De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.326 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
ElkeBxl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:43:
Ik zit veilig op het werk :) Ik was wel nog aan Kunst-Wet gepasseerd uurtje voor het daar chaos werd dus dat is wel raar gevoel. Ik heb er niks van gemerkt en voorlopig mogen wij niet naar huis omdat Brussel in lockdown is. Dat wordt vanavond te voet of met de fiets naar huis, als hopelijk die lockdown dan opgeheven is...
Gelukkig! Hoor net dat heel België in lockdown is, scary.

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 16:01
Rutix schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:45:
[...]

Nouja het was meer een hint naar de belgen om even een check in te doen ;). Als ze wel getroffen zijn dan horen we natuurlijk niks maar Elke is bijvoorbeeld best actief hier dus
"Veilig" in Antwerpen. merk wel dat de para's en politie zenuwachtig(er) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ElkeBxl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:43:
Ik zit veilig op het werk :) Ik was wel nog aan Kunst-Wet gepasseerd uurtje voor het daar chaos werd dus dat is wel raar gevoel.
Bovengronds op het fietsje dan ?
Ik heb er niks van gemerkt en voorlopig mogen wij niet naar huis omdat Brussel in lockdown is. Dat wordt vanavond te voet of met de fiets naar huis, als hopelijk die lockdown dan opgeheven is...
Wel handig als je dan een fiets hebt .. kun je tenminste nog een beetje ergens komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
OkkE schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:15:
[...]

Ik weet het, maar op OSX gebruik ik Twitter te weinig voor de prijs die Tweetbot kost. :)
Hij is inderdaad wel vrij prijzig. Ik heb hem ooit een keer gekocht toen hij een keer in de aanbieding was voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:19:
[...]

Bovengronds op het fietsje dan ?
Ik was met een deelfiets ja :) Hopelijk kan ik er straks eentje hebben en anders is het te voet naar huis keren. Is maar 5km, ik heb al langere afstanden gestapt. Maar voorlopig mogen we de gebouwen niet uit hier in het centrum.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Nu online
ElkeBxl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:40:
[...]
Ik was met een deelfiets ja :) Hopelijk kan ik er straks eentje hebben en anders is het te voet naar huis keren. Is maar 5km, ik heb al langere afstanden gestapt. Maar voorlopig mogen we de gebouwen niet uit hier in het centrum.
Oh 5 km is idd niet zoveel, zal nog wel een tijdje aardige chaos blijven dan.
Maar meer dan proberen op te sporen valt er ook niet aan te doen, meeste "zichtbare maatregelen" falen toch als de wederpartij bereid is om zelf ook het leven te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Ik vlieg morgen naar Schiphol. Zal wel stevige security checks zijn op het vliegveld hier in Stockholm en op Schiphol.

* Swedish Clown wenst sterkte aan allen in Brussel!

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
ElkeBxl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Surrealistisch. Het lijkt me dat er nauwelijks gewerkt wordt?

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

mbarie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:12:
[...]

Surrealistisch. Het lijkt me dat er nauwelijks gewerkt wordt?
We proberen maar velen zijn natuurlijk enorm afgeleid. Ik nu ook, blijkbaar is 1 van de campussen van de Vrije Universiteit Brussel op lockdown op bevel van het leger. Ik heb daar best wel veel vrienden die daar werken/studeren. Het zijn dus rare tijden... :/

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zijn de Belgjes hier ok?

Excuses, ik krijg het nieuws hier wat trager door.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:00
Otherside is ok, Elke is ok, Styxxy is ok, ik ben ok... Rest geen idee :)

[ Voor 10% gewijzigd door azerty op 22-03-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Ik tokkel ook nog vrolijk aan m'n code. Zit ook ongeveer 80km van Brussel, dus sowieso al minder zorgen. Maar we volgen het wel op de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Het is misschien wat cru om te zeggen maar in feite gaat er natuurlijk niets meer gebeuren nu. Eigenlijk is de kans op een aanslag nu technisch gezien kleiner dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat dachten die mensen de in de metro vanochtend vast ook... de aanslag bij de luchthaven vond om 8 uur plaats, de metro was anderhalf uur later aan de beurt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23

-ko-

Leidend Voorwerp

Mercatres schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:09:
Ik tokkel ook nog vrolijk aan m'n code. Zit ook ongeveer 80km van Brussel, dus sowieso al minder zorgen. Maar we volgen het wel op de voet.
Hier ook. Ik zit bij Turnhout (en lurk hier normaal want ik ben geen developer dus kan moeilijk bijdragen. Doe beetje Devops) en het is wel het gesprek van de dag. Vrouw van een collega zit in Brussel en mag het pand niet uit.

Ik ben zelf Nederlander en rij elke dag naar Belgie omdat ik daar gedetacheerd ben. Hopelijk valt het straks mee bij de grens. Als ze de controles verscherpen werk ik morgen thuis. Daar was alle begrip voor.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Alex) schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:07:
Dat dachten die mensen de in de metro vanochtend vast ook... de aanslag bij de luchthaven vond om 8 uur plaats, de metro was anderhalf uur later aan de beurt.
Dat is nog binnen 2-3 uur grens. In die anderhalf uur was nog niet alles gemobiliseerd enzo.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
En uiteraard is iedereen meteen een expert op het vlak van:
- terrorisme
- terrorismebestrijding
- binnenlandse politiek
- buitenlandse politiek
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04
Mercatres schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:37:
En uiteraard is iedereen meteen een expert op het vlak van:
- terrorisme
- terrorismebestrijding
- binnenlandse politiek
- buitenlandse politiek
- ...
Helaas is de kennis van *iedereen* op hetzelfde niveau; inclusief de politiek die hier beslissingen over maken ;(

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik distantieer me sowieso van dat soort discussies. Los van het feit dat er 10 berichten per minuut worden neergezet, is het niveau ook erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43
Brakkie41 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:15:
Ik vlieg morgen naar Schiphol. Zal wel stevige security checks zijn op het vliegveld hier in Stockholm en op Schiphol.

* Evilbee wenst sterkte aan allen in Brussel!
Ik mag geen telefoons meenemen naar de klant hier en er is daar geen internet beschikbaar, dus toen ik terug kwam in het hotel, stonden beide telefoons vol met berichten al "doe je voorzichtig donderdag".

Ik zit nu vlak bij Liverpool en ga donderdag naar huis. Ik zie wel of ik de trein via Amsterdam of via Leiden neem.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Evilbee schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:03:
[...]

Ik mag geen telefoons meenemen naar de klant hier en er is daar geen internet beschikbaar, dus toen ik terug kwam in het hotel, stonden beide telefoons vol met berichten al "doe je voorzichtig donderdag".

Ik zit nu vlak bij Liverpool en ga donderdag naar huis. Ik zie wel of ik de trein via Amsterdam of via Leiden neem.
Het zal allemaal wel loslopen maar toch altijd een beetje een naar gevoel bij dit soort incidenten. Zowel ik als mijn vriendin vliegen regelmatig Zweden -> Nederland/Duitsland en reizen veel met internationale treinen. Toch altijd even slikken bij dit soort dagen.

Hoezo zou je vanaf Schip de trein via Amsterdam pakken als je (blijkbaar) richting het Zuiden moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

azerty schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:53:
Otherside is ok, Elke is ok, Styxxy is ok, ik ben ok... Rest geen idee :)
Ik ook, dank je :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Goeiemorgen iedereen! * ElkeBxl zet een thermos koffie, chocomelk en thee klaar. En een pintje in de frigo voor de kiwi

Brussel is goed aan het ontwaken, het was lekker druk op de baan :p Enkel de treinstations waren nogal leeg, het is dus heel rustig op het werk :)

Oh en natuurlijk ook een grote taart voor iedereen! :D

[ Voor 9% gewijzigd door ElkeBxl op 23-03-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

* Swedish Clown zet een hele rits aan espresso's, cappuccinos en lattes in de coffee corner!

Vanmorgen een gigantische release gehad waardoor een hoop tickets van mijn kant. Alles goed en wel! Hot Code upgrades FTW! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:52
Brakkie41 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:55:
* Ealanrian zet een hele rits aan espresso's, cappuccinosand en lattes in de coffee corner!

Vanmorgen een gigantische release gehad waardoor een hoop tickets van mijn kant. Alles goed en wel! Hot Code upgrades FTW! *O*
Wat is cappuccinosand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Mijn fantastische telefoon die naar Engels wisselde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:47
ElkeBxl schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:54:
Goeiemorgen iedereen! * ElkeBxl zet een thermos koffie, chocomelk en thee klaar. En een pintje in de frigo voor de kiwi

Brussel is goed aan het ontwaken, het was lekker druk op de baan :p Enkel de treinstations waren nogal leeg, het is dus heel rustig op het werk :)

Gefeliciteerd! *O*
Ik weet dat ik het eigenlijk niet mag vragen, maar doe het toch: welk level ben jij nou? :D (m.a.w. hoe oud ben jij?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 16:33
...

Gefelicteerd.
Ryur schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:01:
[...]

Gefeliciteerd! *O*
Ik weet dat ik het eigenlijk niet mag vragen, maar doe het toch: welk level ben jij nou? :D (m.a.w. hoe oud ben jij?)
21, een dame wordt nooit ouder dan 21 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:01:
[...]

Gefeliciteerd! *O*
Thx :) Vanaf nu mag ik geen goedkopere go pass voor de trein meer gebruiken ;)
Otherside1982 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:06:
[...]
21, een dame wordt nooit ouder dan 21 :P
Lol, "dame" :p I'm flattered...

[ Voor 23% gewijzigd door ElkeBxl op 23-03-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Nu online

Gefeliciflapstaart !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Goeiemorgen iedereen! [me=627282]

Nen dikke proficiat voor uw verjaardag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
How one developer just broke Node, Babel and thousands of projects in 11 lines of JavaScript

Oh en gefeliciteerd ElkeBxl :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vincentio op 23-03-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Gefeliciteerd ElkeBxl! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
Lullige, maar zeer begrijpelijke move.
This action puts the wider interests of the community of NPM users at odds with the wishes of one author; we picked the needs of the many
Wow, dus je danst eerst naar de pijpen van een bedrijf door een package te censureren en als de auteur vervolgens zijn overige packages zelf censureert erop gaan lopen zeuren.

Dit is natuurlijk wel inherent aan het gebruik van package managers.

[ Voor 37% gewijzigd door wackmaniac op 23-03-2016 09:48 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

d:)b

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Feli Elke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

wackmaniac schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:45:
[...]

[...]

Wow, dus je danst eerst naar de pijpen van een bedrijf door een package te censureren en als de auteur vervolgens zijn overige packages zelf censureert erop gaan lopen zeuren.

Wat ik niet snap is dat relatief grote applicaties c.q. frameworks een dependency hebben op een stukje code van een 'random' gast. Stel dat hij iets pushed wat niet helemaal klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Douweegbertje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:05:
[...]

Wat ik niet snap is dat relatief grote applicaties c.q. frameworks een dependency hebben op een stukje code van een 'random' gast. Stel dat hij iets pushed wat niet helemaal klopt...
Dat is de wereld van de package managers; er komt een nieuwe package, die wordt langzaam populair tot deze op een punt komt dat de populariteit het gebruik rechtvaardigt. Dit is ook de reden dat je de versie van je dependencies "vast zet". Helaas heb je daar in dit geval niets aan. Je zal altijd overgeleverd zijn aan de grillen van de beheerders van de package repo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

wackmaniac schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:09:
[...]

Dat is de wereld van de package managers; er komt een nieuwe package, die wordt langzaam populair tot deze op een punt komt dat de populariteit het gebruik rechtvaardigt. Dit is ook de reden dat je de versie van je dependencies "vast zet". Helaas heb je daar in dit geval niets aan. Je zal altijd overgeleverd zijn aan de grillen van de beheerders van de package repo's.
Ja ik snap in zekere zin wel hoe of wat, maar ikzelf heb niets draaien wat in de core afhankelijk is van een 3rd party package. Als er nou een functionaliteit omvalt dan is dat nog daar aan toe maar als je gehele applicatie niet werkt vanwege zo'n "domme" padding script... 8)7

Wellicht verbaas ik mij er meer over dat zo'n script, wat meer een simpele functie is, zo wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, het is 'laatste tijd' wat hipper om gewoon maar tientallen dependencies naar binnen te trekken.

Laatste tijd bij het downloaden van handig projectjes welke composer gebruiken is het wel erg vaak raak: >10 dependencies, duizenden files en tientallen MBs voor iets dat een triviaal project had kunnen zijn.
NIH is ook stom, maar ben bang dat dit vaak het andere uiterste vh spectrum is; beetje dingen knippen en plakken en elke dependency klakkeloos toevoegen, zelfs al heb je depencies met vergelijkbare feature sets. :r

Een enkele triviale string operatie weegt imo in ieder geval niet op voor de nadelen van een dependency. Welke hier goed gedemonstreerd worden. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 23-03-2016 10:54 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Nu online
Voutloos schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:52:
Ja, het is 'laatste tijd' wat hipper om gewoon maar tientallen dependencies naar binnen te trekken.

Laatste tijd bij het downloaden van handig projectjes welke composer gebruiken is het wel erg vaak raak: >10 dependencies, duizenden files en tientallen MBs voor iets dat een triviaal project had kunnen zijn.
NIH is ook stom, maar ben bang dat dit vaak het andere uiterste vh spectrum is; beetje dingen knippen en plakken en elke dependency klakkeloos toevoegen, zelfs al heb je depencies met vergelijkbare feature sets. :r

Een enkele triviale string operatie weegt imo in ieder geval niet op voor de nadelen van een dependency. Welke hier goed gedemonstreerd worden. ;)
Mjah vooral de dependencies van je dependencies van je dependencies van ... van .. van.
Enige wat je er soms mee lijkt te winnen is minder code duplicatie, want echt veel te verbeteren binnen de constraints van die mini packages met 1 functie valt er ook niet echt, kortom je had het net zo goed hardcoded in je code kunnen plakken.

Maar goed als je wel met die prut gaat werken is het dus wel verstandig om ten alle tijden een self hosted repo van je dependencies aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voutloos schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:52:

Als elke dependency puur zijn 'core business' doet en dat heel goed doet, dan zie ik daar geen probleem mee, eigenlijk. Waarom zelf het warm water opnieuw uitvinden als er anderen je al zijn voor geweest die daarvan hun hoofdproject gemaakt hebben en dat dan nog eens getest hebben door enerzijds hun eigen testen en door de community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Schandalig dat NPM zijn package herstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
alienfruit schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:58:
Schandalig dat NPM zijn package herstelt.
De originele auteur had aangegeven dat iedereen zijn packages mocht overnemen, ook onder dezelfde naam. Voor left-pad (pad-left?) was er nu een nieuwe eigenaar die de package heeft laten herstellen.

Het blijft echter wel een nare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Volgens een ander bericht was dit juist niet het geval "@izs accepted to change the ownership of this module, without my permission." Normaal kan je niet een nieuwe package met dezelfde naam maken dus er is hier wat geks aan de hand.

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 23-03-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ging dat niet juist over de oorspronkelijke module, 'kik'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
En ze hebben dus iets gedaan wat eigenlijk niet zou kunnen omdat mensen blijkbaar bedacht hebben om een dependency te zetten op 1 specifieke versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:16

Pizzalucht

Snotneus.

alienfruit schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:04:
Volgens een ander bericht was dit juist niet het geval "@izs accepted to change the ownership of this module, without my permission." Normaal kan je niet een nieuwe package met dezelfde naam maken dus er is hier wat geks aan de hand.
Volgens mij valt dat wel mee.
Al lijken er nu wel andere projecten van azer gekaapt te zijn op NPM, pas dus op als je npm install doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

wackmaniac schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:45:
[...]

[...]

Eerlijk gezegd vind ik die Azer wel een beetje een rukker. Als ik het goed begrijp had hij een package gemaakt onder de naam "kik", en hij wist niet dat er een bedrijf bestond met diezelfde naam. Goed, kan gebeuren. Maar doe dan gewoon niet zo moeilijk en pas die naam aan als je erachter komt. In plaats daarvan heeft hij alle medewerking geweigerd én maar meteen AL zijn packages van NPM verwijderd. Dat vind ik niet begrijpelijk, maar het gedrag van een klein kind dat zijn zin niet krijgt.

Het illustreert natuurlijk wel een groter probleem, namelijk dat NPM een soort gigantische Jenga-toren blijkt te zijn én dat men wellicht een beetje doorschiet in het hele DRY-principe. Als duizenden packages afhankelijk zijn van een zeer eenvoudige package van 11 regels én die package kan blijkbaar op elk moment verwijderd worden zodat de hele boel in elkaar sodemietert dan klopt er ergens toch iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
NNF schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:23:
[...]
In plaats daarvan heeft hij alle medewerking geweigerd én maar meteen AL zijn packages van NPM verwijderd.
Dat hij weigerde om mee te werken is correct, het verwijderen van zijn packages heeft hij pas gedaan toen NPM hem zijn package ontnam (waarschijnlijk om een strijd met Kik te voorkomen).

Netjes is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
[...]

Eerlijk gezegd vind ik die Azer wel een beetje een rukker. Als ik het goed begrijp had hij een package gemaakt onder de naam "kik", en hij wist niet dat er een bedrijf bestond met diezelfde naam. Goed, kan gebeuren. Maar doe dan gewoon niet zo moeilijk en pas die naam aan als je erachter komt. In plaats daarvan heeft hij alle medewerking geweigerd én maar meteen AL zijn packages van NPM verwijderd. Dat vind ik niet begrijpelijk, maar het gedrag van een klein kind dat zijn zin niet krijgt.

Het illustreert natuurlijk wel een groter probleem, namelijk dat NPM een soort gigantische Jenga-toren blijkt te zijn én dat men wellicht een beetje doorschiet in het hele DRY-principe. Als duizenden packages afhankelijk zijn van een zeer eenvoudige package van 11 regels én die package kan blijkbaar op elk moment verwijderd worden zodat de hele boel in elkaar sodemietert dan klopt er ergens toch iets niet.
Zijn kik was een project kickstarter achtig iets als ik het goed begreep waar het bedrijf een chat applicatie maakt. Als je dan zoiets hebt van doe niet zo moeilijk niemand gaat ons verwarren kan ik best begrijpen. Als dan NPM blijkbaar zonder wederhoor je package wegdonderd zou voor mij ook een reden zijn om het platform te verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ja, goed, het platform verlaten is één ding, maar als je ziet dat je package de afgelopen maand 2.5 miljoen keer gedownload is dan zou ik persoonlijk wel denken "Hey, dit kan ik niet weghalen, dat is lullig" :P Als je zegt zoveel te geven om open source en mensen en community dan snap ik dat niet echt.

Maar goed, sommige mensen hebben natuurlijk wél principes, dat is zo 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
NNF schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:38:
Ja, goed, het platform verlaten is één ding, maar als je ziet dat je package de afgelopen maand 2.5 miljoen keer gedownload is dan zou ik persoonlijk wel denken "Hey, dit kan ik niet weghalen, dat is lullig" :P Als je zegt zoveel te geven om open source en mensen en community dan snap ik dat niet echt.

Maar goed, sommige mensen hebben natuurlijk wél principes, dat is zo 8-)
Als je het platform verlaat, verlaat je het en neem je dus alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:23
[...]
QFT.
Deze hele situatie moet voor NPM voer zijn om hun model eens onder de loep te nemen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
En voor de mensen die gebruik maken van NPM en soortgelijken om misschien beter te kijken naar uitwijk mogelijkheden. Want wat als NPM besloten had om zich te houden aan het model en niet het package opnieuw te publiceren? Blijkbaar was dan de halve wereld vandaag bezig geweest om oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:39:
[...]

Als je het platform verlaat, verlaat je het en neem je dus alles mee.
Dit.

Je gaat niet weg met "mja, ik ben zo lief om dit achter te laten". Je vertrekt, dus alles is weg. Ook die simpele 11 regeltjes (inclusief whitespace)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik realiseer me nu wel dat ik misschien makkelijk praten heb omdat ik in een industrie zit waar het weinig voorkomt dat je gebruik maakt van software van anderen zonder garanties contracten en andere ongein er om heen om dit soort dingen te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Die gast heeft echt meer dan gelijk. Let qua volgorde aub ook ff op, de NPM ceo (dat is de @izs welke in eerdere quote stond) zat al aan z'n repo vóórdat hij weg ging.

Met het restoren (wat ook dubieus is maar misschien wel nobel uitgelegd kan worden) lost NPM dus op wat ze _zelf_ veroorzaakt hebben.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Daarnaast is NPM niet eigendom van de community, maar van NPM inc.
That's bad and you should feel bad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

ho ho..
Het is maar de vraag of jij niet de naam 'kik' mag voeren voor een stukje code. Als je hier kijkt: http://www.wipo.int/branddb/en/ en zoekt op 'kik' dan zie je dat er enorm veel mensen die 'brand' dragen. Zolang je maar niet 2 partijen hebt die voor een telefoon dezelfde naam gaan gebruiken is er in zekere zin geen probleem!

Kik die probeerde iets bij de ontwikkelaar, deze zegt: nee. Dat is zijn goed recht.

Indien Kik in zijn recht stond, of überhaupt zijn recht wilde halen dan konden ze een zaak beginnen. In dat geval, mocht de rechter het eens zijn, moet de programmeur de naam veranderen.

In dit geval ging kik, en niet de programmeur, als een klein kind bij NPM zeiken c.q. bedreigen. Hun gaven toe, terwijl dat helemaaaaaal niet hun taak moet zijn. Ze haalde de module weg, en de programmeur had iets van.. fuck you NPM en haalde vervolgens alles weg.

Puntje bij paaltje voert de programmeur nog steeds de naam 'kik' voor zijn module, staat NPM in een verkeerd daglicht en is Kik nog geen stap verder.

mooie quote :P
Even though you just broke my build, I applaud you for sticking to your values.

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 23-03-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Na een tijd ziek geweest te zijn, moet m'n account bij de klant weer enabled worden.... het is uberhaubt raar dat hij ge-deactiveerd werd omdat mijn contract nooit gestopt is... resultaat is wel dat ik nu bijna niets kan doen.

Ach: voor de re-integratie kan het geen kwaad... stress moet tenslotte vermeden worden :+ :P

[ Voor 7% gewijzigd door Laurens-R op 23-03-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Interessant verhaal.

Maar wat ik dan weer echt bizar vind is dat je blijkbaar een module hebt om left-padding te doen! 1 module voor 1 enkele functie...
And thousands of projects including Node and Babel relied on it.
Wat... op left-padding?

[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-03-2016 12:47 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Dat is zoals NPM werkt volgens mij; elke package is een module en blijkbaar zit left padding niet standaard in NodeJS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
wackmaniac schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:46:
Dat is zoals NPM werkt volgens mij; elke package is een module en blijkbaar zit left padding niet standaard in NodeJS.
Ja okee, maar maak dan een module stringutils ofzo, waar je er nog even 100 ingooit. Waarom alleen 'left'? Is er ook een right-pad module dan?

EDIT:
https://www.npmjs.com/package/pad
Verdomd... een padding module die links en rechts ondersteunt! Halleluja!

[ Voor 14% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-03-2016 12:49 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Oh sorry, dat kan wel kloppen. Maar goed, dat is nog steeds een WTF. Als ik een package weghaal vind ik zelf een beetje onbeschoft om langs mij heen te gaan en het toch weer beschikbaar te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 22:31
armageddon_2k1 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:48:
[...]Ja okee, maar maak dan een module stringutils ofzo, waar je er nog even 100 ingooit. Waarom alleen 'left'? Is er ook een right-pad module dan?[...]
Driemaal raden hoe snel die module een hele lijst aan dependencies heeft verzameld :P
EDIT:
https://www.npmjs.com/package/pad
Verdomd... een padding module die links en rechts ondersteunt! Halleluja!
Zonder dependency op left-pad? :o ^^

*edit*
ohja en https://www.npmjs.com/package/string
Die kan ook left-pad en right-pad en center-pad en weet ik veel wat nog meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 23-03-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Nu online
kortom ze mogen eens de juiste modules bij elkaar vegen en komen tot een stdlib .. maar goed dat zal de taak van een framework dan wel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 16:01
Gelukkige verjaardag!!! *O* *O*
De taart zal smaken :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Styxxy op 23-03-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Aardige reactie op het NPM-verhaal: https://medium.com/@Rich_...-weird-trick-e3e2d57fee28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Wat misschien nog wel een groter probleem is in deze hele npm discussie, dit is wat iemand op HackerNews zei:
The fact that this is possible with NPM seems really dangerous. The author unpublished (erm, "liberated") over 250 NPM modules, making those global names (e.g. "map", "alert", "iframe", "subscription", etc) available for anyone to register and replace with any code they wish.
Since these libs are now baked into various package.json configuration files (some with 10s of thousands of installs per month, "left-pad" with 2.5M/month), meaning a malicious actor could publish a new patch version bump (for every major and minor version combination) of these libs and ship whatever they want to future npm builds. Because most package.json configs use the "^1.0.1" caret convention (and npm --save defaults to this mode), the vast majority of future installs could grab the malicious version.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

OkkE schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:59:
Wat misschien nog wel een groter probleem is in deze hele npm discussie, dit is wat iemand op HackerNews zei:

[...]
True,

Nu ik dit zo lees is het ook leuk om aan typosquatting te doen. Het komt IMO best vaak voor dat mensen handmatig hun json aanpassen. Met een typo krijg je meestal iets als "bedoelde je misschien X" , maar als je gewoon die typo's opvangt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Maar eh, als het wel een coherente stringutils-lib geweest was, waren de gevolgen natuurlijk niet anders. De werkelijke problemen (afhankelijk blijven van online extern beheerde packaging) en een protocol waarbij de libs niet gelockt worden lijkt me een groter probleem. (Als iemand een lib terugtrekt, dan zou die naam desondanks gelockt moeten blijven - een eventuele copyright holder kan desnoods beginnen met een hoger versienummer, maar leftpad.0.3.3 kan NOOIT meer naar iets anders verwijzen dan naar de leftpad zoals 'ie was.)
Toch?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
incaz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:37:
Maar eh, als het wel een coherente stringutils-lib geweest was, waren de gevolgen natuurlijk niet anders.
Klopt, maar dan was de keuze voor de extra dependency ook duidelijker. Ik zei het al eerder (apart onderwerp maar ok) : Voor een triviale sting operatie van handjevol regels zou ik nooit een dependency toevoegen, en durf met droge ogen te zeggen dat een copy/paste de enige zinnige optie is. Als de code minder basic of omvangrijker was is t een andere keuze uiteraard. Punt is (en dat zie je hier), een dependency heeft ook een kostenplaatje en die schat ik ruim hoger in dan een triviale method adopteren.
(Als iemand een lib terugtrekt, dan zou die naam desondanks gelockt moeten blijven - een eventuele copyright holder kan desnoods beginnen met een hoger versienummer, maar leftpad.0.3.3 kan NOOIT meer naar iets anders verwijzen dan naar de leftpad zoals 'ie was.)
Toch?
Je mag hopen dat een user of repo naam niet herbruikbaar is, en de inhoud van repo+tag een constante is ja.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
incaz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:37:
Maar eh, als het wel een coherente stringutils-lib geweest was, waren de gevolgen natuurlijk niet anders. De werkelijke problemen (afhankelijk blijven van online extern beheerde packaging) en een protocol waarbij de libs niet gelockt worden lijkt me een groter probleem. (Als iemand een lib terugtrekt, dan zou die naam desondanks gelockt moeten blijven - een eventuele copyright holder kan desnoods beginnen met een hoger versienummer, maar leftpad.0.3.3 kan NOOIT meer naar iets anders verwijzen dan naar de leftpad zoals 'ie was.)
Toch?
Dat kan nu al niet. Maar je kunt wel een leftpad 0.3.4 doen, en aangezien veel packages.json ^0.3.3 gebruiken gaat die dan ook naar 4 omdat het een patch version is.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Rutix schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Dat kan nu al niet. Maar je kunt wel een leftpad 0.3.4 doen, en aangezien veel packages.json ^0.3.3 gebruiken gaat die dan ook naar 4 omdat het een patch version is.
Eigenlijk zou alleen een 0.4.x mogelijk moeten zijn, na het terugtrekken/locken van de versie 0.3.3. Neemt niet weg dat er sowieso nog eens goed moet worden nagedacht over deze opzet. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die leftpad() is nog eens fucking inefficient ook, door elke keer een extra karakter vóór de string te zetten. Bouw dan eerst de padding string, om daarna pas het origineel erachter te plakken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
.oisyn schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:18:
Die leftpad() is nog eens fucking inefficient ook, door elke keer een extra karakter vóór de string te zetten. Bouw dan eerst de padding string, om daarna pas het origineel erachter te plakken.
Who cares? Het interesseert me echt totaal niet of deze leftpad nou wel of niet perfect geimplementeerd is. Er zijn zeg maar wel grotere wtf's om je druk over te maken in deze. (Maar die zijn lastig, dus laten we alle energie verspillen aan iets wat er niet toe doet en helemaal het punt niet is.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"Who cares", want wat kan mij het nou schelen waar jij in geïnteresseerd bent, ik vond dat gewoon even noemenswaardig so I did. Jezus zeg 8)7 zit je panty in de knoop?

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2016 17:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Nu online
.oisyn schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:38:
"Who cares", want wat kan mij het nou schelen waar jij in geïnteresseerd bent, ik vond dat gewoon even noemenswaardig so I did. Jezus zeg 8)7 zit je panty in de knoop?
Hee die kwibus stijgt morgen pas neer .. (of daalt tie nou op .. haal dat altijd door de war 8)7 ).
(kan me wel voorstellen dat er een ladder in je panty schiet van de stress .. nu de dames naast gebukt gaan onder een glazen plafond .. dat ook nog eens moeten doen boven een glazen vloer (in leeuwarden dan))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:38:
Afbeeldingslocatie: http://assets.sbnation.com/assets/3184817/grin.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
incaz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:31:
[...]
Who cares? Het interesseert me echt totaal niet of deze leftpad nou wel of niet perfect geimplementeerd is. Er zijn zeg maar wel grotere wtf's om je druk over te maken in deze. (Maar die zijn lastig, dus laten we alle energie verspillen aan iets wat er niet toe doet en helemaal het punt niet is.)
Blijkbaar is zo'n stuk code als leftpad schrijven ook bijzonder lastig. Anders zou er geen ***ing library voor zijn. Daarnaast, juist als je dan al een library gaat maken voor zoiets onbenulligs, doe het dan ook gewoon goed.
Komt nog bij, dat leuke spreekwoord: wie 't kleine niet eert, is 't grote niet weerd.
Daarnaast als je zoiets simpels nog niet eens redelijk performant kan opschrijven zou ik me al helemaal niet bezig gaan houden met de "grotere wtf's".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Caelorum schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:31:
Daarnaast, juist als je dan al een library gaat maken voor zoiets onbenulligs, doe het dan ook gewoon goed.
If only! Als softwareontwikkeling zo zou werken zou de wereld er heel anders uitzien :+
Daarnaast als je zoiets simpels nog niet eens redelijk performant kan opschrijven zou ik me al helemaal niet bezig gaan houden met de "grotere wtf's".
De vraag is ook niet of de betreffende dev zich bezig moet houden met die grotere wtf's, maar als vakgebied lijkt het me wel zo nuttig om een beetje na te denken hoe je met dependencies om wilt gaan als ze zo fragiel kunnen blijken... Het lijkt me zomaar dat de failed builds meer manuren hebben gekost dan de inefficiency van leftpad ooit zal doen.

@Douweegbertje: je weet me elke keer weer te treffen met je fijne en constructieve manier van omgaan met opmerkingen,en respectvolle reacties naar mensen toe O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ey, ik stook alleen. Iemand anders reageerde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
incaz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:57:
[...] Het lijkt me zomaar dat de failed builds meer manuren hebben gekost dan de inefficiency van leftpad ooit zal doen. [...]
Dat is een aanname. Weet jij veel. Misschien wordt die leftpad wel gebruikt in een product ergens dat door tientallen duizenden mensen wordt gebruikt. In een pagina die ze vrijwel elke 5 minuten opnieuw openen en die door deze inefficiëntie er 1s langer over doet (grote datatables?)
Weeg dat dan af tegen de ontwikkelaar die in nog geen half uur dit stuk code heeft vervangen op die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
De implementatie van de functie is kut, enkel die functie in een library is kut, een dependency voor enkel 1 functie is kut en alle acties genomen door NPM in deze zijn compleet dubbelkut.

Alle betrokkenen gewoon hun internetrijbewijs afpakken, dan kunnen we het weer over PHP hebben. :+

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Nu online
Voutloos schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:54:
De implementatie van de functie is kut, enkel die functie in een library is kut, een dependency voor enkel 1 functie is kut en alle acties genomen door NPM in deze zijn compleet dubbelkut.

Alle betrokkenen gewoon hun internetrijbewijs afpakken, dan kunnen we het weer over PHP hebben. :+
Nah ze hebben de tripplekut dus gemist omdat ze het niet in PHP gebakken hadden ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Douweegbertje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Ja ik snap in zekere zin wel hoe of wat, maar ikzelf heb niets draaien wat in de core afhankelijk is van een 3rd party package. Als er nou een functionaliteit omvalt dan is dat nog daar aan toe maar als je gehele applicatie niet werkt vanwege zo'n "domme" padding script... 8)7

Wellicht verbaas ik mij er meer over dat zo'n script, wat meer een simpele functie is, zo wordt gebruikt.
Beetje late reactie, maar hetgene wat hier fout ging is dus de build/install van npm. Volgens mij niet dat de packages die een dependency op left-pad hebben zelf breken, maar dat het niet lukte ze te installeren omdat npm de package niet kon resolven.
Rutix schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Op npm kan je inderdaad niet voor dezelfde package dezelfde tag publiceren. Wat alleen ook een probleem is, is dat de laatste versie van left-pad 0.0.3 was. Bij npm betekend dat >=0.0.3 <0.0.4. Een 0.0.4 zorgt er dus niet voor dat 0.0.3 daarnaar resolved, zelfs niet met de caret.

Ik vind deze discussie wel interessant, heeft een aantal problemen/tekortkomingen van npm aan het licht gebracht, zoals dat nu de vrijgekomen package namen gekaapt kunnen worden.
Verder vind ik het ook wel bijzonder dat veel mensen blijkbaar boos worden op die Azer, terwijl hij ze niets verschuldigd is. Ze gebruiken zijn open source code die hij gratis verstrekt, maar als hij besluit te vertrekken is het een probleem van npm dat vervolgens je builds breken. Oké, left-pad is in dit geval misschien geen goed voorbeeld vanwege de simpliciteit van de code, maar het punt is dat iemand die zijn werk gratis aan je geeft er toch wel mee mag doen wat hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Chris7 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:09:

[...]

Op npm kan je inderdaad niet voor dezelfde package dezelfde tag publiceren. Wat alleen ook een probleem is, is dat de laatste versie van left-pad 0.0.3 was. Bij npm betekend dat >=0.0.3 <0.0.4. Een 0.0.4 zorgt er dus niet voor dat 0.0.3 daarnaar resolved, zelfs niet met de caret.
Jep ik had de 0.3.3 als voorbeeld genomen omdat hij dan wel bij de caret 0.3.4 zou pakken ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

There is insufficient system memory in resource pool 'internal' to run this query.
Echt de meest retarded error ever.

Weet nu denk ik wel de oplossing, al is de helft toch al omgevallen.. maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Douweegbertje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:12:
[...]

Echt de meest retarded error ever.
Waarom?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Omdat het niets zegt, behalve dat SQL raar doet en er ergens in één van de 1000 opties 'iets' fout gaat.

Het geen wat hij aangeeft bestaat technisch gezien niet eens, tenzij je de query op een tamagotchi uitvoert waardoor er structureel nooit genoeg geheugen is om ook maar iets zinnigs te doen. Dan is de foutmelding ook per direct logisch, echter in mijn geval heb ik gewoon nog 80% vrij..

Iedereen die deze fout heeft gehad (check google maar) zoekt zich helemaal lam naar een potentiële oplossing waarbij 90% het niet eens boeit en de sql instantie herstart (dat fixed deze fout eigenlijk standaard voor een redelijke periode).

In mijn geval, maar dat ik moet ik nog even testen, is het probleem dat sql denkt te beschikking te hebben over 2000 gig geheugen, terwijl dat helemaal niet zo is. Derhalve probeert hij de query te alloceren echter komt hij er dan pas achter dat er niet voldoende geheugen is. Dat is eigenlijk helemaal raar want er zit een wezenlijk verschil tussen vrij geheugen en beschikbaar geheugen.

Overigens heeft MS al 3x tevergeefs geprobeerd bugs omtrent deze fout op te lossen want het ligt niet altijd aan jezelf: https://support.microsoft.com/en-us/kb/982854

Ik moet eerlijk toegeven dat het redelijk af te vangen is bij de juiste settings van zowel windows als SQL server, alleen is het net een overclock. Soms draait het stabiel, de andere keer valt je PC uit elkaar. Het enige nadeel is dat het 'stress testen' een factor 1000 moeilijker is omdat je 1 miljoen meer variabelen hebt. In feite kan het goed gaan als query x en y niet tegelijk draaien, of als er net z is ge-allocate etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iedereen weet toch dat de meest retarded error is: "Thank you for playing Wing Commander" :+

.edit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JAapXOY.png

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Nu online
Zou MSSQL nog een internal EMM386 implementatie hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 23:02:
Iedereen weet toch dat de meest retarded error is: "Thank you for playing Wing Commander" :+

.edit:

[afbeelding]
haha fucking awesome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

@NPM discussie: Het meest idiote is dat je uit NPM packages kan verwijderen. Bij NuGet kan dat niet: je kan delisten, zodat je er niet meer op kan zoeken, maar bestaande packages blijven altijd bestaan. Zo garandeer je dat je build nooit breekt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Maar ik denk dat er toch echt wel valide redenen zijn om een build te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Nu online
Ealanrian schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:19:
Maar ik denk dat er toch echt wel valide redenen zijn om een build te breken.
Maar zijn er ook valide redenen om je build te laten breken ?
(enige wat ik me kan bedenken is dat het door de versplinterdheid bijna onmogelijk is om je dependencies nog lokaal neer te poten, maar goed dan moet je je wellicht afvragen of het überhaupt valide is om het platform om die manier en voor dat project te gebruiken).
Bij grotere projecten en grotere dependencies worden die vaak zelf gehost en met periodieke pulls geupdate (na tests).
Pagina: 1 ... 43 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)