iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 109 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
knightvision schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:41:
[...]

tof ! ik wil wellicht de race om 18:00 pakken....dat zal mijn 1ste worden in die classe.
Moet je 1x pitstoppen? ik wil FIXED rijden.....als je moet tanken hoeveel kilos?
Strategie voor een NASCAR race? Go fast and go left and don't hit anything. ;)
Minimaal 1 keer tanken is nodig bij deze race. Zo lang mogelijk op de tank door blijven rijden. Maar er komt vast wel een caution, probeer die eerst maar te overleven. Tijdens de caution neem je een full pitstop. Onder groen kan je er voor kiezen om geen of alleen rechts banden te nemen, dit hangt echter wel af van de slijtage en moet je in de practice sessie maar even bekijken.

Daytona is nou niet je meest standaard race. Banden slijtage is over het algemeen hier geen probleem, het is dus vooral zaak om niet de draft te verliezen.

Ik kijk nog altijd met plezier terug naar het oude draft model waar ik met een all greenflag race goed met brandstof ben om gegaan en zo kunnen winnen

[ Voor 9% gewijzigd door The_FrankO op 01-07-2017 16:35 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

The_FrankO schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Strategie voor een NASCAR race? Go fast and go left and don't hit anything. ;)
Minimaal 1 keer tanken is nodig bij deze race. Zo lang mogelijk op de tank door blijven rijden. Maar er komt vast wel een caution, probeer die eerst maar te overleven. Tijdens de caution neem je een full pitstop. Onder groen kan je er voor kiezen om geen of alleen rechts banden te nemen, dit hangt echter wel af van de slijtage en moet je in de practice sessie maar even bekijken.

Daytona is nou niet je meest standaard race. Banden slijtage is over het algemeen hier geen probleem, het is dus vooral zaak om niet de draft te verliezen.

Ik kijk nog altijd met plezier terug naar het oude draft model waar ik met een all greenflag race goed met brandstof ben om gegaan en zo kunnen winnen
[video]
Haha ja ik heb wel vaker NASCAR gereden, zit nu in C dus ik weet wat te doen.
MAar 80 ronden is nieuw voormij ! :) maar rechter banden ? bedoel je niet linkerbanden wissel ivm die het meest slijten ? Betreft tanken, heb je daar bij FIXED maar 1 optie? oftewel volledig vol tanken..?

p.s well done my lord met je strategie die race! :)

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyp5ki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-08 17:35
Niellie41 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:43:
Net mijn eerste NiS race gereden sinds een heel lange tijd. Dit weekend rijden we weer op Daytona, dus het is altijd zaak om slim te rijden.

In een notendop: startte van P6, ontweek (echt net) twee grote wrecks voor me*, eerste pit stop totaal verkloot, uit eindelijk gefinished op P4.

* bij een nog een ghost contact gehad. :Y)

Helaas werkt de outside line helemaal niet meer omdat je elkaar niet meer naar voren kan duwen. Het kan wel, maar niet lang genoeg om echt effectief te zijn. Misschien is het bij de open serie wat beter.

Het is altijd even wennen om zo dicht op elkaar te rijden, maar wel weer leuk.
http://members.iracing.co...nid=20033708&custid=64876

[afbeelding]
Ik zat in de derde split en had mijn zaken goed voor elkaar. Door de juiste strategie pitten in rondje 38 onder geel kwam ik na een late geel vlag aan de leiding met nog 15 rondjes te gaan. Ik kon de leiding makkelijk houden en leek ook op weg naar mij eerste overwinning in de NIS tot dat ik zelf een fout maakte en spinde, uiteindelijk als 17e over de streep. zo om 6 uur nog maar een keer proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:59
knightvision schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:57:
[...]

Haha ja ik heb wel vaker NASCAR gereden, zit nu in C dus ik weet wat te doen.
MAar 80 ronden is nieuw voormij ! :) maar rechter banden ? bedoel je niet linkerbanden wissel ivm die het meest slijten ? Betreft tanken, heb je daar bij FIXED maar 1 optie? oftewel volledig vol tanken..?

p.s well done my lord met je strategie die race! :)
Als je linksaf gaat slijten je rechterbanden het snelst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Denniz0229 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:06:
[...]

Als je linksaf gaat slijten je rechterbanden het snelst ;)
Normaal gesproken wel, maar bij de Daytona 500 eerder dit jaar sleten de linker banden harder dan rechts. Weet niet of het nu weer gewoon normaal is

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Hebben jullie ook het probleem met de nieuwe ui dat hij niet wil laden? Na het inloggen blijft hij de achtergrondbeelden draaien en kom dan niet in het menu.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:01
hurp01 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:12:
Hebben jullie ook het probleem met de nieuwe ui dat hij niet wil laden? Na het inloggen blijft hij de achtergrondbeelden draaien en kom dan niet in het menu.
Ja dat heb ik ook

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
hurp01 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:12:
wordt ook in veel posts op het iforum gemeld.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me hier me hier bij helpen?

Ik heb net een nieuwe G29 racestuur gekocht.
Hij werkt verder prima.

Alleen in iracing staat steeds mijn stuur scheef als ik de game opnieuw opstart.
Zo moet ik elke keer mijn stuur opnieuw calibreren op 900 graden.
Ik vind dit erg vervelend.
Als ik het stuur opnieuw gekalibreerd heb in iracing doet mijn stuur het prima.
Alleen het is zo vervelend dat bij het opstarten van iracing mijn stuur steeds scheef staat.

Ik heb een email gestuurd naar de iracing support.
Ik kreeg dit antwoord terug hieronder in het engels.

Kan iemand me hier bij helpen?

Please be sure you have installed the driver/software for your game controller? Also be sure you have calibrated in your windows control panel under game controllers? You can get this from the Logitech website, in their Support and Downloads section. Make sure to select the correct operating system and whether it is 32 or 64bit. If you make the wrong selection, this will cause issues.

Also, if you have multiple Logitech profiles - in the Logitech Profiler - please delete them all and/or use the default.
Can you please try and recalibrate your controller within the iRacing software but before recalibrating, please delete the controls.cfg file which is located in your Documents/iRacing folder. If you have chosen the option "Use Custom Controls for This Car", you may also need to delete the controls.cfg file located in your Documents/iRacing/setups/%car% folder as well. You can do this by going to your Documents folder, Then iRacing folder, Then run a search for the word "controls.cfg" within the iRacing Folder. Then delete all the controls.cfg files listed
After doing the above, try and launch the SIM (in a Test session for example)
Click Options and make sure you are in the Controls tab
in the Input Calibration section, click either Steering, Pedals or Gearbox - depending on what you want to recalibrate
Hope this helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:35:
Kan iemand me hier me hier bij helpen?

Ik heb net een nieuwe G29 racestuur gekocht.
Hij werkt verder prima.

Alleen in iracing staat steeds mijn stuur scheef als ik de game opnieuw opstart.
Zo moet ik elke keer mijn stuur opnieuw calibreren op 900 graden.
Ik vind dit erg vervelend.
Als ik het stuur opnieuw gekalibreerd heb in iracing doet mijn stuur het prima.
Alleen het is zo vervelend dat bij het opstarten van iracing mijn stuur steeds scheef staat.

Ik heb een email gestuurd naar de iracing support.
Ik kreeg dit antwoord terug hieronder in het engels.

Kan iemand me hier bij helpen?

Please be sure you have installed the driver/software for your game controller? Also be sure you have calibrated in your windows control panel under game controllers? You can get this from the Logitech website, in their Support and Downloads section. Make sure to select the correct operating system and whether it is 32 or 64bit. If you make the wrong selection, this will cause issues.

Also, if you have multiple Logitech profiles - in the Logitech Profiler - please delete them all and/or use the default.
Can you please try and recalibrate your controller within the iRacing software but before recalibrating, please delete the controls.cfg file which is located in your Documents/iRacing folder. If you have chosen the option "Use Custom Controls for This Car", you may also need to delete the controls.cfg file located in your Documents/iRacing/setups/%car% folder as well. You can do this by going to your Documents folder, Then iRacing folder, Then run a search for the word "controls.cfg" within the iRacing Folder. Then delete all the controls.cfg files listed
After doing the above, try and launch the SIM (in a Test session for example)
Click Options and make sure you are in the Controls tab
in the Input Calibration section, click either Steering, Pedals or Gearbox - depending on what you want to recalibrate
Hope this helps.
Heb je Logitech profiler gedownload en geinstalleerd? zoja heb je een game profiler aangemaakt voor iracing?

Staat je stuur op 900 in de profiler van logitech?
Zie hier handige info:

https://osracing.net/logi...and-settings-for-iracing/

Mocht je er echt niet uit komen dan wil ik wel een teamviewer sessie doen met je en dan moet ik het wel op kunnen lossen voor u.

[ Voor 4% gewijzigd door knightvision op 01-07-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:08

derx666

mecker ende blaet

Ik kan me posts van David Tucker herinneren waar hij adviseert om de settings goed te zetten in de global device settings van de Logitech Profiler omdat die profiler nogal buggy lijkt te zijn en iRacing regelmatig niet detecteert.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derx666 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:58:
Ik kan me posts van David Tucker herinneren waar hij adviseert om de settings goed te zetten in de global device settings van de Logitech Profiler omdat die profiler nogal buggy lijkt te zijn en iRacing regelmatig niet detecteert.
Maar de Logitech profiler is het nieuwste type profiler.
Dit is een hele andere profiler dan de oude en ziet er heel modern er uit.

Mijn profiler werkt verder prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knightvision schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:42:
[...]

Heb je Logitech profiler gedownload en geinstalleerd? zoja heb je een game profiler aangemaakt voor iracing?

Staat je stuur op 900 in de profiler van logitech?
Zie hier handige info:

https://osracing.net/logi...and-settings-for-iracing/

Mocht je er echt niet uit komen dan wil ik wel een teamviewer sessie doen met je en dan moet ik het wel op kunnen lossen voor u.
Ja mijn stuur staat op 900 graden.
Ik heb de nieuwste Logitech profiler gedownload voor 64 bit.
Mijn windows 10 is ook 64 bit.

En de nieuwste Logitech profiler voor de G29 is een heel andere profiler dan de oude.

Is er ook iemand die hier wat meer verstand van heeft en me kan helpen?

De nieuwe profiler is echt heel anders dan de oude.
En jullie sturen mij steeds links van de oude profiler.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verder een abbonoment bij de mediamarkt voor altijd aan support.

Zij kunnen dan ook je computer overnemen via internet remote.

Ik bel maandag wel even met de mediamarkt altijd aan support.
Dan kunnen zij je computer overnemen.

Ik hoop dat de mediamarkt support racesturen ondersteund.
Mischien zeggen ze ook wel wij ondersteunen geen racesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
11ste officeele race sinds tijden weer.

In de skip. Word ik in ronde 1 gewoon van links geramt alsof er niemand aan de binnenkant zit. Geen zwarte vlag. P4 paar ronde vast weten te houden. Word ik gewoon van de baan gereden als of het niks is :(

Volgende keer beter maar :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb geleerd om geen middagsessies meer te rijden in de Skip. Als de sof niet boven de 2500-3000 zit is het gewoon niet leuk.
Dan heb je een paar van die hotlappers, die prima 1 snelle ronde neer kunnen zetten, maar als het op racen aankomt dan rossen ze je of van de baan af, of ze rijden alsof ze niet doorhebben dat er ook andere mensen meerijden. Ik probeer vanavond mee te doen in de 2k, kijken of ik het nog een beetje kan.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
mwah, 2de race ging beter, maar ik zie wat je bedoeld :D

P5 gestart, iedereen lekker al in de weer met elkaar. Rustig om alles heen rijden. P3 :) Vervolgens even pushen om het samenwerkende groepje achter je te demotiveren tot ze met elkaar gaan vechten ... P1 & P2 hadden het zelfde idee alleen. Dus die waren zo weg met zijn 2.

Toch goed vermaakt :D En nu ik wat meer tijd heb, wil ik ook weer meer officeele races gaan doen. En ik heb de skip gekozen >:) Die 911 krijg ik maar niet onder controlle dat het frustrerend aan het worden is.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

derx666 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:15:
Ik heb geleerd om geen middagsessies meer te rijden in de Skip. Als de sof niet boven de 2500-3000 zit is het gewoon niet leuk.
Dan heb je een paar van die hotlappers, die prima 1 snelle ronde neer kunnen zetten, maar als het op racen aankomt dan rossen ze je of van de baan af, of ze rijden alsof ze niet doorhebben dat er ook andere mensen meerijden. Ik probeer vanavond mee te doen in de 2k, kijken of ik het nog een beetje kan.
Hahaha ja dit soort dingen kan een goed deel van je dag verpesten! ;)
Ik sta momenteel echt perplex ik heb afgelopen 3 dagen 4 of 5 races gedaan in de Formule 2.0 @ zandvoort en geen incidenten meegemaakt bij de starts...dan is iracing echt onbetaalbaar leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
@knightvision, toch maar niet de NiS op Daytona gedaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

The_FrankO schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:47:
@knightvision, toch maar niet de NiS op Daytona gedaan? ;)
Nee man....ik had nog zoveel vragen voor een official C licentie race...
Ik ga het eerst even goed bekijken via filmpjes qua incidenten pittstoppen techniek etc.
Vlaggen strategie is dat ineens anders? want ik had in D alleen maar incidents maar geen vlaggen ofzo dat je weer moet aansluiten....of heb ik dat bij C....verkeerd begrepen?
Focus- ligt even op road na dat gezeik dat ik veel IR heb verloren na tijdje skip te hebben gedaan tussen de blinde vinken....nu weer gelukkig op 1600...
einde dit jaar wil ik op 2K zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Oval D heb je inderdaad geen full course yellow. Bij de NiS heb je dus wel cautions, dus als er een ongeluk is, echt remmen want de race ligt op dat moment stil. Je rijdt dan 4 rondjes onder geel achter de pace car, het is gebruikelijk om dan naar de pits te gaan voor nieuwe banden en brandstof.
Ervaring krijg je door te doen. Mocht je het leuk vinden, ik doe de races op zaterdag 12:00 en ben vaak een halfuur van te voren online. Ik zit dan ook vaak op Teamspeak.

Maar als je eerst focus wilt hebben op een andere auto is dat te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

The_FrankO schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:04:
Oval D heb je inderdaad geen full course yellow. Bij de NiS heb je dus wel cautions, dus als er een ongeluk is, echt remmen want de race ligt op dat moment stil. Je rijdt dan 4 rondjes onder geel achter de pace car, het is gebruikelijk om dan naar de pits te gaan voor nieuwe banden en brandstof.
Ervaring krijg je door te doen. Mocht je het leuk vinden, ik doe de races op zaterdag 12:00 en ben vaak een halfuur van te voren online. Ik zit dan ook vaak op Teamspeak.

Maar als je eerst focus wilt hebben op een andere auto is dat te begrijpen.
Hahaha ok...maar na een incident en je gaat pitten....moet je dan weer ergens aansluiten voor een bep nummer? of wie het eerst komt/maalt achter de safety car?
12:00 zaterdags ehmmm....mijn nachten zijn duivels lang }) zal voormij echt 18:00 worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik stel voor dat je wat fixed races pak in de trucks. Daar worden je vragen beantwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 22:28
Aangezien hier de meeste pro's zitten qua racing games vraag ik even hier.
Niet echt related aan iRacing an sich maar wellicht hebben mensen ervaring mee.

Binnenkort ga ik verhuizen en heb ik het voor elkaar gekregen dat ik de zolder als office mag inrichten. Uiteraard komt daar dan ook de Playseat.

Via via heb ik een goed beamer doek op de kop kunnen tikken en nu zoek ik dus een betaalbare game beamer.
Zijn er specifiek dingen waar ik op moet letten voor een game beamer, gericht op racing games? 4K hoeft niet echt van mij.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Grand_Tour.png

Morgenavond gaan we op Canedian Motorsport (MoSport) met de GTE's racen!
Hier het programma en een quick lappie

GoT Grand Tour 17S3-W403-07-17
Car(s)Track(s)
Ford GT GTE - 2017
Ford GT GTE - 2017
Fuel100 % (+/- 98 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Ferrari 488 GTE
Ferrari 488 GTE
Fuel100 % (+/- 90 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Canadian Tire Motorsport Park (Mosport) (Heat 1)
Canadian Tire Motorsport Park (Mosport)
Day or NightDay
Pit stalls45 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 21:35 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsOff (local yellows only)
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:45 - 21:55 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:55 - 22:25 (30 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsOff (local yellows only)
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Time of Day: Morning

Tot morgenavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Mooie combi! wellicht is jullie beste vriend hierbij snuitjes vanme! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Vandaag al even een paar rondjes gereden om te oefenen.
Morgen de eerste keer dat ik er bij kan zijn, dus ben erg benieuwd.
Ook teamspeak even afstoffen en instellen :+

Ik heb er in ieder geval zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De skins voor de GTE's staan op de site.

[ Voor 83% gewijzigd door JoepW op 04-07-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Normaal gezien ben ik vanavond aanwezig

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

Phydomir

Dennis

Helaas niet aanwezig vandaag.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik hoop dat ik het red om er bij te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn probleem met mijn Logitech G29 zelf op kunnen lossen.

Ik heb gewoon de profiler verwijderd en opnieuw geinstaleerd.

Nu staat hij netjes op 900 graden.
En het stuur staat nu recht in Iracing.
Verder heb ik de force feedback op 100 procent te staan.
De centreerveer heb ik ook op 100 procent te staan.

Probleem opgelost!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:18
Deze week 1e, 2e, 3e en 2x 4e geworden met de Skip op Philip Island in best degelijke SoF's (dus uiteindelijk inderdaad bergaf ;)).
Vind het echt een leuke baan om te doen met de skip!

Ben er vanavond bij op Mosport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandon Weber
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-11-2021

Brandon Weber

Impossible is nothing

@ Joep: mooi filmpje, zie dat je map linksboven hebt....is dit een app van iracing zelf of een externe app? Zo ja hoe of waar kan ik die verkrijgen? Wel handig voor het geval je van de baan raakt en terug wilt keren naar de baan om te zien waar andere rijders zich bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Ik heb zowel de baan als de auto niet. Ik overweeg ze te kopen zodat ik vanavond mee kan rijden, maar wellicht had ik dat wat eerder moeten doen, vorige week was ik ook alleen maar grid vulling omdat ik de baan en de auto niet kende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 21:59
JoepW schreef op maandag 3 juli 2017 @ 06:27:
Ik heb geen tijd om de GoT skins voor de GTE's op site te zetten die Danny heeft gemaakt. Dus dan maar even hier:
Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YmAoFjrg.jpg

Meer: https://imgur.com/a/DF1jh

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Gisteren voor het eerst sinds erg lang weer eens in de 2k meegereden. Veel te weinig getraind, maar Philip Island is te leuk om over te slaan.
In TT zat ik maar 0.6s achter de top 5, dus dat viel nog wel mee, maar in de practice van de 2k leek het gat groter te zijn. In de Q ging het niet geweldig. 1e rondje ging nog wel, maar het 2e rondje (wat normaal een stuk sneller is) maakte ik meteen een flinke fout in T2, en verloor al 0.3s. Uiteindelijk was mijn 2e ronde nog iets langzamer dan m'n 1e, en stond ik 24e op de grid. Ergens tussen de 10-15 was opzich wel mogelijk geweest.

Race:
Start ging best goed, maar was wel extreem hectisch in de eerste paar rondes. Kon wel een aantal mensen inhalen, en lag na een ronde of 3-4 op P17. Toen zat ik aan de buitenkant in T2, en helaas ging ik iets te hard waardoor ik het gras raakte, en terugviel naar P34. Daar 2x een klein incident gehad waardoor ik wat eerder dan gepland (ronde 5) mijn 1e pitstop moest maken. Dat ging wel goed, alleen vergat ik even dat de Skip geen pitlimiter heeft toen ik wegreed, en dus mocht ik nog een keer de pits opzoeken. Daarbij ging ik wat te hard richting de pits, kwam op het gras, en raakte de muur bij de pits ingang. Gelukkig waren er deze keer 2 fast repairs, en kreeg ik mijn 2e verse auto.
Lag op dat moment dead last op P43 ofzo. Uiteindelijk nog 33e geworden, nadat ik de laatste 8 rondes nog flink heb lopen fuelsaven omdat ik eigenlijk een ronde te kort kwam door mijn ongeplande vroege pitstop. Had net genoeg gesaved, want ik kwam sputterend de streep over.
Was wel goed om weer eens mee te rijden. Wel jammer dat ik zo vroeg al ver achter lag, en eigenlijk een vrij eenzame race gereden daarna. Volgende keer Summit wat niet echt mijn favo track is. Kijken of ik voor die tijd wat meer met onze alien kan oefenen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik wil ook aanwezig zijn. Al moet ik me denk ik wel gaan haasten.

Maandmeeting op het werk, even langs mijn ouders (gaat inmiddels wel goed, maar mijn pa mag nog geen auto rijden bv).

Ligt eraan hoelang ik dus bij mijn ouders blijf, hoeveel hun te vertellen hebben (alweer, pa zegt alles is goed, maar ik merk dat hij een flinke hersenschudding heeft/gehad), en dan lekker zonder oefening instappen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
FastFred schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:23:
Ik heb zowel de baan als de auto niet. Ik overweeg ze te kopen zodat ik vanavond mee kan rijden, maar wellicht had ik dat wat eerder moeten doen, vorige week was ik ook alleen maar grid vulling omdat ik de baan en de auto niet kende :P
De Ferrari rijdt een stuk beter als de spec racer hoor, dus dat scheelt al een hoop.
Verder heb je ook nog 10 uur om te oefenen als je ze nu koopt :+

Wat is trouwens de truc om goed weg te komen met de Ferrari?
Ik rij altijd stotterend naar voren tot ik een x bij 5000 toeren ben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Denniz0229 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:35:
[...]

De Ferrari rijdt een stuk beter als de spec racer hoor, dus dat scheelt al een hoop.

Nouja, ik voel me toch al niet zo lekker vandaag, kan me ziek melden en naar huis gaan :+

Maar nee, ik ben tegen half 6 pas thuis, incl. boodschappen, koken, eten, afwas, e.d. kan ik incl. de oefensessie ongeveer 2 uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05
[...]
Ja, daar loop ik ook steeds tegenaan. Enige oplossing lijkt om de koppeling 'onnatuurlijk' langzaam op te laten komen. Voor je gevoel rij je dan als een variomatic, maar het lijkt de enige manier om soepel van je plek te komen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Pit limiter aanzetten ;)

Beide GTE auto's hebben een soort launch control als je de pit limiter aan zet. Heeft te maken met Le Mans waar ze geen wielspin mogen hebben in de pitlane.

[ Voor 76% gewijzigd door NickThissen op 03-07-2017 14:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Weet het niet zeker, maar engine mapping kan ook nog dacht ik. Kan ook zijn dat dat IRL zo is, en niet in iracing. Was dacht ik een video van Nickii Thim, dus het kan nog alle kanten op omdat hij allebei doet (over van je hobby je werk maken gesproken :p )

Al moet je dan wel snel terug mappen, en met de pit limiter is het 1x een knopje indrukken, zolang je dat maar voor 60km/u doet.

En wanneer maken deze auto's een staande start? Volgens mij is het altijd rollend wat ze doen. Zolang het maar weg rolt is denk ik de gedachte bij de pitstops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

-PassY- schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:40:
En wanneer maken deze auto's een staande start? Volgens mij is het altijd rollend wat ze doen. Zolang het maar weg rolt is denk ik de gedachte bij de pitstops.
Niet. Ze hebben inderdaad altijd een rollende start, maar bij de pit stops wil je natuurlijk ook zo snel mogelijk weg rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Niellie41 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:57:
[...]

Niet. Ze hebben inderdaad altijd een rollende start, maar bij de pit stops wil je natuurlijk ook zo snel mogelijk weg rijden. ;)
behalve vanavond in race 1 :+

doen we hier ook nog aan verplichte pitstops? want dan moet ik die ook even oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Niellie41 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:57:
[...]

Wielspin = Stop & Go.

Snel ja, maar niet te snel :p Kan me nog een race (blancpain dacht ik) waar ze in de pitstraat allemaal op elkaar knalde omdat het allemaal snel snel snel moest :) Sindsdien moeten de gordels ook in orde zijn voor je in beweging komt.

eigenlijk moet er gewoon 1 grote ESC knop op het dak wat men kan indrukken. Rijder die er in zit lost op, en de nieuwe rijder zit gelijk op de plek. En dan een motor die nooit kan afslaan. Voila, probleem opgelost :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Brandon Weber schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:14:
@ Joep: mooi filmpje, zie dat je map linksboven hebt....is dit een app van iracing zelf of een externe app? Zo ja hoe of waar kan ik die verkrijgen? Wel handig voor het geval je van de baan raakt en terug wilt keren naar de baan om te zien waar andere rijders zich bevinden.
De zaken waar jij op doelt zijn een overlay die ik gebruik voor broadcasts en opnames. Ik zie het niet in de auto en ook niet op mijn schermen ;)
Het programma heet JRT en staat in de topic strart.
idd is de start van heat 1 vanavond staand en dus een uitdaging. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
JoepW schreef op maandag 3 juli 2017 @ 06:27:
Ik heb geen tijd om de GoT skins voor de GTE's op site te zetten die Danny heeft gemaakt. Dus dan maar even hier:

***members only***
Hoe zit het precies met deze skins, moet ik die gewoon in TP uploaden? Je hebt ze namelijk tussen members only tag gezet, maar als ik ze gebruik via TP dan zijn ze door iedereen te downloaden toch (logisch...)?

Trading paints zegt het volgende
Q: Are my paint schemes private if they’re not uploaded to the Showroom?
Paint schemes on the "Your Paints" page are visible only to you -- other users cannot view or download those paint schemes unless you submit them to the Showroom. The only time other drivers will see your paint schemes is if you compete in a race with other drivers, in which case, your custom paint scheme will appear on your iRacing car.
Maar ook dat is dikke onzin toch? Als ik iemand z'n skin kan zien ingame dan heb ik deze fysiek op mijn bak staan, dat kan toch niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandon Weber
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-11-2021

Brandon Weber

Impossible is nothing

@ Joep: aha nu duidelijk, thx, dacht dat je het op je scherm zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alexji schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:12:
[...]

Hoe zit het precies met deze skins, moet ik die gewoon in TP uploaden? Je hebt ze namelijk tussen members only tag gezet, maar als ik ze gebruik via TP dan zijn ze door iedereen te downloaden toch (logisch...)?

Trading paints zegt het volgende

[...]

Maar ook dat is dikke onzin toch? Als ik iemand z'n skin kan zien ingame dan heb ik deze fysiek op mijn bak staan, dat kan toch niet anders.
klopt. Maar er heerst copyright op... moet maar zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
JoepW schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:25:
[...]
klopt. Maar er heerst copyright op... moet maar zo....
Ah, oranje accenten in plaats van de RGB keuze wordt dus niet gewaardeerd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Dit weekend begonnen met wat test rondjes op Lime rock in de MX5. Het is nog flink zoeken en video's bekijken. In eerste instantie probeer ik een beetje te begrijpen in welke versnelling ik ongeveer moet zitten (niet te laag iig ;)). Met de vr bril is het nog best wel even wennen. Eerste keer hield ik het niet langer dan een kwartiertje vol maar het wordt al beter. De beleving is wel intens , soms als de virtuele zon op mijn virtuele armen scheen leek het alsof mijn echte arm zich voorbereiden op een warm gevoel super maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alexji schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:30:
[...]

Ah, oranje accenten in plaats van de RGB keuze wordt dus niet gewaardeerd? :D
Oranje ipv rood is inmiddels mijn kleur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
Retonator schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:02:
Met de vr bril is het nog best wel even wennen. Eerste keer hield ik het niet langer dan een kwartiertje vol maar het wordt al beter. De beleving is wel intens , soms als de virtuele zon op mijn virtuele armen scheen leek het alsof mijn echte arm zich voorbereiden op een warm gevoel super maf.
Inderdaad rustig beginnen en niet proberen door te zetten als je je niet goed voelt!

Afgelopen weekend zat ik een iRacing streamer te kijken (Quirk) die al snel misselijk werd en dan juist met de Indycar (snelle downforce auto) op Laguna (hoogte verschil) met een OSW (zeer krachtig FFB wiel). Die zat dus te kokhalzen in de corkscrew. Zo stom om dat te doen als je nog moet wennen aan VR, laatste keer dat ik zijn stream open ook, wat een mongool. Nu hebben weer 100'den mensen een verkeerd beeld van VR.

Lekker rondjes blijven doen met die MX-5, zodra je het een beetje onder de knie krijgt en een open practice in gaat met andere auto's om je heen is het zo gaaf in VR 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
[...]

Volgens mij zijn de meeste starts met de 488 rollend. Heb ergens gelezen dat je in de pitmode heel erg snel weg kan komen. Moet je hem wel op het juiste moment weer uit zetten natuurlijk :). Nog niet gedaan maar wie weet met wat oefening haha.

Oeps. Iemand had het hier al over lees ik net.

[ Voor 3% gewijzigd door hurp01 op 03-07-2017 19:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
hurp01 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:14:
[...]

Volgens mij zijn de meeste starts met de 488 rollend. Heb ergens gelezen dat je in de pitmode heel erg snel weg kan komen. Moet je hem wel op het juiste moment weer uit zetten natuurlijk :). Nog niet gedaan maar wie weet met wat oefening haha.

Oeps. Iemand had het hier al over lees ik net.
Heb het al geprobeerd en werkt prima.
De truc is om optijd de limiter uit te zetten en dan opletten dat je niet gaat spinnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Wie doet er hier actief IMSA in B series?
Zijn er nog wel bmw,mercs,audis on track, of zit iedereen nu in een ferrari en ford?
Wil e.v.t races meepakken a.s op Canadian mospo maar wel in een Mercs voor Iratings.
Maar als die classes bijna uitgeroeid zijn heeft het geen nut om voor IR te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

knightvision schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:05:
Zijn er nog wel bmw,mercs,audis on track, of zit iedereen nu in een ferrari en ford?
Wil e.v.t races meepakken a.s op Canadian mospo maar wel in een Mercs voor Iratings.
Maar als die classes bijna uitgeroeid zijn heeft het geen nut om voor IR te rijden.
Ik heb tot nu toe alleen maar GTE class gezien, maar ik heb deze week wel overgeslagen omdat Sonoma.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Man wat was dat zweten zeg, zat echt letterlijk overal :+
Koste een hoop moeite om mezelf op de baan te houden en jullie er niet af te rijden.
Vond het wel vet een keer mee te doen, ondanks dat ik overduidelijk nog een hoop trainings uren te gaan heb.
2e race nadat ik weer van de baan gleed maar gestopt, was echt niet uit te houden en anders slaap ik straks totaal niet :9

Als er weer wat voorbij komt wat ik in de portefeuille heb dan doe ik zeker weer mee :)

Voorlopig eerst maar weer met wat langzamere auto's rijden O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Denniz0229 op 03-07-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
leuke races jongens, enkele kleine foutjes gemaakt maar best tevreden over mijn rondetijd

ferrari is in ieder geval een leuke wagen, rijd hard maar wel zeer makkelijk, voelt goed aan en kun je redelijk makkelijk opvangen

mss schaf ik een GT1 aan voor volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit waren weer vermakelijke races!
Ik had het weer naar mijn zin.
En het gevecht met Dirk was fun in R2 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
diknmuis schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:40:

ferrari is in ieder geval een leuke wagen, rijd hard maar wel zeer makkelijk, voelt goed aan en kun je redelijk makkelijk opvangen

mss schaf ik een GT1 aan voor volgende week
Over opvangen gesproken, als ik naar mensen kijk die aan het rijden zijn zie ik vaak bij bv een rechter bocht dat er eerst in gestuurd wordt naar rechts maar vaak komt er dan daarna een kleine stuur beweging naar links. Waar is dit voor overstuur correctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

Phydomir

Dennis

BMW's zul je weinig tegen komen. Die rijden namelijk niet in de IMSA. De Audi en Mercedes zijn redelijk vertegenwoordigd maar de DP wat minder.

http://members.iracing.co...do?&subsessionid=20037250

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Retonator schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:46:
[...]

