De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.333 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:29
gekkie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:25:
[...]

Maar zijn er ook valide redenen om je build te laten breken ?
(enige wat ik me kan bedenken is dat het door de versplinterdheid bijna onmogelijk is om je dependencies nog lokaal neer te poten, maar goed dan moet je je wellicht afvragen of het überhaupt valide is om het platform om die manier en voor dat project te gebruiken).
Bij grotere projecten en grotere dependencies worden die vaak zelf gehost en met periodieke pulls geupdate (na tests).
Ik denk dat een security issue genoeg reden is om het te laten breken. Als ik een dependency heb op een encryptie library en daarin word een bug gevonden wil ik juist dat mijn build kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
Ealanrian schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:29:
[...]

Ik denk dat een security issue genoeg reden is om het te laten breken. Als ik een dependency heb op een encryptie library en daarin word een bug gevonden wil ik juist dat mijn build kapot gaat.
Mjah .. dan wil ik ook gelijk dependencies met een stable tree met alleen security fixes .. maarja dat gaat met al dat klein bier ook niet werken. Kortom liever een paar grote dependencies met een stable tree en security announcements.

Hmm misschien Marianne Thieme eens mailen ... of er niet een wet moet komen tegen groepsverkrachtenden merels .. haar afdeling lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anyway.... Over-engineering time!

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
function leftpad (str, len, ch)
{
    if (!ch && ch !== 0)
        ch = ' ';
    else
        ch = String(ch);

var pad = "";
    for (var i = 1; i <= len; i *= 2)
    {
        if (len & i)
            pad += ch;
        pad += pad;
    }

return pad + str;
}

In de common case waarbij je pad met '0' of ' ' en een lengte minder dan n, zou je natuurlijk een constante string van lengte n kunnen gebruiken icm substr.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
function leftpad (str, len, ch)
{
    if (!ch && ch !== 0)
        ch = ' ';
    else
        ch = String(ch);

if (len > 0 && len < 20)
    {
        if (ch == ' ')
            return "                    ".substr(-len) + str;
        if (ch == '0')
            return "00000000000000000000".substr(-len) + str;
    }

var pad = "";
    for (var i = 1; i <= len; i *= 2)
    {
        if (len & i)
            pad += ch;
        pad += pad;
    }

return pad + str;
}

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 24-03-2016 11:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Die e-mail correspondentie is wel aardig om te lezen... vooral de initiele benadering:
We don’t mean to be a dick about it, but it’s a registered Trademark in most countries around the world and if you actually release an open source project called kik, our trademark lawyers are going to be banging on your door and taking down your accounts and stuff like that — and we’d have no choice but to do all that because you have to enforce trademarks or you lose them.
Ik wil geen l*l zijn.... en dan zich vervolgens alsnog als een totale eikel gedragen... hij had met een subtielere benadering wellicht meer bereikt.

En dan ook nog het volgende durven te zeggen intern:
OK, so it doesn’t seem to be possible to resolve this amicably. Can you guys help?
edit: lol en dan ook nog het volgende terug te durven communiceren:
We’re really trying to be reasonable about this to see if we can work it out on a friendly basis. I don’t know why you think that makes us a dick.

[ Voor 9% gewijzigd door Laurens-R op 24-03-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Kik-the-Corp wint niet echt veel browniepoints daar. :F

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Weekend!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Loop je niet een dag voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:41
Laurens-R schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:57:
[...]
Die e-mail correspondentie is wel aardig om te lezen... vooral de initiele benadering:
[...]Ik wil geen l*l zijn.... en dan zich vervolgens alsnog als een totale eikel gedragen... hij had met een subtielere benadering wellicht meer bereikt.[...]
Dit was niet de initiele benadering. Die was zo:
Azer: We’re reaching out to you as we’d very much like to use our name “kik” for an important package that we are going to release soon. Unfortunately, your use of kik (and kik-starter) mean that we can’t and our users will be confused and/or unable to find our package.

Can we get you to rename your kik package?

Bob Stratton
kik Interactive
Ik lees het toch een stukje anders. Hij geeft daar niets anders aan dan de feiten. Als er een opensource project van wordt uitgebracht, dan zullen hun advocaten er wel achter moeten aangaan. Daar is gewoon niets aan te doen. Ze hadden het wellicht anders kunnen verwoorden, maar het Kik heeft daar wel een punt. Een argument die ze aangeven bij Azer, omdat zijn initiële reactie "nee" is.

Azer aan de andere kant reageert ook echt enorm, enorm overdreven. Blijkbaar heeft hij problemen met corporaties en denk hij dat die Bob een advocaat is van zo'n "evil corporation". Dat schiet ook niet echt op.
Overigens vind ik het argument van Azer later ook niet echt sterk:
[...]So you’ll let these corporate lawyers register whatever name they want ? Noone is looking for a Kik package because they don’t have one.[...]
Die is er inderdaad nog niet. Maar dat die gaan ze wel uitbrengen. Als YouTube een package uitbrengt zoek je ook eerst op YouTube, zelfde voor een heleboel andere bedrijven die een enkel product hebben. Kik is daar één van en de kans ik groot dat je eerst zoek op de naam van het product (welke ook nog eens hetzelfde is als die van het bedrijf) en dan kom je dus bij de verkeerde uit. Ik snap de wens van Kik dan ook wel.

Hoe dan ook is dit hele verhaal een goed voorbeeld van onkunde, onwil en enorme miscommunicatie. En een grote dosis "overkomen als een enorme eikel" (door beide partijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, ik heb een 4-daags weekend. Goede Vrijdag is hier een statday, net als de paasdagen. Dus ik heb een heel lang weekend :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Goede Vrijdag is pas een goede vrijdag als het een vrije dag is B-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:18:
[...]

... *snip* ...
Hoe dan ook is dit hele verhaal een goed voorbeeld van onkunde, onwil en enorme miscommunicatie. En een grote dosis "overkomen als een enorme eikel" (door beide partijen).
Eens... maar zelfs al was de initiele benadering beleefd, als ik een tweede respons zou terug sturen in het kader van "Even goede vrienden, maar ik stuur een leger advocaten op je af als je x,y,z niet doet" is dat gewoon enorm kneuzig in het kader van communicatie. Deze vorm van communicatie kan zelfs tegen je werken in een rechtzaal. Vooral het stuk waar het persoonlijk word gemaakt ("we gaan thuis bij je deur aankloppen") is gewoon ronduit slecht en heel stom, want rechters houden niet van dreigementen en houden rekening met het feit dat een enkeling altijd "outnumbered' is in een rechtzaak tegen een groot bedrijf.

Deze kerel had gewoon nooit deze communicatie op deze manier moeten voeren, los van juridisch terecht of niet (want ik snap het trademark verhaal ook wel), ze hebben de imagoschade alleen maar erger gemaakt voor zich zelf in de community. (lees de comments maar onder het blogstuk... die zijn bepaald niet mals).

Als bedrijf kan je jezelf ook afvragen: wat win ik met het opjagen van een individueel open source developer en wat levert het op? In dit geval vooral een hoop herrie en image schade.... ook al staan ze juridisch in hun recht.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurens-R op 24-03-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En ik weet niet hoe NPM met dependency-versies en semantic versioning omgaat (ik las hierboven al iets over patch-versies, dus x.y.2 wordt geacht compatibel te zijn met x.y.1), maar wat als package "kik <= a.b.c" verwijst naar een oude library, en "kik >= x.y.z" naar een totaal andere library, wat valt er dan allemaal om?

Hoe moeilijk was het geweest voor Kik om "kik-lib" aan te maken of een andere creatieve naam te bedenken?

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 24-03-2016 12:34 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:18:
[...]
Ik lees het toch een stukje anders. Hij geeft daar niets anders aan dan de feiten. Als er een opensource project van wordt uitgebracht, dan zullen hun advocaten er wel achter moeten aangaan. Daar is gewoon niets aan te doen.
Dat wordt in de reacties daaronder nogal onderuit gehaald.

(Zelf ben ik benieuwd of het trademark ook daadwerkelijk 'Kik' omvat, en niet slechts 'Kik interactive' en 'Kik messenger' aangezien dat de officiele namen zijn zo te zien. Kik is als term zo algemeen dat er nogal wat prior use is. Het is bovendien een gewoon woord, zowel in het Nederlands als blijkbaar in het Hongaars. Dan kun je het misschien nog wel claimen binnen een bepaald domein, bv messengers, maar niet over het gehele internet. Zoals je ook Foo en FooBar vermoedelijk niet kunt trademarken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nee, die Azer maakt vrienden. Niet de eerste developer met de sociale vaardigheden van een stoeptegel (ik moet denken aan Torvalds, of die gast Ben Noordhuis van node.js die de gevoeligheid van dat genderissue totaal niet aanvoelde).

Stratton communiceerde wat onhandig maar Azer is gewoon een botte lul.

[ Voor 3% gewijzigd door kenneth op 24-03-2016 12:42 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Hmm, ik geloof dat Azer op het moment meer vrienden maakt dan Kik-the-Corp.

(Mag ik trouwens nog even melden dat de UX van medium.com echt beroerd is - infiniscroll, en als je op een link wilt klikken in een post van iemand, zelfs met ctrl-click, ga je niet naar die pagina (stel je voor) maar kom je op het bericht uit dat je al gelezen had maar dan als aparte pagina. Waar je nog steeds niet op de link kunt klikken. Ga je dan terug naar de vorige pagina, dan begin je weer bovenaan... ;( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

incaz schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:46:
Hmm, ik geloof dat Azer op het moment meer vrienden maakt dan Kik-the-Corp.

(Mag ik trouwens nog even melden dat de UX van medium.com echt beroerd is - infiniscroll, en als je op een link wilt klikken in een post van iemand, zelfs met ctrl-click, ga je niet naar die pagina (stel je voor) maar kom je op het bericht uit dat je al gelezen had maar dan als aparte pagina. Waar je nog steeds niet op de link kunt klikken. Ga je dan terug naar de vorige pagina, dan begin je weer bovenaan... ;( )
Welkom op Web 3.0, waar zelfs je tabs en scrollwiel niet meer van jou zijn.

Ik kwam pas deze sites tegen: fullPage.js, en Apple Mac Pro (die laatste volgens mij zelfs hier in het topic). Ver-schrik-ke-lijk om doorheen te scrollen.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 24-03-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
incaz schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:46:
Hmm, ik geloof dat Azer op het moment meer vrienden maakt dan Kik-the-Corp. [...]
Tja, bashen op bedrijven is dan ook sociaal een stuk geaccepteerder dan op een bijdrager aan "de community".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Dit vind ik nou een interessanter verhaal over de bigger issues: http://cryto.net/~joepie9...n-npm-gate-one-day-later/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:50:
[...]

Tja, bashen op bedrijven is dan ook sociaal een stuk geaccepteerder dan op een bijdrager aan "de community".
Het gaat hier om een rechtenkwestie. Vecht dat dan in de juiste kanalen uit. Zoals ik eerder als eens over dit onderwerp had vermeld is het maar discutabel op Kik daadwerkelijk alleenrecht heeft op de naam 'kik' binnen bijvoorbeeld NPM.

Het punt is dat hij alsnog de naam kik voert..

Ik word ook constant lastiggevallen door bedrijven, personen en 'rechtspersonen' omtrent wat domeinnamen die ik heb. Ik reageer daar ook niet boeiend op. Als ze concreet iets willen dan zie ik de dagvaarding wel tegemoet. Elke keer die dreigementen.. ik lach me kapot.
Op het moment dat ik een 'fuck you' geef, wat mijn recht is, dan verwacht ik niet dat bijvoorbeeld mijn hoster opeens mijn domeinnaam weggeeft aan zo'n persoon die bij mij bot ving.

Dat is gewoon krom, dom en helemaal niet hun zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

CodeCaster schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:47:
[...]

Welkom op Web 3.0, waar zelfs je tabs en scrollwiel niet meer van jou zijn.

Ik kwam pas deze sites tegen: fullPage.js, en Apple Mac Pro (die laatste volgens mij zelfs hier in het topic). Ver-schrik-ke-lijk om doorheen te scrollen.
Op die Apple site word ik gewoon misselijk. De helft gaan omhoog en de andere helft gaat omlaag ofzo.

Bij die andere begeef je dus eigenlijk op een groot veld. Je kan pagina's naar boven/beneden scrollen, maar ook vanuit die pagina's weer pagina's naar links/rechts.
Erg handig hoor! Minimap in de hoek en klaar 8)7

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ZaZ schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:13:
[...]

Op die Apple site word ik gewoon misselijk. De helft gaan omhoog en de andere helft gaat omlaag ofzo.

Bij die andere begeef je dus eigenlijk op een groot veld. Je kan pagina's naar boven/beneden scrollen, maar ook vanuit die pagina's weer pagina's naar links/rechts.
Erg handig hoor! Minimap in de hoek en klaar 8)7
In Chrome op Windows werkt het helemaal niet, totdat je scroll-klikt en ineens op bolletje drie belandt, en dan nog werkt het niet. Blijkbaar mag je pas scrollen als de animatie van die "pagina" is afgespeeld.

Op die fullPage.js-"pagina" waarbij je horizontaal kunt scrollen, zou ik verwachten dat dat met een scroll-klik en veeg naar links of rechts ook zou werken, maar een scroll-klik brengt je weer een pagina omhoog of omlaag, net hoe hoog op de pagina je klikt.

Het is gewoon volledig retarded om webpagina's, en dan zeker iets fundamenteels als verticaal scrollen, zo te vernachelen.

Mijn grootste probleem met deze aanpak is nog wel het ontbreken van een functionele, door de browser gerenderde scrollbalk.

Leuk voor een tech-demo, maar onbruikbaar voor een echte webapplicatie.

[ Voor 45% gewijzigd door CodeCaster op 24-03-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Douweegbertje schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:08:
[...] Het gaat hier om een rechtenkwestie. Vecht dat dan in de juiste kanalen uit. Zoals ik eerder als eens over dit onderwerp had vermeld is het maar discutabel op Kik daadwerkelijk alleenrecht heeft op de naam 'kik' binnen bijvoorbeeld NPM. [...]
Dat is het punt verder ook niet. Ze hebben daar redelijk netjes om gevraagd. Ze zijn pas begonnen met "legal issues" erbij halen toen hij impliceerde bezig te zijn een opensource-project op te starten. Dus meer dan alleen een package, maar echt de naam voeren.
Dat NPM hier fout zit is overigens duidelijk. De vraag is meer of Kik dit netjes heeft afgehandeld (niet echt) en of die ontwikkelaar niet ook een deel van de schuld op zich moet nemen. Dat laatste vind ik van wel. Er is een verschil tussen "nee" zeggen of negeren als ze door blijven gaan en zo reageren zoals hij deed. Dat waren namelijk echt ongelooflijke onbeschofte reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Dat is het punt verder ook niet. Ze hebben daar redelijk netjes om gevraagd. Ze zijn pas begonnen met "legal issues" erbij halen toen hij impliceerde bezig te zijn een opensource-project op te starten. Dus meer dan alleen een package, maar echt de naam voeren.
Dat NPM hier fout zit is overigens duidelijk. De vraag is meer of Kik dit netjes heeft afgehandeld (niet echt) en of die ontwikkelaar niet ook een deel van de schuld op zich moet nemen. Dat laatste vind ik van wel. Er is een verschil tussen "nee" zeggen of negeren als ze door blijven gaan en zo reageren zoals hij deed. Dat waren namelijk echt ongelooflijke onbeschofte reacties.
1: Netjes gevraagd
2: Netjes nee gezegd

en toen bam 3:
our trademark lawyers are going to be banging on your door and taking down your accounts and stuff like that
Dus ja, ik snap de programmeur wel hoor. Fuck off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[20:34] <TheEmpath> Hey guys, I've created a package that converts characters into yellow/gold N'ko, a modern unifier of the Manding languages spoken by mansas throughout medieval North Africa. You can try it out with npm install goldmansachs
:D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:21:
en of die ontwikkelaar niet ook een deel van de schuld op zich moet nemen.
Welke schuld dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:52:
[...]
"Fuck you" is nou niet echt een fatsoenlijk antwoord op een mail. Zelfs als daarin wordt gedreigd met advocaten (wat ik nog steeds anders lees overigens). "bunch of corporate dicks" uit een latere mail schiet ook niet echt op. Als je dingen uit de hand wil laten lopen dan is schelden zeker een goede manier.
Bij Kik hadden ze beter niet kunnen beginnen over advocaten. Die kunnen zich prima zelf introduceren indien het nodig is. En het woord advocaat laten vallen bij een verzoek komt ook best dreigend over inderdaad. Vooral als je niet helemaal goed leest wat er staat (of het zo vijandig mogelijk wilt lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
.oisyn schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Standing between 3. ???? en 4. Profit! in het businessmodel van Kik denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:01:
[...]

"Fuck you" is nou niet echt een fatsoenlijk antwoord op een mail. Zelfs als daarin wordt gedreigd met advocaten (wat ik nog steeds anders lees overigens). "bunch of corporate dicks" uit een latere mail schiet ook niet echt op. Als je dingen uit de hand wil laten lopen dan is schelden zeker een goede manier.
Allemaal goed en wel, maar dit is geen antwoord op mijn vraag. Je hebt het over "de schuld", wat bedoel je daarmee? Dat het internet kapot ging? Dat het serieuze issues bij NPM blootlegde? Je gewoon schuldig maken aan grof taalgebruik is nou niet echt bepaald de serieuze issue hier.

En je kunt lezen hoe je het wilt, maar je kunt er niet omheen dat "lawyers come knocking on your door and taking your accounts and stuff" (geparafraseerd) gewoonweg een dom dreigement is. Je kunt stellen dat Kik hun naam wel móet verdedigen (wat ik betwijfel, zie oa de blog gelinkt door incaz), maar dan moet je dat toch wel behoorlijk anders verwoorden.

Kik doet net alsof het een verzoek was, maar eigenlijk was het in eerste instantie gewoon een vriendelijk verwoorde opdracht, want het was wel duidelijk dat ze een "nee" niet gingen accepteren.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 24-03-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Die knakker van Kik heeft het niet erg handig gespeeld. Hij probeert duidelijk om het amicaal te houden, maar vergeet dat je bij platte tekst gewoon niet kunt zien hoe iemand iets bedoelt. Ik denk dat één simpele ;-) aan het einde van de zin waarin hij advocaten noemt al veel had gescheeld.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:12:
[...]
Allemaal goed en wel, maar dit is geen antwoord op mijn vraag. Je hebt het over "de schuld", wat bedoel je daarmee? Dat het internet kapot ging? [...]
Dat ja. Als maintainer van een package weet je wel ongeveer welke andere packages er gebruik van maken. Hij had dus kunnen weten dat dit problemen zou opleveren en toch heeft hij het gedaan. Het komt op mij over alsof hij moedwillig NPM zo hard mogelijk wilde raken en totaal niet boeide hoeveel anderen die daar bij meenam.
Dat NPM hier een idiote blunder heeft gemaakt is duidelijk. Ik vraag me overigens ook af of NPM de package wel had mogen terugzetten. Laat de licentie van die package dat toe?
[...]
Kik doet net alsof het een verzoek was, maar eigenlijk was het in eerste instantie gewoon een vriendelijk verwoorde opdracht, want het was wel duidelijk dat ze een "nee" niet gingen accepteren.
Dan nog kan je het gewoon negeren. Pas als de advocaat langskomt moet je er iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Alex) schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:29:
Die knakker van Kik heeft het niet erg handig gespeeld. Hij probeert duidelijk om het amicaal te houden, maar vergeet dat je bij platte tekst gewoon niet kunt zien hoe iemand iets bedoelt. Ik denk dat één simpele ;-) aan het einde van de zin waarin hij advocaten noemt al veel had gescheeld.
Volgens mij is een dreigement 'als je niet meewerkt moeten we er advocaten bijhalen die je accounts afpakken' ook met knipoog gewoon een dreigement. Ik kan daar niets amicaals in zien, en ik denk ook niet dat het verkeerd is overgekomen (dat klinkt erg als het befaamde ING'tje)

Het was gewoon geen vriendelijk verzoek, maar een eis met dreigementen. Hoeveel emoticons je daar ook op plakt, het blijft een dreigement. Het is niet de vorm die weerstand oproept, maar de kern: 'jij moet ons kik-package geven of anders...'

(Oh, enne, in dat verhaal van medium.com staat zelfs ergens dat het Trademark pas is aangevraagd september 2015 en toegekend 4 dagen voor Kik-the-corp aanklopte bij Azer.
https://medium.com/@markh...l-12f99c67c2ef#.8vfe5rycw Ik weet niet of dat te controleren is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Elke dreigement waar naar een advocaat wordt gerefereerd met je serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:22
incaz schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:56:
[...]
(Oh, enne, in dat verhaal van medium.com staat zelfs ergens dat het Trademark pas is aangevraagd september 2015 en toegekend 4 dagen voor Kik-the-corp aanklopte bij Azer.
https://medium.com/@markh...l-12f99c67c2ef#.8vfe5rycw Ik weet niet of dat te controleren is.)
In hoeverre is dat relevant? Ik vermoed niet dat Azer eerst heeft gekeken of er een trademark op stond. En zowiezo had hij kunnen bedenken dat de heren en dames van Kik er misschien een probleem mee gingen hebben als hij zijn project Kik noemt.

Niet dat ik de actie van Kik wil goedkeuren, maar Azer komt voor mij ook als een enorme drol uit het verhaal. Eerst een verdoken fuck you naar Kik (sorry, ik heb mijn project dezelfde naam gegeven als jullie bedrijf, maar zoek het lekker zelf uit), en na het dreigement een letterlijke. Wat verwacht je dan, dat het daarbij gaat blijven?

NPM heeft vervolgens zichzelf in de voet geschoten door zonder enig verweer aan Kik toe te geven. En aangetoond dat het een groot Mikado spel is waar je best niet het verkeerde stokje wegneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:43
alienfruit schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:14:
Ik dreig bij de eerstvolgende reclame met Bram Moszkowicz mijn maaginhoud te legen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Giesber schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:16:
[...]

In hoeverre is dat relevant? ...
Juridisch niet zo denk ik. Maar het oogt (in mijn optiek) wel alsof ze gewacht hebben op de toekenning van het trademark en toen 'ineens' er een probleem van maakte... klinkt een beetje oppertuun en niet chique. Als dit ze echt technisch dwars zat (want volgens hun ging het simpelweg om een naam in de package repository en angst voor dat mensen het verschil niet zullen snappen, trok in de post een vergelijking met een 1 of ander JS library die hetzelfde was overkomen, etc) hadden ze het ook over een andere samenwerkende boeg kunnen gooien.... maar ze kozen er specifiek voor om hem te benaderen in het kader van het trademark.

Natuurlijk is dit pure speculatie van mijn kant... maar gevoelsmatig geeft het me een vreemd onderbuikgevoel (en dat heeft niets met m'n onlangs verwijderde blinde darm te maken :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Laurens-R op 24-03-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:29:
[...]

Dat ja. Als maintainer van een package weet je wel ongeveer welke andere packages er gebruik van maken. Hij had dus kunnen weten dat dit problemen zou opleveren en toch heeft hij het gedaan.
Dat is zijn goed recht, toch? Als hij het niet eens is met het rijlen en zeilen van het distributieplatform waarop hij zijn software verspreidt (en serieus, een platform dat volledig uit eigen beweging de ownership van een package transferred zonder ook maar enige legalese... |:(), dan mag hij dat er toch vanaf halen? Dat de boel dan omvalt lijkt me meer een probleem van NPM dan van Azer. En ik vraag me serieus af of hij zelf de repercussies wist van zijn acties. Veel van de issues die nu bekend zijn zijn juist bij deze actie pas boven water komen drijven.
Dan nog kan je het gewoon negeren. Pas als de advocaat langskomt moet je er iets mee doen.
Die opmerking mag je dus aan NPM richten. De "fuck you" van Azer verandert compleet niets in deze zaak.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 24-03-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

incaz schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:56:
Ik weet niet of dat te controleren is.
Tuurlijk: http://tmsearch.uspto.gov...doc&state=4807:g5lljp.2.1
Ger schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:27:
Ik dreig bij de eerstvolgende reclame met Bram Moszkowicz mijn maaginhoud te legen.
Moszkowicz is geen advocaat ;)
Laurens-R schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:28:
Maar het oogt (in mijn optiek) wel alsof ze gewacht hebben op de toekenning van het trademark en toen 'ineens' er een probleem van maakte... klinkt een beetje oppertuun en niet chique.
Een trademark verdedigen zonder dat het toegekend is komt niet zo geloofwaardig over.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:32:
[...]
Dat is zijn goed recht, toch?[...]
[...]en serieus, een platform dat volledig uit eigen beweging de ownership van een package transferred zonder ook maar enige legalese... |:()[...]
Vraag me ook af of dat zomaar kan, maar ok.
[...] En ik vraag me serieus af of hij zelf de repercussies wist van zijn acties. Veel van de issues die nu bekend zijn zijn juist bij deze actie pas boven water komen drijven.[...]
Welke issues? Dat packages dependen op anderen en dat deze dus niet meer correct binnen worden gehaald als de package er niet meer is? Had je deze shitstorm nodig om in te zien dat dat een issue is?
De andere issues zijn allemaal ook niet echt ok, maar waren niet meteen een groot probleem voor honderden zo niet duizenden mensen wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

alienfruit schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:14:
Waarom zou je dat serieus moeten nemen?
Ik stik van de e-mails en telefoons waar met advocaten en rechtszaken is gedreigd. Mijn count is nog steeds 0 als het gaat om daadwerkelijke rechtszaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:40:
Vraag me ook af of dat zomaar kan, maar ok.
Je vraag is of het mag. Dat het zomaar "kan" is wel duidelijk geworden in deze zaak ;)
Welke issues? Dat packages dependen op anderen en dat deze dus niet meer correct binnen worden gehaald als de package er niet meer is?
NPM kan oude packages ook gewoon locken ipv compleet weghalen. Het is OSS, rechtentechnisch is het niet zo'n probleem dat NPM blijft publiceren. Het feit dat dit kan maakt het hele systeem zo stabiel als een kaartenhuis. En dan hebben we het idd nog niet eens over de security issues van het opnieuw kunnen publiceren van een package met dezelfde naam door een andere user.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 24-03-2016 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gelukkig zijn er inmiddels alternatieven, bijvoorbeeld dependencies via Twitter (tenminste geen edit optie), of as a service. :7

En hoewel satirisch, zijn ze misschien niet heel veel minder betrouwbaar dan wat NPM nu heeft laten zien. :+ De mate waarin iets onbetrouwbaar is maakt ook niet echt uit, onvoldoende is onvoldoende. :P
/troll

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Voutloos schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:16:
Gelukkig zijn er inmiddels alternatieven, bijvoorbeeld dependencies via Twitter (tenminste geen edit optie), of as a service. :7

En hoewel satirisch, zijn ze misschien niet heel veel minder betrouwbaar dan wat NPM nu heeft laten zien. :+ De mate waarin iets onbetrouwbaar is maakt ook niet echt uit, onvoldoende is onvoldoende. :P
/troll
:D _O-

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Voutloos schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:16:

/troll
Haha geniaal! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:08
Bah Entity framework die modulaire queries niet fijn vind. Linq to Entities vind het allemaal prima, maar als ik het waag om met EF hetzelfde uit te voeren dan gaat gewoon alles stuk. Om te huilen :/
Misschien is dit een verkapte rant van wie weet wat hierin de alternatieven zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
Haha.
And Tay — being essentially a robot parrot with an internet connection
Dan vraag je er ook om ja >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo. 4 dagen weekend *O*

En ow ja. Twitter als javascript library:
https://gist.github.com/rauchg/5b032c2c2166e4e36713

[ Voor 68% gewijzigd door Firesphere op 24-03-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
6 posts boven je linkte Voutloos die al ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Ik moet helaas nog werken... alhoewel het een rustig dagje lijkt te worden.

Het offshore team in India zou gisteren en vandaag gewoon doorwerken (inclusief bevestiging) ondanks de nationale vrije dag die ze daar nu hebben. Want hij was toch niet zooo nationaal ofzo. Natuurlijk is er nu niemand van het team online.

Dat word dinsdag weer wat mensen op het matje roepen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 16:37
[Project Manager]
"
Hey Styxxy,
Ik ga je een e-mail sturen met de vraag of je in de loop van volgende week een inschatting kan maken voor bepaalde work items.
"

Really? Moet die mij daarvoor storen... :F |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Kortom ik wil dat je het alvast ongevraagd uitwerkt .. zodat als ik de vraag ga stellen .. ik gelijk antwoord krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Styxxy schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:50:
[Project Manager]
"
Hey Styxxy,
Ik ga je een e-mail sturen met de vraag of je in de loop van volgende week een inschatting kan maken voor bepaalde work items.
"

Really? Moet die mij daarvoor storen... :F |:(
Hey, so I just sent you an email about that thing.

Ik probeer een Auditfile te genereren in Dynamics NAV. Na minutenlang nadenken staat de progress bar op 100%. Vervolgens de melding 'Btw-nummer van klant 12345 mag niet langer zijn dan 15 tekens.'

Ten eerste, als dat niet mag, waarom mocht het wel ingevoerd worden? Ten tweede, een blik in de database leert me dat dit geldt voor vijftig klanten. Waarom meld je het niet voor alle vijftig tegelijk?

|:(

[ Voor 31% gewijzigd door kenneth op 25-03-2016 11:53 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[ Voor 99% gewijzigd door kenneth op 25-03-2016 11:53 . Reden: oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
kenneth schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:11:
[...]
Ik probeer een Auditfile te genereren in Dynamics NAV. Na minutenlang nadenken staat de progress bar op 100%. Vervolgens de melding 'Btw-nummer van klant 12345 mag niet langer zijn dan 15 tekens.'

Ten eerste, als dat niet mag, waarom mocht het wel ingevoerd worden? Ten tweede, een blik in de database leert me dat dit geldt voor vijftig klanten. Waarom meld je het niet voor alle vijftig tegelijk?

Merk van Microsoft Dynamics NAV dat als er een foutmelding wordt gegeneerd dat er per item gekeken wordt. Heeft denk ik te maken hoe de VALIDATE geprogrammeerd is binnen NAV.

Ik heb wel op het werk meerdere .NET addins geschreven die dit oplossen, maar of het in C/AL opgelost kan worden weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
BTW nummers .. altijd fijn als je die in webformulieren moet gaan invullen bij gebrek aan standaard formaat en vaak geen voorbeeld.

joepie .. nodejs en npm nodig ... tijd voor een feestje -O-

[ Voor 19% gewijzigd door gekkie op 25-03-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow fuck. BTW nummers... belastingaanslag in proberen te vullen, poging 3001. :X

Kut DigiD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
kenneth schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:11:
[...]

Hey, so I just sent you an email about that thing.

Doet mij denken aan waar ik mee bezig ben.
In onze nieuwe release zijn de backend validaties aangescherpt. En nu komen er tig bugs binnen.
Batches die niet meer werken, opslaan dat niet meer werkt. Uiteindelijk blijkt dit te komen door een ander (intern) systeem dat ons data aanlevert, maar dus niet altijd geldige data aanlevert en door bestaande data.
Kortom: die validaties moeten er nu weer uit.
Misschien in 2017...

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:19
Die hangt uitgeprint aan mijn deur. Kwestie van minder gestoord te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Disagree completely.

De flow bestaat eigenlijk helemaal niet zo als het vaak wordt gebruikt. Het is een excuus.

Probeer eens alles weg te gooien en vanaf 0 opnieuw hetzelfde te bouwen, zonder je af te zonderen.
Je bent waarschijnlijk sneller.

De "flow" werkt alleen voor repetieve taken. Als je ergens over nadenkt, of een oplossing zoekt, ben je echt niet je hele gedachtengang kwijt als je gestoord wordt. Je schakelt gewoon terug.
/ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Firesphere schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:28:
De flow bestaat eigenlijk helemaal niet zo als het vaak wordt gebruikt. Het is een excuus.
Misschien als het je eigen code is, waarvan de logica je nog goed voor de geest staat.

Als je een jou (gedeeltelijk) onbekend programma aan het debuggen bent, of wanneer je multithreading-issues aan het troubleshooten bent, kan één verstoring zomaar een half uur werk kosten voor je mentaal weer op hetzelfde punt bent.

Je moet de mentale stacktrace weer opnieuw opbouwen, en dat kost gewoon tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 25-03-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CodeCaster schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:30:
[...]

Misschien als het je eigen code is, waarvan de logica je nog goed voor de geest staat.

Als je een jou (gedeeltelijk) onbekend programma aan het debuggen bent, of wanneer je multithreading-issues aan het troubleshooten bent, kan één verstoring zomaar een half uur werk kosten voor je mentaal weer op hetzelfde punt bent.
In mijn ervaring, valt het eigenlijk best mee.

Ik was altijd een groot voorstander van "let them work". Maar eigenlijk... ligt de waarheid een stuk genuanceerder.

L4! KiwiSaver account!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

CodeCaster schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:30:
[...]

Dit heb ik inderdaad ook.
Meestal heb ik wel iets meer afleiding nodig dan één zin, maar iets waarbij ik ook even moet nadenken. Na de 1-2 minuten ga ik verder waar ik was. Op dat moment heb ik het gevoel: "Ok.. waar de fuck was ik nou mee bezig?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Firesphere schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:32:
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om dit een "kijk eens hoe slim ik ben" versus "kijk eens hoe moeilijk mijn werk is"-discussie te laten worden, waar het nu wel op begint te lijken.

Zullen we het erop houden dat niet iedereens geheugen en gedachtengang hetzelfde werkt? :)

[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 25-03-2016 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CodeCaster schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om dit een "kijk eens hoe slim ik ben" versus "kijk eens hoe moeilijk mijn werk is"-discussie te laten worden, waar het nu wel op begint te lijken.

Zullen we het erop houden dat niet iedereens geheugen en gedachtengang hetzelfde werkt? :)
Prima. Dat was namelijk ook de reden dat ik het stukje "in mijn ervaring" had toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 16:37
Firesphere schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:32:
[...]
Op zich valt het mee, maar mijn PM heeft er een eindje van weg om de 5 minuten te storen... Zeker wanneer hij "opvolging" aan het doen is. Dan wordt het best irritant en *weg* is de concentratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
CodeCaster schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:32:
[...]
Geheugen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, die grijze massa waarin je voor korte dan wel lange termijn dingen kunt opslaan, weet je wel? Of ben je dat vergeten?

Zo'n ding met gaatjes.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 25-03-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Douweegbertje schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Dit heb ik inderdaad ook.
Meestal heb ik wel iets meer afleiding nodig dan één zin, maar iets waarbij ik ook even moet nadenken. Na de 1-2 minuten ga ik verder waar ik was. Op dat moment heb ik het gevoel: "Ok.. waar de fuck was ik nou mee bezig?"
Heel herkenbaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

When Jennifer Null tries to buy a plane ticket, she gets an error message on most websites. The site will say she has left the surname field blank and ask her to try again.
[...]

Now and again, system administrators have to try and fix the problem for people who are actually named “Null” – but the issue is rare and sometimes surprisingly difficult to solve.
Ik ben wel erg benieuwd naar het surprisingly difficult. Een literal met dezelfde content als een keyword, so what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

kenneth schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:36:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd naar het surprisingly difficult. Een literal met dezelfde content als een keyword, so what?
Inderdaad. Op het moment dat je applicatie op zijn bek gaat middels een 'null' als input, dan heb je wel grotere problemen want dan parse je user input zonder dit te sanitizen. 8)7

Het is pardon my french gewoon een fucking string. Al staat daar "rm -rf /" in, dan ga je dat toch ook niet letterlijk parsen..

En toepasselijk:

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/exploits_of_a_mom.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan is deze ook wel toepasselijk: http://www.kalzumeus.com/...mers-believe-about-names/

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]

Zal little bobby tables ook wel werken aldaar.
Ah de koffieboer was me voor :+

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 25-03-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]

Er staat daarvoor ook "is rare and sometimes" oftewel
Laten we wat slims neerzetten zodat het lijkt alsof het heel complex is, maar eigenlijk heb ik maar 1x gehoord dat het heel complex was vanwege een datacenter wat per ongeluk werd uitgezet
:P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
Douweegbertje schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:42:
[...]

Inderdaad. Op het moment dat je applicatie op zijn bek gaat middels een 'null' als input, dan heb je wel grotere problemen want dan parse je user input zonder dit te sanitizen. 8)7

Het is pardon my french gewoon een fucking string. Al staat daar "rm -rf /" in, dan ga je dat toch ook niet letterlijk parsen..

En toepasselijk:

[afbeelding]
En zoals gewoonte weer zonder de title/alt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zonder alt lijkt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
[...]

Ik ook...
Misschien dat als de media al die flutverhaaltjes niet zouden geloven en kritiekloos opschrijven, dat er dan ook werkelijk wat motivatie zou zijn om kwaliteit te eisen. Zie ook het verhaal over het verplichten van https voor formulieren waar je het BSN in verwerkt... dat is niet meer iets dat nog als hogere magie hoeft te worden gezien, dat mag je nu echt gewoon eisen van professionele software-aanbieders. En als ze een kletsverhaal ophangen over hoe moeilijk dat is, dan moeten de klanten weten dat dat komt omdat de IT hun werk niet goed doet, ipv dat hun eisen onredelijk zijn.

Overigens:
“Every couple of years computer systems are upgraded or changed and they’re tested with a variety of data – names that are well represented in society,” explains programmer Patrick McKenzie.
Upgraded every couple of years? Zou het? Dan hadden ze dit in de tussentijd ook wel even kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister
  • Laatst online: 15-02-2022
[...]

Dat surprisingly difficult is klikbaar en linkt naar de volgende Stack Overflow pagina:
How do I correctly pass the string “Null” (an employee's proper surname) to a SOAP web service from ActionScript 3?

Blijkbaar is het een bug in Flex die toch niet zo simpel is op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

azerty schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:49:
[...]

En zoals gewoonte weer zonder de title/alt |:(
Je kent me toch.
Op het moment dat hij het niet netjes aanbied ga ik geen moeite nemen :+ Ik ben lui remember.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:08
Douweegbertje schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:42:
[...]

En toepasselijk:

[afbeelding]
Maakt mij wel nieuwsgierig hoe ze input verwerken dan. Ik kon het niet laten om even snel een testje in elkaar te rammen en krijg het niet voor elkaar de input validatie in de soep te laten lopen met als input "null".

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<form action="#" method="POST">

<input type="text" name="bla" />
<input type="submit" name="submit" value="submit"/>
</form>
<?php

if(isset($_POST['submit'])) {

if($_POST['bla'] == null) {
    echo("is null");
  } else {
    echo("niet null");
  }

}

Input als 'null' levert als output gewoon "niet null" op hier. Ik kan niets bedenken wat als input "Null" input validatie fout zou kunnen laten lopen.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

WernerL schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 23:29:
[...]

Maakt mij wel nieuwsgierig hoe ze input verwerken dan. Ik kon het niet laten om even snel een testje in elkaar te rammen en krijg het niet voor elkaar de input validatie in de soep te laten lopen met als input "null".

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<form action="#" method="POST">

<input type="text" name="bla" />
<input type="submit" name="submit" value="submit"/>
</form>
<?php

if(isset($_POST['submit'])) {

if($_POST['bla'] == null) {
    echo("is null");
  } else {
    echo("niet null");
  }

}

Input als 'null' levert als output gewoon "niet null" op hier. Ik kan niets bedenken wat als input "Null" input validatie fout zou kunnen laten lopen.
Dat staat hier uitgelegd: http://stackoverflow.com/...es-proper-surname-to-a-so

Paar reacties terug gepost.

En om antwoord te geven: dat gaat niet normaal lukken in PHP met forms. Input van een form is altijd een string. Tenzij je echt funky shit gaat doen zoals

PHP:
1
2
3
4
<?php
$foo = "if(".$_POST['mytext']." == null){ echo 'is null'}";
eval($foo);
?>

Geen idee of het werkt, maar ik gok het wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op zondag 27 maart 2016 @ 01:33:
[...]

En om antwoord te geven: dat gaat niet normaal lukken in PHP met forms. Input van een form is altijd een string. Tenzij je echt funky shit gaat doen zoals

PHP:
1
2
3
4
<?php
eval($foo);
?>

Maar dan heb je wel andere dingen om je zorgen over te maken dan of "null" wel of niet werkt :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ehhhh, is bij jullie de zomertijd ingegaan? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zojuist ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 20:08
Douweegbertje schreef op zondag 27 maart 2016 @ 01:33:
[...]

PHP:
1
2
3
4
<?php
eval($foo);
?>

Linkje naar stackoverflow gemist. Ze gebruiken dus Flex + AS3 + cold fusion. There's your problem. Antieke meuq. :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Grappig wij hadden op het werk een vergelijkbaar probleem jaren geleden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
*rant* ~_~ ik zocht de frontpage moderatie uitleg dingetje maar sinds de nieuwe layout kan ik hem niet meer in een menu ofzo vinden. Heb google en de zoekfunctie moeten gebruiken. Beetje jammer :/

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Meningmodden deeltje 16 1/2 en een beetje ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik heb vandaag geleerd dat satellieten niet bestaan. video: Darpa demonstreert reparatiedienst voor satellieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 21:03

RayNbow

Kirika <3

Douweegbertje schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:28:
Ik heb vandaag geleerd dat satellieten niet bestaan.
En de maan dan?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:56

Pizzalucht

Snotneus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-11-2021
Geen paasdoodle op google? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 20:07
Misschien hebben ze wel een easter egg verstopt, maar heb jij die nog niet gevonden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Goede.
Even gekeken maar de laatste keer dat er iets met 'easter' was, was in 2000..

Blijkbaar hebben ze een 'probleem' met Pasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Wordt er in België geen tweede Paasdag gevierd?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Matis schreef op maandag 28 maart 2016 @ 07:59:
Wordt er in België geen tweede Paasdag gevierd?
Toch wel, maar ik ben student, ik trek mij daar sowieso niks van aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Rare jongens (m/v), die Belgische studenten.

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 28-03-2016 08:19 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Matis schreef op maandag 28 maart 2016 @ 08:18:
Rare jongens (m/v), die Belgische studenten.
Nouja ik moet ook zo aan de slag.
Heb woendag een tentamen!
Pagina: 1 ... 44 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)