NNF schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:23:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik die Azer wel een beetje een rukker. Als ik het goed begrijp had hij een package gemaakt onder de naam "kik", en hij wist niet dat er een bedrijf bestond met diezelfde naam. Goed, kan gebeuren. Maar doe dan gewoon niet zo moeilijk en pas die naam aan als je erachter komt. In plaats daarvan heeft hij alle medewerking geweigerd én maar meteen AL zijn packages van NPM verwijderd. Dat vind ik niet begrijpelijk, maar het gedrag van een klein kind dat zijn zin niet krijgt.
ho ho..
Het is maar de vraag of jij niet de naam 'kik' mag voeren voor een stukje code. Als je hier kijkt:
http://www.wipo.int/branddb/en/ en zoekt op 'kik' dan zie je dat er enorm veel mensen die 'brand' dragen. Zolang je maar niet 2 partijen hebt die voor een telefoon dezelfde naam gaan gebruiken is er in zekere zin geen probleem!
Kik die probeerde iets bij de ontwikkelaar, deze zegt: nee. Dat is zijn goed recht.
Indien Kik in zijn recht stond, of überhaupt zijn recht wilde halen dan konden ze een zaak beginnen. In dat geval, mocht de rechter het eens zijn, moet de programmeur de naam veranderen.
In dit geval ging kik, en niet de programmeur, als een klein kind bij NPM zeiken c.q. bedreigen. Hun gaven toe, terwijl dat helemaaaaaal niet hun taak moet zijn. Ze haalde de module weg, en de programmeur had iets van.. fuck you NPM en haalde vervolgens alles weg.
Puntje bij paaltje voert de programmeur nog steeds de naam 'kik' voor zijn module, staat NPM in een verkeerd daglicht en is Kik nog geen stap verder.
mooie quote

Even though you just broke my build, I applaud you for sticking to your values.
[
Voor 3% gewijzigd door
Douweegbertje op 23-03-2016 12:24
]