Over opvangen gesproken, als ik naar mensen kijk die aan het rijden zijn zie ik vaak bij bv een rechter bocht dat er eerst in gestuurd wordt naar rechts maar vaak komt er dan daarna een kleine stuur beweging naar links. Waar is dit voor overstuur correctie?
waarschijnlijk wel, een kleine reactie/automatisme omdat de wagen mss de neiging heeft om uit te breken achteraan of het creëren van een gewichtsverplaatsing

niet veel achter zoeken, zo als ik al zei zal dit een automatisme zijn, doe ik vaak bij de bocht uit komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Yep :)

Probeer er 2 of 3 per week te doen, maar deze week afwezig vanwege Oostenrijkse GP :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heat 2 van gisteravond van mij.
Vanaf 21:22 (of eigenlijk al eerder) mooi laatste deel van het gevecht met Dirk, dat ik helaas door een (tweede) remfout in T3 na tig ronden verlies.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 04-07-2017 16:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:50
Ivm tijd gebrek blijf ik mij dit seizoen alleen focussen op de Porsche 991 cup. Afgelopen week was Watkins Glen aan de beurt, ik vindt dit echt een heel leuk circuit.

Helaas was ik niet zo snel als dat ik zou willen, regelmatig meer dan een seconde achter de snelste mannen. Veel zitten spelen met de setups maar brachten weinig. de eerste twee races waarom daarom ook drama, achterin starten en slecht finishen.

Gisteravond toch maar eens een setup van het iRacing forum geplukt en ik was gelijk een stuk sneller. Eindelijk om 19.45 een nette quallifying op P5. Ga ik de race in begeven de shifters op mijn stuur het! Ik heb magnetic Shifters en de ring waar de magneet in zat van de + hendel brak af... dag resultaat :(

Gelukkig had de persoon die het stuur gemaakt heeft mij er al voor gewaarschuwd dat het kon gebeuren en al paar weken geleden een fix gestuurt (andere combinatie magneten). Die dan maar snel geinstalleerd en om 21.45 nogmaals geprobeerd.

Echt een heerlijke race gehad, start op P3 teruggevallen naar P4 maar de hele race lang nog geen 0.5 seconde van de voorganger af gezeten, heerlijk close racing (met dank aan nieuwe setup was dit mogelijk), helaas zonder succesvolle inhaalactie. Ik kon meekomen met de pace van de iracers met 4500+ irating en dat was een goed gevoel. Doordat P1 en P2 er af vlogen uiteindelijk op P2 gefinished. Ik sta na 3 weken nu 1e!!! in devision 2 dan :) en 5e overall.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Phydomir schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 06:59:
[...]

BMW's zul je weinig tegen komen. Die rijden namelijk niet in de IMSA. De Audi en Mercedes zijn redelijk vertegenwoordigd maar de DP wat minder.

http://members.iracing.co...do?&subsessionid=20037250
Top Merci! ik zal vandaag eens kijken bij trainingsessies wat er allemaal rijdende is....
Zal dan een 1ste IMSA worden....ik kies altijd voor BSS. Echter zit daar geen mospo in dit seizoen.
Edit:

Oh gaaf! ik wist niet eens dat je op voorhand al kan zien wie wat rijdt zonder dat je überhaupt een race start:
Session: 38 driver(s)

Corvette C7 Daytona Prototype : 3 driver(s)
GTE Class : 32 driver(s)
IMSA GT3 : 3 driver(s)

This is a multiclass session.

Een oefensessie die nu gaande is....maar helaas 3 GT3 auto's ;(

[ Voor 24% gewijzigd door knightvision op 04-07-2017 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Dit soort dingen kun je zien met een userscript wat ik ooit gemaakt heb:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3301977.page

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dkEgsJc.png

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 04-07-2017 12:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

NickThissen schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:44:
[...]

Dit soort dingen kun je zien met een userscript wat ik ooit gemaakt heb:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3301977.page

[afbeelding]
Ennnnnn bedanktttttttt. :)

opgelost! ;)

[ Voor 49% gewijzigd door knightvision op 04-07-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickkoole
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
TonCoronel schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:01:
Ivm tijd gebrek blijf ik mij dit seizoen alleen focussen op de Porsche 991 cup. Afgelopen week was Watkins Glen aan de beurt, ik vindt dit echt een heel leuk circuit.

Helaas was ik niet zo snel als dat ik zou willen, regelmatig meer dan een seconde achter de snelste mannen. Veel zitten spelen met de setups maar brachten weinig. de eerste twee races waarom daarom ook drama, achterin starten en slecht finishen.

Gisteravond toch maar eens een setup van het iRacing forum geplukt en ik was gelijk een stuk sneller. Eindelijk om 19.45 een nette quallifying op P5. Ga ik de race in begeven de shifters op mijn stuur het! Ik heb magnetic Shifters en de ring waar de magneet in zat van de + hendel brak af... dag resultaat :(

Gelukkig had de persoon die het stuur gemaakt heeft mij er al voor gewaarschuwd dat het kon gebeuren en al paar weken geleden een fix gestuurt (andere combinatie magneten). Die dan maar snel geinstalleerd en om 21.45 nogmaals geprobeerd.

Echt een heerlijke race gehad, start op P3 teruggevallen naar P4 maar de hele race lang nog geen 0.5 seconde van de voorganger af gezeten, heerlijk close racing (met dank aan nieuwe setup was dit mogelijk), helaas zonder succesvolle inhaalactie. Ik kon meekomen met de pace van de iracers met 4500+ irating en dat was een goed gevoel. Doordat P1 en P2 er af vlogen uiteindelijk op P2 gefinished. Ik sta na 3 weken nu 1e!!! in devision 2 dan :) en 5e overall.
Erg netjes Ton!! _/-\o_ :)F d:)b
afgelopen week zelf ook aan de Porsche meegedaan.
het begon erg slecht voor de eerste race van mij vanaf P8 naar P19 doordat ik bij een crash was betrokken.
daarna een met de Q op P3 gezet en P2 geëindigd, had lekker de smaak te pakken en nog 2 races gedaan
en allebei op P5 geëindigd.

sta nu zelf in division 2 op P114 met 189 punten ( heb alleen Le mans en Watkins gereden)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even vergeten dat het split systeem niet meer zoals vroeger is. Als een race met 8 C7's dus split komen ze alle 8 in de top split. Dat was te merken... Gvd. Weer 100+ iRating kwijt. Van 4600 naar 4200 ofzo in 2 races door mensen die gewoon in rookie thuis horen. Gast was al 3 keer gespind, staat daarna dwars op de baan en gaat gewoon rijden terwijl er een groep aan komt. 4 auto's knallen erop. Uiteraard ben ik weer de enige die niet verder kan :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het wonder is geschied *O*

Na 1227 dagen oftewel 175 weken en 2 dagen oftewel 4 jaar, 4 maanden en 10 dagen, heb ik weer een race gewonnen :D Namelijk de IMSA op Mosport. Wel de bottom split van de 3 maar vraag eens of ik daarom geef :+ :P

Had voorafgaand aan de race ongeveer 15 minuten geoefend en daarbij de auto zeker 5 keer in de muur gezet. Maarja, las laatst iemand hier weer zeggen dat dat het ook wel extra spannend maakt en zoveel kansen krijg ik niet om te racen dus toch maar de Q gejoined.

Gekwalificeerd als 2e en kwam bij de start redelijk weg. Kon met P1 een gaatje slaan naar P3 en na een ronde of 5 zelfs de leiding overnemen op het achterste rechte stuk na een goede exit uit Moss. Daarna tot aan de pitstops aan de leiding gelegen met P2 binnen een seconde achter me. Vlak voor de pitstops kwamen we verkeer tegen en terwijl ik me er door heen worstelde pitte P2 voor brandstof. Ik dacht dat ik de race had weggegeven want ik verloor veel tijd tussen de achterblijvers. Op een gegeven moment kwam ik er toch langs en toen nog een snelle lap neer kunnen zetten. Pits ingedoken en ik moest ongeveer 20 liter bijtanken om het einde te halen volgens DRE. Gegaan voor 20 (normaal neem ik altijd een litertje of 2 speling) want ik dacht met een snelle pitstop P1 te kunnen pakken.

Na 2 rondes normaliseerde de stand zich weer en bleek ik inderdaad P1 te rijden *O* Helaas was P2 wel een pak sneller maar bij het ingaan van the esses vergalloppeerde hij zich en raakte de muur. Ik dacht dat ik home free was maar de nieuwe P2 kwam ook met rasse schreden dichterbij en zou me ongeveer 4 rondes voor het einde bijhalen in dit tempo. Ik gooide mijn tempo wat omhoog maar kwam er al snel achter dat mijn fuel critical was, dus terwijl ik snel probeerde te zijn moest ik ook fuelsaven. Dat saven ging me goed af maar de rondetijden hadden er wel onder te lijden. Met nog 4 rondes te gaan zat hij inderdaad op mijn staart maar bij het uitkomen van Moss spinde hij. Ik had toen 8 seconden op P2 en toen gecontroleerd de race uitgereden. Zo blij als een klein kind :D

Helaas bij het inhalen van de achterblijvers 1 tik gekregen (4x) anders was het ook nog een cleane race geweest. Zit nu wel weer boven de 2000 iRating en mijn eerste win sinds mijn dochtertje geboren is :D

http://members.iracing.co...ssionType=TargetedSession

Mocht je je echt stierlijk vervelen, ik heb het ook naar Twitch gestreamd:

[Video: https://www.twitch.tv/videos/156609311]

Jeej :D *O*

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Mooie race report. Ik begin zelf steeds meer te wennen aan vr. Normaal heb ik een bril voor het auto rijden maar in vr is zonder gunstiger.

Ik heb nog heel veel te leren snelste rondje Lime rock in de MX5 is nu 1:04 dat moet eerst maar eens naar de 1:02 en dan onder de minuut. Vooral de esses en west bend zorgen voor problemen. De eerst neem ik veel te ruim. En bij de laatste veel onderstuur waardoor ik vaak rechtdoor vlieg.

Rustig met het gas pedaal werken scheelt ook.

Nog 1 vr vraagje wat ik ook doe qua instelling maar ik kom niet boven 89 FPS uit terwijl alles op nolimit staat is dit een vsync van de vive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dank je :)
Ik heb nog heel veel te leren snelste rondje Lime rock in de MX5 is nu 1:04 dat moet eerst maar eens naar de 1:02 en dan onder de minuut. Vooral de esses en west bend zorgen voor problemen. De eerst neem ik veel te ruim. En bij de laatste veel onderstuur waardoor ik vaak rechtdoor vlieg.

Rustig met het gas pedaal werken scheelt ook.
Jup, veel oefenen. Klinkt flauw, is wel waar.
Nog 1 vr vraagje wat ik ook doe qua instelling maar ik kom niet boven 89 FPS uit terwijl alles op nolimit staat is dit een vsync van de vive?
Dat klopt. Dat heeft de Rift ook (kijk maar naar mijn Twitch stream, linksbovenin). Dat hoort zo, dat is namelijk de refreshrate van de panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:49
Beste racers, ik heb het afgelopen half jaar veel assetto corsa gespeeld en daarna een poosje rfactor2. Het zijn 2 hele verschillende games. Nu heeft assetto corsa meer auto's en mooiere circuits en rijdt verder prima. Bij rfactor2 heb ik meer gevoel van de auto en de fbb vindt ik beter. Ook is de pit limiter en pit reqeust wel erg gaaf.

Ik heb afgelopen half jaar 300 uur in assetto en de laatste 2 maand 210 uur in rfactor2 zitten. Ik reed mee aan online kampioenschappen.

Nu wil ik eigenlijk wel iracing proberen maar schijnt erg duur te zijn. En mijn vraag is eigenlijk wat is nou beter in iracing dan in de spellen die ik speel en wat zijn de nadelen?

Wat ik eigenlijk wel erg vet vindt om te doen zijn skins maken voor auto's kan dat ook in iracing?

En me laatste vraag zijn er plekken vrij voor de online kampioenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Retonator schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:50:

Aanvulling op arfman; Speel een beetje met de graphics settings binnen iRacing. Sommige dingen zie je helemaal niet, maar hebben wel een enorme impact op je systeem (object details etc.). Misschien ook een tip om SteamVR Beta te installeren. Hierin kun je de SuperSampling aanpassen als je een high-end systeem hebt. Dat betekent eigenlijk, dat de resolutie hoger wordt berekent dan de panelen zijn, wat ervoor zorgt dat het allemaal wat scherper eruit ziet. Bij de ene game is het een wereld van verschil, bij de andere merk ik er niets van. Installeer ook gelijk advanced settings, zodat je ook wat meer handige instellingen kan aanpassen.

*Installeer ook gelijk ReVive (Zodat je rift games kan spelen)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
Arfman schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:13:
Het wonder is geschied *O*

Na 1227 dagen oftewel 175 weken en 2 dagen oftewel 4 jaar, 4 maanden en 10 dagen, heb ik weer een race gewonnen :D Namelijk de IMSA op Mosport. Wel de bottom split van de 3 maar vraag eens of ik daarom geef :+ :P

Had voorafgaand aan de race ongeveer 15 minuten geoefend en daarbij de auto zeker 5 keer in de muur gezet. Maarja, las laatst iemand hier weer zeggen dat dat het ook wel extra spannend maakt en zoveel kansen krijg ik niet om te racen dus toch maar de Q gejoined.

Gekwalificeerd als 2e en kwam bij de start redelijk weg. Kon met P1 een gaatje slaan naar P3 en na een ronde of 5 zelfs de leiding overnemen op het achterste rechte stuk na een goede exit uit Moss. Daarna tot aan de pitstops aan de leiding gelegen met P2 binnen een seconde achter me. Vlak voor de pitstops kwamen we verkeer tegen en terwijl ik me er door heen worstelde pitte P2 voor brandstof. Ik dacht dat ik de race had weggegeven want ik verloor veel tijd tussen de achterblijvers. Op een gegeven moment kwam ik er toch langs en toen nog een snelle lap neer kunnen zetten. Pits ingedoken en ik moest ongeveer 20 liter bijtanken om het einde te halen volgens DRE. Gegaan voor 20 (normaal neem ik altijd een litertje of 2 speling) want ik dacht met een snelle pitstop P1 te kunnen pakken.

Na 2 rondes normaliseerde de stand zich weer en bleek ik inderdaad P1 te rijden *O* Helaas was P2 wel een pak sneller maar bij het ingaan van the esses vergalloppeerde hij zich en raakte de muur. Ik dacht dat ik home free was maar de nieuwe P2 kwam ook met rasse schreden dichterbij en zou me ongeveer 4 rondes voor het einde bijhalen in dit tempo. Ik gooide mijn tempo wat omhoog maar kwam er al snel achter dat mijn fuel critical was, dus terwijl ik snel probeerde te zijn moest ik ook fuelsaven. Dat saven ging me goed af maar de rondetijden hadden er wel onder te lijden. Met nog 4 rondes te gaan zat hij inderdaad op mijn staart maar bij het uitkomen van Moss spinde hij. Ik had toen 8 seconden op P2 en toen gecontroleerd de race uitgereden. Zo blij als een klein kind :D

Helaas bij het inhalen van de achterblijvers 1 tik gekregen (4x) anders was het ook nog een cleane race geweest. Zit nu wel weer boven de 2000 iRating en mijn eerste win sinds mijn dochtertje geboren is :D

http://members.iracing.co...ssionType=TargetedSession

Mocht je je echt stierlijk vervelen, ik heb het ook naar Twitch gestreamd:

[video]

Jeej :D *O*
Profi @Arfman _/-\o_

Heb je Twitch ff bekeken en zag er strak uit. Incidentje kon je weinig aan doen.

Hoe heet de voice software ook al weer die je gebruikt en ben je er een beetje tevreden over?

Misschien ga ik het ook maar eens uitproberen dan.

Nogmaals gefeliciteerd met je overwinning.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Er is een nieuwe versie van de JJ Spotter Pack!
This update contains... new stuff. 150+ new clips, deepening the sound pool for an even more random experience.
http://dwarehouse.com

Edit: en ja, hij werkt ook heel goed voor road racing. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Niellie41 op 05-07-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 21:59
Ik gebruik graag de JJ Spotter Pack, veel beter dan de default, dus blij met de update. Maar... 'we' moeten als road community toch eens werken aan een iets meer road-focused spotter. Liefst met een Brits accent. Zou eigenlijk een gofundme moeten komen zodat we Wil van Racespot kunnen inhuren en er zitten vast wel audio engineers op het iRacing forum die dat in elkaar kunnen sleutelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
KevinSetz schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:25:
Nu wil ik eigenlijk wel iracing proberen maar schijnt erg duur te zijn. En mijn vraag is eigenlijk wat is nou beter in iracing dan in de spellen die ik speel en wat zijn de nadelen?

Wat ik eigenlijk wel erg vet vindt om te doen zijn skins maken voor auto's kan dat ook in iracing?

En me laatste vraag zijn er plekken vrij voor de online kampioenschappen?
iracing is idd niet goedkoop, al maak je het zo duur als jezelf wil
het voordeel van iracing is dat gans het online gebeuren doorgaans een betere beleving is, nadeel is dat je bvb niet eens race offline kunt rijden met AI

er is een compleet aparte app/programma dat draait rond skins, trading paints

iracing is één groot online kampioenschap op zich, er zijn seasons waarin je kunt rijden, verschillende leagues...

@Arfman proficiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

gtrNL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:27:
Ik gebruik graag de JJ Spotter Pack, veel beter dan de default, dus blij met de update. Maar... 'we' moeten als road community toch eens werken aan een iets meer road-focused spotter. Liefst met een Brits accent. Zou eigenlijk een gofundme moeten komen zodat we Wil van Racespot kunnen inhuren en er zitten vast wel audio engineers op het iRacing forum die dat in elkaar kunnen sleutelen.
Behalve een brits accent, wat zou de spotter nog kunnen doen om het meer road-focused te maken?
Niet meer aangeven wanneer er een auto naast je zit? ;)

Er was iemand begonnen aan een Smedley spotter pack.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 05-07-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 00:10
Niellie41 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:45:
[...]

Behalve een brits accent, wat zou de spotter nog kunnen doen om het meer road-focused te maken?
Niet meer aangeven wanneer er een auto naast je zit? ;)

Er was iemand begonnen aan een Smedley spotter pack.
Ik zeg Leena Gade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik zag dat ik nog niet het laatste nieuws van NEO had gepost.

Afbeeldingslocatie: https://www.neo-endurance.com/wp-content/uploads/2017/06/NES4-schedule-graphic.jpg

Een tijdje terug hadden wij al de kalender voor seizoen bekend gemaakt. Nu hebben wij ook de klassen en auto's voor seizoen 4 aangekondigd:

Prototype
HPD ARX-01c

GT
Ford GT
Ferrari 488

Zoals je ziet gaan we dit seizoen van 3 naar 2 klassen. Dit komt omdat de GT3 en GTE auto's te veel overlap hebben, zelfs met 50 kg ballast voor de GT3 auto's. Omdat de Porsche Cup auto al in DGFX wordt gebruikt, hebben we besloten om twee klassen te gaan gebruiken. Voordeel: meer deelnemers in de klasse zelf en hierdoor meer potentiële gevechten voor het gehele veld. :)

Maar in de IMSA WeatherTech serie rijden ze ook met GTLM en GTD (GT3) samen!
Dat klopt, maar in real life hebben de GTD auto's 50 kg ballast en 50 pk minder. Daarnaast rijden ze ook nog op spec Continental banden, die langzamer zijn dan de Pirelli's die in Blancpain GT Series worden gebruikt. Hierdoor is er een beter balans in de real life IMSA serie.

In iRacing kunnen we alleen ballast toevoegen en dat heeft helaas niet genoeg effect gehad. We wilden ook niet meer ballast gaan toevoegen.

In ander nieuws:
We hebben een unieke prijs voor de kampioenen.

Eigenlijk wilde ik graag een ladder structuur opzetten samen met GES en DGFX. In het echt heb je nu ook de Le Mans Cup (GT3 en LMP3) > ELMS (LMP2, LMP3, GTE) > WEC/Le Mans (LMP1, LMP2, GTE).

Helaas is GES nu weg gevallen en blijft DGFX over.
https://www.neo-endurance.com/neo-partners-with-dgfx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

hurp01 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:53:
[...]

Profi @Arfman _/-\o_

Heb je Twitch ff bekeken en zag er strak uit. Incidentje kon je weinig aan doen.

Hoe heet de voice software ook al weer die je gebruikt en ben je er een beetje tevreden over?

Misschien ga ik het ook maar eens uitproberen dan.

Nogmaals gefeliciteerd met je overwinning.
Dank! De voice software is https://voiceattack.com/ en daarin heb ik dan weer een plugin geïnstalleerd genaamd The Digital Race Engineer (http://theawe.dk/dre/). In mijn optiek onmisbare software als je in VR rijdt. Als ik had moeten klooien met de muis om de fuel in te stellen was ik of meer tijd kwijt geweest in de pits, of ik had teveel meegenomen (want weet ik veel hoeveel brandstof ik nog nodig had) en had ik dus niet gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 15:17
Hallo, Ik wil me graag even voorstellen.
Ik ben hier op het forum PresidentSkroob en heb sinds dit weekend gebruikgemaakt van een actie op Steam waarbij ik slechts € 27,99 een heel jaar gebruik kan maken van iracing. Dat vond ik wel een mooie deal in plaats van € 99,00.
In een ver verleden al eens gebruik gemaakt van iracing onder een ander account, maar door tijdgebrek (kleine kinderen) er de brui aan gegeven. Toch blijft het online racen toch trekken. Na een poosje Project Cars (Fomula Rookie) en de aanschaf van een tweedehands Logitech G27 toch maar aan de slag.
Even wat ingelezen qua juiste FOV-setting met mijn 24" monitor (fov 45 nu) en wat rondjes gedaan met de MX5 op Lime Rock Park... na een avondje test kom ik toch al tot 59.133. Lijkt me niet verkeerd als start...

Ik heb als doel vooral veel fun hebben en clean racing. Mijn voorkeur ligt bij de lagere open single seater klasse, dus waarschijnlijk wordt dat de Skip Barber Formula klasse... soms, als tijd het toelaat een officieele race en daarna zien we wel!

tot ziens op de tracks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
Arfman schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:28:
[...]

Dank! De voice software is https://voiceattack.com/ en daarin heb ik dan weer een plugin geïnstalleerd genaamd The Digital Race Engineer (http://theawe.dk/dre/). In mijn optiek onmisbare software als je in VR rijdt. Als ik had moeten klooien met de muis om de fuel in te stellen was ik of meer tijd kwijt geweest in de pits, of ik had teveel meegenomen (want weet ik veel hoeveel brandstof ik nog nodig had) en had ik dus niet gewonnen.
Heb jij van beide de volledige software of alleen van DRE

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Arfman schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:28:
[...]

Ik heb beide ook, en ik heb geen VR bril op mijn hoofd, ik vind het zo heerlijk dat je met je stem door de black boxen heen kan gaan. Je banden alleen aan de linker kant kan wisselen en omgekeerd. Fuel kan instellen etc etc etc zonder op knoppen te hoeven drukken.

Alleen het programma Voice Attack is ook voor andere spellen te gebruiken. The Digital Race Engineer is een plugin die draait in Voiceattack.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PresidentSkroob schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:39:
Hallo, Ik wil me graag even voorstellen.
Ik ben hier op het forum PresidentSkroob en heb sinds dit weekend gebruikgemaakt van een actie op Steam waarbij ik slechts € 27,99 een heel jaar gebruik kan maken van iracing. Dat vond ik wel een mooie deal in plaats van € 99,00.
In een ver verleden al eens gebruik gemaakt van iracing onder een ander account, maar door tijdgebrek (kleine kinderen) er de brui aan gegeven. Toch blijft het online racen toch trekken. Na een poosje Project Cars (Fomula Rookie) en de aanschaf van een tweedehands Logitech G27 toch maar aan de slag.
Even wat ingelezen qua juiste FOV-setting met mijn 24" monitor (fov 45 nu) en wat rondjes gedaan met de MX5 op Lime Rock Park... na een avondje test kom ik toch al tot 59.133. Lijkt me niet verkeerd als start...

Ik heb als doel vooral veel fun hebben en clean racing. Mijn voorkeur ligt bij de lagere open single seater klasse, dus waarschijnlijk wordt dat de Skip Barber Formula klasse... soms, als tijd het toelaat een officieele race en daarna zien we wel!

tot ziens op de tracks!
Welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
hurp01 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Heb jij van beide de volledige software of alleen van DRE
Om DRE te kunnen draaien heb je de volledige versie nodig, Voiceattack kost 10 dollar en DRE kost 23 dollar.

Zou zeggen probeer eerst de gratis versie van Voiceattack, kan ik wel een profile met wat basic dingetjes die je kan gebruiken in Iracing maken.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Mijn eerst IMSA race gereden met GT3, als derde van de vier gestart en gefinisht, enkele kleine foutjes maar niks erg. De 2 GT3's voor mij waren divisie 1 en ik 4. Twaalfde plaats algemeen van de 21 en toch krijg ik -1 irating. Iemand met dezelfde irating in GTE, ook divisie 4 die achter mij eindigt krijgt +3 8)7

Of wordt er enkel rekening gehouden per klasse?

http://members.iracing.co...id=20071944&custid=267975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Alleen binnen je eigen class natuurlijk. Het iRating systeem is een zero-sum systeem, de totale iRating van iedereen wordt gewoon herverdeeld. Je wint een klein beetje iRating van degene die op P4 eindigt, maar verliest iRating van degene die op P2 en P1 eindigen. Netto is dat in dit geval -1 helaas. Een P3 achter deze twee mensen is in principe prima, maar je wint niks omdat er maar 4 mensen waren. Je hebt dus maar 1 iemand verslagen eigenlijk.

Het systeem werkt helaas niet zo goed als er maar zo weinig mensen mee doen. Als er nog 10 mensen achter je gefinished waren had je vast veel meer gewonnen (afhankelijk van hun iRating), maar als die 10 mensen daadwerkelijk mee hadden gedaan was je waarschijnlijk ook geen 3e geworden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Wat is het nut dan van multiclass? Dan had ik beter ook GTE gereden, het is nu al een GTE festijn en dat wordt enkel aangemoedigd. Overall klassering zou toch ook rekening mee gehouden moet worden. Het maakt dus geen reet uit als je constant bent en er een heel aantal mensen van een snellere klasse achter je eindigen. 8)7

Als ik kijk naar GTE ging mij dat +34 opgeleverd hebben. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

diknmuis schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:56:
Overall klassering zou toch ook rekening mee gehouden moet worden.
Nee? Want dan zouden GT3 rijders alleen maar iRating verliezen omdat ze altijd achter de DP's en GTE's eindigen? Alle klassen zijn gelijkwaardig in een multi class race.
Als ik kijk naar GTE ging mij dat +34 opgeleverd hebben. :F
Hoe kom je aan dit getal dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 05-07-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Niellie41 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:57:
Er is een nieuwe versie van de JJ Spotter Pack!

[...]

http://dwarehouse.com

Edit: en ja, hij werkt ook heel goed voor road racing. ;)
Nice thx for the tip! even the cuss pack downloaden! ;)
Alleen mag het vanmij wel zonder dat radio noise geluid. Ik heb die stem liever clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Niellie41 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:03:
[...]

Nee? Want dan zouden GT3 rijders alleen maar iRating verliezen omdat ze altijd achter de DP's en GTE's eindigen? Alle klassen zijn gelijkwaardig in een multi class race.

[...]

Hoe kom je aan dit getal dan?
Iemand die net voor mij eindigt met dezelfde irating en ook divisie 4, mijn rondetijden zijn ook gelijk aan hem. Natuurlijk een speculatie, een wedstrijd moet altijd gereden worden, het vel van de beer ... :P

Dat er in eerst instantie gekeken wordt naar je klasse kan ik begrijpen maar als je hoger eindigt dan snellere jongens uit een snellere klasse zou je toch een extraatje moeten krijgen als beloning voor het constant en netjes rijden, kon ik evengoed een donut gedraaid hebben in mos corner :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

PatrickPost1972 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:41:
[...]

Ik heb beide ook, en ik heb geen VR bril op mijn hoofd, ik vind het zo heerlijk dat je met je stem door de black boxen heen kan gaan. Je banden alleen aan de linker kant kan wisselen en omgekeerd. Fuel kan instellen etc etc etc zonder op knoppen te hoeven drukken.

Alleen het programma Voice Attack is ook voor andere spellen te gebruiken. The Digital Race Engineer is een plugin die draait in Voiceattack.
Oh ik heb ook geen VR maar die 2 tools zijn nieuw voor mij !
werkt dit echt goed?
Kost het niet veel geheugen of iets?
Begrijpt de tool direct wat je zegt? of is het net zo als bij mobielen dat je echt het perfect bijna moet zeggen.
Wat zeg je b.v als je 25 kilo bij wilt tanken? of Vervang alleen de rechterbanden als command?
(uiteraard engels) :) Doet hij dit altijd goed zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als je de stemherkenning in Windows traint (duurt een kwartier ongeveer) dan werkt het heel erg goed.

Tanken is set fuel to 30 (30 liter bijtanken). Alleen rechterhanden weet ik niet maar ook dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

diknmuis schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:25:
[...]

Iemand die net voor mij eindigt met dezelfde irating en ook divisie 4, mijn rondetijden zijn ook gelijk aan hem. Natuurlijk een speculatie, een wedstrijd moet altijd gereden worden, het vel van de beer ... :P
In welke divisie je zit heeft niets mee te maken. De punten is alleen afhankelijk van je iRating.
In het algemeen verlies je iRating als je in de onderste helft van het veld finisht en win je als je in de bovenste helft finisht. Hoe veel je dan wint of verliest, ligt aan hoe veel iRating je hebt tov de mensen om je heen.
Het is vrij moeilijk om goed uit te leggen, maar kort: kijk niet te veel naar iRating per race, maar over een bijv. een week of twee.
Dat er in eerst instantie gekeken wordt naar je klasse kan ik begrijpen maar als je hoger eindigt dan snellere jongens uit een snellere klasse...
Nee, want bij multi class racing heb je meerdere races tegelijk. Andere klassen tellen niet meer voor jou race.
...zou je toch een extraatje moeten krijgen als beloning voor het constant en netjes rijden, kon ik evengoed een donut gedraaid hebben in mos corner :+
En daar is SR voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Niellie41 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:08:
[...]

In welke divisie je zit heeft niets mee te maken. De punten is alleen afhankelijk van je iRating.
In het algemeen verlies je iRating als je in de onderste helft van het veld finisht en win je als je in de bovenste helft finisht. Hoe veel je dan wint of verliest, ligt aan hoe veel iRating je hebt tov de mensen om je heen.
Het is vrij moeilijk om goed uit te leggen, maar kort: kijk niet te veel naar iRating per race, maar over een bijv. een week of twee.

[...]

Nee, want bij multi class racing heb je meerdere races tegelijk. Andere klassen tellen niet meer voor jou race.

[...]

En daar is SR voor. ;)
Er is toch in de eerste plaats een algemene uitslag? Die moeten ze dan afschaffen. Het gaat mij niet om die enkele puntjes irating hoor. Maar wat is het nut dan om bvb. nog GT3 te rijden in IMSA, buiten het feit dat ik op mijn sokken kan rijden en ondertussen de krant lezen want het maakt toch geen moer uit.

Waarschijnlijk heb ik te lang in het rallywereldje vertoeft waar een algemene uitslag wel belang had, zeker wanneer je sneller was dan iemand met een snellere wagen.

Soit ipv de underdog te zijn zullen we maar de grote massa volgen en dan ook GTE rijden.

Pagina: 1 ... 109 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies