Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dit topic is bedoeld om de afhandeling te bediscussieren van de Prijsfout/aanbieding van de Logitech keyboards tijdens Black Friday / Cyber Monday 2015. Dit is een voortzetting van [PRIJSFOUT] Logitech Harmony Touch & Logitech G510s in AK, welke overheerst werd door het herhalen van dezelfde vragen, klagen e.d. Dat is dus niet de bedoeling hier.

De spelregels:
Dit topic is niet bedoeld als organisatieplek, wel voor discussie. Geen moralisme. Geen "ik ook" posts of statusupdates of je nummer in de wachtrij.
- Waar het topic wel voor is: discussie, nieuws, ontwikkelingen e.d.
- Waar het topic niet voor is: oproepen, organisatie, werving, donaties, luie vraagjes e.d.

Eventuele discussie/vragen/opmerkingen hierover NIET in dit topic, daar is Shopping Forum - Feedbacktopic voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 05-12-2015 00:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
*knip* is "geen organisatieplek" en de link naar Shopping Forum - Feedbacktopic niet duidelijk genoeg?

[ Voor 119% gewijzigd door gambieter op 05-12-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 08:44
Wat ik mij afvraag hebben de mensen die geen mail ontvangen hebben een kortingscode gebruikt? :?
Heb netjes het toetsenbord op 30/11 rond 13:00 besteld met de code voor 5 euro korting erbij. Vervolgens zie ik op twitter & hier staan dat veel mensen een mail gekregen hebben dat deze is geannuleerd maar sommige hebben geen mail of niets ontvangen vandaar de vraag 8)7
En anders wordt het nog een weekje wachten en dan maar eens bellen (als de stress weg is daar bij de klantenservice en misschien wel netjes kunnen leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
k---evi-n schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:41:
En anders wordt het nog een weekje wachten en dan maar eens bellen (als de stress weg is daar bij de klantenservice en misschien wel netjes kunnen leveren)
Dat wachten en je spamfolder controleren lijkt me verstandig, dat zouden meer mensen moeten doen :) . Het kan ook zijn dat het spamfilter van je provider het tegen heeft gehouden, daar is weinig tegen te doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
gambieter schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:43:
[...]

Dat wachten en je spamfolder controleren lijkt me verstandig, dat zouden meer mensen moeten doen :) . Het kan ook zijn dat het spamfilter van je provider het tegen heeft gehouden, daar is weinig tegen te doen.
Heb een hotmail.com spamfolder dus daar komt alles doorheen :9
En klopt haha dan heb jij ook wat minder te doen eah
Maar als er meer nieuws is (echt nieuws geen status update) dan zal ik me melden 8)

[ Voor 5% gewijzigd door k---evi-n op 05-12-2015 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Als mensen echt heel graag willen weten wie wat uitgeleverd heeft gekregen of hoe/wanneer men besteld heeft, dan zal iemand een Google Doc spreadsheet moeten maken zoals dat in [Prijsfout][Afhandeling] Canon EOS750D + 18-55MM voor €349 werd gedaan. Die zal dan in de topicwaarschuwing worden gezet; in het topic is dat dus niet de bedoeling.

Als iemand een Google Doc spreadsheet maakt, geef de link dan door in een TopicReport :) . Hou er wel rekening mee dat er nog wel eens vervelende grappenmakers kunnen zijn die zo'n document leegmaken, dus als de aanmaker ook regelmatig een backup maakt is dat wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k---evi-n schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:41:
Wat ik mij afvraag hebben de mensen die geen mail ontvangen hebben een kortingscode gebruikt? :?
Heb netjes het toetsenbord op 30/11 rond 13:00 besteld met de code voor 5 euro korting erbij.
Geen mail tot nu, ook 30/11 besteld met kortingscode en met iDeal betaald.
Status op de site: In behandeling.
Wacht het wel geduldig af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Met dank aan k---evi-n: Google Doc spreadsheet voor bijhouden levering/bestellingen. Als er iets niet klopt met de file, stuur dan een DM naar k---evi-n, niet in het topic melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Nog net een reactie gekregen van Logitech via Facebook:

Hallo Fusionmania, Afgelopen weekend is er op Logitech.com een technische fout opgetreden. Deze fout betrof drie van onze producten. Ze werden aangeboden op de website voor een prijs, maar bij het afrekenen van deze producten is daardoor een incorrecte prijs verwerkt. Deze aankopen zijn daarom geannuleerd. De supportafdeling was hiervan niet op de hoogte en vandaar het antwoord dat je hebt gekregen. We betreuren het dat dit onze klanten is overkomen en doen ons best alle vragen en verzoeken op te lossen. Excuses hiervoor.
Heb je meer specifieke vragen dan kun je het beste contact opnemen met onze supportafdeling (normaliter alleen van maandag t/m vrijdag bereikbaar maar in dit geval ook dit weekend). Dit kan via het contactformulier op http://support.logitech.com/contact.
Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeronimoGrey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 20:55
Ik heb 2x toetsenbord en 1x X100 speaker besteld, de X100 heb ik ook daadwerkelijk geleverd gekregen en heb logitech erop geattendeerd dat we gezien hun geleverd hebben dat we keihard een overeenkomst hebben waar ze niet onderuit kunnen komen met hun algemene voorwaarden en via een support ticket verzocht alsnog uit te leveren. ik heb reeds 55 euro van de 67 euro op mijn paypal terug en heb hier ook een dispute ingediend, Zeer slechte afhandeling, wordt vervolgd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjococo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-06 17:11
Wie wat bewaart, heeft wat...

Logitech mail Black Friday 2014

In 2014 kondigde Logitech kortingen aan van 30 tot 65% met gratis verzending tijdens Black Friday en Cyber Monday. Logitech kan wel een leuke aanbieding maken en daarom zijn de prijzen op Black Friday 2015 voor de Harmony Touch van € 179,00 voor € 39,99 en het toetsenbord G510S gewoon aannemelijk.

Ook op 4 december 2015 werd de prijs van het toetsenbord G105 pas in de winkelwagen voor een aantal mensen verlaagd van € 69,99 naar € 49,99. Logitech bevestigt hiermee dat dit hun wijze van aanbieden van een speciale aanbieding is. Je kunt ook stellen dat het een Easter Egg aanbieding is; een verborgen aanbieding. Vooral die van het G105 keyboard voor bepaalde klanten is kenmerkend omdat er daar een speciale tekst op de winkelwagenpagina in rood verscheen. Te meer omdat Logitech geen Black Friday / Cyber Monday aankondiging heeft gedaan dit jaar is een Easter Egg aanbieding ook aannemelijk.

Nu heb ik in het verleden ook al eens 2 webcams C920 gekocht voor iets van € 72,00 en de brutoprijs was destijds lager als ik niet ingelogd was in de VIP-winkel waarin destijds een korting werd gegeven voor die webcams. Logitech manipuleert de prijzen gewoon om zo een niet al te lage nettoprijs na korting te hebben en ook niet alleen voor de adviesprijs aan te bieden.

[ Voor 51% gewijzigd door sjococo op 05-12-2015 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 22:08
sjococo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 03:43:
Wie wat bewaart, heeft wat...

[afbeelding]

In 2014 kondigde Logitech kortingen aan van 30 tot 65% met gratis verzending tijdens Black Friday en Cyber Monday. Logitech kan wel een leuke aanbieding maken en daarom zijn de prijzen op Black Friday 2015 voor de Harmony Touch van € 179,00 voor € 39,99 en het toetsenbord G510S gewoon aannemelijk.

Ook op 4 december 2015 werd de prijs van het toetsenbord G105 pas in de winkelwagen voor een aantal mensen verlaagd van € 69,99 naar € 49,99. Logitech bevestigt hiermee dat dit hun wijze van aanbieden van een speciale aanbieding is. Je kunt ook stellen dat het een Easter Egg aanbieding is; een verborgen aanbieding. Vooral die van het G105 keyboard voor bepaalde klanten is kenmerkend omdat er daar een speciale tekst op de winkelwagenpagina in rood verscheen. Te meer omdat Logitech geen Black Friday / Cyber Monday aankondiging heeft gedaan dit jaar is een Easter Egg aanbieding ook aannemelijk.
Het feit dat je eerst een mail laat zien met grote kortingen en daarna begint over een 'easter egg' aanbieding spreekt elkaar volledig tegen. Logitech laad door die mail duidelijk zien dat als ze graag iets met korting aanbieden ze dit groots aankondigen om daarmee publiciteit te creeëren en zo de aanbieding niet alleen te gebruiken om verkopen te genereren, maar ook om gewoon reclame in het algemeen te maken.

Daarbij zegt het feit dat gisteren toevallig een enkel aantal leden de G105 voor minder in de winkelwagen krijgen niks. Het kan ook aantonen dat Logitech een test aan het doen was om te kijken of ze het effect van afgelopen weekend konden recreeëren. Je trekt conclusies welke totaal geen samenhang hebben en toevallig net in je eigen straatje passen. Dar ze dit jaar geen Black Friday gedaan hebben zegt ook niks, er zijn zat winkels die het niet gedaan hebben en zat die het wel deden met vele slechtere aanbiedingen.

Daarbij is het scherm met aanbiedingen die je laat zien van producten welke relatief minder populair waren in die tijd en was het kortingspercentage genomen vanaf de adviesprijs, niet een product wat al afgeprijst was en daar nog extra korting bovenop kreeg. Ik zie heel graag dat iedereen gewoon het tobo/ab thuisgestuurd krijgt, maar ik verbaas me toch echt over de bochten wringen die daarvoor nodig zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat het zoeken naar dit soort openingen eerder een negatief dan positief effect gaat hebben.

Ik heb mijn gegevens in de doc gezet aangezien ik wel geleverd heb gekregen, hopelijk kunnen jullie er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 10-09 09:45
sjococo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 03:43:
Ook op 4 december 2015 werd de prijs van het toetsenbord G105 pas in de winkelwagen voor een aantal mensen verlaagd van € 69,99 naar € 49,99. Logitech bevestigt hiermee dat dit hun wijze van aanbieden van een speciale aanbieding is. Vooral die van het G105 keyboard voor bepaalde klanten is kenmerkend omdat er daar een speciale tekst op de winkelwagenpagina in rood verscheen.
ik heb zo juist nogmaals gekeken op de logitech website bijna alle toetsenbord geven bij mij de prijs verlaging wanneer ik naar de kassa ga behalve de G510S deze is al afgeprijsd (van advies prijs naar normale prijs) ook geven ze daarbij allemaal de rode tekst dat het een speciale aanbieding is.
Ik weet bijna zeker dat dit met de kortingscode die wij gekregen hebben te maken heeft aangezien ik gister met edge geprobeerd heb als de kortingscode werkte bij de G510S hier kwam geen fout melding op maar ook geen error. nu heb ik in edge dus bij alle andere toetsenborden die actie (nergens word de code weer gegeven in de kassa)
zo juist heb ik ook met chrome geprobeerd en hier zag ik de acties voor die zelfde toetsenborden niet tot ik weer 1x de kortingscode had ingevoerd. nu geeft hij ook in chrome de prijs verlagingen bij elk toetsenbord behalve het toetsenbord wat wij besteld hadden (de G510S)

De prijs verlagingen worden telkens pas zichtbaar als je bij de kassa bent (dus naar het selecteren van model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jer0en-045 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 02:33:
Ik heb 2x toetsenbord en 1x X100 speaker besteld, de X100 heb ik ook daadwerkelijk geleverd gekregen en heb logitech erop geattendeerd dat we gezien hun geleverd hebben dat we keihard een overeenkomst hebben waar ze niet onderuit kunnen komen met hun algemene voorwaarden en via een support ticket verzocht alsnog uit te leveren. ik heb reeds 55 euro van de 67 euro op mijn paypal terug en heb hier ook een dispute ingediend, Zeer slechte afhandeling, wordt vervolgd.
Los van deze specifieke situatie: of daadwerkelijk geleverd is is niet relevant voor de vraag of een overeenkomst tot stand is gekomen. Als die niet tot stand gekomen is maar er wel geleverd is, moet het gewoon terug en dat kan in theorie gewoon gevorderd worden. Met dit soort stellingen moet je dus voorzichtig zijn en je kan het sowieso niet als argument gebruiken. Zie ook de sticky en andere recente topics.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gj797
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 21:13
Zingo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:18:
[...]

Daarbij zegt het feit dat gisteren toevallig een enkel aantal leden de G105 voor minder in de winkelwagen krijgen niks. Het kan ook aantonen dat Logitech een test aan het doen was om te kijken of ze het effect van afgelopen weekend konden recreeëren. Je trekt conclusies welke totaal geen samenhang hebben en toevallig net in je eigen straatje passen. Dar ze dit jaar geen Black Friday gedaan hebben zegt ook niks, er zijn zat winkels die het niet gedaan hebben en zat die het wel deden met vele slechtere aanbiedingen.
sriously? Je hebt wel eens van een offline omgeving gehoord toch? Dat ze t willen testen snap ik. Dat ze t willen testen net na de eventuele grootte fout in een live omgeving. Come on.
Zingo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:18:

[...]
Het feit dat je eerst een mail laat zien met grote kortingen en daarna begint over een 'easter egg' aanbieding spreekt elkaar volledig tegen. Logitech laad door die mail duidelijk zien dat als ze graag iets met korting aanbieden ze dit groots aankondigen om daarmee publiciteit te creeëren en zo de aanbieding niet alleen te gebruiken om verkopen te genereren, maar ook om gewoon reclame in het algemeen te maken.
Wat hij hiermee (denk ik) wilt aangeven is dat zowel hoge kortingen tijdens black friday niet abnormaal zijn EN dat ook aanbiedingen die pas aanbiedingen in je mandje worden voorkomen.

Verder zou je toch denken dat een groot bedrijf als logitech het item offline halen of het kunnen fixen binnen de (ongeveer) 96 uur dat de aanbieding online heeft gestaan. Het feit dat ze nu komen met het was een technische storing nadat ze daarvoor riepen dat het een prijsfout was, terwijl ze ervoor riepen dat het geen prijsfout was maar dat vanwege de backlog was dat alles "even" gecancelled werd. Ergens hier tussendoor hebben ze nog geroepen dat de voorraad op was. Wettelijk gezien mogen ze de order cancellen als de gemiddelde consument had kunnen weten dat het een prijsfout was. Het moment dat ze bij de service desk toegaven dat dit niet het geval was hebben ze dat recht verspild omdat de gemiddelde consument de woord van de service desk medewerker geloofd. Het onzeidig ontbinden van de overeenkomst mag volgens mij (als ik dit fout heb hoor ik dit graag) niet vanuit de verkopende partij.

[ Voor 6% gewijzigd door gj797 op 05-12-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Modbreak:Ingaan op moderatie in topic, nota bene terwijl die modbreak je al naar het feedback topic wijst, is een goede manier om opnieuw een modbreak te krijgen. De houding die je daarmee en ook nog eens met de inhoud van je post laat zien is ongewenst. Dit is de tweede modbreak, de derde gaat gepaard met een geheel verzorgde vakantie zonder afleiding van Tweakers.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kayce
Terug naar de essentie: Ik denk dat ze bij een programma als Kassa smullen van zo'n zaak als deze. Misschien maar eens Twittertje uitsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
Is het een idee om.ordernummer is de spreadsheet te doen? Die had men nodig toch?

Knip maar weg zodra het is aangepast of als men mijn opmerking niet toepasselijk vind.

[ Voor 1% gewijzigd door ckoopmanschap op 05-12-2015 09:53 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:39:
[...]
Los van deze specifieke situatie: of daadwerkelijk geleverd is is niet relevant voor de vraag of een overeenkomst tot stand is gekomen. Als die niet tot stand gekomen is maar er wel geleverd is, moet het gewoon terug en dat kan in theorie gewoon gevorderd worden. Met dit soort stellingen moet je dus voorzichtig zijn en je kan het sowieso niet als argument gebruiken. Zie ook de sticky en andere recente topics.
In de mail 'Onze welgemeende excuses voor de problemen met uw bestelling' (die bij veel bestellers in de smapfolder terecht kwam) beroept Logitech zich op een prijsfout. Kan dat wel?
FiXeR heeft de belangrijkste punten hierover al opgesomd, waaronder het feit dat Logitech heeft bevestigd dat de prijs correct was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:18
Ik weet niet hoe het precies zit mbt het hebben van een overeenkomst. Heb zelden/nooit een situatie als deze gehad.

De post van FiXeR gelinkt in de post boven bij in acht genomen, in hoeverre had je dan een overeenkomst met Logitech als koper?
Ik had besteld, betaald en nog gebeld (toen zou het nog geregeld worden).
In hoeverre had ik een bindende overeenkomst met Logitech dan. Want het op een prijsfout wegschrijven lijkt mij met de informatie die er is (en leveringen die geweest zijn) incorrecte behandeling van klanten.
Ik had er mee kunnen leven als er geen toetsenborden geleverd waren en het als prijsfout bestempeld was.

edit:
@Floppus, dank voor je reactie, maakt het duidelijker voor mij in elk geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 05-12-2015 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jurk738 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 10:04:
[...]

In de mail 'Onze welgemeende excuses voor de problemen met uw bestelling' (die bij veel bestellers in de smapfolder terecht kwam) beroept Logitech zich op een prijsfout. Kan dat wel?
FiXeR heeft de belangrijkste punten hierover al opgesomd, waaronder het feit dat Logitech heeft bevestigd dat de prijs correct was.
Ik heb niet alles in detail gevolgd, dus hou een slag om de arm.
Wat ik zo begrijp als opsomming is dit de situatie kwa relevante zaken:
  • Bestelling geplaatst
  • In het bestelproces is na invoeren van een voucher/kortingscode de prijs veranderd, soms tot een ~80% korting
  • Bij die artikelen stond op dat moment actie-achtige kortingsteksten
  • In het verleden zijn vergelijkbaar hoge kortingen rond dit seizoen ook geboden
  • Bij navraag bij medewerkers werd de prijs bevestigd
De zaken niet in bold, zijn meer algemene omstandigheden, die het op zich niet een heel rare actie zouden kunnen maken. Desalniettemin zou op basis slechts hiervan een 80% toch wel veel kunnen zijn.

Echter, er is blijkbaar door medewerkers bevestigd dat de prijs correct was. Daarvan kan Logitech zich er niet op beroepen dat die niet op de hoogte waren. Als er gevraagd wordt, dan is het een keuze om het uit te zoeken of niet. Als koper moet je kunnen vertrouwen op directe uitingen uit naam van verkoper, en medewerkers worden geacht die uitspraken te kunnen doen.
Hou er wel rekening mee dat eigenlijk eenieder voor zichzelf die bevestiging zou moeten vragen. Informatie van iemand anders die nagevraagd heeft heeft niet dezelfde waarde.

Het andere punt is de kortingscode en eventuele aanvullende voorwaarden daarvan, en de vraag of deze codes daadwerkelijk door Logitech zijn uitgegeven. Er is een zaak geweest waarbij een kortingscode door iemand geraden en verspreid werd. Er was nooit de intentie die te verspreiden, dus kwam geen overeenkomst tot stand. Het is me niet direct duidelijk of die kortingscodes gingen over deze bestelling of dat die later los geleverd zijn. Als de originele bestelling zonder kortingscodes ging, dan vervalt dit punt.

Dit zijn de belangrijkste aspecten. Verder nog wat zaken waar mensen dus rekening mee moeten houden:
  • Niet zelf navraag (of al namens de groep) gedaan hebben kán impact hebben op je positie
  • Of er al betaald is zegt niets over de vraag of er een overeenkomst tot stand kwam
  • Of je een bevestiging hebt ontvangen zegt niets over de vraag of er een overeenkomst tot stand kwam
  • Als je al (een deel) geleverd hebt gekregen zegt dat op zich niets over het bindend zijn van de overeenkomst. Er zijn gevallen geweest waar het teruggevorderd is
  • Als een ander voor die prijs geleverd heeft gekregen en de winkel herroept dat niet, dan wil dat niet zeggen dat jij ook recht hebt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:27
Oké, Allereerst hartelijk dank aan de tweakers waar ik ordernummers en gegevens van heb mogen krijgen (3). Ik heb zojuist een half uur met Logitech gebeld en daadwerkelijk met een medewerker gesproken welke mij het volgende vertelde:

Degene die de tobo en ab hebben besteld en geleverd hebben gekregen hebben geluk gehad. Alle orders wat nu geannuleerd zijn of waar nog geen bericht op ontvangen is (mijn bestelling met tobo bijv) zullen ook niet meer worden geleverd.

Ik heb uiteraard de ordernummers achtergelaten en maandag zal een leidinggevende mij terugbellen of er nog iets aan valt te doen. De medewerker kon dit zelf niet.

De reden waarom de orders echter geannuleerd zijn is wegens een prijsfout.

Helaas voor ons, maar er zal geen tobo of ab meer uitgeleverd gaan worden.

Wanneer er maandag nog nuttige informatie wordt gegeven zal ik dit uiteraard met jullie delen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je somt het correct op. Laat ik het even in een tijdlijn plaatsen.

Vrijdagmiddag heb ik voor 40 euro een Logitech Harmony Touch gekocht. De goedkoopste in de pricewatch is 93 euro. Dus dat is ongeveer 57% korting, geen hele gekke kortingen op black-friday. Logitech adverteerde met grote Cyber-Weekend Promotion Banners op hun website en de aanbieding heeft meerdere dagen online gestaan gezien de orders van andere tweakers.

Op maandag 30 november heb ik persoonlijk gebeld met de servicedesk, en vroeg of mijn order klopte. De medewerker heeft toen mijn order nagezocht en geverifieerd dat de order klopte en door drukte wat later wordt uitgeleverd. Hij zei ook dat er al een belastingdocument (accijns) was toegevoegd door een andere medewerker die de order al had bekeken en ik gisteren of vandaag de order thuis zou hebben.

Dinsdag heb ik aan de hand van deze service-call terug gemaild naar *knip*omdat ik zag dat de Harmony Touch weer op voorraad was maar waarom mijn order nog niet was veranderd. Hij e-mail mij vervolgens een dag later dit:
3 december

Beste Mark,

Mijn naam is *knip*.

Hartelijk dank voor uw update in deze zaak.

Het is inderdaad zo dat de Harmony Touch op dit moment weer op vooraad is.
Het is echter ook zo dat de Harmony Touch vorige week vrijdag in de aanbieding was. (Black Friday)
We hebben nu een zo hoog volume aan orders binnen gekregen dat we deze niet in de tijdsperiode die men mag verwachten verwerkt kunnen krijgen.
We zijn op dit moment met man en macht aan het werk zijn om de achterstand in te lopen.
Ik wil u daarom vragen om nog een paar dagen geduld op te brengen.
Zodra de status van uw order veranderd ontvangt u daar een bericht over.

Mijn welgemeende excuses voor enig ongemak.

Het referentienummer van uw probleem is ***. Noteer dit voor toekomstig gebruik. Hierdoor kunnen we snel uw contactgeschiedenis vinden als u meer hulp nodig heeft. Als we geen antwoord ontvangen, wordt uw ondersteuningsverzoek gesloten en op 'opgelost' ingesteld. We sturen u een enquête zodat u feedback kunt geven.

Ga naar support.logitech.com om telefonisch contact met ons op te nemen of extra informatie te verkrijgen (Veelgestelde vragen, Forum, Handleidingen, enz.).

Met vriendelijke groet,
*knip*
Logitech-klantenservice
Ik heb toen netjes afgewacht totdat ik plotseling ook een mailtje kreeg dat ik de order zou hebben geannuleerd. Deze mail heb ik doorgestuurd naar *knip*van Logitech en gezegd dat ik daar niet mee akkoord ben.

Hier werd vervolgens op de volgende manier op (totaal niet inhoudelijk op) gereageerd:
4 december

Beste Mark,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Er is inderdaad een vervelende situatie ontstaan.
De orders die op 'black geplaatst werden, zijn voor iedereen geannuleerd.
Als het goed is heeft u hierover 2 mails ontvangen.
1 mail met daarin aangegeven dat de order geannuleerd werd.
En een 2e mail met daarin enkele stappen om u te compenseren in deze situatie.

Onze excuses voor het ongemak.
Ik heb mijn mail herhaald en de bijlage toegevoegd waarin ze bevestigen dat het een aanbieding was uit mail #1 en nogmaals gezegd dat ik niet akkoord ben en uit ga van een uitlevering van de order.

Vervolgens kreeg ik deze e-mail die werkelijk waar te schandalig voor woorden is:
4 december

Beste Mark,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie in deze zaak .
Ik heb in de case notitie gemaakt van het feit dat u niet accoord bent.
Dit zal echter geen invloed hebben op het verdere proces.
De order blijft gecanceld en uw zult evengoed uw geld terug krijgen.

Mijn welgemeende excuses voor deze enorme blunder.
Er is echter niets wat ik kan doen om deze situatie terug te draaien.
Ik heb hierop gereageerd dat hij deze zaak moet escaleren naar zijn manager en ik nog steeds niet akkoord ga met de gang van zaken.

Doordat mij per telefoon en via e-mail is verteld dat dit een normale aanbieding is, en er meer dan 1 werknemer naar heeft gekeken en bevestigd dat er met man en macht aan wordt gewerkt schaar ik dit echt niet onder een "per-ongelukke" prijsfout. :+

Vandaar dat ik ook het van harte aanmoedig dat we Logitech hier gewoon op gaan attenderen, want dit is gewoon een bedrijfsrisico voor hun en wij, als consumenten hebben onze plicht gedaan door na te gaan of deze aanbieding klopt.

Ik ben al jaren tevreden klant van Logitech, en de service is altijd perfect. Maar als op deze manier je zo wordt afgewimpeld is voor mij de maat vol. Zeker omdat ik hier al genoeg moeite en belminuten (20% van mijn belbundel van 100 min) in heb gestoken om te controleren of het klopt.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 05-12-2015 14:22 . Reden: Namen weg gehaald van medewerkers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gj797
Er is inderdaad aan alle voorwaarde van het Otto Arrest voldaan (lees er is zowel mondeling als schriftelijk toegezegd dat de prijzen klopte en dus heeft de consument voldaan aan het onderzoeksplicht) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Laatst online: 19:05
@Fixer.

Het is niet helemaal eerlijk om de korting te rekenen vanaf de pricewatch prijs. Als ik kijk op de site van Logitech is de Harmony Touch op het moment in de aanbieding voor 129 euro (in plaats van 179). Vanaf 179 euro is het 78%, vanaf 129 euro is het 69%.

Wellicht dat dit soort kortingen voorbij komen op Black Friday in de VS maar hier heb ik geen enkele soortgelijke korting voorbij zien komen.

(Het toetsenbord had ik zelf besteld voor 25,09. Dat is 80% korting. Niet realistisch in mijn ogen.)

Overigens, bij navraag aan medewerkers is toen de prijs genoemd die in het winkelmandje verscheen?

De afhandeling laat overigens zeer zeker te wensen over vanuit Logitech, maar gezien Floppus zijn post (waarvoor dank), denk ik dat het de moeite niet waard is om hier veel tijd in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Wat wel opvalt na inventarisatie is dat de mensen die met paypal hebben betaald als eerste achter het net vissen. Ik dacht juist dat paypal altijd de comsument in bescherming nam ;)

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dagion schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:11:
@Fixer.

Het is niet helemaal eerlijk om de korting te rekenen vanaf de pricewatch prijs. Als ik kijk op de site van Logitech is de Harmony Touch op het moment in de aanbieding voor 129 euro (in plaats van 179). Vanaf 179 euro is het 78%, vanaf 129 euro is het 69%.
Daar heb je in feite gelijk in, gek dat het bij een reseller goedkoper kan dan bij de fabrikant. Adviesprijzen worden vrijwel nooit gehanteerd, vandaar dat ik hier ook niet mee heb gerekend.
Wellicht dat dit soort kortingen voorbij komen op Black Friday in de VS maar hier heb ik geen enkele soortgelijke korting voorbij zien komen.

(Het toetsenbord had ik zelf besteld voor 25,09. Dat is 80% korting. Niet realistisch in mijn ogen.)

Overigens, bij navraag aan medewerkers is toen de prijs genoemd die in het winkelmandje verscheen?

De afhandeling laat overigens zeer zeker te wensen over vanuit Logitech, maar gezien Floppus zijn post (waarvoor dank), denk ik dat het de moeite niet waard is om hier veel tijd in te steken.
Ik wil er ook niet te veel moeite in steken, maar ik vind het in dit geval veel minder eerlijk voor de consument als bij normale prijsfouten het geval is. Gevalletje 1+1+1+1+1=geen fout meer.

Ik heb aan de telefoon maandag inderdaad met de servicedeskmedewerker de order er bij gepakt, hij heeft deze toen gecontroleerd en vertelde dat er al een collega mee bezig was geweest door de juiste documenten aan te hangen voor de accijns en mij verteld dat de order correct is en ik de order deze week kan verwachten. Vandaar dat ik verbolgen ben over het feit dat tot vrijdag (een week!) door Logitech er over is gedaan voordat ze met het 'smoesje' kwam dat het een prijsfout betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54
Ik heb overigens gisteravond een refund van paypal gekregen, verder nog niks gehoord van de mail naar de support die ik gister heb gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
FiXeR.nl schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:22:
[...]
Daar heb je in feite gelijk in, gek dat het bij een reseller goedkoper kan dan bij de fabrikant. Adviesprijzen worden vrijwel nooit gehanteerd, vandaar dat ik hier ook niet mee heb gerekend.
Vrij veel fabrikanten doen dit om hun retail kanalen niet in het vaarwater te zitten en geen directe concurrent te zijn in veel situaties. Hierdoor hanteren veel fabrikanten zelf wel hun advies prijzen en hun retail partners kunnen hier uiteraard van afwijken en (veel) goedkoper aanbieden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henk-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 01:58
Als Logitech direct met een eenduidig antwoord was gekomen had ik er absoluut geen moeite mee gehad dat deze deal niet was doorgegaan.

Wat er nu echter is gebeurd vind ik absoluut niet kunnen.

Er zijn meerdere mensen geweest (waaronder ikzelf) die nadrukkelijk hebben gevraagd of dit een legitieme actie was. Hierop werd volmondig met ja op geantwoord. Vervolgens wordt er na een aantal dagen een cancel gedaan die je dan zelf zou hebben aangevraagd.

Ook vind ik de 30% korting een waardeloos gebaar. Op de Logitech site worden bijna altijd de adviesprijzen gehanteerd, waardoor er van een echte korting helemaal geen sprake is.

Kortom Logitech heeft deze situatie mijn inziens totaal verkeerd ingeschat en heeft tot op heden geen enkele fatsoenlijke oplossing geboden. Ik ben daarom vooral teleurgesteld in de communicatie en probleem afhandeling van Logitech.

Persoonlijk voel ik mij in de maling genomen en dat neem ik ze dan ook kwalijk.

*knip* lees de topicwaarschuwing en de spelregels in de openingspost.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 05-12-2015 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 12:10

CyberDonky

DealBytes

-- Google Spreadsheet ingevuld 15:52 --

Ik heb een mail gestuurd naar Logitech op 4-12-2015 en ik hoop met 2 werkdagen zeker van ze te horen :) Onderstaand is de mail die ik heb verstuurd.
Geachte heer/mevrouw van Logitech,

Op 27-11-2015 heb ik een aankoop gedaan op jullie webshop en het Logitech G510S toetsenbord gekocht. Deze is tot mijn (en kopers van Tweakers.net) verbazing geannuleerd met als reden 'een technische fout in ons systeem'. Er is grote onduidelijkheid ontstaan onder de kopers van dit toetsenbord, met name de argumenten en redenen van velen bestellingen die geannuleerd worden/zijn en via de telefoon of email worden gecommuniceerd door de medewerkers.

Graag zouden ik en andere Tweakers duidelijkheid willen hebben over de bestellingen. In de observatie van het internetonderzoek hebben wij geconstateerd dat enkele Tweakers hun bestellingen op 27-11-2015 hun producten hebben verkregen en vele van ons nu een afwijziging krijgen. Ook vinden terugstortingen van de bestellingen plaats en wordt de status van de bestelling incorrect weergegeven.
Er zijn namelijk al toetsenborden van het G510S model uitgeleverd, welke al op diverse websites (Marktplaats.nl, Speurders.nl en foto's/berichten op Tweakers).
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=g510s&postcode=
CyberDonky in "[PRIJSFOUT] Logitech Harmony Touch & Logitech G510s"
(...)

Redenen voor het niet leveren van de producten geeft elk personeelslid van de klantenservice een ander antwoord zoals; we zijn het aan het verwerken en iedereen krijgt z'n bestelling, niet meer leverbaar (voor enkele of voor niemand) enzovoort.

Er zou ook meer informatie en duidelijkheid komen over de gang van zaken, terwijl er al definitieve beslissingen worden gemaakt over de bestellingen. Het klinkt een beetje als 'we zeggen allemaal wat anders vanuit onze kant (klantenservice)' en dat vind ik zelf erg jammer.

Ik ben heel erg tevreden met de producten die jullie verkopen en blijf vertrouwen hebben in Logitech.

Ik kijk uit naar een positieve en duidelijkere reactie omtrent het G510S toetsenbord.

Met vriendelijke groet,
- CyberDonky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Let op: NIET gaan melden dat je de spreadsheet hebt ingevuld of dat je een email gestuurd hebt. Dit is geen lief dagboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
Het bestand is leeg gemaakt. We zaten op de 100. Kan iemand hem herstellen? Heb een pb naar Kevin gestuurd.

Misschien kan iemand hier iets mee:
https://productforums.goo.../#!topic/docs/pFQ-iPK4bH8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ckoopmanschap schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:06:
Het bestand is leeg gemaakt. We zaten op de 100. Kan iemand hem herstellen? Heb een pb naar Kevin gestuurd.

Misschien kan iemand hier iets mee:
https://productforums.goo.../#!topic/docs/pFQ-iPK4bH8
Today, 23:10
anonymous

is de schuldige in dit geval.

Je kan in de revisie historie kijken (Ctrl+Alt+Shift+G of via File>See Revision History) , die van "Today, 21:53" is de correcte. De eigenaar zal hem moeten herstellen naar een voorgaande revisie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Voor degenen die de x100 speaker hebben ontvangen, hebben jullie 12 euro betaald? Bij mij is er 'maar' 11,17 afgeschreven van mijn cc. Hopelijk blijft het zo.

Vraag me af hoe het zich verhoudt tegen de Earson 151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Rylo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:20:
Voor degenen die de x100 speaker hebben ontvangen, hebben jullie 12 euro betaald? Bij mij is er 'maar' 11,17 afgeschreven van mijn cc. Hopelijk blijft het zo.

Hier ook € 11,17. Een mooie prijs voor zo'n speaker.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

*knip* lees de topicwaarschuwing en de startpost, wat staat daar nu over dit topic niet gebruiken om te organiseren?

[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 06-12-2015 00:13 ]

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Rylo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:20:

Had je een kortingscode van 5€ gebruikt en is een deel geannuleerd? Dan is het bedrag dat je hebt betaald verminderd met de geëxtrapoleerde korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
paulus_01 schreef op zondag 06 december 2015 @ 09:25:
[...]

Had je een kortingscode van 5€ gebruikt en is een deel geannuleerd? Dan is het bedrag dat je hebt betaald verminderd met de geëxtrapoleerde korting.
Bedankt, dat moet het zijn ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Logitech is zelfs nog een stap verder gegaan: de hele order is verwijderd uit het systeem, dus als ik nu mijn ordernummer en wachtwoord ingeef, krijg ik een pagina dat de order niet bestaat: Incorrect order number and/or password.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Pietervs schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:25:
Logitech is zelfs nog een stap verder gegaan: de hele order is verwijderd uit het systeem, dus als ik nu mijn ordernummer en wachtwoord ingeef, krijg ik een pagina dat de order niet bestaat: Incorrect order number and/or password.
Ze kunnen verwijderen wat ze willen, we hebben natuurlijk het mailtje van de order nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
Ik heb een mooi artikel gevonden op consuwijzer.nlhttps://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs
Een voorstel.
Is het niet handig als we 1 e-mail template maken net als https://www.consuwijzer.n...ng-voor-afgesproken-prijs met ordernummers die ze wel hebben bezorgd en e-mails over beloftes dat ze wel zouden leveren en dat het geen prijsfout was.
Als iemand dat kan maken met juridisch termen erin en hier uploadt, kan de rest hier gebruik van maken.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
Omnia love schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:38:
Ik heb een mooi artikel gevonden op consuwijzer.nlhttps://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs
Een voorstel.
Is het niet handig als we 1 e-mail template maken net als https://www.consuwijzer.n...ng-voor-afgesproken-prijs met ordernummers die ze wel hebben bezorgd en e-mails over beloftes dat ze wel zouden leveren en dat het geen prijsfout was.
Als iemand dat kan maken met juridisch termen erin en hier uploadt, kan de rest hier gebruik van maken.
Wat denken jullie?
Gaan we ze.met +100 mails / brieven bestoken? Of is het handiger om.namens iedereen in het excelbestand 1 mail te sturen?

Dan hebben we denk ik wel ordernummer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Trent900 schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:28:
[...]

Ze kunnen verwijderen wat ze willen, we hebben natuurlijk het mailtje van de order nog :)
Klopt, maar het is weer de volgende stap. Eerst annuleren "op verzoek van de klant", vervolgens geld terugstorten, daarna orders verwijderen en daarmee is de geschiedenis voor Logitech gewist.
Het feit dat je zelf de gegevens nog hebt, betaal- en terugstort-bewijzen, de emails enzovoort is leuk, maar pas bij een rechtsgang relevant. En velen (de meesten?) zullen het daar niet aan laten komen. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k---evi-n
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:14:
[...]

Today, 23:10
anonymous

is de schuldige in dit geval.

Je kan in de revisie historie kijken (Ctrl+Alt+Shift+G of via File>See Revision History) , die van "Today, 21:53" is de correcte. De eigenaar zal hem moeten herstellen naar een voorgaande revisie.
Direct toen ik thuis kwam meteen het document hersteld tot de laatst juist ingevulde bericht.
Triest dat er nog z'n mensen op de wereld zijn die z'n dingen gewoon doen... :(
Heb ook nog proberen uit te zoeken of ik iets kan beveiligen maar kan alleen het blad beveiligen en elke keer een aantal regels toevoegen maar dan kunnen mensen niks meer wijzigen dus ook geen oplossing... :/
Overigens als er nog verbeterpunten zijn of tips, geef me even een pm dan houden we dit topic schoon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:29
Ik heb mijn gegevens ook ingevuld om de ervaring te delen maar gaat dit niet wat ver allemaal?

Ik denk dat de meesten wel wisten dat het hier om een prijsfout ging en toch bestelden in de hoop dat het wellicht toch uitgeleverd zou worden. Als het dan niet gebeurt en je je geld terug krijgt is er toch niet zoveel aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Pietervs schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:25:
bij mij is alles nog gewoon in te zien https://www.findmyorder.c...mail_order_refresh_083011

en ja bij mij is de status sinds vrijdag van de bestelling ook al: Bestelling geannuleerd.
dus het zal wel heel raar zijn als bij sommige mensen de bestelling wel helemaal verdwijnt en bij sommige mensen niet verdwijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:18
J-M-T schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:48:
Ik heb mijn gegevens ook ingevuld om de ervaring te delen maar gaat dit niet wat ver allemaal?

Ik denk dat de meesten wel wisten dat het hier om een prijsfout ging en toch bestelden in de hoop dat het wellicht toch uitgeleverd zou worden. Als het dan niet gebeurt en je je geld terug krijgt is er toch niet zoveel aan de hand?
Ik ook hoor, maar Black Friday hebben ze meestal stevige aanbiedingen (vorig jaar) en de verwachting over dit jaar was er ook. Met een enigzins uitlopend model als de G510s vond ik de prijs dan niet zo heel raar (ze hebben immers vervangers met full spectrum toetsenverlichting en telefoonapps (android / iOS).

Dat het geannuleerd wordt verwachtte ik na een aantal dagen wel, dat vind ik op zich ook niet zo erg. Echter de manier waarop het nu gedaan wordt en het tekort aan een eenduidig duidelijk antwoord is zeer storend. Ik hoop dan ook dat ze daar wel een les uit gaan trekken.

Al met al denk ik dat het verzamelen van orders etc. meer dat doel moet hebben dan het alsnog krijgen van de producten. Voor mij wel althans, ik heb geen zin om er erg veel moeite voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

J-M-T schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:48:

Een prijsfout? Nee, daar kan Logitech zich niet op beroepen:
- er was sprake van een uitverkoop (Black Friday)
- de "aanbieding" heeft er een fors aantal uren op gestaan
- er is door de klantenservice aan diverse mensen telefonisch bevestigd dat de prijs klopt
- er zijn toetsenborden uitgeleverd tegen de genoemde prijs

Kortom: redenen genoeg waarom Logitech zich niet achter een prijsfout kan verschuilen.
hjvg schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:50:
[...]

bij mij is alles nog gewoon in te zien https://www.findmyorder.c...mail_order_refresh_083011

en ja bij mij is de status sinds vrijdag van de bestelling ook al: Bestelling geannuleerd.
dus het zal wel heel raar zijn als bij sommige mensen de bestelling wel helemaal verdwijnt en bij sommige mensen niet verdwijnt
hmmm, raar: bij findmyorder.com vind ik inderdaad wel mijn bestelling terug. Maar niet als ik via de Logitech-support site zoek :? Weet toch vrij zeker dat dat gisteren nog wel werkte.

Nou ja, dank voor de link in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k---evi-n
Topic info is aangepast. Je kunt nu je gegevens toevoegen aan de Spreadsheet door middel van het invullen van een Google Form.
Dit heb ik gedaan om de gegevens te beschermen tegen *grappenmakers*.
Als er iets aangepast moet worden stuur mij een PM en dan zal ik het zo snel mogelijk aanpassen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door k---evi-n op 07-12-2015 00:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 12-09 21:59
Omnia love schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:38:
Een voorstel.
Wat denken jullie?
Succes ermee, ik quote even :
Wanneer kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden?
Is het heel duidelijk is dat de prijs niet juist is? Dan kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden. Dit is bijvoorbeeld zo als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan hebt u eigenlijk reden om te twijfelen of die prijs wel juist is. Het kan zijn dat er een komma verkeerd staat. Of dat er een typefout in de prijs staat.
Wanneer een product 80% goedkoper is, en zelfs 73% op de pricewatch. Dan moet je je achter de oren krabben. Black friday deals zijn nooit zo goed, niet in Nederland. Wellicht in Amerika, maar dat heb ik hier nog nooit meegemaakt.

Het geval is gewoon, mensen zien massaal een enorm gunstige prijs, gaan zich blindstaren op een prijs die totaal niet redelijk is voor een degelijk product en verwachten vervolgens dat hij doorgaat. Dat er sommige orders toch doorkomen is niet zo gek, aangezien er voorraad was en er waarschijnlijk niet snel genoeg ingegrepen kon worden. Toen men erachter kwam, werden de preorders cancelled. Op het moment dat mensen hiernaar vroegen wisten ze zelf waarschijnlijk niet eens wat er gaande was (dus random antwoord geven) of ze hadden gehoopt dat het nauwelijks gemerkt werd.

Mensen staan niet in hun recht, dus beter gewoon vergeten en volgende keer beter. De kans dat je het product als nog krijgt, is gewoon bizar klein in mijn ogen. Ik heb het zelf ook geprobeerd maar gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 14:50
rolandos582 schreef op maandag 07 december 2015 @ 04:44:
[...]

Succes ermee, ik quote even :

[...]

Wanneer een product 80% goedkoper is, en zelfs 73% op de pricewatch. Dan moet je je achter de oren krabben. Black friday deals zijn nooit zo goed, niet in Nederland. Wellicht in Amerika, maar dat heb ik hier nog nooit meegemaakt.

Het geval is gewoon, mensen zien massaal een enorm gunstige prijs, gaan zich blindstaren op een prijs die totaal niet redelijk is voor een degelijk product en verwachten vervolgens dat hij doorgaat. Dat er sommige orders toch doorkomen is niet zo gek, aangezien er voorraad was en er waarschijnlijk niet snel genoeg ingegrepen kon worden. Toen men erachter kwam, werden de preorders cancelled. Op het moment dat mensen hiernaar vroegen wisten ze zelf waarschijnlijk niet eens wat er gaande was (dus random antwoord geven) of ze hadden gehoopt dat het nauwelijks gemerkt werd.

Mensen staan niet in hun recht, dus beter gewoon vergeten en volgende keer beter. De kans dat je het product als nog krijgt, is gewoon bizar klein in mijn ogen. Ik heb het zelf ook geprobeerd maar gefaald.
De prijzen kloppen niet.

Ik heb voor de harmony 39,99 betaald, terwijl hij nu in de pricewatch voor 75 euro staat.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Pietervs schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:46:
[...]

Een prijsfout? Nee, daar kan Logitech zich niet op beroepen:
- er was sprake van een uitverkoop (Black Friday)
- de "aanbieding" heeft er een fors aantal uren op gestaan
- er is door de klantenservice aan diverse mensen telefonisch bevestigd dat de prijs klopt
- er zijn toetsenborden uitgeleverd tegen de genoemde prijs

Kortom: redenen genoeg waarom Logitech zich niet achter een prijsfout kan verschuilen.
Onderbouw het maar met een wetsartikel.

Geloof me nu maar: Je hebt recht op helemaal niets. Ik begrijp dat je het jammer vindt dat de producten niet uitgeleverd worden, maar het is feitelijk onjuist dat je ook maar ergens recht op hebt. Ik verwijs nogmaals naar eerdere prijsfouten. Als tweaker zou je volgens mij ook wel beter moeten weten. Het was overduidelijk een glitch in het orderproces (je zag het immers alleen als je iets in je mandje deed).

Ik heb ook een bestelling gedaan, wetende dat het waarschijnlijk niet door zou gaan. Mochten ze wel uitleveren: prima. Zoniet, ook prima.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Centurion schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:55:
[...]

De prijzen kloppen niet.

Ik heb voor de harmony 39,99 betaald, terwijl hij nu in de pricewatch voor 75 euro staat.
Heb het over de G510 maar in het geval van de harmony is het hetzelfde. Nog steeds dikke korting.
funk-e schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:01:
[...]

Onderbouw het maar met een wetsartikel.

Geloof me nu maar: Je hebt recht op helemaal niets. Ik begrijp dat je het jammer vindt dat de producten niet uitgeleverd worden, maar het is feitelijk onjuist dat je ook maar ergens recht op hebt. Ik verwijs nogmaals naar eerdere prijsfouten. Als tweaker zou je volgens mij ook wel beter moeten weten. Het was overduidelijk een glitch in het orderproces (je zag het immers alleen als je iets in je mandje deed).

Ik heb ook een bestelling gedaan, wetende dat het waarschijnlijk niet door zou gaan. Mochten ze wel uitleveren: prima. Zoniet, ook prima.
Exact dit dus, krijg je hem wel. Geluk, en prijs jezelf de hemel in. Krijg je hem niet, jammer dan. Je hebt niks te verliezen dus je word er niet slechter van. Overduidelijk niet een black friday deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Ik ben best blij met de X100, ga het verder ook niet uitzoeken of achter de G510S aan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden degenen die hier stellen dat er geen rechten zijn mijn eerdere post nog even door willen nemen? Het is daar uitgebreid opgesomd welke zaken relevant zijn. Dat op basis van de zaken die we eerder hebben gezien, het Otto-arrest waar aan de gestelde voorwaarden daar is voldaan en artikelen die onder andere Arnoud Engelfriet erover heeft geschreven.

Claimen dat er geen rechten zijn hier is te kort door de bocht. Je kan niet heel makkelijk over bevestiging door medewerkers heen stappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat een aantal mensen van mening zijn dat je gewoon moet accepteren dat er niet uitgeleverd gaat worden (waar absoluut goede argumenten voor zijn).
Maar dat er ook mensen zijn die wel vinden dat door alle omstandigheden rondom de logitech service zij voor zichzelf het moeilijk hebben gemaakt en een 'verplichting' gecreëerd (ook geen gekke gedachten gezien alle omstandigheden).

*knip* laat het modereren svp over aan de crew, en plaats een TR als iemand over de schreef gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 07-12-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
Ik vind het ook wel een beetje vreemd dat ze de kortingsbon percentueel verdeeld hebben over de producten in waardoor ze €22,31 hebben terug gestuurd ipv €25,31.

Het klopt misschien wel, maar het voelt een beetje alsof ik nu meer betaal voor een product dat al geleverd is.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

mutsje

Certified Prutser

Ik ben eens in de pen geklommen via twitter en heb nu correspondentie dat men de logitech touch niet kan leveren omdat deze niet meer voorradig is.

Beste xxx

Dank u voor uw e-mail.

Het niet op voorraad zijn van de Harmony Touch is een van de redenen voor de annulering van uw bestelling. U zult zo spoedig mogelijk een e-mail ontvangen met meer uitleg hieromtrent.

Het referentienummer van uw probleem is knip.Noteer dit voor toekomstig gebruik. Hierdoor kunnen we snel uw contactgeschiedenis vinden als u meer hulp nodig heeft. Als we geen antwoord ontvangen, wordt uw ondersteuningsverzoek gesloten en op 'opgelost' ingesteld. We sturen u een enquête zodat u feedback kunt geven.

Ga naar support.logitech.com om telefonisch contact met ons op te nemen of extra informatie te verkrijgen (Veelgestelde vragen, Forum, Handleidingen, enz.).

Met vriendelijke groet,
xxx
Logitech-klantenservice

weet niet of dit bijdraagt aan dit topic maar dacht meld het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gj797
mutsje schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:38:
Ik ben eens in de pen geklommen via twitter en heb nu correspondentie dat men de logitech touch niet kan leveren omdat deze niet meer voorradig is.
Er moet dan eerst toestemming worden gevraagd aan de consument voor de order geannulleerd mag worden. Ze moeten je de kans geven erop te wachten (ik neem aan dat de touch niet discontinued is)

Alleen beetje jammer dat ze zeggen 1 van de redenen. Klinkt alsof er meer zijn.
Kreeg je een beetje snel reactie? ik heb afgelopen zaterdag ook een mail de deur uit gedaan met de vraag op opheldering maar nog niets terug gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Laatst online: 08:36
Vind ik toch knap, aangezien hij op de website als 'op voorraad' staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

The_Zohan schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:50:
Vind ik toch knap, aangezien hij op de website als 'op voorraad' staat
en gewoon te bestellen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Pietervs schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:55:
[...]

en gewoon te bestellen is...
Voorraad of niet, via de site is het altijd te bestellen. Dat is inmiddels wel duidelijk gebleken :+
Overigens circuleert er ergens ook nog een (smoes)mail of uitspraak rond dat de voorraad op de website niet de juiste voorraad is, althans dat stond in het [prijsfout] topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kayce
Dit is de reactie die ik net heb gekregen:

"Beste...

Ik wil u mijn welgemeende excusses aanbieden.

Helaas gaat u de producten niet krijgen voor deze prijs en zijn deze echt geannuleerd. Als het goed is heeft u van Logitech nog een tweede email gekregen. U zult even in uw spamfolder moeten kijken naar deze email als u deze niet in uw normale email box heeft ontvangen."

Van zulke mails word ik dus giftig en ga ik JUIST achter mijn recht aan. Als het nu wat netter was verlopen had ik het er bij laten zitten.

Ik probeer Kassa/Radar aan te haken via Twitter. *knip* Nee dus, lees de topicwaarschuwing. Wij worden giftig als je dat niet doet.

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 07-12-2015 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 12:10

CyberDonky

DealBytes

Kayce schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:05:

"Beste...

Helaas gaat u de producten niet krijgen voor deze prijs en zijn deze echt geannuleerd. Als het goed is heeft u van Logitech nog een tweede email gekregen. U zult even in uw spamfolder moeten kijken naar deze email als u deze niet in uw normale email box heeft ontvangen."

Van zulke mails word ik dus giftig en ga ik JUIST achter mijn recht aan. Als het nu wat netter was verlopen had ik het er bij laten zitten.

Ik probeer Kassa/Radar aan te haken via Twitter. knip
Ik heb het geretweet! :) Hoop dat ze er wat mee kunnen doen. Houdt ons op de hoogte zodra je iets weet.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 07-12-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
Kayce schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:05:

"Beste...

Ik probeer Kassa/Radar aan te haken via Twitter. knip
Was het wellicht een idee om naar de spreadsheet te linken?

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 07-12-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
ckoopmanschap schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:34:
[...]

Was het wellicht een idee om naar de spreadsheet te linken?
Ik verwijs in mijn Tweet door naar dit forum. Dus als men een beetje verder kijkt dan de neus lang is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babiloot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 19:57
Ik heb zelf maar een e-mail gestuurd. De enige e-mail die ik heb ontvangen van Logitech (afgelopen vrijdag) is dat IK mijn bestelling heb geannuleerd. In de spam folder overigens niks te vinden en online op hun website ook niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:13

koelebobes

Wen BTC €100K

Het gekke is juist dat ik nog helemaal geen mail heb gehad. Alleen de bevestiging heb ik hier dus ik wacht het nog even af.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
mutsje schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:38:

[...]
Het niet op voorraad zijn van de Harmony Touch is een van de redenen voor de annulering van uw bestelling. U zult zo spoedig mogelijk een e-mail ontvangen met meer uitleg hieromtrent.
Wat grappig dat men mij dan op precies deze vraag van mij een week geleden dit melde:
Hartelijk dank voor uw update in deze zaak.

Het is inderdaad zo dat de Harmony Touch op dit moment weer op vooraad is.
Het is echter ook zo dat de Harmony Touch vorige week vrijdag in de aanbieding was. (Black Friday)
We hebben nu een zo hoog volume aan orders binnen gekregen dat we deze niet in de tijdsperiode die men mag verwachten verwerkt kunnen krijgen.
We zijn op dit moment met man en macht aan het werk zijn om de achterstand in te lopen.
Ik wil u daarom vragen om nog een paar dagen geduld op te brengen.
Zodra de status van uw order veranderd ontvangt u daar een bericht over.

Mijn welgemeende excuses voor enig ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjococo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-06 17:11
Gelukkig biedt Logitech vandaag in de dagaanbieding op Amazon.de de Harmony Touch aan voor € 74,99 :)

https://www.amazon.de/b/r...AKR8XB7XF&node=8662006031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vind het vreemd dat Findmyorder nog steeds dit aangeeft:
Besteldatum: 30/11/15
Status van bestelling: Bestelling in behandeling

En ook via de mail heb ik _niets_ gehoord na de initiële bevestigingsmail. Zijn er nog anderen die ook nog niets gehoord hebben?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Het wordt steeds vreemder vanuit Logitech:

Beste xxx,

Dank u voor uw e-mail.

Ten tijde van de annulering van uw bestelling was de Harmony Touch helaas niet op voorraad. Kunt u ons laten weten of u onze andere e-mail heeft mogen ontvangen?

Het referentienummer van uw probleem is knip. Noteer dit voor toekomstig gebruik. Hierdoor kunnen we snel uw contactgeschiedenis vinden als u meer hulp nodig heeft. Als we geen antwoord ontvangen, wordt uw ondersteuningsverzoek gesloten en op 'opgelost' ingesteld. We sturen u een enquête zodat u feedback kunt geven.

Met vriendelijke groet,
xxxx
Logitech-klantenservice

Ik heb nu toch echt de vraag gesteld of dit de normale gang van zaken is bij Logitech in plaats van de klant op de hoogte te brengen dat de levertijd langer is dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
als ik logitech twitter account goed begrijp dan is die e-mail met meer informatie die ons vrijdag is beloofd. de e-mail die we dus vrijdag ochtend al hebben gehad de mail waar de kortingscode instond.

dus wel raar dat de support afdeling tot vrijdag avond vol hield dat er nog meer informatie zou worden gemaild. en de mail met kortingscode vond ik veder niet veel info bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Angeloonie schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:58:
Vind het vreemd dat Findmyorder nog steeds dit aangeeft:
Besteldatum: 30/11/15
Status van bestelling: Bestelling in behandeling

En ook via de mail heb ik _niets_ gehoord na de initiële bevestigingsmail. Zijn er nog anderen die ook nog niets gehoord hebben?
Zelfde hier ook dezelfde datum.

BTC €94.837,08

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kayce
Radar heeft al interesse getoond... En Logitech wil ook in contact komen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
koelebobes schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:29:
[...]

Zelfde hier ook dezelfde datum.
Bij mij ook hetzelfde, datum 30e en status 'Bestelling in behandeling' (heb alleen de G510 gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Kayce schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:35:
Radar heeft al interesse getoond... En Logitech wil ook in contact komen. Ben benieuwd!
Hoe kan ik dit ondersteunen?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpimp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-08 22:28
Ik ook. Heb zelfs spraakopnamen van de klantenservice dat de prijs toch klopte en dat afgelopen week de toetsenbord verzonden zou worden.. uiteraard niet nagekomen. Kunnen we hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukeInl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:48
Cpimp schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:38:
Ik ook. Heb zelfs spraakopnamen van de klantenservice dat de prijs toch klopte en dat afgelopen week de toetsenbord verzonden zou worden.. uiteraard niet nagekomen. Kunnen we hier wat mee?
Heb je wel aangekondigd dat het gesprek opgenomen zou worden? Anders mag je dat fragment niet gebruiken. (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpimp
@lukelnl

Ja! Zolang ik zelf actief betrokken ben in het gesprek wel! Check het na op Google.

[ Voor 44% gewijzigd door Cpimp op 07-12-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakjuh175
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 19:09
Ben erg benieuwd. Heb de spreadsheet ingevuld. Ook contact opgenomen met Logitech, maar nog geen reactie van ze ontvangen. Helaas is mijn G510s ook geannuleerd door Logitech zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Marc3l schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:36:
[...]

Bij mij ook hetzelfde, datum 30e en status 'Bestelling in behandeling' (heb alleen de G510 gekocht)
Voordat de mod ingrijpt door de *ik ook* reacties vul gewoon even het spreadsheet in dan kunnen we dit ook misschien tegen Logitech gebruiken *als* iemand die wilt gebruiken.
Overigens wacht ik geduldig af wanneer mijn toetsenbord wordt geleverd aangezien mijne ook nog *in behandeling* staat. Als ik voor kerst niks hoor dan doe ik wel even een belletje waar deze blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpimp
k---evi-n schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:27:
[...]

Voordat de mod ingrijpt door de *ik ook* reacties vul gewoon even het spreadsheet in dan kunnen we dit ook misschien tegen Logitech gebruiken *als* iemand die wilt gebruiken.
Overigens wacht ik geduldig af wanneer mijn toetsenbord wordt geleverd aangezien mijne ook nog *in behandeling* staat. Als ik voor kerst niks hoor dan doe ik wel even een belletje waar deze blijft ;)
Naïef om te denken dat het dan gewoon aan zal komen. Bij mij staat niks anders en ik weet dat ze het gaan annuleren.. spreadsheet vul ik ook even in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Kayce schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:35:
Bron?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Modbreak:Ik zie toch weer allerlei pogingen om dit topic als hoofdkwartier en organisatieplek te gebruiken om gezamenlijke actie te ondernemen. Dat is dus NIET de bedoeling. Dus geen oproepen, uitwisseling (anders dan de spreadsheet) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Net even bank gecontroleerd en inderdaad bedrag minus paar centen terug ontvangen. Zal spreadsheet ff aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Cpimp schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:38:
Mag niet, je moet vooraf aan het gesprek aangeven dat je het gaat opnemen. Net zoals je automatisch te horen krijgt als je een bedrijf belt. ''Dit gesprek kan worden opgenomen voor kwaliteits/trainingsdoeleinden''.

Je mag niet zomaar een random opname starten en deze gebruiken in een case.
Wat mensen hier proberen te doen, middelen als Radar etc vind ik zelf bijzonder ver gaan. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk om voor een zo goedkoop mogelijke prijs iets te krijgen, en vervolgens weer voor 3 tientjes duren te verkopen (wat bijzonder veel gebeurd atm).

Ik heb in het verleden dit soort zaken op de voet gevolgd, en dit loopt vaak uit op een fiasco. Houd er dus rekening mee dat de kans erg groot is dat je hem echt niet geleverd gaat krijgen en je dus moeite voor niets doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel..
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-07 22:33
rolandos582 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 01:13:
[...]

Mag niet, je moet vooraf aan het gesprek aangeven dat je het gaat opnemen. Net zoals je automatisch te horen krijgt als je een bedrijf belt. ''Dit gesprek kan worden opgenomen voor kwaliteits/trainingsdoeleinden''.

Je mag niet zomaar een random opname starten en deze gebruiken in een case.
Wat mensen hier proberen te doen, middelen als Radar etc vind ik zelf bijzonder ver gaan. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk om voor een zo goedkoop mogelijke prijs iets te krijgen, en vervolgens weer voor 3 tientjes duren te verkopen (wat bijzonder veel gebeurd atm).
Blijkbaar mag het wel.

bron: https://www.security.nl/p...gen+gesprekken+opnemen%3F

Antwoord: Het is niet strafbaar je eigen gesprekken op te nemen, ook niet als je het de wederpartij niet vertelt. De wet verbiedt het stiekem maken van opnames van gesprekken waaraan je geen deelnemer bent (art. 139a Strafrecht). Als je dus wél deelnemer bent, overtreed je deze wet niet. Een dergelijke stiekeme opname mag als bewijs worden gebruikt. Maar publiceren van zo'n opname is in principe niet toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Dit gaat waarschijnlijk redelijk richting moralisme, of wellicht is het gewoon moralisme. Maar waarom zou je een prijs navragen als je niet twijfelt aan de aanbieding? Nog iets verder, waarom zou je zo'n soort gesprek opnemen? Mijn (boeren)gevoel zegt dat je dan al weet dat er iets niet klopt als je een gesprek gaat opnemen.

Mijn gevoel zei overigens ook dat er iets niet klopte aan de prijs van de G510S, maar in de geest van Black Friday heb ik deze ook besteld natuurlijk. Met in het achterhoofd dat zulk soort aanbiedingen weinig voorkomen in de EU.. (overigens wel de spreadsheet ingevuld, als echte Nederlander).

Samengevat: ze leveren niet uit in verband met een prijsfout die menigeen in had kunnen/hebben zien. Sta je in je recht om de levering alsnog te eisen? Vast wel. Word ik daar blij van? Niet bepaald. Mocht je wel die aandrang voelen voor een toetsenbordje, prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gj797
Dagion schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 03:23:
Dit gaat waarschijnlijk redelijk richting moralisme, of wellicht is het gewoon moralisme. Maar waarom zou je een prijs navragen als je niet twijfelt aan de aanbieding? Nog iets verder, waarom zou je zo'n soort gesprek opnemen? Mijn (boeren)gevoel zegt dat je dan al weet dat er iets niet klopt als je een gesprek gaat opnemen.
Omdat je daarmee voldoet aan het OTTO-arrest. En je neemt het op zodat je bewijs hebt dat er voldaan is aan het OTTO-arrest. Al zijn er gelukkig ook genoeg mails (schriftelijk bewijs)

En wat je in je vorige post dus eigelijk zegt is dat je niet verwacht dat we het gaan krijgen en er dus ook geen moeite voor wilt doen maar als we het toch krijgen door de moeite van andere je het toetsenbord wel in ontvangt wilt nemen. Ik stel je gerust dat valt niet onder moralisme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Dagion schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 03:23:

Mijn gevoel zei overigens ook dat er iets niet klopte aan de prijs van de G510S, maar in de geest van Black Friday heb ik deze ook besteld natuurlijk. Met in het achterhoofd dat zulk soort aanbiedingen weinig voorkomen in de EU.. (overigens wel de spreadsheet ingevuld, als echte Nederlander).

Samengevat: ze leveren niet uit in verband met een prijsfout die menigeen in had kunnen/hebben zien. Sta je in je recht om de levering alsnog te eisen? Vast wel. Word ik daar blij van? Niet bepaald. Mocht je wel die aandrang voelen voor een toetsenbordje, prima ;)
Wat bij mij ook erg mee speelt is de manier waarop. Tegenstrijdige emails bijvoorbeeld. En een mail waarin staat dat een bestelling "op mijn verzoek" geannuleerd is. En sommige mensen die het dus wel ontvangen.

Maargoed, gewoon even rustig afwachten hoe/wat het nu verder gaat. Ben wel benieuwd of Radar het echt zou oppakken. Ik had niet verwacht dat zoveel mensen hier een bestelling geplaatst hadden.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Persoonlijk vind ik het grote struikelpunt in deze discussie dat er geen rechtlijnig beleid is geweest. Hierdoor heeft het natuurlijk een wrange nasmaak. Net als velen was ik een van de opportunistische kopers die voor deze prijs wel een mooi toetsenbord wilde hebben. Helaas blijkt nu dat het gecanceld wordt, maar dat Marktplaats er wel vol mee staat.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DikkeBMW schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:41:
[...]

Wat bij mij ook erg mee speelt is de manier waarop. Tegenstrijdige emails bijvoorbeeld. En een mail waarin staat dat een bestelling "op mijn verzoek" geannuleerd is. En sommige mensen die het dus wel ontvangen.

Maargoed, gewoon even rustig afwachten hoe/wat het nu verder gaat. Ben wel benieuwd of Radar het echt zou oppakken. Ik had niet verwacht dat zoveel mensen hier een bestelling geplaatst hadden.
Juist die communicatie dat je eerst niet betaald zou hebben en vervolgens dat je zelf geannuleerd zou hebben is voor mij de enige reden dat ik nog overweeg om een shopreview in te vullen:
http://tweakers.net/shopr...tech-webshop/shopreviews/

Dat het verder een fout was en ze niet leveren, dat boeit me nog niet eens zo veel. Je gokt en dan kan het antwoord ook nee zijn. Wacht het verder wel af of daar nog wat uitkomt. Enkel de beschreven houding en communicatie vanuit Logitech geeft mij geen prettige nasmaak bij dit hele geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

sambalbaj schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:24:
[...]

Juist die communicatie dat je eerst niet betaald zou hebben en vervolgens dat je zelf geannuleerd zou hebben is voor mij de enige reden dat ik nog overweeg om een shopreview in te vullen:
http://tweakers.net/shopr...tech-webshop/shopreviews/

Dat het verder een fout was en ze niet leveren, dat boeit me nog niet eens zo veel. Je gokt en dan kan het antwoord ook nee zijn. Wacht het verder wel af of daar nog wat uitkomt. Enkel de beschreven houding en communicatie vanuit Logitech geeft mij geen prettige nasmaak bij dit hele geval.
Ik had van een bedrijf als Logitech idd wel beter verwacht. Klantvriendelijker.

Trouwens, juist omdat het Black Friday was, leek dit gewoon mogelijk. Ik meen zelf dat er mensen hier nog gemailed hadden om te vragen of het klopte, en toen bevestiging kregen (pin me er niet op vast, heb het niet allemaal kunnen volgen).

Niet dat ik nu ineens Logitech boycot, of zwart maak, maar het geeft toch een wrang gevoel, dat toch wel een tijdje zal blijven.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
gj797 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:20:
[...]

Omdat je daarmee voldoet aan het OTTO-arrest. En je neemt het op zodat je bewijs hebt dat er voldaan is aan het OTTO-arrest. Al zijn er gelukkig ook genoeg mails (schriftelijk bewijs)

En wat je in je vorige post dus eigelijk zegt is dat je niet verwacht dat we het gaan krijgen en er dus ook geen moeite voor wilt doen maar als we het toch krijgen door de moeite van andere je het toetsenbord wel in ontvangt wilt nemen. Ik stel je gerust dat valt niet onder moralisme...
Nou, eigenlijk nog meer de spreadsheet ingevuld omdat ik benieuwd ben hoe dit verder gaat dan om het toetsenbord te ontvangen. Want ik tik inmiddels al vanaf een ander Logitech toetsenbord (niet bij Logitech zelf besteld overigens).

En ik bedoelde ook meer dat de discussie wellicht richting moralisme ging, niet ikzelf ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dagion op 08-12-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Waar blijft die mail dan met die stappenplan van ze die we zaterdag zouden krijgen?
Wat ook heel raar is dat tegen mij verteld werd dat hun supportafdeling hier niet op de hoogte van was?
Nou sorry hoor, maar wat werken die lui naast elkaar heen zeg.
Doe gewoon niet zo kinderachtig Logitech en lever die tobo's gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Fusionmania op 08-12-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Fusionmania schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:08:
Waar blijft die mail dan met die stappenplan van ze die we zaterdag zouden krijgen?
Wat ook heel raar is dat tegen mij verteld werd dat hun supportafdeling hier niet op de hoogte van was?
Nou sorry hoor, maar wat werken die lui naast elkaar heen zeg.
Doe gewoon niet zo kinderachtig Logitech en lever die tobo's gewoon.
wat ik begreep van het Twitter account gisteren is dat de mail waar ze op doelden met het stappenplan de mail met de kortingscode is.

dus niet zoals de support zei een mail met meer informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Nu krijgt iedereen gewoon een 30% kortingscode |:(

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/tip6ljs59/Naamloos.png

[ Voor 49% gewijzigd door WhySoSerious? op 08-12-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
WhySoSerious? schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:46:
En nu krijgt iedereen een 30% kortingscode |:(

Slechts 3 dagen lang - 30% korting op de hele winkel
paar dagen gelden kreeg iedereen 20% korting, dus die 30% stelde toen ook al weinig voor. (op het feit dat de winkel sws al duur is.).

maar als het nu 30% is voor iedereen, dan is het natuurlijk wel een heel kwalijke zaak. (vind ik althans)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
De gegevens van uitlevering/bestelling kunnen toegevoegd worden aan de Google Doc spreadsheet, welke dan via deze link te bekijken is. Posten in het topic hierover is dus niet de bedoeling.

Dit topic is niet bedoeld als organisatieplek, wel voor discussie. Geen moralisme, geen ranten, geen "Logitech is een slecht bedrijf", hou het zakelijk. Geen "ik ook" posts of statusupdates of je nummer in de wachtrij.
- Waar het topic wel voor is: discussie, nieuws, ontwikkelingen e.d.
- Waar het topic niet voor is: oproepen, organisatie, werving, donaties, luie vraagjes e.d.