Wat is een beetje de algemene regel met betrekking tot blauwe vlaggen? Ik heb gisteren een officiële race gereden op Okayama in de MX5. 25 ronden. Tijdens de kwalificatie, vanwege 2x unsafe pit exit die niet unsafe was (replay op nagekeken, ik bleef rechts van de pit exit lijn) startte ik 11e.
Ik kon me vrij gauw door het veld naar voren rijden om op een 6e plek te eindigen. Met nog 5 ronden te gaan liep ik langzamerhand in op de 5e plek. Toen reed er voor mij ineens een MX5 die aan het prutsen was en met moeite een Solstice voor bij kwam.
Nadat ik 'm ingehaald had, kwam hij mij weer voorbij zetten, en blokte mij om hem terug te pakken bij het uitkomen van de 1e bocht. Een ronde later bij het aanremmen voor de laatste bocht zie ik een kans om er voorbij te gaan, de Solstice en die prutser gaan heel wijd waardoor ik de binnenbocht kan pakken, ik dacht dat ze mij er eindelijk langs lieten. Op het moment dat mijn voorwiel bij zijn achterwiel is gooit hij de auto naar rechts, hij spint en vliegt over de kop en ik kan met hooguit wat blikschade door. Maar ik blijf steken op P6 omdat de achterstand tot P5 van 2 seconden al was opgelopen naar 6 (in 1 ronde).
Frustrerend avondje gisteren, 2 Okayama races gereden. Hierboven dus de 2e race. De eerste race van een uur eerder ging super, 5e kunnen starten en in de 1e ronde voor het aanremmen van de laatste bocht gaat p4 ineens boven op de rem staan, ik er achter op + de andere helft van het veld. Uiteindelijk 6e geworden na een pracht van een gevecht met p5, p6 en p7 in de laatste 3 ronden, zweten
Ik heb nog geen record knop gevonden om replays op te slaan overigens, dat is in deze situatie wel handig.
[
Voor 18% gewijzigd door
FastFred op 16-06-2017 09:09
]