De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.333 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
"percent" is toch enkelvoud?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Maar "statistics" is meervoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
HuHu schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:05:
[...]

Maar "statistics" is meervoud.
Ja, maar dat is toch niet het onderwerp van de zin? In het Nederlands is het toch ook "50 procent van de Nederlanders heeft een iq van minder dan 100" en niet "50 procent van de Nederlanders hebben een iq van minder dan 100"?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
http://www.quickanddirtyt...-to-write-percents?page=1
Engels is geen Nederlands, en in Engels gaat het dus om het woord waar je naar verwijst - 'statistics' -> meervoud -> ' percent of statistics are'

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
KabouterSuper schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:13:
[...]

Ja, maar dat is toch niet het onderwerp van de zin? In het Nederlands is het toch ook "50 procent van de Nederlanders heeft een iq van minder dan 100" en niet "50 procent van de Nederlanders hebben een iq van minder dan 100"?
http://www.quickanddirtyt...-to-write-percents?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat is TFS kut wanneer je folders van naam wijzigt. Ik had een branch genaamd "Develop-version3" hernoemd naar "Development" maar nu kan ik ineens geen cherrypick-merge meer doen? WHY? :/

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik vind TFS in het algemeen kut. :>

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vind TFS over het algemeen wel lekker werken met versiebeheer en work item-tracking. Branching & merging vind ik alleen wat minder handig. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

TFS met TFVC of met Git? Nogal een groot verschil, TFVC zorgt bij mij altijd voor aardig wat frustratie :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TFVC... Git is hier te modern :P

En ik ben zelf ook nog niet echt gewend aan hoe Git 'werkt' in vergelijking met TFS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
Firesphere schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:40:
[...]

Ja. Kom op. Beetje tijdsgeest enzo kan geen kwaad.
Misschien zijn het kinky kitty's en vinden ze het nog fijn ook .. tegenwoordig weet je het ook maar nooit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

.oisyn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:14:
[...]

Ik ben ook meestal niet van de taart. Heb een aantal jaar hotdogs geserveerd. Vorig jaar een bittergarnituur geregeld om 16:00. Ik ben zaterdag jarig, heb nog niet bedacht wat ik ga doen :)
Kroeg, bier. Waar moet ik wanneer zijn? :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Alex) schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:29:
Ik vind TFS over het algemeen wel lekker werken met versiebeheer......Branching & merging vind ik alleen wat minder handig. :')
Does not compute :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Jawel...

check-ins, annotate, compare, zulk soort dingen werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Waarom laten zoveel mensen op Social Media vol trots zien dat ze de stempas verscheurd hebben 8)7
* Matis vindt het juist een voorrecht om te mogen stemmen.
Als je niet stemt, heb je ook geen recht van klagen!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Matis schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:08:
Waarom laten zoveel mensen op Social Media vol trots zien dat ze de stempas verscheurd hebben 8)7
Omdat de vraagstelling zo is dat er voor veel mensen geen antwoord te geven is dat recht doet aan hun mening?

En die mensen hebben wel degelijk recht te klagen lijkt me, want het is best een valide punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:35

orf

Je mag toch best tegen referenda zijn en door niet te stemmen er aan bijdragen dat hopelijk de kiesdrempel niet behaald wordt? Dat is mijn mening in ieder geval. Ik weet niet of mensen op social media hetzelfde vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nou.. ik ben ook wel klaar met EA. Ik heb zo'n 10 games in mijn Origin staan en ik heb het al een tijd niet aangeraakt. Wil ik even BF4 gaan spelen krijg ik de melding dat ik ben gebanned.
Na contact zoeken met EA / Origin word ik ook netjes direct terug gebeld (dus dat is nog positief) en krijg ik te horen dat ze heel mijn account hebben gebanned omdat er via mijn account 'iets' met fifa punten is gedaan (ding met ultimate team enz. verkocht voor echt geld).

Nu ben ik dat domweg niet geweest en heb ik ook geen idee waar ze het over hebben. FYI ik heb maar een paar uur in FIFA zitten ik speel amper ultimate team.

Alles gaat nu naar een andere afdeling want hij mocht niets doen met mijn account. Nog op de vraag waarom ze dan zo fucking debiel mijn gehele account vanwege FIFA verpesten kon hij geen antwoord geven want dat was de procedure.

Nou, mijn les wel geleerd dat ik niet meer één account neem voor al mijn games. Als ze zo met je omgaan om je overal de toegang te blokkeren vanwege één game.. Voor nu ben ik een paar honderd euro aan games kwijt totdat ze iets nuttigs gaan doen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
incaz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:13:
[...]
Omdat de vraagstelling zo is dat er voor veel mensen geen antwoord te geven is dat recht doet aan hun mening?

En die mensen hebben wel degelijk recht te klagen lijkt me, want het is best een valide punt.
Wat is er mis met de vraagstelling dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Exact hetzelfde als vol trots laten zien wat je hebt gestemd.

Niet stemmen is in deze gewoon een strategie. Ik stem ook bewust niet. We hebben een parlementaire democratie, en dit zijn geen vraagstukken waar je het volk mee lastig moet vallen. Komt nog eens bij dat de agenda van GeenPeil totaal anders is dan waar de vraag over gaat, namelijk stemmen tegen de invloed van Brussel |:(

Ik stem bewust niet, en ik hoop op een te lage opkomst.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
gekkie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:18:
[...]

Wat is er mis met de vraagstelling dan ?
Dat het vraagt om een complexe situatie die beschreven wordt in een document van een paarhonderd pagina's samen te vatten in 'voor' of 'tegen', waarbij geen enkele mogelijkheid is om te motiveren welke delen je wel of niet goed vindt of welke aspecten je belangrijk vindt. Zodat wat je ook stemt, de kans groot is dat je stem wordt geinterpreteerd als legitimatie van zaken die je juist niet zou willen legitimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
incaz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:31:
[...]
Dat het vraagt om een complexe situatie die beschreven wordt in een document van een paarhonderd pagina's samen te vatten in 'voor' of 'tegen', waarbij geen enkele mogelijkheid is om te motiveren welke delen je wel of niet goed vindt of welke aspecten je belangrijk vindt. Zodat wat je ook stemt, de kans groot is dat je stem wordt geinterpreteerd als legitimatie van zaken die je juist niet zou willen legitimeren.
Klopt .. maar wat is er dan mis met zeggen .. nee ik stem er niet mee in .. ga je huiswerk maar opnieuw doen. Het was op zich handiger geweest als ze gelijk de meningen wat gedetailleerder hadden kunnen peilen, anderzijds denk ik dat ze zowel hier als in europa wel weten waar de grootste pijnpunten liggen.

Dat iedereen van alles en nog wat gebruikt om te legitimeren wat hun goed uitkomt, dat blijft toch wel, tenzij je iedere punt en komma door iedereen apart laat beoordelen en waarderen.

Maar goed deze oude zeur is meer van het model .. eerst nadenken dan doen .. dat is al lang vervangen door agile en scrum ... gewoon zo snel mogelijk naar buiten gooien .. kun je daarna altijd nog alle gaten en mazen en gebreken proberen te patchen.

En daarnaast gewoon net als die zwitsers doen .. oefening baart kunst (niet altijd een meesterwerk misschien maarja)

Hmm best een lijvig werkje .. die exim specs :p

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 06-04-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

.oisyn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:29:
[...]
Dat dus....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:37:
[...]

Klopt .. maar wat is er dan mis met zeggen .. nee ik stem er niet mee in .. ga je huiswerk maar opnieuw doen. Het was op zich handiger geweest als ze gelijk de meningen wat gedetailleerder hadden kunnen peilen, anderzijds denk ik dat ze zowel hier als in europa wel weten waar de grootste pijnpunten liggen.

Dat iedereen van alles en nog wat gebruikt om te legitimeren wat hun goed uitkomt, dat blijft toch wel, tenzij je iedere punt en komma door iedereen apart laat beoordelen en waarderen.

Maar goed deze oude zeur is meer van het model .. eerst nadenken dan doen .. dat is al lang vervangen door agile en scrum ... gewoon zo snel mogelijk naar buiten gooien .. kun je daarna altijd nog alle gaten en mazen en gebreken proberen te patchen.

En daarnaast gewoon net als die zwitsers doen .. oefening baart kunst (niet altijd een meesterwerk misschien maarja)

Hmm best een lijvig werkje .. die exim specs :p
Exim is irritant, ik heb liever postfix. Insert usual "my software is better than your software"

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
.oisyn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:29:
[...]

Nou, dat is mislukt dan :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Wel mooi dat GeenPeil ervoor gezorgd heeft dat ze de geloofwaardigheid van het middel referendum volledig om zeep hebben geholpen...

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:06
Alex) schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:23:
Wat is TFS kut wanneer je folders van naam wijzigt. Ik had een branch genaamd "Develop-version3" hernoemd naar "Development" maar nu kan ik ineens geen cherrypick-merge meer doen? WHY? :/
Misschien moet je re-parenten ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Alex) schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:55:
[...]

Jawel...

check-ins, annotate, compare, zulk soort dingen werkt wel goed.
Versiebeheer is voor mij net 'branching/merging'. Wat vind je er niet goed aan werken ? Je moet gewoon een goede workflow hebben.

Wij werken als volgt:

- één 'Main' branch; hiervan worden releases gebouwd
- één of meerdere development-branches (branches van main)
- per release een release branch.

Developers werken op een dev-branch, en checken daar dus op in. Op gegeven moment kunnen die wijzigngen gemerged wroden naar Main. (Regel is dat je altijd eerst van de main branch merged naar dev, en nadien van uw dev-branch naar Main).

Als er gereleased wordt, dan wordt er een release branch gemaakt. Bugfixes / wijzigingen voor service packs gebeuren op die release branch. De fix kan dan gemerged worden naar Main.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

whoami schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:36:
[...]

Versiebeheer is voor mij net 'branching/merging'. Wat vind je er niet goed aan werken ? Je moet gewoon een goede workflow hebben.

Wij werken als volgt:

- één 'Main' branch; hiervan worden releases gebouwd
- één of meerdere development-branches (branches van main)
- per release een release branch.

Developers werken op een dev-branch, en checken daar dus op in. Op gegeven moment kunnen die wijzigngen gemerged wroden naar Main. (Regel is dat je altijd eerst van de main branch merged naar dev, en nadien van uw dev-branch naar Main).

Als er gereleased wordt, dan wordt er een release branch gemaakt. Bugfixes / wijzigingen voor service packs gebeuren op die release branch. De fix kan dan gemerged worden naar Main.
Hmmm, dat klinkt als een hele rare vorm van GitFlow.

Vooral... waarom mergen van master naar develop? Dat is totaal onlogisch, master mag uberhaupt nooit voorlopen op develop

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Firesphere schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:39:
[...]

Vooral... waarom mergen van master naar develop? Dat is totaal onlogisch, master mag uberhaupt nooit voorlopen op develop
Doet git flow dat niet ook in geval van een hotfix? Dat lijkt het network-tabje in Gitlab iig te insinueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
[...]

Toch wel.
Stel, je hebt 4 devteams die elk hun eigen dev-branch hebben.
Als team A zijn wijzigingen merged naar Main, en team B wil ook mergen naar Main, dan is het mogelijk dat er conflicten zijn in bepaalde files. Wij gaan, voor we mergen naar Main , altijd eerst mergen van Main naar Dev. Op die manier heb je de wijzigingen van team A ook op uw dev-branch en in geval van conflicten los je die eerst op in jouw dev-branch. Nadien merge je naar Main.

Zo werken we al een tijd, en dat gaat eigenlijk best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

[...]

Je denkt teveel in gltflow, en dan is het onlogisch. Maar er is veel meer dan dat alleen ;) En laten we niet vergeten dat er ook kritiek is op gitflow: https://barro.github.io/2...model-considered-harmful/

De master branch is ook maar gewoon een branch in git, net als alle andere. Er is in git 0 verschil tussen een branch met de naam master of met de naam blup. Net enige dat git expliciet voor je doet bij een eerste commit is de master branch aanmaken als er nog geen branches zijn.

Hier wordt ook actief ontwikkeld in de master branch. Is een story/feature/fix/whatever te groot, dan gebeurt dat in een losse feature branch die weer de master in wordt gemerged. Vanaf de master branch maken we een eventuele nieuwe branch die gereleased gaat worden. Op die release branch gebeuren dan de bugfixes e.d die dan weer master in worden gemerged en op master wordt door ontwikkeld.

[ Voor 30% gewijzigd door Creepy op 07-04-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wackmaniac schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:42:
[...]

Doet git flow dat niet ook in geval van een hotfix? Dat lijkt het network-tabje in Gitlab iig te insinueren.
Een hotfix merged naar master _en_ develop
whoami schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:46:
[...]

Toch wel.
Stel, je hebt 4 devteams die elk hun eigen dev-branch hebben.
Als team A zijn wijzigingen merged naar Main, en team B wil ook mergen naar Main, dan is het mogelijk dat er conflicten zijn in bepaalde files. Wij gaan, voor we mergen naar Main , altijd eerst mergen van Main naar Dev. Op die manier heb je de wijzigingen van team A ook op uw dev-branch en in geval van conflicten los je die eerst op in jouw dev-branch. Nadien merge je naar Main.

Zo werken we al een tijd, en dat gaat eigenlijk best goed.
Dat klinkt eerder als iets van features en gescheiden branching. En meerdere teams op 1 project klinkt eng... Lijkt me erg oncontroleerbaar.
Creepy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:51:
[...]

Je denkt teveel in gltflow, en dan is het onlogisch. Maar er is veel meer dan dat alleen ;) En laten we niet vergeten dat er ook kritiek is op gitflow: https://barro.github.io/2...model-considered-harmful/

De master branch is ook maar gewoon een branch in git, net als alle andere. Er is in git 0 verschil tussen een branch met de naam master of met de naam blup. Net enige dat git expliciet voor je doet bij een eerste commit is de master branch aanmaken als er nog geen branches zijn.
Dat weet ik, en er zijn inderdaad best goede kritieken op. Dat ontken ik niet. :)
Hier wordt ook actief ontwikkeld in de master branch. Is een story/feature/fix/whatever te groot, dan gebeurt dat in een losse feature branch die weer de master in wordt gemerged. Vanaf de master branch maken we een eventuele nieuwe branch die gereleased gaat worden. Op die release branch gebeuren dan de bugfixes e.d die dan weer master in worden gemerged en op master wordt door ontwikkeld.
Ik heb toch echt graag een branch die altijd gelijk is aan productie, zodat ik nooit perongeluk via master m'n zooi naar productie druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Firesphere schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:06:
[...]

Een hotfix merged naar master _en_ develop
Even nagekeken en je hebt helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

[...]

Ik heb toch echt graag een branch die altijd gelijk is aan productie, zodat ik nooit perongeluk via master m'n zooi naar productie druk.
We releasen hier nooit een branch. Ever. Dat moet een tag zijn. Alleen een tag kan live worden gezet. De tag wordt gedaan op de release branch (release-A.B) waarbij de tags dan vA.B.C zijn.

Daarnaast releases we niks direct vanuit Git. Daar hebben we een build server voor staan die automatisch builds maakt en tests runt van de master branch en de release branch. Voor het deployen moeten we altijd een tag opgeven met het versienummer. Dat wordt dan gebouwd en eventueel gedeployed. Zo gaat er nooit zomaar een branch live, ook niet per ongeluk

[ Voor 10% gewijzigd door Creepy op 07-04-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
[...]

Dat klinkt eerder als iets van features en gescheiden branching. En meerdere teams op 1 project klinkt eng... Lijkt me erg oncontroleerbaar.
Waarom ?
2 teams die aan verschillende features werken, of op verschillende modules bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wackmaniac schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:09:
[...]

Even nagekeken en je hebt helemaal gelijk.
Weet ik :+
Creepy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:14:
[...]

We releasen hier nooit een branch. Ever. Dat moet een tag zijn. Alleen een tag kan live worden gezet. De tag wordt gedaan op de release branch (release-A.B) waarbij de tags dan vA.B.C zijn.

Daarnaast releases we niks direct vanuit Git. Daar hebben we een build server voor staan die automatisch builds maakt en tests runt van de master branch en de release branch. Voor het deployen moeten we altijd een tag opgeven met het versienummer. Dat wordt dan gebouwd en eventueel gedeployed. Zo gaat er nooit zomaar een branch live, ook niet per ongeluk
Dat is natuurlijk ook een optie. Het is ook gewenning natuurlijk.
Ik ben zo gewend aan GitFlow (and alike), dat ik er van uit ga, dat master altijd op een versie-tag zit, en dus nooit kan verschillen van productie. Terwijl develop en features etc. wel verder vooruit kunnen lopen, tot het moment van release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

whoami schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:28:
[...]
Waarom ?
2 teams die aan verschillende features werken, of op verschillende modules bv.
Op verschillende modules, zou voor mij betekenen verschillende repositories.

Aan verschillende features... levert volgens mij een enorm risico op. Waarom? _communicatie_.
Er kan zoveel mis gaan als je verschillende teams aan hetzelfde product laat werken. De communicatie tussen de teams is dan key. En die is zeer fragiel IME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Firesphere schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:28:
[...]

[...]

Dat is natuurlijk ook een optie. Het is ook gewenning natuurlijk.
Ik ben zo gewend aan GitFlow (and alike), dat ik er van uit ga, dat master altijd op een versie-tag zit, en dus nooit kan verschillen van productie.
Dat vind ik eigenlijk een vreemd idee. Waarom zou je dat willen ?
Als je slechts één devbranch hebt, is dat mogelijk, maar niet met meerdere dev-branches volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Firesphere schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:30:
[...]

Aan verschillende features... levert volgens mij een enorm risico op. Waarom? _communicatie_.
Er kan zoveel mis gaan als je verschillende teams aan hetzelfde product laat werken. De communicatie tussen de teams is dan key. En die is zeer fragiel IME.
Als jij je features correct afbakent is dat niet echt een probleem. Je moet niet twee features tegelijk bouwen die op hetzelfde stukje code grijpen, maar dat is aan de projectmanager. Wij hebben er eigenlijk nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

whoami schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:30:
[...]
Dat vind ik eigenlijk een vreemd idee. Waarom zou je dat willen ?
Als je slechts één devbranch hebt, is dat mogelijk, maar niet met meerdere dev-branches volgens mij.
Omdat je dan altijd zeker weet, dat productie op een bepaalde branch zit.

En waar heb je meerdere dev-branches voor nodig? Dat kan prima onder een feature, merge (and rebase) naar develop. Release indien mogelijk.

Uiteraard is GitFlow, of andere methodes, niet perfect, maar er moet altijd 1 branch zijn, die 100% gelijk is aan productie. Ook al moet je een tag opgeven, een typo kan gebeuren. Zolang er een productie-gelijke branch is, is die kans veel kleiner.

Daarnaast, als je werkt op dezelfde branch, die uiteindelijk gepusht gaat worden naar productie, is de kans op een ongelukje veel groter, dan wanneer je main ontwikkel-branch altijd een andere branch is dan die waar productie op zit.

Kleine moeite. Gedoe omtrent "ja maars" omdat een dev te lui is om de juiste branch uit te checken en vanaf daar z'n feature te starten, zijn aan het team om intern te bespreken. Niet om perongeluk die halfbakken implementatie de wereld in te slingeren.
wackmaniac schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:33:
[...]

Als jij je features correct afbakent is dat niet echt een probleem. Je moet niet twee features tegelijk bouwen die op hetzelfde stukje code grijpen, maar dat is aan de projectmanager. Wij hebben er eigenlijk nooit last van.
Probleem nummer 1 van Software Development. Features zijn nooit afgebakent en haken bijna altijd op elkaar in.
Je hebt geluk dat het goed gaat, wat mij betreft. Absoluut geen felicitaties.

[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 07-04-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Firesphere schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:37:
[...]

Omdat je dan altijd zeker weet, dat productie op een bepaalde branch zit.
Dat weet ik nu ook, want per release hebben wij een aparte branch.
Wij werken dan ook niet aan een web-app, maar aan een on-premise applicatie.
En waar heb je meerdere dev-branches voor nodig? Dat kan prima onder een feature, merge (and rebase) naar develop. Release indien mogelijk.
Ik denk dat je teveel projecteert naar jouw eigen situatie. :)
Uiteraard is GitFlow, of andere methodes, niet perfect, maar er moet altijd 1 branch zijn, die 100% gelijk is aan productie. Ook al moet je een tag opgeven, een typo kan gebeuren. Zolang er een productie-gelijke branch is, is die kans veel kleiner.
Tuurlijk, vandaar dat wij per release minstens een tag hebben, maar meestal een branch.
Daarnaast, als je werkt op dezelfde branch, die uiteindelijk gepusht gaat worden naar productie, is de kans op een ongelukje veel groter, dan wanneer je main ontwikkel-branch altijd een andere branch is dan die waar productie op zit.
'Productie' is bij ons een release-branch, en niet de 'Main' branch. Main is nooit productie. Main bevat gewoon de 'evolutie' van de applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:53:
[...]
Exim is irritant, ik heb liever postfix. Insert usual "my software is better than your software"
Exim is heerlijk flexibel. Postfix geprobeerd .. en de config werd daar al snel een janboel en kreeg uiteindelijk niet geconfigd wat ik wilde hebben.
Postfix is vooral leuk als je met de standaard config min of meer uit de voeten kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

whoami schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:50:
[...]
Dat weet ik nu ook, want per release hebben wij een aparte branch.
Wij werken dan ook niet aan een web-app, maar aan een on-premise applicatie.

[...]
Ik denk dat je teveel projecteert naar jouw eigen situatie. :)

[...]
Tuurlijk, vandaar dat wij per release minstens een tag hebben, maar meestal een branch.

[...]
'Productie' is bij ons een release-branch, en niet de 'Main' branch. Main is nooit productie. Main bevat gewoon de 'evolutie' van de applicatie.
Ik projecteer niet naar mijn situatie (tenminste, ik probeer het niet te doen). Ik reflecteer mijn ervaring, die niet alleen webapps of customised public domain spul is, maar ook genoeg proprietary spul etc.
Mijn ervaring daarin is namelijk eigenlijk hetzelfde. Maar ik zal niet zeggen dat jouw/jullie systeem slecht is o.i.d. Ik zou me er zelf alleen moeilijk in kunnen vinden.
gekkie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:55:
[...]

Exim is heerlijk flexibel. Postfix geprobeerd .. en de config werd daar al snel een janboel en kreeg uiteindelijk niet geconfigd wat ik wilde hebben.
Postfix is vooral leuk als je met de standaard config min of meer uit de voeten kunt.
Ik vind Postfix juist lekker flexibel en Exim vrij star en complex ;) Matter of preference :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:31:
Ik vind Postfix juist lekker flexibel en Exim vrij star en complex ;) Matter of preference :)
Nah dan schud je vast zou uit je mouw hoe je in postfix, mail die je met getmail binnenslurpt van externe accounts, waarbij postfix niet de MX is in strikte zin, inject en ook door je spamfilter fiets en vervolgens met lmtp over de schutting naar dovecot gooit. Met geen mogelijkheid ondanks gedrochtelijke postfix constructies niet aan de praat te krijgen. Met exim weer een fluitje van een cent.

Exim lijkt vooral complex omdat de configfile vrij verbose is, in tegenstelling tot postfix waar alles is opgeborgen in defaults en je de flow van de mail minder makkelijk ziet en kunt beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sowieso... gebruik ik geen getmail. Maar m'n Postfix config is echt niet een default setje o.i.d., volledig managed vanuit mijn eigen admin-interface met genoeg gekke customisations hoor.

De simpelste is de +-capture. De meest complexe is op basis van de spamassassin ranking etc., de mail tijdelijk laten "bouncen" (greylisten), om als de mail een tweede keer gestuurd wordt, het origineel door te laten als de tweede mail hetzelfde is.

Dat soort dingen kan ook vrij makkelijk met Postfix. Als je maar weet wat je doet. Daarom zeg ik, matter of preference ;)

Welkom in 2006, waar statische IP's nog geen common good is. Zelfs IPv6 is hier niet statisch, maar verandert per dag.
Sommige aannames blijken niet helemaal waar te zijn hier :P

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 07-04-2016 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Volgens mij bedoelen jullie hetzelfde maar noemen jullie het anders.
gekkie's release branch is FS's master
gekkie's main branch is FS's development
gekkie's dev branches zijn FS's feature branches
Althans, zo klinkt het wel :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Firesphere schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:48:
Sowieso... gebruik ik geen getmail. Maar m'n Postfix config is echt niet een default setje o.i.d., volledig managed vanuit mijn eigen admin-interface met genoeg gekke customisations hoor.

De simpelste is de +-capture. De meest complexe is op basis van de spamassassin ranking etc., de mail tijdelijk laten "bouncen" (greylisten), om als de mail een tweede keer gestuurd wordt, het origineel door te laten als de tweede mail hetzelfde is.

Dat soort dingen kan ook vrij makkelijk met Postfix. Als je maar weet wat je doet. Daarom zeg ik, matter of preference ;)

Welkom in 2006, waar statische IP's nog geen common good is. Zelfs IPv6 is hier niet statisch, maar verandert per dag.
Sommige aannames blijken niet helemaal waar te zijn hier :P
2016, gok ik zo? En is dat geen vloek tegen IPv6 zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Ik ga meedoen aan de 10 miles van Antwerpen binnenkort. Krijg ik mail met mijn startnummer, staat er dit in:
Startuur: 0.66666666666667
Alrighty then...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:07
ElkeBxl schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:56:
Ik ga meedoen aan de 10 miles van Antwerpen binnenkort. Krijg ik mail met mijn startnummer, staat er dit in:

[...]

Alrighty then...
Dus je start om 0:40, simpel toch? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
ElkeBxl schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:56:

[...]

Alrighty then...
Hoe gaat het trainen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:06:
[...]

Dus je start om 0:40, simpel toch? :Y)
Ik zal dan nachtje doordoen in Antwerpen :*)
Super! Ik haal al 16km :) De 20km van Brussel eind mei zal ook geen probleem worden.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

ElkeBxl schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:15:
[...]

Ik zal dan nachtje doordoen in Antwerpen :*)

[...]

Super! Ik haal al 16km :) De 20km van Brussel eind mei zal ook geen probleem worden.
But can you do it on a cold rainy night in stoke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
[...]

Maar kun je het ook als wij met zijn alle langs de kant met zijn allen lekker eten gaan zitten eten en een biertje, whiskey of wijntje gaan zitten drinken >:) ?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Rutix schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:20:
[...]

Maar kun je het ook als wij met zijn alle langs de kant met zijn allen lekker eten gaan zitten eten en een biertje, whiskey of wijntje gaan zitten drinken >:) ?
Goed idee. Daarvoor zou ik zelfs naar het Belgenland komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Pas maar op hoor, die laatste 0,1km doet het hem :+

Succes! Loop je vaker of heb je je laten overhalen voor een businessloop?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm via 4g telefoonhotspot en vnc een nieuwe ADSL router instellen nadat de oude door gefikt was.
Soepel is anders .. maar nagenoeg alles werkt weer aan die kant :)

Hmm hardlopen .. wel eens geprobeerd .. maar dat is mij echt niet gegund op de een of andere manier.

[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 07-04-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
F.West98 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:30:
Volgens mij bedoelen jullie hetzelfde maar noemen jullie het anders.
gekkie's release branch is FS's master
gekkie's main branch is FS's development
gekkie's dev branches zijn FS's feature branches
Althans, zo klinkt het wel :P
Ik heb alleen maar een WTF-branch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

armageddon_2k1 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:15:
Wel mooi dat GeenPeil ervoor gezorgd heeft dat ze de geloofwaardigheid van het middel referendum volledig om zeep hebben geholpen...
Het wordt pas echt interessant als er een referendum over TTIP gehouden wordt

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

BikkelZ schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 02:02:
[...]

Het wordt pas echt interessant als er een referendum over TTIP gehouden wordt
https://ttip-referendum.nl/
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:33
kenneth schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:43:
[...]

Een collega van mij deed een marathon en na terugkomst wist hij te vertellen dat de laatste 30 km wel zwaar waren. No shit, ik vind de eerste 5 al veel te zwaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

kenneth schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:43:
[...]

Het is begonnen als gewoon 5km willen lopen om wat conditie op te bouwen en gezonder te gaan leven. Maar nu ga ik in 3 races (10km, 10miles en 20km) deelnemen met vrienden en is het eerder iets van "ik wil niet onderdoen voor jou!" :p 2 van de 3 races worden wel gesponsord door mijn werkgever maar het is niet dat ik met het loopteam van mijn werkgever ga meelopen.
Rutix schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:20:
[...]

Als ik daarna mag aanschuiven voor mijn maag ook vol te stoempen met eten en een goede frisse pint, dan kan ik het zeker 8)

[ Voor 24% gewijzigd door ElkeBxl op 08-04-2016 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Moet ondertekenen niet met een echte handtekening gebeuren ? Dat was volgens mij het geval met GeenPeil.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 07:36:
[...]

Moet ondertekenen niet met een echte handtekening gebeuren ? Dat was volgens mij het geval met GeenPeil.
Dit is de eerste stap, "interesse" peilen, hierna moeten ze in 6(?) weken 300.000 "echte" handtekeningen hebben die ook worden gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
GeenPeil heeft hun hele platform voor het inzamelen van de handtekeningen open source gemaakt:
https://github.com/GeenPeil/teken

En dat ziet er toch allemaal net wat betrouwbaarder uit dan het Wordpress-formuliertje van ttip-referendum.nl :/

[ Voor 31% gewijzigd door EagleTitan op 08-04-2016 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:30
Zodra ik ergens iets zie staan "Funniest XXX Ever must watch" of iets in die richting dan haak ik meestal al af.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ger schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:48:
Zodra ik ergens iets zie staan "Funniest XXX Ever must watch" of iets in die richting dan haak ik meestal al af.
Logisch. xxx is nsfw.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mercatres schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:59:
[...]

2016, gok ik zo? En is dat geen vloek tegen IPv6 zelf?
Nee, 2006. En dat is waarschijnlijk een belediging voor 2006...

Belt Vodafone Nederland mij met "een geweldige aanbieding".
< Is deze aanbieding ook geldig in het buitenland?
> Jazeker meneer, deze aanbieding omvat heel Europa
< Ehm, ik woon in New Zealand
> Ow... Ehm... Nou... Ehm... Ik denk, een fijne avond dan meneer?!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:30
_O-

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik had een tijdje geleden een enqueteer aan de lijn die vroeg "heeft u even?"
Toen ik als antwoord gaf "Ik ga net op de wc zitten, dus even heb ik nog wel", hoorde ik de ongemakkelijkheid in het gesprek komen. Hij wist meer dan ie wilde weten.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het blijft vermakelijk, die marketeers een ongemakkelijke situatie voorschotelen!
Die van het toilet moet ik onthouden! Helemaal in combi met "op de kop wonen", moet dat een geweldig gesprek opleveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Wel een beetje achterhaald niet?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

De video is dan ook pas 3 jaar geleden op Youtube gezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Is uitgebracht in de zomer van 2010, dus nog ouder.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
4 bloody fietsenmakers afgeweest voor een kogellager en een cupje voor de achteras .. man man man ... bestel maar op internet ... errrr dat ding ligt nu open .. nu hebben.. grmbl

Nu alle shrapnel van de oude kogellager nog uit het versnellingsapparaat vissen.
Toch handig dat ik ooit nog eens de opleiding tot fietsenmaker gevolgd heb :p

[ Voor 31% gewijzigd door gekkie op 08-04-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
ElkeBxl schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 07:35:
[...]

Als ik daarna mag aanschuiven voor mijn maag ook vol te stoempen met eten en een goede frisse pint, dan kan ik het zeker 8)
Het zou motivatie zijn om harder te lopen want je wilt wel eten en drinken voordat het op is :+

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Toch grappig .. zo iemand die mij perfect na doet na fietsenmaker 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
BikkelZ schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:58:
[...]

Wel een beetje achterhaald niet?
Ik kende hem nog niet. Zag pas achteraf dat ie al 5 jaar oud is.
Ik had eigenlijk wel een opvolger verwacht:

Java4Ever II: Microsoft Strikes Back

En natuurlijk

Java4Ever III: Return of the Oracle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Automobilisten die jouw meters achteruit laat rijden ipv 2 meter eerder stoppen zodat je er nog langs kan... En dan bij een handgebaar van "Waar is dat nou voor nodig" volledig beginnen te flippen, keren en je kilometers achtervolgen... Helaas geen kenteken kunnen zien, zat de hele tijd op pakweg 1 meter afstand. :')

Gokje welk automerk het was? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Indien strikvraag, ga ik voor Dacia. O-)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:56:
Automobilisten die jouw meters achteruit laat rijden ipv 2 meter eerder stoppen zodat je er nog langs kan... En dan bij een handgebaar van "Waar is dat nou voor nodig" volledig beginnen te flippen, keren en je kilometers achtervolgen... Helaas geen kenteken kunnen zien, zat de hele tijd op pakweg 1 meter afstand. :')

Een Lada!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:07
Een Bugatti? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:55
Een Renault Twizzy?

[ Voor 5% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 08-04-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:56:

VW GOLF 4 of 5 :+
Heeft dat ding een achteruit, die heeft dat toch niet nodig O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Damic op 08-04-2016 20:00 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was toch allemaal veel te makkelijk... Je verwacht het niet, het was een dikke Audi. :+

"Ik heb een dikke Audi, dus jij gaat maar aan de kant ookal duurt dat 3x zo lang!"

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Misschien een vervelende opmerking, maar was het geen eenrichtingsstraat?

je mag me nickname afkorten (vapori bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

BWa zelfde familie als de GOlf :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaporitraha schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:01:
Misschien een vervelende opmerking, maar was het geen eenrichtingsstraat?
Nee. Het was een klein weggetje in een woonwijk waar je normaal als doorgaand verkeer niet komt. Op de doorgaande weg stond een vrachtwagen te lossen, dus ging ik maar even snel binnendoor. :9

Rechts op de weg stonden geparkeerde auto's op de weg, links in vakken. Dus ik had het obstakel. Maar was al naast de laatste auto, maar moest toch terug... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik weet nog niet wat ik erger vind. Een audi asso of een ios fanboy & fotograaf die generaliserend is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:13:
Ik weet nog niet wat ik erger vind. Een audi asso of een ios fanboy & fotograaf die generaliserend is. :+
Waarom maakt iOS gebruiker en hobby-fotograaf zijn het erger om te generaliseren?

Daarnaast valt het mee hoe generaliserend het is. Aso automobilisten zijn in veel van de gevallen Audi-rijders… Of achtte je de kans dat het een Hyundai-rijder was net zo groot? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:26:
[...]

Waarom maakt iOS gebruiker en hobby-fotograaf zijn het erger om te generaliseren?
Tja waar moet ik beginnen..
Daarnaast valt het mee hoe generaliserend het is. Aso automobilisten zijn in veel van de gevallen Audi-rijders… Of achtte je de kans dat het een Hyundai-rijder was net zo groot? :+
Het is een feit dat ze de meeste bekeuringen krijgen. Het zal vast een hoog aso-gehalte hebben. Verder maakte ik meer een grapje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:05:
Rechts op de weg stonden geparkeerde auto's op de weg, links in vakken. Dus ik had het obstakel. Maar was al naast de laatste auto, maar moest toch terug... :+
De 'maar-ik-kon-het-bijna-halen-dus-ik-mag-eerst'-regel scoort anders ook niet het maximaal aantal punten voor sociaal rijden.

Je zat gewoon fout, en hebt nog steeds geen Audi, deal with it. 8)
:+

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:26:
[...]
Of achtte je de kans dat het een Hyundai-rijder was net zo groot? :+
Net als of die mafkezen in zo'n verhoogde omgekeerde stofzuigert incl 10m snoer .. niet aso kunnen rijden. Aantal dat daar van denkt dat ze een hummert hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:37:
[...]
De 'maar-ik-kon-het-bijna-halen-dus-ik-mag-eerst'-regel scoort anders ook niet het maximaal aantal punten voor sociaal rijden.

Je zat gewoon fout, en hebt nog steeds geen Audi, deal with it. 8)
:+
Paar meter na de laatste auto was een kruispunt, waar hij om de hoek kwam. Doe je weinig aan... Maar ja, strict gezien zat ik fout. Maar als iedereen altijd z'n gelijk wilt halen in het verkeer, wordt het écht een bende. :9

Ik zou best een Audi willen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:49:
[...]
Ik zou best een Audi willen... :+
Maar je bent nu gezakt voor je aso-examen .. je had moeten blijven staan, helaas u gaat niet door voor de audi full options ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, die Rabobank iOS-app... Had er al het een en ander over gehoord, en het zou nu veel beter moeten zijn... Maar wat een bagger! Betwijfel of ik ooit zó'n slechte app gezien heb. :N
Pagina: 1 ... 50 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)