iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 110 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Arfman schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:03:
Als je de stemherkenning in Windows traint (duurt een kwartier ongeveer) dan werkt het heel erg goed.

Tanken is set fuel to 30 (30 liter bijtanken). Alleen rechterhanden weet ik niet maar ook dat kan.
Alleen rechterbanden kan via command en het werkt goed als je een paar keer de training doet.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
diknmuis schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:33:
[...]
Er is toch in de eerste plaats een algemene uitslag? Die moeten ze dan afschaffen. Het gaat mij niet om die enkele puntjes irating hoor. Maar wat is het nut dan om bvb. nog GT3 te rijden in IMSA, buiten het feit dat ik op mijn sokken kan rijden en ondertussen de krant lezen want het maakt toch geen moer uit.

Waarschijnlijk ik heb te lang in het rallywereldje vertoeft waar een algemene uitslag wel belang had, zeker wanneer je sneller was dan iemand met een snellere wagen.

Soit ipv de underdog te zijn zullen we maar de grote massa volgen en dan ook GTE rijden.
Ik snap je logica niet helemaal. Je vecht niet tegen de snellere classes dus heeft het geen zin om te racen? Ok, met 4 auto's in een race is het niet zo leuk maar dat is dan ook niet de norm, dat komt alleen omdat GTE nieuw is. Volgend seizoen zal het wel weer beter verdeeld zijn.

Je wil toch helemaal niet vechten tegen een snellere class? Ja het is leuk als je voor iemand uit een snellere class finisht, maar dat moet toch niet de norm zijn?

Als je punten wil krijgen voor het winnen van een snellere class, dan moet je ook ok vinden dat je punten verliest als je verliest van een snellere class. En dat zou toch te gek zijn, dan zou er dus echt nooit iemand in de langzamere class gaan rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 05-07-2017 14:36 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
knightvision schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Oh ik heb ook geen VR maar die 2 tools zijn nieuw voor mij !
werkt dit echt goed?
Kost het niet veel geheugen of iets?
Begrijpt de tool direct wat je zegt? of is het net zo als bij mobielen dat je echt het perfect bijna moet zeggen.
Wat zeg je b.v als je 25 kilo bij wilt tanken? of Vervang alleen de rechterbanden als command?
(uiteraard engels) :) Doet hij dit altijd goed zonder problemen?
Geheugen was bij eerdere versies raar en af en toe een hoge spike qua gebruik dit hebben ze nu keurig in het gareel gekregen en is het gewoon normaal.
Maar moet je je druk maken om geheugen, je prakt een extra bankie in je pc en klaar :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

diknmuis schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:33:
Soit ipv de underdog te zijn zullen we maar de grote massa volgen en dan ook GTE rijden.
Wat is er trouwens mis met gewoon in BSS gaan rijden? Vorige week Montreal, deze week is het imo minder maar daarna Suzuka, Spa, Mid-Ohio, Sebring. Dat is gewoon feest.

IMSA overigens ook wel behalve Mopark deze week en daarvoor Sonoma. IMSA lijkt echter meer Ferrari cup met een enkele verdwaalde Ford GT. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
NickThissen schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:35:
[...]

Ik snap je logica niet helemaal. Je vecht niet tegen de snellere classes dus heeft het geen zin om te racen? Ok, met 4 auto's in een race is het niet zo leuk maar dat is dan ook niet de norm, dat komt alleen omdat GTE nieuw is. Volgend seizoen zal het wel weer beter verdeeld zijn.

Je wil toch helemaal niet vechten tegen een snellere class? Ja het is leuk als je voor iemand uit een snellere class finisht, maar dat moet toch niet de norm zijn?

Als je punten wil krijgen voor het winnen van een snellere class, dan moet je ook ok vinden dat je punten verliest als je verliest van een snellere class. En dat zou toch te gek zijn, dan zou er dus echt nooit iemand in de langzamere class gaan rijden.
irating is toch een weerspiegeling van je prestatie? Ik kon bvb ook derde worden in mijn klasse maar 2 maal een spin maken pas 20ste algemeen zijn, dan zou ik er geen probleem mee hebben dat ik bvb - 20 krijg. Maar nu komt het over alsof die 2 prestatie krak hetzelfde zijn.

EDIT: @mowa ik vind multiclass races wel leuk omdat dit nog een tikkeltje extra spanning meebrengt

[ Voor 4% gewijzigd door diknmuis op 05-07-2017 14:56 ]

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
1 van de veel gemaakte fouten met multi-class :)

het zijn 3 races op het zelfde moment, op het zelfde circuit, met 3 winnaars, 3x een 2de plek, 3x een 3de etc etc etc.

alle races hebben niks met elkaar te maken, behalve dat je af en toe op het zelfde stukje asfalt wilt rijden.

Anders zijn we wel erg lang bezig met Le Mans IRL bv :p 4x 24uur kijken (4 klassen) 4 weekenden 24 uur wakker blijven voor de tv. 1 weekend lukt me wel, maar 4x 24 uur ... mwah, nee.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
diknmuis schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:54:
[...]

irating is toch een weerspiegeling van je prestatie?
Nee, iRating is een weerspiegeling van je finish positie.

Als er geen andere class mee had gedaan had het ook niet uitgemaakt of je 1 sec achter P2 finisht of 20 laps achter P2. Alleen je positie en de iRatings van de andere coureurs in jouw class maakt uit. Dit is natuurlijk niet 100% accuraat maar gemiddeld genomen werkt het prima en het is veel makkelijker te begrijpen dan als je ook nog eens gaat meetellen op hoeveel afstand je eindigt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

PatrickPost1972 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Geheugen was bij eerdere versies raar en af en toe een hoge spike qua gebruik dit hebben ze nu keurig in het gareel gekregen en is het gewoon normaal.
Maar moet je je druk maken om geheugen, je prakt een extra bankie in je pc en klaar :+
Das waar....ik heb 16 gig. :)

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:48
-PassY- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:32:

Anders zijn we wel erg lang bezig met Le Mans IRL bv :p 4x 24uur kijken (4 klassen) 4 weekenden 24 uur wakker blijven voor de tv. 1 weekend lukt me wel, maar 4x 24 uur ... mwah, nee.
Mijn baas ziet mij al aankomen met de vraag of ik heel de maand Juni vrij kan krijgen.

En oh ja, de rest van het gezin wil ook met mij op vakantie dus in Juli/Augustus wil ik nog een paar weken vrij :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Dus als je in een 24h race 12de of 20ste eindigt is dit hetzelfde, ok nu begrijp ik het :X

Nee ik ga erover ophouden, het ongelijke aantal wagens per klasse geven natuurlijk ook een verkeerd beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42

Niellie41

[object Object]

diknmuis schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:04:
Dus als je in een 24h race 12de of 20ste eindigt is dit hetzelfde, ok nu begrijp ik het :X

Nee ik ga erover ophouden, het ongelijke aantal wagens per klasse geven natuurlijk ook een verkeerd beeld.
Het is niet of of. Je wordt dan 12e in klasse en 20e overall. Als GT3 auto kijk je alleen naar de positie in de klasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
knightvision schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Oh ik heb ook geen VR maar die 2 tools zijn nieuw voor mij !
werkt dit echt goed?
Kost het niet veel geheugen of iets?
Begrijpt de tool direct wat je zegt? of is het net zo als bij mobielen dat je echt het perfect bijna moet zeggen.
Wat zeg je b.v als je 25 kilo bij wilt tanken? of Vervang alleen de rechterbanden als command?
(uiteraard engels) :) Doet hij dit altijd goed zonder problemen?
Op je vraag van wisselen van banden, ja het is mogelijk alleen de linker banden en of rechter banden te wisselen. Ook alleen voor en achter is ook een mogelijkheid. Download voiceattack free version en ik stuur een aangepast profile naar je toe om te kijken of het wat is.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:08

derx666

mecker ende blaet

Snetterton confirmed voor september build:
Michael A Jones wrote:
Any chance of a mid-build release Tony?

No sir on the mid-build release, my apologies. You will have to wait until September.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

derx666 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:04:
Snetterton confirmed voor september build:

[...]
Heerlijke baan die snert :) zal erg gaaf worden met formule 2.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 15:17
knightvision schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:11:
[...]

Heerlijke baan die snert :) zal erg gaaf worden met formule 2.0
ohhhh...snetterton vond ik in PCars al leuk... met juigende boom in bocht 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:59
ik heb helaas een gruwelijk irritant probleem, iracing blijft vastzitten in windowed mode.
ik had setup sync gedownload en sinds dien is het probleem, inmiddels ook al weer verwijderd maar dat helpt niks. (geen idee of het daar aan ligt, maar is wel toevallig)

iemand enig idee hoe ik het weer full screen krijg?
google weet ook niet meer als ALT+enter, wat dus niet werkt in dit geval |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Linker alt gebruiken?
En niet via de nieuwe ui erin gaan?
Edit: en anders een backup maken van app.ini en renderedx11.ini en dan deleten en zien of na opnieuw starten het probleem nog steeds bestaat?

[ Voor 55% gewijzigd door JoepW op 05-07-2017 22:01 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

PresidentSkroob schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:05:
[...]

ohhhh...snetterton vond ik in PCars al leuk... met juigende boom in bocht 2?
Hahaha wellicht. Maar ik kan je alvast verklappen dat de banen die jij wellicht kent van Project C compleet anders aanvoelen/rijden dan in een Iracing.
Iracing is veel echter qua afstanden, het voelt net als in het echt aan. Je moet die banen dus echt weer compleet overnieuw leren. Project C is shit ! graphics zijn alleen mooi voor de rest een arcade.
Die vele aantal uren van ROAD America in Project C had ik echt weinig tot niets aan in Iracing.

[ Voor 10% gewijzigd door knightvision op 05-07-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:56

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

haha ja alles blijft zo afwegen.. heb veel race games/sims.. op mn pc staan. vele speel ik niet vaak/ nooit. pak toch elke keer maar weer iracing.. alleen wel jammer dat het duur is, ik heb alle road content inmiddels.. en elke keer als mn abbo ten einde komt vindt ik het zonde dit te laten verlopen, dan maar weer een 1 of 2 jaar resub erbij (met een actie).. en komt er nieuwe content.. koop het ook maar, zonde om niet mee te gaan.

stiekem loopt het kwa kosten wel op. voor snetterton straks ala 12 euro ofzo, heb je compleet Project Cars nu.. met toch ook wel een zeer uitgebreide game, en kwa graphics en day/night/rain bla bla bla.. kan iracing nog wel wat van leren.

maar laat ik hier niet verder een discussie op gaan helpen. elke game heeft zo z'n charmes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:08:
Ik zag dat ik nog niet het laatste nieuws van NEO had gepost.

Prototype
HPD ARX-01c

GT
Ford GT
Ferrari 488
Begrijpelijke keuze, in IMSA zijn de GTLM toch wel echte pro's en daardoor altijd sneller dan de GTD's. In de test zag ik dat je met een Porsche en al helemaal met een GT3 erg dicht bij elkaar zit. Een mismatch in niveau kan daar voor veel ellende zorgen. En GTE is natuurlijk nu 'de' wagen.

Leuke kalender ook d:)b .

Tijd om m'n teamgenoten eens te polsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
maar laat ik hier niet verder een discussie op gaan helpen. elke game heeft zo z'n charmes :)
precies dit... Het maakt me niets uit of PCars shit is of juist niet... Ik vond de baan Snetterton gewoon leuk, net zoals Oulton Park.... je zou er zo irl naartoe kunnen rijden en instappen in een racewagen, dan heb je het helemaal echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15

Arfman

Drome!

Meer banen = meer keus = altijd goed. Ik betrap me erop dat ik races op bijvoorbeeld Road America wel eens oversla want ik heb die baan zo verschrikkelijk veel gereden dat ik het bijna saai vindt :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
wat dacht je van Monza? dat is ook zo'n baan die iedereen vanaf kinds af aan al heeft gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Allemaal leuk. Dacht in Iracing dat het er allemaal wat serieuzer aan toe zou gaan. Echter is dit onzin. Nog in de veronderstelling zodra uit de rookie class het er beter aan toe zou gaan.

De D class ook rammen en duwen. 'Zucht' C class nu moet het beter gaan. Forget it, ook hier rammen,duwen enz... Met als bijkomstigheid dat ik een mail kreeg van een wat snellere jongen, wat ik te zoeken had en vooral moest oprotten en zijn race niet moest verzieken. Was uit de bocht gevlogen door mijn schuld of iets in die trant.

Dergelijk haantjes/status gedrag stuit mij tegen de borst en wil je deelnemen aan... moet je weer een aantal dollars neertellen.

Al een dikke week geen stuur meer aangeraakt. Totaal geen zin meer om weer een aantal dollars neer te tellen om vervolgens in dezelfde condities te rijden als AC, F1 2016 en PC. Waar Iracing zich onderscheid is dollars en lintjes uitdelen en blijkbaar hebben veel sim racers daar het geld voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Poeh poeh...
Wat een negativiteit.
Als je een 'mail' ontvangt in de stijl die jij beschrijft kan je die persoon bij iRacing melden en zal hij daar zeker op aangesproken worden.
En wat is je iRating als ik vragen mag?
Want licentie bepaalt echt niet de rijstijl van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42

Niellie41

[object Object]

Ik heb laatst twee races in de Global Mazda MX5 Cup gedaan. Ja die rookie serie. Ik heb twee heel leuke races gehad die clean waren.

In de laatste ronde wilde iemand wel heel hard verdedigen, terwijl ik al naast hem zat. Gelukkig elimineerde hij alleen zichzelf ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:18
TecTo schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:12:
Al een dikke week geen stuur meer aangeraakt. Totaal geen zin meer om weer een aantal dollars neer te tellen om vervolgens in dezelfde condities te rijden als AC, F1 2016 en PC. Waar Iracing zich onderscheid is dollars en lintjes uitdelen en blijkbaar hebben veel sim racers daar het geld voor over.
Tot nu toe is er wel één centrale factor in al deze verhalen, en dat ben je toch zelf.

Dat bedoel ik verder niet heel gemeen hoor, maar constant races blijven doen zonder te reflecteren wat er nou precies fout ging en hoe je zoiets had kunnen voorkomen (ook al hoeft het helemaal niet jouw schuld te zijn!) boek je geen voortgang mee.

Ik heb nog nooit een keer een replay van je hier gezien, mensen geven hier graag tips hoor!

Misschien 95% van je iRacing tijd steken om zeer consistent te worden op een combi en daarna pas te gaan racen. Top 5 Q scheelt al een hoop getrek en geduw. Zoals Joep aangeeft heeft een license eigenlijk helemaal niks te zeggen over hoe veilig je rijdt, die kun je ook wel in time trials halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Alexji op 06-07-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:49
Hoe laat beginnen de racen altijd op de site staat 6 uur maar ik ben pas half 7 vrij savonds op maandag wil graag iracing proberen.

Of begint om 6 uur vrije training?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
KevinSetz schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 06:13:
Hoe laat beginnen de racen altijd op de site staat 6 uur maar ik ben pas half 7 vrij savonds op maandag wil graag iracing proberen.

Of begint om 6 uur vrije training?
Om 20:00. Dat is GMT tijd wat daar staat
Allemaal leuk. Dacht in Iracing dat het er allemaal wat serieuzer aan toe zou gaan. Echter is dit onzin. Nog in de veronderstelling zodra uit de rookie class het er beter aan toe zou gaan.

De D class ook rammen en duwen. 'Zucht' C class nu moet het beter gaan. Forget it, ook hier rammen,duwen enz... Met als bijkomstigheid dat ik een mail kreeg van een wat snellere jongen, wat ik te zoeken had en vooral moest oprotten en zijn race niet moest verzieken. Was uit de bocht gevlogen door mijn schuld of iets in die trant.

Dergelijk haantjes/status gedrag stuit mij tegen de borst en wil je deelnemen aan... moet je weer een aantal dollars neertellen.

Ik snap hoe je je voelt, maar bedenk wel dat iedere race opzichzelf staat. Ik heb ook wel eens een race waarvan ik denk, "moet dat nou?". Probeer gewoon wat beter te worden, te anticiperen op anderen. Je ziet vaak al van verre hoe de rijstijl is van iemand. Ik heb bijv. iRarting helemaal los gelaten en probeer gewoon lol te hebben. Kom ook op maandag eens bij ons rijden. Ook daar kunnen we wel eens een crashfest hebben, maar dat is een zeldzaamheid. Verder, laat eens een replay zien. Kunnen we je tips geven.

[ Voor 71% gewijzigd door ZFLaSH op 07-07-2017 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zie weer een boel nieuwe gezichten en dat is mooi.
Ik verzoek de nieuwelingen om in hun handtekening hier op GoT een link te plaatsen naar hun iRacing profiel.
Hier de uitleg: KLIK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis

Zoals reeds aangehaald heeft license niks te maken met hoe goed je bent maar je irating. Ik ben zelf nog niet lang bezig met iracing, ben niet de snelste (zal ik ook nooit worden ;( ) maar misschien kan ik toch enkele tips geven.

Spring niet in een wagen of nieuwe combo (track/wagen) om een race te rijden. Tijdens mijn eerste seizoen reed ik soms maar 1 wedstrijd per week, maar stak ik veeeeeel meer tijd in de voorbereiding. Die voorbereiding zal een heel stuk inkorten naarmate je een tijdje rijdt op iracing.

Volg een wedstrijd live mee en volg zowel de snelste rijder als de minder snelle enkele rondjes. Zie wat het verschil is met jouw rijstijl/lijn. Kijk in de resultaten naar mensen met ongeveer dezelfde irating om een idee te hebben van een goede rondetijd.

Rij veel oefensessies met veel verkeer op met een tijdspanne die langer is dan de wedstrijd. Het moet een automatisme zijn op een omloop dat je bezig kunt zijn met het verkeer rondom je ipv 'hier moet ik remmen/ insturen ... oei er rijd nog een wagen hier'

Geef zelf anderen voldoende ruimte, ga desnoods iets vroeger van het gas, eerder op de rem. Als er iemand achter je rijd die wat onstuimig is, laat hem voor, meestal staat die enkele bochten verder in de zandbak.

Qualy is heeeeel belangrijk, als je meer voorin het veld start is er doorgaans netter gereden. Er zitten inderdaad enkele botsers/bullebaken in iracing (de hedendaagse online maatschappij |:( ) maar zeker meer dan 3/4 van de community zijn toffe mensen die respect hebben voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
diknmuis schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Spring niet in een wagen of nieuwe combo (track/wagen) om een race te rijden. Tijdens mijn eerste seizoen reed ik soms maar 1 wedstrijd per week, maar stak ik veeeeeel meer tijd in de voorbereiding. Die voorbereiding zal een heel stuk inkorten naarmate je een tijdje rijdt op iracing.
Ow en nog een tip die ik zelf ter harte neem ((c) Joep). Concentreer je eerst op je lijnen, apexen, rempunten en acceleratiepunten. Dat betekent, knal gewoon de auto-clutch of zelfs autoblip aan als je in een MX-5 ofzo rijdt. Dat helpt enorm om je maximaal te kunnen focussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:48
En dan nog een tip van mijn kant. Ik heb mede door het SR en iRating gebeuren in Iracing geleerd om voor je gevoel niet op 100% maar op 95% te rijden. Uiteindelijk zul je zien dat je hier constanter en zelfs sneller mee bent. Daarnaast heb je dus altijd nog iets reserve over voor speciale situaties.
Verder is het handig om zo snel mogelijk die speciale voelspriet te ontwikkelen waarmee je incidenten vooraf al aan ziet komen. Dat doe je vooral door ervaring op de baan op te doen en incidenten terug te kijken. Vaak zie je aan de manier van rijden al dat dit nooit lang goed kan gaan. Laat zo iemand er langs en hou de eerder genoemde marge zodat je voorbereid bent op een spin of crash voor je. Gaat misschien een beetje tegen het racegevoel in, maar vaak win je die plek toch wel weer terug.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
diknmuis schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Zoals reeds aangehaald heeft license niks te maken met hoe goed je bent maar je irating. Ik ben zelf nog niet lang bezig met iracing, ben niet de snelste (zal ik ook nooit worden ;( ) maar misschien kan ik toch enkele tips geven.

Volg een wedstrijd live mee en volg zowel de snelste rijder als de minder snelle enkele rondjes. Zie wat het verschil is met jouw rijstijl/lijn. Kijk in de resultaten naar mensen met ongeveer dezelfde irating om een idee te hebben van een goede rondetijd.

Rij veel oefensessies met veel verkeer op met een tijdspanne die langer is dan de wedstrijd. Het moet een automatisme zijn op een omloop dat je bezig kunt zijn met het verkeer rondom je ipv 'hier moet ik remmen/ insturen ... oei er rijd nog een wagen hier'

Geef zelf anderen voldoende ruimte, ga desnoods iets vroeger van het gas, eerder op de rem. Als er iemand achter je rijd die wat onstuimig is, laat hem voor, meestal staat die enkele bochten verder in de zandbak.

Qualy is heeeeel belangrijk, als je meer voorin het veld start is er doorgaans netter gereden. Er zitten inderdaad enkele botsers/bullebaken in iracing (de hedendaagse online maatschappij |:( ) maar zeker meer dan 3/4 van de community zijn toffe mensen die respect hebben voor elkaar.
ZFLaSH schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:05:
[...]

Ow en nog een tip die ik zelf ter harte neem ((c) Joep). Concentreer je eerst op je lijnen, apexen, rempunten en acceleratiepunten. Dat betekent, knal gewoon de auto-clutch of zelfs autoblip aan als je in een MX-5 ofzo rijdt. Dat helpt enorm om je maximaal te kunnen focussen.
Richard117 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:57:
En dan nog een tip van mijn kant. Ik heb mede door het SR en iRating gebeuren in Iracing geleerd om voor je gevoel niet op 100% maar op 95% te rijden. Uiteindelijk zul je zien dat je hier constanter en zelfs sneller mee bent. Daarnaast heb je dus altijd nog iets reserve over voor speciale situaties.
Verder is het handig om zo snel mogelijk die speciale voelspriet te ontwikkelen waarmee je incidenten vooraf al aan ziet komen. Dat doe je vooral door ervaring op de baan op te doen en incidenten terug te kijken. Vaak zie je aan de manier van rijden al dat dit nooit lang goed kan gaan. Laat zo iemand er langs en hou de eerder genoemde marge zodat je voorbereid bent op een spin of crash voor je. Gaat misschien een beetje tegen het racegevoel in, maar vaak win je die plek toch wel weer terug.
Als het na al deze wijze tips niet lukt......
Dank jullie wel voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
@Linc succes dit weekend en oppassen van deze boom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:49
Ik koop vanavond iracing voor het eerst mocht het bevallen neem ik en me broer deel uit van het kampioenschap we reden hiervoor rfactor2 bij ERS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Welkom!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
ff een test of mijn handtekening het doet :)

niet dus :(

[ Voor 14% gewijzigd door hurp01 op 07-07-2017 14:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
herkansing

ik denk dat ik het niet helemaal begrijp.

Waar moet ik de url plakken in mijn profiel? 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door hurp01 op 07-07-2017 14:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Als je gewoon je handtekening aanpast en op f5 drukt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
Er zit een spatie in je url...

Verder moet je hem afkorten, wel zo fijn voor iedereen
[url=hier jouw url]hier je zichtbare tekst[/url]

iracing profiel
hurp01 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:27:
ff een test of mijn handtekening het doet :)

niet dus :(
Je kan nu op quote klikken en het goeie stuk kopiëren

[ Voor 58% gewijzigd door Denniz0229 op 07-07-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
Denniz0229 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:43:

iracing profiel

[...]

het is gelukt _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
hurp01 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:38:
herkansing

ik denk dat ik het niet helemaal begrijp.

Waar moet ik de url plakken in mijn profiel? 8)7
Doet ut! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Denniz0229 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:43:

iracing profiel

[...]

Nu jij nog ;)
Tip: Als je plek tekort komt de boel inkorten met bv https://goo.gl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
JoepW schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:59:
Linker alt gebruiken?
En niet via de nieuwe ui erin gaan?
Edit: en anders een backup maken van app.ini en renderedx11.ini en dan deleten en zien of na opnieuw starten het probleem nog steeds bestaat?
check
check
check voor app.ini

en zojuist ook renderedx11.ini
maar helaas niks geholpen |:(

ik ga iracing wel opnieuw installeren, want hier word ik ook moe van.
bedankt voor het meedenken joep :)
JoepW schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:33:
[...]

Nu jij nog ;)
Tip: Als je plek tekort komt de boel inkorten met bv https://goo.gl ;)
tja, het zit me toch niet helemaal lekker om een link naar iets met me volledige naam in me handtekening te zetten :+
(ja ik weet dat je het alleen kan zien als je een iracing account hebt, maar toch)
trouwens jullie kunnen me toch volgen via de rijdersdatabase?

[ Voor 31% gewijzigd door Denniz0229 op 07-07-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Denniz0229 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:17:
ik heb helaas een gruwelijk irritant probleem, iracing blijft vastzitten in windowed mode.
ik had setup sync gedownload en sinds dien is het probleem, inmiddels ook al weer verwijderd maar dat helpt niks. (geen idee of het daar aan ligt, maar is wel toevallig)

iemand enig idee hoe ik het weer full screen krijg?
google weet ook niet meer als ALT+enter, wat dus niet werkt in dit geval |:(
Lijkt me sterk dat het aan Setup Sync ligt.

Waar heb je de settings op staan? Windowed? Full screen? Borderless windowed? Zit het daar niet gewoon verkeerd?

En gaat het om de "race UI" of om die nieuwe UI om time attack te spelen? Want die laatste krijg je inderdaad niet uit windowed mode.

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 07-07-2017 15:37 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
NickThissen schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:37:
[...]

Lijkt me sterk dat het aan Setup Sync ligt.

Waar heb je de settings op staan? Windowed? Full screen? Borderless windowed? Zit het daar niet gewoon verkeerd?

En gaat het om de "race UI" of om die nieuwe UI om time attack te spelen? Want die laatste krijg je inderdaad niet uit windowed mode.
ja ik weet het ook niet zeker natuurlijk, maar het was precies de eerste race na installatie dat het gebeurde.

verder staat hij in de settings op full-screen, maar alt-tab en alt-enter wel is naar de browser, dat ging altijd prima.
inmiddels heb ik ongeveer alle instellingen als geprobeerd :9

gewoon de normale, heb de nieuwe ui nog niet geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Denniz0229 op 07-07-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

wellicht een conflict met opties als "ALWAYS ON TOP" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Denniz0229 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:35:
.......tja, het zit me toch niet helemaal lekker om een link naar iets met me volledige naam in me handtekening te zetten :+
(ja ik weet dat je het alleen kan zien als je een iracing account hebt, maar toch)
trouwens jullie kunnen me toch volgen via de rijdersdatabase?
Via de rijdersdatabase zoek ik eigenlijk nooit iemand op. Ik betwijfel of uberhaupt iemand dat wel eens doet.... Veel te omslachtig. ;)
Ik zou niet weten wat er op tegen is.... iRacers kunnen je sowieso vinden en buitenstaanders niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:56

Nickrsd

op twitch via je toch verschillende streamers iracing met VR doen, ziet er zo gaaf uit he.. damn!
hoe zit het met de ontwikkeling ervan..? komt er snel iets "beters" dan de cv1..?

is het wachten waard.. of de cv1 is het beste wat er is nu..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
knightvision schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:42:
wellicht een conflict met opties als "ALWAYS ON TOP" ?
nooit aangezeten, zou niet eens weten hoe ik dit instel :+
JoepW schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:44:
[...]

Via de rijdersdatabase zoek ik eigenlijk nooit iemand op. Ik betwijfel of uberhaupt iemand dat wel eens doet.... Veel te omslachtig. ;)
Ik zou niet weten wat er op tegen is.... iRacers kunnen je sowieso vinden en buitenstaanders niet. ;)
nou omdat je zo aandringt dan :9
zal het wel even in me handtekening zetten binnenkort :)

edit: iracing op nieuw installeren werkt ook niet
ik ga maar het hele weekend buiten zitten ofzo :')

[ Voor 7% gewijzigd door Denniz0229 op 07-07-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Denniz0229 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:19:
[...]

nooit aangezeten, zou niet eens weten hoe ik dit instel :+

[...]

nou omdat je zo aandringt dan :9
zal het wel even in me handtekening zetten binnenkort :)

edit: iracing op nieuw installeren werkt ook niet
ik ga maar het hele weekend buiten zitten ofzo :')
Heb je ook al geprobeerd om de key bindings ff weg te gooien?
Yaml bestand in de iracing dir...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@Denniz0229 , Nvidia en Windows 10?
Heb er zelf ook een paar keer last van gehad. Windows 10 heeft je videokaart driver bijgewerkt. Ik heb het kunnen oplossen door de nieuwste driver te downloaden van de Nvidia website en de installer gebruiken. Tijdens de installatie het vinkje aanzetten "clean install"

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wat ben ik blij dat ik nog win7 draai...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
SoF MX-5 race van 6.3k op Laguna nu. Heb dat nog nooit zo hoog gezien voor de MX-5. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derx666 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:06:
Wat ben ik blij dat ik nog win7 draai...
Dan moet je geen gen7 cpu kopen. Dan is het of klaar met updates, of upgraden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Phydomir

Dennis

Nickrsd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:16:
op twitch via je toch verschillende streamers iracing met VR doen, ziet er zo gaaf uit he.. damn!
hoe zit het met de ontwikkeling ervan..? komt er snel iets "beters" dan de cv1..?

De CV1 is nu het beste wat er is samen met de Vive. Die twee doen weinig voor elkaar onder. Er zijn wel wat "4k" HMDs in ontwikkeling of net uit maar de reviews daarvan zijn nog niet heel denderend. Het is wat dat betreft wachten op de tweede generatie van Oculus en Vive. Hoe small die komen is denk ik ook heel erg afhankelijk van hoe de grafische kaarten markt zich ontwikkeld. Ik heb een 7700K op 5Ghz en een GTX 1080 maar met meer dan ongeveer 30 auto's op de baan ga ik al over de 90fps die je nodig hebt voor een vloeiende ervaring. En dan heb ik alle grote fps killer opties in iRacing al uit staan.

Of je nu al moet instappen is behoorlijk persoonlijk. Ik moet er niet meer aan denken om weer op schermen te moeten rijden. Andere kunnen niet werken aan de lagere resolutie, het volledig afgesloten zien of extra warme.

In mijn handtekening staat een link naar mijn YouTube kamal met wat VR races maar dat geeft nog steeds maar een beperkt beeld van VR in iRacing. Dat je echt in de auto zit komt in geen enkel play filmpje goed naar voren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Nickrsd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:16:

Ik loop al 35 jaar mee in de gaming wereld en om eerlijk te zijn; Na de Amiga is VR mijn tweede echte "WOW" / "WTF" moment qua gaming. De eerste keer dat ik in iRacing in de auto stapte met de Vive, gaf me kippenvel. Ja, screendoor effect is aanwezig, maar na 5 sec. valt je dat helemaal niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Iedereen bedankt voor de tips.

Als de temperatuur hier gedaald is ;) ga ik ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
ZFLaSH schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:33:
[...]

Ik loop al 35 jaar mee in de gaming wereld en om eerlijk te zijn; Na de Amiga is VR mijn tweede echte "WOW" / "WTF" moment qua gaming. De eerste keer dat ik in iRacing in de auto stapte met de Vive, gaf me kippenvel. Ja, screendoor effect is aanwezig, maar na 5 sec. valt je dat helemaal niet meer op.
Zo ervaar ik het ook. Screendoor effect is er.. maar heb er geen last van. Heb jaren lang auto gereden met zo'n voorruit verwarming er in. Dan heb je bijna het zelfde :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Net nog een soort van Days of Thunder momentje meegemaakt bij de NiS op Kentucky :P

En hierdoor vanuit een kansloze positie alsnog 7de weten te worden. Ach ja, soms moet je ook een beetje geluk hebben. ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

BobvK schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:17:
Net nog een soort van Days of Thunder momentje meegemaakt bij de NiS op Kentucky :P

[video]

En hierdoor vanuit een kansloze positie alsnog 7de weten te worden. Ach ja, soms moet je ook een beetje geluk hebben. ;)
Nice papi ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
ZFLaSH schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:33:
[...]

Dan heb je heel veel "wow" momenten gemist. Ben het met je een dat Jay Miner een doorbraak was. In een tijdperk dat programmeurs waanzinnig goede prestaties leverden om binnen de 64 kb games af te leveren die tot op heden niet zijn geëvenaard.

Zet je dit af tegen de huidige trend t.a.v vier, vijf, tiende generatie talen dan zie je ook dat alles mooier, realistischer is en dat programmeurs het spoor bijster zijn en producten afleveren die bij introductie nog vol bugs zitten.

Vreemd genoeg accepteren we dit en zijn we tevreden met een update, nog een update enz..

Geen mens die het zou accepteren om een auto te kopen met een motor die nog niet .... of er een monteur bij moet huren ala... zoveel per uur.

Mijn momenten en ervaring met assembler, basic, cobal, pascal, C enz.. hadden veel WOW momenten, vooral hoe er onderling werd gejat, gekopieerd en als laatste dat programmeurs steeds slordiger source code in elkaar frommelde en het accent verleggen naar de hardware die de consument gewillig aanschaft.

Een positieve bijkomstigheid is dat iedere sukkel wel een web pagina in elkaar kan frommelen.

Terug naar VR. Mijn WOW moment komt als VR volwassen is en dat je niet direct een comp moet aanschaffen die de grens van 1500 euro te boven gaat om het fatsoenlijk ....

Gezien de huidige generatie programmeurs, die niet weten dat het nog steeds om eenen en nullen gaat denk ik dat het prijskaartje bij de consument op het bord komt. Tis zoals het is maar ook de casesier raakt in de war als vraagt; 'Zal ik er twintig cent bij doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

TecTo schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:36:
[...]

Dan heb je heel veel "wow" momenten gemist. Ben het met je een dat Jay Miner een doorbraak was. In een tijdperk dat programmeurs waanzinnig goede prestaties leverden om binnen de 64 kb games af te leveren die tot op heden niet zijn geëvenaard.

Zet je dit af tegen de huidige trend t.a.v vier, vijf, tiende generatie talen dan zie je ook dat alles mooier, realistischer is en dat programmeurs het spoor bijster zijn en producten afleveren die bij introductie nog vol bugs zitten.

Vreemd genoeg accepteren we dit en zijn we tevreden met een update, nog een update enz..

Geen mens die het zou accepteren om een auto te kopen met een motor die nog niet .... of er een monteur bij moet huren ala... zoveel per uur.

Mijn momenten en ervaring met assembler, basic, cobal, pascal, C enz.. hadden veel WOW momenten, vooral hoe er onderling werd gejat, gekopieerd en als laatste dat programmeurs steeds slordiger source code in elkaar frommelde en het accent verleggen naar de hardware die de consument gewillig aanschaft.

Een positieve bijkomstigheid is dat iedere sukkel wel een web pagina in elkaar kan frommelen.

Terug naar VR. Mijn WOW moment komt als VR volwassen is en dat je niet direct een comp moet aanschaffen die de grens van 1500 euro te boven gaat om het fatsoenlijk ....

Gezien de huidige generatie programmeurs, die niet weten dat het nog steeds om eenen en nullen gaat denk ik dat het prijskaartje bij de consument op het bord komt. Tis zoals het is maar ook de casesier raakt in de war als vraagt; 'Zal ik er twintig cent bij doen.
Goed verhaal, lekker kort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik ben het wel grotendeels met TecTo eens. Laten we eerlijk zijn, de kwaliteit van de huidige code die gereleased wordt is om te huilen. Projecten worden allemaal onder een veel te krappe deadline aangenomen door bedrijfjes die het goedkoopst zijn (lang leve de aanbestedings procedures), en in die tijd worden vaak ook nog de requirements 10x gewijzigd. Wat je overhoudt is meuk die maar half werkt, in elkaar geflanst is door een (of een stel) of andere schoolverlater die tijdens zijn solicitatie geroepen heeft dat ie ook kan programmeren, of nog erger door een stel Indiers die nauwelijks engels spreken.

Ik zie het bij ons op de zaak waar een simpele webbased frontend die tegen Navision moet lullen een webpagina opgeleverd heeft die aan HTML meer dan 1MB groot is, en waar we nu al in de 16e iteratie zitten, en het nog steeds maar half werkt.

Wat een verschil als je dan kijkt naar de demo's op Amiga's of C64 van een paar KB groot, of bv een spel als testdrive 1 wat op 1 floppy pastte (360kb).

Kwa VR wacht ik ook nog op de volgende generatie met een wat hogere resolutie. Hopelijk kan AMD ondertussen met Vega Nvidia weer op scherp zetten, zodat er betere concurrentie is, en de prijzen omlaag gaan :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
TecTo schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:36:
[...]

Neuh, ik heb niets gemist, trust me. Alles wat daarop volgde was gewoon een kleine verbetering iedere keer. Echter, de stap van mijn Sharp MZ-700 naar de Amiga was overweldigend. Neem daarbij in gedachte dat ik toen 10 jaar was en alles een enorme indruk op je maakt., maakte de beleving misschien wel nog groter.
Mijn ervaringen met cobol en assembler hadden verdomd weinig WOW momenten. Eerder GRMM(&^&%$ momenten. Wat heb ik lopen vloeken op de ellende die ik mocht oplossen.
Ieder zijn keuze. Ik heb zelf nooit een minimalistische PC gehad, dus mij maakte dat helemaal niets uit. Ik weet wel dat ik voor de eerste keer in ~30 jaar weer eens om 4:30 naar mijn nest ging (met tegenzin) omdat ik me nu toch een speledingetje had binnen gehaald , dat ik niet naast me neer kon leggen. Nog steeds heb ik dat, als ik lekker wat aan het rijden ben en dat ding af doe, dat ik verschiet vaak van de tijd. Iets wat ik echt al heel, heel lang niet meer heb gehad. Ik ben zo blij, dat we weer een erg toffe vernieuwing voor onze hobby hebben! Kan niet wachten op de vive of rift 2!

Terug naar iracing. IK <-- als in mijn menig, vind VR zeker een aanvulling voor racegames (en vooral spacegames; echt mijn genre). Als ik zie dat sommige enorme bedragen uitgeven aan een simrig, dan vind ik het soms wel een beetje raar dat een setje van een 5 a 600 euro ineens duur is. Ben je iemand die enorm op graphics hangt, prima. Lekker laten liggen, maar voor mij is de ervaring primair aan de graphics. Gelukkig denkt de MineCraft communitie ook zo ;).

Maar goed, dat is allemaal mijn mening. Iedereen mag doen wat hij zelf goed dunkt en ik probeer niemand mijn mening op te dringen. Het is een vrij land:) Op naar iracing en lekker racen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Zo ook hier hoor. Zonder VR was ik nooit weer aan iRacing begonnen.
Ik kan wel oprecht zeggen dat sinds heel lange tijd niet meer zo veel lol heb beleefd aan PC gaming (en sinds lange tijd zoveel geld heb uitgegeven :o)

Het is nu het verschil tussen een game de juiste inputs geven (triple screen) en daadwerkelijk in een auto zitten en aan het racen zijn! Er zal hier nooit meer een racesim geinstalleerd staan zonder VR support.

En met de komende generaties gaat het alleen maar beter worden, ik kan niet wachten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
P7 gestart met de skip dit keer, was gespint in mijn 2de q rondje na een banker lap. Anders was het denk ik P2 of P3.

Ronde 1 al meteen door dat mijn voorganger niet in zijn spiegels keek. Wat al gelijk mijn kapotte voorvleugel en een ietsjes kromme linker wielen opleverde. Maar geen problemen. Auto was nog prima en de snelheid ook.

En omdat iedereen als een gek tekeer ging lekker rustig naar P4 gereden met uitzicht op P3. Tot ik 2wide door de 130R ga ... met iemand uit australie :( Zucht, heb nu echt een Max gevoel

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
The_FrankO schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:24:
@Denniz0229 , Nvidia en Windows 10?
Heb er zelf ook een paar keer last van gehad. Windows 10 heeft je videokaart driver bijgewerkt. Ik heb het kunnen oplossen door de nieuwste driver te downloaden van de Nvidia website en de installer gebruiken. Tijdens de installatie het vinkje aanzetten "clean install"
ik denk dat dit inderdaad het probleem was.
heb een verse installatie gedaan van de drivers en toen werkte het nog niet, maar na 10x de resolutie te hebben veranderd in van alles en nog wat werkte het ineens :D

nu eerst alles weer opnieuw instellen en dan straks eerste race van het weekend doen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nickkoole
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Zo dit weekend was weer 2-zijdig in iRacing voor mij.

Afgelopen week niet veel kunnen oefenen met de Porsche op Imola dus vandaag de eerste rondjes gereden en kon redelijke tijden neerzetten 1:46 ongeveer in race pace.
als ik iets aggresiever rijd kan ik 1:45 laag rijden maar niet constant.

dus om 15:45 de eerste race gejoind.
helaas zat ik te aggresief in de Q en dus geen tijd.
P22 resultaat om de race aan te vangen |:(
dacht bij mezelf dat wordt een hele klus.
maar niks blijkt minder dat na de eerste ronde ik alweer P15 te pakken heb _/-\o_

na een aantal ronde lig ik op P12 achter de #22 van de sessie (zelf reed ik met #9).
na de hairpin naar boven kan ik de auto naast hem zetten met meer snelheid maar bovenop maakt de baan een flauwe bocht naar rechts.
de coureur in kwestie stuurt opzettelijk naar mij toe om me van de baan te rijden (hij liet niet de auto naar buiten lopen maar maakte de echte stuur beweging.
dit veroorzaakte dus een crash voor ons beide wat mij een repair tijd van 1 uur en 5 minuten gaf. :X
(zal de replay nog share later).

Maar niet getreurd ik naar de volgende race om 17:45.
Q zet ik hem op P4 met een tijd van 1:45:169
na een slechte doorkomst door de eerste paar bochten tot aan de hairpin lig ik alweer P8.
maar na 3 rondes mag ik dan eindelijk P1 pakken omdat de rest allemaal rem fouten maken _/-\o_

Deze P1 heb ik niet meer weggegeven. :)F d:)b :)F
Eeste Win in de Porsche en eerste Win dit jaar

Results http://members.iracing.co...ssionType=TargetedSession

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Denniz0229 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 18:01:
[...]

ik denk dat dit inderdaad het probleem was.
heb een verse installatie gedaan van de drivers en toen werkte het nog niet, maar na 10x de resolutie te hebben veranderd in van alles en nog wat werkte het ineens :D

nu eerst alles weer opnieuw instellen en dan straks eerste race van het weekend doen :+
Het is wel verstandig om bij elke driver update van Nvidia een clean install te doen, en bij het de-installeren van de oude drivers het programma DDU gebruiken, deze opstarten en kiezen onder lauch option voor Safe Mode, en de rest lijkt me duidelijk. Geforce Experience installeren wordt ook afgeraden.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

We zijn wel langs deze boom gereden en we hebben hem gelukkig niet geraakt, helaas wel op de tweede dag uitgevallen door een draagarm die gebroken is. Een steen te hard geraakt aan de binnenkant van de bocht en de draagarm lag in 2 stukken. En dat terwijl we een voorsprong hadden van 4 minuten op de nummer 2 in onze klasse :(

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
kunnen we het nederlandse woord voor pech niet veranderen in Max?

- Schat, ik kom wat later, ik heb Max met de auto.
- Ah, dat is Max. 0,1 punt te kort om te slagen voor je examen
- Dat is extra Max dan. Dat wens je toch niemand toe
- zo heeee, moet je hem zien. Dat is Max!

Ik hoop even geen Max tegen te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

PatrickPost1972 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:41:
[...]

Het is wel verstandig om bij elke driver update van Nvidia een clean install te doen, en bij het de-installeren van de oude drivers het programma DDU gebruiken, deze opstarten en kiezen onder lauch option voor Safe Mode, en de rest lijkt me duidelijk. Geforce Experience installeren wordt ook afgeraden.
Maar je specifieke game instellingen delete hij dan ook toch?
Ik heb voor iracing speciale settings aangemaakt in game profilers.
Binnenkort wil ik een fresh update uitvoeren van mijn nvidia drivers maar ik wel wel mijn game profiles behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

-PassY- schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:27:
kunnen we het nederlandse woord voor pech niet veranderen in Max?

- Schat, ik kom wat later, ik heb Max met de auto.
- Ah, dat is Max. 0,1 punt te kort om te slagen voor je examen
- Dat is extra Max dan. Dat wens je toch niemand toe
- zo heeee, moet je hem zien. Dat is Max!

Ik hoop even geen Max tegen te komen ;)
MAXIMAAL pech :) zou wat zijn als hij deze week op silver ook direct pech heeft.
Dan zal hij ook wel een SHOEyie doen.. maar hij vreet ze schoen op ipv eruit drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
knightvision schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:52:
[...]

Maar je specifieke game instellingen delete hij dan ook toch?
Ik heb voor iracing speciale settings aangemaakt in game profilers.
Binnenkort wil ik een fresh update uitvoeren van mijn nvidia drivers maar ik wel wel mijn game profiles behouden.
Die kan je toch kopieren en daarna weer terugzetten. Heb jij de link van die game profile van Iracing wel benieuwd naar.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickPost1972 op 10-07-2017 13:24 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik heb thuis de exe nog op mijn desktop staan, dus 100% zeker weet ik niet omdat ik dat nu niet kan checken

Maar het pakket Fussiondriver heeft de mogelijkheid om alles, maar dan ook echt ALLES te verwijderen en 100% in een cleanstate te beginnen. Dit voor zowel de AMD, Nvidia en intel drivers.

Dit heeft voor mij al heel veel crossfire problemen opgelost na updates als ik deze had. En anders hebben is het Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

PatrickPost1972 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:22:
[...]

Die kan je toch kopieren en daarna weer terugzetten. Heb jij de link van die game profile van Iracing wel benieuwd naar.
Volgensmij heb je het over iets anders. Ik bedoel de game profile die je zelf kan maken bij de nvidia display driver. Ik zou bij god niet weten welke file dat is. Volgensmij zitten die profiles die je maakt bij de driver ingebakken in een andere file...ik heb het over de normale display driver dus niet die extra geforce experience drivers met meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Over VR pratende. De oculus rift inclusief controllers en verzendkosten (?) is nu tijdelijk te koop voor 449 euro.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:52
Jup, binnenkort eens de Rift icm iRacing uitproberen (nog nooit iRacing in VR gedaan) en als ik dan nog steeds zo onder de indruk ben gaat de Rift er komen denk ik.

Actie loopt trouwens 6 weken.

Of dumpen ze de voorraad ivm de Rift V2? :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
knightvision schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:16:
[...]

Volgensmij heb je het over iets anders. Ik bedoel de game profile die je zelf kan maken bij de nvidia display driver. Ik zou bij god niet weten welke file dat is. Volgensmij zitten die profiles die je maakt bij de driver ingebakken in een andere file...ik heb het over de normale display driver dus niet die extra geforce experience drivers met meer mogelijkheden.
Ahhh my bad.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
iemand ervaring met iracing in combinatie met de Tobii Eye tracker?
Ik zie het als een goedkoper "alternatief" (poor man's solution) ten opzichte van de VR-spullen waarvoor ik mijn pc moet upgraden etc...

link: https://tobiigaming.com/products/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

PresidentSkroob schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:13:
iemand ervaring met iracing in combinatie met de Tobii Eye tracker?
Ik zie het als een goedkoper "alternatief" (poor man's solution) ten opzichte van de VR-spullen waarvoor ik mijn pc moet upgraden etc...

link: https://tobiigaming.com/products/
Nee, ik heb wel zelf een IRTRACK 5 ! wellicht is dat iets voor je.
Ik heb zelf 3 monitoren in gebruik samen met een irtrack5! ik wil ook niet meer zonder rijden ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Dat itrack lijkt me erg counter intuitive. Je draaite je hoofd naar rechts, maar je moet met je ogen naar links draaien om naar je scherm te blijven kijken waar het beeld naar rechts verschuifd. Dus je ogen moeten een omgekeerde beweging maken van wat je wil zien.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
Mensen, veel plezier op Sebring zo.

Het is hier 26c bij 60%+ luchtvochtigheid, mij niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ha het helaas niet halen. :(
Have fun op Sebring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:52
Ik ga het ook niet redden helaas, have fun mensen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Vandaag weer 1 van de nadelen van crossfire mogen ontdekken. Nacht races zijn 1 grote discoshow met overal knipperen dingen.

Tijd voor een 1080Ti, ik ben het zat. Nu eerst zat worden voor ik op kopen klik. Doet minder pijn in de portomonee dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

-PassY- schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:47:
Vandaag weer 1 van de nadelen van crossfire mogen ontdekken. Nacht races zijn 1 grote discoshow met overal knipperen dingen.

Tijd voor een 1080Ti, ik ben het zat. Nu eerst zat worden voor ik op kopen klik. Doet minder pijn in de portomonee dan ;)
Whisky zekers? :) gewoon kopen die handel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
-PassY- schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:47:

Ik heb een 1080ti en er flikkert ook steeds vanalles.. :X, ik heb al wat grafische dingen geprobeerd maar ben veel te lui om verder te zoeken

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
ah...never mind Tobii Eye tracking... Hoor net dat mijn zoon de Oculus Rift heeft besteld...vrijdag binnen...

Ik denk dat de bezorger het pakketje is "kwijtgeraakt"... hehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

PresidentSkroob schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:03:
ah...never mind Tobii Eye tracking... Hoor net dat mijn zoon de Oculus Rift heeft besteld...vrijdag binnen...

Ik denk dat de bezorger het pakketje is "kwijtgeraakt"... hehehehe
Gewoon confisceren onder het mom van: jij gaat er toch alleen maar porno op kijken :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
knightvision schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:19:
[...]

Whisky zekers? :) gewoon kopen die handel! :)
ik heb toch maar even gewacht met kopen, en ga eerst meten :) Gisteren toch nog even de kast open getrokken, en en kaart met een lengte van 3 fans kan wellicht wel eens een probleempje worden :X Dus eerst maar eens uitzoeken hoe groot de kaarten zijn zonder fans. Kan er gelijk een waterblok op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
derx666 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:34:
[...]
Gewoon confisceren onder het mom van: jij gaat er toch alleen maar porno op kijken :P
zou zomaar kunnen... maar voornamelijk Elite Dangerous wordt ermee gespeeld

[ Voor 29% gewijzigd door PresidentSkroob op 11-07-2017 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Gisteren leuk gevecht gehad voor de winst samen met Nick en Dirk in de Corvette:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
Vreemd, Ik heb vanavond mijn SR boven de 3.0 weten te tillen, maar ik ben gelijk al gepromoveerd naar D license? Ik dacht dat directe promotie pas gebeurde als je SR boven de 4.0 komt?
Het is toch gebruikelijk dat je bij SR 3.01 - 3.99 pas promoveert NA het lopende seizoen?

Mij hoor je niet klagen hoor. Ben nu van Rookie 2.98 SR naar D 2.69 SR gegaan en mijn iRating ook opgekrikt met 91 punten naar 1072...

Volgende doel: SR naar 3.0+ en iRating naar 1500+... en dan lekker in de Skippy scheuren.... zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
PresidentSkroob schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:50:
Vreemd, Ik heb vanavond mijn SR boven de 3.0 weten te tillen, maar ik ben gelijk al gepromoveerd naar D license? Ik dacht dat directe promotie pas gebeurde als je SR boven de 4.0 komt?
Het is toch gebruikelijk dat je bij SR 3.01 - 3.99 pas promoveert NA het lopende seizoen?

Mij hoor je niet klagen hoor. Ben nu van Rookie 2.98 SR naar D 2.69 SR gegaan en mijn iRating ook opgekrikt met 91 punten naar 1072...

Volgende doel: SR naar 3.0+ en iRating naar 1500+... en dan lekker in de Skippy scheuren.... zin in!
Directe promotie is alleen van rookie naar d license.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denniz0229
PatrickPost1972 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 06:46:
[...]

Directe promotie is alleen van rookie naar d license.
Nee gebeurt altijd boven 4.0 mits je de requirements heb gehaald.
Echter van rookie naar D gebeurt bij 3.0.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb hem al een aantal weken maar mag hem nu pas showen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AtDMzvJ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8VkWc4Y.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p8RQ7Yk.png

AccuForce V2, beta unit #4 :P

Gemonteerd op een aangepaste Fanatec tableclamp. Zit wel een beetje laterale beweging in omdat ik hem maar op 2 punten kon vastzetten, dus nu aan het overwegen om toch maar een rig te kopen. Vrouw staat te springen van blijdschap :N ;)

Uitgebreide review volgt nog, maar wat een stuur _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nice Arfman !! Daar ga je veel plezier aan beleven.

Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 ... 110 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies