Rutix schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:01:
[...]
Aan de andere kant is er niks mis met proberen een betere verhouding te krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel prettig vind als er vrouwelijke programmeurs in het team zitten. Vaak denken ze net iets anders en dat is verfrissend en draagt soms bij aan kwaliteit. En deze poster helpt misschien niet direct maar het hele initiatief om meer vrouwen in de software ontwikkeling te krijgen helpt wel. Ik merk namelijk in mijn directe omgeving dat toch aardig wat vrouwen frontend development bijvoorbeeld aan het uitproberen zijn.
Er is inderdaad niks mis met een betere verhouding proberen te krijgen. Maar het moet ook niet opgelegd worden. Ik ben volledig voor het motiveren om meer vrouwen in technische domeinen te hebben of bv. meer mannen in de zorgsector. Maar er is nu eenmaal een verschil tussen mannen en vrouwen, dat moet ook geaccepteerd kunnen worden. Ik heb al teveel volk horen zeggen "we moeten de verhoudingen aanpassen!" waarna ze afkomen met een hoop clichés. Maak gewoon alles toegangkelijk voor iedereen waarbij het je geen reet kan schelen wat zijn/haar geslacht is. Als men gelijk behandelt wordt, moet men vanzelf een pak minder moeite doen om "IT sexy te maken" (ik kots van die uitspraak by the way...

) of "de zorgsector stoer te maken" (

again)
Voutloos schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:10:
Of men kapt gewoon eens met doen alsof 'er zijn te weinig vrouwen in de IT' het grote probleem is. Deze kutposter benadrukt imnsho enkel t stereotype, zou me niet eens verbazen als deze poster juist averechts werkt.
QFT. Ik vind de poster niet geslaagd. Waarom moet het weer in het paars? Waarom moet er een roos hartje bij staan? Ik zou het veel cooler vinden als er gewoon een doodskop of pacman of whatever in pixels erop stond met een andere niet-cliché kleur. Ik heb een "not again...

" gevoel bij deze poster.
Congrats! Een echte veteraan hier
[
Voor 4% gewijzigd door
ElkeBxl op 13-04-2016 09:36
]