Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Inderdaad.oisyn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:57:
Wat gek, een commercieel bedrijf met commerciele motieven. Stop the presses!
Ik ook niet. Ze zijn al heel lang bezig met OS maar ze kunnen het toch nooit goed doen. Nu ze steeds meer met OS bezig zijn; waar ze eerst het verwijt kregen zo gesloten te zijn en niets terug te geven aan de community, krijgen ze nu het verwijt dat ze het niet uit principes doen maar voor financieel gewin. Het is blijkbaar niet een optie dat deze twee doelen dezelfde oplossing kennen.Mercatres schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:11:
Maar om te zeggen dat MS helemaal achterloopt, ben ik niet mee akkoord.
Ik denk dat het een kwestie is van beide, ze zijn al lang bezig met OS en zeker niet alleen op de punten waar ze eenvoudig geld kunnen verdienen. Maar het is nu eenmaal een bedrijf waar geld verdiend moet worden, dus als OS daarbij helpt dan is dat mooi meegenomen. Als in een situatie beide doelen tegelijk gehaald worden, nog mooier.
En Microsoft die dit doet omdat ze irrelevant dreigen te worden?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
En toen MS met UAC kwam riep iedereen dat het kut was en zag je overal 'handige' tips hoe je dat irritante prompt kan uitzetten.
Lekker op de bank
Voor de user gaat het nergens over. Je wilt niet constant lastig gevallen worden met popups bij elke actie die je uitvoert.ZaZ schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:53:
Microsoft zal altijd boeman blijven kennelijk. Hoe vaak ik wel niet heb gezien dat Windows belachelijk was dat je altijd admin was met de standaard settings en dat Linux en OSX dat beter deden.
En toen MS met UAC kwam riep iedereen dat het kut was en zag je overal 'handige' tips hoe je dat irritante prompt kan uitzetten.
Er is gewoon kritiek op bepaalde dingen bij windows, jij bent de gene die nu weer gaat vergelijken. Hoezo mag UAC op zich zelf staand, niet gewoon kut zijn?
Elke OS heeft zijn positieve en negatieve eigenschappen. Je houdt altijd gezeik.
Ik zie niet in dat Windows de boeman is, dat was misschien tijden terug toen mensen nog heel kinderachtig te pas en te onpas met M$ of microschoft zaten te gooien. Volgens mij is MS daar al redelijk uitgegroeid.
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
slecht ontworpen software dan.mrmartijn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:18:
Probleem is niet dat UAC kut is maar dat windows software zonodig voor elk klein dingetje admin rechtten nodig heeft.
https://fgheysels.github.io/
Hoe vaak is dat nou? Alleen als ik VS opstart (omdat die ingesteld staat met admin rechten voor IIS) krijg UAC, anders alleen voor dingen die willen updaten.mrmartijn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:18:
Probleem is niet dat UAC kut is maar dat windows software zonodig voor elk klein dingetje admin rechtten nodig heeft.
Met moderne software niet veel maar ik kom nog vrij vaak software tegen die wil schrijven in de program files map.Megamind schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:39:
[...]
Hoe vaak is dat nou? Alleen als ik VS opstart (omdat die ingesteld staat met admin rechten voor IIS) krijg UAC, anders alleen voor dingen die willen updaten.
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Volgens mij maakt dat niet meer uit toch, gaat dan vanzelf in de ProgramData map?mrmartijn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:45:
[...]
Met moderne software niet veel maar ik kom nog vrij vaak software tegen die wil schrijven in de program files map.
Inderdaad, verder kom ik het amper tegen... En dan vind ik het nog niet meteen zo lastig.Megamind schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:39:
[...]
Hoe vaak is dat nou? Alleen als ik VS opstart (omdat die ingesteld staat met admin rechten voor IIS) krijg UAC, anders alleen voor dingen die willen updaten.
Wat al aangekaart werd, dat is dan de software, dat kan je het OS toch niet kwalijk nemen als dingen admin rechten willen hebben?Douweegbertje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:15:
[...]
Voor de user gaat het nergens over. Je wilt niet constant lastig gevallen worden met popups bij elke actie die je uitvoert.
Er is gewoon kritiek op bepaalde dingen bij windows, jij bent de gene die nu weer gaat vergelijken. Hoezo mag UAC op zich zelf staand, niet gewoon kut zijn?
Overigens valt het mij enorm mee hoor. Het komt in beeld als ik dingen ga installeren of in mijn control panel zit te klooien, maar dat is op mijn hackintosh niet anders.
Verder zeg ik nergens dat je UAC niet kut mag vinden, maar vind je het dan ook kut op andere OS'en?
Lekker op de bank
Had dat er niet mee te maken dat het UAC scherm er voor zorgde het scherm verder ook op zwart ging en je alleen het UAC scherm zag? Daarin verschilde dat wel van Mac OS waar je alleen een simpele wachtwoord-prompt te zien krijgt.ZaZ schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:53:
Ik weet niet precies hoe dit zit, want ik werk al een jaar of vijf bijna alleen maar op Mac OS.
Je mist het punt een beetje. Dat microsoft het puur om marktaandeel gaat is overduidelijk. Wat ik vooral komisch vind zijn de developers die denken dat MS met dit soort dingen (open sourcen van .Net, deze change) een andere weg ingeslagen is..oisyn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:57:
Wat gek, een commercieel bedrijf met commerciele motieven. Stop the presses!
https://niels.nu
Dat is voor de veiligheid.dev10 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:27:
Had dat er niet mee te maken dat het UAC scherm er voor zorgde het scherm verder ook op zwart ging en je alleen het UAC scherm zag?
De UAC-prompt wordt getoond in een nieuwe desktop, die als achtergrond een geblurd screenshot van jouw desktop heeft. Er hebben geen andere applicaties toegang tot deze desktop, dus malware kan niet op "Yes" klikken.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Het is een andere weg. De reden is uiteindelijk niet zo relevant.Hydra schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:48:
[...]
Je mist het punt een beetje. Dat microsoft het puur om marktaandeel gaat is overduidelijk. Wat ik vooral komisch vind zijn de developers die denken dat MS met dit soort dingen (open sourcen van .Net, deze change) een andere weg ingeslagen is.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ze tonen toch echt meer goodwill, zijn in redelijk wat projecten 1 vd grotere drijfveren/sponsors en bepaalde drempels worden stukje bij beetje verlaagd.Hydra schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:48:
[...]
Je mist het punt een beetje. Dat microsoft het puur om marktaandeel gaat is overduidelijk. Wat ik vooral komisch vind zijn de developers die denken dat MS met dit soort dingen (open sourcen van .Net, deze change) een andere weg ingeslagen is.
Sure, vast allemaal commerciele belangen, maar het is wel degelijk een andere weg. Helemaal FOSS zal t nooit worden.
{signature}
MSDN: Mobile App Development made easy with Visual Studio and Xamarin | The Visual Studio Blog
We are shaping the future
Ik had t al met Student Pack dinges maar toch heeeel nice
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Fucking goed nieuws. Vooral dat het open source wordt! Dat is iets waar de community al zoo lang om vraagt. Xamarin is verschrikkelijk buggy, en de community staat te springen om te helpen, maar heeft tot nu toe nog nooit de kans gehad.
Hoop ook dat Microsoft een hoop expertise gaat brengen om het gewoon een beter en stabieler product te maken
iOS developer
Zelfde voorwaarden als de VS community edition lijkt erop. Dat is wel netjes opzich, aangezien je als groter team (> 1M USD) toch moet upgraden naar een nieuwe VS versie.BikkelZ schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:36:
Ik volg de nieuwe prijsstructuur nog niet zo. Als ik kijk op http://store.xamarin.com dan lijkt het er op dat het alleen écht gratis is voor kleine teams?

Precies wat ik had verwacht/gehoopt met de aankondiging dat Xamarin werd opgekocht door MS!
[ Voor 33% gewijzigd door Ryur op 31-03-2016 18:49 ]
[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 31-03-2016 22:48 ]
Afgeschoten enemies kunnen je nog steeds doden
Gelukkig zijn de meeste (zover ik zie) bewuste 'shells'.orf schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:56:
[...]
Mooi
Deze heb ik hier ook wel eens gepost: https://github.com/search...GET&ref=cmdform&type=Code
Vervolgens is menig guide omtrent PHP van het jaar 2000, met als gevolg dat mensen de meest slechte zooi maken. Het voordeel wat ik de laatste tijd zie is dat het haast een standaard wordt om een fatsoenlijk framework te nemen. Niet dat je alles daarmee oplost, maar dan is je core in elk geval normaal.
Douweegbertje schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 00:26:
Je komt eigenlijk sowieso veel troep tegenNu 'naai' ik mijn eigen taaltje maar in feite kan iedereen wel iets in PHP maken. De drempel ligt gewoon wat lager. Men zal eerder een scriptje maken dan "yo ik maak even een C++/C# applicatie".
Vervolgens is menig guide omtrent PHP van het jaar 2000, met als gevolg dat mensen de meest slechte zooi maken. Het voordeel wat ik de laatste tijd zie is dat het haast een standaard wordt om een fatsoenlijk framework te nemen. Niet dat je alles daarmee oplost, maar dan is je core in elk geval normaal.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Thx, tijd voor grote tas koffie!azerty schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 05:39:
Goedemorgen iedereen!
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
En mijn glas Spa Rood dan?azerty schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 05:39:
Goedemorgen iedereen!
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
* F.West98 rent
Mijn werkweek is al voorbij!ElkeBxl schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 06:33:
[...]
Thx, tijd voor grote tas koffie!Oh en wordt er geen bier klaargelegd voor iedereen voor als de werkweek voorbij is?
Helaas moet ik nog wel met school bezig, maar werkte deze week maar 3 dagen (1 dag vrij volgens contract & dan 1 dag vrij om Tweede Paasdag)
Matis schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 06:24:
Middelvinger voor de dubbelpost!
[ Voor 30% gewijzigd door azerty op 01-04-2016 08:20 ]
FTFY. Zo zeggen ze dat hier
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Ik blijf dat zo'n heerlijke vraag vinden:
Wilde gij plat water of bruisend?
Bugreport: je kunt reacties die zijn geladen via de "Nieuwe reacties"-balk niet Henken.
[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 01-04-2016 08:40 ]
Voor mij bruis, mercikes he!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ennuh: http://tweakers.net/gallery/#emotions. Dus gefeliciteerd (voorlopig) azerty met je top 3 notering voor Objection!
[ Voor 58% gewijzigd door Creepy op 01-04-2016 09:22 ]
Creepy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:18:
Ennuh: http://tweakers.net/gallery/#emotions. Dus gefeliciteerd (voorlopig) azerty met je top 3 notering voor Objection!
Passend e-peen antwoord
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Had ********* ook al bij mij gedaan daarnetincaz schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:32:
Ze doen het niet als je ze via ajax laadtHad ik bijna iemand geplust ipv getrout.
[ Voor 3% gewijzigd door azerty op 01-04-2016 10:01 ]

Ben jij zo goedkoop?azerty schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:51:
[...]
Mijn stilzwijgen is te koop voor een TweakMoticon die ik nog niet heb
Nu wel:Creepy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:57:
Toch jammer dat ik niet kan zien welke je al hebt....

En dat is dan voorlopig de laatste die je van me krijgt
[ Voor 91% gewijzigd door Creepy op 01-04-2016 10:01 ]
Bij deze dan
Is goed hoorCreepy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:00:
En dat is dan voorlopig de laatste die je van me krijgt
[ Voor 42% gewijzigd door azerty op 01-04-2016 10:04 ]
Hmm, wat spijtig zegCreepy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:07:
Moet ik wel blijven opletten, had je bijna weer een nieuwe gegeven

* azerty probeert te bedenken hoe hij Creepy verder kan afleiden
Ja in dees topic laat ik me gaanHuHu schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:20:
Bedankt Elke, voor het uiten van jouw gevoel op mijn reactie
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ealanrian schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:58:
Firesphere heb je een tweede baan? Deze zou van jou kunnen zijn, Afschepen as a Service http://aaas.tilaa.com/

Je zou't bijna denken. Alleen heb ik geen NL nummer meer helaas
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Gewoon geen berichten meer plaatsenFiresphere schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:22:
Ja, waar zet ik die fucking notificaties uit?
Die moet ik ook nog, maar die zijn blijkbaar wat lastiger te verzamelen.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Heb ik gedaan. Alsnog fucking shitload aan notificaties.azerty schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:35:
[...]
Gaat niet, enkel wegblijven van tweakers vandaag werkt
Nothing to see here!
Morgen https://secure.tweakers.net/my.tnet/notifications/ bekijken en alles in 1x als gezien markerenFiresphere schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:36:
[...]
Heb ik gedaan. Alsnog fucking shitload aan notificaties.
iOS developer
Pony!WernerL schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:27:
[...]
Die moet ik ook nog, maar die zijn blijkbaar wat lastiger te verzamelen.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Omdat ik weet dat je van ponies houd krijg je er ook eentjeFiresphere schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:33:
Oi, tief eens op met die gevoelens! We zijn hier devs, geen stelletje huismoeders op de huishoudbeurs!
Allemaal naar de AA meeting?BikkelZ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:17:
Lijkt wel alsof ik hier bij een soort zelfhulpgroep zit of zo. Allemaal mensen die hun gevoelens uiten ineens.
"My name is Elke and I'm an alcoholic have feelings to express"

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Je mist nog wat?ElkeBxl schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:26:
Ik heb er nog 10 te verzamelenMaar ik ben haast enkel actief in dit topic dus was wel te verwachten dat het even kan duren.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic