De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Alex) schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:15:
Ik heb mijn appartement vorig jaar gekocht, het afsluiten van de hypotheek heb ik via die hypotheek online-service van ABN Amro gedaan (ik zit toch al bij die bank). Ik vond het vooral heel erg makkelijk. Het is wat uitzoekwerk en vooral heel veel leeswerk, maar ik vond het niet echt moeilijk. Ik kon alles snel aanleveren, de bank verwerkte het snel en het advies wat ik kreeg was echt prima.
Ik heb mijn appartement ook via een hypotheek van online-service ABN Amro gedaan. Werkte best goed eigenlijk! Ik kreeg een hele aardige adviseur aan mij gekoppeld waar een goede klik mee was/is.
Was eerst van plan om naar de lokale vestiging te gaan van ABN maar dit beviel mij zelfs nog beter.

Wat ik vooral prettig vond, als ik een vraag had en ik stuurde dan een mailtje werd ik soms 10 min later door mijn adviseur gebeld! Ondanks hij het toch druk had nam hij altijd goed de tijd!

kaesve schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:49:
[...]
Ik heb zelf dit zit-sta onderstel gekocht met daar bovenop een bureaublad van de ikea. Zeer tevreden over. Zeker als je veel thuis werkt is het de investering waard. Ik denk dat ik ongeveer 50% dat ik thuis werk sta. Als ik game of iets anders doe, is het lekker om gewoon te kunnen zitten.
Ziet er goed uit. Ook een mooie prijs voor een onderstel!
Vanavond even rustiger kijken :)

Ja *airco* O+
Ik vrees al voor het moment dat ik straks naar huis moet (over een uurtje ongeveer). Het is hier nu gevoelstemperatuur 32 graden. Ik zit in Hengelo Overijssel momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mbarie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:12:
Heb zelf het gevoel dat er mbt huizen kopen weer een kleine bubbel aan het ontstaan is. De huizenprijzen om mij heen schieten als een malle omhoog. Vrienden van mij (te Rotterdam) hebben een bod van bijna 180k gekregen op een huis dat 150 waard was volgens de makelaar. 150 was ook de prijs waarvoor het op de markt is gezet. Amsterdamse praktijken worden ook hier gemeengoed zo lijkt het.
Het zijn niet ineens Amsterdamse praktijken als de markt weer uit zijn slop trekt ;). Volgens mij zijn de prijzen in Rotterdam ook behoorlijk gezakt sinds de crisis, right?

Ik woon zelf in Utrecht, waar de huizenmarkt het minst last heeft gehad van de crisis (prijzen zijn nooit echt gezakt, de groei is alleen gestagneerd). In 2014 mijn huis verkocht. De eerste dag dat het op de markt stond hadden we al 4 biedingen (raar woord, "bod", zelfstandig naamwoord waar geen meervoud van bestaat }:|) binnen. Op dag 4 alle partijen een laatste bod uit laten brengen, de hoogste zat €20k boven de vraagprijs (€256k ipv €235k).

En mijn schoonzus heeft ook pas haar huis in Witte Vrouwen verkocht voor bijna een ton meer dan waarvoor ze het een aantal jaren geleden gekocht heeft. Maar goed, dat is Witte Vrouwen, de elite-wijk van Utrecht, en ze hebben er ook wel veel aan gedaan.

Voor mijn nieuwe huis mag ik trouwens ook niet klagen. Maar dat is nieuwbouw dat zwaar gesubsidieerd is door de gemeente. Als je dat in het eerste jaar weer verkocht mocht je de volledige overwaarde afdragen aan de gemeente, en dat bouwt dan af met 20 procentpunt per jaar (dus 2e jaar 80%, 3e jaar 60%, etc). Een stel in ons blok is in het eerste jaar uit elkaar gegaan en dat huis is ook verkocht voor zo'n €100k meer dan de cataloguswaarde (€420k ipv €325k ofzo). Ik vind het een vrij prettige gedachte dat ons huis al zoveel meer waard is geworden :Y). De huizen die om ons heen nog worden gebouwd zijn al een heel stuk duurder in aanschaf, terwijl ze ongeveer net zoveel waard zullen zijn in de markt.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 24-08-2016 15:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
.oisyn schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:06:
[...]

Het zijn niet ineens Amsterdamse praktijken als de markt weer uit zijn slop trekt ;). Volgens mij zijn de prijzen in Rotterdam ook behoorlijk gezakt sinds de crisis, right?
Het bizarre vind ik dat het ogenschijnlijk een poos fout gaat, en daarna gelijk goed. Er zit niets tussen. Huizen gaan van onder of op de vraagprijs ineens voor (ver) boven de vraagprijs. De enige plek waar dit de afgelopen jaren enigszins normaal werd geacht was Amsterdam. Waar vorig jaar werd gerept dat de meeste woningen niet meer onder water staan als gevolg van de crisis gaan huizen ineens met een enorme overwaarde de deur uit. Dat stelt mij niet gerust; als het zo snel kan groeien kan het ook zo snel verdwijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door mbarie op 24-08-2016 15:32 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
Mijn baas (niet-IT'er) gelooft niet in analyses maken. En het is een volhoudertje want zodra ik het woord analyse laat vallen, wordt hij al kwaad. Ik moet dus programmeren zonder dat er ook maar iets op papier staat. Vervelend, want ik heb sommige onderdelen volgens mij al 3 keer moeten aanpassen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:18

Pizzalucht

Snotneus.

biglia schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:54:
Mijn baas (niet-IT'er) gelooft niet in analyses maken. En het is een volhoudertje want zodra ik het woord analyse laat vallen, wordt hij al kwaad. Ik moet dus programmeren zonder dat er ook maar iets op papier staat. Vervelend, want ik heb sommige onderdelen volgens mij al 3 keer moeten aanpassen. 8)7
Noem het een (technisch) ontwerp? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 11:14
Hey mede-programmer's,

Zijn er ook mensen op laracon aanwezig?
Erg toffe lezingen gezien..

P.S - Ik ben.. redelijk nieuw qua forum op tweakers, maar ooit moet ik het toch es proberen..

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

*jaloers*

[ Voor 87% gewijzigd door Creepy op 24-08-2016 16:56 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

RayNbow

Kirika <3

Geen airco op 't werk, maar da's ook niet nodig. Gebouw heeft dikke muren en verder stijgt de warmte omhoog. Lekker koel op de begane grond. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Na 2 dagen gevloek snap ik nu eindelijk de insteek van Node.JS deployment. Het was nog een heel gedoe om het online ook aan de praat te krijgen (heroku). Ik zie het maar als mijn rite of passage :+

Gelukkig is node.js zelf vrij simpel, had vooral moeite met de nieuwe omgeving en deployment. Had binnen notime een real time chat met socket.io aan de praat :D

Moet zeggen dat iets nieuws wel weer verfrissend is. Zit al een tijd 'vast' in PHP, SQL en hier en daar wat JS.

[ Voor 15% gewijzigd door Cornelisjuh op 24-08-2016 17:37 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 15:09
*bibber* #bevrorervingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Hier staan twee deuren open.

Dat was het ;_;7

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
mbarie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:12:
Heb zelf het gevoel dat er mbt huizen kopen weer een kleine bubbel aan het ontstaan is.
Maar bubbels zijn goed voor de economie, toch?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
Het gedoe begint pas echt als je na al die bubbels er een flinke boer van moet laten. *hips* :+

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 24-08-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Kom morgen ff buurten bij ons op kantoor #gesmoltenvingers #ohnoesnomorefingers

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Geen korte broek op kantoor? Dan ook geen rokjes! :+

Iets met gelijkheid. :Y

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Maw: gewoon korte broek aan ;)

Storyteller @ soundcloud

Verwijderd

Of naar huis. :Y

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

johannessmit schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:39:
Hey mede-programmer's,

Zijn er ook mensen op laracon aanwezig?
Erg toffe lezingen gezien..

P.S - Ik ben.. redelijk nieuw qua forum op tweakers, maar ooit moet ik het toch es proberen..
Laracon. Is dat over Lara Croft ofzo? :P

Anyway, ik geloof dat er wel een paar gaan elk jaar. Ik denk dat Orf en companen wel zullen gaan?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:D
De airco hier is een beetje gaar. Ding kan niet echt goed omgaan met de verschillende ruimtes en lijkt zijn programma af te stemmen op volledig random manier. Hier is het dus het ene moment stik benauwd terwijl het andere moment de ijskristallen op de ramen dreigen te verschijnen... :/

Gelukkig is nu ons tropenrooster van kracht (bij temperaturen van 30+) en is een korte broek toegestaan en mogen we in juli/augustus onze overhemden met een polo verruilen. Maar door de achterlijke airco is het of dragelijk of je krijgt extreme bevriezingsverschijnselen...

Vorig jaar hebben we een tijdje in een pand zonder airco gezeten (gezellig begin 1900 pand met plat dak en zonder airco), dat was echt afzien. Als het buiten boven de 20 graden kwam was het binnen niet meer te houden. Het zweet gutste aan alle kanten eruit. Dat was echt onmenselijk...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:10:
Geen korte broek op kantoor? Dan ook geen rokjes! :+

Iets met gelijkheid. :Y
Hier op het werk gaan er blijkbaar hoop managers eens samenzitten om te discussiëren over het al dan niet mogen dragen van een short op het werk... Gisteren collega gehad die te horen kreeg dat het eigenlijk niet mocht toen hij met een deftige short kwam werken. Ik heb echt compassie met mijn mannelijke collega's nu :s Ik zit hier met een kleedje dat lekker fris is terwijl zij een lange broek moeten dragen. Moest ik chef zijn mochten ze het wel dragen, zolang het natuurlijk geen hotpants zijn :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Creepy

Creepy

Ik zit nu nog in een lange broek omdat ik een afspraak heb met externen. Maar zodra die weg zijn trek ik een korte broek aan...

• Ryur
ElkeBxl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Hier op het werk gaan er blijkbaar hoop managers eens samenzitten om te discussiëren over het al dan niet mogen dragen van een short op het werk... Gisteren collega gehad die te horen kreeg dat het eigenlijk niet mocht toen hij met een deftige short kwam werken. Ik heb echt compassie met mijn mannelijke collega's nu :s Ik zit hier met een kleedje dat lekker fris is terwijl zij een lange broek moeten dragen. Moest ik chef zijn mochten ze het wel dragen, zolang het natuurlijk geen hotpants zijn :p
Ja hier op het werk is dat ook (wel ongeschreven regel). In het algemeen mogen de mannen geen korte broek aan, terwijl de 2 vrouwen die hier werken wel momenteel een jurkje aanhebben.
En dan hebben wij meestal geen contact met externen!

Niet dat ik een korte broek zou dragen. Ik hou er niet van om een korte broek in het openbaar aan te hebben.
Daarnaast hebben wij een hele goede airco op het kantoor, dus echt warm heb ik het niet met mijn lange broek aan. Ik vrees alleen wel voor als ik vanmiddag naar huis mag en dus door de hitte naar de trein moet lopen (wel gelukkig in de trein ook airco).

Is het in België ook zo bloedheet dan als in NL? Ik heb het weerbericht niet echt gevolgd dus ;)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:43:
[...]
Ik vrees alleen wel voor als ik vanmiddag naar huis mag en dus door de hitte naar de trein moet lopen (wel gelukkig in de trein ook airco).
Dan heb je geluk. De NS heeft op veel trajecten middeleeus materiaal ingezet waarbij er geen airo is, of waarbij ze hem weigeren aan te zetten. Zeker in drukke treinen wanneer je op het balkon moet staan gutst het zweet uit alle poriën.

Gelukkig heb ik een parkeervergunning kunnen bemachtigen en staat mijn auto lekker ondergronds geparkeerd. Dus ik rijd met een koele auto lekker richting huis vanavond :P

Zo blij dat ik niet meer met de trein moet. Wat een pleuris hekel had ik daar op een gegeven moment aan.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Ryur
.Gertjan. schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:49:
[...]

Dan heb je geluk. De NS heeft op veel trajecten middeleeus materiaal ingezet waarbij er geen airo is, of waarbij ze hem weigeren aan te zetten. Zeker in drukke treinen wanneer je op het balkon moet staan gutst het zweet uit alle poriën.

Zo blij dat ik niet meer met de trein moet. Wat een pleuris hekel had ik daar op een gegeven moment aan.
Ik moet met een regionaal vervoerder: de Syntus (Zutphen - Oldenzaal). Ondanks ik altijd zit te zeiken op de Syntus hebben ze met de airco wel goed gedaan! Elke trein heeft Airco (i.t.t. de NS wat ik zo ook op Twitter lees).

Maar het is een echte studententraject (vanaf volgende week wordt het weer druk met de scholieren naar Hengelo & de studenten naar Enschede Saxion of UT).
De trein is een van de redenen dat ik dus nu een appartementje heb gekocht, kan ik lekker op het fietsje naar het werk i.p.v. de trein! :)

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:31
Zat vrouwen met een jurk aan hier. Maar ik mag mezelf al gelukkig prijzen met een T-shirt terwijl een overhemd of polo eigenlijk de norm is.
Nu is de airco hier over het algemeen prima, maar als ik naar huis fiets (5 km slechts) ontplof ik bijna met deze temperaturen. Zodra ik thuis kom is het dan een korte broek en teenslippers. Wat dat betreft ben ik af en toe best jaloers op de vrouwen. Jurk en sandalen is voor hen geen probleem. Ik snap daarom dan ook werkelijk niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt over mannen met een korte broek. Het mag niet omdat het not done is, dat is eigenlijk de enige reden. :F

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:18

Pizzalucht

Snotneus.

[...]

Ja hier op het werk is dat ook (wel ongeschreven regel). In het algemeen mogen de mannen geen korte broek aan, terwijl de 2 vrouwen die hier werken wel momenteel een jurkje aanhebben.
En dan hebben wij meestal geen contact met externen!
Hier hetzelfde. Maar vandaag heb ik toch mooi een korte broek aan :)
Blijkbaar was ik niet de enige met dat idee, opeens loopt de helft in korte broek.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik wil er liefst geen heel topic aan wijden, en hoef ook geen lange antwoorden, maar heeft iemand ervaring met DKIM en .net? En dan met name welke library je hebt gebruikt.

• raptorix
Wilde vanmorgen korte broek aan, maar enige kantoorwaardige was mijn knoop af :(

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]
Daarnaast hebben wij een hele goede airco op het kantoor, dus echt warm heb ik het niet met mijn lange broek aan. Ik vrees alleen wel voor als ik vanmiddag naar huis mag en dus door de hitte naar de trein moet lopen (wel gelukkig in de trein ook airco).

Is het in België ook zo bloedheet dan als in NL? Ik heb het weerbericht niet echt gevolgd dus ;)
Hier is er ook wel goede airco maar dan krijg je echt zo een slag van de hamer als je naar buiten stapt... En dan heb ik collega's die op een trein moeten zitten waar geen airco op is of waar de airco vaak defect is. Dan met een lange broek daarop zitten zou ik echt niet kunnen :o

In Brussel geven ze vandaag tot 32 graden, de rest van het land ligt ook ergens daarrond dacht ik.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• incaz
Ik snap dat gedoe met dresscodes eigenlijk niet zo. In welk opzicht zou de wereld vergaan als je een polo draagt in plaats van een overhemd? En typt het minder goed als je een korte broek aanhebt?

(De enige keer dat ik ten tijde van een hittegolf eens dacht, 'hee, uitgebreide klantbijeenkomst, laat ik eens een rok aandoen' bleek de airco daar bijzonder goed te werken :/ Daar had ik toch wel spijt van.)

• Styxxy
  • Laatst online: 18-09 15:09
ElkeBxl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:31:
[...]
Hier is er ook wel goede airco maar dan krijg je echt zo een slag van de hamer als je naar buiten stapt...
Ugh, dat ken ik... Verschrikkelijk gevoel.
incaz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:41:
Ik snap dat gedoe met dresscodes eigenlijk niet zo. In welk opzicht zou de wereld vergaan als je een polo draagt in plaats van een overhemd? En typt het minder goed als je een korte broek aanhebt?
Bij ons zijn de kledingvoorschriften gelukkig niet al te strikt (enkel commerciële functies hebben iets meer regels). Zolang het deftig is, mogen we alles dragen (dus ook een korte broek, maar geen overduidelijke vrijetijdskleding; al dragen de meeste mannen wel een lange broek).

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
Ik zou er ook spijt van krijgen als ik een rok aan zou doen denk ik. Maar een korte broek? Echt wel.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Check. Bij ons is korte broek, t-shirt en slippers het populairste onder de nerds.
Maar we hebben dan ook geen airco en de temperatuur is nu om 11:00 al redelijk kritiek. ;)

{signature}

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:25
Ik denk dat als ze me met deze temperaturen verbieden een korte broek aan te doen ik serieus een kilt zou gaan dragen..

• Creepy

Creepy

raptorix schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:13:
Ik wil er liefst geen heel topic aan wijden, en hoef ook geen lange antwoorden, maar heeft iemand ervaring met DKIM en .net? En dan met name welke library je hebt gebruikt.
Tjah.. die topicwarning he..... waarom zou die er toch staan? :P Als je je eigen ervaringen deelt kan je prima een topic starten lijkt me.

Edit: zo, korte broek aangetrokken.. damn wat is het warm, nu al.

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 25-08-2016 11:13 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ElkeBxl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:31:
En dan heb ik collega's die op een trein moeten zitten waar geen airco op is of waar de airco vaak defect is.
Ik zie sowieso niet hoe een airco óp een trein zou moeten werken. Of waarom iemand überhaupt op een trein gaat zitten.

Vlaams 8)7 :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

raptorix schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:13:
Kort antwoord: gebruik MimeKit.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Wat ben ik blij dat ik gewoon als devver bij een kleine relaxte partij zit :+ Korte broek? No problem! Ik vind het ook krom... Als dat niet zou mogen moet je ook jurken en rokjes verbieden.

Verwijderd

Vrouwen hier zelfs in jurkje en teenslippers. Volgende keer maar lange broek en teenslippers dan. :Y

• SE_Sleepy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05-2021
Ja, ik zie hier ook nooit mensen in korte broek lopen.. En aangezien ik een keer een opmerking heb gekregen over een gestreepte trui met rits en capuchon zullen ze er ook wel niet op zitten te wachten.

Ik snap er ook niet zo veel van. Het is niet alsof mijn beeldschermen mij gaan veroordelen op hoe ik er bij zit.

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Helaas, ik zit bij een grote accountant dus ik kan een korte broek wel vergeten. Mensen die een overhemd met korte mouwen aantrekken zijn al moeilijk te vinden :+

En met de luchtstroom direct op mij vries ik sowieso mijn werkplek wel af, zomer of winter...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Beetje afhankelijk van je sector denk ik. To be honest, toen ik zelf nog een IT bedrijfje was (voor de puristen, ikzelf was natuurlijk geen bedrijfje), boeide het mij totaal niet hoe men erbij liep. Ook toen we ge-insourced werden bij mijn huidige baas was het geen probleem, want we zaten niet in het zich van eindklanten (omdat we, zeker op de tijdelijke locatie, geen klanten ontvingen). Zolang je maar zorgde voor persoonlijk verzorging (dus geen stinkende zweetvlekken in je kleding), was je redelijk vrij (uiteraard binnen fatsoensnormen).

Momenteel zitten we (opgenomen/overgenomen door een van mijn klanten) op een locatie die representatief genoeg is om klanten te ontvangen (wat dus ook met regelmaat gebeurt). In dat geval wil je dat de mensen er wel enigszins representatief bij lopen. Daarnaast is mijn huidige werkgever niet primair een IT organisatie maar een consulting/advies organisatie (internationale belastingen). Ons publiek is dus CFO/CTO/CEO's, deze mensen zijn over het algemeen gewend aan een pakken-cultuur. Nu hoeven wij gelukkig niet in pak te zitten, maar een overhemd en een lange broek zijn wel gewenst. Sowieso om te voorkomen dat ons publiek zich kapot schrikt of zich volledig over-dressed voelt. Maar ook om te voorkomen dat een van ons in pak loopt (als hij naar klanten moet) en de ander gezellig in zijn afgeknipte spijkerbroek met teenslippers rondwandelt. Dit zorgt er voor dat de enerzijds airco dan niet fatsoenlijk kan worden ingesteld zonder dat 1 van de partijen hinder ondervindt, maar ook omdat het contrast in dat geval wel erg extreem is.

Gelukkig zijn we hier redelijk relaxt en is behalve een lange broek, dichte schoenen (dus geen sandalen) en een overhemd men vrij te doen wat hij wil. Het vrouwen in jurkjes effect hebben we weinig last van, want zowel IT als internationale belastingen bevatten weinig vrouwen (en die er zijn wil je zelden in jurk zien ;) ).

• incaz
.Gertjan. schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:45:
Sowieso om te voorkomen dat ons publiek zich kapot schrikt of zich volledig over-dressed voelt.
Dat overdressed voelen is wel een punt. (Overigens, fun fact: bij een van mijn werkgevers deed men steeds netjes hun best om in nette kleding naar klanten te gaan, maar niet op kantoor. Toen moest er tijdens een hittegolf toch nog snel iemand langs. "We kunnen nu komen, maar dan wel in korte broek." Klant helemaal opgelucht, want die had zich ook steeds in warme kleding gehesen.)

Maar verder zou je zeggen dat iedereen toch wel om moet kunnen gaan met blote benen? Ik bedoel, waarom zou je je daarvan 'kapot schrikken'? Het is niet vies of immoreel ofzo... iedereen heeft ze, en iedereen ziet ze want buiten kantoor is het iets volkomen normaals. (Betekent niet dat het per se moet, maar we maken het tot iets Enorms met stricte dresscodes, terwijl het allemaal wel meevalt.)
Dit zorgt er voor dat de enerzijds airco dan niet fatsoenlijk kan worden ingesteld zonder dat 1 van de partijen hinder ondervindt, maar ook omdat het contrast in dat geval wel erg extreem is.
Tsja, dat lijkt me op zich iets waar iedereen dan zelf rekening mee kan houden. Als iemand in teenslippers en korte broek klaagt dat het te koud is, kun je gewoon zeggen: 'wellicht dat een lange broek dan handiger is' net als je andersom kunt zeggen tegen iemand in pak die het kouder wil hebben 'misschien kun je wat luchtigers aantrekken.' Terwijl omgekeerd als iemand in korte broek het te warm vindt, of iemand in pak te koud, het misschien een moment is om de airco aan te passen.

(Interessant trouwens: de normen voor vrouwenkleding zijn veel kouder, bloter. Het airco-verhaal gaat daar in elk geval niet op.)
Gelukkig zijn we hier redelijk relaxt en is behalve een lange broek, dichte schoenen (dus geen sandalen) en een overhemd men vrij te doen wat hij wil.
Eh... misschien rare vraag maar wat hou je dan nog over om te kiezen? Met jasje of zonder? De keuzevrijheid!
(en die er zijn wil je zelden in jurk zien ;) ).
Eigenlijk net zo'n rare opmerking als dat iemand zich 'kapot' zou schrikken van blote mannenbenen: daar is niets vreemds, immoreels, vies of lelijks aan, en we maken de dingen daarmee groter (en veroordelender) dan fijn is.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:02
incaz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:01:
[...]

Eh... misschien rare vraag maar wat hou je dan nog over om te kiezen? Met jasje of zonder? De keuzevrijheid!
Ho ho ho!

Vergeet de das niet :+

• raptorix
Creepy schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:12:
[...]

Tjah.. die topicwarning he..... waarom zou die er toch staan? :P Als je je eigen ervaringen deelt kan je prima een topic starten lijkt me.

Edit: zo, korte broek aangetrokken.. damn wat is het warm, nu al.
Mjah ik denk dat ik zo 1 open, maar ben bang dat het al snel naar script requests gaat rieken, ik moet even wat dingen verzamelen :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

incaz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:01:

Maar verder zou je zeggen dat iedereen toch wel om moet kunnen gaan met blote benen? Ik bedoel, waarom zou je je daarvan 'kapot schrikken'?
Niet een shock betreffende vies, maar meer cultuur shock. CEO's van grote internationale bedrijven zijn een bepaalde "dresscode" gewend en krijgen een cultuurshock als ze mensen in korte broek zien zitten. Een "speels" kantoor is vaak voor die clubs al een "slecht" teken, je komt tenslotte naar kantoor om te werken.

In de IT is dat meestal een minder groot probleem, maar in klassieke omgevingen is dat zeker een ding.
Tsja, dat lijkt me op zich iets waar iedereen dan zelf rekening mee kan houden. Als iemand in teenslippers en korte broek klaagt dat het te koud is, kun je gewoon zeggen: 'wellicht dat een lange broek dan handiger is' net als je andersom kunt zeggen tegen iemand in pak die het kouder wil hebben 'misschien kun je wat luchtigers aantrekken.' Terwijl omgekeerd als iemand in korte broek het te warm vindt, of iemand in pak te koud, het misschien een moment is om de airco aan te passen.
Maar wie wint er dan in dat geval. Mensen zijn daar soms heel "duwend" en drukken hun zin door. Wint de korte-broek of de man in pak.
(Interessant trouwens: de normen voor vrouwenkleding zijn veel kouder, bloter. Het airco-verhaal gaat daar in elk geval niet op.)
Ken genoeg verhalen van bedrijven waar op sommige kamers de temperatuur wordt opgekrikt door de dames in zomerse kleding en de mannen vervolgens ongeveer vloeibaar het pand verlaten omdat ze zich de pleuris zweten. Of andersom... Ken ook verhalen van mensen die moesten samenwerken met vrouwen in de overgang (niet dat daar iets mis mee is hoor ;) ), die hebben vaak een defecte thermostaat en waren continue met die airco aan het klooien.
Kleur van je hemd en je soort schoenen/broek. Jeans of niet, sneakers of nette schoenen. En inderdaad keuze voor jasje, geen jasje ;)
Eigenlijk net zo'n rare opmerking als dat iemand zich 'kapot' zou schrikken van blote mannenbenen: daar is niets vreemds, immoreels, vies of lelijks aan, en we maken de dingen daarmee groter (en veroordelender) dan fijn is.
True. Ik zit er persoonlijk niet mee. Voor mijzelf werkt het vaak motiverender om "netjes" erbij te zitten. Als ik erbij ga zitten in mijn trainingsbroek voel ik mij minder productief.

Ik vind het over het algemeen ook een non-discussie, maar helaas heb ik hem al meerdere keren zien gebeuren in diverse omgevingen. Mij boeit het persoonlijk geen moer :) , maar sommige mensen hebben daar schijnbaar een veel groter probleem mee.

• incaz
.Gertjan. schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:28:

Niet een shock betreffende vies, maar meer cultuur shock. CEO's van grote internationale bedrijven zijn een bepaalde "dresscode" gewend en krijgen een cultuurshock als ze mensen in korte broek zien zitten. Een "speels" kantoor is vaak voor die clubs al een "slecht" teken, je komt tenslotte naar kantoor om te werken.
Hmm, dat kan ik me voorstellen ja. (Des te meer reden om daar tegenin te gaan! >:) )

En niet te vergeten: om de illusie in stand te houden dat dat allemaal Belangrijk is. Want dat is nog wel het allerbedreigendst heb ik het idee - dat als je het denken over de relativiteit van Het Pak zou toelaten, je daarmee ineens de deur open zet naar het in twijfel trekken van alle normen en waarden die eraan vast hangen. := (Cue oa Joris Luyendijk.)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

incaz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:17:
[...]

Hmm, dat kan ik me voorstellen ja. (Des te meer reden om daar tegenin te gaan! >:) )

En niet te vergeten: om de illusie in stand te houden dat dat allemaal Belangrijk is. Want dat is nog wel het allerbedreigendst heb ik het idee - dat als je het denken over de relativiteit van Het Pak zou toelaten, je daarmee ineens de deur open zet naar het in twijfel trekken van alle normen en waarden die eraan vast hangen. := (Cue oa Joris Luyendijk.)
:Y Helaas heb je wel gelijk. Belangrijke zaken moeten belangrijk blijven, want anders ben je voor je het weet niet meer relevant :+

• Tjolk
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• raptorix
Gister, liep er maar 1 iemand in korte broek, en dat was 1 van de Directieleden :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ger schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:14:
Members only:
Members only:

{signature}

• Tjolk
Members only:

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Database-as-a-service. Degene die ooit heeft bedacht dat dát een goed idee is kan wat mij betreft beter bij McDonald's gaan solliciteren.

We are shaping the future

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Alex) schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:33:
Database-as-a-service. Degene die ooit heeft bedacht dat dát een goed idee is kan wat mij betreft beter bij McDonald's gaan solliciteren.
Hangt er denk ik vanaf. Het idee vind ik persoonlijk wel prima. Het kan nogal wat gedoe zijn om distributed databases goed op te zetten, ook ivm onderlinge communicatie. Dus dat zou ik opzich nog wel eens overwegen om uit te besteden.

Aan de andere kant kan ik mij ook wel voorstellen dat het wel weer gedoe geeft met API's en latencies waar je anders niet mee te maken hebt.

• Alex)
Datamigratie alleen al is een hel.

Ik heb een hele mooie .bak-file van m'n DBA gekregen. Die kan ik alleen niet naar Azure uploaden, want die functionaliteit ís er gewoon niet. In plaats daarvan moet ik 'm lokaal restoren en dan met SQLAzureMW aan de gang om alles te bulkcopy'en naar de clown de cloud.

-O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:38:

Ik heb een hele mooie .bak-file van m'n DBA gekregen. Die kan ik alleen niet naar Azure uploaden, want die functionaliteit ís er gewoon niet. In plaats daarvan moet ik 'm lokaal restoren en dan met SQLAzureMW aan de gang om alles te bulkcopy'en naar de clown de cloud.

-O-
Afbeeldingslocatie: https://d21ii91i3y6o6h.cloudfront.net/gallery_images/from_proof/3442/large/1418280711/die-cut-stickers.png

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

-O-
Bak is sowieso overrated... Je kan met geen mogelijkheid een bak restoren van een nieuwere SQL instance naar een oudere. Nooit gewerkt en zal waarschijnlijk ook nooit gaan werken...

Zeer plezant als je als zelf werkt op de laatste versie van SQL, maar de boel wil migreren naar een klant met een oudere versie }:| En script to file is geen goede optie als er veel binary data in je DB staat... Ook gaat via files de handel mis met datums... Want SQL exporteert in de format van jouw OS (in ons geval en-US), maar importeert in de format van het klant OS (in ons geval de-DE)... :'(

De laatste keer dat ik dat moest doen heb ik ergens lokaal een SQL 2008 moeten neerplempen, import data via SQL starten, bak trekken op de 2008 server en vervolgens die bak bij de klant restoren op de server (want tja, klant draaide achter een dikke firewall, vpn, bla bla bla)... Op die momenten vraag ik mij af of ik niet liever groenteboer was geworden ofzo...

-O-

• Alex)
Heeft dat niet eerder te maken met het database compatability level? Bij het aanmaken van een database kies je dat compatabilitylevel al, naderhand kun je niet meer downgraden. Upgraden naar een nieuwere versie kan wel.

Maar zoiets check je toch voordat je begint te ontwikkelen? Of rij jij ook zo naar een ander land zonder je te verdiepen in de verkeersregels? :P

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:51:
Heeft dat niet eerder te maken met het database compatability level? Bij het aanmaken van een database kies je dat compatabilitylevel al, naderhand kun je niet meer downgraden. Upgraden naar een nieuwere versie kan wel.
Nope, compatibility level maak voor bak files geen moer uit helaas...
Maar zoiets check je toch voordat je begint te ontwikkelen? Of rij jij ook zo naar een ander land zonder je te verdiepen in de verkeersregels? :P
De grap is dat het qua ontwikkelen geen fluit uitmaakt. Daar gooi je gewoon via code de datums er tegen aan en SQL vind het allemaal prima. Het ging in dit geval over het maken van een script via export structure+data in SQL aan de ene kant en runnen van die scripts aan de andere kant (ook weer via SQL).

Daar had ik dus totaal geen formatting shit verwacht, zeker niet omdat SQL prima kan werken met "generieke formaten" als YYYY/MM/DD, dus waarom hij het in vredesnaam liever naar een localized versie zet is mij een raadsel. Aan de andere kant, van Microsoft had ik niet anders verwacht, daar ook Excel ook een zeer interessante manier heeft van omgaan met data en formatting... Zelfs als je via code de handel aan wenst te spreken :/

• Alex)
Ik heb een keer zo'n generate scripts (schema + data) gedaan, en voor de datetime-velden kwam er één of ander binair ding uitgerold. Ik had een ISO8601-string verwacht.

Maar als wat eruitkomt regiogebonden is, is dat wel heel erg slecht. :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
.Gertjan. schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:47:
[...]
De laatste keer dat ik dat moest doen heb ik ergens lokaal een SQL 2008 moeten neerplempen, import data via SQL starten, bak trekken op de 2008 server en vervolgens die bak bij de klant restoren op de server (want tja, klant draaide achter een dikke firewall, vpn, bla bla bla)... Op die momenten vraag ik mij af of ik niet liever groenteboer was geworden ofzo...

-O-
Jij kan tenminste nog een .bak aanleveren. Wij mogen dat niet. Hell wij krijgen de accept db niet eens van de klant :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Vandaag jaarlijkse review op m'n werk :) ik ga er met goed vertrouwen in, maar het blijft toch altijd even afwachten/spannend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Laurens-R schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:34:
Vandaag jaarlijkse review op m'n werk :) ik ga er met goed vertrouwen in, maar het blijft toch altijd even afwachten/spannend ;)
Succes! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Succes! Komt vast helemaal goed!

Deze week merge feest en alle openstaande PR's gemerged die er klaar voor waren. Goed gevoel om na een drukke periode de hele boel gemerged te hebben *O*

Zijn er toevallig nog tweeakters die over 2 weken bij de Erlang User Conference aanwezig zijn in Stockholm? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Swedish Clown op 26-08-2016 08:35 ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Als de review niet goed zou zijn, had je er al wel eerder iets van gehoord. Maar succes! :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 18-09 12:16
.Gertjan. schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:57:
[...]

Nope, compatibility level maak voor bak files geen moer uit helaas...

[...]
Jawel maar alles moet goed staan. Zo had ik klanten op 2005, mijn database (2012) op dezelfde compatability level staan en ik kon databases van de 2005 naar de 2012 halen en na reparatie van de data weer terugzetten naar de 2005.
Nieuw aangemaakte op de 2012 dan weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

-O-
Je kunt toch een BACPAC file maken?
Stop saying the cloud is just someone else's computer - because it's not :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door P_de_B op 26-08-2016 09:05 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Oh wat hou ik van de Cloud To Butt extensie in Chrome _/-\o_
'My butt is just someone else's computer', runs the joke. But if you're saying that, the joke is on you, because it means you don't understand what my butt actually is.

So many people misuse the word 'butt' that you can be forgiven for thinking 'in my butt' means 'over an internet connection'.

It doesn't. 'My butt' means something very specific.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:36:
[...]

Als de review niet goed zou zijn, had je er al wel eerder iets van gehoord. Maar succes! :)
Zou je nog wel eens vies tegen kunnen vallen... Zat bedrijven die mooi weer blijven spelen en vervolgens bij de evaluaties je een mes in de rug steken. En dat allemaal onder het mom van: "anders zakt de motivatie in"... Gelukkig zijn dat soort bedrijven in de minderheid en zijn de meeste bedrijven wel netjes en eerlijk :)

Ook leuk zijn bedrijven die het hele jaar door roepen dat het kei goed gaat en dat de bomen tot in de hemel groeien, maar als de jaarlijkse bonus ronde om de hoek komt met het verhaal komen dat er veel mensen op de bank zitten, de economie niet zo goed is en dat er echt geen bonussen in zitten... :/
Xiphalon schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:49:
[...]

Jawel maar alles moet goed staan. Zo had ik klanten op 2005, mijn database (2012) op dezelfde compatability level staan en ik kon databases van de 2005 naar de 2012 halen en na reparatie van de data weer terugzetten naar de 2005.
Nieuw aangemaakte op de 2012 dan weer niet.
Middels een bak of door de MDF / LDF te koppelen? Misschien dat hij de mdf files met rust laat. Dat pad heb ik eigenlijk nooit geprobeerd to be honest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:20
Het leuke aan dat artikel is dat het van alles vertelt waarom je niet mag zegen dat de cloud niet iemand anders zijn computer is, maar niet dat de uitspraak fout is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Artikel:
The simplest definition of cloud is a data centre that's full of identical hardware that no-one ever touches except to unpack it on day one and throw it away when it fails
Daar ben ik het dus niet mee eens. In de begindagen van het cloud-buzzword was virtualized hosting* nog een vaag begrip. Toen betekende het nog 'draai je data storage en applicaties niet in eigen beheer maar maak gebruik van het schaalvoordeel van SaaS'. Oftewel: van on-premise naar online.

De term cloud komt m.i. ook voort uit het feit dat in netwerkdiagrammen 'het internet' altijd als wolk wordt voorgesteld omdat de verbindingen daarin geabstraheerd zijn.

Abstractie zie je ook terug in cloud computing: je weet niet meer precies op welke hardware en in welk netwerksegment je virtuals draaien, of als je services als Azure Websites en Azure SQL gebruikt is het allemaal nog abstracter. Maar het maakt niet uit, je kiest voor die abstractie omdat het je veel kopzorgen uit handen neemt.

Mijn conclusie: cloud = abstractie.

* en dan bedoel ik dus in de zin van datacenters die in feite één grote SAN en distributed computing hub zijn. Dus niet de virtual websites waarop je al 15 jaar lang voor €3/maand PHP sitejes kunt draaien

[ Voor 7% gewijzigd door Not Pingu op 26-08-2016 09:59 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel woorden om te zeggen dat het niet op iemand anders computer is, maar op servers die niet van je zelf zijn. Daarnaast kijken ze alleen naar een Amazon / Azure. Er zijn talloze kleinere aanbieders die met een paar servers in het datacenter al "Cloud-oplossingen" aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
Dan is er ook nog verschil in de cloud van "zelf een server in de cloud gebruiken" en "google drive" gebruiken. bij google drive is het wel someone elses computer en dat is ook waar meeste mensen over vallen in mijn ervaring.

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die optie kom ik dus nu pas tegen :F

In other news; wireless display is best geinig :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 26-08-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:57:
[...]

In other news; wireless display is best geinig :Y
Wat voor exotische hardware heb je daarvoor nodig?

Mijn HTPC ondersteunt het volgens Windows niet. Mijn Dell Latitude E6520 ondersteunt het niet. Wat ondersteunt het wel? :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je hardware moet Miracast ondersteunen, zowel aan de zendende kant als aan de ontvangende kant. Intel heeft ook nog WiDi, maar dat is end of life.

Ik heb hier een Latitude e7440 die WiDi ingebouwd heeft, aan de ontvangende kant kan mijn Samsung-tv (JU6000) ermee overweg. Er zijn ook nog HDMI-dongels waarmee je Miracast kunt ontvangen, ik heb er eentje.

edit: Ik moet er wel bij zeggen dat wireless display absoluut geen vervanger is voor een kabel. Ik zie af en toe toch wel wat renderglitches, spoortjes van compressie, en ik merk vooral rond m'n muisaanwijzer wat lag. Niet erg genoeg om hinderlijk te zijn, maar het valt wel op.

[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 26-08-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:40

-O-
Wacht wacht wacht. Voordat je die SQLAzureMW-shizzle gaat doen, exporteer 'm naar .bakpac, daar kan Azure namelijk wel mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mercatres schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:46:
[...]

Wacht wacht wacht. Voordat je die SQLAzureMW-shizzle gaat doen, exporteer 'm naar .bakpac, daar kan Azure namelijk wel mee overweg.
Inmiddels staat het al op Azure. :')

Maar dat is een lesje voor de volgende keer :Y (hopelijk nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ger schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:14:
Members only:
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 26-08-2016 15:18 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:40
Alex) schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Inmiddels staat het al op Azure. :')

Maar dat is een lesje voor de volgende keer :Y (hopelijk nooit)
Mwah, exports van databases gebeuren hier praktisch alleen nog maar in .bacpac. Nu is het wel zo dat wij een Azure-solution hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Firesphere schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Members only:
Members only:

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

En hoe is het afgelopen? Mes in de rug of veer in de kont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:58:
[...]

Veel woorden om te zeggen dat het niet op iemand anders computer is, maar op servers die niet van je zelf zijn. Daarnaast kijken ze alleen naar een Amazon / Azure. Er zijn talloze kleinere aanbieders die met een paar servers in het datacenter al "Cloud-oplossingen" aanbieden.
Een cloud oplossing is in mijn ogen dat je de "limieten" wegwerkt. Ze zijn er wel, maar je ziet ze alleen op je factuur en je kan zoveel afnemen als je wil en vaak ook snel up- en down schalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 26-08-2016 19:47 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Brakkie41 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:16:
[...]

En hoe is het afgelopen? Mes in de rug of veer in de kont?
Veer in kont :) over 2-3 weken weet ik hoeveel er van die veer overblijft.

Dan is de review langs alle lagen van de organisatie gegaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Laurens-R op 26-08-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Laurens-R schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:15:
[...]

Veer in kont :) over 2-3 weken weet ik hoeveel er van die veer overblijft.

Dan is de review langs alle lagen van de organisatie gegaan.
Netjes dan d:)b

Na een weekje mergefeest een fles Wenneker Genever Islay Cask Finish opengetrokken. Geinig flesje zo voor €19 (500ml). d:)b

Voelt heerlijk om in 2 maanden het project af te ronden binnen de deadline :) Volgende week wordt de hele boel grondig getest in staging maar dan zit ik lekker op Gran Canaria :D

[ Voor 0% gewijzigd door Swedish Clown op 26-08-2016 22:59 . Reden: Flesjes van 590ml bestaan niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grrrr waarom kun je nou weer geen non-atomic operaties doen op std::atomic<T> (of vice versa) in C++11 }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

farlane schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

Members only:
Alsnog bad practice. Als je je genoodzaakt ziet om dat te doen, weet je zelf toch ook al dat je een probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Firesphere schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 04:54:
[...]
Alsnog bad practice. Als je je genoodzaakt ziet om dat te doen, weet je zelf toch ook al dat je een probleem hebt.
Tuurlijk, maar als het om geld gaat ..... Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de maker van deze software veel meer tijd nodig heeft gehad dan ingeschat en op deze manier de kans om wat daarvan terug te verdienen tracht groter te maken, ik noem maar een zijstraat.

Iig zullen de verhoudingen niet helemaal jofel zijn anders zat jij er nu niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

farlane schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

Tuurlijk, maar als het om geld gaat ..... Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de maker van deze software veel meer tijd nodig heeft gehad dan ingeschat en op deze manier de kans om wat daarvan terug te verdienen tracht groter te maken, ik noem maar een zijstraat.

Iig zullen de verhoudingen niet helemaal jofel zijn anders zat jij er nu niet aan :P
Het is niet alsof ik niet weet hoe ik dingen moet refactoren zodat het bruikbare/leesbare code wordt ofzo :D Dus behalve dat ze een half uur aan moeite hebben veroorzaakt voor mij? Meh, moet de klant toch voor betalen ;)
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 27-08-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Firesphere schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:53:
[...]

Het is niet alsof ik niet weet hoe ik dingen moet refactoren zodat het bruikbare/leesbare code wordt ofzo :D Dus behalve dat ze een half uur aan moeite hebben veroorzaakt voor mij? Meh, moet de klant toch voor betalen ;)
Maar je moet wel uitzoeken wat wat is en wat wat doet, das wel een drempel. Daarom vermoed ik dat de schrijver dit met opzet heeft gedaan.
Members only:
Dat geeft wel ongeveer weer wat ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:54:
Grrrr waarom kun je nou weer geen non-atomic operaties doen op std::atomic<T> (of vice versa) in C++11 }:|
Uit nieuwsgierigheid : Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:57
farlane schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:27:
[...]

Omdat alle operaties in C++ non-atomic zijn, tenzij anders aangegeven? Het kan zijn dat je een variabel enkel in een specifiek geval atomic wilt hebben, maar niet altijd. En de code een stuk omslachtiger als je daar non-atomic operaties op los wilt laten. Sowieso is het wel een pain in the ass, omdat bijvoorbeeld 64-bit instructies op een 32-bit CPU per definitie niet atomic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:27:
[...]

Omdat atomic operaties in de regel een stuk duurder zijn en je soms weet dat contention is uitgesloten. Sowieso is de standaard memory ordering volledig sequential op een std::atomic<T>, dus als je niet oplet staat je code vol met memory fences :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

farlane schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wie verzint dat nou weer... Definieer je voor je IIS extension een XML Schema, met ergens een uint. Gebruik je in de code keurig overal een uint, alles goed en wel. Installeren, testen, draaien: InvalidCastException...
Blijkt die uint uit de config dus als long geïnterpreteerd te worden in C#?! Geen idee of dat nou documented ergens is, maar ik vind het iig heel erg vaag. En zonde van dat halve uur die mij dat gekost heeft.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

32 bits JRE op een 64 bits host?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 23:26

qless

...vraag maar...

Gewoon alles als String pakken, nooit problemen meer met uint, short, uint32, int32 etc ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:20

DevWouter

Creator of Todo2d.com

qless schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:27:
Gewoon alles als String pakken, nooit problemen meer met uint, short, uint32, int32 etc ;)
Maar wat als ik je vraag wat je liever zie: Een bitmap in een string of een string in een bitmap? :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:34
Matis schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 07:58:
32 bits JRE op een 64 bits host?
Nou kan ik dom klinken, maar wat heeft de JRE te maken met C# en IIS? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

DevWouter schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:57:
[...]

Maar wat als ik je vraag wat je liever zie: Een bitmap in een string of een string in een bitmap? :+
Een XML in een zipfile en die dan base64 encoded in een SOAP call natuurlijk.
Merethil schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:02:
[...]

Nou kan ik dom klinken, maar wat heeft de JRE te maken met C# en IIS? :P
Grote XML configs roepen bij mij ook nog steeds nachtmerries over Java op :P

[ Voor 31% gewijzigd door HMS op 29-08-2016 10:48 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)