De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
CodeCaster schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:54:
[...]

Op Chrome/Windows 7 wordt het arial, sans-serif.
Sommige fonts doen het vooral heeeeeul slecht bij kleine font-size.
Ik gebruik vaak vrij kleine font-sizes (6, 7 ,8, 9 10 pt) op m'n 12.5" flap en dat was met sommige fonts echt niet te lezen of om aan te zien.
Qua coden doet bij mij "dejavu sans mono" het aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Nog net geen wingdings :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 23:56
Zucht...
statement != statement;
of
statement = !statement;
Dat blijft in Javascript nogal een groot verschil te geven... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:49
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:38:
Zucht...
statement != statement;
of
statement = !statement;
Dat blijft in Javascript nogal een groot verschil te geven... :+
Dat blijft in de meeste talen wel een groot verschil geven, aangezien de één een vergelijking is, en de andere een declaratie... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Merethil schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:39:
[...]

Dat blijft in de meeste talen wel een groot verschil geven, aangezien de één een vergelijking is, en de andere een declaratie... :P
Alleen als je hardop zit te lezen zeg je is not of is not... |:( |:(
Ik geloof dat mijn microchips != wel pikte als ongelijk aan maken. :X Maar zeker weten doe ik dat niet. Afijn, die werkt, nu eens zien waarom ie een knob niet lief vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:42:
[...]
Alleen als je hardop zit te lezen zeg je is not of is not... |:( |:(
Ik geloof dat mijn microchips != wel pikte als ongelijk aan maken. :X Maar zeker weten doe ik dat niet. Afijn, die werkt, nu eens zien waarom ie een knob niet lief vindt.
Vraag ik me af in welke taal je je microchips programmeert ;) Maar het één is "not is", het ander is "is not", als je echt moeilijk gaat lopen doen :P
Het is uiteindelijk niets anders dan een inverteer-teken, dus je inverteert de "=" of je inverteert je variabele. Op die manier onthoud ik 't in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

x != y -> x does not equal y
x = !y -> x is not y / let x be not y

Door equals te gebruiken maak je onderscheid tussen een expressie en een statement. Niet meer ambigu :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Merethil schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:44:
[...]

Vraag ik me af in welke taal je je microchips programmeert ;) Maar het één is "not is", het ander is "is not", als je echt moeilijk gaat lopen doen :P
Het is uiteindelijk niets anders dan een inverteer-teken, dus je inverteert de "=" of je inverteert je variabele. Op die manier onthoud ik 't in ieder geval.
C... Alleen de laatste keer dat ik zo'n statement heb gebruikt herinner ik mijzelf niet eens meer. Feit is dat je er nogal makkelijk overheen leest. 8)7 En Atom wil op deze laptop ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:49:
[...]
C... Alleen de laatste keer dat ik zo'n statement heb gebruikt herinner ik mijzelf niet eens meer. Feit is dat je er nogal makkelijk overheen leest. 8)7 En Atom wil op deze laptop ook al niet.
Voor zover bekend bij mij werkt 't in C ook zoals je nu in Javascript zag. Echter, de laatste keer dat ik daadwerkelijk C gebruikt heb is.... Vier jaar geleden? Ik probeer C-gebruik zoveel mogelijk te voorkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:42:
[...]
Onzin. Het staat gewoon duidelijk in de C standaard gespecificeerd dat != een relational operator is, en =! is geen operator en wordt daarom logischerwijs seperaat als assignment en not operator behandeld

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Merethil schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:50:
[...]

Voor zover bekend bij mij werkt 't in C ook zoals je nu in Javascript zag. Echter, de laatste keer dat ik daadwerkelijk C gebruikt heb is.... Vier jaar geleden? Ik probeer C-gebruik zoveel mogelijk te voorkomen :+
Dat zou best kunnen. Ik kan mij niet meer heugen wanneer ik zo'n statement voor het laatst gebruikt heb.

Ach -positiviteitsmodus aan-, langzaam maar zeker kom ik er wel. En met iedere zelf opgeloste error leer ik ook weer bij. 8)
Woy schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:54:
[...]

