Tjolk is lekker. overal en altijd.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ondertussen terug up.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
user PRI NI VIRT RES SHR CPU% MEM% TIME+ Command
mariadb 20 0 1865M 947M 6364 S 0.0 24.6 0:57.16 /usr/sbin/mariadb

Ahhh, dus zo werkt dat. En ik maar telkens certificaten genereren

[ Voor 56% gewijzigd door Firesphere op 21-12-2015 19:20 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
maar ja wat?Ealanrian schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:41:
Zo na uren ploeteren lijkt mijn laptop weer stabiel linux te draaien. Helaas is wel een HDD stuk maar ja
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Jullie hebben gewoon een wederzijdse Pavlov reactie he?
Die heb je er wel ingebakken ja. Ik moet oppassen dat ik dat niet bij elke op Tesla lijkende kat doeFiresphere schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:57:
[...]
Jullie hebben gewoon een wederzijdse Pavlov reactie he?
Nu heb ik het weer gedaan! Jij bent Tesla's vriendje helemaal zelf, heb ik niets aan bijgedragen behalve haar naar jou toe gooien zo af en toeEalanrian schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:05:
[...]
Die heb je er wel ingebakken ja. Ik moet oppassen dat ik dat niet bij elke op Tesla lijkende kat doe

"Je moet bij Ealanrian zijn!"
Dit is het resultaat. Die gitaartas is van mij, die hangt aan de deur momenteel. Tesla zoekt haar weg er omheen

[ Voor 29% gewijzigd door Firesphere op 21-12-2015 23:50 ]
Je hebt dat beest echt verpest heFiresphere schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:06:
[...]
Nu heb ik het weer gedaan! Jij bent Tesla's vriendje helemaal zelf, heb ik niets aan bijgedragen behalve haar naar jou toe gooien zo af en toe
"Je moet bij Ealanrian zijn!"
Dit is het resultaat. Die gitaartas is van mij, die hangt aan de deur momenteel. Tesla zoekt haar weg er omheen
[afbeelding]
Iemand koffie?
* ElkeBxl gooit een thermos koffie en een thermos chocomelk in de coffeecorner
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
En lekker koffieElkeBxl schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:22:
Ik had niet verwacht hier berichten te lezen over jullie Firesphere's poesje![]()
Iemand koffie?
Chocomel? Wat is dit, een kinderklasje?ElkeBxl schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:22:
Ik had niet verwacht hier berichten te lezen over jullie poesje![]()
Iemand koffie?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ja natuurlijk! Zijn we niet allemaal nog een (beetje) kind?.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:13:
[...]
Chocomel? Wat is dit, een kinderklasje?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Nietus!ElkeBxl schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:34:
[...]
Ja natuurlijk! Zijn we niet allemaal nog een (beetje) kind?
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Kinder kunnen gewoon koffie drinken!ElkeBxl schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:34:
[...]
Ja natuurlijk! Zijn we niet allemaal nog een (beetje) kind?
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
En dan afvragen waarom die kinderen zo verdomd druk zijn
Koffie zonder suiker.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:51:
[...]
En dan afvragen waarom die kinderen zo verdomd druk zijn
Welles!
Nouhou, gaak tegen mamma zeggen hoor.
You gonna cry? You gonna cry like a little bitch?
Nee, dat heb ik niet gedaan.
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:13:
[...]
Chocomel? Wat is dit, een kinderklasje?Maar een goeie tas koffie gaat er wel in, zwart graag!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pizzalucht schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:31:
[...]
Members only:
Bonque...Pizzalucht schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:31:
[...]
Members only:

br men schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:34:
[...]
Members only:

[...]
Members only:
Ah, zo eentje had ik laatst ook aan de lijn. Deed zich voor als een klant van ons en vroeg aan de receptioniste specifiek om mij. Ik vroeg (na initïele verwarring/verbazing) op mijn beurt waarom hij mij op mijn werk belt en hoe hij aan die gegevens komt. Komt er een lulverhaal dat hij een collega van mij op een congres had gesproken en die had gezegd dat hij mij via deze weg het best kon bereiken..Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:39:
[...]
Members only:
Mijn collega's zijn al 2 jaar niet naar congressen geweest. Ik heb opgehangen.
edit: tja wat Woy zegt. MO-tags verwidjerd. Beter publiek mijn ongenoegen uiten.
Hear hear! Ik kan mij totaal vinden in je argument..Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:39:
[...]
Members only:
EddoH schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:41:
[...]
Members only:
Ik wordt ook zo nu en dan hier op mijn werk gebeld door zo'n kansloos figuur die gewoon de receptie voorliegt om doorverbonden te worden. Tegenwoordig vraag ik altijd even hun gegevens, en bedank ik ze daarna voor het aanvullen van onze suplier backlist. Dan beginnen ze opeens allemaal excuses te bedenken.
Op mijn mobiel heb ik er gelukkig geen last van, want ik pas wel op aan wie ik mijn nummer geef, maar als ze mij echt meerdere keren zouden bellen terwijl ik expliciet aangegeven heb daar niet van gediend te zijn zou ik ze wel terug gaan zieken.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nothing to see here!
Members only:
.GJ. begon.Woy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:00:
Waarom allemaal in MO tags?
[ Voor 8% gewijzigd door Tjolk op 22-12-2015 14:02 ]
Omdat ik hier met mijn volle naam bekend ben en ik ook niet al te vervelend over wil komen "in the open"Woy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:00:
Waarom allemaal in MO tags? Je kunt die mensen het best zo publiek mogelijk aan de schandpaal nagelen.
Daarnaast, misschien heb ik ooit nog wel zo'n flapdrol nodig in de toekomst
Plus vaak zijn het zodanig vervelende clubjes, dat ze niet schromen om je te dreigen dat je de smaad moet weghalen. Moet je eens kijken hoe snel ze dan wel kunnen reageren...

Read the code, write the code, be the code!
Zolang het gewoon op waarheid berust is zie ik er niet zoveel kwaad in. Geeft die mensen ook meteen aan dat ze met die praktijken meer kwaad dan goed doen, en uiteindelijk gewoon zichzelf in de vingers snijden..Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:03:
[...]
Omdat ik hier met mijn volle naam bekend ben en ik ook niet al te vervelend over wil komen "in the open"
Daarnaast, misschien heb ik ooit nog wel zo'n flapdrol nodig in de toekomst
Plus vaak zijn het zodanig vervelende clubjes, dat ze niet schromen om je te dreigen dat je de smaad moet weghalen. Moet je eens kijken hoe snel ze dan wel kunnen reageren...![]()
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Och, ze kunnen nog niet eens fatsoenlijk een LinkedIn profiel lezen, dus die moeite gaan ze vast niet nemen...Creepy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:09:
En zo iemand kan zichzelf altijd even aanmelden natuurlijk
De volgende die mij enkel mailt met het verzoek een CV te mailen omdat hij mijn droombaan heeft, krijgt een mooie foto van mijn CV-ketel met de specificaties van het model erbij.
True, heb je absoluut een punt, maar ik heb altijd geleerd dat het niet netjes is om in het volle openbaar slecht te praten over bepaalde mensen/zaken. Het is uiteraard wel op waarheid berust, maar heb ook geen zin in een flamewar met zo'n pipo of dat zo'n figuur besluit hier op het forum van zich te laten horen.Woy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:05:
[...]
Zolang het gewoon op waarheid berust is zie ik er niet zoveel kwaad in. Geeft die mensen ook meteen aan dat ze met die praktijken meer kwaad dan goed doen, en uiteindelijk gewoon zichzelf in de vingers snijden.
Gelukkig ruimt de community dat soort volk vanzelf op, maar toch is dat iets van verstoring waar ik niet zoveel zin in heb.
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
DieVeenman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:23:
Members only:
[ Voor 46% gewijzigd door .Gertjan. op 22-12-2015 14:28 ]
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:28:
[...]
Members only:
He, mijn eerste MO-tag wordt dit!.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:28:
[...]
Members only:
.GJ: Jij verveelt je weer zeker, je hebt weer super veel praatjes!
Wel tijd geleden dat jij hier voor het laatst was!
Ryur schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:34:
[...]
He, mijn eerste MO-tag wordt dit!
Members only:
.GJ: Jij verveelt je weer zeker, je hebt weer super veel praatjes!
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:28:
[...]
Members only:
Driving a cadillac in a fool's parade.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Wat is er met de D-pad gebeurd?
Is dit een soort van 8 kanten D-pad?
[ Voor 8% gewijzigd door acemoo op 22-12-2015 14:52 ]
Ryur schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:34:
[...]
Members only:
Vervelen is een groot woord. Waren gewoon wat dingen die ik van mijn hart wilde hebben.GJ: Jij verveelt je weer zeker, je hebt weer super veel praatjes!
En drukte is misschien ook wel een factor geweest
Gropah schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:39:
Members only:
Misschien moet je je meer inlezen in de controller, en niet alleen naar het plaatje kijkenbr men schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:51:
[...]
Wat is er met de D-pad gebeurd?
Is dit een soort van 8 kanten D-pad?

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2015 15:05 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:49:
wat een leuke discussie hierboven, vooral als je niet ingelogd bent
Nu maak je mij nieuwsgierig?!.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:52:
[...]
En drukte is misschien ook wel een factor geweestMaar misschien heb ik ook wel een reden om weer wat meer exposed te zijn in de community
Who knows
Tja... Je mag hier niet actief werven, dus het is lastig om je nieuwsgierigheid tegemoet te komen

Ik was er van de week eens langsgelopen. Zag ineens op de deur jullie logo staan! (Moest naar het Beatrix Theater).oisyn schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:04:
Het is idd wel zuur dat ik niet mag vertellen dat er bij Nixxes een vacature open staat...
Lijkt me een leuke locatie waar jullie zitten. Kan je een lekker visje heel makkelijk halen
We zaten eerst beter (kwa locatie dan, niet kwa ruimte), op het Vredenburg.
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:03:
[...]
Tja... Je mag hier niet actief werven, dus het is lastig om je nieuwsgierigheid tegemoet te komen
Mooi. Als ik al die recruiters mag geloven pas ik perfect in het profiel. Maakt niet uit welk profiel. Dus ben ik per definitie de ideale kandidaat..oisyn schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:04:
Het is idd wel zuur dat ik niet mag vertellen dat er bij Nixxes een vacature open staat...
edit: kwam iets te serieus over
[ Voor 6% gewijzigd door EddoH op 22-12-2015 15:49 ]
Woy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:21:
Naast Bonque is UChoose overigens ook echt zo'n irritant bedrijf, die make fake profielen van mooie dames mensen proberen te lokken.
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:53:
[...]
Members only:
Driving a cadillac in a fool's parade.
Firesphere schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:39:
Members only:
Members only:
[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 22-12-2015 16:40 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Gamebuster schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:53:
Members only:
Ah, dat zijn die profielen met 15+ jaar ervaring in .NET... Moet altijd een traantje wegpinken als ik dat zie, want zo oud is het hele framework niet eens (tenminste ik krijg al ruim een jaar of 2 mensen met 15 jaar ervaring in .NET), en de voorgestelde kandidaten lijken mij meestal ook niet de mensen die aan de wieg hebben gestaan van de ontwikkeling van .NET dus ze hebben die kennis ook nooit op kunnen doen als first mover of als MS werknemer.Firesphere schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:57:
[...]
Members only:
Dat soort CV's belanden direct in het verticale archief tussen het andere afval... :W
Heb je zo iemand nog nooit uitgenodigd samen met de recruiter om er door te prikken?.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:00:
[...]
Ah, dat zijn die profielen met 15+ jaar ervaring in .NET... Moet altijd een traantje wegpinken als ik dat zie, want zo oud is het hele framework niet eens (tenminste ik krijg al ruim een jaar of 2 mensen met 15 jaar ervaring in .NET), en de voorgestelde kandidaten lijken mij meestal ook niet de mensen die aan de wieg hebben gestaan van de ontwikkeling van .NET dus ze hebben die kennis ook nooit op kunnen doen als first mover of als MS werknemer.
Dat soort CV's belanden direct in het verticale archief tussen het andere afval... :W
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:00:
[...]
Ah, dat zijn die profielen met 15+ jaar ervaring in .NET... Moet altijd een traantje wegpinken als ik dat zie, want zo oud is het hele framework niet eens (tenminste ik krijg al ruim een jaar of 2 mensen met 15 jaar ervaring in .NET), en de voorgestelde kandidaten lijken mij meestal ook niet de mensen die aan de wieg hebben gestaan van de ontwikkeling van .NET dus ze hebben die kennis ook nooit op kunnen doen als first mover of als MS werknemer.
Denk niet dat mijn baas mij toe gaat staan om for shits and giggles zoiets te doen. Maar ik neig er wel naar om zoiets een keer te doen. Heb wel al in het verleden "de vloer aangeveegd" met figuren die een grote mond hadden over wat ze konden, maar vervolgens niet eens wisten wat een design-pattern was...Ealanrian schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:03:
Heb je zo iemand nog nooit uitgenodigd samen met de recruiter om er door te prikken?
Firesphere schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:03:
[...]
Members only:
Hmmm, mijn baas is daar wel toe in staat.Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:17:
[...]
Denk niet dat mijn baas mij toe gaat staan om for shits and giggles zoiets te doen. Maar ik neig er wel naar om zoiets een keer te doen. Heb wel al in het verleden "de vloer aangeveegd" met figuren die een grote mond hadden over wat ze konden, maar vervolgens niet eens wisten wat een design-pattern was...Of zelfs niet eens hetgeen waar ze zo goed in zeiden te zijn konden verklaren...
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Wat dacht je van MediorGamebuster schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:52:
"Senior" is ook gewoon een belachelijke term in development land.
Noem het dan gewoon een developer
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Hoewel het nogal harde termen zijn, is het wel een manier om de ervaring etc. van een developer aan te geven.Gamebuster schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:52:
Op zich is 'junior' (geen/ weinig ervaring) en medior/ senior wel prima te doen/ te begrijpen. De mooiste CV's zijn toch wel die per onderdeel beschrijven hoe lang ze daarmee gewerkt hebben. De 1 vindt namelijk dat hij/ zij met 1 jaar al "Senior" is (omdat hij/ zij die naam nu eenmaal kreeg op zijn huidige werk ofzo, omdat hij/ zij de meest ervaren ontwikkelaar is) en een ander is met 5 jaar net aan "medior".DieVeenman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:54:
[...]
Wat dacht je van Medior![]()
Noem het dan gewoon een developer
Ik lees liever hoe lang ze ervaring hebben dan dat ze er een term aan hangen.
Is ook altijd een leuke vraag bij een sollicitatie: "Waarom vind jij dat je de term 'Senior' verdient? "
Dat is debatable, als je senior beschouwt als in "meer jaar ervaring, dus zult het wel beter weten", dan kom je inderdaad bedrogen uit. Echter als je kijkt naar verantwoordelijkheden en aanverwante zaken dan is de rol medior/senior wel weer "logisch". Qua vakinhoudelijke kennis ben ik echter meer fan van programmeur < ontwikkelaar < architect (en eventueel wat tussenliggende rollen), dat zegt namelijk iets over de reikwijdte van je rol.Gamebuster schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:52:
Maar goed, het is maar een titel... Ik heb toevallig een van de hoogst haalbare titels binnen de organisatie, maar voel mij absoluut niet te goed om eens een lekker regeltje mee te coderen of om even met je andere developers te sparren en met ze een avondje door te trekken voor een release
Omdat ik al super oud ben jonguh!jbdeiman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:00:
Is ook altijd een leuke vraag bij een sollicitatie: "Waarom vind jij dat je de term 'Senior' verdient? "
jbdeiman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:00:
[...]
Op zich is 'junior' (geen/ weinig ervaring) en medior/ senior wel prima te doen/ te begrijpen. De mooiste CV's zijn toch wel die per onderdeel beschrijven hoe lang ze daarmee gewerkt hebben. De 1 vindt namelijk dat hij/ zij met 1 jaar al "Senior" is (omdat hij/ zij die naam nu eenmaal kreeg op zijn huidige werk ofzo, omdat hij/ zij de meest ervaren ontwikkelaar is) en een ander is met 5 jaar net aan "medior".
Ik lees liever hoe lang ze ervaring hebben dan dat ze er een term aan hangen.
Nou ja, ik vond bejaarde zo lame klinken.Is ook altijd een leuke vraag bij een sollicitatie: "Waarom vind jij dat je de term 'Senior' verdient? "
Persoonlijk vind ik de rol van junior/medior/senior meer een verantwoordelijkheidskwestie (á la ) die inderdaad te maken heeft met je reikwijdte en je verantwoordelijkheden en totaal niet met het aantal jaren werkervaring..Gertjan. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:06:
[...]
Dat is debatable, als je senior beschouwt als in "meer jaar ervaring, dus zult het wel beter weten", dan kom je inderdaad bedrogen uit. Echter als je kijkt naar verantwoordelijkheden en aanverwante zaken dan is de rol medior/senior wel weer "logisch".
[ Voor 7% gewijzigd door DieVeenman op 22-12-2015 17:25 ]
Nou ja, het is natuurlijk weldegelijk werkervaring, maar op een ander niveau. Het gaat dan niet om inhoudelijke kennis van talen, API's en frameworks, maar meer om ervaring met projectmatig werken e.d. Ergo, dat je in staat bent vooruit te plannen, vroegtijdig beslissingen kunt nemen en de boel in goede banen te leiden. Of je ook daadwerkelijk in staat bent goed te programmeren of in-depth kennis hebt van een framework is wat minder relevant. Een junior daarentegen kan die kennis best hebben, maar moet aan het eind van de dag gewoon doen wat hem verteld wordt.DieVeenman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:15:
[...]
Persoonlijk vind ik de rol van junior/medior/senior meer een verantwoordelijkheidskwestie (á la ) die inderdaad te maken heeft met je reikwijdte en je verantwoordelijkheden en totaal niet met het aantal jaren werkervaring.
Maarja, ik doe verder ook niks op die titels. Het gaat mij meer om de ervaring.
Deze blijft mooi (had 'm al eens eerder gepost):
En natuurlijk als connection request en niet als InMail.Members only:
We are shaping the future
Nou, wat let je?Gropah schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:39:
Je zou bijna overwegen om zelf een recruiting bureau op te zetten dat het wel goed aanpakt. Bijna
Mijn grootste issue met junior/medio en senior is dat het in kleine organisaties van 10-ish man vaak niet aan de orde is. Dan kan iemand nog steeds zo goed zijn, maar het 'afleggen' bij sollicitaties tegenover mensen met minder kennis en ervaring, puur omdat deze laatste in een grote toko werkt..oisyn schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:50:
[...]
Nou ja, het is natuurlijk weldegelijk werkervaring, maar op een ander niveau. Het gaat dan niet om inhoudelijke kennis van talen, API's en frameworks, maar meer om ervaring met projectmatig werken e.d. Ergo, dat je in staat bent vooruit te plannen, vroegtijdig beslissingen kunt nemen en de boel in goede banen te leiden. Of je ook daadwerkelijk in staat bent goed te programmeren of in-depth kennis hebt van een framework is wat minder relevant. Een junior daarentegen kan die kennis best hebben, maar moet aan het eind van de dag gewoon doen wat hem verteld wordt.
Al moet ik wel zeggen dat bedrijven in de IT meestal best goed zijn in de eerste filtering en niet meteen nee zeggen.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ook als je in een bedrijf niet de titel medior/senior hebt kan je solliciteren op een functie van dat niveau. De heiligheid van de grote toko's is gelukkig aan het afnemen. Als je de laatste tijd goed om je heen kijkt (en naar programma's als Zembla kijkt) zie je dat de status van die bedrijven aan het kelderen is. Als er zoveel klachten komen over high-profile projecten van die bedrijven, hebben mensen die verantwoordelijk zijn voor de selectie niet een al te hoge pet op van iemand met een "hoge" functie van een grote IT firma.Caelorum schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:58:
[...]
Mijn grootste issue met junior/medio en senior is dat het in kleine organisaties van 10-ish man vaak niet aan de orde is. Dan kan iemand nog steeds zo goed zijn, maar het 'afleggen' bij sollicitaties tegenover mensen met minder kennis en ervaring, puur omdat deze laatste in een grote toko werkt.
Al moet ik wel zeggen dat bedrijven in de IT meestal best goed zijn in de eerste filtering en niet meteen nee zeggen.
Wat mij betreft is dat soms ook een negatief punt voor een sollicitant. Als je jezelf probeert te verbergen achter grote namen en dure functietitels, moet je toch ook echt de content leveren, anders wil ik het nog niet eens in overweging nemen. Je kan hoog van de toren roepen, maar dan moet je dat ook echt wel waar proberen te maken...
Aan de andere kant vraag ik mij ook vaak af of een dergelijk figuur wel zou passen in een kleinere organisatie, ze nemen vaak heel wat bagage mee die niet altijd positief uitpakt voor het bedrijf (vaak genoeg gezien).
incaz schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:24:
Members only:
Zilla schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:29:
Members only:
Ik heb een keer een database ontworpen door zo'n grote firma mogen importeren. En ontdekt dat bepaalde dingen niet behoorlijk genormaliseerd waren. En daarna aan de klant mogen uitleggen waarom de cijfers bij ons op andere resultaten kwam dan uit hun oude systeem
Nou heb ik geen illusies, geen systeem waar geen kritiek op te geven is... Ook wij hadden dingen in het systeem waarvan je af en toe toch zo'n wee gevoel in je maag krijgt.
Maar wij hebben ons tenminste niet aangekondigd als Enorm Belangrijke Experts.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Even je profiel op LinkedIn bijwerken en je mailbox in de gaten houdenMatis schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:46:
Ikzelf ben nog nooit lastig gevallen door een recruiter. Ik weet niet of dat iets goeds of slechts is
Read the code, write the code, be the code!
Alhoewel ik soms wel nieuwsgierig ben wat m'n "marktwaarde" zou zijn
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic