De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jouw mening is dat het een slecht iets is.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2016 12:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:10:
Jouw mening is dat het een slecht iets is.
Nee, het is helaas een feit wat jullie helaas zien als mening.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, een feit is dat PHP kut is

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ALs je je niet kan inhouden, zeg dan gewoon niets.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Luister, het moet wel duidelijk zijn dat je niet veel bijval kreeg van anderen. Ik heb mijn mening duidelijk gemaakt: ik voel er niets voor om dat te verbieden. Je kunt nu twee dingen doen: bespreek het in het feedbacktopic (want ik ga er niet alleen over), of laat het verder rusten. Maar ga niet krampachtig je issues door proberen te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 08:24
Misschien durven de anderen gewoon niets te zeggen, uit angst voor de (zwijgende) meerderheid? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
Firesphere schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:09:
Het doorbreken van die impliciete cultuur is blijkbaar te veel gevraagd.
Er zullen altijd mensen zijn die vinden "X is kut" en er zullen altijd mensen zijn die met X zijn getrouwd en zich daardoor aangevallen voelen.

Wat wil je dan? Moeten wel allemaal zijden handschoentjes aantrekken en om de hete brei heen dansen?
azerty schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:27:
Misschien durven de anderen gewoon niets te zeggen, uit angst voor de (zwijgende) meerderheid? :+
Durven/angst lijkt me niet op z'n plaats: Ik denk dat je heel veel moet kunnen zeggen (maar dat geldt dus ook voor de partij die er anders over denkt. :)

[ Voor 29% gewijzigd door farlane op 25-09-2016 14:29 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
farlane schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:27:
[...]

Er zullen altijd mensen zijn die vinden "X is kut" en er zullen altijd mensen zijn die met X zijn getrouwd en zich daardoor aangevallen voelen.

Wat wil je dan? Moeten wel allemaal zijden handschoentjes aantrekken en om de hete brei heen dansen?
Als ik vuurbal goed begrepen hebt heeft hij er op zich niks tegen dat je X niet goed vind, maar dan moet je niet gewoon constant doorhameren op "X is kut", maar wat argumenten geven waarom jij X niet goed vind. Geloof dat incaz dit eerder ook al heeft aangehaald.
farlane schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:27:
[...]

Durven/angst lijkt me niet op z'n plaats: Ik denk dat je heel veel moet kunnen zeggen (maar dat geldt dus ook voor de partij die er anders over denkt. :)
Ik neig in elk geval eerder richting FS & Incaz qua mening. Je moet ook kunnen onderbouwen waarom iets volgens jou niet goed is.

[ Voor 24% gewijzigd door azerty op 25-09-2016 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
azerty schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:29:
[...]
Ik neig in elk geval eerder richting FS & Incaz qua mening. Je moet ook kunnen onderbouwen waarom iets volgens jou niet goed is.
Soms is het net als vloeken : het is niet netjes maar het lucht wel op. Dat moet m.i. gewoon kunnen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alsof het er nou zoveel beter van wordt als je "php is kut" vergezeld met een link naar het fractal of bad design artikel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
.oisyn, ik vind je nu vooral gewoon flauw bezig, waarom zou je de sfeer van het topic zo onderuit halen? De discussie eerder was best inhoudelijk, maar dit is zelfs als rel niet interessant genoeg.
farlane schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:51:
[...]

Soms is het net als vloeken : het is niet netjes maar het lucht wel op. Dat moet m.i. gewoon kunnen.
Maar vloeken heeft wel hetzelfde bezwaar: gebruik het teveel en het kan een vijandige sfeer creeren en het verliest z'n waarde. Iemand die de hele tijd kanker-dit en tyfus-dat roept, heeft niets meer over voor de werkelijk waardeloze momenten. (Eigenlijk een beetje zoals je in je css niet overal !important achter moet gooien. Soms helpt het en lucht het op, maar teveel en je hebt er niets aan en het geeft alleen maar clutter.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 19:11
Firesphere schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:57:
[...]
Ik kan wel toevoegen dat ik zwaar teleurgesteld ben in jullie houding, maar goed. Dat kan ik helaas niet veranderen en jullie zijn te koppig om zelf na te denken.
Ik deel je mening denk ik ongeveer voor de helft (tenzij ik die fout interpreteer natuurlijk):
De mate herhaling van het nogal abstracte "PHP is kut" zou je op kunnen vatten als pesten.
(en daarmee betogen dat als pesten voor depressies kan zorgen dat "PHP is kut" dat dus ook zou doen)
Ik zie echter nogal een verschil, waar pesten nogal persoons danwel kleine groeps gericht is en daarmee lastiger is om niet op jezelf te betrekken. Vind ik dat bij een kwalificatie over het gebruik van een programmeertaal wat een stuk gereedschap is, nogal overtrokken.

Daarmee deel ik je punt dus niet, sterker nog, je zou je zelfs kunnen afvragen hoeveel PHP programmeurs uiteindelijk PHP ook maar zeer matig vinden maar dat wel hun voornaamste expertise is en ze er dus min of meer in gevangen zitten qua day job en daar depressief van geraken. Wellicht zou het dus zelfs netto netto nog depressieve programmeurs kunnen schelen (al is dat net zo min bewezen als jouw stelling vrees ik).

Als het je om de krachtterm kut gaat, snap ik weer niet dat een groep die "PHP is kut" is als "gezwel" aan duiden veel verheffender is, tenzij het doel van pesters definieren alle middelen heiligt uiteraad.
(van mij mag je het overigens zo aanduiden hoor, ik zit met geen van beide gevallen, echter vind ik het apart dat je ze zelf kan combineren).

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 25-09-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:32:
.oisyn, ik vind je nu vooral gewoon flauw bezig, waarom zou je de sfeer van het topic zo onderuit halen? De discussie eerder was best inhoudelijk, maar dit is zelfs als rel niet interessant genoeg.
Grappig dat je dat vindt, want het was gewoon een serieuze inbreng. Ik denk namelijk dat de issue vooral in het herhalende karakter zit, niet in of je het al dan niet onderbouwt. Maar blijkbaar mag ik dus ook dat niet aanhalen met behulp van een voorbeeld want dan ben ik sfeerverpestend bezig 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:41

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Serieus mensen, geef die popcorn door. :+

Vraagje voor elke discussie: Welke prijs win je als de ander jouw gelijk heeft? Als de ander zo graag gelijk wilt hebben laat hem dan maar denken dat hij gelijk heeft. Als jij de ene keer toegeef op stom punt dan doet de ander het volgende keer wanneer jij een stom punt hebt. Jij blij, de ander blij, iedereen blij.

Maar als je van mening ben dan het echt belangrijk is om gelijk te hebben dan wens ik jullie veel succes en dan ga ik het volgende pak popcorn pakken.

Ik schrijf dit alles met de wetenschap dat ik ook moeite heb om los te laten, maar als het makkelijk was, dan hadden jullie het toch ook lang gedaan of niet soms?

[ Voor 0% gewijzigd door DevWouter op 25-09-2016 16:35 . Reden: spelling blijft lastig voor me ;) ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
.oisyn schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:23:
[...]
Maar blijkbaar mag ik dus ook dat niet aanhalen met behulp van een voorbeeld want dan ben ik sfeerverpestend bezig 8)7.
Passive aggressive much?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
DevWouter schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:31:
Serieus mensen, geef die popcorn door. :+

Vraagje voor elke discussie: Welke prijs win je als de ander jouw gelijk heeft? Als de ander zo graag gelijk wilt hebben laat hem dan maar denken dat hij gelijk heeft. Als jij de ene keer toegeef op stom punt dan doet de ander het volgende keer wanneer jij een stom punt hebt. Jij blij, de ander blij, iedereen blij.

Maar als je van mening ben dan het echt belangrijk is om gelijk te hebben dan wens ik jullie veel succes en dan ga ik het volgende pak popcorn pakken.

Ik schrijf dit alles met de wetenschap dat ik ook moeite heb om los te laten, maar als het makkelijk was, dan hadden jullie het toch ook lang gedaan of niet soms?
Pas je wel op met al die popcorn .. voor je het weet is er ook nog een correlatie of sterker nog een causaal verband tussen "PHP is kut" en boulimia. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Vraagje voor elke discussie: Welke prijs win je als de ander jouw gelijk heeft?
Weet je dat serieus niet? Als je een discussie wint op internet krijg je een huis van 2 miljoen op een locatie naar keuze, 10k per maand voor de rest van je leven en de keuze uit 10 topmodellen (voorgescreend op intelligentie en goeie genen). In de hele history van 't internet nog nooit voorgekomen helaas, maar ik blijf m'n best doen!

PHP is wel echt kut overigens

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 25-09-2016 17:26 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hydra schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:23:
... de keuze uit 10 topmodellen ...
Je hoeft niet te kiezen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
"PHP is kut" is toch vooral een running gag in dit draadje?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Je mag er Pi uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
begintmeta schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:27:
[...]

Je hoeft niet te kiezen toch?
Helaas wel... Was een zware keuze :'(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hydra
Alex) schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:28:
"PHP is kut" is toch vooral een running gag in dit draadje?
Its funny because it's true. Nu is het in PHP wel lastig te bepalen of iets echt true is of niet maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:59

RayNbow

Kirika <3

Hydra schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:29:
Nu is het in PHP wel lastig te bepalen of iets echt true is of niet maargoed.
_O-

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hydra schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:23:
[...]

Weet je dat serieus niet? Als je een discussie wint op internet krijg je een huis van 2 miljoen op een locatie naar keuze, 10k per maand voor de rest van je leven en de keuze uit 10 topmodellen (voorgescreend op intelligentie en goeie genen). In de hele history van 't internet nog nooit voorgekomen helaas, maar ik blijf m'n best doen!

PHP is wel echt kut overigens
Serieus!? Ik weet toch zeker dat ik er een paar gewonnen heb. Of stellen ze de prijs uit tot dat ze alles in één keer kunnen uitkeren? Want ik weet zeker dat er niet zoveel topmodellen in de wereld zijn... of dames... zelfs we de screening achterwege laten. :+

Overigens betekent KUT niet Kwalitatief Uitstekende Taal? :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dat moet pijn gedaan hebben, kwam vanochtend ook een passief aggresieve deur tegen, zomaar uit het niets heh, voelde ik toch ook flink. Maar goed ik kon me inhouden dus na een flinke extra knuffel hangt tie nog netjes in de sponning.
(nee ik kan niet zo goed tegen allerhande nieuwe taalverzinsels die moeten verbloemen dat er betrekkelijk weinig substantie achter zit, mien gebrek en zeker niet het enige }:O )

[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 25-09-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DevWouter schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:39:
... Ik weet toch zeker dat ik er een paar gewonnen heb. ...
Dat jij het zeker weet is misschoen onvoldoende, daarnaast: weet je het wel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voor iemand die graag de moral high ground inneemt en een serieuze discussie wilt voeren, vind ik dat je nogal moeite hebt om A. je discussiepartners serieus te nemen en B. überhaupt in te gaan op wat ik zei en toe te geven dat je me verkeerd hebt geïnterpreteerd. Je beseft je hopelijk dat jij nu degene bent die flauw doet.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

begintmeta schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:55:
[...]

Dat jij het zeker weet is misschoen onvoldoende, daarnaast: weet je het wel zeker?
Volgens mij ben jij bezig om een nieuwe discussie met mij aan te gaan. Als je wilt kan ik jou laten winnen dan heb jij ook model die jou elke ochtend in bed vertelt hoeveel geld er op de bankrekening staat.

Maar de eerste volgende keer daarna gaan de satijnen handschoentjes uit en gaan we compleet los. Want: Winnen is winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hydra schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:29:
[...]

Its funny because it's true.
In de laatste jaren is PHP wel flink verbeterd. Ik doe er tegenwoordig niks meer mee, doe mij de Microsoft-stack maar :9
Nu is het in PHP wel lastig te bepalen of iets echt true is of niet maargoed.
_O-

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Toch mooi .. een C'ooh boer die kennelijk zich niet goed genoeg omhoog gegoocheld krijgt en radio-reclame gaat maken .. en de vraag stelt of ik ook C'ooh wil van z'n marketing afdeling. Nooh sank jooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
incaz schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:32:
Maar vloeken heeft wel hetzelfde bezwaar: gebruik het teveel en het kan een vijandige sfeer creeren en het verliest z'n waarde. Iemand die de hele tijd kanker-dit en tyfus-dat roept, heeft niets meer over voor de werkelijk waardeloze momenten. (Eigenlijk een beetje zoals je in je css niet overal !important achter moet gooien. Soms helpt het en lucht het op, maar teveel en je hebt er niets aan en het geeft alleen maar clutter.)
Daar heb je gelijk in, gebruik het teveel en je loopt het risico dat je iets moet zoeken wat nog vervelender is voor andere mensen. Maar dat is hier niet aan de hand volgens mij, tenminste, zo ervaar ik het niet.

Maar wordt er nou echt serieus gedacht dat het roepen van dingen over PHP hetzelfde als pesten gezien wordt? Zijn we dan zo onzeker over ons zelf dat we krachttermen over een stuk gereedschap zoals gekkie het terecht noemt op onszelf gaan betrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
farlane schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:10:
[...]

Zijn we dan zo onzeker over ons zelf dat we krachttermen over een stuk gereedschap zoals gekkie het terecht noemt op onszelf gaan betrekken?
Mensen die al langer bezig zijn zullen hier waarschijnlijk "geen" last van hebben, maar zoals FS opmerkte (maar dan met WP) kan het bij een beginner natuurlijk wel invloed hebben. Het is in elk geval wel waar dat de devschuur vrij "vijandig" (weet ffe geen beter woord) staat tov PHP (running gag of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De devschuur of het coffee corner topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
.oisyn schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:07:
De devschuur of het coffee corner topic?
Dat is een terechte vraag. Ik ervaar namelijk alleen het laatste :) en niet zozeer de hele devschuur.

Also hi :p ik ben net terug van 3,5 week Hawaii :D en blijkbaar heb ik weer een grote discussie gemist!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Didn't you get the memo? Php is kut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
.oisyn schreef op maandag 26 september 2016 @ 01:16:
Didn't you get the memo? Php is kut :+
Inderdaad, maar het is een vertelt handige taal om te leren hoe je op de kleine details moet letten. A la debuggen (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ard1998 schreef op maandag 26 september 2016 @ 06:30:
[...]handige taal om te leren hoe je op de kleine details moet letten[...]
Ik betwijfel alleen of die kleine details relevant zijn voor het probleem waarvoor je een oplossing programmeert (essential complexity), of dat je op die details moet letten vanwege de quirks van PHP (accidental complexity).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Zucht.... vandaag weer zo'n dag met twee dagen aan werk er in...

Mondays...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
+7, damn. Record...
DevWouter schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:26:
Volgens mij ben jij bezig om een nieuwe discussie met mij aan te gaan. Als je wilt kan ik jou laten winnen dan heb jij ook model die jou elke ochtend in bed vertelt hoeveel geld er op de bankrekening staat.
Tja. Hoorde vanochtend op BNR dat volgens Notch je helemaal niet gelukkig wordt van zoveel geld. En als hij 't zegt zal 't wel waar zijn.

[ Voor 92% gewijzigd door Hydra op 26-09-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hydra schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:30:
+7, damn. Record...

[...]

Tja. Hoorde vanochtend op BNR dat volgens Notch je helemaal niet gelukkig wordt van zoveel geld. En als hij 't zegt zal 't wel waar zijn.
Maar hij is er vast ook niet ongelukkiger van geworden :+

Het probleem met veel geld hebben is dat het niks waard is tenzij je er iets mee doet. Het tweede probleem is dat er genoeg mensen zijn die weten wat je zou moeten doen met zoveel geld en je daar ook graag bij adviseren. Probleem drie is dat die mensen vaak moeilijk te vertrouwen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ga je nu op taart trakteren? :9
Zal wel gebaseerd zijn op dit artikel dat zich weer baseert op tweets van meer dan een jaar oud. Dit is wat Notch er zelf over zegt.

Notch heeft ooit door laten schemeren dat het hem nooit om het geld ging. Hij werd ongelukkig bij Mojang, omdat hij meer met ondernemen bezig was dan met het maken van games. Hij wilde als Indie dev gewoon games maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Skyaero op 26-09-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
azerty schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:15:
[...]

Mensen die al langer bezig zijn zullen hier waarschijnlijk "geen" last van hebben, maar zoals FS opmerkte (maar dan met WP) kan het bij een beginner natuurlijk wel invloed hebben. Het is in elk geval wel waar dat de devschuur vrij "vijandig" (weet ffe geen beter woord) staat tov PHP (running gag of niet).
Mensen die er al langer in bezig zijn hebben misschien geen 'last' van de rechtstreekse minachting. Maar wel van het grotere geheel en de sfeer.
De Coffee Corner, maar ook de Devschuur, en de IT als geheel vind ik op diverse punten erg dogmatisch en vijandig.

Zo zonde... de wil om te veranderen is er gewoon niet voldoende, het vak zou er zoveel beter van kunnen worden.

Tegenlicht bracht gisteren overigens nog een punt aan: in toenemende mate is de IT niet alleen maar volgend aan de werkelijkheid, maar ook sturend. Algoritmes die conclusies trekken (of dat nou het algoritme is om een goed zoekresultaat te bepalen, bepaling van je verzekeringspremie of het markeren van 'mogelijk frauduleuze handelingen' bij overboekingen of uitkering) zijn door een klein clubje programmeurs in detail uitgewerkt.

Als dat mensen zijn die graag dogma's aanhangen en met niet al te veel respect of empathie of interesse in anderen, dan kleurt dat allerlei afwegingen (bv hoe problematisch false positives zijn.)

Als dat mensen zijn die vooral neerkijken op domme gebruikers - hoe groot is dan de kans dat je echt iets goeds neerzet dat zo veel mogelijk ook te gebruiken is door laaggeletterden, mensen met een verstandelijke beperking, weinig zicht, taalproblemen, mensen die onzeker zijn in het gebruik van technologie etc. (Je weet wel - de mensen die gewoon deel uitmaken van onze maatschappij en ook, van onze eigen politiek, in staat zou moeten zijn om zelfstandig te leven en te werken.)

Die onvriendelijke houding van de IT als geheel en aardig wat IT'ers daarbinnen straalt best wel af op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:38
Serieus mensen, geef die popcorn door. :+[...]
Het is een dagje laat, maar als je mijn avatar wilt lenen mag het wel hoor :+
incaz schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:12:
[...]
Die onvriendelijke houding van de IT als geheel en aardig wat IT'ers daarbinnen straalt best wel af op de wereld.
Jij komt in de IT duidelijk andere mensen tegen dan ik ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 11:08
Caelorum schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:53:
[...]

Het is een dagje laat, maar als je mijn avatar wilt lenen mag het wel hoor :+

[...]

* Merethil eet wat uit de bovenkant van Caelorum en geeft hem door aan de volgende.
Yummmm hersenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@incaz: Daar zit ook wel iets in, maar ik weet niet of je op die manier naar elke Coffee Corner opmerking moet kijken. :)

Als ik naar de laatste paar dagen kijk denk ik dat 'deze discussie is kut' een betere stelling is dan 'php is kut'. ;)

edit:
disclaimer nav reactie: Ik doel trouwens zeker niet alleen op degenen die het 'php is kut'-wordt-saai aankaartten.

[ Voor 21% gewijzigd door Voutloos op 26-09-2016 10:44 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Caelorum schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:53:
Begrijp het punt wel. Vooral Nederlandse ITers hebben vaak de neiging het in discussies wel erg op de spits te drijven. Dan raakt vaak het doel (leren van elkaar) een beetje vergeten en gaat 't vooral om 'gelijk halen'. Ik vind het vaak erg vermoeiend dat discussies perse 'gewonnen' moeten worden. Die types leren vaak ook moeilijk nieuwe dingen omdat ze te sceptisch naar andere meningen kijken. Ik doel hier overigens niet perse op mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
incaz schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:12:
[...]
Mensen die er al langer in bezig zijn hebben misschien geen 'last' van de rechtstreekse minachting. Maar wel van het grotere geheel en de sfeer.
De Coffee Corner, maar ook de Devschuur, en de IT als geheel vind ik op diverse punten erg dogmatisch en vijandig.

Zo zonde... de wil om te veranderen is er gewoon niet voldoende, het vak zou er zoveel beter van kunnen worden.

Tegenlicht bracht gisteren overigens nog een punt aan: in toenemende mate is de IT niet alleen maar volgend aan de werkelijkheid, maar ook sturend. Algoritmes die conclusies trekken (of dat nou het algoritme is om een goed zoekresultaat te bepalen, bepaling van je verzekeringspremie of het markeren van 'mogelijk frauduleuze handelingen' bij overboekingen of uitkering) zijn door een klein clubje programmeurs in detail uitgewerkt.

Als dat mensen zijn die graag dogma's aanhangen en met niet al te veel respect of empathie of interesse in anderen, dan kleurt dat allerlei afwegingen (bv hoe problematisch false positives zijn.)

Als dat mensen zijn die vooral neerkijken op domme gebruikers - hoe groot is dan de kans dat je echt iets goeds neerzet dat zo veel mogelijk ook te gebruiken is door laaggeletterden, mensen met een verstandelijke beperking, weinig zicht, taalproblemen, mensen die onzeker zijn in het gebruik van technologie etc. (Je weet wel - de mensen die gewoon deel uitmaken van onze maatschappij en ook, van onze eigen politiek, in staat zou moeten zijn om zelfstandig te leven en te werken.)

Mwah net alsof dat in andere beroepsgroepen niet voorkomt, de melkboer lengde immers nooit fluitend z'n melk een beetje aan, de televisie verkoper stelde nooit het goedkopere model expres wat fletser af enz. enz.. Ook in de tijd gezien lijkt het eigenlijk van alle tijden, vooral de vorm veranderd, het proberen uit te buiten van een machtspositie (hoe klein ook) blijft.

En als het zo erg aan al die IT'ers ligt, vraag ik me toch af waarom het internet geciviliseerder leek toen de massa zich er nog niet mee bezig hield en er voornamelijk IT'ers mee bezig waren.
(maar misschien dat dat vertekend omdat er vooral "gelijkgestemden" waren)

Vervolgens zou je wellicht verwachten dat generatie "ipad" allemaal wat kritischer zou zijn omdat ze er mee opgegroeid zijn en daarmee wellicht over de gehele breedte meer snappen wat er achter steekt, maar daar bespeur ik toch betrekkelijk weinig van.

Het kan ongetwijfeld altijd beter, ook bij IT'ers, maar ik denk dat het kritiekloos en zonder veel besef van ethiek keuzes te maken lijkt me niet echt specifiek voor deze groep (de toekomstige impact zal wellicht wel groter kunnen zijn dan bij andere groepen).

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 26-09-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Hydra schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:59:
[...]

Begrijp het punt wel. Vooral Nederlandse ITers hebben vaak de neiging het in discussies wel erg op de spits te drijven. Dan raakt vaak het doel (leren van elkaar) een beetje vergeten en gaat 't vooral om 'gelijk halen'. Ik vind het vaak erg vermoeiend dat discussies perse 'gewonnen' moeten worden. Die types leren vaak ook moeilijk nieuwe dingen omdat ze te sceptisch naar andere meningen kijken. Ik doel hier overigens niet perse op mensen hier.
QFT. Het is zo verfrissend om zo nu en dan eens met iemand te werken die open staat voor andere meningen en waarmee je samen objectief tot de beste oplossing kan komen zonder dat er eindeloos naar (onzinnige) argumenten gezocht wordt puur om het eigen ego te beschermen.

Geldt niet voor mij uiteraard, ik heb gewoon altijd gelijk :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik post de laatste tijd (~1 jaar ofzo) een stuk minder in de Coffee Corner omdat ik steeds meer het idee heb dat er in de Coffee Corner en ook in sociale groepen daar buiten in de software engineering wereld een soort van haat hangt richting alles wat enigszins behoudend lijkt.

Ik heb het gevoel dat je als software engineer niet serieus genomen word tenzij je je bezig houdt met de fancy nieuwe talen in een snelle Agile-achtige omgeving. Ik werk zelf nu ruim een jaar in een vakgebied wat nogal conservatief is. Een iteratieve project stijl heeft hier geen zin en geen plaatst aangezien 90% van de requirements zijn vast gelegd door wetgeving, regelgeving en standaarden.

Dingen als Python en Ruby zullen bij ons de komende jaren hooguit gebruikt worden voor ondersteunende tooling. Ik heb laatst gedacht om even een rant te posten over het feit dat ik online niet meer de juiste versie van GCC voor cygwin kon vinden, ik heb dat maar niet gedaan omdat ik geen zin had in posts als: WTF waarom gebruiken jullie die versie nog.

Ik vind het jammer dat dit gevoel bij mij ontstaan is en ik weet niet of dit beeld van de sociale groepen klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ealanrian schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:20:
Ik vind het jammer dat dit gevoel bij mij ontstaan is en ik weet niet of dit beeld van de sociale groepen klopt.
We hebben gestemd en je ligt eruit :+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZaZ schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:30:
[...]

We hebben gestemd en je ligt eruit :+
}:|

Hoe komt het, dat jullie consequent in stand weten te houden, dat wat ik probeer aan te kaarten? (En ik niet alleen, duidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik post de laatste tijd (~1 jaar ofzo) een stuk minder in de Coffee Corner omdat ik steeds meer het idee heb dat er in de Coffee Corner en ook in sociale groepen daar buiten in de software engineering wereld een soort van haat hangt richting alles wat enigszins behoudend lijkt.

Ik heb het gevoel dat je als software engineer niet serieus genomen word tenzij je je bezig houdt met de fancy nieuwe talen in een snelle Agile-achtige omgeving. Ik werk zelf nu ruim een jaar in een vakgebied wat nogal conservatief is. Een iteratieve project stijl heeft hier geen zin en geen plaatst aangezien 90% van de requirements zijn vast gelegd door wetgeving, regelgeving en standaarden.

Dingen als Python en Ruby zullen bij ons de komende jaren hooguit gebruikt worden voor ondersteunende tooling. Ik heb laatst gedacht om even een rant te posten over het feit dat ik online niet meer de juiste versie van GCC voor cygwin kon vinden, ik heb dat maar niet gedaan omdat ik geen zin had in posts als: WTF waarom gebruiken jullie die versie nog.

Agile en nieuwe ontwikkeltalen zijn intressant en het probleem met oude technieken en oude talen (ook als ze zichzelf bewezen hebben) is dat iedereen er een mening over heeft. En slecht nieuws verkoopt immers beter dan goed nieuws.

Vergeet niet dat mensen hier vaak komen om stoom af te blazen als in "Je wilt niet weten wat voor onzin ik vandaag op mijn bord heb gekregen".

Om jouw voorbeeld er bij te pakken. Ik ben inderdaad benieuwd waarom je die specefieke versie van GCC nodig hebt maar zoals ook vaak genoeg gezegd wordt "Dit is geen helpdesk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:31:
[...]

Hoe komt het, dat jullie consequent in stand weten te houden, dat wat ik probeer aan te kaarten? (En ik niet alleen, duidelijk)
Hoe komt het dat je zelf ook zo debet bent aan het gelijk halen (ook nu) en constant met het vingertje wijzen? Je bent nu zo hard bezig dat te doen waartegen je ageert.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 26-09-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:32:
[...]

Hoe komt het dat je zelf ook zo debet bent aan het gelijk halen (ook nu) en constant met het vingertje wijzen?
Heb ik nooit ontkend. En zal ik ook niet doen. Ik ben zelf net zo schuldig, heb ik ook al meerdere malen toegegeven.

En ik ben ook niet aan het vingertje wijzen. Ik reageer op wat ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:34:
En ik ben ook niet aan het vingertje wijzen. Ik reageer op wat ik lees.
Sorry, maar:
Firesphere schreef op zondag 25 september 2016 @ 07:32:
[...]

"Denk na voor je iets stoms zegt"
Firesphere schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:01:
[...]

ALs je je niet kan inhouden, zeg dan gewoon niets.
[...]

Ik kan dat niet anders interpreteren dan met je vinger wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:35:
[...]

Sorry, maar:

[...]

[...]

[...]

Ik kan dat niet anders interpreteren dan met je vinger wijzen.
Dan is jouw interpretatie helaas fout. En daar kan ik weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe bedoel je het dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
Voutloos schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:57:
Als ik naar de laatste paar dagen kijk denk ik dat 'deze discussie is kut' een betere stelling is dan 'php is kut'. ;)
Ik vind deze discussie helemaal niet kut : als er mensen zijn die problemen ondervinden met dingen die hier (of ergens anders) gezegd worden dan moet dat aangekaart kunnen worden.

Ik snap alleen niet zo goed waarom men zo scherp reageert als iemand aangeeft het er niet mee eens te zijn : dat moet toch ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
DevWouter schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:32:
[...]

Agile en nieuwe ontwikkeltalen zijn intressant en het probleem met oude technieken en oude talen (ook als ze zichzelf bewezen hebben) is dat iedereen er een mening over heeft. En slecht nieuws verkoopt immers beter dan goed nieuws.

Vergeet niet dat mensen hier vaak komen om stoom af te blazen als in "Je wilt niet weten wat voor onzin ik vandaag op mijn bord heb gekregen".

Om jouw voorbeeld er bij te pakken. Ik ben inderdaad benieuwd waarom je die specefieke versie van GCC nodig hebt maar zoals ook vaak genoeg gezegd wordt "Dit is geen helpdesk".
Dat nieuwe ontwikkeltalen en processen interessant zijn ontken ik niet. En er word zeker wel gekeken en geprobeerd bij projecten om het toe te passen. Maar de wetgevers overal ter wereld hebben al moeite om deze industrie bij te benen (voornamelijk door 1 speler). De wetgever en de klant overtuigen van het nut/ de betrouwbaarheid van iets als Python is lastig zo niet onmogelijk en zulke talen hebben ook gewoon geen plek op embedded devices tenzij je er een OS op gaat zetten en de ruimte hebt om die overhead op te vangen.

Die specifieke versie van GCC is nodig vanwege een hele set macro's en vergelijkingen (zo ver ik tot nu toe heb gemerkt) kapot gaan in nieuwere versie. Waarom dan niet upgraden? Omdat het bijna allemaal meer jarige projecten zijn met certificering die dan opnieuw moeten omdat er een te grote wijziging is en de werking niet meer gegarandeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
farlane schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:38:
Ik vind deze discussie helemaal niet kut : als er mensen zijn die problemen ondervinden met dingen die hier (of ergens anders) gezegd worden dan moet dat aangekaart kunnen worden.

Ik snap alleen niet zo goed waarom men zo scherp reageert als iemand aangeeft het er niet mee eens te zijn : dat moet toch ook kunnen?
Ik doelde trouwens zeker niet alleen op degenen die het aankaartten. Maar hoe het vervolgens gevoerd wordt, zeker met de net iets te scherpe reacties is de discussie imo gewoon kut.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het noemen van bepaalde zaken. Zoals ik momenteel doe, met de cultuur binnen de IT, en het aanstippen van precies de posts die de cultuur benadrukken, betekenen absoluut niet dat ik aan het vingertje-wijzen ben.

Het aanduiden van precies dat waarom ik ondertussen zo'n hekel heb gekregen aan de cultuur van IT zoals die leeft is niet op de persoon gericht.
Dat ik daarom wel aanduid dat iemand precies die cultuur in stand houdt, is niet gericht aan de persoon, maar aan de issue die ik probeer aan te kaarten.

Je zou het kunnen relateren aan de persoon. De enige quote die je maakt, die daar inderdaad eng dicht bij in de buurt komt, is die met de aanhalingstekens.
Dat had ik anders moeten verwoorden.
Daarnaast zeg ik niet dat ik foutloos ben. Dat zal ik ook nooit beweren. En het staat je geheel vrij om dat in twijfel te trekken.

[ Voor 0% gewijzigd door Firesphere op 26-09-2016 10:46 . Reden: Het is niet alleen Europa. My bad. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Kinderen, kinderen! Als jullie zo doorgaan dan ga ik jullie verzoeken om dit uit te vechten in het fietsenhoek. Op deze manier maken jullie de andere kinderen ongelukkig. En als jullie niet ophouden dan pak ik die liniaal want wie niet luisteren wilt die moet maar...? :+
Ealanrian schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:41:
[...]
Die specifieke versie van GCC is nodig vanwege een hele set macro's en vergelijkingen (zo ver ik tot nu toe heb gemerkt) kapot gaan in nieuwere versie.
Duidelijk, maar hier is een dom idee. Als je weet welke versie je nodig heb waarom bouw je dan niet de GCC toolchain zelf? Het is mijn ogen een vuile hack, maar dan hoef je in elk geval niet "jullie code" te certificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:44:
[...]

Het noemen van bepaalde zaken. Zoals ik momenteel doe, met de cultuur binnen de IT, en het aanstippen van precies de posts die de cultuur benadrukken, betekenen absoluut niet dat ik aan het vingertje-wijzen ben.

Het aanduiden van precies dat waarom ik ondertussen zo'n hekel heb gekregen aan de cultuur van IT zoals die leeft is niet op de persoon gericht.
Dat ik daarom wel aanduid dat iemand precies die cultuur in stand houdt, is niet gericht aan de persoon, maar aan de issue die ik probeer aan te kaarten.

Je zou het kunnen relateren aan de persoon. De enige quote die je maakt, die daar inderdaad eng dicht bij in de buurt komt, is die met de aanhalingstekens.
Dat had ik anders moeten verwoorden.
Daarnaast zeg ik niet dat ik foutloos ben. Dat zal ik ook nooit beweren. En het staat je geheel vrij om dat in twijfel te trekken.
Bedankt voor de toelichting en mijn excuses voor de interpretatiefout. Maar kun je het met me eens zijn dat het wel zo over kon komen? Iemand maakt een (in mijn ogen onschuldig, en bovendien grappig) grapje, en meteen komt er een "zuurpruim" reactie overheen. Het draagt niet echt bij aan de goede sfeer :)

Om overigens ook even inhoudelijk in te gaan op je (waarschijnlijk retorische) vraag:
[...]

Dat jij het aankaart impliceert niet dat iedereen het er mee eens is, en dat iedereen er dus ook meteen mee ophoudt. Volgens mij is er nog geen consensus bereikt.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 26-09-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:46:
[...]

Bedankt voor de toelichting en mijn excuses voor de interpretatiefout. Maar kun je het met me eens zijn dat het wel zo over kon komen? Iemand maakt een (in mijn ogen onschuldig, en bovendien grappig) grapje, en meteen komt er een "zuurpruim" reactie overheen. Het draagt niet echt bij aan de goede sfeer :)
Ik begrijp je standpunt en kan ook zeker begrijpen dat het nogal zuurpruimerig over heeft kunnen komen. Bij deze, dat was dus niet zo bedoeld. Voor diegenen die het wel zo geinterpreteerd hebben, mijn excuses.
.oisyn schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:46:
Om overigens ook even inhoudelijk in te gaan op je (waarschijnlijk retorische) vraag:

[...]

Dat jij het aankaart impliceert niet dat iedereen het er mee eens is, en dat iedereen er dus ook meteen mee ophoudt. Volgens mij is er nog geen consensus bereikt.
Dat was een nogal gegeneraliseerde opmerking inderdaad, waardoor ik iedereen aansprak.
Hoewel uiteraard niet generaliserend bedoeld, ontkom je soms niet aan generalisatie :)

[ Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 26-09-2016 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
DevWouter schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:45:
Kinderen, kinderen! Als jullie zo doorgaan dan ga ik jullie verzoeken om dit uit te vechten in het fietsenhoek. Op deze manier maken jullie de andere kinderen ongelukkig. En als jullie niet ophouden dan pak ik die liniaal want wie niet luisteren wilt die moet maar...? :+

[...]

Duidelijk, maar hier is een dom idee. Als je weet welke versie je nodig heb waarom bouw je dan niet de GCC toolchain zelf? Het is mijn ogen een vuile hack, maar dan hoef je in elk geval niet "jullie code" te certificeren.
Dat is inderdaad nog iets om te proberen maar op het moment dat mijn toolchain verrot was had ik hier geen tijd voor. Ik heb ook geen idee hoe goed het gaat om een major versie van gcc te downgraden maar wel het proberen waard als ik ooit (TM) tijd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Of het echt haat is weet ik niet
Een deel is denk ik meer management methodiek en daarmee ook niet echt specifiek voor IT.
(de rest van de wereld doet aan ISO-9001 schildjes, lean, six-sigma, heikneuter sessies, enneagram toestanden. Om er nog maar van te zwijgen dat elke ambtenaar (en iemand die zich leidinggevend noemt) tegenwoordig een coach nodig heeft.

Het andere deel, altijd nieuwe fancy gereedschappen willen gebruiken, waarbij uiteindelijk blijkt als de herimplementatie bijna gereed is dat de tradeoff's iets anders liggen, maar uiteindelijk nog steeds min of meer hetzelfde probleem vormen. Probleem met niet meegaan is dan weer dat het oude al gauw zo verlaten is door de rest dat er geen ontwikkeling in zit. Catch 22, tenzij je inderdaad gewoon conservatief blijft bij al bewezen technieken die al bestaan en vermoedelijk nooit zullen verdwijnen.
Ergens jammer, omdat vervolgens de uitleg waarom die GCC voor jullie voordelen biedt, en daarmee niet achter elke nieuwe hippe tool dan wel de nieuwste versie jagen ook voordelen kan hebben (al was het maar voorspelbaarheid en daarmee stabiliteit, tijdsbesparing, geldbesparing, betere klantervaring en wat dies meer zij), achterwegen blijft.
Weet niet precies wat je met sociale groepen bedoeld, maar onbegrip zal er altijd wel zijn en soms blijven ook na uitleg. Niet iedereen zit en denkt in dezelfde context en ook niet iedereen kan of wil zich daar in verplaatsen.
Als je met bovenstaande meer in de context zit van met RAD en beperkte / goedkope kennis snel iets in elkaar klatsen en op de markt gooien, zit je met een scripttaal, frameworks en berg aan libraries waarschijnlijk wel beter dan bij een antieke GCC versie waarop nieuwe libs (bijvb voor het hippe bigdata en machine learning everywhere) niet willen compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:20
Ryur schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:34:
[...]

Ik werk nu 2 jaar met Xamarin, nergens problemen gehad met een MacMini & Visual Studio. Ben benieuwd waar jij dan tegenaan bent gelopen? Toevallig ben ik nu meerdere collega's aan het meenemen met Xamarin, dus wie weet of zij die problemen ook tegenkomen.
De voornaamste problemen zaten in het zorgen dat Visual Studio de Mac Mini daadwerkelijk kon benaderen. Halve dag aan kwijt geweest, via ssh kon ik zelf gewoon bij de mac komen. Visual Studio zag de mac ook wel, en kreeg de ssh fingerprint binnen, maar inloggen ho maar.
Bleek ik uiteindelijk het regeltje "UseDNS no" aan /etc/ssh/ssh_config te moeten toevoegen. Nu doet-ie het (meestal) direct, maar met enige regelmaat moet ik toch weer VS opnieuw starten omdat hij geen verbinding meer wil maken.

Daarna weer een hoop gezeur met het aanmaken van een development code signing certificate, was ook een bak ellende, tot ik erachter kwam dat je dan juist geen Apple Developer account moet aanmaken tenzij je ervoor wil betalen :+

Maar goed, buiten bovenstaand verhaal heeft Xamarin wel meer kuren. Project templates die out-of-the-box al build errors hebben wegens missende references enzo...

Het is in ieder geval lekker uitdagend dat Xamarin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:49:
Dat was een nogal gegeneraliseerde opmerking inderdaad, waardoor ik iedereen aansprak.
Hoewel uiteraard niet generaliserend bedoeld, ontkom je soms niet aan generalisatie :)
We zijn programmeurs, we horen te generaliseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op zich is er ook wel wat vernieuwing, denk bijvoorbeeld aan de opkomst van C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:07:
[...]

Ben net anders bezig geweest om wat templates te specialiseren...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
Robicide schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:05:
[...]

De voornaamste problemen zaten in het zorgen dat Visual Studio de Mac Mini daadwerkelijk kon benaderen. Halve dag aan kwijt geweest, via ssh kon ik zelf gewoon bij de mac komen. Visual Studio zag de mac ook wel, en kreeg de ssh fingerprint binnen, maar inloggen ho maar.
Bleek ik uiteindelijk het regeltje "UseDNS no" aan /etc/ssh/ssh_config te moeten toevoegen. Nu doet-ie het (meestal) direct, maar met enige regelmaat moet ik toch weer VS opnieuw starten omdat hij geen verbinding meer wil maken.
Hier gebruiken wij geen DNS, dus deze fout kwam ik niet tegen. Bedankt voor de tip!
[...]
Daarna weer een hoop gezeur met het aanmaken van een development code signing certificate, was ook een bak ellende, tot ik erachter kwam dat je dan juist geen Apple Developer account moet aanmaken tenzij je ervoor wil betalen :+
Ja de certificaten zijn heel rottig. Wij zijn van oorsprong een iOS ontwikkelingsbedrijf, dus gelukkig wel wat ervaring mee. Helaas is bij Xcode 8 de certificaten manier stukken makkelijker gemaakt, maar bij Xamarin nog niet :(
[...]
Maar goed, buiten bovenstaand verhaal heeft Xamarin wel meer kuren. Project templates die out-of-the-box al build errors hebben wegens missende references enzo...

Het is in ieder geval lekker uitdagend dat Xamarin :+
Xamarin is heel apart, maar wel leuk ja.
Ken jij het boek van Charles Petzold al?
https://developer.xamarin...obile-apps-xamarin-forms/

Schrijf jij in Xamarin.iOS/Xamarin.Android of Xamarin.Forms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:07:
[...]

Jullie zijn allemaal stom! :P

Als ik dan toch mag generaliseren en algemeniseren, dan maar direct goed

[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 26-09-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
gekkie schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:56:
[...]

Of het echt haat is weet ik niet

[...]

Een deel is denk ik meer management methodiek en daarmee ook niet echt specifiek voor IT.
(de rest van de wereld doet aan ISO-9001 schildjes, lean, six-sigma, heikneuter sessies, enneagram toestanden. Om er nog maar van te zwijgen dat elke ambtenaar (en iemand die zich leidinggevend noemt) tegenwoordig een coach nodig heeft.

Het andere deel, altijd nieuwe fancy gereedschappen willen gebruiken, waarbij uiteindelijk blijkt als de herimplementatie bijna gereed is dat de tradeoff's iets anders liggen, maar uiteindelijk nog steeds min of meer hetzelfde probleem vormen. Probleem met niet meegaan is dan weer dat het oude al gauw zo verlaten is door de rest dat er geen ontwikkeling in zit. Catch 22, tenzij je inderdaad gewoon conservatief blijft bij al bewezen technieken die al bestaan en vermoedelijk nooit zullen verdwijnen.

[...]

Ergens jammer, omdat vervolgens de uitleg waarom die GCC voor jullie voordelen biedt, en daarmee niet achter elke nieuwe hippe tool dan wel de nieuwste versie jagen ook voordelen kan hebben (al was het maar voorspelbaarheid en daarmee stabiliteit, tijdsbesparing, geldbesparing, betere klantervaring en wat dies meer zij), achterwegen blijft.

[...]

Weet niet precies wat je met sociale groepen bedoeld, maar onbegrip zal er altijd wel zijn en soms blijven ook na uitleg. Niet iedereen zit en denkt in dezelfde context en ook niet iedereen kan of wil zich daar in verplaatsen.
Als je met bovenstaande meer in de context zit van met RAD en beperkte / goedkope kennis snel iets in elkaar klatsen en op de markt gooien, zit je met een scripttaal, frameworks en berg aan libraries waarschijnlijk wel beter dan bij een antieke GCC versie waarop nieuwe libs (bijvb voor het hippe bigdata en machine learning everywhere) niet willen compileren.
Wat gewoon een heel groot probleem is dat de nieuwste tools najagen lastig is als projecten een paar jaar duren, laat staan de onzekerheid over of het onderhouden blijft. Dat we in dit geval enorm zijn blijven hangen is gewoon vervelend maar niks meer aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Kan je iets specefieker zijn in hoe stom? Ik hou niet van generaliseren tenzij het in de specificaties staat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:20
Ryur schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:10:
Xamarin is heel apart, maar wel leuk ja.
Ken jij het boek van Charles Petzold al?
https://developer.xamarin...obile-apps-xamarin-forms/

Schrijf jij in Xamarin.iOS/Xamarin.Android of Xamarin.Forms?
Toevallig heb ik dat boek, daar ben ik uit aan het leren :) ik ben nog vrij nieuw in de Xamarin wereld. Ik ben dan ook alleen echt bekend met Xamarin.Forms, dankzij het boek :)

Ik moet wel zeggen, als je de kink eenmaal uit de kabel hebt, is het wel een cool platform dat makkelijk werkt. Sowieso zijn de device emulators best tof om mee te spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:49:
[...]

Ik begrijp je standpunt en kan ook zeker begrijpen dat het nogal zuurpruimerig over heeft kunnen komen. Bij deze, dat was dus niet zo bedoeld. Voor diegenen die het wel zo geinterpreteerd hebben, mijn excuses.
Als ik me aan gesproken moet voelen (quote dinges wat een reply op mij):
Excuses zijn wat mij betreft nergens voor nodig, het was een cynisch grapje (met inhoud) terug omdat ik " .. dat er een gezwel in de community is .." en ".. engineering disease .." nogal grote woorden vond en frapant als vertolking van je mening die min of meer het tegenovergestelde leek te willen zeggen.

[small](nou komt dat vaker voor bij het stevig willen agenderen van zaken, het is bijvb ook vrij lastig gebleken om racisme stevig op de agenda te zetten zonder zelf behoorlijk racistisch uit de hoek te komen).[/small]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:19:
[...]

Als ik me aan gesproken moet voelen (quote dinges wat een reply op mij):
Excuses zijn wat mij betreft nergens voor nodig, het was een cynisch grapje (met inhoud) terug omdat ik " .. dat er een gezwel in de community is .." en ".. engineering disease .." nogal grote woorden vond en frapant als vertolking van je mening die min of meer het tegenovergestelde leek te willen zeggen.

[small](nou komt dat vaker voor bij het stevig willen agenderen van zaken, het is bijvb ook vrij lastig gebleken om racisme stevig op de agenda te zetten zonder zelf behoorlijk racistisch uit de hoek te komen).[/small]
Moeten niet. Maar nadenken over hoe jij in de maatschappij staat wel.
En zoals ik zeg, ik probeer absoluut niet mijn eigen gedrag goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe komt het, dat je consequent in stand weet te houden, dat wat je probeert aan te kaarten? :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
Robicide schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:17:
[...]

Toevallig heb ik dat boek, daar ben ik uit aan het leren :) ik ben nog vrij nieuw in de Xamarin wereld. Ik ben dan ook alleen echt bekend met Xamarin.Forms, dankzij het boek :)

Ik moet wel zeggen, als je de kink eenmaal uit de kabel hebt, is het wel een cool platform dat makkelijk werkt. Sowieso zijn de device emulators best tof om mee te spelen :*)
Als je vragen hebt, dan kan je ze altijd stellen (wel buiten dit topic houden voordat het een helpdesk wordt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ealanrian schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:12:
[...]
Wat gewoon een heel groot probleem is dat de nieuwste tools najagen lastig is als projecten een paar jaar duren, laat staan de onzekerheid over of het onderhouden blijft. Dat we in dit geval enorm zijn blijven hangen is gewoon vervelend maar niks meer aan te doen.
Alles heeft z'n voors en tegens (voor de amsterdamse versie zie een groot Nederlands wijsgeer), gecombineerd met de nog immer falende glazen bollen is het inderdaad vrij lastig tot eigenlijk niet te overzien.
Wat is wanneer stabiel genoeg, waar blijven genoeg mensen bij hangen zodat het een wat langer leven beschoren is (vooral bij frameworks en externe libs een probleem), wat gaat hoelang onderhouden worden. Kan ik beter 5, 8, 10 jaar bij iets blijven en vervolgens opnieuw beginnen, of toch bij houden en steeds refactoren, met potentieel gevolg dat ik bijna alleen nog maar aan het refactoren ben.

Maar het is wel regelmatig frustrerend dat een hoop module / library code op internet al wel min of meer abandonned is. Ik doe zelf niks met nodejs, maar had het laatst toch nodig omdat de tool die bepaalde mapdata in geoJSON kon converteren er in gebakken was, tsja dan toch maar weer installeren, draaien en weer deinstalleren (of een VM er voor op schieten). Diversiteit is soms leuk, maar niet altijd :).

Wordt er ook nog niet makkelijk op als je voor klanten werkt die zowel de ene optie als de andere optie niet begrijpen omdat ze al helemaal geen inzicht en overzicht hebben in de ontwikkelingen, zeker als ze wat ouder zijn en nog van de generatie zijn dat allerhande apparatuur nog 10 jaar meeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Ryur schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:26:
[...]

Als je vragen hebt, dan kan je ze altijd stellen (wel buiten dit topic houden voordat het een helpdesk wordt :) )
De standaard hack was toch om het niet als vraag te formuleren maar het als stelling te poneren ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:25:
[...]

Hoe komt het, dat je consequent in stand weet te houden, dat wat je probeert aan te kaarten? :(

:+
Omdat ik donders goed weet dat ik zelf ook stom ben :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:31:
[...]

Omdat ik donders goed weet dat ik zelf ook stom ben :D
Op een keyboard ben je anders aardig vocaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

[...]

Ik zou zeggen: Kom naar het geheime subforum en dan vertellen we je alles daarover.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Veto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
Ik Veto je Veto! wat veto je eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Ealanrian op 26-09-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere's toegang tot het geheime forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
Ik dat geval Veto ik je Veto omdat ik ook geen toegang heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
We zouden hier toch niet publiek over praten? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
Te laat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 17:51
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_images/2246694520/1zy7tzo.jpg

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ealanrian schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:44:
Ik dat geval Veto ik je Veto omdat ik ook geen toegang heb.
Mensen zonder toegang hebben geen Veto rechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
De VN veiligheidsraad is er niks bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:10:
De VN veiligheidsraad is er niks bij :)
En net zoals in de VN veiligheidsraad doet iedereen nadien toch wat ie gewoon wilde doen. Veto of niet.

hier is het subforum te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Daar zitten heel andere mensen dan hier. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Skyaero schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:36:
[...]

En net zoals in de VN veiligheidsraad doet iedereen nadien toch wat ie gewoon wilde doen. Veto of niet.

hier is het subforum te vinden.
Ah dankje! Was die link al kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:38

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Om zelf ook nog maar even een duit in het zakje te doen, mijn visie:

Even bij PHP blijvend: Ik vind de opmerking dat PHP kut is niet per se denigrerend. Ik heb zelf ook een tijd met PHP gewerkt, vooral in het begin (zeg 4-5 jaar geleden), en ook toen was het al een running gag hier. Ik voelde mij daar niet beter of slechter door. Ik vond het grappig, las het welbekende stuk door en snapte er maar weinig van :+ Ik heb nooit het idee gehad dat "PHP is kut" denigrerend tegenover een persoon/groep bedoeld was. Het was in mijn ogen nooit als aanval bedoeld, om mensen zich minder te laten voelen. Sterker nog, als mensen zich "verontschuldigden" omdat ze met PHP werken interpreteerde ik dat ook als "grapje", en niet als een echt, gemeend excuus.
Als je jezelf wél beledigd of persoonlijk aangevallen voelt door die stelling, geef dat gewoon aan! We zijn hier allemaal (ja, ik nu ook :P ) volwassenen en als iemand het echt niet leuk vindt om steeds "PHP is kut" te lezen lijkt het mij dat we er ook gewoon mee kunnen stoppen. Dat hebben jullie toen ook gedaan met de encoding. Zeker op een forum is het lastig te herkennen of iets nog leuk is, dus geef het gewoon eerlijk aan. Ik snap heel goed dat jullie destijds ook niet verwachtten dat ik het vervelend zou vinden, maar juist door dingen gewoon aan te geven voorkom je dat voor sommigen de sfeer verpest wordt en ze hier gaan weglopen.

Aan de andere kant, de running gag wordt imo ook wel saai. Maar dat is iets heel anders dan wat ik hierboven noemde. Ik denk dat er meerdere mensen hier zijn (sterker nog, die hebben dat ook zelf aangegeven) die denken "there we go again *zucht*" als ze het weer lezen. De grap is er een beetje vanaf en het wordt een beetje repetitief. Op dit gebied ben ik het volledig met jullie eens, moeten we er niet gewoon eens mee stoppen? Het verbieden, er tegen optreden en het actief weren is weer erg overdreven, maar gewoon niet meer elke keer tot in den treuren toe noemen kan toch gewoon? Sterker nog, dat constante herhalen was ook wat die encoding-gag de das om deed voor mij. Het was gewoon steeds. maar. weer, en dan is de grap ervan af.

In het algemeen: voor zover ik dat goed kan beoordelen, ja, de IT kan relatief snel denigrerend doen tegen mensen/groepen, bijvoorbeeld beginners. Dingen als "dat weet je allemaal nog niet, jonkie", of "laat de grote mensen dit maar doen" kwam (kom) ik niet zelden tegen. Nu is dit voorbeeld vrij universeel en komt het in meerdere vakgebieden voor (vooral bedrijfsleven volgens mij, op de uni nog nooit gehoord) en maak ik me er eerlijk gezegd soms ook wel schuldig aan (op andere manieren). Dus ja, ik ben het met FS eens dat het een algemeen probleem is, maar nee, ik denk niet dat "PHP is kut" daaronder valt.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:22:
Sterker nog, als mensen zich "verontschuldigden" omdat ze met PHP werken interpreteerde ik dat ook als "grapje", en niet als een echt, gemeend excuus.
Ah ja, daar wilde ik ook nog op inhaken idd. Hier ben ik het mee eens, ik kan me niet voorstellen dat iemand zich echt gemeend heeft verexcuseerd om als bepaald soort ontwikkelaar door het leven te gaan. Meer van hetzelfde niveau als je verontschuldigen dat je voor Feyenoord bent in een groep met (gemoedelijke) Ajax fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 19:00

Dido

heforshe

.oisyn schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:26:
Ah ja, daar wilde ik ook nog op inhaken idd. Hier ben ik het mee eens, ik kan me niet voorstellen dat iemand zich echt gemeend heeft verexcuseert om als bepaald soort ontwikkelaar door het leven te gaan. Meer van hetzelfde niveau als je verontschuldigen dat je voor Feyenoord bent in een groep met (gemoedelijke) Ajax fans.
Ik verontschuldig me anders oprecht voor het feit dat ik jarenlang Lansa in stand gehouden heb door ermee te werken. Vergeleken daarmee is PHP dan weer een soort ultieme natte droom 8)7

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1 ... 96 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)