Onzin. Het staat gewoon duidelijk in de C standaard gespecificeerd dat != een relational operator is, en =! is geen operator en wordt daarom logischerwijs seperaat als assignment en not operator behandeld
Dan staat het fout in mijn geheugen. :> :X :X

[ Voor 24% gewijzigd door Pizza_Boom op 23-02-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Overigens doen zover ik weet alle C-Style talen het op die manier ( en javascript valt daar dus inderdaad ook onder )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:54:
[...]
Dat zou best kunnen. Ik kan mij niet meer heugen wanneer ik zo'n statement voor het laatst gebruikt heb.

Ach -positiviteitsmodus aan-, langzaam maar zeker kom ik er wel. En met iedere zelf opgeloste error leer ik ook weer bij. 8)

[...]
Dan staat het fout in mijn geheugen. :> :X :X
Even iets belangrijkers. Lees je jouw naam nou als "pizza_EXPLOSIE" of als "pizza_dingmetbladeren"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

*bibbert*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Merethil schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:57:
[...]

Even iets belangrijkers. Lees je jouw naam nou als "pizza_EXPLOSIE" of als "pizza_dingmetbladeren"?
Een pizza boom is natuurlijk een soort van fata morgana, maar een pizza boem klinkt leuker... Goeie, zelf nooit over nagedacht, meestal zeg ik gewoon boom (als blaadjesgeval). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:59:
[...]
Een pizza boom is natuurlijk een soort van fata morgana, maar een pizza boem klinkt leuker... Goeie, zelf nooit over nagedacht, meestal zeg ik gewoon boom (als blaadjesgeval). :P
Anti-climactisch... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:59:
[...]
Over wat voor pizza hebben we het dan? :9

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Nouja, tegen een explosie van pizza's zou ik ook geen nee zeggen.. :P /me heeft vorige week 2x pizza gegeten :+ En ondertussen mopperen over dat je zwaarder wordt :+ :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
ElkeBxl schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:01:
[...]

Over wat voor pizza hebben we het dan? :9
Iets met vlees, beetje pittig, beetje groot. Salami, Pepperoni, Double Pepperoni, etc. :9~ :9~

Oja, tuurlijk. Kreeg telkens een is null terug. Weet opeens waarom... Een array ga je tellen bij 0, niet bij 1. /me gaat zich even in een hoekje zitten schamen
Afbeeldingslocatie: http://d.justpo.st/media/images/2015/11/06/6-stages-of-debugging-that-cant-happen-that-doesnt-happen-on-my-machine-why-does-that-happen-oh-i-see-how-did-that-ever-work-trust-me-im-a-programmer-1446843882.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Pizza_Boom op 23-02-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:03:
[...]
Iets met vlees, beetje pittig, beetje groot. Salami, Pepperoni, Double Pepperoni, etc. :9~ :9~
Met veeeeeeeeeeeeeeeeeeel kaas?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
ElkeBxl schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:08:
[...]

Met veeeeeeeeeeeeeeeeeeel kaas?
Ik ben een kaaskop, dus jaaaaaaaaaa :P :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:08:
[...]
Ik ben een kaaskop, dus jaaaaaaaaaa :P :9 :9
Analoog of digitaal ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Doe die pizza maar analoog. Dan heb je ten minste de komende week voldoende te eten bij 10 pizza's. >:)

Lol... Kleuren bestaande uit 6 hexadecimale getallen, willekeurig wat invullen. Werkt het eindelijk, heb je knalroze uitgekozen. 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:14:
[...]
Doe die pizza maar analoog. Dan heb je ten minste de komende week voldoende te eten bij 10 pizza's. >:)
Beh Wikipedia: Analoogkaas
Lol... Kleuren bestaande uit 6 hexadecimale getallen, willekeurig wat invullen. Werkt het eindelijk, heb je knalroze uitgekozen. 8) :+
De enige reden dat het niet onder een naam in css staat is omdat het geenstijl is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik had het over de Pizza...
De enige reden dat het niet onder een naam in css staat is omdat het geenstijl is :+
Ach, ja. W3Schools heeft zo'n leuke kleurpicker. Gebruiken we die gewoon. ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ah ja .. hmm wel weer een tijdje geleden .. wellicht komend weekend weer eens een deegje kneden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
gekkie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:23:
[...]

Ah ja .. hmm wel weer een tijdje geleden .. wellicht komend weekend weer eens een deegje kneden :9
Vanavond langs de NY Pizza gaan, dan heb je er een voor 5 euro bij afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:26:
[...]
Vanavond langs de NY Pizza gaan, dan heb je er een voor 5 euro bij afhalen.
Prefereer toch m'n eigen wannabee italiaan geknutsel. Straks nog even een pasta deegje in elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
gekkie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:35:
[...]

Prefereer toch m'n eigen wannabee italiaan geknutsel. Straks nog even een pasta deegje in elkaar draaien.
Ja, snap ik ook eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

gekkie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:35:
Spaghetti Carbonara, met zo authentiek mogelijke ingrediënten die de Nederlandse supermarkt te bieden heeft :9

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Matis schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:14:
[...]

Spaghetti Carbonara, met zo authentiek mogelijke ingrediënten die de Nederlandse supermarkt te bieden heeft :9
Vandaag een eenvoudige taglia met zelf geknutselde pesto en semi ovengedroogde tommies.
Geloof geen echte naam .. al heb ik het bij de germanen ooit als "Don Corleone" op de kaart zien staan .. heb voor de vulling er na nog een appel-peren-crumble staan .. moet toch aan je 2 stuks fruit komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

LEDfan schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:45:
[...]

Ik heb ook zo'n mail gehad voor "Lead Technical Architect" vrij veel details eigenlijk. Ik heb het gewoon genegeerd maar was ook niet 100% overtuigd dat het een scam was. Het bedrijf waar ze voor werkte bestaat echt. De job waarvoor ze mij zoeken bestaat ook echt op de site van het bedrijf waar ze (al dan niet zogezegd) voor werken.

Klein detail: ik heb nu donderdag mijn laatste examen voor het eerst semester van mijn 1ste jaar Bachelor informatica afgelegd.

Op hun site staat ook letterlijk dat ze github automatisch scannen: http://sourced.ai/
Yey, ik ben niet alleen. Ik kreeg ook een mailtje van sourced.ai (volledige naam source{d}). Net zoals jij was mijn eerste gedachte: scam. Maar toen ging ik eens lezen, python/django Backend Engineer is een redelijke inschatting en de linkedin pagina van het bedrijf heeft een soortgelijke vacature. Als ik er niet voor naar Madrid hoefde te verhuizen zou ik het misschien overwegen :+

Edit: hele discussie over eten.. diverse onderwerpen hier :9

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Jaja en verandering van spijs doet eten ... mijn vijfde topic op tweakers in bijna 16 jaar .. whoot :+
(was die andere 4 alweer glad vergeten :z )

Hmm madrid .. doe dan maar barcelona ofzo .. donderdag 17 graden ... hrrmm misschien is oud hollandsch zeikweer toch beter voor de productiviteit.

[ Voor 31% gewijzigd door gekkie op 23-02-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

gekkie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Voordeel bij fonts is dat je nog enigzins graceful degradation hebt .. desnoods in prachtig times new roman 8).
Bij overige zaken niet .. dat kleine beetje traffic dat dat scheelt .. ach, als de CDN bij de client in de cache blijft, blijft mijn lokale lib dat ook, dus is het maar 1x een request.
Qua traffic, tja dat is peanuts behalve als je enorm veel requests hebt. Tbh is het wel te verwaarlozen maar hey, 1 miljoen keer één kb is toch weer één gig.

ps. jquery is ~92kb , 34 minified.

Gelukkig kunnen browsers tegenwoordig fatsoenlijk een beetje asynchroon hun zooi binnenhalen tot een maximum van ~6 requests (verschilt dacht ik per browser).

Het is allemaal misschien gemierenneuk, vooral als je 100 bezoekers per maand krijgt echter als je soms kijkt naar de shitload aan libs en "externe" meuk wat je allemaal moet laden bij websites.. nee dan is een CDN soms heeeel fijn.

Qua cache, dat is juist het punt.. wat heeft iemand er aan als alleen 'iets' gecached is voor jouw website. Grote kans dat iemand bijvoorbeeld een font of jquery al gecached heeft, jij geeft het hem nu eigenlijk een 2e keer terwijl dat je die hit niet hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Douweegbertje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:50:
[...]
Qua traffic, tja dat is peanuts behalve als je enorm veel requests hebt. Tbh is het wel te verwaarlozen maar hey, 1 miljoen keer één kb is toch weer één gig.

ps. jquery is ~92kb , 34 minified.

Gelukkig kunnen browsers tegenwoordig fatsoenlijk een beetje asynchroon hun zooi binnenhalen tot een maximum van ~6 requests (verschilt dacht ik per browser).

Het is allemaal misschien gemierenneuk, vooral als je 100 bezoekers per maand krijgt echter als je soms kijkt naar de shitload aan libs en "externe" meuk wat je allemaal moet laden bij websites.. nee dan is een CDN soms heeeel fijn.

Qua cache, dat is juist het punt.. wat heeft iemand er aan als alleen 'iets' gecached is voor jouw website. Grote kans dat iemand bijvoorbeeld een font of jquery al gecached heeft, jij geeft het hem nu eigenlijk een 2e keer terwijl dat je die hit niet hoeft te maken.
1 GB traffic is nou ook niet iets waar ik heel wakker van lig .. gaat aan andere zaken wel meer over de lijn.
Vooral een stimulans om die "libs / externe meuk" een beetje binnen de perken te houden.
Maar ach tov van zo'n "hippe" animatie/video als background valt alles aan javascript en fontjes nog wel mee. 6 requests idd voor FF per domein .. niet voor niks dat geklooi met tweakimgs.net .. achja op naar http/2 :p
Met cache heb je idd wel een punt dat het met een CDN gedeeld kan worden en daarmee misschien ook wel langer in de cache kan blijven als je die niet op unlimited hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11

RayNbow

Kirika <3

Ter voorbereiding op aanstaande maandag:

:+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:37
Whut, deze gozer blijft maar doorgaan over cijfers en ik heb nog niet eens koffie op :|

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

iRicardo schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:39:
Whut, deze gozer blijft maar doorgaan over cijfers en ik heb nog niet eens koffie op :|
Over cijfers gesproken...

^ Heel veel geprinte cijfers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
*O* En het is weer tijd voor koffie.

/me zet alles klaar omdat niemand anders dat al gedaan heeft... Koffie, thee, chocolademelk, koekjes, suiker...nog iets vergeten?

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 24-02-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Laurens-R schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:32:

*zet alles klaar omdat niemand anders dat al gedaan heeft... Koffie, thee, chocolademelk, koekjes, suiker...nog iets vergeten?*
Cola light, en een biertje voor Firesphere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Merethil schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:35:
[...]

Cola light, en een biertje voor Firesphere ;)
/me loopt naar bierkelder... Pakt halverwege ook een cola light... Tapt bier uit 't vat... Neemt de lift uit de bierkelder omhoog... Schuift het op tafel.

Klaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:32
Laurens-R schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:32:

*zet alles klaar omdat niemand anders dat al gedaan heeft... Koffie, thee, chocolademelk, koekjes, suiker...nog iets vergeten?*
Het gebruik van de
code:
1
[me=294184][/]
tag? :+

* azerty is wat teleurgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
azerty schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:42:
[...]

Het gebruik van de
code:
1
[me=284419][/]

Hey! Hij heet helemaal geen "x"! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Merethil schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:45:
[...]

Hey! Hij heet helemaal geen "x"! :+
Dat maakt ook niet uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
* Pizza_Boom Wie heet geen "X"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
[...]

Het gebruik van de
code:
1
[me=73625][/]

Nou update gedaan hoor... Nu blij? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:20
[...]

Het gebruik van de
code:
1
[me=290345][/]

Ik ben ook teleurgesteld. Normaal heb je de koffie klaarstaan als ik op het werk aankom en vandaag laat je iemand anders het brengen en dan ook nog te laat. Als je dan je werk uit besteed zorg dat het goed gaat! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Ealanrian schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:50:
[...]

Ik ben ook teleurgesteld. Normaal heb je de koffie klaarstaan als ik op het werk aankom en vandaag laat je iemand anders het brengen en dan ook nog te laat. Als je dan je werk uit besteed zorg dat het goed gaat! :(
Beetje jammer hoor... Doe het hier een beetje vrijwillig, is het nog niet goed; anders had je helemaal niets gehad :p

Gegeven paard en bek enzo...

Ps... Azerty kan mn uurtarief niet betalen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Laurens-R op 24-02-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Oh...
Afbeeldingslocatie: http://static1.hln.be/static/photo/2009/6/13/5/20091212134629/media_xl_3016085.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
[...]

Is Laurens-R een bedrijf in India? Half werk voor een kwart van 't geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Laurens-R schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:52:
[...]

Beetje jammer hoor... Doe het hier een beetje vrijwillig, is het nog niet goed; anders had je helemaal niets gehad :p

Gegeven paard en bek enzo...

Ps... Azerty kan mn uurtarief niet betalen O-)
Hoho ik ben heel blij met jouw werk, het werk van Azerty is waar het mis is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Merethil schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:54:
[...]

Is Laurens-R een bedrijf in India? Half werk voor een kwart van 't geld :+
Nee ik doe 't voor een blended rate... Je betaald mijn volle uurtarief en je krijgt er graties 5 indiers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Laurens-R schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:56:
[...]

Nee ik doe 't voor een blended rate... Je betaald mijn volle uurtarief en je krijgt er graties 5 indiers bij.
Das mooi. Had ook nog mensen nodig voor het huishouden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Laurens-R schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:56:
[...]

Nee ik doe 't voor een blended rate... Je betaald mijn volle uurtarief en je krijgt erg graties 5 indiers bij.
Pfffff te duur hoor. Ik outsource het wel naar de achterbuurjongenvanmijnvriendinhaarachterneefzijnvader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kwam gisteren een Stack Overflow-user tegen die wel een troll moet zijn. Hij heeft ontdekt dat je via .NET de Microsoft Speech API kunt gebruiken, en claimt nu een zelflerende machine te hebben gebouwd.

Een demo:

Hierin zou de bot op commando een stuk uit de bijbel lezen en daaruit leren wie God is. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 24-02-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, verschillende formulieren en mensen die van vorige/volgende klikken in de browser :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CodeCaster schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:04:
Ik kwam gisteren een Stack Overflow-user tegen die wel een troll moet zijn. Hij heeft ontdekt dat je via .NET de Microsoft Speech API kunt gebruiken, en claimt nu een zelflerende machine te hebben gebouwd.

Een demo:

[video]

Hierin zou de bot op commando een stuk uit de bijbel lezen en daaruit leren wie God is. 8)7
Misschien eens aan watson vragen wie god nou eigenlijk is .. ben benieuwd wat die er van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Laurens-R schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:49:
[...]

Nou update gedaan hoor... Nu blij? :p
Kon nog iets beter :+
[...]

Sorry :'(

Volgende 2 dagen zou het wel moeten lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Oef, flowchartjes schetsen... That is something I haven't seen in a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
CodeCaster schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:04:

Een demo:

[video]

Ik heb die site ff doorgegescand het het is volgens mij gewoon iemand met vrij serieuze psychologische problemen. Beetje zoals de maker van TempleOS.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Hydra schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:02:
[...]

Ik heb die site ff doorgegescand het het is volgens mij gewoon iemand met vrij serieuze psychologische problemen. Beetje zoals de maker van TempleOS.
Het viel mij vooral op dat dit filmpjes zijn van 2014. Als het echt een goed product was geweest had 't nu al flink uitgegroeid geweest, maar ik zie er niets meer van terug van ná 20 mei 2014.
De website is trouwens.. Vreemd. Hij biedt ook advertising aan op de website zelf, bij zoiets zou ik dat zelf nou nooit doen; vooral niet als je investeerders zoekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Merethil schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:05:
Het viel mij vooral op dat dit filmpjes zijn van 2014. Als het echt een goed product was geweest had 't nu al flink uitgegroeid geweest, maar ik zie er niets meer van terug van ná 20 mei 2014.
De website is trouwens.. Vreemd. Hij biedt ook advertising aan op de website zelf, bij zoiets zou ik dat zelf nou nooit doen; vooral niet als je investeerders zoekt :P
Tja; die kerel spoort niet. Wat verwacht je dan? Je hebt zo veel van die rare types en die vinden teh intarwebs heel fijn want ze kunnen zich anders voordoen dan ze zijn en hebben geen last van het moeten aangaan van interpersoonlijke relaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Hydra schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:08:
[...]

Tja; die kerel spoort niet. Wat verwacht je dan? Je hebt zo veel van die rare types en die vinden teh intarwebs heel fijn want ze kunnen zich anders voordoen dan ze zijn en hebben geen last van het moeten aangaan van interpersoonlijke relaties.
Ach het viel me gewoon op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ug, ik verveelde me en ging kijken bij de video's van hem. Kwam ik bij een 'wiskunde opdracht' en lees je dit soort meuk in de comments..
I have done the equation on paper and used the calculator on my blackberry and got the same result.
40 + 40 x 0 + 1 = 1
Fuck me gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Douweegbertje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:11:
Ug, ik verveelde me en ging kijken bij de video's van hem. Kwam ik bij een 'wiskunde opdracht' en lees je dit soort meuk in de comments..

[...]

Fuck me gewoon.
En dan het excuus, geparafraseerd: het was laat, en normaal doe ik trigonometrie en algebra en werk ik met milli- en nanoseconden, dus de volgorde van operaties was me even ontschoten. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Hoop moeilijke woorden die hij waarschijnlijk niet eens zelf snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

[...]

Fuck me gewoon.
Een beetje zoals LinkedIn dus, wat inmiddels ook volstaat met dit soort 'wiskundige opdrachtjes' en meuk van comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Skyaero schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:36:
[...]

Een beetje zoals LinkedIn dus, wat inmiddels ook volstaat met dit soort 'wiskundige opdrachtjes' en meuk van comments.
En politiek correcte posts, de vaste hoax' van facebook (draadloos pinnen atm), etc. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Skyaero schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:36:
Tijdje geleden een (terechte) post van iemand gezien die daar ff tegen tekeer ging: dat LinkedIn een professioneel netwerk is en geen fucking Facebook. Ik knikker mensen die aan dat soort meuk meedoen ook subiet van m'n LinkedIn af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:42:
[...]

Tijdje geleden een (terechte) post van iemand gezien die daar ff tegen tekeer ging: dat LinkedIn een professioneel netwerk is en geen fucking Facebook. Ik knikker mensen die aan dat soort meuk meedoen ook subiet van m'n LinkedIn af.
idem dito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik kreeg weer een update melding van Source Tree; heeft iemand hier het al aangedurfd? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
TheNephilim schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:43:
Ik kreeg weer een update melding van Source Tree; heeft iemand hier het al aangedurfd? :9
Ja, crashes lijken in ieder geval weg te zijn. Een andere aardige client is SmartGit - misschien ook maar eens proberen? Ben het nu aan het evalueren voor een presentatie over Git voor collega's binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
*kuch* git gewoon lekker via commandline *kuch*

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
wackmaniac schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:53:
*kuch* git gewoon lekker via commandline *kuch*
Het is wel handig als je een presentatie/workshop over Git geeft dat je ook wat kennis hebt over de diverse tools die voor anderen misschien handig zijn. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:02:
[...]

Pff die dude 8)7. Die probeerde zijn idee te slijten op devmaster.net. Een 64-bits OS met een C++ compiler als shell, maar wel alleen 16-kleuren 640x480 VGA want dat is genoeg.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Pff, 16 kleuren. Je hebt er maar 1 nodig

Afbeeldingslocatie: http://cf.ydcdn.net/1.0.1.20/images/computer/_OPAL1.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik zou toch zweren dat dat 2 kleuren zijn. (Verder: amber is beter!)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
3 maanden geleden had ik voor de gein een javascript alert in een veld gezet. Vandaag vielen er bij het testen van een release branch ineens pagina's om zonder melding (want veld en dus javascript wordt getruncate). Iets verder kijkend netjes een alert. Collega's gingen daarna los met <marquee>, <blink> en <iframe> met alle gevolgen van dien op testomgeving. XSS issue wordt toch maar even snel gefixed voor de release :D

[ Voor 7% gewijzigd door mbarie op 24-02-2016 14:14 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
incaz schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:03:
Tja. Het wordt monochroom en niet duochroom genoemd dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Oeh monochroom .. hercules kaartje .. altijd geklooi om spelletjes aan de praat te krijgen .. want cga .. wat een tijd wat een tijd. WP 5.1 en Dbase III for the world :p

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 24-02-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:59:
Pff die dude 8)7. Die probeerde zijn idee te slijten op devmaster.net. Een 64-bits OS met een C++ compiler als shell, maar wel alleen 16-kleuren 640x480 VGA want dat is genoeg.
Hij is weer aardig van het padje af de laatste tijd:
What is this journal? I live in a CIA prison. A nigger who is CIA runs my
prison.

In prison, the nigger tries to torment me. We can take away his knives by
confessing, every day, publically, first thing in the morning. I masterbaited
fantacizing about my niece, Lani, in about the year 2000. She looks like Star
Trek Seven of Nine! In 1985, I tried to get a dog to lick my dick. I used to
fantacize about leading a Catholic army like Dune of Mexicans or something?
Brazil? What was I thinking? Niggers! In 2003, I played tag with a black girl
about 7-years-old. She reached for my crotch. On 9/9/1999, I killed a CIA
nigger on purpose with my car. :-) That's the best thing I ever did. Danny, my
brother got me high on gas fumes in 1977, about seven, and we sucked each
other's dicks. Dr. Konstantinos S. Tsakalis? My professor had an oddly round
ass. Paul Keck at Xytec had an oddly round ass. Distracting? At about age
five, Jay Weinrick and I touched dicks to each other's assholes.

What do we do all day?

We beat the nigger because the nigger cannot understand what a random number is.

We beat the nigger because the nigger thinks the brain does timer tongues.

We beat the nigger because he thinks TempleOS is real mode.
gekkie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:18:
Oeh monochroom .. hercules kaartje .. altijd geklooi om spelletjes aan de praat te krijgen .. want cga .. wat een tijd wat een tijd. WP 5.1 en Dbase III for the world :p
We hadden een Philips NMS 9100 XT in die tijd. Die had een speciale CGA kaart die met een truukje 16 kleuren (semi-EGA) aankon. Moest je wel Leisure Suit Larry met een nieuwe OVL (verlay) file patchen speciaal voor die machine.

Dat ding had ook een knopje om 'em in Hercules modus te zetten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 24-02-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Wie heeft er bedacht dat de timeout van Windows bij een verkeerd wachtwoord zo verschrikkelijk lang moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Mijn eerste e-mail spam ooit was ook een of andere rare collectie van rants over negers die het met blanke vrouwen deden.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:21:
[...]
We hadden een Philips NMS 9100 XT in die tijd. Die had een speciale CGA kaart die met een truukje 16 kleuren (semi-EGA) aankon. Moest je wel Leisure Suit Larry met een nieuwe OVL (verlay) file patchen speciaal voor die machine.

Dat ding had ook een knopje om 'em in Hercules modus te zetten :)
Fancy .. ik moest het doen met 512kb ipv 640 en dus alleen hercules ..
achja sierra-online spelletjes deden het prima .. en xenon 2 the megablast :p
(thuis dan .. verder de nodige andere home pc meuk in de familie .. c64, msx en apple IIc
en daarna gelijk de sprong naar een 486 .. vga .. en wat was het iets van een 240 mb harddisk ofzo .. die ik laatst nog in een rommelbak tegen kwam O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
BikkelZ schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:37:
Mijn eerste e-mail spam ooit was ook een of andere rare collectie van rants over negers die het met blanke vrouwen deden.
Een preja-vu van het twitteraccount van Anouk ofzo ? :+
Ealanrian schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:32:
Wie heeft er bedacht dat de timeout van Windows bij een verkeerd wachtwoord zo verschrikkelijk lang moet zijn...
Hopen dat er een terrorist is die windows gebruikt .. en de FBI wil dat microsoft het gaat fixen ?
(net alsof dat show wachtwoord veel doet zonder disk encryptie .. maar goed het houdt de schoonmaker buiten de deur)

[ Voor 44% gewijzigd door gekkie op 24-02-2016 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:37:
Afbeeldingslocatie: http://ist1-1.filesor.com/pimpandhost.com/3/9/5/4/39544/1/1/L/6/11L6R/9268572.jpg
incaz schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:03:
Zwart is geen kleur.

[ Voor 23% gewijzigd door Douweegbertje op 24-02-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Meuh... Ik moet nadenken over hoe ik mijn routine volgordes en if/elses invul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

gekkie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:51:
[...]

Een preja-vu van het twitteraccount van Anouk ofzo ? :+
Ehh zoiets ja. Een paar MB aan text met zwaar pornografische verhalen gelardeerd met Klu Klux Klan en bijbelse rants. En dan zit je wel even met je vingers te trommelen in de jaren '90 voordat je je mail binnen krijgt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Heerlijk, mailbombs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Kom daar nog eens om .. met die limietjes van 10mb van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Pizza_Boom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:58:
Meuh... Ik moet nadenken over hoe ik mijn routine volgordes en if/elses invul...
Dat doen we allemaal wel eens. Is er iets dat dat zo lastig maakt dan? Gewoon zoveel mogelijk zo snel mogelijk afvangen, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Merethil schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:24:
[...]

Dat doen we allemaal wel eens. Is er iets dat dat zo lastig maakt dan? Gewoon zoveel mogelijk zo snel mogelijk afvangen, toch? ;)
Jah, maar als je afhankelijk bent van een variabele of 6 die allemaal op een ander moment kunnen optreden en ook nog eens anders behandelt moeten worden en invloed hebben op elkaar (als variabele x is waar, dan mag variabele y niet waar gemaakt worden, maar variabele x kan alleen waar zijn als z en A1 waar zijn, als z waar is is y onwaar, maak je y waar dan wordt z onwaar...). Op zich allemaal niet heel moeilijk, maar je moet wel even goed overdenken hoe je e.e.a. in gaat richten en dat kost even moeite. Heb al 4x een halve flowchart achtig gebeuren op papier geknald, telkens weer anders. :P :P

En ik ben een beetje leeg aan het raken, dat scheelt ook.

[ Voor 18% gewijzigd door Pizza_Boom op 24-02-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Pizza_Boom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:44:
[...]
Jah, maar als je afhankelijk bent van een variabele of 6 die allemaal op een ander moment kunnen optreden en ook nog eens anders behandelt moeten worden en invloed hebben op elkaar (als variabele x is waar, dan mag variabele y niet waar gemaakt worden, maar variabele x kan alleen waar zijn als z en A1 waar zijn, als z waar is is y onwaar, maak je y waar dan wordt z onwaar...). Op zich allemaal niet heel moeilijk, maar je moet wel even goed overdenken hoe je e.e.a. in gaat richten en dat kost even moeite. Heb al 4x een halve flowchart achtig gebeuren op papier geknald, telkens weer anders. :P :P

En ik ben een beetje leeg aan het raken, dat scheelt ook..
Geen pizza's meer? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik slip nog eens dicht joh :9
Nee, inspiratie is een beetje op vandaag... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Pizza_Boom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:53:
[...]
Ik slip nog eens dicht joh :9
Nee, inspiratie is een beetje op vandaag... :+
Dichtslippen?

Afbeeldingslocatie: http://clampart.com/wp-content/uploads/2013/08/SKID-MARK-014.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien gewoon goed schrijven, dan krijg je er ook geen grapjes over... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

Fuck me gewoon.
Over rekenmachines gesproken...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:20:
[...]

Misschien gewoon goed schrijven, dan krijg je er ook geen grapjes over... ;)
True... :X :X |:( |:(
Pagina: 1 ... 33 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)