De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Ben op dit moment bezig om een simpel algoritme te implementeren in matlab/Octave. Man man man wat een kut taal is dat zeg. Matrix berekeningen kun je er makkelijk mee doen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Werkt imho totaal niet intuïtief.

Maargoed, voor dit vak moeten we die stomme opdrachten in matlab doen dus doen we dat maar. Ben blij als ik deze troep van mijn PC kan verwijderen. :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
WernerL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:42:
Ben op dit moment bezig om een simpel algoritme te implementeren in matlab/Octave. Man man man wat een kut taal is dat zeg. Matrix berekeningen kun je er makkelijk mee doen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Werkt imho totaal niet intuïtief.

Maargoed, voor dit vak moeten we die stomme opdrachten in matlab doen dus doen we dat maar. Ben blij als ik deze troep van mijn PC kan verwijderen. :P
Gehele universiteiten (aan niet echte programmeurs) maken er al hun prut in :D
Waarschijnlijk ook omdat er dan weer het nodige te copy paste'n valt .. of dat er al wat half bakken in de vakgroep ligt van illustere voorgangers.

Achja als je wel tegen python kan .. knutsel je het daar in met numpy en matplotlib cq de hele scipy zooi heb je zo ongeveer ook alles wat je wensen kunt gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een bagger rules van mod_security... Als je een newline en 2 dashes post, krijg je een forbidden. :')

"Multipart unmatched boundary"

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Visual Studio:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_images/1304031140/image.jpg
Y U NOT
GIVE DESENT ERROR MESSAGES
8)7 8)7 |:(

A first chance exception of type 'System.NullReferenceException' occurred in MyAlarm Log Viewer.exe
A first chance exception of type 'System.OverflowException' occurred in MyAlarm Log Viewer.exe
A first chance exception of type 'System.ArgumentOutOfRangeException' occurred in mscorlib.dll
...

Je kent ze wel }:|

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Microsoft to acquire Xamarin and empower more developers to build apps on any device

About time! Nu maar hopen dat dat belachelijke prijs model ook word opgedoekt.

[ Voor 18% gewijzigd door Rutix op 24-02-2016 20:31 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Steekt die functie al niet in VS2015 of word het hiermee uitgebreid?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Damic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:31:
[...]
Steekt die functie al niet in VS2015 of word het hiermee uitgebreid?
Je moet betalen voor de Visual studio plugin of bedoel je dat niet?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hrrrmmgrrr shellscript debuggen ... neh denk dat vervangen bekant sneller is.
Tijd om eens wat Led Zeppelin aan te vlammen voor wat arbeidpitamientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Rutix schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:35:
[...]

Je moet betalen voor de Visual studio plugin of bedoel je dat niet?
VS2015 kan toch al multi platform aan, maar zou wel eens kunnen zijn dat xamarin er bij in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 22:20
Hopelijk betekend dat ook een hoop meer mankracht, zodat ze het dan eindelijk eerst eens goed stabiel maken (en dan bedoel ik voornamelijk Xamarin Forms). Vandaag er ook weer 'lekker' mee aan het stoeien geweest...
Damic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:50:
[...]
VS2015 kan toch al multi platform aan, maar zou wel eens kunnen zijn dat xamarin er bij in komt.
VS2013 kon dat ook al aan. In VS2015 is het er wat meer op ingericht, maar je moet dus inderdaad alsnog betalen (per platform, per developer, 1000 dollar)

[ Voor 46% gewijzigd door diabolofan op 24-02-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Xamarin.Forms <3 <3 <3

En ja de prijs is best wel hoog, maar zoals mijn baas zegt 'dat is zo terugverdiend'.
Je moet mij vandaag niet op Twitter volgen, zit super veel te retweeten.
Ik ben zeer happy oOo oOo (of is het de koffie van vandaag? :P)

Heel iets anders:
Hoe doen jullie het met de koffie? Voor mij is zo'n kopje eigenlijk veel te klein en ben dus tevaak naar de koffie machine aan het lopen.
Ik zit te denken om een thermosfles mee te nemen, maar dat vind ik net een stap tever eigenlijk ;)

[ Voor 138% gewijzigd door Ryur op 24-02-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Vind op zich een beetje lopen niet zo erg eigenlijk ... koffie halen werkt beter ... geeft beloning .. workpace apps zijn alleen maar irritant.

Grmbl gedoe van dat gevendor-lock-in wordt je toch ook niet goed .. en dat voor een simpel kalendertje.
Zou je voor dat exchange nou echt een windowsföhn moeten kopen voordat dat enigzins wil werken ?

[ Voor 41% gewijzigd door gekkie op 24-02-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:53
Damic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:29:
Visual Studio:
[afbeelding]
Y U NOT

A first chance exception of type 'System.NullReferenceException' occurred in MyAlarm Log Viewer.exe
A first chance exception of type 'System.OverflowException' occurred in MyAlarm Log Viewer.exe
A first chance exception of type 'System.ArgumentOutOfRangeException' occurred in mscorlib.dll
...

Ctrl+alt+e, common language runtime exceptions aanvinken
Dit zijn juist de makkelijkste exceptions om op te lossen want ze komen zo te zien uit je eigen code.

[ Voor 7% gewijzigd door sig69 op 25-02-2016 00:59 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ryur schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:23:
Xamarin.Forms <3 <3 <3

En ja de prijs is best wel hoog, maar zoals mijn baas zegt 'dat is zo terugverdiend'.
Je moet mij vandaag niet op Twitter volgen, zit super veel te retweeten.
Ik ben zeer happy oOo oOo (of is het de koffie van vandaag? :P)

Heel iets anders:
Hoe doen jullie het met de koffie? Voor mij is zo'n kopje eigenlijk veel te klein en ben dus tevaak naar de koffie machine aan het lopen.
Ik zit te denken om een thermosfles mee te nemen, maar dat vind ik net een stap tever eigenlijk ;)
Ik probeer binnen het uur toch zeker één keer te lopen :+ Niet perse voor koffie, maar gewoon omdat het goed voor je is.
Op het moment dat je zo'n vraag moet stellen of je koffie nu via een thermosfles wilt gaan drinken omdat een kopje te klein is, is het misschien sowieso al te laat voor je.
Ik zou zeggen pak een thermosfles, segway en een goede uitvaartverzekering. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Echt WTF Hollandsnieuwe, eerst ruim 6 minuten door menu's heen moeten en van alles verplicht moeten instellen voor mijn voicemail voordat ik dat ding ook maar uit kan zetten. Degene die dat bedacht heeft mogen ze van mij wel enkele keren kielhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Douweegbertje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:42:
[...]

Ik probeer binnen het uur toch zeker één keer te lopen :+ Niet perse voor koffie, maar gewoon omdat het goed voor je is.
Op het moment dat je zo'n vraag moet stellen of je koffie nu via een thermosfles wilt gaan drinken omdat een kopje te klein is, is het misschien sowieso al te laat voor je.
Ik zou zeggen pak een thermosfles, segway en een goede uitvaartverzekering. d:)b
Voor mij is het normaal om om 7 uur neer te ploffen en pas om 5 uur weer op te staan voor het eerst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
dcm360 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:47:
Echt WTF Hollandsnieuwe, eerst ruim 6 minuten door menu's heen moeten en van alles verplicht moeten instellen voor mijn voicemail voordat ik dat ding ook maar uit kan zetten. Degene die dat bedacht heeft mogen ze van mij wel enkele keren kielhalen.
Owh gaat de coffee cornert een dependance krijgen op een kielbootje ? Ik ben wel voor oOo .. wind in de zeilen .. recht zo die gaat :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
diabolofan schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:17:
Hopelijk betekend dat ook een hoop meer mankracht, zodat ze het dan eindelijk eerst eens goed stabiel maken (en dan bedoel ik voornamelijk Xamarin Forms). Vandaag er ook weer 'lekker' mee aan het stoeien geweest... [...]
Probeer Cordova eens. Elke keer is het weer de vraag of het project nog wel build of dat er onderwater ineens iets fout is aan het build proces. En elke keer dat ik VS start en voor het eerst een html pagina open staat die 5 min van alles in te laden om javascript intellisense te kunnen geven.
Ik probeer VS dus niet meer te sluiten als ik aan een app werk. Helaas crasht VS dan ook nog wel eens op een cordova app of wil de app ineens niet meer deployen naar een Android toestel. Enige remedie dat ik heb gevonden is PC herstarten en een aantal files weg pleuren :|
Hadden ze maar voor Xamarin gekozen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

sig69 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:39:
[...]

Ctrl+alt+e, common language runtime exceptions aanvinken
Dit zijn juist de makkelijkste exceptions om op te lossen want ze komen zo te zien uit je eigen code.
Ha dat is makkelijk :)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
azerty schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 05:31:
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden
Pffff ik kan echt niet meer tegen dit gezeik hoor!

* Merethil zet het vergeten biertje voor Firesphere erbij

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Oeh, ik heb eindelijk gitflow weer terug in Sourcetree!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Rutix
Damic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:50:
[...]
Zover ik weet kan VS2015 niet out of the box apps compileren voor iOS ofzo en dat kun je wel met Xamarin

Nothing to see here!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ben erg benieuwd wat dat gaat brengen. Had al een tijdje het idee dat Microsoft haar pijlen had gericht op Xamarin. Ze waren namelijk al erg betrokken bij Xamarin en bundelde het framework in de nieuwe VS versies. Daarnaast kon je als MSDN lid best wel wat korting krijgen op de Xamarin bundels.

Erg interessante ontwikkeling, ben benieuwd wat dit doet met de andere phone frameworks die Microsoft nu ondersteunt (Cordova?).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Douweegbertje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:42:
[...]

Bij mij gaat het niet over een uur 1 kopje. Bij mij gaat het over elke 5-10 min lopen voor koffie.
Ik heb soms bijna een koffie infuus nodig.

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:46

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

https://blog.mailchimp.com/important-changes-to-mandrill/
Going forward, all Mandrill users will be required to have a paid monthly MailChimp account.
Wait, wat? We waren al aan het overstappen kwa e-mailverzending naar Amazon SES maar goed, dit soort gekdoenerij zet iig de deadline voor ons vast :P 27 april it is.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
WernerL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:42:
MATLAB <3 <3

Waarschijnlijk is het probleem dat je er als programmeur tegen aan kijkt en niet als wiskundige/engineer.

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Damic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:29:
Visual Studio:
Y U NOT

...

Beter dan:
Error 41 Could not copy "obj\Debug\JouwBestand.exe" to
"bin\Debug\JouwBestand.exe".
Exceeded retry count of 10. Failed.

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

• WernerL
Skyaero schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:13:
[...]

MATLAB <3 <3

Waarschijnlijk is het probleem dat je er als programmeur tegen aan kijkt en niet als wiskundige/engineer.
Wiskunde met Matlab gaat inderdaad vrij makkelijk. Ik ben op dit moment alleen niet bezig met Wiskunde. Maar ik begin het allemaal net wat beter te begrijpen, het is even uitzoeken hoe bepaalde zaken werken.

Ik gebruik Octave trouwens, opensource versie van Matlab, het is lelijk en traag, wellicht dat de echte matlab wat beter werkt, maar is niet gratis voor zover ik weet.

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Koetjeboe schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:09:
[...]

Wait, wat? We waren al aan het overstappen kwa e-mailverzending naar Amazon SES maar goed, dit soort gekdoenerij zet iig de deadline voor ons vast :P 27 april it is.
Ja, dick move van Mandrill :(

Tijd om wat applicaties om te bouwen

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat is meestal een rechten kwestie :+

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
WernerL schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:21:
[...]
Wiskunde met Matlab gaat inderdaad vrij makkelijk. Ik ben op dit moment alleen niet bezig met Wiskunde. Maar ik begin het allemaal net wat beter te begrijpen, het is even uitzoeken hoe bepaalde zaken werken.

Ik gebruik Octave trouwens, opensource versie van Matlab, het is lelijk en traag, wellicht dat de echte matlab wat beter werkt, maar is niet gratis voor zover ik weet.
Qua code is Octave en MATLAB ongeveer gelijk, hoewel MATLAB veel meer functies biedt en ook een stuk sneller is. Maar je koopt MATLAB juist vanwege de IDE, welke bij Octave ontbreekt.

Ik begrijp dat dit voor school/universiteit is? Die kunnen een hele goedkope licentie krijgen voor alle docenten en leerlingen. Beetje raar dat je dan in Octave moet werken, want dan had je net zo goed in Python, R, of zelfs FORTRAN kunnen werken.

Mocht je toch O+ worden op de MATLAB, je kunt een persoonlijke licentie krijgen voor iets van 120 euro.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:46
Matlab op school... Lekker virtueel inladen vanaf de server met een klas tegelijk... Half uur later eer je het draaiend hebt. :X

• WernerL
Skyaero schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:30:
[...]

Qua code is Octave en MATLAB ongeveer gelijk, hoewel MATLAB veel meer functies biedt en ook een stuk sneller is. Maar je koopt MATLAB juist vanwege de IDE, welke bij Octave ontbreekt.

Ik begrijp dat dit voor school/universiteit is? Die kunnen een hele goedkope licentie krijgen voor alle docenten en leerlingen. Beetje raar dat je dan in Octave moet werken, want dan had je net zo goed in Python, R, of zelfs FORTRAN kunnen werken.

Mocht je toch O+ worden op de MATLAB, je kunt een persoonlijke licentie krijgen voor iets van 120 euro.
Ben ondertussen al met de laatste opdracht bezig, heb het hierna hopelijk niet meer nodig. :P

• Pizza_Boom
Hee, das leuk... Ik druk op een knop die gekoppeld moet zijn aan array Y en array X verandert... :+

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Damic schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:23:
[...]
Dat is meestal een rechten kwestie :+
Hmm, alleen vind ik het dan vreemd dat hij wel 1 keer werkt na de obj en bin mappen te verwijderen en daarna weer met hetzelfde op de proppen komt. Is er ook een andere oplossing behalve een geit offeren aan Bill Gates en hopen dat hij na de eerst volgende een volle maan wel weer werkt? :+

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
DieVeenman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:17:
[...]

Hmm, alleen vind ik het dan vreemd dat hij wel 1 keer werkt na de obj en bin mappen te verwijderen en daarna weer met hetzelfde op de proppen komt. Is er ook een andere oplossing behalve een geit offeren aan Bill Gates en hopen dat hij na de eerst volgende een volle maan wel weer werkt? :+
Qua rechten heb je die op verschillende niveaus: Lezen, Schrijven, Bewerken (anders dan schrijven) en verwijderen. => Het lijkt erop dat wijzigen/ verwijderen niet mag door je code vanwege (beperkte) autorisaties.
Is echt iets om eens naar te kijken, autorisaties goedzetten is vaak een 1-malige actie en voorkomt dergelijk "geëtter".

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 07:43:
[...]

Ben erg benieuwd wat dat gaat brengen. Had al een tijdje het idee dat Microsoft haar pijlen had gericht op Xamarin. Ze waren namelijk al erg betrokken bij Xamarin en bundelde het framework in de nieuwe VS versies. Daarnaast kon je als MSDN lid best wel wat korting krijgen op de Xamarin bundels.

Erg interessante ontwikkeling, ben benieuwd wat dit doet met de andere phone frameworks die Microsoft nu ondersteunt (Cordova?).
Tja ik hoop dat we op een gegeven moment gewoon wat universeler gaan worden. Het is bijvoorbeeld van de gekke dat we anno 2016 nog steeds met verschillende opladers zitten (kuch apple...) maar idem qua ontwikkeling van apps. Het is allemaal een stuk beter maar ik weet nog goed dat we 'in het begin' haast 3 verschillende ontwikkel omgevingen nodig hadden om native apps voor zowel windows, android als apple te maken.

• Pizza_Boom
Hmmm... Om een functie te laten draaien, moet er 1 plaats in het array true zijn... Eens denken, hoe ga ik dat goed inbouwen. Moet in het cliëntgedeelte (het afschakelen kan ik wel in de background doen door de sockets), want als die array geheel false is, dan moet er een popup komen dat die voorwaarde nog niet voldaan is...

Verwijderd

Pizza_Boom schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:07:
Hmmm... Om een functie te laten draaien, moet er 1 plaats in het array true zijn... Eens denken, hoe ga ik dat goed inbouwen. Moet in het cliëntgedeelte (het afschakelen kan ik wel in de background doen door de sockets), want als die array geheel false is, dan moet er een popup komen dat die voorwaarde nog niet voldaan is...
Klinkt niet bepaald als rocket science. :+

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Verschrikkelijk... iets werkt niet en alleen in Safari... maar wat moet je dan als je geen Mac hebt? :X Microsoft biedt tenminste nog netjes virtual machines aan.

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:12:
[...]

Klinkt niet bepaald als rocket science. :+
Nee, dat zal het ook vast niet zijn... Maar zit in de verkeerde hoek te zoeken gok ik. En om nou alle plaatsen in het array apart uit te gaan lezen is ook zo overdreven... :+ Met een for loopje en een integertje dat telkens hoger wordt zal het niet zo moeilijk zijn, maar er moet toch vast wel een makkelijkere functie voor zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:14:
[...]
Nee, dat zal het ook vast niet zijn... Maar zit in de verkeerde hoek te zoeken gok ik. En om nou alle plaatsen in het array apart uit te gaan lezen is ook zo overdreven... :+ Met een for loopje en een integertje dat telkens hoger wordt zal het niet zo moeilijk zijn, maar er moet toch vast wel een makkelijkere functie voor zijn?
Als je JavaScript gebruikt: https://developer.mozilla...bal_Objects/Array/indexOf. Doe een indexOf op true. Als het resultaat niet -1 is, zit er minimaal één true in.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Douweegbertje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:03:
[...]

Tja ik hoop dat we op een gegeven moment gewoon wat universeler gaan worden. Het is bijvoorbeeld van de gekke dat we anno 2016 nog steeds met verschillende opladers zitten (kuch apple...) maar idem qua ontwikkeling van apps. Het is allemaal een stuk beter maar ik weet nog goed dat we 'in het begin' haast 3 verschillende ontwikkel omgevingen nodig hadden om native apps voor zowel windows, android als apple te maken.
Af en toe denk ik met weemoed terug aan J2ME. Het had zeker zijn beperkingen, maar het draaide op bijna elke telefoon.

Read the code, write the code, be the code!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Rutix schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 07:43:
[...]

Zover ik weet kan VS2015 niet out of the box apps compileren voor iOS ofzo en dat kun je wel met Xamarin
Wel voor Android iig. Zowel de clang en gcc compiler worden meegeleverd via de cross platform features. Native ios word ook ondersteund, maar alleen via een remote oplossing (write in vs, compile en remote debug op een mac). Xamarin word ook meegeleverd in de cross platform features. Maar daar kan je zonder license niet heel veel mee.

• gekkie
Ahh handy dandy ... svg heeft een suspendredraw method .. dat scheelt nogal in de performance .. ipv voor elk dingetje wat je ook maar ergens in de dom wijzigt redrawen .. het hele gewijzigde ding ineens doen :).
Gaat den browser ook niet meer over z'n nek van enige tienduizende bollekes tekenen.

Grmbll maar weer only implementen in Chrome .. arggh.
Of je zorgt gewoon dat je je method werkelijk op svg object called *zucht* .. tijd om de druppelaar van het infuus wat bij te stellen.

[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 25-02-2016 13:53 ]

• Rutix
Laurens-R schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:57:
[...]

Wel voor Android iig. Zowel de clang en gcc compiler worden meegeleverd via de cross platform features. Native ios word ook ondersteund, maar alleen via een remote oplossing (write in vs, compile en remote debug op een mac). Xamarin word ook meegeleverd in de cross platform features. Maar daar kan je zonder license niet heel veel mee.
Ja maar niet voor C# bedoel ik ;). Je hebt wel C# Native maar die is nog niet af.

Nothing to see here!

• Pizza_Boom
Devilly schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:43:
[...]

Als je JavaScript gebruikt: https://developer.mozilla...bal_Objects/Array/indexOf. Doe een indexOf op true. Als het resultaat niet -1 is, zit er minimaal één true in.
Thanks, dat was dus de makkelijkere functie die ik zocht. _/-\o_

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Ik hou het gewoon allemaal lekker apart the UI laag en alleen business logica deel ik met Android/tvOS/iOS. Lekker alles in Swift 💪

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kudt-Git. M'n Windows-wachtwoord is aangepast, nu kan ik niet meer pushen naar GitLab (via basic auth) die via LDAP authenticeert... 8)7

En in plaats van een nuttige melding krijg ik te zien:
unable to commit credential store: Function not implemented
Rrright.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• gekkie
Naja al heel wat dat "credential" er in staat .. geeft toch nog een pointertje in de richting ...

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

alienfruit schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:17:
Ik hou het gewoon allemaal lekker apart the UI laag en alleen business logica deel ik met Android/tvOS/iOS.
Inderdaad, de UI is per platform gewoon iets wat een andere aanpak vergt. Je komt al heel ver door grote ViewModels te maken met voorgebakken vertalingen van labels, geformatteerde datums enzovoort. Maar een (goede) iOS applicatie heeft geen hamburger menu flow, terwijl ze dat ding bij Android bijna als template al in de linkerbovenhoek flikkeren. iOS werkt qua UI ook gewoon veel anders tussen tablet, phablet en phone terwijl bij Android dingen meer geleidelijk aan schalen.
d:)b :Y

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 25-02-2016 15:58 ]

iOS developer

• Pizza_Boom
Doen jullie dat ook wel eens, eerst een routine bouwen en zorgen dat alle functies erin zitten en daarna weer gaan stroomlijnen en codestukken samenvoegen? Geloof dat ik daar nu mee bezig ben.

Verwijderd

En dan straks met Swift 3.0 alles weer herschrijven. Want fuck forward source compatibility! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Pizza_Boom schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:06:
Doen jullie dat ook wel eens, eerst een routine bouwen en zorgen dat alle functies erin zitten en daarna weer gaan stroomlijnen en codestukken samenvoegen? Geloof dat ik daar nu mee bezig ben.
Scheppen is zelden een lineair proces en ook zelden in 6 dagen klaar ...

• Pizza_Boom
gekkie schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:17:
[...]

Scheppen is zelden een lineair proces en ook zelden in 6 dagen klaar ...
Helaas, helaas...

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:44:
En dan straks met Swift 3.0 alles weer herschrijven. Want fuck forward source compatibility! :D
Er wordt nogal dramakoningin gedaan over Swift en dat er dingen wijzigen. Er worden nu al dingen gedeprecate in Xcode die straks in 3.0 anders zullen zijn. Dus zo lang je braaf alle nieuwe versies installeert van Xcode en alle gele driehoekjes weg werkt (nooit veel werk tot nu toe) dan zit je straks eigenlijk al klaar voor Swift 3.0.

Wat er gaat gebeuren is dat er een Cocoa renamification gaat komen. Een hoop functies en parameters gaan van naam wijzigen. Er komen geen functies bij en er verdwijnt ook niks maar ze gaan anders heten. Dit kan omgezet worden met een automatische tool in Xcode.

Nadeel is dus dat je aan nieuwe namen moet wennen daar na. Er zal altijd een groep mensen zijn die liever "tableView methodeDieIkEigenlijkZocht" typen dan "methodeDieIkNodigHeb" omdat ze dat nou eenmaal gewoon gewend zijn.

iOS developer

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
Pizza_Boom schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:06:
Daar hebben we een naam voor: refactoren :P
Eerst iets basics bouwen dat werkt, dan steeds verbeteren totdat het perfectie heeft benaderd. ;)

let the past be the past.

• gekkie
SPee schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:53:
[...]
Daar hebben we een naam voor: refactoren :P
Eerst iets basics bouwen dat werkt, dan steeds verbeteren totdat het perfectie heeft benaderd. ;)
Oftewel een potje herfabrieken ...
Hmm tijd om die brugse bierleiding is te laten verlengen.

• azerty
gekkie schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:06:
[...]

Oftewel een potje herfabrieken ...
Hmm tijd om die brugse bierleiding is te laten verlengen.
Ik ben zo langzamerhand ook toe aan iets... Dat topic drijft me echt gek.

• gekkie
azerty schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:25:
[...]
Ik ben zo langzamerhand ook toe aan iets... Dat topic drijft me echt gek.
Bierinfuus :p

• azerty
Nog eventjes en ik zeg daar geen nee meer tegen |:(

• gekkie
azerty schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:32:
[...]
Nog eventjes en ik zeg daar geen nee meer tegen |:(
Of er gewoon eens een nachtje over gaan slapen .. (of over een lekkere knabbel .. dat werkt meestal beter)

• azerty
gekkie schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:39:
[...]

Of er gewoon eens een nachtje over gaan slapen .. (of over een lekkere knabbel .. dat werkt meestal beter)
Ik zou niet meer weten wat ik nog kan aanpassen eraan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ik ga de koffer maar eens inrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Slaap ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:53
Al 15 uur bezig :X Bijna klaar (hoop ik...)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
sig69 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 01:25:
Al 15 uur bezig :X Bijna klaar (hoop ik...)
Hoop ik ook voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
azerty schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 05:31:
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Jeej, je begreep mijn sarcastische verzuchting :+

Toen ik het gisteren terug las dacht ik even dat ik overkwam als een botte klootzak ipv sarcastisch, gebeurt wel vaker namelijk :P

[ Voor 14% gewijzigd door Merethil op 26-02-2016 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
Merethil schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 05:53:
[...]

Toen ik het gisteren terug las dacht ik even dat ik overkwam als een botte klootzak ipv sarcastisch, gebeurt wel vaker namelijk :P
Dat ben je toch ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Goedemorgen allemaal. Ochtendje thuiswerken vandaag en vanmiddag workshop geven voor collega's. Zin in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Merethil schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 05:53:
[...]

Oh die reactie... Had ik overgelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Wat een botte klootzakkenopmerking zeg.... :+
azerty schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:13:
[...]

Oh die reactie... Had ik overgelezen :+
Ja hallo, ik me de hele dag schuldig voelen alsof ik je voorouders heb uitgescholden enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Merethil schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:30:
[...]

[...]

Ja hallo, ik me de hele dag schuldig voelen alsof ik je voorouders heb uitgescholden enzo :+
Moest je dat maar niet gepost hebben he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
azerty schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:37:
[...]

Moest je dat maar niet gepost hebben he O-)
Ik leef graag met de consequenties van mijn daden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 14:22
Wij zoeken een nieuwe collega op Tweakers HQ. Meer info: zeef in "Tweakers zoekt een UX-specialist" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
zeef schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:46:
Wij zoeken een nieuwe collega op Tweakers HQ. Meer info: zeef in "Tweakers zoekt een UX-specialist" :)
Moet ik dit nu rapporteren omdat dit onder werving valt? :+

Ik denk niet dat er hier veel UX specialisten rondlopen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
azerty schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:59:
[...]

Moet ik dit nu rapporteren omdat dit onder werving valt? :+

Ik denk niet dat er hier veel UX specialisten rondlopen helaas...
Dit topic staat in alle Devschuur subfora
Merethil schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:30:
[...]

Maar ik ben ook gewoon een klootzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Oh god, een UX specialist.

Krijgen we binnenkort allemaal fancy vliegende dingen over ons scherm.

* Douweegbertje zoekt alvast een andere site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ealanrian schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:02:
[...]

Dit topic staat in alle Devschuur subfora
Weet ik wel, maar van de actievelingen hier zijn er dus imho niet veel UX specialist... Misschien wel een aantal onder de lurkers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Douweegbertje schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:03:

Ze hebben het over een specialist geen prutser :p (bestaan specialisten in UX uberhaupt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil

Maar ben je ook

Afbeeldingslocatie: http://www.halloween-voordeel.nl/image/large/nep-bot-van-een-mens-34-cm/10035250.gif

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

We kunnen trouwens ook gewoon dit implementeren: [Feature] Naast custom CSS ook custom scripts

Geen UX dinges nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Daar het je toch gewoon userscripts voor in je browser.

Edit: ok, eerst lezen dan reageren. Het gaat over meerdere devices :) Net zo makkelijk; een proxy maken die de scripts injecteert. Kom op .oisyn, beetje creativiteit ;)

[ Voor 60% gewijzigd door wackmaniac op 26-02-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik ben niet nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Maar wel 34 cm? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ealanrian
Dat zeker. En nog wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Gisteravond: hè... Hoe de hell kan het nou dat het array niet geupdate wordt...
Vanmorgen: Ohw, daarom doet ie het niet. Das simpel.

Case: Had een array waar 2 waardes deels van elkaar af hangen, als de een true wordt, wordt de ander false. Alleen om te zorgen dat ie niet telkens bij de eerste van de 2 in de routine zou schakelen, een tweetal hulpvariabelen eraan gehangen die ook true moesten worden voordat ie aan de voorwaarde voldoet. Moet je je alleen die hulpvariabelen niet declareren/initialiseren als false... :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm genoeg gebruikerservaring hier toch ?
Misschien moet Zeef eens vragen naar de gebruikerservaringen met SourceTree :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Douweegbertje schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:03:

Dat valt volgens mij onder fancy UI spul.
Een UX'er zou hier fel op tegen zijn, aangezien de gebruikerservaring daardoor wordt verminderd. Tenminste.....

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Whee! Level up! Bed _EN_ internet in m'n nieuwe huisje!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Dus je bent nu een level 2 Kiwi? :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:04:
Dus je bent nu een level 2 Kiwi? :)
:Y

Level 3 is een IRD hebben.

Wat level 4 is heb ik nog niet besloten.
zeef schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:46:
Sorry, ik heb al een andere baan ondertussen :$ *
[...]

Valt wel mee. Eigenlijk ben je een hele grote brede knuffelbeer die z'n haren kwijt is.

* * Firesphere heeft een baan bij t.net afgewezen omdat het te ver weg was :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
Yes, ik heb de levelup kunnen vastleggen!

Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/5u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:37
zeef schreef:
Als het Development was, had ik gereageerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 14:22
iRicardo schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:28:
[...]
Als het Development was, had ik gereageerd :)
We zoeken ook nog een scrummaster. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
Echt, waarom kan zoiets simpels als een <input type="date" /> niet gewoon in alle browsers werken..

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Safari, Firefox en Internet Explorer liggen dwars: http://caniuse.com/#search=date

Firefox zal er wel weer een pedantische reden voor hebben over standaarden, Internet Explorer wordt niet meer ontwikkeld en Safari doet doorgaans waar het zin in heeft. Ja, sucks.

Pagina: 1 ... 34 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)