iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 105 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:14
Gogol schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:52:
[...]

Op het iRacing forum wordt door de autoriteiten op dat gebied, Sohn, Jansen van Rensburg, toch de grote Mige aangeraden omdat deze wat meer demping geeft en de kleine wat onrustiger is. De grote zou de realiteit meer benaderen.
Yup, dat is dus het verschil. "weight feel" noemde hij het. En dat is dus voorkeur en anders qua software te regelen, dat is het mooie aan dit spul.

Tijdens de BBQ bij @JoepW maar even vergelijken met de 28Nm versie dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
TecTo schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:09:
[...]
Inmiddels aan het bedenken hoe de heusinkvelds.... op een wheelstand tot hun recht komen. Zo niet dan zijn er altijd nog andere opties in de toekomst en heb ik alvast een paar top pedalen.
Je zal de wheelstand aan de vloer moeten verankeren en de stoel aan de wheelstand.
Kijk anders eens naar deze video en het voetenwerk: https://youtu.be/hn2cDvTq-cc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gogol schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:02:
[...]

Je zal de wheelstand aan de vloer moeten verankeren en de stoel aan de wheelstand.
Kijk anders eens naar deze video en het voetenwerk: https://youtu.be/hn2cDvTq-cc
Ik ken die rig ergens van :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Man, ik kan mn heusinkvelds maar op 50-60% kalibreren omdat ik anders ook de flex van mijn stoel rugleuning moet meenemen (ik heb nu gewoon een degelijke autostoel) als je dat op een wheelstand legt dan ben je volgens mij heel hard de sjaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Scr33x0r schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:52:
Man, ik kan mn heusinkvelds maar op 50-60% kalibreren omdat ik anders ook de flex van mijn stoel rugleuning moet meenemen (ik heb nu gewoon een degelijke autostoel) als je dat op een wheelstand legt dan ben je volgens mij heel hard de sjaak..
Maak je ook dit seizoen video's voor de skip of was dat eenmalig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Alexji schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:10:
[...]

Maak je ook dit seizoen video's voor de skip of was dat eenmalig?
Ik zou zeggen: "Subscribe" :D

YouTube: Arjan de Vreede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:56

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TecTo schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:59:
.....
Vanaf welke licentie mag je de auto tunen?
Tunen?
Ik hoop dat je bedoelt 'afstellen / setups maken en wijzigen'.
Want tunen lees ik als meer vermogen erop zetten en dat kan gelukkig niet in iRacing.
Je kan enkel en alleen zaken aan de setup van autos wijzigen die in real life ook mogelijk zijn aan de autos en vaak ook nog met de restricties die bij bepaalde race series in rl gelden.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Bedank voor de wijze raad. Wellicht is de V3 fanatec een betere optie.

Heel ander verhaal. Zojuist de Ruf rt 12r gekocht maar het dashboard is ruk. Zie geen versnellingen en de optie in iracing is een klein schermpje links onder. Kwam ik bij JRT maar dan draait iracing in een window.

@JoepW, vergeef me de term. Ben niet echt een auto freak en leer nog elke dag hier op het forum.

[ Voor 14% gewijzigd door TecTo op 13-06-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
TecTo schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:50:

Heel ander verhaal. Zojuist de Ruf rt 12r gekocht maar het dashboard is ruk. Zie geen versnellingen en de optie in iracing is een klein schermpje links onder. Kwam ik bij JRT maar dan draait iracing in een window.

@JoepW, vergeef me de term. Ben niet echt een auto freak en leer nog elke dag hier op het forum.
shift + [
of
shift + ]
ga je hoger en lager zitten

[ of ] verder van het stuur of dichterbij

verplicht kijkvoer: YouTube: Sim Racing 101 : Field of View - Seeing is Believing (Ep7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Denniz0229 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:57:
[...]

shift + [
of
shift + ]

verplicht kijkvoer: YouTube: Sim Racing 101 : Field of View - Seeing is Believing (Ep7)
Die commando's ken ik.

Er zit niet meer dan een kleine km teller in de Ruf en dat vind ik niet fijn rijden want controleer met regelmaat visueel in welke versnelling ik rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
TecTo schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:04:
[...]

Die commando's ken ik.

Er zit niet meer dan een kleine km teller in de Ruf en dat vind ik niet fijn rijden want controleer met regelmaat visueel in welke versnelling ik rij.
je kan dat vakje links onder ook verplaatsen.
alt + K

verder lijkt het mij dat je vrij snel op gevoel in de goede versnelling moet zitten en pas na een vergissing of incident even moet kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

shift + [
of
shift + ]

In de Topic Start staat uitgelegd hoe je per auto je stoel vortueel kan verstellen met de camera tool. Dit in plaats van omhoog of omlaag kijken met shift blokhaak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
[...]

shift + [
of
shift + ]

Neeeee!
Shift + blokhaken is de kijkhoek omhoog of omlaag veranderen.
Blokhaken is de field of view veranderen.

Het lijkt misschien alsof je verplaatst maar dat is niet het geval en dit moet je ook echt niet gebruiken als vervanging voor verplaatsen. Zoals Joep zegt, je kan je gewoon daadwerkelijk verplaatsen (kost ietsje meer moeite maar dan klopt het wel).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Denniz0229 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:26:
[...]

je kan dat vakje links onder ook verplaatsen.
alt + K
Krijg het niet voor elkaar. Vakje blijft op zijn plaats. Sorry is gelukt, vanaf nu even radio stilte.

[ Voor 9% gewijzigd door TecTo op 13-06-2017 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Zojuist een dra-ma-tische race gereden met de Ferrari 488 op Suzuka (GTE Challen ... ehh IMSA). P8 gekwalificeerd, 2e ronde een tikje uitgedeeld en teruggevallen naar P15 ofzo. Ronde daarna hang ik hem in de muur na Degner en maar een tow genomen. Kom terug in de pits, geen schade ... 8)7

Toch maar doorgereden voor de oefening en omdat ik toch niks anders te doen had. Lekker stukje rijden helemaal alleen totdat ik een blauwe vlag kreeg voor de leiders (die waren een seconde per ronde sneller). DRE vertelde me al dat ik in het pitwindow zat dus om het mezelf niet te moeilijk te maken de pits ingedoken .. te hard. Grmbl. 15S stop & go die ik meteen kon indienen. Hmm, waarom duurt de pitstop toch zo lang ... na de tow stonden de banden weer aan 8)7 dus met 4 nieuwe banden de pits uit en het gevecht voor P9 in de race gadegeslagen (reed er een seconde achter).

Blijkbaar is het mijn dag echt niet want ik zag de witte vlag wel in de linkerbovenhoek maar dacht op de een of andere manier dat die alvast voor de volgende ronde was .. niet dus, en ik knal op s/f vol op iemand die al gestopt was 8)7

15 incs :') Ik ga nu even in een hoekje zitten huilen, dank u voor het meelezen :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Oh ik heb eerder vandaag ook een race gedaan met de Ferrari op Suzuka en bij mij ging het wel lekker.

Niet zo'n bijzonder goede kwalificiatie, P12 in de top split. Daarna lekker clean kunnen racen en een paar mooie inhaal acties kunnen doen. Ik moet nog wel leren wegrijden na de pitstop want dat verprutste ik een beetje, ik was ook de pit entry vergeten te oefenen en dat ging ook bijna fout :D

Video van de race:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

Phydomir

Dennis

Linc schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 01:30:
Oh ik heb eerder vandaag ook een race gedaan met de Ferrari op Suzuka en bij mij ging het wel lekker.
Dan had je een betere race dan ik.
Uiteindelijk toch in de Ford gestapt omdat ik na 3 rondjes in de Ford al sneller was dan in de Ferrari na 50 rondjes. Had ook veel meer vertrouwen in de Ford. Ook als 12e gestart toen in ronde 4 er auto's over dwars in spoon stonde. Ik wil er rustig omheen, achter me had meer haast en tikte me rond. Schade aan de achtervelugel dus ook tempo weg en uitgereden op P15.

Race had wel een belachelijke SoF. Bijna 5000 8)7

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
@Linc Mooie race! Beelden zien er heel soepel uit met de rift. Zou je een foto van je graphic's in iracing willen maken zodat ik eens kan kijken of ik nog wat moet wijzigen? Ros wil nog wel eens droppen bij mij. Met een 1070 hoeft dit volgens mij niet het geval te zijn bij mij.

Alvast bedankt 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

derx666

mecker ende blaet

TecTo schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:50:
Je kunt dan beter doorsparen voor een stevige rig en dan de heusinkvelds kopen of de fanatec csl pedalen met loadcell pakken. Die v3 zijn niet beter, zien er alleen fancy uit en hebben allerlei opties waar je niks aan hebt die een berg geld kosten.
Heusinkvelds op een playseat gaat em iig niet worden als je niet wilt dat je rig breekt tijdens het remmen. Toen ik mijn pedalen bij heusinkveld opgehaald heb zag ik hoever een Obutto R3volution doorboog tijdens het remmen, en die playseat is een he stuk minder sterk.
Je kunt ook zelf iets bouwen natuurlijk, heb ik uiteindelijk ook gedaan en het enige beetje flex zit in de stoel, en gelukkig kan die wel wat hebben.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb de Obutto enigszins versterkt. En nog buigt het een beetje door. En natuurlijk zit er ook nog flex in mijn luxe (niet keiharde) stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
@derx666. Het is niet een kwestie van door sparen maar gebrek een ruimte om een stevige rig te bouwen in vaste opstelling. Vandaar dat de Heusinkveld momenteel geen optie is.

Lees wel veel positieve berichten over de clubsport V3 pedalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

hurp01 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:51:
@Linc Mooie race! Beelden zien er heel soepel uit met de rift. Zou je een foto van je graphic's in iracing willen maken zodat ik eens kan kijken of ik nog wat moet wijzigen? Ros wil nog wel eens droppen bij mij. Met een 1070 hoeft dit volgens mij niet het geval te zijn bij mij.

Alvast bedankt 👍
Alstu:

Afbeeldingslocatie: http://www.slobmotorsport.nl/iracing/20170614091736_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:11
Alstu:
Volgens dat screenshot draait jou rift op 59,59hz? zou dit niet 90hz moeten zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
is niet rift is sherm, rift is eigenlijk een extra monitor dit slaagt op de mirror die de rift geeft

pfff zou met die settings niet kunnen rijden shadows uit onder cars stoort me al omdat ik dan gevoel krijg dat ik naar zwevende auto's zit te kijken .

[ Voor 43% gewijzigd door dabelg op 14-06-2017 09:40 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Vraagje: Ik had d.m.v. ALT-K de on-screen info-boxen (zoals F3 en delta/split) in de buitenhoeken van mn linker en rechter scherm gezet, maar na een re-install van iRacing afgelopen weekend krijg ik die boxen niet meer op mn linker en rechter scherm maar kan ik deze alleen verplaatsen op het middelste scherm... Enig idee wat ik hieraan kan doen?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Setiing in app.ini (staat natuurlijk in de topic start welke je moet hebben) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb die maar even overgenomen, had framedrops bij de Senna S op Suzuka, nu opgelost. Wel grandstands en crowds weer op Low gezet, anders is het echt een kale bende :P Ook Shadow Maps op cars + tracks, nog steeds overal 90FPS in een practice sessie d:)b (6600K @ 4.4 GHz + GTX1070)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Iemand hier een idee over streamen, 144hz triple monitor setup enzo? :D En dan het liefst in een dual pc setup?

[ Voor 21% gewijzigd door Scr33x0r op 14-06-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

TecTo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:46:
@derx666. Het is niet een kwestie van door sparen maar gebrek een ruimte om een stevige rig te bouwen in vaste opstelling. Vandaar dat de Heusinkveld momenteel geen optie is.

Lees wel veel positieve berichten over de clubsport V3 pedalen.
Serieus, pak de goedkopere csl met loadcell en spaar de rest. De hal sensors voor gas en clutch zijn on betrouwbaarder dan potmeters en ook minder lineair. Niemand die net 400 euro heeft uitgegeven zal willen toegeven dat de keuze misschien niet zo slim was. Ik heb ze op de SimExpo geprobeerd en ze voelden exact hetzelfde als mijn oude csp v2 pedalen. Constructie ziet er anders uit, maar komt op hetzelfde neer. Bespaar je het geld, ze zijn niet beter, eerder slechter / gevoeliger voor storingen en een stuk duurder.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Gisteravond ook paar rondjes in de IMSA gedaan (geen race nog). Ik wilde eigenlijk de Ford pakken want die vond ik wel leuker, maar lees dat die veel problemen heeft met random schade, dus toch maar de Ferrari dan... Op Donington vond ik hem niet zo leuk maar op Suzuka valt het wel mee. Heb de VRS setup gepakt, daar de wing helemaal omhoog gedaan (maakt 0.0 uit voor top speed) en de rake ook nog eens hoger (achterkant 5 kliks hoger), daarmee stuurt hij nog een stuk beter en was ik flink sneller. Zat binnen paar rondjes wel in de top 3 tijden dus zat wel goed denk ik. Misschien vrijdag ofzo een race... Jammer dat de broadcast dit seizoen ergens vrijdag middag in de nacht is.

Verder wil ik eigenlijk gaan proberen om op zaterdagen de Kamel GT mee te doen in de Nissan. Uitdagende auto, vooral op Le mans week 1, maar vind hem wel altijd leuk om te rijden. Zaterdag om 19:00 is er elke week een broadcast van GSRC.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

TonCoronel schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:31:
[...]

Volgens dat screenshot draait jou rift op 59,59hz? zou dit niet 90hz moeten zijn?
Ik heb de screenshot gemaakt door op te starten zonder de rift, dus via mijn normale monitor vandaar de 60hz
dabelg schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:38:
is niet rift is sherm, rift is eigenlijk een extra monitor dit slaagt op de mirror die de rift geeft

pfff zou met die settings niet kunnen rijden shadows uit onder cars stoort me al omdat ik dan gevoel krijg dat ik naar zwevende auto's zit te kijken .
Ik zie wel schaduw's onder de auto. Dus wat bedoel je precies?

[ Voor 40% gewijzigd door Linc op 14-06-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Je gebruikt geen sharpening i.c.m. de Rift? Vind dat echt merkbaar beter, maar misschien zit dat tussen de oren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
derx666 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:29:
[...]

Serieus, pak de goedkopere csl met loadcell en spaar de rest. De hal sensors voor gas en clutch zijn on betrouwbaarder dan potmeters en ook minder lineair. Niemand die net 400 euro heeft uitgegeven zal willen toegeven dat de keuze misschien niet zo slim was. Ik heb ze op de SimExpo geprobeerd en ze voelden exact hetzelfde als mijn oude csp v2 pedalen. Constructie ziet er anders uit, maar komt op hetzelfde neer. Bespaar je het geld, ze zijn niet beter, eerder slechter / gevoeliger voor storingen en een stuk duurder.
Heb de V3 besteld met loadcell en damper.

Lees je bericht maar veel gebruikers zijn lovend over de V3 en het zijn niet de eerste de beste sim racers die positief oordelen.

Had voor 250 euro meer liever de Heusinkveld gehad maar helaas is dat geen optie. Wellicht komt er nog een race seat ala Rseat of Obutto (die ik mobiel probeer te maken) maar als ik het zo lees trap je die aan gort met Heusinkveld.

In onderstaande video word volgens mij een goede onderbouwing gegeven waarom het de meerprijs....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Heeft er iemand zin om mee te doen aan de iRacing World Cup Endurance race?

Wanneer: 8 en 9 juli, start om 6u30GMT
Auto: Mercedes AMG GT3
Circuit: Spa

Als je wilt meedoen, heb je deze week nog de tijd om te kwalificeren. Je moet eerst lid worden van deze league: http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=403
en dan zijn er om de 2u kwalificatiesessies in hosted. Je moet alleen een tijd neerzetten onder de 2:28.6.

We hebben minstens 5 rijders nodig om een BeNeLux entry te hebben, anders worden we willekeurig bij andere clubs ingedeeld.

Ik heb zelf een 2:17.1 neergezet, zonder al te veel oefening, dus... Het zou tof zijn om een GoT team te hebben.

edit: meer informatie hier: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3552204.page

[ Voor 6% gewijzigd door ThiJor op 14-06-2017 13:10 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zit dan in Oostenrijk bij de GP, anders had ik zeker mee gedaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zojuist een IMSA race gedaan op Suzuka met de Ferrari en de VRS setup. Ging een stuk beter dan gisteren en de laatste 6 rondes een superclose gevecht gehad met iemand die ik in de pit had ingehaald en die sneller was dan mij maar er niet langskwam. Voor de geinteresseerden: (lukt me niet om Twitch te embedden)

[Video: https://www.twitch.tv/videos/151758000]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
@Arfman, zojuist een deel van je race bekeken. Mooi resultaat!

Gaaf zo'n vr en alles netjes op 90/89 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

TecTo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:39:
[...]

Heb de V3 besteld met loadcell en damper.

Lees je bericht maar veel gebruikers zijn lovend over de V3 en het zijn niet de eerste de beste sim racers die positief oordelen.

Had voor 250 euro meer liever de Heusinkveld gehad maar helaas is dat geen optie. Wellicht komt er nog een race seat ala Rseat of Obutto (die ik mobiel probeer te maken) maar als ik het zo lees trap je die aan gort met Heusinkveld.

In onderstaande video word volgens mij een goede onderbouwing gegeven waarom het de meerprijs....

[video]
Het is jouw geld niet het mijne. Ik zou willen dat toen ik de keuze maakte voor de csp v2 (toen waren de heusinkvelds er nog niet), iemand gezegd had dat ik beter de csr-e (voorloper van de csl) kon pakken. Had me toen toch 150,- bespaard. Die demper en die trilmotors voegen werkelijk niks toe, en ik heb die dan ook na ze geprobeerd te hebben meteen eraf gehaald.
Nogmaals het is jouw keuze, maar ik zou een andere keuze gemaakt hebben met de kennis over de fanatec pedalen die ik nu heb.
Trouwens vergeet niet dat veel hoog aangeschreven rijders gesponsord worden door Fanatec (oa Red line), die gaan echt niks negatiefs zeggen. Het is ook niet zo dat de v3 slecht is, maar de csl presteert nagenoeg identiek voor veel minder geld.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Zo mijn 2 oude amd r290 gaan vanavond vervangen worden door 1 GTX1080ti *O* oOo *O* oOo zal dit FPS winst opleveren :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
PatrickPost1972 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:42:
Zo mijn 2 oude amd r290 gaan vanavond vervangen worden door 1 GTX1080ti *O* oOo *O* oOo zal dit FPS winst opleveren :+ :+ :+ :+
Ik rij er ook mee rond, benieuwd of jij onderstaande ook ervaart

Video: https://streamable.com/85xka
Video: https://streamable.com/cy14u
Video: https://streamable.com/uc07l

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
A1AD schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:53:
[...]

Ik rij er ook mee rond, benieuwd of jij onderstaande ook ervaart

Video: https://streamable.com/85xka
Video: https://streamable.com/cy14u
Video: https://streamable.com/uc07l
Ga ik vanavond uittesten :9 :9 :9 , misschien handig om even je graphische instellingen in een pm sturen zodat we dezelfde instellingen hebben

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Leuk circuit Suzuka, maar ik heb toch wel echt moeite om mijn auto op de baan te houden. Ik rijd gewoon snelle 55s, maar ik kan hem niet een volle stint uitrijden. Vooral bij de Spoon verlies ik vaak genoeg mijn rear en die is niet houden. Als ik mijn remmen wat scherper af stel gaat het voor mijn gevoel wel iets beter maar verlies ik gewoon secondes aan tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

In welke auto? Verlies je hem in Spoon bij het remmen zelf of juist als je de remmen los laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Phydomir schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:50:
In welke auto? Verlies je hem in Spoon bij het remmen zelf of juist als je de remmen los laat?
De 488, vooral bij het remmen. Vaak rem ik net te weinig waardoor ik moet corrigeren en dat gaat gewoon niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TecTo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:39:
[...]
...Wellicht komt er nog een race seat ala Rseat of Obutto (die ik mobiel probeer te maken) maar als ik het zo lees trap je die aan gort met Heusinkveld...
De HE pedalen kun je ook goed instellen hoor, de meeste mensen zetten hun pedalen niet op de max, dan zijn ze te snel moe :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Proxzor schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:52:
[...]

De 488, vooral bij het remmen. Vaak rem ik net te weinig waardoor ik moet corrigeren en dat gaat gewoon niet lekker.
Ik vind hem met brake pad friction op low het fijnst remmen. Dan een beetje spelen met de brake balance om te kijken waar de sweetspot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Phydomir schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:27:
[...]

Ik vind hem met brake pad friction op low het fijnst remmen. Dan een beetje spelen met de brake balance om te kijken waar de sweetspot zit.
Ja ik heb ook veel gespeeld met de remmen maar alsnog niet het juiste balans kunnen vinden. Jammer... hopelijk klikt het nog voor volgende week zodat ik misschien nog een race kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

TecTo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:07:
@Arfman, zojuist een deel van je race bekeken. Mooi resultaat!

Gaaf zo'n vr en alles netjes op 90/89 fps.
Dank je! En ja, alles moet 90FPS anders wordt ik gek. Heb wat instellingen teruggeschroefd (heb nu eigenlijk Linc's instellingen met grandstand + crowds en de particles aan) en nu overal dus 90FPS.

EDIT: Holy crap @NickThissen ! Met jouw setupaanpassing in 5 rondes 0.9 seconde van m'n best lap ever afgereden en m'n optimal met bijna 1.1 seconde naar beneden gebracht _O_

Ik wou dat ik meer van setuppen afwist .. zoals hoe kwam je hierop? Wat deed de auto waarvan jij dacht "volgens mij heeft hij meer rake en wing nodig"?

[ Voor 28% gewijzigd door Arfman op 14-06-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proxzor schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Ja ik heb ook veel gespeeld met de remmen maar alsnog niet het juiste balans kunnen vinden. Jammer... hopelijk klikt het nog voor volgende week zodat ik misschien nog een race kan doen.
Je zou de wagen evt wat stijver op de dampers kunnen maken. Achter op de rebound en voor op de bump. Hierdoor zorg je ervoor dat de weight transfer van achter naar voor langzamer gaat en je dus wat meer grip houd op de achterkant. Zelf heb ik met de FR2.0 ook vaak problemen met uitbreken tot ik een goede stijve damping heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Dank je! En ja, alles moet 90FPS anders wordt ik gek. Heb wat instellingen teruggeschroefd (heb nu eigenlijk Linc's instellingen met grandstand + crowds en de particles aan) en nu overal dus 90FPS.

EDIT: Holy crap @NickThissen ! Met jouw setupaanpassing in 5 rondes 0.9 seconde van m'n best lap ever afgereden en m'n optimal met bijna 1.1 seconde naar beneden gebracht _O_

Ik wou dat ik meer van setuppen afwist .. zoals hoe kwam je hierop? Wat deed de auto waarvan jij dacht "volgens mij heeft hij meer rake en wing nodig"?
Ik denk er meestal veel te simpel over na hoor.. Maar soms werkt het.

Ik las op het forum dat de wing geen invloed had op top speed. Suzuka is altijd zoeken naar balans tussen downforce (erg veel bochten) en top speed (toch ook wel lange rechte stukken). Aangezien je geen top speed verliest is het logisch om max wing te proberen.

Nadeel van veel rear wing is meer onderstuur; meer gewicht op de achterkant dus minder op de voorwielen dus minder stuur. Dat kun je proberen te counteren met meer rake wat het gewicht weer naar voor gooit. Uiteraard tilt dat de vleugel ook weer omhoog waardoor dit niet altijd werkt, maar het is een poging waard.

