iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 104 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
TecTo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:45:
Slechts drie knoppen op het stuur geactiveerd. Links rechts en exit. Nog niet echt bezig geweest met configureren. Wat moet je beslist onder de knop hebben?
Links rechts doen de meesten hier met het stuur :+
Pass left / right raden we niet aan te gebruiken trouwens

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
A1AD schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:21:
[...]

Links rechts doen de meesten hier met het stuur :+
Pass left / right raden we niet aan te gebruiken trouwens
Je aanname dat het Pass left/right betreft......

Mijn fout, vergeten te vermelden maar het is look right - look left. En dat doe ik met de knoppen op het stuur. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TecTo op 09-06-2017 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Wat vinden jullie van de gte's? Welke is jullie favoriet?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

Phydomir

Dennis

Ik vind ze allebei heel erg fijn rijden. Een GT3 met grip. Heb nog niet echt een favoriet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Vind ze allebei geweldig.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
De Ferrari is mijn favoriet. Ik moet er wel nog aan wennen, manier van rijden is toch wel anders met de hoeveelheid downforce dat ze hebben.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Tot nu toe de Ford grote favoriet, maar wie weet wat er met goeie setups nog kan... Vond de Ferrari veel te tam / onderstuurd vooral bocht in.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30
aicaramba schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:12:
Vind de Ferrari heerlijk... wat een trekkracht en een wegligging. Valt me op dat je veel minder schakelt in de die auto dan bij de andere wagens.

De Ford nog niet geprobeerd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Kunnen jullie mij helpen met het kiezen van een 144Hz monitor?

Gisteravond achter een Acer XF270H 144Hz monitor gezeten. Wat een vloeiende ervaring en wat een rust voor de ogen..!! Het verschil met mijn 60Hz is gigantisch. Het betreft zoals jullie in de specs kunnen zien een 27",1080P, TN paneel.
De Acer kost weinig en is zo'n twee jaar op de markt maar wellicht weten de kenners met hun 144Hz ervaring een goed alternatief?

Moet aangestuurd worden door een i5-3570K/GTX 970. 1080P zal niet zo'n probleem zijn als wel wellicht 144Hz.
aicaramba schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:12:
Beide alleen nog op LeMans gereden met daar een lichte voorkeur voor de Ford.
TecTo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:45:
Slechts drie knoppen op het stuur geactiveerd. Links rechts en exit. Nog niet echt bezig geweest met configureren. Wat moet je beslist onder de knop hebben?
Naast wat jij noemt; voice-chat, mute, pit-speed limiter. De rest op het toetsenbord.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Zoals het hoort ! ;) Deze auto met dit geluid in iracing lets hope! ;)

..

[ Voor 97% gewijzigd door knightvision op 09-06-2017 17:11 ]

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Zijn er eigelijk benelux teamspeak servers? Kben net met GoT geconnecteerd maar geen volk..

Zou dit weekend wat week 13 fun willen hebben op LeMans..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Nu een paar dagen in de Mazda Cup. Gaat best lekker alleen snap ik niet waarom mijn Irating steeds verder zakt (nu 475) tt rating bijft staan op 1350, alleen SR stijgt (nu 3.43). Kennelijk is het clean rijden niet voldoende. Is een beetje saai om steeds maar hetzelfde circuit te rijden.

You need more races or 4 mort time trails in your licence class or above. Kan nergens een D class game vinden (wel voor teams) en time trails zie ik nergens.

[ Voor 3% gewijzigd door TecTo op 09-06-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
TecTo schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:13:
Nu een paar dagen in de Mazda Cup. Gaat best lekker alleen snap ik niet waarom mijn Irating steeds verder zakt (nu 475) tt rating bijft staan op 1350, alleen SR stijgt (nu 3.43). Kennelijk is het clean rijden niet voldoende. Is een beetje saai om steeds maar hetzelfde circuit te rijden.

You need more races or 4 mort time trails in your licence class or above. Kan nergens een D class game vinden (wel voor teams) en time trails zie ik nergens.
iRating is gebaseerd op je finish positie (en hoe sterk de rest van het veld is). Blijkbaar finish je elke keer erg laag ofzo?

Hou er rekening mee dat deze week een speciale "week 13" is. Er zijn 4 seizoenen van 12 weken, en de 13e week zijn er veel minder series te rijden, waarvan veel ook nog "fun series" die niet meetellen voor je punten. Vanaf dinsdag is het weer normaal.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
@NickThissen, duidelijk. Moet gewoon sneller worden :+ Meestal zit ik vanaf 7 tot 11. Maar daarvoor zitten coureurs, die allang geen rookie meer zijn. Waarom ze dan toch beginners races joinen is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:21
D serie is niet alleen beginners racers he. Licentie zegt dan ook niks over hoe goed je bent. Alleen dat je bewezen hebt een bepaalde auto onder controle kan houden.
In de mx5 zijn vaak tig splits, dus je raced over het algemeen wel tegen mensen die rond hetzelfde niveau rijden (uitzonderingen daargelaten, als je bijvoorbeeld te snel bent voor de langzamere split, en eigenlijk te kort komt voor de snellere split).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Zijn er hier mensen die exact het verschil weten van de grandstands graphic settings? is low, medium and high veel verschil? Het is ook best irritant dat ik hier niks over kan vinden....Bij elk spel kun je zowat plaatjes zien van een verschil van setting. Bij crowds als je die zet op low dan zie je daadwerkelijk geen verschil, is dit bij grandstands ook zo? van high naar b.v low? Ik wil ook weer niet dat er dingen worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Weet ik zo niet uit het hoofd. Zou zeggen, probeer het uit...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Phydomir schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:13:
Weet ik zo niet uit het hoofd. Zou zeggen, probeer het uit...
JA die reactie had ik wel verw8. Maar dan wordt het dus een zoek de verschillen spelletje.
Lastig om dan een verschil te zien wat nou weg is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
knightvision schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:37:
[...]

JA die reactie had ik wel verw8. Maar dan wordt het dus een zoek de verschillen spelletje.
Lastig om dan een verschil te zien wat nou weg is of niet.
Ik heb grandstands op Low en Crowds op Low en dat levert FPS op. In de replay settings heb ik alles op full staan en dan heb je alle bling bling om het zo maar te zeggen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01

Niellie41

[object Object]

Er zijn toch tool tips, met meer uitleg, onderin het scherm als je je muis op zo'n instelling houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Sinds wanneer zorgt een 0x ook voor een invalid lap bij quali?

Zojuist een race gedaan waarbij de race leader stopte achter de pace car. Daarna begon de race nooit meer. We gingen allemaal rijden, maar kregen nooit groen licht. Steeds bericht in beeld dat we achter de SC moesten blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

aicaramba schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:25:
Sinds wanneer zorgt een 0x ook voor een invalid lap bij quali?
Sinds altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Niellie41 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:22:
Er zijn toch tool tips, met meer uitleg, onderin het scherm als je je muis op zo'n instelling houdt?
Klopt en ik weet ook van elke graphic setting wat het doet! maar daar gaat het niet om.....
Ik wil dus weten als ik switch van grandstand high naar low welk gedeelte en object er exact aangepast en evt zelfs verwijderd wordt....dit kan ik uiteraard allemaal zelf uitvinden maar dat is nogal een zware taak bij vele tracks banen.....het is mijn hobby graphic tweaks/modden maar bij iracing wil ik gewoon het op voorhand weten zonder uren er aan besteden ivm het geen witcher 3 is!.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De laatste ronde met het gevecht tussen P1 & en 2 van de Porsche klasse in de GoT Samba Challenge wordt zelfs door iRacing getweet ;)

GoT Samba Challenge Last Lap!

Bron: https://twitter.com/iRacing/status/873250110099963905

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Replicate van de Kaspersky Motorsport Ferrari gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://www.tradingpaints.com/showroom/pictures/105546/1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.tradingpaints.com/showroom/pictures/105546/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
@Phydomir, zo te zien heeft het virus je in de greep :) Mooi gedaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik zag het team van Bas net in ronde 2 crashen, helaas. Zaten 4 man voor hem die met z'n 4'en dicht op elkaar/naast elkaar zaten die lekker gingen slingeren enzo. Toen crashten ze op de straight en kon dennis Gerressen niet meer uitwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

aicaramba schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:12:
Ik zag het team van Bas net in ronde 2 crashen, helaas. Zaten 4 man voor hem die met z'n 4'en dicht op elkaar/naast elkaar zaten die lekker gingen slingeren enzo. Toen crashten ze op de straight en kon dennis Gerressen niet meer uitwijken.
Hoho, Bas is maar een gast rijder ;)

Maar ja, dat was een beetje jammer ja. Daarna tijdens de eerste stint van Bas een disconnect van de halve server waaronder Bas. Liggen nu 17e op 2 ronden achter. Al met al nog niet verkeerd aangezien we met beide dingen een ronde zijn verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:04
Net in de 3 de split ook een disconnect gehad in mijn tweede stint om 20:23 halve server er uit. Heeft ons veel plaatsen gekost. Later was er nog een disconnect ronde die ons gelukkig heeft gespaard dat heeft ons 2 plaatsen opgeleverd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Rijden jullie nog dan? Ik las dat bijna iedereen in de top split de auto stilgezet had ofzoiets :?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

NickThissen schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:57:
Rijden jullie nog dan? Ik las dat bijna iedereen in de top split de auto stilgezet had ofzoiets :?
Wij zitten in de 2e split. Rijden nog genoeg teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
NickThissen schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:57:
wij rijden 3de split en daar rijden ook nog veel teams. Maar wel weer een 3de disconnect ronde gehad die ons gelukkig weer spaarde

[ Voor 74% gewijzigd door SkullboyNL op 10-06-2017 23:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hadden besloten om na een moedige beslissing van Frederik de auto net als 20 andere rijders stop te zetten. Dit is geen sport meer met al de disconnects, maar meer een gok spelletje.. jammer want we hadden 3 auto's in de top10 in topsplit die allemaal disconnects hadden waaronder ik.. Het is een beetje jammer dat sommige teams zoals Coanda gewoon blijven doorrijden.. momenteel nog maar 20 wagens in de race in topsplit. Zoals ik zei zeer moedige belissing van Frederik om met de leiding in GTE de auto gewoon aan de sf als eerste aan de kant te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Kevin Bobbitt
First we want to apologize for the issues in today’s race. We know this is a big race for many of you and is most certainly not the way we wanted it to go. We are actively working to determine the exact cause which we believe is specific to this track. Once we are able to resolve the issue we can schedule another Le Mans endurance race if there is an appetite for that.

Again, we apologize for the issues today.
Bron: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3556527.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Goh, een 24 uurs evenement dat misgaat .. wie had dat verwacht :P Het was ook al niet zo dat mensen al de hele week klaagden over random disconnects op Le Mans, en het was ook al niet zo dat iemand van iRacing op het forum zei dat ze een fout hadden ontdekt op die baan :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik snap dat het vervelend is maar als blijkbaar iedereen al wist dat er problemen waren (ik had er persoonlijk helemaal niks over gehoord??), waarom doen ze dan toch mee? Beetje raar om dan te gaan klagen dat niemand had verwacht dat er zoveel disconnects zouden zijn, en tegelijkertijd zeggen dat iedereen al wist dat er problemen waren?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Van de week is er schijnbaar al in een topic in het probleem forum door een staff member gemeld dat ze afgelopen week veel disconnects zagen in de Proto/GT serie en deze week 13 races. Ik heb er zelf ook gene last van gehad en wist ook niet van het probleem. Bij ons in de race lijkt ook alleen Bas er last van te hebben (als hij ook zelf rijd) want de rest van ons team is er niet uit gegooid.
The leak confirmed in the thread that has been linked all over these Le Mans threads is client side indeed and caused by your client trying to position zipping car but failing miserably.
So settings do matter because if you can't see the zipping car your client doesnt really handle its position. But Matikainen is still bit dickish by saying it like that, its not really something that is even thought about when reducing these settings down to low or medium and is defintely software issue not hardware issue on drivers side.

Edit: Also in that same thread staff mentioned that they have had 50% increase in server reporiting losing some cars position during last week in Le Mans. It takes just one bad connection to possibly crash half the field.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Echt niemand?
mowa schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:13:
Kunnen jullie mij helpen met het kiezen van een 144Hz monitor?

Gisteravond achter een Acer XF270H 144Hz monitor gezeten. Wat een vloeiende ervaring en wat een rust voor de ogen..!! Het verschil met mijn 60Hz is gigantisch. Het betreft zoals jullie in de specs kunnen zien een 27",1080P, TN paneel.
De Acer kost weinig en is zo'n twee jaar op de markt maar wellicht weten de kenners met hun 144Hz ervaring een goed alternatief?

Moet aangestuurd worden door een i5-3570K/GTX 970. 1080P zal niet zo'n probleem zijn als wel wellicht 144Hz.
Heb een lijst van monitoren met specifiek 144Hz / 1080P. Ik denk dat de huidige gpu's nog niet zo sterk zijn om 3x 1440P met al het moois aan te sturen en de monitor is wellicht een opstap voor triples.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
ik heb 3x 27'' 144hz fullHD op een R9 390 dat gaat wel aardig maar red niet overal de 144hz hoor.

De vraag is wil je later 1440p hebben want ik zie monitoren als een aankoop die toch een aantal jaren mee moet kunnen gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb vanwege de te verwachten dips in fps gekozen voor g-sync met 24" 144 hz schermen. Echt vlijmscherp en mooi.
En ja met volle velden kom ik niet altijd aan de 144 maar dat merk ik dan niet echt.
Bij mijn rig vind je de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als je voor een enkele monitor gaat zou ik toch nadenken om misschien naar 1440p te gaan. Voor 3 schermen is dat natuurlijk veel te duur en veel te zwaar om aan te sturen nu, maar eentje moet prima kunnen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
lol ja daarom dat daytona 24h zovlot was ;p fake news!!!

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:22
Wat een gedoe met de 24 hours. Ik zag 1 keer een grote mass disconnect in mijn split, maar zelf geen last gehad.

Mijn op donderdag opgerichte team zat in de 10e split. Ik had ons als zesde in de klasse gekwalificeerd. Viel een paar plekken terug in het begin i.v.m. een hele onhandige black flag. Daarnakwam ik lekker in een ritme en begon me terug te knokken. Tot in ronde 12 een gast voor me in de Porsche curves spint en weer de baan op dendert. Ik ontwijk hem maar knal in de muur.

Bijna twintig minuten kwartier reparaties en vervolgens een auto met een gebrekkige topsnelheid. 5 ronden achterstand. Vervolgens wel redelijke pace nog kunnen rijden. De volgende stints van mijn teammaten waren ook best ok en ging eigenlijk steeds beter. Vanochtend toen ik wakker werd en checkte waar we stonden was hetzelfde in de Porsche curves nogmaals gebeurt, nu met twee auto's die vlak voor mijn teammaatje tegen elkaar aanknalden en zij erboven op knalde. Nog 25 minuten reparaties.

Vervolgens ging het dus echt alleen nog maar om uitrijden, we zaten in een ruime buffer van een paar ronden achterstand en een paar ronden voorsprong op de gasten die er echt een potje van maakten.

Auto ging nog maar met moeite 270 waar die makkelijk 290 aan had moeten stippen. Maar we hebben geconsolideerd en de race uitgereden. 15e in de GTE klasse, van de 29. Erg leuk om mijn eerste endurance team race mee te maken en dan direct zelf een team aan te sturen. Wil graag me verder ontwikkelen in endurance. Had op het eind in de race nog de pace om de top 5 bij te houden, zelfs met de schade. Maar die gingen er waarschijnlijk ook niet meer helemaal vol voor. Denk dat we de pace in ons team hadden om voor het podium mee te strijden. Maar volgende keer beter. Zelf 7u en 45 minuten gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

@SkullboyNL + @NickThissen 1440p gaat het voorlopig niet worden.
Om 1x 1440p aan te sturen krijgt m'n GTX 970 het al (te) benauwd, laat staan als ie boven 60fps moet komen. Daar is eigenlijk al minimaal een 1070 voor nodig. Om 3x 1440p (7680X1440) aan te sturen is 2x1080 nodig.
Dat wordt idd een hele dure grap, zeker daar ik dan ook een hele nieuwe pc moet hebben. Mijn huidige kan nog wel een 1080(ti) aan.
Een nieuwe gpu stond al op de verlanglijst maar het is momenteel met de nieuwe AMD's vs Intel/Nvidia te spannend om daar nu een keuze te bepalen.

@JoepW
Wat een rig zeg _/-\o_ Zo'n grote hobby is het voor mij echter niet en heb er (helaas) de tijd niet voor. De afgelopen paar weken redelijk wat kunnen rijden maar het vorige seizoen net 10 races gereden.

Resumerend had ik voor 1440p/144hz de AOC AG271QX op mijn verlanglijstje gezet vanwege een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding volgens de verschillende reviews.
En momenteel voor 1080p/144hz heb ik zojuist de eerder genoemde Acer bij Bol.com besteld vanwege een goede kwaliteit volgens reviews (en omdat ik voor Bol.com nog wat cadeaubonnen had :+ )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Phydomir schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:37:
[...]

Hoho, Bas is maar een gast rijder ;)

Maar ja, dat was een beetje jammer ja. Daarna tijdens de eerste stint van Bas een disconnect van de halve server waaronder Bas. Liggen nu 17e op 2 ronden achter. Al met al nog niet verkeerd aangezien we met beide dingen een ronde zijn verloren.

[video]
Is dit met de standaard camera's??? Super gaaf om te zien zo.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 22:14
mowa schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:47:
@SkullboyNL + @NickThissen 1440p gaat het voorlopig niet worden.
Om 1x 1440p aan te sturen krijgt m'n GTX 970 het al (te) benauwd, laat staan als ie boven 60fps moet komen. Daar is eigenlijk al minimaal een 1070 voor nodig. Om 3x 1440p (7680X1440) aan te sturen is 2x1080 nodig.
Dat wordt idd een hele dure grap, zeker daar ik dan ook een hele nieuwe pc moet hebben. Mijn huidige kan nog wel een 1080(ti) aan.
Een nieuwe gpu stond al op de verlanglijst maar het is momenteel met de nieuwe AMD's vs Intel/Nvidia te spannend om daar nu een keuze te bepalen.

@JoepW
Wat een rig zeg _/-\o_ Zo'n grote hobby is het voor mij echter niet en heb er (helaas) de tijd niet voor. De afgelopen paar weken redelijk wat kunnen rijden maar het vorige seizoen net 10 races gereden.

Resumerend had ik voor 1440p/144hz de AOC AG271QX op mijn verlanglijstje gezet vanwege een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding volgens de verschillende reviews.
En momenteel voor 1080p/144hz heb ik zojuist de eerder genoemde Acer bij Bol.com besteld vanwege een goede kwaliteit volgens reviews (en omdat ik voor Bol.com nog wat cadeaubonnen had :+ )
Ik zie toch goede berichten met de Asus PG279Q in triple setup met een 1080ti. Vooral met gsync zou dit uitmuntend moeten werken. Zie onder andere hier: http://members.iracing.co...ist/3553828.page#10519450
Daar hoort natuurlijk wel een i7 7700K processor bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

PatrickPost1972 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 00:19:
[...]

Is dit met de standaard camera's??? Super gaaf om te zien zo.
Nope.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1991828.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Ik heb een i7 7700k en een 1080 en 3x 1440p op 144hz.. daar heeft ie op sommige tracks toch echt wel moeite mee. Mijn monitoren hebben freesync dus kan daar nu weinig mee.. misschien dat ik upgrade als er straks vega amd kaarten zijn.. zodat ik toch freesync kan aanzetten.. 3 monitoren vervangen is wat duurder hehe..

De 24 hr ging voor ons wel goed, na een 12e kwalificatie tijd begonnen we uiteindelijk 9e in de topsplit en toen parkeerde iedereen opeens op start finish.. wij besloten te blijven rijden zonder officieel bericht (belachelijk dat dit soort races niet officials live hebben) en coanda dus ook. uiteindelijk zijn we als derde geëindigd, maar goed dat telt uiteindelijk voor geen meter. We hadden een iets te hoge downforce setup, door verkeer konden we wel wat goed maken, maar uiteindelijk was er vrijwel geen verkeer meer dus.. toen mijn teammaatjes de vloer nog stuk reden in ford chicane verloren we nog meer topsnelheid.. dus uiteindelijk was het gewoon uitrijden.. ik heb totaal 125 laps gereden en dat was toch best zwaar hehe.. volgende keer nog maar een Europeaan erbij ipv 3 Amerikanen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dus zelfs in de topsplit van de 24H zit geen live admin? 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Arfman schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:39:
Nee, alleen de races waar prijzengeld mee te winnen valt hebben live admins.

Wij zijn uiteindelijk als 5e gefinisht. Niet slecht aangezien we na twee ronden in de pits stonden met drie en halve minuut aan repairs en na de repairs het stuur nog steeds 5-10 graden naar rechts stond. Bas met twee keer een disconnect door de Le Mans bug en uiteindelijk net niet op twee ronde achterstand over de finish gekomen.
Crashes hadden er meer natuurlijk dus ik denk dat het in onze split wel redelijk gelijk is gegaan qua disconnects.

Ondanks alle problemen blijven deze races toch mooi om te doen. Je werkt er als team naar toe en je doet het toch maar even met z'n 4en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik vond de HPD toch ook wel leuk om te rijden, wellicht ga ik me toch inschrijven voor NES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:14
Vanavond voor de GGT de Mustang op Imola zie ik, leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:39:
Er zijn nooit live admins bij officiële races, behalve de WCS.

Helaas hebben we de 12h van Imola moeten annuleren ivm te weinig deelnemers en tijd.
We concentreren ons nu gewoon op NES4.

[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 12-06-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Niellie41 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:26:
[...]

Helaas hebben we de 12h van Imola moeten annuleren ivm te weinig deelnemers en tijd.
We concentreren ons nu gewoon op NES4.
Wat ik mis in het schedule zijn de start tijden hehe :-) Wilde misschien met teammaatje gaan rijden, maar die zit in de US, dus we vroegen ons af hoe laat de races starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Scr33x0r schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:02:
[...]

Wat ik mis in het schedule zijn de start tijden hehe :-) Wilde misschien met teammaatje gaan rijden, maar die zit in de US, dus we vroegen ons af hoe laat de races starten..
Waarschijnlijk weer om 16:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Even een vraagje, dit is mijn eerste seizoensovergang en blijkbaar heeft dit ook invloed op SR/license. Ik begrijp het eigenlijk niet goed (domme :)B ). Heb nu C4.67 en 1 B race gereden (dus nog 3 nodig). Verandert er iets voor mij of blijft dit gewoon hetzelfde?

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Er zal voor jou niets veranderen. Als je je SR boven de 4 houdt dan zal je B worden nadat je nog 3 B klasse races hebt gedaan.

Had je nou wel al 4 races gedaan maar je SR zat tussen de 3 en 4 dan was je vandaag automatisch B geworden.

[ Voor 30% gewijzigd door Phydomir op 12-06-2017 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Phydomir schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:26:
Er zal voor jou niets veranderen. Als je je SR boven de 4 houdt dan zal je B worden nadat je nog 3 B klasse races hebt gedaan.

Had je nou wel al 4 races gedaan maar je SR zat tussen de 3 en 4 dan was je vandaag automatisch B geworden.
Of timetrails ipv Races, dat kan ook.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Bedankt jongens d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond beginnen we weer aan ons wekelijkse toernooi. We zitten weer op de maandag en de naam is en blijft hetzelfde.....
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Grand_Tour.png
GoT Grand Tour 17S3-W112-06-17
Car(s)Track(s)
Ford Mustang FR500S
Ford Mustang FR500S
Fuel100 % (+/- 58,3 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Autodromo Enzo e Dino Ferrari (Imola) - Moto (Heat 1)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari (Imola) - Moto
Day or NightDay
Pit stalls37 / 62
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:10 - 21:30 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsOff (local yellows only)
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:40 - 21:50 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:50 - 22:20 (30 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsOff (local yellows only)
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Time of Day: Morning

Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Nog nooit met de Mustang gereden, dus dat wordt interessant :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Net de Ferrari gekocht, man dat ding kleeft aan de baan, daarna kroop ik voor de eerste keer in de Ford Mustang FR500S, kanshebber op miskoop van het jaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ga het ook eens proberen vanavond. Heb verder ook nog nooit in de Mustang gereden. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Niellie41 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Waarschijnlijk weer om 16:00.
Is het schedule al definitief? Zit een beetje in de weg met de 2k cup hehe :) Weet ook niet of je dan met Racespot zit enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Scr33x0r schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:17:
[...]
Is het schedule al definitief? Zit een beetje in de weg met de 2k cup hehe :) Weet ook niet of je dan met Racespot zit enzo?
Ik stel voor dat je je vragen even via PB of via Discord stuurt. Dan vervuilen we dit topic niet met een Q&A. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 12-06-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Mustang is echt een heerlijke auto vind ik. Moet daar vaker mee gaan racen. Heb hem toen ook in een van de eerdere GoT races ontdekt. Véél leuke dan een MX-5 wat mij betreft :D

Ik zal er vanavond achteraan gaan kachelen, letterlijk want het is warm hier. Maar Imola is mijn favoriete track en die FR500S is gewoon leuk dus ik ben er bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

derx666

mecker ende blaet

Vervelend dat jullie net op mijn favoriete circuit (ahum) rijden terwijl ik met m'n luie reet op een strand bij Cagliari (Sardinie) zit :p

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Helaas, heb zowel de auto als het circuit niet. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
derx666 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:04:
Vervelend dat jullie net op mijn favoriete circuit (ahum) rijden terwijl ik met m'n luie reet op een strand bij Cagliari (Sardinie) zit :p
Ze hebben daar toch ook internet? Of neem jij je rig niet mee op vakantie?

Geniet ervan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Geen mustang in de garage hier, en ook niet van plan deze aan te schaffen eigenlijk. Have fun :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

derx666

mecker ende blaet

diknmuis schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:39:
[...]
Ze hebben daar toch ook internet? Of neem jij je rig niet mee op vakantie?

Geniet ervan d:)b
internet is vrij brak, en zou het ook zonde vinden van de heusinkvelds met allemaal dat zand enzo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d2Qs9HuilkUYSNs9tqH5zUYz/full.jpg

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ola!

Ik ben sinds een weekje of 2 ook aardig verslaafd aan iracing. Zojuist uit de rookie license gekomen na een avondje zo clean mogelijk rijden *O*

Ik ga deze week nog lekker door met de mazda cup in de 13th week races, ik vind ze leuk en nog moeilijk zat!

Na deze week misschien maar eens kijken naar de aanschaf van wat nieuwe content.
De Skip en de Ruf lijken me leuke series, ik heb hier ook al gelezen dat het aanraders zijn voor fresh D license holders :+

Endurance lijkt me ook leuk, maar meer voor het najaar straks, kan ik eerst nog flinke bak meer ervaring en skills op bouwen :P

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
Extera schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:49:
Ola!

Ik ben sinds een weekje of 2 ook aardig verslaafd aan iracing. Zojuist uit de rookie license gekomen na een avondje zo clean mogelijk rijden *O*

Ik ga deze week nog lekker door met de mazda cup in de 13th week races, ik vind ze leuk en nog moeilijk zat!

Na deze week misschien maar eens kijken naar de aanschaf van wat nieuwe content.
De Skip en de Ruf lijken me leuke series, ik heb hier ook al gelezen dat het aanraders zijn voor fresh D license holders :+

Endurance lijkt me ook leuk, maar meer voor het najaar straks, kan ik eerst nog flinke bak meer ervaring en skills op bouwen :P
Week 13 stopt vanavond :+

Ik ga aankomend seizoen ook de skip en de ruf rijden. heb al wat testkilometers gedaan en een aantal tracks voor komend seizoen aangeschaft. Skip is erg leuk, voelt wat langzaam voor een open wheeler, maar denk dat je er wel super gevechten mee kan hebben. Ruf is echt nog een gevecht met de auto, maar daar ga ik pas week 3 mee rijden, kan ik nog wat oefenen :9

Zal me eerdaags ook maar is aanmelden bij de league etc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Heb ik weer _O-

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De Mazda races gaan gewoon door hoor :) Misschien iets anders qua tijd en tracks maar verder blijft het hetzelfde.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Meh, ik moest weg voor de 2e race om wat hypotheek dingen te regelen.

1e race was niet echt een succes :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:26:
[...]

Je zou toch eigenlijk verwachten dat ze bij dit soort special events (Le Mans, Indy 500, 24H Nurburgring, etc.) gewoon een live admin erop zetten. Als ex competitiemanager zie ik zoveel dingen die verbeterd kunnen worden ... tijdje terug hadden ze een vacature, maar dan moest je in Amerika gaan wonen, sja ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:16:
[...]

Je zou toch eigenlijk verwachten dat ze bij dit soort special events (Le Mans, Indy 500, 24H Nurburgring, etc.) gewoon een live admin erop zetten. Als ex competitiemanager zie ik zoveel dingen die verbeterd kunnen worden ... tijdje terug hadden ze een vacature, maar dan moest je in Amerika gaan wonen, sja ..
Daar ben ik het niet mee eens. Je zou dit helemaal niet moeten verwachten. Deze endurance events zijn fun events, bedoelt voor iedereen om aan mee te doen. World Tour events zijn voor de fun en er valt niets te winnen, waarom zou je er dan live admins op zetten?

Als deze races nu echt competities zouden zijn, zoals een GT500, dan zijn admins wel noodzakelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 13-06-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Het ging niet echt lekker gisteren. Slechte quali maar behoorlijke eerste race tot ik 2 maal na elkaar spinde. Race 2 lap 2 ga ik tijdens het remmen met een wiel op het gras en rij ik Ton van de baan, mijn excuses. Toch erg dat ik mijn Samba teamgenoot van de baan rij :F Daarna repair moeten doen en ondertussen waren mijn banden ook al (om) zeep.

Ik ben er dus in geslaagd om in één race 2 inc meer te hebben dan een gans seizoen ruf challenge :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:43:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Je zou dit helemaal niet moeten verwachten. Deze endurance events zijn fun events, bedoelt voor iedereen om aan mee te doen. World Tour events zijn voor de fun en er valt niets te winnen, waarom zou je er dan live admins op zetten?

Als deze races nu echt competities zouden zijn, zoals een GT500, dan zijn admins wel noodzakelijk.
Dergelijke high-profile events wil je gewoon adminned hebben. Er waren honderden Twitch streamers, Racespot broadcast en iRacing ging af als een gieter. Een live admin had an sich niks aan het probleem kunnen doen, maar had wel contact kunnen hebben met de rijders en Racespot om misschien tot een beter einde te kunnen brengen. Hetzelfde deden we ook altijd bij onze LAN's, poulewedstrijden waren unadminned maar vanaf de kwartfinales keek er altijd een admin mee om problemen te voorkomen.

Overigens, als ik competitiemanager bij iRacing was geweest, had ik de race niet door laten gaan. De problemen op Le Mans waren al weken bekend en in Week 12 ProtoGT waren er 50% meer disconnects dan in alle andere weken, dat had iets moeten zeggen.

Persoonlijk boeit het mij niet, ik rijd toch nooit endurance events, maar ik vind het jammer dat iRacing zo negatief "in het nieuws" komt. Doet PR technisch geen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Arfman schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Dergelijke high-profile events wil je gewoon adminned hebben. Er waren honderden Twitch streamers, Racespot broadcast en iRacing ging af als een gieter. Een live admin had an sich niks aan het probleem kunnen doen, maar had wel contact kunnen hebben met de rijders en Racespot om misschien tot een beter einde te kunnen brengen. Hetzelfde deden we ook altijd bij onze LAN's, poulewedstrijden waren unadminned maar vanaf de kwartfinales keek er altijd een admin mee om problemen te voorkomen.

Overigens, als ik competitiemanager bij iRacing was geweest, had ik de race niet door laten gaan. De problemen op Le Mans waren al weken bekend en in Week 12 ProtoGT waren er 50% meer disconnects dan in alle andere weken, dat had iets moeten zeggen.

Persoonlijk boeit het mij niet, ik rijd toch nooit endurance events, maar ik vind het jammer dat iRacing zo negatief "in het nieuws" komt. Doet PR technisch geen goed.
Volledig eens! Voor ons is het een beetje jammer, 3e geworden in topsplit, maar het zegt niks.. Terwijl we wel 24hr hebben uitgereden ofzo.

Ergste vind ik nog hoe de hele simracing community er weer slecht af komt in de hele esport wereld. Het wordt tijd dat het allemaal wat beter en professioneler wordt, helemaal als we op een niveau willen komen zoals dota, lol, csgo of whatever. Alleen door cloudsport tijdens formula e, nu dit weer, vorige keer iracing tijdens daytona.. Is gewoon best wel erg. Daarnaast weigert racespot om via twitch te streamen, in mijn mening zou ik dat lekker wel doen, het kost geen drol extra, je streamt gewoon naar beide, en je hebt dubbel bereik.. Tuurlijk zullen de die-hard racers niet via twitch kijken of iets, maar aan de andere kant zitten daar alle gamers die goed zijn in "behendigheidspellen"..

En ja, zelfs op Drome had je admins.. maar ik denk dat dat ook iets meer is vanuit de goede oude clanbase tijd ofzo.. daar hadden we ook league admins etc die gewoon altijd aanspreekbaar waren via IRC.. kleine moeite om even er iemand bij te halen en vanuit iRacing moeten ze gewoon meer door de community laten doen, dat helpt al genoeg. Het is nu allemaal iracing ingehuurde staff, terwijl er volgens mij genoeg vrijwilligers zijn die prima deze verantwoordelijkheid aankunnen..

[ Voor 11% gewijzigd door Scr33x0r op 13-06-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:11
diknmuis schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:06:
Het ging niet echt lekker gisteren. Slechte quali maar behoorlijke eerste race tot ik 2 maal na elkaar spinde. Race 2 lap 2 ga ik tijdens het remmen met een wiel op het gras en rij ik Ton van de baan, mijn excuses. Toch erg dat ik mijn Samba teamgenoot van de baan rij :F Daarna repair moeten doen en ondertussen waren mijn banden ook al (om) zeep.

Ik ben er dus in geslaagd om in één race 2 inc meer te hebben dan een gans seizoen ruf challenge :?
Voor mij ging het iets beter. Speciaal voor gisteren de mustang aangeschaft en de fanatec 1.5 shifter weer op mijn rig gemonteerd, precies vorige week er afgehaald omdat ik hem al maanden niet meer gebruikte en in de weg zat met in/uitstappen.

Met de baseline setup eerst wat rondes gedaan, de baseline is heel braafjes en was erg makkelijk mee te rijden... maar de rondetijden van anderen gingen rap naar beneden. Uiteindelijk met een gesharede setup behoorlijk harder gegaan, auto werd wat listiger onder remmen in bochten en met name bochten uit maar was goed te controleren.

De qualificatie liep beter dan verwacht met een P2... met een groot gat naar P1... van de race dus ook niet veel verwacht, eerder posities verlies dan kans hebben op P1. Gelukkig een goede start gemaakt en even P1 overgenomen echter beetje onderstuur en snelheidsverlies en P1 was weer weg. Gelukkig wel P2 kunnen houden en ik kon het tempo van P1 eigenlijk wel volgen (wellicht hield hij in). Geprobeerd rondes zonder off-tracks te rijden maar door de geweldige chicane aan het einde van de ronde is het maar weinig mensen dit gelukt. Toch uit eindelijk de snelste ronde tijd gepakt met een clean-lap O-) netjes op P2 gefinished.

Race 2 was helaas een drama. Vanaf de achterste rij naar voren proberen te komen, ronde 1 had ik er toch al 3 te pakken helaas besloot Bjorn mij inderdaad als stootblok te gebruiken (het is u vergeven) en kansloos de bandenstapel in verdwenen met schade aan ongeveer alles. Ik geef niet gauw op dus de auto maar laten oplappen (2,5 min tow en quick repair) en de baan weer op, om vervolgens eerst 15sec penalty te pakken voor speeding in the pits |:( . Het stuur stond 45graden scheef na de quick repair maar toch maar gaan rijden. Zelfs met deze beschadigde auto de snelste ronde (clean-lap) weten te rijden van het veld. Niet zo gek als sommigen 30+ incidenten te pakken hadden en wellicht niet eens 1 clean-lap hebben weten te rijden :+ .

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Gogol schreef op maandag 12 juni 2017 @ 06:21:
[...]

Ik zie toch goede berichten met de Asus PG279Q in triple setup met een 1080ti. Vooral met gsync zou dit uitmuntend moeten werken. Zie onder andere hier: http://members.iracing.co...ist/3553828.page#10519450
Daar hoort natuurlijk wel een i7 7700K processor bij!
Lijkt idd de ultieme iRacing monitor met zelfs een ips scherm maar is voor mij volstrekt onrealistisch. Voor tripples met 1x1080ti / 2x1080 ben je al dik €3000 kwijt.

Heb gisteravond m'n nieuwe monitor in gebruik genomen. Wat een verschil met m'n Iiyama..!! Het beeld is volledig strak en rust waardoor het niet meer vermoeiend is om langere tijd naar dat scherm te kijken. Een belangrijke reden zal zijn dat het Gsync scherm makkelijker is om aan te sturen, fps zijn niet onder de 120 geweest waar de Iiyama nauwelijks boven de 70 kwam.Ook de kleuren en scherpte zijn geen enkel vergelijk.
De af fabriek instellingen moeten uiteraard wel wat worden aangepast.!

Was de 1e week 13 die echt leuk was. Vooral de Radical op Mid-Ohio en Imola was een feest en met de Ford/Ferrari op LeMans slechts 2 slechte races gehad.
Gisteravond was er 1 heel bizar. Tijdens Q op de 1 of andere manier de motor opgeblazen van de Ford. En tijdens de race niet 1 volledig rondje kunnen maken :+ Bij de start stond reeds in bocht 2 een schroothoop waarbij ze zonder te kijken de baan weer op schoten waarbij ik gesandwiched werd, tow van 5 min. Toen ik de baan weer op kwam meteen in T6 (Tertre Rouge) spinde er 1 en tolde de baan weer op en kon ik niet meer ontwijken. Race over.
Daarna weer slechte Q, met 3:51 voer je maar net het middenveld aan, in L2 contact met iets schade waardoor ik maar net 52's kon houden, desondanks nog 8e geworden.

S3 wordt vanaf week 1 alweer lastig kiezen. Skip op Road Atlanta vs FR2.0 op Bathurst vs Ferrari/Ford op Suzuka. Suzuka is echter nieuw voor mij.
Wat dacht je van week 6 en 7 met de Radical op Mid-Ohio en Oulton Park?!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
mowa schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:49:
[...]

Een belangrijke reden zal zijn dat het Gsync scherm makkelijker is om aan te sturen, fps zijn niet onder de 120 geweest waar de Iiyama nauwelijks boven de 70 kwam.
Um :P Wat gsync doet is dynamisch de refreshrate van je scherm aan passen adhv je framerate.
Volgens mij is het in dat scenario niet mogelijk dat een ander scherm je méér fps geeft.

Of ik heb je verkeerd begrepen (of had je stiekem vsync aan op de Iiyama ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alexji schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:37:
[...]
.....Um :P Wat gsync doet is dynamisch de refreshrate van je scherm aan passen adhv je framerate.
Volgens mij is het in dat scenario niet mogelijk dat een ander scherm je méér fps geeft.....
Inderdaad echt niet mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
JoepW schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:32:
[...]
Inderdaad echt niet mogelijk....
Vandaag trouwens gezellig gepraat met ene Tomo Meglic ;) foto's volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Tot nu toe enkel in de Mazda MX -5 gereden. Eenmaal uit de rookie class wordt er minder gebeukt en probeert elke coureur zo goed als mogelijk te rijden. In de hitte van het gevecht soms een tikje of een schrammetje maar dat mag de pret niet drukken.

Heb soms iets teveel moeite om de bochten perfect aan te snijden en dat gaat gaat ten koste van de snelheid. Zit nog steeds met de driving line. Als ik de filmpjes zie dan rijd iedereen zonder of heb ik het mis?

Nog steeds aan het dubben welke uitbreiding te kiezen, zeker wat betreft de circuits.

Vanaf welke licentie mag je de auto tunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
Ik rij ook nog steeds met racing line ingeschakeld waar mogelijk. Ik heb vooral bakken met onderstuur in de MX5, ook toen op Laguna Seca met een setup van Joep of iemand anders. Ik doe vast ergens iets verkeerd, maar wat...

Ook onderstuur op lage snelheid is dramatisch met die MX5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Alexji schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:44:
[...]

Vandaag trouwens gezellig gepraat met ene Tomo Meglic ;) foto's volgen
OSW'tje gekocht? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
Ja! Dat is allemaal de schuld van @naish123 want die had een OMP rim over voor €50,-
Dan moet je het setje wel compleet maken natuurlijk :+

Buttonbox + shifter paddles komen deze week aan uit Spanje en de OSW gaat morgen op de post.

Nog even overlegd met Tomo over de 20Nm/30Nm variant (hij had nog een 30Nm achtergehouden, op site niet op voorraad) maar hij raadde de kleine aan. Reageert iets gevoeliger en als ik het wil kan je die "small" ook gewoon op 25Nm draaien. De rest zit allemaal tussen de oren.
TecTo schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:59:
Zit nog steeds met de driving line. Als ik de filmpjes zie dan rijd iedereen zonder of heb ik het mis?

Nog steeds aan het dubben welke uitbreiding te kiezen, zeker wat betreft de circuits.

Vanaf welke licentie mag je de auto tunen?
Ik heb hem in het begin bij nieuwe circuits nog wel eens aangezet. Nu altijd uit en dan kijk ik op youtube/iRacing forum even een paar voorbeeldrondjes. Het is lang niet altijd de "ideale" lijn laten we maar zeggen.

Setup veranderen van de auto ligt niet aan je licentie maar in de serie waar je raced. Fixed of Open setup:

Fixed series hebben dit label:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w9vAMMW.png

Open niet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gzyaxb1.png
FastFred schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:22:
Ik rij ook nog steeds met racing line ingeschakeld waar mogelijk. Ik heb vooral bakken met onderstuur in de MX5, ook toen op Laguna Seca met een setup van Joep of iemand anders. Ik doe vast ergens iets verkeerd, maar wat...

Ook onderstuur op lage snelheid is dramatisch met die MX5...
Het cliché slow in, fast out is zeker bij het MX-5 hok belangrijk. Ik zoek altijd de betere rondes op online waarbij ook alle inputs getoond worden. Die MX-5 kan verrekte hard remmen, goed gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
Als ik in de MX5 rem gaat mijn stuur heftig trillen, volgens mij blokkerende voorwielen, dat is te hard denk ik ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

FastFred schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:55:
Als ik in de MX5 rem gaat mijn stuur heftig trillen, volgens mij blokkerende voorwielen, dat is te hard denk ik ? :P
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
In de MX5 hoef je zelden meer dan 60% ofzo te remmen, en dan alleen in een rechte lijn. Zodra je wil gaan sturen moet je de rem echt veel meer los laten anders gaat hij gewoon rechtdoor. Als je ineens de rem los laat duikt de auto op z'n voorwielen en zul je zien dat je ineens veel scherper kunt sturen. De truuk is nou natuurlijk om even door te hebben wanneer en hoe veel je de rem los laat (een klein beetje trail braking is wel ok, maar in de MX5 echt niet te veel).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Dat te hard remmen komt me bekend voor. De Thrustmaster T3PA moet je echt met fluwelen voetjes bedienen. Zijn verdraaid moeilijk te doseren want ineens gooien ze de boel in piepende banden. Al doende gaat het beter maar omdat ik ze op mijn stand heb gemonteerd kan ik de bijgeleverde load... niet gebruiken.

Nieuwe pedalen staan hoog op het verlanglijstje maar het OSW kitje lonkt ook. Het mooie is dat de site in Spanje een All-in-one Thrustmaster to OSW Adapter verkoopt, zodat de stuurtjes die nu in gebruik zijn op de TS-PC racer gebruikt kunnen worden.

Wil graag de Heusinkveld pedalen maar weet niet of die geschikt zijn voor een wheel stand. Helaas nog niet de ruimte om een goede rig te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

TecTo schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:14:
Dat te hard remmen komt me bekend voor. De Thrustmaster T3PA moet je echt met fluwelen voetjes bedienen. Zijn verdraaid moeilijk te doseren want ineens gooien ze de boel in piepende banden. Al doende gaat het beter maar omdat ik ze op mijn stand heb gemonteerd kan ik de bijgeleverde load... niet gebruiken.

Nieuwe pedalen staan hoog op het verlanglijstje maar het OSW kitje lonkt ook. Het mooie is dat de site in Spanje een All-in-one Thrustmaster to OSW Adapter verkoopt, zodat de stuurtjes die nu in gebruik zijn op de TS-PC racer gebruikt kunnen worden.

Wil graag de Heusinkveld pedalen maar weet niet of die geschikt zijn voor een wheel stand. Helaas nog niet de ruimte om een goede rig te bouwen.
Haha een wheelstand met heusinkvelds....dat wekt wel wat lachspieren bij mij op....al met al kan ik het u niet aanraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
knightvision schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:35:
[...]
Haha een wheelstand met heusinkvelds....dat wekt wel wat lachspieren bij mij op....al met al kan ik het u niet aanraden. :)
Tot nu toe voldoet de wheelstand geheel aan mijn verwachting gezien de mogelijkheden en beperkingen qua ruimte.

Waarschijnlijk ga uw lachspieren plezier doen.

Eigenwijs als ik ben heb ik voor hetere vuren gestaan en vaak geroeid met riemen die beschikbaar zijn. Met veel voldoening.

Inmiddels aan het bedenken hoe de heusinkvelds.... op een wheelstand tot hun recht komen. Zo niet dan zijn er altijd nog andere opties in de toekomst en heb ik alvast een paar top pedalen.

Ps. Is uw probleem dat 'de throttle soms groene piekjes geven terwijl ik hem niet ingedrukt heb' naar behoren opgelost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

TecTo schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:09:
[...]

Tot nu toe voldoet de wheelstand geheel aan mijn verwachting gezien de mogelijkheden en beperkingen qua ruimte.

Waarschijnlijk ga uw lachspieren plezier doen.

Eigenwijs als ik ben heb ik voor hetere vuren gestaan en vaak geroeid met riemen die beschikbaar zijn. Met veel voldoening.

Inmiddels aan het bedenken hoe de heusinkvelds.... op een wheelstand tot hun recht komen. Zo niet dan zijn er altijd nog andere opties in de toekomst en heb ik alvast een paar top pedalen.

Ps. Is uw probleem dat 'de throttle soms groene piekjes geven terwijl ik hem niet ingedrukt heb' naar behoren opgelost? :)
Haha als je ze echt gaat kopen in gebruik met je stand...graag foto plaatsen :)
Ik weet niet of je dan de baseplate erbij neemt van de heusinkvelds maar de 3 pedalen met baseplate is ergggg zwaar !
Betreft het probleem: Dit is opgelost! echter kan het wel voorkomen dat je de joycalib ini file moet aanpassen. Ik had na een tijdje gebruik van mijn rempedaal dat hij wat begon te soppen qua geluid. Dit geluid kwam van die witte dempers. Ik heb het toen wat strakker gedraaid. Dit resulteerde dat de rode piek cijfers de raw data wat hoger uitkwam. Ik moest toen het weer aanpassen. Dit heb je alleen in Iracing dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Die Ford Mustang FR500S is toch geen zo'n slechte wagen, heb er net een race mee gewonnen :P en met 0 inc. Die banden zijn wel een probleem, na 15min rij je precies op de velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 22:14
Alexji schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:53:
[...]
Nog even overlegd met Tomo over de 20Nm/30Nm variant (hij had nog een 30Nm achtergehouden, op site niet op voorraad) maar hij raadde de kleine aan. Reageert iets gevoeliger en als ik het wil kan je die "small" ook gewoon op 25Nm draaien. De rest zit allemaal tussen de oren.
Op het iRacing forum wordt door de autoriteiten op dat gebied, Sohn, Jansen van Rensburg, toch de grote Mige aangeraden omdat deze wat meer demping geeft en de kleine wat onrustiger is. De grote zou de realiteit meer benaderen.
Pagina: 1 ... 104 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies