Hoezo, gewoon een nieuwe virtual mashine in virtualbox. En een aantal terminal commands, als ik de installatie pagina Bekijk lijkt het me geen urenlange installatie.
Omdat ik CI integraties wil testen, en dus daarvoor een live server nodig hebard1998 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 05:24:
Hoezo, gewoon een nieuwe virtual mashine in virtualbox. En een aantal terminal commands, als ik de installatie pagina Bekijk lijkt het me geen urenlange installatie.
De local test draait inderdaad prima. Een beetje te Source-Forgey qua uiterlijk, maar werkt verder goed.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Trouwens, beetje laat, maar: dat ben ik en ook op alle andere dagen van de week en zelfs ongeacht het weer. Die mening heb ik opgebouwd door het nu ongeveer een jaar op m'n werk in gebruik te hebben en het ook in meerdere hobbyprojecten te hebben verwerkt.Ask! schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:55:
Iemand nog meer fan van het React framework op een zonnige vrijdagmiddag?
Kop koffie erbij..
Goedemorgen iedereen!
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Verwijderd
Apache Allura is eigenlijk ook gewoon SF (volgens Wikipedia):Firesphere schreef op zondag 08 mei 2016 @ 05:47:
[...]
Omdat ik CI integraties wil testen, en dus daarvoor een live server nodig heb
De local test draait inderdaad prima. Een beetje te Source-Forgey qua uiterlijk, maar werkt verder goed.
Allura began in October 2009 as an Open Source reimplementation in Python of the developer tools for SourceForge.net (previously written in PHP), and was first announced in March 2011. Allura became the default platform for new projects on SourceForge in July 2011.
Hmm uiterlijk is idd maar zozo .. hou het dan voorlopig nog maar even bij gitlab (al zou ik best van ruby ruby ruby af willen).
Apple blijft wel lekker bezig met Swift. Kan straks weer alles gaan nalopen...
https://swift.org/blog/swift-3-0-release-process/
"Swift 3.0 is a major release that is not source-compatible with Swift 2.2"
Tja, backwards-compatibility vs vooruitstrevende veranderingen is altijd een beetje lastig. Java is dan weer het andere uiterste ;-)
Maar kan je niet gewoon met Swift 2.2 compilen dan? Waarom zou je je hele source moeten nalopen?
Edit: Trouwens, ik lees ook dat in Swift 2.2 al netjes Deprecation informatie geeft, dus je kan er al pro-actief op handelen.
Maar kan je niet gewoon met Swift 2.2 compilen dan? Waarom zou je je hele source moeten nalopen?
Edit: Trouwens, ik lees ook dat in Swift 2.2 al netjes Deprecation informatie geeft, dus je kan er al pro-actief op handelen.
[ Voor 21% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-05-2016 12:16 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik vind Gitlab... tja. Het werkt?gekkie schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:51:
Hmm uiterlijk is idd maar zozo .. hou het dan voorlopig nog maar even bij gitlab (al zou ik best van ruby ruby ruby af willen).
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Tja, Swift is volgens mij eerder 0.2.2 momenteel, dan 2.2. Het is absoluut nog niet uitontwikkeld, dus het al major nummers geven is misleidend imo.Vincentio schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:42:
Yay hele dag unit tests schrijven
Path of Exile IGN: Isolocis/Henk
Het werkt opzich prima .. in iedergeval zolang je er verder vanaf blijft. Vooral de ruby-deploy-voodoo blijft me een beetje irriteren, maar goed dat is nou eenmaal vooruit gang en daar hangen de meeste frameworks wel vol mee. En het is nogal een geheugenmonstertje.
Dat is Ruby sowieso geloof ik. Vrij traag en vreet geheugen. Om het echt goed te draaien heb je een flinke stapel servers nodig.
Niet waarFiresphere schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:24:
Dat is Ruby sowieso geloof ik. Vrij traag en vreet geheugen. Om het echt goed te draaien heb je een flinke stapel servers nodig.
Ruby (on Rails) is wat lastiger te configureren dan PHP voor de meeste, maar ik heb er nu zoveel ervaring in dat het soepel gaat en PHP juist lastiger.
Note: 5 jaar ervaring met Ruby on Rails/MERB & 3 jaar professioneel (o.a. ook systeembeheer van de RoR omgevingen).
[ Voor 35% gewijzigd door Ryur op 08-05-2016 15:31 ]
Collega van me draait (of draaide) Gogs, dat op Go werkt: https://gogs.io/
Niet waarRyur schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:29:
[...]
Niet waar
Ruby (on Rails) is wat lastiger te configureren dan PHP voor de meeste, maar ik heb er nu zoveel ervaring in dat het soepel gaat en PHP juist lastiger.
Note: 5 jaar ervaring met Ruby on Rails/MERB & 3 jaar professioneel (o.a. ook systeembeheer van de RoR omgevingen).
Ik heb meerdere servers geconfigureerd. Ruby (niet RoR) heeft altijd meer geheugen nodig gehad. Python daarintegen is juist veel sneller met minder geheugen. PHP is een beetje de middenweg daarin, volgens mij.
RoR heb ik nooit geprobeerd, maar van wat ik gelezen heb, is't inderdaad sneller
Maar hoe lang wist je dat al? Er zitten nu al warnings in Xcode over komende wijzigingen in Swift. Er komen een aantal grote wijzigingen aan in Swift waaronder een standaard cross-platform library en een renamification van alle Objective-C achtige classnames en functienamen. Maar aangezien alles gebouwd wordt op de bestaande libraries kun je dat met een converter tool automatiseren. Zelfde onderliggende functionaliteit, alleen de naampjes veranderen.Vincentio schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:42:
Zoiets bijvoorbeeld:gekkie schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:07:
Memes ?
Je maakt me nu wel nieuwsgierig .. enige aansprekende beeltenissen ter leering ende vermaeck ?
Maar de ergste kan ik natuurlijk niet meer terug vinden nu
iOS developer
Wij gebruiken gitlab daarvoor.Firesphere schreef op zondag 08 mei 2016 @ 05:18:
Apache Allure ontdekt.
Best cool, alleen geen geld/tijd om er een nieuwe server voor open te trekken
https://allura.apache.org/
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Hmm en als ze een junior zochten was het zeker luke geworden, inderdaad uhmm apartBikkelZ schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:03:
[...]
Zoiets bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Maar de ergste kan ik natuurlijk niet meer terug vinden nu
Of de jonge Anigekkie schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:42:
[...]
Hmm en als ze een junior zochten was het zeker luke geworden, inderdaad uhmm apart
Toffe redenatie heb jeRyur schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:29:
[...]
Niet waar
----
Niet waar
Quantum mechanica is wat lastiger te begrijpen dan klassieke mechanica voor de meeste, maar ik heb er nu zoveel ervaring in dat klassieke mechanica voor mij weer even wennen is
Note: 35 jaar ervaring in theoretische deeltjesfysica en nobelprijswinnaar in de natuurkunde.
----
Ja je hebt gelijkarmageddon_2k1 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:18:
Toffe redenatie heb jeMet een bak professionele ervaring is alles een stuk simpeler.
Wordt er beetje moe van dat Ruby (on Rails) wordt afgekraakt omdat het traag zou zijn en veel geheugen vreet. Ja dat klopt ook, als je bijvoorbeeld Webrack nog aanlaat staan & de assets-pipeline niet gebruikt.
Zodra je iets meer verdiept in Rails deployen in productie heb je ineens een veel lichtere server nodig.
Voor PHP is het volgens mij heel simpel en ook bijna iedere hosting bied dit aan (note: ik ben uit de PHP wereld! Ik weet niet hoe het nu zit met de extra frameworks: Zend bijvoorbeeld).
Ik ken maar weinig 'kant-en-klare' Rails hosting, de enige die ik ken is de dure Heroku.
[ Voor 19% gewijzigd door Ryur op 08-05-2016 20:23 ]
Heuh, je was helemaal niet bot hoorRyur schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:21:
[...]
Ja je hebt gelijkIk reageerde wat bot. Mijn exuses!
Meh bij gitlab vinden ze 2GB een minimum spec, al draait het bij mij nu geloof ik op 1,5GB omdat ik een relatief lichte gebruiker ben. Maar voor wat webhookjes en een auth. interfaceje en wat syntax highlighting is dat toch niet echt super zuunig zeg maar ... iets meer dan 640KRyur schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:21:
[...]
Wordt er beetje moe van dat Ruby (on Rails) wordt afgekraakt omdat het traag zou zijn en veel geheugen vreet. Ja dat klopt ook, als je bijvoorbeeld Webrack nog aanlaat staan & de assets-pipeline niet gebruikt.
Zodra je iets meer verdiept in Rails deployen in productie heb je ineens een veel lichtere server nodig.
Voor PHP is het volgens mij heel simpel en ook bijna iedere hosting bied dit aan (note: ik ben uit de PHP wereld! Ik weet niet hoe het nu zit met de extra frameworks: Zend bijvoorbeeld).
Ik ken maar weinig 'kant-en-klare' Rails hosting, de enige die ik ken is de dure Heroku.
Een framework voor PHP is gewoon.. PHP code. Dus je hebt daar geen aparte hosting perse voor nodig, al bestaat het wel. Naar mijn mening kun je ook maar bar weinig fout doen met een PHP configuratie. Qua snelheid kun je eigenlijk al niet veel boeiends doen, tenzij je echt bepaalde libs gaat gebruiken op PHP zelf, maar dan hebben we het niet meer over PHP an sichRyur schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:21:
[...]
Mja waarom word je er moe van? Het is uiteindelijk een feitelijke waarheid. Ik ga je niet doodgooien met linkjes maar de performance is nou eenmaal minder. Prima wat je mening of ervaring is, maar uiteindelijk doe ik het liever met een onafhankelijk onderzoekje
azerty schreef op zondag 08 mei 2016 @ 07:50:
Goedemorgen iedereen!
Kijk anders even https://www.digitalocean.com/ ben er ontzettend fan van hoewel sommige het misschien beschouwen als 'iets meer dan een kant-en-klaar'.Ryur schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:21:
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dat is nice! Gelijk op mijn Todolijstje gezet om binnenkort naar te kijken!DevWouter schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:07:
[...]
Kijk anders even https://www.digitalocean.com/ ben er ontzettend fan van hoewel sommige het misschien beschouwen als 'iets meer dan een kant-en-klaar'.
Leuke prijzen ook.
Wait, what?
Je kende Digital Ocean niet Ryur?
Je kende Digital Ocean niet Ryur?
Gisteren een bug gevonden in .Net waardoor er geen garbage collection wordt uitgevoerd en je programma al je memory opvreet
. Kans dat ie in 'echte' programma's voorkomt is miniem gelukkig.
edit: Bug was in 2011 al bekend : MSDN: RenderTargetBitmap Memory Leak
edit: Bug was in 2011 al bekend : MSDN: RenderTargetBitmap Memory Leak
[ Voor 36% gewijzigd door Xenophon16 op 09-05-2016 09:40 ]
Als er nu ook een aanbieder zou opstaan die DigitalOcean-achtige hosting biedt, maar dan binnen Nederlandse grenzen in verband met data-opslag en niet met mijn gegevens de oceaan willen oversteken zou ik gelukkig zijn
Al was het Europees bedrijf ipv NL, dat zou al een hoop verschil maken. Maar idd, er komt er geen partij echt in de buurt van de eenvoud van Digital Ocean. Uit principe heb ik mijn servers (VPS) wel bij een Nederlandse partij ondergebracht. Dan maar iets meer moeite doen.
[ Voor 16% gewijzigd door mbarie op 09-05-2016 09:50 ]
DO heeft servers in NL, die onder de Nederlandse wetgeving vallen en dus niet vrij naar de US mogen worden gestuurd.Struikrover schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:44:
Als er nu ook een aanbieder zou opstaan die DigitalOcean-achtige hosting biedt, maar dan binnen Nederlandse grenzen in verband met data-opslag en niet met mijn gegevens de oceaan willen oversteken zou ik gelukkig zijn
Of dit wel/niet gebeurd kan ik natuurlijk niet garanderen
Ja precies. DO is een Amerikaanse organisatie en Amerikaanse wet verplicht hen toegang te geven tot de data op hun Nederlandse servers indien een Amerikaanse overheidsinstantie daarop beroep doet.
[ Voor 18% gewijzigd door mbarie op 09-05-2016 10:04 ]
Dit kwam net voorbij: https://fuga.io/Struikrover schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:44:
Iets meer informatie was handiger geweestalienfruit schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:13:
€ .075/GB 🙄
Als je de uitgebreide kostcalculator van Fuga.io opent dan zie je dat er toch wat verborgen kosten zijn. Een echte één op één vergelijking is niet mogelijk. Wel jammer dat ze niet "basisbenodigheden" bij de prijs inbegrepen hebben.
Overigens lijkt het er op dat fuga gebruik maakt van virtuele schijven terwijl DO juist een SSD heeft. Vind dat nog steeds echt een grote meerwaarde
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ik zou zeggen, maak er een bug rapport voor aan met deze exacte foto's?ytterx schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:34:
Dan is dit toch wel erg jammer:
[afbeelding]
Wordt:
[afbeelding]

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
QFT uiteraard... Post je hem ook ffe hier?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Wij hadden hetzelfde issue (data moet binnen NL blijven) en we zijn uiteindelijk voor Tilaa ( https://www.tilaa.com ) gegaan, de performance was ook nog eens een _heel_ stuk beter tov DigitalOcean.Struikrover schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:44:
Eventueel heb je ook nog https://www.scaleway.com (als je voor de 5 euro droplets wil gaan). Ook hier betere performance dan bij DO, maar die zitten wel in Frankrijk.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Hmm leuk die per uur dingen .. als je een kort projectje hebt, zo niet zijn ze toch niet echt bepaald de goedkoopste.

Die heb ik al in de vorm van ".net > java" zien voorbijkomen
PS:

[ Voor 15% gewijzigd door azerty op 09-05-2016 11:09 ]
Toeme, net te laat dusazerty schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:07:
[...]
Die heb ik al in de vorm van ".net > java" zien voorbijkomen

Oftewel, gevalletje "oops, verkeerde marketing"
Azerty
Je vermaakt je wel geloof ik?
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Eventjes wel, ja
Nu nog ffe proberen er iets door te krijgen qua programmeerwerk, en dan mijn bed in. Kan me niet goed meer concentreren
Hm is dat tilaa nu gewoon 2x duurder dan transip?messi schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:55:
[...]
Wij hadden hetzelfde issue (data moet binnen NL blijven) en we zijn uiteindelijk voor Tilaa ( https://www.tilaa.com ) gegaan, de performance was ook nog eens een _heel_ stuk beter tov DigitalOcean.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Hier zijn we van Stash naar Gitlab gegaan. Ugh. Tja. Het is goedkoper I guess...Firesphere schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:02:
Ik vind Gitlab... tja. Het werkt?
https://niels.nu
Deze is al wat erger:gekkie schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:42:
[...]
Hmm en als ze een junior zochten was het zeker luke geworden, inderdaad uhmm apart
Okie....

iOS developer
Gefeliciteerd met het begin van het einde van je leven.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Congrats! Al datum geprikt?Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:05:
Koffie en taart voor iedereen!
/me is sinds afgelopen week verloofd.
Verwijderd
Dank u. En het is inderdaad de bedoeling om het tot het einde uit te zitten...DeluxZ schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:15:
Gefeliciteerd met het begin van het einde van je leven.

Nee, nog niet. Zal waarschijnlijk volgend jaar gaan worden. Volgende maand eens naar kijken. We krijgen nu eerst woensdag de sleutels van ons eerste koophuis, waar we voor het eind van de maand in willen...
Drukke en leuke maand dus!

Jeetje, grote stappen in jullie leven dus!Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:21:
[...]
Nee, nog niet. Zal waarschijnlijk volgend jaar gaan worden. Volgende maand eens naar kijken. We krijgen nu eerst woensdag de sleutels van ons eerste koophuis, waar we voor het eind van de maand in willen...
Koffie en taart? Ik had al 2 kratten bier klaarstaan in de schuur toen ik me ging verloven. Nog even goed in de olie zetten voordat ik aan de ketting ring gelegd werd.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:05:
Maar gefeliciteerd! En succes met alle voorbereidingen. Nu hopen dat je geen Bridezilla blijkt te hebben gevraagd.
Edit: In het kader van de Tweakers-meme:

[ Voor 10% gewijzigd door Tjolk op 09-05-2016 16:35 ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Gefeliciteerd! Jij haar gevraagd of andersom?Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:05:
Verwijderd
Dank je, dank je. Gaan we doen. Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!ElkeBxl schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:29:
[...]
Jeetje, grote stappen in jullie leven dus!Spannend, geniet er van!
Thanks!
Onder werktijd kan je niet echt aankomen met 2 kratten bier. Denk dat het geen bridezilla zal zijn, anders kan ikGer schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:34:
[...]
Koffie en taart? Ik had al 2 kratten bier klaarstaan in de schuur toen ik me ging verloven. Nog even goed in de olie zetten voordat ik aan de ketting ring gelegd werd.![]()
Maar gefeliciteerd! En succes met alle voorbereidingen. Nu hopen dat je geen Bridezilla blijkt te hebben gevraagd.
Edit: In het kader van de Tweakers-meme:
[afbeelding]
altijd nog wegrennen.
Wat betreft de meme, 2 woorden: Huwelijkse voorwaarden.
Ik haar, tijdens vakantie op mooi plekje in de bergen van Kreta.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Tijd voor wat drama in de PHP community: https://www.reddit.com/r/...packagist_are_fraudulent/
De beknopte samenvatting: ontwikkelaar dracony van het framework PHPixie wil graag lid worden van de PHP-FIG. Zijn verzoek wordt afgewezen, onder andere omdat er te weinig gebruikers zijn van z'n framework. Een tijdje later probeert hij het weer want hij heeft meer installaties en zijn verzoek wordt goed gekeurd. Nu blijkt alleen dat die installaties fake zijn. Omdat hij al eerder wat rare dingen gedaan heeft, wordt dracony er nu van beschuldigd dat hij dat zelf gedaan heeft en zijn er al mensen die vragen of hij uit de PHP-FIG gezet kan worden.
De beknopte samenvatting: ontwikkelaar dracony van het framework PHPixie wil graag lid worden van de PHP-FIG. Zijn verzoek wordt afgewezen, onder andere omdat er te weinig gebruikers zijn van z'n framework. Een tijdje later probeert hij het weer want hij heeft meer installaties en zijn verzoek wordt goed gekeurd. Nu blijkt alleen dat die installaties fake zijn. Omdat hij al eerder wat rare dingen gedaan heeft, wordt dracony er nu van beschuldigd dat hij dat zelf gedaan heeft en zijn er al mensen die vragen of hij uit de PHP-FIG gezet kan worden.
Goedemorgen iedereen!
PHPixie?dev10 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:17:
Tijd voor wat drama in de PHP community: https://www.reddit.com/r/...packagist_are_fraudulent/
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Blijkbaar een of ander framework.
Hopelijk verzandt dit op eenzelfde manier als dat de geloofwaardigheid van Bitcoin momenteel wordt verwoest. Ze proberen bij php-fig heel hard om de php-wereld te verbeteren.
Read the code, write the code, be the code!
Om de PHP wereld te verbeteren moet je niet zo hard proberen, met een beetje proberen wordt het al rap beterwackmaniac schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:49:
Ze proberen bij php-fig heel hard om de php-wereld te verbeteren.
Fijn... Miktex.org down...
(Gelukkig nog een mirror weten te vinden.)
(Gelukkig nog een mirror weten te vinden.)
[ Voor 46% gewijzigd door RayNbow op 10-05-2016 09:12 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik wil graag een feature request inschieten voor een "-1"-knopGiesber schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:08:
[...]
Om de PHP wereld te verbeteren moet je niet zo hard proberen, met een beetje proberen wordt het al rap beter.
Read the code, write the code, be the code!
Prima, aangezien de site hier in PHP gemaakt is zal die feature ongeveer klaar zijn over 2 jaarwackmaniac schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:10:
[...]
Ik wil graag een feature request inschieten voor een "-1"-knop
Giesber schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:16:
[...]
Prima, aangezien de site hier in PHP gemaakt is zal die feature ongeveer klaar zijn over 2 jaar.
PHP:
1
2
3
4
| public function downVote($postId) { return null; } |
Something like that?
Als je vaak genoeg op de +1 knop drukt krijg je waarschijnlijk vanzelf een integer overflowwackmaniac schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:10:
[...]
Ik wil graag een feature request inschieten voor een "-1"-knop
Had ik ondertussen al door hoor.wackmaniac schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:49:
[...]
Blijkbaar een of ander framework.
Hopelijk verzandt dit op eenzelfde manier als dat de geloofwaardigheid van Bitcoin momenteel wordt verwoest. Ze proberen bij php-fig heel hard om de php-wereld te verbeteren.
Ik juich de PHP-FIG trouwens van harte toe, en van mij mag die gast eruit gegooid worden.
Ik verwacht dat dat wel gaat gebeuren, op basis van deze statistiekenazerty schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:01:
[...]
Had ik ondertussen al door hoor.
Ik juich de PHP-FIG trouwens van harte toe, en van mij mag die gast eruit gegooid worden.
Nog een keertje kijken?azerty schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:54:
Hebben jullie bij Silverstripe geen zitje bij PHP-FIG btw?
http://www.php-fig.org/members
Ik vraag het lievermbarie schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:05:
[...]
Nog een keertje kijken?
http://www.php-fig.org/members
Zeg Azerty, die kerel in je avatar: is dat toevallig Otto Jan Ham?
* azerty met de stem van andré: Bravo, u gaat door voor de koelkast! gesponsord door moleculeMercatres schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:28:
Zeg Azerty, die kerel in je avatar: is dat toevallig Otto Jan Ham?
Het afgeven op PHP is ook hier weer begonnen: nieuws: Gegevens van 550.000 leden crackinggemeenschap Nulled liggen op straat
Ik dacht, laat ik hier dan ook maar even een PHP-bashing-war beginnen
Man man man... Wat een niveau weer daar.
Mooiste opmerking vind ik nog wel "ja, hadden ze mysql maar moeten updaten ipv servers bijplaatsen". Ja. Dat gaat helpen met crappy hashing...
Ik dacht, laat ik hier dan ook maar even een PHP-bashing-war beginnen
Man man man... Wat een niveau weer daar.
Mooiste opmerking vind ik nog wel "ja, hadden ze mysql maar moeten updaten ipv servers bijplaatsen". Ja. Dat gaat helpen met crappy hashing...
[ Voor 24% gewijzigd door Merethil op 10-05-2016 11:55 ]
Ik snap je opmerking niet zo. Crappy hashing is niet de oorzaak van de breach, maar wel van het feit dat de wachtwoorden bekend zijn. Het niet updaten van je servers kan wel een goede reden van een breach zijn.Merethil schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:34:
Iemand ging daadwerkelijk erop in dat er MD5-hashes gemaakt werden voor de wachtwoorden ipv een betere hashing, en dat het updaten van MySQL daartegen beschermd zou hebben.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:04:
[...]
Ik snap je opmerking niet zo. Crappy hashing is niet de oorzaak van de breach, maar wel van het feit dat de wachtwoorden bekend zijn. Het niet updaten van je servers kan wel een goede reden van een breach zijn.
Dat de breach ontstaat zou goed kunnen door niet-up-to-date te zijn, maar om heel eerlijk te zijn moet je er vanuit gaan dat er ooit iemand binnen zou kunnen komen en dat derhalve je passwordhashes goed op orde zijn om dan maar die extra laag bescherming te geven.
Edit:
Dit is de echte quote:
Verbaast mij toch nog steeds dat al die user databases zulke zwakke encryptie voor pw's hebben. Dit had al jaren terug voorkomen kunnen worden met een update voor MySQL of iets dergelijks. Dan maar zwaardere servers om dat te handlen.
[ Voor 15% gewijzigd door Merethil op 10-05-2016 12:08 ]
Gewoon iemand die denkt dat er ergens een klok hangt en daar een klepel bijhoort, maar eigenlijk totaal niet weet waar hij over praat.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
* Mercatres snapt de referentie nietazerty schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:30:
[...]
* azerty met de stem van andré: Bravo, u gaat door voor de koelkast! gesponsord door molecule
Bedankt trouwens, nu zit ik met de jingle van Molecule in m'n hoofd. Molecuuule.
Mercatres schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:21:
[...]
* Mercatres snapt de referentie niet
Bedankt trouwens, nu zit ik met de jingle van Molecule in m'n hoofd. Molecuuule.
Referentie: De Ideale Wereld, waar mijn avatar ook vandaan komt
[ Voor 11% gewijzigd door azerty op 10-05-2016 12:28 ]
Ik ben wel voor een dagelijkse quizvraag bij de koffieazerty schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:30:
[...]
* azerty met de stem van andré: Bravo, u gaat door voor de koelkast! gesponsord door molecule
En is dat de koelkast waar al die biertjes van FireSphere in staan?
Jawel, Chris hoofdzakelijk. Meestal komt het neer op een samenvatting van onze meningen. En als er iemand hier het oneens is met de gang van zaken, stemt hij nee.azerty schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:54:
Hebben jullie bij Silverstripe geen zitje bij PHP-FIG btw?
Gelukkig is de algemene status vrij open en voor zover ik weet is er slechts 1x een tegenstem geweest vanuit SilverStripe.
Chris is trouwens vrij bekend. Hij heeft een hoop tractie voor async PHP gedaan etc. Toffe gast ook IRL. (Hoewel ik'm al kende voor ik naar NZ ging).
Als het niet is op basis van deze statistieken, is het wel van hoe hij te keer gaat in de mailing list. (https://groups.google.com/forum/#!topic/php-fig/cjLBp2weYaA)Firesphere schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:32:
[...]
Ik verwacht dat dat wel gaat gebeuren, op basis van deze statistieken
Die flapdrol zegt ook nergens dat hij zelf niet achter de fake installaties zit en doet alles af alsof het 'no-big-deal' is. Z'n geloofwaardigheid is hij nu wel kwijt, dus wat dat betreft zouden ze hem er uit mogen schoppen wat mij betreft.
Kayla Daniels heeft overigens al aangegeven dat ze in de nabije toekomst een stemmingsronde wil uitschrijven, dus ik verwacht dat ze hem er ook wel daadwerkelijk uit gaan schoppen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic