De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.219 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 11:08
F.West98 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:22:

We zijn hier allemaal (ja, ik nu ook :P ) volwassenen
Volwassen != meerderjarig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Volwassen !== meerderjarig

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Volwassen !=> Meerderjarig
Meerderjarig => Volwassen!

:+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
F.West98 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:33:
[...]

Volwassen !=> Meerderjarig
Meerderjarig => Volwassen!

:+
Heeeeeeeeeeeeyyy.... Die ">" had ik helemaal niet! :+ Dat is valsspelen :P
Ohja. Dank je!

[ Voor 28% gewijzigd door Merethil op 26-09-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:41

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik denk dat F.West98 zijn beschrijving de situatie goed beschrijft. Het is inderdaad erg vervelend als mensen een taal gaan bashen om het bashen alleen. Op zijn tijd kan ik er ook omlachen (en doe ik vrolijk mee), maar op een gegeven moment is het genoeg.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Kom hier, uit je frustratie en ongenoegen zodat je weer lekker verder kan. Als gemeenschap staan we dit toe, echter op het moment dat je bij een ander herhalend irritatie gaat opwekken dan ben je toch te ver aan het gaan.
.oisyn schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:26:
Meer van hetzelfde niveau als je verontschuldigen dat je voor Feyenoord bent in een groep met (gemoedelijke) Ajax fans.
Dit is een goeie vergelijking. Als fan van Feyenoord ben ik geen fan van Ajax, maar ik kan rustig met menig ajacied naar het voetbal kijken. Echter als Ajax een mooie wedstrijd speelt tegen Feyenoord dan kan ik daar ook van genieten.

Dit is ook met programmeertalen. Ik ben geen fan van PHP, VB en nog een paar talen. Echter ik kan ze zeker waarderen.

Ik ben van mening dat iedereen hier in de thread niet de programmeertaal hooligan wilt zijn, als we nu hier elkaar zo nu en dan aan herinneren dan zal het zeker bijdragen aan een prettigere sfeer. En daar heeft iedereen baat bij.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 17:51
Ik ben ook geen fan van AJAX, daarom gebruik ik ook altijd deze plugin:

https://github.com/DoNormal/jquery-feyenoord

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:35
GeertJam schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:03:

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00

Dido

heforshe

DevWouter schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:58:
op het moment dat je bij een ander herhalend irritatie gaat opwekken dan ben je toch te ver aan het gaan.
Is PHP ge-IP-banned? :+
Echter als Ajax een mooie wedstrijd speelt
Daar zou iedereen wel van kunnen genieten, net als de duivel zou genieten van een sneeuwbui in de hel >:)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Tja, wat verwacht je dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W0KI05KixuTryw4rlfEW6DTg/full.jpg

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
DevWouter schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:58:
Dit is een goeie vergelijking. Als fan van Feyenoord ben ik geen fan van Ajax, maar ik kan rustig met menig ajacied naar het voetbal kijken.
Voetbal is een kutsport.
:X

[ Voor 29% gewijzigd door farlane op 26-09-2016 16:21 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit met AngularJS gemaakt? Zie in de source alleen iets van app.js en vendor.js staan. Iemand enig idee?

https://forumvoordemocratie.nl

Die website werkt echt wel vreselijk snel hier. _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:24:
Is dit met AngularJS gemaakt? Zie in de source alleen iets van app.js en vendor.js staan. Iemand enig idee?

http://builtwith.com/forumvoordemocratie.nl

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Angular: Ja
Snel: Uhm...

DomReady: 748ms
LoadReady: 2280ms

Zou het "normaal" noemen, maar persoonlijk bestempel ik dit als gewoon traag. En dat is met adblocker.

Ook de 2.1 MB is overdreven. De grootste boosdoeners twee scripts.

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/vey9c8dyf/2016_09_26_16_53_17_Forum_voor_Democratie.png

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11

Wel snel, maar oh wat renderen die fonts (hier op linux in iedergeval) ontzettend lelijk.
Hmm dat snel varieert ook wel lijkt het (en de homepage met video is altijd wel traag).

Eigenlijk best knap .. hoeveel puntkomma's ik tegen kom in m'n allereerste 3000 lijnen python script in elkaar gehackt zonder IDE van een jaartje of 7 geleden :+

[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 26-09-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:12:
Eigenlijk best knap .. hoeveel puntkomma's ik tegen kom in m'n allereerste 3000 lijnen python script in elkaar gehackt zonder IDE van een jaartje of 7 geleden :+
Waarom puntkomma's in Python? Python was mijn eerste programmeertaal, dus toen ik JS ging "leren", deed ik ook alles zonder puntkomma's.

En waarom 1 Python script van 3000 lijnen? Als het zo groot begint te worden, hoor je het toch op te splitsen in meerdere bestanden?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2016 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:23:
[...]

Waarom puntkomma's in Python? Python was mijn eerste programmeertaal, dus toen ik JS ging "leren", deed ik ook alles zonder puntkomma's.

En waarom 1 Python script van 3000 lijnen? Als het zo groot begint te worden, hoor je het toch op te splitsen in meerdere bestanden?
Waarschijnlijk door gewoonte van andere programmeertalen. Dan zet je uit gewoonte altijd die puntkomma neer, zelfs al hoeft het niet. Zelf gebruik ik ook altijd gewoon puntkomma's in JavaScript, uit gewoonte.

En tja, het was zijn eerste python-script. Jij zal vast ook je eerste stuk code in een bepaalde taal niet direct volledig opgesplitst hebben, niemand die zegt dat het ook daadwerkelijk gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Goedemorgen mensen! Bakkie koffie, literfles chocolademelk en bakjes thee kom ik zo rond brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Kom maar op!
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/dYoAAOSw9mFWK70A/s-l300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
/me pleurt een tree (tray) met zelfgemaakte wafels naar binnen

Die mok was wel beter als $mug vervangen werd door $this

[ Voor 67% gewijzigd door Geerrrt op 27-09-2016 08:37 ]

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Eerste werkdag na 3 weken terug een (eerste) kleine te hebben gekregen. Ik wil hier niet zijn (ondanks leuk werk en collega) en de koffie is niet aan te slepen...

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

GeertJam schreef op maandag 26 september 15:03

Mooi project O-)

Ik heb ook nog wel wat voor je als je die brandblussers zat bent.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
GeertJam schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:31:
Die mok was wel beter als $mug vervangen werd door $this
Sowieso, 'empty' als string is niet logisch

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
if ($this->isEmpty())
{
    $tweakers['DevWouter']->kick(new RefillMessage($this));
}
else
{
   $tweakers['Skyaero']->drink($this);
}

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:23:
[...]
Van perl, php, c, javascript komen doet wonderen om achter de helft van de regels toch een puntkomma te plakken. En zonder IDE en tijdsdruk om in notime iets te produceren wat iets doet in een vreemde taal :)
Yups, dat was 7 jaar geleden al de bedoeling, maar de code deed toen voldoende wat het moest doen en dus werd de ontwikkeling van dat deel van het project nogal hard afgekapt. Deel van de code zijn functies met andere varianten om iets te bewerkstelligen die niet meer gebruikt worden. Dead-code dus. Daarnaast was het nogal onderzoekend, dus de meeste tijd en aandacht ging daar naar toe, managebaarheid van de code was gezien de aard en tijd een ondergeschoven kindje.

Kortom de refactoring die absoluut nodig was is er toen niet van gekomen, maar nu het project weer opgediept is uiteraard het allereerste om mee bezig te gaan. Qua syntax, en formatting is het nu weer aardig in shape, nu nog deadcode eruit, beter splitsen en een stuk pythonesker maken. Achja ook best aardig om te zien hoeveel het in notime ook op kan knappen, IDE helpt daar wel goed bij :)

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 27-09-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
mbarie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:49:
Eerste werkdag na 3 weken terug een (eerste) kleine te hebben gekregen. Ik wil hier niet zijn (ondanks leuk werk en collega) en de koffie is niet aan te slepen...
Ik vond het beide keren wel lekker om gewoon weer op kantoor te zijn i.p.v. 'in de luiers'. Bij de tweede heb ik ook 't grootste deel van m'n verlof gedaan toen de kraamhulp weg was.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Bij elk kind slechts een weekje thuis geweest.
Allemaal prachtig hoor en blij enzo, maar ik wilde er gewoon weer uit. Had echt een gevoel van behoefte aan motorolie en sigaren i.p.v al dat beschuit met muisjes-geweld en zachtpratende/fluisterende mensen.
Het was zo zachtaardig allemaal dat ik er gewoon kriebelig van werd.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Zooo.. na de Windows 10 Anniversary update werkte onder andere Virtualbox en Vagrant niet meer, dus die eerst maar eens geüpdate :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Hydra schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:12:
[...]

Ik vond het beide keren wel lekker om gewoon weer op kantoor te zijn i.p.v. 'in de luiers'. Bij de tweede heb ik ook 't grootste deel van m'n verlof gedaan toen de kraamhulp weg was.
Misschien komt het nog. Kriebelen om te werken deed het wel, maar voornamelijk aan hobby-projecten :)

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
TheNephilim schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:38:
Zooo.. na de Windows 10 Anniversary update werkte onder andere Virtualbox en Vagrant niet meer, dus die eerst maar eens geüpdate :/
Een groot feestje dus ?

Ik heb meegevierd, net m'n eerste blokje La Trappe achter de kiezen 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

gekkie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:10:
[...]
m'n eerste blokje La Trappe achter de kiezen 8).
Volgende keer dus wat eerder uit de vriezer halen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
CodeCaster schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:16:
[...]

Volgende keer dus wat eerder uit de vriezer halen.
Nope .. de kaasboer wou me persé kaas met La Trappe laten proeven.
Welliswaar apart, maar ik hou de twee gewoon liever echt zo lang mogelijk gescheiden :+
Al is bier slush me ook al wel eens overkomen (en een keer een geknapt flesje wat dan weer minder was) 8).

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 27-09-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:37
mbarie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:49:
[...]

Misschien komt het nog. Kriebelen om te werken deed het wel, maar voornamelijk aan hobby-projecten :)
Dat is wel herkenbaar, ik had dat ook wel aardig al was dat misschien ook voor een groot deel omdat het eerste wat ik deed toen ik weer ging werken, 4 dagen naar het buitenland. Dit was vooraf ook al bekend.

Maar daarbij is het voordeel van "hobby-projecten' dat je die kunt "laten vallen" wanneer je dat wilt en dan de luiers weer in kan. (je bent wel beschikbaar voor je gezinnetje) Maar mijn vrouw vond dat niet geweldig, en vroeg toch heel veel aandacht tussentijds, waardoor deze hobby -projectjes niet erg van de grond kwamen. Wat dat betreft was weer aan het werk wel erg rettig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gekkie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:19:
Nope .. de kaasboer wou me persé kaas met La Trappe laten proeven.
Welliswaar apart, maar ik hou de twee gewoon liever echt zo lang mogelijk gescheiden :+
Dat heet oude kaas met lauw bier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
DevWouter schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:17:
[...]
Dat heet oude kaas met lauw bier :+
:) .. ach sommige additiefjes zijn best te pruimen, maar dit was hem toch niet, zeker niet op een bammetje (en om nou kaas met bier naast m'n biertje te knabbelen is ook zo wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

gekkie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:10:
[...]

Een groot feestje dus ?

Ik heb meegevierd, net m'n eerste blokje La Trappe achter de kiezen 8).
Haha, nou ik had erger verwacht. Na updaten deed alles het weer, maar het is toch even weer een gehannes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
TheNephilim schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:26:
[...]
Haha, nou ik had erger verwacht. Na updaten deed alles het weer, maar het is toch even weer een gehannes.
Naja als je op hete kolen zit kan het buitengewoon vervelend zijn als in eens je VM's het niet willen doen met een hijgende klant in je nek. Zolang die er niet zijn is het idd vaak nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gekkie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:35:
[...]

Naja als je op hete kolen zit kan het buitengewoon vervelend zijn als in eens je VM's het niet willen doen met een hijgende klant in je nek. Zolang die er niet zijn is het idd vaak nog wel te overzien.
Moet je op een andere stoel gaan zitten en je bureau omdraaien. Dan krijg je pas echt de wind van voren :+

(Sorry, heb goed geslapen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 17:14

Acid_Burn

uhuh

Dat had ik ook met vmware. Die geüpdatet maar dan nog niet stabiel. De hele tijd stabiliteitsproblemen gehad met die update. Dus maar een rollback gedaan.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
DevWouter schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:36:
[...]
Moet je op een andere stoel gaan zitten en je bureau omdraaien. Dan krijg je pas echt de wind van voren :+

(Sorry, heb goed geslapen)
In dat geval stook de BBQ maar lekker op :9
Beenhammen van de secretaresse for lunch :+

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 27-09-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Oh nee, wat nu weer! Alsof ik nog niet genoeg problemen heb met elk van die drie.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ja, mijn VMWare stopte ook met werken na mijn upgrade naar macOS Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn werk-PC wil momenteel helemaal niet upgraden naar W10. Blijft steken op 99% }:|. Kan ook al een jaar geen updates installeren, dat blijft hangen op 0%. Waarschijnlijk dezelfde oorzaak, ik lees meer mensen met dezelfde symptomen, maar geen van de suggesties werkt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
.oisyn schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:36:
Mijn werk-PC wil momenteel helemaal niet upgraden naar W10. Blijft steken op 99% }:|. Kan ook al een jaar geen updates installeren, dat blijft hangen op 0%. Waarschijnlijk dezelfde oorzaak, ik lees meer mensen met dezelfde symptomen, maar geen van de suggesties werkt.
Een geforceerde reboot heeft mij geholpen.

Overgens, in het kader van "het programeergedeelte van mijn opleiding applicatieontwikkelaar gaat te makkelijk" ben ik naar cobol gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat heb ik natuurlijk ook al 3x gedaan :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gekkie
Hmm avondje er over gedaan om er bij een klant achter te komen dat windows laptops in een lokaal netwerk een probleem lijken te hebben met een class B 172.16.x.x netwerkje met subnetmask 255.255.0.0.
ICMP doet het wel, het pingt prima, maar een browser request leide niet eens tot een request in wireshark.

Plaats je de laptop met ip in dezelfde reeks dat ook een subnetmask 255.255.255.0 zou moeten werken dan dat alles het prima. Het gekke is dat het dan ook nog eens spontaan gedurende een dag ontstond afgekoppeld van internet en niet na of tijdens een wijziging danwel update.

Dat windows 10 spookt echt.

• RayNbow
  • Laatst online: 22:49

RayNbow

Kirika <3

Yay... Anniversary Update op m'n machine op werk geinstalleerd... kan ik opnieuw de keys gaan mappen. :p

(Er hangt een Apple toetsenbord aan met de Alt op de verkeerde plaats.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
.oisyn schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:36:
Mijn werk-PC wil momenteel helemaal niet upgraden naar W10.
Tja. Windows is kut.

https://niels.nu

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:35
O no, not this shit again :P

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
gekkie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 01:16:
Hmm avondje er over gedaan om er bij een klant achter te komen dat windows laptops in een lokaal netwerk een probleem lijken te hebben met een class B 172.16.x.x netwerkje met subnetmask 255.255.0.0.
ICMP doet het wel, het pingt prima, maar een browser request leide niet eens tot een request in wireshark.

Plaats je de laptop met ip in dezelfde reeks dat ook een subnetmask 255.255.255.0 zou moeten werken dan dat alles het prima. Het gekke is dat het dan ook nog eens spontaan gedurende een dag ontstond afgekoppeld van internet en niet na of tijdens een wijziging danwel update.

Dat windows 10 spookt echt.
Ipconfig /flushdns al geprobeerd?

Seriously? Nope, not a bit...

• farlane
Oh yeah, that shit again >:)

Mijn werk laptop gaat elke keer als je 'em laat staan aan de slag met Windows Update en trekt dan alle cores 100% vol. En daar komt geen end aan. Brak.

[ Voor 30% gewijzigd door farlane op 28-09-2016 08:56 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

svchost.exe?

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

ard1998 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:14:
[...]
Overgens, in het kader van "het programeergedeelte van mijn opleiding applicatieontwikkelaar gaat te makkelijk" ben ik naar cobol gaan kijken.
Waarom cobol? Ik heb meerdere collega's die het liever kwijt dan rijk zijn. Maar helpt natuurlijk niet dat ze hier op het werk nog de versie uit 1985 draaien... |:(

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
Tja, maar welk proces zorgt daar nou weer voor? Heb zelf gelukkig al weer een half jaar niets vreemds met mijn werk PC. Daarvoor heb ik Windows 1x om zeep geholpen en twee keer compleet instabiel gekregen in een half jaar. Weet nog steeds niet wat ik precies heb gedaan, maar blijkbaar per ongeluk wat bestanden van Windows zelf verandert.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00

Dido

heforshe

ElkeBxl schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:24:
Waarom cobol? Ik heb meerdere collega's die het liever kwijt dan rijk zijn. Maar helpt natuurlijk niet dat ze hier op het werk nog de versie uit 1985 draaien... |:(
Da's de meest moderne niet-.Net versie, dus dat is niet eens zo heel gek.
Ik heb een paar jaar een mixed Cobol 68, 74 en 85 onderhouden (met nog wat ASM in de mix). Op zich is er weinig mis met de taal, behalve als je nieuwlichterij als OO wilt gebruiken :+

Dat gezegd hebbend, ben ik niet van plan er weer naar terug te gaan :) Tenzij ik echt geldgebrek heb (Cobolkloppers kunnen erg leuk verdienen, omdat bijna niemand onder de 50 het meer wil / kan)

Wat betekent mijn avatar?

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
[...]

Omdat het nog veel gebruikt word, en van studeren word je niet dommer :)

• gekkie
Xessive schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:10:
[...]
Ipconfig /flushdns al geprobeerd?
Nope, maar veel te DNSén valt er niet, is allemaal op basis van IP.
Maar goed wisselen van ip-range blijkt inmiddels ook al een red herring.

Klant gaat z'n oeroude windows XP laptops onder het stof van daan halen om daar de komende 2 dagen maar mee door te komen. En if so is het waarschijnlijk win10 er af en linux er op, baai baai ;w ;w .

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

31 al, ouwe lul

Lekker op de bank

• Skyaero
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:30:
[...]
Tja, maar welk proces zorgt daar nou weer voor?
Daarvoor heb je zoiets als Process explorer.
En bedankt. Nu voel ik me helemaal oud :'(

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Skyaero schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:45:

[...]

Wacht maar tot volgend jaar schijnt nog een jaar erger te zijn

Moet zelf nog de 31 zien te halen :+

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Skyaero schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:45:
[...]

Daarvoor heb je zoiets als Process explorer.

[...]

Schrale troost: Ik ben nog ouder :'(

Lekker op de bank

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stelletje technosaurussen! Oh wacht dat is een echte dinosaurus.

Afbeeldingslocatie: https://vignette2.wikia.nocookie.net/dinosaurs/images/3/32/Technosaurus.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/640?cb=20131227000428

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:56
[...]

Dat veelt mee toch ? 't Is de voorlaatste versie/standaard.

https://fgheysels.github.io/

• Skyaero
  • Niet online
ZaZ schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:47:
[...]

Schrale troost: Ik ben nog ouder :'(
Ik ben de 31 ook al een tijdje gepaseerd. En als 31 een oude lul is, wat voor lul ben je dan als je ouder bent dan 31? Verschrompeld? Afgestorven? Verteerd?

• gekkie
Skyaero schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:57:
[...]

Ik ben de 31 ook al een tijdje gepaseerd. En als 31 een oude lul is, wat voor lul ben je dan als je ouder bent dan 31? Verschrompeld? Afgestorven? Verteerd?
In je Xste jeugd toch ? O-)
Pas op heh .. er is vast wel een groep ramenlappers die aan windows vast zit, voor je het weet springen die nu masaal uit hun bakkie. :+

[ Voor 31% gewijzigd door gekkie op 28-09-2016 11:01 ]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Krasse knar

Lekker op de bank

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
Tjonge wat ben ik dan nog jong he met mijn 29 :+

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

jip_86 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:11:
Tjonge wat ben ik dan nog jong he met mijn 29 :+
Dit jaar nog Job.
Dit jaar nog.

Lekker op de bank

• farlane

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:53:
[...]

Oh yeah, that shit again >:)

Mijn werk laptop gaat elke keer als je 'em laat staan aan de slag met Windows Update en trekt dan alle cores 100% vol. En daar komt geen end aan. Brak.
http://superuser.com/a/996072 *O*
.edit: dit is wel Win7 (en Server 2008), waar ik de issues mee had.

Updates komen nu gewoon binnen en de Win 10 upgrade gaat nu ook gewoon door :)

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2016 11:29 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:51
gekkie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:24:
[...]

Nope, maar veel te DNSén valt er niet, is allemaal op basis van IP.
Maar goed wisselen van ip-range blijkt inmiddels ook al een red herring.

Klant gaat z'n oeroude windows XP laptops onder het stof van daan halen om daar de komende 2 dagen maar mee door te komen. En if so is het waarschijnlijk win10 er af en linux er op, baai baai ;w ;w .
Ik heb ook twee personen horen klagen over dat Win. 10 na een update (waarschijnlijk de Jubileumupdate) geen internetverbinding meer had. De een had de drivers opnieuw geïnstalleerd maar daarna werkte het nog niet, en uiteindelijk had hij "De vorige versie van Windows terugzetten" gebruikt en werkte het weer. De ander zag dat ipconfig nogal rare output gaf, en heeft daarna een (normale, ouderwetse) systeemherstel gedaan waarna het weer werkte.

Dus wellicht dat het na een systeemherstel al is opgelost? (terugzetten van vorige versie van Windows lijkt mij niet echt ideaal) Zal iets sneller zijn dan overal Linux op installeren, en de mogelijke problemen die daarmee weer ontstaan ("waar is mijn Microsoft Office?")

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dido schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:38:
Op zich is er weinig mis met de taal, behalve als je nieuwlichterij als OO wilt gebruiken :+
Wait, what? If memory serves me right, heeft het niet eens een stack (en dus geen lokale variabelen).

• gekkie
RobertMe schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:39:
[...]

Ik heb ook twee personen horen klagen over dat Win. 10 na een update (waarschijnlijk de Jubileumupdate) geen internetverbinding meer had. De een had de drivers opnieuw geïnstalleerd maar daarna werkte het nog niet, en uiteindelijk had hij "De vorige versie van Windows terugzetten" gebruikt en werkte het weer. De ander zag dat ipconfig nogal rare output gaf, en heeft daarna een (normale, ouderwetse) systeemherstel gedaan waarna het weer werkte.

Dus wellicht dat het na een systeemherstel al is opgelost? (terugzetten van vorige versie van Windows lijkt mij niet echt ideaal) Zal iets sneller zijn dan overal Linux op installeren, en de mogelijke problemen die daarmee weer ontstaan ("waar is mijn Microsoft Office?")
Tsja daar ben ik afhankelijk van de info van de klant, maar het deed het voor de laatste updates al niet .. na volledig geupdate te hebben deed het het weer eventjes .. maar gedurende het werken knal het er weer uit .. alleen tcp/ip/http .. icmp blijft het prima doen. Met wireshark op die laptop zie je geen enkele request van de browser verschijnen, na die ip-adres change dus wel ... tot het na een x-aantal uur gebruik weer kaduuk is.

En tsja updates reverten met die alles of niets update policy van microsoft betekend ook dat het betrekkelijk kansloos lijkt. En aangezien het alleen voor browser gebruik is, is linux opzich prima (of een chromebook was ook al prima geweest, maar goed).

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:05

Pizzalucht

Snotneus.

gekkie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:59:
[...]

Tsja daar ben ik afhankelijk van de info van de klant, maar het deed het voor de laatste updates al niet .. na volledig geupdate te hebben deed het het weer eventjes .. maar gedurende het werken knal het er weer uit .. alleen tcp/ip/http .. icmp blijft het prima doen. Met wireshark op die laptop zie je geen enkele request van de browser verschijnen, na die ip-adres change dus wel ... tot het na een x-aantal uur gebruik weer kaduuk is.

En tsja updates reverten met die alles of niets update policy van microsoft betekend ook dat het betrekkelijk kansloos lijkt. En aangezien het alleen voor browser gebruik is, is linux opzich prima (of een chromebook was ook al prima geweest, maar goed).
Wat gebeurt er als je er via "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc" een domeinnaam aan hangt?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Volgend jaar 0x20. :+

• gekkie
Pizzalucht schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:01:
[...]
Wat gebeurt er als je er via "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc" een domeinnaam aan hangt?
Geen idee heb de meuk nu niet hier .. hangt nu aan wifi in de test voor >> 5 uur .. in de hoop wat (schijn)zekerheid te hebben. Vervelende is dat er nog geen touw aan vast te knopen valt en alles eigenlijk niet zou moeten kunnen. Maar goed waarschijnlijk werken de XP en windows 8 laptops nog wel .. dus doen we het daar wel 2 dagen mee. So let it be, maar if so kunnen ze er van die 400 miljoen devices alvast weer 10 aftrekken :p

En een switch naar linux heeft ook nog als voordeel dat die dingen gewoon goed imagebaar zijn, geen geziek met activaties hebben door voornamelijk offline gebruik etc etc etc.

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 28-09-2016 12:13 ]

• farlane
.oisyn schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:24:
[...]
http://superuser.com/a/996072 *O*
.edit: dit is wel Win7 (en Server 2008), waar ik de issues mee had.

Updates komen nu gewoon binnen en de Win 10 upgrade gaat nu ook gewoon door :)
Thx maar draai 8.1. Ik heb het ooit een keer weten te repareren door de update database te herbouwen, maar het gedrag was na een paar weken weer terug.

Ik zet de laptop nu gewoon uit als ik 'em langere tijd niet gebruik. :/

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Tot zover heb ik dat gedrag van Windows Update gezien in 7, 8, 8.1 en 2012. De mate van het probleem is alleen niet hetzelfde.

• gekkie
En nog een hartverzakking erbij op de fiets .. knalde ineens wat op de straat .. klonk nogal als telefoon. Bleek dan uiteindelijk alleen maar m'n toch al niet werkende dynamo te zijn waar van lijm waarmee die op z'n beugeltje zat het wel gezien had.
Tis geloof ik wel een topdag aan het worden zo.

• farlane
Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee met dat Windows gezeik elke keer, herinstalleren en een tijd later is het weer kut. Als het ff kan ga ik op mijn werk ook permanent op Linux overschakelen.

Heb je tenminste een keer ander gezeik. *O*

• gekkie
farlane schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:20:
Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee met dat Windows gezeik elke keer, herinstalleren en een tijd later is het weer kut. Als het ff kan ga ik op mijn werk ook permanent op Linux overschakelen.

Heb je tenminste een keer ander gezeik. *O*
Check .. alleen het *idee* dat je er wat makkelijker dieper mee kan graven als het in de shit zit :)
(en je kunt verschillen tussen instellingen uit een backup, met je nieuwe fuckup situatie relatief makkelijk diffen en dat is langslopen .. ipv 1001 klik rondjes x2 en schermpje voor schermpje vergelijken.)

• Skyaero
  • Niet online
Als het ff kan ga ik op mijn werk ook permanent op Linux overschakelen.
Weet je tenminste zeker dat je audio het niet doet. _O-

Skyaero heeft in een ver rebels verleden Slackware gedraaid

• gekkie
Nog iemand in voor een nieuwe stalkende bureaustoel ?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, ik heb eigenlijk nog nooit echt gezeik gehad, behalve met voorgeïnstalleerde versies door OEM's. Mijn PC @ work is ook een Dell bak met een shitload aan Dell software waarvan ik het meeste wel verwijderd heb.

't Zal me niet verbazen als ze het expres doen zodat je na zoveel tijd weer eens een nieuwe PC van ze koopt }:|

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Afbeeldingslocatie: https://www.namepros.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fgiant.gfycat.com%2FCookedTiredIridescentshark.gif&hash=fcc644fe5430205bc787211be9f61490

Moest meteen aan deze film denken :+

Het mooie van *NIX systemen blijft dat ze toch veel flexibeler zijn met allerlei opties. Ja, je kan jezelf makkelijker in de nesten werken. Maar bij Windows is het nu toch vaak zoeken waar ze een bepaalde functionaliteit nu weer onder hebben gebracht.

Nog even en ze komen met een versie "Windows It Just Works" waarbij alle opties verdwenen zijn. Weet niet of dat een utopie is of een dystopia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
DevWouter schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:15:
Het mooie van *NIX systemen blijft dat ze toch veel flexibeler zijn met allerlei opties. Ja, je kan jezelf makkelijker in de nesten werken. Maar bij Windows is het nu toch vaak zoeken waar ze een bepaalde functionaliteit nu weer onder hebben gebracht.

Nog even en ze komen met een versie "Windows It Just Works" waarbij alle opties verdwenen zijn. Weet niet of dat een utopie is of een dystopia.
Meh die mafkeezerij bij win 10 dat ze nergens nog een stagaire meer over hadden om *alle* dingen uit het configuratiescherm een plekje te geven bij instellingen, zodat je nu met "instellingen" zit waar je niet alles mee kan en een (start the theme song ...):
"if you have a problem... if nothing else helps ... and if you can find it ... maybe you can open ... the fscking configuration screen"

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

DevWouter schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:15:
Het maakt de optie 'Ander OS' makkelijker :)

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Members only:

• farlane
.oisyn schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:47:
[...]

Tja, ik heb eigenlijk nog nooit echt gezeik gehad, behalve met voorgeïnstalleerde versies door OEM's. Mijn PC @ work is ook een Dell bak met een shitload aan Dell software waarvan ik het meeste wel verwijderd heb.

't Zal me niet verbazen als ze het expres doen zodat je na zoveel tijd weer eens een nieuwe PC van ze koopt }:|
Ik had eigenlijk ook nooit last: Win2k,Xp 64 en zelfs Xp heb ik nooit opnieuw hoeven installeren. Nu met 8 en daarna 8.1 is het er niet beter op geworden in mijn geval.
De OEM systemen die ik gebruik (laptops) installeer ik eigenlijk altijd met kale versies anders kun je voordat je je eigen software er op kunt gooien eerst een halve dag crap gaan verwijderen.

• gekkie
Achja mensen op safari zijn sowieso proefkonijn voor mij, ik ga geen mac prut kopen om meuk te testen op een of andere browsert. Dan leveren ze maar nette hackintosch VM's uit voor dat doel.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

gekkie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:54:
Achja mensen op safari zijn sowieso proefkonijn voor mij, ik ga geen mac prut kopen om meuk te testen op een of andere browsert. Dan leveren ze maar nette hackintosch VM's uit voor dat doel.
Ja dat is echt verschrikkelijk... je kunt overal VM's voor krijgen... behalve voor MacOS en/of Safari :/

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik snap eerlijk gezegd nooit waarom mensen altijd gedoe hebben met Windows. Volgens mij doe je dan ook echt iets heel erg verkeerd.
Ik heb één keer een Windows installatie vernield, toen lukte het booten niet meer door een bokkende VirtualBox netwerkdriver. Verder eigenlijk nooit problemen gehad.
Ik zal wel iets verkeerd doen :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• gekkie
TheNephilim schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:33:
[...]
Ja dat is echt verschrikkelijk... je kunt overal VM's voor krijgen... behalve voor MacOS en/of Safari :/
En om nou 6 verschillende iOS apperaten en 6 verschillende osX dingen aan te schaffen om alle versies af te dekken, want ongetwijfeld het microsoft syndroom dat je geen versies naast elkaar kunt installeren en alles aan de platformversie hangt. Wat dat betreft is de vergelijking als "apple is het nieuwe ms" nog niet eens zo ver gezocht.
Schaf ik liever een moeilijke-klanten-afwimpel-tante aan en een paar secretaresses (en zakken kooltjes).

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 28-09-2016 15:41 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

F.West98 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:38:
Ik snap eerlijk gezegd nooit waarom mensen altijd gedoe hebben met Windows.
Daar ben je dan ook te jong voor. :+

Vroegâh moest je drivers voor van alles en nog wat in een akelig specifieke volgorde installeren, anders werden DLL's met de verkeerde versies overschreven (tenminste, dat werd mij destijds als zeer aannemelijk klinkende oorzaak verteld) en was je systeem gewoon gebrickt en kon je opnieuw beginnen.

Het feit dat een volledige herinstallatie de meeste problemen oplost, hint naar het feit dat dat onderliggende probleem nog steeds niet volledig verdwenen is: bepaalde drivers of andere tools vernachelen íets in je systeem waar andere drivers of tools (zoals Visual Studio en Windows Update) last van hebben.

• farlane
Ik snap eerlijk gezegd nooit waarom mensen altijd gedoe hebben met Windows. Volgens mij doe je dan ook echt iets heel erg verkeerd.
Ik denk dat je blinde vertrouwen in de capaciteiten van Microsoft misplaatst is : In 1 geval heb ik op een nieuw systeem Windows 7 geinstalleerd en simpelweg alleen updates gedraaid en dat was voldoende om het hele systeem onbruikbaar te maken.

• gekkie
Ik heb één keer een Windows installatie vernield, toen lukte het booten niet meer door een bokkende VirtualBox netwerkdriver. Verder eigenlijk nooit problemen gehad.
Ik zal wel iets verkeerd doen :+
Mijn windows 7 laptop doet het ook nagenoeg vlekkeloos, maar dat komt ook omdat ik daar relatief weinig (nieuws) op installeer, alles wat ik niet standaard nodig heb of niet weet of ik het wil houden beland eerst in een VM, gekut voor klanten altijd in een VM etc.
Geen microsoft outlook gebruiken scheelt ook al een aardig percentage aan problemen, de expirimenten win8, 8.1 en 10 links laten liggen ook wel, enzoveurts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Ik denk ook niet dat wij een hele representatieve doelgroep zijn voor Microsoft; Mijn ouders hebben nooit gedonder met hun Windows-computer en ook mijn vrouw niet. Wij Tweakers willen echter wel eens wat meer rommelen :)

Hier op kantoor Linux en thuis een MacBook en een Windows desktop. Eigenlijk nooit last, behalve met interoperabiliteit tussen de verschillende systemen ...

Read the code, write the code, be the code!

Verwijderd

Ik heb zelf ook nog nooit problemen met Windows gehad, behalve dat ik nooit mijn dev shit goed geïnstalleerd krijgt. Ik gebruik normaal Linux, omdat Linux veel flexibeler is…

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:16:
Ik heb zelf ook nog nooit problemen met Windows gehad, behalve dat ik nooit mijn dev shit goed geïnstalleerd krijgt. Ik gebruik normaal Linux, omdat Linux veel flexibeler is…
Wat bedoel je precies met "flexibeler"? Dat je hetzelfde op twintig verschillende manieren kunt doen?

In before "Ga je nu denigrerend doen over Linux-gebruikers?".

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 28-09-2016 20:20 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)