Met meer rake wordt hij wel wat vervelend in T1 dus een betere optimale setup is zeker mogelijk. Dit is letterlijk iets wat ik na 2 rondjes aangeklikt heb en niet meer veranderd. Misschien is nog meer rake nog beter, of juist wat minder, geen idee. :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Me rollbar achterin wat zwaarder geknald en maar een race ingedoken. Had een korte 10 lap stint gedaan dus geloofde het wel. Was een zeer vermakelijk race, totdat ik moest pitten en iemand die een lap achter was me de baan af knalde. Ik stond eerste met een 10sec lead, maar helaas ben ik na de pit op de 4e plaats terecht gekomen. Kwam nog dichtbij de #3, maar helaas nam ik de Spoon iets te breed en maakte ik een klein slippertje waardoor ik 5 seconde terug viel. Ik kon helaas niet terug krabbelen, maar toch zeer spijtig dat ik als de #1 auto, en de leader er zo af word geknalt door mensen die nog niet weten hoe ze ruimte moeten geven als ze een lap achter lopen... zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik zat een split hoger samen met Bas. 5237 Sof. Ik vind mezelf vrij rap maar daarin had ik toch echt helemaal niets te vertellen. Uiteindelijk door uitvallen van andere nog 12e geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Phydomir schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:57:
Ik zat een split hoger samen met Bas. 5237 Sof. Ik vind mezelf vrij rap maar daarin had ik toch echt helemaal niets te vertellen. Uiteindelijk door uitvallen van andere nog 12e geworden.
Ja ik heb het (on)geluk dat ik nog een lage rating heb omdat ik niet superveel race, maar qua tijden wel rond de 3k rating hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Kevin Bobbit
We have decided to postpone the Watkins Glen 6-hour race that was scheduled for June 24 & 25. As many of you know we experienced an issue during the 24 hours of Le Mans last week and we have been hard at work trying to determine the cause and get a fix out. The good news is we believe have found the issue – it is related to the track, not the race servers. We have not implemented and tested a fix yet. In the interest of being overly cautious we are going to postpone all big events until we have the fix implemented.

We plan to reschedule the Watkins Glen event sometime later this year.

We apologize for the inconvenience.
Bron: http://members.iracing.co...ist/3557295.page#10564973

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ThiJor schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:53:
Heeft er iemand zin om mee te doen aan de iRacing World Cup Endurance race?

Wanneer: 8 en 9 juli, start om 6u30GMT
Auto: Mercedes AMG GT3
Circuit: Spa

Als je wilt meedoen, heb je deze week nog de tijd om te kwalificeren. Je moet eerst lid worden van deze league: http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=403
en dan zijn er om de 2u kwalificatiesessies in hosted. Je moet alleen een tijd neerzetten onder de 2:28.6.

We hebben minstens 5 rijders nodig om een BeNeLux entry te hebben, anders worden we willekeurig bij andere clubs ingedeeld.

Ik heb zelf een 2:17.1 neergezet, zonder al te veel oefening, dus... Het zou tof zijn om een GoT team te hebben.

edit: meer informatie hier: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3552204.page
Ik kan wel meedoen als je wilt :)
Ik ben ook al van dinsdag Suzuka aan het doen met een paar mooie finishes in supee hoge SOF zoals dinsdagavond een keer 6k en een keer 6,5k. Gisterenavond er vol afgeramd dus weer wat kwijt maar inmiddels op 6300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
PatrickPost1972 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:18:
[...]

Ga ik vanavond uittesten :9 :9 :9 , misschien handig om even je graphische instellingen in een pm sturen zodat we dezelfde instellingen hebben
Zal ik doen, ik zit momenteel met een kwetsuur aan mijn rem voet :+ , ik mag niet meer racen van de dokter :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
Gisteren mijn allereerste oval gereden met de Dallara op Charlotte, 30 rondjes. Ging geweldig, 20 minuten geoefend om te zien hoe je zo hard mogelijk rond gaat en dat was dus 5e versnelling en alleen maar plankgas.

Ik kwalificeerde 5e voor de race, kon met de kopgroep mee komen, lag even zelfs 4e, en toen vloog ik er in de 2 na laatste ronde af, voelde me net Alonso :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:02:
[...]

Ik denk er meestal veel te simpel over na hoor.. Maar soms werkt het.

Ik las op het forum dat de wing geen invloed had op top speed. Suzuka is altijd zoeken naar balans tussen downforce (erg veel bochten) en top speed (toch ook wel lange rechte stukken). Aangezien je geen top speed verliest is het logisch om max wing te proberen.

Nadeel van veel rear wing is meer onderstuur; meer gewicht op de achterkant dus minder op de voorwielen dus minder stuur. Dat kun je proberen te counteren met meer rake wat het gewicht weer naar voor gooit. Uiteraard tilt dat de vleugel ook weer omhoog waardoor dit niet altijd werkt, maar het is een poging waard.

Met meer rake wordt hij wel wat vervelend in T1 dus een betere optimale setup is zeker mogelijk. Dit is letterlijk iets wat ik na 2 rondjes aangeklikt heb en niet meer veranderd. Misschien is nog meer rake nog beter, of juist wat minder, geen idee. :+
Haha oke, meer geluk dan wijsheid dus :P Alhoewel wat je zegt wel hout snijdt maar ik was hier dus nooit opgekomen. Wel zonde, laatste race die ik deed, als ik per ronde 0.5 seconde sneller zou zijn geweest, was het een hele andere race geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
_/-\o_
FastFred schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:40:
Gisteren mijn allereerste oval gereden met de Dallara op Charlotte, 30 rondjes. Ging geweldig, 20 minuten geoefend om te zien hoe je zo hard mogelijk rond gaat en dat was dus 5e versnelling en alleen maar plankgas.

Ik kwalificeerde 5e voor de race, kon met de kopgroep mee komen, lag even zelfs 4e, en toen vloog ik er in de 2 na laatste ronde af, voelde me net Alonso :P
Alonso is niet gecrasht he :+

Maar je had schijnbaar mazzel, als ik soms een dallara doe dan is het een groot wreck fest omdat de meesten denken het telt toch niet mee vooruit me SR en Ir.

@JoepW hebben jullie mijn aanvraag om te joinen nog gezien toevallig? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Denniz0229 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:32:
_/-\o_
[...]

Maar je had schijnbaar mazzel, als ik soms een dallara doe dan is het een groot wreck fest omdat de meesten denken het telt toch niet mee vooruit me SR en Ir.

@JoepW hebben jullie mijn aanvraag om te joinen nog gezien toevallig? O-)
En al gehonoreerd. Je krijgt er alleen geen bevestiging van.... We willen heel graag die software allemaal nog een keer stroomlijnen, maar ja ..... tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JoepW schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:41:
[...]

En al gehonoreerd. Je krijgt er alleen geen bevestiging van.... We willen heel graag die software allemaal nog een keer stroomlijnen, maar ja ..... tijd :)
Tijd loopt wel door Joep, alleen de vrije tijd is meestal zo minimaal :9 :9 :9 :9

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Denniz0229 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:32:
_/-\o_
[...]

True, maar zo voelde het wel. Daarna spinde ik bij het uitkomen van de pits, te snel op het gas gegaan. Heb ik nog ene Diederik in mijn crash meegenomen, die was daar niet heel blij mee...

Anyway, ik ga vanavond weer oval rijden, wil uit rookie komen en oval rijden is leuk (had ik echt totaal niet verwacht)

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 15-06-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
[...]

Ow, oke.
Misschien dan de tekst even aanpassen, want er staat letterlijk dat je een email of pm krijgt :+
Ik was al bang dat jullie mij er niet bij willen :9

Ga me vanmiddag even aanmelden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
[...]
We willen heel graag die software allemaal nog een keer stroomlijnen, maar ja ..... tijd :)
Als jullie nog hulp zoeken, ben zelf .NET developer in het dagelijks leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Alexji We hebben een grote verscheidenheid aan progjes. Deels in .net op de gehoste server van Nick die zwaar overbelast is en het is echt te duur om een grotere .net omgeving ergens te huren. Met name de SetupSync toepassing belast het systeem nogal.
Daarnaast hebben we op ons eigen domein dat gehost is bij @DirkT zijn bedrijf (als 'sponsoring') en dat is allemaal PHP. Ik denk dat we slim zouden zijn als we de GoT community zaken zouden concentreren op got-racing.eu en dat nick zijn site enkel nog voor zijn eigen software gebruikt.
Maar php is ook niet mijn feestje... (en tijdsgebrek). Dussuh...... dank je wel, maar ik denk dat we met php meer geholpen zijn op korte termijn.
Daarnaast is het zeker mogelijk om bv de tournamentstanden in google bij te houden (ben ik best handig in geworden), maar ook daar ontbreekt het me momenteel tijd om het om te bouwen.
Ik zou het liefst onze rijdersdatabase (communityleden) gecombineerd zien met onze website (afgeschermde data, zoals liveries).... Maar ja.... wishessssss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
NickThissen schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:32:
Gisteravond ook paar rondjes in de IMSA gedaan (geen race nog). Ik wilde eigenlijk de Ford pakken want die vond ik wel leuker, maar lees dat die veel problemen heeft met random schade, dus toch maar de Ferrari dan... Op Donington vond ik hem niet zo leuk maar op Suzuka valt het wel mee. Heb de VRS setup gepakt, daar de wing helemaal omhoog gedaan (maakt 0.0 uit voor top speed) en de rake ook nog eens hoger (achterkant 5 kliks hoger), daarmee stuurt hij nog een stuk beter en was ik flink sneller. Zat binnen paar rondjes wel in de top 3 tijden dus zat wel goed denk ik. Misschien vrijdag ofzo een race... Jammer dat de broadcast dit seizoen ergens vrijdag middag in de nacht is.

Verder wil ik eigenlijk gaan proberen om op zaterdagen de Kamel GT mee te doen in de Nissan. Uitdagende auto, vooral op Le mans week 1, maar vind hem wel altijd leuk om te rijden. Zaterdag om 19:00 is er elke week een broadcast van GSRC.
Damn die VRS setup rijdt echt ruk. Kmoet echt een deftige setup vinden of jouw tips eens uitproberen. VRS setup heeft mega onderstuur, die voorkant heeft echt geen grip.

1,5sec trager wat ze vooraan rijden lol
http://members.iracing.co...nid=19870768&custid=47666

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Voor de mensen die het nog niet gezien hadden of wat minder actief zijn, tot 27 juni is er korting op de abbo's

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Scifo83 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:15:
[...]

Damn die VRS setup rijdt echt ruk. Kmoet echt een deftige setup vinden of jouw tips eens uitproberen. VRS setup heeft mega onderstuur, die voorkant heeft echt geen grip.

1,5sec trager wat ze vooraan rijden lol
http://members.iracing.co...nid=19870768&custid=47666
Met Nick zijn tips reed ik in default weer wel een seconde van mijn tijd af. Nog steeds te traag voor wat de mannen in de topsplit rijden maar hij voelde wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Phydomir schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:30:
[...]

Met Nick zijn tips reed ik in default weer wel een seconde van mijn tijd af. Nog steeds te traag voor wat de mannen in de topsplit rijden maar hij voelde wel een stuk beter.
Ik had die wing al veranderd van VRS setup naar wing 1. Duidelijk naar de verkeerde richting aant gaan :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Phydomir schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:30:
[...]

Idem, van een 56.4 naar een hoge 54. Voss was nog een seconde sneller, maar ik weet dan weer niet of ze dan Q or R aan het testen zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
En kwa rake?

55 - 70 of 55-60mm?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik ben tov VRS vijf clicks omhoog gegaan aan de achterkant. Daarnaast heb ik ook nog springs rondom 1 click omlaag gedaan (en daarna rijhoogte weer aangepast). Daarmee kwam ik tot een 55.6. Wellicht dat de achterkant zelfs nog wel wat verder omhoog kan. Voelde nu al wel een stuk stabieler dan met de VRS set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Phydomir schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:11:
Ik ben tov VRS vijf clicks omhoog gegaan aan de achterkant. Daarnaast heb ik ook nog springs rondom 1 click omlaag gedaan (en daarna rijhoogte weer aangepast). Daarmee kwam ik tot een 55.6. Wellicht dat de achterkant zelfs nog wel wat verder omhoog kan. Voelde nu al wel een stuk stabieler dan met de VRS set.
Hoe kan dit eigenlijk met die VRS sets? Laatst had ik met F2.0 track: Monza van VRS ook dat ik niet eens topsnelheden behaalde. Die set ging zo,n 8kms minder dan een andere set die ik had.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
knightvision schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:19:
[...]

Hoe kan dit eigenlijk met die VRS sets? Laatst had ik met F2.0 track: Monza van VRS ook dat ik niet eens topsnelheden behaalde. Die set ging zo,n 8kms minder dan een andere set die ik had.
Rijstijl? Waarschijnlijk neemt martin wat meer snelheid mee de bochten uit? Ik kan ook niet goed met zijn setups overweg, voor mij te overstuurd op corner exit/on throttle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dat lijkt mij ook. Van wat ik heb gezien waren de VRS FR2 set-up behoorlijk loose met weinig achtervleugel. Dit zou juist voor een hogere top moeten zorgen maar als hij zo loose is dat je pas heel laat op je gas kan zul je aan het einde van een lang recht stuk juist top missen doordat je zoveel trager de laatste bocht uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Toch raar want ik heb Rens Broekman met die VRS setup een 1.55 zien rijden op Suzuka in de VRS Lap Analyzer. Normaal zou ik zeggen dat hij misschien toch een geheime teamsetup gebruikt ofzo maar dat haalt het concept van VRS natuurlijk compleet onderuit als dat uitkomt. Nu geloof ik wel dat Rens een pak sneller is dan ik maar ik zie bijna een seconde verbetering bij iedereen hier, dat is toch gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Ik rij ook 55'ers met die setup. Probleem is dat de top hoge 53'ers, 54'ers rijdt :oink:

Track temp 27° ofzo wel

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Wat ook wel handig is om je tank vol te gooien na quali... nouja 18e is niet slecht met 2x tanken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Arfman schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:37:
Toch raar want ik heb Rens Broekman met die VRS setup een 1.55 zien rijden op Suzuka in de VRS Lap Analyzer. Normaal zou ik zeggen dat hij misschien toch een geheime teamsetup gebruikt ofzo maar dat haalt het concept van VRS natuurlijk compleet onderuit als dat uitkomt. Nu geloof ik wel dat Rens een pak sneller is dan ik maar ik zie bijna een seconde verbetering bij iedereen hier, dat is toch gek?
Ze rijden gewoon die tijd met die setup, ik doe ook datapacks en hij upload de setup automatisch, tenzij ze daar een raar work-arroundje voor hebben. Maar bij kronke zie je zelfs wat hij veranderd per stint, dus echt trucken kan je dat niet.

Ik weet wel dat het niet de echte coanda setups zijn, ze hadden le-mans echt een andere setup dan die geshared.. maar de demo laps zijn wel echt met de setups die daar staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Rij tot nu toe alleen fixed setups en dan zijn de snelle jongens gemiddeld een drie/vier seconde sneller. Tja beginner en boven de 65 jaar zit er toch behoorlijke sleet op de snelheid. :/ Met de Mazda valt het nog wel mee maar met de Ruf is het vechten met handen en voeten _/-\o_

Waar ik wel mee zit is dat de pitstops enorm lang duren. Gaat het linker wiel omhoog daarna het rechter en nog niet weg en dat bv bij een time penalty. Heb nog niet door hoe je een goede pitstop maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Banden wisselen en tanken kun je gewoon uitzetten als het niet nodig is (en in endurance races zal het vrijwel nooit nodig zijn). Met F4 (tanken) en F5 (banden) kun je met vinkjes kiezen wat je wil laten doen in de volgende stop. Ik heb me aangewend om tijdens het wachten op de lampen even snel alles goed te zetten, zo vergeet je het ook nooit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Kan je dat tanken/banden wisselen niet standaard uitzetten?

Voor die paar endurance race'kes dat ik op een jaar doe...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
Scifo83 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:09:

Ja.

app.ini:

code:
1
2
3
[Pit Service]
autoResetFastRepair=1                       ; Automatically request fast repair service once your vehicle exits pit road
autoResetPitBox=0                           ; Automatically request full pit service once your vehicle exits pit road

Daarbuiten heb je ook nog pit macro's waarmee je dus dingen zou kunnen wijzigen via een buttonbox/chat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
#? should give you a list of all macros 

// pit macros 
"#help <command> - where command is one of the following:" 
"help ? clear cleartires lf rf lr rr fuel ws fr" 
"prepend - to invert command, ! to toggle command, ie -lf to uncheck left front tire" 

"#clear - uncheck all pit options" 

"#cleartires - uncheck all tires, but leave everything else alone" 

"#lf [[+|-]<pressure>[k|p]] - change left front tire and optionally set pressure in psi or kpa" 

"#rf [[+|-]<pressure>[k|p]] - change right front tire and optionally set pressure in psi or kpa" 

"#lr [[+|-]<pressure>[k|p]] - change left rear tire and optionally set pressure in psi or kpa" 

"#rr [[+|-]<pressure>[k|p]] - change right rear tire and optionally set pressure in psi or kpa" 

"#fuel [[+|-]<amount>[l|g|k]] - add fuel, optionally specifying how much to add in gallons, liters or kilograms" 

"#ws - Clean winshield, using up one tearoff in the process" 

"#fr - Use on fast repair of your vehicle".

[ Voor 52% gewijzigd door Alexji op 15-06-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Iemand nog tradingpaint beta installed? verbeteringen opgemerkt of e.v.t errors?

[ Voor 4% gewijzigd door knightvision op 15-06-2017 19:23 ]

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Scifo83 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:09:

Dat kan, maar dan denk je er dus niet aan, en in die paar keer dat je het juist wel nodig hebt gaat het mis ;) Omdat ik het elke race moet instellen vergeet ik het ook nooit, en het kost letterlijk 1 seconde.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zeg altijd "no service" tegen The DRE :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Alexji schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:25:
[...]

Ja.

app.ini:

code:
1
2
3
[Pit Service]
autoResetFastRepair=1                       ; Automatically request fast repair service once your vehicle exits pit road
autoResetPitBox=0                           ; Automatically request full pit service once your vehicle exits pit road

Daarbuiten heb je ook nog pit macro's waarmee je dus dingen zou kunnen wijzigen via een buttonbox/chat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
#? should give you a list of all macros 

// pit macros 
"#help <command> - where command is one of the following:" 
"help ? clear cleartires lf rf lr rr fuel ws fr" 
"prepend - to invert command, ! to toggle command, ie -lf to uncheck left front tire" 

"#clear - uncheck all pit options" 

"#cleartires - uncheck all tires, but leave everything else alone" 

"#lf [[+|-]<pressure>[k|p]] - change left front tire and optionally set pressure in psi or kpa" 

"#rf [[+|-]<pressure>[k|p]] - change right front tire and optionally set pressure in psi or kpa" 

"#lr [[+|-]<pressure>[k|p]] - change left rear tire and optionally set pressure in psi or kpa" 

"#rr [[+|-]<pressure>[k|p]] - change right rear tire and optionally set pressure in psi or kpa" 

"#fuel [[+|-]<amount>[l|g|k]] - add fuel, optionally specifying how much to add in gallons, liters or kilograms" 

"#ws - Clean winshield, using up one tearoff in the process" 

"#fr - Use on fast repair of your vehicle".
Thx! Eigelijk heb ik 12 knopjes op mijn stuur waarvan ik er 9 niet gebruik. Mss toch maar eens een macro toewijzen lol

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proxzor
Vanwege Le Mans maar een mooie 488 Banaan gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/wkWBs/e296135bc6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Arfman schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:20:
Ik zeg altijd "no service" tegen The DRE :+
Helemaal vergeten dat ik daar een licentie voor had gekocht :P

Nog een kwartier lang in het Engels tegen m'n pc lopen praten om hem in te regelen op mijn stem.
Volgens mij zijn er in recente DRE updates ook wel leuke features bijgekomen. Ik heb het een paar keer gebruikt maar het is wel even goed onthouden wat je precies moet zeggen bij bepaalde commando's.

Mijn airco-installatie komt over een maandje pas, dit is nu de tussenoplossing om het koel te houden in VR :P

[ Voor 13% gewijzigd door Alexji op 15-06-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Die ferrari, leuke auto, maar ik ben er zo ongelooflijk langzaam mee. Normaal kan ik in oefensessies wel richting de 1s van de beste tijden af komen, maar met de ferrari is dat steevast 2-3s.

Ik merk het ook gewoon als ik aan het rijden ben. In de esses in suzuka en er zit een auto voor of achter me. Ik zit echt tegen de limiet van grip en zij zijn nog lekker aan het kijken waar ze hem er langs kunnen steken, links van me, rechts van me. Veel sneller door bochten, veel sneller uit bochten.

Ik heb video's gekeken, setup van rens broekman, maar ik kom maar niet in de buurt. Ik zit vaak ook in de onderste helft van de sessie qua results.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scifo83 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:21:
[...]

Thx! Eigelijk heb ik 12 knopjes op mijn stuur waarvan ik er 9 niet gebruik. Mss toch maar eens een macro toewijzen lol
Ach ach ach.... Alle belangrijke .ini zaken en de macro commando's staat natuurlijk ook in de Topic Start.... (Waarom heb ik 'm ooit gemaakt, met zelfs trefwoorden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je hebt hem gemaakt zodat je ongeveer 20 x per jaar er naar kunt wijzen nadat iemand al op een andere manier het probleem had opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:44:
[...]

Ach ach ach.... Alle belangrijke .ini zaken en de macro commando's staat natuurlijk ook in de Topic Start.... (Waarom heb ik 'm ooit gemaakt, met zelfs trefwoorden)
Topic warning (laten) maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wat is een beetje de algemene regel met betrekking tot blauwe vlaggen? Ik heb gisteren een officiële race gereden op Okayama in de MX5. 25 ronden. Tijdens de kwalificatie, vanwege 2x unsafe pit exit die niet unsafe was (replay op nagekeken, ik bleef rechts van de pit exit lijn) startte ik 11e.

Ik kon me vrij gauw door het veld naar voren rijden om op een 6e plek te eindigen. Met nog 5 ronden te gaan liep ik langzamerhand in op de 5e plek. Toen reed er voor mij ineens een MX5 die aan het prutsen was en met moeite een Solstice voor bij kwam.

Nadat ik 'm ingehaald had, kwam hij mij weer voorbij zetten, en blokte mij om hem terug te pakken bij het uitkomen van de 1e bocht. Een ronde later bij het aanremmen voor de laatste bocht zie ik een kans om er voorbij te gaan, de Solstice en die prutser gaan heel wijd waardoor ik de binnenbocht kan pakken, ik dacht dat ze mij er eindelijk langs lieten. Op het moment dat mijn voorwiel bij zijn achterwiel is gooit hij de auto naar rechts, hij spint en vliegt over de kop en ik kan met hooguit wat blikschade door. Maar ik blijf steken op P6 omdat de achterstand tot P5 van 2 seconden al was opgelopen naar 6 (in 1 ronde).

Frustrerend avondje gisteren, 2 Okayama races gereden. Hierboven dus de 2e race. De eerste race van een uur eerder ging super, 5e kunnen starten en in de 1e ronde voor het aanremmen van de laatste bocht gaat p4 ineens boven op de rem staan, ik er achter op + de andere helft van het veld. Uiteindelijk 6e geworden na een pracht van een gevecht met p5, p6 en p7 in de laatste 3 ronden, zweten _/-\o_

Ik heb nog geen record knop gevonden om replays op te slaan overigens, dat is in deze situatie wel handig.

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 16-06-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01

Niellie41

[object Object]

Blauwe vlaggen zijn informatief. Alleen in F1 ben je verplicht om aan de kant te gaan bij blauwe vlaggen.

Het is uiteraard wel netjes om mensen die een ronde voor liggen, en in dezelfde klasse rijden, langs te laten in de race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexji
FastFred schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:59:
Ik heb nog geen record knop gevonden om replays op te slaan overigens, dat is in deze situatie wel handig.
Als je in de startpost van dit topic even zoekt op "askToSaveOnQuit" ben je weer geholpen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alexji schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:48:
[...]

Als je in de startpost van dit topic even zoekt op "askToSaveOnQuit" ben je weer geholpen! :P
En je kan er ook vinden wat goede instellingen zijn in OBS om een replay te 'vangen' >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
FastFred schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:59:

Na de race kan je gewoon knippen in de replays en opslaan hoor.
Zit allemaal tussen de replay controls, onder in het midden.

Verder zal je in de rookies nog wel een hoop frustrerende races krijgen hoor. Rij nu zelf in de skip en dat is al iets beter, maar nog genoeg stuntpiloten.
Tevens als je vaak vooraan eindigt gaat je IR omhoog en word je bij betere spelers ingedeeld.
Pagina: 1 ... 105 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies