooraan sta. Meer oefenen helpt mij onvoldoende, na 15 minuten oefenen ben ik het alweer zat en begin ik geïrriteerd rond te rijden. Ik merk vrijwel geen progressie meer bij mij.

Neem bijvoorbeeld de eerste race van de Sports Car Open kampioenschap op de Nurburgring GP track. Daar is een duidelijke tweedeling te zien, een set wat 2seconde per ronde los is van een andere set teams.

Zojuist ook een mooie race met de NASCAR iRacing Series op Kansas. Op Kansas begin je vanuit de pitlane. Vaak zie je dan een aantal rijders die in de pitlane blijven om dan achteraan de race te kunnen starten. Ook dit keer, echter waren het er zoveel dat er een soort van gevecht ontstond wie het laatste de pitlane uit zou rijden. Met als resultaat dat de laatste 3 rijders zo laat de pitlane uitreden dat iRacing besloot dat ze daarmee als 1, 2 en 3 van de race lagen :N
Later in de race was een startcrash vlak na de restart, daardoor kwam de pacecar glitch weer naar boven wat wil zeggen dat de pacecar de baan niet op komt. Het resultaat is dat het 100 ronde onder geel blijft en het daarna een loterij is met welke eind positie je hebt. Ik lag op de 9de plek voor de glitch, en na alle diskwalificaties waren verwerkt stond ik 14de in de eindlijst -O- De persoon die de race overwinning heeft gekregen heeft de hele race halfgas gereden en geen pitstop hoeven te maken...

Met al deze glitches en grote verschillen heb ik het gevoel dat er iets is wat ik niet weet en dat het speelveld ongelijk is :(:)

Afgelopen week dan toch nog een positief puntje. Derde geworden in het Formule Renault kampioenschap van Digital Racing waar ik toch erg tevreden over ben.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik merk vooral dat als ik even tijd heb, ik sneller een spel opstart wat ik ook makkelijk weer kan afsluiten. Battlefield, rocket league, left 4 dead, dirt rally, zoiets. iRacing vereist veel tijd om het een beetje competitief te doen en dat heb ik niet meer dus heb ik ook niet meer zo'n zin om te oefenen.

Daarnaast heb ik het gevoel dat ik het allemaal wel een beetje heb gezien. Zoveelste keer de GT3 of GTE op road Atlanta, owkeej.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:16:
Daarnaast heb ik het gevoel dat ik het allemaal wel een beetje heb gezien. Zoveelste keer de GT3 of GTE op road Atlanta, owkeej.
Hoera voor community picked kalenders! Oh, wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Geen last van. Denk ook doordat ik voornamelijk leagues rij. DRNL leagues, Mx5 world tour en de NES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:17:
[...]

Hoera voor community picked kalenders! Oh, wacht.
Dat is wel het risico idd. Je komt toch op een tiental dezelfde circuits terecht vaak. Minder bekende/geliefde tracks zijn dan weer een doodsteek voor een kleine serie. Zelfs IMSA had het moeilijk op Snetterton laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gisteravond in de Heusinkveld MX-5 World Tour op Phillip Island was het weer eens raak in lap 1 :(

Ik startte van P24 en werd in ronde 1 in de rondte getikt en heb me toen van de allerlaatste plaats (met gelukkig niet te veel schade) 'teruggevochten' naar plek 19. :)

De laatste rondjes met Jeroen om me heen stonden geheel in het teken van brandstof besparen, want ik had zeer krap getankt en dreigde tekort te hebben. Dat besparen is gelukt en ik ging met nog 0,3L over de finish :X

Hier een samenvatting van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Geen goeie race voor mij alweer. Goed begin, P14 ofzo begonnen denk ik, paar plekjes gewonnen in eerste paar bochten. Zat aan de buitenkant voor een linkerbocht, kon die positie niet houden en gaf te veel ruimte waardoor ik iets snelheid verloor, en degene achter me duikt zo de apex op in het 'gat' die de auto naast me achter liet. Hij had te veel snelheid en schuift zo 1-2 auto's naar rechts en tikt me op m'n achterwiel. Spin, onderstuur in bochten naar links en topsnelheid kwijt, race zo goed als klaar.

Toch maar door gegaan. Kon op rechte stuk niks doen dus moest alles in de bochten inhalen. Maar ik krijg absoluut nul ruimte van iedereen. Nog 3 keer contact gehad. Achteraf gezien allemaal race incidenten maar als ze gewoon klein beetje ruimte geven was er niks aan de hand. Ik word bijvoorbeeld op de curb gedwongen aan de buitenkant, op de exit moet ik van die curb af omdat er een bult komt waar je niet overheen kan, maar ze houden gewoon stug de lijn vast waardoor we contact maken en weer spinnen.

Zou me niks verbazen als ik er nog penalties voor krijg ook, maar goed, het zal wel. Volgende keer gewoon weer meer oefenen en meer vooraan starten, middenveld is absoluut chaos.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:15:
Geen goeie race voor mij alweer. .....
Ja het zat jou nog meer tegen dan mij.... Maar ik weet niet hoe ik nog verder naar voren moet kwalificeren. Nog meer oefenen? Ik heb een hoop vergeleken, maar ik kan weinig vinden waarmee ik bijna 2 sec. verschil met de top kan verklaren. Leeftijd? :-(

Edit: Er moet van de week wel wat geoefend worden, want zaterdag as al Snetterton en daar ben ik nog niet zo thuis.

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 23-10-2017 06:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Heb me ook maar ingeschreven voor ZAC.. GT3 gaat me wel aardig af zo lijkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Grand_Tour.png
GoT | Grand Tour 17S4-W723-10-17
Car(s)Track(s)
Global Mazda MX-5 Cup
Global Mazda MX-5 Cup
Fuel100 % (+/- 45 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentYes
Road Atlanta - Full Course (Heat 1)
Road Atlanta - Full Course
Day or NightDay
Pit stalls43 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:10 - 21:30 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:40 - 21:50 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:50 - 22:20 (30 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Day time: See session in league

Leuke combo en door de back straight veel draft kans en dus close racen ;)

Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 15:17
ooohhh... 4 wielen buiten de baan in bocht 5!.... mag niet he! ;-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:03
Hmm, baan ziet er wel leuk uit, misschien koop ik die wel en rij ik vanavond mee. Wil alleen een gebrek aan slaap inhalen van afgelopen weekend dus denk dat ik na Heat 1 afhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PresidentSkroob schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:24:
ooohhh... 4 wielen buiten de baan in bocht 5!.... mag niet he! ;-P
Nee, ik rij met 2 wielen op de curb. Dat mag. Het gaat om de buitenste lijn van de curb. En btw, iRacing gaf geen off-track ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
FastFred schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:43:
Hmm, baan ziet er wel leuk uit, misschien koop ik die wel en rij ik vanavond mee. Wil alleen een gebrek aan slaap inhalen van afgelopen weekend dus denk dat ik na Heat 1 afhaak
Een van de leukste tracks die je kan kopen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ja, vloeiende snelle bochten, beetje hoogteverschil, brede baan voor zover ik kan zien. Lijkt me een fijne om te rijden :)

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 23-10-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
JoepW schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:09:
[...]

Nee, ik rij met 2 wielen op de curb. Dat mag. Het gaat om de buitenste lijn van de curb. En btw, iRacing gaf geen off-track ;)
Ja dat klopt.in iracing krijg je geen 1x en iedereen doet het...

Mijn reactie was een kleine verwijzing naar F1 GP USA van dit weekend.
Je weet wel, die wereld waar curbs toch echt buiten de track limits liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PresidentSkroob schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:19:
.......Mijn reactie was een kleine verwijzing naar F1 GP USA van dit weekend......
Ik denk dat iedereen hier dat wel begreep, hoor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
tja, ik zet het er maar even bij, zodat we het over een halfjaar nog begrijpen ;-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
offtopic:
Errug off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Release notes voor de patch:
CHANGE LOG:

EasyAntiCheat
- Fix an issue with the iRacing updater that could cause it to incorrectly determine that EasyAntiCheat is not properly installed on the system, and thus ask you to install or repair it even when it is already properly installed.

CARS:

Audi R8 LMS GT3
- Tires have been updated to better replicate the degradation characteristics of the tires provided by Pirelli for the 2017 Blancpain GT series. They should feel more responsive, with higher cornering stiffness, less rolling heat, and an increased wear rate.

BMW Z4 GT3
- Tires have been updated to better replicate the degradation characteristics of the tires provided by Pirelli for the 2017 Blancpain GT series. They should feel more responsive, with higher cornering stiffness, less rolling heat, and an increased wear rate.

Ferrari 488 GT3
- 2017 Season 4 BoP Adjustment: -15% Downforce.

Ford GT GT3

McLaren MP4-12C GT3
- 2017 Season 4 BoP Adjustment: -0.5% engine torque.

Mercedes-AMG GT3

TRACKS:

Eldora Speedway
- Fixed a texturing issue with the grandstand crowds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Rip ferrari lol.. maar ben benieuwd wat het nieuwere tyre model doet.. ik vond de merc al snel afvallen, nu nog erger dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Is er tussen de NES 24uur van Le Mans en nu nog wat veranderd aan de banden van de GT3s? Toen konden we nog makkelijk triple stinten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Zo, nog even afwassen, Road Atlanta aanschaffen, de Playseat voor de pc zetten en dan maar eens wat oefenrondjes rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
Denk dat ik de combo van vanavond oversla, heb de auto niet :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

TuxieDeni schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:25:
Base content, genius :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
TuxieDeni schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:25:
Is een standaard auto, die heeft iedereen. De baan moet je wel ff kopen, maar dat is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Meh, gisteravond ging tot aan de race best goed. Ik ben wel eens benieuwd wat er gebeurt als we een fixed setup race rijden, want 1:37.979 is volgens mij niet slecht met de baseline setup. Heb beide setups van Joep geprobeerd maar was er niet sneller mee.

In de 1e ronde kon ik direct al 1 of 2 plaatsen opschieten, maar in ronde 1 die haakse rechterbocht in voor het lange rechte stuk ging er voor mij iemand veel vroeger op de rem dan ik verwacht had en toen was het klaar. Ik schoot net als hij rechtdoor de baan af, wilde de baan weer op voorbij de curbs en werd weer aangetikt, ik spinde en kon mijn race zonder voelbare schade vervolgen, alleen het insturen ging wat zwaarder. Ik lag laatste maar liep gestaag in op mijn voorganger. Tot ik een foutje maakte, spinde en de auto in de soep reed. 2 minuten tow naar de pits, waarna ik vergat om banden en brandstof uit te zetten, dat was nog eens 40 ofzo seconden. Dus ik rij de pits uit, wordt afgeleid door een mug die voor me langs vliegt, raak de muur bij pit exit en een black flag voor niet goed uit de pits komen. Rage quit. Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Phydomir schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:57:
Is er tussen de NES 24uur van Le Mans en nu nog wat veranderd aan de banden van de GT3s? Toen konden we nog makkelijk triple stinten.
Niet aan de banden van de GT3's alleen, maar in het algemeen in de 2017 season 3 release:
The temperature effects from locking up a wheel have been improved. Now the temperature is kept separately for the contact patch and the entire tire surface, so lockup heats up the contact area much faster which reduces grip. Also, the temperature drops rapidly upon releasing the brake and allowing wheel rotation. This keeps the tire from becoming too "greasy" after a lockup. Both effects deal much more realistically with tire hot spots on the surface of the tire.
In de 24u toen gingen we 4 stints op een set doen met de Corvette, maar het stuur van een teammaat dacht daar anders over 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
FastFred schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:00:
Meh, gisteravond ging tot aan de race best goed. Ik ben wel eens benieuwd wat er gebeurt als we een fixed setup race rijden, want 1:37.979 is volgens mij niet slecht met de baseline setup. Heb beide setups van Joep geprobeerd maar was er niet sneller mee.
Als je met "onze" setups (overig gewoon VRS) niet sneller was dan is het toch duidelijk dat het niet aan de setup ligt, en dat fixed setup dus ook niet zou uitmaken? Effectief rijden we meestal al met "fixed setup" omdat we meestal toch met dezelfde gedeelde setup rijden. Daarnaast maakt het in de MX-5 ook helemaal niet zoveel uit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FastFred schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:00:

In de 1e ronde kon ik direct al 1 of 2 plaatsen opschieten, maar in ronde 1 die haakse rechterbocht in voor het lange rechte stuk ging er voor mij iemand veel vroeger op de rem dan ik verwacht had en toen was het klaar. Ik schoot net als hij rechtdoor de baan af, wilde de baan weer op voorbij de curbs en werd weer aangetikt, ik spinde en kon mijn race zonder voelbare schade vervolgen, alleen het insturen ging wat zwaarder. Ik lag laatste maar liep gestaag in op mijn voorganger. Tot ik een foutje maakte, spinde en de auto in de soep reed. 2 minuten tow naar de pits, waarna ik vergat om banden en brandstof uit te zetten, dat was nog eens 40 ofzo seconden. Dus ik rij de pits uit, wordt afgeleid door een mug die voor me langs vliegt, raak de muur bij pit exit en een black flag voor niet goed uit de pits komen. Rage quit. Done.
ik ga er zonder het zeker te weten van uit dat Rudy met de baseline reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ok, dan ben ik dus gewoon niet snel genoeg nog :P Ik reed ook voor het eerst in de MX5 met de nieuwe setup (Playseat Evo, T300RS en T3PA-Pro met loadcell) dus was allemaal wennen. Er was nog genoeg ruimte voor verbetering merkte ik al wel, regelmatig reed ik een halve seconde van mijn tijd af in 1 of 2 bochten. Maar ik kon nog niet consequente rondetijden rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 24-10-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:00
FastFred schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:06:
Ok, dan ben ik dus gewoon niet snel genoeg nog :P Ik reed ook voor het eerst in de MX5 met de nieuwe setup (Playseat Evo, T300RS en T3PA-Pro met loadcell) dus was allemaal wennen. Er was nog genoeg ruimte voor verbetering merkte ik al wel, regelmatig reed ik een halve seconde van mijn tijd af in 1 of 2 bochten. Maar ik kon nog niet consequente rondetijden rijden.
heb je je FOV ook al goed ingesteld? scheelt ook een hoop.
helaas kan ik de laatste tijd steeds niet op maandag, jammer want heb inmiddels een hoop content om mee te doen.

Deze week gelukkig wel alles zo kunnen plannen dat ik 2 avonden geheel vrij heb voor de Porsche op Spa <3

zijn er trouwens nog mensen hier die dirt rijden? zou het wel is willen doen, maar waar begin je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:53

derx666

mecker ende blaet

Ik ben zelf de laatste 2 weken extreem laat thuis geweest. Ook gisteren was het al 20:30 toen ik thuis was, en toen moest ik nog eten. Ik hoop dat ik het volgende week wel weer red.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53

DutchDevil79

I race, therfore I am

Tja, had gister hetzelfde. Laat thuis, nog eten. En daarna ook geen fut meer om achter de PC te gaan zitten. Was ook al te laat voor race 1. Volgende week zal mij ook niet lukken omdat ik dan in Amsterdam zit. Maar week daarna heb ik goede hoop er weer bij te zijn!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Denniz0229 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:14:
[...]

heb je je FOV ook al goed ingesteld? scheelt ook een hoop.
Nee, nog weinig mee gedaan. Ook mijn stuurtje nog niet, gewoon aangesloten, driver installeren en spelen. Verder nog niet ingedoken.

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 24-10-2017 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:25:
[...]
ik ga er zonder het zeker te weten van uit dat Rudy met de baseline reed.
Ik reed met een gemodificeerde “Bob van Katwijk - Everyone” setup. Aan het rijgedrag te merken was die looser, niet per definitie sneller 🙂.

Ik weet niet hoe de baseline rijdt, maar ik denk niet dat het meer dan 0,5s per rondje scheelt op een snelste tijd. Tijden op versleten banden kunnen natuurlijk meer schelen. Raceje fixed setup vind ik wel ok, wil evt ook de setup daarvoor leveren 😈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:35:
Ik reed met een gemodificeerde “Bob van Katwijk - Everyone” setup. Aan het rijgedrag te merken was die looser, niet per definitie sneller 🙂.
Noem je Bob nou een looser? of bedoel je dat de setup meer overstuur heeft :P

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Pagina: 1 ... 120 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies